Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 10:02
-tom-562 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:18:
[...]

Nou, ik vraag het mij af, mijn achterbanden hadden nu al enkele mm's slijtage :') (er van uitgaande dat ze +8mm nieuw waren)
Gasse jonguh!

Zonder gekheid, hoe lang de banden mee gaan ligt natuurlijk vooral aan het rijgedrag. Wij hebben iemand die om de maand naar zuid spanje rijdt en die doet sowieso 100.000+ km met een setje banden, die cruise kilometers op de snelweg slijten blijkbaar niet zo hard. Bij een ander was het na 25kkm al raak. Ik denk gemiddeld is 50kkm toch wel een punt waar je banden gaat vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-07 09:36

cooper_s1

MINI's rule

Weet iemand hoeveel de standaard bijgeleverde laadkabel van een MG4 kost? En klopt het dat de ene kant van de kable een CCS type 2 is en hoe heet de ander kant dan?
Ik heb mijn kabel tijdes de vakantie achter moeten laten in België omdat het laadpunt (EVBox) ergens in the middle of nowhere in storing ging en de kabel niet meer wilde loslaten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racemol
cooper_s1 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:39:
Weet iemand hoeveel de standaard bijgeleverde laadkabel van een MG4 kost? En klopt het dat de ene kant van de kable een CCS type 2 is en hoe heet de ander kant dan?
Ik heb mijn kabel tijdes de vakantie achter moeten laten in België omdat het laadpunt (EVBox) ergens in the middle of nowhere in storing ging en de kabel niet meer wilde loslaten...
Wat je nodig hebt is een type 2 laadkabel (de juiste connectoren voor de auto en de laadpaal zitten hier automatisch op). Let er wel op dat je een 3-fase kabel koopt.

Hier wat voorbeelden, bij deze zaak wel eens een kabel gekocht. Prijs is zo te zien rond de 150 euro.
https://www.laadkabeldisc...abel-mg/laadkabel-mg-mg4/

[ Voor 13% gewijzigd door Racemol op 02-06-2025 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
Racemol schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:43:
[...]

Wat je nodig hebt is een type 2 laadkabel (de juiste connectoren voor de auto en de laadpaal zitten hier automatisch op). Let er wel op dat je een 3-fase kabel koopt.

Hier wat voorbeelden, bij deze zaak wel eens een kabel gekocht. Prijs is zo te zien rond de 150 euro.
https://www.laadkabeldisc...abel-mg/laadkabel-mg-mg4/
Iemand een V2L adapter/kabel? Zit er standaard geloof ik niet bij en online kom ik alleen maar " Chinees spul" tegen wat natuurlijk ook goed kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
dicksterrrr schreef op maandag 2 juni 2025 @ 10:44:
Heeft iemand ervaring met het wisselen van banden bij private lease? Ik heb nu 34.000 km op de teller en de banden zijn op zich nog goed. Moeten ze tot op de draad versleten zijn of hebben ze hier min of meer vaste km standen voor wanneer ze die gaan vervangen?
Vandaag een bandenwissel gehad en de garage laat netjes alle millimeters in het rapport zien. (Lease/Profile).

4mm is de grens, daarna is het aan de Lease die gaat kijken naar de te verwachten rijden kilometers voor het seizoen. Mijn teller staat bijna op de 45.000km en dit setje winterbanden heeft net twee winterseizoenen gehad. Nou is rijden met temperaturen boven de 8 graden Celsius ook extra aan slijtage onderhevig heb ik mij laten vertellen. Dus genoeg factoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:42

-tom-562

Oliesjeik

Odeklontje schreef op maandag 2 juni 2025 @ 22:52:
[...]

Iemand een V2L adapter/kabel? Zit er standaard geloof ik niet bij en online kom ik alleen maar " Chinees spul" tegen wat natuurlijk ook goed kan zijn.
Je hele auto is natuurlijk "chinees spul" :P en een V2L adapter is letterlijk niet meer dan een adapter met een specifiek weerstandje ertussen. Zoiets durf ik best van AliExpress te kopen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
-tom-562 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 23:01:
[...]

Je hele auto is natuurlijk "chinees spul" :P en een V2L adapter is letterlijk niet meer dan een adapter met een specifiek weerstandje ertussen. Zoiets durf ik best van AliExpress te kopen
:+ Iemand al een V2L? Van Ome Ali of elders? 150 euro is de gemiddelde prijs of is dat een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:11
Odeklontje schreef op maandag 2 juni 2025 @ 23:29:
[...]

:+ Iemand al een V2L? Van Ome Ali of elders? 150 euro is de gemiddelde prijs of is dat een goede prijs/kwaliteit verhouding.
Ja, ik heb er eentje rond de 50 euro betaald. Is gewoon een contra stekker en werkt goed. Wilde het gewoon eens testen misschien ooit eens gebruiken op een camping oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Ik heb er ook een uit China gehaald en die werkt prima. Ik heb er geloof ik drie tientjes voor betaald. Ik had toen bij MG geïnformeerd en buiten dat ze toen bijna niet leverbaar waren was de prijs ook enorm hoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hamkaaz
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-07 09:30
Odeklontje schreef op maandag 2 juni 2025 @ 23:29:
[...]

Yep, een Vobor adapter V2L van Amazon voor 35 euro. Werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eavyon
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 14-07 13:08
Ook een adapter op amazon besteld voor 30,-

Ik heb wel even het ding opengeschroefd om te controleren dat de kabels van voldoende kwaliteit zijn en niks fout zit voordat ik er 2kW uit trok. Dat weet je namelijk nooit met chinees spul

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:05
Eavyon schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 12:56:

Ik heb wel even het ding opengeschroefd om te controleren dat de kabels van voldoende kwaliteit zijn en niks fout zit voordat ik er 2kW uit trok. Dat weet je namelijk nooit met chinees spul
De hele MG4 is chinees spul. Heb je die na aankoop voor gebruik ook opengeschoefd?

MTVenusV151+esp32RS485+ShellyEmulatie·18ZP 6*APS 5.9WP·EaseeHome·MG4lux2023·ThemaV 7kW+esp32RS485

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eavyon
wrak schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 13:07:
[...]

