• Bersonia
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 18:00
TTommie schreef op maandag 16 februari 2026 @ 00:10:
[...]

LOL, wat denk je dat ik ben. Een wandelende MG encyclopedie?
Daar zit een hoop uitzoekwerk en leeswerk in en is vaak per usecase verschillend.

Ik kan en wil je best de juiste kant uitsturen, maar alle benodigde info voor jouw specifieke usecase zal je toch echt zelf bij elkaar moeten zoeken. Dat heb ik ook niet op een dienblaadje voor je.

https://www.mgevs.com/forums/mg4-ev-2022-to-2025-forum.38/

Hier kan je heel veel nuttige info vinden, zelfs alle updates staan ergens in een topic.
Wat kort door de bocht hé maar ja zoiets toch, iedereen heeft van iets een grote kennis maar electrische wagens die zot doen zijn niet mijn ding dus wees niet verbaasd dat ik dan vraag om uitleg.

Toch bedankt voor de link al is het vast chinees voor mij. :)

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:31

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Bersonia schreef op maandag 16 februari 2026 @ 23:04:
[...]

Wat kort door de bocht hé maar ja zoiets toch, iedereen heeft van iets een grote kennis maar electrische wagens die zot doen zijn niet mijn ding dus wees niet verbaasd dat ik dan vraag om uitleg.

Toch bedankt voor de link al is het vast chinees voor mij. :)
Hmmm, het was niet lullig bedoeld, maar wellicht een cultuur dingetje, en Nederlandse directheid.

Wat ik je probeerde te vertellen is dat ik de antwoorden ook niet heb. Maar dat er vast meerdere mensen met jouw probleem zijn en dat forum zit vol met kennis, vragen en vaak ook de antwoorden.

Maar het is wel jouw probleem, en ik ga die topics niet doorakkeren op zoek naar de antwoorden.

De opmerking dat het Chinees is, is vervelend voor je, maar dat zal je jezelf toch eigen moeten maken als je het opgelost wil zien. Of maak Gemini/ChatGPT/CoPilot je nieuwe BFF. Die tooling kan je hier ideaal voor gebruiken zou ik zeggen.

[ Voor 5% gewijzigd door TTommie op 17-02-2026 00:10 ]

Mr. T.

• Bersonia
TTommie schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 00:03:
[...]

Hmmm, het was niet lullig bedoeld, maar wellicht een cultuur dingetje, en Nederlandse directheid.

Wat ik je probeerde te vertellen is dat ik de antwoorden ook niet heb. Maar dat er vast meerdere mensen met jouw probleem zijn en dat forum zit vol met kennis, vragen en vaak ook de antwoorden.

Maar het is wel jouw probleem, en ik ga die topics niet doorakkeren op zoek naar de antwoorden.

De opmerking dat het Chinees is, is vervelend voor je, maar dat zal je jezelf toch eigen moeten maken als je het opgelost wil zien. Of maak Gemini/ChatGPT/CoPilot je nieuwe BFF. Die tooling kan je hier ideaal voor gebruiken zou ik zeggen.
zou het niet weten of Nederlanders zo humeurig zijn, ik had toch de indruk van niet maar niet getreurd, alles zal wel los lopen

Wat betreft mijn probleem, inderdaad mijn probleem en eentje waar ik niet in onderlegd ben. Daarom ook dat ik op dit forum rond zit te klooien. Maar het heeft geen nut, enkel maar opmerkingen dat ik hopeloos achterloop alhoewel dit niet zo is, het is een andere versie die ik heb een MG4 september 2024.
Met laatste update R36. Ik verkondig hier al maanden dat dit zo is maar kreeg geen gehoor, het forum heb ik ondertussen volledig uitgespit maar als de versie niet vernoemd wordt zit ik met een heel andere uiterlijk en klopt het niet.

Dus wat is volgens mij de oplossing, de problemen apart aanpakken maar daarvoor heb ik de codes nodig zoals bvb SC077 die voor de LKA zou zijn. En dus vraag ik aan degenen die laten uitschijnen de materie enigzins te kennen om hulp, ik moet niet bij de bakker of beenhouwer zijn hé, wat zeg ik ik moet zelfs niet bij de garage zijn blijkbaar !!! :(

Gij moet niet denken dat ik discuseer met u, ik zeg enkel waar het om draait. Maar ik had toch graag wat hoffelijkheid en hulp gehad inplaats van opmerkingen zonder oplossing, dat zou ik zelf toch doen als ik het zou weten, waarom anders op een forum al die moeite doen.

Ik vraag het nog eens duidelijk en ik vat het samen om iedereen tijd te besparen:
* vin uitgelezen in de garage en dan krijgen ze de updates voor geschoteld en voeren die uit
* voor de MG 4 09/2024 is R36 de laatste versie voor de infotainment ondanks ik opper dat er vermeld wordt dat men reeds R68 uitgebracht heeft. Blablabla jij hebt een andere versie, is al zever op forum, en die rode kruisen in de lijst updates zijn ook voor een ander type enz. dit is de mening van de garage
* ik wil enkel de problemen updaten en die zijn:
- handenvrij bellen valt telkens uit ook na herkoppelen
- LKA werkt niet normaal en onvoorspelbaar
- Verbruik is onmiddelijk na de updates van +/- 14 kwh gestegen naar +/- 25 kwh , ik wil dit zoals voorheen

Wat ik beleefd wil vragen aan iedereen die het weet:
welke codes moet ik laten herinstalleren om die problemen op te lossen oftewel hoe ik anders kan weten welke codes ik moet laten installeren door een lijst, ikzelf vind er niets van terug, waarschijnlijk doordat ik niet weet waar ik moet zoeken.
Hulp wordt gewaardeerd

• Mg4gebruiker
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 08:29
Ik heb al eerder bevestigd dat in jouw serie 36 (vrijwel) zeker de laatste update is. Of dat ook geldt voor de modules weet ik niet. De 2024 updated versies zijn hoogstwaarschijnlijk al voorzien van de LKA update. Of dit goed werkt hangt mede af van de ondersteunende systemen mbt camera en radar.
Dat jouw auto ineens een grote sprong in verbruik laat zien is niet normaal. Mijn advies: toon dit aan en hou de poot stijf! Dat je steeds vervinding verliest met de telefoon: meldt het bij de dealer èn de importeur.

Je hebt de pech dat de nieuwe 2024 mg4's maar weinig gekocht zijn. In Nederland lag de verkooppiek voor juni 2024. De meesten hier kennen de combinatie van kuren van jouw auto dus niet..

Wij zijn als Nederlanders niet persé humeurig. We willen graag helpen. Maar jouw auto met de deze software/firmware is gewoon niet goed bekend. Zelfs het Frans, Brits en Duitse mg4 forum geeft geen directe duidelijkheid.

Mijn advies: schrijf een stevige mail naar de dealer met als uitgangspunt je klachten, en cc deze naar de officiele importeur. Meldt deze klachten ook aan via hun website zodat ze niet kunnen zeggen "ich habe es nicht gewust". En dan is het geduld.
Ondertussen: als Lka je zo irriteert, zet het dan uit. Gebruik het pull down menu hiervoor (snelste). Alternatief is in het MG Pilot menu steeds ALERT selecteren. En zet de audio beep van lka uit....

• Bersonia
Mg4gebruiker schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 22:45:
Ik heb al eerder bevestigd dat in jouw serie 36 (vrijwel) zeker de laatste update is. Of dat ook geldt voor de modules weet ik niet. De 2024 updated versies zijn hoogstwaarschijnlijk al voorzien van de LKA update. Of dit goed werkt hangt mede af van de ondersteunende systemen mbt camera en radar.
Dat jouw auto ineens een grote sprong in verbruik laat zien is niet normaal. Mijn advies: toon dit aan en hou de poot stijf! Dat je steeds vervinding verliest met de telefoon: meldt het bij de dealer èn de importeur.

Je hebt de pech dat de nieuwe 2024 mg4's maar weinig gekocht zijn. In Nederland lag de verkooppiek voor juni 2024. De meesten hier kennen de combinatie van kuren van jouw auto dus niet..

Wij zijn als Nederlanders niet persé humeurig. We willen graag helpen. Maar jouw auto met de deze software/firmware is gewoon niet goed bekend. Zelfs het Frans, Brits en Duitse mg4 forum geeft geen directe duidelijkheid.

Mijn advies: schrijf een stevige mail naar de dealer met als uitgangspunt je klachten, en cc deze naar de officiele importeur. Meldt deze klachten ook aan via hun website zodat ze niet kunnen zeggen "ich habe es nicht gewust". En dan is het geduld.
Ondertussen: als Lka je zo irriteert, zet het dan uit. Gebruik het pull down menu hiervoor (snelste). Alternatief is in het MG Pilot menu steeds ALERT selecteren. En zet de audio beep van lka uit....
hartelijk dank voor het antwoord. Die LKA schakel ik ook uit maar het heeft geen zin want die schakelt zichzelf op willekeurige momenten aan en uit. Het gedrag herproduceren lukt ook al niet zelfs niet als je dezelfde weg neemt en dezelfde snelheden aanhoud. Gisteren nog een ander probleem, standaard rij ik altijd met het scherm op algemene weergave maar plots uit zichzelf springt het scherm op de radioweergave en dimt het geluid tot maximaal 6, stiller lukt maar luider is begrensd tot 6. Gelijk welke knop ik bedien het scherm blijft hetzelfde, ook bedieningen op het stuur werken niet. Een reset door de home knop ingedrukt te houden werkt dan wel en alles gaat terug als voorheen. Het systeem zit vol haperingen die voor de update niet gebeurden, leg dat maar eens uit aan degene die de updates uitgevoerd heeft :(

In het begin na de updates gebruikte ik de custom mode waar ik de gewenste instellingen inschakelde, dit werkte goed voor een tijdje. Nu reset de custom mode zichzelf en zijn de instellingen weg dus die piste valt dus ook af. Het is overduidelijk dat de updates meer problemen gebracht hebben dan geholpen, ik hebt dit vermeld aan de garage en zelfs getoond maar volgens de garage is er niks aan te doen dan wachten achter de volgende update. Als ik voorstel om eventueel naar de fabrieks instellingen terug te keren en de updates opnieuw te installeren van nul is het of ze het horen donderen in Keulen. Alleen de updates herinstalleren kan ook niet zelfs niet als het duidelijk is dat dat de oorzaak is. Het ligt aan MG volgens hen.

