• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:13

-tom-562

Oliesjeik

STIMPPYYY schreef op woensdag 10 september 2025 @ 09:13:
[...]

Donkergrijs is de mooiste, maar ge kiekt maar ;), bntw is die stoel- en stuurverwarming wel echt relaxed. Snap niet dat het niet standaard een optie is geweest. Zo voelt het wel. Vanchotend weer enkel aangehad en dan rijd je toch in de stad 12.9/100 ipv 18,6/100. Die verwarming zuipt toch wel veel.

Ik heb gisteren een andere auto gekozen. Stond toevallig een occassion op JustLease. We rijden zo weinig en alleen maar binnendoor. Scheelt me ruim 160 euro p/m.
Donkergrijs is wel mooi (ik dacht dat het over die zilver metallic ging).
Kon je je subsidie meenemen? Want je hebt SEPP gekregen voor een nieuwe auto (toch weer 6 tientjes in de maand), en nu ga je 2e hands leasen

Vaak bu'j te bang!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:47
-tom-562 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 14:08:
[...]

Donkergrijs is wel mooi (ik dacht dat het over die zilver metallic ging).
Kon je je subsidie meenemen? Want je hebt SEPP gekregen voor een nieuwe auto (toch weer 6 tientjes in de maand), en nu ga je 2e hands leasen
Donkergrijs ja, dat is de mooiste (vind ik, stoerste blijven blauw, groen en oranje natuurlijk)

Geen idee, ga ik wel vanuit. Het was 2000 euro destijds. Ik heb RVO een poos geleden bericht en heb telefonisch met ze gesproken. De subsidie is op naam en auto. Je kunt een verzoek tot kentekenwijziging doorgeven.
Wat ze mij destijds vertelde is dat je subsidie blijft toegekend en je dus ook een auto, ook 2e hands, mag kopen en nog steeds recht hebt op subidie (wilde kopen, maar voor 280 leasen, daar kan ik helemaal niet meer voor kopen. Bij de huidige MG was dat al een lastige use-case).

Dus stel je hebt 3k subsidie toegekent gekregen, je hebt daarvan 1200 euro (in mijn geval) verbruikt behoud je de overige 1800 euro. Of dat nu een occassion is of niet. Mijn verwachting destijds was ik heb 1200 gehad en daarmee nog recht op 800 bij een occassion, dat is niet het geval en behoud het volledige bedrag.

• Bersonia
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 06-10 20:46
Hallo Mg4gebruiker, zoals eerder beschreven de afbeeldingen van de lijst onder de knop "productinformatie"
Misschien eerst nog een paar vraagjes over de ENG-modus, afbeeldingen heb ik hier eerder gepost, wat wordt er bedoeld met systeem herstart? En daar juist onder, terug naar fabrieksinstellingen , ben je dan ook de updates kwijt?

produktinfo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FO0XIJe8pcgp3SDYE-g05b-UTRI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vURaRhbeJjUTYpCrPnO1hjdd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TMhTIt_lOrgpxkr_ADGih0If7ts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7UbEOzpYRkH5iy9LMQbLvhVe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yAkS3zBjrFVcUywJAd5skoc0tlI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mp4nYy7bPDpp7wh1OIhUlAQG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rg_j8y_sOhrftZUBgqtSLYLCc2I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uYtbLoLkjOHfmdGpjg96BOLl.jpg?f=fotoalbum_large

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:07
Interessante discussie over het gebruik/misbruik van opensource software in (oa) MG4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 06-10 23:01
Bersonia schreef op woensdag 10 september 2025 @ 23:20:
Hallo Mg4gebruiker, zoals eerder beschreven de afbeeldingen van de lijst onder de knop "productinformatie"
Misschien eerst nog een paar vraagjes over de ENG-modus, afbeeldingen heb ik hier eerder gepost, wat wordt er bedoeld met systeem herstart? En daar juist onder, terug naar fabrieksinstellingen , ben je dan ook de updates kwijt?
De eerste is volgens mij hetzelfde als 10 seconden de home knop ingedrukt houden. Dan start het systeem opnieuw op.
Wat je verliest bij naar fabrieksinstellingen kan ik alleen maar raden: net als op de pc ga je geheel terug naar de basis configuratie. In de meeste gevallen zijn alle updates dan weg.

• Bersonia
Dat klopt, gaat zelfs iets vlugger dan de homeknop inhouden, op het eerste gezicht is er niets veranderd. Die fabrieksinstellingen ben ik ook bang van, je zou wel eens gelijk kunnen hebben dat alles weg is ;)

Nu dat het gelukt is om in het geheim menu te komen, heb je soms ideeen wat ik wel kan controleren en eventueel aanpassen?

mvg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10 21:54
Bersonia schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 20:42:
Nu dat het gelukt is om in het geheim menu te komen, heb je soms ideeen wat ik wel kan controleren en eventueel aanpassen?
Mijn advies in het 'geheime menu' is vooral kijken en niets aanpassen. Het is denk ik alleen maar om versienummers etc naar voren te halen, niet om ook echt zaken aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrelt
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online
Mee eens. Ik gebruik het om na een onderhouds beurt, de software wijzigingen te vergelijken met die van voor de beurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• honderdjaar
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-10 06:52
Deze week een obd2 stekker aangeschaft (vgate icar pro 2s) en via carscanner gekeken wat de soh van batterij was na iets meer dan 2 jaar en 55k+ km.
Het systeem zei 96.6%.
Ik vond dit een goede score (ook al is dit getal natuurlijk een benadering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
Bersonia schreef op woensdag 10 september 2025 @ 23:20:

produktinfo
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De nummers achter de rubrieken kunnen een indicatie geven of jouw software up to date is. Deze serie van de MG4 is niet heel veel verkocht. Dat verklaart dat ik op andere forums weinig referenties vind waaraan jij het éen en ander kunt toetsen. Resteert niet veel meer dan gewoon vragen. Een lijst van omschrijvingen van de rubrieken kon ik ook 1,2,3 niet vinden. Maar een aantal ervan spreek voor zich. Zo is de versie van jouw infotainment systeem te vinden bij FICM MPU.

[ Voor 5% gewijzigd door Mg4gebruiker op 16-09-2025 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racemol
Ik heb voor mijn tweede beurt ook maar een afspraak gemaakt in Tiel. Hopelijk kunnen ze daar wel netjes de software updaten en mijn laadpoort lampjes vervangen. Van Amsterdam heb ik al bijna een jaar niets meer gehoord... Bellen niet terug en op mail wordt sowieso niet gereageerd. Ik heb een klacht ingediend via de MG website maar ook daar nul reactie op ontvangen. Typisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Racemol schreef op woensdag 17 september 2025 @ 11:03:
Ik heb voor mijn tweede beurt ook maar een afspraak gemaakt in Tiel. Hopelijk kunnen ze daar wel netjes de software updaten en mijn laadpoort lampjes vervangen. Van Amsterdam heb ik al bijna een jaar niets meer gehoord... Bellen niet terug en op mail wordt sowieso niet gereageerd. Ik heb een klacht ingediend via de MG website maar ook daar nul reactie op ontvangen. Typisch.
Laadpoort lampjes? Misschien heb ik wat gemist of ze doen het van het begin af aan al niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racemol
deathmonkey schreef op woensdag 17 september 2025 @ 12:51:
[...]

