Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:04

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

gwnmikedus schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 20:38:
[...]

Het is toch tekenend hoe er zoveel verhalen zijn en hoe het bij mij inmiddels algemene kennis was dat Van Mossel niet direct de service biedt zoals het familiebedrijf je doet willen geloven.

Niet om ze nu ineens een paar veren in de reet te steken—want zo vanzelfsprekend en proactief was het allemaal nou ook weer niet… maar:

Vandaag ben ik gebeld door de vestigingsmanager van Van Mossel MG Rotterdam. Na overleg met de directie en de importeur is mij een nieuwe auto aangeboden. Ik had zelfs de keuze om een ander model te nemen, maar ik ga toch wederom voor de meest sexy EV van dit moment: de MY2024 MG4 XPower (voor zover ik weet nog niet officieel vrijgegeven).

De dagvaarding stond al in concept, en hoewel ik blij ben met een oplossing, blijft er een wrang gevoel hangen… Wat gaan ze nu met mijn oude auto doen? Wordt deze straks gewoon weer verkocht aan een nietsvermoedende koper? En hoe zit het met een eventuele kentekenboycot?

Ik houd jullie op de hoogte! 🚗💨
Dan hoop ik voor je dat deze wel trillingsvrij zal zijn…

Tevens ter info, je weet dat Van Mossel zelf de importeur is he. Dus dat overleg is waarschijnlijk in de spiegel geweest tussen de directie en de importeur.

Mr. T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTommie

TTommie

Racemol schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 09:23:
De app werkt hier, tenminste hij werkt zoals hij altijd "werkt".

Echter, ik wacht sinds november op een nieuwe laadpoort, maar krijg geen contact meer met VM. Mijn e-mails blijven onbeantwoord en de telefoniste kan enkel een terugbelnotitie aanmaken, die vervolgens niet wordt opgevolgd.

De auto laadt nog goed, maar de laadverlichting werkt niet. Het is toch van de zotte dat ik hier zelf voortdurend achteraan moet zitten? Zucht.
Dat moet je ook anders doen als je contact wil. Als je contact wil dan laat je je eerst naar de afdeling verkoop doorzetten. Die nemen graag de telefoon op, want wellicht centjes. Zodra je dan de verkoper aan de lijn hebt laat je je doorverbinden. Zo kom ik er vaak wel doorheen.

Rechtstreeks bellen heeft geen zin, ze nemen gewoon niet op en dan kom je na een paar keer over laten gaan in Breda uit. En de ervaring met een terugbelverzoek die niet gedaan wordt heb je al.

Mr. T.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:06
[...]

Het is toch tekenend hoe er zoveel verhalen zijn en hoe het bij mij inmiddels algemene kennis was dat Van Mossel niet direct de service biedt zoals het familiebedrijf je doet willen geloven.

Niet om ze nu ineens een paar veren in de reet te steken—want zo vanzelfsprekend en proactief was het allemaal nou ook weer niet… maar:

Vandaag ben ik gebeld door de vestigingsmanager van Van Mossel MG Rotterdam. Na overleg met de directie en de importeur is mij een nieuwe auto aangeboden. Ik had zelfs de keuze om een ander model te nemen, maar ik ga toch wederom voor de meest sexy EV van dit moment: de MY2024 MG4 XPower (voor zover ik weet nog niet officieel vrijgegeven).

De dagvaarding stond al in concept, en hoewel ik blij ben met een oplossing, blijft er een wrang gevoel hangen… Wat gaan ze nu met mijn oude auto doen? Wordt deze straks gewoon weer verkocht aan een nietsvermoedende koper? En hoe zit het met een eventuele kentekenboycot?

Ik houd jullie op de hoogte! 🚗💨
Mooi nieuws, ik dacht even te lezen Model Y :), had je in ieder geval geen gezeik gehad. Hoop dat je nieuwe wagen goed bevalt!

