Ik heb dat ook op die Locatie in Heemskerk met de X-Power hij piept alleen hier.Robonus schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 09:28:
Wat waren bij jullie de omstandigheden van een fluke noodstop? Bijv in het donker, of was het licht. Was het op een lege 80km/h weg of bij een drukke snelweg etc. Eventueel dashcam beelden van?
Dat is namelijk mijn grootste angst bij de MG4, gelukkig zelf nooit last van gehad, enkel weleens binnen bebouwde kom bij 50 km/h als er een rijtje langsgeparkeerde autos staat. Als er een auto voor je rijdt gaat die naar links uitwijkt gaat het altijd goed, maar als er niemand voor je rijdt, en je een beetje rechts in je rijstrook zit dan gaat ie nog weleens piepen hier. Maar het blijft enkel bij waarschuwing piepen, geen noodstop.
[Afbeelding]
Update over de noodstops: Zojuist bij VM langs geweest. Hier hebben ze een software update gedaan, duurde ongeveer 45 minuten. Ze gaven aan dat er een terugroepactie was en dat dit een bekend probleem was.deathmonkey schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 09:37:
[...]
Dat piepen heb ik hier in de wijk ook in een soortgelijke situatie. Vind die ook niet zo raar, als je rechtdoor rijd zou je er ook tegenaan rijden. Bij mij was het 2x op rustige wegen, zonder verkeer voor me en het verkeer achter me zat er gelukkig niet strak op. Een keer op een 60 weg, andere keer op een 50 weg. Bij de laatste stond er wel iemand langs de weg om over te steken, maar die maakte geen aanstalte om dit te gaan doen.
Ik heb het gisteren eens getest, 8% lading en nog steeds 100% vermogen beschikbaar.
Met een Luxury = NMC
MG4 Luxury - Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
Dit is de eerste keer dat ik hoor van een terugroepaktie.deathmonkey schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 09:32:
[...]
Update over de noodstops: Zojuist bij VM langs geweest. Hier hebben ze een software update gedaan, duurde ongeveer 45 minuten. Ze gaven aan dat er een terugroepactie was en dat dit een bekend probleem was.
Terugroepactie? Als ik hier bij de RDW kijk en mijn kenteken invul zie ik niet dat er voor de MG4 een terugroepactie is of was. Waarschijnlijk iets intern van VanMossel?deathmonkey schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 09:32:
[...]
Update over de noodstops: Zojuist bij VM langs geweest. Hier hebben ze een software update gedaan, duurde ongeveer 45 minuten. Ze gaven aan dat er een terugroepactie was en dat dit een bekend probleem was.
Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees
Ik was ook niet door hun benaderd, maar had de afspraak na zelf gebeld te hebben. Denk inderdaad dat ze bedoelden dat dit intern bekend was. Ben benieuwd of het is opgelost, dat gaan we in de komende periode zien.Rincewind schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 10:16:
[...]
Terugroepactie? Als ik hier bij de RDW kijk en mijn kenteken invul zie ik niet dat er voor de MG4 een terugroepactie is of was. Waarschijnlijk iets intern van VanMossel?
De ook door mij als een feit beschouwde uitschakeling van OPD bij 100% lading werd gisteren toch een fabel.
Direct bij het wegrijden na een nacht aan de paal stond het percentage op 100 maar werkte opd als normaal.
Direct bij het wegrijden na een nacht aan de paal stond het percentage op 100 maar werkte opd als normaal.
Ik ben vandaag bij MG Vanmossel in Waalwijk geweest om de plotseling optredende turtle mode te repareren. Ze hebben een aantal software updates doorgevoerd en nu doet de auto het weer goed.
Ik had dus al vanaf 45% dat de turtle mode geactiveerd werd en dat je dan boven de 60 heel langzaam sneller ging (gevaarlijk op snelweg) en als je dan weer langzamer ging dan 50 verdween het weer enz. Maar gelukkig lijkt het nu weer goed...we gaan het in de gaten houden natuurlijk komende tijd of dat zo blijft.
Ik had dus al vanaf 45% dat de turtle mode geactiveerd werd en dat je dan boven de 60 heel langzaam sneller ging (gevaarlijk op snelweg) en als je dan weer langzamer ging dan 50 verdween het weer enz. Maar gelukkig lijkt het nu weer goed...we gaan het in de gaten houden natuurlijk komende tijd of dat zo blijft.
[ Voor 4% gewijzigd door mrme12345 op 24-10-2025 20:20 ]
energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 24 kWh LFP | EV 51 kWh|
Heb ik ook niet voor, OPD werkt normaal. Heb vroeger eens een REGEN foutmelding gehad bij OPD, dat gebeurt niet nu niet meer ook al staat ie op 100%Mg4gebruiker schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 18:21:
De ook door mij als een feit beschouwde uitschakeling van OPD bij 100% lading werd gisteren toch een fabel.
Ben dus langs VM geweest, alles is in orde geen fouten maar nog enkele updates. Die hebben op het eerste zicht geen verandereringen teweeg gebracht. Wat betreft de noodstop, op de ring aan 90km/uur bij een oranje licht zou het kunnen zijn dat de auto dacht dat ik wilde stoppen doordat ik onbewust de pedaal iets heb laten vieren en dit met OPD.
Nergens iets vernomen over een log of iets in die aard maar wel vriendelijke mensen die serieus hebben gekeken naar de problemen. Mij is verteld dat ze zelf enkel updates kunnen installeren maar verder erg beperkt zijn. Eigenlijk doet de wagen het niet slecht met uitzondering van de ACC die ruw werkt, ga nu anders tewerk, bij naderen voorganger geef ik zelf wat gas bij en haal ik zo zonder problemen in waarna ik het gas terugneem en de ACC terug baas is
Wel heb ik gevraagd hoe het komt dat er op forum zoveel verschillende update versies voorkomen, het is omdat de MG4 de laatste jaren zoveel veranderingen heeft ondergaan.Daarom nog eens vind ik dat er toch vermeld moet worden welk bouwjaar de wagen heeft. Buiten de veranderingen mechanisch zijn er ook nog andere versies van software. Ik heb verleden week nog een MG4 eigenaar kunnen aanspreken die op het eerste zicht met crack dezelfde wagen reed, bij nader inzicht echter was dit een heel andere versie, banden van 215 breed die op mijn MG4 235 breed zijn, ook de ruitenwisser te kort maar wel met hoofdsteun in het midden. Die wagen was van een jaar eerder dan die van mij en had een R42 update van het INFO systeem en ik heb de R36 die heel zeker de juiste update is, er wordt gekeken naar de VIN om te bepalen welk model je hebt en ook het bouwjaar is een hulp. Bij deze de mijne is van 09/2024
Ik hoop dat dit helpt
Weet iemand om welke update het precies gaat? Ik houd een lijstje bij met klachten dan kan ik bij een volgende beurt vragen naar de juiste updates? Bij Nissan heette dit Automatic Emergency Braking, ik weet niet of dit een standaard term is.deathmonkey schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 11:26:
[...]
Ik was ook niet door hun benaderd, maar had de afspraak na zelf gebeld te hebben. Denk inderdaad dat ze bedoelden dat dit intern bekend was. Ben benieuwd of het is opgelost, dat gaan we in de komende periode zien.
R36, is je auto een standaard?Bersonia schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 01:28:
[...]
Heb ik ook niet voor, OPD werkt normaal. Heb vroeger eens een REGEN foutmelding gehad bij OPD, dat gebeurt niet nu niet meer ook al staat ie op 100%
Ben dus langs VM geweest, alles is in orde geen fouten maar nog enkele updates. Die hebben op het eerste zicht geen verandereringen teweeg gebracht. Wat betreft de noodstop, op de ring aan 90km/uur bij een oranje licht zou het kunnen zijn dat de auto dacht dat ik wilde stoppen doordat ik onbewust de pedaal iets heb laten vieren en dit met OPD.
Nergens iets vernomen over een log of iets in die aard maar wel vriendelijke mensen die serieus hebben gekeken naar de problemen. Mij is verteld dat ze zelf enkel updates kunnen installeren maar verder erg beperkt zijn. Eigenlijk doet de wagen het niet slecht met uitzondering van de ACC die ruw werkt, ga nu anders tewerk, bij naderen voorganger geef ik zelf wat gas bij en haal ik zo zonder problemen in waarna ik het gas terugneem en de ACC terug baas is![]()
Wel heb ik gevraagd hoe het komt dat er op forum zoveel verschillende update versies voorkomen, het is omdat de MG4 de laatste jaren zoveel veranderingen heeft ondergaan.Daarom nog eens vind ik dat er toch vermeld moet worden welk bouwjaar de wagen heeft. Buiten de veranderingen mechanisch zijn er ook nog andere versies van software. Ik heb verleden week nog een MG4 eigenaar kunnen aanspreken die op het eerste zicht met crack dezelfde wagen reed, bij nader inzicht echter was dit een heel andere versie, banden van 215 breed die op mijn MG4 235 breed zijn, ook de ruitenwisser te kort maar wel met hoofdsteun in het midden. Die wagen was van een jaar eerder dan die van mij en had een R42 update van het INFO systeem en ik heb de R36 die heel zeker de juiste update is, er wordt gekeken naar de VIN om te bepalen welk model je hebt en ook het bouwjaar is een hulp. Bij deze de mijne is van 09/2024
Ik hoop dat dit helpt
De mijne is een Luxury uitvoering van 09-2024. De laatste INFOT update is ook een R36. Maar die had ik al een tijdje ongeveer 2 maanden. Er zijn ondertussen enkele nieuwe updates bij gekomen maar die hebben alleen te maken met de hardware van de wagen, nu waren het aanpassingen aan het remsysteem. Ik heb kunnen meekijken en eigenlijk is het heel simpel, er draait een update programma dat nagaat wat er al op zit en wat er nog bijgekomen is (aangeduid met een kruisje). De updates aangeduid met een ? zijn updates niet bestemd voor de versie MG4 die aangesloten is, het kunnen ook afgeschafte updates zijn (oudere die een betere vervanging hebben) Nu en dan de wagen opstarten en de updates zijn uitgevoerd.
