Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:01
Mg4gebruiker schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 20:06:
[...]

Maar doen ze aan software updates?
Lijkt me niet want dan moet je bij MG EU geregistreerd staan.

Ook een computer hebben met OBD2 kabel voor diagnose en updates binnen te halen. Daarnaast moet je elke update die je gaat doen VOORAF bij MG registreren anders geen garantie. Lijken me toch wel grote hobbels, als je dat voor elk merk moet doen dan is dat niet bij te houden. Laat staan dat je weet welke update er nodig is. Want dan moet je ook alle bulletins lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbraamse
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 16-09 17:59
Mg4gebruiker schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 20:06:
[...]

Maar doen ze aan software updates?
Heb ik niet gevraagd, kortgeleden heb ik de grote update (SC077) gehad bij Van Mossel.
Ander detail: € 85,- voor een servicebeurt bij 25.000 km.
Dit is wel excl. interieurfilter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
jbraamse schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 12:15:
[...]

Heb ik niet gevraagd, kortgeleden heb ik de grote update (SC077) gehad bij Van Mossel.
Ander detail: € 85,- voor een servicebeurt bij 25.000 km.
Dit is wel excl. interieurfilter.
Dat is een mooie prijs. Waar was dat?

energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbraamse
Vaevictis_ schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 20:50:
[...]

Lijkt me niet want dan moet je bij MG EU geregistreerd staan.

Ook een computer hebben met OBD2 kabel voor diagnose en updates binnen te halen. Daarnaast moet je elke update die je gaat doen VOORAF bij MG registreren anders geen garantie. Lijken me toch wel grote hobbels, als je dat voor elk merk moet doen dan is dat niet bij te houden. Laat staan dat je weet welke update er nodig is. Want dan moet je ook alle bulletins lezen.
Zij maken gebruik van de apparatuur en kennis van Bosch.
Bosch is een "hele grote" als het gaat om auto electronica.

Ook deze mensen sluiten de auto aan op diagnose apparatuur.
Of ze toegang krijgen tot de software van MG weet ik niet.
Ik heb kortgeleden SC077 gekregen bij Van Mossel, dus op dit moment niet belangrijk.
Daarnaast, ik heb geen problemen met het functioneren van de auto.
Bij de volgende servicebeurt zie ik wel weer wat ik doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbraamse
mrme12345 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 12:17:
[...]

Dat is een mooie prijs. Waar was dat?
Bosch Car Service Veghel.
Garagebedrijven die samenwerken met Bosch vindt je in elke regio: ff googelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eavyon
  • Laatst online: 00:19
Ik heb alles geprobeerd om de garantie te claimen bij vm maar zij werken niet mee want in onze regio is er geen officiele call vanuit saic motors, ook al is die er wel voor een andere regio. Dus dan wil vm niet meewerken. Ik krijg dit wel vergoed aangezien ik dit in de aankoopakte heb laten opnemen als mankement dus verdere juridische actie hoef ik niet te ondernemen.

Ik heb medewerkers van vm tegenover me gehad die staalhard liegen dat die bobbels in de bodemplaat een feature zijn van deze auto en dat het normaal is. Medewerkers bij vm krijgen goed betaald om altijd netjes te blijven maar zullen altijd zorgen dat er geen extra kosten worden gemaakt door hun. bedrijfspolicy...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbraamse
Eavyon schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 14:06:
Ik had eigenlijk vandaag een afspraak bij vm breda maar omdat ze 'vergeten' waren de onderdelen te bestellen voor de reparatie van de bodemplaat is het nu weer 2 weken uitgesteld. Ook zou de software nog worden gecontroleerd en gecalibreerd. Maar wéér even uitzitten totdat het eindelijk eens allemaal is afgewerkt door ze.

Voor degene die hun kromgetrokken bodemplaat gerepareerd willen hebben volgens TI-20231228-EH32
[Afbeelding]
Dit is belangrijke info.
Ze hebben mij (in Den Bosch) verteld dat TI-20231228-EH32 niet geldt voor onze regio.
Daarnaast, de onderdelen zijn in Nederland nog nooit besteld.
Hou ons op de hoogte s.v.p.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 07-09 20:42
Batsiaan schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:57:
Hoi MG4 bezitters. Ik wil samen met mijn vriendin een nieuwe auto kopen. Nou wilden we dit weekend een MG4 standard gaan proefrijden bij van Mossel. Ik lees hier wel veel verhalen over dat de service van van Mossel toch wel onder de maat is. Dit is ook de ervaring van mijn zwager die een mg zs heeft. Ook zijn er op internet veel anecdotes te vinden over betrouwbaarheid die wat minder is. Wat is jullie ervaring? Zouden jullie de auto nog aanraden met de kennis van nu?

P.S. Nou zijn er natuurlijk over elke EV wel slechte verhalen te vinden maar was toch benieuwd naar het sentiment hier op tweakers.
Ik ervaar de MG als een zeer betrouwbare auto. Als ik zie hoe onder de motorkap alles is gemonteerd en de kabels zijn weggebonden dan ben ik wel echt onder de indruk.

Er waren wat software dingetjes, vooral de Lane Assist, maar dat is inmiddels verholpen. (mits van mossel de auto heeft bijgewerkt!!!)

zelf vind ik de cruise control waardeloos, dus als je dat belangrijk vind zou ik dat wel even proberen in je testrit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Batsiaan
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 18:19
Thanks voor jullie reacties. Van wat ik begrijp is het een goed ding alleen de service en gedoe met software updates kan wat beter vanuit de dealer. We gaan zaterdag proefrijden. Ben heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 06:51
jbraamse schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 12:33:
[...]

Dit is belangrijke info.
Ze hebben mij (in Den Bosch) verteld dat TI-20231228-EH32 niet geldt voor onze regio.
Daarnaast, de onderdelen zijn in Nederland nog nooit besteld.
Hou ons op de hoogte s.v.p.
Hoe verklaar je dan dat het gewoon onder mijn auto zit?
Ik heb ze verwezen naar http://www.siteguru.co.uk...ttery%20Gap%20-%20CEE.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samvdheijden
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-08 13:30
Mg4gebruiker schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 22:35:
[...]

Sommige van Mossel-mysteries zijn ondoorgrondelijk helaas.
1234567y schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:37:
[...]

Ik ervaar de MG als een zeer betrouwbare auto. Als ik zie hoe onder de motorkap alles is gemonteerd en de kabels zijn weggebonden dan ben ik wel echt onder de indruk.

Er waren wat software dingetjes, vooral de Lane Assist, maar dat is inmiddels verholpen. (mits van mossel de auto heeft bijgewerkt!!!)

zelf vind ik de cruise control waardeloos, dus als je dat belangrijk vind zou ik dat wel even proberen in je testrit.
Idem, fijne auto! Lijkt inderdaad keurig in elkaar te zitten. Je moet idd wel wat geduld hebben met van Mossel. Ik heb de mijne eind februari gekocht, en daar ook een onderhoudsbeurt bij gekocht. Dus ik zou hebben verwacht dat de Lane Assist update zou zijn geïnstalleerd gezien dat sinds januari dient te gebeuren bij de volgende beurt vanuit MG.

Nu heb ik recent in een ander mg4 gereden waarbij die update zeker is geïnstalleerd, en dat was toch een stuk beter. Oftewel, VM houdt zich weer eens niet aan wat ze dienen te doen bij een beurt.... Maar ik wist dat dit kon gebeuren toen ik de auto kocht, dus ik lig er persoonlijk niet wakker van.

Maar goed om vooraf dus te weten dat het kan zijn dat je ze voor sommige dingen echt even achter de vodden moet zitten.

[ Voor 62% gewijzigd door samvdheijden op 16-05-2025 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbraamse
Mg4gebruiker schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 22:35:
[...]

Ik heb ze hetzelfde document laten zien, maar dan zeggen ze dat dit niet voor NL geldt......
De enige verklaring die ik kan bedenken is dat er iemand liegt.
Of dat mijn contactpersoon is in Den Bosch of iemand anders, weet ik natuurlijk niet.

