• Mg4gebruiker
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 21:27
Er zijn toch meer launchers? Of kan je die niet vrij kiezen?

Weheat Flint FE, 7X325 O, 8X325 W, SE4000h, 2x Marstek Venus E 3.0, MG4 ER

• Henno Keers
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:30
Mg4gebruiker schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 13:05:
Er zijn toch meer launchers? Of kan je die niet vrij kiezen?
Zeker zijn er meer Launchers, wellicht is Nova randvoorwaardelijk voor MG4control? Of kan je een andere launcher gebruiken?
Ik weet het niet.

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:58

Rincewind

Take me in your arms tonight

Ik probeerde net om MG4control te installeren en liep tegen een typische foutmelding aan: "App die niet is geinstalleerd als pakket conflicteert met een bestaand pakket". Ik dacht dat het aan de standaard MG4-app lag dus die gedeinstalleerd maar ik kreeg weer die foutmelding. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

• Mg4gebruiker
Rincewind schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 14:35:
Ik probeerde net om MG4control te installeren en liep tegen een typische foutmelding aan: "App die niet is geinstalleerd als pakket conflicteert met een bestaand pakket". Ik dacht dat het aan de standaard MG4-app lag dus die gedeinstalleerd maar ik kreeg weer die foutmelding. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Je bedoelt de infotainment app van MG? Heb jij toevallig heel recente firmware? Ik begrijp inmiddels dat de boel dicht zit voor MG4'S die een recentere versie dan R59 hebben.

Dat betekent dat iedereen die een recentere heeft ook terug moet naar R59. Vind ik niet handig als geregistreerd staat dat jouw versie bv R71 is....

[ Voor 19% gewijzigd door Mg4gebruiker op 28-07-2026 16:25 ]

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:19
Mg4gebruiker schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 09:47:
Aah...ik had ergens gelezen dat hij maar één profiel aan kon maken. Dan ga ik daar toch nog een keer naar kijken want dat scheelt mij best een hoop.

Dan hebbik nog een ervaringsvraag Wrak. Het komt regelmatig voor dat ik bij starten echt moet wachten om in het menu te komen. Kan rustig 20 seconden duren tussen ready en direct rijden. Hoe zit dat met deze software? Heeft deze software dan alles wel aangepast?
Deze software start als laatste op. De instellingen zijn bij mij voor het einde van de straat aangepast. (ik woon in een hele korte straat) Voordeel is dat je voor vertrek niets meer hoeft in te stellen ;) Je hoeft dus nergens meer op te wachten.
Henno Keers schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 10:57:
[...]

ik zie in de filmpjes en de links dat Nova Launcher geinstalleerd moet worden. Deze is sinds een aantal versies geleden voorzien van meer dan 300 trackers om data aan derden door te geven. Ik denk niet dat ik die op onze auto ga installeren.
Nope, nova launcher kan je installeren maar is optioneel ik heb dat niet gedaan. Ik heb een shortcut onder de rechter ster op het stuur(Longpress short werkt nog steeds voor klimaat). Als je de juiste versie hebt kun je overigens iedere apk installeren en dan is het handig om een launcher te hebben. Daar heb ik verder geen behoefte aan. Je moet deze shortcut wel meteen na de installatie vanuit MG4-control maken om makkelijk toegang tot de app te kunnen krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door wrak op 28-07-2026 17:11 ]

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485

• wrak
Rincewind schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 14:35:
Heb je de ontwikkelaars-instellingen geactiveerd? (7x klikken op de versie) en daarna installeren uit een andere bron toestaan aangezet? Anders zou ik het niet weten.

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485

• wrak
Mg4gebruiker schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 16:18:
[...]

Je bedoelt de infotainment app van MG? Heb jij toevallig heel recente firmware? Ik begrijp inmiddels dat de boel dicht zit voor MG4'S die een recentere versie dan R59 hebben.

Dat betekent dat iedereen die een recentere heeft ook terug moet naar R59. Vind ik niet handig als geregistreerd staat dat jouw versie bv R71 is....
Ik zit met mijn MG4 lux 2023 op R67. Bij mij werkt MG4control zonder probleem.

• Mg4gebruiker
wrak schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 17:07:
[...]

Ik zit met mijn MG4 lux 2023 op R67. Bij mij werkt MG4control zonder probleem.
Dan moet ik het toch maar eens zelf proberen.

