Ik ben erachter gekomen dat er soms een storing kan optreden en dan wordt hele HVAC niet meer uitgelezen. Het hielp om de 12V accu even los te maken volgens de handleiding. Ik ga voortaan niet meer weken afwachten op van mossel voor een oplossing hiervoor als ik dit zelf kan resetten. Uiteraard kan er ook iets echt kapot zijn maar daar kom je dan snel genoeg achter.Sentitel schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 22:35:
[...]
Ah, dat is dus de standaard reactie van Van Mossel als ze het niet kunnen oplossen: (product)eigenschap van de auto. Die kreeg ik dus ook te horen.
Met betrekking tot mijn airco probleem (die koelt dus niet met deze temperaturen) heb ik inmiddels een klacht ingediend bij Directlease. Uiteindelijk is dat natuurlijk ook Van Mossel, maar ik heb in ieder geval zwart op wit dat ze het een merkwaardige reactie vinden. Ben benieuwd hoe ze verder gaan handelen.
Ja, daar is niks mis mee.
Heb ik eerder al eens geprobeerd voor een ander euvel, maar heeft hierbij niet geholpen. Bedankt voor het meedenken.Eavyon schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 18:34:
[...]
Ik ben erachter gekomen dat er soms een storing kan optreden en dan wordt hele HVAC niet meer uitgelezen. Het hielp om de 12V accu even los te maken volgens de handleiding. Ik ga voortaan niet meer weken afwachten op van mossel voor een oplossing hiervoor als ik dit zelf kan resetten. Uiteraard kan er ook iets echt kapot zijn maar daar kom je dan snel genoeg achter.
Mijn probleem wordt door Directlease in ieder geval wel serieus genomen en hebben al teruggekoppeld dat Breda de "producteigenschap" van het niet werken van de airco boven de 26 graden niet in documentatie aan kan tonen. Ze zitten er achteraan en houden me op de hoogte. Had ik van een Van Mossel bedrijf niet meer verwacht.
Mijn MG4 Lux, long range gaat dinsdag 2-6 naar Tiel voor de 72000km beurt. Had eerst 2 weken later een afspraak, maar ineens (lekker met weer) doet de airco, en warmte, niets meer. De week ervoor merkte ik dat het ff duurde voordat de airco erin kwam. Ander ding is dat (kan toeval zijn) als ik eerst de rechte voordeur opendoe er soms storingen zijn. (rijhulpsystemen, 1 rood accu symbool, ook dan is oplaten HV accu niet mogelijk) Die komen goed na het in slaap laten vallen van de auto. En eindelijk (die klunzen van VM in Amsterdam bleven volhouden: niet mogelijk, is een fabrieksinstelling) wordt het groot licht afgesteld, nu schijnt dat op de boomtoppen. Gevraagd of er ook een update is voor de rijhulp systemen, nerveus gedrag bij ruim voor de neus kruisende auto's, soms iets afremmen om niets op de snelweg met CC aan. En 1x een volle noodstop op een provinciale weg bij wegwerkzaamheden met betonblokken en borden met rood witte strepen. Gelukkig geen verkeer achter me, dit gaat zo snel en bruut dat je niet zelf iets kan doen, remt wel heel goed af, volde de rest van de dag de gordel nog.
