Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnzwet
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 09:08
Robonus schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 09:28:
Wat waren bij jullie de omstandigheden van een fluke noodstop? Bijv in het donker, of was het licht. Was het op een lege 80km/h weg of bij een drukke snelweg etc. Eventueel dashcam beelden van?

Dat is namelijk mijn grootste angst bij de MG4, gelukkig zelf nooit last van gehad, enkel weleens binnen bebouwde kom bij 50 km/h als er een rijtje langsgeparkeerde autos staat. Als er een auto voor je rijdt gaat die naar links uitwijkt gaat het altijd goed, maar als er niemand voor je rijdt, en je een beetje rechts in je rijstrook zit dan gaat ie nog weleens piepen hier. Maar het blijft enkel bij waarschuwing piepen, geen noodstop.

[Afbeelding]
Ik heb dat ook op die Locatie in Heemskerk met de X-Power hij piept alleen hier. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
deathmonkey schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 09:37:
[...]

Dat piepen heb ik hier in de wijk ook in een soortgelijke situatie. Vind die ook niet zo raar, als je rechtdoor rijd zou je er ook tegenaan rijden. Bij mij was het 2x op rustige wegen, zonder verkeer voor me en het verkeer achter me zat er gelukkig niet strak op. Een keer op een 60 weg, andere keer op een 50 weg. Bij de laatste stond er wel iemand langs de weg om over te steken, maar die maakte geen aanstalte om dit te gaan doen.
Update over de noodstops: Zojuist bij VM langs geweest. Hier hebben ze een software update gedaan, duurde ongeveer 45 minuten. Ze gaven aan dat er een terugroepactie was en dat dit een bekend probleem was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
-tom-562 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 16:35:
Mss het verschil tussen LFP en NMC :P
Ik heb het gisteren eens getest, 8% lading en nog steeds 100% vermogen beschikbaar.
Met een Luxury = NMC

MG4 Luxury - Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 17:14
deathmonkey schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 09:32:
[...]

Update over de noodstops: Zojuist bij VM langs geweest. Hier hebben ze een software update gedaan, duurde ongeveer 45 minuten. Ze gaven aan dat er een terugroepactie was en dat dit een bekend probleem was.
Dit is de eerste keer dat ik hoor van een terugroepaktie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-10 13:26

Rincewind

Take me in your arms tonight

deathmonkey schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 09:32:
[...]

Terugroepactie? Als ik hier bij de RDW kijk en mijn kenteken invul zie ik niet dat er voor de MG4 een terugroepactie is of was. Waarschijnlijk iets intern van VanMossel?

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Rincewind schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 10:16:
[...]

Terugroepactie? Als ik hier bij de RDW kijk en mijn kenteken invul zie ik niet dat er voor de MG4 een terugroepactie is of was. Waarschijnlijk iets intern van VanMossel?
Ik was ook niet door hun benaderd, maar had de afspraak na zelf gebeld te hebben. Denk inderdaad dat ze bedoelden dat dit intern bekend was. Ben benieuwd of het is opgelost, dat gaan we in de komende periode zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 17:14
De ook door mij als een feit beschouwde uitschakeling van OPD bij 100% lading werd gisteren toch een fabel.
Direct bij het wegrijden na een nacht aan de paal stond het percentage op 100 maar werkte opd als normaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ik ben vandaag bij MG Vanmossel in Waalwijk geweest om de plotseling optredende turtle mode te repareren. Ze hebben een aantal software updates doorgevoerd en nu doet de auto het weer goed.

Ik had dus al vanaf 45% dat de turtle mode geactiveerd werd en dat je dan boven de 60 heel langzaam sneller ging (gevaarlijk op snelweg) en als je dan weer langzamer ging dan 50 verdween het weer enz. Maar gelukkig lijkt het nu weer goed...we gaan het in de gaten houden natuurlijk komende tijd of dat zo blijft.

[ Voor 4% gewijzigd door mrme12345 op 24-10-2025 20:20 ]

energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 24 kWh LFP | EV 51 kWh|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bersonia
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 01:28
Mg4gebruiker schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 18:21:
De ook door mij als een feit beschouwde uitschakeling van OPD bij 100% lading werd gisteren toch een fabel.
Direct bij het wegrijden na een nacht aan de paal stond het percentage op 100 maar werkte opd als normaal.
Heb ik ook niet voor, OPD werkt normaal. Heb vroeger eens een REGEN foutmelding gehad bij OPD, dat gebeurt niet nu niet meer ook al staat ie op 100%

