Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
Pjetrof schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 16:40:
[...]

Nee, ik ben in Hengelo geweest (die garage is 5 minuten van mijn huis). Ik ga nu juist naar Tiel omdat ik ervan overtuigd ben door mede tweakers dat zij het wel goed kunnen aanpakken. Heb met Tiel gebeld en mijn VIN doorgegeven.
Ik wilde wel naar Hengelo omdat ik tussen twee garages zit en deze is net iets verder weg. Geen aanrader dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
Mg4gebruiker schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 14:39:
[...]

Had Tiel de update geinstalleerd?
Wat is de meest recente update tot nu toe voor de Luxury? Rij nu met SWI68.

[ Voor 4% gewijzigd door Odeklontje op 27-06-2025 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
RichardB61 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 16:26:
Mijn MG4 Long Range is bij van Mossel Tiel geweest, 48000 "B" beurt (inderdaad € 329,00).

Zijn telefonisch wel bereikbaar, spreken vooraf en achteraf alles door, welke updates ze WEL wilden doen, waren 2 updates als terugroepactie, 1 had met ELK te maken, andere met de rechter stoel?. In Amsterdam werd de update vraag vakkundig genegeerd.

Prima service in Tiel! Heb nu eindelijk updates die ik wilde:
- nieuw airco screen
- bij Apple carplay de "balk" bovenin, met ook de graden Celsius.
- ELK is veel relaxter geworden, er is geen onzichtbare bijrijder meer die aan je stuur trekt.
- MG Pilot is nu redelijk bruikbaar, geen plakkerig dood punt in het midden meer waar je stevig doorheen
moest drukken, enige "beweging" tussen de lijnen wordt toegestaan.
- Langer drukken op de knop met het stuurtje start TJA.
- Nu met 1 km p/u omhoog en omlaag met de linker joystick.
- Andere functies in te programmeren bij de linker ster knop.
- Er is nu een een rudimentaire laadplanning (naar links vegen van het scherm, nieuw EV icoon).
- Temperatuur lijkt nu wel normaal te zijn, geen idioot hoge waardes meer en een lekkere temperatuur.

Dacht dat dit het wel zo'n beetje was, blij dat ik hier de Tiel tip gekregen heb!
Tiel is volgens mij de enige dealer die positief overkomt in dit topic.

Vandaag heb ik dezelfde beurt gehad bij een ander dealer voor ongeveer dezelfde prijs. Updates heb ik nog niet gezien, standaard werk op de factuur. 1x interieurfilter vervangen, batterij afstandsbediening vervangen, ruitenwisservloeistof op de rekening maar niet bijgevuld en een ritje door de wasstraat. Na ongeveer twee uur ben je een goede 330 euro verder. Klinkt als een kleine beurt voor een grote prijs :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Echt belachelijk verdienmodel dit. Voor mij wel een reden om geen MG te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• samvdheijden
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-07 13:51
STIMPPYYY schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 08:40:
Echt belachelijk verdienmodel dit. Voor mij wel een reden om geen MG te kopen.
Eens qua verdienmodel. Maar om er geen MG voor te kopen.... Wat ben je kwijt voor een beurtje aan een ICE? Of eender welke andere EV? Scheelt allemaal niet veel.

Nu is dit duur voor wat je er voor terug krijgt. Zeer zeker. Maar het staat je natuurlijk ook vrij om dit bij een Bosch service center uit te laten voeren. Zal waarschijnlijk wat minder kosten. Al weet ik niet of MG/VM dan moeilijk gaat doen qua garantie, ook al geeft Bosch aan dat garantie behouden blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Nu online
samvdheijden schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 08:58:
[...]

Eens qua verdienmodel. Maar om er geen MG voor te kopen.... Wat ben je kwijt voor een beurtje aan een ICE? Of eender welke andere EV? Scheelt allemaal niet veel.

