Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiddie
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 18-04 14:11
De lader is bij mij ook overleden. Gister bij van mossel in Groningen geweest . Na alle software updates laad ie en 1 minuten en stopt weer . Ze hebben en ticket naar mg gestuurd dus ben benieuwd hoe lang het duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbraamse
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 18:07
Oxellaar schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 22:52:
[...]

Wat zijn Duitse onderdelen....?
Misschien leuk om te vermelden, maar Siac Motors, de eigenaar van MG, heeft een samenwerkingsverband met Volkswagen.
Siac bouwt heel wat VW modellen in Siac fabrieken in China.
De hele wereld speelt leentjebuur bij elkaar, qau kennis, techniek en onderdelen.
Echt Duits, maar ook echt Chinees, bestaat niet
Dat het "westen" in China winkelt vinden we heel gewoon. andersom komt blijkbaar ook voor.
De chinezen zijn dus minder chauvinistisch dan ik dacht. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbraamse
Tiddie schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 09:47:
De lader is bij mij ook overleden. Gister bij van mossel in Groningen geweest . Na alle software updates laad ie en 1 minuten en stopt weer . Ze hebben en ticket naar mg gestuurd dus ben benieuwd hoe lang het duurt.
Dit is precies wat ik ook meemaakte.
Ik heb lang op het onderdeel moeten wachten: vijf weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbraamse
Mg4gebruiker schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 19:04:
[...]

ik heb hem onder de auto zitten. Ik heb hen de engelse MG documenten toegestuurd.
Ik heb aangeboden de documenten op te sturen, maar dat vond men niet nodig.
Bij welke dealer ben je geweest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 11-05 08:53
jbraamse schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:29:
[...]

Ik heb aangeboden de documenten op te sturen, maar dat vond men niet nodig.
Bij welke dealer ben je geweest?
Nijmegen. Ik heb er wel rechtsbijstand op gezet. Ook voor andere zaken. Die lopen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:58

-tom-562

Oliesjeik

Tiddie schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 09:47:
Hoe zit dat met de extra kosten die je maakt? Ik neem aan dat je de kosten voor het dure snelladen vergoed krijgt, aangezien het garantie is? Of krijg je een leenauto mee (die AC kan laden :P)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henno Keers
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:07
Mg4gebruiker schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 09:55:
[...]

Niet altijd. Soms moet de hele unit vervangen worden.

Bij Stellantis krijgen ze hiervan een hartverzakking .... Maar MG doet ook flink zijn best. Ben benieuwd wie de fabrikant is bij MG. Bij Stellantis is het een Mahle unit.
Je moet als fabrikant of leverancier ten alle tijde voorkomen dat je Fons voor je receptie krijgt te staan of dat je bij Antoinette aan tafel moet komen... dan ben echt te laat met het goed omgaan met je klanten.... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiddie
-tom-562 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 12:48:
[...]

Hoe zit dat met de extra kosten die je maakt? Ik neem aan dat je de kosten voor het dure snelladen vergoed krijgt, aangezien het garantie is? Of krijg je een leenauto mee (die AC kan laden :P)
Daar hebben we het nog niet over gehad. Maar de prijzen bij de tesla laders vallen wel mee. Maar zal ze wel eens vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
Tiddie schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 13:55:
[...]

Daar hebben we het nog niet over gehad. Maar de prijzen bij de tesla laders vallen wel mee. Maar zal ze wel eens vragen.
Denk dat je van een koude kermis gaat thuiskomen. MG vergoed alleen materialen en monteurs arbeidsuren.
Dus dan zou dat voor de dealer zijn dus de winst die ze eenmalig maken bij verkoop moet het uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Tiddie schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 13:55:
[...]

In mijn geval zit de dichtsbijzijnde Tesla lader op 35km rijden. Dat zou geen optie zijn.
Maar ook in mijn geval had ik gezegd (private lease), kom maar met een vervangende auto :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:59
deathmonkey schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 16:16:
[...]

Hele saaie auto geworden zeg! Vreemd, ze leken de goede weg in geslagen. Nieuwe versie ziet er uit als een leuke auto voor oma.
Goed nieuws: https://www.autocar.co.uk...uk-update-inbound-instead

Dat gedrocht blijft inderdaad in China. Inderdaad, een auto voor oma was ook een gedachte die ik had. Maar geen gekke stap als dat ervoor zorgt dat hij in thuisland ook weer verkoopt natuurlijk. Zag ergens cijfers dat ze er maar 10 per maand ofzo verkopen daar :+.

Maandag ga ik kennis maken met van Mossel voor onderhoud. Kleine beurt, had echter niet aangegeven dat ik graag software updates zou willen hebben. Verwacht deze dan ook niet te krijgen, maar heb een ander mankement door mijzelf veroorzaakt wat wel echt moet worden opgelost. Spoed bandenwissel bij VM MG Servicepunt Waalwijk ivm kapot rijden van de band door een nooduitwijking, maar het bandendruksysteem werkt niet voor die band. Dat dat toen niet helemaal goed was opgepakt vergeef ik ze, want ik kwam zelf met de tijdsdruk aan en ze hebben hun best gedaan.

[ Voor 30% gewijzigd door Denizz op 26-03-2025 20:19 ]

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbraamse
-tom-562 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 12:48:
[...]

Ik vrees dat men dat "gevolgschade" noemt.
Gevolgschade is zo goed als altijd uitgesloten.
Ik heb het laten rusten omdat ik opzie tegen de sores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
jbraamse schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:25:
[...]

Dat het "westen" in China winkelt vinden we heel gewoon. andersom komt blijkbaar ook voor.
De chinezen zijn dus minder chauvinistisch dan ik dacht. :)
Dat ze in China van westerse spullen houden is al even aan de gang, vroeger was er een importverbod.

Waarom denk je dat Mercedes zijn modellen allemaal zo Chinees afgerond heeft ontworpen de laatste jaren?
Omdat ze dat daar mooi vinden en Mercedes doet het erg goed in China.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiddie
De lader wordt vervangen door van mossel Groningen. Heb vandaag daar bericht over gehad. De kosten voor het snelladen breng ik niet in rekening bij hun heeft geen zin. En snelladen bij tesla is goedkoper dan ac laden aan de weg. Voor die 28 cent ga ik geen problemen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-05 08:57
Ik zou het vervelender vinden dat ik verplicht wordt om te wachten bij Tesla zo'n 2x per week. Dat zou ik toch wel storend vinden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RichardB61
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 29-03 15:36
Mijn MG4 Long Range is bij van Mossel Tiel geweest, 48000 "B" beurt (inderdaad € 329,00).

Zijn telefonisch wel bereikbaar, spreken vooraf en achteraf alles door, welke updates ze WEL wilden doen, waren 2 updates als terugroepactie, 1 had met ELK te maken, andere met de rechter stoel?. In Amsterdam werd de update vraag vakkundig genegeerd.

Prima service in Tiel! Heb nu eindelijk updates die ik wilde:
- nieuw airco screen
- bij Apple carplay de "balk" bovenin, met ook de graden Celsius.
- ELK is veel relaxter geworden, er is geen onzichtbare bijrijder meer die aan je stuur trekt.
- MG Pilot is nu redelijk bruikbaar, geen plakkerig dood punt in het midden meer waar je stevig doorheen
moest drukken, enige "beweging" tussen de lijnen wordt toegestaan.
- Langer drukken op de knop met het stuurtje start TJA.
- Nu met 1 km p/u omhoog en omlaag met de linker joystick.
- Andere functies in te programmeren bij de linker ster knop.
- Er is nu een een rudimentaire laadplanning (naar links vegen van het scherm, nieuw EV icoon).
- Temperatuur lijkt nu wel normaal te zijn, geen idioot hoge waardes meer en een lekkere temperatuur.

Dacht dat dit het wel zo'n beetje was, blij dat ik hier de Tiel tip gekregen heb!

[ Voor 8% gewijzigd door RichardB61 op 29-03-2025 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampo
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20:22
Vandaag is mijn voorloopauto geleverd, een MG4 Comfort Long Range uit augustus 2023. Hij heeft een achteruitwisser en een derde hoofdsteun (die ik meteen verwijderd heb voor een beter zicht) en zou dus een nieuwere generatie moeten zijn. Maar het multimediasysteem draait op R21 en dat lijkt dan weer stokoud te zijn.

Wel heb ik een schuifje voor one pedal driving die het niet doet (SOC 89%) met de bekende foutmelding... Moet ik dan onderweg gaan proberen of ik die wel kan aanzetten?