De hele MG4 is chinees spul. Heb je die na aankoop voor gebruik ook opengeschoefd?
Ik hoef je niet uit te leggen dat er een verschil zit tussen die 2 chinese producten. Maar nu je het zegt ik heb inderdaad de auto verder gecontroleerd nadat vanmossel eraan heeft gezeten /sarcasme uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
Eavyon schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 12:56:

Ook een Vobor? Met specifieke vermelding dat die geschikt moet zijn voor MG4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-07 12:06
Ik heb deze: https://www.amazon.nl/-/e...yo2ov_dt_b_fed_asin_title

En ik kan bevestigen dat ik ermee kan stofzuigen zonder dat er iets ontploft. Dus voor mij betreft prima. :+

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Ik heb V2L ook een paar keer gebruikt
Werkt prima en het gewoon grappig om zo'n grote powerbank te hebben

Kwam er pas wel achter dat de accu niet te ver leeg mag zijn, anders werkt het niet.
Ik probeerde het met 46% lading, Maar er kwam een melding bij het vrijgeven van V2L : Het gevraagde vermogen, kan niet worden geleverd...

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:26

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Oxellaar schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 23:48:
Ik heb V2L ook een paar keer gebruikt
Werkt prima en het gewoon grappig om zo'n grote powerbank te hebben

Kwam er pas wel achter dat de accu niet te ver leeg mag zijn, anders werkt het niet.
Ik probeerde het met 46% lading, Maar er kwam een melding bij het vrijgeven van V2L : Het gevraagde vermogen, kan niet worden geleverd...
Je weet dat dit een instelling is? Je kan met behulp van een slider bepalen tot hoever de accu verbruikt mag worden. Het zou ook lullig zijn dat je niet weg kan rijden omdat moederlief nog even besloot te stofzuigen met behulp van je V2L adapter… ;)

Slechte grap natuurlijk maar je begrijpt wat ik bedoel.

Mr. T.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racemol
Maximaal is geloof ik ontladen tot 20%, dan stopt hij er echt mee.

Ik gebruik het best veel eigenlijk, heg snoeien (auto is een stuk dichter bij dan stopcontact aan huis) maar ook op een nutstuin waar helemaal geen stroom aanwezig is, is het enorm handig als je wat wil klussen of gebruik wilt maken van elektrisch tuingereedschap. Daarnaast natuurlijk op vakantie om een lekker bakkie koffie te maken op afgelegen plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eavyon
Odeklontje schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 22:42:
[...]

Ook een Vobor? Met specifieke vermelding dat die geschikt moet zijn voor MG4.
Nee dat is een Boroco. Maar ik denk dat de meeste in dezelfde fabriek worden gemaakt en onder verschillende namen de hier worden verkocht.
Ik heb daarnaast ook nog een degelijke 2,5mm verlengsnoer gehaald want dan hoef je niet naast de auto de steengrill te zetten oid.

[ Voor 16% gewijzigd door Eavyon op 04-06-2025 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
TTommie schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 00:14:
[...]

Je weet dat dit een instelling is? Je kan met behulp van een slider bepalen tot hoever de accu verbruikt mag worden. Het zou ook lullig zijn dat je niet weg kan rijden omdat moederlief nog even besloot te stofzuigen met behulp van je V2L adapter… ;)

Slechte grap natuurlijk maar je begrijpt wat ik bedoel.
Ja dat dacht ik dus ook te zien aan de slider op het scherm
Maar daar kreeg ik geen beweging in. Waarschijnlijk omdat de stekker al in de laadpoort zat.....
Want nu doet hij het wel

Ik heb het een keer gebruikt toen mijn huisaansluiting werd vervangen
Die mannen vonden het geweldig handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RS76
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 25-06 11:57
Ik heb een MG4 luxury en sinds een paar weken een Zaptec go wallbox aan huis.

Het starten van het laden gaat perfect, letterlijk volgens het (instructie)boekje en hij laadt keurig tot de door mij ingestelde 80%. Echter, dan wil ik de laadkabel verwijderen uit auto en wallbox, dan is het bij openbare laadstations een kwestie van de auto ontgrendelen. Paar seconden wachten hij kan aan beide kanten los. Maar bij de zaptec go werkt dat heel vaak niet. Ik ben onlangs een half uur bezig geweest met vergrendelen/ontgrendelen van de auto voor de kabels ontgrendelden en ik ze eruit kon halen. Wat doe ik fout? Uiteindelijk lukt het dus wel maar het is erg omslachtig/tijdrovend.... Iemand een idee? PS met de zaptec app lukt het ook niet, kan ik ook niet kiezen voor kabel ontgrendelen bijv. Stoppen/starten laden werkt wel met de app. Ik kan de lader opnieuw opstarten en dan ontgrendelt hij wel, maar ja dat lijkt me niet de bedoeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollo Tomasi
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14-07 13:13
RS76 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 09:21:
Ik heb een MG4 luxury en sinds een paar weken een Zaptec go wallbox aan huis.

Het starten van het laden gaat perfect, letterlijk volgens het (instructie)boekje en hij laadt keurig tot de door mij ingestelde 80%. Echter, dan wil ik de laadkabel verwijderen uit auto en wallbox, dan is het bij openbare laadstations een kwestie van de auto ontgrendelen. Paar seconden wachten hij kan aan beide kanten los. Maar bij de zaptec go werkt dat heel vaak niet. Ik ben onlangs een half uur bezig geweest met vergrendelen/ontgrendelen van de auto voor de kabels ontgrendelden en ik ze eruit kon halen. Wat doe ik fout? Uiteindelijk lukt het dus wel maar het is erg omslachtig/tijdrovend.... Iemand een idee? PS met de zaptec app lukt het ook niet, kan ik ook niet kiezen voor kabel ontgrendelen bijv. Stoppen/starten laden werkt wel met de app. Ik kan de lader opnieuw opstarten en dan ontgrendelt hij wel, maar ja dat lijkt me niet de bedoeling...
Ik heb ook een Zaptec Go. Ik heb geen problemen het ontkoppelen. Ben nu niet thuis dus ik kan het niet testen, maar in de app zie ik wel een icoontje met Cable Locked/unlocked:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/33f6WzeuXIHRGf52YDEvhEND_0c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZOOPkmSL6znPHYZz1fALjabL.png?f=fotoalbum_large

In de instellingen van je Installation onder Chargers heb je nog een schuifje met Lock Cable, helpt het misschien als je die uitzet? Zo niet, kun je misschien de firmware van de Zaptec updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Ik heb een 5 meter kabel altijd aangesloten op de Zaptec go.
Die laat ik altijd aan de lader zitten en is vergrendeld.