Als indicator voor de software-matige onderhoudsstatus: welke release van het entertainment systeem heb je draaien?RichardB61 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 11:22:
Mijn MG4 Lux, long range gaat dinsdag 2-6 naar Tiel voor de 72000km beurt. Had eerst 2 weken later een afspraak, maar ineens (lekker met weer) doet de airco, en warmte, niets meer. De week ervoor merkte ik dat het ff duurde voordat de airco erin kwam. Ander ding is dat (kan toeval zijn) als ik eerst de rechte voordeur opendoe er soms storingen zijn. (rijhulpsystemen, 1 rood accu symbool, ook dan is oplaten HV accu niet mogelijk) Die komen goed na het in slaap laten vallen van de auto. En eindelijk (die klunzen van VM in Amsterdam bleven volhouden: niet mogelijk, is een fabrieksinstelling) wordt het groot licht afgesteld, nu schijnt dat op de boomtoppen. Gevraagd of er ook een update is voor de rijhulp systemen, nerveus gedrag bij ruim voor de neus kruisende auto's, soms iets afremmen om niets op de snelweg met CC aan. En 1x een volle noodstop op een provinciale weg bij wegwerkzaamheden met betonblokken en borden met rood witte strepen. Gelukkig geen verkeer achter me, dit gaat zo snel en bruut dat je niet zelf iets kan doen, remt wel heel goed af, volde de rest van de dag de gordel nog.
Veel succes in Tiel, ze hebben er goede koffie, hoge tafels in de Nissan showroom waar je met een laptop kunt zitten werken en goede WiFi. Ben benieuwd wat er gevonden gaat worden.
Oorspronkelijke beurt was wachten, lukte nu niet krijg een leenauto mee door die dag. Versie zal ik bekijken ervoor en erna, en zal mijn "verslag" hier doen.Henno Keers schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 17:05:
[...]
Als indicator voor de software-matige onderhoudsstatus: welke release van het entertainment systeem heb je draaien?
Veel succes in Tiel, ze hebben er goede koffie, hoge tafels in de Nissan showroom waar je met een laptop kunt zitten werken en goede WiFi. Ben benieuwd wat er gevonden gaat worden.
juist alsof het met de mijne is, is ondertussen bijna probleemloos door updates te doen. Nu rijdt de wagen bijna precies zoals het hoort. Na regen komt zonRichardB61 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 11:22:
Mijn MG4 Lux, long range gaat dinsdag 2-6 naar Tiel voor de 72000km beurt. Had eerst 2 weken later een afspraak, maar ineens (lekker met weer) doet de airco, en warmte, niets meer. De week ervoor merkte ik dat het ff duurde voordat de airco erin kwam. Ander ding is dat (kan toeval zijn) als ik eerst de rechte voordeur opendoe er soms storingen zijn. (rijhulpsystemen, 1 rood accu symbool, ook dan is oplaten HV accu niet mogelijk) Die komen goed na het in slaap laten vallen van de auto. En eindelijk (die klunzen van VM in Amsterdam bleven volhouden: niet mogelijk, is een fabrieksinstelling) wordt het groot licht afgesteld, nu schijnt dat op de boomtoppen. Gevraagd of er ook een update is voor de rijhulp systemen, nerveus gedrag bij ruim voor de neus kruisende auto's, soms iets afremmen om niets op de snelweg met CC aan. En 1x een volle noodstop op een provinciale weg bij wegwerkzaamheden met betonblokken en borden met rood witte strepen. Gelukkig geen verkeer achter me, dit gaat zo snel en bruut dat je niet zelf iets kan doen, remt wel heel goed af, volde de rest van de dag de gordel nog.
Onwillige airco kwam door een te lage vulling koelmiddel, zou ruim 600 moeten zijn, en er zat 111 in (ik denk grammen?), ze kunnen geen lek constateren en gaan het als garantie proberen te claimen bij MG. Groot licht is afgesteld, het hele systeem hebben ze gereset. Er zijn geen "spannende of nuttige" updates voor mijn versie MG 4 vertelde ze. Op de terugrit niets vreemds meer, alles liep als een zonnetje zoals het hoort. Leenauto, ik vroeg aan de balie om liefst 1 met 2 pedalen zonder herrie. Ik kreeg een Nissan Micra EV mee, is dus gewoon een Renault 5 met een Nissan sausje eroverheen. Dan besef je weer hoe fijn een MG 4 rijd. Softwareversie van het entertainment systeem bij mij is R63.Henno Keers schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 17:05:
[...]
Als indicator voor de software-matige onderhoudsstatus: welke release van het entertainment systeem heb je draaien?
