Ik wilde wel naar Hengelo omdat ik tussen twee garages zit en deze is net iets verder weg. Geen aanrader dus?Pjetrof schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 16:40:
[...]
Nee, ik ben in Hengelo geweest (die garage is 5 minuten van mijn huis). Ik ga nu juist naar Tiel omdat ik ervan overtuigd ben door mede tweakers dat zij het wel goed kunnen aanpakken. Heb met Tiel gebeld en mijn VIN doorgegeven.
Wat is de meest recente update tot nu toe voor de Luxury? Rij nu met SWI68.
[ Voor 4% gewijzigd door Odeklontje op 27-06-2025 23:52 ]
Tiel is volgens mij de enige dealer die positief overkomt in dit topic.RichardB61 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 16:26:
Mijn MG4 Long Range is bij van Mossel Tiel geweest, 48000 "B" beurt (inderdaad € 329,00).
Zijn telefonisch wel bereikbaar, spreken vooraf en achteraf alles door, welke updates ze WEL wilden doen, waren 2 updates als terugroepactie, 1 had met ELK te maken, andere met de rechter stoel?. In Amsterdam werd de update vraag vakkundig genegeerd.
Prima service in Tiel! Heb nu eindelijk updates die ik wilde:
- nieuw airco screen
- bij Apple carplay de "balk" bovenin, met ook de graden Celsius.
- ELK is veel relaxter geworden, er is geen onzichtbare bijrijder meer die aan je stuur trekt.
- MG Pilot is nu redelijk bruikbaar, geen plakkerig dood punt in het midden meer waar je stevig doorheen
moest drukken, enige "beweging" tussen de lijnen wordt toegestaan.
- Langer drukken op de knop met het stuurtje start TJA.
- Nu met 1 km p/u omhoog en omlaag met de linker joystick.
- Andere functies in te programmeren bij de linker ster knop.
- Er is nu een een rudimentaire laadplanning (naar links vegen van het scherm, nieuw EV icoon).
- Temperatuur lijkt nu wel normaal te zijn, geen idioot hoge waardes meer en een lekkere temperatuur.
Dacht dat dit het wel zo'n beetje was, blij dat ik hier de Tiel tip gekregen heb!
Vandaag heb ik dezelfde beurt gehad bij een ander dealer voor ongeveer dezelfde prijs. Updates heb ik nog niet gezien, standaard werk op de factuur. 1x interieurfilter vervangen, batterij afstandsbediening vervangen, ruitenwisservloeistof op de rekening maar niet bijgevuld en een ritje door de wasstraat. Na ongeveer twee uur ben je een goede 330 euro verder. Klinkt als een kleine beurt voor een grote prijs
Echt belachelijk verdienmodel dit. Voor mij wel een reden om geen MG te kopen.
Eens qua verdienmodel. Maar om er geen MG voor te kopen.... Wat ben je kwijt voor een beurtje aan een ICE? Of eender welke andere EV? Scheelt allemaal niet veel.STIMPPYYY schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 08:40:
Echt belachelijk verdienmodel dit. Voor mij wel een reden om geen MG te kopen.
Nu is dit duur voor wat je er voor terug krijgt. Zeer zeker. Maar het staat je natuurlijk ook vrij om dit bij een Bosch service center uit te laten voeren. Zal waarschijnlijk wat minder kosten. Al weet ik niet of MG/VM dan moeilijk gaat doen qua garantie, ook al geeft Bosch aan dat garantie behouden blijft.
Ik was niks kwijt bij mijn Tesla, ook garantie liep gewoon door. Wellicht anders tegenwoordig. Maar qua ICE heb je gelijk. Maar eigenlijk gaat het daar niet om natuurlijk. 330 voor een filtertje is idioot.samvdheijden schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 08:58:
[...]
Eens qua verdienmodel. Maar om er geen MG voor te kopen.... Wat ben je kwijt voor een beurtje aan een ICE? Of eender welke andere EV? Scheelt allemaal niet veel.
Nu is dit duur voor wat je er voor terug krijgt. Zeer zeker. Maar het staat je natuurlijk ook vrij om dit bij een Bosch service center uit te laten voeren. Zal waarschijnlijk wat minder kosten. Al weet ik niet of MG/VM dan moeilijk gaat doen qua garantie, ook al geeft Bosch aan dat garantie behouden blijft.
Mijn bodemplaat moest dicht gemaakt worden. Een bekend probleem waar andere servicepunten soms moeilijk over doen, werd er voor mij gelijk onderdelen besteld, dus dat gaat daar gewoon goed.Odeklontje schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 23:35:
[...]
Ik wilde wel naar Hengelo omdat ik tussen twee garages zit en deze is net iets verder weg. Geen aanrader dus?
Op software gebied hebben ze denk ik gewoon te weinig ervaring met MG. Toen ik mijn problemen aangaf ging de baliemedewerker 'de MG groepsapp' raadplegen. Ik gok een groep met dealers die ook aan MG's sleutelen. Nadat het antwoord 'hebben wij ook gehad' kwam, was het voor de dealer klaar en moest ik het daarmee doen.
Het is natuurlijk een gok of VM in Tiel het probleem kan oplossen, maar er rijden meer tweakers met mijn software versie rond die deze problemen niet ervaren, dus er moet iets verkeerd gedaan zijn lijkt mij.
Ben wel benieuwd naar je ervaring nadat bij Van Mossel in Tiel bent geweest.Pjetrof schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 11:33:
[...].
Het is natuurlijk een gok of VM in Tiel het probleem kan oplossen, maar er rijden meer tweakers met mijn software versie rond die deze problemen niet ervaren, dus er moet iets verkeerd gedaan zijn lijkt mij.
Ik ook, krijg je daar "gratis" een leenauto mee? Want voor mij is het vanuit Utrecht een eindje rijden. Kun je eens vragen of ze de bodemplaat fixen? Mijn is ook heel hobbelig als ze daar niet moeilijk doen ga ik daar zeker heen.Odeklontje schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 11:39:
[...]
Ben wel benieuwd naar je ervaring nadat bij Van Mossel in Tiel bent geweest.
[ Voor 17% gewijzigd door Vaevictis_ op 28-06-2025 14:48 ]
Ik ben een paar weken terug in Tiel geweest voor de 2 jaars beurt. Inderdaad een belachelijik bedrag voor een beurt. Ik heb daar gewacht, het duurde ongeveer 2 uur incl SCO77. Volgens mij hebben ze verder niks geupdate, al had ik daar wel om gevraagd. Ik ben niet geheel positief over de update. De auto trekt niet meer zo hard aan het stuur, dat is goed. Maar met ACC vooral op wegen met tegenliggers wil hij plots gaan remmen in een bocht.
Ik ben verder wel te spreken over de algehele ervaring in Tiel.
Dus negatief over de prijs, middelmatig positief over de update en wel positief over de dealer. Het kan zijn dat de dealer gebonden is aan aan MG/Saic, maar dat is natuurlijk niet te controleren. Mijn ervaring tot nu toe met van Mossel is dat elke euro gepakt wordt. Dat mag natuurlijk maar de prijs/kwaliteit verhouding is uit balans om het netjes te zeggen. Voor ik naar Tiel rij wacht ik nog wel even af.nietnormaal schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 23:10:
Ik ben een paar weken terug in Tiel geweest voor de 2 jaars beurt. Inderdaad een belachelijik bedrag voor een beurt. Ik heb daar gewacht, het duurde ongeveer 2 uur incl SCO77. Volgens mij hebben ze verder niks geupdate, al had ik daar wel om gevraagd. Ik ben niet geheel positief over de update. De auto trekt niet meer zo hard aan het stuur, dat is goed. Maar met ACC vooral op wegen met tegenliggers wil hij plots gaan remmen in een bocht.