En nog een vraag: muziek via Spotify klinkt heel behoorlijk, maar muziek van de radio is niet om aan te horen en daar kan ik ook de audio instellingen niet voor aanpassen, alleen voor BT en USB, klopt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Lampo schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:45:
Vandaag is mijn voorloopauto geleverd, een MG4 Comfort Long Range uit augustus 2023. Hij heeft een achteruitwisser en een derde hoofdsteun (die ik meteen verwijderd heb voor een beter zicht) en zou dus een nieuwere generatie moeten zijn. Maar het multimediasysteem draait op R21 en dat lijkt dan weer stokoud te zijn.

Wel heb ik een schuifje voor one pedal driving die het niet doet (SOC 89%) met de bekende foutmelding... Moet ik dan onderweg gaan proberen of ik die wel kan aanzetten?

En nog een vraag: muziek via Spotify klinkt heel behoorlijk, maar muziek van de radio is niet om aan te horen en daar kan ik ook de audio instellingen niet voor aanpassen, alleen voor BT en USB, klopt dat?
V.z.i.w. zijn er 2 voorwaardes voor OPD, de SOC (meestal vanaf 88/89%) en de temperatuur. In de winter is OPD pad na enkele tientallen kilometers beschikbaar. In de zomer vrijwel meteen.

FM/DAB klinkt echt super beroerd ja, ik heb het idee dat ze extreem slechte DAC's hebben gebruikt. Bluetooth/USB/AA/Carplay klinken veel beter. Helaas moet je daarmee leren leven :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Denizz
Vandaag bij VM Volkswagen / MG Servicepunt geweest te Waalwijk. Omdat ik het vergeten was te vragen bij het inplannen van de afspraak, had ik niet verwacht enige software updates te krijgen omdat ik er niet om had gevraagd. Ik ging voornamelijk voor de bandenspanningsysteem weer operationeel te krijgen in combinatie met de ietwat te vroege eerste kleine beurt.

Ik startte de auto en zag nog steeds R33 staan voor het infotainment systeem. Dus ik ging er niet vanuit dat er iets aan was gedaan. Toen kreeg ik al gauw de kans om de TJA te gaan proberen. Tot mijn verbazing gingen mijn stapjes voor de km/u nu ook per 1 km/u, en ik ben er geen fan van :+. Maar ik merkte een groot verschil tijdens het rijden op TJA zelf. Hij blijft veel rustiger, remt ook minder abrupt af en zit niet steeds kleine correcties meer te maken. Echter, toen ik even wat naar links wilde sturen om wat meer ruimte te maken voor een motorfiets, vond ik het systeem wel wat paniekeriger reageren daarop dan voorheen en wilde hij mij vrij rap weer terug naar exact het midden hebben. Over het algemeen wel een forse verbetering.

Merkte ook dat er nu een stuk minder paniek en alarm is als er een millimeter over een lijntje wordt gegaan. Ik was er ondertussen helemaal aan gewend geraakt maar nu dat minder is, rijdt het toch een stuk fijner.

Ook erg fijn dat je nu kan schakelen tussen ACC en TJA via de knop en dat ik niet meer hoef te priegelen op het schermpje, welke ook in mijn optiek nu een stukje vlotter reageert.

Morgenochtend even proberen of ik mijn kachel nu op 22-23 kan zetten ipv 27-28 :+.

Uiteindelijk dus een goede ervaring bij VM Volkswagen/ MG Servicepunt Waalwijk dat ze dit toch hebben uitgevoerd zonder te vragen.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Denizz schreef op maandag 31 maart 2025 @ 18:08:

Uiteindelijk dus een goede ervaring bij VM Volkswagen/ MG Servicepunt Waalwijk dat ze dit toch hebben uitgevoerd zonder te vragen.
Ik ben vorige week daar geweest en zelfde updates gehad. Maar is gewoon garantie en die werkzaamheden declareren ze bij MG. Vandaar dat ze daar zo scherp op zijn ;-)

energienerds, gasloos, 11,5kWp, 12 kWh accu, EV, Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eavyon
  • Laatst online: 13:26
Ik heb 2 weken geleden de auto in Waalwijk achtergelaten en toen hadden ze (vrijwel) niks gedaan aan de software update. Ik heb dit direct aanhangig gemaakt en ik vermoed dat jullie daardoor het geluk hebben dat ze het wel in een keer goed doen. Ik moet helaas nog wachten tot 15 april om opnieuw de auto daar achter te laten.

Veel plezier met een beter werkende auto :)
Vandaag bij VM Volkswagen / MG Servicepunt geweest te Waalwijk. Omdat ik het vergeten was te vragen bij het inplannen van de afspraak, had ik niet verwacht enige software updates te krijgen omdat ik er niet om had gevraagd. Ik ging voornamelijk voor de bandenspanningsysteem weer operationeel te krijgen in combinatie met de ietwat te vroege eerste kleine beurt.

Ik startte de auto en zag nog steeds R33 staan voor het infotainment systeem. Dus ik ging er niet vanuit dat er iets aan was gedaan. Toen kreeg ik al gauw de kans om de TJA te gaan proberen. Tot mijn verbazing gingen mijn stapjes voor de km/u nu ook per 1 km/u, en ik ben er geen fan van :+. Maar ik merkte een groot verschil tijdens het rijden op TJA zelf. Hij blijft veel rustiger, remt ook minder abrupt af en zit niet steeds kleine correcties meer te maken. Echter, toen ik even wat naar links wilde sturen om wat meer ruimte te maken voor een motorfiets, vond ik het systeem wel wat paniekeriger reageren daarop dan voorheen en wilde hij mij vrij rap weer terug naar exact het midden hebben. Over het algemeen wel een forse verbetering.

Merkte ook dat er nu een stuk minder paniek en alarm is als er een millimeter over een lijntje wordt gegaan. Ik was er ondertussen helemaal aan gewend geraakt maar nu dat minder is, rijdt het toch een stuk fijner.

Ook erg fijn dat je nu kan schakelen tussen ACC en TJA via de knop en dat ik niet meer hoef te priegelen op het schermpje, welke ook in mijn optiek nu een stukje vlotter reageert.

Morgenochtend even proberen of ik mijn kachel nu op 22-23 kan zetten ipv 27-28 :+.

mrme12345 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 19:25:
[...]

Ik ben vorige week daar geweest en zelfde updates gehad. Maar is gewoon garantie en die werkzaamheden declareren ze bij MG. Vandaar dat ze daar zo scherp op zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikdrinkdreft
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 28-04 17:08
Bij mij viel telkens de apple carplay uit. en ging daarna weer aan. USB poort leek wat te jutteren.
Nu bleek deze wat los te zitten want na het uit en inpluggen van de usb zit de hele usb poort los. deze zit nu dus achter mijn console. ik las op fora dat er meerderen een "dodgy usb port" hebben. iemand ook ervaring mee hier toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
Ikdrinkdreft schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 20:15:
Bij mij viel telkens de apple carplay uit. en ging daarna weer aan. USB poort leek wat te jutteren.
Nu bleek deze wat los te zitten want na het uit en inpluggen van de usb zit de hele usb poort los. deze zit nu dus achter mijn console. ik las op fora dat er meerderen een "dodgy usb port" hebben. iemand ook ervaring mee hier toevallig?
Ja! Ik dacht dat het aan de kabel lag maar het is dus de USB-bus. Is hier online ergens een DIY-fix voor of moet je weer naar de dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:13
Bij mij is de poort ook nog steeds 'kapot' als in. Hij begon met jutteren en is daarna helemaal 'afgebroken' en ligt achter de console plaat. Het zit allemaal best strak in elkaar dus weet ook niet zo goed waar te beginnen.

Ik kon een aantal weken geleden niets vinden over demontage.