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:58

Rincewind

Take me in your arms tonight

Mg4gebruiker schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 16:18:
[...]

Nee, het is een melding op mijn telefoon als ik de APK wil installeren. Maar nu ik het even teruglees begrijp ik dat de APK geinstalleerd moet worden in de auto en niet op mijn telefoon... |:( (ik had dat filmpje nog niet gezien op het MGEV-forum)...

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

• Geeh27
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 15-08 09:15
Zou hiermee ook in de Tow mode de ACC geactiveerd kunnen worden? Als dat zou kunnen moet ik ook even bezig.

• wrak
Geeh27 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 08:53:
Zou hiermee ook in de Tow mode de ACC geactiveerd kunnen worden? Als dat zou kunnen moet ik ook even bezig.
Voor zover ik kan zien kun je alleen bestaande instellingen vast zetten in een profiel. De voorkeuze ACC-Limiet-TJA kun je vast zetten. Tow mode staat niet in het menu.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:26

-tom-562

Oliesjeik

Geeh27 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 08:53:
Volgens mij is dat gewoon een beperking (en opzich ook wel logisch). Rijhulpsystemen kunnen lastig rekening houden met een aanhanger (en kan zelfs potentieel gevaarlijk zijn).

Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>

• Geeh27
-tom-562 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 12:19:
[...]

Volgens mij is dat gewoon een beperking (en opzich ook wel logisch). Rijhulpsystemen kunnen lastig rekening houden met een aanhanger (en kan zelfs potentieel gevaarlijk zijn).
Ik gebruik de trekhaak eigenlijk alleen voor de fietsendrager. Het nut van het uitschakelen van ACC in Tow Mode ontgaat me daarbij. Ik zou dus naast Tow Mode ook een Bike Carrier Mode willen hebben. Kia en Hyundai hebben dit inmiddels wel. Naar midden Italië zonder enige vorm van CC is niet erg aanlokkelijk.

• Geeh27
wrak schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 11:17:
[...]

Voor zover ik kan zien kun je alleen bestaande instellingen vast zetten in een profiel. De voorkeuze ACC-Limiet-TJA kun je vast zetten. Tow mode staat niet in het menu.
Tow Mode is natuurlijk een set van verschillende instellingen tezamen zoals het Sport of Snow profiel en geen instelling apart die je kunt in- of uitschakelen. Dus als het systeem na het aansluiten van de stekker van de fietsendrager in Tow Mode gaat zou ik alleen de ACC willen aanpassen. Ik denk dat ik toch een poging ga wagen, de app kan ook weer worden verwijderd.

• nietnormaal
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-08 00:23
Ik heb volgens mij nu R73 geinstalleerd gekregen op mijn lux 2023. Echter ik kan nu niet meer het batterijniveau instellen in de auto, alleen nog via de app. Verder nu ook regelmatig dat carplay een zwart scherm geeft. Loskoppelen en opnieuw koppelen helpt niet. Na bepaalde tijd werkt het weer. Iemand met dezelfde ervaring of is het een bug?

• Mg4gebruiker
nietnormaal schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 00:36:
Ik heb volgens mij nu R73 geinstalleerd gekregen op mijn lux 2023. Echter ik kan nu niet meer het batterijniveau instellen in de auto, alleen nog via de app. Verder nu ook regelmatig dat carplay een zwart scherm geeft. Loskoppelen en opnieuw koppelen helpt niet. Na bepaalde tijd werkt het weer. Iemand met dezelfde ervaring of is het een bug?
Welke versie had jij hiervoor?

• nietnormaal
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-08 00:23
Mg4gebruiker schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 01:04:
[...]

Welke versie had jij hiervoor?
Volgens mij ben ik 2 versies omhoog gegaan, ik denk R63. Ik kon in ieder geval nog down swipen in carplay voor de airco.

• Mg4gebruiker
nietnormaal schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 22:28:
[...]

Volgens mij ben ik 2 versies omhoog gegaan, ik denk R63. Ik kon in ieder geval nog down swipen in carplay voor de airco.
Denk dat dan r59 is geweest (gezien de swipe down)

Maar dit is een veel voorkomende klacht. Het betekent volgens mij dat installaties teruggedraaid moeten worden en daarna correct/volledig opnieuw gedan moeten worden. Er zijn inmiddels zat mensen met Firmware in de 70 reeks die wel de slider hebben in het infotainment systeem. Terug naar de garage dus ..

