Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Adayinthelife
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 11-06 12:41
Hierbij mijn ervaringen met opladen tijdens onze vakantie....ik heb 4 laadpassen: shell recharge, anwb, Fastned en tesla. Eerste laadbeurt bij Charleroi - Tesla. Kreeg het niet aan de praat. Steeds een foutmelding. Oorzaak : geen internet. Gelukkig kon ik de telefoon gebruiken van mijn zoon. App installeren en gaan..Met 140 kw! Een maal in Frankrijk voorbij Reims blijkt dat alle Aires nu voorzien zijn van laadpalen. Het staat ook goed aangegeven op de borden langs de weg. Volgend jaar hoef ik voor Frankrijk niets meer te plannen! In Frankrijk alles geladen met de anwb pas.
Voor wat de auto betreft: geen storingen. Sensationeel is het rijden op kleine wegen met veel bochten en hellingen. Het lijkt erop dat de hypermarches ook allemaal worden invoorzien van snellaadstations. (Met dank aan EU).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16-06 19:59
Adayinthelife schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 11:59:
Hierbij mijn ervaringen met opladen tijdens onze vakantie....ik heb 4 laadpassen: shell recharge, anwb, Fastned en tesla. Eerste laadbeurt bij Charleroi - Tesla. Kreeg het niet aan de praat. Steeds een foutmelding. Oorzaak : geen internet. Gelukkig kon ik de telefoon gebruiken van mijn zoon. App installeren en gaan..Met 140 kw! Een maal in Frankrijk voorbij Reims blijkt dat alle Aires nu voorzien zijn van laadpalen. Het staat ook goed aangegeven op de borden langs de weg. Volgend jaar hoef ik voor Frankrijk niets meer te plannen! In Frankrijk alles geladen met de anwb pas.
Voor wat de auto betreft: geen storingen. Sensationeel is het rijden op kleine wegen met veel bochten en hellingen. Het lijkt erop dat de hypermarches ook allemaal worden invoorzien van snellaadstations. (Met dank aan EU).
Ik lees best veel dat mensen het rijgedrag van de MG4 prijzen. Maar ik snap dit niet helemaal, ja hij rijdt prima, maar om te beginnen voel ik wel degelijk dat het een zware auto is die veel minder strak op de weg ligt dan een hatchback zoals een Ford focus of Seat Leon. Waarmee vergelijken jullie de auto?

De vering en schokdemping zijn acceptabel, maar ik voel regelmatig wat resonantie bv op klinkerwegen. Ook vind ik dat de achterkant best veel doorzakt (slap geveerd?).

Misschien is het persoonlijk. Of afhankelijk van je vergelijkingsmateriaal. Ik vind de auto goed rijden, maar voor een hatchback niet bijzonder.

Begrijp me niet verkeerd, er zijn veel dingen die ik wel geweldig vind aan de auto (rustig interieur, de stoelen, het overzicht, het uiterlijk, de koplampen, het (snel)laden, enz enz. Maar het rijgedrag is gewoon OK in mijn ogen.

[ Voor 6% gewijzigd door 1234567y op 26-08-2023 13:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Capital_G
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-06 14:14
1234567y schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 12:49:
[...]

Ik lees best veel dat mensen het rijgedrag van de MG4 prijzen. Maar ik snap dit niet helemaal, ja hij rijdt prima, maar om te beginnen voel ik wel degelijk dat het een zware auto is die veel minder strak op de weg ligt dan een hatchback zoals een Ford focus of Seat Leon. Waarmee vergelijken jullie de auto?

De vering en schokdemping zijn acceptabel, maar ik voel regelmatig wat resonantie bv op klinkerwegen. Ook vind ik dat de achterkant best veel doorzakt (slap geveerd?).

Misschien is het persoonlijk. Of afhankelijk van je vergelijkingsmateriaal. Ik vind de auto goed rijden, maar voor een hatchback niet bijzonder.

Begrijp me niet verkeerd, er zijn veel dingen die ik wel geweldig vind aan de auto (rustig interieur, de stoelen, het overzicht, het uiterlijk, de koplampen, het (snel)laden, enz enz. Maar het rijgedrag is gewoon OK in mijn ogen.
Ik heb proefgereden in een Kona en een e208, en daar is geen competitie, de MG4 rijdt en stuurt mede door de achterwiel aandrijving veel soepeler. En ook de vering is minder stug dan de competitie.

Je merkt natuurlijk wel dat je een zware auto hebt, maar lichte EVs bestaan (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikdrinkdreft
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 18-05 21:30
Bedankt allen voor de reacties m.b.t. de stoelen.
De kogel is door de kerk, mede door de te lange levertijd van de EX30, gaat het een Andes Grey Luxury met trekhaak worden. Hoor binnenkort meer m.b.t. levertijd. Heb specifiek om het geüpdatet model gevraagd.

Wat ik wel matig vind, zijn de accessoires. er is bijna niks OEM te vinden. Nu hoef ik geen MG lifestyle spulletjes te hebben. maar een OEM rubberen kofferbakschaal en rubberen vloermatten zou wel prettig zijn. Weet iemand wat of dit in de pijplijn zit?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meacount
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-06 09:34
1234567y schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 12:49:
[...]

De resonanties op klinkerwegen herken ik ook, denk dat dat iets te maken heeft met de bandenspanning, vind het iig ook niet fijn klinken in het interieur zelf.

Het overzicht schuin naar achteren vind ik behoorlijk tegenvallen, de achterruit is niet supergroot en door de brede achterstijlen heb ik wel eens angst dat ik daardoor een fietser over het hoofd zou kunnen zien. Het zicht naar voren en opzij is zonder problemen.

Ja....het is geen raceauto, al doet het uiterlijk wel eens anders vermoeden, maar het is ook geen"normale" hatchback, het is en blijft een EV met aan de onderzijde een behoorlijk gewicht in de vorm van het accupakket, bij de MG4 is de gewichtsverhouding daarentegen wel weer beter voor elkaar dan bij de gemiddelde brandstofauto met een over het algemeen de in verhouding toch wel zware motor in het vooronder.

Het rijd allemaal net even anders dan het gangbare met de brandstofmotor in het vooronder en het is denk ik het geheel van rijden en hoe de auto reageert op het "gaspedaal" dat hem zo lekker doet rijden. Persoonlijk vind ik hem heel comfortabel rijden, niet stoterig stug maar ook niet slap deinerig als bij een ouderwetse amerikaan, lastig uit te leggen..... heel soepel met groot gemak.

Gisteren mij voor het eerst laten rijden in mijn eigen auto door een chauffeur die door zijn beroep in de auowereld in heel veel verschillende auto's rijd. Op de heenweg had ik de LKA uitgezet, op de terugweg was ik dit vergeten en op de ons bekende lastige weg voor de MG4 LKA deed de auto een stuuringreep, de chauffeur was hier niet echt over te spreken, maar goed dat er bij mij de update al inzit..... anders was hij waarschijnlijk pas echt geschrokken. Verder niets dan lof over het rijden met de auto, al was het dan bij elkaar maar iets meer dan een driekwartier.

Vond overigens de bijrijdersstoel iets tegenvallen, daar had van mij wel een iets andere hoek van het zitgedeelte in mogen zitten......... ach meerijden bij een ander is toch voor mij al vreemd, dat bleek wel toen ik op zoek moest naar de veiligheidsriem en uit gewoonte naar links een greep deed...

Ja, waar vergelijk je de auto mee..... heb hiervoor 2 ruime midden grootte SUV's gereden en kortgeleden een recente Polo met nog geen 10K op de teller als leenauto. Niets tegen de Polo, maar dat is in vergelijking met de MG4 toch 2 klassen minder, afstandelijker en stukken minder verfijnd, de SUV's waren beiden ook comfortabel, maar het is denk ik het geheel..... een schakelauto of een automaat, brandstofauto of elektrisch, het reageren op het gaspedaal met altijd volle kracht of het terug moeten schakelen voor wat kracht.

Denk dat je het totaalplaatje in ogen moet nemen en niet hoe je een auto met hoge snelheid door een bocht kunt sturen. Ja, wat ben je gewend en wat verwacht je van een auto, het zal waarschijnlijk voor iedereen anders zijn, maar gezien de positieve reacties over het rijden van de MG4 zit het wel goed....... hij rijd immers gewoon lekker en dan hoef niet echt ergens in uit te blinken.

Dat trillen....... mmmmmm, waren gisteren in Duitsland geweest bij een grote MM en toen we naar de auto liepen zagen we dat de achternummerplaat er scheef bijhing, zat aan 1 kant los, van de week maar snel weer even vast laten zetten, want dat is echt geen gezicht, nu is een nummerbord al niet mooi, maar als het er op halfelf bijhangt al helemaal niet. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Log5xmto5pJaleIHRzx0X370z0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BwkN3OJYlwZUCu9OF5XN9GdV.jpg?f=fotoalbum_large

Deze stond in de VanMossel vakantieboek.

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:06
Ikdrinkdreft schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 21:02:
Bedankt allen voor de reacties m.b.t. de stoelen.
De kogel is door de kerk, mede door de te lange levertijd van de EX30, gaat het een Andes Grey Luxury met trekhaak worden. Hoor binnenkort meer m.b.t. levertijd. Heb specifiek om het geüpdatet model gevraagd.