Ik heb alleen problemen met de auto loskoppelen als ik vergeten ben de auto op slot te doen... Als je met je handen vol naar binnen loopt, vergeet ik dat soms

Dan moet ik de auto meerdere keren op en van slot halen om de kabel los te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RS76
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 25-06 11:57
bedankt allebei! @ Rollo: helaas, ik heb al je tips geprobeerd, het werkt allemaal niet....

@ Oxellaar: wat bedoel je met problemen met loskoppelen als ik vergeten ben de auto op slot te doen? Want ik moet hem vaak ook 3-4 keer op slot doen en weer van het slot doen en uiteindelijk lukt het dan wel maar ja handig is anders. Hoe ik het nu doe: ik kom aanrijden, sluit de kabel aan en doe dan de auto op slot. Als de auto klaar is met laden dan ontgrendel ik de auto met de sleutel maar ja, dan komt hij dus eigenlijk nooit los. Ik moet hem dan 3-4x ontgrendelen/vergrendelen voor hij los wil komen. Erg frusterend en onprettig, want ja als je snel weg wilt kan dat niet... Benieuwd naar hoe jij dat doet dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racemol
RS76 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 14:11:
bedankt allebei! @ Rollo: helaas, ik heb al je tips geprobeerd, het werkt allemaal niet....

@ Oxellaar: wat bedoel je met problemen met loskoppelen als ik vergeten ben de auto op slot te doen? Want ik moet hem vaak ook 3-4 keer op slot doen en weer van het slot doen en uiteindelijk lukt het dan wel maar ja handig is anders. Hoe ik het nu doe: ik kom aanrijden, sluit de kabel aan en doe dan de auto op slot. Als de auto klaar is met laden dan ontgrendel ik de auto met de sleutel maar ja, dan komt hij dus eigenlijk nooit los. Ik moet hem dan 3-4x ontgrendelen/vergrendelen voor hij los wil komen. Erg frusterend en onprettig, want ja als je snel weg wilt kan dat niet... Benieuwd naar hoe jij dat doet dan?
Heb je wel eens de unlock functie op je dashboard geprobeerd? Die zit bij de batterij info in je infotainment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:44
https://www.autoweek.nl/a...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

NIEUWE MG 4 ELECTRIC: NIET ALLEEN VOOR CHINA, OOK VOOR EUROPA

[ Voor 18% gewijzigd door STIMPPYYY op 08-06-2025 08:16 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Wat een achteruitgang. Dat nieuwe model ziet er uit als de zoveelste generieke Chinese EV

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
RS76 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 14:11:

Ik bedoel.... Als ik de auto aan de lader zet als ik thuiskom en hem vergeet op slot te doen.
Om de stekker dan los te krijgen de volgende morgen, moet je heel wat keren de auto, op en van slot doen.
Pas dan krijg ik de kabel los.
Verder heb ik nooit problemen met loskoppelen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Ben zelf blij dat ik het 'oude' model heb. Vind deze er niet uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samvdheijden
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-07 13:51
deathmonkey schreef op zondag 8 juni 2025 @ 14:58:
[...]

Ben zelf blij dat ik het 'oude' model heb. Vind deze er niet uitzien.
Idem. Ik vindt de 'oude' een stuk meer persoonlijkheid hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Mee eens. Maar goed, voor dezelfde prijs een upgrade en grotere auto zou het best een optie zijn. Maar ik snap werkelijk niet dat je van best een uitgesproken, scherp en sportief model ineens een nieuwe versie uitbrengt welke op een worst lijkt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Racemol
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1T2WIBLjByBxf_-AyVecBqeLMck=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g5USsQYx4KvuTZZF9QlO2ZVS.png?f=fotoalbum_large
Ik heb ook geen idee wat ze daar aan het doen zijn. Als je naar de achterkant van die nieuwe MG4 kijkt lijkt het wel een boodschappen wagen.

Dit is hoe een facelift MG4 eruit had moeten zien. Iets breder, iets langer, iets minder vierkant en mooie nieuwe koplampjes. Dan had ik wellicht van mossel nog wel een keer voor lief genomen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Racemol op 09-06-2025 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamkaaz
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-07 09:30
Vrijdag ga ik voor de tweejaarsbeurt naar VM A'dam. Nu krijg ik bij het inchecken de kosten te zien. Ik moet dus naast de belachelijke prijs voor de beurt (staat pas 11.000 km op de teller) ook nog eens apart gaan betalen voor 2 SC's. Dat kan toch niet waar zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3-tNsIzz7HxIbJXVh5cJ5jx9ddE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jTdStifrOSHR7fWCVWL7Hj5t.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Hamkaaz op 11-06-2025 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTommie

TTommie

Hamkaaz schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 23:38:
Vrijdag ga ik voor de tweejaarsbeurt naar VM A'dam. Nu krijg ik bij het inchecken de kosten te zien. Ik moet dus naast de belachelijke prijs voor de beurt (staat pas 11.000 km op de teller) ook nog eens apart gaan betalen voor 2 SC's. Dat kan toch niet waar zijn?

[Afbeelding]
Zo dan, dat zijn best veel openstaande tabbladen.. :P

Ik zou dit bespreken voordat ze aan de auto gaan werken, maar die service updates zeker de sc77 zijn normaal gesproken garantiewerk. Dit moeten ze uitvoeren in opdracht van MG.

De sc49 zegt mij zo niets, en die kosten voor de onderhoudsbeurt, tjaaaa wat moet je ermee. Maar ik zou het aanhalen voordat ze beginnen, en dan ook vooral iets door de receptie op papier laten zetten als ze roepen dat je dit niet hoeft te betalen, maar een fout in het systeem is ofzo. Het blijft wel van Mossel natuurlijk. Achteraf weet niemand ergens iets van of heb je het verkeerd begrepen.

[ Voor 18% gewijzigd door TTommie op 12-06-2025 00:23 ]

Mr. T.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
TTommie schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 00:18:
[...]

Zo dan, dat zijn best veel openstaande tabbladen.. :P

Ik zou dit bespreken voordat ze aan de auto gaan werken, maar die service updates zeker de sc77 zijn normaal gesproken garantiewerk. Dit moeten ze uitvoeren in opdracht van MG.

