ehhh.. noppes
nee gelukkig geen last van in onze auto,
maar kijk eens of er water in de kofferbak onder wiel/ding ligt. daar hebben wel sommige last van.
Gelukig hebben wij daar geen last van.Thc_Nbl schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 12:43:
Trouwens, zijn er hier ook mensen waarbij de auto na een tijdje als een natte sok ruikt?
Mensen daar nog ideeen over?
Kijk ook na of je lucht inlaat niet op recirculeren staat.
Zorg dat deze verse lucht aanzuigt.
Ik wil je wijzen naar het mgevs forum waar wel degelijk een hele hoop bekend is over de software versies. In andere landen zijn ze daadwerkelijk versies gaan noteren om te gaan vergelijken. En daardoor weet ik zelf ook wat er wel en niet is bijgewerkt en waarom ik dus nog steeds problemen heb met de software. Wil je nog meer uitlezen heb je inderaad een adapter nodig en daar zou ik samen met andere mensen wellicht in willen investeren. Wat nodig is om de software te installeren, configureren en calibreren kan dan door ieder worden gedaan. Het kost alleen wat moeite en kleine investering. Dit staat uiteraard helemaal los van garantie of andere afspraken.Mg4gebruiker schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 08:55:
[...]
Geen ervaring mee. De service van MG verbeteren is volgens mij een utopie. Heel veel van de klachten hierover komen voort uit het verdienmodel. Je betaalt of vooraf voor de service door een hogere aanschafprijs, of je betaalt het achteraf. Het laatste heeft MG gekozen want daardoor zijn ze op het oog concurrerend met de prijs. Dus is service duur en onder garantie wordt zo min mogelijk gedaan. De rest is coulance van de dealer.
Alleen als MG gezichtsverlies lijdt gaan ze wellicht iets doen. Maar in feite is MG (Europa) een tandeloze tijger.
Software bugs: dan hebben we als eerste iemand nodig met spullen die alles kan uitlezen aan versienummers. En eerlijk gezegd weet ik niet of je hiermee alle config/ calibraties kunt zien. En dan zit je ook nog met verschillende hardware.
Dit moet je vervolgens koppelen aan klachten. Om daar soep van te koken richting MG moet je alles verzamelen in een database. En dan heb je veel geregistreerde autos nodig. Hoop werk.
Tenslotte, als je nooit klaag bij MG hebben ze de indruk dat ze een perfect product hebben gemaakt. Of ze nou wel of niet moedwillig geen service willen verlenen betekent niet dat wij de hoop maar moeten opgeven. Bedenk goed dat van mossel bewust een exclusief dealerschap heeft gesloten met MG, daar zitten ook afspraken aan vast en daar kunnen wij ze aan houden.
Ja, dat heb ik ook soms. Denk dat de airco een beetje muf ruikt.Thc_Nbl schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 12:43:
Trouwens, zijn er hier ook mensen waarbij de auto na een tijdje als een natte sok ruikt?
Ronde knop is de handrem. P hendel geen flauw idee.RS76 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 16:25:
Ik ga binnenkort een MG4 luxury rijden; beetje aan het verdiepen in het ermee rijden alvast (rijd nu een schakel benzine auto, dus flinke verandering). Wat is bij de mg4 het verschil tussen de P die je kunt kiezen door de ronde knop in te drukken of de hendel die je aan kunt trekken? Wanneer gebruik je welke?
Organiseren we het ergens recht voor een van Mossel. Occupy van Mossel. We vertrekken pas wanneer iedereen is geupdate!Eavyon schreef op maandag 21 april 2025 @ 21:32:
Is er al een keer het idee geweest om een meetup te organiseren onder eigenaars? Dat we ook een keer in het echt onze ervaringen zowel negatief alsook positief met elkaar kunnen delen. Ik ben ook wel benieuwd in welke kleur auto in rond wordt gereden.
Wellicht kunnen wel elkaar dan ook beter helpen met al de softwarebugs en een sterkere vuist zetten tegen van mossel dat ze ook daadwerkelijk problemen terugkoppelen aan MG en er mogelijk weer een nieuwe software versie in een jaar verschijnt. (R63 start altijd met airco screen, muziek stopt na elke melding en start niet vanzelf, etc...)
Iemand al weleens ervaring gehad met een meetup en/of wil dat mee organiseren?
Ik had van de winter opeens veel last van beslagen ruiten. Op een gegeven moment zette ik een keer de verwarming aan, welke ik doorgaans vanaf van onder heb aanstaan. En rook ik de geur van mijn eigen sokken welke niet op dat moment niet al te vers meer waren. Toen trok ik conclusie het klimaatsysteem opeens een keer naar recirculatie was gegaan in plaats van lucht vanaf buiten waar ik hem naar wat ik dacht altijd op had staan. Misschien ook bij jou aan de hand?Thc_Nbl schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 12:43:
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
nvmRS76 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 16:25:
Ik ga binnenkort een MG4 luxury rijden; beetje aan het verdiepen in het ermee rijden alvast (rijd nu een schakel benzine auto, dus flinke verandering). Wat is bij de mg4 het verschil tussen de P die je kunt kiezen door de ronde knop in te drukken of de hendel die je aan kunt trekken? Wanneer gebruik je welke?
[ Voor 12% gewijzigd door deathmonkey op 24-04-2025 12:45 ]
In principe doen ze bijna hetzelfde, de grote ronde P knop is voor de "automaat" de parkeerstand, dus alles blokkeert, en ook het systeem weet, de auto is geparkeerd.RS76 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 16:25:
Het kleine P hendeltje rechts daarvan is enkel de handrem voor de achterwielen. Je kan de auto bijvoorbeeld in neutraal N laten staan en dat hendeltje aantrekken. Het heeft geen nut, want je hebt ook een autohold, maar het is dus mogelijk.
Als je tijdens het rijden een noodstop zou willen maken kan je het P hendeltje trekken (ik geloof even omhoog houden) en dan maakt de auto zelf een noodstop. Of als je op een ijzelige parkeerplaats wat handrembochtjes willen maken zou dat met het hendeltje kunnen.
ik heb 'm in 2.5 jaar MG4 rijden 1x geprobeerd en daarna nooit meer aangeraakt. De grote ronde P knop is de standaard.
Best interessant, even gekeken maar er staat helaas ook niet héél veel. Als je op het oogje klikt zie je welke monteur er aan je auto heeft gewerkt maar verder niet precies vermeld welke module is geupdate o.i.d.Eavyon schreef op woensdag 9 april 2025 @ 19:02:
Ik heb wellicht wat interessants gevonden voor degene die onderhoudshistorie willen inzien.
Via de mgmotor.eu side staat rechtsonderin Reparatie Info waar je hierop uitkomt: https://rmi.mgmotor.eu/user-client/index
Als je dan een account hebt aangemaakt is het mogelijk om via het menu 8.2 op basis van je VIN/chassisnummer de servicehistorie op te vragen. Merkwaardig genoeg zie ik hier dus wel informatie van de 1e servicebeurt maar niet van de 2e servicebeurt uitgevoerd door van mossel. Zouden ze vergeten zijn dit in te voeren waardoor ik recht op pechhulp kwijt ben nu..
/f/image/BhhvuihkmBFVcTq2rLFktL0F.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/a5XyFulkn5r84hARjuMhi42x.png?f=fotoalbum_large)
Je blurring werkt niet goed genoeg om te zien dat de van mossel medewerker dezelfde is die elke keer wordt geraadpleegd wanneer er technische vragen zijn over een MG. Mijn historie is nog steeds niet bijgewerkt, wellicht ga ik deze medewerker maar direct benaderen als ze het niet bijwerken.Robonus schreef op woensdag 23 april 2025 @ 14:11:
[...]
Best interessant, even gekeken maar er staat helaas ook niet héél veel. Als je op het oogje klikt zie je welke monteur er aan je auto heeft gewerkt maar verder niet precies vermeld welke module is geupdate o.i.d.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Verder zie ik ook dat SAIC motor europe wel 20x vehicle updated maar inderaad geen details.