Vertel eens wat het verschil was als de MG zoveel fijner rijdt?RichardB61 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 22:46:
[...]
Onwillige airco kwam door een te lage vulling koelmiddel, zou ruim 600 moeten zijn, en er zat 111 in (ik denk grammen?), ze kunnen geen lek constateren en gaan het als garantie proberen te claimen bij MG. Groot licht is afgesteld, het hele systeem hebben ze gereset. Er zijn geen "spannende of nuttige" updates voor mijn versie MG 4 vertelde ze. Op de terugrit niets vreemds meer, alles liep als een zonnetje zoals het hoort. Leenauto, ik vroeg aan de balie om liefst 1 met 2 pedalen zonder herrie. Ik kreeg een Nissan Micra EV mee, is dus gewoon een Renault 5 met een Nissan sausje eroverheen. Dan besef je weer hoe fijn een MG 4 rijd. Softwareversie van het entertainment systeem bij mij is R63.
Wegligging, sturen, geluid, acceleratie, bochten etc. Een MG4 rijd alsof je in een premium Duitse wagen rijd. Voor mijn gevoel was de Nissan Micra/Renault 5 "behelpen", het is geen slechte auto, maar wel een andere categorie.Mg4gebruiker schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 22:55:
[...]
Vertel eens wat het verschil was als de MG zoveel fijner rijdt?
Mooie bonus is dat ik weer de auto uitgezogen, gewassen (ramen ook binnen gelapt) terugkreeg.
Vanmorgen de vaste route naar het werk gereden, weet de punten waar hij voorheen wat gek deed, nu niets. De reset heeft geholpen, het zijn tegenwoordig halve rijdende computers....
[ Voor 7% gewijzigd door RichardB61 op 03-06-2026 14:07 ]
Ook een verschil tussen Amsterdam en Tiel. Mijn auto heeft de eerste beurt in Amsterdam gehad, een keer heen geweest omdat het stuur naar links stond (bij aflevering) kreeg hem terug toen stond het stuur naar rechts, daarna weer erheen voor uitlijning, opgelost. Erheen voor een kapotte ABS pomp, garantie, wel probeerden ze 1 jaar later mij ervoor op te laten draaien, niet gelukt.
Bij alle werkplaats bezoeken trokken ze gelijk de voedingskabel van de dashcam los., in Tiel nooit, ze laten alles rustig zien. Geeft veel vertrouwen.
Bij alle werkplaats bezoeken trokken ze gelijk de voedingskabel van de dashcam los., in Tiel nooit, ze laten alles rustig zien. Geeft veel vertrouwen.
Eigenlijk een vraag tegen beter weten in maar is de “tow mode” geheel of gedeeltelijk te omzeilen bij gebruik van een fietsendrager op de trekhaak? Of ben ik gedoemd om mijn voet 1300 km. op het snelheidspedaal te houden omdat ACC dan is uitgeschakeld. We rijden een Luxury.
Niet Low, maar Tow, van trekken -> Een caravan of aanhanger.RichardB61 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 11:26:
Wat bedoel je met low mode?
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Heb het nooit aan de hand gehad, maar uit mijn blote hoofd: is de dode hoek detectie of zoiets niet los uit te zetten aan de achterkant, en werkt dan acc nog?
Ik ben benieuwd wat er bij jou uitkomt. Vorig jaar had ik ook lage aircovloeistof, die is toen voor halve prijs aangevuld omdat garage al wist dat ze het niet vergoed gingen krijgen van mg onder garantie(kisten 50/50 gesplit met garage).RichardB61 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 22:46:
[...]