[ Voor 12% gewijzigd door STIMPPYYY op 02-04-2025 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbraamse

Dit is volgens mij de SC077 (Service Campaign 077)
Dat is een software update die bij iedereen gedaan moet worden.
De Engelse tekst spreekt over ¨proactive".
Ik vermoed dat proactive zoiets is als een terugroepactie?
Bij mij is het gedaan bij een bezoek aan de garage voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Voor de MG4 Standard rijders, er zijn nu ook aftermarket spoilers te krijgen. Ik ga er denk ik een bestellen, daar knapt de auto aardig van op verwacht ik.

https://www.extreme-carst...duct/csr-hf108-g/p1224070

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnzwet
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 02:44
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3--x8RngjsVa_PEtz1bcFMywrTA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BINRt6kIhSQpru4F0TPnz0QX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A8RbWDtOFaMN2OJjJylziHvL4AY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f8klC4Oia9nQCpZO3UdmVP9d.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag mijn auto ter reparatie gebracht naar Vaan Mossel schade in Lijnden, helaas paaltje over het hoofd gezien :(
Hoop dat het niet lang gaat duren

[ Voor 9% gewijzigd door johnzwet op 02-04-2025 13:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb al een paar schade foto's van MG4's gezien, maar het valt mij op dat die bumpers allemaal breken. Alsof het heel bros en hard plastic is :X
Wel mooi klote iig. Hopelijk hebben ze snel een bumper binnen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Nu zie je hoe belachelijk klein het tankje van de ruitensproeier is!
Ik heb nog nooit zo vaak bij moeten vullen
Er gaat amper 2 liter in, echt waardeloos.
Net zo waardeloos als de sproeiers trouwens, ze raken amper de ramen.

@-tom-562
Ziet er best netjes uit!
De achterkant van de Standard versie is gewoon niet af vind ik.
Snap niet dat ze dat zo ontworpen hebben

[ Voor 30% gewijzigd door Oxellaar op 03-04-2025 20:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
Oxellaar schreef op donderdag 3 april 2025 @ 20:32:
Nu zie je hoe belachelijk klein het tankje van de ruitensproeier is!
Ik heb nog nooit zo vaak bij moeten vullen
Er gaat amper 2 liter in, echt waardeloos.
Net zo waardeloos als de sproeiers trouwens, ze raken amper de ramen.
Inderdaad, klein tankje. Maar die sproeiers zijn het ergste. Ze kregen het de laatste keer in februari een beetje voor elkaar. Maar inmiddels staat de sproeier aan de bestuurderskant al weer op de auto achter mij, en de rechter spuit alles tegen de kap aan. Ik krijg ze zelf ook niet gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Ik kreeg een heel rare mail op mijn klacht bij VM over vergeten filter bij onderhoudstype B met het kenteken erbij. Waar het pollenfilter was vergeten en dat ik zelf een bosch filter van 27,50 had geïnstalleerd.

"Spijt ons... blah... als u een kopie stuurt van de factuur waar het pollen op staat dan vergoeden wij de kosten van het filter."

Dat staat niet op de factuur alleen onderhoudsbeurt type B. Wat een gezeik zeg en dan krijg ik denk ik 5 euro terug voor een papieren filter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampo
Vraagje: ik heb mijn Android telefoon via Android auto en Bluetooth verbonden. Nu heb ik twee nadelen: Spotify gaat via Android auto en dus is het geluid slechter (geen eq mogelijk), maar nog irritanter is dat ik niet kan bellen of gebeld worden. Ik zie keurig in het scherm dat ik aan het bellen ben, maar er komt geen geluid uit de speakers en degene die ik bel kan mij maar moeizaam verstaan, dus dat gaat via de microfoon van de telefoon vermoed ik.

Is hier een simpele oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Lampo schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 09:00:
Vraagje: ik heb mijn Android telefoon via Android auto en Bluetooth verbonden. Nu heb ik twee nadelen: Spotify gaat via Android auto en dus is het geluid slechter (geen eq mogelijk), maar nog irritanter is dat ik niet kan bellen of gebeld worden. Ik zie keurig in het scherm dat ik aan het bellen ben, maar er komt geen geluid uit de speakers en degene die ik bel kan mij maar moeizaam verstaan, dus dat gaat via de microfoon van de telefoon vermoed ik.

Is hier een simpele oplossing voor?
Heb hier zelf geen last van alles gaat bij mij goed via de speakers en microfoon in de auto.

Heb je de telefoon ook via BT verbonden en tegelijk met de kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampo
Vaevictis_ schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 09:17:
[...]

Heb hier zelf geen last van alles gaat bij mij goed via de speakers en microfoon in de auto.

Heb je de telefoon ook via BT verbonden en tegelijk met de kabel?
Ja, via Bluetooth en via de kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Lampo schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:37:
[...]

Ja, via Bluetooth en via de kabel
Geen rare instelling van je telefoon?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:54
Vandaag heeft mijn MG4 (Comfort) z'n tweedejaars beurt gekregen, bij VM Amsterdam.

Nou had ik vorig jaar bij z'n eerstejaars beurt al gevraagd om een software update maar die was toen blijkbaar niet uitgevoerd. Dit keer nadrukkelijk mijn verzoek uitgeprint en op de passagiersstoel neergelegd zodat de monteur in de garage het niet zou kunnen missen. En hoera! 🎉 De software van mijn MG4 is eindelijk geüpdatet van de release versie (R13) uit 2022 naar versie R38! Ook zijn de "BMS CCU" en de "EVCC" geüpdatet, en is vanwege de 'terugroepactie' Sc077 uitgevoerd.

Gelukkig zijn die software updates bij mij, in tegenstelling tot wat ik bij anderen in dit topic zag, niet in rekening gebracht. Dus alleen €183 (inclusief BTW) voor het onderhoud, ruitensproeiervloeistof, klein materiaal en milieuheffing.

Had overigens een (oudere) MG ZS Luxury mee als huurauto maar was wel blij om op de terugweg weer lekker in mijn eigen MG4 te rijden! Zal wel aan mij liggen, maar ik kon in de ZS de cruise control functie niet zo 1, 2, 3 vinden. En ik vond het display achter het stuur veel minder overzichtelijk dan van mijn eigen auto!

En zo fijn dat met de uitgevoerde update in ACC mode een tikje met het linker pookje de snelheid nu met 1 km/h omhoog of omlaag doet en niet met 5 km/h zoals in de oorspronkelijke firmware! Hopelijk dat laden tot 80% nu eindelijk ook werkt op mijn MG4 Comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampo
-tom-562 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 14:02:
[...]

Geen rare instelling van je telefoon?
Welke rare instelling? Ben vandaag langsgegaan bij VM in Den Bosch voor een airbagstoring en de daar aanwezige MG verkoper kreeg de carkit ook niet werkend en suggereerde dat ik om een software update moest vragen tijdens de afspraak die ik heb staan voor de airbagstoring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RS76
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 10-05 13:49
ik krijg binnenkort als leaseauto een mg4 luxury 64kwh uit 2023. Mijn eerste elektrische auto, geen ervaring.

Nu lees ik overal over updates (zowel voor het 'algemene systeem' als voor de navigatie). Hoe werkt dat precies? Gaan die updates automatisch, of moet ik die handmatig installeren (via internet en USB stick), hoe weet ik of ik de laatste versie heb enz.? Kan iemand hier wat over vertellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:14
RS76 schreef op zondag 6 april 2025 @ 20:47:
ik krijg binnenkort als leaseauto een mg4 luxury 64kwh uit 2023. Mijn eerste elektrische auto, geen ervaring.

Nu lees ik overal over updates (zowel voor het 'algemene systeem' als voor de navigatie). Hoe werkt dat precies? Gaan die updates automatisch, of moet ik die handmatig installeren (via internet en USB stick), hoe weet ik of ik de laatste versie heb enz.? Kan iemand hier wat over vertellen?
Voor updates moet je naar de garage. Je kan er zelf niets aan doen behalve dan de kaarten voor de navigatie.
Als je terugleest in dit topic kom je een heel eind met de beantwoording van je vragen. Veel leesplezier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:54
Haay schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 14:45:
Vandaag heeft mijn MG4 (Comfort) z'n tweedejaars beurt gekregen, bij VM Amsterdam.