Maar hoe kan dat want OTA werkt niet?Eavyon schreef op woensdag 23 april 2025 @ 14:43:
[...]
Je blurring werkt niet goed genoeg om te zien dat de van mossel medewerker dezelfde is die elke keer wordt geraadpleegd wanneer er technische vragen zijn over een MG. Mijn historie is nog steeds niet bijgewerkt, wellicht ga ik deze medewerker maar direct benaderen als ze het niet bijwerken.
Verder zie ik ook dat SAIC motor europe wel 20x vehicle updated maar inderaad geen details.
Ik denk dat dit alleen maar administratief iets voor auto's hier op de markt. Wellicht dat SAIC iets klaar heeft gezet voor wanneer de garage de updates ophaalt. Of het is juist een actie die voortkomt uit dat de auto bij de garage heeft gestaan en dat er een proces is dat SAIC alles naloopt en dan zie je dit in het log. Puur speculatie dit.
Zijn er meer mensen die in de onderhoudshistorie een hoop regels staan vanuit SAIC motors europe?
Ja bij mij dus ook, op tijden dat de auto niet naar de garage is geweest.Eavyon schreef op woensdag 23 april 2025 @ 15:34:
[...]
Ik denk dat dit alleen maar administratief iets voor auto's hier op de markt. Wellicht dat SAIC iets klaar heeft gezet voor wanneer de garage de updates ophaalt. Of het is juist een actie die voortkomt uit dat de auto bij de garage heeft gestaan en dat er een proces is dat SAIC alles naloopt en dan zie je dit in het log. Puur speculatie dit.
Zijn er meer mensen die in de onderhoudshistorie een hoop regels staan vanuit SAIC motors europe?
Vaak bu'j te bang!
Nu bekijk ik mijne, en ik zie bijna hetzelfde als bij jouw.Robonus schreef op woensdag 23 april 2025 @ 14:11:
[...]
Best interessant, even gekeken maar er staat helaas ook niet héél veel. Als je op het oogje klikt zie je welke monteur er aan je auto heeft gewerkt maar verder niet precies vermeld welke module is geupdate o.i.d.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Toevallig ook in onderhoud in Breda?
ehhh.. noppes
Nee, Amsterdam in mijn geval.Thc_Nbl schreef op woensdag 23 april 2025 @ 17:09:
[...]
Nu bekijk ik mijne, en ik zie bijna hetzelfde als bij jouw.
Toevallig ook in onderhoud in Breda?
Easee met een easee equalizer voor de load balancing. Werkt prima samen met Jedlix (slim laden) en Home Assistant. Onze MG4 is er vol van.mrBrainY schreef op donderdag 24 april 2025 @ 11:58:
vraagje, niet specefiek MG4, maar wel wallbox, welke hebben jullie thuis ? wij denken erover om dit aan te leggen, gaat toch stuk harder met 11kwmoet wel wat gebeuren, en dus even op zoek naar oplaadbox voor buiten.
Ik maak gebruik van SmartEVSE en zelf aangelegd. Dit werkt uiterst goed met HA. Ik zie wel dat 11kW laden in praktijk maar net iets meer is dan 10kW. Maar ik vermoed dat dit eerder aan de auto ligt dan de wallbox.mrBrainY schreef op donderdag 24 april 2025 @ 11:58:
vraagje, niet specefiek MG4, maar wel wallbox, welke hebben jullie thuis ? wij denken erover om dit aan te leggen, gaat toch stuk harder met 11kwmoet wel wat gebeuren, en dus even op zoek naar oplaadbox voor buiten.
Als je belangrijk vind om alleen zonnestroom te laden dan is schakelen tussen 1fasen/3fasen ook iets waar je naar wilt kijken. Ik laad met 16A op 3F en 20+? op 1F. Kan de 1F niet zwaarder belasten zonder problemen. De MG4 vind het allemaal prima.
Hier ook easee charge lite met Home assistant smart chargingwrak schreef op donderdag 24 april 2025 @ 15:04:
[...]
Easee met een easee equalizer voor de load balancing. Werkt prima samen met Jedlix (slim laden) en Home Assistant. Onze MG4 is er vol van.
energienerds, gasloos, 11,5kWp, 14 kWh accu, EV, Atlantic WPB
Mij suggestie zou zijn om dit op te laten lossen bij Van Mossel MG servicepunt in Tiel, iets verder rijden maar wel kundige mensen.Lampo schreef op donderdag 17 april 2025 @ 20:45:
Ik heb de auto bij VM in Den Bosch gebracht vanwege een airbagstoring en het niet functioneren van Apple Carplay en Android Auto. Er is wat bijgewerkt, maar niet alle updates waren gelukt... Maar nu heb ik elke keer als ik de auto open en weg wil rijden het volgende scherm:
[Afbeelding]
En de auto is ook elke keer weer gereset, dus ik heb nog meer instellingen die ik elke rit moet aanpassen. Weet iemand hoe ik dit permanent verwijder?
En dit zijn nu de versies die ik heb, is dat een beetje ok, of loop ik nog steeds achter?
[Afbeelding]
Hier ook!wrak schreef op donderdag 24 april 2025 @ 15:04:
[...]
Easee met een easee equalizer voor de load balancing. Werkt prima samen met Jedlix (slim laden) en Home Assistant. Onze MG4 is er vol van.
Ik heb een Zaptec GomrBrainY schreef op donderdag 24 april 2025 @ 11:58:
Zit 4G, Bluetooth en wifi op. Hij is mooi klein en doet wat hij moet doen.
Gekregen van de baas, maar zelf aangesloten onder werktijd
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
Ik zit nu op R46, waarbij ik wél in AA maps-navigatie een swipe-down kan doen om bij het AC menu stoel/stuurverwarming te kunnen bedienen. Dat is dus inclusief de bovenbalk waar je ook altijd je mistlichten aan kan zetten.
Ik heb begrepen dat die optie bij SC077 weer ongedaan wordt gemaakt. Maar zit dat dan in de optionele update van R63 of in de "verplichte" SC077 update? Ik moet namelijk in juni weer voor een jaarbeurt, en ik wil absoluut niet die optie kwijt dat je vanuit AA kan swipen.
De hele herfst/winter/lente zet ik smorgens bij vertrek om 05.50 even de stoel/stuurverwarming aan om die na een paar minuten weer uit te zetten. Daarvoor werkt direct swipen veel veiliger omdat je je ogen op de weg kan houden.
Goede vraag, hier zijn de updates tegelijk gedaan, dus geen idee... Dubbelklikken op de fysieke AC knop is een workaround trouwens. Even wennen wel omdat ik altijd heb geswiped. Sc077 is wel.een verademing trouwens.Robonus schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 08:02:
Ik ben een beetje in de war over die SC077.
Ik zit nu op R46, waarbij ik wél in AA maps-navigatie een swipe-down kan doen om bij het AC menu stoel/stuurverwarming te kunnen bedienen. Dat is dus inclusief de bovenbalk waar je ook altijd je mistlichten aan kan zetten.
Ik heb begrepen dat die optie bij SC077 weer ongedaan wordt gemaakt. Maar zit dat dan in de optionele update van R63 of in de "verplichte" SC077 update? Ik moet namelijk in juni weer voor een jaarbeurt, en ik wil absoluut niet die optie kwijt dat je vanuit AA kan swipen.
De hele herfst/winter/lente zet ik smorgens bij vertrek om 05.50 even de stoel/stuurverwarming aan om die na een paar minuten weer uit te zetten. Daarvoor werkt direct swipen veel veiliger omdat je je ogen op de weg kan houden.
Ah, de dubbeldruk knop tip kende ik nog niet. Zal dat eens proberen.savale schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 13:08:
[...]
