• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:06
Haay schreef op donderdag 7 september 2023 @ 11:10:
[...]

Ik rijd in een 2022 versie MG4 Comfort, en ik heb voorin 1x USB-A (Android Auto verbinding) en 1x USB-C (voor laden of MP3 bestanden afspelen).
Oh dan zal het wel kloppen. Dacht dat m'n proefgereden MG 2x USB-A had. Ja achterin één extra poortje zou leuk geweest zijn.. Maar goed, dat lossen we wel op.

Dat van die spraak bij navigatie en snelheidsbegrenzer vind ik 'vervelender' eigenlijk.. :)

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:05
@meacount Je hebt overigens wel gelijk met je tegenzin om de MG iSmart app te willen gebruiken:
--> https://arstechnica.com/c...-mozilla-foundation-says/

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
DigitalExorcist schreef op donderdag 7 september 2023 @ 11:36:
[...]

Oh dan zal het wel kloppen. Dacht dat m'n proefgereden MG 2x USB-A had. Ja achterin één extra poortje zou leuk geweest zijn.. Maar goed, dat lossen we wel op.

Dat van die spraak bij navigatie en snelheidsbegrenzer vind ik 'vervelender' eigenlijk.. :)
Je kunt apart het geluid voor de spraakbegeleiding aanpassen.

Uit de manual betreft de speed limiter:

"De interface voor het instellen van de maximumsnelheidsassistent bevindt zich op het infotainmentdisplay. Ga naar
de interface voor de voertuiginstellingen en zoek de interface voor het instellen van de maximumsnelheidassistent"

Believe. Imagine. Create.

• DigitalExorcist
Troetelbeer schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:05:
[...]

Je kunt apart het geluid voor de spraakbegeleiding aanpassen.
1) Ja, je zou zeggen dat 85% genoeg om zijn om iets te horen, maar niet dus :)

2) Mbt. de speedlimiter: die optie *is* er dus niet. Begreep wel van een Engels MG-forum dat ie er wel moet zijn maar alleen in bepaalde gevallen zichtbaar is. Irritant, maar dat moet ik nog ff testen.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capital_G
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:24
Haay schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:03:
@meacount Je hebt overigens wel gelijk met je tegenzin om de MG iSmart app te willen gebruiken:
--> https://arstechnica.com/c...-mozilla-foundation-says/
Dit gaat om de auto, niet de app. Nog specifieker het gaat om de privacy statements van de auto makers. Een app kan alleen datgene doorsturen wat je hem verteld, zonder root is de beveiliging vrij goed.

Maar een OEM product (auto, koelkast, tostimaker) kan letterlijk alles loggen wat ze willen, en het is ook nog eens vrij lastig om te verifiëren wat ze precies door sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
@Troetelbeer

Vanmorgen een factory reset van de nav gedaan maar ook dat lijkt niet echt te helpen (heb nog niet gereden maar de eerste bocht na 20 meter noemde die al niet met spraak).

Werkt de spraakbegeleiding bij jou wel? De volumes staan goed genoeg (ong. 75% voor de stem, muten en unmuten helpt ook niet). Ik heb wel het infosysteem op Nederlands gezet ipv. Engels, ik weet niet of dát nog uit maakt?

Bij het rijden geeft ie wel een soort 'hikje' (geluid dempt een fractie van één seconde) als ie iets móet gaan zeggen, bijvoorbeeld een afslag of rotonde oid, maar spraakbegeleiding doet het dan niet. Je hoort wel de 'intentie' om iets te gaan roepen maar het lijkt alsof ie de bestanden voor de spraakbegeleiding niet kan laden of zoiets. Binnen een halve seconde is het 'hikje' ook weer weg.

Overigens lijkt dit alleen voor de navigatie te gelden. De 'gewone' spraakassistent doet het namelijk wel (in het Engels).

[ Voor 7% gewijzigd door DigitalExorcist op 08-09-2023 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:01
Vraagje stel ik zou een MG4 leasen bij van Mossel moet ik m daar ook in onderhoud doen?
aangezien hun de enige mg dealer in nederland zijn? Woon in zuid limburg en om elk jaar naar Breda te gaan voor een beurt vind ik ook beetje teveel van het goede :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:35
alki schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:39:
Vraagje stel ik zou een MG4 leasen bij van Mossel moet ik m daar ook in onderhoud doen?
aangezien hun de enige mg dealer in nederland zijn? Woon in zuid limburg en om elk jaar naar Breda te gaan voor een beurt vind ik ook beetje teveel van het goede :D
Misschien dat een MG dealer in Belgie een mogelijkheid is? Er zijn er geen echt dicht bij je in de buurt maar wel dichter dan Breda...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
Ives schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:50:
[...]

Misschien dat een MG dealer in Belgie een mogelijkheid is? Er zijn er geen echt dicht bij je in de buurt maar wel dichter dan Breda...
Of kan t in elke willekeurige VM vestiging? zal eens mailen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:59
alki schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:06:
[...]

Je kunt via https://www.vanmossel.nl/mg/contact/vestigingen/ zien waar de MG vestigingen ziin voor onderhoud.

Soms is het onderhoud namelijk niet via een MG vestiging, maar via een KIA dealer die ook aangesloten is bij Van Mossel. Bijvoorbeeld in Amersfoort is het een KIA dealer, maar daar kun je dus gewoon terecht met je MG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
alki schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:06:
[...]

Als ze er geen MG doen vrees ik dat het verrichten van de software updates bv een probleem gaat zijn. Vloeistoffen vervangen en controleren zal wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Ives schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:30:
[...]

Als ze er geen MG doen vrees ik dat het verrichten van de software updates bv een probleem gaat zijn. Vloeistoffen vervangen en controleren zal wel lukken.
Hoezo? De KIA dealers staan op de MG site aangegeven als MG servicepunten. Dan zullen ze ook de updates wel hebben. Ze moeten toch ook MG onderdelen op vorraad hebben voor het onderhoud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeTheBike
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09 10:19
alki schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:39:
Misschien is Roermond een optie .....

https://www.vanmossel.nl/...punt-roermond-ford-dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
Sonicfreak schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:43:
[...]

Hoezo? De KIA dealers staan op de MG site aangegeven als MG servicepunten. Dan zullen ze ook de updates wel hebben. Ze moeten toch ook MG onderdelen op vorraad hebben voor het onderhoud.
Kijk dan komen we al een heel end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thien
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-10 20:49
DigitalExorcist schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:20:
[...]

1) Ja, je zou zeggen dat 85% genoeg om zijn om iets te horen, maar niet dus :)

2) Mbt. de speedlimiter: die optie *is* er dus niet. Begreep wel van een Engels MG-forum dat ie er wel moet zijn maar alleen in bepaalde gevallen zichtbaar is. Irritant, maar dat moet ik nog ff testen.
YouTube: MG4 secret shortcut dropdown #mg4 #car

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jbraamse
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 25-09 14:32
Dankzij wat aanpassingen achter de bumper, mag mijn MG4 nu 1000kg trekken en dat voor minder
dan € 900!
Respect voor zoveel vakmanschap 🙂

Hoppenbrouwers Motors Haaren (bij Oisterwijk)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hfF_1CsSrrdcwjhLxhvn6MGBPoM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7izbLdOafGF29VEe4IMAvxJ8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fehong
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-10 16:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
DigitalExorcist schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 08:45:
@Troetelbeer

Vanmorgen een factory reset van de nav gedaan maar ook dat lijkt niet echt te helpen (heb nog niet gereden maar de eerste bocht na 20 meter noemde die al niet met spraak).