Laadpoort lampjes? Misschien heb ik wat gemist of ze doen het van het begin af aan al niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k1RRBPPBDxB1QkfY4p5SWI1cKig=/800x/filters:strip_exif()/f/image/p2x0WJa6wVFhuxOIBel2rpyM.png?f=fotoalbum_large
Deze lampjes. Het zijn er 4 en tijdens het laden gaan ze pulsen naar hoeveel je vol bent. 0-25% gaat alleen het eerste lampje aan en bij 26-50% gaat ook het tweede lampje aan etc. Er zijn ook verschillende kleuren. Enfin bij mij waren ze er na een week al mee gestopt en VM heeft het nooit opgelost, auto is nu twee jaar.

• 19JeRo3n92
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:18
deathmonkey schreef op woensdag 17 september 2025 @ 12:51:
[...]

Bij mij deden de laadpoortlampjes vanaf fabriek ook al niet. Omdat ik eerlijk gezegd weinig vertrouwen heb in de manier waarop de dealer dit soort issues oppakken, ben ik er zelf maar ingedoken. Uiteindelijk ben ik hier zelf achter gekomen en heb ik het kunnen oplossen. Doe ook tegenwoordig de updates maar zelf....

YouTube: MG4 Charging lights not working potential fix!

[ Voor 25% gewijzigd door 19JeRo3n92 op 17-09-2025 20:43 ]

• STIMPPYYY
19JeRo3n92 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 20:35:
[...]

Bij mij deden de laadpoortlampjes vanaf fabriek ook al niet. Omdat ik eerlijk gezegd weinig vertrouwen heb in de manier waarop de dealer dit soort issues oppakken, ben ik er zelf maar ingedoken. Uiteindelijk ben ik hier zelf achter gekomen en heb ik het kunnen oplossen. Doe ook tegenwoordig de updates maar zelf....

Er staat in de comments, probeer eerst de accu pool eraf te halen voor een hard reset. Dit ipv direct de zekering te vervangen

• Mg4gebruiker
[...]

Doe jij dan ook zelf de calibraties als de updates dit vragen?

• 19JeRo3n92
Mg4gebruiker schreef op woensdag 17 september 2025 @ 21:55:
[...]

Doe jij dan ook zelf de calibraties als de updates dit vragen?
Deze calibraties worden automatisch uitgevoerd door een stukje met de auto te gaan rijden. Alleen de 360 graden camera kan tricky zijn.

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-10 10:00
STIMPPYYY schreef op woensdag 17 september 2025 @ 20:45:
[...]

Er staat in de comments, probeer eerst de accu pool eraf te halen voor een hard reset. Dit ipv direct de zekering te vervangen
Heeft me hier ook al een keer gered bij een vreemde situaties: Had een keer een raam die volledig open stond en met geen mogelijkheid meer dicht ging... Inmiddels ligt de benodigde steeksleutel (maat 10) in het dashboardkastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:23

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

[...]

En over welke updates hebben we het dan?

Mr. T.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HaraldBou
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21:19
TTommie schreef op zondag 21 september 2025 @ 00:26:
[...]

En over welke updates hebben we het dan?
Ja, zijn wij ook benieuwd naar en ook naar de manier waarop je dat doet.😇

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 19JeRo3n92
HaraldBou schreef op zondag 21 september 2025 @ 11:22:
[...]

Ja, zijn wij ook benieuwd naar en ook naar de manier waarop je dat doet.😇
Ik heb op aliexpress onderstaande dongle gekocht.

https://nl.aliexpress.com/item/1005008347742465.html

En door middel van deze stappen alle modules geüpdatete:

https://www.mgevs.com/thr....17679/page-4#post-321330

En inderdaad de lane assist module vier keer moeten updaten voordat deze succesvol was. Blijkbaar is dit een grote update welke vaak faalt. En kost ongeveer een uur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Van het weekend voor het eerst in bijna 2 jaar DC laden uitgeprobeerd. Niet echt rap op de standard, maar good enough zeg maar. Overigens is de boardcomputer wel erg conservatief. Gaf structureel minder km's aan dan dat ik nodig zou hebben om de bestemming te bereiken. Wat ik eigenlijk al vreemd vond, dus toch maar even die DC lader eraan gehangen. Bij thuiskomst uiteindelijk 10% over.

Het is wel een fijne reistauto verder. Stil, soepel en comfortabel. Alleen nog altijd last van trillingen in het stuur bij 105+ (vanaf begin af aan al).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
19JeRo3n92 schreef op maandag 22 september 2025 @ 08:44:
[...]

En inderdaad de lane assist module vier keer moeten updaten voordat deze succesvol was. Blijkbaar is dit een grote update welke vaak faalt. En kost ongeveer een uur.
Best wel spannend lijkt me :) Is toch weer even iets anders dan je bios updaten zeg maar... 8)
Lijkt me op de lange termijn wel handig als je zelf kunt updaten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Racemol
Hoe verleidelijk het ook is, aan dit soort updates zal ik zelf nooit beginnen. Mocht er ooit iets mis gaan en iets ernstigs gebeuren omdat ik een firmware update van internet heb geplukt die eigenlijk niet compatible bleek en hierdoor de noodrem niet werkt bijvoorbeeld. Dat is toch, als het eenmaal uitkomt, niet uit te leggen? Of iets minder ernstig, dat je de auto gewoon bricked bij het updaten.

Dit soort updates horen bij de fabrikant thuis. Ik ga wel een dagje in Tiel zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:23

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

19JeRo3n92 schreef op maandag 22 september 2025 @ 08:44:
[...]

LOL, jij bent niet bang. Hoe groot mijn hekel aan “Van Mossel “ ook is, dit is mij toch echt een brug te ver.

Tevens niet uit te leggen als er onverhoopt iets mis gaat tijdens het updaten.

Mr. T.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

If it ain't broke, don't fix it :P
Zeker met die minder verfijnde Chinese software en de service van VM zou ik er niet zelf aan gaan lopen rommelen. Als je met een gebrickte MG4 op je oprit staat, vraag ik mij af of VM de kennis en kunde heeft om het ding weer rijdend te krijgen .
Op dit moment heb ik geen klagen met mijn MG4, sinds de updates afgelopen januari werkt alles perfect. Ik ga dus tijdens mijn volgende beurt ook niet specifiek vragen in software updates

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bersonia
wow dit zijn wel enorme ontwikkelingen, updates installeren zijn normaal gezien niet zo moeilijk als je de juiste manier gebruikt. Tenminste dat veronderstel ik toch.

Mijn MG4 heeft nog altijd kuren na de update, er bebeuren er zo veel maar de druppel die de emmer deed overlopen was de melding : "regeneratie werkt niet goed" en inderdaad bij het volgende kruispunt moest ik de remmen sterk hanteren, jammer ik was die one-pedal modus al goed gewoon en het beviel me wel.
Dus heb ik de reset geprobeerd met de batterij af te sluiten, bij het opnieuw starten van de wagen krijg je dan een hele reeks foutmeldingen wat blijkbaar normaal is, alles blijkt terug in orde te komen als je begint rond te rijden en de camera werkt volgens mij terug goed, maar zeker ben ik het niet natuurlijk.