Hoe is dit afgelopen met de bodemplaat?Eavyon schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 14:06:
Ik had eigenlijk vandaag een afspraak bij vm breda maar omdat ze 'vergeten' waren de onderdelen te bestellen voor de reparatie van de bodemplaat is het nu weer 2 weken uitgesteld. Ook zou de software nog worden gecontroleerd en gecalibreerd. Maar wéér even uitzitten totdat het eindelijk eens allemaal is afgewerkt door ze.
Voor degene die hun kromgetrokken bodemplaat gerepareerd willen hebben volgens TI-20231228-EH32
[Afbeelding]
Hebben ze het opgelost?
De prijs is overal hetzelfde, daar gaat de dealer niet over. Van Mossel heeft de prijs verhoogt van 209 naar 329. Ze hadden de auto wel even gewassen, dat gebeurd in Nijmegen en Amsterdam ook nietOdeklontje schreef op zondag 29 juni 2025 @ 00:21:
[...]
Dus negatief over de prijs, middelmatig positief over de update en wel positief over de dealer. Het kan zijn dat de dealer gebonden is aan aan MG/Saic, maar dat is natuurlijk niet te controleren. Mijn ervaring tot nu toe met van Mossel is dat elke euro gepakt wordt. Dat mag natuurlijk maar de prijs/kwaliteit verhouding is uit balans om het netjes te zeggen. Voor ik naar Tiel rij wacht ik nog wel even af.
Ik heb vandaag ook maar eens aan de bel getrokken bij Van Mossel Kia Amersfoort, omdat mijn bodemplaat echt fors kromgetrokken is. Onder vermelding van TI-20231228-EH32 met de PDF en de foto als bijlage, gevraagd of men de reparatie voor me kan uitvoeren. Ik ben benieuwd naar de reactie.
Ik ga het uiteraard spelen op preventieve reparatie, met het gevaar dat de plaat er anders afgerukt wordt op de snelweg, of de battery pack onder water komt te staan. Lijkt me dat daar weinig tegenin te brengen is.
Ik ga het uiteraard spelen op preventieve reparatie, met het gevaar dat de plaat er anders afgerukt wordt op de snelweg, of de battery pack onder water komt te staan. Lijkt me dat daar weinig tegenin te brengen is.
:strip_exif()/f/image/SNbhBGbU9p6kjMoltEMpihaR.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 14% gewijzigd door Struikrover op 29-06-2025 15:32 ]
Zie Eavyon in "Het grote MG4 topic" en heb nog steeds geen factuur ontvangen.jbraamse schreef op zondag 29 juni 2025 @ 09:24:
[...]
Hoe is dit afgelopen met de bodemplaat?
Hebben ze het opgelost?
In de Nissan showroom van VM Tiel staat een wat hogere tafel met een soort barkrukken en op 3 meter afstand een koffieautomaar waar je uitstekend kunt werken met een laptop.Racemol schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 19:02:
Ik speel ook met de gedachte om de volgende beurt naar Tiel te gaan maar aan de andere kant heb ik ook weer weinig zin om daar een dag te wachten. Ik twijfel dus nog.
VM Tiel heeft uitstekende WiFi. Ik heb er al een aantal dagdelen gewerkt, wachtende op de auto.
@Struikrover
Kia Amersfoort ik ben benieuwd of ze het gaan uitvoeren.
Binnenkort mijn 2e beurt daar bij 15.000 km auto is van juli 2023 of ik online akkoord wil gaan met de werkzaamheden. Dus niet (zie foto). 5e Jaar beurt, 120.000km, linker * doet niet wat in de handleiding staat, garantie dus. Gereageerd, klacht ingediend, gevraagd om een verbeterde versie van deze online incheck: geen reactie.
Binnenkort mijn 2e beurt daar bij 15.000 km auto is van juli 2023 of ik online akkoord wil gaan met de werkzaamheden. Dus niet (zie foto). 5e Jaar beurt, 120.000km, linker * doet niet wat in de handleiding staat, garantie dus. Gereageerd, klacht ingediend, gevraagd om een verbeterde versie van deze online incheck: geen reactie.
/f/image/U7AlajceGihUTG3noLtvGaLa.png?f=fotoalbum_large)
Lol, klinkt een beetje als flapdrollen. Heb ook weinig hoop, ze hebben nog niet gereageerd. Ik ga Tiel wel bellen/mailen, is ook niet ver wegGarrelt schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 15:32:
@Struikrover
[Afbeelding]
Garrelt schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 15:32:
@Struikrover
[Afbeelding]
Mijn eerste kleine beurt is in de VM lease app ook verkeerd aangemerkt, als een groot onderhoud bij 24k km. Ik kwam er met 11,5k km bij VM Waalwijk. Ik zal dat waarschijnlijk ook maar even recht moeten laten trekken voor ik er gezeur mee krijg.
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
De 2e beurt is gisteren correct uitgevoerd: leen auto, diverse software updates, het linker " kan weer geprogrammeerd worden, remolie vernieuwd, pollenfilter vernieuwd etc.
Dit zoals in februari werd ingepland. Kia Amersfoort leek geen weet te hebben van die rare, niet kloppende online incheck die ik een week geleden moest invullen. Dat heb ik niet gedaan omdat de inhoud niet klopte. Kennelijk loopt dit via een ander kanaal? Tja €329 is veel. Door diverse app meldingen zag ik wel dat er gedurende circa 3 uur wat gebeurde in de auto. Ik moest weer opnieuw inloggen in de auto en zijn mijn favorieten verdwenen in de navigatie.
Dit zoals in februari werd ingepland. Kia Amersfoort leek geen weet te hebben van die rare, niet kloppende online incheck die ik een week geleden moest invullen. Dat heb ik niet gedaan omdat de inhoud niet klopte. Kennelijk loopt dit via een ander kanaal? Tja €329 is veel. Door diverse app meldingen zag ik wel dat er gedurende circa 3 uur wat gebeurde in de auto. Ik moest weer opnieuw inloggen in de auto en zijn mijn favorieten verdwenen in de navigatie.
[ Voor 3% gewijzigd door Garrelt op 04-07-2025 08:31 ]
Als de software eenmaal goed is, dan zou ik (als ik zelf een MG4 had gekocht) ook naar een niet VM garage gaan. Zo heel spannend is al het onderhoud niet aan een EV. En mechanisch is het helemaal niet anders dan iedere andere willekeurige auto.Garrelt schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 08:15:
Ik vind het een fijne auto en erger me niet aan sommige software onhebbelijkheden (lka op 'alarm', acc uit bij druk verkeer bijvoorbeeld). Ik overweeg de 3e beurt bij een universele Bosch garage in mijn woonplaats te laten doen. Dit in combinatie met ANWB Wegenwacht abonnement.
Vaak bu'j te bang!
"ACC uit bij druk verkeer".Garrelt schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 08:15:
Ik vind het een fijne auto en erger me niet aan sommige software onhebbelijkheden (lka op 'alarm', acc uit bij druk verkeer bijvoorbeeld). Ik overweeg de 3e beurt bij een universele Bosch garage in mijn woonplaats te laten doen. Dit in combinatie met ANWB Wegenwacht abonnement.
Kan jij hier iets meer over vertellen?