Werkt de spraakbegeleiding bij jou wel? De volumes staan goed genoeg (ong. 75% voor de stem, muten en unmuten helpt ook niet). Ik heb wel het infosysteem op Nederlands gezet ipv. Engels, ik weet niet of dát nog uit maakt?

Bij het rijden geeft ie wel een soort 'hikje' (geluid dempt een fractie van één seconde) als ie iets móet gaan zeggen, bijvoorbeeld een afslag of rotonde oid, maar spraakbegeleiding doet het dan niet. Je hoort wel de 'intentie' om iets te gaan roepen maar het lijkt alsof ie de bestanden voor de spraakbegeleiding niet kan laden of zoiets. Binnen een halve seconde is het 'hikje' ook weer weg.

Overigens lijkt dit alleen voor de navigatie te gelden. De 'gewone' spraakassistent doet het namelijk wel (in het Engels).
Gebruik je de navigatie van MG zelf of gebruik je Android Auto en dan Google Maps?

Bij mij werkt beiden goed, maar bij Android Auto met Google Maps had ik hetzelfde aan de hand met dat "hikje". Als je in het menu "hello mg" (dacht dat het dat was, ben nu niet in de buurt van de auto) uitschakelt dan gaat het normaal goed zijn.

Spreek knopje op het stuur lang indrukken zorgt voor de pop up van de Google Assistent.

Mijn infotainment staat verder gewoon ook in NL, al doet de fabrieks navi altijd in Engels spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
Sonicfreak schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:43:
[...]

Degene die als servicepunt voor MG staan aangegeven zullen dit natuurlijk wel kunnen, maar Van Mossel heeft veel vestigingen die bvb alleen maar Mercedes doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Troetelbeer schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:57:
[...]

Gebruik je de navigatie van MG zelf of gebruik je Android Auto en dan Google Maps?

Bij mij werkt beiden goed, maar bij Android Auto met Google Maps had ik hetzelfde aan de hand met dat "hikje". Als je in het menu "hello mg" (dacht dat het dat was, ben nu niet in de buurt van de auto) uitschakelt dan gaat het normaal goed zijn.

Spreek knopje op het stuur lang indrukken zorgt voor de pop up van de Google Assistent.

Mijn infotainment staat verder gewoon ook in NL, al doet de fabrieks navi altijd in Engels spreken.
Ieuw, Android ;) het zal een koude dag in de hel zijn wanneer ik dát ga gebruiken...

Maar, nee, ik gebruik wel Apple Carplay. En die doet het prima. Dit ging puur om de MG-eigen navigatie. Ik ga die Hello MG eens uitzetten. Die begrijpt me het grootste deel van de tijd tóch al niet..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Troetelbeer
DigitalExorcist schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 13:08:
[...]

Ieuw, Android ;) het zal een koude dag in de hel zijn wanneer ik dát ga gebruiken...

Maar, nee, ik gebruik wel Apple Carplay. En die doet het prima. Dit ging puur om de MG-eigen navigatie. Ik ga die Hello MG eens uitzetten. Die begrijpt me het grootste deel van de tijd tóch al niet..
Offtopic: Ieuw heb ik dus met Apple :D haha :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10:50
Robonus schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 08:32:
[...]

Zojuist gebeld met VM A'dam om gelijk een afspraak in te plannen voor de R46 update (zit nu nog op R30). Dame aan de lijn leek verrast te zijn dat je de auto uberhaupt kon updaten en was niet bekend met lanekeeping problemen. 8)7

Maargoed, ze heeft de afspraak erin gezet en eerste mogelijkheid was pas in september dus hoop dat dat de auto weer even wat prettiger maakt.
Zojuist terug van de garage (VM Amsterdam).
Het was giga druk, vooral met renault klanten, maar na een uurtje was de auto klaar. Bij thuiskomst was ik verbaasd dat ik nogsteeds R30 heb en niet R46. Ik heb onderweg naar huis een paar keer een streep uitgeprobeerd maar ik merkte niet heel veel verschil. Is ook lastig te beoordelen want voorheen reageerde de auto de enke keer ook feller dan de andere keer.

Ik hou het voorlopig in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toldea
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 24-05-2024
Vanochtend bij MG Nijmegen geweest voor software updates. Van R13 naar R16 gegaan (standard range oude model). Telemetry zou ook geüpdatet zijn, maar op de terugweg alweer gehad dat de eCall errors geeft.

Nog steeds geen fix voor het niet kunnen koppelen van de app. Van Mossel heeft al 2x een verzoek bij MG ingediend maar tot nu toe nog geen reactie ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ikdrinkdreft
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 22-07 18:11
jbraamse schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:32:
Dankzij wat aanpassingen achter de bumper, mag mijn MG4 nu 1000kg trekken en dat voor minder
dan € 900!

[Afbeelding]
Is het dan ook 1000kg op kenteken? Want dat blijft 500 toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garrelt
  • Niet online
Ives schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:30:
[...]

VM Kia Amersfoort doet ook software updates.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/alDE6t5Hgg_tThZ_KC73K7j4ySM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3qMoz4MFDSmzqLsHq3GfBKoc.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbraamse
Ikdrinkdreft schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 15:40:
[...]

Is het dan ook 1000kg op kenteken? Want dat blijft 500 toch?
Klopt, het blijft 500kg tenzij ik hem laat keuren bij het RDW.
Voor mij is dat niet interessant (te duur), ik heb geen caravan o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 05-01 10:16
Troetelbeer schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 13:31:
[...]

Offtopic: Ieuw heb ik dus met Apple :D haha :+
Jammer voor je... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 05-01 10:16
De speedlimiter zit niet op je infortainment maar het kleine scherm. Knopje recht met 2 schermpjes duwen om flipper voor middenscherm te activeren en dan naar opties gaan.
Echter, de limitier geeft je waarschuwing als je over de ingestlede waarde heen gaat, verder niets, je mag lekker doortrappen.

Ook zo leuk: zet eco mode aan, de aan-uit toggle, niet de rijmodus. Geef een keer flink gas, en je krijgt te zien dat er teveel wordt gevraagd en de optie wordt uitgeschakeld :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:23

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Ik rij tegenwoordig meer in het donker en ik vind het scherm achter het stuur veel te fel. Zelfs in de laagste modus van het dimbare bereik moet je in het donker nog bijna een lasbril op.

Ervaren meerdere mensen dit? En hebben sommigen hier een oplossing voor?
Vanuit Van Mossel,hoef ik niets te verwachten, dat is mij wel duidelijk gemaakt.

Ik vind het tevens ook een tegenvaller dat deze schermen niet automatisch gedimd worden als de koplampen aangaan. Nu moet je iedere dag handmatig aan de gang. In de ochtend om het weer helder te zetten en in de avond om te dimmen. Toch een beetje jaar 2000 dit.

[ Voor 36% gewijzigd door TTommie op 09-09-2023 06:37 ]

Mr. T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
TTommie schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 00:01:
Ik rij tegenwoordig meer in het donker en ik vind het scherm achter het stuur veel te fel. Zelfs in de laagste modus van het dimbare bereik moet je in het donker nog bijna een lasbril op.

Vanuit Van Mossel,hoef ik niets te verwachten, dat is mij wel duidelijk gemaakt.