Onwillige airco kwam door een te lage vulling koelmiddel, zou ruim 600 moeten zijn, en er zat 111 in (ik denk grammen?), ze kunnen geen lek constateren en gaan het als garantie proberen te claimen bij MG. Groot licht is afgesteld, het hele systeem hebben ze gereset. Er zijn geen "spannende of nuttige" updates voor mijn versie MG 4 vertelde ze. Op de terugrit niets vreemds meer, alles liep als een zonnetje zoals het hoort. Leenauto, ik vroeg aan de balie om liefst 1 met 2 pedalen zonder herrie. Ik kreeg een Nissan Micra EV mee, is dus gewoon een Renault 5 met een Nissan sausje eroverheen. Dan besef je weer hoe fijn een MG 4 rijd. Softwareversie van het entertainment systeem bij mij is R63.
Nu opnieuw problemen, hij is weer laag, maar ze kunnen tot nu toe geen lek vinden.
Ga over enkele weken weer heen en hopelijk kunnen ze dan het probleem verhelpen of iig aanvullen zodat ik de zomer weer airco heb. Zonder airco met deze temperaturen is minder leuk. Plus ontwassemen bij heftige regenval werkt ook niet goed, dus ook nog gevaarlijk.
Iemand hier ervaring met Van Mossel Purmerend?
Binnenkort gaat mijn MG4 (geleverd eind maart 2023) voor z'n 3e beurt naar de garage, en waar ik de eerste en tweede beurt bij VM Amsterdam had was hun planning zo vol dat ik uitgeweken ben naar VM Purmerend. Hopelijk zijn zij ook technisch goed onderlegd met MG4 auto's.
Ik heb in ieder geval geen problemen met mijn MG4 Comfort sinds de software update die de auto bij z'n 2-jaars onderhoud had gekregen. Afwachten maar wat dit onderhoud gaat opleveren...
Binnenkort gaat mijn MG4 (geleverd eind maart 2023) voor z'n 3e beurt naar de garage, en waar ik de eerste en tweede beurt bij VM Amsterdam had was hun planning zo vol dat ik uitgeweken ben naar VM Purmerend. Hopelijk zijn zij ook technisch goed onderlegd met MG4 auto's.
Ik heb in ieder geval geen problemen met mijn MG4 Comfort sinds de software update die de auto bij z'n 2-jaars onderhoud had gekregen. Afwachten maar wat dit onderhoud gaat opleveren...
Ik ben er gisteren nog geweest voor onderhoud aan de MG4. Eerste 2x ben ik in Amsterdam geweest, maar dat vond ik maar niks. Purmerend is echt wel een stuk beter. En als je tijdens het onderhoud wil wachten hebben ze op de bovenverdieping 2 glazen cubicles waar je rustig kan werken.Haay schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 14:33:
Iemand hier ervaring met Van Mossel Purmerend?
Binnenkort gaat mijn MG4 (geleverd eind maart 2023) voor z'n 3e beurt naar de garage, en waar ik de eerste en tweede beurt bij VM Amsterdam had was hun planning zo vol dat ik uitgeweken ben naar VM Purmerend. Hopelijk zijn zij ook technisch goed onderlegd met MG4 auto's.
Ik heb in ieder geval geen problemen met mijn MG4 Comfort sinds de software update die de auto bij z'n 2-jaars onderhoud had gekregen. Afwachten maar wat dit onderhoud gaat opleveren...
Nu is het bij mij een lease auto, maar als dit prive geweest was, had dit via de rechter gegaan.Sentitel schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 22:35:
[...]
Ah, dat is dus de standaard reactie van Van Mossel als ze het niet kunnen oplossen: (product)eigenschap van de auto. Die kreeg ik dus ook te horen.
Met betrekking tot mijn airco probleem (die koelt dus niet met deze temperaturen) heb ik inmiddels een klacht ingediend bij Directlease. Uiteindelijk is dat natuurlijk ook Van Mossel, maar ik heb in ieder geval zwart op wit dat ze het een merkwaardige reactie vinden. Ben benieuwd hoe ze verder gaan handelen.
Er is juridisch niets te doen met " het is een eigenschap van de auto" dat zal aangetoond moeten worden.
Voor de airco. die deed bij mij ook raar, toen bleek dat ze na een bepaalde firmware update, 1 van de 2 units voor de airco hadden bijgewerkt. Mijne stond in de zomer op 24-25 graden (anders was het een vrieskist ) en in de winter op 28-29 graden.