De sc49 zegt mij zo niets, en die kosten voor de onderhoudsbeurt, tjaaaa wat moet je ermee. Maar ik zou het aanhalen voordat ze beginnen, en dan ook vooral iets door de receptie op papier laten zetten als ze roepen dat je dit niet hoeft te betalen, maar een fout in het systeem is ofzo. Het blijft wel van Mossel natuurlijk. Achteraf weet niemand ergens iets van of heb je het verkeerd begrepen.
@Hamkaaz Ik had dit ook en gebeld hierover. Je hoeft geen online check-in te doen en de kosten voor SC updates zijn voor de garage. Wel scherp op letten en ook controle of ze een nieuw filter erin doen. Je zou deze eruit kunnen halen voor de beurt. En bij aflevering even kijken of er eentje in zit.

Heeft mij veel tijd gekost om achteraf gelijk te halen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
STIMPPYYY schreef op maandag 9 juni 2025 @ 18:08:
Mee eens. Maar goed, voor dezelfde prijs een upgrade en grotere auto zou het best een optie zijn. Maar ik snap werkelijk niet dat je van best een uitgesproken, scherp en sportief model ineens een nieuwe versie uitbrengt welke op een worst lijkt.
Ik denk dat de auto er met zijn grotere lengte en verlengde wielbasis er best in technisch opzicht mee vooruit zal kunnen gaan. Nog geen plaatjes van het interieur, dat is misschien ook nog wel een stuk vooruit gegaan.

Maar ook al zou hij er in technisch opzicht een stuk op vooruitgaan, een auto koop je niet altijd met je verstand en als je als autoliefhebber je gevoel ook de ruimte geeft, dan zou ik het nieuwe model niet eens een blik waardig gunnen, wat is het jammer genoeg toch een vreselijk lelijk gewrocht geworden, die 2 grote openingen in het frontje doen me denken aan de kleine peugeotjes die een steeds grotere bek kregen.....

Ik dacht te hebben begrepen dat er voor Europa een apart model MG4 zou komen......
-tom-562 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 09:07:
Wat een achteruitgang. Dat nieuwe model ziet er uit als de zoveelste generieke Chinese EV
Nou..... zag hij er nog maar uit als een doorsnee Chinees model, dan was het nog best heel fraai geworden kunnen zijn, maar nu kan hij nog niet eens in hun schaduw staan. :|

Als hij in de showroom staat ga ik toch nog een bezoekje brengen aan mijn oude dealer, ben benieuwd naar het eggie :) (niet om hem te kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 10-07 14:33
Vaevictis_ schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 05:48:
[...]

@Hamkaaz Ik had dit ook en gebeld hierover. Je hoeft geen online check-in te doen en de kosten voor SC updates zijn voor de garage. Wel scherp op letten en ook controle of ze een nieuw filter erin doen. Je zou deze eruit kunnen halen voor de beurt. En bij aflevering even kijken of er eentje in zit.

Heeft mij veel tijd gekost om achteraf gelijk te halen. :'(
ze heeft het SC deel idd niet betaald, luchtfilter niet specifiek op gelet, geen tijd genomen om hem te markeren oid. maar na 11k km zou deze nog niet echt slecht moeten zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddyeagle
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 08-07 16:53
Met name in de zomer heb ik het probleem dat mijn mg4 standaard telkens stopt met opladen. Na 1-2 kWh stopt ie ermee en geeft aan dat de auto vol zit. Als ik via de app dan weer stoppen en starten met laden doe gaat ie weer verder. Heel irritant want soms krijg ik mijn accu bijna niet vol doordat hij telkens stopt.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben en heeft iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 15-07 13:36
Eddyeagle schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 19:24:
Zijn er meer mensen die hier last van hebben en heeft iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?
Dit is echt werk van de dealer. Mijn eerste reactie zou zijn: probeer eerst een andere kabel van de dealer.
Waar laad jij de auto op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddyeagle
Mg4gebruiker schreef op zondag 15 juni 2025 @ 09:56:
[...]

Dit is echt werk van de dealer. Mijn eerste reactie zou zijn: probeer eerst een andere kabel van de dealer.
Waar laad jij de auto op?
Ik laad de auto thuis op met een myenergy Zappi maar op andere laadpalen hetzelfde probleem. Snelladen gaat overigens wel altijd goed. VM heeft er al een paar keer naar gekeken maar komen niet verder dan een software update. Dit heeft niets geholpen. Lastige is ook dat het niet altijd fout gaat. Met name in de winterperiode weinig last gehad. Misschien heeft het iets te maken met hoge voltage op het net op periodes dat veel zonnepanelen staan te draaien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbraamse
  • Laatst online: 10:53
Eddyeagle schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 19:24:
Met name in de zomer heb ik het probleem dat mijn mg4 standaard telkens stopt met opladen. Na 1-2 kWh stopt ie ermee en geeft aan dat de auto vol zit. Als ik via de app dan weer stoppen en starten met laden doe gaat ie weer verder. Heel irritant want soms krijg ik mijn accu bijna niet vol doordat hij telkens stopt.
Wij hadden een soortgelijk probleem, af en toe stopte het laden en dat werd steeds slechter.
Op den duur was het onmogelijk om te laden tot 80%.
Snelladen werkte wel.
Bij ons is er een laadmodule vervangen, het is bekend een probleem voor de MG4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddyeagle
jbraamse schreef op zondag 15 juni 2025 @ 10:47:
[...]

Wij hadden een soortgelijk probleem, af en toe stopte het laden en dat werd steeds slechter.
Op den duur was het onmogelijk om te laden tot 80%.
Snelladen werkte wel.
Bij ons is er een laadmodule vervangen, het is bekend een probleem voor de MG4.
Dan zou het bij VM ook bekend moeten zijn dus. Hebben ze de boordlader vervangen? Was dit bij jou ook een 1 fase boordlader (de standaard range 51kwh) of een drie fase boordlader (longe range 64 kWh)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbraamse
Eddyeagle schreef op zondag 15 juni 2025 @ 11:16:
[...]

Dan zou het bij VM ook bekend moeten zijn dus. Hebben ze de boordlader vervangen? Was dit bij jou ook een 1 fase boordlader (de standaard range 51kwh) of een drie fase boordlader (longe range 64 kWh)?
De onze is een Comfort met 64kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ben recent verhuist en vrijdag is onze oude laadpaal geinstalleerd (Tesla V2). Nu pakt de MG4 standard 5kW op max-stroom waardoor de groep eruit springt. Laadpaal is 3-fase aangesloten. MG4 laadt maar op 1-fase natuurlijk. Ik vermoed dat ze de groep te hoog hebben afgezekerd (op 25a per groep of hoger 35a zelfs -> 22kW max?). Anderzijds wel vreemd omdat ik 3x40A aansluiting heb. Toevallig is dit vanochtend door Liander omgezet naar 3x25A.