Waarschijnlijk probeert Van Mossel uit alle macht de kosten in de hand te houden.
Als ze dit voor alle klanten moeten doen, dan kost dit natuurlijk wel een paar centen.
Het lijkt er op dat ze het alleen maar plaatsen onder druk, rechtsbijstand bijv.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 07-09 20:42
samvdheijden schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 08:31:
[...]

Sommige van Mossel-mysteries zijn ondoorgrondelijk helaas.

[...]

Idem, fijne auto! Lijkt inderdaad keurig in elkaar te zitten. Je moet idd wel wat geduld hebben met van Mossel. Ik heb de mijne eind februari gekocht, en daar ook een onderhoudsbeurt bij gekocht. Dus ik zou hebben verwacht dat de Lane Assist update zou zijn geïnstalleerd gezien dat sinds januari dient te gebeuren bij de volgende beurt vanuit MG.

Nu heb ik recent in een ander mg4 gereden waarbij die update zeker is geïnstalleerd, en dat was toch een stuk beter. Oftewel, VM houdt zich weer eens niet aan wat ze dienen te doen bij een beurt.... Maar ik wist dat dit kon gebeuren toen ik de auto kocht, dus ik lig er persoonlijk niet wakker van.

Maar goed om vooraf dus te weten dat het kan zijn dat je ze voor sommige dingen echt even achter de vodden moet zitten.
o ja, de laatste updates (incl hercalibratie van de airco en radar en de lane assist terugroepactie) maakt een wereld van verschil! Ik snap niet dat Van Mossel uberhaupt nog autos weg laten rijden zonder de laatste updates, ik snap dat MG niet alles dekt, maar ze zijn zo belangrijk voor de gebruikerservaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eavyon
jbraamse schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 10:51:
[...]

Ik heb ze hetzelfde document laten zien, maar dan zeggen ze dat dit niet voor NL geldt......
Of dat mijn contactpersoon is in Den Bosch of iemand anders, weet ik natuurlijk niet.

Waarschijnlijk probeert Van Mossel uit alle macht de kosten in de hand te houden.
Als ze dit voor alle klanten moeten doen, dan kost dit natuurlijk wel een paar centen.
Het lijkt er op dat ze het alleen maar plaatsen onder druk, rechtsbijstand bijv.
Technisch gezien klopt wat vm zegt. Kijk maar bovenaan het document dat dit voor central en east europe is. Wanneer vm inlogt op de saic portal zullen ze inderdaad geen terugroepactie vinden en dus kunnen ze het niet op de standaard manier aankaarten onder garantie. Dus de vm manier is, we doen het gewoon niet. Elke andere garage had je wellicht wel geholpen en daar ga ik volgende keer ook mijn geld op inzetten(in Belgie dan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwnmikedus
  • Laatst online: 27-08 13:25
jbraamse schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 10:51:
[...]

Echt weergaloos… je moet gewoon voet bij stuk houden. Afhankelijk van hoe lang je de auto al in bezit hebt, is hier sprake van een gebrek dat zwart-op-wit door de fabrikant is erkend. De regio waar het memo vandaan komt of naartoe is gestuurd, is in dit geval van ondergeschikt belang. De bodemplaat is namelijk identiek voor beide regio’s, en er zijn geen significante aanpassingen gedaan aan dit model voor Centraal- of Oost-Europa.

Bovendien speelt de fabrikant in juridische zin niet de hoofdrol: je hebt de auto gekocht bij Van Mossel, en zij zijn dus jouw contractuele wederpartij. Hoe Van Mossel het intern met de fabrikant of importeur oplost, is hun zaak. Wat nu gebeurt, is dat zij hun probleem proberen af te schuiven op de klant – en dat terwijl ze vriendelijk blijven lachen. Laat je daardoor niet van de wijs brengen.

Ik schakel tussen mens en IT, maar m’n Lynk 02 More hoeft dat gelukkig niet | 15.000+ km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
Eavyon schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 15:18:
[...]

Technisch gezien klopt wat vm zegt. Kijk maar bovenaan het document dat dit voor central en east europe is. Wanneer vm inlogt op de saic portal zullen ze inderdaad geen terugroepactie vinden en dus kunnen ze het niet op de standaard manier aankaarten onder garantie. Dus de vm manier is, we doen het gewoon niet. Elke andere garage had je wellicht wel geholpen en daar ga ik volgende keer ook mijn geld op inzetten(in Belgie dan)
Het is geen terugroepactie. Het staat ook duidelijk vermeld dat er geen marketingvop fezet wordt. Alleen handelen als de klant klaagt. En oost en midden valt gewoon onder Europe. En dat zit in Amsterdam. Er zal dus best wel een bulletin zijn voor west europa. Moet wel want ik heb er één.
Wat wel klopt: gebruik je rechtsbijstand want dan moeten ze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:03

-tom-562

Oliesjeik

Wat is dan precies het probleem van die bobbel?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
-tom-562 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 18:34:
Wat is dan precies het probleem van die bobbel?
Het is niet de bobbel. Het is het gat boven de bobbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Mg4gebruiker schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 20:05:
[...]

Het is niet de bobbel. Het is het gat boven de bobbel.
Zelfde vraag geldt nog steeds, wat is daar mee

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• samvdheijden
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-08 13:30
-tom-562 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 20:39:
[...]

Zelfde vraag geldt nog steeds, wat is daar mee
Je accupakket is direct zichtbaar door dat gat wat ontstaat door die bobbel. Zal je auto er direct door kapot gaan? Waarschijnlijk niet. Maar je mag toch van een nieuwe auto verwachten dat dit soort problemen niet ontstaan, en indien wel, deze onder garantie dienen te worden gerepareerd.

Ik zou me toch minder fijn voelen om door een plas te moeten rijden....

[ Voor 10% gewijzigd door samvdheijden op 16-05-2025 21:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
Het is een lucht- en waterhapper. Er zijn al meldingen van een compleet afgerukte onderplaat nadat iemand op de snelweg door een plas moest rijden. Aerodynamisch is het bepaald ook niet. Daarnaast hoor ik nu geen gebrom meer van de achterkant sinds het erop zit.
De oorzaak is zo simpel als absurd kan zijn. De afstand tussen de gaten in de plaat komen niet overeen met de afstand tussen de schroefgaten.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Ikdrinkdreft
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 22-07 18:11
Ik heb vernomen dat ik mijn auto niet mag meenemen naar mijn volgende werkgever.
mijn volgende auto wordt een niro EV. ik ga hier dus tussenuit. heb hier nuttige info uit kunnen halen, dank daarvoor!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vaevictis_
van Mossel in de bocht. Had een onderhoudsbeurt, waar de pollenfilter niet was geplaatst bij service beurt B. Na klacht uiteindelijk een mail van de vestigingsdirecteur (Duivendrecht) dat het zou worden opgelost. Verder niets meer over gehoord en ook geen credit ontvangen.

Krijg vandaag een aanmaning van 130 euro voor huur auto tijdens onderhoud. Nooit een factuur gehad, meteen aanmaning.

577km gereden binnen 4 uur tussen brengen en ophalen van de auto. Hilarisch natuurlijk omdat de auto 60 km precies heeft gereden en ik hem thuis moest opladen omdat ie leeg was. Naast dat het fysiek onmogelijk is.

Wat een puinhoop.

[ Voor 3% gewijzigd door Vaevictis_ op 20-05-2025 17:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbraamse
Vaevictis_ schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 17:03:
van Mossel in de bocht. Had een onderhoudsbeurt, waar de pollenfilter niet was geplaatst bij service beurt B. Na klacht uiteindelijk een mail van de vestigingsdirecteur (Duivendrecht) dat het zou worden opgelost. Verder niets meer over gehoord en ook geen credit ontvangen.

Krijg vandaag een aanmaning van 130 euro voor huur auto tijdens onderhoud. Nooit een factuur gehad, meteen aanmaning.

577km gereden binnen 4 uur tussen brengen en ophalen van de auto. Hilarisch natuurlijk omdat de auto 60 km precies heeft gereden en ik hem thuis moest opladen omdat ie leeg was. Naast dat het fysiek onmogelijk is.