Ik vind het tevens ook een tegenvaller dat deze schermen niet automatisch gedimd worden als de koplampen aangaan. Nu moet je iedere dag handmatig aan de gang. In de ochtend om het weer helder te zetten en in de avond om te dimmen. Toch een beetje jaar 2000 dit.
Met de Renault Zoe van m'n vrouw heb ik het tegenovergestelde. Zwaar irritant dat die schermen steeds helemaal dimmen als de lampen aan gaan, rij eens een béétje tunnel in, lampen gaan aan, dashboard gelijk onzichtbaar donker tot 300 meter ná de tunnel. Maar verder, ik heb nog niet echt in het donker gereden om te zien of de schermen écht zo vel verlicht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschoppema
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17:15
DigitalExorcist schreef op donderdag 7 september 2023 @ 09:31:
Vraagje. Ik heb uiteraard even met de MG4 zitten 'spelen', alle menuutjes voor zover ik kon vinden doorgelopen et cetera, maar 3 dingen krijg ik niet helemaal voor elkaar:

1) Zit er, naast de cruise control, een snelheidsbegrenzer op? Ik heb proefgereden in een 'normale' MG4 (standaarduitvoering geloof ik) en die had die keuze wel, maar zie ik op m'n Luxury niet terug

2) Hoe 'annuleer' ik een route in de ingebouwde navigatie?

3) Vwb. de navigatie: ik heb het geluid aan staan maar hoor geen instructies vanuit de navigatie. Volume lijkt OK te zijn maar er wordt niets gesproken. Het 'luidsprekertje' staat wél aan in de navigatie, en hij geeft ook aan dat routebegeleiding actief zou moeten zijn. De pijlen en dergelijken zie ik wel maar de instructies lijkt 'ie niet uit te spreken..

Iemand enig idee..?
Hier ook doodse stilte tijdens navigeren. Geen idee welke setting ik over het hoofd zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
rschoppema schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 14:11:
[...]

Hier ook doodse stilte tijdens navigeren. Geen idee welke setting ik over het hoofd zie.
Punt 1 en 2 heb ik inmiddels gevonden; de begrenzer krijg je wanneer je ACC én TJA helemaal uit zet. De intelligente begrenzer is wel grappig maar niet echt foutloos; maar handmatig werkt erg goed en vertrouwd.

Als ik de auto uit- en aanzet onthoudt ie wél dat ACC en TJA uit staan maar niet welke setting van de begrenzer die moet behouden. Das wel apart….

De navigatie-stem heb ik na een factory reset nog steeds niet gehoord. Misschien als ik het systeem op Engels zet, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Ook zou het volgens een MG forum kunnen helpen als je “Hello MG” helemaal uitzet. Moet ik ook nog ff proberen….

Ook Bluetooth doet raar icm mijn foon; maar dat kan ook m’n foon zelf nog zijn, bij de Zoe werkt die ook niet altijd 100% namelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door DigitalExorcist op 09-09-2023 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
TTommie schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 00:01:

Ik rijd veel in het donker en heb er persoonlijk geen last van, maar kan me wel voorstellen dat het voor jou en anderen wel een probleem kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-10 16:13
jbraamse schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:32:
dan € 900!

[Afbeelding]
Ik woon zelf ook in de buurt van Oisterwijk. Twijfel nu een beetje of ik ook bij deze zou moeten aankloppen ipv Van Mossel.

Blijft je garantie wel behouden? Is de boardcomputer er ook op aangepast? Belangrijkste vind ik dat het netjes en secuur gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbraamse
1234567y schreef op zondag 10 september 2023 @ 14:20:
[...]

Ik woon zelf ook in de buurt van Oisterwijk. Twijfel nu een beetje of ik ook bij deze zou moeten aankloppen ipv Van Mossel.

Blijft je garantie wel behouden? Is de boardcomputer er ook op aangepast? Belangrijkste vind ik dat het netjes en secuur gebeurt.
Neem zelf ff contact op met hem.
Hij monteert ook de gewone standaard trekhaak als je dat liever hebt.
Ik heb af en toe meegekeken bij de installatie; hij weet duidelijk waar hij mee bezig is.

Hij adverteert o.a.op Marktplaats:
https://www.marktplaats.n...electric-montage-mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thien
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-10 20:49
Hallo heeft iemand ervaring met het updaten van het navigatie systeem.
Als ik de USB stick er in stop gebeurt er niks zie foto wat doe ik verkeert?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XAj6iRE9BPBLqPZZpLDekxsA57k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QCZBYpda3P7ZmIpJlgmJyPeO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Pc97AwSZb27LGRBZg5BfI7oYdc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bvOWwnco616XoO5IA1aFV5FD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco208
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-10 11:31
Hebben andere mensen met de standard versie ook dat de speakers voorin erg slecht zijn? Dat ze kraken? Zelfs als er geen equalizer is toegepast, of juist wel. Er kan veel bass uit de speakers onder komen, maar de voor speakers doen erg vreemd.

Het is niet bij alle nummers, maar wel bij veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:28
Vrijdag ga ik voor updates naar A'dam voor de Luxury uitvoering. Iemand nog suggesties om welke update ik moet vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toldea
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 24-05-2024
marco208 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 08:31:
Hebben andere mensen met de standard versie ook dat de speakers voorin erg slecht zijn? Dat ze kraken? Zelfs als er geen equalizer is toegepast, of juist wel. Er kan veel bass uit de speakers onder komen, maar de voor speakers doen erg vreemd.

Het is niet bij alle nummers, maar wel bij veel.
Nee, daar hebben wij geen last van bij onze standard range. Het geluid van de boxjes zal zeker geen hoofdprijs winnen, maar verder is het voor ons prima acceptabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robonus
Vaevictis_ schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 09:05:
Vrijdag ga ik voor updates naar A'dam voor de Luxury uitvoering. Iemand nog suggesties om welke update ik moet vragen?
Ik wens je veel succes, ben daar vorige week vrijdag met m'n lux geweest voor een update, zat op R30. Specifiek om R46 gevraagd, waarbij de LKA afgevlakt wordt. Een uur later was het "klaar". Vond op weg naar huis geen verschil in de LKA, thuis gekeken staat R30 er nog gewoon op.

Stelletje prutsers bij VM... Kost je dan incl reistijd een hele ochtend.
Ik had het idee dat er alleen Renault monteurs waren. Ik vroeg naderhand nog wat ze speciefiek hadden gedaan maar als antwoord kreeg ik alleen dat er iets van update was gedaan maar ze konden niet specifiek zeggen wat. :?

[ Voor 15% gewijzigd door Robonus op 12-09-2023 10:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
Robonus schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:17:
[...]

Ik wens je veel succes, ben daar vorige week vrijdag met m'n lux geweest voor een update, zat op R30. Specifiek om R46 gevraagd, waarbij de LKA afgevlakt wordt. Een uur later was het "klaar". Vond op weg naar huis geen verschil in de LKA, thuis gekeken staat R30 er nog gewoon op.

Stelletje prutsers bij VM... Kost je dan incl reistijd een hele ochtend.
Ik had het idee dat er alleen Renault monteurs waren. Ik vroeg naderhand nog wat ze speciefiek hadden gedaan maar als antwoord kreeg ik alleen dat er iets van update was gedaan maar ze konden niet specifiek zeggen wat. :?
Hmmm, bijzonder vaag. Ik ga dan wel doorvragen en controleren als ik de auto weer meeneem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
Dat is zeker mijn advies inderdaad. En als jij het wel voor elkaar krijgt hoor ik het graag (evt incl naam van degene die het wel snapt...) Dan kan ik er evt nog een keertje achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:59
Zijn er hier klanten van VM Amsterdam die wel een update van de software volgens wens hebben gekregen? Het wordt wel een heel zuur verhaal. Via mail en telefoon ben ik ook nog niets wijzer geworden.