Remt onnodig te sterk bij voorganger die langzamer gaat en bij inhalen hetzelfde terwijl de voorganger op de nieuwe baan tig meters voor me zit. Daarom zet ik ACC uit bij druk verkeer. LKA zet ik voor elke rit op 'alarm'. Maar wellicht hebben ze gisteren SC77 ook geïnstalleerd die o.a. de radar software zou verbeteren. Heb ik nog niet kunnen testen.
[ Voor 12% gewijzigd door Garrelt op 04-07-2025 15:38 ]
Interessant, ik zie dat je een update hebt gekregen naar R67. Ik wist nog helemaal niet dat die ook uit is. Voor zo ver ik wist was R63 de nieuwste versieGarrelt schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:48:
Ik heb de luxury juni 2023, zelf aangeschaft.
Geen idee wat al die software nummers betekenen.
Wellicht voor iemand anders interessant.
[Afbeelding]
Het engelse forum meldt ook dat R67 beschikbaar is.Pjetrof schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 16:07:
[...]
Interessant, ik zie dat je een update hebt gekregen naar R67. Ik wist nog helemaal niet dat die ook uit is. Voor zo ver ik wist was R63 de nieuwste versie
ACC heeft in mijn MG4 het probleem dat, als je binnen de afstandszone op je voorligger komt, de auto niet alleen afremt maar ook blijft inhouden als je al aan het inhalen bent.Garrelt schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:37:
Remt onnodig te sterk bij voorganger die langzamer gaat en bij inhalen hetzelfde terwijl de voorganger op de nieuwe baan tig meters voor me zit. Daarom zet ik ACC uit bij druk verkeer. LKA zet ik voor elke rit op 'alarm'. Maar wellicht hebben ze gisteren SC77 ook geïnstalleerd die o.a. de radar software zou verbeteren. Heb ik nog niet kunnen testen.
Verder kan ACC zomaar uitvallen. Lijkt samen te hangen met veel verkeer om de auto heen. En met een paar keer een waarschuwing van LKA. Maar ik heb dit nog van niemand anders gehoord.
Vanmorgen met Van Mossel MG Breda gebeld om een werkplaatsafspraak te maken. Ik heb namelijk het probleem dat als het buiten +24 graden (en zonnig) is mijn airco niet meer functioneert, hoe ik het ook instel. Koelen via de app werkt wel, maar uiteraard is 10 minuten dan niet genoeg als de auto een hele werkdag in de volle zon heeft gestaan. Ik had dit ook al aangegeven bij mijn servicebeurt in april, toen zeiden ze dat alles goed was, maarja, de airco werkt ook gewoon prima als het buiten niet te warm is.
De dame aan de telefoon gaf aan dat ze net een uur daarvoor met MG gebeld had, omdat ze een klant hadden met hetzelfde probleem. Nu schijnt het zo te zijn dat de auto op dat moment dan voorrang geeft aan het koelen van de accu, uit veiligheid. Klinkt logisch, maar aangezien ik zelden anderen hoor over dit probleem (en er ook veel MG4's in het warme Australië rijden) kan ik het mij niet voorstellen dat dit normaal is en ik het maar moet accepteren. Dus ik ben benieuwd, zijn er meer mensen met dit probleem?
De dame aan de telefoon gaf aan dat ze net een uur daarvoor met MG gebeld had, omdat ze een klant hadden met hetzelfde probleem. Nu schijnt het zo te zijn dat de auto op dat moment dan voorrang geeft aan het koelen van de accu, uit veiligheid. Klinkt logisch, maar aangezien ik zelden anderen hoor over dit probleem (en er ook veel MG4's in het warme Australië rijden) kan ik het mij niet voorstellen dat dit normaal is en ik het maar moet accepteren. Dus ik ben benieuwd, zijn er meer mensen met dit probleem?
Komt me niet bekend voor. Ik heb deze week een paar keer gereden, steeds de airco vol aan met snelle koeling als resultaat (Comfort versie)Sentitel schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 22:19:
Vanmorgen met Van Mossel MG Breda gebeld om een werkplaatsafspraak te maken. Ik heb namelijk het probleem dat als het buiten +24 graden (en zonnig) is mijn airco niet meer functioneert, hoe ik het ook instel. Koelen via de app werkt wel, maar uiteraard is 10 minuten dan niet genoeg als de auto een hele werkdag in de volle zon heeft gestaan. Ik had dit ook al aangegeven bij mijn servicebeurt in april, toen zeiden ze dat alles goed was, maarja, de airco werkt ook gewoon prima als het buiten niet te warm is.
Nergens last van. Is dat een model met warmtepomp?Sentitel schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 22:19:
Nergens last van qua koeling bij hogere temperaturen (Trophy long range model. Met warmtepomp).Sentitel schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 22:19:
....... Dus ik ben benieuwd, zijn er meer mensen met dit probleem?
Hier doet de compressor het heel soms niet. Dus geen verwarming in de winter en geen koeling in de zomer. Ik kan geen reden ervoor aanwijzen. Het lijkt geheel random. Afsluiten 10 minuten wachten en alles werkt weer naar behoren. Na het 2de jaars onderhoud "mag" ik nog een keer terugkomen om dit dmv. updates te verhelpen. Ik krijg op 1 augustus bij KIA Amersfoort hopelijk de juiste updates. BTW voor de versie freaks. R24 staat er nog steeds bij infotainment. Ik heb echter wel de ACC updates gehad.Sentitel schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 22:19:
MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485
Bedankt voor jullie reacties! Ik dacht het al, aangezien ik er niemand over heb gehoord. In april hebben ze bij mij verschillende updates gedaan. De dame aan de telefoon gaf aan dat ze toen ook de HVAC hebben geüpdatet. Dat klinkt aannemelijk, want daarvoor week de temperatuur met instellen behoorlijk af.
Dat klinkt als de gebruikelijke problemen die meerdere mensen hebben gehad. Die zouden met updates te verhelpen zijn.wrak schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 09:00:
[...]
Hier doet de compressor het heel soms niet. Dus geen verwarming in de winter en geen koeling in de zomer. Ik kan geen reden ervoor aanwijzen. Het lijkt geheel random. Afsluiten 10 minuten wachten en alles werkt weer naar behoren. Na het 2de jaars onderhoud "mag" ik nog een keer terugkomen om dit dmv. updates te verhelpen. Ik krijg op 1 augustus bij KIA Amersfoort hopelijk de juiste updates. BTW voor de versie freaks. R24 staat er nog steeds bij infotainment. Ik heb echter wel de ACC updates gehad.
Tijd voor een update! Vanmorgen vroeg naar Tiel gereden in de hoop dat ze al mijn issues als sneeuw voor de zon zouden laten verdwijnen. 1,5 uur later kreeg ik de sleutel terug en was alles opgelostPjetrof schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:16:
Herkennen mensen dit? Net een update gehad naar R63, en nu mag ik mijn laadpercentage niet meer instellen
[Afbeelding]
Verrichte werkzaamheden:
- R63 geüpdatet naar R67 (is op eigen initatief gedaan, top!)
- Configuratie uitgevoerd middels SIPS (heeft het niet kunnen instellen van het maximale laadpercentage, en het niet kunnen instellen van de linker favorietknop op het stuurwiel opgelost)
- Een rondje gereden met de auto en de camera's opnieuw gecalibreerd (al is mij verteld dat de boel al goed gecalibreerd was).
Ik heb het nog niet gebruikt, en weet ook niet zo goed of ik het ga gebruiken, maar de vorige keer viel mij op dat er een tegel was bijgekomen om routeplanning met laadstops te gebruiken. Als je de navigatie via deze tegel opende, dan kon je er vervolgens niks mee. Na dit bezoek lijkt het nu ook mogeljik voor mij om dus laadstops te plannen via de auto-navigatie.