Wel een goede service en deze keer kosteloos. Verder nog wat uitleg dat garagehouders enkel kunnen aangeven wat hun clienteel slecht vinden aan de wagen en hopen dat er updates voor uitgebracht worden.
Van Mossel Menen gaat mijn vaste stek worden
Testen maar.
In de praktijk heb ik ondervonden dat het inhouden op een voorligger veel minder bruusk is en ook het voorbijsteken gaat zonder haperingen, dus duidelijk een verbetering. Ik kan de ACC redelijk comfortabel gebruiken met alle instellingen op standaard
De terugrit idem, rimpelloos ACC wat een verademing. Wel hondenweer met felle wind op kop, enige wagen die me voorbijgestoken heeft op de snelwag was een Tesla die enorm veel regenwater verplaatste, veel meer dan mijn eigen wagen.
Dat roept bij mij de vraag op, wat met aquaplaning? Ik zat naar mijn gevoel al aan een hoge snelheid (120km/uur), het kan natuurlijk ook zijn dat ik wat minder vertrouwen heb ontwikkeld door alle akkefietjes die al gebeurd zijn met de MG4 maar toch ........;
Misschien hier eens de vraag stellen, op mijn wagen liggen Bridgestones 235/45, zijn dit goede (veilige ) banden? En hoe zit dat met die achterwiel aandrijving tijdens de winter? Ga ik veel slippertjes maken of corrigeert de wagen dat?
Zelf standard (215), maar een Tesla ligt wel een stuk vaster en strakker op de weg met hogere snelheden. Hoe dat tov de Luxury zit weet ik niet, maar vermoed dat het een beetje vergelijkbaar is. Tesla is zwaarder.Bersonia schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 16:32:
[...]
De mijne is een Luxury uitvoering van 09-2024. De laatste INFOT update is ook een R36. Maar die had ik al een tijdje ongeveer 2 maanden. Er zijn ondertussen enkele nieuwe updates bij gekomen maar die hebben alleen te maken met de hardware van de wagen, nu waren het aanpassingen aan het remsysteem. Ik heb kunnen meekijken en eigenlijk is het heel simpel, er draait een update programma dat nagaat wat er al op zit en wat er nog bijgekomen is (aangeduid met een kruisje). De updates aangeduid met een ? zijn updates niet bestemd voor de versie MG4 die aangesloten is, het kunnen ook afgeschafte updates zijn (oudere die een betere vervanging hebben) Nu en dan de wagen opstarten en de updates zijn uitgevoerd.
Wel een goede service en deze keer kosteloos. Verder nog wat uitleg dat garagehouders enkel kunnen aangeven wat hun clienteel slecht vinden aan de wagen en hopen dat er updates voor uitgebracht worden.
Van Mossel Menen gaat mijn vaste stek worden![]()
Testen maar.
In de praktijk heb ik ondervonden dat het inhouden op een voorligger veel minder bruusk is en ook het voorbijsteken gaat zonder haperingen, dus duidelijk een verbetering. Ik kan de ACC redelijk comfortabel gebruiken met alle instellingen op standaard![]()
De terugrit idem, rimpelloos ACC wat een verademing. Wel hondenweer met felle wind op kop, enige wagen die me voorbijgestoken heeft op de snelwag was een Tesla die enorm veel regenwater verplaatste, veel meer dan mijn eigen wagen.![]()
Dat roept bij mij de vraag op, wat met aquaplaning? Ik zat naar mijn gevoel al aan een hoge snelheid (120km/uur), het kan natuurlijk ook zijn dat ik wat minder vertrouwen heb ontwikkeld door alle akkefietjes die al gebeurd zijn met de MG4 maar toch ........;
Misschien hier eens de vraag stellen, op mijn wagen liggen Bridgestones 235/45, zijn dit goede (veilige ) banden? En hoe zit dat met die achterwiel aandrijving tijdens de winter? Ga ik veel slippertjes maken of corrigeert de wagen dat?
Als het Europese Bridgestones zijn dan valt er niks op aan te merken. De Chinese variant gaat er vaak snel vanaf (ander rubber). Ik ben bewust naar all season overgestapt.Bersonia schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 16:32:
[...]
Testen maar.
In de praktijk heb ik ondervonden dat het inhouden op een voorligger veel minder bruusk is en ook het voorbijsteken gaat zonder haperingen, dus duidelijk een verbetering. Ik kan de ACC redelijk comfortabel gebruiken met alle instellingen op standaard![]()
De terugrit idem, rimpelloos ACC wat een verademing. Wel hondenweer met felle wind op kop, enige wagen die me voorbijgestoken heeft op de snelwag was een Tesla die enorm veel regenwater verplaatste, veel meer dan mijn eigen wagen.![]()
Zo te horen heeft die laatste update een flinke verbetering gebracht. Wellicht toch maar aangeven dat het kennelijk ook beter kan.
Jouw auto is overigens van de nieuwe Europese serie. Die heeft iets andere hardware en een andere SW reeks.
Ja man, die Tesla ging er echt wel vlug over echt wel indrukwekkendSTIMPPYYY schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 18:38:
[...]
Zelf standard (215), maar een Tesla ligt wel een stuk vaster en strakker op de weg met hogere snelheden. Hoe dat tov de Luxury zit weet ik niet, maar vermoed dat het een beetje vergelijkbaar is. Tesla is zwaarder.
Ik dacht al dat het een andere versie betrof, teveel eigenaardigheden en updates die ik hier niet had. Enfin, al wat telt is dat het toch in orde is voor het ogenblik. En inderdaad, het kan dus kennelijk wel beter, gaat volgens mij ook er aan liggen welke garage je hebt, een beetje jammer toch.Mg4gebruiker schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 19:58:
[...]
Als het Europese Bridgestones zijn dan valt er niks op aan te merken. De Chinese variant gaat er vaak snel vanaf (ander rubber). Ik ben bewust naar all season overgestapt.
Zo te horen heeft die laatste update een flinke verbetering gebracht. Wellicht toch maar aangeven dat het kennelijk ook beter kan.
Jouw auto is overigens van de nieuwe Europese serie. Die heeft iets andere hardware en een andere SW reeks.
Haha wat betreft de banden, chinees rubber???? Wees gerust, ik verschiet nergens meer van
En nog een vraagje, hoe zit dat met die achterwielaandrijving in de winter?
De chinese continentals die onder de oudere mg4 zaten kwamen ook uit de Chinese fabriek. Die waren pas heftig. Verlies van grip op de achterwielen werd veel gemeld.
Het was vorig jaar nauwelijks winter. Maar in de regen en sneeuw had ik geen problemen. Je hebt ook een snow mode.
Maar als je wilt dan gaat hij uiteraard met het kontje kwispelen. Makkelijker dan een voorwieler. Maar die stuurt lang niet zo fijn.
Het was vorig jaar nauwelijks winter. Maar in de regen en sneeuw had ik geen problemen. Je hebt ook een snow mode.
Maar als je wilt dan gaat hij uiteraard met het kontje kwispelen. Makkelijker dan een voorwieler. Maar die stuurt lang niet zo fijn.
Toevallig uit 2024 ook? Die van mij glijdt alle kanten op in de regen en daar hoef je niet veel voor te doen…zou dat verklaren.Mg4gebruiker schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 07:16:
De chinese continentals die onder de oudere mg4 zaten kwamen ook uit de Chinese fabriek. Die waren pas heftig. Verlies van grip op de achterwielen werd veel gemeld.
Het was vorig nauwelijks winter. Maar in de regen en sneeuw had ik geen problemen. Je hebt ook een snow mode.
R36 voor het Infotainment klinkt mij antiek. Ik zit nu op R68 (was het R67).Bersonia schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 16:32:
[...]
Testen maar.
Banden: Michelin x-climate, 4 seizoen banden. Fijne banden ook met het huidige weer (veel water).
Ik heb die Continentals er onder liggen (215 breed, 17"), eigenlijk tot nu toe weinig te klagen over, maar als je van wat steviger sturen houdt heb je niet veel marge. Als het moet kan de achterkant vrij makkelijk laten glijden (dan grijpt de TC wel vrij snel in), gisteren toevallig nog (min of meerMg4gebruiker schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 07:16:
Het was vorig nauwelijks winter. Maar in de regen en sneeuw had ik geen problemen. Je hebt ook een snow mode.
Vaak bu'j te bang!
Volgende week lever ik mijn MG4 in. Ik heb dan een telefoonhouder over. Deze zet je over het scherm. Er zit ook een bakje achter. Erg handig.
Als iemand interesse heeft stuur maar PB dan kan je 'm ophalen. Verzendkosten vergoed ik niet =]
Als iemand interesse heeft stuur maar PB dan kan je 'm ophalen. Verzendkosten vergoed ik niet =]
Nee eind 2023. Heb die krengen er meteen af laten halen want ze waren ook niet netjes rond.STIMPPYYY schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 07:30:
[...]
Toevallig uit 2024 ook? Die van mij glijdt alle kanten op in de regen en daar hoef je niet veel voor te doen…zou dat verklaren.
Zal die van mij ook zijn, alleen jan 2024 op kenteken gezet. Zou wel die ellnde en het trillen verklarenMg4gebruiker schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 22:29:
[...]
Nee eind 2023. Heb die krengen er meteen af laten halen want ze waren ook niet netjes rond.
Hallookes,
De M4 blijft het goed doen na de update, ACC werkt zonder snokken. Over het algemeen schijnt alles goed te verlopen.
Heb nu wel plotseling minder rijbereik, ik bedoel daarmee als ik een volle lading doe zegt de wagen hoeveel km je kunt rijden. Dat zal natuurlijk gissen zijn, op wat basseert het systeem de berekening ??
Heeft het eigenlijk veel nut om op eco te rijden, ik heb de indruk dat het verbruik iets meer is kan dat?