Wat een puinhoop.
Als je zaken doet met Van Mossel is een rechtsbijstandsverzekering wel belangrijk :(

Ik heb recent onderhoud laten doen bij Bosch Car Service:
Men vertelde mij dat het pollenfilter nergens te krijgen is.
Blijkbaar ook niet bij de merkdealer dus.

[ Voor 8% gewijzigd door jbraamse op 20-05-2025 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
jbraamse schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 17:23:
[...]

Als je zaken doet met Van Mossel is een rechtsbijstandsverzekering wel belangrijk :(

Ik heb recent onderhoud laten doen bij Bosch Car Service:
Men vertelde mij dat het pollenfilter nergens te krijgen is.
Blijkbaar ook niet bij de merkdealer dus.
Klopt ik heb een vw id3 filter genomen van bosch en een stuk van de zijkant van oude filter er tegenaan geschoven om het passend te maken. Werkt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Vaevictis_ schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 18:42:
[...]

Klopt ik heb een vw id3 filter genomen van bosch en een stuk van de zijkant van oude filter er tegenaan geschoven om het passend te maken. Werkt erg goed.
Op aliexpress zijn ze wel te bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
mrme12345 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 18:47:
[...]

Op aliexpress zijn ze wel te bestellen!
Ik raad iedereen aan om voor je gezondheid te kiezen en een gerenommeerd merk zoals bosch te kiezen die ook fijnstof filtert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Vaevictis_ schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 19:37:
[...]

Ik raad iedereen aan om voor je gezondheid te kiezen en een gerenommeerd merk zoals bosch te kiezen die ook fijnstof filtert.
De auto komt ook uit China;) maar iedereen maakt zijn eigen keuzes. Het is een optie en ziet er goed uit en is een tweedelig filter wat perfect past en 20 euro kost

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jony23
  • Laatst online: 17-09 15:08
Deze filters heb ik via Ali en de pasvorm is perfect.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cDBMm2K49uOclesw2hnBIHUtebA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/71QKn5sOAxeDZBTF7O7THf99.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UeaEHUU6xd3QZGMbbyFnNK-CuL8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rBx1oIX1Skc9l34prH2S0EGg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Jony23 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 20:05:
Deze filters heb ik via Ali en de pasvorm is perfect.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja precies dezelfde als die van mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Vaevictis_ schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 12:38:
[...]

Deze is iets te smal maar opgelost door de zijkant van het orginele filter erbij te plaatsen nu past het perfect. Het orginele filter is echt troep flinterdun zal niet echt veel tegenhouden. Deze van Bosch is vele malen zwaarder en ook fijnstof filter. [Afbeelding]
Deze bedoel ik. Als je 5 euro wilt besparen op je gezondheid moet je dat zelf weten ik ben longpatient en werk professioneel ook met luchtkwaliteit onderwerpen en merk direct het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Badname2 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 21:04:
Ik heb de Bosch luchtfilter https://www.amazon.de/dp/...487027711_TE_SCE_3p_dp_i1 gekocht om die van MG4 meteen te vervangen.

Is de air flow direction van de MG4 van beneden naar boven? Zo ja dan moet ik de witte zijde boven hebben en de blauwe onder.
Deze heb ik ook gebruikt 21,75 dus ong. Even duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:23
Vaevictis_ schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 20:33:
[...]

Deze heb ik ook gebruikt 21,75 dus ong. Even duur.
wat adviseer je? 2 van deze bosch filters aanpassen en die erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
savale schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 20:56:
[...]

wat adviseer je? 2 van deze bosch filters aanpassen en die erin?
Misschien heb ik een ouder model maar bij mij gaat er 1 filter in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:23
Vaevictis_ schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 20:58:
[...]

Misschien heb ik een ouder model maar bij mij gaat er 1 filter in.
Hier gaan er wel 2 in volgens mij. (maar er zit er maar 1 in...) @Jony23 snap jij hoe de flow gaat met 2 filters erin? Gaat die wel door beide filters dan?

[ Voor 4% gewijzigd door savale op 20-05-2025 22:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mg4gebruiker

Wat een puinhoop.
Wist niet dat Verstappen in een MG huurauto reed....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:09
Ik kreeg gisteren aanmaning voor 1e onderhoudsbeurt op 24k km, begin maart 2025, km stand van auto was 30k+ volgens bon en ik heb in Feb '24 de auto ingeleverd bij VM met 35k km... Ongelofelijk die administratie.

[ Voor 4% gewijzigd door Heinemancp op 21-05-2025 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul van Druten
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 12:16
Vaevictis_ schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 18:42:
[...]

Er zijn passende filters, ik het er zelf 2 onder elkaar geplaats
zie: YouTube: Mein MG4 bekommt einen Doppelfilter - Selbsteinbau statt Werkstatt |...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijnus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-09 16:20
Daar gaan we dan...

Vanmiddag kapte mijn twee jaar oude MG ineens met laden, en ik krijg hem met geen mogelijkheid meer aan het laden. Snelladen werkt wel, dus hier sta ik dan bij de McDonald's...

Morgen direct van Mossel Nijmegen bellen, maar ik ben erg bang dat dit wel een maandenlang traject wordt. Bah...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:23

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Marijnus schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 22:47:
Daar gaan we dan...

Vanmiddag kapte mijn twee jaar oude MG ineens met laden, en ik krijg hem met geen mogelijkheid meer aan het laden. Snelladen werkt wel, dus hier sta ik dan bij de McDonald's...

Morgen direct van Mossel Nijmegen bellen, maar ik ben erg bang dat dit wel een maandenlang traject wordt. Bah...
Is een bekend probleem. Moeten ze inderdaad een onderdeel gaan vervangen, er zijn er hier al meer met exact dit probleem. Doorlooptijd was inderdaad een paar maanden staat mij bij.

Mr. T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
Is dat vergelijkbaar met het frequent voorkomende probleem van de Renault Zoe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbraamse
t_captain schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 10:20:
Is dat vergelijkbaar met het frequent voorkomende probleem van de Renault Zoe ?
Er was een uitzending van TV programma Radar over dit onderwerp.
MG werd niet genoemd (het ging over Europese merken), maar heeft er wel last van.
Het is mij ook gebeurd; heeft drie maanden geduurd voordat het onderdeel er was.

Advies: vroegtijdig een officiële klacht indienen via de website.
Een beetje vreemd, het is een bekend probleem, maar ze hebben het onderdeel niet op voorraad.
Mogelijk is het er wel, maar geven ze het niet vrij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietnormaal
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:52
TTommie schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 23:21:
[...]

Is een bekend probleem. Moeten ze inderdaad een onderdeel gaan vervangen, er zijn er hier al meer met exact dit probleem. Doorlooptijd was inderdaad een paar maanden staat mij bij.
Snap niet dat ze dit niet op voorraad hebben als het vaker voorkomt. Ik had dat ook met een ABS pomp, ruim 3 weken op moeten wachten en mocht niet rijden met de MG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
jbraamse schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 11:51:
[...]

Er was een uitzending van TV programma Radar over dit onderwerp.
MG werd niet genoemd (het ging over Europese merken), maar heeft er wel last van.
Het is mij ook gebeurd; heeft drie maanden geduurd voordat het onderdeel er was.
[...]
Onboard Charger kapot. Helaas ook al ervaring mee (Jeep/Stellantis). Toch maar hopen dat de MG het langer blijft doen dan de Jeep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Damn ik hoop dat dat mij bespaart blijft. De dichtstbijzijnde snellader is 9km hier vandaan.... :x dan mogen ze de auto mooi komen ophalen en een andere auto bij het huis neerzetten

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:23

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

nietnormaal schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 22:53:
[...]