Wederom dus gratis reclame voor dit servicepunt, en zou zeker aanraden om bij deze garage langs te gaan als het in de buurt zit, al was het voor mij 1,5 uur rijden. Overigens genoeg plek om te werken terwijl je wacht.
Ik gebruik een wireless dongle for android auto in mijn MG4 standaard. Vaak werkt dit prima maar af en toe krijg ik een zwart scherm bij het opstarten. En dan krijg ik de android auto niet meer aan de gang, wat ik ook doe. Pas na auto uitzetten en paar minuten wachten lukt het wel. Meerdere mensen hier ervaring mee en een mogelijke oplossing?
En overweeg nu ook een aawireless aan te schaffen. Gebeurt dat ook wel eens met een aawireless zon zwart schern?
En overweeg nu ook een aawireless aan te schaffen. Gebeurt dat ook wel eens met een aawireless zon zwart schern?
[ Voor 26% gewijzigd door mrme12345 op 08-07-2025 21:50 ]
energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB
Ik heb een AAwireless. Werkt prima ook met twee telefoons. Hij kiest voor de laatst gebruikte. Als je achteruit wegrijdt zonder dat aa is gestart krijg je een zwart scherm. Dit is na een paar minuutjes vanzelf weer opgelost. Niet ideaal maar als je het weet is er mee te leven. 🙂mrme12345 schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 21:44:
Ik gebruik een wireless dongle for android auto in mijn MG4 standaard. Vaak werkt dit prima maar af en toe krijg ik een zwart scherm bij het opstarten. En dan krijg ik de android auto niet meer aan de gang, wat ik ook doe. Pas na auto uitzetten en paar minuten wachten lukt het wel. Meerdere mensen hier ervaring mee en een mogelijke oplossing?
MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485
Ja klopt, alleen ik moet altijd achteruit mijn oprit af en daarna is probleem niet opgelost bij mij. Blijft heel de tijd op zwart wat ik ook doe (cache verwijderen, opnieuw verbinden, auto uit en aan enz).wrak schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 22:11:
[...]
Ik heb een AAwireless. Werkt prima ook met twee telefoons. Hij kiest voor de laatst gebruikte. Als je achteruit wegrijdt zonder dat aa is gestart krijg je een zwart scherm. Dit is na een paar minuutjes vanzelf weer opgelost. Niet ideaal maar als je het weet is er mee te leven. 🙂
Heb ik ook last van. Het beste kun je gewoon wachten tot alles opgestart is alvorens de auto in z'n achteruit te zetten. Wat bij mij overigens ook helpt is de wireless carplay adapter resetten, dan komt het ook weer goed.mrme12345 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 08:52:
[...]
Ja klopt, alleen ik moet altijd achteruit mijn oprit af en daarna is probleem niet opgelost bij mij. Blijft heel de tijd op zwart wat ik ook doe (cache verwijderen, opnieuw verbinden, auto uit en aan enz).
Wat bedoel je met wireless carplay adapter resetten? Waar kan ik dat doen?Racemol schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 10:38:
[...]
Heb ik ook last van. Het beste kun je gewoon wachten tot alles opgestart is alvorens de auto in z'n achteruit te zetten. Wat bij mij overigens ook helpt is de wireless carplay adapter resetten, dan komt het ook weer goed.
USB kabel eruit rossen en opnieuw er in stoppenmrme12345 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 10:39:
[...]
Wat bedoel je met wireless carplay adapter resetten? Waar kan ik dat doen?
Ik heb zelfs gebruikers gezien die uiteindelijk een USB kabel met schakelaar hebben gekocht om dit wat makkelijker te maken.
[ Voor 20% gewijzigd door Racemol op 09-07-2025 10:42 ]
Ja dat probeer ik ook altijd en meerdere keren (ook na 10 minuten rijden enz), maar als ik zwart scherm heb helpt niets meer helaas.Racemol schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 10:41:
[...]
USB kabel eruit rossen en opnieuw er in stoppen
Hmm dat is gek, daar heb ik geen last van.mrme12345 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 10:42:
[...]
Ja dat probeer ik ook altijd en meerdere keren (ook na 10 minuten rijden enz), maar als ik zwart scherm heb helpt niets meer helaas.
Inmiddels ook een afspraak staan om een update te krijgen voor de verwarming waarbij de temperatuur niet meer op 25 graden hoeft en direct de update naar R67. Wanneer geïnstalleerd en 1000km verder zal ik mijn bevindingen delen.
Is die Van Mossel in België ook zo slecht als in Nederland kwa service?
Twijfel om daar voor een tweedehands MG4 SE te gaan van 2 jaar oud en onder 20k km (mede door prijs en LFP batterij). Zie dat de prijzen daarvoor onder de €20.000 liggen en ik dan nog 5 jaar fabrieksgarantie heb.
Al wat pagina's doorlezen hier waar ik moet op letten (kromme bodemplaat en laatste software lees ik vooral). Nog iets wat ik over het hoofd zie of op moet letten?
Twijfel om daar voor een tweedehands MG4 SE te gaan van 2 jaar oud en onder 20k km (mede door prijs en LFP batterij). Zie dat de prijzen daarvoor onder de €20.000 liggen en ik dan nog 5 jaar fabrieksgarantie heb.
Al wat pagina's doorlezen hier waar ik moet op letten (kromme bodemplaat en laatste software lees ik vooral). Nog iets wat ik over het hoofd zie of op moet letten?
Trillen in het stuur bij hogere snelheden (100+), dat moet er dus niet zijn.Avenger 2.0 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 21:41:
Heel eerlijk, als je voor 2e hands gaat zou ik niet voor een SE gaan. Of je moet perse de LFP accu willen.Avenger 2.0 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 21:41:
Vaak bu'j te bang!
Ik wel hoor, is een heerlijke auto en heb hem nu 2,5 jaar en 25k kilometers en ding doet wat die moet doen: rijden. Enige nadeel is Van Mossel, maar daar ga ik niet meer naar toe nu.-tom-562 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 09:16:
[...]
Heel eerlijk, als je voor 2e hands gaat zou ik niet voor een SE gaan. Of je moet perse de LFP accu willen.
Ja, ik rij zelf ook de SE. Maar dat is via PL en puur omdat ik het prijsverschil met de luxury echt veel te groot vond. Bij prive aanschaf zou ik voor een Luxury gaan, aangezien het prijsverschil daar minder groot is (en ook een hogere verkoopwaarde oplevert).mrme12345 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 09:17:
[...]
Ik wel hoor, is een heerlijke auto en heb hem nu 2,5 jaar en 25k kilometers en ding doet wat die moet doen: rijden. Enige nadeel is Van Mossel, maar daar ga ik niet meer naar toe nu.
Vaak bu'j te bang!
Ja dat kan, maar ik geef het liefst zo weinig mogelijk uit aan een auto. Het is gewoon een vervoersmiddel die moet rijden en veilig moet zijn, verder niets . Dus zou ik alsnog voor de standaard gaan en LFP vind ik ook veel prettiger idee dan NMC en kun je de batterij gewoon tot 100% laden zonder zorgen. Maar ieder zijn eigen afweging natuurlijk.-tom-562 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 09:20:
[...]
Ja, ik rij zelf ook de SE. Maar dat is via PL en puur omdat ik het prijsverschil met de luxury echt veel te groot vond. Bij prive aanschaf zou ik voor een Luxury gaan, aangezien het prijsverschil daar minder groot is (en ook een hogere verkoopwaarde oplevert).
