Mg4gebruiker schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 20:50:
Je kunt dus prima opsomnen wat je klachten zijn. Ga daarmee naar je dealer en laat zien dat er een nieuwere software versie is met wellicht nieuwere modules. Maar je moet je niet laten afpoeieren. Een formele klacht richting MG leidt vaak tot een belletje vanuit het hoofdkantoor naar de dealer!
Het heeft niets met afpoeieren te maken hoor, het haar op mijn tanden is even lang zoals de steppe in Mongolie

. Nog eens dat glas is al lang leeg.
Eerste officiele update die gedaan werd na de eerste klachten werd op kosten van de garage gedaan, de wagen moest daarvoor een dagje binnen dus een vervangwagen , €45.00 + benzine op mijn rekening.
Na de update tijdens het naar huis rijden was het al duidelijk dat de wagen nog niet in orde was, bij contact met de garage werd overeengekomen er een week tegen aan te kijken wat er nog mis is met de wagenen dan eventueel een nieuwe afspraak te maken. Een week later alles uit gelegd, wat wordt er gedaan we gaan een toertje doen met de wagen, daarna terug aan de laptop gehangen en ja hoor er waren nog updates. Heeft ongeveer 3 uur geduurd maar deze keer moest ik wel betalen (€185.00) omdat de wagen zonder onderhoud binnen kwam.
Als je denkt zoals ik dan hoop je dat het deze keer wel goed is, nee hoor. Opnieuw problemen die de kop opsteken en slecht rijgedrag.en nieuwe problemen met dingen die eerst wel werkten.
Opnieuw een testrit tot vervelens toe, even aan de computer gehangen maar er waren geen nieuwigheden en voila, en ik citeer: meer kunnen we niet doen. Ik vraag wat door wat er nu nog kan gedaan worden maar ik zal noodgedwongen moeten wachten tot MG nieuwe updates uit brengt. En gaan dat de goeie updates zijn die mijn problemen oplossen, dat weten ze niet .Prijskaartje €165.00 meneer, wij kunnen daar ook niets aan doen.
En ja hoor en ik quote:
Je kunt dus prima opsomnen wat je klachten zijn. zeker en vast
Maar dat dringt dus niet door , het antwoord is simpel en sluitend, wij kunnen niet meer doen !
Ik heb echt de indruk dat ze het zelf niet weten, ze zijn hoofdzakelijk een hyundi garage met als nieuw bijgenomen MG
Dus ik zou graag, heel graag terug gaan maar gewapend met de info die ik nodig heb om aan te tonen welke modules ze moeten aan vragen als update bij MG. Een kleine kant tekening, ik kreeg de indruk dat die aanvragen ook niet gratis zijn misschien dat daar het schoentje wringt. Of misschien geloven ze er zelf niet in dat MG goede module updates uit brengt. Ik weet het niet meer en ik begin het een beetje gortig vinden dat ik alles moet blijven herhalen
Dus hoe moeilijk kan het zijn als je over de kennis beschikt , helemaal niets moeilijk aan maar men moet het nog willen doen hé , ik weet eigenlijk niet waarom hier zo moeilijk over gedaan word
ik probeer het toch nog eens ,laat ons eens beginnen met en ik citeer
* LKA werkt niet zoals het hoort - welke modules moeten er dan updates krijgen
* bleutooth verbinding met telefoon - opniew welke module
* wifi valt altijd uit - ????
* verbruik is met +/- 25£ verhoogd
* radio functies die wegvallen
* airco werkt niet correct
als ik die heb kan ik nog eens met de dealer praten, als hij ziet wat het is zal hij misschien de moeite willen doen om het na te vragen
mvg