doobieters schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 10:40:
[...]
Even een update over mijn situatie met de levering van mijn MG4, voor wie meeleest of in een vergelijkbare situatie zit.
Bij aankoop werd aangegeven dat de auto binnen twee weken geleverd zou worden. Inmiddels zijn we een flink aantal weken verder en is de aflevering nu al drie keer op het laatste moment uitgesteld.
Het begon met beschadigde raamlijsten. Oplossing: nieuwe stickers, maar levertijd zou 8 weken zijn. Daar ben ik niet mee akkoord gegaan, waarna er via een andere vestiging een snellere oplossing kwam. Helaas bleek dat niet het einde van het verhaal, want inmiddels is er wéér een nieuw probleem en moet er opnieuw een onderdeel besteld worden… waardoor het hele traject weer van voren af aan lijkt te beginnen.
Wat vooral frustrerend is: elke keer wordt de afleverdatum pas op het laatste moment verschoven. In de tussentijd heb ik al meerdere keren zaken moeten regelen zoals verzekering etc.
Kort gezegd: ik ben er behoorlijk klaar mee. Ik heb inmiddels aangegeven dat ik op korte termijn een oplossing verwacht (bijv. een andere auto of een praktische workaround zoals wrappen), en dat ik niet nog eens weken ga wachten. Als dat niet lukt, ga ik de koop ontbinden via een ingebrekestelling.
Wordt vervolgd… benieuwd of anderen dit ook zo hebben meegemaakt.
Weer een update:
Raamlijsten zijn inmiddels besteld, maar nog steeds geen idee wanneer ze binnenkomen. Vanuit het magazijn geen leverdatum bekend.
Dealer gaf aan dat ze eventueel onderdelen van een andere auto wilden halen, maar er blijkt geen enkel exemplaar te zijn met goede raamstijlen → lijkt dus een batchprobleem te zijn.
Vervolgens besloten om een andere MG4 te laten komen, die zou uit Roermond komen.
Deze week heeft er daadwerkelijk een trailer voor de deur gestaan, maar er is iets misgegaan bij het afleveren. Resultaat: auto weer terug richting Roermond (althans, dat is het vermoeden).
Inmiddels zijn ze de auto dus “kwijt” 😅 Niemand kan achterhalen waar die nu precies is. Plan is nu dat iemand in Waalwijk handmatig het terrein gaat afspeuren naar een witte MG4…
Gisteren zelf even gaan kijken bij de andere MG4 met beschadigde raamlijsten. Auto is verder helemaal nieuw, maar ze “waren ermee bezig”. In praktijk: er stond een koffertje naast, maar er was niemand aan het werk.
Deze week zou de auto geleverd worden, maar dat schuift dus nu voor de vierde keer op.
Vandaag zouden ze weer met een update komen, dus ben benieuwd…