Ben dus langs VM geweest, alles is in orde geen fouten maar nog enkele updates. Die hebben op het eerste zicht geen verandereringen teweeg gebracht. Wat betreft de noodstop, op de ring aan 90km/uur bij een oranje licht zou het kunnen zijn dat de auto dacht dat ik wilde stoppen doordat ik onbewust de pedaal iets heb laten vieren en dit met OPD.
Nergens iets vernomen over een log of iets in die aard maar wel vriendelijke mensen die serieus hebben gekeken naar de problemen. Mij is verteld dat ze zelf enkel updates kunnen installeren maar verder erg beperkt zijn. Eigenlijk doet de wagen het niet slecht met uitzondering van de ACC die ruw werkt, ga nu anders tewerk, bij naderen voorganger geef ik zelf wat gas bij en haal ik zo zonder problemen in waarna ik het gas terugneem en de ACC terug baas is :)

Wel heb ik gevraagd hoe het komt dat er op forum zoveel verschillende update versies voorkomen, het is omdat de MG4 de laatste jaren zoveel veranderingen heeft ondergaan.Daarom nog eens vind ik dat er toch vermeld moet worden welk bouwjaar de wagen heeft. Buiten de veranderingen mechanisch zijn er ook nog andere versies van software. Ik heb verleden week nog een MG4 eigenaar kunnen aanspreken die op het eerste zicht met crack dezelfde wagen reed, bij nader inzicht echter was dit een heel andere versie, banden van 215 breed die op mijn MG4 235 breed zijn, ook de ruitenwisser te kort maar wel met hoofdsteun in het midden. Die wagen was van een jaar eerder dan die van mij en had een R42 update van het INFO systeem en ik heb de R36 die heel zeker de juiste update is, er wordt gekeken naar de VIN om te bepalen welk model je hebt en ook het bouwjaar is een hulp. Bij deze de mijne is van 09/2024
Ik hoop dat dit helpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:59
deathmonkey schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 11:26:
[...]

Ik was ook niet door hun benaderd, maar had de afspraak na zelf gebeld te hebben. Denk inderdaad dat ze bedoelden dat dit intern bekend was. Ben benieuwd of het is opgelost, dat gaan we in de komende periode zien.
Weet iemand om welke update het precies gaat? Ik houd een lijstje bij met klachten dan kan ik bij een volgende beurt vragen naar de juiste updates? Bij Nissan heette dit Automatic Emergency Braking, ik weet niet of dit een standaard term is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henno Keers
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:51
Bersonia schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 01:28:
[...]

Heb ik ook niet voor, OPD werkt normaal. Heb vroeger eens een REGEN foutmelding gehad bij OPD, dat gebeurt niet nu niet meer ook al staat ie op 100%

Ben dus langs VM geweest, alles is in orde geen fouten maar nog enkele updates. Die hebben op het eerste zicht geen verandereringen teweeg gebracht. Wat betreft de noodstop, op de ring aan 90km/uur bij een oranje licht zou het kunnen zijn dat de auto dacht dat ik wilde stoppen doordat ik onbewust de pedaal iets heb laten vieren en dit met OPD.
Nergens iets vernomen over een log of iets in die aard maar wel vriendelijke mensen die serieus hebben gekeken naar de problemen. Mij is verteld dat ze zelf enkel updates kunnen installeren maar verder erg beperkt zijn. Eigenlijk doet de wagen het niet slecht met uitzondering van de ACC die ruw werkt, ga nu anders tewerk, bij naderen voorganger geef ik zelf wat gas bij en haal ik zo zonder problemen in waarna ik het gas terugneem en de ACC terug baas is :)

Wel heb ik gevraagd hoe het komt dat er op forum zoveel verschillende update versies voorkomen, het is omdat de MG4 de laatste jaren zoveel veranderingen heeft ondergaan.Daarom nog eens vind ik dat er toch vermeld moet worden welk bouwjaar de wagen heeft. Buiten de veranderingen mechanisch zijn er ook nog andere versies van software. Ik heb verleden week nog een MG4 eigenaar kunnen aanspreken die op het eerste zicht met crack dezelfde wagen reed, bij nader inzicht echter was dit een heel andere versie, banden van 215 breed die op mijn MG4 235 breed zijn, ook de ruitenwisser te kort maar wel met hoofdsteun in het midden. Die wagen was van een jaar eerder dan die van mij en had een R42 update van het INFO systeem en ik heb de R36 die heel zeker de juiste update is, er wordt gekeken naar de VIN om te bepalen welk model je hebt en ook het bouwjaar is een hulp. Bij deze de mijne is van 09/2024
Ik hoop dat dit helpt :)
R36, is je auto een standaard?
Pagina: 1 ... 69 70 Laatste