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:22
Ben even benieuwd wat de prijs bij VM is van een afneembare trekhaak (met 13 polige) aansluiting. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschoppema
savale schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 11:13:
Ben even benieuwd wat de prijs bij VM is van een afneembare trekhaak (met 13 polige) aansluiting. Bedankt!
Als iemand dan ook kan vertellen of een van de aanbieders dan ook in staat is om de parkeersensoren uit te laten schakelen bij gebruik van de trekhaak zou helemaal super zijn.
Bij de ZS kon onze vriend Hoppenbrouwers dat in ieder geval niet. Moest dus iedere keer met de hand de parkeersensoren uitzetten, onwijs irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:11
Vaevictis_ schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:24:
[...]

Hmmm, bijzonder vaag. Ik ga dan wel doorvragen en controleren als ik de auto weer meeneem.
Mijn update was gedaan bij VM Rotterdam, samen met een klusje voor de warmtepomp/

IDD niets te zien aan gewijzigde nummers OID, alles leek als vanouds, enkel na de updates tot nu toe geen problemen meer met de airco gehad dat hij niet startte of weigerde aan te gaan, ook de camera's hebben sindsdien niet meer geweigerd. DE LKA was vriendelijker geworden, maar voor de goede begrijper, het is en blijft een hulpsysteem en ook van die update mag je geen wonder verwachten.

Heb nu minder vaak weigeringen van het systeem en ook minder vaak vreemde meldingen, al krijg ik nu nog wel regelmatig de melding dat de accu bijna leeg is en vraagt hij of hij de energiebesparende modus mag aanzetten....... de accu is dan soms nog over de 80% gevuld.

Bijna verbaast dat hij de laatste tijd zo meegaand is, ik herken daar amper mijn MG4 in ;)

Ben erg blij met mijn heerlijk rijdende en toch wel pittige vervoermiddel, natuurlijk blijven er wensen, denk ongeveer dezelfde die iedere MG4 eigenaar heeft, oa een beter "luisterend" hoofdscherm, niet 20x vegen om 1x dat eigenwijze LKA uit te zetten oid. Custum is custum en dan gvd niet elke keer opnieuw je custem settings opnieuw hoeven instellen ook al zitten daar bepaalde redenen achter, er is ook de reden nog dat de eigenaar ze aanpast en dat wordt blijkbaar vergeten, eigenaar is niet de baas helaas :( . Ja.... eerlijk is eerlijk, voor de update was de temperatuur regeleing iets verfijnder, begrijp me niet verkeert, ook toen was het al niet echt een respect afdwingend geheel, maar nu is het een lachertje, om warmte te krijgen moet je naar 26 of 27 graden en om koelte te krijgen regelt het systeem vanaf zo'n 22 graden of lager en tussen warm en koud zit een gat. De ingestelde temperatuur zou je nu in weze weg kunnen gooien en kunnen ze er beter 2 standen voor teugzetten, ik wil koelte of warmte en dan van beide iets meer of iets minder, ben iig niet onder de indruk van de temperatuur regeling van het interieur. :F

Van mij mogen ze een custum maken waar je wel alles zelf kan instellen zoals je dat wilt, desnoods met de melding dat ik eigenwijs ben als bestuurder en dat zij het beter weten en dat ik op eigen verantwoording gebruik maak van mijn eigen settings.......

De aanhouder wint is denken ze waarschijnlijk ...... dat ik er als eigenaar helemaal niet blij mee ben lijkt ze geen ... uit te maken. En zo ontstaat er een vraag naar illegale updates die eea wel toestaan zoals je het zelf wilt, maar dat schijnt "men" maar niet te willen begrijpen,

Jammer, want voor de rest is het een heerlijk karretje waar ik met veel plezier mee op weg ga.

BTW, kreeg in Rotterdam een hele lijst te zien van uitgevoerde updates, stond achter op de werkbon, maar als leek zeiden me die getallen en cijfertjes mij niets, ook degene die de uitleg gaf had er moeite mee, maar het ging uiteindelijk om het resultaat........ en die is beter...... maar nog steeds niet perfect, wacht de komende updates dan ook belangstellend af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
thien schreef op maandag 11 september 2023 @ 16:52:
Hallo heeft iemand ervaring met het updaten van het navigatie systeem.
Als ik de USB stick er in stop gebeurt er niks zie foto wat doe ik verkeert?
Waarschijnlijk doe je niets verkeert, had het bestand voor de maps ook gedownload, was een ZIP bestand van ruim 15.8.... Gig, had ff geen lege stick bij de hand en moest toch al heen voor een update, dus heb toen de navi door de dealer laten updaten.

Vraagjes, om je op weg te helpen.......

1 de stick die je aan je MG voert, is die geformateerd met FAT 32?
2 was die stick leeg en het te voeren bestand dan ook het enige wat erop staat?
3 had je eventueel het ZIP bestand geunzipped?

Misschien is/was het je ondertussen al gelukt en kun je je ervaring delen met de rest (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
Heeft iemand toevallig een mailadres van de vestiging in Breda?
Ik wil graag weten welke mg4 modellen/kleuren op voorraad zijn voor PL
Ik had de PL afdeling gemaild maar die hebben geen zicht op de voorraad :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
meacount schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 15:16:
Heb nu minder vaak weigeringen van het systeem en ook minder vaak vreemde meldingen, al krijg ik nu nog wel regelmatig de melding dat de accu bijna leeg is en vraagt hij of hij de energiebesparende modus mag aanzetten....... de accu is dan soms nog over de 80% gevuld.
Hé, die melding had ik de afgelopen dagen ook een paar keer, vooral toen het zo warm was. En ook bij mij was de batterij dan nog ruim gevuld. Maar misschien gaat die melding niet over de high-voltage batterij maar over de 12V accu? Mogelijk dat die door te veel lokale korte ritjes te weinig was opgeladen. Na een lange rit afgelopen zaterdag waarbij die accu weer genoeg heeft kunnen opladen tijdens het rijden heb ik die melding niet meer gezien. Maar het is na het weekend ook minder warm geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschoppema
DigitalExorcist schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 15:09:
[...]

Punt 1 en 2 heb ik inmiddels gevonden; de begrenzer krijg je wanneer je ACC én TJA helemaal uit zet. De intelligente begrenzer is wel grappig maar niet echt foutloos; maar handmatig werkt erg goed en vertrouwd.

Als ik de auto uit- en aanzet onthoudt ie wél dat ACC en TJA uit staan maar niet welke setting van de begrenzer die moet behouden. Das wel apart….

De navigatie-stem heb ik na een factory reset nog steeds niet gehoord. Misschien als ik het systeem op Engels zet, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Ook zou het volgens een MG forum kunnen helpen als je “Hello MG” helemaal uitzet. Moet ik ook nog ff proberen….

Ook Bluetooth doet raar icm mijn foon; maar dat kan ook m’n foon zelf nog zijn, bij de Zoe werkt die ook niet altijd 100% namelijk.
En heb je al navigatie?
Bij mij wil de koppeling met iSmart app ook niet, m'n foon blijft aan het mauwen over de QR die niet herkend wordt :( :( :( :(
Morgen maar weer eens bellen met Breda, dit had bij de aflevering gewoon geregeld moeten zijn en geen smoes dat de verbinding in de showroom te slecht zou zijn blablabla.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigitalExorcist
rschoppema schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 19:01:
[...]