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:47
nietnormaal schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 00:36:
Ik kan sinds de laatste update het batterijniveau in de auto zelf ook niet meer instellen kwam ik laatst achter. Na wat zoeken zou dit komen omdat een bepaalde module niet is mee geupdate o.i.d. ik ben er in ieder geval niet voor terug gegaan. Via de app kun je namelijk nog wel die instelling doen dus vond het niet zo heel belangrijk, maar je bent in ieder geval niet alleen.

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:52
Weet iemand toevallig bij welke percentage de regeneratie weer volledig werkt voor een luxury edition? (64kwh). Moet nog met een vouwwagen een bergpas af, maar wil hem dan misschien niet tot 100% laden. ;)

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:19

TFHfony

Professional Weirdo

savale schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 18:28:
Weet iemand toevallig bij welke percentage de regeneratie weer volledig werkt voor een luxury edition? (64kwh). Moet nog met een vouwwagen een bergpas af, maar wil hem dan misschien niet tot 100% laden. ;)
Kan je niet exact zeggen, het hangt mede af van de temperatuur. In de zomer kan het soms al boven de 90%, terwijl ik in de winter wel eens naar bijna 80% moest.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• savale
TFHfony schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 20:07:
[...]

Kan je niet exact zeggen, het hangt mede af van de temperatuur. In de zomer kan het soms al boven de 90%, terwijl ik in de winter wel eens naar bijna 80% moest.
Moet eerst nog een klein stukje omhoog, verwacht bij 100% weg dan nog net boven de 90% te zitten. Zal mijn bevindingen posten. :)

• Racemol
savale schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 18:28:
Regeneratie werkt bij mijn Luxury 2023 model weer als hij net van het topje van 100% af is, dus eigenlijk altijd weer na een paar minuten rijden. De eerste kilometer of twee is dan even wennen maar regeneratie werkt daarna erg snel weer.

• dmrazor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:31
Racemol schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 09:03:
[...]

Regeneratie werkt bij mijn Luxury 2023 model weer als hij net van het topje van 100% af is, dus eigenlijk altijd weer na een paar minuten rijden. De eerste kilometer of twee is dan even wennen maar regeneratie werkt daarna erg snel weer.
Yep... bij mij idem!

• savale
Bedankt! Dan ga ik gewoon 100% weg. Ben benieuwd

• Eavyon
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 12:30
Ik heb eerder dit jaar afdaling gedaan vanaf 2300m waar ik de auto op 32% had en beneden aangekomen stond die weer op 40%. Aangezien 100km een laadstop stond ingepland was dat prima haalbaar. Als je op 100% wegrijd zal regeneratie al vrij snel ophouden en je niet 'automatisch' afremmen tijdens het afdalen en alle energie in de schrijfremmen gaan zitten.

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-08 18:06
Hoi! Nieuwe eigenaar van een occasion 2024 MG4 Luxury 64kWh. Mijn eerste elektrische auto, tevens ook het meest moderne wat ik gereden heb.

Ik ben in overleg met de garage waar deze vandaan komt, omdat ik vanaf dag 1 problemen heb met de sensoren voor de geavanceerde assist opties: ACC, TJA, LKA etcetera werken allemaal niet. Volgens een uitdraai van hun OBD scanner is de auto de calibratie status kwijtgeraakt. Vanuit de garage heb ik de toezegging dat ze dit kosteloos zullen oplossen, inclusief een update naar de meest recente infotainment SW (draai nu op 1300R40), maar voorlopig nog geen datum.

Ik ben benieuwd of andere mensen dit mee hebben gemaakt? Hoe is dit bij jullie opgelost?

• Henno Keers
HotFix schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 10:50:
Hoi! Nieuwe eigenaar van een occasion 2024 MG4 Luxury 64kWh. Mijn eerste elektrische auto, tevens ook het meest moderne wat ik gereden heb.

Ik ben in overleg met de garage waar deze vandaan komt, omdat ik vanaf dag 1 problemen heb met de sensoren voor de geavanceerde assist opties: ACC, TJA, LKA etcetera werken allemaal niet. Volgens een uitdraai van hun OBD scanner is de auto de calibratie status kwijtgeraakt. Vanuit de garage heb ik de toezegging dat ze dit kosteloos zullen oplossen, inclusief een update naar de meest recente infotainment SW (draai nu op 1300R40), maar voorlopig nog geen datum.