Goede vraag, hier zijn de updates tegelijk gedaan, dus geen idee... Dubbelklikken op de fysieke AC knop is een workaround trouwens. Even wennen wel omdat ik altijd heb geswiped. Sc077 is wel.een verademing trouwens.
Ik had de vraag ook gepost op het MGEV forum en daar werd bevestigd dat dit niet door de SC077 wordt beïnvloed, maar dat het in de R46 -> R63 update zit.
Dan een andere vraag, specifiek voor hier in NL.
Ik woon tussen de MG servicepunten Purmerend of Amsterdam in. Tot nu toe altijd naar Amsterdam geweest, met wisselende ervaringen en Purmerend lijkt net iets beter te bereiken.
Zijn er hier meningen/ervaringen waarom ik beter naar Purmerend of Amsterdam zou kunnen gaan?
Weet iemand hoelang dat normaal duurt? Want net gebeld en het is nog steeds niet binnen en ze kunnen niet aangeven wanneer het verwacht wordt.
Bonus vraag: welke firmware update moet er worden gedaan voor de cruise control om met stappen van 1 km/u omhoog of omlaag te gaan? Ze hebben wel een paar firmware updates gedaan 2 weken geleden maar deze blijkbaar niet.
Ik wacht al sinds november op een nieuwe laadpoort dus het kan zomaar 'even' duren. Dat is ook bij MG Amsterdam overigens. Ik denk dat tenzij ik zelf weer contact zoek (wat verschrikkelijk moeilijk is) het onderdeel nooit zal komen. Ik wens je meer geluk dan dat ik heb en ook veel succes!Yoghoo schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 13:39:
Helaas werkt het opladen niet meer op een normale lader bij mijn MG4 (alleen snelladen). Ruim 2 weken geleden bij Mossel in Amsterdam geweest maar er moet een onderdeel vervangen worden die besteld moet worden.
Weet iemand hoelang dat normaal duurt? Want net gebeld en het is nog steeds niet binnen en ze kunnen niet aangeven wanneer het verwacht wordt.
Bonus vraag: welke firmware update moet er worden gedaan voor de cruise control om met stappen van 1 km/u omhoog of omlaag te gaan? Ze hebben wel een paar firmware updates gedaan 2 weken geleden maar deze blijkbaar niet.
Hebben jullie voor ongeveer dezelfde keuze gestaan? Raden jullie een van beide aan voor dat budget? Wat zijn jullie meningen? Keuze ligt nu precies tussen zekerheid met fabrieksgarantie en verstand voor MG4, of het hart volgen voor de ID.3.
Waar zit die fysieke AC knop dansavale schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 13:08:
[...]
Goede vraag, hier zijn de updates tegelijk gedaan, dus geen idee... Dubbelklikken op de fysieke AC knop is een workaround trouwens. Even wennen wel omdat ik altijd heb geswiped. Sc077 is wel.een verademing trouwens.
Vaak bu'j te bang!
Je moet de ac on/off knop 2x indrukken.
Dat is de meest linkse fysieke knop
[ Voor 8% gewijzigd door honderdjaar op 29-04-2025 16:11 ]
Ah, voor mij was dat de ventilatie aan/uit knophonderdjaar schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 15:46:
[...]
Je moet de ac on/off knop 2x indrukken.
Dat is de meest linkse fysieke knop
Vaak bu'j te bang!
Het duurde bij mij 3 maanden.Yoghoo schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 13:39:
Helaas werkt het opladen niet meer op een normale lader bij mijn MG4 (alleen snelladen). Ruim 2 weken geleden bij Mossel in Amsterdam geweest maar er moet een onderdeel vervangen worden die besteld moet worden.
Ik heb de klachtenprocedure opgestart en toen was het in een week gefixed.
Toeval? Zou kunnen, ik weet het niet.
Wel bij R63. Ik doe het meermaals als ik voor navigatie AA gebruik en ik ook de A/C instelling moet aanpassen (want oude kaarten, Engels uitgesproken straatnamen..). Overigens, temp en ventilatie doe ik via hello MG.-tom-562 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 16:33:
[...]
Ah, voor mij was dat de ventilatie aan/uit knopVolgnes mij heb ik dat geprobeerd, maar ik krijg dan niet het CC paneel te zien...
Bij aanschaf was een ID.3 inderdaad ook een optie. Toen gekozen om voor de MG4 te gaan omdat die net iets aparter is en, zoals je zelf ook al aangaf, met de Luxury versie wel heel compleet is in vergelijking met andere auto's. Tevens omdat hij er wat mij betreft gewoon echt een stuk frisser uit ziet dan een ID.3 maar smaak zal verschillen. Na wat proefritjes was ik helemaal om want de MG4 rijdt gewoon heerlijk.deSenna24 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 13:52:
Dag allemaal, voor mijn vriendin zoeken we een leuke elektrische auto en keuze ligt nu eigenlijk tussen MG4 en ID.3, beiden tweedehands. De MG4's zijn vaak 1 a 2 jaar oud (luxury long range) met 15.000 tot 40.000km op de teller. ID.3 4 a 5 jaar en 40.000 a 60.000 kilometers. Prijzen allebei tussen 24k a 26k.ID.3 mist bijna altijd een warmtepomp en achteruitrijcamera zit er ook niet altijd op, dat heeft de MG allemaal standaard in de luxury.
Hebben jullie voor ongeveer dezelfde keuze gestaan? Raden jullie een van beide aan voor dat budget? Wat zijn jullie meningen? Keuze ligt nu precies tussen zekerheid met fabrieksgarantie en verstand voor MG4, of het hart volgen voor de ID.3.
Ik rij er nu anderhalf jaar in en het is een fijne auto. Enige echte minpunt is dat je voor garantie bij van Mossel moet zijn en dat is echt de meest verschrikkelijke garage ooit. Daarnaast nog wat software geneuzel maar dat heeft elk auto merk wel geloof ik.
Als ik het nu opnieuw zou moeten kiezen dan zou ik, helemaal als het eigen koop is, puur door van Mossel, niet voor MG4 gaan maar iets anders kiezen. Als je niet vies bent om af en toe een hartig spelletje te spelen met een garage en een auto wil die een stuk beter rijdt dan een ID.3 (zal ook een mening zijn) dan vooral voor de MG4 gaan.
Wij zouden naar een Van Mossel op enkele minuutjes rijden kunnen gaan, toevallig ervaring met een van België? Zou dat voor alle Van Mossel garages tellen?Racemol schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 21:04:
[...]
Bij aanschaf was een ID.3 inderdaad ook een optie. Toen gekozen om voor de MG4 te gaan omdat die net iets aparter is en, zoals je zelf ook al aangaf, met de Luxury versie wel heel compleet is in vergelijking met andere auto's. Tevens omdat hij er wat mij betreft gewoon echt een stuk frisser uit ziet dan een ID.3 maar smaak zal verschillen. Na wat proefritjes was ik helemaal om want de MG4 rijdt gewoon heerlijk.
Ik rij er nu anderhalf jaar in en het is een fijne auto. Enige echte minpunt is dat je voor garantie bij van Mossel moet zijn en dat is echt de meest verschrikkelijke garage ooit. Daarnaast nog wat software geneuzel maar dat heeft elk auto merk wel geloof ik.
Als ik het nu opnieuw zou moeten kiezen dan zou ik, helemaal als het eigen koop is, puur door van Mossel, niet voor MG4 gaan maar iets anders kiezen. Als je niet vies bent om af en toe een hartig spelletje te spelen met een garage en een auto wil die een stuk beter rijdt dan een ID.3 (zal ook een mening zijn) dan vooral voor de MG4 gaan.
Temperatuur en ventilatie doe ik met een favoriet knop (rechter sterretje in mijn geval)Mg4gebruiker schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 18:06:
[...]
Wel bij R63. Ik doe het meermaals als ik voor navigatie AA gebruik en ik ook de A/C instelling moet aanpassen (want oude kaarten, Engels uitgesproken straatnamen..). Overigens, temp en ventilatie doe ik via hello MG.