Snap niet dat ze dit niet op voorraad hebben als het vaker voorkomt. Ik had dat ook met een ABS pomp, ruim 3 weken op moeten wachten en mocht niet rijden met de MG.
Tjaa, het is nietnormaal. (Pun intended)

Dit is de wondere wereld van uw importeur en dealer, ons pareltje Van Mossel. Ze zullen vast een prachtig excuus hebben waarom een product waar gekende problemen mee zijn en vervanging de enige mogelijkheid is ze dit niet op voorraad hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door TTommie op 22-05-2025 23:53 ]

Mr. T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:07
-tom-562 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 23:18:
Damn ik hoop dat dat mij bespaart blijft. De dichtstbijzijnde snellader is 9km hier vandaan.... :x dan mogen ze de auto mooi komen ophalen en een andere auto bij het huis neerzetten
Grappig, ik deel deze mening en ik zou ook enorme stampij maken maar de vorige keer dat dit onderwerp ter sprake kwam, leek de houding anders. Toen vond men het blijkbaar niet zo'n probleem om meerdere keren per week drie maanden lang bij een Tesla punt te moeten laden, en dan telkens twintig tot dertig minuten in de auto te zitten wachten. Ik zou dat in ieder geval ook een hele opgave vinden en dat zonder flinke compensate van de dealer niet accepteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:38
nietnormaal schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 22:53:
[...]

Kost geld. En is mss slecht leverbaar.
Het is net als met ICT SLA’s: is het best effort of koop je binnen 4 uur weer up&running?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbraamse
-tom-562 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 23:18:
Dat probleem hadden wij ook, heb je aan de snellader bij MacDonalds gedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Racemol schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 08:28:
[...]

Grappig, ik deel deze mening en ik zou ook enorme stampij maken maar de vorige keer dat dit onderwerp ter sprake kwam, leek de houding anders. Toen vond men het blijkbaar niet zo'n probleem om meerdere keren per week drie maanden lang bij een Tesla punt te moeten laden, en dan telkens twintig tot dertig minuten in de auto te zitten wachten. Ik zou dat in ieder geval ook een hele opgave vinden en dat zonder flinke compensate van de dealer niet accepteren.
Zeker niet mijn mening. Er zit hier geen Tesla lader in de buurt (dichtsbijzijnde zijn minimaal 35 minuten rijden). De dichtstbijzijnde reguliere snellader bij mij zit dus op 9km, en dat is een Shell Recharge á 79ct/kWh. Geen optie dus!
jbraamse schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 09:33:
[...]

Dat probleem hadden wij ook, heb je aan de snellader bij MacDonalds gedacht?
De McDonalds restaurants zitten nog verder weg dan de dichtsbijzijnde snelladers, niet iedereen woont in de Randstad :P

Maar voor nu geen probleem, AC laden werkt gewoon en ik ga er vanuit dat het blijft werken. Anders moet VM maar iets regelen (wel makkelijker met private lease verwacht ik)

[ Voor 23% gewijzigd door -tom-562 op 23-05-2025 09:36 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RS76
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 08-08 14:49
Ik heb een laadbox gehangen tegen de kopgevel van mijn huis en wil mijn MG4 gaan laden op die oprit.

Nu loopt deze wat schuin omhoog, zie de foto. Kan ik dan gewoon de ronde knop gebruiken als handrem (zoals ik 'op het vlakke' altijd doe), of heeft het ook aantrekken van het hendeltje naast de ronde knop wel meerwaarde als het wat schuin loopt?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E0tODA0l_Plp1ZJHuwL5wewwsLU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/suaCzpqgJf4jqskgnMDRNw2W.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

RS76 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 10:25:
Ik heb een laadbox gehangen tegen de kopgevel van mijn huis en wil mijn MG4 gaan laden op die oprit.

Nu loopt deze wat schuin omhoog, zie de foto. Kan ik dan gewoon de ronde knop gebruiken als handrem (zoals ik 'op het vlakke' altijd doe), of heeft het ook aantrekken van het hendeltje naast de ronde knop wel meerwaarde als het wat schuin loopt?[Afbeelding]
Volgens mij zit er geen verschil in functie. Ik snap eerlijk gezegd ook niet helemaal waarom het losse handremknopje er op zit...

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Ik heb de MG4 laatst meegenomen op een cruise schip en daar stond hij in het ruim op de P knop, best een wilde rit gehad maar hij is geen cm verschoven.

Met de ronde knop gaat hij zo ver ik weet (en hoor) ook op de handrem dus dat is zeker voldoende. Die handrem knop heeft voor mij geen functie, nog nooit gebruikt. Misschien als je in D of N staat en toch even op de handrem wil zetten om een of andere vage reden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
olafmol schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 08:58:
[...]

Kost geld. En is mss slecht leverbaar.
Het is net als met ICT SLA’s: is het best effort of koop je binnen 4 uur weer up&running?
Als ik de medewerker van MG Europe mag geloven, dan heeft SAIC als algemeen beleid zo min mogelijk onderdelen op voorraad te hebben voor overzeese klanten. Heel veel wordt alleen in batches obv aanvragen apart geproduceerd en geleverd. Kosten daarvan zijn hoog. Dat verklaart ook het interne beleid van MG Europe: hou zoveel mogelijk af. Zoiets staat natuurlijk niet in de brochure.....
Maar ergens hadden we dit kunnen weten. Linksom of rechtsom: de winst moet ergens vandaan komen. Met een lage aanschafprijs krijg je de rekening daarom alsnog gepresenteerd via slechte after sales icm een beroerde communicatie omdat men in de fabriek heeft bezuinigd op QC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Mg4gebruiker schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 12:04:
[...]

Als ik de medewerker van MG Europe mag geloven, dan heeft SAIC als algemeen beleid zo min mogelijk onderdelen op voorraad te hebben voor overzeese klanten. Heel veel wordt alleen in batches obv aanvragen apart geproduceerd en geleverd. Kosten daarvan zijn hoog. Dat verklaart ook het interne beleid van MG Europe: hou zoveel mogelijk af. Zoiets staat natuurlijk niet in de brochure.....
Maar ergens hadden we dit kunnen weten. Linksom of rechtsom: de winst moet ergens vandaan komen. Met een lage aanschafprijs krijg je de rekening daarom alsnog gepresenteerd via slechte after sales icm een beroerde communicatie omdat men in de fabriek heeft bezuinigd op QC.
Zou MG meer defecten of issues hebben dan VAG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbraamse
Mg4gebruiker schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 12:04:
[...]

Ik heb ergens een artikel gelezen waarin werd beweerd dat men in China zelf heel
andere ideeën heeft over service.
Zij vinden het heel gewoon dat je een tijd moet wachten op reparatie of onderdelen.
In Europa is het juist heel gewoon dat de meest courante onderdelen op voorraad zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
jbraamse schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 21:19:
[...]

Ik heb ergens een artikel gelezen waarin werd beweerd dat men in China zelf heel
Zij vinden het heel gewoon dat je een tijd moet wachten op reparatie of onderdelen.
In Europa is het juist heel gewoon dat de meest courante onderdelen op voorraad zijn.
Bij Stellantis / erkende dealer is mijn ervaring wel iets positiever maar scheelt niet veel. Daar moet eerst een volledig onderzoek gedaan worden voor er een case kan worden aangemaakt zodat de dealer het bij de producent kan claimen. Je kan dus pech hebben dat het druk is in de werkplaats, er levertijd is en er nog inbouwtijd nodig is en daarna nog een keer testen om de case te kunnen sluiten en de auto weer uit te leveren. 3-4 weken is normaal als ik zo online lees, langer kan ook nog als het echt drukke dealers zijn.

De Chinese definitie van "service" is vrij twijfelachtig maar it is what it is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jony23
  • Laatst online: 17-09 15:08
savale schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 22:14:
[...]

Hier gaan er wel 2 in volgens mij. (maar er zit er maar 1 in...) @Jony23 snap jij hoe de flow gaat met 2 filters erin? Gaat die wel door beide filters dan?
Hier een foto van beide filters. Aan de zijkant van het filter staat een pijl die de flow aangeeft.
Flow gaat van boven naar beneden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/teT3LM20YqnF1TOMvBmp72eaVX0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tozVTs4tqWyxJlJVGtjvYB1Y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbraamse
Odeklontje schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 22:44:
[...]

Bij Stellantis / erkende dealer is mijn ervaring wel iets positiever maar scheelt niet veel. Daar moet eerst een volledig onderzoek gedaan worden voor er een case kan worden aangemaakt zodat de dealer het bij de producent kan claimen. Je kan dus pech hebben dat het druk is in de werkplaats, er levertijd is en er nog inbouwtijd nodig is en daarna nog een keer testen om de case te kunnen sluiten en de auto weer uit te leveren. 3-4 weken is normaal als ik zo online lees, langer kan ook nog als het echt drukke dealers zijn.