Hoe moet het nu verder, vertel me eens wat jij zou doen in zo'n situatie. Het voortdurend rond rijden met in het achterhoofd wanneer gebeurt er iets of geraak ik nog heelhuids thuis en meer van die gedachten. Als er iets met mij gebeurt dan zal mijn vrouw zeker niet met de wagen rijden want ze was namelijk getuige van de noodstop op de ringweg aan 90km/h zonder aanleiding maar die wel bijna een ketting botsing veroorzaakt heeft. Dat was zelfs voor mij heel heftig.

Maar ik heb het begrepen, hier kan ik dus niet geholpen worden en jammer genoeg is er in de wijde omtrek ook geen TIEL-garage te vinden.
Toch bedank ik iedereen voor de moeite te doen om mij ter woord te staan.
Mvg,

• Mg4gebruiker
Bersonia, heeft jouw telefoon een redelijke camera? Koop een houder die hem aan de hoofsteun koppelt (of waar dan ook) en neem je ritten op. Zoals jij het vertelt komt het regelmatig voor dus na een paar ritten heb je alles op video. Ga daarmee naar je dealer.

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:31

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Bersonia schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 14:50:
[...]

hartelijk dank voor het antwoord. Die LKA schakel ik ook uit maar het heeft geen zin want die schakelt zichzelf op willekeurige momenten aan en uit. Het gedrag herproduceren lukt ook al niet zelfs niet als je dezelfde weg neemt en dezelfde snelheden aanhoud. Gisteren nog een ander probleem, standaard rij ik altijd met het scherm op algemene weergave maar plots uit zichzelf springt het scherm op de radioweergave en dimt het geluid tot maximaal 6, stiller lukt maar luider is begrensd tot 6. Gelijk welke knop ik bedien het scherm blijft hetzelfde, ook bedieningen op het stuur werken niet. Een reset door de home knop ingedrukt te houden werkt dan wel en alles gaat terug als voorheen. Het systeem zit vol haperingen die voor de update niet gebeurden, leg dat maar eens uit aan degene die de updates uitgevoerd heeft :(

In het begin na de updates gebruikte ik de custom mode waar ik de gewenste instellingen inschakelde, dit werkte goed voor een tijdje. Nu reset de custom mode zichzelf en zijn de instellingen weg dus die piste valt dus ook af. Het is overduidelijk dat de updates meer problemen gebracht hebben dan geholpen, ik hebt dit vermeld aan de garage en zelfs getoond maar volgens de garage is er niks aan te doen dan wachten achter de volgende update. Als ik voorstel om eventueel naar de fabrieks instellingen terug te keren en de updates opnieuw te installeren van nul is het of ze het horen donderen in Keulen. Alleen de updates herinstalleren kan ook niet zelfs niet als het duidelijk is dat dat de oorzaak is. Het ligt aan MG volgens hen.

Hoe moet het nu verder, vertel me eens wat jij zou doen in zo'n situatie. Het voortdurend rond rijden met in het achterhoofd wanneer gebeurt er iets of geraak ik nog heelhuids thuis en meer van die gedachten. Als er iets met mij gebeurt dan zal mijn vrouw zeker niet met de wagen rijden want ze was namelijk getuige van de noodstop op de ringweg aan 90km/h zonder aanleiding maar die wel bijna een ketting botsing veroorzaakt heeft. Dat was zelfs voor mij heel heftig.

Maar ik heb het begrepen, hier kan ik dus niet geholpen worden en jammer genoeg is er in de wijde omtrek ook geen TIEL-garage te vinden.
Toch bedank ik iedereen voor de moeite te doen om mij ter woord te staan.
Mvg,
Wellicht moet je gewoon je verlies nemen en afscheid nemen van je MG, als het allemaal zo verschrikkelijk is als je verkondigd.

Begrijp me niet verkeerd, maar ik heb een paar posts van je doorgelezen, en je wil eigenlijk alle antwoorden op een presenteerblaadje hebben en je echt verdiepen in de materie doe je ook niet. Tenminste je lijkt vrij weinig aan te nemen en als je een bepaalde richting wordt opgestuurd is het eerste wat je roept dat je het allemaal niet begrijpt.

Dat kan wellicht zo zijn, of niet, en je hebt geen zin om allemaal dingen uit te zoeken. Maar dan zeg ik dus, pak je verlies en ga op zoek naar een andere auto. Want zo te lezen ben je het vertrouwen kwijt. Wat ik mij ook prima kan voorstellen trouwens. Het blijft toch een Chinees, en hoewel de auto an sich best redelijk is voor de prijs, verdient de software niet altijd de schoonheidsprijs.

En dan komt bovendrijven dat de Chinezen prima kunnen kopiëren, maar iets nieuws verzinnen of aanpassen is toch lastig. Zeker als je zoals met de MG4 geen standaardisering toepast. Ik wil hun software stack niet zien. Dat moet een puinhoop zijn, als je iedere keer andere hardware gebruikt, en dat is wat ze doen.

[ Voor 6% gewijzigd door TTommie op 19-02-2026 00:34 ]

Mr. T.

• jbraamse
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 28-02 12:15
TTommie schreef op zondag 15 februari 2026 @ 08:44:
[...]

Ik probeerde het breder te trekken dan de MG4 alleen eigenlijk.

Maar vooruit even een paar voorbeelden aanhalen waar de eerste batch gebruikers last van heeft gehad wat met een update is verholpen…

1 het monster LKA
2 niet werkende warmtepomp
3 telefoon die geen Bluetooth connectie kan vasthouden
4 niet juist werkende communicatiemodule dus geen contact meet met de auto te krijgen via app

En de lijst houdt maar niet op. Dan is het leuk dat jij subjectief komt vertellen mwaah, het maakt mij niet uit.
Dat is mooi, maar dan ga je wellicht voorbij aan de mensen die als eerste deze auto kregen en al heel veel primaire functies voor het gebruik van deze auto hebben glad gestreken.

En ik ben het met je eens dat het best een prima auto is, maar het had zoveel meer kunnen zijn. En dit is soms best jammer. Mij maakt het niet meer uit. Nog 12 maanden en dan mag Van Mossel hem terug hebben. Maar er komt geen tweede MG meer, dit hebben ze wel bereikt. Dus dit lijkt mij wat kortzichtig beleid, naast het feit dat je mij geen reclame hoort maken voor een MG.

Ik hoor nog bij de batch mensen waaraan Van Mossel heeft verkocht dat updates geen probleem was. Alles ging tenslotte. OTA, daar kwam geen dealer aan te pas……. We weten allemaal hoe dit heeft uitgepakt.
Ik heb een Comfort versie (64KWh), minder toeters en bellen = minder problemen.
SC077 is wel geïnstalleerd, maar ik heb verder geen wensen.

• Bersonia
TTommie schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 00:29:
[...]
Begrijp me niet verkeerd, maar ik heb een paar posts van je doorgelezen, en je wil eigenlijk alle antwoorden op een presenteerblaadje hebben en je echt verdiepen in de materie doe je ook niet. Tenminste je lijkt vrij weinig aan te nemen en als je een bepaalde richting wordt opgestuurd is het eerste wat je roept dat je het allemaal niet begrijpt.
Begrijp me ook niet verkeerd maar ik begrijp het inderdaad niet omdat ik geen uitleg krijg die ik begrijp, Ik ben opgevoed om het te vragen als ik het niet weet en geen schroom te hebben daarvoor en omgekeerd, ik bedoel als ik een vraag krijg van iemand waar ik het antwoord op weet dan zeg ik dat gewoon en is die mens geholpen en ik stuur die niet op zoek door een eindeloos onderonsje waar men geen onderscheid maakt tussen modellen en versies, nu nog krijg ik als antwoord R63 of zoiets, snap het nu toch eens dat werkt niet op mijn versie MG4. En ik neem niets aan maar ik ga er niet verder op in als blijkt dat men opnieuw op een ander spoor zit en dit noem ik niet gemakzuchtig zijn, ik heb al meerdere malen dit forum uitgespit zonder succes dus wat anders kan ik dan doen dan nieuwe vragen stellen en wie weet zal ik ooit een antwoord krijgen er op De enige tot nu toe die het vat is MG4-gebruiker en eerlijk het antwoord gegeven dat die versie ook zijn kennis te boven gaat en dat waardeer ik.
Maar dat ik niet verder mag gaan met vragen te stellen of dat ik gelyncht word...;..man toch ...

En om te zeggen, neem je verlies en neem een andere wagen. €30.000 ????? Ben jij een nederlander ???
Echt zielig wat jij hier verkondigt, hopelijk ben je de enige in jouw soort.

En dan nog eens de zaligheid over de chinezen verkondigen, welke zoden brengt dat aan de dijk man

en ik quote:
"En dan komt bovendrijven dat de Chinezen prima kunnen kopiëren, maar iets nieuws verzinnen of aanpassen is toch lastig. Zeker als je zoals met de MG4 geen standaardisering toepast. Ik wil hun software stack niet zien. Dat moet een puinhoop zijn, als je iedere keer andere hardware gebruikt, en dat is wat ze doen."

Echt snugger, als ze zo goed zijn in het kopieren dan hebben ze die fouten van ons gekopieerd, denk daar maar eens over na.
En voor je nog eens iemand afzeikt op een forum bedenk dan eerst eens dat er ook andere manieren zijn
Mvg,

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:18
Weet iemand of je met een 2025 model er vanuit mag gaan dat SC077 er op zit of in ieder geval dat de verbeteringen vanuit de fabriek / rijklaar maken door dealer zijn doorgevoerd?

@hierboven: denk om je bloeddruk.. Volgens mij is iedereen hier bereidwillig om te helpen, maar dat het ook de bedoeling is dat je zelf ook wat research doet.

[ Voor 31% gewijzigd door doobieters op 19-02-2026 19:20 ]

🔋 2 x Marstek Venus E v3 (V135) - 3,1 kWp panelen

• Mg4gebruiker
doobieters schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 19:06:
Weet iemand of je met een 2025 model er vanuit mag gaan dat SC077 er op zit of in ieder geval dat de verbeteringen vanuit de fabriek / rijklaar maken door dealer zijn doorgevoerd?

@hierboven: denk om je bloeddruk.. Volgens mij is iedereen hier bereidwillig om te helpen, maar dat het ook de bedoeling is dat je zelf ook wat research doet.
Zijn de ingrepen aan het stuur mild genoeg om te overrulen? Of rukt hij het stuur uit de hand? In het lastste geval is het antwoord zeker "nee".