En heb je al navigatie?
Bij mij wil de koppeling met iSmart app ook niet, m'n foon blijft aan het mauwen over de QR die niet herkend wordt :( :( :( :(
Morgen maar weer eens bellen met Breda, dit had bij de aflevering gewoon geregeld moeten zijn en geen smoes dat de verbinding in de showroom te slecht zou zijn blablabla.
Navigatie zelf wel maar stembegeleiding nog niet 😑

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas1234567
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-01 19:51
savale schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 11:13:
De leasemaatschappij had het voor mij aangevraagd bij VM en dat was 1070,- ex BTW.
En ik meen mij ook te herinneren ergens 1295,- te hebben zien staan, dus dat komt dan incl BTW precies overeen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meacount
Haay schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 17:04:
[...]

Hé, die melding had ik de afgelopen dagen ook een paar keer, vooral toen het zo warm was. En ook bij mij was de batterij dan nog ruim gevuld. Maar misschien gaat die melding niet over de high-voltage batterij maar over de 12V accu? Mogelijk dat die door te veel lokale korte ritjes te weinig was opgeladen. Na een lange rit afgelopen zaterdag waarbij die accu weer genoeg heeft kunnen opladen tijdens het rijden heb ik die melding niet meer gezien. Maar het is na het weekend ook minder warm geworden...
Nu je dat zo zegt, kan dat best wel eens het geval zijn, Overigens wel een onduidelijke melding en ik vraag me af, als eea weer op peil is, zou hij dan ook melden dat je de eco modus mag verlaten? (niet dat ik zelf de eco modus laat inschakelen, druk namelijk op annuleren)

Wat mij betreft mag het systeem zelf beter zijn best doen om het 12Volt systeem op peil te houden,, beetje een teleurstelling dat je zelf bij weze van spreken in de kou mag gaan zitten omdat het systeem niet in staat zou zijn om zichzelf voldoende op peil te houden als je net een periode van wat meer korte ritjes zou hebben, maar goed, de tijd zal het leren, we houden elkaar hier op de hoogte van onze ervaringen en dat is toch wel fijn (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meacount
DigitalExorcist schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 19:51:
[...]

Navigatie zelf wel maar stembegeleiding nog niet 😑
Uit mijn hoofd...... er zijn 4 talen(helaas geen Nederlands) waaruit je kan kiezen, Engels, Duits, Frans en ik dacht Italiaans, welke heb je gekozen? Heb zelf het Engels gekozen, maar de uitspraak van de Nederlandse plaatsnamen is helaas zeer lachwekkend, maar tevens vaak zo goed als onverstaanbaar.

Op het hoofdscherm, als je beland bent bij alle tegeltjes, kun je vanuit het bovenmiddelste deel van het scherm scherm vanuit het midden naar beneden vegen(swipen) en krijg je het temperatuur instellingsscherm. Ook vanuit dat "tegeltjes" scherm kun je als vanaf de linker of rechterkant van dat scherm veegt(swiped) nog een 2e hulpscherm naar voren toveren, op dat 2e hulpscherm kun je onder andere ook het volume instellen van de stem.

Ook vanuit het tegeltjes scherm met de tegel van instellingen is er een verwijzing naar volume, ook van daaruit is er eea in te stellen.

Om je MG4 echt goed te leren kennen is het denk ik nodig om in het begin zo af eens een uurtje tijd te besteden aan de bediening om alles te kunnen vinden en naar je hand te kunnen zetten, er zitten verrassend veel instelmogelijkheden verstopt over diverse zaken, veel plezier ermee (y)

Heb er zelf ook al wat uurtjes ingestopt om er dan later achter te komen.... van shit, waar zat dat ook alweer. Ben denk ik nog steeds niet alwetend, al begin ik hem nu na een paar maandjes toch aardig onder de knie te krijgen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbraamse
rschoppema schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:49:
[...]

Als iemand dan ook kan vertellen of een van de aanbieders dan ook in staat is om de parkeersensoren uit te laten schakelen bij gebruik van de trekhaak zou helemaal super zijn.
Bij de ZS kon onze vriend Hoppenbrouwers dat in ieder geval niet. Moest dus iedere keer met de hand de parkeersensoren uitzetten, onwijs irritant.
De parkeersensoren schakelen niet automatisch uit voor zover ik weet.
Je kunt ze handmatig uitschakelen door sleepmodus te selecteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DigitalExorcist
meacount schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:54:
[...]

Uit mijn hoofd...... er zijn 4 talen(helaas geen Nederlands) waaruit je kan kiezen, Engels, Duits, Frans en ik dacht Italiaans, welke heb je gekozen? Heb zelf het Engels gekozen, maar de uitspraak van de Nederlandse plaatsnamen is helaas zeer lachwekkend, maar tevens vaak zo goed als onverstaanbaar.

Op het hoofdscherm, als je beland bent bij alle tegeltjes, kun je vanuit het bovenmiddelste deel van het scherm scherm vanuit het midden naar beneden vegen(swipen) en krijg je het temperatuur instellingsscherm. Ook vanuit dat "tegeltjes" scherm kun je als vanaf de linker of rechterkant van dat scherm veegt(swiped) nog een 2e hulpscherm naar voren toveren, op dat 2e hulpscherm kun je onder andere ook het volume instellen van de stem.

Ook vanuit het tegeltjes scherm met de tegel van instellingen is er een verwijzing naar volume, ook van daaruit is er eea in te stellen.

Om je MG4 echt goed te leren kennen is het denk ik nodig om in het begin zo af eens een uurtje tijd te besteden aan de bediening om alles te kunnen vinden en naar je hand te kunnen zetten, er zitten verrassend veel instelmogelijkheden verstopt over diverse zaken, veel plezier ermee (y)

Heb er zelf ook al wat uurtjes ingestopt om er dan later achter te komen.... van shit, waar zat dat ook alweer. Ben denk ik nog steeds niet alwetend, al begin ik hem nu na een paar maandjes toch aardig onder de knie te krijgen. :)
Uiteraard Engels gekozen, en dat drop down menu ken ik al wel, daar staat het volume gewoon goed ;) lijkt erop als ie het gewoon niet gedownload heeft ...

Als de navigatie iets moet gaan zeggen hoor je ook 0.5 seconden een soort 'dipje' in het volume als je de radio aan hebt staan, zo van 'ik verlaag het volume om de navigatie wat te laten zeggen' maar direct daarna is het volume ook weer normaal.

Als het een Windows machine was geweest had ik gezegd dat ie het sampletje van de audio niet kon laden of zo, daar lijkt het ongeveer op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jony23
  • Laatst online: 21:06
Er is nog een mogelijkheid om het stemvolume aan te passen. Indien er een aanwijzing vanuit de navigatie wordt gemaakt, wordt dit via de speakers afgespeeld. Tijdens dat moment kun je het stemvolume aanpassen. Je hebt dus maar heel weinig tijd om dit te doen. Als de navigatiestem eerder op "nul" is gezet hoor je mogelijk wél een klik en wordt de muziek zachter gezet, maar hoor je géén aankondiging.
Dus op het moment dat je de klik hoort de rechter tuimelschakelaar op het stuur omhoog duwen.
Heb dit eerder bij een Opel ook gehad en mijn MG4 bleek hetzelfde te doen
Veel succes.

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 15:56
Vandaag voor de 3e keer bij onze 7 maanden oude MG4 Luxury: ik word wakker en de auto is niet opgeladen.

Komt dit ook bij jullie voor? en wat kan ik doen om dit te voorkomen?

Verdere toelichting: Ik heb een vaste discipline om de stekker (laadpaal aan huis, Easee, geen enkele issues mee) aan te sluiten: met de AB de auto open, stekker erin. Via gepland laden laadt ie 's-nachts op.
De stekker is als die uit de auto is, direct beschermd met de rubber cap (ik gebruik de witte stekker die met de MG is meegeleverd). Er komt geen regenwater of ander vuil bij.