Ondertussen zijn we alweer een dagje verder en ik heb ondertussen al kleine problemen gehad. De regeneratie werkt ook minder sterk dan voorheen, duidelijk voelbaar dat de wagen niet meer zoveel afremt. Voorheen was het eigenlijk heel sterk, in geen tijd stond de wagen stil zonder de remmen te gebruiken.
De connectie met de GSM is nog altijd erg wisselvallig dus het blijft eigenlijk zoals na de update.

Volgende week nog eens naar de garage en wie weet, vingers crossed. :)

P.S.: zou het geen goed idee zijn om de ingebruikname datum van de wagen te vermelden, mijne is 09-2024, naar het schijnt zitten er heel wat verschillen tussen de verschillende modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Niet online
Gisteren voor het eerst in twee jaar een automatische noodstop gehad in de MG. Helemaal zonder reden, er was niks op de weg of in de buurt, dus geen idee hoe dit komt. Toevallig was de auto net de dag ervoor voor onderhoud geweest bij Van Mossel, dus hoop niet dat ze een crappy software upodate gedaan hebben. Er reed gelukkig niemand achter me, maar van 60 naar stilstand zonder dat je het verwacht is niet een heeel prettige ervaring.

• Paul van Druten
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-10 13:01
deathmonkey schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 13:28:
Gisteren voor het eerst in twee jaar een automatische noodstop gehad in de MG. Helemaal zonder reden, er was niks op de weg of in de buurt, dus geen idee hoe dit komt. Toevallig was de auto net de dag ervoor voor onderhoud geweest bij Van Mossel, dus hoop niet dat ze een crappy software upodate gedaan hebben. Er reed gelukkig niemand achter me, maar van 60 naar stilstand zonder dat je het verwacht is niet een heeel prettige ervaring.
Dáárom ben ik gestopt met updates! Ik heb maar één probleem met de wagen: "In een bocht naar rechts ziet de ACC soms een bedreiging in de auto die (ogenschijnlijk) in je directe lijn zit en dan laat de MG4 het stroompedaal os (remt niet)." Nou daar kan ik mee leren leven. :9 Oh ja: My MG4 greets me with: "Please turn off Lane Keep Assist!" Its under Settings->voice settings then look for something like greetings. You can choose off, random or custom.

• Racemol
deathmonkey schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 13:28:
Ik heb het gelukkig nog nooit gehad bij hoge snelheden maar regelmatig bij achteruit inparkeren als er iemand achterlangs (op de stoep er achter) loopt dan grijpt hij in. De ingreep is zo extreem dat de eerste keer dat het gebeurde ik vrij zeker was dat ik net tegen een muur aan was gereden. Is het ook zo extreem wanneer je bijvoorbeeld 60 rijdt?? Als dat zo is... is het wel enorm schrikken vermoed ik.

• deathmonkey
  • Niet online
Racemol schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 15:48:
[...]

Ik heb het gelukkig nog nooit gehad bij hoge snelheden maar regelmatig bij achteruit inparkeren als er iemand achterlangs (op de stoep er achter) loopt dan grijpt hij in. De ingreep is zo extreem dat de eerste keer dat het gebeurde ik vrij zeker was dat ik net tegen een muur aan was gereden. Is het ook zo extreem wanneer je bijvoorbeeld 60 rijdt?? Als dat zo is... is het wel enorm schrikken vermoed ik.
Ja, vol op de rem. Er liep ook niemand in de buurt en het was gewoon een rechte weg. Als er iemand achter had gezeten was diegene vrijwel zeker achterop geklapt, leg dat dan maar eens uit...

• savale
Racemol schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 15:48:
[...]

Herkenbare situatie .Ik dacht toen ook echt dat ik op een paaltje of tegen een andere auto zat...

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20:54
deathmonkey schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 18:50:
[...]

Ja, vol op de rem. Er liep ook niemand in de buurt en het was gewoon een rechte weg. Als er iemand achter had gezeten was diegene vrijwel zeker achterop geklapt, leg dat dan maar eens uit...
Heftig zeg! Ontiegelijk veel mazzel dat er niemand achter je reed...
Hoe staat je instelling qua automatische collision detection? Uit mn hoofd dacht ik dat je die op hoog, middel of laag kon hebben staan. Op hoog geeft ie vaker False Positives heb ik wel eens gelezen. Heb m zelf op middel staan en nog nooit last van gehad gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
Bersonia schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 20:27:
wow dit zijn wel enorme ontwikkelingen, updates installeren zijn normaal gezien niet zo moeilijk als je de juiste manier gebruikt. Tenminste dat veronderstel ik toch.

Mijn MG4 heeft nog altijd kuren na de update, er bebeuren er zo veel maar de druppel die de emmer deed overlopen was de melding : "regeneratie werkt niet goed" en inderdaad bij het volgende kruispunt moest ik de remmen sterk hanteren, jammer ik was die one-pedal modus al goed gewoon en het beviel me wel.
Dus heb ik de reset geprobeerd met de batterij af te sluiten, bij het opnieuw starten van de wagen krijg je dan een hele reeks foutmeldingen wat blijkbaar normaal is, alles blijkt terug in orde te komen als je begint rond te rijden en de camera werkt volgens mij terug goed, maar zeker ben ik het niet natuurlijk.

Ondertussen zijn we alweer een dagje verder en ik heb ondertussen al kleine problemen gehad. De regeneratie werkt ook minder sterk dan voorheen, duidelijk voelbaar dat de wagen niet meer zoveel afremt. Voorheen was het eigenlijk heel sterk, in geen tijd stond de wagen stil zonder de remmen te gebruiken.
De connectie met de GSM is nog altijd erg wisselvallig dus het blijft eigenlijk zoals na de update.

Volgende week nog eens naar de garage en wie weet, vingers crossed. :)

P.S.: zou het geen goed idee zijn om de ingebruikname datum van de wagen te vermelden, mijne is 09-2024, naar het schijnt zitten er heel wat verschillen tussen de verschillende modellen.
Ik neem aan dat je die melding in het engels kreeg? Had je toevallig tot 100% geladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
Paul van Druten schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 14:25:
[...]

Dáárom ben ik gestopt met updates! Ik heb maar één probleem met de wagen: "In een bocht naar rechts ziet de ACC soms een bedreiging in de auto die (ogenschijnlijk) in je directe lijn zit en dan laat de MG4 het stroompedaal os (remt niet)." Nou daar kan ik mee leren leven. :9 Oh ja: My MG4 greets me with: "Please turn off Lane Keep Assist!" Its under Settings->voice settings then look for something like greetings. You can choose off, random or custom.
Enig idee waarom de auto dit voorstelde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Niet online
Robonus schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 21:41:
[...]

