• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:37

-tom-562

Oliesjeik

STIMPPYYY schreef op woensdag 10 september 2025 @ 09:13:
[...]

Donkergrijs is de mooiste, maar ge kiekt maar ;), bntw is die stoel- en stuurverwarming wel echt relaxed. Snap niet dat het niet standaard een optie is geweest. Zo voelt het wel. Vanchotend weer enkel aangehad en dan rijd je toch in de stad 12.9/100 ipv 18,6/100. Die verwarming zuipt toch wel veel.

Ik heb gisteren een andere auto gekozen. Stond toevallig een occassion op JustLease. We rijden zo weinig en alleen maar binnendoor. Scheelt me ruim 160 euro p/m.
Donkergrijs is wel mooi (ik dacht dat het over die zilver metallic ging).
Kon je je subsidie meenemen? Want je hebt SEPP gekregen voor een nieuwe auto (toch weer 6 tientjes in de maand), en nu ga je 2e hands leasen

Vaak bu'j te bang!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:22
-tom-562 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 14:08:
[...]

Donkergrijs is wel mooi (ik dacht dat het over die zilver metallic ging).
Kon je je subsidie meenemen? Want je hebt SEPP gekregen voor een nieuwe auto (toch weer 6 tientjes in de maand), en nu ga je 2e hands leasen
Donkergrijs ja, dat is de mooiste (vind ik, stoerste blijven blauw, groen en oranje natuurlijk)

Geen idee, ga ik wel vanuit. Het was 2000 euro destijds. Ik heb RVO een poos geleden bericht en heb telefonisch met ze gesproken. De subsidie is op naam en auto. Je kunt een verzoek tot kentekenwijziging doorgeven.
Wat ze mij destijds vertelde is dat je subsidie blijft toegekend en je dus ook een auto, ook 2e hands, mag kopen en nog steeds recht hebt op subidie (wilde kopen, maar voor 280 leasen, daar kan ik helemaal niet meer voor kopen. Bij de huidige MG was dat al een lastige use-case).

Dus stel je hebt 3k subsidie toegekent gekregen, je hebt daarvan 1200 euro (in mijn geval) verbruikt behoud je de overige 1800 euro. Of dat nu een occassion is of niet. Mijn verwachting destijds was ik heb 1200 gehad en daarmee nog recht op 800 bij een occassion, dat is niet het geval en behoud het volledige bedrag.

• Bersonia
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 14-09 23:03
Hallo Mg4gebruiker, zoals eerder beschreven de afbeeldingen van de lijst onder de knop "productinformatie"
Misschien eerst nog een paar vraagjes over de ENG-modus, afbeeldingen heb ik hier eerder gepost, wat wordt er bedoeld met systeem herstart? En daar juist onder, terug naar fabrieksinstellingen , ben je dan ook de updates kwijt?

produktinfo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FO0XIJe8pcgp3SDYE-g05b-UTRI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vURaRhbeJjUTYpCrPnO1hjdd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TMhTIt_lOrgpxkr_ADGih0If7ts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7UbEOzpYRkH5iy9LMQbLvhVe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yAkS3zBjrFVcUywJAd5skoc0tlI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mp4nYy7bPDpp7wh1OIhUlAQG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rg_j8y_sOhrftZUBgqtSLYLCc2I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uYtbLoLkjOHfmdGpjg96BOLl.jpg?f=fotoalbum_large

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:52
Interessante discussie over het gebruik/misbruik van opensource software in (oa) MG4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 16:29
Bersonia schreef op woensdag 10 september 2025 @ 23:20:
Hallo Mg4gebruiker, zoals eerder beschreven de afbeeldingen van de lijst onder de knop "productinformatie"
Misschien eerst nog een paar vraagjes over de ENG-modus, afbeeldingen heb ik hier eerder gepost, wat wordt er bedoeld met systeem herstart? En daar juist onder, terug naar fabrieksinstellingen , ben je dan ook de updates kwijt?
De eerste is volgens mij hetzelfde als 10 seconden de home knop ingedrukt houden. Dan start het systeem opnieuw op.
Wat je verliest bij naar fabrieksinstellingen kan ik alleen maar raden: net als op de pc ga je geheel terug naar de basis configuratie. In de meeste gevallen zijn alle updates dan weg.

• Bersonia
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 14-09 23:03
Dat klopt, gaat zelfs iets vlugger dan de homeknop inhouden, op het eerste gezicht is er niets veranderd. Die fabrieksinstellingen ben ik ook bang van, je zou wel eens gelijk kunnen hebben dat alles weg is ;)

Nu dat het gelukt is om in het geheim menu te komen, heb je soms ideeen wat ik wel kan controleren en eventueel aanpassen?

mvg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:25
Bersonia schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 20:42:
Nu dat het gelukt is om in het geheim menu te komen, heb je soms ideeen wat ik wel kan controleren en eventueel aanpassen?
Mijn advies in het 'geheime menu' is vooral kijken en niets aanpassen. Het is denk ik alleen maar om versienummers etc naar voren te halen, niet om ook echt zaken aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrelt
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online
Mee eens. Ik gebruik het om na een onderhouds beurt, de software wijzigingen te vergelijken met die van voor de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honderdjaar
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:25
Deze week een obd2 stekker aangeschaft (vgate icar pro 2s) en via carscanner gekeken wat de soh van batterij was na iets meer dan 2 jaar en 55k+ km.
Het systeem zei 96.6%.
Ik vond dit een goede score (ook al is dit getal natuurlijk een benadering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 16:29
Bersonia schreef op woensdag 10 september 2025 @ 23:20:

produktinfo
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De nummers achter de rubrieken kunnen een indicatie geven of jouw software up to date is. Deze serie van de MG4 is niet heel veel verkocht. Dat verklaart dat ik op andere forums weinig referenties vind waaraan jij het éen en ander kunt toetsen. Resteert niet veel meer dan gewoon vragen. Een lijst van omschrijvingen van de rubrieken kon ik ook 1,2,3 niet vinden. Maar een aantal ervan spreek voor zich. Zo is de versie van jouw infotainment systeem te vinden bij FICM MPU.

[ Voor 5% gewijzigd door Mg4gebruiker op 16-09-2025 16:04 ]

Pagina: 1 ... 68 69 Laatste