[ Voor 6% gewijzigd door mrme12345 op 16-07-2025 09:25 ]
De LFP leek mij vooral als voordeel moest de vorige eigenaar altijd op 100% geladen hebben (gehouden), dit minder slecht voor de batterij is en de LFP potentieel ook minder snel degradeert en daardoor langere levensduur heeft.-tom-562 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 09:16:
[...]
Heel eerlijk, als je voor 2e hands gaat zou ik niet voor een SE gaan. Of je moet perse de LFP accu willen.
De Luxury kost ook €5000 extra tweedehands wat toch veel extra geld is. Voor batterijradius ga ik het niet echt moeten doen, want als je de Luxury met NMC slechts tot 80% laadt is er in rijbereik zowat geen verschil met de LFP tot 100%.
In specs zie ik verschil boordlader 6.6 kW vs 11 kW (maar heb thuis en op werk toch enkel 7,2kW lader mogelijkheid), 2 extra luidsprekers, 2 extra Millimeter wave radar, 4 Parking camera.
Verder: Sneller DC laden, V2L, AGS, warmtepomp, stoel/stuur verwarming, BSD/RCTA/DOW, navigatie, draadloos laden, elektrisch bedienbare stoel, etc
Weet niet of dit alles zo noodzakelijk is om €5000 extra aan uit te geven...
Het enige echte pluspunt wat mij betreft van de luxury is de warmtepomp. Dat scheelt in de winter echt wel veel bereik tov de standard. Overige is natuurlijk allemaal persoonlijk. Voor mij hoeven er geen tierelatijntjes aan een auto te zitten, zeker niet om daar duizenden euro's aan te betalen terwijl die in de basis hetzelfde doet: je van a naar b brengen. En zoals gezegd LFP vind ik een plus van de standaard.Avenger 2.0 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 09:44:
[...]
De LFP leek mij vooral als voordeel moest de vorige eigenaar altijd op 100% geladen hebben (gehouden), dit minder slecht voor de batterij is en de LFP potentieel ook minder snel degradeert en daardoor langere levensduur heeft.
De Luxury kost ook €5000 extra tweedehands wat toch veel extra geld is. Voor batterijradius ga ik het niet echt moeten doen, want als je de Luxury met NMC slechts tot 80% laadt is er in rijbereik zowat geen verschil met de LFP tot 100%.
In specs zie ik verschil boordlader 6.6 kW vs 11 kW (maar heb thuis en op werk toch enkel 7,2kW lader mogelijkheid), 2 extra luidsprekers, 2 extra Millimeter wave radar, 4 Parking camera.
Verder: Sneller DC laden, V2L, AGS, warmtepomp, stoel/stuur verwarming, BSD/RCTA/DOW, navigatie, draadloos laden, elektrisch bedienbare stoel, etc
Belangrijke redenen om wel voor een Luxury te kiezen (mijn idee) is het 3-fase laden (11kW), sneller DC-laden stoel- en stuurverwarming (veel efficienter verwarmen) en het audiosysteemAvenger 2.0 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 09:44:
[...]
De LFP leek mij vooral als voordeel moest de vorige eigenaar altijd op 100% geladen hebben (gehouden), dit minder slecht voor de batterij is en de LFP potentieel ook minder snel degradeert en daardoor langere levensduur heeft.
In het geval van een MG4 weet ik niet of een warmtepomp perse beter is, die heeft toch nog wel wat probleempjes. En ik vraag mij af hoe veel zuiniger die daadwerkelijk is (op lange afstanden mss wel)
Vaak bu'j te bang!
Inderdaad, van alles vind ik gemis warmtepomp het ergste (ivm gereduceert rijbereik). Nu als je over levensduur wagen de meerprijs berekent voor elektrisch verwarmen ipv met warmtepomp valt de meerprijs elektriciteitskosten nog zeer goed mee. De LFP geeft me ook iets meer gemoedsrust ivm zowel gevaar brand (na bv accident of bij laden) als leverduur batterij. Ziet er ook naar uit dat LFP in toekomst ook in duurdere modellen gebruikt zal worden en niet enkel basismodellen zoals nu.mrme12345 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 09:46:
[...]
Het enige echte pluspunt wat mij betreft van de luxury is de warmtepomp. Dat scheelt in de winter echt wel veel bereik tov de standard. Overige is natuurlijk allemaal persoonlijk. Voor mij hoeven er geen tierelatijntjes aan een auto te zitten, zeker niet om daar duizenden euro's aan te betalen terwijl die in de basis hetzelfde doet: je van a naar b brengen. En zoals gezegd LFP vind ik een plus van de standaard.
Inderdaad, nu gezien 7,2kWh laden thuis en werk maximum is, gaat bij mij enkel bij publieke laadpalen (net zoals tragere DC-laden) het geval zijn.-tom-562 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 09:54:
[...]
Belangrijke redenen om wel voor een Luxury te kiezen (mijn idee) is het 3-fase laden (11kW), sneller DC-laden stoel- en stuurverwarming (veel efficienter verwarmen) en het audiosysteem
In het geval van een MG4 weet ik niet of een warmtepomp perse beter is, die heeft toch nog wel wat probleempjes. En ik vraag mij af hoe veel zuiniger die daadwerkelijk is (op lange afstanden mss wel)
Hoe ga je thuis met 7,2 kW laden dan? Ik neem aan dat je in Belgie toch ook maar 16A kan trekken (dus ~3,7kW, wat eerder 3,2kW is)? Of je moet echt een aparte groep met load balancing gaan gebruiken.Avenger 2.0 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 09:56:
[...]
Inderdaad, nu gezien 7,2kWh laden thuis en werk maximum is, gaat bij mij enkel bij publieke laadpalen (net zoals tragere DC-laden) het geval zijn.
Vaak bu'j te bang!
Laadpaal in België moet sowieso gekeurd worden en apart aangesloten parallel met hoofddiff.-tom-562 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 10:06:
[...]
Hoe ga je thuis met 7,2 kW laden dan? Ik neem aan dat je in Belgie toch ook maar 16A kan trekken (dus ~3,7kW, wat eerder 3,2kW is)? Of je moet echt een aparte groep met load balancing gaan gebruiken.
Bij monofase laden kan dan tot 32A of 7400W (en wordt met 40A afgezekerd dacht ik).
Hoofdzekering is hier 50A, dus nog wel wat reserve (en anders load balancing voorzien).
[ Voor 7% gewijzigd door Avenger 2.0 op 16-07-2025 10:33 ]
Ik rijd zelf ook de SE net als Tom. Het is afhankelijk per persoon. Zijn goede punten die hij aandraagt. Het trage laden is bij een eigen oprit echt geen enkel probleem is mijn ervaring.
Eerlijk gezegd mis is ik (nu) eigenlijk niets. Rijdt comfortabel, snel zat en voldoende opties. Mijn bereik is met dit weer rond de 350-400km. Dus dat is ook best ok. Winter ga je richting de 250km. Ik zou de MG4 best durven aanschaffen mits het trillen niet voor komt. Ik heb een serie waarbij dat wel is, maar heb er nul energie ingestoken om dat de laten oplossen (ik rijd geen snelweg en komt voor vanaf 110km p/u + lease).
Eerlijk gezegd mis is ik (nu) eigenlijk niets. Rijdt comfortabel, snel zat en voldoende opties. Mijn bereik is met dit weer rond de 350-400km. Dus dat is ook best ok. Winter ga je richting de 250km. Ik zou de MG4 best durven aanschaffen mits het trillen niet voor komt. Ik heb een serie waarbij dat wel is, maar heb er nul energie ingestoken om dat de laten oplossen (ik rijd geen snelweg en komt voor vanaf 110km p/u + lease).