Nu is dit duur voor wat je er voor terug krijgt. Zeer zeker. Maar het staat je natuurlijk ook vrij om dit bij een Bosch service center uit te laten voeren. Zal waarschijnlijk wat minder kosten. Al weet ik niet of MG/VM dan moeilijk gaat doen qua garantie, ook al geeft Bosch aan dat garantie behouden blijft.
Ik was niks kwijt bij mijn Tesla, ook garantie liep gewoon door. Wellicht anders tegenwoordig. Maar qua ICE heb je gelijk. Maar eigenlijk gaat het daar niet om natuurlijk. 330 voor een filtertje is idioot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjetrof
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11-07 17:20
Odeklontje schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 23:35:
[...]

Ik wilde wel naar Hengelo omdat ik tussen twee garages zit en deze is net iets verder weg. Geen aanrader dus?
Mijn bodemplaat moest dicht gemaakt worden. Een bekend probleem waar andere servicepunten soms moeilijk over doen, werd er voor mij gelijk onderdelen besteld, dus dat gaat daar gewoon goed.

Op software gebied hebben ze denk ik gewoon te weinig ervaring met MG. Toen ik mijn problemen aangaf ging de baliemedewerker 'de MG groepsapp' raadplegen. Ik gok een groep met dealers die ook aan MG's sleutelen. Nadat het antwoord 'hebben wij ook gehad' kwam, was het voor de dealer klaar en moest ik het daarmee doen.

Het is natuurlijk een gok of VM in Tiel het probleem kan oplossen, maar er rijden meer tweakers met mijn software versie rond die deze problemen niet ervaren, dus er moet iets verkeerd gedaan zijn lijkt mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
Pjetrof schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 11:33:
[...].

Het is natuurlijk een gok of VM in Tiel het probleem kan oplossen, maar er rijden meer tweakers met mijn software versie rond die deze problemen niet ervaren, dus er moet iets verkeerd gedaan zijn lijkt mij.
Ben wel benieuwd naar je ervaring nadat bij Van Mossel in Tiel bent geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:17
Odeklontje schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 11:39:
[...]

Ben wel benieuwd naar je ervaring nadat bij Van Mossel in Tiel bent geweest.
Ik ook, krijg je daar "gratis" een leenauto mee? Want voor mij is het vanuit Utrecht een eindje rijden. Kun je eens vragen of ze de bodemplaat fixen? Mijn is ook heel hobbelig als ze daar niet moeilijk doen ga ik daar zeker heen.

[ Voor 17% gewijzigd door Vaevictis_ op 28-06-2025 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietnormaal
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-07 23:41
Ik ben een paar weken terug in Tiel geweest voor de 2 jaars beurt. Inderdaad een belachelijik bedrag voor een beurt. Ik heb daar gewacht, het duurde ongeveer 2 uur incl SCO77. Volgens mij hebben ze verder niks geupdate, al had ik daar wel om gevraagd. Ik ben niet geheel positief over de update. De auto trekt niet meer zo hard aan het stuur, dat is goed. Maar met ACC vooral op wegen met tegenliggers wil hij plots gaan remmen in een bocht.

Ik ben verder wel te spreken over de algehele ervaring in Tiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
nietnormaal schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 23:10:
Ik ben een paar weken terug in Tiel geweest voor de 2 jaars beurt. Inderdaad een belachelijik bedrag voor een beurt. Ik heb daar gewacht, het duurde ongeveer 2 uur incl SCO77. Volgens mij hebben ze verder niks geupdate, al had ik daar wel om gevraagd. Ik ben niet geheel positief over de update. De auto trekt niet meer zo hard aan het stuur, dat is goed. Maar met ACC vooral op wegen met tegenliggers wil hij plots gaan remmen in een bocht.