• jbraamse
  • Laatst online: 28-02 12:15
doobieters schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 19:06:

Helemaal mee eens, laten we er voor zorgen dat het een beetje gezellig blijft. ;)

• Bersonia
kan iemand mij zeggen wat er bedoeld wordt met de 2 onderstaande regels in het verborgen menu,
wat gebeurt er als je deze zou activeren? Het zijn resets dat is duidelijk maar wat ressetten ze en hoe ver gaan ze daarin?
* SYSTEEM HERSTART
* TERUG GAAN NAAR FABRIEKSINSTELLINGEN
MG4 Luxury 09/2024 model

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NPzgqBoOz--iNHzmEc5bZxpJzq4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nqpddes0VrDKYGkKZqemhG56.jpg?f=fotoalbum_large

• doobieters
Naar mijn weten:

In het verborgen menu van de MG4 staan twee opties die vaak vragen oproepen. ‘Systeem herstart’ voert een zachte reset uit van alleen het infotainmentsysteem; het scherm en de software starten opnieuw op zonder dat er instellingen verloren gaan. Dit gebruik je vooral wanneer het systeem vastloopt of traag reageert. ‘Terug gaan naar fabrieksinstellingen’ zet het infotainment terug naar de oorspronkelijke staat en wist alle gebruikersgegevens zoals Bluetooth‑koppelingen, radiozenders, navigatiegeschiedenis en persoonlijke voorkeuren. Het heeft geen invloed op voertuigsystemen zoals ADAS, laadinstellingen, ECU’s of rij-instellingen. Beide opties zijn veilig te gebruiken, maar na een fabrieksreset moet je het infotainment opnieuw instellen.

• Bersonia
doobieters schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 12:49:
Naar mijn weten:

In het verborgen menu van de MG4 staan twee opties die vaak vragen oproepen. ‘Systeem herstart’ voert een zachte reset uit van alleen het infotainmentsysteem; het scherm en de software starten opnieuw op zonder dat er instellingen verloren gaan. Dit gebruik je vooral wanneer het systeem vastloopt of traag reageert. ‘Terug gaan naar fabrieksinstellingen’ zet het infotainment terug naar de oorspronkelijke staat en wist alle gebruikersgegevens zoals Bluetooth‑koppelingen, radiozenders, navigatiegeschiedenis en persoonlijke voorkeuren. Het heeft geen invloed op voertuigsystemen zoals ADAS, laadinstellingen, ECU’s of rij-instellingen. Beide opties zijn veilig te gebruiken, maar na een fabrieksreset moet je het infotainment opnieuw instellen.
dank voor de info :) wat ik me afvraag is of de uitgevoerde updates ook terug gedraaid worden, ik heb nu R36 maar bij aankoop was dat R30. En de updates van de systeem modules worden die terug gedraaid.

• doobieters
Bij zowel ‘Systeem herstart’ als ‘Terug naar fabrieksinstellingen’ worden geen software‑updates teruggedraaid. Een herstart laadt alleen het infotainment opnieuw, en een fabrieksreset wist enkel je persoonlijke instellingen zoals Bluetooth, radiozenders en navigatiegegevens. De firmwareversie van het infotainment (zoals R36) blijft gewoon staan, net als alle updates van de verschillende voertuigmodules. Deze resets hebben geen toegang tot ECU‑software of BMS‑updates en kunnen dus nooit terug naar een oudere versie zoals R30. Kortom: instellingen worden gewist, maar alle updates blijven behouden.

• Bersonia
@
dank u dat is klare taal :)

• pasmanm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:17
Ik ben op zoek naar een document waarin de geplande MG4 onderhoudswerkzaamheden voor het derde jaar staan beschreven. Heeft iemand hier toevallig een linkje van?

• rschoppema
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14:56
pasmanm schreef op zondag 22 februari 2026 @ 14:12:
Ik ben op zoek naar een document waarin de geplande MG4 onderhoudswerkzaamheden voor het derde jaar staan beschreven. Heeft iemand hier toevallig een linkje van?
https://a.storyblok.com/f...rvice_portfolio_nl-nl.pdf

en de kosten:
https://a.storyblok.com/f...fa6c768934/downloaden.png

[ Voor 10% gewijzigd door rschoppema op 22-02-2026 18:12 ]

• dmrazor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:26
Bersonia schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 12:21:
[...]
Dus wat is volgens mij de oplossing, de problemen apart aanpakken maar daarvoor heb ik de codes nodig zoals bvb SC077 die voor de LKA zou zijn. En dus vraag ik aan degenen die laten uitschijnen de materie enigzins te kennen om hulp, ik moet niet bij de bakker of beenhouwer zijn hé, wat zeg ik ik moet zelfs niet bij de garage zijn blijkbaar !!! :(
Ik zal kijken of ik een overzichtje kan maken wat de versienummers van de verschillende modules na de SC077 update zijn geworden in mijn auto.

• Bersonia
dmrazor schreef op maandag 23 februari 2026 @ 15:19:
[...]

Ik zal kijken of ik een overzichtje kan maken wat de versienummers van de verschillende modules na de SC077 update zijn geworden in mijn auto.
hartelijk dank, ik kijk er naar uit :)
mvg

• Mg4gebruiker
dmrazor schreef op maandag 23 februari 2026 @ 15:19:
[...]

Als jou auto niet met de mid 2024 update is uitgeleverd maar eerder: jouw modules na sc077 hoeven niet 1:1 ook van toepassing te zijn op de MG van Bersonia!

• dmrazor
Ok, net uitgelezen via secret menu:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aVV_2woH4aeSaz2jOKgcZxZ8g1w=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/UZrxO5z9M8HNC9qQTBkK0ZLp.jpg?f=user_large

Helaas hier geen verschillen zichtbaar na installatie van SC077 in oktober 2025. Heeft nog iemand tips wat ik verder uit kan lezen?

• Bersonia
dmrazor schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 13:38:

[Afbeelding]

Helaas hier geen verschillen zichtbaar na installatie van SC077 in oktober 2025. Heeft nog iemand tips wat ik verder uit kan lezen?
wow, en dat zit in dat verborgen menu ? Ik heb dat nergens gezien, wilt u zo vriendelijk zijn de werkwijze eens uit teleggen dank u. Om te vergelijken en misschien ook een uittreksel van mijn wagen kan maken als er bepaalde afwijkingen zouden zijn :)

• dmrazor
Bersonia schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 14:28:
[...]

wow, en dat zit in dat verborgen menu ? Ik heb dat nergens gezien, wilt u zo vriendelijk zijn de werkwijze eens uit teleggen dank u. Om te vergelijken en misschien ook een uittreksel van mijn wagen kan maken als er bepaalde afwijkingen zouden zijn :)
Ga naar Settings en duw 5x op "Entertainment system version", geef dan als PIN 200519 in. Je komt dan in een menu met allerlei opties.

Ik zou wel oppassen want er zitten ook reset's tussen.

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:48
Vandaag onderhoudsbeurt met remvloeistof vervanging in A'foort gehad. Duurde 2 uur, ik had om R71 update en OBC update gevraagd maar kon niet binnen een beurt worden gedaan. Staat 4 uur voor. Helaas.

Ik moet vanuit Utrecht komen dus wie weet sla ik wel over tot volgend jaar.

• dmrazor
Wat zijn de verbeteringen in die updates?

• Mg4gebruiker

[Afbeelding]

Daarvoor heb je speciale software nodig.
Deze auto is niet 1:1 vergelijkbaar met die van Bersonia.

@Bersonia Kijk hier eens: https://www.mgevs.com/thr...e-thread.7699/post-426591
Er is voor infotainment inmiddels een R41. Of er nieuwe modules zijn weet ik niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Mg4gebruiker op 27-02-2026 08:30 ]

• Mg4gebruiker

[Afbeelding]

R69 met enkele nieuwe modules was toen al uit. Laatste infotainment versie voor jouw is R71

• Bersonia
Mg4gebruiker schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 22:15:
[...]

Daarvoor heb je speciale software nodig.
Deze auto is niet 1:1 vergelijkbaar met die van Bersonia.

@Bersonia Kijk hier eens: https://www.mgevs.com/thr...e-thread.7699/post-426591
Er is voor infotainment inmiddels een R41. Of er nieuwe modules zijn weet ik niet.
dank u, interressante link. Om zeker te zijn dat ik mee ben met de info, Ik moet dus uitkijken naar gegevens over een SWI 133 /........... model ? Infotainment R41 update, dat zou mooi zijn maar mag ik vragen wat dat omhelst als verbetering, zit de telefoon verbinding daarbij of is dat een module?
U spreekt over de modules, welke modules heeft de MG4 en als ik het goed versta hebben die dan elk een eigen update ?
Het begint te klaren nu nog de info zoals in die link en ik ben een gelukkig man. 8)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:26

-tom-562

Oliesjeik

Bersonia schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 14:48:
[...]

dank u, interressante link. Om zeker te zijn dat ik mee ben met de info, Ik moet dus uitkijken naar gegevens over een SWI 133 /........... model ? Infotainment R41 update, dat zou mooi zijn maar mag ik vragen wat dat omhelst als verbetering, zit de telefoon verbinding daarbij of is dat een module?
U spreekt over de modules, welke modules heeft de MG4 en als ik het goed versta hebben die dan elk een eigen update ?
Het begint te klaren nu nog de info zoals in die link en ik ben een gelukkig man. 8)
Er zitten ontelbaar veel modules in een MG4 (in iedere auto..). Iedere module heeft zijn eigen software(versie). Het heeft dus ook weinig zin om alles 1-op-1 te vergelijken (ik snap die focus daarop van jou ook niet zo).
Heb je klachten? Ga met een duidelijk verhaal naar de MG dealer. De MG dealer in Belgie zal hetzelfde werken als in Nederland (slecht dus), ze gaan (en kunnen!) niet zo maar willekeurig softwareupdates uitvoeren, aangezien alles in China/bij SAIC goedgekeurd moet worden. En die goedkeuring krijgen ze alleen met een duidelijke omschrijving van de klachten.

Vaak bu'j te bang!

• Bersonia
@dmrazor
verborgen menu gelukt, dan produktinformatie waardoor ik ongeveer hetzelfde resultaat bekom al u maar dan zonder de kolommen met datum bovenaan. Enkele verschillen wel, de infotainment versie en de map versie, bij mij 6.2.60.1.46735-P en bij jou 6.2.60.1.45160, bij mij infotain R36 en bij jou R46, bij mij SWI133- .... en bij jou SWI168-...

Hoe heb jij die kolommen met datum vanboven bekomen?

• Bersonia
-tom-562 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 15:05:
[...]