In mijn vorige woning ging dat nog goed met 4,4kW, wellicht daar afgezekerd met 20A per groep oid.

Nu auto ingsteld op 16A en dat is prima, wat eigenlijk ook max-stroom hoort te zijn voor de standard per fase. Vanmiddag even een Tesla proberen en kijken hoe dat gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddyeagle
STIMPPYYY schreef op maandag 16 juni 2025 @ 11:05:
Ben recent verhuist en vrijdag is onze oude laadpaal geinstalleerd (Tesla V2). Nu pakt de MG4 standard 5kW op max-stroom waardoor de groep eruit springt. Laadpaal is 3-fase aangesloten. MG4 laadt maar op 1-fase natuurlijk. Ik vermoed dat ze de groep te hoog hebben afgezekerd (op 25a per groep of hoger 35a zelfs -> 22kW max?). Anderzijds wel vreemd omdat ik 3x40A aansluiting heb. Toevallig is dit vanochtend door Liander omgezet naar 3x25A.

In mijn vorige woning ging dat nog goed met 4,4kW, wellicht daar afgezekerd met 20A per groep oid.

Nu auto ingsteld op 16A en dat is prima, wat eigenlijk ook max-stroom hoort te zijn voor de standard per fase. Vanmiddag even een Tesla proberen en kijken hoe dat gaat.
Ik weet niet hoe het met een tesla laadpaal zit maar op mijn laadpaal kun je instellen hoeveel stroom hij moet afnemen. Normaliter stel je dit gelijk aan de afzekering in de meterkast. Bij een 3x25a aansluiting zeker je normaliter af met 16a. Kan ook met 20a maar dan heb je geen selectiviteit. Als je hoofdzekering eerst 3x40 was dan is de kans groot dat er zwaardere groepen in zitten. Als Liander alleen de hoofdzekering heeft aangepast dan is het de vraag of de groepen ook naar beneden zijn aangepast. Anders loop je het risico dat je hoofdzekering eruit klapt. Echter als je groep er bij 5kw belasting uit vliegt doet vermoeden dat ie toch op 16a is afgezekerd maar je laadpaal te hoog staat ingesteld. Ik heb mijn laadpaal zo ingesteld dat de 16a groep er net niet uitklapt en dan haal ik ongeveer 4,5kw. Hoort natuurlijk niet zo maar haal je net wat meer snelheid dan met 3,6 kw en dat is wel prettig met het trage 1 fase laden van de mg4 standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Eddyeagle schreef op maandag 16 juni 2025 @ 19:27:
[...]

Ik weet niet hoe het met een tesla laadpaal zit maar op mijn laadpaal kun je instellen hoeveel stroom hij moet afnemen. Normaliter stel je dit gelijk aan de afzekering in de meterkast. Bij een 3x25a aansluiting zeker je normaliter af met 16a. Kan ook met 20a maar dan heb je geen selectiviteit. Als je hoofdzekering eerst 3x40 was dan is de kans groot dat er zwaardere groepen in zitten. Als Liander alleen de hoofdzekering heeft aangepast dan is het de vraag of de groepen ook naar beneden zijn aangepast. Anders loop je het risico dat je hoofdzekering eruit klapt. Echter als je groep er bij 5kw belasting uit vliegt doet vermoeden dat ie toch op 16a is afgezekerd maar je laadpaal te hoog staat ingesteld. Ik heb mijn laadpaal zo ingesteld dat de 16a groep er net niet uitklapt en dan haal ik ongeveer 4,5kw. Hoort natuurlijk niet zo maar haal je net wat meer snelheid dan met 3,6 kw en dat is wel prettig met het trage 1 fase laden van de mg4 standaard.
Thanks! Goed punt. Zit idd een rotary circuit breaker op die je kunt instellen. Wellicht hebben ze het aangepast. Zal eens kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Er is een update voor de iSmart app. Ik heb nu ineens 2 knoppen erbij om de voorruit of de achterruit te ontwasemen/ontdooien.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 17:29
-tom-562 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:07:
Er is een update voor de iSmart app. Ik heb nu ineens 2 knoppen erbij om de voorruit of de achterruit te ontwasemen/ontdooien.
Er is nog wel meer aan de app toegevoegd zie ik!
Knop voor "Noodoproep"
Knop voor "Mijn handleiding"

Onder je profiel een optie voor "Secundair Account", welke ik niet eerder gezien meen te hebben. Lijkt er op dat je hiermee je partner een iSmart account voor je auto kunt geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Haay schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:18:
[...]

Er is nog wel meer aan de app toegevoegd zie ik!
Knop voor "Noodoproep"
Knop voor "Mijn handleiding"

Onder je profiel een optie voor "Secundair Account", welke ik niet eerder gezien meen te hebben. Lijkt er op dat je hiermee je partner een iSmart account voor je auto kunt geven?
Secundair account zat er sinds de laatste update al in.
Iemand al op 'Noodoproep' gedrukt? :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
kan je secundair account gebruiken voor Home assistant?
er staat bij deze nog dat je afgemeld word op je telefoon,
https://community.home-as...custom-integration/754590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eavyon
mrBrainY schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:55:
kan je secundair account gebruiken voor Home assistant?
er staat bij deze nog dat je afgemeld word op je telefoon,
https://community.home-as...custom-integration/754590
Door een secundair account te maken kun je inderdaad die plugin gebruiken en de app op je eerste account. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjetrof
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14-07 05:11
Herkennen mensen dit? Net een update gehad naar R63, en nu mag ik mijn laadpercentage niet meer instellen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IB5Auu7LdV5cQNBHvP7fCQ4sHbw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HJazk54rIKqsthbaqYMuN3ld.jpg?f=fotoalbum_large

@Vaevictis_ @gwnmikedus Ik tag jullie even omdat ik zag dat jullie ook over zijn op R63. Herkennen jullie dit probleem. Zoals ik in mijn recentere post heb aangegeven kan ik de max percentage nog wel aanpassen via de app.

[ Voor 19% gewijzigd door Pjetrof op 17-06-2025 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
Eavyon schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 12:26:
[...]

Door een secundair account te maken kun je inderdaad die plugin gebruiken en de app op je eerste account. Werkt prima.
en als 2de account in HA ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Pjetrof schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:16:
Herkennen mensen dit? Net een update gehad naar R63, en nu mag ik mijn laadpercentage niet meer instellen
[Afbeelding]
Standard toevallig? Daar kon dat sowieso niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjetrof
STIMPPYYY schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:31:
[...]