Heftig zeg! Ontiegelijk veel mazzel dat er niemand achter je reed...
Hoe staat je instelling qua automatische collision detection? Uit mn hoofd dacht ik dat je die op hoog, middel of laag kon hebben staan. Op hoog geeft ie vaker False Positives heb ik wel eens gelezen. Heb m zelf op middel staan en nog nooit last van gehad gelukkig.
Had m op medium staan, maar na de beurt niet gekeken of ze wat aangepast hebben eigenlijk. Verder nooit problemen gehad, anders dan wat gepiep als je over een lijn heen gaat. Zijn toch vaak de modellen met meer camera's dan de standard waar ik over lees met false positives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bersonia
MG4 -09/2024

"Ik neem aan dat je die melding in het engels kreeg? Had je toevallig tot 100% geladen?"

alle meldingen op het scherm recht voor me zijn in het nederlands, gesproken meldingen in het engels. Maar het kan wel goed zijn dat de wagen op 100% geladen was, goed opgemerkt dank u.
Wat wel opvalt na de reset is dat de wagen niet meer zo vlug afremt als je de pedaal los laat, in one-pedal modus, nu is het met moeite -20 en moet ik de rem toch nog gebruiken, vroeger was dit met bijna -30 en dat voelde je enorm goed, echt heftig inhouden zodat je denkt dat je zelf remt.

zelf heb ik ook een noodstop voor gehad aan 90km/u op de ring. Full power remmen en met een ongelofelijke erg korte remweg. Achterligger heeft me maar net kunnen ontwijken en was woedend op me omdat hij door het rode licht gereden heeft en ik zo fel geremd geremd had. :(
Misschien heb ik inderdaad de noodstop uitgelokt, ik ging namelijk door het orange rijden,
niet dus volgens MG :P
En blijkbaar knipperen de remlichten fel bij een noodstop volgens de achterligger die ik na wat uitleg heb kunnen kalmeren nadat hij het kruispunt vrijgemaakt had. De arme mens stond pas slingerend over het kruispunt stil >:) Tussen ons, eigenlijk vind ik het wel knap gedaan van mijn wagen, zou het zelf niet beter kunnen :) Jammer dat mijn vrouw er nu niet meer wil mee rijden, geeft eigenlijk niet, is meer plezier voor mij.

Nog eens gecontroleerd en alles staat bij mij op standaard ingesteld, dus denk ik misschien toch het orange licht dat aan ging??

Ik heb de wagen al eens gereset door de afkoppeling van de batterij omdat ik iets vreemds voorgehad heb, na het starten probeerde ik achteruit te rijden en normaal doet hij dat zelf maar nu wilde de wagen niet achteruit, ik duwde de gaspedaal in maar de wagen ging heel traag achteruit alsof iets er aan trok, op het scherm voor me toonde hij een regeneratie van bijna -30, gaspedaal los bleef ik een -15 regeneratie houden bij stilstand . Het was alsof ik aan het remmen was tijdens het rijden. De motor afgesloten, uitgestapt en volledig afsluiten het probleem bleef en zelfs bij het vooruit rijden ook

Kon het de handrem zijn?? Ik weet het niet, het lichtje brande alleszins niet. Heb dan maar een reset gedaan en probleem opgelost.

P.S.: de kwade chauffeur vond nadat hij afgekoeld was dat het een heel mooie coole wagen was :)
wat een mens niet al moet doen voor een complimentje hé :*) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
Bersonia schreef op zondag 28 september 2025 @ 23:39:
MG4 -09/2024

"Ik neem aan dat je die melding in het engels kreeg? Had je toevallig tot 100% geladen?"

P.S.: de kwade chauffeur vond nadat hij afgekoeld was dat het een heel mooie coole wagen was :)
wat een mens niet al moet doen voor een complimentje hé :*) 8)7
Had je de updates gehad nádat je de eerste keer de spanning eraf had gehaald ? Dan hebben ze de auto niet gereset.

Alle MG4 's hebben een gemaximaliseerde regeneratie gekregen. One pedal to max -20. Waarschijnlijk vanwege de autos die na tot stilstand komen (heuvelaf) spontaan achteruit reden.

100% lading laat geen OPD toe. Je valt default dan terug naar stand 3 regeneratie tenzij je al iets anders instelt. Mijn ER moet naar 98% zakken voordat OPD kan worden ingeschakeld.

[ Voor 6% gewijzigd door Mg4gebruiker op 29-09-2025 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Mg4gebruiker schreef op maandag 29 september 2025 @ 08:16:
[...]

Had je de updates gehad nádat je de eerste keer de spanning eraf had gehaald ? Dan hebben ze de auto niet gereset.

Alle MG4 's hebben een gemaximaliseerde regeneratie gekregen. One pedal to max -20. Waarschijnlijk vanwege de autos die na tot stilstand komen (heuvelaf) spontaan achteruit reden.

100% lading laat geen OPD toe. Je valt default dan terug naar stand 3 regeneratie tenzij je al iets anders instelt. Mijn ER moet naar 98% zakken voordat OPD kan worden ingeschakeld.
Mijn Standard, werkt OPD pas vanaf 87%, maar ik kan wel met -25% regeneratief remmen. Maar het belangrijkste (voor mij) met OPD is, is dat je veel gecontroleerder kunt afremmen op de motor

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:16
Zijn er eigenlijk ook mensen met een probleemloze MG4? Als ik hier in het topic en op internet lees, dan heeft elke auto wel problemen. Meestal softwarematig, maar ook meer dan eens de hardware.

Dit weekend kwam de gedachte op dat een XPower misschien wel grappig is, zeker voor de huidige prijs van €35k. Dit als voorloper op een Cyber GTS coupe, als die ooit uitkomt. Maar vervolgens lees ik dat elke auto in meer of mindere mate trilt bij snelheden vanaf +/-100, dat ze soms automatisch in de ankers gaan en dat lane assist ook gekke dingen doet. Waarbij MG 0,0 inzet heeft om het probleem op te lossen en van van Mossel hoef je ook niets te verwachten. Dat is de 25 jaar dat ik ze ken niet anders geweest, hebben ze goed bij PON afgekeken toen ze nog regionale VW dealer waren.

Het is allemaal niet uitnodigend om nu of in de toekomst een MG model te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Dat in de ankers gaan had mijn Tesla uit 2020 ook al. Dat is de (on)zin van de hedendaagse EU flauwekul verplichtingen. Sterker nog, de MG doet dit veel conservatiever en beter dan mijn Tesla deed. Wat een vooruitstrevend product is, maar dat betekent ook haat-liefde veelal.

Waar ik met de Tesla relatief veel op AP reed doe ik dat nooit met de MG. Maar wel altijd op CC en dat werkt prima. Mis AP niet, maar rijd ook geen snelweg meer.

Trillingen zeker op letten, zou de auto zeker niet aanschaffen als deze trilt gezien het potentiele gezeik wat je ervan hebt. Doet die van mij ook (nooit laten fixen). Volgens mij een beetje een 2024 kwaaltje? Dacht te lezen hier dat alles voor 24 er eigenlijk geen last van had. Erna weet ik niet.

Qua onderhoud en problemen in die zin lees ik niets geks. Ik vind het nog steeds een fijne en betrouwbare auto verder. Geluid is wel echt slecht tot matig en de materialen zijn niet heel best (veel hard plastic). Zit overigens wel strak en stevig in elkaar en de auto is relatief stil. Auto doet mij persoonlijk helemaal niets, niet mooi genoeg om ervan te houden en voor de rest gebeurt er ook weinig (Telsa b.v. enorm goed geluid, super infotainment systeem, super snel, enorme grip en updates wat gewoon toch leuk is).

Ik weet niet hoe de Xpower rijdt, maar zelf de Model 3P gereden altijd. Dat was echt een feestje. In elk opzicht. Alleen wel een beetje een herrie bak vanaf 110+. Doet de MG4 echt beter.