• gwnmikedus
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 31-05 13:52
-tom-562 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 22:21:
Krijg je daadwerkelijk het nieuwe MY? Ik heb op het Duitse MG4 forum gezien dat die een lichtgekleurde/grijze hemel hebben in het interieur. Juist een donkere hemel zou echt standaard moeten zijn in iedere auto :P

Jou huidige MG4 gaat wss gewoon weer de verkoop in.
Wat bedoel je met een kenteken boycot trouwens?
Dat is me inderdaad zo verteld… Ik ben benieuwd welke aanpassingen er allemaal zijn. Een snellere chip voor de infotainment zou zeker niet misstaan. 😅

Over de hemelbekleding: ik zou het wel raar vinden als een donkere hemel helemaal geen optie meer is. Als het zoals in China is met een panoramadak, dan is dat prima, maar een volledig licht interieur zonder keuze zou toch een vreemde zet zijn.

We gaan het zien! Mocht iemand in de tussentijd meer info over de specs hebben, laat het vooral weten. De term MY24 (nee, geen Model Y 😆) lijkt per land/regio anders te zijn. Op YouTube zie ik genoeg video’s over de MY24, maar dat lijkt vaak gewoon de huidige 2023-versie te zijn.

De kenteken boycot is ik deel kenteken en hoop dat iemand dan via Google op dit topic en berichten uitkomt 😬

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2XiUyL-g07lcaygc-vLQpg6FgEE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rQzGJnD7OOFgSpA2Rja0poK0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door gwnmikedus op 14-02-2025 02:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:54

-tom-562

Oliesjeik

gwnmikedus schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 10:32:
[...]

Dat is me inderdaad zo verteld… Ik ben benieuwd welke aanpassingen er allemaal zijn. Een snellere chip voor de infotainment zou zeker niet misstaan. 😅

Over de hemelbekleding: ik zou het wel raar vinden als een donkere hemel helemaal geen optie meer is. Als het zoals in China is met een panoramadak, dan is dat prima, maar een volledig licht interieur zonder keuze zou toch een vreemde zet zijn.

We gaan het zien! Mocht iemand in de tussentijd meer info over de specs hebben, laat het vooral weten. De term MY24 (nee, geen Model Y 😆) lijkt per land/regio anders te zijn. Op YouTube zie ik genoeg video’s over de MY24, maar dat lijkt vaak gewoon de huidige 2023-versie te zijn.

De kenteken boycot is ik deel kenteken en hoop dat iemand dan via Google op dit topic en berichten uitkomt 😬
https://www.mg4-forum.de/...it-software-r30/?pageNo=1
Hier staat het e.e.a. beschreven over MY24, in Duitsland dan

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-05 10:13
[...]

Mooi dat het goed komt.

Wat " meest sexy EV van dit moment" betreft, dan bedoel je puur de prijs per pk neem ik aan :9
Henno Keers schreef op maandag 3 februari 2025 @ 14:49:
[...]
130 Km/h met een EV rijden.... tjee... Geen wonder die hoge kW / 100 Km waardes. 130 of meer rijden is meer iets voor een ICE of hybride.
Daar moet je met een EV niet aan beginnen en snel omdenken.
Omdenken? Ik rij ook regelmatig lange stukken 150km/h (woon niet in de randstad en kom vaak over de grens), was mij niet bekend dat ik bij de overstap naar een EV verplicht achter vrachtwagens moest gaan hangen, of na 19u een soort rijdend obstakel moest vormen voor het verkeer dat met 140km/h achterop komt.

<zonder gein> de mindset dat je opeens heel langzaam moet rijden is toch geen EV ding? Vooraf weten wel ja, ik laad me suf nu, maar wist waar ik aan begon ;)

[ Voor 40% gewijzigd door _Anvil_ op 14-02-2025 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Anvil_
<mag weg>

[ Voor 98% gewijzigd door _Anvil_ op 14-02-2025 11:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-05 07:07
Die discussie komt vaak voor, vooral bij "nieuwe" EV-rijders, maar ik blijf erbij dat hard rijden bij ICE-voertuigen net zo onzuinig is. Het valt alleen minder op omdat de actieradius daar standaard veel hoger ligt. In de praktijk, zoals Anvil treffend zegt, laad je je natuurlijk wel suf, maar er is natuurlijk niemand die je ervan weerhoudt om stevig "gas" te geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• samvdheijden
  • Laatst online: 19:15
_Anvil_ schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 09:02:

<zonder gein> de mindset dat je opeens heel langzaam moet rijden is toch geen EV ding? Vooraf weten wel ja, ik laad me suf nu, maar wist waar ik aan begon ;)
En, ook een ICE gaat meer zuipen hoe harder je gaat rijden. Dat is niet exclusief voorbehouden aan EV's.

