• bulefy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:38
Hoi meede tweakers,

Ik wil morgen gaan kijken naar een MG MG4 als 2e auto voor thuis. (Vooral vrouw woon werk verkeer en voor mij mogelijk 1x per week woon werk. 110km heen en 110km terug)

We hebben erg zitten twijfelen tussen de Peugot e-208 en de MG MG4 met 64Kw.

Nu de vraag waar doen we goed aan. Ik lees veel positieve dingen over de MG maar vooral de software is een beetje hit or miss.

Ik wil gaan kijken bij een occasion uit 2023 met het 64 kw pakket. Met een standaart uitrusting. Doe ik hier goed aan of is de luxe variant zoveel beter?

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:00

-tom-562

Oliesjeik

bulefy schreef op zondag 19 april 2026 @ 18:21:
Hoi meede tweakers,

Ik wil morgen gaan kijken naar een MG MG4 als 2e auto voor thuis. (Vooral vrouw woon werk verkeer en voor mij mogelijk 1x per week woon werk. 110km heen en 110km terug)

Nu de vraag waar doen we goed aan. Ik lees veel positieve dingen over de MG maar vooral de software is een beetje hit or miss.

Ik wil gaan kijken bij een occasion uit 2023 met het 64 kw pakket. Met een standaart uitrusting. Doe ik hier goed aan of is de luxe variant zoveel beter?
De Standard heeft 51kWh. Als je de keuze hebt en het budget het tot laat zou ik voor de Luxury gaan

Vaak bu'j te bang!

• bulefy
-tom-562 schreef op zondag 19 april 2026 @ 19:01:
[...]

De Standard heeft 51kWh. Als je de keuze hebt en het budget het tot laat zou ik voor de Luxury gaan
Ik bedoel wel het 64kWh pakket maar meer de uitvoering met 360 camera ipv zonder het luxe pakket.

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04:36
bulefy schreef op zondag 19 april 2026 @ 18:21:
Hoi meede tweakers,

Waarom niet een nieuwe SE voor 22k? Als tweede auto heb je aan 350km meer dan zat.. plus lfp accu ipv nmc.

🔋 2 x Marstek Venus E v3 (V135) - 3,1 kWp panelen

• bulefy
doobieters schreef op zondag 19 april 2026 @ 22:14:
[...]

Waarom niet een nieuwe SE voor 22k? Als tweede auto heb je aan 350km meer dan zat.. plus lfp accu ipv nmc.
Waar kan je deze kopen voor 22? En wat is het verschil in de accu's?

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04:36
bulefy schreef op zondag 19 april 2026 @ 22:19:
[...]

Waar kan je deze kopen voor 22? En wat is het verschil in de accu's?
https://www.vanmossel.nl/...4-standard-51-kwh-ev-2025

Er staat bij Roermond, maar iedere vestiging kan die over laten komen. Staat sinds juli 2025 op kenteken maar verder volledig nieuw. Garantie heb je dus ook nog +- 6 jaar.

Oranje en blauw zijn nog wat goedkoper geloof ik.

LFP accu kun je gewoon tot 100% laden, terwijl nmc beter gedijt bij tot 80% laden.

Wij hebben er ook net eentje gekocht als tweede auto.

[ Voor 10% gewijzigd door doobieters op 19-04-2026 22:28 ]

🔋 2 x Marstek Venus E v3 (V135) - 3,1 kWp panelen

• bulefy
Aangezien ik er toch wat langere afstanden mee moet rijden willen we toch denk ik de 64 kWh versie.

Ik hoor veel over software updates. Ik woon naast Tiel dus dat moet goedkomen. Maar welke versie zou ik moeten willen hebben op een occasion? En zou ik dit kunnen vragen als verkoop eis. Dat ik de nieuwe updates op de auto wil hebben?

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:06

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

bulefy schreef op zondag 19 april 2026 @ 23:38:
Aangezien ik er toch wat langere afstanden mee moet rijden willen we toch denk ik de 64 kWh versie.

Ik hoor veel over software updates. Ik woon naast Tiel dus dat moet goedkomen. Maar welke versie zou ik moeten willen hebben op een occasion? En zou ik dit kunnen vragen als verkoop eis. Dat ik de nieuwe updates op de auto wil hebben?
Tuurlijk, altijd vragen of afdwingen. Het maakt niet uit, want je doet toch zaken met Van Mossel dus je wordt standaard voorgelogen.

Op de dag dat je de auto op komt halen en vraagt of alles geupdate is zeggen ze toch ja. Je komt thuis en gaat een kijken of het echt zo is en dan blijkt dit niet zo te zijn. Maar dan ben je al overgeleverd aan Van Mossel. Dus je gaat terug, krijgt een heel slecht excuus en een verhaal waarom het niet nodig is. Na veel aandringen van jouw kant gaat Van Mossel dan al zuchtend en piepend toch akkoord, maar je moet wel weer 6 tot 8 weken wachten voordat ze tijd hebben.

Conclusie: mocht je tot aanschaf overgaan en dit als voorwaarde meenemen, moet je dit bij aflevering en voor betaling controleren. En dan vervolgens de ballen hebben om de auto ook gewoon te laten staan als ze het niet geupdate hebben. Dit is de enige manier om binnen een afzienbare tijd geholpen te worden. En anders word je in het zwarte gat getrokken dat Van Mossel heet…

Mr. T.

Pagina: 1 ... 75 76 Laatste