[ Voor 8% gewijzigd door STIMPPYYY op 29-09-2025 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:38
TheBrut3 schreef op maandag 29 september 2025 @ 11:24:
Zijn er eigenlijk ook mensen met een probleemloze MG4? Als ik hier in het topic en op internet lees, dan heeft elke auto wel problemen. Meestal softwarematig, maar ook meer dan eens de hardware.

Dit weekend kwam de gedachte op dat een XPower misschien wel grappig is, zeker voor de huidige prijs van €35k. Dit als voorloper op een Cyber GTS coupe, als die ooit uitkomt. Maar vervolgens lees ik dat elke auto in meer of mindere mate trilt bij snelheden vanaf +/-100, dat ze soms automatisch in de ankers gaan en dat lane assist ook gekke dingen doet. Waarbij MG 0,0 inzet heeft om het probleem op te lossen en van van Mossel hoef je ook niets te verwachten. Dat is de 25 jaar dat ik ze ken niet anders geweest, hebben ze goed bij PON afgekeken toen ze nog regionale VW dealer waren.
Helaas niets in het leven is perfect, er is altijd wel iets te wensen over, dat houd ons bezig om iets nog beter proberen te maken.

Heb bijna 2 jaar gereden in een MG4 Luxery, vond het een zeer fijn rijdende auto, lekker stil en echt een fijn sturende auto. Ja hij had wat kuren met de LKA (Lane Keep Assist) en airco die soms niet wilde starten, doch deze werden keurig verholpen met een software update. Je schrijft dat elke auto min of meer trilde, doch dit moet ik toch echt tegenspreken, mijn MG4 had daar absoluut geen last van, geen trillingen bij wat voor snelheid dan ook. Als ik ergens over zou moeten zeiken, dan was het het aanraakscherm wat af en toe niet of heel slecht reageerde op aanrakingen, snelladen was probleemloos, maar bij langzaamladen af en toe een rituaal om hem aan de gang te krijgen en oh wee shit als je wat vergeten was om uit de auto te pakken, deur openen en hij stopte dan met laden. Het geluid van de multimedia daarintegen was weer een genot om naar te luisteren in de MG4, beter dan in mijn huidige auto.

Ja dan PON, algemeen bekent dat het een gluiperige boef met streken is die er alles aan doet om onder garantie claims uit te komen met de dooddoener dat het een product eigenschap is en je zelf de reparatie laat betalen en soms bij godsgratie een klein deeltje toegeeft. Maar het gaat dan ook niet voor niets een stuk minder met de VW groep, de AUDI verliest ook zijn glans net als meer modellen van dat concern. Nu doen de Europese auto's het bij meerdere fabrikanten steeds minder, denk bijvoorbeeld aan de Stellantis groep die bagger verkoopt met ingebouwde tijdbommen die je na een tijd als eigenaar een hoop geld kunnen gaan kosten als de riem in het oliebad breekt. Hoe groter een bedrijf wordt, des te beroerder ze lijken te worden op het gebied van service, maar hoogmoed komt voor de val. Bij Van Mossel gaat het wel eens fout omdat er veel tussenschijven lijken te bestaan tussen de diverse afdelingen en daar gaat het wel eens fout, de communicatie in het algemeen is al lastig en hoe meer tussenstations des te lastiger het wordt. Zelf geen problemen met Van Mossel gehad, al moet je wel eens geduld hebben als het ergens hapert in de communicatie, doch zelf wel ervaren dat men van goede wil is.

Ga eens praten met Michel Schuiff in de Van Mossel vestiging in Rotterdam, fijne verkoper die mij prima geholpen heeft, ook toen ik problemen had de software en de airco. Het zijn vaak de mensen die een steekje laten vallen als er hier klachten komen en ze niet goed worden opgelost en soms ligt het aan je zelf, wie goed doet goed ontmoet.

Met de MG4 is in weze niets mis, vond het een zeer fijne auto en durf dat dan ook hier weer rustig te beamen en zal hem dan ook zeker niet afkraken..Rijd nu rond in een wat grotere Koreaan, hogere zit en meer ruimte en iets groter rijbereik en iets meer luxe dan in mijn daarvoor ingeruilde MG4, daarintegen was de MG4 wel iets stiller, reed toch effe fijner en zeker het geluid van het infotainment klonk beter. De koreaan heeft/komt over als de betere met software, stabieler/volwassener en luistert beter naar aanrakingen, laden zowel snel als langzaam gaat zonder gezeur, stekker erin en gaan. Alles doet het zoals je kan verwachten, 7 jaar garantie op de auto en 10jaar op de hoogspanningsaccu, Is ie perfect.... nee hoor, ook mijn koreaan heeft een paar kleine software hikjes die voor verbetering vatbaar zijn, doch niets ernstigs of storends, meer wensen voor verbetering, zoals gezegd, niets is perfect.

De Koreanen en de jappen doen hun best en dan lopen ze hier in Europa te klagen, maar hebben ze dat niet aan hun zelf te danken, zo geweldig zijn ze al lang niet meer en voor een kleinigheidje luxe willen ze het onderste uit de kan. Wat is nu nog een MB of BMW, zag er de laatste tijd toch niet meer uit, helemaal naar de smaak van Azië. Ik weet het niet, ben geen kenner van Franse auto's denk dat alleen Renault nog een beetje begrijpt wat de mensen willen en dat ook nog redelijk geprijst weet aan te bieden, ach het is maar wat je zoekt.

De MG4 XPower is leuk, de MG Cyber GTS is een mooi concept en de MG Cyberster een prachtige cabriolet coupe, denk dat je er een hoop plezier mee kan beleven, ik heb iig geen nare herinneringen aan mijn MG4 als auto en heb er met plezier en zonder trillingen in gereden....... het enige waar ik minder blij van werd was de inruil, Als je als organisatie gaat stunten met je prijzen dan is dat niet zo gunstig voor degenen die hem reeds in eigendom hebben gekocht.

Mijn Tip: Scherp onderhandelen, en als je wat in te ruilen hebt, ga dan zeker niet blind op de praatjes en inruilaanbod van Van Mossel en ga ook even te rade bij Wij Kopen Auto of de ANWB en andere clubs die misschien een wel veel betere prijs voor je auto bieden. VOORAL scherp onderhandelen, elektrische auto's zijn niet populair, zakken als een baksteen in waarde, wegen tonnen en onze overheid is zoals bekent zeer onbetrouwbaar en rukken ons straks met een glimlach een poot uit je lijf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:07

De mensen zonder problemen hoor en zie je natuurlijk vrijwel niet op een forum als dit. Daardoor krijg je een nogal vertekend beeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Niet online
STIMPPYYY schreef op maandag 29 september 2025 @ 12:14:
Dat in de ankers gaan had mijn Tesla uit 2020 ook al. Dat is de (on)zin van de hedendaagse EU flauwekul verplichtingen. Sterker nog, de MG doet dit veel conservatiever en beter dan mijn Tesla deed. Wat een vooruitstrevend product is, maar dat betekent ook haat-liefde veelal.

Waar ik met de Tesla relatief veel op AP reed doe ik dat nooit met de MG. Maar wel altijd op CC en dat werkt prima. Mis AP niet, maar rijd ook geen snelweg meer.

Trillingen zeker op letten, zou de auto zeker niet aanschaffen als deze trilt gezien het potentiele gezeik wat je ervan hebt. Doet die van mij ook (nooit laten fixen). Volgens mij een beetje een 2024 kwaaltje? Dacht te lezen hier dat alles voor 24 er eigenlijk geen last van had. Erna weet ik niet.