Waar ik mij aan erger is dat er een CUSTOM mode op staat die telkens opnieuw moet ingesteld worden, ik bedoel niet de instellingen maar bij iedere start staat ie terug op standard, zijn er pientere kerels die daar een oplossing voor hebben zo dat ie op custom staat automatisch?? Zou heel leuk zijn en de beleving nog verbeteren. Zou toch heel wat zijn dat de wagen kan ingesteld worden naar eigen smaak (met uitzondering van de verplichte ) waarom anders een custom mode.
Wat mij ook opvalt is dat als men achter het stuur kruipt de drukschakelaar in de zetel telkens het systeem opstart maar ook de lichten en dat op klaarlichte dag, ik weet nu niet hoeveel keer de lichten kunnen ingeschakeld worden voordat ze de geest geven maar ik vind het een onnodige bedoening
Je steekt je tuinlicht toch ook niet aan op klaarlichte dag, wel ik toch niet
Ik denk dat het dure koplichten zijn. Als er iemand de oplossing heeft om dit aan te passen dan hou ik mij aanbevolen, dank u.
Even meedelen wat de wagen verbruikt ongeveer, vlot rijden zonder al te gek te doen (niet moeilijk bij deze) en gemengd gebruik (snelweg inbegrepen) kom ik tussen de 15 à 16 Kwh/ 100km, dit zonder OPD te gebruiken. Vind ik zelf wel keurig neem ik aan
Na een ietwat moeilijk begin betrap ik mij er op hoe graag ik met de M4 rijd, ik geniet er van
Ik hoop dat iedere M4 gebruiker hetzelfde mag ervaren
MG4 09/2024
De M4 blijft het goed doen na de update, ACC werkt zonder snokken. Over het algemeen schijnt alles goed te verlopen.
Heb nu wel plotseling minder rijbereik, ik bedoel daarmee als ik een volle lading doe zegt de wagen hoeveel km je kunt rijden. Dat zal natuurlijk gissen zijn, op wat basseert het systeem de berekening ??
Heeft het eigenlijk veel nut om op eco te rijden, ik heb de indruk dat het verbruik iets meer is kan dat?
Waar ik mij aan erger is dat er een CUSTOM mode op staat die telkens opnieuw moet ingesteld worden, ik bedoel niet de instellingen maar bij iedere start staat ie terug op standard, zijn er pientere kerels die daar een oplossing voor hebben zo dat ie op custom staat automatisch?? Zou heel leuk zijn en de beleving nog verbeteren. Zou toch heel wat zijn dat de wagen kan ingesteld worden naar eigen smaak (met uitzondering van de verplichte ) waarom anders een custom mode.
Wat mij ook opvalt is dat als men achter het stuur kruipt de drukschakelaar in de zetel telkens het systeem opstart maar ook de lichten en dat op klaarlichte dag, ik weet nu niet hoeveel keer de lichten kunnen ingeschakeld worden voordat ze de geest geven maar ik vind het een onnodige bedoening
Even meedelen wat de wagen verbruikt ongeveer, vlot rijden zonder al te gek te doen (niet moeilijk bij deze) en gemengd gebruik (snelweg inbegrepen) kom ik tussen de 15 à 16 Kwh/ 100km, dit zonder OPD te gebruiken. Vind ik zelf wel keurig neem ik aan
Na een ietwat moeilijk begin betrap ik mij er op hoe graag ik met de M4 rijd, ik geniet er van
MG4 09/2024
Veel instellingen die je telkens opnieuw moet aanpassen, zijn het gevolg van regelgeving. De rijmodus bijvoorbeeld wordt steeds teruggezet naar de standaardstand, omdat dit de modus is waarin de auto is getest en waarop de officiële verbruikswaarden zijn gebaseerd.Bersonia schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 00:19:
Hallookes,
De M4 blijft het goed doen na de update, ACC werkt zonder snokken. Over het algemeen schijnt alles goed te verlopen.![]()
Heeft het eigenlijk veel nut om op eco te rijden, ik heb de indruk dat het verbruik iets meer is kan dat?![]()
Wat mij ook opvalt is dat als men achter het stuur kruipt de drukschakelaar in de zetel telkens het systeem opstart maar ook de lichten en dat op klaarlichte dag, ik weet nu niet hoeveel keer de lichten kunnen ingeschakeld worden voordat ze de geest geven maar ik vind het een onnodige bedoeningJe steekt je tuinlicht toch ook niet aan op klaarlichte dag, wel ik toch niet
Ik denk dat het dure koplichten zijn. Als er iemand de oplossing heeft om dit aan te passen dan hou ik mij aanbevolen, dank u.
Even meedelen wat de wagen verbruikt ongeveer, vlot rijden zonder al te gek te doen (niet moeilijk bij deze) en gemengd gebruik (snelweg inbegrepen) kom ik tussen de 15 à 16 Kwh/ 100km, dit zonder OPD te gebruiken. Vind ik zelf wel keurig neem ik aan![]()
Na een ietwat moeilijk begin betrap ik mij er op hoe graag ik met de M4 rijd, ik geniet er vanIk hoop dat iedere M4 gebruiker hetzelfde mag ervaren
![]()
MG4 09/2024
Dat is inderdaad behoorlijk irritant. In het begin zette ik de rijmodus ook telkens op Custom, maar tegenwoordig laat ik het gewoon op Standaard staan. In de praktijk merk ik weinig verschil in verbruik. Wel vind ik de Eco-stand voor het vermogen prettiger rijden, het “gasgeven” voelt daarin veel meer gedoseerd.
Ook zaken zoals de koplampen die standaard even aangaan, kun je helaas niet aanpassen. It is what it is..
Overigens rijd ik nog steeds met veel plezier in de MG4, sinds november 2023.
Ik heb de modes onder de linker keuzeknop zitten. Custom staat op eco voor de motor, en sturen staat op sport (meer gevoel).Bersonia schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 00:19:
Hallookes,
De M4 blijft het goed doen na de update, ACC werkt zonder snokken. Over het algemeen schijnt alles goed te verlopen.![]()
Heeft het eigenlijk veel nut om op eco te rijden, ik heb de indruk dat het verbruik iets meer is kan dat?![]()
Wat mij ook opvalt is dat als men achter het stuur kruipt de drukschakelaar in de zetel telkens het systeem opstart maar ook de lichten en dat op klaarlichte dag, ik weet nu niet hoeveel keer de lichten kunnen ingeschakeld worden voordat ze de geest geven maar ik vind het een onnodige bedoeningJe steekt je tuinlicht toch ook niet aan op klaarlichte dag, wel ik toch niet
Even meedelen wat de wagen verbruikt ongeveer, vlot rijden zonder al te gek te doen (niet moeilijk bij deze) en gemengd gebruik (snelweg inbegrepen) kom ik tussen de 15 à 16 Kwh/ 100km, dit zonder OPD te gebruiken. Vind ik zelf wel keurig neem ik aan![]()
Na een ietwat moeilijk begin betrap ik mij er op hoe graag ik met de M4 rijd, ik geniet er vanIk hoop dat iedere M4 gebruiker hetzelfde mag ervaren
![]()
MG4 09/2024
Wat is momenteel je gemiddelde snelheid? Anders zeggen die cijfers mij niks.
Hallo allemaal,
Wij rijden met veel genoegen in zowel een MG ZS 2023 (inmiddels 110.000 km) als sinds een jaar een MG4, die we gekocht hebben toen deze 2 jaar oud was. Die bevalt zo mogelijk nog beter, vooral de achterwielaandrijving bevalt heel goed. Nu bijna een jaar en 20.000 km verder lijkt het alsof het stuur minder direct wordt. Doet soms een beetje denken aan wanneer je de Lane assist aan zet (die overigens na de laatste update sterk verbeterd is). Wanneer je rechtdoor rijdt voelt het soms alsof je licht gecorrigeerd wordt. Herkent iemand dit? Met de MG ZS hebben we een klik in de stuurkolom, die onder garantie opgelost wordt. Heeft de MG4 ook zoiets?
Wij rijden met veel genoegen in zowel een MG ZS 2023 (inmiddels 110.000 km) als sinds een jaar een MG4, die we gekocht hebben toen deze 2 jaar oud was. Die bevalt zo mogelijk nog beter, vooral de achterwielaandrijving bevalt heel goed. Nu bijna een jaar en 20.000 km verder lijkt het alsof het stuur minder direct wordt. Doet soms een beetje denken aan wanneer je de Lane assist aan zet (die overigens na de laatste update sterk verbeterd is). Wanneer je rechtdoor rijdt voelt het soms alsof je licht gecorrigeerd wordt. Herkent iemand dit? Met de MG ZS hebben we een klik in de stuurkolom, die onder garantie opgelost wordt. Heeft de MG4 ook zoiets?
Ik herken dit niet, rij nu 2.5 jaar in MG4 (lux) met ca 35.000 op de teller maar voor m'n gevoel stuurt ie nog net zo licht en vlot als op de eerste dag (zonder LKA aan dan ;-)Jules B schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 08:54:
<knip>
Nu bijna een jaar en 20.000 km verder lijkt het alsof het stuur minder direct wordt. Doet soms een beetje denken aan wanneer je de Lane assist aan zet (die overigens na de laatste update sterk verbeterd is). Wanneer je rechtdoor rijdt voelt het soms alsof je licht gecorrigeerd wordt. Herkent iemand dit? Met de MG ZS hebben we een klik in de stuurkolom, die onder garantie opgelost wordt. Heeft de MG4 ook zoiets?
Ook ik rijd een MG4 (lux) nu ongeveer 2,5 jaar met 65.000 km op de teller, en kan mij ook niet vinden in deze problematiek. Dit speelt niet sinds kort na een bandenwissel toevallig?Jules B schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 08:54:
Hallo allemaal,
Je zegt dat het voelt alsof je gecorrigeerd wordt. Voel je dat in het stuur? Dus alsof het beweegt? Verandert de auto dan ook iets van richting, of is deze wel stabiel?