Ik ben verder wel te spreken over de algehele ervaring in Tiel.
Dus negatief over de prijs, middelmatig positief over de update en wel positief over de dealer. Het kan zijn dat de dealer gebonden is aan aan MG/Saic, maar dat is natuurlijk niet te controleren. Mijn ervaring tot nu toe met van Mossel is dat elke euro gepakt wordt. Dat mag natuurlijk maar de prijs/kwaliteit verhouding is uit balans om het netjes te zeggen. Voor ik naar Tiel rij wacht ik nog wel even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbraamse
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 10:24
Eavyon schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 14:06:
Ik had eigenlijk vandaag een afspraak bij vm breda maar omdat ze 'vergeten' waren de onderdelen te bestellen voor de reparatie van de bodemplaat is het nu weer 2 weken uitgesteld. Ook zou de software nog worden gecontroleerd en gecalibreerd. Maar wéér even uitzitten totdat het eindelijk eens allemaal is afgewerkt door ze.

Voor degene die hun kromgetrokken bodemplaat gerepareerd willen hebben volgens TI-20231228-EH32
[Afbeelding]
Hoe is dit afgelopen met de bodemplaat?
Hebben ze het opgelost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietnormaal
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-07 23:41
Odeklontje schreef op zondag 29 juni 2025 @ 00:21:
[...]

Dus negatief over de prijs, middelmatig positief over de update en wel positief over de dealer. Het kan zijn dat de dealer gebonden is aan aan MG/Saic, maar dat is natuurlijk niet te controleren. Mijn ervaring tot nu toe met van Mossel is dat elke euro gepakt wordt. Dat mag natuurlijk maar de prijs/kwaliteit verhouding is uit balans om het netjes te zeggen. Voor ik naar Tiel rij wacht ik nog wel even af.
De prijs is overal hetzelfde, daar gaat de dealer niet over. Van Mossel heeft de prijs verhoogt van 209 naar 329. Ze hadden de auto wel even gewassen, dat gebeurd in Nijmegen en Amsterdam ook niet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 09:52
Ik heb vandaag ook maar eens aan de bel getrokken bij Van Mossel Kia Amersfoort, omdat mijn bodemplaat echt fors kromgetrokken is. Onder vermelding van TI-20231228-EH32 met de PDF en de foto als bijlage, gevraagd of men de reparatie voor me kan uitvoeren. Ik ben benieuwd naar de reactie.
Ik ga het uiteraard spelen op preventieve reparatie, met het gevaar dat de plaat er anders afgerukt wordt op de snelweg, of de battery pack onder water komt te staan. Lijkt me dat daar weinig tegenin te brengen is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wb8mHznmypEenimdLr4K8A3PsuI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SNbhBGbU9p6kjMoltEMpihaR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Struikrover op 29-06-2025 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eavyon
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 14:49
jbraamse schreef op zondag 29 juni 2025 @ 09:24:
[...]

Hoe is dit afgelopen met de bodemplaat?
Hebben ze het opgelost?
Zie Eavyon in "Het grote MG4 topic" en heb nog steeds geen factuur ontvangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henno Keers
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-07 15:26
Racemol schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 19:02:
Ik speel ook met de gedachte om de volgende beurt naar Tiel te gaan maar aan de andere kant heb ik ook weer weinig zin om daar een dag te wachten. Ik twijfel dus nog.
In de Nissan showroom van VM Tiel staat een wat hogere tafel met een soort barkrukken en op 3 meter afstand een koffieautomaar waar je uitstekend kunt werken met een laptop.
VM Tiel heeft uitstekende WiFi. Ik heb er al een aantal dagdelen gewerkt, wachtende op de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrelt
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online
@Struikrover
Kia Amersfoort ik ben benieuwd of ze het gaan uitvoeren.