En zo fijn dat met de uitgevoerde update in ACC mode een tikje met het linker pookje de snelheid nu met 1 km/h omhoog of omlaag doet en niet met 5 km/h zoals in de oorspronkelijke firmware! Hopelijk dat laden tot 80% nu eindelijk ook werkt op mijn MG4 Comfort.
Om even terug te komen op mijn bericht van 4 april... Nu een paar dagen later kan ik blij vermelden dat de software/firmware update die ik vrijdag heb ontvangen een aantal goede verbeteringen heeft gebracht, maar ook één minpuntje.
  • De LKA (lane keep assist) werkt prettiger, veel minder zenuwachtig. :)
  • De ACC afstand tot voorganger instelling moest ik voorheen bij elke rit opnieuw instellen van 3 streepjes naar 1 streepje en die instelling blijft nu bewaard, dus 1x instellen en klaar! _/-\o_
  • Het laden tot ingestelde 80% werkt eindelijk naar behoren! O+
  • Bij starten van de auto gaat de radio niet automatisch afspelen zoals dat met de oude firmware wel gebeurde :)
  • Mijn voorkeur voor het middenscherm is om het op de "Donker" stand te houden. Bij de oude software bleef het daar netjes op staan, maar bij deze nieuwe software springt de instelling telkens terug naar de automatische stand en toont dus het witte scherm bij veel licht, springt naar donker scherm wanneer je onder een viaduct door rijdt of door een tunnel rijdt, en springt dan weer naar licht scherm. Ook als ik het in het menu op "Donker" zet i.p.v. Automatisch springt het na het eerstvolgende viaduct toch weer terug naar Automatisch. :/ Iets waar we dan maar mee moeten leren leven vrees ik.
Al met al, op één puntje na, fijne verbeteringen waar ik blij mee ben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paul van Druten
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-05 14:32
• Mijn voorkeur voor het middenscherm is om het op de "Donker" stand te houden. Bij de oude software bleef het daar netjes op staan, maar bij deze nieuwe software springt de instelling telkens terug naar de automatische stand en toont dus het witte scherm bij veel licht, springt naar donker scherm wanneer je onder een viaduct door rijdt of door een tunnel rijdt, en springt dan weer naar licht scherm. Ook als ik het in het menu op "Donker" zet i.p.v. Automatisch springt het na het eerstvolgende viaduct toch weer terug naar Automatisch. :/ Iets waar we dan maar mee moeten leren leven vrees ik.
[/list]
Al met al, op één puntje na, fijne verbeteringen waar ik blij mee ben!
Dek de lichtsensor af met bv zwart karton, dan denk de auto dat het altijd donker is, ergo: donker scherm!
En je verlichting is altijd aan, dus ook achter! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:19
Paul van Druten schreef op maandag 7 april 2025 @ 16:59:
[...]

Dek de lichtsensor af met bv zwart karton, dan denk de auto dat het altijd donker is, ergo: donker scherm!
En je verlichting is altijd aan, dus ook achter! :)
Ahh prima idee! Waar zit die? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racemol
savale schreef op maandag 7 april 2025 @ 20:07:
[...]

Ahh prima idee! Waar zit die? :D
Midden van het dashboard tegen je voorruit aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
Racemol schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 00:13:
[...]

Midden van het dashboard tegen je voorruit aan.
Verstoort dit niet de werking van de automatische groot licht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Mg4gebruiker schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:30:
[...]

Goede vraag inderdaad... Heb dat sowieso wel uit staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racemol
Mg4gebruiker schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:30:
[...]

Ik heb die functie ook bewust uitgezet, want die werkt echt voor geen meter. Ik wist niet dat er gebruikers waren die de grootlicht functie bewust gebruikte. Of het efffect heeft op deze functie weet ik dus helaas niet.

Een collega van mij is zelfs twee keer staande gehouden omdat hij ‘met grootlicht speelde’. Bleek dat die functie standaard aan stond en hij had geen idee dat het überhaupt bestond, laat staan dat hij het zelf doorhad. We hebben die functie bij hem nu ook maar uitgeschakeld :)

[ Voor 31% gewijzigd door Racemol op 08-04-2025 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Die staat bij elke rit toch standaard aan?

Werkt inderdaad matig, maar kan mij wel voorstellen dat in specifieke situaties het wel prettig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
STIMPPYYY schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:10:
Die staat bij elke rit toch standaard aan?
Eenmaal uitgezet is uit bij mij (mg4 luxury)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samvdheijden
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:24
savale schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:12:
[...]

Idem bij mijn Trophy. Uit is uit (in tegenstelling tot bijvoorbeeld LKA die je telkens uit moet schakelen indien je deze uit wil hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRX
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-04 22:41

TRX

Hoi. Sinds bijna 4 weken in het bezit van een nieuwe 4 ext range. Gekozen voor wit.
Hiervoor al een tijdje meegelezen en ben redelijk op de hoogte van de meest voorkomende klachten. Mij werd verteld dat alle laatste updates uitgevoerd waren, maar nu ik net de laatste paginas lees kan ik beter die laatste update 77 laten uitvoeren...

[ Voor 9% gewijzigd door TRX op 08-04-2025 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
TRX schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 22:26:
Hoi. Sinds bijna 4 weken in het bezit van een nieuwe 4 ext range. Gekozen voor wit.
Hiervoor al een tijdje meegelezen en ben redelijk op de hoogte van de meest voorkomende klachten. Mij werd verteld dat alle laatste updates uitgevoerd waren, maar nu ik net de laatste paginas lees kan ik beter die laatste update 77 laten uitvoeren...
Service Campain 77 is een verplichte update die vanuit MG zelf wordt uitgevoerd. Dus je zou daar niet om hoeven te vragen maar moeten ze meenemen bij een beurt. Kijk je meteen de bodem plaat na (zie dit topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
savale schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:12:
[...]

Door hem op de hendel van auto af te halen? Of in het menu van het infotainment systeem?

Vergeet trouwens niet dat auto grootlicht ook de camera gebruikt.
Ik heb er momenteel niet veel last van. Soms blijft hij net iets te lang aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RS76
interessant allemaal! een hoop softwaredingetjes vergeleken met mijn huidige Honda Jazz uit 2011 ;) Wel leuk op zich.

Ik vroeg me nog af, dat kan ik eigenlijk nergens vinden, ook niet in reviews enzo: hoe werkt het navigatiesysteem? Werkt dat soepel, staan er POI's in, is het gebaseerd op een bestaand navigatiesysteem (ik las ergens Waze?). Zit er live file informatie in zoals in Google maps et cetera....

Benieuwd naar jullie ervaringen!

[ Voor 7% gewijzigd door RS76 op 09-04-2025 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Mg4gebruiker schreef op woensdag 9 april 2025 @ 08:52:
[...]

Door hem op de hendel van auto af te halen? Of in het menu van het infotainment systeem?

Vergeet trouwens niet dat auto grootlicht ook de camera gebruikt.
Ik heb er momenteel niet veel last van. Soms blijft hij net iets te lang aan.
Via het menu van het infotainment systeem gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Vaevictis_ schreef op woensdag 9 april 2025 @ 06:57:
[...]

Service Campain 77 is een verplichte update die vanuit MG zelf wordt uitgevoerd. Dus je zou daar niet om hoeven te vragen maar moeten ze meenemen bij een beurt. Kijk je meteen de bodem plaat na (zie dit topic).
Bedoel je SC077? Is dat enkel software / enig idee hoe ik kan controleren of deze gedaan is? Onze mg mag volgende week voor een grote beurt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
savale schreef op woensdag 9 april 2025 @ 11:19:
[...]

Bedoel je SC077? Is dat enkel software / enig idee hoe ik kan controleren of deze gedaan is? Onze mg mag volgende week voor een grote beurt...
Kun je niet zo controleren of je moet merken dat LKA veel beter werkt.
Moet op de werkbon staan en is gratis voor de klant want kosten zijn voor MG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul van Druten
savale schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:52:
[...]

Goede vraag inderdaad... Heb dat sowieso wel uit staan.
Nee, werkt prima hier ondanks de afdekking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRX

TRX

Vaevictis_ schreef op woensdag 9 april 2025 @ 06:57:
[...]

Ja, dat snap ik. De auto is echter 4 weken oud. Die beurt gaat nog even duren en ik wil die update binnenkort er wel op hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
TRX schreef op woensdag 9 april 2025 @ 16:30:
[...]

Ja, dat snap ik. De auto is echter 4 weken oud. Die beurt gaat nog even duren en ik wil die update binnenkort er wel op hebben.
Snap ik als je LKA gebruikt is het wel een must have. Neem meteen de bodemplaat mee want daar moet je als klant om vragen. Mijne is heel erg krom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRX

TRX

Vaevictis_ schreef op woensdag 9 april 2025 @ 16:36:
[...]

Snap ik als je LKA gebruikt is het wel een must have. Neem meteen de bodemplaat mee want daar moet je als klant om vragen. Mijne is heel erg krom.
Die ga ik controleren. Ik verwacht nu eigenlijk nog niets, maar als ik jou zo hoor kan dit nu al het geval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eavyon
Ik heb vandaag wederom een aanvaring gehad met vm waalwijk over de bodemplaat. Absolute minachting naar de klant toe. Iedereen kan zo zien dat er vervorming is en je kijkt zo in de accupack. Maar de garage had geconstateerd dat er geen afwijking is en dus gaat vm NIETS doen.