Vanochtend dus 3 tot 4 keer: stekker uit de auto... blazen in de stekker (je moet wat) en er weer stevig in doen met beide handen. Continu geeft de boordcomputer aan dat er een stekker in zit maar geen verbinding...
En ineens slaat ie aan! geeft de boordcomputer aan dat er verbinding is!

benieuwd dus of dit vaker voorkomt (kan er geen logica aan vastknopen) en wat ik hieraan kan doen...

• Sonicfreak
OmeRobbie schreef op donderdag 14 september 2023 @ 08:44:
Vandaag voor de 3e keer bij onze 7 maanden oude MG4 Luxury: ik word wakker en de auto is niet opgeladen.

Verdere toelichting: Ik heb een vaste discipline om de stekker (laadpaal aan huis, Easee, geen enkele issues mee) aan te sluiten: met de AB de auto open, stekker erin. Via gepland laden laadt ie 's-nachts op.
De stekker is als die uit de auto is, direct beschermd met de rubber cap (ik gebruik de witte stekker die met de MG is meegeleverd). Er komt geen regenwater of ander vuil bij.

Vanochtend dus 3 tot 4 keer: stekker uit de auto... blazen in de stekker (je moet wat) en er weer stevig in doen met beide handen. Continu geeft de boordcomputer aan dat er een stekker in zit maar geen verbinding...

benieuwd dus of dit vaker voorkomt (kan er geen logica aan vastknopen) en wat ik hieraan kan doen...
Het zou misschien aan de laadkabel kunnen liggen. Heb je de mogelijkheid om een andere kabel te proberen? Bijvoorbeeld even een laadkabel lenen van iemand?

• jandrenth
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 09-10 17:17

Heb een 16A lader van de Lidl, werkt uitstekend en past eventueel de stroom aan. Kostte me €178,-.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meacount
Jony23 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 22:16:
Er is nog een mogelijkheid om het stemvolume aan te passen. Indien er een aanwijzing vanuit de navigatie wordt gemaakt, wordt dit via de speakers afgespeeld. Tijdens dat moment kun je het stemvolume aanpassen. Je hebt dus maar heel weinig tijd om dit te doen. Als de navigatiestem eerder op "nul" is gezet hoor je mogelijk wél een klik en wordt de muziek zachter gezet, maar hoor je géén aankondiging.
Dus op het moment dat je de klik hoort de rechter tuimelschakelaar op het stuur omhoog duwen.
Veel succes.
Helemaal correct, heb het vermoeden dat er dan ook een foutje(1 van de vele) in de software van de navi zit die het apart aanpassen van de stem nadat deze per ongeluk tijdens uitspreken helemaal zacht is gezet niet via een menu weer teruggezet kan worden en je het moet proberen tijdens een spraakmelding........ een spraakmelding die zich dan "verrraad" tijdens een dipje in het normale geluid van radio of andere media.

Heb het inderdaad ook meegemaakt dat ik tijdens het rijden het een keer op deze wijze moest terugbrengen, werkte bij mijn vorige auto uit de VAG stal ook op deze manier, maar die had dan tenminste ook nog de mogelijkheid om het via het scherm ook te herstellen.

Het is weer net zo'n weetje, al is het bij onze MG4 weer wel slordig dat het via het scherm dan weer niet te herstellen is, ach wie weet wordt ook dit nog eens hersteld via een update :)

Een Nederlands sprekende dame zou overigens ook welkom zijn, of de Engels sprekende dame een bijscholing geven voor de uitspraak van Nederlandse plaatsnamen, want wat het het kind er nu uitbraakt is meestal totaal onbegrijpelijk, ook al klinkt het vreselijk grappig en wil je kind een lolly geven voor de moeite ;)

• Troetelbeer

Ik doe de auto open met de AB, stekker erin en vervolgens sluit ik de auto ook met de AB. Dat laatste mis ik in jouw stappenplan, probeer dat eens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ron6
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 30-09 13:40
meacount schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:54:
[...]

Daarom heb ik voor Duits gekozen. Straat- en plaatsnamen zijn in het Duits toch makkelijker te verstaan, en als je de voice bediening gebruikt is een straatnaam gemakkelijker te 'verduitsen'. Met Engels als ingestelde taal is het gebruik maken van deze optie praktisch onmogelijk.

Ik vind het overigens best wel een schande dat er geen Nederlandse taal inzit.

[ Voor 21% gewijzigd door Ron6 op 14-09-2023 11:25 ]

• meacount
jandrenth schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:32:
[...]

Heb een 16A lader van de Lidl, werkt uitstekend en past eventueel de stroom aan. Kostte me €178,-.
Heb ook zoiets van Ali, dacht iets van €135, -- , maar dat is toch wel heel iets anders dan een aparte opstelling bij je thuis. Heb de 16A kabel dan ook gekocht voor nood als je ergens in de rimboe terecht bent gekomen of zoiets dergelijks. Is maar 1 fase en onder de allergunstigste omstandigheden kom je tot zo'n 3,5 Kwh,
Sonicfreak schreef op donderdag 14 september 2023 @ 09:59:
[...]

Het zou misschien aan de laadkabel kunnen liggen. Heb je de mogelijkheid om een andere kabel te proberen? Bijvoorbeeld even een laadkabel lenen van iemand?
Denk je dan aan een kabelbreuk of slechte stekker? Dat zou je kunnen proberen uit te zoeken door tijdens het laden wat met de kabel te spelen om te kijken of dan het laden wordt onderbroken tijdens het bewegen van de kabel.

Helaas zelf niet de luxe van een eigen laadpaal, maar vergelijkbaar de openbare palen waarmee je ook op 11Kw kan laden. Het gaat meestal goed, maar ik moet wel altijd controleren of het laden ook daadwerkelijk start. Het gebeurt regelmatig dat de kabel wel gezien wordt, maar het laden toch niet wordt gestart. Moet dan soms het pasje opnieuw aanbieden, of wat ook wel eens wil helpen, de auto weer van het slot halen en weer op slot zetten. Heb er zelf ook nog geen logica aan kunnen vinden, want helaas de deur moet op slot en de schermen in de auto zijn ook alles behalve behulpzaam omdat zij zich al heel snel uitschakelen.

Als troost: heb ik nog niet eens de app en maak ook niet gebruik van gepland laden, zou het toch heel simpel moeten maken, maar ook hier dan af en toe niet starten met laden. Zou je graag willen kunnen melden wat je er aan zou kunnen doen, maar helaas, ook mijn auto meld niet/kan niet zien..... waarom hij af en toe toch niet start.

Ik wacht dan ook totdat totdat de verlichting in de laadpoort van de MG4 groen oplicht en er een gedeelte begint te pulseren als teken dat het laden is gestart.

• DigitalExorcist
Veel succes.
Ja die ga ik vanmiddag maar eens proberen inderdaad.. dat zóu nog een ding kunnen zijn. Je hoort inderdaad wel dát ie iets wil gaan zeggen omdat de rest van het geluid wel wat gedempt wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vaevictis_
Heb mijn afspraak voor updates morgen afgezegd, want geen vertrouwen in de uitvoering. Komt wel bij grote beurt.

Wat een bedrijf "he ik kan niets vinden, nee geen werkorder. Nogmaals het kenteken? Is dat een XX auto? Ah ik heb iets open gemaakt. Ja updates..."

• Paul van Druten
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 12:20
Vaevictis_ schreef op donderdag 14 september 2023 @ 13:02:
Heb mijn afspraak voor updates morgen afgezegd, want geen vertrouwen in de uitvoering. Komt wel bij grote beurt.