Binnenkort mijn 2e beurt daar bij 15.000 km auto is van juli 2023 of ik online akkoord wil gaan met de werkzaamheden. Dus niet (zie foto). 5e Jaar beurt, 120.000km, linker * doet niet wat in de handleiding staat, garantie dus. Gereageerd, klacht ingediend, gevraagd om een verbeterde versie van deze online incheck: geen reactie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nrgob7priB5rDHMh3BCwY61jPJA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/U7AlajceGihUTG3noLtvGaLa.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Struikrover
Garrelt schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 15:32:
@Struikrover

Binnenkort mijn 2e beurt daar bij 15.000 km auto is van juli 2023 of ik online akkoord wil gaan met de werkzaamheden. Dus niet (zie foto). 5e Jaar beurt, 120.000km, linker * doet niet wat in de handleiding staat, garantie dus. Gereageerd, klacht ingediend, gevraagd om een verbeterde versie van deze online incheck: geen reactie.
[Afbeelding]
Lol, klinkt een beetje als flapdrollen. Heb ook weinig hoop, ze hebben nog niet gereageerd. Ik ga Tiel wel bellen/mailen, is ook niet ver weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 17:08
Wat een amateurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:06
Garrelt schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 15:32:
@Struikrover

[Afbeelding]
:+

Mijn eerste kleine beurt is in de VM lease app ook verkeerd aangemerkt, als een groot onderhoud bij 24k km. Ik kwam er met 11,5k km bij VM Waalwijk. Ik zal dat waarschijnlijk ook maar even recht moeten laten trekken voor ik er gezeur mee krijg.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrelt
  • Niet online
De 2e beurt is gisteren correct uitgevoerd: leen auto, diverse software updates, het linker " kan weer geprogrammeerd worden, remolie vernieuwd, pollenfilter vernieuwd etc.
Dit zoals in februari werd ingepland. Kia Amersfoort leek geen weet te hebben van die rare, niet kloppende online incheck die ik een week geleden moest invullen. Dat heb ik niet gedaan omdat de inhoud niet klopte. Kennelijk loopt dit via een ander kanaal? Tja €329 is veel. Door diverse app meldingen zag ik wel dat er gedurende circa 3 uur wat gebeurde in de auto. Ik moest weer opnieuw inloggen in de auto en zijn mijn favorieten verdwenen in de navigatie.

[ Voor 3% gewijzigd door Garrelt op 04-07-2025 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrelt
  • Niet online
Ik vind het een fijne auto en erger me niet aan sommige software onhebbelijkheden (lka op 'alarm', acc uit bij druk verkeer bijvoorbeeld). Ik overweeg de 3e beurt bij een universele Bosch garage in mijn woonplaats te laten doen. Dit in combinatie met ANWB Wegenwacht abonnement.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:44

-tom-562

Oliesjeik

Garrelt schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 08:15:
Ik vind het een fijne auto en erger me niet aan sommige software onhebbelijkheden (lka op 'alarm', acc uit bij druk verkeer bijvoorbeeld). Ik overweeg de 3e beurt bij een universele Bosch garage in mijn woonplaats te laten doen. Dit in combinatie met ANWB Wegenwacht abonnement.
Als de software eenmaal goed is, dan zou ik (als ik zelf een MG4 had gekocht) ook naar een niet VM garage gaan. Zo heel spannend is al het onderhoud niet aan een EV. En mechanisch is het helemaal niet anders dan iedere andere willekeurige auto.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
Garrelt schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 08:15:
"ACC uit bij druk verkeer".
Kan jij hier iets meer over vertellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garrelt
  • Niet online
Remt onnodig te sterk bij voorganger die langzamer gaat en bij inhalen hetzelfde terwijl de voorganger op de nieuwe baan tig meters voor me zit. Daarom zet ik ACC uit bij druk verkeer. LKA zet ik voor elke rit op 'alarm'. Maar wellicht hebben ze gisteren SC77 ook geïnstalleerd die o.a. de radar software zou verbeteren. Heb ik nog niet kunnen testen.

[ Voor 12% gewijzigd door Garrelt op 04-07-2025 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrelt
  • Niet online
Ik heb de luxury juni 2023, zelf aangeschaft.
Geen idee wat al die software nummers betekenen.
Wellicht voor iemand anders interessant.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N6v9UwUgUHMXpeum4XusLCGLeEA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FDuNxbxncGxwyNHFmRCB9CTP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjetrof
Garrelt schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:48:
Ik heb de luxury juni 2023, zelf aangeschaft.
Geen idee wat al die software nummers betekenen.
Wellicht voor iemand anders interessant.
[Afbeelding]
Interessant, ik zie dat je een update hebt gekregen naar R67. Ik wist nog helemaal niet dat die ook uit is. Voor zo ver ik wist was R63 de nieuwste versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
Pjetrof schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 16:07:
[...]