Ik heb aangegeven dat er een officieel document bestaat waarop de kerel direct moest weten hoe ik daaraan ben gekomen. Ik ben hier niet op in gegaan en aangegeven dat ik geen discussie wil over de validiteit van een officeel document. Ik heb document nummer voorgelezen en toen bleef het heel stil aan de lijn. Goed uiteindelijk ging meneer maar een aantekening maken dat er nogmaals gekeken wordt wanneer ik volgende week de auto al moet terug brengen omdat ze de software niet volledig hebben bijgewerkt. Ik heb er geen vertrouwen in dat volgende week dit wordt opgelost.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/baXOrl_JuurMJ7IYXlwIPidxmow=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kn5sKnuuLeWQ4zOVEM2xYWK8.jpg?f=fotoalbum_large

Wordt het niet opgelost dan schakel ik een jurist in. En daarna zorg ik dat ik nooit meer met vm te maken heb door naar een dealer in het buitenland te gaan.
Vaevictis_ schreef op woensdag 9 april 2025 @ 16:36:
[...]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eavyon
Ik heb wellicht wat interessants gevonden voor degene die onderhoudshistorie willen inzien.

Via de mgmotor.eu side staat rechtsonderin Reparatie Info waar je hierop uitkomt: https://rmi.mgmotor.eu/user-client/index

Als je dan een account hebt aangemaakt is het mogelijk om via het menu 8.2 op basis van je VIN/chassisnummer de servicehistorie op te vragen. Merkwaardig genoeg zie ik hier dus wel informatie van de 1e servicebeurt maar niet van de 2e servicebeurt uitgevoerd door van mossel. Zouden ze vergeten zijn dit in te voeren waardoor ik recht op pechhulp kwijt ben nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Eavyon schreef op woensdag 9 april 2025 @ 19:02:
Ik heb wellicht wat interessants gevonden voor degene die onderhoudshistorie willen inzien.

Via de mgmotor.eu side staat rechtsonderin Reparatie Info waar je hierop uitkomt: https://rmi.mgmotor.eu/user-client/index

Als je dan een account hebt aangemaakt is het mogelijk om via het menu 8.2 op basis van je VIN/chassisnummer de servicehistorie op te vragen. Merkwaardig genoeg zie ik hier dus wel informatie van de 1e servicebeurt maar niet van de 2e servicebeurt uitgevoerd door van mossel. Zouden ze vergeten zijn dit in te voeren waardoor ik recht op pechhulp kwijt ben nu..
Vaak worden onderhoudsbeurten handmatig 1x per paar weken toegevoegd. Is handmatig proces, ook voor het uitvoeren van updates moeten deze eerst bij MG worden geregistreerd en goedgekeurd. Als je dus aanvraag of onderhoud niet registreert heb je inderdaad geen garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Afgelopen week via marktplaats een setje Car Shades gekocht. Ziet er netjes uit al zeg ik het zelf 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hN_-8WnkXyxYGFCLofv_MefM1qU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aI0egE0DTQQfX0g6GIO3T4sZ.jpg?f=fotoalbum_large

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Vaevictis_ schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 07:59:
Ik kreeg een heel rare mail op mijn klacht bij VM over vergeten filter bij onderhoudstype B met het kenteken erbij. Waar het pollenfilter was vergeten en dat ik zelf een bosch filter van 27,50 had geïnstalleerd.

"Spijt ons... blah... als u een kopie stuurt van de factuur waar het pollen op staat dan vergoeden wij de kosten van het filter."

Dat staat niet op de factuur alleen onderhoudsbeurt type B. Wat een gezeik zeg en dan krijg ik denk ik 5 euro terug voor een papieren filter.
Ik heb het filter eens bekeken, maar opzich is het een prima filter. Zoiets zit in de meeste auto's wel, af fabriek.
Het is ook zeker niet van papier.
Na het filter is alles netjes schoon, dus het doet z'n werk prima!

Zo'n Bosch filter zal waarschijnlijk wel van een wat betere kwaliteit zijn.
Maar hecht geen waarde aan het "koolstoffilter" verhaal wat die filters vaak hebben. Die paar gram actieve koolstof die in zo'n filter zit, is na 5 minuten verzadigd en doet dan niks meer.
Hier is de 4 voor zijn eerste beurt geweest bij VM MG/Ford in Goes.
Ben prima geholpen en mijn opmerkingen werden serieus genomen.
Ivm hoog verbruik... Is de accu getest, deze was 98%, in orde dus.
Verschillende dingen hebben een update gehad. Klimaat is te bedienen in AA nu.
De ACC lijkt veel soepeler, minder zenuwachtig.

Vervangend vervoer was fout gegaan, 2 leenauto's waren niet ingeleverd.
Ze vroegen of ik het een probleem vond om het showmodel van de elektrische Ford Transit mee te nemen.
Ik vond het een prima oplossing, rij ik liever in dan een Focus eerlijk gezegd.
Vind bijna alles met een verbrandingsmotor en schakelbak waardeloos rijden sinds ik elektrisch rij

[ Voor 24% gewijzigd door Oxellaar op 10-04-2025 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 11:06
-tom-562 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:00:
Afgelopen week via marktplaats een setje Car Shades gekocht. Ziet er netjes uit al zeg ik het zelf 8)

[Afbeelding]
Ziet er netjes uit idd. Ik heb weleens die kruidvat shades met een plaatje erop opgehangen maar als de zon erop staat dan zie je gelijk niks meer er doorheen. Bij rechtsafslaan op een rotonde bijvoorbeeld is je dode hoek gelijk gigantisch. Hoe is jouw ervaring bij deze?

NB, zie ze nu ook op ali voorbijkomen. Misschien toch wel interessant.
Ali sun shades MG4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Robonus schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 07:06:
[...]

Ziet er netjes uit idd. Ik heb weleens die kruidvat shades met een plaatje erop opgehangen maar als de zon erop staat dan zie je gelijk niks meer er doorheen. Bij rechtsafslaan op een rotonde bijvoorbeeld is je dode hoek gelijk gigantisch. Hoe is jouw ervaring bij deze?

NB, zie ze nu ook op ali voorbijkomen. Misschien toch wel interessant.
Ali sun shades MG4
Ik heb er nog niet mee gereden, dus verder nog geen ervaring :P de mesh is vrij grof dus volgens mij heb je dat probleem niet echt zoals je beschrijft (ik herken het, want eerst had ik ook van die universele met zo'n zuignapje).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Jony23
  • Laatst online: 13:54
Ik rijd al een paar jaar met mijn MG4 luxury , model '22. Met de jaren heb ik wat updates gehad, waardoor de auto steeds weer wat beter is geworden. Ben er dan ook heel tevreden mee.

De luxury was toendertijd een bewuste keuze. Ik wilde een groot bereik en de veiligheidssystemen spraken me ook aan. Niet dat die allemaal zo goed werkten, zeker in het begin niet.

Mijn vrouw, die niet heel erg lang is, had moeite met het openen van de achterklep.Te zwaar voor haar. Zeker in de winter hebben de gasveren het er ook moeilijker mee.

Op YouTube staan wat MG4 rijders die hun achterklep electrisch gemaakt hebben.
Vooral een Noorse rijder, Magoulas, heeft hier een duidelijke instructievideo over gemaakt :
YouTube: MG4 gets electric tailgate.How to do it your self in detail plus saf...

Op Ali en MGTitan diverse sets gevonden. Nu bestaan er 2 soorten: upper-suction en lower-suction.
Bij MGTitan stond het type met upper-suction op de foto op hun website. Voor het vergrendelen van de achterklep ben je dan voornamelijk in de klep zelf bezig.
Voor het type met lower-suction moet alle bekabeling door de rubber huls tussen de achterklep en de carrosserie heen getrokken worden. En daar lopen al kabels door.

Bij MGTitan besteld. Levertijd bijna 4 weken. Bij het uitpakken van de set bleek dat men het type met lower-suction had geleverd. Contact gelegd met MGTitan en als reactie kwam dat de foto op de website slechts informatief was. Men leverde voor de MG4 alleen het type met lower-suction.
Men was niet bereid eea om te wisselen.
Er zat ook geen montagebeschrijving bij. Deze opgevraagd en via email ontvangen. Engelse vertaling van Chinese text, gedeeltelijk op donkere achtergrond......

Met die set aan de slag gegaan. Demontage van de achterklep was eenvoudig. Alle bedrading via de huls naar boven halen is dus zeker niet eenvoudig. Diverse draden van de set door moeten knippen, gesoldeerd, geïsoleerd en aangesloten. Zonder de video van Magoulas zou het veel moeilijker zijn geweest.