Wat ik wel matig vind, zijn de accessoires. er is bijna niks OEM te vinden. Nu hoef ik geen MG lifestyle spulletjes te hebben. maar een OEM rubberen kofferbakschaal en rubberen vloermatten zou wel prettig zijn. Weet iemand wat of dit in de pijplijn zit?
Bij winparts is de kofferbak mat te krijgen, rubberen matten bij de action gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron6
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 10:36
savale schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 14:57:
Even wat leuks voor onder andere de home assistant liefhebbers. De app kan er bij mij af, want dit geeft dezelfde opties en meer info. Je hebt ook meteen het inlog probleem niet meer als je met meerdere gebruikers de "app" wilt gebruiken.

[Afbeelding]

https://github.com/SAIC-iSmart-API/saic-python-mqtt-gateway (werkt met mqtt discovery voor home assistant)
Hoi Savale, zou je voor mij een klein tipje van de sluier op willen lichten hoe je deze github met HA bindt. Ik vind het echt supergaaf en zou dit ook willen, maar kom er niet echt uit. Ik heb Mosquito MQTT op HA geïnstalleerd. Het gedeelte verderop met de Mushroom cards is me wel duidelijk. Het zou toch leuk zijn als wij hier ook onze MG4 kunnen uitlezen vanaf ons HA dashboard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vaevictis_
Ron6 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 14:32:
[...]

Hoi Savale, zou je voor mij een klein tipje van de sluier op willen lichten hoe je deze github met HA bindt. Ik vind het echt supergaaf en zou dit ook willen, maar kom er niet echt uit. Ik heb Mosquito MQTT op HA geïnstalleerd. Het gedeelte verderop met de Mushroom cards is me wel duidelijk. Het zou toch leuk zijn als wij hier ook onze MG4 kunnen uitlezen vanaf ons HA dashboard.
Je moet een docker container installeren instructies staan op github. In deze docker container configureer je dan mosquitto en zo komen de entiteiten in HA terecht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:35
Vaevictis_ schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 14:43:
[...]

Je moet een docker container installeren instructies staan op github. In deze docker container configureer je dan mosquitto en zo komen de entiteiten in HA terecht.
Nog een paar extra details, in HA moet je dezelfde MQTT server als service toevoegen. De entiteiten die door saic-python-mqtt gateway worden gepubliceerd worden dan gedetecteerd op basis van "autodiscovery".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikdrinkdreft
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 18-05 21:30
Vaevictis_ schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 13:32:
[...]

Bij winparts is de kofferbak mat te krijgen, rubberen matten bij de action gehaald.
Bedankt, ik zie ook van alles aftermarket, maar doel precies op OEM accessoires.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-06 23:57
Ron6 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 14:32:
[...]

Hopelijk helpt dit je een beetje in de goede richting:
Je moet een mqtt server hebben draaien op je HA, maar die heb je dus al. Dit moet je dus nog doen op een linux instantie. Ik draai dit zelf er gewoon bij op mijn HA instantie. (als root user :o is natuurlijk netter om het even onder een eigen user te doen)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
git clone https://github.com/SAIC-iSmart-API/saic-python-mqtt-gateway
cd  saic-python-mqtt-gateway
python -m venv .
pip3 install -r requirements.txt

vervolgens heb ik een script gemaakt: "runsaic.sh"

#!/bin/bash
source /root/saic-python-mqtt-gateway/bin/activate
python3 /root/saic-python-mqtt-gateway/mqtt_gateway.py -m tcp://<jemqqtip>:1883 --mqtt-user <user> --mqtt-password <pass> -u <email van je mg account> -p <password van je mg>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
Ik begrijp dat bij de auto een soort MG pechhulp inbegrepen zit. Ik heb ook nog een (beperkte) ANWB lidmaatschap. Is dat niet een beetje dubbelop?

Ik weet niet wat je precies kan verwachten van de MG pechhulp, ik weet nu ook niet welke ik als eerst zou bellen? Hoe staan jullie hierin?

https://www.vanmossel.nl/...erms-and-Conditions-2.pdf

[ Voor 11% gewijzigd door 1234567y op 28-08-2023 11:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rschoppema
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-06 21:48
1234567y schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 11:32:
Ik begrijp dat bij de auto een soort MG pechhulp inbegrepen zit. Ik heb ook nog een (beperkte) ANWB lidmaatschap. Is dat niet een beetje dubbelop?

Ik weet niet wat je precies kan verwachten van de MG pechhulp, ik weet nu ook niet welke ik als eerst zou bellen? Hoe staan jullie hierin?
Is idd dubbel op.
Heb het al een keer nodig gehad met de ZS en toen kwam er één van de ANWB met nul verstand van EV's.
Uiteindelijk maar zelf met de werkplaats van VM Tiel gebeld en die hebben hem toen opgehaald.
Volgens de ANWB-er kon er nog prima in gereden worden, volgens VM Tiel was dat een levensgevaarlijke actie. En bedankt ANWB.
Dus bespaar je het geld voor de ANWB maar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vaevictis_
rschoppema schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 11:36:
[...]

Is idd dubbel op.
Heb het al een keer nodig gehad met de ZS en toen kwam er één van de ANWB met nul verstand van EV's.
Uiteindelijk maar zelf met de werkplaats van VM Tiel gebeld en die hebben hem toen opgehaald.
Volgens de ANWB-er kon er nog prima in gereden worden, volgens VM Tiel was dat een levensgevaarlijke actie. En bedankt ANWB.
Dus bespaar je het geld voor de ANWB maar.
Even een lans breken voor de ANWB want ze hebben wegenwachters die zelf ook BEV rijden en ook wegenwacht auto's BEV (VW ID Buzz). Ze hebben zelfs een mobiele aggregaat om gestrandde BEV opweg te helpen. Maar niet iedere wegenwachter heeft iets met elektrisch rijden. Is net wie je treft.

Heb van een elektrisch rijdende wegenwacht eens een presentatie gehad hoe ze dit bij de wegenwacht aanpakken. Ook veiligheidsinstructies. Mooie tip gekregen als je pech hebt met een elektrische auto altijd de stekker erin steken. Dan kan de auto niet spontaan weg (rollen) rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vaevictis_
Deze kende ik nog niet, transport mode aan/uit zetten:

Activate the left indicator
Press the break pedal 3 times in quick succession

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• meacount
1234567y schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 11:32:

https://www.vanmossel.nl/...erms-and-Conditions-2.pdf
Ben Platina lid van de ANWB met woonplaatshulp, lidmaatschap met korting en zie het als een uitgebreidere ondersteuning dan mogelijk van MG, ben nu niet beperkt tot enkel MG als ik met een andere auto onderweg zou zijn.

Beetje dubbelop en toch ook weer niet, maar denk dat de ANWB toch iets meer is dan alleen maar hulp voor pech onderweg.

Het is en blijft persoonlijk, kan ook niet in andermans portemonnee kijken of bepalen in hoeverre men het wel of niet nodig vind om lid te worden/blijven van de ANWB.

Denk dat ik zelf als 1e de ANWB zou bellen, deze komt toch als ik MG zou bellen.

Denk dat ik niet veel hulp voor je ben, maar je vroeg hoe "men" hier in het algemeen in staat, blijft je eigen overweging en ik denk dat je je nergens schuldig over hoeft te voelen als je de ANWB opzegt en er bijvoorbeeld een keer lekker van uit eten gaat met de familie. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:23
Prijzen van de MG4 X-Power en MG4 Extended Range zijn bekend en staan op https://www.mgmotor.eu/nl-NL/model/mg4Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ThRk5eHsI2ApcA8L8fMXdW2EFek=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ia2a7GNi3hQG1bSlBmdShObm.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door Sonicfreak op 29-08-2023 09:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meacount
Met die X Power wil ik binnenkort wel een proefrit gaan maken, lijkt me leuk d:)b

Of het een verstandige aankoop zou zijn is weer een ander verhaal, maar ben toch echt benieuwd hoe dat rijdt en aanvoelt.

De bij mij scheef hangende achternummerplaat weer vast laten zetten door een bij mij lokale en bekende Bovag garage waar ik graag kom voor allerlei klusjes die niet zo direct door een dealer gedaan hoeven/moeten worden.

Was teleurstellend om te zien hoe "men" de bevestiging had uitgevoerd. "Ze" hadden 4 gaatjes geboord en met 4 zwarte schroefjes de houder waarin de nummerplaat wordt bevestigd tegen de achterklep geschroefd. 2 van die schroefjes aan 1 kant waren een beetje dol waardoor de plaat/houder aan 1 kant naar beneden zakte.

Wel vreemd, want de MG beschikt ook over 2 bevestigingspunten waarin met bijpassende boutjes de houder op correcte wijze vastgezet kan worden.