Wat een bedrijf "he ik kan niets vinden, nee geen werkorder. Nogmaals het kenteken? Is dat een XX auto? Ah ik heb iets open gemaakt. Ja updates..."
Ja, ik heb ook geen vertrouwen in VM's 'kunnen', nu loopt de MG4 lekker, dus laten zo...
Hooguit alleen de LKA (aparte update) en de Navi laten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmrazor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-10 14:31
Zit bij VM Rotterdam voor infotainment update. Gaat weer soepel: afspraak hier niet bekend. Ze gaan hem wel doen, met het risico dat hij om 5 uur niet klaar is en ik zonder auto zit tot morgen.

Plannen is een vak. Ben benieuwd hoe het afloopt.

Had de afspraak achteraf gezien beter af kunnen zeggen. Na initiële Bluetooth issues met R30 eigenlijk verder geen issues gehad

[ Voor 21% gewijzigd door dmrazor op 14-09-2023 16:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FSC1968
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 16:42
Ives schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:50:
[...]

Afhankelijk van waar @alki woont in Zuid-Limburg is Duitsland wellicht ook een optie, er ligt een MG-dealer op steenworp afstand van de Nederlandse grens bij Kerkrade in Ubach-Palenberg:
https://maps.app.goo.gl/znXfsLJBMUbt1Viy8

[ Voor 19% gewijzigd door FSC1968 op 14-09-2023 17:11 ]

• dmrazor
Update over de update: auto om 5 uur inderdaad niet klaar, dus helaas met OV naar huis.

Morgen verder.

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:59

Ik laad thuis ook met easee in combinatie met jedlix. Dat noemen ze slim laden. Ik steek eerst de stekker in de auto dan in de easee. Sluit de auto af en activeer de easee. Jedlix bepaald wanneer er geladen wordt. 08:00 volgende ochtend vol. Sinds mei is het altijd goed gegaan. Ik denk wel dat de volgordelijkheid er toe doet.
Als de auto smorgens geopend wordt en ik instap voordat ik de stekker uit de easee heb getrokken blokkeert de stekker in de easee. De stekker aandrukken in de easee en je vinger 5 sec boven de ledjes op de kast drukken released de stekker weer.

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron6
jbraamse schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:58:
[...]

De parkeersensoren schakelen niet automatisch uit voor zover ik weet.
Je kunt ze handmatig uitschakelen door sleepmodus te selecteren.
Bij mij schakelen de parkeersensoren wél automatisch uit. Toch zet ik handmatig de auto in de 'aanhangermodus'. Dan worden de veiligheidsfuncties aan de achterzijde van het voertuig ook uitgeschakeld. Maar de parkeersensoren op zich worden door de module in de kabelset dus wél uitgeschakeld (afhankelijk dus van welke kabelset er gebruikt wordt)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dmrazor
2e update over de update:

Auto vanmiddag weer opgehaald. Is voorzien van R46, met nieuwe airco menu. Eén update is mislukt, daar kan ik over een week of twee voor terugkomen (komt volgende week een nieuwere versie van).

Ervaringen: alles lijkt goed te werken. Eén issue ontdekt, het linker sterretje is niet meer te programmeren. Springt telkens terug naar regeneratie instelling (had hem op drive mode staan). Hoop dat de nieuwe update dat nog oplost.

Verder staat de Auto Hold nog steeds altijd aan, ook al toont het menu dat hij uit staat. Bij aanzetten springt die instelling steeds terug naar uit, maar blijft werken.

Al met al lijkt het updaten een complex en langdurig proces te zijn, dan niet makkelijk verloopt. Denk dat als je geen heel storende fouten ervaart je er beter zo lang mogelijk mee kan wachten. Dat geeft MG hopelijk de gelegenheid om met wat robustere versies te komen.

• Troetelbeer
dmrazor schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 21:08:

Auto vanmiddag weer opgehaald. Is voorzien van R46, met nieuwe airco menu. Eén update is mislukt, daar kan ik over een week of twee voor terugkomen (komt volgende week een nieuwere versie van).

Ervaringen: alles lijkt goed te werken. Eén issue ontdekt, het linker sterretje is niet meer te programmeren. Springt telkens terug naar regeneratie instelling (had hem op drive mode staan). Hoop dat de nieuwe update dat nog oplost.

Verder staat de Auto Hold nog steeds altijd aan, ook al toont het menu dat hij uit staat. Bij aanzetten springt die instelling steeds terug naar uit, maar blijft werken.

Al met al lijkt het updaten een complex en langdurig proces te zijn, dan niet makkelijk verloopt. Denk dat als je geen heel storende fouten ervaart je er beter zo lang mogelijk mee kan wachten. Dat geeft MG hopelijk de gelegenheid om met wat robustere versies te komen.
Heb jij door de update nu one pedal drive of niet?

• savale
@dmrazor ben benieuwd naar het nieuwe airco menu. Is dat de versie met + en - in plaats van de sliders? Hebben ze je LKA ook geüpdate?

• dmrazor
Troetelbeer schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 08:56:
[...]

Heb jij door de update nu one pedal drive of niet?
Nee, niet dat ik weet. Waar zou dat moeten zitten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dmrazor
savale schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 12:32:
@dmrazor ben benieuwd naar het nieuwe airco menu. Is dat de versie met + en - in plaats van de sliders? Hebben ze je LKA ook geüpdate?
Nieuwe airco menu ziet er zo uit (tussen de vingerafdrukken door):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iOE4Udj5_qfzdPfpWzqoUBcyefk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NiWhBG0t6T0XJYD80IDrhEoM.jpg?f=fotoalbum_large

Ze wilden me geen overzicht geven van de uitgevoerde updates. Beetje flauw... krijg ik pas als ook de laatste update is gedaan. Hoop dan te kunnen zien of ze ook de LKA hebben gedaan.

• Troetelbeer
dmrazor schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 13:39:
[...]

Nee, niet dat ik weet. Waar zou dat moeten zitten?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DY9bdLJlHkawiIQGLc6iz4zmQcs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QBq0Nlk3ZlHpo93FSJW929jK.png?f=fotoalbum_large

Hier.

• Vaevictis_
Maar jij hebt de nieuwste uitvoering?

• Troetelbeer
Vaevictis_ schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 16:09:
[...]

Maar jij hebt de nieuwste uitvoering?
Nee, daarom wil ik weten of die r46 update one pedal drive naar de eerste modellen brengt.

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-10 16:13
dmrazor schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 13:42:
[...]

[Afbeelding]

Ze wilden me geen overzicht geven van de uitgevoerde updates. Beetje flauw... krijg ik pas als ook de laatste update is gedaan. Hoop dan te kunnen zien of ze ook de LKA hebben gedaan.
Man wat een lelijk scherm. Volgens mij was er werkelijk helemaal niets mis met het oude scherm. Ik ben echt super blij met de auto, en vond de schermen van het infotainment (op die van de radio instellingen na) wel mooi vormgegeven. Ik hoop dat ze deze nieuwe stijl niet verder gaan doorvoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Veel succes.
Vanmiddag geprobeerd, en ja ik kan het stemvolume op dat moment snel even aanpassen maar het hielp niet 😕

• Ph!l
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-11-2023
Nee, daarom wil ik weten of die r46 update one pedal drive naar de eerste modellen brengt.
Voor V1 met update R46 geen one pedal drive beschikbaar.

• Troetelbeer
Ph!l schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 19:46:
[...]

Voor V1 met update R46 geen one pedal drive beschikbaar.
Hmm jammer, moet toch gewoon mogelijk zijn met een update.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:23

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Troetelbeer schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 19:55:
[...]