Hallo allen, helaas tegen een klein probleempje aangelopen waarmee jullie mij wellicht kunnen helpen. De laadkabel sluit net niet helemaal meer aan waardoor de laadpaal moeilijk verbinding kan maken en vervolgens niet wil laden. De laadkabel gaat ook net aan de linkerkant niet helemaal de auto laadpoort in (eerder sloot het netjes aan)
Als ik in de laadpoort kijk zie ik links onder bij L2 wel een "uitstulpsel" aan de onderkant (bij gebrek aan een beter woord). Zit dit er altijd? Is dit onderdeel van locking mechanisme oid? (die wellicht blokkeert zonder kabel erin zit). Ik vermoed dat daardoor de laadkabel niet verder kan. Hopelijk kan iemand helpen want ik moet nogal nodig laden
update: extra foto, ik wil checken of het los zit maar ik heb mezelf laatst al een keer onder stroom gezet (gelukkig niet via auto) dus ik ben nogal huiverig om er iets mee te doen.
Als ik in de laadpoort kijk zie ik links onder bij L2 wel een "uitstulpsel" aan de onderkant (bij gebrek aan een beter woord). Zit dit er altijd? Is dit onderdeel van locking mechanisme oid? (die wellicht blokkeert zonder kabel erin zit). Ik vermoed dat daardoor de laadkabel niet verder kan. Hopelijk kan iemand helpen want ik moet nogal nodig laden
update: extra foto, ik wil checken of het los zit maar ik heb mezelf laatst al een keer onder stroom gezet (gelukkig niet via auto) dus ik ben nogal huiverig om er iets mee te doen.
[ Voor 23% gewijzigd door ViktorStacks op 01-11-2025 16:12 ]
Ik zou langs de dealer gaan want hoort niet en ziet er uit als gevolg van teveel warmteViktorStacks schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 15:07:
Hallo allen, helaas tegen een klein probleempje aangelopen waarmee jullie mij wellicht kunnen helpen. De laadkabel sluit net niet helemaal meer aan waardoor de laadpaal moeilijk verbinding kan maken en vervolgens niet wil laden. De laadkabel gaat ook net aan de linkerkant niet helemaal de auto laadpoort in (eerder sloot het netjes aan)
[Afbeelding]
Wij voelen het wanneer de auto rechtdoor rijdt, dan lijkt het alsof er een stukje speling in zit. Het was ons beiden opgevallen, voordat we het met elkaar bespraken. Gespeeld met de custom instellingen tijdens een lange rit gisteren en dat maakt eigenlijk niet uit. In bochten stuurt hij overigens net zo lekker als altijd.Robonus schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 11:13:
[...]
Ik herken dit niet, rij nu 2.5 jaar in MG4 (lux) met ca 35.000 op de teller maar voor m'n gevoel stuurt ie nog net zo licht en vlot als op de eerste dag (zonder LKA aan dan ;-)
Wij voelen sinds een paar weken het wanneer de auto rechtdoor rijdt, dan lijkt het alsof er over een klein stukje speling in het stuur zit. Het was ons beiden opgevallen, voordat we het met elkaar bespraken. Gespeeld met de custom instellingen tijdens een lange rit gisteren en dat maakt eigenlijk niet uit. In bochten stuurt hij net zo lekker als altijd.Mg4gebruiker schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 08:52:
Je zegt dat het voelt alsof je gecorrigeerd wordt. Voel je dat in het stuur? Dus alsof het beweegt? Verandert de auto dan ook iets van richting, of is deze wel stabiel?
Goede suggestie, maar nee, we hebben geen bandenwissel gehad en ze zijn ook nog niet versleten.Pjetrof schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 11:43:
[...]
Ook ik rijd een MG4 (lux) nu ongeveer 2,5 jaar met 65.000 km op de teller, en kan mij ook niet vinden in deze problematiek. Dit speelt niet sinds kort na een bandenwissel toevallig?
Bedankt voor de reactie. Het voelt meer alsof je het stuur licht beweegt maar dat er dan geen stuurreactie komt van de auto. Als speling.Mg4gebruiker schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 08:52:
Voor de meelezers, ik heb een busje perslucht gekocht; de poort schoongemaakt en gelukkig bleek het los te zitten (het was geen onderdeel van de poort zelf zowel laadport als kabel zien er nog goed uit). Oftewel gelukkig opgelostViktorStacks schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 15:07:
Als hij er nog niet op staat, zet het stuur eens op sportstand (ik gebruik custom, dan kan je dat apart instellen). Als je het nog steeds voelt, dan is er iets met de stuurbekrachtiging vrees ik.Jules B schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 15:58:
[...]
Bedankt voor de reactie. Het voelt meer alsof je het stuur licht beweegt maar dat er dan geen stuurreactie komt van de auto. Als speling.
gemiddelde snelheid???? Gemiddeld verbruik heb ik iets meer dan 14kwh/100km maar als ik meer autostrade doe loopt dat op naar 16kwh/100km.Mg4gebruiker schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 21:44:
[...]
Ik heb de modes onder de linker keuzeknop zitten. Custom staat op eco voor de motor, en sturen staat op sport (meer gevoel).
Wat is momenteel je gemiddelde snelheid? Anders zeggen die cijfers mij niks.
Misschien begrijp ik het niet goed maar wat ik bedoelde was wanneer ik de wagen oplaad tot 100% (nu en dan) dan zie ik staan bereik 445km. Maar, en dat was enkele weken geleden nog niet zo, als ik de knop aan leg van de verwarming op het dashboard dan gaan er 24km van, AC of gewoon of op auto of zelfs zonder aanjager, er blijft 24km afgaan. Ik rijd normaal altijd met de AC aan, kwestie om goed zicht te hebben, en dat heeft ie nooit gedaan. En ik dacht dat die warmtepomp daarvoor diende, versta er niets meer van. Zou het kunnen dat de chinezen er een rommeltje van maken met hun updates? De laatste updates hebben de ELK bijna uitgeschakeld en nu dan activeert ie het zelf. Akkoord de wagen rijdt nu rustiger maar eigenlijk zijn die updates geen oplossing, vind je ook niet.
Ter vergelijking, mijn dokter heeft een Polestar van ongeveer 3 jaar oud, heeft verleden maand een OTA update gekregen die er voor zorgt dat het verbruik of zoiets geoptimaliseerd wordt en daardoor de actieradius vergroot met 55km, wow.
@Bersonia 445km??
Petje af hoor! Ik heb een keer de 385 gehaald, maar toen reed ik max 100 achter iemand anders aan
Net rond de 300km haal ik meestal
Petje af hoor! Ik heb een keer de 385 gehaald, maar toen reed ik max 100 achter iemand anders aan
Een AC kost ook energie. En nu het frisser wordt gebruik je hem vaker. De software 'leert' daarvan.
Was die range verbetering op de Polestar aangekondigd ?
Ik heb soms wat moeite met te begrijpen wat je schrijft dus even een check of ik het goed begrijp: bij 100% lading zie je een bereik van 445 km, maar zodra je de auto start springt dat terug naar 421 km?Bersonia schreef op maandag 3 november 2025 @ 00:13:
[...]
gemiddelde snelheid???? Gemiddeld verbruik heb ik iets meer dan 14kwh/100km maar als ik meer autostrade doe loopt dat op naar 16kwh/100km.
Misschien begrijp ik het niet goed maar wat ik bedoelde was wanneer ik de wagen oplaad tot 100% (nu en dan) dan zie ik staan bereik 445km. Maar, en dat was enkele weken geleden nog niet zo, als ik de knop aan leg van de verwarming op het dashboard dan gaan er 24km van, AC of gewoon of op auto of zelfs zonder aanjager, er blijft 24km afgaan. Ik rijd normaal altijd met de AC aan, kwestie om goed zicht te hebben, en dat heeft ie nooit gedaan. En ik dacht dat die warmtepomp daarvoor diende, versta er niets meer van. Zou het kunnen dat de chinezen er een rommeltje van maken met hun updates? De laatste updates hebben de ELK bijna uitgeschakeld en nu dan activeert ie het zelf. Akkoord de wagen rijdt nu rustiger maar eigenlijk zijn die updates geen oplossing, vind je ook niet.
Ter vergelijking, mijn dokter heeft een Polestar van ongeveer 3 jaar oud, heeft verleden maand een OTA update gekregen die er voor zorgt dat het verbruik of zoiets geoptimaliseerd wordt en daardoor de actieradius vergroot met 55km, wow.
Waar zie je die 445 km precies staan? In de app misschien? Daar wordt het bereik namelijk altijd berekend op eco-mode, terwijl de auto zelf meestal standaard op normaal staat. Dat kan dus het verschil verklaren. Je kunt eens proberen om de auto ook op eco-mode te zetten en kijken of het dan overeenkomt.
445 km is trouwens best haalbaar als je vooral op 80-wegen rijdt en weinig snelweg pakt. Zodra je 100 of 130 km/u rijdt, zakt het bereik inderdaad flink.
En zet je toevallig je verwarming of airco uit voordat je de auto uitzet? Het zou kunnen dat de berekening er dan van uitgaat dat je ook zonder verwarming of AC rijdt. Ik heb dat zelf nooit getest, maar het is nog een mogelijkheid.
Dat is het hem juist, tot nu stond de AC standaard ingeschakeld, altijd en bij gelijk welke wagen doe ik dat. Maar ik zit nog te rommelen met de instellingen en eigenlijk let ik daar niet op, ik vermoed dat het vrouwtje hem de dag ervoor uitgeschakeld heeft en ik nu per toeval er juist op lette hoeveel de actieradius was.Mg4gebruiker schreef op maandag 3 november 2025 @ 07:17:
Een AC kost ook energie. En nu het frisser wordt gebruik je hem vaker. De software 'leert' daarvan.
Waarvoor dient de warmtepomp dan eigenlijk?
Aangekondigde update?
Weet de dokter zelf niet, had het van een andere Polestar rijder
MG4 Luxury 09/2024
[ Voor 6% gewijzigd door Bersonia op 03-11-2025 12:03 ]
Als ik geen autostrade doe haal ik dat gemakkelijk hoor. Misschien heb jij een andere versie van de MG4.Oxellaar schreef op maandag 3 november 2025 @ 07:17:
@Bersonia 445km??