Er zitten ontelbaar veel modules in een MG4 (in iedere auto..). Iedere module heeft zijn eigen software(versie). Het heeft dus ook weinig zin om alles 1-op-1 te vergelijken (ik snap die focus daarop van jou ook niet zo).
Heb je klachten? Ga met een duidelijk verhaal naar de MG dealer. De MG dealer in Belgie zal hetzelfde werken als in Nederland (slecht dus), ze gaan (en kunnen!) niet zo maar willekeurig softwareupdates uitvoeren, aangezien alles in China/bij SAIC goedgekeurd moet worden. En die goedkeuring krijgen ze alleen met een duidelijke omschrijving van de klachten.
Ik geloof je op je woord maar ontelbaar veel modules is wel een beetje overdreven , hoop ik toch O-) 8)

ik weet het is weeral hetzelfde maar ik probeer het uit te leggen, hier in belgie zijn de garagisten niet slimmer dan die bij jullie met één groot verschil, Garage Tiel !!!
Die hebben wij hier niet. Als ik vraag om een lijst van modules en waarvoor ze dienen dan dient dat enkel om aan de garagist uit te leggen waarachter hij moet vragen bij MG en dit juist om te vermijden dat een willekeurig update beleid gevoerd wordt wat nu het geval is met als resultaat dat gioed werkende modules na de update problemen vertonen en de probleem modules nog meer problemen vertonen. Daarom dat ik na 2 update sessies besef dat verder gaan op deze manier mij enkel geld zal kosten (€ 345.00 voor 2 sessies ) zonder resultaat en misschien in het slechtste geval eindigt met een ongeluk op de weg.

Voorheen noodstop en zot remmen, dat is verholpen met als ik het juist heb module update SC077, niet perfect maar acceptabel.
Voorheen bruusk corrigeren van de LKA, nu is de LKA zo goed als uitgeschakeld (wat niet mag) met periodes dat de LKA zichzelf willekeurig activeert tijdens het rijden en daarbij soms reageert, zelfs met ingeschakelde LKA (groen) gebeurt het vaak dat de LKA niet reageert wanneer het rijvak verlaten wordt.

Die die wel goed waren voor de updates
GSM bleutooth verbinding alhoewel verbonden werkt niet, idem voor de wifi.(geen handenvrije funtie dus)
Vastlopen van infotainment, voorheen nooit en na de update is regelmatig een reset nodig
Na update, radio instellingen die bevriezen en post instellingen weg
En hoe raar ook, voorheen het verbruik tussen 12 kwh en 16 kwh/100km, na de laatste updatesessie 24 kwh /28 kwh/ 100km. Dit vanaf de update en niet het koelere weer |:(

Dit zijn dus de hoofdproblemen, de kleinere noem ik liever niet op is te veel werk. En ja, bij beide updatesessies heb ik met de garagist gepraat, resultaat volgens mijn schatting ongeveer 200km gereden met mijn wagen om nadien toe te geven dat het niet ok is maar ze er niets aan kunnen doen :-(

Dus is het voor mij heel duidelijk dat het updaten een probleem is en het waarschijnlijk ook daarvoor is dat MG niet overschakelt op OTA
Maar dat is hun probleem, mij interesseert het alleen dat er duidelijk gecommunisseerd kan worden met een garagist die wil luisteren

• Mg4gebruiker
Je kunt dus prima opsomnen wat je klachten zijn. Ga daarmee naar je dealer en laat zien dat er een nieuwere software versie is met wellicht nieuwere modules. Maar je moet je niet laten afpoeieren. Een formele klacht richting MG leidt vaak tot een belletje vanuit het hoofdkantoor naar de dealer!

• Bersonia
Mg4gebruiker schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 20:50:
Je kunt dus prima opsomnen wat je klachten zijn. Ga daarmee naar je dealer en laat zien dat er een nieuwere software versie is met wellicht nieuwere modules. Maar je moet je niet laten afpoeieren. Een formele klacht richting MG leidt vaak tot een belletje vanuit het hoofdkantoor naar de dealer!
Het heeft niets met afpoeieren te maken hoor, het haar op mijn tanden is even lang zoals de steppe in Mongolie :*) . Nog eens dat glas is al lang leeg.
Eerste officiele update die gedaan werd na de eerste klachten werd op kosten van de garage gedaan, de wagen moest daarvoor een dagje binnen dus een vervangwagen , €45.00 + benzine op mijn rekening.
Na de update tijdens het naar huis rijden was het al duidelijk dat de wagen nog niet in orde was, bij contact met de garage werd overeengekomen er een week tegen aan te kijken wat er nog mis is met de wagenen dan eventueel een nieuwe afspraak te maken. Een week later alles uit gelegd, wat wordt er gedaan we gaan een toertje doen met de wagen, daarna terug aan de laptop gehangen en ja hoor er waren nog updates. Heeft ongeveer 3 uur geduurd maar deze keer moest ik wel betalen (€185.00) omdat de wagen zonder onderhoud binnen kwam.
Als je denkt zoals ik dan hoop je dat het deze keer wel goed is, nee hoor. Opnieuw problemen die de kop opsteken en slecht rijgedrag.en nieuwe problemen met dingen die eerst wel werkten.
Opnieuw een testrit tot vervelens toe, even aan de computer gehangen maar er waren geen nieuwigheden en voila, en ik citeer: meer kunnen we niet doen. Ik vraag wat door wat er nu nog kan gedaan worden maar ik zal noodgedwongen moeten wachten tot MG nieuwe updates uit brengt. En gaan dat de goeie updates zijn die mijn problemen oplossen, dat weten ze niet .Prijskaartje €165.00 meneer, wij kunnen daar ook niets aan doen. |:( :?

En ja hoor en ik quote: Je kunt dus prima opsomnen wat je klachten zijn. zeker en vast
Maar dat dringt dus niet door , het antwoord is simpel en sluitend, wij kunnen niet meer doen !
Ik heb echt de indruk dat ze het zelf niet weten, ze zijn hoofdzakelijk een hyundi garage met als nieuw bijgenomen MG

Dus ik zou graag, heel graag terug gaan maar gewapend met de info die ik nodig heb om aan te tonen welke modules ze moeten aan vragen als update bij MG. Een kleine kant tekening, ik kreeg de indruk dat die aanvragen ook niet gratis zijn misschien dat daar het schoentje wringt. Of misschien geloven ze er zelf niet in dat MG goede module updates uit brengt. Ik weet het niet meer en ik begin het een beetje gortig vinden dat ik alles moet blijven herhalen O-)

Dus hoe moeilijk kan het zijn als je over de kennis beschikt , helemaal niets moeilijk aan maar men moet het nog willen doen hé , ik weet eigenlijk niet waarom hier zo moeilijk over gedaan word
ik probeer het toch nog eens ,laat ons eens beginnen met en ik citeer

* LKA werkt niet zoals het hoort - welke modules moeten er dan updates krijgen
* bleutooth verbinding met telefoon - opniew welke module
* wifi valt altijd uit - ????
* verbruik is met +/- 25£ verhoogd
* radio functies die wegvallen
* airco werkt niet correct

als ik die heb kan ik nog eens met de dealer praten, als hij ziet wat het is zal hij misschien de moeite willen doen om het na te vragen
mvg

• Mg4gebruiker
Niemand hier, voor zover ik het weet, heeft:
- de laatste variant mg4 vóór de 2026 versie, en
- r36 e.a. spul gehad, en
- dezelfde klachten als jij, en
- de exacte kennis welke nieuwe modules jouw klachten oplossen.

• dmrazor
Bersonia schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 16:21:
@dmrazor
Hoe heb jij die kolommen met datum vanboven bekomen?
Door de informatie na elke update in Excel te zetten :*)

• Bersonia
dmrazor schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 09:35:
[...]

Door de informatie na elke update in Excel te zetten :*)
8)7 8)7 O-)

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:27
Mg4gebruiker schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 23:54:
Niemand hier, voor zover ik het weet, heeft:
- de laatste variant mg4 vóór de 2026 versie, en
- r36 e.a. spul gehad, en
- dezelfde klachten als jij, en
- de exacte kennis welke nieuwe modules jouw klachten oplossen.
Nou, ik kom wel in de buurt.
Maar ik vermijd nu maar alles met MG en van Mossel.
Mijn auto ben ik al 2,5 jaar mee bezig om deze goed te krijgen.
Nu heeft een schade expert WEER gereden, ook deze constateert het probleem en het antwoord van MG is.. het is een karaktereigenschap van de auto, nou, daar ben ik het niet mee eens.
Mijn advies, heb je een MG4, zo snel mogelijk weg doen.
Bezint voordat je aan een MG begint (en Van Mossel).

ehhh.. noppes

• Thc_Nbl
Bersonia schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 23:35:
[...]

Het heeft niets met afpoeieren te maken hoor, het haar op mijn tanden is even lang zoals de steppe in Mongolie :*) . Nog eens dat glas is al lang leeg.
Eerste officiele update die gedaan werd na de eerste klachten werd op kosten van de garage gedaan, de wagen moest daarvoor een dagje binnen dus een vervangwagen , €45.00 + benzine op mijn rekening.
Na de update tijdens het naar huis rijden was het al duidelijk dat de wagen nog niet in orde was, bij contact met de garage werd overeengekomen er een week tegen aan te kijken wat er nog mis is met de wagenen dan eventueel een nieuwe afspraak te maken. Een week later alles uit gelegd, wat wordt er gedaan we gaan een toertje doen met de wagen, daarna terug aan de laptop gehangen en ja hoor er waren nog updates. Heeft ongeveer 3 uur geduurd maar deze keer moest ik wel betalen (€185.00) omdat de wagen zonder onderhoud binnen kwam.
Als je denkt zoals ik dan hoop je dat het deze keer wel goed is, nee hoor. Opnieuw problemen die de kop opsteken en slecht rijgedrag.en nieuwe problemen met dingen die eerst wel werkten.
Opnieuw een testrit tot vervelens toe, even aan de computer gehangen maar er waren geen nieuwigheden en voila, en ik citeer: meer kunnen we niet doen. Ik vraag wat door wat er nu nog kan gedaan worden maar ik zal noodgedwongen moeten wachten tot MG nieuwe updates uit brengt. En gaan dat de goeie updates zijn die mijn problemen oplossen, dat weten ze niet .Prijskaartje €165.00 meneer, wij kunnen daar ook niets aan doen. |:( :?