Hmm jammer, moet toch gewoon mogelijk zijn met een update.
Zeker, maar dat gaan ze niet doen.
En wat ik zo begrijp zijn ze dat ook niet voornemens.

MG heeft zich tot op heden nog niet echt bewezen als als een bedrijf dat aan klantenbinding doet.
De software is niet best, ze hebben gelogen over OTA ,bugs worden maar mondjes maat opgelost, en de importeur/dealer die ze in Nederland hebben uitgekozen is op zijn zachtst gezegd niet capabel.

En het lijkt wel alsof ze de 1e klanten (degene die de gok hebben genomen en eigenlijk blind gekocht) gebruikt hebben als testkonijn. Ik bedoel als je na een jaar al met een fase2 komt van een auto, dat straalt bij mij weinig vertrouwen uit. En dan in de fase 2 de tekortkomingen oplossen die ze eigenlijk in de 1e fase hadden moeten doen.

Tja vertrouwen komt te voet en vertrekt te paard.

[ Voor 11% gewijzigd door TTommie op 16-09-2023 23:50 ]

Mr. T.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietnormaal
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-10 23:13
dmrazor schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 13:42:
[...]

[Afbeelding]
Ik zie dat jij ook de temp van de airco veel hoger moet zetten dan de buitentemperatuur om een beetje normale temperatuur binnen te krijgen. Ik vind dat zo irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
dmrazor schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 21:08:

Van de softwareverprutsers heb ik geen hoge pet op, toch wel knap dat zij zichzelf wel aan het werk weten te houden......je hersteld iets en maakt er vervolgens een nieuwe fout/bug in. :F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meacount
nietnormaal schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 23:50:
[...]

Ik zie dat jij ook de temp van de airco veel hoger moet zetten dan de buitentemperatuur om een beetje normale temperatuur binnen te krijgen. Ik vind dat zo irritant.
Niet alleen irritant, het komt zo goedkoop over dat je niet eens een daadwerkelijke temperatuur kunt instellen maar meer een warmer en kouder systeem hebt dat je vermomd als zijnde een systeem dat zou werken op ingestelde temperatuur terwijl dat ondertussen helemaal niet werkt zoals je zou mogen verwachten.

De softwareverprutsers hebben het tegenwoordig waarschijnlijk veel te druk met het inbouwen van observatie software dan het maken van software die de boel knap bedient. :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:52

TFHfony

Professional Weirdo

Gisteren voor de eerste keer eens even het gaspedaal even wat verder ingedrukt omdat ik merkte dat het doortrekken bij 140/150 km/uur nog best wel lekker ging en ik benieuwd was hoe e.e.a. met de 160km/uur limiet zit. Bij 170 km/uur (165 km/uur volgens de GPS) maar gestopt ;-)
Maar wat rijdt de auto ook nog lekker op deze snelheden. Misschien maar eens naar Duitsland binnenkort om te kijken wat hij echt kan.
Wat natuurlijk wel opviel: Gisteren met gemiddeld zo'n 130km/uur naar huis gereden (Eindhoven naar Breda) en dan rijdt hij 22kWh/100km ipv de normale 15.x kWh/100km die ik normaal haal als ik zo rond de 105 km/uur rijdt.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmrazor
Nee, met R46 krijg je die optie er niet bij. Net nog gecheckt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmrazor
[...]

Ja, inderdaad. Had eerlijk gezegd wel gehoopt dat ze dat hadden gefixt. Maar helaas....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Bijzonder dat daar dan ook nog weer verschil in zit tussen de verschillende MG4 modellen. In mijn (2022 model) MG4 Comfort met firmware van maart uitgeleverd heb ik geen probleem dat mijn airco temperatuur anders aangeeft dan wat ik verwacht. Van het weekend ook gereden en terwijl het buiten 23 C was volgens de display kreeg ik koele lucht door de AC op 21 C te zetten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ron6
Helaas. Gister heeft de lane keep assist het gewonnen van mij. Tijdens een rit in Duitsland kwam ik in een Baustelle. Linker baan gekozen, die afgescheiden wordt. Ik werd door de MG4 van links naar rechts geslingerd (en echt met veel kracht). Toen het opeens wat rustiger werd (aan de lijnen was niks anders te zien) gooide de lka mee opeens toch weer naar rechts tegen de afscheiding (Schütsleiterplanck).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pnVL7gkCZ-_puR9D85HYYX7EqdI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Uy4K48h4OdgtulsIs85PueO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uwXC0MNXOpUnU67hKQ59W9_t0-k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/huc1O4wnxPIwiHEAN0QR1ojV.jpg?f=fotoalbum_large

Van voorbumper tot achterbumper schade. De politie agente gaf aan dat ze bekend is met het probleem. Ik had voor oktober een afspraak staan onder andere voor de lka.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
Heel vervelend voor je, maar in zo'n situatie, bij welke auto dan ook, altijd je LKA uitzetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garrelt
  • Niet online
Van voorbumper tot achterbumper schade. De politie agente gaf aan dat ze bekend is met het probleem. Ik had voor oktober een afspraak staan onder andere voor de lka.
Ik weet niet of je een rechtsbijstand verzekering hebt, maar lijkt me zeker niet kansloos met al die meldingen over de gevaarlijke LKA. MG levert een auto met niet correct werkende LKA.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• savale
@Ron6 super balen! Het was helaas wel wachten op zo een bericht, omdat de LKA (in de luxury in ieder geval) veel te agressief is. Met de huidige implementatie is bizar dat het default aan staat en dat je het niet permanent kunt uitschakelen..
Wees in ieder geval blij dat het bij wat deukjes en krassen is gebleven... Ik hoop dat je er uit komt met MG. Desnoods met wat hulp zoals @Garrelt noemde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron6
Garrelt schreef op zondag 17 september 2023 @ 17:54:
[...]

Ik weet niet of je een rechtsbijstand verzekering hebt, maar lijkt me zeker niet kansloos met al die meldingen over de gevaarlijke LKA. MG levert een auto met niet correct werkende LKA.
Zat ik idd over te denken.
savale schreef op zondag 17 september 2023 @ 18:06:
@Ron6 super balen! Het was helaas wel wachten op zo een bericht, omdat de LKA (in de luxury in ieder geval) veel te agressief is. Met de huidige implementatie is bizar dat het default aan staat en dat je het niet permanent kunt uitschakelen..
Wees in ieder geval blij dat het bij wat deukjes en krassen is gebleven... Ik hoop dat je er uit komt met MG. Desnoods met wat hulp zoals @Garrelt noemde.
Die agente was ook heel duidelijk. Haar moeder heeft een MG4 en die vind de auto zonder software update erg gevaarlijk.

Morgen de verzekering maar eens bellen en kijken wat ik aan rechtsbijstand kan krijgen hiervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
Garrelt schreef op zondag 17 september 2023 @ 17:54:
[...]

Veel succes daarmee. LKA is afhankelijk van duidelijke lijnen. Zodra die er niet zijn moet je het systeem in principe gewoon uitzetten.

Dat terzijde, ik neem aan dat hij een allrisk/full omnium verzekering heeft en dus zijn schade wordt gewoon vergoed.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Garrelt
  • Niet online
Bij geen duidelijke lijnen hoort LKA zichzelf, met een melding, uit te zetten, is niet de verantwoordelijkheid vd bestuurder. Het is bovendien best tricky om even zelf LKA uit te zetten met dit onvoldoende aanraak gevoelige scherm en meerdere scherm 'clicks'. Aandacht gaat naar dat scherm ipv de weg.

[ Voor 47% gewijzigd door Garrelt op 17-09-2023 19:37 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 69 Laatste