Bekabeling naar voren neerleggen is een kwestie van veel demontage van panelen bij de dorpels en dashboard. Aansluiten is een eitje.

Al met al 2 middagen bezig geweest, maar alles werkt. Openen gaat nu door een knop op het dashboard, door de knop bij de achterklep in te drukken of door de middelste toets op de afstandsbediening in te drukken.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/26L2IvPnjygcaVxpYgMxPJRMY2E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r0HFrVkTcSx8z3TiW7CLpRKg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XPeZwUaWdCDi6sVbeJDD1a10HHk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ljKHuB707zshCEmbiPIteAy7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
@Jony23
Heel gaaf dat je dit zelf heb gedaan!

Dit vraagt natuurlijk wel om een filmpje ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jony23

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jony23

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Paul van Druten
Altijd al wat hoger willen zitten in je MG4?
Of al je settings bewaren voor de volgende rit?
Dan is hier de MG S5

YouTube: MGS5: The Ultimate CHEAP Electric SUV?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fx3OJNfoUD0CZ7b89QtBtyTOwMk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/12H5gU93ca6abUimKy4BmNP4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RS76
Ik krijg binnenkort een MG4 luxury uit 2023 (als leaseauto). Ik zal er bij de dealer op aandringen dat de nieuwste update is geinstalleerd. Wat ik me wel afvraag: ik zie in tests (die zijn vaak 1-3 jaar oud) dat men aangeeft dat starten niet goed werkt, rijstrookassistentie idem en wel meer van die dingen. Dat is softwarematig op te lossen geeft men dan aan in die tests. Kunnen jullie als ervaringdeskundigen zeggen of dat inderdaad is gebeurd inmiddels? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henno Keers
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:07
RS76 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 13:59:
Ik krijg binnenkort een MG4 luxury uit 2023 (als leaseauto). Ik zal er bij de dealer op aandringen dat de nieuwste update is geinstalleerd. Wat ik me wel afvraag: ik zie in tests (die zijn vaak 1-3 jaar oud) dat men aangeeft dat starten niet goed werkt, rijstrookassistentie idem en wel meer van die dingen. Dat is softwarematig op te lossen geeft men dan aan in die tests. Kunnen jullie als ervaringdeskundigen zeggen of dat inderdaad is gebeurd inmiddels? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Ja, heel veel zaken zijn softwarematig opgelost maar... MG heeft geen update beleid en geen OTA, en van Mossel kent maar een paar goede service afdelingen.
Een goed overzicht van de laatste software is lastig te geven, ik denk dat de beste bron de Engelse MG community is, voorbeeld:https://www.mgevs.com/threads/mg4-software-update-netherlands.20987/
Een lijst is dus lastig, omdat er meer dan 10 verschillende onderdelen een bepaalde versie software nodig hebben en uitlezen alleen weggelegd is voor de MG dealer of met een OBD2 adapter gaat.
Wat betreft dealer die je als klant met de wens voor de laatste software serieus neemt; ik ken er maar 1 bij de Van Mossel's: MG Servicepunt in Tiel.
Veel van Mossel dealers doen niks, zeggen dat ze iets doen maar doen niks etc etc.
Ik heb sinds dit voorjaar updates voor:
Warmtepomp (is nu stil)
Warmteweergave van de warmtepomp. (je moet niet meer 3 graden hoger instellen).
Entertainment center R63 (LKA bereikbaar via snelmenu)
Radar update nodig voor betere reacties LKA

[ Voor 8% gewijzigd door Henno Keers op 15-04-2025 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Dat 'startprobleem' herken ik totaal niet. Je moet gewoon stevig het pedaal indrukken en niet als een lulletje rozenwater :P LKA is sinds de laatste updates echt stukken beter geworden.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paul van Druten
A journey around the world in a Chinese electric car through the most challenging routes on the planet. Living in the car, in the mountains, and across continents.

YouTube: How to Break a Car in 2 Years? MG4

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eavyon
Eavyon schreef op woensdag 9 april 2025 @ 18:31:
Ik heb vandaag wederom een aanvaring gehad met vm waalwijk over de bodemplaat. Absolute minachting naar de klant toe. Iedereen kan zo zien dat er vervorming is en je kijkt zo in de accupack. Maar de garage had geconstateerd dat er geen afwijking is en dus gaat vm NIETS doen.

Ik heb aangegeven dat er een officieel document bestaat waarop de kerel direct moest weten hoe ik daaraan ben gekomen. Ik ben hier niet op in gegaan en aangegeven dat ik geen discussie wil over de validiteit van een officeel document. Ik heb document nummer voorgelezen en toen bleef het heel stil aan de lijn. Goed uiteindelijk ging meneer maar een aantekening maken dat er nogmaals gekeken wordt wanneer ik volgende week de auto al moet terug brengen omdat ze de software niet volledig hebben bijgewerkt. Ik heb er geen vertrouwen in dat volgende week dit wordt opgelost.

[Afbeelding]

Wordt het niet opgelost dan schakel ik een jurist in. En daarna zorg ik dat ik nooit meer met vm te maken heb door naar een dealer in het buitenland te gaan.

[...]
DRAMA. Ga nooit naar Waalwijk met je MG4 want men heeft echt te weinig kennis om hieraan te werken en de klant wordt als gek verklaard.

Ik ging dus voor de software update R63 enook dat alle modules zouden worden bijgewerkt. Het begon al dat ik absoluut niet mee mag kijken met de monteur onder mom van 'verzekeraar eist dat alleen personeel op de werkvloer aanwezig mag zijn'. Dus ik kon alleen maar op een afstand waarnemen dat 2 mensen omstebeurt met een laptop iets aan het doen zijn met de auto. Een klein 2 uur later was het gebeurd, ja R63 stond in het scherm, maar ik bemerkte meteen al dat de 1/5kmh aanpassing voor ACC niet werkte. Dit wekte al vermoeden dat wellicht de software is bijgewerkt maar niet de configuratie en/of calibratie is uitgevoerd.

Ook wederom krijg ik te horen dat er NIKS mis is met de bodemplaat. Ik vraag of het dus normaal is dat elke MG4 met een gebobbelde bodemplaat rondrijd en het antwoord daarop was dat het normaal is en geen afwijking. Ik heb ze vriendelijk bedankt en aangegeven dat het niet acceptabel is wat er vandaag is uitgevoerd. Ik heb aangegeven direct naar Breda te rijden waar het MG hoofdpunt zit maar ook daar kwam alleen als antwoord op dat ik niet moest verwachten dat ik op een andere locatie een ander antwoord zou krijgen aangezien alles centraal wordt gedeeld.

Ik ben de auto ingestapt en vertrokken naar Breda. Ik heb de eerste beste persoon aangesproken in de showroom daar en gevraagd of ze even mee willen kijken naar een auto of daar mogelijk een mankement aan zou zijn. Nou het antwoord was direct van de beste meneer dat de bodemplaat er zo niet uit hoort te zien en dat dit niet normaal is voor een MG4. Gosh...iemand die me geloofd.
Uiteindelijk wordt dit nog wel uitzoek werk of dit onder garantie valt of dat ik mijn dealer hiervoor laat opdraaien maar ik kan melden dat de reparatie van de bodemplaat incl manuren ongeveer €165 kost. Te overzien.

Ik heb daarnaast ook aangegeven dat de software nog niet vlekkeloos werkt. (Ik heb voor het eerst op 1 dag 2 noodstoppen gehad, vooruit en achteruit, terwijl ik stapvoets aan het rijden was. Maar ook dat auto op ACC in een flauwe bocht op de snelweg van 100 helemaal terugzakte naar 79. ) De medewerker wist gelukkig af van de tool SIPS die wordt gebruikt om update te installeren en configureren en dat dit ongeveer 3 uur duurt inclusief een stukje rijden om de radarmodule te calibreren. Nou in Waalwijk is de auto niet van zijn plek af geweest, ze weten daar echt niet hoe het werkt. Goed dus ik heb weer een volledige dag opgeofferd om erachter te moeten komen dat sommige locaties van vm een regelrechte ramp zijn.

Ik heb nu weer een nieuwe afspraak op 15 mei in Breda. Zou het nu goed komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denizz
-tom-562 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 15:18:
[...]

Dat 'startprobleem' herken ik totaal niet. Je moet gewoon stevig het pedaal indrukken en niet als een lulletje rozenwater :P LKA is sinds de laatste updates echt stukken beter geworden.
Kan SC077 hier ook een verschil in gemaakt hebben? Ik ben nogal lomp dus ik zou het niet eens voor elkaar krijgen om lulletje rozenwater te zijn, en zat soms echt flink te stampen voordat ik "Ready" kreeg. Maar nu daagt mij ineens dat ik dit probleem niet meer heb sinds de update. En dat Carplay het ook niet meer erg vind als de auto nog niet in Ready staat om te verbinden.