Ik ben benieuwd of andere mensen dit mee hebben gemaakt? Hoe is dit bij jullie opgelost?
Allereerst veel rijplezier gewenst! Ik heb dit zelf niet meegemaakt, maar wel andere software issues.
Welke garage gaat bovenstaand voor je "oplossen"? Een van Mossel vestiging? Als je het topic hebt doorgelezen zul je hebben opgevangen dat de kwaliteit van die garages veelal tegenvalt, zeker met het bijhouden van de vele software modules van de auto.
Die 4 die je hebt gekocht, is dat er een met of zonder achterruitwisser?

• HotFix
Henno Keers schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 14:38:
[...]

Allereerst veel rijplezier gewenst! Ik heb dit zelf niet meegemaakt, maar wel andere software issues.
Welke garage gaat bovenstaand voor je "oplossen"? Een van Mossel vestiging? Als je het topic hebt doorgelezen zul je hebben opgevangen dat de kwaliteit van die garages veelal tegenvalt, zeker met het bijhouden van de vele software modules van de auto.
Die 4 die je hebt gekocht, is dat er een met of zonder achterruitwisser?
Bedankt voor je reactie - hij bevalt enorm. Het is inderdaad een MG4 met ruitenwisser achter.

De garage geeft aan dat zij het niet kunnen oplossen maar dat ze voor mij een afspraak bij Van Mossel zullen maken op eigen kosten. Ik lees inderdaad dat de meeste garages erg beperkt zijn in wat ze kunnen zonder officiële MG ondersteuning.

• Mg4gebruiker
Er zijn mg4 eigenaren die een moord doen als die systemen standaard niet werken ...

• Eavyon
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 12:30

Voor zover ik weet doet alleen een van mossel garage software updates. Met de normale automatische update met de software van saic (fabrikant van MG) wordt een check gedaan of elke module de laatste versie heeft ten opzichte van de server. Nadat de module is geüpdate zorgt deze software er waar nodig ook voor dat er een kalibratie wordt uitgevoerd en dit wordt dan weggeschreven in die module. En hier zit je probleem. De update is niet volledig uitgevoerd.

Ik heb in het verleden al meermaals de software laten bijwerken vanwege gebreken. En elke keer gebruiken ze de handmatige methode waardoor ze selectief één of een paar modules updaten i.p.v. alles. Waarschijnlijk om tijd te besparen, althans dat denkt die monteur.

Afgelopen maand ben ik voor 2e keer dit jaar al terug geweest naar Tiel en kwam ik na lang overleg aan de balie erachter dat ze dus ook daar selectief modules updaten. Het gevolg is dat 2 modules niet zijn bijgewerkt die direct kunnen verklaren waarom ik nog steeds storingsmeldingen heb in het dashboard. Echter men wil dit niet zomaar oplossen want de betreffende modules zouden al geüpdate zijn vanwege dezelfde storingsmelding. Een simpele uitdraai van de versienummers van de modules gaf aan dat ze inderdaad niet zijn bijgewerkt. Ik zou nou een 3e keer 160km moeten gaan rijden om alleen die module te laten updaten.

Kortom, vraag bij het updaten dat ze je een uitdraai geven van de versienummers en of alle updates daadwerkelijk gelukt zijn en de kalibratie is uitgevoerd. En uiteraard kosteloos want dit hoort bij het standaard onderhoud.

• Mg4gebruiker
Dit is een geroemde vestiging..... Ik had een ongeveer zelfde ervaring. De auto zou prima kunnen zijn. Maar alles eromheen is zo ondermaats.

Als ik ik een DuraAce groep op mijn racefiets monteer dan kan ik rustig beweren dat het goed spul is. Maar als ik het niet goed onderhoud, dan gaat het ergens haperen....

• Henno Keers
Mg4gebruiker schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 00:27:
Dit is een geroemde vestiging..... Ik had een ongeveer zelfde ervaring. De auto zou prima kunnen zijn. Maar alles eromheen is zo ondermaats.

Als ik ik een DuraAce groep op mijn racefiets monteer dan kan ik rustig beweren dat het goed spul is. Maar als ik het niet goed onderhoud, dan gaat het ergens haperen....
Eeeeuh Campagnolo C Record bedoel je zeker? :*)

• Henno Keers
HotFix schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 15:12:
[...]