[ Voor 24% gewijzigd door STIMPPYYY op 16-07-2025 11:04 ]
Het langzame laden is voor mij ook geen probleem op zich (ik laad thuis op de oprit), het enige wat ik het meeste mis is stoelverwarming (en de audio, maar ik ben aardig verwend geraakt door mijn vorige auto, een Volvo met een fabrieksaf hifi systeemSTIMPPYYY schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 11:03:
Ik rijd zelf ook de SE net als Tom. Het is afhankelijk per persoon. Zijn goede punten die hij aandraagt. Het trage laden is bij een eigen oprit echt geen enkel probleem is mijn ervaring.
Trillingen zijn bij mij opgelost door een MG servicepunt (VM Kia in Hengelo), banden opnieuw gebalanceerd en de boel uitgelijnd (stuur stond ook scheef)
[ Voor 6% gewijzigd door -tom-562 op 16-07-2025 11:37 ]
Vaak bu'j te bang!
Audio is wel echt vrij kak ja. Maar eerlijk is eerlijk, via bleutooth klinkt het nog best aardig. Of ik ben er inmiddels aan gewend-tom-562 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 11:36:
[...]
Het langzame laden is voor mij ook geen probleem op zich (ik laad thuis op de oprit), het enige wat ik het meeste mis is stoelverwarming (en de audio, maar ik ben aardig verwend geraakt door mijn vorige auto, een Volvo met een fabrieksaf hifi systeem). Stoelverwarming heb ik opgelost met een simpel los matje van 15 euro die ik er in de winter in leg. Op korte ritten in de winter gebruik ik daardoor de verwarming nauwelijks, en dat scheelt best wel wat range.
Trillingen zijn bij mij opgelost door een MG servicepunt (VM Kia in Hengelo), banden opnieuw gebalanceerd en de boel uitgelijnd (stuur stond ook scheef)

Wat scheelt er aan de audio dan? Bedoel je kwaliteit luidsprekers of mogelijkheid MP3 via stick of iets anders?STIMPPYYY schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 11:44:
[...]
Audio is wel echt vrij kak ja. Maar eerlijk is eerlijk, via bleutooth klinkt het nog best aardig. Of ik ben er inmiddels aan gewend
Als ik goed begrijp is Van Mossel ook de enigste dealer in BE/NL die officieel onderhoud of software upgraden mag doen zodat je de 7 jarige garantie behoudt?
[ Voor 17% gewijzigd door Avenger 2.0 op 16-07-2025 11:53 ]
Reed hiervoor een Tesla, dat was echt super. In de standard zitten alleen speakers voor. Is gewoon niet zoveel. De luxere modellen hebben meer speakers. Wellicht is dat geluid veel beter.Avenger 2.0 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 11:50:
[...]
Wat scheelt er aan de audio dan? Bedoel je kwaliteit luidsprekers of mogelijkheid MP3 via stick of iets anders?
Als ik goed begrijp is Van Mossel ook de enigste dealer in BE/NL die officieel onderhoud of software upgraden mag doen zodat je de 7 jarige garantie behoudt?
Ik heb de tweeters geüpgrade en dat maakt wel echt veel verschil. Het is acceptabel, maar meer ook niet.STIMPPYYY schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 11:44:
[...]
Audio is wel echt vrij kak ja. Maar eerlijk is eerlijk, via bleutooth klinkt het nog best aardig. Of ik ben er inmiddels aan gewend
Mijn vorige Volvo had 9 luidsprekers en een losse versterker (dus niet in de head unit), dat was echt smullen
Vaak bu'j te bang!
Van Mossel is de enige exclusieve dealer in NL, maar.....Avenger 2.0 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 11:50:
[...]
Wat scheelt er aan de audio dan? Bedoel je kwaliteit luidsprekers of mogelijkheid MP3 via stick of iets anders?
Onderhoud kun je bij anderen laten doen met behoud van garantie.
Dit is vastgelegd in Europese regels.
Software updates kun je tot nu toe alleen bij Van Mossel laten doen.
Ik heb onderhoud laten doen bij Bosch Car Service, dit kost maar de helft van het tarief bij Van Mossel.
Een andere mogelijkheid is Nexdrive (zonder "t")
Ik vraag mij dan af wat je er van merkt. Is dan echt alleen de maximum range kleiner?RichardB61 schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 15:03:
Met car scanner gecheckt, na 52.000 kilometer is mijn SOH 94,7%.
Vindt het overigens niet erg vrolijk om te lezen. Elke 10k 1% eraf is veel. Elke dag laden komt er zo erg snel aan.
[ Voor 20% gewijzigd door Mg4gebruiker op 20-07-2025 09:41 ]
Dat stopt ergens wel. Gaat de eerste km’s harder en dan.neemt de curve af. Overigens is dat resultaat hierboven echt netjes.Mg4gebruiker schreef op zondag 20 juli 2025 @ 09:32:
[...]
Ik vraag mij dan af wat je er van merkt. Is dan echt alleen de maximum range kleiner?
Vindt het overigens niet erg vrolijk om te lezen. Elke 10k 1% eraf is veel. Elke dag laden komt er zo erg snel aan.
En redelijk wat supercharge bezoekjes, hoeveel zijn er dat bij benadering? Want accu degradeert sneller bij fastcharging, dus ben wel benieuwd hoeveel x snelladen.RichardB61 schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 15:03:
Met car scanner gecheckt, na 52.000 kilometer is mijn SOH 94,7%. Met redelijk wat Supercharger bezoekjes, geen eigen oplaadpaal, Tesla is voor mij het goedkoopst.
[Afbeelding]
Het lijkt erop dat de ene SoH de andere niet is:STIMPPYYY schreef op zondag 20 juli 2025 @ 11:18:
[...]
Dat stopt ergens wel. Gaat de eerste km’s harder en dan.neemt de curve af. Overigens is dat resultaat hierboven echt netjes.
https://www.tuvsud.com/en...ealth-status-of-a-battery
Het kan dus zomaar dat de scanner een ander resultaat geeft dan dat VM zegt te hebben bepaald.
Heb gelukkig geen Tesla, die gaat wat harder achteruit. Maat van me heeft een eerste model 3, 6 jaar oud, staat nu op 86%. Ik merk er uiteraard niets van, laad vrijwel nooit tot 100%. Bijna iedere accu gaat redelijk "vlot" naar 8% degradatie, en daarna vlakt het af. Ik denk dat mijn auto eerder op is dan mijn accu.Mg4gebruiker schreef op zondag 20 juli 2025 @ 09:32:
[...]
Ik vraag mij dan af wat je er van merkt. Is dan echt alleen de maximum range kleiner?
Zelfs al had ik maar 50% capaciteit hoefde ik voor mijn woon - werk verkeer niet iedere dag te laden. Dit soort opmerkingen zijn nergens voor nodig, als je een beetje in EV's verdiept en niet actief naar negatieve dingen zoekt kom je erachter dat dit antieke borrelpraat is.
Circa 40% snelladen, 60% aan de openbare lader, nu het zo heet is snellaad ik niet, ondanks de koeling. Hitte vind de accu niet fijn.In de winter zet ik de voorverwarming aan.mrme12345 schreef op zondag 20 juli 2025 @ 11:19:
[...]