Qua onderhoud en problemen in die zin lees ik niets geks. Ik vind het nog steeds een fijne en betrouwbare auto verder. Geluid is wel echt slecht tot matig en de materialen zijn niet heel best (veel hard plastic). Zit overigens wel strak en stevig in elkaar en de auto is relatief stil. Auto doet mij persoonlijk helemaal niets, niet mooi genoeg om ervan te houden en voor de rest gebeurt er ook weinig (Telsa b.v. enorm goed geluid, super infotainment systeem, super snel, enorme grip en updates wat gewoon toch leuk is).

Ik weet niet hoe de Xpower rijdt, maar zelf de Model 3P gereden altijd. Dat was echt een feestje. In elk opzicht. Alleen wel een beetje een herrie bak vanaf 110+. Doet de MG4 echt beter.
Hier over het algemeen ook goede ervaring met de MG4. Nu één keer een abrupte remactie gehad, verder enkel wat kleine dingetjes, zoals de SOS button die de helft van de tijd geen verbinding heeft. Materiaalgebruik in de auto is degelijk, niet premium. Speakers zijn oke, niet geweldig. Maar daar is de prijs dan ook naar. Het is een no-nonsense auto die gewoon goed rijd en de belangrijkste dingen op orde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb geen klagen over mijn MG4 Standard. Ik rij hele stukken met de TJA aan (als een soort van semi autopilot). Trillen had ik last van, maar is bij mij opgelost door opnieuw balanceren en de auto te laten uitlijnen.
Er is hier in de buurt 1 hele flauwe bocht op een provinciale weg waar de MG soms wilt remmen, maar dat weet ik inmiddels en daar anticipeer ik dus op.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
-tom-562 schreef op maandag 29 september 2025 @ 10:51:
[...]

Mijn Standard, werkt OPD pas vanaf 87%, maar ik kan wel met -25% regeneratief remmen. Maar het belangrijkste (voor mij) met OPD is, is dat je veel gecontroleerder kunt afremmen op de motor
Ik had ook moeten zeggen: als je de laatste updates hebt gehad op een luxury of hoger. Daarvan weet ik inmiddels dat ze de regen hebben terug geschroefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
-tom-562 schreef op maandag 29 september 2025 @ 14:55:
[...]

Ik heb geen klagen over mijn MG4 Standard. Ik rij hele stukken met de TJA aan (als een soort van semi autopilot). Trillen had ik last van, maar is bij mij opgelost door opnieuw balanceren en de auto te laten uitlijnen.
Er is hier in de buurt 1 hele flauwe bocht op een provinciale weg waar de MG soms wilt remmen, maar dat weet ik inmiddels en daar anticipeer ik dus op.
Gek genoeg had ik vanochtend ineens weer last van forse trillingen bij ongeveer 85 kmh. Had de banden gisteren weer op spanning gebracht en ik denk dat icm met koude banden dit toch een effect heeft gehad. Ik hou het wel in de gaten.

Edit: vanmiddag terugweg niks meer van gemerkt

[ Voor 3% gewijzigd door Mg4gebruiker op 29-09-2025 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bersonia
Mg4gebruiker schreef op maandag 29 september 2025 @ 08:16:
[...]

misschien is het dat, daarom dat ik terug ga binnenkort om de wagen uit te laten lezen terwijl ik er bij ben.

Ik had eerst bijna -30, echt hevig afremmen tot stilstand , ik gebruikte bijna de rem niet meer zo goed ging het wel maar als ik eerlijk mag zijn gaf het toch het gevoel dat je rally aan het rijden bent en op den duur is het wel leuker dat ie het wat kalmer aan doet. Het is wennen maar na een poosje ben je die OPD zo gewoon dat het heel goed doseerbaar is en zo afgestemd kan worden op je eigen rijstijl. Jammer genoeg doet ie nu maar iets rond de "-20 zonder stilstand" en dat is wel jammer vind ik, dus denk ik ook dat het met de updates te maken heeft en de reset die doorgevoerd heeft

daar heb ik eigenlijk nog niet op gelet, ik laad de wagen eigenlijk telkens bij tot 80%, bij uitzondering eens tot 100% maar dan wel traag laden. De OPD switch blijft op "on" staan ook bij een restart.
ik lees hier dat de MG4 trilt bij hogere snelheden, daarvan heb ik nog niets gemerkt ook niet op de snelweg. Behalve als ik buiten het rijvak ga, dan trilt ie licht en stuurt zacht een beetje bij. Klinkt in mijn oren als te hoge bandenspanning of slecht uitgelode of uitgelijnde wielen. Dat hoort natuurlijk niet bij een nieuwe wagen maar kan toch gemakkelijk verholpen worden. Ik bedenk juist iets, zou het niet kunnen dat de sierdeksels de oorzaak zijn, eens verwijderen en testen misschien?

Het meest stoor ik mij aan de ACC en de noodstops en het plots afremmen zonder reden. Die ACC is prachtig als je graag de snelheid van je voorganger aanhoudt en je niet stoort aan het vertragen en versnellen zonder reden. Maar ik rij graag 124 km/u ( ik weet niet hoeveel er gecorrigeerd wordt bij het flitsen >:) ) en dat liefst met CC. Maar de MG4 heeft ACC en dat is kut van zodra je moet inhalen want dan remt ie sterk af met alle gevolgen van dien :( . En het ergste is dat ie het doet op verschillende afstanden, je kunt er dus geen staat op maken. Verander je van vak op ruime afstand van je voorligger, dan lukt het wel maar dan duurt het een eeuwigheid voor je die hebt kunnen inhalen en houdt je zo het achterkomend verkeer op. Heb het al voor gehad dat ze me dan rechts inhalen en daardoor gaat de MG4 eerst alarm slaan door de schuine beweging achteraan en dan afremmen omdat de inhaler terug voor mijn wagen komt.
Ik kan je garanderen dat je op zulke momenten blij bent om die ACC af te leggen en handmatig verder te rijden, daar gaat je LUXURY dan :(
Is er eigenlijk geen mogelijkheid om die adaptieve uit te schakelen zodat je een gewone CC bekomt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:24
Je kunt de afstand tot je voorganger bepalen door het pookje van je acc links/rechts te bewegen. 1, 2 of 3 streepjes. Heb je daar al eens mee gespeeld? Als je graag dicht op je voorganger rijdt zet je hem op 1 streepje.
Ik rijd nu sinds mei 23 in een luxury. Het heeft 2 jaar geduurd maar sinds de laatste update ronde begin augustus ben ik zeer tevreden met de MG4.

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

wrak schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 07:59:
Je kunt de afstand tot je voorganger bepalen door het pookje van je acc links/rechts te bewegen. 1, 2 of 3 streepjes. Heb je daar al eens mee gespeeld? Als je graag dicht op je voorganger rijdt zet je hem op 1 streepje.
Ik rijd nu sinds mei 23 in een luxury. Het heeft 2 jaar geduurd maar sinds de laatste update ronde begin augustus ben ik zeer tevreden met de MG4.
Idd, sinds de laatste updates (ofja, inmiddels zijn die ook een jaar oud) werkt de ACC ook veel vloeiender. Voorheen was die vrij digitaal :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
-tom-562 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 09:08:
[...]