Standard toevallig? Daar kon dat sowieso niet mee.
Het betreft een luxury model. Via de app mag het nog wel trouwens.

Edit: Ben teruggereden naar de garage, en ze konden mij ook niet gelijk helpen, want ze kenden het probleem niet. Fun fact: blijkbaar is er een whatsapp groep waar de dealers onderling vragen stellen over MG's 8)7.
Ik ben er inmiddels ook zelf achter gekomen dat ik nog wel via de app het accupercentage mag aanpassen.

[ Voor 40% gewijzigd door Pjetrof op 17-06-2025 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eavyon
Pjetrof schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:39:
[...]

Het betreft een luxury model. Via de app mag het nog wel trouwens
Ziet eruit dat ze geen SIPS hebben gebruikt om de software te configureren met de modules in de auto. Alleen maar FIMS(de entertainmentsoftware) updaten met een usb stick is niet voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eavyon
mrBrainY schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:17:
[...]

Dat bedoel ik ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjetrof
Eavyon schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:46:
[...]

Ziet eruit dat ze geen SIPS hebben gebruikt om de software te configureren met de modules in de auto. Alleen maar FIMS(de entertainmentsoftware) updaten met een usb stick is niet voldoende.
Dit heb ik ook gelijk bij ze aangegeven. Van Mossel beweerd beide stappen (FIMS & SIPS) te hebben uitgevoerd. Overigens kan ik ook nogsteeds mijn linker ster (favoriet) knop op het stuurwiel niet aanpassen. Die instelling wordt niet onthouden, ook dus niet na de update.

[ Voor 24% gewijzigd door Pjetrof op 17-06-2025 14:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Pjetrof schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:39:
[...]

Het betreft een luxury model. Via de app mag het nog wel trouwens.

Edit: Ben teruggereden naar de garage, en ze konden mij ook niet gelijk helpen, want ze kenden het probleem niet. Fun fact: blijkbaar is er een whatsapp groep waar de dealers onderling vragen stellen over MG's 8)7.
Ik ben er inmiddels ook zelf achter gekomen dat ik nog wel via de app het accupercentage mag aanpassen.
Ah ok, gezien de km-trage dacht ik een standard ;). Maar goed, weinig airco en geen snelweg hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
Pjetrof schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:48:
[...]

Dit heb ik ook gelijk bij ze aangegeven. Van Mossel beweerd beide stappen (FIMS & SIPS) te hebben uitgevoerd. Overigens kan ik ook nogsteeds mijn linker ster (favoriet) knop op het stuurwiel niet aanpassen. Die instelling wordt niet onthouden, ook dus niet na de update.
Dat werkt bij mij wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrBrainY
werkt als een zonnetje ! thanks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
Het probleem met de slider kwam volgens mij boven water bij R59. Er was een losse update voor en R63 zou die ook hebben. Als ze niet alles doen, of niet goed doen dan krijg je dit.

Btw, ook voor het vasthouden van de instelling onder de linker ster is een fix. Veel mensen hebben hier last van gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwnmikedus
  • Laatst online: 01:19
[Afbeelding]

@Vaevictis_ @gwnmikedus Ik tag jullie even omdat ik zag dat jullie ook over zijn op R63. Herkennen jullie dit probleem. Zoals ik in mijn recentere post heb aangegeven kan ik de max percentage nog wel aanpassen via de app.
Helaas herkenbaar. Zoals hier al vaker genoemd, kun je het maximale laadpercentage inderdaad niet meer via het infotainmentscherm aanpassen. Via de app lukte het gelukkig nog wel, maar prettig is anders.

Uiteindelijk heb ik besloten de auto terug te brengen en afscheid te nemen van zowel VM als MG. Ik heb het dus verder niet meer uitgezocht, maar hopelijk komt er voor jullie ook een moment van zorgeloos auto genot.

Succes!

Ik schakel tussen mens en IT, maar m’n Lynk 02 More hoeft dat gelukkig niet | 10.000+ km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
mrBrainY schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:17:
[...]

@Eavyon Hoe werkt dat registreren van een tweede account? Met name het binden van de auto aan het tweede account? Kan dat wel, zou mooi zijn want gebruik ook HA maar nu met 1 account. Dat is soms lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eavyon
Vaevictis_ schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 11:03:
[...]

@Eavyon Hoe werkt dat registreren van een tweede account? Met name het binden van de auto aan het tweede account? Kan dat wel, zou mooi zijn want gebruik ook HA maar nu met 1 account. Dat is soms lastig.
Ik meen uitgelogd te hebben op de app en een nieuw account aangemaakt te hebben. Dat zou natuurlijk ook op een 2e telefoon kunnen. Log dit 2e account dan uit en je 1e in. Je kunt dan secundair account aangeven onder instellingen en dan kan dat account dus ook bij de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrBrainY
je moet idd eerst account aanmaken via de app op 2de device (niets koppelen) , dan kun je op device 1 uitgenodigd worden.
als het in HA ingevoerd is word account weer afgemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
gwnmikedus schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 04:38:
[...]
Uiteindelijk heb ik besloten de auto terug te brengen en afscheid te nemen van zowel VM als MG. Ik heb het dus verder niet meer uitgezocht, maar hopelijk komt er voor jullie ook een moment van zorgeloos auto genot.

Succes!
Irritant uiteraard. Maar het kan gewoon werken want ik heb daarmee geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 11:36
Ik heb nu in de nieuwe app tijdens het laden wel een mooi overzicht.
Valt wel op dat rechtsboven de tekst staat: "Venster geopend".

Ben benieuwd of dat een waarschuwing is dat m'n raam niet helemaal dicht is. Die zou je eerder bij het statusoverzicht verwachten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eddx4nTcsuDS_vpJFh56pFwgxMY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dML7lqVvEJhsTW5NgoXgRUt0.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Positief dat er doorgebouwd blijft worden aan de ondersteuning van de app en software-updates. Dat geeft toch moed voor een eventuele aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Robonus schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 12:34:
Ik heb nu in de nieuwe app tijdens het laden wel een mooi overzicht.
Valt wel op dat rechtsboven de tekst staat: "Venster geopend".

Ben benieuwd of dat een waarschuwing is dat m'n raam niet helemaal dicht is. Die zou je eerder bij het statusoverzicht verwachten.