Hoef voorlopig niet bang te zijn dat de nummerplaat van de auto af zal vallen, de 4 zwarte schroefjes zijn aangedraaid en met de 2 nieuwe boutjes op de plek zoals het hoort zit het nu weer als een huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-06 13:20

Rincewind

Take me in your arms tonight

Even wat leuks voor onder andere de home assistant liefhebbers. De app kan er bij mij af, want dit geeft dezelfde opties en meer info. Je hebt ook meteen het inlog probleem niet meer als je met meerdere gebruikers de "app" wilt gebruiken.
Hoe heb je dat probleem met inloggen/meerder gebruikers dan opgelost? Ik denk dat je bedoelt dat je i.p.v. de app nu de HA integratie gebruikt om (bijv) laden te starten? Klopt dat?

[ Voor 0% gewijzigd door Rincewind op 29-08-2023 11:26 . Reden: typfaut ]

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• savale
Rincewind schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:26:
[...]
Hoe heb je dat probleem met inloggen/meerder gebruikers dan opgelost? Ik denk dat je bedoelt dat je i.p.v. de app nu de HA integratie gebruikt om (bijv) laden te starten? Klopt dat?
Klopt inderdaad. "Opgelost" is misschien niet helemaal de juiste woordkeuze geweest. Ik gebruik inderdaad de app niet meer omdat de HA dezelfde functionaliteit biedt. HA heeft wel de mogelijkheid om meerdere gebruikers toe te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• landcross
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-05 20:51

[afbeelding]

https://github.com/SAIC-iSmart-API/saic-python-mqtt-gateway (werkt met mqtt discovery voor home assistant)
Hoe heb je al die gegevens en features (raam open e.d.) in Home Assistant toegevoegd als ik vragen mag? Ik had laatst wel deze home-assistant addon toegevoegd en ik zag wel wat MG4 items voorbij schuiven op het mqtt netwerk, maar ik kreeg het niet op de manier zoals in jouw screenshot in Home Assistant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:35
landcross schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 17:42:
[...]

Hoe heb je al die gegevens en features (raam open e.d.) in Home Assistant toegevoegd als ik vragen mag? Ik had laatst wel deze home-assistant addon toegevoegd en ik zag wel wat MG4 items voorbij schuiven op het mqtt netwerk, maar ik kreeg het niet op de manier zoals in jouw screenshot in Home Assistant.
Deze worden door MQTT autodiscovery vanzelf gevonden in correcte installaties. Die add-on heb je niet nodig als je de service zelf in docker/python draait.

Zie https://www.home-assistan...s/mqtt/#discovery-options

Zorg dat in HA de MQTT service correct de berichten ontvangt bij het opstarten. Monitor de MQTT bus om te zien dat de saic-python-mqtt-gateway de autodiscovery berichten uitstuurt. Check de configuratie van de gateway, de MQTT prefix bv is configureertbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capital_G
  • Laatst online: 14-06 14:14
Betreft ANWB vs MG pechhulp, het is al eventjes kort aangekaart maar MG pechhulp wordt verzorgd door ARC Europe, welke de b2b tak is van, je raad het nooit, de ANWB (in Nederland).

Ik heb in ieder geval mijn lidmaatschap opgezegd, want ik heb ze sowieso nog nooit nodig gehad, los van 1 keer een platte batterij, en het is toch een smak geld per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmrazor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:25
Vraagje: hoe krijg je het volume van Android Auto navigatie goed ingesteld? In elk geval niet met de voice instellingen van de MG4, dat haalt niets uit behalve dat dan meldingen van de MG4 keihard worden.

Voor zover ik kan nagaan is het volume van AA Google Maps gesynchroniseerd met het volume van muziek die ik via AA stream. Herkent iemand dit en zijn AA volumes voor Maps en streaming onafhankelijk van elkaar in te stellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
dmrazor schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 12:16:
Vraagje: hoe krijg je het volume van Android Auto navigatie goed ingesteld? In elk geval niet met de voice instellingen van de MG4, dat haalt niets uit behalve dat dan meldingen van de MG4 keihard worden.

Voor zover ik kan nagaan is het volume van AA Google Maps gesynchroniseerd met het volume van muziek die ik via AA stream. Herkent iemand dit en zijn AA volumes voor Maps en streaming onafhankelijk van elkaar in te stellen?
De enige manier die ik ken en bij mij werkt. Als de navigatie (Google maps ed) iets uitspreekt dan snel volume aanpassen met de knoppen. Als je te laat bent dan pas je het volume aan van de muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smok84
  • Laatst online: 11:55
MG4
Nu voor 288 per maand, wel meest uitgeklede versie. Lijkt toch wel mooie deal mocht je een MG4 zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Space21
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
smok84 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 22:53:
MG4
Nu voor 288 per maand, wel meest uitgeklede versie. Lijkt toch wel mooie deal mocht je een MG4 zoeken.
Waar lees je dat?

[img]http://img140.imageshack.us/img140/9245/image34ap.jpg[/img]

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:25

Tripl3 D

Brother in Arms

Van Mossel:

https://www.vanmossel.nl/...C240286%2C240287%2C240288

Eigenlijk vanaf 349, maar dan is die 2950 (per maand 61.45 in de eerste 4 jaar) eraf gehaald.

Is voor de Standaard, 60 maanden, 7500 km per jaar

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:54

TFHfony

Professional Weirdo

TFHfony schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 11:05:
Nou... eindelijk net het verlossende woord: Ik mag mijn MG4 Luxery in het rood vrijdag 1 september gaan ophalen. Drie weken later dan beloofd, maar goed...
Net toch maar eens gebeld met van Mossel omdat de factuur er nog steeds niet is: Is blijkbaar de levering uit hun systeem verwijderd en is het nog maar de vraag of de auto er überhaupt is? Hij is namelijk ook uit het systeem in Waalwijk verwijderd.
Deze auto zou eigenlijk 10 Augustus al geleverd moeten worden en is al sinds eind juli in het land.

Wat een club...

Ik heb volgende week een weekje vrij samen met vrouwlief om lekker een beetje rond te toeren in de nieuwe auto. Ik vrees met grote vrezen... en het is dat ik zelf maar weer eens contact opnam.

Screenshot uit hun systeem:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W1YnEj1z_DcW8oN3qujsQJOAshg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fr6OXrJ8jzZz5XNRXquvb2kY.jpg?f=user_large

[ Voor 16% gewijzigd door TFHfony op 31-08-2023 10:06 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rschoppema
TFHfony schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:02:
[...]

Net toch maar eens gebeld met van Mossel omdat de factuur er nog steeds niet is: Is blijkbaar de levering uit hun systeem verwijderd en is het nog maar de vraag of de auto er überhaupt is? Hij is namelijk ook uit het systeem in Waalwijk verwijderd.
Deze auto zou eigenlijk 10 Augustus al geleverd moeten worden en is al sinds eind juli in het land.

Wat een club...

Ik heb volgende week een weekje vrij samen met vrouwlief om lekker een beetje rond te toeren in de nieuwe auto. Ik vrees met grote vrezen... en het is dat ik zelf maar weer eens contact opnam.

Screenshot uit hun systeem:
[Afbeelding]
Tja, VM.
Ik zou zeggen stuur maar ff een mailtje richting directie van VM om eea uit te zoeken en op te lossen.
Nu heb ik gisteren onze MG4 opgehaald in Breda maar had ook geen factuur ontvangen.
Het blijft een ramp organisatie.
Zie ook dit draadje https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2194574
Succes.

[ Voor 0% gewijzigd door rschoppema op 31-08-2023 11:10 . Reden: Tiepvaut ]

• zephyr_blues
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 05-01 10:16
rschoppema schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:09:
[...]

Tja, VM.
Ik zou zeggen stuur maar ff een mailtje richting directie van VM om eea uit te zoeken en op te lossen.
Nu heb ik gisteren onze MG4 opgehaald in Breda maar had ook geen factuur ontvangen.
Succes.
En nu rijden er een vrachtje ZS-sen rond, een paar MG4's en nog een handjevol anderen... Momenteel gaat de MG4 flink lopen qua verkoopcijfers (leveringcijfers blijven kennelijk wat achter :9~ )... Denk dat ik vast een afspraak inplan voor mijn eerste APK >:)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

rschoppema schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:09:
[...]

Tja, VM.
Succes.
Gedaan... En uiteindelijk de commercieel directeur gewoon op zijn 06 gebeld. Dat hielp. De auto die voor mij bedoeld was is blijkbaar beschadigd tijdens transport van Zeebrugge naar Waalwijk Daar dus binnen geboekt, daarna weer uitgeboekt. Gaat nog zeker een maand duren.
Oplossing geëist: Uiteindelijk kan ik zaterdag alsnog de auto ophalen. Ze hebben hem gewisseld met een andere die deze week blijkbaar aangekomen is. Ze zijn vandaag nog vanuit Breda naar Waalwijk gereden om hem op te halen en hij staat nu in Breda. Nummerborden komen zaterdagochtend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gLw7ZN5w_qgXokB4ryf3YSrQymA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9ju7CaL6HsUw30kmCtUOPan8.jpg?f=user_large

[ Voor 9% gewijzigd door TFHfony op 31-08-2023 21:46 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
Ik sta nu op een camping en ik kan mijn auto hier aan de laadpaal hangen, het campingpersoneel gebruikt hun laadpas, en dan kan ik laden. Heel fijn.