Idd, sinds de laatste updates (ofja, inmiddels zijn die ook een jaar oud) werkt de ACC ook veel vloeiender. Voorheen was die vrij digitaal :P
Ik hoop dat zelf nog eens mee te maken. De ACC bij mij voelt alsof ik vast zit aan de auto voor mij met een elastiek en auto's achter mij blijven ook nooit lang hangen als ik op de ACC rij want het is echt super irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
wrak schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 07:59:
Oh en gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:16
Dank voor de reacties. Ik heb voor mijzelf besloten dat ik afzie van de overstap naar een MG4.
Ik blijf in de hoop dat er een betaalbare EV komt met +/-500pk, maximaal 1700 kilo (liefst minder) en een acceptabel bereik. Een soort Renault 5 Turbo 3E, maar dan betaalbaar.
Bersonia schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 00:09:
ik lees hier dat de MG4 trilt bij hogere snelheden, daarvan heb ik nog niets gemerkt ook niet op de snelweg. Behalve als ik buiten het rijvak ga, dan trilt ie licht en stuurt zacht een beetje bij. Klinkt in mijn oren als te hoge bandenspanning of slecht uitgelode of uitgelijnde wielen. Dat hoort natuurlijk niet bij een nieuwe wagen maar kan toch gemakkelijk verholpen worden. Ik bedenk juist iets, zou het niet kunnen dat de sierdeksels de oorzaak zijn, eens verwijderen en testen misschien?
Als ik het internet mag geloven zit het probleem bij de XPower versies echt in de aandrijflijn. Uitlijnen e.d. helpt tot op zekere hoogte, maar lang niet bij iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ik heb er nu 27k km mee gereden en heb hem 2,5 jaar en bevalt me perfect. Niks te klagen, behalve over Van Mossel. Heb een standaard uitvoering. Rijdt net zo goed als mijn vorige auto van de zaak Hyundai Ioniq, die bijna 1 x zo duur was en kleinere range had (200km).

energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
Bersonia schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 00:09:
[...]
Verander je van vak op ruime afstand van je voorligger, dan lukt het wel maar dan duurt het een eeuwigheid voor je die hebt kunnen inhalen
Is er eigenlijk geen mogelijkheid om die adaptieve uit te schakelen zodat je een gewone CC bekomt?
Ook bij de laatste software blijft hij inhouden. Maar er is een manier om het minder erg te maken. Op ACC inhouden betekent minder 'gas geven'. Icm met regeneratie is het effect het sterkst bij OPD, gevolgd door regen 3. Het gaat al beter bij adaptive, of helemaal terug op 1. Ik zeg niet dat het weg is. Maar het is het proberen waard.
Regen mode heb ik onder de linker knop zitten. OPD moet helaas via het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bersonia
Mg4gebruiker schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 18:03:
[...]

Ook bij de laatste software blijft hij inhouden. Maar er is een manier om het minder erg te maken. Op ACC inhouden betekent minder 'gas geven'. Icm met regeneratie is het effect het sterkst bij OPD, gevolgd door regen 3. Het gaat al beter bij adaptive, of helemaal terug op 1. Ik zeg niet dat het weg is. Maar het is het proberen waard.
Regen mode heb ik onder de linker knop zitten. OPD moet helaas via het scherm.
Ik ben niet helemaal mee met wat je bedoeld. Mijn ACC staat met de adaptief control op het eerste balkje, het probleem is dat hij op een bepaalde afstand plots vertraagd, soms ook als je al op de andre rijstrook zit. Het probleem is eigenlijk dat zelfs op het eerste balkje de wagen inhoud op een redelijk grote afstand maar niet altijd dezelfde afstand wat enerverend is want je kunt er geen staat op maken. We mogen niet vergeten dat terwijl dit gebeurd de remlichten in werking treden, enerverend voor andere bestuurders. Terug op snelheid komen na het inhouden gebeurt ook veel later, de ACC deugt dus niet en is ronduit met zulke snelheden gevaarlijk. Een gewone CC zou eigenlijk wel mogen, die zit op de goedkoopste wagens.

Als ik het goed begrijp bereik jij betere resultaten door met de regen te spelen, maar het probleem is niet weg denk ik toch, de overgang is gewoon minder bruusk. Mag ik vragen wat je bedoelt met lcm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
Bersonia schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 20:03:
[...]

Ik ben niet helemaal mee met wat je bedoeld. Mijn ACC staat met de adaptief control op het eerste balkje, het probleem is dat hij op een bepaalde afstand plots vertraagd, soms ook als je al op de andre rijstrook zit. Het probleem is eigenlijk dat zelfs op het eerste balkje de wagen inhoud op een redelijk grote afstand maar niet altijd dezelfde afstand wat enerverend is want je kunt er geen staat op maken. We mogen niet vergeten dat terwijl dit gebeurd de remlichten in werking treden, enerverend voor andere bestuurders. Terug op snelheid komen na het inhouden gebeurt ook veel later, de ACC deugt dus niet en is ronduit met zulke snelheden gevaarlijk. Een gewone CC zou eigenlijk wel mogen, die zit op de goedkoopste wagens.

Als ik het goed begrijp bereik jij betere resultaten door met de regen te spelen, maar het probleem is niet weg denk ik toch, de overgang is gewoon minder bruusk. Mag ik vragen wat je bedoelt met lcm?
Wat jij merkt heb ik ook. Icm staat voor "in combinatie met".
Als je hem op de kortste afstand zet (1 streepje) dan zal hij nog altijd afremmen bij een afstand tot je voorligger. Deze afstand is afhankelijk van je snelheid. Hogere snelheid, grotere afstand.
Als je op de snelweg rijdt, zet dan OPD eens uit. Selecteer regeneratie stand A (adaptief). Dat scheelt al in de mate waarin hij afremt en vooral de mate van inhouden als je al op de linker rijstrook rijdt. Zet hem daarna eens op regeneratiestand 1. Haal een paar keer een auto om test te testen.

Op het moment dat de auto nog verder inhoudt op de linker rijstrook ipv accelereert, zie je vaak heel kort dat het systeem je auto opnieuw achter de voorligger plaatst. Dat is volgens mij het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bersonia
okidoki, ik probeer het uit en laat iets weten, dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Van Mossel Goes, de Ford garage heb ik ook geen klachten over.
1x een beurt, netjes afgehandeld en nu na 40.000 een set nieuwe all season banden gekregen. Ze waren helemaal op
Prima garage verder

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:24
Oxellaar schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:59:
Van Mossel Goes, de Ford garage heb ik ook geen klachten over.
1x een beurt, netjes afgehandeld en nu na 40.000 een set nieuwe all season banden gekregen. Ze waren helemaal op
Prima garage verder
KIA-Amersfoort hebben mij netjes door de 2e beurt geholpen met een zeer zinvolle updateronde.
Ik zit op 43000 km. met nog 6mm op de banden (PremiumContact Continental). Welke all season heb jij gekregen?

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
@wrak ik zat met 39 aan de slijtage indicator... Dat is 2.5mm dacht ik
Ik merkte het in de regen dat hij in bochten z'n kont omgooide 😁

Heb Continental all season Contact2

[ Voor 5% gewijzigd door Oxellaar op 02-10-2025 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
wrak schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 11:52:
[...]