En ja hoor en ik quote: Je kunt dus prima opsomnen wat je klachten zijn. zeker en vast
Maar dat dringt dus niet door , het antwoord is simpel en sluitend, wij kunnen niet meer doen !
Ik heb echt de indruk dat ze het zelf niet weten, ze zijn hoofdzakelijk een hyundi garage met als nieuw bijgenomen MG

Dus ik zou graag, heel graag terug gaan maar gewapend met de info die ik nodig heb om aan te tonen welke modules ze moeten aan vragen als update bij MG. Een kleine kant tekening, ik kreeg de indruk dat die aanvragen ook niet gratis zijn misschien dat daar het schoentje wringt. Of misschien geloven ze er zelf niet in dat MG goede module updates uit brengt. Ik weet het niet meer en ik begin het een beetje gortig vinden dat ik alles moet blijven herhalen O-)

Dus hoe moeilijk kan het zijn als je over de kennis beschikt , helemaal niets moeilijk aan maar men moet het nog willen doen hé , ik weet eigenlijk niet waarom hier zo moeilijk over gedaan word
ik probeer het toch nog eens ,laat ons eens beginnen met en ik citeer

* LKA werkt niet zoals het hoort - welke modules moeten er dan updates krijgen
* bleutooth verbinding met telefoon - opniew welke module
* wifi valt altijd uit - ????
* verbruik is met +/- 25£ verhoogd
* radio functies die wegvallen
* airco werkt niet correct

als ik die heb kan ik nog eens met de dealer praten, als hij ziet wat het is zal hij misschien de moeite willen doen om het na te vragen
mvg
Dit lijkt mijn auto wel.
Je auto, firmware updates en missen de update. Er moeten 2 onderdelen firmware worden bijgewerkt en er is er maar een gedaan, dat is je airco probleem.
Radio, de media firmware.
LKA was goed verbetert met de laatste pogingen die ze met mijne gedaan hebben.

Mijn advies, ga naar de garage in Rotterdam of Amsterdam, deze hebben mensen met kennis.
Ik zal straks eens kijken wat er nu bij mij in zit.
Maar, mijne gaat weg, want het is of de auto eruit of ik dien me ontslag in.

ehhh.. noppes

• Thc_Nbl
Mg4gebruiker schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 20:50:
Alsof dat helpt. Mijn klacht ging van, leasemaatschappij naar vam Mossel vestiging 1.
Die konden niet, prutsers waren het.
Dus iom lease naar vestiging 2, daar werd ik weg gestuurd, omdat er een 'garantie' zaak liep op vestiging 1.
Hierna de directie gemailde en ik kon wel langs bij vestiging 2. Blijft raar natuurlijk dat je garantie alleen bij 1 vestiging kan laten repareren..
Dus daar geweest, 1 testritje met de monteur en 80% was opgelost.
Het leugen bij de verkoopt dat de navigatie nog Nederlandse taal ging doen, is nu, ja die komt er niet meer.
De trillingen stoppen ze weg als karakteristiek van de auto. Zelfs de algemeen directeur is er mee gemoeid.

En wat ze niet vertellen bij de verkoop, de eerst beurten zijn goedkoop, maar de verplichte 4e kost je 1500+.. dit vernam ik van een leidinggevende van Van Mossel.
Er is meer wat ze geheim houden in opdracht van MG China.

Trilling in de MG4 Trophy en Xpower, zijn bekend, kunnen niet opgelost worden. De Xpower heeft wel een kans op, gezien daar voorin meer rubbers zitten en stuur stabilisatoren.,
De Trophy,,jammer joh, leef er maar mee.

En dan heb ik nog niet gehad over de stank uit de airco in de zomer, winter gaat wel maar boven de 15c beging het weer, natte sokken lucht..

Nee, ik ben er wel klaar mee.
Echt nooit meer MG voor mij.

ehhh.. noppes

• Mg4gebruiker
Thc_Nbl schreef op zondag 1 maart 2026 @ 14:34:
[...]
En wat ze niet vertellen bij de verkoop, de eerst beurten zijn goedkoop, maar de verplichte 4e kost je 1500+.. dit vernam ik van een leidinggevende van Van Mossel.
Er staat in hun lijst 685 euro voor jaar 4. Dat is meer dan de tweede beurt omdat ook de koelvloeistof van de batterij vernieuwd moet worden.

Ja. Van Mossel heeft geen klantgerichte werkwijze. Maar SAIC ook niet...

Wat is volgens hen 'een eigenschap' van de auto? Hebben ze dat bevestigd, bv via email?

• doobieters
Zijn er hier ook Tweakers die wel positieve ervaringen hebben met deze auto en bepaalde garages? 😅

• pasmanm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:17
doobieters schreef op maandag 2 maart 2026 @ 17:46:
Zijn er hier ook Tweakers die wel positieve ervaringen hebben met deze auto en bepaalde garages? 😅
Ja. Heel tevreden. Mg4 kuxury nu bijna 3 jaar. Na de tweede update ronde bij van mossel in rotterdam werkt alles goed. Ik rij vaak met LKA (na 2de update goed), adaptive cruise. android auto ook stabiel (na goede kabel). Warmtepomp na 1ste update goed en temp sensor value correctie na 2de update gefixed. Nooit last gehad van trillingen.

• Mg4gebruiker
Heel tevreden zeker niet. Het is wel de best sturende auto die ik ooit gehad heb! Maar dat komt door de achterwielaandrijving.

Sommige zaken die gewoon slecht zijn gelden ook voor autos van andere merken. Maar als er iets op zit dat altijd aan moet maar standaard gewoon niet of juist verkeerd werkt, niet conform EU wetgeving is, aantoonbaar (op video), dan mag de advocaat het gaan uitzoeken.
Het gaat nu al zover dat de verzekeraar het vergoedt dat we het laten vaststellen door een onafhankelijke partij.
Ik wacht af. Maar NOOIT meer MG.

• Geeh27
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 07-03 19:36
Wij hebben ook een MG4 Luxury, bevalt ons prima. We rijden er regelmatig mee naar Italië, geen enkel probleem. Onderhoud gebeurt bij Van Mossel in Groningen, zijn we ook zeer tevreden over. Gebruiken een draadloze CarPlay met ABRP want de ingebouwde navi vind ik een aanfluiting. De diverse updates hebben voor ons het rijplezier zeker naar een hoger niveau gebracht.

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:45
Yep hier ook al 3 jaar een luxury. Sinds de tweede beurt is alles op orde. Natuurlijk kan het scherm wat sneller. VM kia Amersfoort heeft de verlossende updates gedaan. De auto is nu dik in orde. Na een kleine 50k km rijd ik er met veel plezier in. VM heeft ook eerlijk verteld dat er geen nl updates voor de navigatie komen bij aankoop. Dat is helaas ook enige waarheid waarop ik ze heb kunnen betrappen. Mijn aankoop ervaringen zijn in het begin van dit topic te lezen die waren zeer ontluisterend. VM nooit weer. De auto zelf, daar ben ik nu wel heel positief over. Het kan dus wel, fijn rijden in een MG4 64kWh.

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485

• dmrazor
Ja. Zeker na de SC077 update ben ik een tevreden MG4 Luxury rijder. Hoewel ik nog niet veel kilometers heb gereden denk ik er over om na afloop van de subsidietermijn te upgraden naar een long-range versie.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik was ook wel tevreden met mijn MG4 Standard, zeker na de update ja. Zo lang de boel het doet en je geen (software) problemen hebt is het een prima auto, want van de service van VM hoef je over het algemeen weinig te verwachten.
Ik merk nu wel dat alle waar naar zijn geld is, ik rij nu een ID.4 en je merkt gewoon dat zo'n auto een stuk volwassener is. Veel betere software (vooral logischer) en een hele hoop kleine dingetjes die gewoon beter zijn en werken, ook is die een stuk efficiënter qua verbruik.

Vaak bu'j te bang!

• Bersonia
zelf ben ik ook wel tevreden met de mechanische output, is een fijne wagen MAAR de software MOET in orde zijn. Beter geen software dan software die onnodige manoeuvers uitvoert die een gevaar kunnen vormen.

Maar ik zie wel de potentie van de MG4 en er is nog nooit zoveel bekijks geweest. Zowat iedereen draait hun hoofd om de wagen te volgen hahaha O+ :9~

Maar ik oefen nog geduld uit maar hou er rekening mee dat ie kuren heeft, dus ontspannen rijden en genieten zit er voorlopig nog niet in.

Daarom ook enkele nieuwe vragen en vaststellingen die ik wil delen:
* eergisteren op autostrade voor de eerste maal iets raars gehad, een zotje die achter mij invoegt heel dicht, de MG4 reageert met geluid en een ruk en grote zijwaartse beweging waardoor ik half op de pechstrook terecht kwam, aan 124 km/h brrrrrrrrr :( Waarschijnlijk goed bedoeld maar heel gevaarlijk. Dus volgende rit die achter bescherming afleggen op autostrade., te gevoelig. Nochtans is het ook dit systeem (denk ik) dat je waarschuwt bij bvb achteruit rijden uit parking met nul zicht, systeem waarschuwt bij nadering fietser of wagen wat ik heel tof vind.
* automatisch is mijn volgende item, die custom mode kan ik niet instellen met blijvende aanpassingen, waarvoor dient die funstie dan????
Of zijn er mensen waarvan die custom mode wel de instellingen bewaart?????
* en dan nog een portemonee vraagje >:) de onderhoudsprijzen zijn een ware verrassing voor mij, dit is het eerste elektrisch materiaal dat zo'n duur onderhoud nodig heeft en ik zou graag weten wat er eigenlijk effectief gedaan wordt aan de wagen. Als ik de onderhoudstabel bekijk die hier gepost is dan merk ik op dat het iedere even genummerde beurt is die uit de pan rijzende kosten weergeeft, €415.00 en €685.00 die zich ook herhalen. Die €195.00 is ook zoiets, wat vreten ze eigenlijk uit dan ?
Er zijn hier waarschijnlijk mensen die hun MG4 al een tijdje hebben, wat doen ze eigenlijk tijdens die onderhoudsbuurten?

Ben heel benieuwd 8)

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Bersonia schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 13:03:

* eergisteren op autostrade voor de eerste maal iets raars gehad, een zotje die achter mij invoegt heel dicht, de MG4 reageert met geluid en een ruk en grote zijwaartse beweging waardoor ik half op de pechstrook terecht kwam, aan 124 km/h brrrrrrrrr :( Waarschijnlijk goed bedoeld maar heel gevaarlijk. Dus volgende rit die achter bescherming afleggen op autostrade., te gevoelig. Nochtans is het ook dit systeem (denk ik) dat je waarschuwt bij bvb achteruit rijden uit parking met nul zicht, systeem waarschuwt bij nadering fietser of wagen wat ik heel tof vind.
Ik vraag mij toch echt af hoe losjes je dan je stuur vast hebt. Ik heb in 60K km nog nooit één keer gehad dat ik bij een ingreep van de auto, hij een rare slinger maakte. Echt nog helemaal nooit!
Ook niet bij andere auto's met een vergelijkbaar systeem.
Ik denk toch dat jij...en andere klagers hier, deels zelf de schuld zijn van rare slingers.
Je hebt gewoon je stuur niet vast genoeg

MG4 Luxury - Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

• wrak
Bersonia schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 13:03:

* automatisch is mijn volgende item, die custom mode kan ik niet instellen met blijvende aanpassingen, waarvoor dient die funstie dan????
Of zijn er mensen waarvan die custom mode wel de instellingen bewaart?????
* en dan nog een portemonee vraagje >:) de onderhoudsprijzen zijn een ware verrassing voor mij, dit is het eerste elektrisch materiaal dat zo'n duur onderhoud nodig heeft en ik zou graag weten wat er eigenlijk effectief gedaan wordt aan de wagen. Als ik de onderhoudstabel bekijk die hier gepost is dan merk ik op dat het iedere even genummerde beurt is die uit de pan rijzende kosten weergeeft, €415.00 en €685.00 die zich ook herhalen. Die €195.00 is ook zoiets, wat vreten ze eigenlijk uit dan ?
Er zijn hier waarschijnlijk mensen die hun MG4 al een tijdje hebben, wat doen ze eigenlijk tijdens die onderhoudsbuurten?