Maar wat gebeurt er als ik 'gepland opladen' instel? Blijft de sessie die ze gestart hebben met hun laadpas actief ookal begint het laden pas later? Ik laad nooit aan openbare laadpalen dus ik weet niet hoe dit werkt.

Ik merk dat ik wel de stekker eruit kan trekken als ik het opladen via de auto stop, ze hoeven dus niet actief met een pasje een sessie stoppen. Is het verwijderen van de stekker dan het signaal om de sessie te stoppen? (en dus opnieuw een pas gepresenteerd moet worden?).

(Sorry misschien niet het juiste topic hiervoor...)

[ Voor 8% gewijzigd door 1234567y op 01-09-2023 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
1234567y schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:04:
Ik sta nu op een camping en ik kan mijn auto hier aan de laadpaal hangen, het campingpersoneel gebruikt hun laadpas, en dan kan ik laden. Heel fijn.

Maar wat gebeurt er als ik 'gepland opladen' instel? Blijft de sessie die ze gestart hebben met hun laadpas actief ookal begint het laden pas later? Ik laad nooit aan openbare laadpalen dus ik weet niet hoe dit werkt.

Ik merk dat ik wel de stekker eruit kan trekken als ik het opladen via de auto stop, ze hoeven dus niet actief met een pasje een sessie stoppen. Is het verwijderen van de stekker dan het signaal om de sessie te stoppen? (en dus opnieuw een pas gepresenteerd moet worden?).

Als je de auto insteld op gepland laden daarna aan de laadpaal zet en dan laden met laadpas "start" blijft de laad sessie actief. Je moet hem ook weer stoppen met de laadpas (normaliter) en dan is de laadsessie afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
Vaevictis_ schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:49:
[...]

Als je de auto insteld op gepland laden daarna aan de laadpaal zet en dan laden met laadpas "start" blijft de laad sessie actief. Je moet hem ook weer stoppen met de laadpas (normaliter) en dan is de laadsessie afgesloten.
OK, het is helaas niet gelukt. Stappen gevolgd, en er stond even in het scherm 'opladen gepland', maar nu is hij toch gewoon al direct begonnen met laden volgens de app... ik kan hem natuurlijk stoppen, maar geen idee of het gepland opladen dan nog van start gaat.

Achja, dan maar zonder gepland laden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meacount
1234567y schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:04:

Zelf niet bekent met "gepland opladen" en denk dat dat misschien dan gaat via de app die ik zelf niet heb?

Helaas ook zelf niet bekent met de rijkdom van een eigen laadpaal en het genot/gemak ervan.

Denk dat je 1 dingetje vergeten bent bij het gebruik van een openbare laadpaal, hij is openbaar en dat houd in dat je de paal dan ook niet in bezit kunt nemen door je auto eraan te koppelen en er een uitgestelde laadsessie op los moet gaan laten, al moet ik dan ook nog eerlijk zijn dat ik daar dan ook niet echt het nut van inzie.

Bij een openbare laadpaal zet je je auto neer om hem te laden op het moment dat dat nodig is en haal je hem zo spoedig mogelijk na de laadsessie weer weg zodat andere eigenaren van EV's ook weer gebruik van de laadpaal kunnen maken.

Bij een thuis laadpaal/eigen laadpaal kan ik me er nog iets bij voorstellen dat je het laden wilt starten op het moment dat bijvoorbeeld je tarief om te gaan laden gunstig is / of als je zonnepanelen hebt en deze energie kunnen gaan leveren en je dan niet van het net afhankelijk bent.

Denk dat ik er zelf eventueel toe in staat zou kunnen zijn om van een ASO, die regelmatig met zijn EV nutteloos langdurig een openbare laadpaal bezet houd, alle 4 zijn/haar banden leeg te laten lopen. })

Het is dan ook niet vreemd dat sommige providers mensen opvoeden met een vorstelijk prijskaartje als zij de auto na de laadsessie niet binnen korte tijd na einde laadsessie bij de laadpaal verwijderen, denk dat zeer terecht is en eigenlijk van de gekke dat zoiets nodig blijkt te zijn.
1234567y schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 20:14:
[...]

OK, het is helaas niet gelukt. Stappen gevolgd, en er stond even in het scherm 'opladen gepland', maar nu is hij toch gewoon al direct begonnen met laden volgens de app... ik kan hem natuurlijk stoppen, maar geen idee of het gepland opladen dan nog van start gaat.

Achja, dan maar zonder gepland laden
Misschien kun je toelichten wat het nut is van "opladen gepland" bij een laadpaal die bedoeld is voor meer algemeen gezamenlijk gebruik? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
meacount schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 09:42:
[...]

Zelf niet bekent met "gepland opladen" en denk dat dat misschien dan gaat via de app die ik zelf niet heb?

Helaas ook zelf niet bekent met de rijkdom van een eigen laadpaal en het genot/gemak ervan.

Denk dat je 1 dingetje vergeten bent bij het gebruik van een openbare laadpaal, hij is openbaar en dat houd in dat je de paal dan ook niet in bezit kunt nemen door je auto eraan te koppelen en er een uitgestelde laadsessie op los moet gaan laten, al moet ik dan ook nog eerlijk zijn dat ik daar dan ook niet echt het nut van inzie.

Bij een openbare laadpaal zet je je auto neer om hem te laden op het moment dat dat nodig is en haal je hem zo spoedig mogelijk na de laadsessie weer weg zodat andere eigenaren van EV's ook weer gebruik van de laadpaal kunnen maken.

Bij een thuis laadpaal/eigen laadpaal kan ik me er nog iets bij voorstellen dat je het laden wilt starten op het moment dat bijvoorbeeld je tarief om te gaan laden gunstig is / of als je zonnepanelen hebt en deze energie kunnen gaan leveren en je dan niet van het net afhankelijk bent.

Denk dat ik er zelf eventueel toe in staat zou kunnen zijn om van een ASO, die regelmatig met zijn EV nutteloos langdurig een openbare laadpaal bezet houd, alle 4 zijn/haar banden leeg te laten lopen. })

Het is dan ook niet vreemd dat sommige providers mensen opvoeden met een vorstelijk prijskaartje als zij de auto na de laadsessie niet binnen korte tijd na einde laadsessie bij de laadpaal verwijderen, denk dat zeer terecht is en eigenlijk van de gekke dat zoiets nodig blijkt te zijn.
[...]

Misschien kun je toelichten wat het nut is van "opladen gepland" bij een laadpaal die bedoeld is voor meer algemeen gezamenlijk gebruik? :?
Bedankt voor je moreel verhaal. Geen zorgen hoor, ik ben andere niet tot last. Maar concreet is de vraag dus of je een oplaadactie kunt beëindigen, en dan gepland opnieuw kunt laten starten. Zonder opnieuw een pas te hoeven presenteren.

Bij mijn thuislader werkt dat prima, maar daar gebruik ik geen pasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
Vaevictis_ schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:49:
[...]

Hoop dat de providers toch wel slimmere software hebben en dat bijvoorbeeld de laadsessie uit diverse oogpunten in zijn geheel wordt afgebroken/gestopt als de laadsessie niet binnen een bepaalde tijdsmarge gestart wordt en enigszins normaal verloopt. (denk aan veiligheid/sabotage/sluiting) Een uitgestelde/geplande laadsessie zou imho niet slim zijn als een provider dit zou toelaten, immers zijn laadpaal kan dan niet optimaal benut worden als dat nodig mocht blijken.

Maar ja..... de wonderen zijn de wereld nog niet uit :)
1234567y schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 09:51:
[...]

Bedankt voor je moreel verhaal. Geen zorgen hoor, ik ben andere niet tot last. Maar concreet is de vraag dus of je een oplaadactie kunt beëindigen, en dan gepland opnieuw kunt laten starten. Zonder opnieuw een pas te hoeven presenteren.

Bij deze test ben ik ook wel benieuwd naar de bevindingen of dit zou kunnen lukken, maar als ik heel eerlijk ben, dan hoop ik dat zulke fratsen niet mogelijk mogelijk zijn, dit om langparkeerders te weren.

Als ik de provider was, dan zou ik in de software inbouwen dat men dan ook een vorstelijke rekening krijgt voor de tijd die men aangekoppeld staat bij de paal/wel of niet laden tijdens het aangekoppeld staan maakt niet uit, maar ik zou dan een fors parkeer/inbezet/gebruik-geld rekenen.

Je hebt weinig of geen ervaring met openbare laadpalen, maar iets om over na te denken is dat dat de provider de laadsessie in zijn geheel bewaard en kan zien hoe lang je bij een paal staat, aangezien hij ook een seintje krijgt van je auto dat deze zich afmeld, dus ook zo'n balanceringslaadsessie kan zien, "weet" een provider hoe sociaal je als klant van een laadpaal gebruik maakt. Computers zijn geduldig en alles wordt opgeslagen..... ook het nutteloos aangekoppeld staan wordt genoteerd.