Vaak bu'j te bang!
Ik denk dat de meningen over van Mossel toch wel duidelijk zijn in dit topic. Je kunt er eens doorheen lezen maar veel positieve verhalen zul je niet tegen komen. Wat ik merk is dat ze eigenlijk gewoon geen interesse hebben in jou als klant en het veel te druk hebben of overwerkt zijn. Daarnaast hebben ze eigenlijk ook niet zo veel verstand van MG. Dat is een bewuste bedrijfsmatige keuze en ik vermoed dat het in Belgie niet anders zal zijn.deSenna24 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 21:59:
[...]
Wij zouden naar een Van Mossel op enkele minuutjes rijden kunnen gaan, toevallig ervaring met een van België? Zou dat voor alle Van Mossel garages tellen?
Bij verkoop zijn ze allemaal heel aardig hoor maar wanneer je geen zak geld mee neemt maar iets van ze nodig hebt zonder te betalen (lees garantie) of voor je jaarlijkse beurtje komt met wat klachten krijg je weinig gedaan en kun je in sommige gevallen maanden wachten op een oplossing van een probleem. Zoals je hier net leest heeft iemand 3 maanden moeten wachten op het repareren van zijn AC omvormer om te kunnen laden (buiten snelladen om). Daar zit je dan wekelijks bij Tesla op de parkeerplaats te wachten tot je auto vol is.
Denk dat mensen een positieve ervaring ook niet snel delen hier. Ik ben over het algemeen best tevreden over Van Mossel Amsterdam. Het verschilt wel welke medewerker je hebt en ik woon op 5 minuten afstand, dus een keer terugkomen ervaar ik niet als heel hinderlijk.Racemol schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 23:25:
[...]
Ik denk dat de meningen over van Mossel toch wel duidelijk zijn in dit topic. Je kunt er eens doorheen lezen maar veel positieve verhalen zul je niet tegen komen. Wat ik merk is dat ze eigenlijk gewoon geen interesse hebben in jou als klant en het veel te druk hebben of overwerkt zijn. Daarnaast hebben ze eigenlijk ook niet zo veel verstand van MG. Dat is een bewuste bedrijfsmatige keuze en ik vermoed dat het in Belgie niet anders zal zijn.
Bij verkoop zijn ze allemaal heel aardig hoor maar wanneer je geen zak geld mee neemt maar iets van ze nodig hebt zonder te betalen (lees garantie) of voor je jaarlijkse beurtje komt met wat klachten krijg je weinig gedaan en kun je in sommige gevallen maanden wachten op een oplossing van een probleem. Zoals je hier net leest heeft iemand 3 maanden moeten wachten op het repareren van zijn AC omvormer om te kunnen laden (buiten snelladen om). Daar zit je dan wekelijks bij Tesla op de parkeerplaats te wachten tot je auto vol is.
Is VM perfect? Nee zeker niet. Sommige dingen komen een beetje slordig over en niet alles gaat goed, maar ik zou me er niet door laten weerhouden om voor MG te kiezen.
Ik vermoed ook dat je hier vooral de klachten leest.deathmonkey schreef op woensdag 30 april 2025 @ 10:23:
[...]
Denk dat mensen een positieve ervaring ook niet snel delen hier. Ik ben over het algemeen best tevreden over Van Mossel Amsterdam. Het verschilt wel welke medewerker je hebt en ik woon op 5 minuten afstand, dus een keer terugkomen ervaar ik niet als heel hinderlijk.
Is VM perfect? Nee zeker niet. Sommige dingen komen een beetje slordig over en niet alles gaat goed, maar ik zou me er niet door laten weerhouden om voor MG te kiezen.
Er zijn ongetwijfeld (veel?) mensen die heel tevreden zijn en waarschijnlijk dit forum helemaal niet kennen.
Het is ook een heel fijne auto, maar ook mijn ervaringen met Van mossel zijn niet alleen positief.
VM Amsterdam was voor mij een ramp dat was een slechte ervaring. Ook de overdracht in Waalwijk was een drama. Hoe kunnen ze een auto met zachte banden afleveren... In Amersfoort lijkt het na een bezoek ok. Gaat begin juni vast ook wel weer goed.
Zat even naar software- en navigatiekaartversies te kijken:
- Entertainment mainframe version staat op SW68-29958-1300R40. Wat denken jullie daarvan?
- Hoe weet ik/kan ik zien of de SC077 is gedaan? De servicecall.
- Ik heb kaartversie 2022 Q3. Ik heb op internet een nieuwere versie gevonden (op de site van MG). Namelijk 2024 Q1. Die zal ik binnenkort installleren.
Benieuwd naar jullie mening over de 1e twee punten! En ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met het doen van de kaartupdates. Gaat dat soepel?
Tja, wat is er beloofd of afgesproken? Eigen initiatief hoef je van Van Mossel in ieder geval niet te verwachten.RS76 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 21:36:
Ik heb mijn MG4 Luxury uit dec '23 vanmiddag opgehaald.
Zat even naar software- en navigatiekaartversies te kijken:
- Entertainment mainframe version staat op SW68-29958-1300R40. Wat denken jullie daarvan?
- Hoe weet ik/kan ik zien of de SC077 is gedaan? De servicecall.
- Ik heb kaartversie 2022 Q3. Ik heb op internet een nieuwere versie gevonden (op de site van MG). Namelijk 2024 Q1. Die zal ik binnenkort installleren.
Benieuwd naar jullie mening over de 1e twee punten! En ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met het doen van de kaartupdates. Gaat dat soepel?
Eigenlijk geen enkel initiatief nu ik erover nadenk.

Dus dat je nu in een auto met verouderde software rijdt verbaast mij niets. De servicecall moet worden opgepakt als de auto binnen komt voor onderhoud.
[ Voor 12% gewijzigd door TTommie op 30-04-2025 23:52 ]
Mr. T.
Grappig dat je dit zegt. Ik betaal bij van Mossel op rekening en wat denk je? Dat ging zelfs mis. Ik kreeg de rekening niet maar direct aan aanmaning!TTommie schreef op woensdag 30 april 2025 @ 23:45:
[...]
Tja, wat is er beloofd of afgesproken? Eigen initiatief hoef je van Van Mossel in ieder geval niet te verwachten.
Eigenlijk geen enkel initiatief nu ik erover nadenk.Ja, de rekening achteraf.
Ik zou zeker voor de MG gaan.deSenna24 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 13:52:
Dag allemaal, voor mijn vriendin zoeken we een leuke elektrische auto en keuze ligt nu eigenlijk tussen MG4 en ID.3, beiden tweedehands. De MG4's zijn vaak 1 a 2 jaar oud (luxury long range) met 15.000 tot 40.000km op de teller. ID.3 4 a 5 jaar en 40.000 a 60.000 kilometers. Prijzen allebei tussen 24k a 26k.ID.3 mist bijna altijd een warmtepomp en achteruitrijcamera zit er ook niet altijd op, dat heeft de MG allemaal standaard in de luxury.
VW maakt naar mijn ervaring alleen maar allemansvriendjes als auto, vreselijk saai.
Ik ben zeer tevreden over de MG4 en over Van Mossel. Alles wat ik vraag doen ze netjes.
Kijk, je moet niet met een nerd lijstje komen, van die update wel en die niet en zus zo....
Dan haakt iedere garage af.
Als er een probleem is, ben ik prima geholpen en werd er een update gedaan.
Tja, over smaak valt niet te twisten. En ik vind de MG4 nog steeds een prima auto. In zijn prijs categorie wel te verstaan.Oxellaar schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 13:20:
[...]
Ik zou zeker voor de MG gaan.
VW maakt naar mijn ervaring alleen maar allemansvriendjes als auto, vreselijk saai.
Ik ben zeer tevreden over de MG4 en over Van Mossel. Alles wat ik vraag doen ze netjes.
Kijk, je moet niet met een nerd lijstje komen, van die update wel en die niet en zus zo....