En redelijk wat supercharge bezoekjes, hoeveel zijn er dat bij benadering? Want accu degradeert sneller bij fastcharging, dus ben wel benieuwd hoeveel x snelladen.
Eens op bezoek geweest bij wat Van Mossel garages en testrit gedaan met tweedehands MG4. Gewoon een leuke auto om mee te rijden! Blijkbaar zijn zowat al van hun tweedehands MG4's import en moet je volgens hun niet rekenen op de 7 jarige garantie omdat MG er moeilijk over doet. Dus slechts 1 jaar garantie via garage tenzij het er expliciet bij staat dat er fabrikantsgarantie is. Toch wel een domper daar ik geen €25.000 ga uitgeven voor een tweedehands MG4 als er grote onzekerheid over die 7 jarige garantie is...
Heel logisch, daar trap je niet in.Avenger 2.0 schreef op maandag 21 juli 2025 @ 07:22:
Eens op bezoek geweest bij wat Van Mossel garages en testrit gedaan met tweedehands MG4. Gewoon een leuke auto om mee te rijden! Blijkbaar zijn zowat al van hun tweedehands MG4's import en moet je volgens hun niet rekenen op de 7 jarige garantie omdat MG er moeilijk over doet. Dus slechts 1 jaar garantie via garage tenzij het er expliciet bij staat dat er fabrikantsgarantie is. Toch wel een domper daar ik geen €25.000 ga uitgeven voor een tweedehands MG4 als er grote onzekerheid over die 7 jarige garantie is...
Als ze niet bereid zijn om die garantie zwart op wit te zetten.....
Ik hoef niks te zoeken. In de winter als de verwarming aan moet dan verstook ik regelmatig 90% of meer per 2 dagen. Met deze afname gaat dat krap worden.RichardB61 schreef op zondag 20 juli 2025 @ 22:20:
[...]
Zelfs al had ik maar 50% capaciteit hoefde ik voor mijn woon - werk verkeer niet iedere dag te laden. Dit soort opmerkingen zijn nergens voor nodig, als je een beetje in EV's verdiept en niet actief naar negatieve dingen zoekt kom je erachter dat dit antieke borrelpraat is.
Wat een vreemd verhaal. Is dit België of Nederland?Avenger 2.0 schreef op maandag 21 juli 2025 @ 07:22:
Mr. T.
België.TTommie schreef op maandag 21 juli 2025 @ 17:41:
[...]
Wat een vreemd verhaal. Is dit België of Nederland?
Ja vond ook vreemd verhaal. De tweedehands import wagens van hun waren blijkbaar dikwijls niet in orde waardoor je niet moest rekenen op de fabrieksgarantie (behalve als expliciet bij stond).
Kan je eigenlijk beter van een particulier kopen zodat je zelf geschiedenis kan nagaan. Dat jaar garantie via garage stelt dikwijls ook weinig voor (gezien ze zelf voor de kosten moeten opdraaien en ze zich overal proberen uit te lullen).
De Van Mossel verkopers daar deden me ook meer aan Mediamarkt medewerkers denken dan aan auto verkopers, met verschil dat je daar wel 20k - 60k aan auto gaat spenderen en niet een gsm of TV kopen...
[ Voor 68% gewijzigd door Avenger 2.0 op 21-07-2025 19:12 ]
Staat op de MG website als officiële verdeler. Half de toonzaal staat ook vol met nieuwe MG's, dus ook geen kleine dealer.Mg4gebruiker schreef op maandag 21 juli 2025 @ 22:28:
Waren hetbwel officiele MG dealers?
Heel vreemd.Avenger 2.0 schreef op maandag 21 juli 2025 @ 22:30:
[...]
Staat op de MG website als officiële verdeler. Half de toonzaal staat ook vol met nieuwe MG's, dus ook geen kleine dealer.
Maar het zou kunnen betekenen dat er weliswaar nog wel vraag is maar dat MG BE/LU geen nieuwe exemplaren meer besteld ivm de nieuwe versie van de MG4?
[ Voor 4% gewijzigd door Mg4gebruiker op 22-07-2025 19:02 ]
Tja jongens, het blijft natuurlijk wel Van Mossel.
Die zal al het mogelijke doen om niets te hoeven doen. Of zich dermate van de domme houden dat ze niets doen.
Speculatie aan:
Maar stel ze sluisen een MG4 door van NL naar BE dan is het al import en omdat ze geen zin hebben in de garantie waarvan ze zelf soms ook dingen voor hun rekening moeten nemen, is dit een mooie inventieve manier om je onder “ de garantie” uit te draaien. Klinkt in mijn oren wel als een “Van Mossel” oplossing.
Speculatie uit:
Alhoewel ik mij wel afvraag wat de wetgever van zo’n soort constructie zou vinden. Volgens mij kom je hier in Nederland niet mee weg. Daar mag onderhoud gewoon plaats hebben gevonden bij een reguliere garage zonder dat de garantie vervalt.
Die zal al het mogelijke doen om niets te hoeven doen. Of zich dermate van de domme houden dat ze niets doen.
Speculatie aan:
Maar stel ze sluisen een MG4 door van NL naar BE dan is het al import en omdat ze geen zin hebben in de garantie waarvan ze zelf soms ook dingen voor hun rekening moeten nemen, is dit een mooie inventieve manier om je onder “ de garantie” uit te draaien. Klinkt in mijn oren wel als een “Van Mossel” oplossing.
Speculatie uit:
Alhoewel ik mij wel afvraag wat de wetgever van zo’n soort constructie zou vinden. Volgens mij kom je hier in Nederland niet mee weg. Daar mag onderhoud gewoon plaats hebben gevonden bij een reguliere garage zonder dat de garantie vervalt.
[ Voor 22% gewijzigd door TTommie op 22-07-2025 23:58 ]
Mr. T.
Dat mag dus in heel Europa, dat is niet exclusief voor NL.TTommie schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 23:54:
Hmmmm ok, ik heb voor die uitspraak niet voldoende kennis hieromtrent.jbraamse schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 12:07:
[...]
Dat mag dus in heel Europa, dat is niet exclusief voor NL.
Maar……. Dat maakt mijn vraagstelling wel interessanter, hoe houdbaar is deze opzet van Van Mossel.
Zelfs als je het expliciet vermeld.
Mr. T.
Onderhoud zonder dat de garantie vervalt is natuurlijk een andere kwestie dan de garantie zelf.TTommie schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 17:06:
[...]
Hmmmm ok, ik heb voor die uitspraak niet voldoende kennis hieromtrent.
Maar……. Dat maakt mijn vraagstelling wel interessanter, hoe houdbaar is deze opzet van Van Mossel.
Zelfs als je het expliciet vermeld.
Het is natuurlijk mogelijk dat Europese regels ook iets bepalen m.b.t. overdracht van garantie.
Binnen de EU bestaat er vrij verkeer van goederen en diensten; garantie is een dienst.
Lijkt me een interessante vraag voor BOVAG, ANWB of de Consumentenbond.
In de voorwaarden van MG-Europe staat dat garantie overdraagbaar is op de nieuwe eigenaar.
Er staan geen uitsluitingen in m.b.t. ander landen/nationaliteiten.
De conclusie is volgens mij dat Van Mossel fout zit
Het lijkt mij dat je je poot stijf moet houden.
Niets zwart op wit, dan geen deal.
/f/image/KDxdrDecDAppqvBgP2hS5TNy.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 23% gewijzigd door jbraamse op 24-07-2025 17:00 . Reden: Aanvulling ]
Nieuwe mg4 met semi-aolid state batterij https://youtu.be/5qLI_tR5kj8?si=7-Fz71i9FZJN2JPO
Daar wordt je niet warm of koud van. Wachten op echte solid states dus....