Ben heel benieuwd 8)
Een ervaring zoals jij hier beschrijft herken ik totaal niet. Het zou voor mij direct een reden zijn de auto als defect in te leveren. Of misschien houd je idd gewoon je stuur niet goed vast.
Over custom mode is al meer geschreven in dit topic. Veel instellingen starten weer default op omdat dat de regels zijn. Daarmee is de auto getest en daarmee moet hij opstarten.
Tijdens de 2de onderhouds beurt is is de remvloeistof vervangen, het interieur filter en de batterij van de sleutel. Idd veel geld voor weinig. Anders dan verteld bij de koop van de auto.

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485

• Bersonia
|:(
ja dat zal het zijn, ik had mijn stuur niet goed vast :+ En dat voor iemand die meer dan 35 jaar gereden heeft voor zijn beroep, stom van mij dat ik daar niet aan gedacht heb

Even iets verduidelijken, met welke versie rijden jullie, als het niet de SWI133 is dan zou het kunnen dat je dat nog nooit voor gehad hebt. Appelen met peren vergelijken weet je wel, niet te vroeg roepen en zeggen dat het niet kan.

Dan even over die custom mode, mijn wagen start altijd met normal ook al stond hij op custom bij het verlaten. Maar daarover gaat het toch niet, het is de custom stand zelf instellen naar je eigen smaak. Dat maakt niet uit dat de wagen bij de volgende start terug opstart in de normal mode en dan manueel switchen naar custom mode met eigen voorkeur instellingen. De sport stand en snow stand en eco stand hebben ook hun eigen instellingen waarmee ze opstarten dus wat heeft het voor nut om een custom mode te hebben die niks onthoud van voorkeuren?? Totaal overbodig toch 8) Ik weet het, kan moeilijk zijn zo'n chineesje :)

• Bersonia
wrak schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 08:38:
[...]

Een ervaring zoals jij hier beschrijft herken ik totaal niet. Het zou voor mij direct een reden zijn de auto als defect in te leveren. Of misschien houd je idd gewoon je stuur niet goed vast.
Over custom mode is al meer geschreven in dit topic. Veel instellingen starten weer default op omdat dat de regels zijn. Daarmee is de auto getest en daarmee moet hij opstarten.
Tijdens de 2de onderhouds beurt is is de remvloeistof vervangen, het interieur filter en de batterij van de sleutel. Idd veel geld voor weinig. Anders dan verteld bij de koop van de auto.
remvloeistof vervangen ? ? ? bij mijn Dacia was dat om de 120.000 km. Zou er mindere kwaliteit remolie gebruikt worden misschien? Is ook een serieus prijskaartje vind ik, normaal is dat ergens tussen de €50.00 à €100.00 toch ? Die luchtfilter, is het dezelfde die er voordien in zat of is het een betere kwaliteit want die originele filter kost slechts een tientje ;) Och niet erg, het zal dan wel de ruitewisservloeistof zijn zeker die de meerprijs bepaalt 8)7

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Bersonia schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 23:24:
[...]

remvloeistof vervangen ? ? ? bij mijn Dacia was dat om de 120.000 km. Zou er mindere kwaliteit remolie gebruikt worden misschien? Is ook een serieus prijskaartje vind ik, normaal is dat ergens tussen de €50.00 à €100.00 toch ? Die luchtfilter, is het dezelfde die er voordien in zat of is het een betere kwaliteit want die originele filter kost slechts een tientje ;) Och niet erg, het zal dan wel de ruitewisservloeistof zijn zeker die de meerprijs bepaalt 8)7
Remvloeistof is hygroscopisch en trekt na een tijdje water aan. Volvo adviseert b.v. zelfs ieder jaar je remvloeistof te verversen (ongeacht de gereden kilometers)

Vaak bu'j te bang!

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08-03 20:09
Het kan inderdaad een verschil in ervaring zijn hoor. Toen ik 2,5 jaar geleden m'n MG4 lux net had, was de LKA zo agressief dat inderdaad het stuur zo hard trok dat als je op dat moment niet 2 handen aan het stuur had, echt bijna het stuur uit je hand werd getrokken. Dat is in latere updates vééél minder geworden (al blijft het irritant).

• sfinx
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:45
Ga dit weekend proefrit maken in een MG4 Luxury, zal ook de softwareversie checken. Maar welke versies zijn recent? Is hier een lijstje van te vinden?

Hippos are apparently just rage filled hate tanks

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:00
Ik heb eind deze maand mijn MG4 Comfort precies drie jaar in bezit. Geen lease, eigen aankoop. Het eerste jaar dat ik de auto had waren er wel een paar kleine software dingetjes, maar over het algemeen werkte het prima. Heb zelf nooit meegemaakt dat de auto ineens een hele rare stuurbeweging maakte waardoor ik bijna een ongeluk kreeg. Wel af en toe wat lichte duw bewegingen tegen het stuur wanneer de auto de lijnen op de weg niet goed begreep.

Na een jaar bij de eerste beurt vroeg ik om een software update van Van Mossel Amsterdam. Op de werkbon stond dat er wat geüpdate was, maar ik merkte geen verschil. (minpuntje voor VM Amsterdam dus)

Na twee jaar bij de tweede beurt kreeg de auto wel een software update, welke ook verplicht was vanuit SAIC. Met die update wijzigde o.a. in de cruise-control het tikje omhoog van +5 km/h naar +1 km/h. Na die software update heb ik geen klachten meer gehad en rijd ik met veel plezier in mijn MG4. Al twee keer in de zomer mee naar Oostenrijk heen en terug gereden zonder problemen.

Alleen in de winter wel rekening houden met het feit dat de auto na 24 uur stil staan in een diepe slaapstand gaat. Als je dan op maandagochtend de ruiten wilt ontdooien door vanuit huis voor te verwarmen gaat dat niet als de auto het hele weekend stil gestaan heeft. Dus wanneer er nachtvorst komt de dag van tevoren even een kort blokje om rijden zodat het ontdooien van afstand vanuit je comfortabele huis goed werkt. ;)

Bij auto's van sommige andere merken hoef je daar, voor zover ik heb gehoord, geen rekening mee te houden...

• Bersonia
Haay schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 12:05:
[...]

Ik heb eind deze maand mijn MG4 Comfort precies drie jaar in bezit. Geen lease, eigen aankoop. Het eerste jaar dat ik de auto had waren er wel een paar kleine software dingetjes, maar over het algemeen werkte het prima. Heb zelf nooit meegemaakt dat de auto ineens een hele rare stuurbeweging maakte waardoor ik bijna een ongeluk kreeg. Wel af en toe wat lichte duw bewegingen tegen het stuur wanneer de auto de lijnen op de weg niet goed begreep.

Na een jaar bij de eerste beurt vroeg ik om een software update van Van Mossel Amsterdam. Op de werkbon stond dat er wat geüpdate was, maar ik merkte geen verschil. (minpuntje voor VM Amsterdam dus)

Na twee jaar bij de tweede beurt kreeg de auto wel een software update, welke ook verplicht was vanuit SAIC. Met die update wijzigde o.a. in de cruise-control het tikje omhoog van +5 km/h naar +1 km/h. Na die software update heb ik geen klachten meer gehad en rijd ik met veel plezier in mijn MG4. Al twee keer in de zomer mee naar Oostenrijk heen en terug gereden zonder problemen.

Alleen in de winter wel rekening houden met het feit dat de auto na 24 uur stil staan in een diepe slaapstand gaat. Als je dan op maandagochtend de ruiten wilt ontdooien door vanuit huis voor te verwarmen gaat dat niet als de auto het hele weekend stil gestaan heeft. Dus wanneer er nachtvorst komt de dag van tevoren even een kort blokje om rijden zodat het ontdooien van afstand vanuit je comfortabele huis goed werkt. ;)

Bij auto's van sommige andere merken hoef je daar, voor zover ik heb gehoord, geen rekening mee te houden...
dus de MG4 kan het wel, ik blijf ijveren voor de mijne nu ik dat weet. Ze mogen er enkel geen fortuin voor vragen want het is tenslotte de door hen geleverde wagen die niet in orde is :)

wat betreft die remolie, jongens toch ga eens praten met een tecnieker zonder garage en er zal een lichtje beginnen branden, garagisten worden ook graag snel rijk hahaha
als Dacia het al kan 8)

• Mg4gebruiker
Je hoeft niet te rijden. Als hij ready is geweest dan je weer uitstappen.

• Bersonia
volvo, amai daar heb je ook een extra portemonnee voor nodig.Wie extra wil betalen moet naar zulke merken informeren, zonder verpinken plukken ze je kaal.

mvg

• Bersonia
Mg4gebruiker schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 13:00:
Je hoeft niet te rijden. Als hij ready is geweest dan je weer uitstappen.
wat bedoel je ? och sorry is over die slaapstand zeker 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Bersonia op 05-03-2026 13:05 ]

• wrak
[...]

home assistant vraagt bij mij iedere 12 uur om een update daarmee is de auto altijd wakker.
[...]

Home Assistant vraagt bij mij elke 12 uur een update. Daarmee voorkom ik de diepe slaapstand.

• Mg4gebruiker
De prijzen zijn meer dan verdubbeld sinds aanschaf. Er zijn vestigingen die eerlijk zeggen de de vraag naar service veel hoger is dan werd voorgespiegeld. En SAIC houdt de boot af om te voorkomen dat de winstgevendheid op dit type auto in het putje verdwijnt. Ergens tussein zit jij als klant. Maar wel aan de verkeerde kant...

• Mg4gebruiker
Bersonia schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 13:04:
[...]

wat bedoel je ? och sorry is over die slaapstand zeker 8)
Zet hem in ready mode. Dat is (bij mij) genoeg.