MG4 Lurury 09/2024
Zojuist beëindiging van mijn PL contract aangevraagd bij VM. Binnenkort staat er een VW ID.4 voor de deur. Ben benieuwd of VM nog wat konijnen uit de hoge hoed tovert met het inleveren 
Edit:
Ik heb binnenkort wat accessoires over, die gaan de verkoop in (carshades voor de achterportieren, en een paar dakdragers)
Edit:
Ik heb binnenkort wat accessoires over, die gaan de verkoop in (carshades voor de achterportieren, en een paar dakdragers)
[ Voor 26% gewijzigd door -tom-562 op 03-11-2025 15:55 ]
Vaak bu'j te bang!
Hier ook! Bij mij komt de Zeekr X, die hadden een mooie aanbieding en een wat grotere batterij (Heb nu de 51kw versie).-tom-562 schreef op maandag 3 november 2025 @ 15:42:
Zojuist beëindiging van mijn PL contract aangevraagd bij VM. Binnenkort staat er een VW ID.4 voor de deur. Ben benieuwd of VM nog wat konijnen uit de hoge hoed tovert met het inleveren
Weet iemand eigenlijk wat de gevolgen zijn als je niet aan het inname protocol voldoet? Betaal je dan enkel je eigen risico of meer?
[ Voor 13% gewijzigd door deathmonkey op 03-11-2025 15:57 ]
Oh nee! Hoe kun je ons zo verraden!?-tom-562 schreef op maandag 3 november 2025 @ 15:42:
Edit:
Serieus, ik vind de MG4 wel lekker rijden dan een VW ID (welke dan ook) maar de VW is wel wat groter en op sommige punten comfortabeler dus ik snap je keus best. Om eerlijk te zijn, ik zou zelf nog niet weten wat ik hierna zou willen gaan rijden. Ik zoek meer iets speels dan iets alledaags en als bijvoorbeeld de Renault 5 een wat grotere accu had was dit zeker een optioe geweest.
Ik denk dat je het kart gevoel (ook al staat hij veel te hoog op zn poten) van de MG wel zult gaan missen.
De Zeekr X staat ook op mijn lijstje en ik ben benieuwd hoe die rijdt, helemaal als je die vergelijkt met de MG4. Wellicht kun jij daar al iets over zeggen?deathmonkey schreef op maandag 3 november 2025 @ 15:54:
[...]
Hier ook! Bij mij komt de Zeekr X, die hadden een mooie aanbieding en een wat grotere batterij (Heb nu de 51kw versie).
Weet iemand eigenlijk wat de gevolgen zijn als je niet aan het inname protocol voldoet? Betaal je dan enkel je eigen risico of meer?
Met 2 kleine kinderen en is wat extra ruimte wel fijn (zeker omdat we, nu de kinderen wat ouder zijn, weer willen gaan kamperenRacemol schreef op woensdag 5 november 2025 @ 08:39:
[...]
Oh nee! Hoe kun je ons zo verraden!?![]()
Serieus, ik vind de MG4 wel lekker rijden dan een VW ID (welke dan ook) maar de VW is wel wat groter en op sommige punten comfortabeler dus ik snap je keus best. Om eerlijk te zijn, ik zou zelf nog niet weten wat ik hierna zou willen gaan rijden. Ik zoek meer iets speels dan iets alledaags en als bijvoorbeeld de Renault 5 een wat grotere accu had was dit zeker een optioe geweest.
Ik denk dat je het kart gevoel (ook al staat hij veel te hoog op zn poten) van de MG wel zult gaan missen.
Maar idd, na een proefrit in de ID.4 kan ik wel zeggen dat de MG4 echt een stuk scherper en sportiever stuurt
Ik snap eerlijk gezegd ook niet dat ze een soort van "M-pakket" (X-pakket?
[ Voor 6% gewijzigd door -tom-562 op 05-11-2025 08:46 ]
Vaak bu'j te bang!
Krijg m in December, dus de details heb ik nog niet voor je. Heb wel een proefrit gemaakt, dus kan je m'n eerste indruk vertellen.Racemol schreef op woensdag 5 november 2025 @ 08:43:
[...]
De Zeekr X staat ook op mijn lijstje en ik ben benieuwd hoe die rijdt, helemaal als je die vergelijkt met de MG4. Wellicht kun jij daar al iets over zeggen?
Even als achtergrond, voor de MG4 had ik een BMW 1 (benzine, automaat). Heerlijke auto om in te rijden, leuk sportief autootje. Omdat deze op een gegeven moment meer bij de garage stond dan op de oprit heb ik toen bij een Private Lease aanbieding van Van Mossel de MG4 genomen, nu een kleine 2 jaar geleden. Auto is iets minder sportief, maar heeft zeker nog eenelfde soort karakter.
Nu zag ik de Zeekr X mooi geprijst en dat is toch wel een stuk meer auto wat je krijgt. Toch een stuk luxer dan de MG, meer focus op comfort. Verder wel een heel andere auto. Focus ligt hier meer op comfort dan op sportiviteit. Auto is ook hoger, dus je gaat er minder hard mee door de bochten.
Ik rij redelijk veel kilometers, dus vond de upgrade het wel waard (betaal er €90 p/m meer voor). Bovendien heb ik nu de standard, met de 51Kwh batterij. Die voldoet opzich, maar ben wel altijd aan het plannen met laden. Die 69Kwh geeft toch meer vrijheid.
Ik heb bij de ID.4 bewust voor de 52kWh gekozen, dat scheelt mij in de basis al 50 euro in de maand, plus bij de 77kWh kreeg ik geen SEPP subsidie meer (dus uiteindelijk 110 euro in de maand). Qua range vergelijkbaar met de MG4 (alleen wel minder snel qua acceleratie helaas), maar wel 3-fase laden en 150kW snelladen. Vooral het 1 fase laden vond ik wel echt een nadeel bij de MG4 Standard. Van de 5x dat wel snel geladen hebben, was het 3x omdat we de accu gewoon niet vol kregen thuisdeathmonkey schreef op woensdag 5 november 2025 @ 09:15:
[...]
Krijg m in December, dus de details heb ik nog niet voor je. Heb wel een proefrit gemaakt, dus kan je m'n eerste indruk vertellen.
Even als achtergrond, voor de MG4 had ik een BMW 1 (benzine, automaat). Heerlijke auto om in te rijden, leuk sportief autootje. Omdat deze op een gegeven moment meer bij de garage stond dan op de oprit heb ik toen bij een Private Lease aanbieding van Van Mossel de MG4 genomen, nu een kleine 2 jaar geleden. Auto is iets minder sportief, maar heeft zeker nog eenelfde soort karakter.
Nu zag ik de Zeekr X mooi geprijst en dat is toch wel een stuk meer auto wat je krijgt. Toch een stuk luxer dan de MG, meer focus op comfort. Verder wel een heel andere auto. Focus ligt hier meer op comfort dan op sportiviteit. Auto is ook hoger, dus je gaat er minder hard mee door de bochten.
Ik rij redelijk veel kilometers, dus vond de upgrade het wel waard (betaal er €90 p/m meer voor). Bovendien heb ik nu de standard, met de 51Kwh batterij. Die voldoet opzich, maar ben wel altijd aan het plannen met laden. Die 69Kwh geeft toch meer vrijheid.
Ben benieuwd naar de afhandeling bij VM, tot op heden nog steeds geen reactie op mijn 'einde leasecontract' bericht die ik maandag heb gestuurd.
Vaak bu'j te bang!
X-power natuurlijk-tom-562 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 08:44:
[...]
Met 2 kleine kinderen en is wat extra ruimte wel fijn (zeker omdat we, nu de kinderen wat ouder zijn, weer willen gaan kamperen). En qua opties en laadcapaciteit ga ik er ook aardig op vooruit (en dat voor een paar euro meer per maand).
Maar idd, na een proefrit in de ID.4 kan ik wel zeggen dat de MG4 echt een stuk scherper en sportiever stuurt! Scheelt wel dat een ID.4 ook RWD is, dus het gevoel is wel prettig, alleen je merkt dat je met een grote zwaardere SUV achtige auto op weg bent (maar het stuurt al een stuk beter dan een FWD MG ZS of Hyundai Kona waar ik wel eens in gereden heb).
Ik snap eerlijk gezegd ook niet dat ze een soort van "M-pakket" (X-pakket?) hebben voor de MG4, dus standaard met sportiever en verlaagd onderstel
Ik ga de MG4 (standard) deze week ook inleveren. Voor de prijs van 24k nieuw een superieure auto vind ik. Relatief ruim, rijdt erg goed en stuurt lekker, zeer comfortabel afgeveerd en hobbels worden makkelijk opgevangen, verbruik is prima, lichten zijn goed, heerlijke stoel en stuurverwarming, kwaltieit van de lak is goed (donkergrijs metallic), zwarte hemel en stijlen, app werkte altijd (wel wat traag) en interieur van aardige kwaliteit en persoonlijk nauwelijks gedoe gehad met de software. Ik gok dat ik na 2 jaar nog op R42 zit? ACC werkte ook prima. Heb er rond de 30k mee gereden in 2 jaar.
Ohja, hij ziet er ook nog eens uniek en leuk uit tov de concurrentie.
Ook wat mindere dingen.
-Zo vind ik het scherm voor je neus echt veel te fel in het donker (ook in de minst felle stand). Dat heeft mij echt mateloos geirriteerd. Zou voor mij oprecht een deal-breaker kunnen zijn om deze auto ooit te kopen.
-Verder vind ik het vastzetten van de autogordel achter heel irritant. Deze schiet altijd de achterbank in. Met een kinderstoeltje supervervelend.
-Ook werkte Apple Carplay super slecht. Viel regelmatig uit en totaal geen seamless experience zeg maar. Werken met kabeltje was ook ruk. Overgestapt naar BT en dat werkt wel prima.
-Ook het opstarten duurt soms relatief lang waardoor je niet direct kan wegrijden
-Stoelverwarming die structureel automatisch standjes lager ging. Moet gewoon aan blijven en dan op maximaal.