Maar waarom zou je niet met een lijst aan mogen komen? Dat maak ik toch zeker zelf wel uit. Als Van Mossel/MG om te beginnen hun werk goed zou doen, zou die hele lijst niet nodig zijn. Sterker nog, toen ik de auto bestelde werd mij belooft dat ik helemaal niet naar de dealer toe hoefde voor updates. Nee meneer, deze auto wordt geleverd met OTA, dus dat is erg fijn. Ja, dikke neus. 2 jaar verder maar nog geen update gezien op die manier. En dat gaat er ook niet meer komen.
En die 7 jaar garantie zou ik niet blind op durven varen. Maakt voor mij niet uit, is een lease auto, maar als particulier wel. Ze spelen ook al een vies spelletje met de onderhoudskosten die stiekem hoger zijn dan voorgeschoteld.
Maar goed om te horen dat jij wel tevreden bent over jouw dealer. Maar ik denk dat jij de uitzondering bent die de regel bevestigd…
Mr. T.
Waarom niet met een lijstje komen? Ik doe dit niet voor mijn lol maar omdat de software brak is en klachten heb. Zoals een OBC die telkens bij laden zegt dat ie klaar is terwijl de accu nog niet vol is. Of een airco die het vaak niet doet.Oxellaar schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 13:20:
[...]
Ik zou zeker voor de MG gaan.
Sterker nog ik vind het echt heel vervelend dat je als eigenaar dit zelf moet uitzoeken en moet gaan leuren of ze het alsjeblieft een update voor je willen doen.
Ik heb entertainmentversie R40, las dat dat het probleem zou kunnen zijn maar dan zou hij andere meldingen moeten geven begreep ik...
Iemand een idee hoe dit op te lossen is? Ik heb al FAT32 en NFTS format geprobeerd. Werkt beiden niet. Map staat ook goed in de root.... Echt geen idee....
:strip_exif()/f/image/brshEnzI6eMruzecDpcVo4Ls.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 26% gewijzigd door RS76 op 02-05-2025 16:00 ]
Wel de juiste USB poort gebruikt? De linker kant niet de rechter USB-C kant.RS76 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 15:19:
ik probeer de navikaarten te updaten naar een versie 2024 maar krijg als startscherm meerdere regels onder elkaar met dezelfde boodschap die niet te kiezen is, zie bijgaande foto (3x 'informatie over het volume wordt opgehaald')
Ik heb entertainmentversie R40, las dat dat het probleem zou kunnen zijn maar dan zou hij andere meldingen moeten geven begreep ik...
Iemand een idee hoe dit op te lossen is? Ik heb al FAT32 en NFTS format geprobeerd. Werkt beiden niet. Map staat ook goed in de root.... Echt geen idee....
[Afbeelding]
@ Racemol: ik heb ze beiden geprobeerd.
En dan vond ik nog ergens dat het mapje in de root geen 'maps' moet heten bij R40 softwareversie maar 'Naviextra'
Weten jullie daar iets van?
Zeker mag jij zelf weten of je met een update verlanglijstje naar de dealer gaat.TTommie schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 00:29:
[...]
Tja, over smaak valt niet te twisten. En ik vind de MG4 nog steeds een prima auto. In zijn prijs categorie wel te verstaan.
Maar waarom zou je niet met een lijst aan mogen komen? Dat maak ik toch zeker zelf wel uit. Als Van Mossel/MG om te beginnen hun werk goed zou doen, zou die hele lijst niet nodig zijn. Sterker nog, toen ik de auto bestelde werd mij belooft dat ik helemaal niet naar de dealer toe hoefde voor updates. Nee meneer, deze auto wordt geleverd met OTA, dus dat is erg fijn. Ja, dikke neus. 2 jaar verder maar nog geen update gezien op die manier. En dat gaat er ook niet meer komen.
En die 7 jaar garantie zou ik niet blind op durven varen. Maakt voor mij niet uit, is een lease auto, maar als particulier wel. Ze spelen ook al een vies spelletje met de onderhoudskosten die stiekem hoger zijn dan voorgeschoteld.
Maar goed om te horen dat jij wel tevreden bent over jouw dealer. Maar ik denk dat jij de uitzondering bent die de regel bevestigd…
Maar ik mag daar ook wat van vinden
En ik vind dat sommige een beetje doorslaan, that's it.
Ik heb hiervoor jaren lang de VW gereden, maar die doen het niks beter dan de MG dealer. Wat een verkoper jouw beloofd, zal ze aan de andere kant van het bedrijf een worst zijn.
Welkom in de wereld van loze verkooppraatjes, je weet hoe autoverkopers bekend staan? Daar mag je zeker over klagen.
Maar het is naïef om te denken dat onderhoud prijzen niet kunnen stijgen. Alle prijzen stijgen, dus dat ook.
Niet alle prijzen stijgen .... Mijn Luxury was in 2023 €37.585. in bijna dezelfe configuratie (geen licht interieur) nu voor €31700.Oxellaar schreef op zondag 4 mei 2025 @ 09:28:
[...]
Zeker mag jij zelf weten of je met een update verlanglijstje naar de dealer gaat.
Ik heb hiervoor jaren lang de VW gereden, maar die doen het niks beter dan de MG dealer. Wat een verkoper jouw beloofd, zal ze aan de andere kant van het bedrijf een worst zijn.
Welkom in de wereld van loze verkooppraatjes, je weet hoe autoverkopers bekend staan? Daar mag je zeker over klagen.
Maar het is naïef om te denken dat onderhoud prijzen niet kunnen stijgen. Alle prijzen stijgen, dus dat ook.
Maar wat VM doet is ordinaire prijsverhogingen van meer dan 50%, die niets met inflatie te maken hebben. Kun je zien dat Mandemakers groot deel van VM bezit, die zijn gespecialiseerd in klanten geld aftroggelen op welke manier dan ook.Oxellaar schreef op zondag 4 mei 2025 @ 09:28:
[...]
neen, een gloed nieuwe voor dat bedrag. Mijn 2023 lux is nog ~ € 22000-23000 waard dat komt door de afschijving.
Ik kan me eigelijk moeilijk voorstellen dat je niet kunt kiezen tussen die twee. Heb je ze beide proef gereden?deSenna24 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 13:52:
De ID3 zie ik als een suffe kleine, wat verouderde, EV van onze Duitse sjoemelfabrikant. Deze begon pas een EV te ontwikkelen toen ze echt niet anders konden.
de MG4 is niet geschikt als je gewoon een degelijke auto zoekt zonder poespas. het is een prachtige auto, maar je krijgt er wat eigenaardigheden bij, zo is bv de ACC vrijwel onbruikbaar, doet de software soms vreemde dingen, en zit je voor service opgescheept met het dramatische Van Mossel.
ik zou zeggen : rij een keer in een MG4, ben je verliefd? neem de eigenaardigheden erbij, het zal een fantastische auto voor je zijn.
Zo niet, waarom dan niet iets als een Kona?
ACC is sinds de update bij mij prima. Kort tikje omhoog/omlaag is 1km en niet meer remmen in de bochten. Ook reageert de auto veel rustiger op je voorganger. Wellicht moet je daar eens naar laten kijken. Zou jammer zijn als je je daar nog steeds aan moet ergeren.
[ Voor 6% gewijzigd door wrak op 04-05-2025 11:24 ]
Het is uiteindelijk toch een ID.3 geworden. Het is een auto voor de vriendin, zij moet er graag mee rijden. Mijn voorkeur zou uitgaan naar MG4, zij reed liever met de ID.3. De ID.3 die het geworden is is wel een mooi pakket, zit zowat alles op en de dealer wilde nog wat van de prijs doen gezien ik mijn Polestar ook bij hem had gekocht. Zitten ook nog gloednieuwe Continental WinterContact banden op, dus voor die lagere prijs kunnen we nog een set zomerbanden op velgen kopen.1234567y schreef op zondag 4 mei 2025 @ 11:18:
[...]