Of ik heb tegelijktijdig met de service van mijn auto de exacte benodigde voetdosering weten uit te vinden. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• savale
Vandaag is mijn mg4 luxury geüpdate naar R63 infotainment en de SC077 is gedaan tijdens de 2e beurt.
De hele beurt incl updates was in een uur en een kwartier gepiept. (VM AMS)

Dankzij SC077 hoef ik LKA niet meer uit te zetten: de correctie is super mild nu!

R63 heeft een paar dingen gedaan die me direct opvallen:
- voelt vlotter, ook in het kleine scherm bij het stuur
- Heb een USB media met 3000 nummers. De nummers worden nu eindelijk random afgespeeld (eerst kreeg ik altijd 100 dezelfde nummers...)
- nieuw nadeel: vanuit android auto moet je eerst naar home dan pas kun je het klimaatscherm openen.

Wellicht is er ergens een complete changelog, maar dit viel me zo snel even op.

Enige ding dat echt nog wel beter mag voor is de Adaptive cruise control. Beetje laat met reacties en soms remt ie uit het niks...

[ Voor 15% gewijzigd door savale op 15-04-2025 22:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
savale schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 21:43:
Vandaag is mijn mg4 luxury geüpdate naar R63 infotainment en de SC077 is gedaan tijdens de 2e beurt.
De hele beurt incl updates was in een uur en een kwartier gepiept. (VM AMS)

Dankzij SC077 hoef ik LKA niet meer uit te zetten: de correctie is super mild nu!

R63 heeft een paar dingen gedaan die me direct opvallen:
- voelt vlotter, ook in het kleine scherm bij het stuur
- Heb een USB media met 3000 nummers. De nummers worden nu eindelijk random afgespeeld (eerst kreeg ik altijd 100 dezelfde nummers...)
- nieuw nadeel: vanuit android auto moet je eerst naar home dan pas kun je het klimaatscherm openen.

Wellicht is er ergens een complete changelog, maar dit viel me zo snel even op.

Enige ding dat echt nog wel beter mag voor is de Adaptive cruise control. Beetje laat met reacties en soms remt ie uit het niks...
Je kunt twee keer achtereen op de AC knop drukken. Dat is rapper dan uit Android stappen.

Vraagje: heb jij de optie van Nederlands als taal voor de waarschuwingen van de auto? Zoals die waarschuwing van de te lage lading van de batterij bijvoorbeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-04 11:05
Nou, 1jaar 1 maand geleden ging ik naar de garage met mijn MG 4 Thropy.
Daarna heeft de auto heeft er 7 maanden gestaan i.v.m. trilling en resoneren van de auto.

4 nieuwe banden
nieuwe achteras.
2 nieuwe velgen. *( een van de oorzaken van het trillen, de velg was ovaal).

Nu rij ik naar huis, bedankt van mossel dat er nog iets aan stroom in zat, ik had nog 1% over met 3 km te rijden..
maar helaas, trillen en resoneren is er nog, het is wel stukken beter maar helaas.
Trillingen komen weer op rond de 120-125km/h en resoneren rond de 130-135km/h.

System/Navi update naar nederlands blijft een discusse, zien ik dus gewoon voorgelogen ben door de verkopers. Eerst zekken dat er nog een updat eaan komt, en als je de auto gekocht heb, nee er komt geen update meer aan, je moet je telefoon aansluiten..
Alphabeth meld gewoon, ja, die update, dat heeft niets met veiligheid te maken, maar als bril drager heeft dat voor mij alles te maken met veiligheid.

Van Mossel Breda, daar zit maar 1 echt goede medewerker, en die knul zit achter de balie.

Ik ga dus weer een afspraak maken, maar nu wel bij een andere vestiging.
Mijn advies blijf ver van deze vestiging weg en koop geen MG4. Man wat een ellende...

ehhh.. noppes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbraamse
Kortgeleden is Service Campaign 077 uitgerold (SC077)
Voor zo ver ik het begrijp bevat dit pakket allerlei verbeteringen n.a.v. klachten van klanten.
SC077 wordt geïnstalleerd bij bezoek aan de garage voor onderhoud of reparatie.
Het lijkt me de moeite waard om vóór aflevering te checken of het daadwerkelijk geïnstalleerd is.

Je hebt te doen met Van Mossel, dus hou ze in de gaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampo
Ik heb de auto bij VM in Den Bosch gebracht vanwege een airbagstoring en het niet functioneren van Apple Carplay en Android Auto. Er is wat bijgewerkt, maar niet alle updates waren gelukt... Maar nu heb ik elke keer als ik de auto open en weg wil rijden het volgende scherm:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gPSsStJGqZNyZbNxbxNfeuH3Wl8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CZ1Wi5Xb2sYXqSZhnhVmkYKD.jpg?f=fotoalbum_large

En de auto is ook elke keer weer gereset, dus ik heb nog meer instellingen die ik elke rit moet aanpassen. Weet iemand hoe ik dit permanent verwijder?

En dit zijn nu de versies die ik heb, is dat een beetje ok, of loop ik nog steeds achter?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xHUdCpyoIO7WlJR0YwanizgLc4Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h7dEthDdzod6AA2rXD5lBzWY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Lampo schreef op donderdag 17 april 2025 @ 20:45:
Ik heb de auto bij VM in Den Bosch gebracht vanwege een airbagstoring en het niet functioneren van Apple Carplay en Android Auto. Er is wat bijgewerkt, maar niet alle updates waren gelukt... Maar nu heb ik elke keer als ik de auto open en weg wil rijden het volgende scherm:

[Afbeelding]

En de auto is ook elke keer weer gereset, dus ik heb nog meer instellingen die ik elke rit moet aanpassen. Weet iemand hoe ik dit permanent verwijder?

En dit zijn nu de versies die ik heb, is dat een beetje ok, of loop ik nog steeds achter?

[Afbeelding]
Lijkt een beetje op een niet compleet uitgevoerde update ofzo... Hoe vervelend ook: terug naar de garage ermee

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:32

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gefeliciteerd, ook jij bent nu een officieel slachtoffer van het gepruts van Van Mossel.

Ik denk dat ik prutswerk voortaan een “Van Mosseltje doen” ga noemen.

Verschrikkelijk dat ze je zo weg durven sturen. Tevens is je software van mediasysteem ook hopeloos verouderd. R21 zie ik staan geloof ik. R38 is er al.

Een typische van Mossel oplossing. Het wil niet, de klant snel wegsturen met nog meer problemen, en die mag in de rij voor een nieuwe afspraak. Dan maar hopen dat het probleem bij een andere collega terecht komt die het wil en kan oplossen. Wat een incapabel bedrijf is het toch. Ik heb er gewoon geen woorden voor.

Mr. T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Deze schermen zie je bij het uitvoeren van een update en hoort dus niet zo te worden afgeleverd. Zou snel teruggaan naar een andere dealer want hiermee kun je natuurlijk geen gebruik maken van het entertainment systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebregs
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 26-04 19:35
jbraamse schreef op woensdag 16 april 2025 @ 12:00:
[...]

Kortgeleden is Service Campaign 077 uitgerold (SC077)
Voor zo ver ik het begrijp bevat dit pakket allerlei verbeteringen n.a.v. klachten van klanten.
SC077 wordt geïnstalleerd bij bezoek aan de garage voor onderhoud of reparatie.
Het lijkt me de moeite waard om vóór aflevering te checken of het daadwerkelijk geïnstalleerd is.

Je hebt te doen met Van Mossel, dus hou ze in de gaten!
Vandaag voor mijn jaarbeurt van de MG4 bij de dealer geweest en kreeg daar te horen dat het onderhoud uitgevoerd zou worden, maar of ik direct een nieuwe afspraak wilde inplannen vanwege een recall vanuit MG Nederland betreffende deze Service Campaign 077 uitgerold (SC077). Jammer dat dit niet direct uitgevoerd kon worden, maar mijn beurt stond dan ook al lang gepland, maar wel fijn om te horen dat dit een officiëlle recall actie wordt! Uitvoeren zou meer dan een halve dag gaan duren, waarbij ook de camera's opnieuw gekalibreerd zouden worden. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Zebregs schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 16:19:
[...]