Welke dongle gebruiken jullie voor draadloze CarPlay? Ik heb er net een van CarMe aangeschaft, maar ben niet helemaal tevreden. Er staat bij het aanzetten wel direct stroom op de dongle, maar ik moet de USB eruit en er in weer in doen voordat CarPlay start. Mocht het bestaan, het liefst ook een dongle die makkelijk switcht tussen twee iphones die op hetzelfde moment in de auto aanwezig zijn.
Even iets heel anders: hebben jullie ook dat de auto op N-wegen met dubbele doorgetrokken strepen zonder waarschuwing of stuuringreep over de strepen gestuurd kan worden? Sinds de laatste update zie je dat het lka symbool, /:\, na enkele meters dubbele streep ook wit wordt. Dan werkt het uiteraard niet....
Yep, dat ken ik . Op 100km wegen met doorgetrokken dubbel wit met groen ertussen doet de LKA het gewoon niet. Onze luxury krijgt pas volgende week updates dus ik denk niet dat het met updates te maken heeft. Ik ken dit verschijnsel al 2 jaar. Het verbaast mij ook. Juist op wegen waar het er toe doet, doet ie het niet.Mg4gebruiker schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 14:31:
Even iets heel anders: hebben jullie ook dat de auto op N-wegen met dubbele doorgetrokken strepen zonder waarschuwing of stuuringreep over de strepen gestuurd kan worden? Sinds de laatste update zie je dat het lka symbool, /:\, na enkele meters dubbele streep ook wit wordt. Dan werkt het uiteraard niet....
Helaas is er lijm gelekt op de bodem plank in de kofferbak. Kent iemand een sloopbedrijf die mg4's heeft in midden Nederland?
Ik heb er een online gevonden voor €100 euro maar dat is wel 1.5h rijden. Dus ik ben benieuwd of iemand een betere optie weet.
Ik heb er een online gevonden voor €100 euro maar dat is wel 1.5h rijden. Dus ik ben benieuwd of iemand een betere optie weet.
Het gebeurt ook op 80km wegen zonder het groene ertussen. Zou dit standaard zijn voor elke MG4? De oude MG5 heeft er in ieder geen last van.wrak schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 04:47:
[...]
Yep, dat ken ik . Op 100km wegen met doorgetrokken dubbel wit met groen ertussen doet de LKA het gewoon niet. Onze luxury krijgt pas volgende week updates dus ik denk niet dat het met updates te maken heeft. Ik ken dit verschijnsel al 2 jaar. Het verbaast mij ook. Juist op wegen waar het er toe doet, doet ie het niet.
Het schijnt ook dat de mg4 op versmalde 60km wegen met alleen onderbroken strepen aan de zijkanten (waar je overheen zou moeten kunnen bij tegenliggers) gewoon terug stuurt naar het midden. Ga ik binnenkort eens uittesten want dat is ronduit gevaarlijk. Helemaal nu je met AA actief weer vier handelingen moet uitvoeren op het scherm om LKA uit te zetten.
Ze kunnen het toch versturen?youock schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 09:55:
Helaas is er lijm gelekt op de bodem plank in de kofferbak. Kent iemand een sloopbedrijf die mg4's heeft in midden Nederland?
Op onderdelenlijn.nl staan wat MG4 slopers. Je kan die bedrijven contacteren.youock schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 09:55:
Vaak bu'j te bang!
Kan ik bevestigen, niet te doen. door agressie actie ook zeer abrupt.Mg4gebruiker schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 12:49:
[...]
Het schijnt ook dat de mg4 op versmalde 60km wegen met alleen onderbroken strepen aan de zijkanten (waar je overheen zou moeten kunnen bij tegenliggers) gewoon terug stuurt naar het midden.
In andere auto's ook trouwens. 60km indeling zoals in NL, zonder middenstreep maar wel "zij-strepen" kennen ze niet in buitenland en is geen onderdeel van test-situaties (kennelijk...)
Tav de onderbroken strepen:Heinemancp schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 14:38:
[...]
Kan ik bevestigen, niet te doen. door agressie actie ook zeer abrupt.
In andere auto's ook trouwens. 60km indeling zoals in NL, zonder middenstreep maar wel "zij-strepen" kennen ze niet in buitenland en is geen onderdeel van test-situaties (kennelijk...)
Overeenkomstig de nationale verkeerswetgeving mogen bestuurders de onderbroken rijstrookmarkering overschrijden en het is voor de huidige technologieën bijzonder moeilijk om te beoordelen of het overschrijden van de onderbroken rijstrookmarkering bedoeld of onbedoeld gebeurt. Om onnodige ingrepen door het systeem voor rijstrookassistentie in noodsituaties, waardoor de bestuurder ertoe kan worden aangezet het systeem uit te schakelen waardoor mogelijke voordelen voor de veiligheid verloren gaan, te vermijden, moet worden vereist dat het systeem voor rijstrookassistentie in noodsituaties alleen een waarschuwing aan de bestuurder geeft maar het traject van het voertuig niet corrigeert wanneer het de onderbroken rijstrookmarkeringen overschrijdt.
Dit komt uit EU wetgeving.
Sinds een week werkt de navigatie niet meer. Het GPS signaal is te zwak en meestal weet de auto totaal niet waar die is. Via het engineer menu is de GNSS status op te vragen en daar staat ook duidelijk dat er geen signaal is. Dit is nu gekomen een aantal weken nadat de auto naar R63 was geupdate. Maar ik weet dat de TBOX geen nieuwe versie heeft gekregen dus wie weet is dit geen toeval.
:strip_exif()/f/image/fi5IA26k4WGtxDWF2Vzc089f.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja zou me niet verbazen, echt professioneel ging ook niet aan toe daar. Zie dat er in België ook enkele andere officiële MG verdelers zijn die niet van-mossel garages zijn. Ga daar eens navragen hoe het zit.TTommie schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 23:54:
Speculatie aan:
Speculatie uit:
Defecte GPS module?Eavyon schreef op maandag 28 juli 2025 @ 14:42:
Sinds een week werkt de navigatie niet meer. Het GPS signaal is te zwak en meestal weet de auto totaal niet waar die is. Via het engineer menu is de GNSS status op te vragen en daar staat ook duidelijk dat er geen signaal is. Dit is nu gekomen een aantal weken nadat de auto naar R63 was geupdate. Maar ik weet dat de TBOX geen nieuwe versie heeft gekregen dus wie weet is dit geen toeval.
[Afbeelding]
Vraag mij af of dit voor alle MG4's geldt. Dus ook voor de 51 kwh versie. Die heeft volgens mij namelijk een iets andere LKA software (geen ELKS?).wrak schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 04:47:
[...]
Yep, dat ken ik . Op 100km wegen met doorgetrokken dubbel wit met groen ertussen doet de LKA het gewoon niet. Onze luxury krijgt pas volgende week updates dus ik denk niet dat het met updates te maken heeft. Ik ken dit verschijnsel al 2 jaar. Het verbaast mij ook. Juist op wegen waar het er toe doet, doet ie het niet.
Howel ik het nieuwe exterieur van de MG4 niet geslaagd vind, is het interieur wel een upgrade imo.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/G4gVIaFOgSbH0f79qCVymYpT.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/G4gVIaFOgSbH0f79qCVymYpT.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/rmOD1yLahv7MYyjAG8Z8bDea.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 86% gewijzigd door deathmonkey op 30-07-2025 12:50 ]