KIA-Amersfoort hebben mij netjes door de 2e beurt geholpen met een zeer zinvolle updateronde.
Ik zit op 43000 km. met nog 6mm op de banden (PremiumContact Continental). Welke all season heb jij gekregen?
Idem bij mij achter. Voor zelfs bijna 7. Pirelli Cinturato.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Dat zijn toch flink meer kilometers dan bij mij! Ik vond 40K eigenlijk wel netjes voor een rwd.
Met mijn voorgaande auto's, die ik privé had, ook rwd trouwens, haalde ik dat niet.
Maar los van fwd of rwd, mijn collega's rijden allemaal MG
Een paar met een 4, 5 en een ZS
Die ZS is fwd en die had met 38 al een nieuwe set voor nodig
Terwijl het echt geen coureur is, hij rijdt vrij rustig
Terwijl die collega in de 5 wel een behoorlijke doorrijder is en die doet al ruim 60K met een set voorbanden

Even een opmerking...
Niet één van mijn collega's heeft klachten over zijn MG, of over van Mossel
Dus vandaar dat ik soms een beetje fronzend zit te lezen hier

[ Voor 14% gewijzigd door Oxellaar op 03-10-2025 08:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
Heel veel klachten over de Mg4 gaan over LKA. Het systeem in de mg5 en ZS is gewoon totaal anders. Simpeler vooral. Deze nieuwe generatie autos met teveel toeters en beller zijn nooit fatsoenlijk getest. Alle merken hebben er wel last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
@Mg4gebruiker
Dat klopt, ik kreeg de MG5 mee als vervangend vervoer bij de bandenwissel.
Ik zou daar niet gelukkig van worden denk ik om dagelijks mee te rijden
Alles is een beetje gevoelloos en te vriendelijk qua besturing en wegligging

Was weer erg blij met m'n eigen 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:36
De MyWheels MG4 in mijn straat heeft vaak problemen met sluiten (via MyWheels app). ‘Smart key not found’. Workaround is via de boordcomputer (auto - veiligheid - verbreek contact) en dan sluit hij wel. Maar wat is die smart key voor ding?

[ Voor 5% gewijzigd door Gluten Parody op 05-10-2025 16:19 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bersonia
Mg4gebruiker schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 21:17:
[...]

Wat jij merkt heb ik ook. Icm staat voor "in combinatie met".
Als je hem op de kortste afstand zet (1 streepje) dan zal hij nog altijd afremmen bij een afstand tot je voorligger. Deze afstand is afhankelijk van je snelheid. Hogere snelheid, grotere afstand.
Als je op de snelweg rijdt, zet dan OPD eens uit. Selecteer regeneratie stand A (adaptief). Dat scheelt al in de mate waarin hij afremt en vooral de mate van inhouden als je al op de linker rijstrook rijdt. Zet hem daarna eens op regeneratiestand 1. Haal een paar keer een auto om test te testen.

Op het moment dat de auto nog verder inhoudt op de linker rijstrook ipv accelereert, zie je vaak heel kort dat het systeem je auto opnieuw achter de voorligger plaatst. Dat is volgens mij het probleem.
ondertussen uitgetest en je hebt het heel goed beschreven, het lijkt gewoon dat alles meer afgevlakt is en ik bedoel daarmee dat ie juist hetzelfde blijft doen maar dan minder sterk. Dus enkel uitgevoerd op de snelweg, bij naderen voorligger houdt de wagen in maar heel licht, het verschil is gemakkelijk op te vangen met ietsje gas te geven en zo de wagen de controle te ontnemen en de voorganger voorbij te gaan. Het is inderdaad door de regeneratie van de OPD dat het inhouden zo fel is. Wel heb ik kunnen zien dat zelfs bij de lichte aanpassing de stoplichten ook geactiveerd werden maar dat was minder storend voor het achterkomend verkeer dan voorheen. Dus voor op de snelweg rij ik nu op "normaal" met de regen op zwak, nadeel is dat de wagen meer verbruikt en de remmen gebruikt moeten worden, eens van de snelweg leg ik OPD terug aan met automatisch regen op max en dat geeft in de praktijk aan 70km/h een regen op van -24.
Toch blijf ik het jammer vinden dat het adaptieve van de ACC niet uitgeschakeld kan worden, de werking ervan blijft lucratief en hangt af van de drukte van het verkeer.
Toch bedankt om het probleem zo mooi te omschrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bersonia
Oxellaar schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 14:52:
@wrak ik zat met 39 aan de slijtage indicator... Dat is 2.5mm dacht ik
Ik merkte het in de regen dat hij in bochten z'n kont omgooide 😁

Heb Continental all season Contact2
en wat vind je van die band, qua geluid, wegligging, verbruik, enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Bersonia schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 23:36:
[...]

en wat vind je van die band, qua geluid, wegligging, verbruik, enz..
Deze band komt toevallig erg goed uit de bandentest, maar ik heb geen keuze in wat er voor banden onder gaan.
Een zomerband zal waarschijnlijk iets stiller zijn en in een EV heb je toch meer rolgeluiden dan in CE.
Dus dat vind ik lastig om te zeggen.

Maar ik heb er één keer mee in de sneeuw gereden en daar bevielen ze erg goed.
Rwd en sneeuw kan killing wezen, maar dat viel alles mee!

Hoe het verbruik gerelateerd is aan deze band, weet ik niet
Ik denk wel dat deze band, bij deze auto hoort. Bij lease mag tegenwoordig niet zomaar een goedkopere of mindere band gemonteerd worden.
De CO2 en verbruik cijfers, zijn gemeten met een bepaald type band. Deze band hoort de leasemaatschappij officieel ook te blijven monteren.

Verder ben ik geen zuinige rijder.
Gemiddelde verbruik is 20 a 21kWh/100km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
Bersonia schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 23:23:
[...]

ondertussen uitgetest en je hebt het heel goed beschreven, het lijkt gewoon dat alles meer afgevlakt is en ik bedoel daarmee dat ie juist hetzelfde blijft doen maar dan minder sterk. Dus enkel uitgevoerd op de snelweg, bij naderen voorligger houdt de wagen in maar heel licht, het verschil is gemakkelijk op te vangen met ietsje gas te geven en zo de wagen de controle te ontnemen en de voorganger voorbij te gaan. Het is inderdaad door de regeneratie van de OPD dat het inhouden zo fel is. Wel heb ik kunnen zien dat zelfs bij de lichte aanpassing de stoplichten ook geactiveerd werden maar dat was minder storend voor het achterkomend verkeer dan voorheen. Dus voor op de snelweg rij ik nu op "normaal" met de regen op zwak, nadeel is dat de wagen meer verbruikt en de remmen gebruikt moeten worden, eens van de snelweg leg ik OPD terug aan met automatisch regen op max en dat geeft in de praktijk aan 70km/h een regen op van -24.
Toch blijf ik het jammer vinden dat het adaptieve van de ACC niet uitgeschakeld kan worden, de werking ervan blijft lucratief en hangt af van de drukte van het verkeer.
Toch bedankt om het probleem zo mooi te omschrijven.
1. Graag gedaan.
2. Het verschil in verbruik door minder regen valt heel erg mee als je veel km's snelweg rijdt. Ik maak mij er niet druk om. Je rechtervoet is veel belangrijker. Kom je vanzelf achter.
Pagina: 1 ... 68 69 Laatste