Er is met de meer mis, en bij mij is het top op CEO niveau gegaan met de directie van Van Mossel.
Dit wilt op zich wel helpen, maar MG4 China houd alles tegen, samen met de importeur en daar zit het probleem.
ehhh.. noppes
Van Mossel ís de importeurThc_Nbl schreef op zondag 7 juni 2026 @ 13:30:
[...]
Nu is het bij mij een lease auto, maar als dit prive geweest was, had dit via de rechter gegaan.
Er is juridisch niets te doen met " het is een eigenschap van de auto" dat zal aangetoond moeten worden.
Voor de airco. die deed bij mij ook raar, toen bleek dat ze na een bepaalde firmware update, 1 van de 2 units voor de airco hadden bijgewerkt. Mijne stond in de zomer op 24-25 graden (anders was het een vrieskist ) en in de winter op 28-29 graden.
Er is met de meer mis, en bij mij is het top op CEO niveau gegaan met de directie van Van Mossel.
Dit wilt op zich wel helpen, maar MG4 China houd alles tegen, samen met de importeur en daar zit het probleem.
Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>
Producteigenschappen die betekenen dat iets niet werkt als redelijkerwijs mag worden verwacht levert een grondslag voor non-conformiteit.
Even wat positiefs tussen al de negatieve ervaringen.
Er zit een barst in mijn achterlichtunit, ter hoogte van de ruitenwisser. Ik heb dit gemeld en aangegeven dat ik onder garantie een nieuwe unit wilde laten monteren. Er werd direct een unit besteld, beetje lange levertijd, maar binnenkort wordt hij vervangen.
MG Goes is gewoon een keurige garage, ben er altijd goed geholpen
Er zit een barst in mijn achterlichtunit, ter hoogte van de ruitenwisser. Ik heb dit gemeld en aangegeven dat ik onder garantie een nieuwe unit wilde laten monteren. Er werd direct een unit besteld, beetje lange levertijd, maar binnenkort wordt hij vervangen.
MG Goes is gewoon een keurige garage, ben er altijd goed geholpen
MG4 Luxury - Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
Ik heb de rijhulp achterzijde uitgezet en kan gewoon met ACC rijden.TFHfony schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 11:34:
[...]
Niet Low, maar Tow, van trekken -> Een caravan of aanhanger.
Dat antwoord is denk ik bedoeld voor @Geeh27 .RichardB61 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 10:00:
[...]
Ik heb de rijhulp achterzijde uitgezet en kan gewoon met ACC rijden.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Daar had ik nog niet aan gedacht, wist niet eens dat dat mogelijk was. Ik ga dat ook eens proberen.RichardB61 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 10:00:
[...]
Ik heb de rijhulp achterzijde uitgezet en kan gewoon met ACC rijden.
Bedankt in ieder geval
Het werkt voor mij. Alleen niet via het bluetooth toestenbord. Via de inlog voor Amazon kon ik een toetsenbordje met een @ openen. Door die @ vast te houden krijg je het instellingenwieltje. Via zoeken bij de taal instellingen kun je alle diepere android menu's benaderen. ik moest natuurlijk wel in het nederlands zoekenPaul van Druten schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 15:22:
Dit is wel erg cool... (om te volgen) Zie video!
I decided to do two different install methods, an easy method and a more advanced method.
The easy method ONLY allows you to use the MG4 Control application, the more advanced method opens up the path to sideload more applications.