Ik kan me eigelijk moeilijk voorstellen dat je niet kunt kiezen tussen die twee. Heb je ze beide proef gereden?
De ID3 zie ik als een suffe kleine, wat verouderde, EV van onze Duitse sjoemelfabrikant. Deze begon pas een EV te ontwikkelen toen ze echt niet anders konden.
de MG4 is niet geschikt als je gewoon een degelijke auto zoekt zonder poespas. het is een prachtige auto, maar je krijgt er wat eigenaardigheden bij, zo is bv de ACC vrijwel onbruikbaar, doet de software soms vreemde dingen, en zit je voor service opgescheept met het dramatische Van Mossel.
ik zou zeggen : rij een keer in een MG4, ben je verliefd? neem de eigenaardigheden erbij, het zal een fantastische auto voor je zijn.
Kona en e-Niro vielen al snel af, uiterlijk was niet haar ding. Oorspronkelijk ging het tussen ID.3, MG4 en Megane E-tech EV. Megane was wat eigenaardig. Climate controls kunnen niet naar eco zonder dat vermogen in eco stond, dan heb je dus maximaal 113 km/u op de snelweg, tenzij je met het gaspedaal die extra klik nog maakt, maar dan accelereer je dus ook voorbij 120 (was een 130pk versie).
Icm OPD is het niet prettig. OPD remt gewoon te hard af. Dus op stand 3 zetten zonder OPD.wrak schreef op zondag 4 mei 2025 @ 11:23:
[...]
ACC is sinds de update bij mij prima. Kort tikje omhoog/omlaag is 1km en niet meer remmen in de bochten.
ALLEEN.... ACC gaat na de update bij mij spontaan en willekeurig uit. En dat is minder leuk omdat je ineens snelheid verliest zonder dat er aanleiding voor is voor iedereen die achter je zit.
Niet mee eens. Ben altijd kritisch geweest op de MG4, maar prima daily en zelfs meer dan dat. ACC werkt prima bij mij. Gebruik de rest niet (tja en dat soort troep). Zitten idd wel wat eigenaardigheden in, maar dat is niet echt heel boeiend.1234567y schreef op zondag 4 mei 2025 @ 11:18:
[...]
Ik kan me eigelijk moeilijk voorstellen dat je niet kunt kiezen tussen die twee. Heb je ze beide proef gereden?
Het is qua infotainement, updates etc allemaal ver beneden niveau van een Tesla bijvoorbeeld, maar het doet wat het moet doen imo.
Zelf een ID3 gereden recent en dat rijdt toch echt een heel stuk minder goed dan de MG4. Dat is gewoon de betere auto in deze klasse.
Een kapotte ACC moet je laten repareren. Dat is geen argument om de MG4 in het algemeen niet te kopen.Mg4gebruiker schreef op zondag 4 mei 2025 @ 11:49:
[...]
Icm OPD is het niet prettig. OPD remt gewoon te hard af. Dus op stand 3 zetten zonder OPD.
ALLEEN.... ACC gaat na de update bij mij spontaan en willekeurig uit. En dat is minder leuk omdat je ineens snelheid verliest zonder dat er aanleiding voor is voor iedereen die achter je zit.
Mwaaahh, ik denk dat ik een redelijk referentiekader heb. Ik rij al 20 jaar leaseauto’s maar de puinhoop die Van Mossel weet te creëren heb ik echt nog nergens terug gezien.Oxellaar schreef op zondag 4 mei 2025 @ 09:28:
[...]
Zeker mag jij zelf weten of je met een update verlanglijstje naar de dealer gaat.
Mr. T.
Dat heb ik ook niet gezegd. Maar de moeite om het goed te krijgen gaat mij wel te ver. Vorig jaar stuurde de auto terug bij het naar rechts terug gaan, ondanks dat de richtingaanwijzer aanstond. Opgelost met update. Na de update van dit voorjaar is het weer terug. Hier wordt je gewoon moe van.wrak schreef op zondag 4 mei 2025 @ 14:41:
[...]
Een kapotte ACC moet je laten repareren. Dat is geen argument om de MG4 in het algemeen niet te kopen.
Afschrijving begint zodra een auto van de band komt, dus al voor hij verkocht is.wrak schreef op zondag 4 mei 2025 @ 10:20:
[...]
neen, een gloed nieuwe voor dat bedrag. Mijn 2023 lux is nog ~ € 22000-23000 waard dat komt door de afschijving.
Een auto die MG op voorraad heeft, heeft ook last van afschrijving
En door tegenvallende verkoopcijfers door overheidsmaatregelen op subsidies en dergelijke, kan een auto hard afschrijven, nog voor hij verkocht is.
Volgens mij haal je dingen door elkaar. Afschrijving is een boekhoudkundig term, je kunt niet afschrijven als je een bedrijfsmiddel nog niet hebt gekocht.Oxellaar schreef op maandag 5 mei 2025 @ 14:06:
[...]
Afschrijving begint zodra een auto van de band komt, dus al voor hij verkocht is.
Een auto die MG op voorraad heeft, heeft ook last van afschrijving
En door tegenvallende verkoopcijfers door overheidsmaatregelen op subsidies en dergelijke, kan een auto hard afschrijven, nog voor hij verkocht is.

Is dit opgelost met een update, zo ja welke module?
In het donker (vooral) op een weg met een bocht naar rechts op het punt waar de MG4 denkt dat je tegenligger precies recht voor de radar ligt wil die van mij nogal eens een waarschuwing geven en licht afremmen. Overdag komt dat bijna niet voor...Welke term je het ook wil geven...Vaevictis_ schreef op maandag 5 mei 2025 @ 15:13:
[...]
Volgens mij haal je dingen door elkaar. Afschrijving is een boekhoudkundig term, je kunt niet afschrijven als je een bedrijfsmiddel nog niet hebt gekocht.
Om het duidelijker te maken, iets met vraag en aanbod, wil je dat wel snappen?
Het is toch gewoon een feit dat de markt voor elektrische auto's niet meer zo rooskleurig is?
MG barst van de voorraad en de verkoopcijfers zijn flink gedaald.
Wat gebeurt er dan? De verkoopprijs prijs daalt! Sorry dat ik dat afschrijving heb genoemd
En daarom is de nieuwe MG4 nu €6000 goedkoper dan wat @wrak er in 2023 voor betaald heeft.
Maar die 6K is ook afgeschreven op iedereen z'n reeds aangeschafte MG4.
Als de nieuwwaarde zoveel zakt, gaat de tweedehands markt mee
Ook overdag doet die dat. Op de N18 (jou wel bekend volgens mij) vanaf de Esso richting Lichtenvoorde net voordat je die fietstunnel (Zieuwentseweg) over rijdt, gaat de bocht lichtjes naar rechts. Mijn MG4 gaat de eigenlijk 75% van de tijd in de ankers als ik met ACC aan rij, en er komt een tegenligger aanPaul van Druten schreef op maandag 5 mei 2025 @ 16:34:Is dit opgelost met een update, zo ja welke module?
In het donker (vooral) op een weg met een bocht naar rechts op het punt waar de MG4 denkt dat je tegenligger precies recht voor de radar ligt wil die van mij nogal eens een waarschuwing geven en licht afremmen. Overdag komt dat bijna niet voor...
Inniddels weet ik dat, dus geef ik vaak ff een 'dot gas' erbij net voor dat punt
Vaak bu'j te bang!
De markt voor elektische autos is in tegenstelling tot de totale autoverkopen juist nog steeds groeiende.Oxellaar schreef op maandag 5 mei 2025 @ 21:44:
[...]
Welke term je het ook wil geven...
Om het duidelijker te maken, iets met vraag en aanbod, wil je dat wel snappen?
Het is toch gewoon een feit dat de markt voor elektrische auto's niet meer zo rooskleurig is?
MG barst van de voorraad en de verkoopcijfers zijn flink gedaald.