-Zo nu en dan verloor het sterretje op het stuur zijn functie. Maar goed, dat was 1x per 6 weken oid.
Ik kom nooit in Italië met de MG4, dus daar kan het verschil niet in zittenBersonia schreef op maandag 3 november 2025 @ 12:05:
[...]
Als ik geen autostrade doe haal ik dat gemakkelijk hoor. Misschien heb jij een andere versie van de MG4.
MG4 Lurury 09/2024
Heb trouwens dezelfde versie en bouwjaar
Mijn auto heeft allerlei updates gehad voor het probleem van de turtle mode. Alleen nu moet ik steeds opnieuw elke keer het scherm opnieuw configureren en houdt die dat niet vast. Meerdere mensen problemen mee gehad en een oplossing voor?
Heb jij een overzicht van die updates? En btw, is de turtle mode verholpen?
Nee ik heb geen overzicht daarvan, turtle mode lijkt verholpen. In ieder geval toen ik hem ophaalde, daarna niet meer echt de accu laag gekregen.Mg4gebruiker schreef op woensdag 5 november 2025 @ 18:19:
Ben het ondertussen zeker, na de updates heb ik een kleinere actieradius, om precies te zijn, van 100% naar 6% haalde ik 402 km dat is juist geen 15kwh/100km. Ik vermoed dat de warmtepomp werking verslechterd is na de update, maar hoe kan je dat zeker weten?Oxellaar schreef op woensdag 5 november 2025 @ 11:57:
[...]
Ik kom nooit in Italië met de MG4, dus daar kan het verschil niet in zitten![]()
Heb trouwens dezelfde versie en bouwjaar
Wat ik wel ondervonden heb , ik woon in een heuvelachtige streek, is dat de eco sucks. Veel langere accelleratie nodig om op dezelfde snelheid te komen --> meer verbruik. Op 'normaal 'gaat alles veel vlotter en vlotter behandelbaar en als je jezelf kunt intomen om heel snel op te trekken blijft het verbruik redelijk stabiel. Belangrijk is ook dat je zelf met de pedaal omzichtig moet omgaan om niet te snel te accelereren en snel afremmen te vermijden, dus zeker geen ACC op de gewone wegen tenzij je zeker bent dat je een lang eind hebt voor de boeg zonder voorligger die je doet afremmen.
Het is een beetje zoals de wagen uit te laten lopen zonder echt uit te laten lopen, begrijp je. Ik heb dit ondervonden bij het rijden met OPD, gas bijgeven en gas afnemen maar niet gas geven en af laten remmen, blijf ik tussen 10kwh en 12.5 kwh verbruik, ik weet niet of je mij verstaat. Nadeel aan OPD is niet goed bij ACC--> agressief vertragen en optrekken en ook wel moeilijker het gas te doseren.
Nu moet ik nog een truk vinden voor op autostrade, misschien custom instellen en iedere keer switchen, ik zou natuurlijk graag de ACC willen gebruiken en zeker nu hij minder fel reageert op andere wagens in het verkeer, sedert laatste updates, denk ik dat het mogelijk moet zijn een goed resultaat te behalen qua gebruik want aan 125km/uur vliegen de kilowatjes er vliegensvlug door
Dit is mijn ervaring met de MG4, hopelijk hebben jullie er wat aan. En als iemand mij kan uitleggen over die warmtepomp dan hoor ik het graag. En die bridgestones die er op liggen, hoe kan ik nu zien of dit chineze makelij is?
Ik krijg die turtle mode nooit, heb gisteren gereden tot 6%, eesrte waarschuwing komt aan 20% maar zolang je rijd blijft het daarbij. Iedere keer dat de wagen opstart krijg ik weer de melding maar dat is het.Mg4gebruiker schreef op woensdag 5 november 2025 @ 18:19:
Kan het niet liggen aan de laadinstelling, staat ie bvb op laden tussen 20% en 80% . Die van mij staat altijd van 0% tot 100%, bij snelladen zet ik hem op 80% heeft toch geen zin om meer te zetten. Na het snelladen zet ik hem terug op 100%.
Ik weet het niet zeker hoor maar misschien zitten de ladingen ergens in het geheugen en stelt de computer die dan bij
Vergelijk jij het huidige verbruik met dat van bv september?Bersonia schreef op donderdag 6 november 2025 @ 01:03:
[...]
Ben het ondertussen zeker, na de updates heb ik een kleinere actieradius, om precies te zijn, van 100% naar 6% haalde ik 402 km dat is juist geen 15kwh/100km.
Ik vind verbruiken van 15 kWh, 12,5 kWh en 10 kWh per 100 kilometer erg netjes, daar zou ik me geen zorgen over maken. Met dit weer zit ik zelf vaak rond de 16 a 19 kWh per 100 kilometer, en dat is nog zonder op de snelweg te hebben gereden. Wel met de kachel lekker aan
Zoals Bersonia al aangaf, heb je altijd wat verlies bij remmen of regenereren. Bij regenereren is dat verlies iets kleiner dan bij gewoon remmen, maar het meest zuinig blijft om zoveel mogelijk te laten uitrollen en vooruit te denken, zodat je niet versnelt als het niet nodig is. Of je daar altijd zin in hebt is natuurlijk een ander verhaal; ik in ieder geval niet altijd.
Zoals Bersonia al aangaf, heb je altijd wat verlies bij remmen of regenereren. Bij regenereren is dat verlies iets kleiner dan bij gewoon remmen, maar het meest zuinig blijft om zoveel mogelijk te laten uitrollen en vooruit te denken, zodat je niet versnelt als het niet nodig is. Of je daar altijd zin in hebt is natuurlijk een ander verhaal; ik in ieder geval niet altijd.
Dat is idd erg zuinig. Ik heb wel het idee dat ik niet achter diegene moet rijden met zo'n verbruik
Ik kom in de zomer echt niet verder van 15 kWh/100 km, en dan is 80% binnen de bebouwde kom of op provinciale weg
Vaak bu'j te bang!
In de zomer kom ik in principe tussen de 14/15 kWh/100 uit. In de winter gaat dit al snel richting de 19,5/20,5 kWh/100. Heb wel een warmte pomp.
Dat zijn idd ook mijn cijfers, zonder warmtepomp.Woutje34 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 15:43:
In de zomer kom ik in principe tussen de 14/15 kWh/100 uit. In de winter gaat dit al snel richting de 19,5/20,5 kWh/100. Heb wel een warmte pomp.
Vaak bu'j te bang!
Hier ook wel. Vandaag de MG4 ingeleverd. Komt zeker tzt op de shortlist voor koop
Hier hetzelfde met een luxury. Wel met kanttekening dat als je lange stukken rijdt het verbruik nog iets kan zakken naar 17 a 18.Woutje34 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 15:43:
Deden ze nog moeilijk over eventuele (gebruiks)schades? Ik mag m binnenkort inleveren.STIMPPYYY schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 16:13:
Hier ook wel. Vandaag de MG4 ingeleverd. Komt zeker tzt op de shortlist voor koop
Lichte kras - buitenrand-op 1 velg en andere velg/wieldop had ik een stoepje ooit geraakt (5cm). Buiten dat zat er verder ook geen schade op. Deden daarnaast ook niet moeilijk.deathmonkey schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 18:58:
[...]
Deden ze nog moeilijk over eventuele (gebruiks)schades? Ik mag m binnenkort inleveren.
Ik weet eigenlijk niet wat ze doen met die 2 velgen/wieldoppen verder eerlijk gezegd. Eigen risico is 150 euro. Dus even afwachten.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ja vroeg me af of dat geld met op zichzelf staande schades. Heb 2 kleine krasjes, dus hoopp niet dat ze alles ,los gaan tellen.STIMPPYYY schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 19:32:
[...]
Lichte kras - buitenrand-op 1 velg en andere velg/wieldop had ik een stoepje ooit geraakt (5cm). Buiten dat zat er verder ook geen schade op. Deden daarnaast ook niet moeilijk.
Ik weet eigenlijk niet wat ze doen met die 2 velgen/wieldoppen verder eerlijk gezegd. Eigen risico is 150 euro. Dus even afwachten.
Je mag schades van 5cm aaneensluitend hebben op de velg. Ik neem aan dat herstel niet 2x 150 eur kost. Sterker nog, een auto bevat redelijkerwijs natuurlijk ‘schade’ naarmate gebruik.deathmonkey schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 20:01:
[...]
Ja vroeg me af of dat geld met op zichzelf staande schades. Heb 2 kleine krasjes, dus hoopp niet dat ze alles ,los gaan tellen.
Ah volgens mij weet ik welke het is. De oudste zei laatst al "waar is de oranje MG" bij het ophalen/wegbrengen van de jongsteWoutje34 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 19:58:
***members only***
Mooi zuur iig, ben benieuwd of dat contact nog uitloopt op iets
Als het 2x150 kost kan je hem beter tegen een boom parkeren, dat zou dan goedkoper zijnSTIMPPYYY schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 20:53:
[...]
Je mag schades van 5cm aaneensluitend hebben op de velg. Ik neem aan dat herstel niet 2x 150 eur kost. Sterker nog, een auto bevat redelijkerwijs natuurlijk ‘schade’ naarmate gebruik.
[ Voor 46% gewijzigd door -tom-562 op 07-11-2025 21:48 ]
Vaak bu'j te bang!
Met einde oktober, in september had ik zelfs eenmaal 470km na een 100% lading (langzame lading)Mg4gebruiker schreef op donderdag 6 november 2025 @ 20:22:
[...]
Vergelijk jij het huidige verbruik met dat van bv september?
Het viel me meteen op na de updates, voorheen had de knop om de AC (die op het dashboard die verlicht is ) geen verandering in de geschatte actieradius, enkel als je switcht tussen de modussen voor het rijden. Op ECO zetten heeft identiek dezelfde waarde als de airco uitschakelen, volgens mij dus gewoon intertainment voor de goed gelovige bestuurder.
Eigenlijk vreemd want die updates gingen eigenlijk over het rem en regeneratie systeem, goed voelbaar bij ACC, een verbetering.