De Chinese definitie van "service" is vrij twijfelachtig maar it is what it is.
Dat volledig onderzoek moet dus ook bij MG.
MG beoordeelt de foutcodes e.d. en besluit dan wat de dealer mag doen.
Daar kan dan best wel eens wat tijd over heen gaan, zoals is gebleken in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

ik zit te kijken naar de mg4 als potentiele auto (prive).

ik kan echter vrij weinig vinden over opties zoals het (semi permanent) uitzetten van de "slimme" hulpassistenten zoals lane assist en snelheidbord-lezen. iets wat voor mij echt een harde eis is in autokeuze. ik gebruik momenteel obdeleven voor zulke dingen in mijn volkswagen om dingen aan te passen wat alleen de dealer kan (maar niet wilt) maar ik kan vrijwel niks vinden over hoe dit gaat bij MG. kan iemand mij hierover de goede kant op wijzen?

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
flippy schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 11:40:

ik kan echter vrij weinig vinden over opties zoals het (semi permanent) uitzetten van de "slimme" hulpassistenten zoals lane assist en snelheidbord-lezen. iets wat voor mij echt een harde eis is in autokeuze. ik gebruik momenteel obdeleven voor zulke dingen in mijn volkswagen om dingen aan te passen wat alleen de dealer kan (maar niet wilt) maar ik kan vrijwel niks vinden over hoe dit gaat bij MG. kan iemand mij hierover de goede kant op wijzen?
Het probleem tegenwoordig is dat al die "slimme" hulpmiddelen standaard aan moeten staan. Dat is niet alleen bij MG zo, bij alle merken vanaf een bepaald bouwjaar. Heeft te maken met de NCAP ratings, als de auto getest is met de systemen aan (en dat is zo want dan krijgen ze een hogere rating) dan moeten die systemen bij inschakelen van de auto aan staan.

Dit is zo voor lane-keep-assist en bijvoorbeeld de rijmodus. Ik weet niet zeker of je die bordenherkenning standaard uit kunt zetten, staat mij iets van bij dat dit wel kan maar ben niet zeker. Je houdt dus helaas bij het instappen toch een ritueel waarbij je jouw instellingen steeds opnieuw moet invoeren. Hulde aan de moderne tijd en allerlei instanties die er iets over willen zeggen maar er eigenlijk weinig verstand van hebben.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 07:06
flippy schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 11:40:

Je moet dit iedere rit uitzetten. Dat is inderdaad, zover ik weet, bij alle nieuwe auto’s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

STIMPPYYY schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 12:04:
[...]

Je moet dit iedere rit uitzetten. Dat is inderdaad, zover ik weet, bij alle nieuwe auto’s
Het gaat mij om het hele plaatje, lane assist en dergelijke zijn voorbeelden ook. Het is mijn auto en ik wil zelf beslissen over of ik iets wel of niet mag aanpassen of repareren. Met mijn werkauto (volkswagen) kan dat simpel via obdeleven, bij mijn huidige (prive) opel kan ik via de laptop bijvoorbeeld onderhoudintervallen resetten en handmatig roetfilter regenereren om zelf ondehoud te plegen aangezien het mij plan is om de auto nieuw te kopen en hem de grond in te rijden. ik ben op zoek naar de "tegenhanger" daarvan voor de mg4 zodat ik nu en in de toekomst baas ben over mijn eigen auto en niet afhankelijk ben of een dealer met juiste been uit bed gestapt is.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
jbraamse schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 21:19:
[...]

Volgens mij is het juist andersom: in China verwachten mensen juist veel snellere en betere service. Veelal ook digitaal. Natuurlijk met name voor lokale merken maar vergis je niet, ze lopen daar echt heel veel voor op Europa. Wij zitten hier nog redelijk in de digitale begintijd itt landen als China en Zuid-Korea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Racemol schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 11:47:
[...]

Het probleem tegenwoordig is dat al die "slimme" hulpmiddelen standaard aan moeten staan. Dat is niet alleen bij MG zo, bij alle merken vanaf een bepaald bouwjaar. Heeft te maken met de NCAP ratings, als de auto getest is met de systemen aan (en dat is zo want dan krijgen ze een hogere rating) dan moeten die systemen bij inschakelen van de auto aan staan.

Dit is zo voor lane-keep-assist en bijvoorbeeld de rijmodus. Ik weet niet zeker of je die bordenherkenning standaard uit kunt zetten, staat mij iets van bij dat dit wel kan maar ben niet zeker. Je houdt dus helaas bij het instappen toch een ritueel waarbij je jouw instellingen steeds opnieuw moet invoeren. Hulde aan de moderne tijd en allerlei instanties die er iets over willen zeggen maar er eigenlijk weinig verstand van hebben.,
Ik heb begrepen dat one pedal driving hierdoor ook mogelijk wordt aangepast naar “blijven rollen” ipv totale stop. Om bestuurders actief het rempedaal te laten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
olafmol schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 13:02:
[...]

Ik heb begrepen dat one pedal driving hierdoor ook mogelijk wordt aangepast naar “blijven rollen” ipv totale stop. Om bestuurders actief het rempedaal te laten gebruiken.
Waar heb je dat gelezen? OPD is recent wel aangepast door de maximale regen tot 20 te beperken. Maar hij stopt nog steeds als je maar op tijd het gaspedaal loslaat. Anders moet je bijremmen.
Overigens, de verplichte reset van LKA komt niet door de NCAP. Het is verplicht door een Europese verordening. NCAP sterren zijn gebaseerd op veel meer dan wat wettelijk verplicht is. Gek genoeg is de NCAP test van LKA systemen weer incompleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Mg4gebruiker schreef op zondag 25 mei 2025 @ 12:31:
[...]

Waar heb je dat gelezen? OPD is recent wel aangepast door de maximale regen tot 20 te beperken. Maar hij stopt nog steeds als je maar op tijd het gaspedaal loslaat. Anders moet je bijremmen.
Overigens, de verplichte reset van LKA komt niet door de NCAP. Het is verplicht door een Europese verordening. NCAP sterren zijn gebaseerd op veel meer dan wat wettelijk verplicht is. Gek genoeg is de NCAP test van LKA systemen weer incompleet.
Geloof ergens in een Xpeng G6 kanaal. De discussie ging erover dat in de NL/EU versie van de G6 de one-pedal drive (X-Pedal) altijd blijft doorrollen, en niet compleet stopt. Maar in de nieuwe 2025 Chinese settings zag je een optie bij X-Pedal om tot een complete stop te komen. Daar werd op gereageerd door iemand dat deze optie ook in Cina nu ter discussie stond, vanwege nieuwe(?) veiligheids-regels..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
olafmol schreef op zondag 25 mei 2025 @ 16:50:
[...]

Geloof ergens in een Xpeng G6 kanaal. De discussie ging erover dat in de NL/EU versie van de G6 de one-pedal drive (X-Pedal) altijd blijft doorrollen, en niet compleet stopt. Maar in de nieuwe 2025 Chinese settings zag je een optie bij X-Pedal om tot een complete stop te komen. Daar werd op gereageerd door iemand dat deze optie ook in Cina nu ter discussie stond, vanwege nieuwe(?) veiligheids-regels..
Apart. Je gooit daarmee een essentiele eigenschap van OPD in het putje. Het was nooit bedoeld voor een noodstop (daar heb je andere systemen voor), maar de meerwaarde van OPD neemt hiermee wel flink af. Net als LKA. Moet je altijd in de gaten houden, helemaal als het informatie uit de sensoren verkeerd of niet verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Mg4gebruiker schreef op zondag 25 mei 2025 @ 20:15:
[...]