Interessant, ik zie dat je een update hebt gekregen naar R67. Ik wist nog helemaal niet dat die ook uit is. Voor zo ver ik wist was R63 de nieuwste versie
Het engelse forum meldt ook dat R67 beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
Garrelt schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:37:
Remt onnodig te sterk bij voorganger die langzamer gaat en bij inhalen hetzelfde terwijl de voorganger op de nieuwe baan tig meters voor me zit. Daarom zet ik ACC uit bij druk verkeer. LKA zet ik voor elke rit op 'alarm'. Maar wellicht hebben ze gisteren SC77 ook geïnstalleerd die o.a. de radar software zou verbeteren. Heb ik nog niet kunnen testen.
ACC heeft in mijn MG4 het probleem dat, als je binnen de afstandszone op je voorligger komt, de auto niet alleen afremt maar ook blijft inhouden als je al aan het inhalen bent.
Verder kan ACC zomaar uitvallen. Lijkt samen te hangen met veel verkeer om de auto heen. En met een paar keer een waarschuwing van LKA. Maar ik heb dit nog van niemand anders gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sentitel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:28
Vanmorgen met Van Mossel MG Breda gebeld om een werkplaatsafspraak te maken. Ik heb namelijk het probleem dat als het buiten +24 graden (en zonnig) is mijn airco niet meer functioneert, hoe ik het ook instel. Koelen via de app werkt wel, maar uiteraard is 10 minuten dan niet genoeg als de auto een hele werkdag in de volle zon heeft gestaan. Ik had dit ook al aangegeven bij mijn servicebeurt in april, toen zeiden ze dat alles goed was, maarja, de airco werkt ook gewoon prima als het buiten niet te warm is.

De dame aan de telefoon gaf aan dat ze net een uur daarvoor met MG gebeld had, omdat ze een klant hadden met hetzelfde probleem. Nu schijnt het zo te zijn dat de auto op dat moment dan voorrang geeft aan het koelen van de accu, uit veiligheid. Klinkt logisch, maar aangezien ik zelden anderen hoor over dit probleem (en er ook veel MG4's in het warme Australië rijden) kan ik het mij niet voorstellen dat dit normaal is en ik het maar moet accepteren. Dus ik ben benieuwd, zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
Sentitel schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 22:19:
Vanmorgen met Van Mossel MG Breda gebeld om een werkplaatsafspraak te maken. Ik heb namelijk het probleem dat als het buiten +24 graden (en zonnig) is mijn airco niet meer functioneert, hoe ik het ook instel. Koelen via de app werkt wel, maar uiteraard is 10 minuten dan niet genoeg als de auto een hele werkdag in de volle zon heeft gestaan. Ik had dit ook al aangegeven bij mijn servicebeurt in april, toen zeiden ze dat alles goed was, maarja, de airco werkt ook gewoon prima als het buiten niet te warm is.

De dame aan de telefoon gaf aan dat ze net een uur daarvoor met MG gebeld had, omdat ze een klant hadden met hetzelfde probleem. Nu schijnt het zo te zijn dat de auto op dat moment dan voorrang geeft aan het koelen van de accu, uit veiligheid. Klinkt logisch, maar aangezien ik zelden anderen hoor over dit probleem (en er ook veel MG4's in het warme Australië rijden) kan ik het mij niet voorstellen dat dit normaal is en ik het maar moet accepteren. Dus ik ben benieuwd, zijn er meer mensen met dit probleem?
Komt me niet bekend voor. Ik heb deze week een paar keer gereden, steeds de airco vol aan met snelle koeling als resultaat (Comfort versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Nu online