Er zijn al diverse manieren hoe een laadsessie wordt afgerekend, er zijn laadsessies die behalve een prijs per Kwh ook een prijs rekenen per uur tijdens het laden, 2 prijzen tegelijk dus, bij zulke palen is het niet fijn laden als je met maar 1 fase kan laden, je staat er dan veel langer en dat maakt het laden van je auto dan duurder. Bij Tesla gaat ook de meter lopen en krijg je een soort van boete als je je auto na het laden niet snel genoeg bij een paal verwijderd. Er zijn laadpalen waar je parkeergeld tijdens het laden betaald en weer anderen geven korting op parkeergeld tijdens het laden. Oh.....ja, het is een oerwoud van tarieven en dan ook nog eens afhankelijk welk pasje of app je gebruikt bij de provider, het is bijna ondoenlijk om een knap overzicht te krijgen van wat er wel en niet mogelijk is.

Zo kan het zijn dat wat je wil bij de ene paal wel mogelijk is, maar bij de andere niet, en/of er hangt een prijskaartje aan waarvan je toch even achter je oren gaat krabben.

Helaas is het zo dat de ASO onder ons dit soort zaken noodzakelijk hebben gemaakt.

Aan alles hangt een prijskaartje en als het er nog niet is....... dan komt het vanzelf wel als er ergens misbruik van wordt gemaakt, immers de providers van die palen zetten ze er ook niet neer om er vliegen mee te vangen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zephyr_blues
1234567y schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 09:51:
[...]

Een kwestie van een keer proberen wanneer je dat qua gebruik kunt inplannen?
Alshart onder de riem: bij mijn voormalige thuislaadpaal (met pasje) kon ik een sessie aanmelden, de auto ging dan laden wanneer het toen nog lage tarief startte. Meestal... helaas ook daar soms wat onbetrouwbare fratsen van de software.
Met de MG onlangs een sessie gedaan, toen deze op 90% stond afgebroken en vlaak voor ophalen weer gestart, beide via de app.
Maar ja, zoals bij alles EV.... YMMV ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Nou... Ik zou eigenlijk gisteren mijn Diamond Red MG4 Luxery ophalen. Maar, daar er donderdag nog steeds geen factuur was maar eens gaan bellen/appen. Wat bleek? Er was dus geen auto. Na boos mailen & bellen naar de Commercieel Directeur van de Van Mossel Groep bleek mijn auto beschadigd te zijn tijdens het transport van Zeebrugge naar Waalwijk.
Maar, (netjes) boos worden helpt. Vanochtend heb ik mijn auto opgehaald.

En een kleine bonus? Ik zou eigenlijk "het oude type" van de Luxery krijgen (zwart dak, geen ruitenwisser), maar heb nu dus de nieuwe met ruitenwisser, rood dak en one-pedal drive :) Dat laatste werk best wel plezierig. Alleen ook hierbij: na het uitzetten van de auto is die instelling weer weg. Pfff...

De Lane assist vind ik wel meevallen in de auto. Ik ben juist de polder ingereden om hem even te testen met wat tegenliggers: Hij geeft wel een alarm en probeert licht bij te sturen, maar het is makkelijk te corrigeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-04 08:06
TFHfony schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 16:04:
En een kleine bonus? Ik zou eigenlijk "het oude type" van de Luxery krijgen (zwart dak, geen ruitenwisser), maar heb nu dus de nieuwe met ruitenwisser, rood dak en one-pedal drive :) Dat laatste werk best wel plezierig. Alleen ook hierbij: na het uitzetten van de auto is die instelling weer weg. Pfff...
De enige bonus vind ik de one-pedal drive. Die ruitenwisser ziet er niet uit zo klein en je hebt dan ook op de achterbank die middelste hoofdsteun. Geeft minder zicht en het zwarte dak vind ik juist een toevoeging.

Maar goed, is smaak :)

Wel blij voor je dat je eindelijk je auto hebt!

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Iemand hier een unit voor draadloos Carplay/Android Wireless in gebruik?

De AA Wireless Unit verbreekt bij mij steeds de verbinding, en is hierdoor geen optie.
Daarbij zoek ik eigenlijk een nieuwe unit, welke gelijktijdig met 2 telefoons gekoppeld kan zijn aangezien de auto dit niet kan.
Dit hoeft niet voor Android/Carplay tegelijk te zijn, maar wel om telefoongesprekken te kunnen ontvangen en beantwoorden.

Iemand een tip?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hejijdaar
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 09-02 17:14
TFHfony schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 16:04:
Nou... Ik zou eigenlijk gisteren mijn Diamond Red MG4 Luxery ophalen. Maar, daar er donderdag nog steeds geen factuur was maar eens gaan bellen/appen. Wat bleek? Er was dus geen auto. Na boos mailen & bellen naar de Commercieel Directeur van de Van Mossel Groep bleek mijn auto beschadigd te zijn tijdens het transport van Zeebrugge naar Waalwijk.
Maar, (netjes) boos worden helpt. Vanochtend heb ik mijn auto opgehaald.

De Lane assist vind ik wel meevallen in de auto. Ik ben juist de polder ingereden om hem even te testen met wat tegenliggers: Hij geeft wel een alarm en probeert licht bij te sturen, maar het is makkelijk te corrigeren.
Welke versie van de firmware zit in je auto? Heb zelf de Luxery met versie R30 en vind de Lane keeping vrij bagger....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

hejijdaar schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 20:26:
[...]

Welke versie van de firmware zit in je auto? Heb zelf de Luxery met versie R30 en vind de Lane keeping vrij bagger....
SWI68-29958-1300R40, kan dat kloppen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Troetelbeer schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 16:28:
[...]

De enige bonus vind ik de one-pedal drive. Die ruitenwisser ziet er niet uit zo klein en je hebt dan ook op de achterbank die middelste hoofdsteun. Geeft minder zicht en het zwarte dak vind ik juist een toevoeging.

Maar goed, is smaak :)

Wel blij voor je dat je eindelijk je auto hebt!
Die one-pedal-drive is echt heerlijk. Alleen echt weer lomp dat je ook deze elke keer weer opnieuw aan moet zetten. Het zou fijn zijn als je die vast aan zou kunnen zetten in een volgende versie van de firmware.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vaevictis_
TFHfony schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 23:07:
[...]

Die one-pedal-drive is echt heerlijk. Alleen echt weer lomp dat je ook deze elke keer weer opnieuw aan moet zetten. Het zou fijn zijn als je die vast aan zou kunnen zetten in een volgende versie van de firmware.
Zoals nog wel meer instellingen, ECO mode, alarmtoon uit, hotspot aan. Als ze nu met een profiel komen dan kun je alles in 1x aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschoppema
TFHfony schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 22:56:
[...]

Kun jij in de favorietknoppen (sterretje links of rechts) instellen om direct naar het scherm voor auto-instellingen te komen (standaard AC). Volgens wat youtube filmpjes kon dat met de oude versie wel om daar de rijbaanhulp uit te zetten. Misschien heb ik gewoon een nieuw brilletje nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

rschoppema schreef op zondag 3 september 2023 @ 15:57:
[...]

Kun jij in de favorietknoppen (sterretje links of rechts) instellen om direct naar het scherm voor auto-instellingen te komen (standaard AC). Volgens wat youtube filmpjes kon dat met de oude versie wel om daar de rijbaanhulp uit te zetten. Misschien heb ik gewoon een nieuw brilletje nodig.
Daar moet ik nog eens even voor kijken. Rechts staat momenteel ingesteld op de AC. Links heb ik de 360 graden camera zitten. Ik kon daar wel meer instellen (volgens mij 360 graden, rijmodus, regeneratie oid?) , maar moet ik even nakijken..

Bij deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MadEIpqjk8DhcfIS2le1u5RpZzc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0dtvWsVPqOdHSZ2d3UiX9qKW.jpg?f=user_large

[ Voor 15% gewijzigd door TFHfony op 03-09-2023 20:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zephyr_blues
rschoppema schreef op zondag 3 september 2023 @ 15:57:
[...]

Nee, kan bij mij ook niet (meer). Je hebt 3 keuzes, AC, drive mode en regen niveau als ik het goed heb. SE "nieuwe" editie. Helaas blijft ook die instelling bij mij niet plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Heeft iemand hier al geprobeerd om de MG4 met 2 verschillende telefoons te koppelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meacount
Vaevictis_ schreef op zondag 3 september 2023 @ 05:24:
[...]

Zoals nog wel meer instellingen, ECO mode, alarmtoon uit, hotspot aan. Als ze nu met een profiel komen dan kun je alles in 1x aanzetten.
Ja, dat profiel is er deels wel al...... custom........ alleen helaas pindakaas voor ons, ook dat kreng zet na elk gebruik weer bepaalde instellingen terug naar eigen inzicht :(

LKA uit blijft niet uit, verkeersbord herkenning blijft niet uit, en bij custom zettingen blijft de regeneratie bijvoorbeeld niet staan op auto mode als je dat zou instellen.

Bij een kort ritje laat ik alles staan zoals die eigenwijze &%$&@&$ dat zelf heeft beslist, bij wat langere ritten neem ik even de tijd om die eigenwijze &%$&@&$ naar eigen hand te zetten.