Wat gebeurt er dan? De verkoopprijs prijs daalt! Sorry dat ik dat afschrijving heb genoemd
En daarom is de nieuwe MG4 nu €6000 goedkoper dan wat @wrak er in 2023 voor betaald heeft.
Maar die 6K is ook afgeschreven op iedereen z'n reeds aangeschafte MG4.
Als de nieuwwaarde zoveel zakt, gaat de tweedehands markt mee
https://www.bovag.nl/nieu...ruari-8-3-procent-gedaald
EV's worden in aanschaf steeds voordeliger. Dat is met de MG4 als voorbeeld wel een feit.
Ja zekers ken ik dat, daar doet onze dat ook. En als je van Groenlo naar lichtenvoorde rijdt de laatste rechtsbocht voor het Lievelder spoorviaduct dat remt de MG4 ook vaak...-tom-562 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 23:39:
[...]
Ook overdag doet die dat. Op de N18 (jou wel bekend volgens mij) vanaf de Esso richting Lichtenvoorde net voordat je die fietstunnel (Zieuwentseweg) over rijdt, gaat de bocht lichtjes naar rechts. Mijn MG4 gaat de eigenlijk 75% van de tijd in de ankers als ik met ACC aan rij, en er komt een tegenligger aan![]()
Inniddels weet ik dat, dus geef ik vaak ff een 'dot gas' erbij net voor dat punt
Kom ff een keer aanwaaien met je MG4 voor een bakkie leut, ik ben overdag ook vaak thuis... Mail me voor het adres: MG4@paulvandruten.nl
[ Voor 3% gewijzigd door Paul van Druten op 06-05-2025 14:48 ]
Sta je wellicht in een regio waar ze de oplaadsnelheid aanpassen aan de drukte op het stroomnet? Er zijn inmiddels verschillende locaties in Nederland waar dit wordt gedaan.RS76 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 13:21:
Ik laad met mijn MG4luxury voor het eerst nu op een 11 kw publieke laadpaal. Ben de enige lader (het is een dubbele paal). Maar hij laadt met veel minder dan 11kW. Als ik het een beetje bereken zo'n beetje 4 kW per uur. Laadsnelheid in het laadmenu van de auto staat op max. Hoe kan dit dan?
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Geen idee of daar een lijst van wordt bijgehouden, eerlijk gezegd. In ieder geval gebeurt het in Amsterdam en Utrecht.RS76 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 13:41:
geen idee hoe zou ik dat kunnen achterhalen?
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
het kan ook nog aan de kabel liggen begreep ik zal even nakijken wat het voor kabel is al neem ik toch aan dat er een passende kabel geleverd is... dus geen 1 fase kabel....
Is gewoon 3 fase laadkabel (de 3P van phases). Dus helemaal goed, ligt niet aan de kabel. En met deze kabel kun je niet langs snelweg laden hoor, daar hangen specifieke snellaadkabels aan, die hoef je zelf niet te hebben.RS76 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 14:47:
[Afbeelding]
dit is de kabel (althans 1 kant, de andere kant is hieraan gelijk qua omschrijving). Is dat een kabel waarmee snel geladen kan worden? Ook echt snel bedoel ik daarmee, dus langs de snelweg?
maar dan weet ik dat ik prima 11 of 22 kw kan laden bij publieke palen met deze kabel het ligt dus aan het oplaadpunt in dit geval vermoed ik ik zal de volgende keer eens kijken hoe het dan gaat
Er zijn meerdere 11kw palen die op een enkele aansluiting de 11kw niet halen. Met beide bezet kunnen ze terugvallen naar rond 7kw. In ieder geval de palen van Vattenfall. Ook zijn er soms beperkingen in het stroomnet waardoor de palen geknepen worden. Dat laatste verwacht ik in de toekomst in heel veel steden tijdens de piekuren van verbruik.
Bij veel laadpalen is het beschikbare vermogen beperkt. Hoewel een laadpaal technisch gezien tot 11 kW kan leveren, wordt dit vermogen in de praktijk niet altijd gehaald. Dit merk ik vooral bij laadpleinen met meerdere palen, zoals bij locaties met zes of meer laadpunten, of bijvoorbeeld bij de IKEA waar er wel twintig staan. Het beschikbare vermogen lijkt dan verdeeld te worden over de palen, wat resulteert in sterk wisselende laadsnelheden.RS76 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 13:21:
Ik laad met mijn MG4luxury voor het eerst nu op een 11 kw publieke laadpaal. Ben de enige lader (het is een dubbele paal). Maar hij laadt met veel minder dan 11kW. Als ik het een beetje bereken zo'n beetje 4 kW per uur. Laadsnelheid in het laadmenu van de auto staat op max. Hoe kan dit dan?
Ik zou het gewoon even aankijken, probeer eens wat andere locaties. Ik vermoed niet dat het aan je laadkabel o.i.d. ligt. Soms is er gewoon niet genoeg vermogen beschikbaar.
P.S. Nou zijn er natuurlijk over elke EV wel slechte verhalen te vinden maar was toch benieuwd naar het sentiment hier op tweakers.
Qua dealer zijn de meeste Mosselmannetjes waardeloos, behalve Tiel die veel goeie comments krijgt. Zelf wat onderzoek doen en op je strepen staan qua updates werkt meestal wel. Zo was mijn MG4 bij het ophalen na de koop 10% vol. Hoe krijg je het voor elkaar (Breda). Toen hebben ze hem aan een snellader gehangen en kreeg ik m 3 kwartier later mee met iets van 70%.
Deze vraag komt regelmatig voorbij, in bijna exact dezelfde bewoording. Blader even door dit topic en met de zoekfunctie en een paar trefwoorden kun je veel relevante antwoorden vinden.Batsiaan schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:57:
Hoi MG4 bezitters. Ik wil samen met mijn vriendin een nieuwe auto kopen. Nou wilden we dit weekend een MG4 standard gaan proefrijden bij van Mossel. Ik lees hier wel veel verhalen over dat de service van van Mossel toch wel onder de maat is. Dit is ook de ervaring van mijn zwager die een mg zs heeft. Ook zijn er op internet veel anecdotes te vinden over betrouwbaarheid die wat minder is. Wat is jullie ervaring? Zouden jullie de auto nog aanraden met de kennis van nu?
P.S. Nou zijn er natuurlijk over elke EV wel slechte verhalen te vinden maar was toch benieuwd naar het sentiment hier op tweakers.
Probleem is vooral dat ze naast matig geschoold personeel vreselijk hun best doen om de klachten te bagetaliseren, te ontkennen. Daarnaast moet elke garantieklacht door MG NL goedgekeurd worden voordat ze iets mogen doen. De dealer verliest teveel geld als ze klantgericht met klachten omgaan. Een veel voorkomende klacht is b.v. vibratie, meestal vanaf de voorkant. Slechte kwaliteit banden, slechte uitlijning en balancering en stuurinrichting die scheef staat zijn vaak oorzaken. Maar niet elke dealer neemt het serieus.
Dat gezegd hebbende, als het rijdt dan rijdt het best fijn. Besturing is heel prettig en direct, zeker als je hem op de zwakste bekrachtiging zet. Het is een auto die je makkelijk met 1 hand kan besturen.
Ik heb een ER en het verbruik valt best mee. Tijdje met een Niro gereden en die was absoluut zuiniger met stroom. Maar de MG4 is ook een klap vlotter en dat is best prettig als je het nodig hebt.
Zou ik opnieuw MG kiezen? Nee. Teveel gedoe ermee.
Bedankt voor je reactie! Lullig dat ze hem niet even hadden opgeladen.Robonus schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 19:23:
Inderdaad heeft elke EV wel iets, en inmiddels zijn de kinderziektes wel uit de MG4 gehaald.
Qua dealer zijn de meeste Mosselmannetjes waardeloos, behalve Tiel die veel goeie comments krijgt. Zelf wat onderzoek doen en op je strepen staan qua updates werkt meestal wel. Zo was mijn MG4 bij het ophalen na de koop 10% vol. Hoe krijg je het voor elkaar (Breda). Toen hebben ze hem aan een snellader gehangen en kreeg ik m 3 kwartier later mee met iets van 70%.
