Afgelopen week de 2e onderhoudsbeurt gehad bij van Mossel Kia in Hengelo. Ik had gevraagd om de SC077 update en een update van het infotainment systeem naar R63. Ook heb ik aangegeven dat de ruitenwissers belabberd waren en dat de undertray ook bij mijn exemplaar behoorlijk last heeft van vervormingen.
Bij het ophalen van de auto werd gelijk aangegeven dat ik binnenkort gebeld zou worden om een nieuwe afspraak te maken. Er waren namelijk onderdelen besteld om de undertray van de auto te repareren (het kan dus wel zonder zeuren!).
Toegegeven, ook deze garage is niet perfect, want bij het checken van het infotainment systeem zag ik uiteraard meteen dat er niks geüpdatet was. Ik ging toch gebeld worden, en had de auto weer nodig dus vond het wel best.
Vandaag ben ik gebeld voor de reparaties, en gelijk dus ook maar even aangegeven dat ik baal dat ik geen R63 update heb gekregen. De reactie was dat er enkel een SC077 update klaar stond voor mijn auto, en dat ik de rest allemaal prima zelf kan updaten
Aangegeven dat dit echt alleen door de dealer gedaan kan worden, en het zou besproken gaan worden met de service monteur. Ik ben erg benieuwd
Inmiddels rijd ik dus weer ruim een week rond, en ik moet zeggen dat het hele MG pilot een stuk beter werkt. Nou vond ik het zelf al redelijk prima werken na de updates die ik bij mijn vorige onderhoudsbeurt heb gehad, maar nu wordt mijn stuur nooit meer zomaar uit mijn handen getrokken, en de auto wil ook geen pingpong meer spelen met de rijbaan!
Zelfs TJA is tegenwoordig gewoon te gebruiken.
Ik weet overigens dat ook R63 niet perfect is, maar ik heb de hoop dat de low battery warning weer normaal gaat werken, en niet telkens mijn android auto geluid verpest