Vanmorgen echter ging mijn vrouw bijna door het dak, blijkbaar is de noodstop terug geactiveerd na de updates. Gelukkig slechts aan 15km/uur maar toch, voelde aan als tegen een muur rijden, voetganger die plots over wilde
Is het nodig om de wagen te resetten na de updates om zeker te zijn dat die doorgevoerd worden (batterij los) ?
En dan nog èènmaal, hoe zit dat nu met die chinese Bridgestones?
Haha, ik rijd nochtans heel vlot, de meeste gasolie wagens laat ik gewoon achter me. Ik denk dat het hem zit in de modus waarmee je rijd, NORMAAL komt er bij mij het best uit en dat komt (volgens mij) omdat er onmiddelijk veel power beschikbaar is zonder veel gas te geven. Als ik de wagen op ECO zet duurt het veel langer, met dieper ingedrukt pedaal, om op dezelfde snelheid te geraken. Test maar eens uit-tom-562 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 14:35:
Dat is idd erg zuinig. Ik heb wel het idee dat ik niet achter diegene moet rijden met zo'n verbruikIk kom in de zomer echt niet verder van 15 kWh/100 km, en dan is 80% binnen de bebouwde kom of op provinciale weg
Ik spreek van snelheden van 0 km/h naar 75km/h, zelfs korte lichte hellingen ga je heel vlot over op die manier.
Het enige alternatief zou anders zijn dat ik een betere bestuurder ben, wat denk je, eens testen?
By the way, of ik nu de airco aanleg of op SPORT zet dan krijg je dezelfde vermindering op de actieradius, een beetje te voorspelbaar toch?
Mijn ER heeft in eco meer dan voldoende power om vlotjes mee te komen.
De AC inschakelen heeft bij mij vanaf dag 1 effect gehad op de range. Maar in november gaat de AC meer verwarmen dan in oktober. Wellicht vermindert de range dan meer dan een maand eerder.
Wat betreft die banden, dat zijn de woorden van de dealer geweest. Maar je kunt het zelf checken. Hoe kan je vinden op https://www.michelin.nl/a...legd-hoe-leest-u-een-band
Via de fabriekscode kan je het land van productie vinden.
De AC inschakelen heeft bij mij vanaf dag 1 effect gehad op de range. Maar in november gaat de AC meer verwarmen dan in oktober. Wellicht vermindert de range dan meer dan een maand eerder.
Wat betreft die banden, dat zijn de woorden van de dealer geweest. Maar je kunt het zelf checken. Hoe kan je vinden op https://www.michelin.nl/a...legd-hoe-leest-u-een-band
Nu het weer wat vroeger donker is, komt er weer een irritatie boven...
Het felle scherm van de kilometerteller
Het grote scherm is ook aan de felle kant, ze zouden beide een flink stuk donkerder mogen van mij.
Weet iemand of er een verduisterd folie of screenprotector is te krijgen?
Ik kan alleen gewone heldere protectors vinden
Het grote scherm is ook aan de felle kant, ze zouden beide een flink stuk donkerder mogen van mij.
Zou gewoon raamfolie op zeg 30% / 35% werken? Ik denk dat je daar een heel eind mee komt.
Dit is ook bloed irritant. Ooit doorgegeven aan de dealer en ze zouden ernaar kijken. Laat niet te raden over dat er nooit iets mee is gebeurt.Oxellaar schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:51:
Je kan gewoon bij de Action folie halen en dat eroverheen plakken, dat heb ik ook gedaan. Is van Dunlop geloof ik. Moet je zelf even op maat knippen maar kost geen knoop.
Mr. T.
Hi, hoe ziet de parking sensor er uit in de MG4 Standard editie? Een zoektocht langs youtube, google en social media levert geen concrete informatie op. Alle content gaat over de 360 camera, maar die zit niet in de standard editie.
Doet de parking sensor alleen biepen? Of komt er ook een radar te voorschijn op het scherm?
Doet de parking sensor alleen biepen? Of komt er ook een radar te voorschijn op het scherm?
Er komt ook een radar in beeld met het aantal cmHybridTheory schreef op zondag 9 november 2025 @ 23:35:
Hi, hoe ziet de parking sensor er uit in de MG4 Standard editie? Een zoektocht langs youtube, google en social media levert geen concrete informatie op. Alle content gaat over de 360 camera, maar die zit niet in de standard editie.
Vaak bu'j te bang!
Werkt trouwens meestal goed, maar niet altijd. Altijd zelf goed blijven kijken, een dun paaltje ziet ie soms pas laat. Dat gezegd, heb nog niks geraakt dus het werkt goed genoegHybridTheory schreef op zondag 9 november 2025 @ 23:35:
Dankjewel voor de 2 bovenstaande antwoorden! Dat helpt veeldeathmonkey schreef op maandag 10 november 2025 @ 08:48:
[...]
Werkt trouwens meestal goed, maar niet altijd. Altijd zelf goed blijven kijken, een dun paaltje ziet ie soms pas laat. Dat gezegd, heb nog niks geraakt dus het werkt goed genoegVoorkant heeft trouwens geen sensoren.
Een paaltje zou ik hopelijk al gezien hebben voordat ik achteruit in het parkeervakje rijd.
Bij VM zijn er flinke aanbiedingen voor de occasion lease (vanaf 299,0 bij 5km). Ook op de nieuwprijs zit nu 8,5k korting. (RIP restwaarde van bestaande MG4s)
Zo komt in een MG4 rijden wel erg dichtbij
Ik kom even klagen. Mijn auto heeft twee maanden bij de garage gestaan om de laadpoort te fiksen. Toen we hem nét twee weken terug hadden ontdekten we dat de koelvloeistof van accu koeling op onze oprit lag; de tank was leeg. Dus heeft ie weer drie weken bij de garage gestaan om het lek te vinden / te dichten. Nu hebben we onze auto weer terug maar nu is de verwarming defect (volgens de garage geen spanning op de PTC). Best koud als je ook nog de airco aan moet hebben omdat je ruit anders beslaat. Ben er al weer voor langs geweest, maar ze konden niet in één keer een diagnose stellen voor dit probleem. Komende vrijdag weer opnieuw naar de garage.
TLDR: Onze auto heeft de afgelopen vier maanden meer bij de garage gestaan dan op onze oprit.
We zijn aan het sparen voor een andere auto.
Voor de mensen die nog twijfelen over het kopen van een MG4: Afrader.
TLDR: Onze auto heeft de afgelopen vier maanden meer bij de garage gestaan dan op onze oprit.
32.500 voor een extended range is echt een goede deal.HybridTheory schreef op maandag 10 november 2025 @ 14:33:
[...]
Dankjewel voor de 2 bovenstaande antwoorden! Dat helpt veel![]()
Een paaltje zou ik hopelijk al gezien hebben voordat ik achteruit in het parkeervakje rijd.
Bij VM zijn er flinke aanbiedingen voor de occasion lease (vanaf 299,0 bij 5km). Ook op de nieuwprijs zit nu 8,5k korting. (RIP restwaarde van bestaande MG4s)
Zo komt in een MG4 rijden wel erg dichtbij
is dat op de minst heldere stand? Ze kunnen allebei minder fel ingesteld worden, ik heb er geen last van.Oxellaar schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:51:
Alleen als mijn telefoon gekoppeld is gebeurt het dat het scherm te fel is, maar dat ligt dan aan de app op de phone.
Dank voor de tip, ik bekijk dat even.Mg4gebruiker schreef op zondag 9 november 2025 @ 06:26:
Ergens is het normaal dat het verbruik stijgt bij het kouder worden, maar mij was vertelt dat ik daar geen last van zou hebben omdat er een warmtepomp in zit. Duidelijk een verkooppraatje waarmee ik over de lijn getrokken ben of helpt een warmtepomp wel??
Zou het verstandig zijn om de banden iets meer op druk te brengen in de winter om veiliger te rijden?
Het zijn bridgestones 235/45/R18
Afgelopen weekend getekend voor een blauwe MG4 occasion met 9k op de teller in de uitvoering Luxury. Voor mij wordt het de eerste elektrische auto na benzine en hybride te hebben gereden. Dankzij dit topic wel een aantal zaken extra kunnen controleren en aangekaart! Ik hoop hem over een aantal weken te ontvangen.
Kan je dan niet beter 2.5k meer betalen voor de XPower en hopen dat die niet trilt?nietnormaal schreef op maandag 10 november 2025 @ 21:52:
32.500 voor een extended range is echt een goede deal.
Sterker nog, op de MG configurator is de ER € 34.100 incl. BTW en de XP € 35.100 incl. BTW.
Ja beide schermen vindt ik veel te fel!Bersonia schreef op maandag 10 november 2025 @ 23:59:
[...]
is dat op de minst heldere stand? Ze kunnen allebei minder fel ingesteld worden, ik heb er geen last van.
Alleen als mijn telefoon gekoppeld is gebeurt het dat het scherm te fel is, maar dat ligt dan aan de app op de phone.
De dimstanden van het kleine scherm slaat nergens op.
Zelfs bij de laagste stand moet je haast factor 50 op je gezicht hebben
Ik snap ook niet waarom je ze niet tot bijna uit kan dimmen.
Maar ik ga eens folie proberen
Welkom! We zeuren hier wel lekker vaak maar uiteindelijk is het een prima auto die heerlijk rijdt, dus veel plezier er mee!LightLuke schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 08:22:
Afgelopen weekend getekend voor een blauwe MG4 occasion met 9k op de teller in de uitvoering Luxury. Voor mij wordt het de eerste elektrische auto na benzine en hybride te hebben gereden. Dankzij dit topic wel een aantal zaken extra kunnen controleren en aangekaart! Ik hoop hem over een aantal weken te ontvangen.
Het helpt wel bij aankoop om er even alert op te zijn, maar het is inderdaad makkelijker negatieve verhalen te vinden dan de positieve. Maar de eerste indruk was zeer positief en ik hoop wat bijdrages te leveren aan dit topic 😃Racemol schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 08:49:
Welkom! We zeuren hier wel lekker vaak maar uiteindelijk is het een prima auto die heerlijk rijdt, dus veel plezier er mee!