En ja...... dat blijven zaken die mij mateloos irriteren, dat ik dat elke keer weer opnieuw moet doen..... omdat "men" vind dat het anders beter is voor jou. Persoonlijk zou ik "men" dan ook wel eens flink pijnlijk willen raken op die plekken waar het gevoelig is, ja heel flink :Y

Dit soort zaken doet je beseffen dat je steeds vaker minder te vertellen hebt over je eigen spullen, verplicht ja klikken op allerlei privacy gevoelige zaken omdat je dingen anders gewoon niet werken, intimidatie en dan is men ook nog niet open met wat "men" allemaal aan info constant van je opslaat.

Het is dat je bepaalde zaken nog zelf mag instellen...... maar ook daar wordt je mee gepest om het elke keer weer opnieuw te doen :r

Probeer me er niet aan te ergeren, maar lukt niet altijd :-(

Zou met liefde wat euro's doneren aan een handige software verprutser die mij de baas over mijn eigen auto laat zijn :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebregs
  • Laatst online: 21-05 16:08
TFHfony schreef op zondag 3 september 2023 @ 23:48:
Heeft iemand hier al geprobeerd om de MG4 met 2 verschillende telefoons te koppelen?
Ja, kunt er twee koppelen, maar 1 telefoon is maar actief. Kunt vervolgens wel snel wisselen tussen beiden toestellen, maar moet dan wel steeds het telefoonboek opnieuw inladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
Ik probeer net bij een openbare EVbox te laden. Die knippert 10x rood na het lezen van mijn kaart, en wordt dan weer groen.

Doe ik dan iets fout? Ik heb diverse laadpassen geprobeerd (Shell, Greenchoice, Plugsurf, diverse palen, andere auto's stonden wel te laden. Erg vreemd! Dit is de eerste keer dat laden bij mij niet gelukt is.

Chargemap - https://nl.chargemap.com/...eweg-41-hilvarenbeek.html

[ Voor 22% gewijzigd door 1234567y op 04-09-2023 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejijdaar
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 09-02 17:14
TFHfony schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 22:56:
[...]

Zou goed kunnen, dat lijkt mij de meest recente versie obv de info die hier wordt gedeeld. Moet toch nog een keer terug met de auto, werd geleverd met een kras op een bumperondedeel (hoezo controle voor aflevering aan je klant?), mogen ze gelijk de update draaien

[ Voor 25% gewijzigd door hejijdaar op 04-09-2023 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edhollan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:31
1234567y schreef op maandag 4 september 2023 @ 14:00:
Ik probeer net bij een openbare EVbox te laden. Die knippert 10x rood na het lezen van mijn kaart, en wordt dan weer groen.

Doe ik dan iets fout? Ik heb diverse laadpassen geprobeerd (Shell, Greenchoice, Plugsurf, diverse palen, andere auto's stonden wel te laden. Erg vreemd! Dit is de eerste keer dat laden bij mij niet gelukt is.

Chargemap - https://nl.chargemap.com/...eweg-41-hilvarenbeek.html
De auto op slot zetten ? ( Of via infotainment scherm "contact" uitzetten)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-hCNP71oZSWCDrxnxC3DEb0bYvs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yxL09JbwTmPZtO5RDveVAFZ4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Net een afspraak gemaakt bij VM in A'dam voor updates en recall. Mijn auto is daar afgeleverd maar stond blijkbaar niet geregisteerd in hun systeem. Ik bestond ook niet als klant en voertuig was niet bekend. Bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschoppema
Vaevictis_ schreef op maandag 4 september 2023 @ 17:36:
Net een afspraak gemaakt bij VM in A'dam voor updates en recall. Mijn auto is daar afgeleverd maar stond blijkbaar niet geregisteerd in hun systeem. Ik bestond ook niet als klant en voertuig was niet bekend. Bijzonder.
Da's helaas niks bijzonder bij VM, hadden ze bij m'n ZS ook geflikt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
meacount schreef op maandag 4 september 2023 @ 06:50:
[...]Zou met liefde wat euro's doneren aan een handige software verprutser die mij de baas over mijn eigen auto laat zijn :Y
Hot topic binnenkort op Tweakers: Wonen en Mobiliteit >> Mobiliteit >> [MG4-serie] Rooten & Custom ROM's

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
edhollan schreef op maandag 4 september 2023 @ 16:19:
[...]

De auto op slot zetten ? ( Of via infotainment scherm "contact" uitzetten)
[Afbeelding]
Bedankt voor de tip.

Ik weet niet precies hoe, maar naar veelvuldig proberen is het uiteindelijk gelukt. Het zal wel met de timing te maken hebben (auto inpluggen, wachten, daarna de pas aanbieden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:18
Vaevictis_ schreef op maandag 4 september 2023 @ 17:36:
Tja ik vond het ook raar. Auto daar gekocht maar niets bekend. Heb je een recall door MG voor iets specifieks? Half juni ben ik daar gedowngrade naar R24 helaas had ik geen foto van v25 die erop stond. Dus dat werd glashard ontkent. Wat voor updates zou je gaan krijgen? Ben benieuwd naar je ervaringen.

MTVenusV151+esp32RS485+ShellyEmulatie·18ZP 6*APS 5.9WP·EaseeHome·MG4lux2023·ThemaV 7kW+esp32RS485

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron6
  • Laatst online: 10:36
Ik heb vandaag een afspraak gemaakt in Amsterdam. Kan pas begin oktober terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
wrak schreef op maandag 4 september 2023 @ 19:57:
[...]

Tja ik vond het ook raar. Auto daar gekocht maar niets bekend. Heb je een recall door MG voor iets specifieks? Half juni ben ik daar gedowngrade naar R24 helaas had ik geen foto van v25 die erop stond. Dus dat werd glashard ontkent. Wat voor updates zou je gaan krijgen? Ben benieuwd naar je ervaringen.
De receptioniste heeft alleen mijn wens doorgegeven, LKA, R40, airco en achteruitrij camera. Geen idee of ik het allemaal krijg. Afspraak van 1,5 uur staan. Zou toch moeten lukken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• savale
Trouwens geprobeerd een HID (muis) aan te sluiten op de usb c en de usb a poort. Helaas trapte hij daar niet in. Had anders een mooie arduino workaround kunnen knutselen voor de persoonlijke instellingen, maar helaas. Hopelijk komen de profielen ooit nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
Zebregs schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:03:
[...]

Ja, kunt er twee koppelen, maar 1 telefoon is maar actief. Kunt vervolgens wel snel wisselen tussen beiden toestellen, maar moet dan wel steeds het telefoonboek opnieuw inladen.
Je kunt wel één telefoon via carplay en één via BT koppelen. Muziek kan dan via beide kanalen gespeeld. Oproepen nog niet geprobeerd, maar lijkt me dan ook op beide te moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
Vaevictis_ schreef op maandag 4 september 2023 @ 20:29:
[...]

De receptioniste heeft alleen mijn wens doorgegeven, LKA, R40, airco en achteruitrij camera. Geen idee of ik het allemaal krijg. Afspraak van 1,5 uur staan. Zou toch moeten lukken?
Bij mij was er toen ook een hele berg aangepast in die tijd, dus ja..... zou moeten kunnen lukken. (y)

BTW, wat is je klacht over de achteruitrijcamera? (bij mij weigerde hij wel eens, moest dan even autohold activeren en gebruiken, daarna deed de camera het weer)

Iets vreemd vind ik het dat ik als hij in zijn achteruit staat en de camera's werken ik toch niet de mogelijkheid heb om met de hand even apart de front- of zij- camera's kan oproepen, om zij en front te activeren moet ik in het hoofdscherm dan de 360­° moet oproepen. Zal wel weer een reden hebben die mij ontgaat......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
Yaksa schreef op maandag 4 september 2023 @ 17:50:
[...]

Hot topic binnenkort op Tweakers: Wonen en Mobiliteit >> Mobiliteit >> [MG4-serie] Rooten & Custom ROM's
Als het zover is..... graag een berichtje met link er naar toe (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-06 12:23
Ik hoop dat m'n MG4 Luxury morgen geleverd gaat worden. Afspraak was voor gisteren maar na het zoveelste stukje prutswerk bij Van Mossel zou ie waarschijnlijk morgen gebracht worden.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Afgelopen zaterdag hebben we dus onze MG4 luxery opgehaald en inmiddels een paar leuke ritten gemaakt.
Vandaag zijn we van Bavel naar Scheveningen gereden en terug. Heerlijk, zeker die one-pedal-drive werkt zalig.
Verbruik over die afstand was ook niet slecht: ruim 15kWh/100km:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mcmj0a1BBr5B4hEMWfyrEKOJSB4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/c761HuWxRLbdAA7Zt0WZSdg8.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

TFHfony schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 23:07:
[...]

is die One-pedal-drive een optie in de nieuwe firmware of zit dat alleen bij de nieuwere luxury varianten? Ik hoop op een aangepaste firmware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
TFHfony schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 17:30:
Afgelopen zaterdag hebben we dus onze MG4 luxery opgehaald en inmiddels een paar leuke ritten gemaakt.
Vandaag zijn we van Bavel naar Scheveningen gereden en terug. Heerlijk, zeker die one-pedal-drive werkt zalig.
Verbruik over die afstand was ook niet slecht: ruim 15kWh/100km:
[Afbeelding]
Huh? One-pedal driving?? Heb ik iets gemist? Dat heeft de MG4 toch helemaal niet…?