Bedankt voor je reactie - hij bevalt enorm. Het is inderdaad een MG4 met ruitenwisser achter.

De garage geeft aan dat zij het niet kunnen oplossen maar dat ze voor mij een afspraak bij Van Mossel zullen maken op eigen kosten. Ik lees inderdaad dat de meeste garages erg beperkt zijn in wat ze kunnen zonder officiële MG ondersteuning.
Dan komt het volgende hoofdstuk aan bod: een goede betrouwbare Van Mossel vestiging opzoeken. Het is makkelijker om goud te vinden in Nederland, zonder veel meningsverschillen is er maar 1: het MG Servicepunt in Tiel, zit bij van Mossel Nissan Renault in.

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 06-08 18:46

Niet echt.

Alleen als ik tow mode (aanhanger) aan heb gehad komen die functies soms niet goed terug. dan moet ik de aanhanger mode even in/uit schakelen, dat helpt.

• HotFix
1234567y schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 12:04:
[...]

Niet echt.

Alleen als ik tow mode (aanhanger) aan heb gehad komen die functies soms niet goed terug. dan moet ik de aanhanger mode even in/uit schakelen, dat helpt.
Dit ga ik even proberen, wie weet...

• HotFix
Henno Keers schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 09:34:
[...]

Dan komt het volgende hoofdstuk aan bod: een goede betrouwbare Van Mossel vestiging opzoeken. Het is makkelijker om goud te vinden in Nederland, zonder veel meningsverschillen is er maar 1: het MG Servicepunt in Tiel, zit bij van Mossel Nissan Renault in.
Bedoel je hiermee dat het Servicepunt in Tiel goud is, of juist niet? In lijn met eerdere berichten...

• Mg4gebruiker
Henno Keers schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 09:31:
[...]

Eeeeuh Campagnolo C Record bedoel je zeker? :*)
Ook goed. Ik ben meer bescheiden ...

• savale
Eavyon schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 20:20:
Ik heb eerder dit jaar afdaling gedaan vanaf 2300m waar ik de auto op 32% had en beneden aangekomen stond die weer op 40%. Aangezien 100km een laadstop stond ingepland was dat prima haalbaar. Als je op 100% wegrijd zal regeneratie al vrij snel ophouden en je niet 'automatisch' afremmen tijdens het afdalen en alle energie in de schrijfremmen gaan zitten.
Weer thuis. Verloor wat meer dan gedacht tijdens het omhoog rijden richting de pas. Kwam boven aan met nog maar 82%, dus regeneratie was geen issue. Kwam beneden aan (ruim 1000 meter lager) met 89%. (regeneratie werkte nog steeds volledig)

• Racemol
savale schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 23:59:
[...]

Weer thuis. Verloor wat meer dan gedacht tijdens het omhoog rijden richting de pas. Kwam boven aan met nog maar 82%, dus regeneratie was geen issue. Kwam beneden aan (ruim 1000 meter lager) met 89%. (regeneratie werkte nog steeds volledig)
Mooi he! Ik heb in de Bergamasque Alps gereden in Italie en ik ging met 60% omhoog en was de eerste dag een klein beetje in paniek want ik had nog 28% en geen lader hoog in de bergen. Kom ik weer beneden ben ik zowaar terug op 56%

Hierbij plaatje van de top :) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BHj1Fx2fF9I7fMYN54iFqHPRA_U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ntBOgzYsfLwtJvTbi1wYHj6Q.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Racemol op 07-08-2026 09:07 ]

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21:48
Racemol schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 08:59:
[...]

Mooi he! Ik heb in de Bergamasque Alps gereden in Italie en ik ging met 60% omhoog en was de eerste dag een klein beetje in paniek want ik had nog 28% en geen lader hoog in de bergen. Kom ik weer beneden ben ik zowaar terug op 56%
Als ik daar even een snel sommetje op loslaat heb je op de heenweg 32% accu verbruikt, en op de terugweg 28% accu terug gegenereerd. Op basis van een 60 kWh accu is dat 19.2 kWh verbruikt en 16.8 kWh gegenereerd.

Ofwel, je hebt 87.5% van de energie op de heenweg teruggewonnen op de terugweg. Zeker niet slecht.

• Racemol
Robonus schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 09:27:
[...]