Ik heb wel gezocht maar kon niet echt iets vinden. Op welke trefwoorden zou jij zoeken?Racemol schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 19:26:
[...]
Deze vraag komt regelmatig voorbij, in bijna exact dezelfde bewoording. Blader even door dit topic en met de zoekfunctie en een paar trefwoorden kun je veel relevante antwoorden vinden.
Thanks! Niro was inderdaad ook een optie. Maar wat sportiever rijden is ook leuk (zelf een tijd een cupra born geleased).Mg4gebruiker schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 19:39:
Op een enkele dealer na, zoals Tiel (geen persoonlijke ervaring), zal de service tegenvallen. Het klopt dat de MG4 best veel problemen KAN hebben. Veel ervan is software gerelateerd.
Probleem is vooral dat ze naast matig geschoold personeel vreselijk hun best doen om de klachten te bagetaliseren, te ontkennen. Daarnaast moet elke garantieklacht door MG NL goedgekeurd worden voordat ze iets mogen doen. De dealer verliest teveel geld als ze klantgericht met klachten omgaan. Een veel voorkomende klacht is b.v. vibratie, meestal vanaf de voorkant. Slechte kwaliteit banden, slechte uitlijning en balancering en stuurinrichting die scheef staat zijn vaak oorzaken. Maar niet elke dealer neemt het serieus.
Dat gezegd hebbende, als het rijdt dan rijdt het best fijn. Besturing is heel prettig en direct, zeker als je hem op de zwakste bekrachtiging zet. Het is een auto die je makkelijk met 1 hand kan besturen.
Ik heb een ER en het verbruik valt best mee. Tijdje met een Niro gereden en die was absoluut zuiniger met stroom. Maar de MG4 is ook een klap vlotter en dat is best prettig als je het nodig hebt.
Zou ik opnieuw MG kiezen? Nee. Teveel gedoe ermee.
Ik heb mijn MG4 Trophy nu 9 maanden, gloednieuw en vanaf dag 1 had ik problemen met de software. Mijn klachten werden niet serieus genomen en ben maar liefst 6 keer tevergeefs terug moeten gaan naar VM. Helaas hebben de monteurs daar te weinig kennis. Heb toen gedreigd met de rechtsbijstand en de directie van VM rechtstreeks aangeschreven.Toen ging het opeens heel erg snel en werd de hardware volledig vervangen.Batsiaan schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:57:
Hoi MG4 bezitters. Ik wil samen met mijn vriendin een nieuwe auto kopen. Nou wilden we dit weekend een MG4 standard gaan proefrijden bij van Mossel. Ik lees hier wel veel verhalen over dat de service van van Mossel toch wel onder de maat is. Dit is ook de ervaring van mijn zwager die een mg zs heeft. Ook zijn er op internet veel anecdotes te vinden over betrouwbaarheid die wat minder is. Wat is jullie ervaring? Zouden jullie de auto nog aanraden met de kennis van nu?
Nu heb ik geen problemen meer en rijdt mijn MG4 gewoon fijn. Vooral erg vlot, ik win bijna elke sprint bij het stoplicht
Zou ik ooit nog een MG4 kopen, dat zeker niet. Het is het gewoon allemaal net niet voor mij.
Ander onderwerp. De nieuwe MG S5 is een stuk zuiniger dan de MG4, 480km range ipv 435km. Iets betere cw waarde en andere motor, maar wel zelfde 64kwh batterij. De software ziet er ook 10x beter uit. Als we zoiets op de MG4 kunnen krijgen.....
Dat gezegdhebbebde zou ik persoonlijk liever voor een Model 3 of Model Y gaan met een wat lagere km-stand. Betekent niet dat een MG4 of MG5 gewoon een verstandige keuze is, want nieuw.
Wat ons betreft; wij hebben een Comfort sinds 1 mei 2023.Batsiaan schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:57:
Het is een heel fijne auto, volop vermogen en een goede actieraduis.
Betrouwbaar en comfortabel.
We hebben één probleem gehad, dat is opgelost, maar het duurde veel te lang.
Jammer dat Van Mossel het feestje verpest.
Met problemen moeten ze eerst naar MG om toestemming te krijgen voor reparatie.
Overigens, MG NL is volgens mij ook Van Mossel.
Als het geld gaat kosten dan ligt het zogenaamd aan MG, maar dat is gewoon een andere afdeling van VM.
Voor het onderhoud gaan we voortaan naar Bosch Car Service.
Zij doen onderhoud met behoud van garantie.
[ Voor 4% gewijzigd door jbraamse op 14-05-2025 11:54 ]
Voor degene die hun kromgetrokken bodemplaat gerepareerd willen hebben volgens TI-20231228-EH32
/f/image/YKZyF0rgU414UcGwUXtU6vpB.png?f=fotoalbum_large)
Dat is toch garantie ?Eavyon schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 14:06:
Ik had eigenlijk vandaag een afspraak bij vm breda maar omdat ze 'vergeten' waren de onderdelen te bestellen voor de reparatie van de bodemplaat is het nu weer 2 weken uitgesteld. Ook zou de software nog worden gecontroleerd en gecalibreerd. Maar wéér even uitzitten totdat het eindelijk eens allemaal is afgewerkt door ze.
Voor degene die hun kromgetrokken bodemplaat gerepareerd willen hebben volgens TI-20231228-EH32
[Afbeelding]
Ergens in 2022 de MG4 Comfort besteld, welke eind maart 2023 geleverd werd. Op een paar softwarematige dingetjes (bugjes) na geen probleem mee gehad. Bij z'n eerste beurt eind maart 2024 om een software/firmware update gevraagd bij VM Amsterdam. Die werd toegezegd maar werd niet uitgevoerd. Inmiddels de tweede beurt van eind maart 2025 gehad, en daar is de software/firmware update wel uitgevoerd. Dit kwam omdat er vanuit MG sinds januari dit jaar een verplichte update beschikbaar is voor alle auto's die voor een beurt terug komen. Hiermee zijn mijn kleine irritaties opgelost en ben ik gewoon heel tevreden over mijn MG4 Comfort. Ben er vorig jaar zomer mee naar Oostenrijk gereden en dat is me prima bevallen. Vooral berg af rijden en je accu weer opgeladen zien worden is geweldig!Batsiaan schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:57:
Zou ik de volgende keer opnieuw een MG kiezen? Ik zal het sowieso als optie mee nemen maar zal gewoon kijken wat er op dat moment op de markt te krijgen is en wat voor mij dan de beste keuze is.
Ik reed in een MG4 (XPower) en blijf het design en de prestaties erg waarderen – het blijft gewoon een mooie, goed rijdende EV voor een scherpe prijs. Maar mijn ervaring met Van Mossel (Rotterdam) en MG Nederland (wat in feite gewoon Van Mossel zelf is) was teleurstellend.Batsiaan schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:57:
De auto werd geleverd met verouderde software, slecht afgestelde ruitensproeiers, trillend stuur en een brommend geluid boven de 100-120 km/u. Pas toen ik de directie aanschreef, kwam er beweging in: ineens had ik de directeur van het filiaal, de algemeen directeur, de commercieel directeur én de directeur van MG Nederland navolgens aan de lijn.
Uiteindelijk is al mn geld na 6000km terug betaald en ben ik gegaan voor een Lynk & Co 02 via Ton van Kuyk in Alkmaar.
Dus: de auto zelf? Veel waar voor je geld. De service en aftersales? Alleen als je bereid bent er hard achteraan te gaan en eventueel juridische kennis of hulp hebt.
Maar doen ze aan software updates?jbraamse schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 11:52:
[...]
Voor het onderhoud gaan we voortaan naar Bosch Car Service.
Zij doen onderhoud met behoud van garantie.