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

DigitalExorcist schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 20:03:
[...]

Huh? One-pedal driving?? Heb ik iets gemist? Dat heeft de MG4 toch helemaal niet…?
Mijn MG4 luxery heeft het in ieder geval wel. Het is het nieuwe model met de R40 firmware. En het rijdt heerlijk. Mijn vrouw is er ook erg content mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschoppema
TFHfony schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 20:41:
[...]

Mijn MG4 luxery heeft het in ieder geval wel. Het is het nieuwe model met de R40 firmware. En het rijd heerlijk. Mijn vrouw is er ook erg content mee.
Yep, hier ook nieuw model met R40 en one pedal optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
TFHfony schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 20:41:
[...]

Mijn MG4 luxery heeft het in ieder geval wel. Het is het nieuwe model met de R40 firmware. En het rijdt heerlijk. Mijn vrouw is er ook erg content mee.
M’n MG4 Luxury had gisteren moeten komen, maar VM heeft het wederom verprutst. Hopelijk morgen (ik heb iig een toezegging gehad dat het in orde zou komen, maar goed, er kan nog genoeg mis gaan…. Gecrashed onderweg of de verkeerde auto of weet ik wat voor smoesjes ze nu weer gaan verzinnen).

Ik had in principe een voorraadauto besteld maar dat bleek daarna dus gewoon een splinternieuwe te zijn. Wie weet is dat ook die nieuwe versie met OPD dan…

[ Voor 6% gewijzigd door DigitalExorcist op 05-09-2023 21:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zephyr_blues
DigitalExorcist schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 20:03:
[...]

De one-pedal drive zit voor zover ik weet alleen op de nieuwere variant, ook op de SE. Die rijd ik zelf, en dus met.
Of het als firmware upgrade gaat komen durf ik niet te zeggen, lijkt mij iig een softare only ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

rschoppema schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 20:57:
[...]

Yep, hier ook nieuw model met R40 en one pedal optie.
Zijn er meer verschillen tussen de huidige luxury modellen en de luxury modellen van (pak-em-beet) 3 maanden geleden? Het lijkt mij dat one-pedal-drive simpelweg een SW-optie is en niet zozeer HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
Iemand ervaring met Tesla superchargers waar een slagboom voor zit? Voor Teslas verschijnt er een code op het navigatiescherm, staat bij de slagboom.
Maar ja, ik heb geen navigaite 😁
Enige manier om wel te laden, of moet ik wachten tot KFC open is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zephyr_blues
zephyr_blues schreef op woensdag 6 september 2023 @ 10:08:
Iemand ervaring met Tesla superchargers waar een slagboom voor zit? Voor Teslas verschijnt er een code op het navigatiescherm, staat bij de slagboom.
Maar ja, ik heb geen navigaite 😁
Enige manier om wel te laden, of moet ik wachten tot KFC open is?
Gevonden, code verschijnt in de app als je de locatie kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Rincewind schreef op woensdag 6 september 2023 @ 09:26:
[...]

Zijn er meer verschillen tussen de huidige luxury modellen en de luxury modellen van (pak-em-beet) 3 maanden geleden? Het lijkt mij dat one-pedal-drive simpelweg een SW-optie is en niet zozeer HW.
De ruitenwisser, schijnbaar :) ik ben ook wel benieuwd. Volgens VM (.... scheepslading zout erbij dus) zou de mijne vandaag moeten komen. Heb er een hard hoofd in maar wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Iets anders trouwens:

Het schijnt dat de MG4 Luxury ook Wifi aan boord heeft. Hoe zit dat met een private lease MG4 en het datagebruik daarvan? Ik heb 2 kinderen die nogal eens wat connectiviteit nodig hebben; tuurlijk kunnen ze 4G gebruiken maar met name iPads en zo hebben dat niet ingebouwd. Is er inderdaad een Wifi hotspot in de auto en betaal ik me niet scheel per MB aan data straks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zephyr_blues
DigitalExorcist schreef op woensdag 6 september 2023 @ 10:27:
[...]

De ruitenwisser, schijnbaar :) ik ben ook wel benieuwd. Volgens VM (.... scheepslading zout erbij dus) zou de mijne vandaag moeten komen. Heb er een hard hoofd in maar wie weet.
https://e-drivers.com/de-...de-i-bij-de-mg4-electric/

Hier staan dan weer geen ruitenwissers, maar genoemde stoel- en stuurverwarming heb ik dan weer nier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
DigitalExorcist schreef op woensdag 6 september 2023 @ 10:36:
Iets anders trouwens:

Het schijnt dat de MG4 Luxury ook Wifi aan boord heeft. Hoe zit dat met een private lease MG4 en het datagebruik daarvan? Ik heb 2 kinderen die nogal eens wat connectiviteit nodig hebben; tuurlijk kunnen ze 4G gebruiken maar met name iPads en zo hebben dat niet ingebouwd. Is er inderdaad een Wifi hotspot in de auto en betaal ik me niet scheel per MB aan data straks?
Is een standaard service, volgens mij geen data limiet. Hoe lang het gratis blijft is afwachten denk ik. En ik vermoed dat er iets als fait use policy zal zijn. Maar nergens iets daarover gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
zephyr_blues schreef op woensdag 6 september 2023 @ 10:41:
[...]

Is een standaard service, volgens mij geen data limiet. Hoe lang het gratis blijft is afwachten denk ik. En ik vermoed dat er iets als fait use policy zal zijn. Maar nergens iets daarover gelezen.
Top, dank je. Ik vermoed het ook maar wil verrassingen vóór zijn :) de Renault Zoe die we (ook) hebben leasen we nu al 3 jaar en de digitale diensten zijn afgelopen, die moet je apart verlengen. Maar die is niet zo 'connected' als de MG4, in die zin dat de Zoe geen Wifi connectie zelf heeft.

We gaan het meemaken... (hopelijk vandaag, anders 'ooit').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
DigitalExorcist schreef op woensdag 6 september 2023 @ 10:43:
[...]

Top, dank je. Ik vermoed het ook maar wil verrassingen vóór zijn :) de Renault Zoe die we (ook) hebben leasen we nu al 3 jaar en de digitale diensten zijn afgelopen, die moet je apart verlengen. Maar die is niet zo 'connected' als de MG4, in die zin dat de Zoe geen Wifi connectie zelf heeft.

We gaan het meemaken... (hopelijk vandaag, anders 'ooit').
Toch nog gevonden:

https://www.mgevs.com/thr...vices-on-mg4-trophy.7997/

De duur van de gratis dienst is dus een vraagteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
zephyr_blues schreef op woensdag 6 september 2023 @ 10:39:
[...]

https://e-drivers.com/de-...de-i-bij-de-mg4-electric/

Hier staan dan weer geen ruitenwissers, maar genoemde stoel- en stuurverwarming heb ik dan weer nier.
Oh, en ik dacht ergens gelezen te hebben dat de nieuwe SE serie naar 117 kWh DC laden was gegaan, maar ik blijk helaas rond de 88 max hangen. Iemand andere ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
zephyr_blues schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:00:
[...]

Toch nog gevonden:

https://www.mgevs.com/thr...vices-on-mg4-trophy.7997/

De duur van de gratis dienst is dus een vraagteken.
Hmm, als ik het zo lees zou het onbeperkt moeten zijn / FUP. Maar dan is de vraag... is het gratis omdat al je dataverkeer via Chinese servers loopt? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zephyr_blues
DigitalExorcist schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:12:
[...]

Hmm, als ik het zo lees zou het onbeperkt moeten zijn / FUP. Maar dan is de vraag... is het gratis omdat al je dataverkeer via Chinese servers loopt? ;)
Ik heb ergens gelezen dat het een Zweedse provider is. Maar ja, je data gaat toch wel naar China. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meacount
DigitalExorcist schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:12:
[...]

zephyr_blues schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:16:
[...]

Ik heb ergens gelezen dat het een Zweedse provider is. Maar ja, je data gaat toch wel naar China. >:)
Het zal allemaal wel...... maar als je nuchter nadenkt zal het hier aan de lokale Nederlandse GSM service verlener betaald moeten worden en als je met je auto de grens over hobbelt zal het daar aan de locale GSM provider waarmee ze een contract hebben betaald moeten worden, (geen meelij mee, zullen heus wel voor een flutbedrag hun bergen en bergen data inkopen)

Er is iig een GSM verbinding nodig voor E-Call, immers verplicht voor auto's gebouwd en gekeurd na; lees verder hier: https://europa.eu/youreur...hicles-ecall/index_nl.htm

Dat MG, die volgens berichten die ik ergens heb gelezen hier in NL via/met het GSM Netwerk van Vodafone/Ziggo samenwerkt, hier extra service geeft met zijn auto's is voor sommigen natuurlijk heel fijn. Zal als met alles wel net zolang duren als er ASOfiguren zijn die met van alles het onderste uit de kan willen halen en op een gegeven moment het deksel op de neus krijgen. Zie ook mijn Laadpaal opmerkingen en hoe providers ook daar stappen hebben ondernomen om klevers(lees ASOfiguren) aan te pakken.