Als ik daar even een snel sommetje op loslaat heb je op de heenweg 32% accu verbruikt, en op de terugweg 28% accu terug gegenereerd. Op basis van een 60 kWh accu is dat 19.2 kWh verbruikt en 16.8 kWh gegenereerd.

Ofwel, je hebt 87.5% van de energie op de heenweg teruggewonnen op de terugweg. Zeker niet slecht.
Ik was ook verbaasd maar in de bergen rij ik op die kleine weggetjes maximaal 30km/u dus het is allemaal vrij zuinig gok ik. De percentages die ik noemde komen uit mijn geheugen dus die zijn wel bij benadering (maar volgens mij klopt het aardig)

• Geeh27
Racemol schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 09:36:
[...]

Ik was ook verbaasd maar in de bergen rij ik op die kleine weggetjes maximaal 30km/u dus het is allemaal vrij zuinig gok ik. De percentages die ik noemde komen uit mijn geheugen dus die zijn wel bij benadering (maar volgens mij klopt het aardig)
30 is hard zat, zeker ‘s nachts in het donker. Dan merk je dat de lichtbundel van de MG sterk naar voren is gericht. Heel veel haarspeldbochten ga je dan “blind” in. Je mist breedstralers dan echt.

• Mg4gebruiker
Geeh27 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 14:46:
[...]

30 is hard zat, zeker ‘s nachts in het donker. Dan merk je dat de lichtbundel van de MG sterk naar voren is gericht. Heel veel haarspeldbochten ga je dan “blind” in. Je mist breedstralers dan echt.
Ik heb de voorkeur voor lampen die de stuurrichting volgen.

• Mg4gebruiker
dmrazor schreef op zondag 26 juli 2026 @ 11:19:
AAWireless 2 besteld. Ben benieuwd. Dank voor de tips!
Ik ook. Eerst twee telefoons gekoppeld aan de AA2. Ingesteld op starten met laatst gebruikte. Volgorde een keer omgedraaid om te checken of het werkt met beide telefoons.

Probleem is echter dat hij nooit meteen een telefoon pakt. Staan er 2 in en je forceert (1x indrukken), dan koppelt hij met de tweede!. Staat er één in dan koppelt hij met de enige. Maar hij koppelt nooit direct. Irritant.

• dmrazor
Ik gebruik hem maar met één telefoon. Werkt totnutoe vlekkeloos!

• Mg4gebruiker
dmrazor schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 14:06:
Ik gebruik hem maar met één telefoon. Werkt totnutoe vlekkeloos!
Er zit een optie in de geavanceerde instellingen indien de knop blauw blijft maar hij desonddanks niet koppelt. Vanmiddag deze aangezet en direct daarna koppelde hij. Morgen opnieuw proberen.

• Mg4gebruiker
Mg4gebruiker schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 20:34:
[...]

Er zit een optie in de geavanceerde instellingen indien de knop blauw blijft maar hij desonddanks niet koppelt. Vanmiddag deze aangezet en direct daarna koppelde hij. Morgen opnieuw proberen.
Geen succes. Koppelt nog steeds niet. Weet niet of ik iets fout die. Maar qua instellingen zie ik niets vreemds. Als ik het niet aan de praat krijg dan gaat hij terug.

[ Voor 6% gewijzigd door Mg4gebruiker op 13-08-2026 20:43 ]

• Robonus
Mg4gebruiker schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 20:40:
[...]

Geen succes. Koppelt nog steeds niet. Weet niet of ik iets fout die. Maar qua instellingen zie ik niets vreemds. Als ik het niet aan de praat krijg dan gaat hij terug.
heb je de firmware al geupdate? dat moet terwijl je verbonden bent in de auto. De nieuwste versie is 10.0 dacht ik.

Anders even een berichtje naar de fabrikant sturen. Ze helpen je graag. Is een Europees bedrijf ook.

• Mg4gebruiker
Geupdate inderdaad. Ik zal eens wat screenshots uploaden van de instellingen. Misschien ben ik gewoon dom bezig ..

• Paul van Druten
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:45
Wist ik niet: MG: iSMART with KPN

KPN IoT provides connectivity for MG. This connectivity is used for eCall, in-vehicle entertainment, telematics, the integration of traffic information in the navigation system, and sending car data to iSMART. This is MG's intelligent app that gives the user insight into the status of the car.