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08-03 20:09
wrak schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 13:04:
[...]

Home Assistant vraagt bij mij elke 12 uur een update. Daarmee voorkom ik de diepe slaapstand.
Dat klinkt wel erg interessant.
Voor een leek die thuis geen smart systeem heeft, wat heb je nodig om dat voor elkaar te krijgen. Nog bridges of andere hardware? Of is het alleen iets op je telefoon installeren wat een opdracht oproept om de zoveel tijd?

• wrak
Robonus schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 08:30:
[...]

Dat klinkt wel erg interessant.
Voor een leek die thuis geen smart systeem heeft, wat heb je nodig om dat voor elkaar te krijgen. Nog bridges of andere hardware? Of is het alleen iets op je telefoon installeren wat een opdracht oproept om de zoveel tijd?
Home Assistant werkt bij mij op een raspberrypi 4 welke 24 /7 aanstaat. Behalve de MG4 uitlezen verzorgd deze veel meer automatiseringen. bv. het laden op overschot van de zonnepanelen en de easee lader. Maar ook de warmtepomp, de thuisbatterij, ventilatie, verlichting maar dit terzijde.
Een link naar meer info over deze integratie in HA. https://community.home-as...custom-integration/754590

• Henno Keers
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:13
Wij rijden nu bijna 2 jaar de Luxury. Na een aantal software updates werkt het nu zonder grote problemen, heel verfijnd is het allemaal niet.
De wegligging en rijervaring is uitstekend. De auto rijd fijn en stuurt precies.
Garages: wij hebben de auto opgehaald bij VM Nijmegen (Lent / Oosterhout). Voor service 1 keer daar geweest met onze vorige MG, een ZS. Ze kunnen niet veel daar. Niet best.
Met de ZS al snel naar MG Servicepunt in Tiel geweest, ook voor software updates, met de MG4 nu ook Het is een rit van bijna 85 Km retour maar dan worden zaken opgelost en wordt er naar je geluisterd.
Ik ga meestal in Tiel in de showroom zitten werken, dan kan prima, koffie, WiFi is er.

• Mg4gebruiker
Tiel zou ok zijn. Maar ik heb daar nog niets van gemerkt.
Ik merk ook wel dat het heel erg verschilt, afhankelijk waar je mee komt. Als probleem niet goed bekend is (er lijkt geen fatsoenlijke centrale knowledge db te bestaan in de MG ServiceNow), ben je afhankelijk van de factor "bereidheid". En die verschilt van vestiging tot vestiging. Zeker als je switcht van locatie is het niet onlogisch dat men bij de nieuwe locatie niet meteen in de houding staat. Ze verdienen er verhoudingsgewijs weinig aan. (De verhoogde prijzen hebben hier ook mee te maken).
Over het algemeen is het concept van MG om zo weinig mogelijk tijd te stoppen in de volwassenheid van het product een molensteen om de nek van de schaars aanwezige vestigingen. Kans van slagen is groter met high-end merken.
Ze hebben het netwerk wel uitgebreid, maar dan komen ze aanzetten met een servicepunt 'dat het erbij doet'. Tiel bv is een service punt. Maar het geld halen ze op als dealer van Renault/Dacia.

• Eavyon
  • Laatst online: 08-03 04:04
Ik ben nu alweer een week bezig om met vm Tiel in contact te komen. Terugbelverzoek ingediend en dan wordt er niet gebeld. En zelf bellen zijn de mensen altijd bezet of onbereikbaar. Ik weet niet waarom ik hier elke tegenaan loop. EDIT: Tiel heeft nu wel teruggebeld en het was een positief gesprek. Dus meeste van de kritiek gaat naar het concern en niet perse naar Tiel.

Ik heb een bosch garage benaderd maar zij willen geen garantie gevallen claimen van MG en verwijzen me dus door naar de merkdealer. Kan iemand vertellen hoe dit zit met garantie en een niet van mossel garage?

Ik heb helaas een deurknopje stuk binnen de garantieperiode.

[ Voor 12% gewijzigd door Eavyon op 07-03-2026 14:47 . Reden: nieuwe info ]

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Bersonia schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 23:03:
|:(
ja dat zal het zijn, ik had mijn stuur niet goed vast :+ En dat voor iemand die meer dan 35 jaar gereden heeft voor zijn beroep, stom van mij dat ik daar niet aan gedacht heb

Even iets verduidelijken, met welke versie rijden jullie, als het niet de SWI133 is dan zou het kunnen dat je dat nog nooit voor gehad hebt. Appelen met peren vergelijken weet je wel, niet te vroeg roepen en zeggen dat het niet kan.
Hoe lang je al op de weg zit heeft weinig te maken met wel of niet goed kunnen rijden.
En appels met peren vergelijken, dat is overdreven. Het gaat om een versie verschil in software bedoel je.
Jij hebt een MG4 en ik heb een MG4, dus het zijn allebei appels.
Ik zeg ook niet dat het niet kan....Maar het kan ook aan de chauffeur liggen.
En 120.000km met remolie doen is gewoon achterstallig onderhoud.

Er wordt van alles geroepen hier om van Mossel of MG maar af te zeiken en als afzetters neer te zetten.
Bij iedere handel zitten er addertjes onder het gras, deal ermee als je erin bent getrapt.
Met een MG4 zit je absoluut voor een dubbeltje op de eerste rij vindt ik, het is een geweldige auto, voor heel weinig geld.
De prijzen voor de onderhoudsbeurt zijn niet laag, maar zeker niet als afzetterij neer te zetten.
Iedere merkdealer is duur! En dat de prijzen stijgen tov de datum van aankoop, dat lijkt me logisch.
Dat merk ik ook bij de Jumbo en Lidl ;)

Ik heb een aantal collega's met een MG4, 5, ZS of S5, van verschillende bouwjaren en softwareversies.
We gaan allemaal naar van Mossel Ford in Goes voor onderhoud en ik hoor niemand klagen over de garage.
Ik hoor ook niemand over zijn auto klagen, iedereen heeft wel een op of aanmerking, maar geen bijzondere echte klachten.
Dus... ik heb redelijk zicht op de gemiddelde MG rijder en zijn ervaring.

Wil niet beweren dat MG heilig is, of van Mossel, zeker niet
Maar het is met verbazing meelezen hier ;)

MG4 Luxury - Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

• Henno Keers
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:13
*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door twain4me op 06-03-2026 19:04 . Reden: persoonsgegevens ]

• sfinx
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:45
sfinx schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 11:25:
Ga dit weekend proefrit maken in een MG4 Luxury, zal ook de softwareversie checken. Maar welke versies zijn recent? Is hier een lijstje van te vinden?
Om maar op mezelf te antwoorden :P Vandaag in twee MG4's gereden:

- Luxury met 17" velgen en software R63
- Luxury met 18" velgen en software R40

Die laatste had stapjes van 5km/h voor cruise control, de eerste ging per 1 km/h. Bij de laatste trilde er ook iets in het stuur op de snelweg. De eerste beviel eigenlijk vrij goed, ik denk nog even over de aanschaf na :)

Hippos are apparently just rage filled hate tanks

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

De laatste (met 18") lijkt mij dan ook nieuwer, maar met oudere Software. De eerste Luxury's hadden 17" velgen, de wat latere 18". Net zoals de eerste Standards 16" hadden (met volledig zwarte wieldoppen) en later 17"

Vaak bu'j te bang!

• Bersonia
Oxellaar schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 15:38:
[...]

Hoe lang je al op de weg zit heeft weinig te maken met wel of niet goed kunnen rijden.
En appels met peren vergelijken, dat is overdreven. Het gaat om een versie verschil in software bedoel je.
Jij hebt een MG4 en ik heb een MG4, dus het zijn allebei appels.
Ik zeg ook niet dat het niet kan....Maar het kan ook aan de chauffeur liggen.
En 120.000km met remolie doen is gewoon achterstallig onderhoud.

Er wordt van alles geroepen hier om van Mossel of MG maar af te zeiken en als afzetters neer te zetten.
Bij iedere handel zitten er addertjes onder het gras, deal ermee als je erin bent getrapt.
Met een MG4 zit je absoluut voor een dubbeltje op de eerste rij vindt ik, het is een geweldige auto, voor heel weinig geld.
De prijzen voor de onderhoudsbeurt zijn niet laag, maar zeker niet als afzetterij neer te zetten.
Iedere merkdealer is duur! En dat de prijzen stijgen tov de datum van aankoop, dat lijkt me logisch.
Dat merk ik ook bij de Jumbo en Lidl ;)

Ik heb een aantal collega's met een MG4, 5, ZS of S5, van verschillende bouwjaren en softwareversies.
We gaan allemaal naar van Mossel Ford in Goes voor onderhoud en ik hoor niemand klagen over de garage.
Ik hoor ook niemand over zijn auto klagen, iedereen heeft wel een op of aanmerking, maar geen bijzondere echte klachten.
Dus... ik heb redelijk zicht op de gemiddelde MG rijder en zijn ervaring.

Wil niet beweren dat MG heilig is, of van Mossel, zeker niet
Maar het is met verbazing meelezen hier ;)
Blijf er bij, straf dat jij beweert dat het niet kan. Eergisteren heb ik het eens proberen te triggeren met getuigen er bij. Natuurlijk hen eerst op de hoogte gebracht 8) . Nu was ik het zelf die een wagen inhaalde en redelijk kort voorbij die wagen terug naar rechts wilde gaan. Opnieuw een bruuske corrigering maar nu naar links met beide handen op het stuur en erop voorbereid was er toch een slingerbeweging.

