TheBrut3 schreef op maandag 29 september 2025 @ 11:24:
Zijn er eigenlijk ook mensen met een probleemloze MG4? Als ik hier in het topic en op internet lees, dan heeft elke auto wel problemen. Meestal softwarematig, maar ook meer dan eens de hardware.
Dit weekend kwam de gedachte op dat een XPower misschien wel grappig is, zeker voor de huidige prijs van €35k. Dit als voorloper op een Cyber GTS coupe, als die ooit uitkomt. Maar vervolgens lees ik dat elke auto in meer of mindere mate trilt bij snelheden vanaf +/-100, dat ze soms automatisch in de ankers gaan en dat lane assist ook gekke dingen doet. Waarbij MG 0,0 inzet heeft om het probleem op te lossen en van van Mossel hoef je ook niets te verwachten. Dat is de 25 jaar dat ik ze ken niet anders geweest, hebben ze goed bij PON afgekeken toen ze nog regionale VW dealer waren.
Het is allemaal niet uitnodigend om nu of in de toekomst een MG model te kopen.
Helaas niets in het leven is perfect, er is altijd wel iets te wensen over, dat houd ons bezig om iets nog beter proberen te maken.
Heb bijna 2 jaar gereden in een MG4 Luxery, vond het een zeer fijn rijdende auto, lekker stil en echt een fijn sturende auto. Ja hij had wat kuren met de LKA (Lane Keep Assist) en airco die soms niet wilde starten, doch deze werden keurig verholpen met een software update. Je schrijft dat elke auto min of meer trilde, doch dit moet ik toch echt tegenspreken, mijn MG4 had daar absoluut geen last van, geen trillingen bij wat voor snelheid dan ook. Als ik ergens over zou moeten zeiken, dan was het het aanraakscherm wat af en toe niet of heel slecht reageerde op aanrakingen, snelladen was probleemloos, maar bij langzaamladen af en toe een rituaal om hem aan de gang te krijgen en oh wee shit als je wat vergeten was om uit de auto te pakken, deur openen en hij stopte dan met laden. Het geluid van de multimedia daarintegen was weer een genot om naar te luisteren in de MG4, beter dan in mijn huidige auto.
Ja dan PON, algemeen bekent dat het een gluiperige boef met streken is die er alles aan doet om onder garantie claims uit te komen met de dooddoener dat het een product eigenschap is en je zelf de reparatie laat betalen en soms bij godsgratie een klein deeltje toegeeft. Maar het gaat dan ook niet voor niets een stuk minder met de VW groep, de AUDI verliest ook zijn glans net als meer modellen van dat concern. Nu doen de Europese auto's het bij meerdere fabrikanten steeds minder, denk bijvoorbeeld aan de Stellantis groep die bagger verkoopt met ingebouwde tijdbommen die je na een tijd als eigenaar een hoop geld kunnen gaan kosten als de riem in het oliebad breekt. Hoe groter een bedrijf wordt, des te beroerder ze lijken te worden op het gebied van service, maar hoogmoed komt voor de val. Bij Van Mossel gaat het wel eens fout omdat er veel tussenschijven lijken te bestaan tussen de diverse afdelingen en daar gaat het wel eens fout, de communicatie in het algemeen is al lastig en hoe meer tussenstations des te lastiger het wordt. Zelf geen problemen met Van Mossel gehad, al moet je wel eens geduld hebben als het ergens hapert in de communicatie, doch zelf wel ervaren dat men van goede wil is.
Ga eens praten met Michel Schuiff in de Van Mossel vestiging in Rotterdam, fijne verkoper die mij prima geholpen heeft, ook toen ik problemen had de software en de airco. Het zijn vaak de mensen die een steekje laten vallen als er hier klachten komen en ze niet goed worden opgelost en soms ligt het aan je zelf, wie goed doet goed ontmoet.
Met de MG4 is in weze niets mis, vond het een zeer fijne auto en durf dat dan ook hier weer rustig te beamen en zal hem dan ook zeker niet afkraken..Rijd nu rond in een wat grotere Koreaan, hogere zit en meer ruimte en iets groter rijbereik en iets meer luxe dan in mijn daarvoor ingeruilde MG4, daarintegen was de MG4 wel iets stiller, reed toch effe fijner en zeker het geluid van het infotainment klonk beter. De koreaan heeft/komt over als de betere met software, stabieler/volwassener en luistert beter naar aanrakingen, laden zowel snel als langzaam gaat zonder gezeur, stekker erin en gaan. Alles doet het zoals je kan verwachten, 7 jaar garantie op de auto en 10jaar op de hoogspanningsaccu, Is ie perfect.... nee hoor, ook mijn koreaan heeft een paar kleine software hikjes die voor verbetering vatbaar zijn, doch niets ernstigs of storends, meer wensen voor verbetering, zoals gezegd, niets is perfect.
De Koreanen en de jappen doen hun best en dan lopen ze hier in Europa te klagen, maar hebben ze dat niet aan hun zelf te danken, zo geweldig zijn ze al lang niet meer en voor een kleinigheidje luxe willen ze het onderste uit de kan. Wat is nu nog een MB of BMW, zag er de laatste tijd toch niet meer uit, helemaal naar de smaak van Azië. Ik weet het niet, ben geen kenner van Franse auto's denk dat alleen Renault nog een beetje begrijpt wat de mensen willen en dat ook nog redelijk geprijst weet aan te bieden, ach het is maar wat je zoekt.
De MG4 XPower is leuk, de MG Cyber GTS is een mooi concept en de MG Cyberster een prachtige cabriolet coupe, denk dat je er een hoop plezier mee kan beleven, ik heb iig geen nare herinneringen aan mijn MG4 als auto en heb er met plezier en zonder trillingen in gereden....... het enige waar ik minder blij van werd was de inruil, Als je als organisatie gaat stunten met je prijzen dan is dat niet zo gunstig voor degenen die hem reeds in eigendom hebben gekocht.
Mijn Tip: Scherp onderhandelen, en als je wat in te ruilen hebt, ga dan zeker niet blind op de praatjes en inruilaanbod van Van Mossel en ga ook even te rade bij Wij Kopen Auto of de ANWB en andere clubs die misschien een wel veel betere prijs voor je auto bieden. VOORAL scherp onderhandelen, elektrische auto's zijn niet populair, zakken als een baksteen in waarde, wegen tonnen en onze overheid is zoals bekent zeer onbetrouwbaar en rukken ons straks met een glimlach een poot uit je lijf.