Dat is inderdaad een hele nare historie en het klinkt alsof je een flink maandagochtendmodel te pakken hebt. Maar om op basis van die ervaring iedereen af te raden een MG4 te kopen is wat overdreven. Ik heb "de mijne" achter moeten laten bij mijn oud-werkgever maar vond het echt een heerlijke auto.Marijnus schreef op maandag 10 november 2025 @ 20:10:
Ik kom even klagen. Mijn auto heeft twee maanden bij de garage gestaan om de laadpoort te fiksen. Toen we hem nét twee weken terug hadden ontdekten we dat de koelvloeistof van accu koeling op onze oprit lag; de tank was leeg. Dus heeft ie weer drie weken bij de garage gestaan om het lek te vinden / te dichten. Nu hebben we onze auto weer terug maar nu is de verwarming defect (volgens de garage geen spanning op de PTC). Best koud als je ook nog de airco aan moet hebben omdat je ruit anders beslaat. Ben er al weer voor langs geweest, maar ze konden niet in één keer een diagnose stellen voor dit probleem. Komende vrijdag weer opnieuw naar de garage.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Het is natuurlijk aan iedereen om een eigen weging te maken van ervaringen van anderen. Maar op basis van mijn ervaring kan ik natuurlijk deze auto niet echt aanraden aan anderen.TFHfony schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 11:05:
[...]
Dat is inderdaad een hele nare historie en het klinkt alsof je een flink maandagochtendmodel te pakken hebt. Maar om op basis van die ervaring iedereen af te raden een MG4 te kopen is wat overdreven. Ik heb "de mijne" achter moeten laten bij mijn oud-werkgever maar vond het echt een heerlijke auto.
Niet alleen vanwege de problemen met de auto, maar ook vanwege de service.
Ik merk gewoon dat het bij mijn servicepunt een enorme chaos is. Vaak is niet duidelijk of er een leenauto beschikbaar is. Ze zijn enorm druk, het inplannen van normaal onderhoud moet maanden van tevoren. Bij het bestellen van onderdelen weten ze niet of deze onderdelen in het magazijn op voorraad zijn. En als ze niet op voorraad blijken te zijn hebben ze geen idee hoe lang een levering duurt. En ga zo maar door. Communicatie is ook niet op orde.
Voorbeeldje: Mijn auto moest opgehaald worden door een sleepdienst (vanwege het koelvloeistof lek). Na een telefoontje naar mijn garage (MG Nijmegen) kreeg ik het advies om de MG pechhulp te bellen. Vervolgens krijg ik van de pechhulp te horen dat zij de opdracht moeten krijgen van het service punt, omdat het mij anders geld kost. Dus ik weer terug naar het service punt bellen. Een paar uur later krijg ik een telefoontje van de sleepdienst: "We komen er aan en nemen je auto mee naar Tiel". Grote verbazing want mijn garage zit dus in Oosterhout (Nijmegen). Drie telefoontjes later en nadat het filiaal in Tiel er bij betrokken was, was het eindelijk geregeld: mijn auto zou naar Nijmegen gaan. Tot op het laatste moment was het echter niet duidelijk of ik wél of niet mee moest rijden met de sleepdienst om vervangend vervoer op te halen.
Uiteindelijk is het geregeld: Mijn auto is netjes opgehaald en de volgende ochtend stond hier een chauffeur op de stoep met een leenauto (die ik echt nodig had vanwege mijn werk). Maar man man man, wat heeft het mij een tijd gekost...
Daarnaast (dit is speculatie): het lijkt mij dat de lek van de koelvloeistof veroorzaakt is door de reparatie die ze eerder hebben gedaan. Bij het fixen van de laadpoort hebben ze de complete HV accu onder de auto uit gehad. Het is wel heel toevallig dat er kort daarna een koelvloeistof lek achterin de auto blijkt te zijn.
Dus: ja, mijn auto is vast een maandagochtendmodel. Maar als dat goed werd opgelost had je mij niet horen klagen.
Ps. Ik ben nu geswitcht naar het servicepunt in Tiel (voor mij een stuk verder rijden). Ik hoop daar op betere ervaringen.
Wij zijn momenteel in Noord Italië. Afgelopen donderdag heeft de MG4 zijn tweede beurt gehad en vrijdagmorgen vroeg zijn we vertrokken. De afgelopen dagen veel op hoogte gereden, Alagna Valsesia, Alpe de Mera en Biemonte. Heel veel haarspeldbochten en deels reeds verijsde smalle wegen. De MG4 houdt zich prima, de Conti allseasons geven geen krimp. Het weggedrag in de bergen doet me denken aan mijn eerste auto ooit, een Mini 1275 GT. 😂
:strip_exif()/f/image/yr522G5H3XKq81edAyFKFwj2.jpg?f=fotoalbum_large)
Alle bezitters met een gemankeerde MG4 wens ik veel sterkte.
:strip_exif()/f/image/yr522G5H3XKq81edAyFKFwj2.jpg?f=fotoalbum_large)
Alle bezitters met een gemankeerde MG4 wens ik veel sterkte.
Ik zou zelf niet de xpower nemen. Die is minder zuinig, kleinere accu volgens mij. wel 4x4. 520km tov 385km. Hard optrekken is af en toe leuk, maar dat doe ik tenminste amper nog. Het is dus maar net wat je belangrijk vindt en dat moet je toch echt zelf bepalenTheBrut3 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 08:31:
[...]
Kan je dan niet beter 2.5k meer betalen voor de XPower en hopen dat die niet trilt?
Sterker nog, op de MG configurator is de ER € 34.100 incl. BTW en de XP € 35.100 incl. BTW.
Ik zou denk ik wel voor een voorraad auto gaan, zodat je hem kan testen. Dan weet je zeker dat hij goed is. Wel even checken of ze hem niet al die tijd met een te volle accu hebben laten staan.
[ Voor 14% gewijzigd door nietnormaal op 11-11-2025 21:23 ]
Ik heb met Tiel de beste ervaring. Nijmegen was altijd een zooitje bij de service desk. Monteurs ook erg verschillend. Er zit 1 goede. Een andere monteur reed een keer mee vanwege trilling en krakend pulserend geluid in het stuur bij rijden (ook nooit opgelost). Die vertelde me doodleuk dat dit voorkomt bij een budgetauto met voorwiel aandrijvingMarijnus schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 11:57:
[...]
Ps. Ik ben nu geswitcht naar het servicepunt in Tiel (voor mij een stuk verder rijden). Ik hoop daar op betere ervaringen.
Binnenkort nieuwe banden, dan hoop ik van het trillen af te zijn.
Als er ooit een WP wordt gemaakt die geen energie verbruikt dan zijn we meteen van een wereldwijd energieprobleem af.Bersonia schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 00:04:
[...]
Dank voor de tip, ik bekijk dat even.![]()
Ergens is het normaal dat het verbruik stijgt bij het kouder worden, maar mij was vertelt dat ik daar geen last van zou hebben omdat er een warmtepomp in zit. Duidelijk een verkooppraatje waarmee ik over de lijn getrokken ben of helpt een warmtepomp wel??
Zou het verstandig zijn om de banden iets meer op druk te brengen in de winter om veiliger te rijden?
Het zijn bridgestones 235/45/R18
Zoek eens op hoe een WP werkt. Dan snap je dat hij minder energie verbruikt dan een gewone kachel obv spiraalverwarming.
Ja. Check maar eens je bandenspanning (af te lezen op dashboard). Zorg dat je minimaal 2.7 in de banden hebt als ze nog niet warm zijn. Ik rij zelfs in deze periode met 2.8.
Wanneer was jij voor het laatst in Oosterhout voor een service?nietnormaal schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 21:28:
[...]
Ik heb met Tiel de beste ervaring. Nijmegen was altijd een zooitje bij de service desk. Monteurs ook erg verschillend. Er zit 1 goede. Een andere monteur reed een keer mee vanwege trilling en krakend pulserend geluid in het stuur bij rijden (ook nooit opgelost). Die vertelde me doodleuk dat dit voorkomt bij een budgetauto met voorwiel aandrijving![]()
Binnenkort nieuwe banden, dan hoop ik van het trillen af te zijn.
Ik merk de laatste tijd iets soortgelijks. Hij stuurt 'vager' dan voorheen. Andere stuur-modes geprobeert maar het gebeurt overal. Bij mij is het voornamelijk te merken in flauwe bochten. Als je dan net een tikje aan je stuur geeft reageert hij soms flink, en soms niet. Wat je dus geen zeker gevoel geeft omdat je niet kan voorspellen hoe ver je dan stuurt.Jules B schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 08:54:
Hallo allemaal,
Het is alleen niet altijd consistent, dus vaak is het er wel, maar soms ook niet. Wellicht heeft het bij mij wat met de stuurbekrachtiging te maken, want ik heb de laatste tijd al een paar keer een EPS error gekregen. Waarbij de stuurbekrachtiging op dat moment even een paar seconden helemaal weg was. Gelukkig toen ik rechtdoor reed, maar toch niet fijn. Binnenkort eens voor naar de garage.
Dan kunnen ze ook de krakende bestuurdersstoel eens aanpakken, en naar het entertainment scherm kijken wat soms gewoon uitvalt en na een paar minuten weer opstart. Oh, en de LKS updaten. Die probeert me nog altijd te vermoorden
Verder wel nog altijd een erg fijne auto! Hopen dat ze er in Roermond raad mee weten. Iemand daar al ooit geweest toevallig?
MADE IN CHINAMg4gebruiker schreef op zondag 9 november 2025 @ 06:26:
Heb je dan niet het gevoel dat ie meer stuitert zoals op de kasseien of betonplaat naden, enz..Mg4gebruiker schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 23:28:
[...]
Ja. Check maar eens je bandenspanning (af te lezen op dashboard). Zorg dat je minimaal 2.7 in de banden hebt als ze nog niet warm zijn. Ik rij zelfs in deze periode met 2.8.