Nergens last van. Is dat een model met warmtepomp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samvdheijden
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-07 13:51
....... Dus ik ben benieuwd, zijn er meer mensen met dit probleem?
Nergens last van qua koeling bij hogere temperaturen (Trophy long range model. Met warmtepomp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:38

Hier doet de compressor het heel soms niet. Dus geen verwarming in de winter en geen koeling in de zomer. Ik kan geen reden ervoor aanwijzen. Het lijkt geheel random. Afsluiten 10 minuten wachten en alles werkt weer naar behoren. Na het 2de jaars onderhoud "mag" ik nog een keer terugkomen om dit dmv. updates te verhelpen. Ik krijg op 1 augustus bij KIA Amersfoort hopelijk de juiste updates. BTW voor de versie freaks. R24 staat er nog steeds bij infotainment. Ik heb echter wel de ACC updates gehad.

MTVenusV151+esp32RS485+ShellyEmulatie·18ZP 6*APS 5.9WP·EaseeHome·MG4lux2023·ThemaV 7kW+esp32RS485

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentitel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:28
Bedankt voor jullie reacties! Ik dacht het al, aangezien ik er niemand over heb gehoord. In april hebben ze bij mij verschillende updates gedaan. De dame aan de telefoon gaf aan dat ze toen ook de HVAC hebben geüpdatet. Dat klinkt aannemelijk, want daarvoor week de temperatuur met instellen behoorlijk af.
wrak schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 09:00:
[...]
Hier doet de compressor het heel soms niet. Dus geen verwarming in de winter en geen koeling in de zomer. Ik kan geen reden ervoor aanwijzen. Het lijkt geheel random. Afsluiten 10 minuten wachten en alles werkt weer naar behoren. Na het 2de jaars onderhoud "mag" ik nog een keer terugkomen om dit dmv. updates te verhelpen. Ik krijg op 1 augustus bij KIA Amersfoort hopelijk de juiste updates. BTW voor de versie freaks. R24 staat er nog steeds bij infotainment. Ik heb echter wel de ACC updates gehad.
Dat klinkt als de gebruikelijke problemen die meerdere mensen hebben gehad. Die zouden met updates te verhelpen zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pjetrof
Pjetrof schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:16:
Herkennen mensen dit? Net een update gehad naar R63, en nu mag ik mijn laadpercentage niet meer instellen
[Afbeelding]
Tijd voor een update! Vanmorgen vroeg naar Tiel gereden in de hoop dat ze al mijn issues als sneeuw voor de zon zouden laten verdwijnen. 1,5 uur later kreeg ik de sleutel terug en was alles opgelost _/-\o_

Verrichte werkzaamheden:

- R63 geüpdatet naar R67 (is op eigen initatief gedaan, top!)
- Configuratie uitgevoerd middels SIPS (heeft het niet kunnen instellen van het maximale laadpercentage, en het niet kunnen instellen van de linker favorietknop op het stuurwiel opgelost)
- Een rondje gereden met de auto en de camera's opnieuw gecalibreerd (al is mij verteld dat de boel al goed gecalibreerd was).

Ik heb het nog niet gebruikt, en weet ook niet zo goed of ik het ga gebruiken, maar de vorige keer viel mij op dat er een tegel was bijgekomen om routeplanning met laadstops te gebruiken. Als je de navigatie via deze tegel opende, dan kon je er vervolgens niks mee. Na dit bezoek lijkt het nu ook mogeljik voor mij om dus laadstops te plannen via de auto-navigatie.

Wederom dus gratis reclame voor dit servicepunt, en zou zeker aanraden om bij deze garage langs te gaan als het in de buurt zit, al was het voor mij 1,5 uur rijden. Overigens genoeg plek om te werken terwijl je wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ik gebruik een wireless dongle for android auto in mijn MG4 standaard. Vaak werkt dit prima maar af en toe krijg ik een zwart scherm bij het opstarten. En dan krijg ik de android auto niet meer aan de gang, wat ik ook doe. Pas na auto uitzetten en paar minuten wachten lukt het wel. Meerdere mensen hier ervaring mee en een mogelijke oplossing?