________________________________________
For the easy method you will need the following file:
MG4 Control: https://gitlab.com/-/project/81921644/uploads/d98aaaaadba15bf26b648605982f7ee2/MGControl2.5.2.apk
Copy this files onto a USB stick (A type, left port on the car)
Then start car, plug into the car and watch this video: https://photos.app.goo.gl/E1Qro4qAkR3tVzSt9
________________________________________
For the advanced method:
Download the following files
MG4 Control: https://gitlab.com/-/project/81921644/uploads/d98aaaaadba15bf26b648605982f7ee2/MGControl2.5.2.apk
MG4 Swipe_NovaLauncher: https://github.com/Tommasov/MG4_Swipe_NovaLauncher/releases/download/1.2/MG4_NovaLauncher_Swipe_1.2.apk
Nova Launcher: https://teslacoilapps.com/tesladirect/download.pl?packageName=com.teslacoilsw.launcher
Copy these files onto a USB stick (A type, Left port on the car)
Then start car, plug into the car and watch this video: https://photos.app.goo.gl/jyUNEAwnPckBKcus5
Extra video on tweaking Nova:
https://photos.app.goo.gl/KXF4Zo75S15cNQNP7
________________________________________
I better suggest that modifying your car could affect vehicle software update compatibility and warranty. Use at your own risk.
With that said the process to uninstall the application/s is easy and if people want to know the method I can do a video on that also.
My car is a MG4 XPOWER, if you are using another version of the car I believe the app will still work as it supports SWI131, SWI165, SWI69, SWI133 and SWI68.
If you load this onto your car and you get a "Unknown Firmware Version" warning, accept it and test using the different SWI versions, one might be correct for your car or most/desired options will likely work. Feel free to DM me if this happens.
P.S. Sorry for the poor lighting, poor focus, poor narration.. I am not a youtuber and don't have good kit for doing this
If anyone is local to me I am happy to do this for free if it seems too intimidating, unfortunately it is not something that can be done remotely.
MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485
Helaas, bij mij werkt dit dus niet.RichardB61 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 10:00:
[...]
Ik heb de rijhulp achterzijde uitgezet en kan gewoon met ACC rijden.
Veel manuals (die ik nog nooit zag) https://www.scribd.com/document/833331189/MG4-Refit-and-Remove-Manual
Zodra ik de stekker van de fietsendrager aansluit is tow-mode actief. Ook als ik de veiligheidssystem achter eerst heb uitgeschakeld. Eerst lijkt het dat ACC het wal zal doen, het lampje licht niet geel op zoals het overige wel. Echter als ik ga rijden is ACC niet in te schakelen.
Welkom bij de moderne auto's. Een collega met een BYD heeft hetzelfde, als er een stekker van een fietsendrager/aanhanger aangesloten wordt, dan schakelt tow mode in en is cruise control niet meer mogelijk..
https://www.ad.nl/auto/wa...uisecontrol-uit~af0d8257/
https://www.ad.nl/auto/wa...uisecontrol-uit~af0d8257/
Na 2,5 jaar nieuwe banden onder mijn Xpower laten zetten, Michelin Pilot Sport 5.
Had ik het maar eerder gedaan ik ben alle trillingen kwijt nu, was wel niet zo erg maar nu is het echt weg
Had ik het maar eerder gedaan ik ben alle trillingen kwijt nu, was wel niet zo erg maar nu is het echt weg
Goed hoor, banden maken dus het verschil. Hoeveel km heb je ermee gedaan en hoeveel profiel was er nog over?johnzwet schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 13:41:
Na 2,5 jaar nieuwe banden onder mijn Xpower laten zetten, Michelin Pilot Sport 5.
Had ik het maar eerder gedaan ik ben alle trillingen kwijt nu, was wel niet zo erg maar nu is het echt weg
MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485
Tja, Kia heeft het opgelost, dat zie ik bij MG echt niet gebeuren.Lieuwe15 schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 14:46:
Welkom bij de moderne auto's. Een collega met een BYD heeft hetzelfde, als er een stekker van een fietsendrager/aanhanger aangesloten wordt, dan schakelt tow mode in en is cruise control niet meer mogelijk..
https://www.ad.nl/auto/wa...uisecontrol-uit~af0d8257/
Hier weer gezeik met één van de bandenspanningsmeters. Sinds de beurt 2 weken geleden blijft die mekkeren dat ie op 2.0 bar staat. Maar ik heb m nu met 3 verschillende pompen gecheckt, heb m echt tussen de 2.7 en 2.9 staan.