Kan me er persoonlijk niet druk over maken, heb al weer een aantal jaren onbeperkt(unlimited) data/bellen/sms etc met de telefoons in ons huishouden dus zit echt niet te wachten op de hotspot van MG in mijn auto.

Tip voor pappa met de data hongerige kids..... neem ook een unlimited abbo en als de kids meerijden open je de mobile hotspot op je telefoon en als die het dataverbruik van de kids niet kan verwerken omdat er films/series gekeken worden, dan misschien een tablet mee voor onderweg met wat pre-geïnstalleerd vermaak erop. Waar een wil is is een weg ;)

Voorlopig is het een net aanbod van MG om deze service nu nog gratis aan te bieden. (y) Bij andere merken moet je er vorstelijk voor betalen en moet je vaak ook nog afwachten of het nog een beetje knap wil werken. Met andere woorden we mogen een gegeven paard niet in de bek kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
meacount schreef op woensdag 6 september 2023 @ 12:23:
[...]

[...]

Het zal allemaal wel...... maar als je nuchter nadenkt zal het hier aan de lokale Nederlandse GSM service verlener betaald moeten worden en als je met je auto de grens over hobbelt zal het daar aan de locale GSM provider waarmee ze een contract hebben betaald moeten worden, (geen meelij mee, zullen heus wel voor een flutbedrag hun bergen en bergen data inkopen)

Er is iig een GSM verbinding nodig voor E-Call, immers verplicht voor auto's gebouwd en gekeurd na; lees verder hier: https://europa.eu/youreur...hicles-ecall/index_nl.htm

Dat MG, die volgens berichten die ik ergens heb gelezen hier in NL via/met het GSM Netwerk van Vodafone/Ziggo samenwerkt, hier extra service geeft met zijn auto's is voor sommigen natuurlijk heel fijn. Zal als met alles wel net zolang duren als er ASOfiguren zijn die met van alles het onderste uit de kan willen halen en op een gegeven moment het deksel op de neus krijgen. Zie ook mijn Laadpaal opmerkingen en hoe providers ook daar stappen hebben ondernomen om klevers(lees ASOfiguren) aan te pakken.

Kan me er persoonlijk niet druk over maken, heb al weer een aantal jaren onbeperkt(unlimited) data/bellen/sms etc met de telefoons in ons huishouden dus zit echt niet te wachten op de hotspot van MG in mijn auto.

Tip voor pappa met de data hongerige kids..... neem ook een unlimited abbo en als de kids meerijden open je de mobile hotspot op je telefoon en als die het dataverbruik van de kids niet kan verwerken omdat er films/series gekeken worden, dan misschien een tablet mee voor onderweg met wat pre-geïnstalleerd vermaak erop. Waar een wil is is een weg ;)

Voorlopig is het een net aanbod van MG om deze service nu nog gratis aan te bieden. (y) Bij andere merken moet je er vorstelijk voor betalen en moet je vaak ook nog afwachten of het nog een beetje knap wil werken. Met andere woorden we mogen een gegeven paard niet in de bek kijken.
Dat abonnement heb ik ook wel (toevallig ook Vodafone/Ziggo!) met iets van 200GB, dat maken we per maand never nooit op. Maar dat is altijd weer geneuzel met telefoons en hotspots aan- en weer uitzetten en zo. Als je auto een hotspot heeft wil ik dat kunnen gebruiken, maar dan moet ik wél de voorwaarden kennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
meacount schreef op woensdag 6 september 2023 @ 12:23:

Hmm... ik heb niet gemerkt dat dat er bij mij opzit. Niets van instellingen van gezien ook. Hoe weet ik of ik dat hb, behalve dat het volgens de wet zou moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buldogwtf
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-06 20:49
buldogwtf schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 17:50:
Vandaag met collega gecarpooled die een MG5 heeft.
Kwam daarna op de A27 een vrachtwagen tegen met 8 witte MG4 modellen erop.
Kom ik thuis krijg ik telefoontje dat ik mijn MG4 (Comfort Andez gray) kan ophalen :-)
Ja, en dan kom je hem ophalen en staat het licht zilvere model klaar ipv de donker grijze.

Overal staat Andes Grey op papier...

Ophalen huidige leaseauto maar even geannuleerd.

Ze gaan kijken naar passende oplossing, wordt vervolgd.

2x280 panelen | Bosch HRC35II met zonneboiler | Raspberry Pi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschoppema
[...]

Idd. Geen zwart dak meer. 18Inch velgen met nieuwe kappen. Derde hoofdsteun achter. Achterruitenwisser. En dan nog de nieuwe firmware R40 met one-pedal. Bij favorites op het stuur is de link naar de auto settings verdwenen.
Dit is wat ik tot nu toe aan verschillen heb gevonden. De verkoper had ook nog iets van updates aan de airco en/of warntepomp, maar dat verhaal kon ik niet helemaal volgen.

[ Voor 1% gewijzigd door rschoppema op 06-09-2023 16:11 . Reden: Achterruitenwisser vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:25

Tripl3 D

Brother in Arms

rschoppema schreef op woensdag 6 september 2023 @ 14:14:
Idd. Geen zwart dak meer. 18Inch velgen met nieuwe kappen. Derde hoofdsteun achter. En dan nog de nieuwe firmware R40 met one-pedal. Bij favorites op het stuur is de link naar de auto settings verdwenen.
Dit is wat ik tot nu toe aan verschillen heb gevonden. De verkoper had ook nog iets van updates aan de airco en/of warntepomp, maar dat verhaal kon ik niet helemaal volgen.
Het menu van de airco ziet er anders uit. Zou wat intuitiever moeten zijn.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
DigitalExorcist schreef op woensdag 6 september 2023 @ 10:36:
Iets anders trouwens:

Ja, het lijkt me redelijk logisch dat de hotspot niet bedoel is om veelvuldig films te gaan streamen.

Gewoon om af en toe eens te gebruiken als je even internet nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
1234567y schreef op woensdag 6 september 2023 @ 15:23:
[...]

Ja, het lijkt me redelijk logisch dat de hotspot niet bedoel is om veelvuldig films te gaan streamen.

Gewoon om af en toe eens te gebruiken als je even internet nodig hebt.
Op vakantie is dit wel de use case. Heb in NL, BE, FR en ES onbeperkt kunnen streamen werkt ook erg goed alleen bij de grens mindere dekking.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DigitalExorcist
IK HEB DE MG4 BINNEN!!

Met achterruitwisser, én one pedal driving. Man wat een feestje!

Oh en Amazon Music zit er standaard bij lijkt het..

• DigitalExorcist
Vraagje. Ik heb uiteraard even met de MG4 zitten 'spelen', alle menuutjes voor zover ik kon vinden doorgelopen et cetera, maar 3 dingen krijg ik niet helemaal voor elkaar:

1) Zit er, naast de cruise control, een snelheidsbegrenzer op? Ik heb proefgereden in een 'normale' MG4 (standaarduitvoering geloof ik) en die had die keuze wel, maar zie ik op m'n Luxury niet terug

2) Hoe 'annuleer' ik een route in de ingebouwde navigatie?

3) Vwb. de navigatie: ik heb het geluid aan staan maar hoor geen instructies vanuit de navigatie. Volume lijkt OK te zijn maar er wordt niets gesproken. Het 'luidsprekertje' staat wél aan in de navigatie, en hij geeft ook aan dat routebegeleiding actief zou moeten zijn. De pijlen en dergelijken zie ik wel maar de instructies lijkt 'ie niet uit te spreken..

Iemand enig idee..?

• DigitalExorcist
[...]

Ik heb proefgereden in een 'gewone' (Standard of Comfort?) MG4 en daar had ik volgens mij 2x USB-A onder het centrale console zitten. In m'n Luxury heb ik nu 1x USB-C en 1x USB-A. Misschien dat dát veranderd is? Ik weet niet of de 'vorige' Luxury dat ook had.

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:23
DigitalExorcist schreef op donderdag 7 september 2023 @ 09:35:
[...]

Ik heb proefgereden in een 'gewone' (Standard of Comfort?) MG4 en daar had ik volgens mij 2x USB-A onder het centrale console zitten. In m'n Luxury heb ik nu 1x USB-C en 1x USB-A. Misschien dat dát veranderd is? Ik weet niet of de 'vorige' Luxury dat ook had.
Vorige Luxury heeft ook USB-A en USB-C bij het dashboard. Achterin zit alleen USB-A.
Waarom daar ook niet gewoon USB-A en USB-C zit is mij een raadsel.
Vrijwel alle apparaten worden tegenwoordig met USB-C aansluitingen uitgerust.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:18
DigitalExorcist schreef op donderdag 7 september 2023 @ 09:35:
Ik rijd in een 2022 versie MG4 Comfort, en ik heb voorin 1x USB-A (Android Auto verbinding) en 1x USB-C (voor laden of MP3 bestanden afspelen).
Pagina: 1 ... 8 ... 66 Laatste