Vandaag voor mijn jaarbeurt van de MG4 bij de dealer geweest en kreeg daar te horen dat het onderhoud uitgevoerd zou worden, maar of ik direct een nieuwe afspraak wilde inplannen vanwege een recall vanuit MG Nederland betreffende deze Service Campaign 077 uitgerold (SC077). Jammer dat dit niet direct uitgevoerd kon worden, maar mijn beurt stond dan ook al lang gepland, maar wel fijn om te horen dat dit een officiëlle recall actie wordt! Uitvoeren zou meer dan een halve dag gaan duren, waarbij ook de camera's opnieuw gekalibreerd zouden worden. Ik ben benieuwd.
Nou bij mij was het binnen 2 uur klaar inclusief alle andere updates. Dus waarschijnlijk is het bij mij niet gecalibreerd" VM Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebregs
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 26-04 19:35
Vaevictis_ schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 19:43:
[...]

Nou bij mij was het binnen 2 uur klaar inclusief alle andere updates. Dus waarschijnlijk is het bij mij niet gecalibreerd" VM Amsterdam
Ja, dat weet ik natuurlijk niet. Ik wilde alleen mijn ervaring delen en dit werd mij verteld in Breda. Misschien sta ik straks ook gewoon na 2 uur weer buiten 🤣 Ik hoop gewoon dat de auto straks nog fijner rijdt ook met LKA aan. Want die wil je nog wel eens verrassen.

[ Voor 6% gewijzigd door Zebregs op 18-04-2025 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbraamse
Vaevictis_ schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 19:43:
[...]

Die software updates hoeven niet zolang te duren volgens mij.
Ze reserveren veel uren om zich in te dekken.
Het kan zijn dat de systemen niet op orde zijn.
Ik heb wel eens een opmerking gehoord over de computer die bezet is bijv.

Je kunt het zien in de iSMART app als er aan de auto wordt gewerkt; je krijgt allerlei meldingen.

[ Voor 11% gewijzigd door jbraamse op 19-04-2025 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eavyon
jbraamse schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 11:26:
[...]

Die software updates hoeven niet zolang te duren volgens mij.
Ze reserveren veel uren om zich in te dekken.
Het kan zijn dat de systemen niet op orde zijn.
Ik heb wel eens een opmerking gehoord over de computer die bezet is bijv.

Je kunt het zien in de iSMART app als er aan de auto wordt gewerkt; je krijgt allerlei meldingen.
De update duurt 2,5 tot 3 uur afhankelijk van hoe ervaren de monteur is en genoeg tijd heeft om er meteen mee op de weg te gaan. Na de update die vanaf usb stick komt moet via SIPS ook de configuratie worden bijgewerkt en modules(radar) worden gecalibreerd. Dit is bij mij herhaaldelijk niet gedaan en dus waren ze al binnen 2 uur klaar. Zie ook mgevs forum waar veel meer over de update wordt uitgelegd(en ook hoe je het zelf zou kunnen/willen doen)

Het is dus volledig afhankelijk of de betreffende vm locaties verstand heeft van MG om het goed uit te voeren. En Waalwijk is een locatie die het niet weet en de klant de schuld geeft. Mijn hoop ligt nu in Breda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buldogwtf
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-05 15:24
Gisteren had ik auto al een tijdje op slot staan. Ivm mooi weer deed ik mijn jas uit en legde die even snel in de kofferbak. Zaten de sleutels nog in mijn jas.

Kofferbak klikte meteen weer open (tor 2x toe). Dacht dat er iets tussenzat.

Sensor feature?

2x280 panelen | Bosch HRC35II met zonneboiler | Raspberry Pi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinootje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:09
buldogwtf schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:30:
Gisteren had ik auto al een tijdje op slot staan. Ivm mooi weer deed ik mijn jas uit en legde die even snel in de kofferbak. Zaten de sleutels nog in mijn jas.

Kofferbak klikte meteen weer open (tor 2x toe). Dacht dat er iets tussenzat.

Sensor feature?
Feature idd, de kofferbak gaat niet op slot als de sleutel er in ligt. Wees daar maar blij mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Fijne dingen idd. Auto piept ook als je ‘m dicht probeert te doen met het knopje op de klink en er ligt een sleutel in. Auto gaat dan niet op slot.

[ Voor 10% gewijzigd door STIMPPYYY op 20-04-2025 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prunus
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 20-04 22:14
geachte mede mg4 rijders
mijn mg4 gaat al na een half uur al in slaapstand
en als ik s'morgens in stap zie in op het scherm dat de auto opstart in 01-01-2019
en na een paar tellen naar de juiste datum gaat
de auto is al vele malen geüpdatet maar hij blijft opstarten in 2019
nu weet van mossel het ook niet meer en mg-Europa kan er ook niets meer mee
dus als je een goede auto met goed werkende software wilt kopen
dan is het geen mg
plus dat de navigatie en spraak instructies in het engels zijn
ook een min punt :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
@prunus
Als je verwacht dat spraaksturing werkt in een auto... Dan moet ik je teleurstellen
In min VW was het ook lachwekkend hoe slecht het werkte

En navigatie, dat werkt het beste met AA, waarom gebruik je dat niet?
Niet een navigatiesysteem in een auto werkt beter dan Google maps...
Naar mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbraamse
jbraamse schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 11:02:
[...]

Ik vond dit document in het Engelse forum:
Het geeft volgens mij aan dat Van Mossel het moet oplossen en claimen als garantie bij MG[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Inmiddels diverse keren contact gehad met Van Mossel Den Bosch n.a.v. de fix van de bodemplaat.
Ik merk dat de contactpersoon zijn best doet, maar hij krijgt blijkbaar geen voet aan de grond bij MG.

Een paar opmerkingen:

We kennen het bulletin/de onderdelen niet. (Want nog nooit in Nederland besteld)
Het wordt alleen in Engeland gedaan, is niet geldig in Nederland.
Is het echt wel een probleem?

Mijn antwoord op de laatste vraag:
MG heeft een oplossing bedacht, dan zal er toch wel probleem zijn?

Bottom line: ik krijg geen poot aan de grond met alleen maar ¨vriendelijk vragen".

Overigens, in Australië kent men het probleem ook.
Daar hanteren ze een ander service bulletin nl. AS-TEC-02112023-01
In Duitsland zie je soortgelijke discussies als hier in Nederland.

[ Voor 4% gewijzigd door jbraamse op 21-04-2025 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
Ik heb hem er gewoon onder zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eavyon
Is er al een keer het idee geweest om een meetup te organiseren onder eigenaars? Dat we ook een keer in het echt onze ervaringen zowel negatief alsook positief met elkaar kunnen delen. Ik ben ook wel benieuwd in welke kleur auto in rond wordt gereden.

Wellicht kunnen wel elkaar dan ook beter helpen met al de softwarebugs en een sterkere vuist zetten tegen van mossel dat ze ook daadwerkelijk problemen terugkoppelen aan MG en er mogelijk weer een nieuwe software versie in een jaar verschijnt. (R63 start altijd met airco screen, muziek stopt na elke melding en start niet vanzelf, etc...)

Iemand al weleens ervaring gehad met een meetup en/of wil dat mee organiseren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
Eavyon schreef op maandag 21 april 2025 @ 21:32:
Wellicht kunnen wel elkaar dan ook beter helpen met al de softwarebugs en een sterkere vuist zetten tegen van mossel dat ze ook daadwerkelijk problemen terugkoppelen aan MG en er mogelijk weer een nieuwe software versie in een jaar verschijnt.
Geen ervaring mee. De service van MG verbeteren is volgens mij een utopie. Heel veel van de klachten hierover komen voort uit het verdienmodel. Je betaalt of vooraf voor de service door een hogere aanschafprijs, of je betaalt het achteraf. Het laatste heeft MG gekozen want daardoor zijn ze op het oog concurrerend met de prijs. Dus is service duur en onder garantie wordt zo min mogelijk gedaan. De rest is coulance van de dealer.

Alleen als MG gezichtsverlies lijdt gaan ze wellicht iets doen. Maar in feite is MG (Europa) een tandeloze tijger.

Software bugs: dan hebben we als eerste iemand nodig met spullen die alles kan uitlezen aan versienummers. En eerlijk gezegd weet ik niet of je hiermee alle config/ calibraties kunt zien. En dan zit je ook nog met verschillende hardware.
Dit moet je vervolgens koppelen aan klachten. Om daar soep van te koken richting MG moet je alles verzamelen in een database. En dan heb je veel geregistreerde autos nodig. Hoop werk.
Pagina: 1 ... 63 64 Laatste