Apart. Je gooit daarmee een essentiele eigenschap van OPD in het putje. Het was nooit bedoeld voor een noodstop (daar heb je andere systemen voor), maar de meerwaarde van OPD neemt hiermee wel flink af. Net als LKA. Moet je altijd in de gaten houden, helemaal als het informatie uit de sensoren verkeerd of niet verwerkt.
Ff gegoogled, kwam dit ook tegen: https://www.autoevolution...a-sua-crashes-234766.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
Dank voor het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Laatst online: 13-09 11:49
Ik heb een raar probleem met mijn MG4 standaard uit 2023. Gister ging ineens de ventilatie (en airco) niet meer aan terwijl dit wel aangaf als "aan".
Vanmorgen ging er helemaal niks meer aan qua ventilatie. Daarbij staat de temperatuur sensor ook op -40 graden 😊. Het is een stuk frisser vandaag, maar zeker niet zo koud.. geen idee wat dit kan zijn, benieuwd iemand dit probleem al eens gehad heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
Camiel schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 12:30:
Ik heb een raar probleem met mijn MG4 standaard uit 2023. Gister ging ineens de ventilatie (en airco) niet meer aan terwijl dit wel aangaf als "aan".
Vanmorgen ging er helemaal niks meer aan qua ventilatie. Daarbij staat de temperatuur sensor ook op -40 graden 😊. Het is een stuk frisser vandaag, maar zeker niet zo koud.. geen idee wat dit kan zijn, benieuwd iemand dit probleem al eens gehad heeft.
Die sensor heeft wel eens kuren. Je kunt een keer een soft reset doen van het systeem. Dan hard reset (spanning van de 12v accu) Zit daarna niet veel anders op dan een dealer opzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjetrof
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17-09 15:10
Afgelopen week de 2e onderhoudsbeurt gehad bij van Mossel Kia in Hengelo. Ik had gevraagd om de SC077 update en een update van het infotainment systeem naar R63. Ook heb ik aangegeven dat de ruitenwissers belabberd waren en dat de undertray ook bij mijn exemplaar behoorlijk last heeft van vervormingen.

Bij het ophalen van de auto werd gelijk aangegeven dat ik binnenkort gebeld zou worden om een nieuwe afspraak te maken. Er waren namelijk onderdelen besteld om de undertray van de auto te repareren (het kan dus wel zonder zeuren!).

Toegegeven, ook deze garage is niet perfect, want bij het checken van het infotainment systeem zag ik uiteraard meteen dat er niks geüpdatet was. Ik ging toch gebeld worden, en had de auto weer nodig dus vond het wel best.

Vandaag ben ik gebeld voor de reparaties, en gelijk dus ook maar even aangegeven dat ik baal dat ik geen R63 update heb gekregen. De reactie was dat er enkel een SC077 update klaar stond voor mijn auto, en dat ik de rest allemaal prima zelf kan updaten 8)7

Aangegeven dat dit echt alleen door de dealer gedaan kan worden, en het zou besproken gaan worden met de service monteur. Ik ben erg benieuwd :X

Inmiddels rijd ik dus weer ruim een week rond, en ik moet zeggen dat het hele MG pilot een stuk beter werkt. Nou vond ik het zelf al redelijk prima werken na de updates die ik bij mijn vorige onderhoudsbeurt heb gehad, maar nu wordt mijn stuur nooit meer zomaar uit mijn handen getrokken, en de auto wil ook geen pingpong meer spelen met de rijbaan!

Zelfs TJA is tegenwoordig gewoon te gebruiken.

Ik weet overigens dat ook R63 niet perfect is, maar ik heb de hoop dat de low battery warning weer normaal gaat werken, en niet telkens mijn android auto geluid verpest :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eavyon
Pjetrof schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 20:05:
Ik weet overigens dat ook R63 niet perfect is, maar ik heb de hoop dat de low battery warning weer normaal gaat werken, en niet telkens mijn android auto geluid verpest :D
Ik heb met R63 ook nog paar rare dingen. Maar speelt jouw muziek wel door na een warning/announcement? Als ik met navigatie rijd kan ik elke paar minuten de muziek opnieuw starten.

Verder merkte ik ook:
Auto start altijd met klimaatscherm ipv home
Screen off via swipe menu zet scherm niet volledig uit wat wel gebeurde met R24

Ik heb morgen een afspraak om hopelijk R63 eindelijk goed te laten configureren(na 2 eerdere pogingen) want dat waren ze vergeten en ze gaan de bodemplaat vastschroeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Camiel
  • Laatst online: 13-09 11:49
Mg4gebruiker schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 13:14:
[...]

Die sensor heeft wel eens kuren. Je kunt een keer een soft reset doen van het systeem. Dan hard reset (spanning van de 12v accu) Zit daarna niet veel anders op dan een dealer opzoeken.
De harde reset heeft het allemaal weer in orde gemaakt. Gelukkig maar want vanmiddag een stuk in de regen gereden en alles ging beslaan..
Inderdaad even de + van de accu af en even gelaten. Daarna heel veel errors. Moest toen de auto ook even verplaatsen en dat was wel ff anders rijden. Gelukkig verdwenen die na een minuut of 5 en alles lijkt weer ok. Morgen maar weer eens verder zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjetrof
Eavyon schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 20:27:
[...]

Ik heb met R63 ook nog paar rare dingen. Maar speelt jouw muziek wel door na een warning/announcement? Als ik met navigatie rijd kan ik elke paar minuten de muziek opnieuw starten.

Verder merkte ik ook:
Auto start altijd met klimaatscherm ipv home
Screen off via swipe menu zet scherm niet volledig uit wat wel gebeurde met R24

Ik heb morgen een afspraak om hopelijk R63 eindelijk goed te laten configureren(na 2 eerdere pogingen) want dat waren ze vergeten en ze gaan de bodemplaat vastschroeven.
Mijn battery warning problemen zijn er altijd geweest. Toen ik de auto kreeg stond er R36 of R30 op. Ik weet niet meer wat de norm was in juli 2023 :9 Bij de battery warning werd het volume met 5 omlaag gegooid. Erg leuk als je dan je geluid had aangepast, en vergeten was om het geluid zachter te zetten. Na een restart zat je namelijk weer op de 'echte' waarde.

Sinds R46 gaat mijn voice geluid basically op mute wanneer de melding afgaat. Zodra je dus op 21% komt dan wordt het ineens stil. Als ik vervolgens de muziek pauzeer en weer op play druk, dan krijg ik weer geluid. Vaak ben ik echter aan het navigeren met google maps, en ik navigeer altijd met stemgeluid (In before ik mensen trigger >:) ) maar alle voice commands zijn muted. Google kan mij rustig vertellen dat ik over 3 kilometer een afslag moet nemen, maar zolang die announcement duurt is het dan gewoon stil in de auto.

Muziek blijft dus wel gewoon spelen, ik heb sporadisch dat muziek op pause gaat, maar dat is echt eens in de 5 maanden. Niet wat jij ervaart dus.

Verder had ik altijd de camera's op mijn linker favoriet knop, maar sinds de update werkte die niet meer. Is dat probleem inmiddels opgelost met R63?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
Camiel schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 20:36:
[...]

De harde reset heeft het allemaal weer in orde gemaakt. Gelukkig maar want vanmiddag een stuk in de regen gereden en alles ging beslaan..
Inderdaad even de + van de accu af en even gelaten. Daarna heel veel errors. Moest toen de auto ook even verplaatsen en dat was wel ff anders rijden. Gelukkig verdwenen die na een minuut of 5 en alles lijkt weer ok. Morgen maar weer eens verder zien..
Top! Voor nu dan. Ja, na die harde reset moet je het stuur calibreren en de ramen weer vertellen wat open en dicht is. Allemaal goed gelukt neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eavyon
Pjetrof schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 20:56:
[...]
Verder had ik altijd de camera's op mijn linker favoriet knop, maar sinds de update werkte die niet meer. Is dat probleem inmiddels opgelost met R63?
Ik heb de camera ook links opnieuw ingesteld en dat blijft nu wel werken. Stel het eens opnieuw in wellicht dat het niet is onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjetrof
Eavyon schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 01:12:
[...]

Ik heb de camera ook links opnieuw ingesteld en dat blijft nu wel werken. Stel het eens opnieuw in wellicht dat het niet is onthouden.
Ik had het nog voor de zekerheid geprobeerd na de onderhoudsbeurt, just in case maar helaas. Het is een bekende bug, waarbij de optie die je zet niet opgeslagen wordt. Als je in het menu dus die linker favoriet aanpast, zal hij na een seconde of 2 weer terugspringen naar de default waarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
Pjetrof schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:25:
[...]