Voor MG iSMART levert KPN IoT de mobiele connectiviteit. KPN noemt MG zelfs expliciet als klant: de verbinding wordt gebruikt voor eCall, telematica, verkeersinformatie, infotainment en de communicatie tussen de auto en iSMART.

Maar er zit een interessant detail in: dat betekent niet dat jullie MG4 altijd letterlijk op een KPN-zendmast zit. KPN IoT gebruikt zogeheten non-steered roaming. Hun automotive-SIM/eSIM kan uit beschikbare roamingnetwerken het netwerk met de beste verbinding kiezen. KPN zegt hiervoor wereldwijd meer dan 600 roamingpartners te hebben.

Dus praktisch:

MG4 → ingebouwde SIM/eSIM → KPN IoT → beschikbaar mobiel netwerk → internet → MG/SAIC iSMART-servers.

MG zelf noemt daarnaast Telenor Connexion / KPN als zijn Europese IoT-connectiviteitspartners en noemt de MG4 expliciet als een van de modellen waarop iSMART wordt gebruikt. Telenor Connexion had bovendien al eerder een overeenkomst met MG voor managed IoT-connectiviteit van MG-auto's in Europa.

https://m2m.kpn.com/en/industries/iot-in-automotive

[ Voor 53% gewijzigd door Paul van Druten op 14-08-2026 17:11 ]

• Mg4gebruiker
Robonus schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 06:50:
[...]

heb je de firmware al geupdate? dat moet terwijl je verbonden bent in de auto. De nieuwste versie is 10.0 dacht ik.

Anders even een berichtje naar de fabrikant sturen. Ze helpen je graag. Is een Europees bedrijf ook.
Ik zie dat ik geen versie 10 heb maar 9.3.0. Maar dat is wel de versie die pushed werd bij ingebruikname.

Zo is het ingesteld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5mHexW_FeE0v5I90RMElSe6VHbY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/58RAWu5VUp2fdg1uO1p2RJeE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n76BY7GjNt4g5nA8t1ZovRvB6KM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jKOI6qJRDTn3nWb0pVFnQRQG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eyRthZAs0sUF-XvGmYeuflsivN0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jkzhpj01e4c91hQA1pYzymiO.jpg?f=fotoalbum_large

• dmrazor
Mg4gebruiker schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 19:47:
Ik zie dat ik geen versie 10 heb maar 9.3.0. Maar dat is wel de versie die pushed werd bij ingebruikname.
Bij mij draait hij ook op versie 9.3.0

Als auto heb ik MG MG (2023) ingesteld, maar dat zou niet nodig moeten zijn.

• Mg4gebruiker
dmrazor schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 13:31:
[...]

Bij mij draait hij ook op versie 9.3.0

Als auto heb ik MG MG (2023) ingesteld, maar dat zou niet nodig moeten zijn.
Jij gebruikt niet de start fix?

• Robonus
Heb beta aangezet voor 10.0

Had eerst dat bij elke koppeling automatisch een nieuw Bluetooth item werd aangemaakt daardoor liep de hele lijst vol. Daarna heb ik alles weggegooid en ben ik de auto Android heb je helemaal vanaf 0 gaan installeren in de auto hierna de nieuwe Bluetooth als auto-start toegevoegd en dat ging goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FZDmoz2D89SnmE9hHczZh3C3wIg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Ut4w4PAgiPm6a8zMdiMJ8lXg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-UgklJ8YGsZw4gMwcRpTq9vcVXk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YNWFMj8CWmnA57N7Xsa7yWOV.jpg?f=fotoalbum_large

• Mg4gebruiker
Je hebt AA opnieuw op je telefoon geinstalleerd?

Wat jij ziet op je telefoon had ik tot de vorige firmware van de MG4 in de bt van de auto. Dat is nu ook niet het geval.

• Robonus
Ja, zie nu dat m'n vorige bericht in alle haast veel typfouten had, excuses.
-Maar ik heb op de telefoon AA app gegevens gewist zodat die weer als nieuw is.
-In het telefoon bluetooth menu alle MG bluetooth verbindingen laten vergeten
-In de auto toen opnieuw de hele configuratie doorlopen en gelijk die bluetooth verbinding bij optie Auto-standby ingesteld en toen werkte het.

Ik weet niet wat voor telefoon je hebt. Dit was op een Pixel 7 Pro
Pagina: 1 ... 77 78 Laatste