:( :( :( :( :( :( :( :( :( Vertel wat je wil, de versie doet er heel veel aan. Hier rijd er in de omgeving nog een MG4 rond, ook ne witte, maar een jaar ouder zonder wisser en zonder kopsteun met 17 inch velgen ipv 18 inch. TOTAAL andere wagen qua software ook. Even gebabbeld en proefgereden met elkaars wagen en ik moet zeggen dat er toch een hemelsbreed is tussen beide wagens, ik mag niet klagen blijkbaar want zijn wagen rijdt niet zo fijn, meer trillingen, veel korte lichte reacties van LKA en de voetgangersdetectie is ook ruk, de ACC is nog grilliger dan die van mij, enz.. De goeie man gaat niet meer naar een erkende MG garage maar naar een hoe noem je dat , vrije garage. Reden was na verschillende updates en nog meer van die zever, vervangwagen en extra kosten, koos hij er voor om te veranderen. Het komt er op neer dat er in mijn regio gewoon geen bekwame mensen zijn om de fouten in de MG wagens te behandelen met als resultaat dat wat wel werkt niet meer werkt na een update door een update voor iets anders. Zo kan je blijven sukkelen dus de knip er in gezet.
Doet nu hetzelfde onderhoudsplan maar op een goedkopere manier, en die remolie werd niet vervangen omdat het niet nodig was, moest zelfs niet ontlucht worden en in het doorzichtig voorraadbakje was alles ook in orde. Maar ik ga daar niet over uitwijden want het zal toch geen waar zijn. Misschien kort eens beschrijven hoe een normale garagist te werk gaat met die remolie, als het tijd is om de remblokken te vervangen wordt het systeem ontlucht en de olie gecheckt. Als het niveau niet op peil staat kan er een probleem zijn en wordt dat bekeken en anders bijgevuld.
Heb het ooit voor gehad met een mitshibushi colt, rechter rempomp had een heel licht verlies, daar moesten dan nieuwe dichtingen in en de remolie werd ook vervangen. Maar die wagen was bijna 8 jaar oud en geen 2 jaar 8)
Laat ons hopen dat er geen naaimachine olie in de MG zit hahaha
Met de tijd zullen er wel hier en daar betere garages komen, daar ben ik zeker van maar voor het ogenblik is het een ramp.
Wel een leuke wagen om mee te rijden.
mvg

• wrak
Bersonia schreef op zondag 8 maart 2026 @ 19:11:
[...]

Blijf er bij, straf dat jij beweert dat het niet kan. Eergisteren heb ik het eens proberen te triggeren met getuigen er bij. Natuurlijk hen eerst op de hoogte gebracht 8) . Nu was ik het zelf die een wagen inhaalde en redelijk kort voorbij die wagen terug naar rechts wilde gaan. Opnieuw een bruuske corrigering maar nu naar links met beide handen op het stuur en erop voorbereid was er toch een slingerbeweging.

:( :( :( :( :( :( :( :( :( Vertel wat je wil, de versie doet er heel veel aan. Hier rijd er in de omgeving nog een MG4 rond, ook ne witte, maar een jaar ouder zonder wisser en zonder kopsteun met 17 inch velgen ipv 18 inch. TOTAAL andere wagen qua software ook. Even gebabbeld en proefgereden met elkaars wagen en ik moet zeggen dat er toch een hemelsbreed is tussen beide wagens, ik mag niet klagen blijkbaar want zijn wagen rijdt niet zo fijn, meer trillingen, veel korte lichte reacties van LKA en de voetgangersdetectie is ook ruk, de ACC is nog grilliger dan die van mij, enz.. De goeie man gaat niet meer naar een erkende MG garage maar naar een hoe noem je dat , vrije garage. Reden was na verschillende updates en nog meer van die zever, vervangwagen en extra kosten, koos hij er voor om te veranderen. Het komt er op neer dat er in mijn regio gewoon geen bekwame mensen zijn om de fouten in de MG wagens te behandelen met als resultaat dat wat wel werkt niet meer werkt na een update door een update voor iets anders. Zo kan je blijven sukkelen dus de knip er in gezet.
Doet nu hetzelfde onderhoudsplan maar op een goedkopere manier, en die remolie werd niet vervangen omdat het niet nodig was, moest zelfs niet ontlucht worden en in het doorzichtig voorraadbakje was alles ook in orde. Maar ik ga daar niet over uitwijden want het zal toch geen waar zijn. Misschien kort eens beschrijven hoe een normale garagist te werk gaat met die remolie, als het tijd is om de remblokken te vervangen wordt het systeem ontlucht en de olie gecheckt. Als het niveau niet op peil staat kan er een probleem zijn en wordt dat bekeken en anders bijgevuld.
Heb het ooit voor gehad met een mitshibushi colt, rechter rempomp had een heel licht verlies, daar moesten dan nieuwe dichtingen in en de remolie werd ook vervangen. Maar die wagen was bijna 8 jaar oud en geen 2 jaar 8)
Laat ons hopen dat er geen naaimachine olie in de MG zit hahaha
Met de tijd zullen er wel hier en daar betere garages komen, daar ben ik zeker van maar voor het ogenblik is het een ramp.
Wel een leuke wagen om mee te rijden.
mvg
Juist je hoort geen mensen te snijden op de openbare weg. Je MG heeft helemaal gelijk dat hij je corrigeert. Ga jij maar lekker wachten tot je remblokken versleten zijn tot je iets met rem olie doet. Je kan lang wachten. Je schijven zullen eerder verroest zijn bij een elektrische auto als de MG. Het vergelijk met antieke verbranders gaat echt helemaal mank. Bovendien beschrijf jij incident rijden ipv. behoorlijk periodiek onderhoud. Zorg dat je auto technisch op orde is! Veel succes met het vinden van een goede garage. Of koop een andere auto.

• dmrazor
Bersonia schreef op zondag 8 maart 2026 @ 19:11:
[...]
Nu was ik het zelf die een wagen inhaalde en redelijk kort voorbij die wagen terug naar rechts wilde gaan. Opnieuw een bruuske corrigering maar nu naar links met beide handen op het stuur en erop voorbereid was er toch een slingerbeweging.
Met de dode hoek detectie in de Luxury heb ik inmiddels geleerd om ruim in te halen en pas naar rechts te gaan als de detectie aangeeft dat dat kan. Doe je dat niet, dan kun je - terecht - op een ingreep rekenen.

Overigens houdt de detectie ook rekening met het snelheidsverschil bij inhalen. Als je met redelijke snelheid een vrachtwagen inhaalt kun je probleemloos snel weer naar rechts.

• Bersonia
wrak schreef op maandag 9 maart 2026 @ 05:48:
[...]

Juist je hoort geen mensen te snijden op de openbare weg. Je MG heeft helemaal gelijk dat hij je corrigeert. Ga jij maar lekker wachten tot je remblokken versleten zijn tot je iets met rem olie doet. Je kan lang wachten. Je schijven zullen eerder verroest zijn bij een elektrische auto als de MG. Het vergelijk met antieke verbranders gaat echt helemaal mank. Bovendien beschrijf jij incident rijden ipv. behoorlijk periodiek onderhoud. Zorg dat je auto technisch op orde is! Veel succes met het vinden van een goede garage. Of koop een andere auto.
opnieuw onbeschoft en kort door de bocht, hou dat toch voor jezelf

• Bersonia
dmrazor schreef op maandag 9 maart 2026 @ 10:15:
[...]

Met de dode hoek detectie in de Luxury heb ik inmiddels geleerd om ruim in te halen en pas naar rechts te gaan als de detectie aangeeft dat dat kan. Doe je dat niet, dan kun je - terecht - op een ingreep rekenen.

Overigens houdt de detectie ook rekening met het snelheidsverschil bij inhalen. Als je met redelijke snelheid een vrachtwagen inhaalt kun je probleemloos snel weer naar rechts.
Dank voor de reactie
Ik vrees dat ik me ook zal moeten gedragen, een beetje respect voor de wagen zijn gevoelens haha. Maar dat is nu wel getriggerd en normaal doe ik dat nooit, en voor de mensen die de rijstijl niets vinden, het was zo dicht niet hoor en daarom is het ook een probleem.

Maar wat dan als er veel verkeer is???? hou daar eens rekening mee en je beseft onmiddelijk dat het ronduit gevaarlijke maneuvers zijn als de wagen het nodig vind in te grijpen. Niet alleen reactie doordat ik zelf in voeg maar ook door andere wagens die invoegen !!
In het menu gaan zitten peuteren tijdens het rijden is ook niet het juiste, hier kost dat €180.00 :o
Daarom dat ik het zo jammer vind dat die custom mode niets onthoud, probleem zou opgelost zijn want ik zou dan enkel moeten switchen tussen de modes om probleemloos te rijden 8)
En ik weet heus wel dat dit een mooie beveiliging is die zeker van pas komt maar het werkt wel nog een beetje ruw

afwachten maar en hopen op een betere aanpak van de updates

mvg

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:25
Het klopt inderdaad dat verschillende versies anders omgaan met de LKA. Van wat ik heb begrepen hebben bepaalde Luxury uitvoeringen, vooral uit eind 2023 een systeem dat echt een fysieke ruk aan je stuur geeft, of je het nu goed vast hebt of niet. Dit geldt trouwens alleen voor de Luxury versies, de "lagere" modellen hebben hier geen last van omdat die dit systeem simpelweg niet hebben.

Ik heb hier zelf ook last van en moet de LKA daarom altijd uitzetten. Anders krijg je echt gevaarlijke situaties, wat ik helaas zelf al meerdere keren heb meegemaakt.

Ik hoorde dat het met updates een stuk minder erg wordt, maar het is mij nog niet gelukt om die geïnstalleerd te krijgen. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik er het laatste jaar niet echt meer naar gekeken heb. Binnenkort toch maar weer eens werk van maken!

• dmrazor
Bersonia schreef op maandag 9 maart 2026 @ 11:10:
[...]
Maar wat dan als er veel verkeer is???? hou daar eens rekening mee en je beseft onmiddelijk dat het ronduit gevaarlijke maneuvers zijn als de wagen het nodig vind in te grijpen. Niet alleen reactie doordat ik zelf in voeg maar ook door andere wagens die invoegen !!
Mijn ervaring is dat als je in zo'n situatie langzaam invoegt - dode hoek detectie knippert dan - er geen ingreep wordt gedaan.

• Bersonia
dmrazor schreef op maandag 9 maart 2026 @ 13:48:
[...]

Mijn ervaring is dat als je in zo'n situatie langzaam invoegt - dode hoek detectie knippert dan - er geen ingreep wordt gedaan.
Dank, ga ik eens proberen, :) de test die ik heb gedaan was eigenlijk alsof er geen detectie op het voertuig zit, gewoon snel en vlot invoegen zoals ik met alle vorige wagens gedaan heb. Dode hoek detectie knipperde natuurlijk, moet ook hé maar het rukken is er over.
Dat neemt niet weg dat wanneer een andere wagen achter mij in voegt mij ook nog in de problemen brengt, maar we zien wel, ben bezig met een andere garage aan het overleggen en naar ik hoor worden er cursussen gegeven om problemen op te lossen. Maar dat is de theorie natuurlijk, duimen maar dat het ook in de praktijk gedaan wordt.

mvg

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:48
Iemand nog geïnteresseerd in de MG4 Lux. maart 2023? Auto is zakelijk aangeschaft en werkt probleemloos. SC77 update geïnstalleerd en net onderhoudsbeurt gehad. Km stand ong. 18d KM.

Reden voor verkoop is dat ik de auto niet gebruik vanwege ander werk in de buurt waardoor ik op de fiets ga. Graag DM.
Pagina: 1 ... 73 74 Laatste