Ik had het nog voor de zekerheid geprobeerd na de onderhoudsbeurt, just in case maar helaas. Het is een bekende bug, waarbij de optie die je zet niet opgeslagen wordt. Als je in het menu dus die linker favoriet aanpast, zal hij na een seconde of 2 weer terugspringen naar de default waarde.
Klopt. En daar is ook een fix voor. Dit probleem trad al op toen de autos op R46 overgingen. Had iets met volgorde van de updates te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eavyon
[...]

Ik zal het later nog eens proberen aan te passen en kijken hoe het bij mij reageert.

Daarnaast, ik heb vandaag EINDELIJK de laatste software R63 op de juiste manier op de auto zitten(door vm Breda) inclusief calibratie en ik moet zeggen ik ben echt enorm verrast hoe fijn de auto nu rijd. Zowel LKA en ACC zijn geen zorgenkindjes meer. Wellicht nog niet perfect maar de weg terug over snelweg en buitenwegen was zeer ontspannen. Ik zal later nog wat ervaring delen over vm en de bodemplaat aanpassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_

Wat een puinhoop.
Het is "opgelost" naar een paar mailtjes. "Verhuur medewerker had 577 ipv 57 km ingevuld.".
Verder geen woord over hoe het kan dat ze in 1x een betaalherinnering sturen zonder eerst een factuur.

Ook niets over een creditnota die ik nog zou krijgen van een niet geplaatst interieurfilter.

Maar wel de hoofdprijs rekenen voor een onderhoudsbeurt, een lege en vieze auto meegeven en heel veel ellende bij klant neerleggen. Waardeloos bedrijf, geen eens iets van excuses.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron6
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 09-09 09:53
Daarnaast, ik heb vandaag EINDELIJK de laatste software R63 op de juiste manier op de auto zitten(door vm Breda) inclusief calibratie en ik moet zeggen ik ben echt enorm verrast hoe fijn de auto nu rijd. Zowel LKA en ACC zijn geen zorgenkindjes meer. Wellicht nog niet perfect maar de weg terug over snelweg en buitenwegen was zeer ontspannen. ...
Hier dezelfde ervaring. Auto rijdt eindelijk zoals hij vanaf het begin had moeten rijden. Heb inmiddels 1500 km met de rijhulpsystemen aan verreden, grotendeels op de Duitse snelweg. Zeer ontspannen en best betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:42
Ron6 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 22:57:
[...]

Hier dezelfde ervaring. Auto rijdt eindelijk zoals hij vanaf het begin had moeten rijden. Heb inmiddels 1500 km met de rijhulpsystemen aan verreden, grotendeels op de Duitse snelweg. Zeer ontspannen en best betrouwbaar.
Was dat ook VM Breda die dit voor je in orde heeft gemaakt? Of zijn er nog andere service punten die dit kunstje kunnen. Dit klinkt mij als muziek in de oren.

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eavyon
[...]

Ik heb het getest en bij mij blijft het elke keer onthouden. Zelfs na een nacht wanneer de auto compleet uitschakelt. Ik heb R63 die daarna met SIPS is geconfigureerd zodat er geen mismatch is tussen de software en de modules van de auto.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Eavyon
Eavyon schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 14:06:
Ik had eigenlijk vandaag een afspraak bij vm breda maar omdat ze 'vergeten' waren de onderdelen te bestellen voor de reparatie van de bodemplaat is het nu weer 2 weken uitgesteld. Ook zou de software nog worden gecontroleerd en gecalibreerd. Maar wéér even uitzitten totdat het eindelijk eens allemaal is afgewerkt door ze.

Voor degene die hun kromgetrokken bodemplaat gerepareerd willen hebben volgens TI-20231228-EH32
[Afbeelding]
Afgelopen woensdag is mijn auto bij vm Breda geweest. De beugel om de bodemplaatvervorming tegen te gaan is geplaatst en dit wordt opgevoerd bij MG als garantie. Er bestaat dus kans dat ik dit niet zelf hoef te gaan betalen.

Ik moet daarnaast zeggen dat ik echt per toeval tijdens mijn bezoek een medewerker heb gesproken die bij MG Europe werkt. Uit ons gesprek kon ik opmaken dat dit euvel intern bekend staat als de sneeuwschep. Omdat dit vooral in de noordelijke landen in winter opspeelt. Helaas kan ik hier verder niet veel mee aangezien dit probleem alleen via de dealer opgelost kan worden maar bevestigd wel dat het een probleem is.

Daarnaast is de software van de auto bijgewerkt naar R63 en daarna geconfigureerd en gekalibreerd met SIPS. Ook is er nog 28km met de auto gereden om dus die radar in te regelen. Ik geloof dat dit echt nodig is wil je dat de auto echt beter rijgedrag gaat vertonen m.b.t. LKA en ACC. Ik heb niet eerder zo fijne en rustige auto gehad sinds ik deze gekocht heb. Ook dit wordt onder garantie opgevoerd aangezien met de terugroepactie SC077 dit al opgelost had moeten zijn.

Ik heb ook vernomen dat vm alle reparaties en onderhoud wel terugkoppelt aan mg/saic maar dat dit niet in de rmi portal dan komt. Ik vind dit een vreemd verhaal maar dat verklaard wel waarom mijn onderhoudshistorie nog steeds niet is aangevuld. Ik moet wellicht maar eens de road side assistance bellen om te achterhalen of mijn onderhoud dus netjes is teruggekoppeld en dus de garantie is behouden.

Ik ben dus in totaal 3 keer naar de garage geweest en talloze telefoontjes gepleegd om te komen waar ik nu ben. Ik raad vm Waalwijk af om überhaupt daar iets uit te laten voeren omdat men nagenoeg niks weet van MG en als je dan commentaar hebt je wordt weggezet als gek en een klant die moeilijk doet om niets. Uit mijn ervaring met Breda kan ik opmaken dat dit niet de bedoeling is en volgens hun had dit ook niet mogen gebeuren. Maar dat is achteraf.

Ik ga hier nog wel achteraan aangezien ik deze week dus alsnog de factuur krijg van de huurauto die ik onterecht heb gehuurd aangezien ik de auto anders om 8 uur 's ochtends had moeten brengen en men een volledige dag nodig zou hebben voor onderhoud en software update. Dit was een leugen aangezien ik om 13.00 al bericht kreeg dat de auto klaar was. En volgens de MG app heeft de auto ook maar 2 uur in de garage gestaan waarna deze al weer op de parkeerplaats werd gezet. Daarnaast is het aantal gereden kilometers van de huurauto dubbel dan wat ik verreden heb dus de administratie is daar ook niet op orde. Ik heb zelf de auto vol getankt en betaald dus wat mij betreft mogen ze de huurkosten onder coulance achterwege laten.

Ik heb mijn les geleerd en ga voor de volgende onderhoudsbeurt een andere garage opzoeken. Ik heb hier heel veel tijd en negatieve energie aan besteed voor iets wat niet ingewikkeld moet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjetrof
Eavyon schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 13:06:
[...]

Afgelopen woensdag is mijn auto bij vm Breda geweest. De beugel om de bodemplaatvervorming tegen te gaan is geplaatst en dit wordt opgevoerd bij MG als garantie. Er bestaat dus kans dat ik dit niet zelf hoef te gaan betalen.

Ik moet daarnaast zeggen dat ik echt per toeval tijdens mijn bezoek een medewerker heb gesproken die bij MG Europe werkt. Uit ons gesprek kon ik opmaken dat dit euvel intern bekend staat als de sneeuwschep. Omdat dit vooral in de noordelijke landen in winter opspeelt. Helaas kan ik hier verder niet veel mee aangezien dit probleem alleen via de dealer opgelost kan worden maar bevestigd wel dat het een probleem is.