En overweeg nu ook een aawireless aan te schaffen. Gebeurt dat ook wel eens met een aawireless zon zwart schern?

[ Voor 26% gewijzigd door mrme12345 op 08-07-2025 21:50 ]

energienerds.nl, gasloos, 11,5kWp, 14 kWh accu, EV, Atlantic WPB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:38
mrme12345 schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 21:44:
Ik gebruik een wireless dongle for android auto in mijn MG4 standaard. Vaak werkt dit prima maar af en toe krijg ik een zwart scherm bij het opstarten. En dan krijg ik de android auto niet meer aan de gang, wat ik ook doe. Pas na auto uitzetten en paar minuten wachten lukt het wel. Meerdere mensen hier ervaring mee en een mogelijke oplossing?

En overweeg nu ook een aawireless aan te schaffen. Gebeurt dat ook wel eens met een aawireless zon zwart schern?
Ik heb een AAwireless. Werkt prima ook met twee telefoons. Hij kiest voor de laatst gebruikte. Als je achteruit wegrijdt zonder dat aa is gestart krijg je een zwart scherm. Dit is na een paar minuutjes vanzelf weer opgelost. Niet ideaal maar als je het weet is er mee te leven. 🙂

MTVenusV151+esp32RS485+ShellyEmulatie·18ZP 6*APS 5.9WP·EaseeHome·MG4lux2023·ThemaV 7kW+esp32RS485

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
wrak schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 22:11:
[...]

Ik heb een AAwireless. Werkt prima ook met twee telefoons. Hij kiest voor de laatst gebruikte. Als je achteruit wegrijdt zonder dat aa is gestart krijg je een zwart scherm. Dit is na een paar minuutjes vanzelf weer opgelost. Niet ideaal maar als je het weet is er mee te leven. 🙂
Ja klopt, alleen ik moet altijd achteruit mijn oprit af en daarna is probleem niet opgelost bij mij. Blijft heel de tijd op zwart wat ik ook doe (cache verwijderen, opnieuw verbinden, auto uit en aan enz).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 10:02
mrme12345 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 08:52:
[...]

Ja klopt, alleen ik moet altijd achteruit mijn oprit af en daarna is probleem niet opgelost bij mij. Blijft heel de tijd op zwart wat ik ook doe (cache verwijderen, opnieuw verbinden, auto uit en aan enz).
Heb ik ook last van. Het beste kun je gewoon wachten tot alles opgestart is alvorens de auto in z'n achteruit te zetten. Wat bij mij overigens ook helpt is de wireless carplay adapter resetten, dan komt het ook weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Racemol schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 10:38:
[...]

Heb ik ook last van. Het beste kun je gewoon wachten tot alles opgestart is alvorens de auto in z'n achteruit te zetten. Wat bij mij overigens ook helpt is de wireless carplay adapter resetten, dan komt het ook weer goed.
Wat bedoel je met wireless carplay adapter resetten? Waar kan ik dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
mrme12345 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 10:39:
[...]

Wat bedoel je met wireless carplay adapter resetten? Waar kan ik dat doen?
USB kabel eruit rossen en opnieuw er in stoppen ;)
Ik heb zelfs gebruikers gezien die uiteindelijk een USB kabel met schakelaar hebben gekocht om dit wat makkelijker te maken.

[ Voor 20% gewijzigd door Racemol op 09-07-2025 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Racemol schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 10:41:
[...]

USB kabel eruit rossen en opnieuw er in stoppen ;)
Ja dat probeer ik ook altijd en meerdere keren (ook na 10 minuten rijden enz), maar als ik zwart scherm heb helpt niets meer helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
mrme12345 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 10:42:
[...]

Ja dat probeer ik ook altijd en meerdere keren (ook na 10 minuten rijden enz), maar als ik zwart scherm heb helpt niets meer helaas.
Hmm dat is gek, daar heb ik geen last van.
Pagina: 1 ... 66 67 Laatste