[Afbeelding]
Ik had hetzelfde met raam open, maar toen ik scherm.ververste was het weg

energienerds.nl, gasloos, 11,5kWp, 14 kWh accu, EV, Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Bij mij staat er soms "unlocked" terwijl hij echt op slot is. Die status tekst werkt nog niet helemaal lekker denk ik.

Al zou het wel gaaf zijn als hij echt laat weten als je raam nog open staat. Ga ik even testen.. brb :)

Edit: Helaas. Als je een raam open laat staan en je doet hem op slot zie je daar geen melding van in de app.

[ Voor 19% gewijzigd door Racemol op 19-06-2025 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
Home assistant geeft het wel aan of de ramen open of dicht zijn. Het zit dus wel in de api. Maar idd helaas niet via de app.

MTVenusV151+esp32RS485+ShellyEmulatie·18ZP 6*APS 5.9WP·EaseeHome·MG4lux2023·ThemaV 7kW+esp32RS485

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
wrak schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 18:15:
Home assistant geeft het wel aan of de ramen open of dicht zijn. Het zit dus wel in de api. Maar idd helaas niet via de app.
Werkt het wel echt? Of zitten de attributen gewoon standaard in de API?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wrak
Racemol schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 18:17:
[...]

Werkt het wel echt? Of zitten de attributen gewoon standaard in de API?
Yep de deuren, ramen en kleppen worden netjes gemeld in homeassistant. En dat werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Ik ben vooral blij met de functies van ruiten voor en achter verwarmen.
Waarschijnlijk werkt de ontdooifunctie nu wel goed!

Wel bijzonder dat het witte thema meer sneltoetsen heeft dan het zwarte thema
Daar zie je amper dat er een update geweest is

[ Voor 34% gewijzigd door Oxellaar op 19-06-2025 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTommie

TTommie

wrak schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 18:20:
[...]

Yep de deuren, ramen en kleppen worden netjes gemeld in homeassistant. En dat werkt.
Nee, dat is niet waar.

Ja, het staat in HA, maar is niet functioneel zoals je zou verwachten.
De ramen niet i,i,g,

Dit zit al vanaf het begin in de API, maar ik heb het nog nooit werkend gezien.

[ Voor 11% gewijzigd door TTommie op 19-06-2025 23:54 ]

Mr. T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
TTommie schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 23:53:
[...]

Nee, dat is niet waar.

Ja, het staat in HA, maar is niet functioneel zoals je zou verwachten.
De ramen niet i,i,g,

Dit zit al vanaf het begin in de API, maar ik heb het nog nooit werkend gezien.
Dat is raar. Ik draai de saic plugin. Via mqtt. Bij mij werkt het zoals verwacht. Het enige wat afwijkt is dat de ramen tijdens het laden open zouden staan terwijl ze dicht zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrBrainY
ben beetje aan het klooten nog in HA:
maar je krijgt echt veel info :Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mdhqWoB3kIga1FlL-e-1q_371WE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WHVqAAiHzEP980Bohjh0T6ZB.png?f=fotoalbum_large

o.a nog : bandendruk, target SOC, snelheid, kw vermogen, kw sinds laate x laden, KM stand, km sinds laden, rijk bereikt.
en status voor laden e.d

Ik gebruik deze in HACS: https://github.com/ad-ha/mg-saic-ha

[ Voor 5% gewijzigd door mrBrainY op 20-06-2025 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Iemand ervaring met de MG4 koppelen aan Homey?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
mrBrainY schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 10:07:
ben beetje aan het klooten nog in HA:
maar je krijgt echt veel info :[Afbeelding]

o.a nog : bandendruk, target SOC, snelheid, kw vermogen, kw sinds laate x laden, KM stand, km sinds laden, rijk bereikt.
en status voor laden e.d

Ik gebruik deze in HACS: https://github.com/ad-ha/mg-saic-ha
Ik ben toch wel benieuwd, want de een zegt dat het werkt en de ander niet. Zou je eens je linkerraam open kunnen zetten en laten zien of de status in jouw Home Assistant dan verandert?

Want als dat goed zou werken dan ga ik ook met HA aan de gang en maak ik mn eigen "app" wel. Dat is een leuk project, tenzij die exta attributen zoals raam open en dicht gewoon statisch zijn en helemaal niet werken, waar ik een beetje bang voor ben.

[ Voor 14% gewijzigd door Racemol op 21-06-2025 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samvdheijden
Heeft iemand hier ervaring met het vinden en vervangen van de middelste achterlicht unit? Bij voorkeur origineel of sloop. Iemand heeft die van mij een kusje gegeven zonder een briefje achter te laten... Verder gelukkig geen schades anders dan deze unit.

Ik kom wel wat tegen bij ome Ali, maar geen idee of dat iets is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zTglPkh4SMmAaxpQKILkUd-xuJw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NwNgy6MrYBI06kTJ41k1UGVZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door samvdheijden op 22-06-2025 00:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
samvdheijden schreef op zondag 22 juni 2025 @ 00:46:
Heeft iemand hier ervaring met het vinden en vervangen van de middelste achterlicht unit? Bij voorkeur origineel of sloop. Iemand heeft die van mij een kusje gegeven zonder een briefje achter te laten... Verder gelukkig geen schades anders dan deze unit.

[Afbeelding]
Kijk hier even voor ervaringen. Niet persé voor de versie van Ali dus....
https://www.mgevs.com/threads/full-tail-light-on-se.14884/

En deze https://www.mgevs.com/thr...express.14811/post-250579

[ Voor 7% gewijzigd door Mg4gebruiker op 22-06-2025 08:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
@samvdheijden
Lekker lullig om gewoon door te rijden na schade.
Maar, ik neem aan de je toch wel verzekerd bent?Je zou het waarborgfonds kunnen proberen in te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samvdheijden
Bedankt! Die had ik nog niet gevonden! Ik ga er eens naar kijken.
Oxellaar schreef op zondag 22 juni 2025 @ 09:56:
@samvdheijden
Lekker lullig om gewoon door te rijden na schade.
Maar, ik neem aan de je toch wel verzekerd bent?Je zou het waarborgfonds kunnen proberen in te schakelen?
Vrij lullig inderdaad.. Maar goed verzekerd. Al is het natuurlijk altijd de vraag of het het waard is om via de verzekering te laten repareren gezien je dan achteruit valt in je schadevrije jaren. Dus als ik het zelf kan oplossen, liever dan :)

[ Voor 37% gewijzigd door samvdheijden op 22-06-2025 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbraamse
samvdheijden schreef op zondag 22 juni 2025 @ 00:46:

[Afbeelding]
Als je het zelf kunt oplossen, kun je (bij gebrek aan beter) misschien gewoon bestellen bij de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Op onderdelenlijn.nl staan wat sloop MG4's.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrBrainY
Racemol schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 08:13:
[...]