Daarnaast is de software van de auto bijgewerkt naar R63 en daarna geconfigureerd en gekalibreerd met SIPS. Ook is er nog 28km met de auto gereden om dus die radar in te regelen. Ik geloof dat dit echt nodig is wil je dat de auto echt beter rijgedrag gaat vertonen m.b.t. LKA en ACC. Ik heb niet eerder zo fijne en rustige auto gehad sinds ik deze gekocht heb. Ook dit wordt onder garantie opgevoerd aangezien met de terugroepactie SC077 dit al opgelost had moeten zijn.

Ik heb ook vernomen dat vm alle reparaties en onderhoud wel terugkoppelt aan mg/saic maar dat dit niet in de rmi portal dan komt. Ik vind dit een vreemd verhaal maar dat verklaard wel waarom mijn onderhoudshistorie nog steeds niet is aangevuld. Ik moet wellicht maar eens de road side assistance bellen om te achterhalen of mijn onderhoud dus netjes is teruggekoppeld en dus de garantie is behouden.

Ik ben dus in totaal 3 keer naar de garage geweest en talloze telefoontjes gepleegd om te komen waar ik nu ben. Ik raad vm Waalwijk af om überhaupt daar iets uit te laten voeren omdat men nagenoeg niks weet van MG en als je dan commentaar hebt je wordt weggezet als gek en een klant die moeilijk doet om niets. Uit mijn ervaring met Breda kan ik opmaken dat dit niet de bedoeling is en volgens hun had dit ook niet mogen gebeuren. Maar dat is achteraf.

Ik ga hier nog wel achteraan aangezien ik deze week dus alsnog de factuur krijg van de huurauto die ik onterecht heb gehuurd aangezien ik de auto anders om 8 uur 's ochtends had moeten brengen en men een volledige dag nodig zou hebben voor onderhoud en software update. Dit was een leugen aangezien ik om 13.00 al bericht kreeg dat de auto klaar was. En volgens de MG app heeft de auto ook maar 2 uur in de garage gestaan waarna deze al weer op de parkeerplaats werd gezet. Daarnaast is het aantal gereden kilometers van de huurauto dubbel dan wat ik verreden heb dus de administratie is daar ook niet op orde. Ik heb zelf de auto vol getankt en betaald dus wat mij betreft mogen ze de huurkosten onder coulance achterwege laten.

Ik heb mijn les geleerd en ga voor de volgende onderhoudsbeurt een andere garage opzoeken. Ik heb hier heel veel tijd en negatieve energie aan besteed voor iets wat niet ingewikkeld moet zijn.
Thanks! Dit geeft mij ook weer wat meer info over wat ze moeten doen voor die update en calibratie. Kan ze zelfs verwijzen naar Breda als ze het niet snappen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron6
wrak schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 05:11:
[...]

Was dat ook VM Breda die dit voor je in orde heeft gemaakt? Of zijn er nog andere service punten die dit kunstje kunnen. Dit klinkt mij als muziek in de oren.
Nee, in Amsterdam. Had aangegeven dat de rijhulpsystemen niet goed functioneren en de auto niet op de weg kunnen houden. Dit geef ik al aan sinds ik de auto heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron6
[...]

Nee, in Amsterdam. Had aangegeven dat de rijhulpsystemen niet goed functioneren en de auto niet op de weg kunnen houden. Dit geef ik al aan sinds ik de auto heb.

Edit: dit is mijn eerste positieve ervaring met Van Mossel Amsterdam (verkoop van de auto was ook een 'redelijke' ervaring)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron6
[...]

Edit: dit is mijn eerste positieve ervaring met Van Mossel Amsterdam onderhoud (verkoop van de auto was ook een 'redelijke' ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterrrr
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 03-09 16:28
Heeft iemand ervaring met het wisselen van banden bij private lease? Ik heb nu 34.000 km op de teller en de banden zijn op zich nog goed. Moeten ze tot op de draad versleten zijn of hebben ze hier min of meer vaste km standen voor wanneer ze die gaan vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

dicksterrrr schreef op maandag 2 juni 2025 @ 10:44:
Heeft iemand ervaring met het wisselen van banden bij private lease? Ik heb nu 34.000 km op de teller en de banden zijn op zich nog goed. Moeten ze tot op de draad versleten zijn of hebben ze hier min of meer vaste km standen voor wanneer ze die gaan vervangen?
De LM/VM gaat natuurlijk niet onnodig kosten maken. Ik denk dat je ze wss tot het minimum moet oprijden voordat je nieuwe krijgt.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meacount
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-09 07:26
STIMPPYYY schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 12:04:
[...]

Alleen het gemak van uitzetten verschilt wel eens per merk, hoe makkelijker en sneller hoe beter voor de verkeersveiligheid, niet fijn als je tijdens het rijden moet gaan knoeien in diverse schermen om het uit te zetten, zeker niet fijn als je scherm slecht reageert zoals bij mijn MG4 wel vaak het geval was.

Rijd nu met plezier een ander merk, en kan toch met plezier terugdenken aan de MG4, want het was een heerlijk rijdende auto, ook geen problemen gehad met Van Mossel Rotterdam waar ik altijd netjes en goed geholpen ben.

Oh, misschien een leuke tip voor de rijders rond Rotterdam: https://leap24.eu/1cent/

Snelladen gaat met de MG4 heel goed, tenminste dat was mijn ervaring, langzaaml aden ging wel eens met gedoe, ach voor 1 cent per kW is dat toch een leuke actie van Leap24 en je krijgt er ook nog een tasje met wat leuks bij, ik kreeg ook nog een blikje drinken van ze.

Alle merken hebben wel wat, al heeft mijn huidige auto toch in vergelijking met mijn MG4 van toen, weinig of geen issues waar je je aan stoort, rijd nu altijd met LKA aan, bij de huidige werkt het allemaal net wat uitgerijpter, volwassener dan bij de MG4 die ik had, al ging het al stukken beter na de updates.

Wens u allen veel fijne kilometers en dat de problemen netjes opgelost mogen worden (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
dicksterrrr schreef op maandag 2 juni 2025 @ 10:44:
Banden gaan echt wel wat langer mee dan 34.000 k/m. Ze zullen bij VM waarschijnlijk bij de beurt kijken wanneer dit nodig is. Verwacht pas bij een KM of 80.000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
Zojuist de 329 euries naar Amerfoort gebracht. Remvloeistof, een CR2032 batterij en een pollenfilter.
Updates houd ik nog tegoed. Begin augustus een extra ritje naar Amersfoort om deze onder de garantie uit te laten voeren. Klacht gerelateerde updates. Soms doet de HAVC het niet.
In Amersfoort wil men daarvoor de auto toch een hele dag beschikbaar hebben.

De banden hebben bij 36500 km nog 4.7 mm profiel.

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
wrak schreef op maandag 2 juni 2025 @ 13:35:
Zojuist de 329 euries naar Amerfoort gebracht. Remvloeistof, een CR2032 batterij en een pollenfilter.
Updates houd ik nog tegoed. Begin augustus een extra ritje naar Amersfoort om deze onder de garantie uit te laten voeren. Klacht gerelateerde updates. Soms doet de HAVC het niet.
In Amersfoort wil men daarvoor de auto toch een hele dag beschikbaar hebben.

De banden hebben bij 36500 km nog 4.7 mm profiel.
Heb je het pollenfilter gecontroleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
Vaevictis_ schreef op maandag 2 juni 2025 @ 13:41:
[...]

Heb je het pollenfilter gecontroleerd?
Yep, staat een datum op 2025-2-6 die is vervangen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
wrak schreef op maandag 2 juni 2025 @ 13:45:
[...]

Yep, staat een datum op 2025-2-6 die is vervangen. :)
6 februari?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
Ik denk dat 2 juni wordt bedoeld. wellicht heb ik het niet goed overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

deathmonkey schreef op maandag 2 juni 2025 @ 13:29:
[...]

Banden gaan echt wel wat langer mee dan 34.000 k/m. Ze zullen bij VM waarschijnlijk bij de beurt kijken wanneer dit nodig is. Verwacht pas bij een KM of 80.000.
Nou, ik vraag het mij af, mijn achterbanden hadden nu al enkele mm's slijtage :') (er van uitgaande dat ze +8mm nieuw waren)

Vaak bu'j te bang!

Pagina: 1 ... 65 ... 69 Laatste