De sensor reset dus niet, ondanks dat ik stukjes gereden heb. Is ook altijd wat...
De sensor reset dus niet, ondanks dat ik stukjes gereden heb. Is ook altijd wat...
Knip
[ Voor 100% gewijzigd door Notna op 15-06-2026 19:16 . Reden: Lees nog even de regels door mbt AI in discussies en antwoorden ]
Laat hem eens leeglopen tot 1,5 bar voordat je hem weer oppompt. En dan wel voldoende km's rijden.Robonus schreef op maandag 15 juni 2026 @ 13:12:
Hier weer gezeik met één van de bandenspanningsmeters. Sinds de beurt 2 weken geleden blijft die mekkeren dat ie op 2.0 bar staat. Maar ik heb m nu met 3 verschillende pompen gecheckt, heb m echt tussen de 2.7 en 2.9 staan.
De sensor reset dus niet, ondanks dat ik stukjes gereden heb. Is ook altijd wat...
Net dus geweest. Wát een verademing! En zie daar: toch magischer wijze was er een update beschikbaar, namelijk R45 (wat we hier al lang wisten natuurlijk)..
Heel fijn geholpen daar.
edit:
bij mij staat trouwens nog wel de bandenspanning niet in bar, maar in kPa. Iemand een idee hoe je dat kunt aanpassen? Ik zie het nergens.
bij mij staat trouwens nog wel de bandenspanning niet in bar, maar in kPa. Iemand een idee hoe je dat kunt aanpassen? Ik zie het nergens.
[ Voor 19% gewijzigd door doobieters op 19-06-2026 14:12 ]
🔋 2 x Marstek Venus E v3 (V148) - 4,7 kWp panelen
Staat je taal op Engels?doobieters schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 14:09:
[...]edit:
bij mij staat trouwens nog wel de bandenspanning niet in bar, maar in kPa. Iemand een idee hoe je dat kunt aanpassen? Ik zie het nergens.
Nee, gewoon Nederlands..
🔋 2 x Marstek Venus E v3 (V148) - 4,7 kWp panelen
Bedoel je in de app? Want daar kan je het gewoon instellen via "measurement --> Metric" (sorry die van mij staat wel in het Engels)
In de auto zelf is daar, voor zo ver ik weet geen instelling voor waar je zelf bij kunt.
Oh, nakomertje: ik had VM Tiel gevraagd naar de SoH van de accu te kijken, die klopt precies met wat ik laatst op TV hoorde: 93% met 72.000 km op de teller. Niet dat ik er iets van merk trouwens.
Een jaar geleden heb ik onderhoud laten doen aan mijn MG4 bij Van Mossel in Tiel. Bij die beurt is er ook een software-update uitgevoerd. Het duidelijkste verschil was de cruisecontrol 1 km/u per tik omhoog ipv 5 km/u. Verder weet ik niet precies welke versie het was, maar dat is het meest concrete dat ik kan benoemen.
Ik twijfel nu over de volgende beurt. Ik overweeg om niet meer naar Van Mossel te gaan maar naar een goedkopere garage, tenzij er inmiddels een nieuwe update beschikbaar is die het de moeite waard maakt om toch naar vm te gaan.
2 vragen:
Ik twijfel nu over de volgende beurt. Ik overweeg om niet meer naar Van Mossel te gaan maar naar een goedkopere garage, tenzij er inmiddels een nieuwe update beschikbaar is die het de moeite waard maakt om toch naar vm te gaan.
2 vragen:
- Zijn er recent interessante software-updates uitgekomen voor de MG4? Zo ja, wat verandert er en is het merkbaar genoeg om ervoor naar de dealer te gaan?
- Kent iemand een goede garage (regio Amersfoort/Utrecht) waar ik onderhoud kan laten doen voor een scherpere prijs?