Ik ben toch wel benieuwd, want de een zegt dat het werkt en de ander niet. Zou je eens je linkerraam open kunnen zetten en laten zien of de status in jouw Home Assistant dan verandert?

Want als dat goed zou werken dan ga ik ook met HA aan de gang en maak ik mn eigen "app" wel. Dat is een leuk project, tenzij die exta attributen zoals raam open en dicht gewoon statisch zijn en helemaal niet werken, waar ik een beetje bang voor ben.
Dit was eerder was warm en mijn vrouw deed alle ramen open, maar ik heb wel vermoeden dat je handmatig moet vernieuwen. (dat kan vast wel automatisch, maar heb ik nog niet) Ik heb vrijdag avond de airco via HA aangezet, werkt prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5RG9cGrx0nieHO45SVb3XxYHE20=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/g3w6avQX9iTxEyxfoE0sTHAO.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-07 17:01
Bij mij loopt de status ook heel vaak ver achter, bijvoorbeeld als ik net ben begonnen met laden. Ik trigger vaak zelf een kleine actie, zoals de max SoC van 80 naar 90 en weer terug, en dat triggert een volledige synchronisatie van de state van de sensoren.
Volgens mij komt het met name door de slome API van SAIC, beetje hinderlijk maar verder niet onoverkomelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
deze forceert ook een update:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B_WT-ZpgtYIyf0iewIaeeWZlID8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/UTRt7ITJPrwkm5daJ7LLrHNv.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eavyon
Struikrover schreef op maandag 23 juni 2025 @ 15:59:
Bij mij loopt de status ook heel vaak ver achter, bijvoorbeeld als ik net ben begonnen met laden. Ik trigger vaak zelf een kleine actie, zoals de max SoC van 80 naar 90 en weer terug, en dat triggert een volledige synchronisatie van de state van de sensoren.
Volgens mij komt het met name door de slome API van SAIC, beetje hinderlijk maar verder niet onoverkomelijk.
De plugin kan je configureren en voor verschillende acties een andere timeout instellen. Ik heb dit zo gelaten maar doe een force update zodra het laden start of stopt op mijn laadpaal.

Tja het is jammer dat het een clouddienst is ipv dat je lokaal de auto kan uitlezen en elke 10 sec kunnen pollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTommie

TTommie

wrak schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 08:26:
[...]

Dat is raar. Ik draai de saic plugin. Via mqtt. Bij mij werkt het zoals verwacht. Het enige wat afwijkt is dat de ramen tijdens het laden open zouden staan terwijl ze dicht zijn.
Ik draai denk ik dezelfde, maar dit werkte nooit. Heb ik altijd jammer gevonden.

Ik zal het van de week eens proberen, wellicht hebben ze het nu wel voor elkaar dan.
Er zijn behoorlijk wat updates geweest in de plug-in.

Maar ik had meer het idee dat het de API zelf was die niet juist functioneert.

Ik gebruik deze: https://github.com/SAIC-iSmart-API/saic-python-mqtt-gateway

[ Voor 6% gewijzigd door TTommie op 24-06-2025 00:11 ]

Mr. T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjetrof
[Afbeelding]
Inmiddels heb ik een afspraak gemaakt bij het servicepunt in Tiel. Had aangegeven dat ik het idee had dat die SC077 update ook nog niet helemaal lekker gedaan leek te zijn. (Op snelwegen is MG pilot beter gaan werken, maar op N wegen suïcidaal geworden).

Bij het opgeven van mijn VIN bleek dat de update nooit geclaimd is door de dealer. Dus of nooit uitgevoerd, of ze houden niet van geld :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
Pjetrof schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 15:22:
[...]
Bij het opgeven van mijn VIN bleek dat de update nooit geclaimd is door de dealer. Dus of nooit uitgevoerd, of ze houden niet van geld :?
Waar kan je dat controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
Odeklontje schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 22:42:
[...]

Ik heb begrepen dat niet alles wat de dealer doet in dit systeem staat. Maar ik laat mij graag verrassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjetrof
Odeklontje schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 22:42:
[...]

Dit heeft de dealer in Tiel voor mij gecheckt. Geen idee of dit een specifiek systeem is van MG of iets algemeens. Voor zover ik weet kunnen we dit niet zelf checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollo Tomasi
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14-07 13:13
Hierbij nog een positieve ervaring met MG Tiel (Nissan vestiging).

Ik had het een hele tijd uitgesteld, maar maar eindelijk een keer een afspraak gemaakt om SC077 te installeren en updates gevraagd voor zo’n beetje alles en het te combineren met de 72K onderhoudsbeurt en nieuwe banden. En... vrijwel alles is goed gegaan! Nu zo’n 600 kilometer gereden en nog geen ferme rukken aan het stuur gehad, niet meer afremmen in flauwe bochten met de ACC, niet schokkerig remmen om afstand te houden tot je voorligger en het systeem onthoudt de gewenste afstand tot je voorligger.

Ik had ook gevraagd om de SOH te checken, maar ze gebruiken nu nieuwe digitale checklists dus het percentage was niet genoteerd. Nou ja, dat komt de volgende keer wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
Pjetrof schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 06:55:
[...]

Dit heeft de dealer in Tiel voor mij gecheckt. Geen idee of dit een specifiek systeem is van MG of iets algemeens. Voor zover ik weet kunnen we dit niet zelf checken.
Had Tiel de update geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjetrof
Mg4gebruiker schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 14:39:
[...]

Had Tiel de update geinstalleerd?
Nee, ik ben in Hengelo geweest (die garage is 5 minuten van mijn huis). Ik ga nu juist naar Tiel omdat ik ervan overtuigd ben door mede tweakers dat zij het wel goed kunnen aanpakken. Heb met Tiel gebeld en mijn VIN doorgegeven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

VM Tiel zou een Tweakers award moeten krijgen :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Ik speel ook met de gedachte om de volgende beurt naar Tiel te gaan maar aan de andere kant heb ik ook weer weinig zin om daar een dag te wachten. Ik twijfel dus nog.
Pagina: 1 ... 66 67 Laatste