Overigens, ik mag vanaf volgende week ook bij de MG4 club aansluiten! Trophy extended range gekocht, kan volgende week worden opgehaald. Mijn eerste EV. Zin an! Hopen dat het allemaal een beetje goed komt qua software als ik zo eens mee lees. (Maar ook dat lijkt niet exclusief voorbehouden te zijn aan MG :+ ) En tijdens de proefrit geen trillingen kunnen ontdekken in het stuur. De befaamde VM service gaan we meemaken. Tot vooralsnog, tevreden over de communicatie (maar dat gaat nu natuurlijk alleen nog over de aankoop)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwnmikedus
  • Laatst online: 31-05 13:52
_Anvil_ schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 09:02:
[...]

Wat " meest sexy EV van dit moment" betreft, dan bedoel je puur de prijs per pk neem ik aan :9

[...]
Nee oprecht ik vind echt maar heel weinig EV’s (of überhaupt auto’s van de laatste jaren) mooi. Vooral aan de voorkant ziet alles er vaker uit als platte eenheidsworst. Ik ben toch m’n BMW nieren gewend denk ik 🫣
samvdheijden schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 12:00:
[...]

En, ook een ICE gaat meer zuipen hoe harder je gaat rijden. Dat is niet exclusief voorbehouden aan EV's.

Overigens, ik mag vanaf volgende week ook bij de MG4 club aansluiten! Trophy extended range gekocht, kan volgende week worden opgehaald. Mijn eerste EV. Zin an! Hopen dat het allemaal een beetje goed komt qua software als ik zo eens mee lees. (Maar ook dat lijkt niet exclusief voorbehouden te zijn aan MG :+ ) En tijdens de proefrit geen trillingen kunnen ontdekken in het stuur. De befaamde VM service gaan we meemaken. Tot vooralsnog, tevreden over de communicatie (maar dat gaat nu natuurlijk alleen nog over de aankoop)
Gefeliciteerd en ook welkom bij de club 🙌! Die trilling is voor zover ik weet ook enkel voorbehouden aan de xpower, dus volgens mij hoef je nergens zorgen om te maken. Misschien wel goed opletten bij aflevering dat de ramen van binnen goed zijn schoongemaakt (bij mij was er echt een viezige witte laag), anders kun je airco op standje volledig houden bij het wegrijden 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Mijn standard heeft vanaf dag 1 ook al trillingen. Dus zeker niet alleen de xpower. Ik wil de pret niet drukken trouwens 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

gwnmikedus schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 22:15:
[...]

Nee oprecht ik vind echt maar heel weinig EV’s (of überhaupt auto’s van de laatste jaren) mooi. Vooral aan de voorkant ziet alles er vaker uit als platte eenheidsworst. Ik ben toch m’n BMW nieren gewend denk ik 🫣

[...]

Gefeliciteerd en ook welkom bij de club 🙌! Die trilling is voor zover ik weet ook enkel voorbehouden aan de xpower, dus volgens mij hoef je nergens zorgen om te maken. Misschien wel goed opletten bij aflevering dat de ramen van binnen goed zijn schoongemaakt (bij mij was er echt een viezige witte laag), anders kun je airco op standje volledig houden bij het wegrijden 😬
Ik vind de MG4 best een fraaie auto om te zien, maar er zijn m.i. wel een paar flinke design missers.
De auto staat te hoog op zijn poten, standaard zou die gewoon 5cm lager moeten zijn. De wielen staan veel te ver naar binnen, die hadden 20mm verder naar buiten moeten staan. De wielkasten zijn ook niet echt goed gevuld vind ik.
De "sportieve" voorkant komt dan veel beter tot zijn recht.
Het was ook mooier geweest als het zwarte plastic van de onderlip en die "sierstrips" op de deuren ook gewoon in kleur gespoten waren (als optie evt.). Ik ben om die reden ook bewust een zwarte MG4, dan valt dat minder op (en in heb altijd zwarte auto's gehad :P). Alhoewel ik dat donkergrijze ook wel echt een mooie kleur vind op een MG4

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Anvil_
Blijft mooi, de oogkleppen die autoliefde soms oplevert, positief bedoeld, ben al mn halve leven liefhebber van alles van een 540i tot een getunede Mondeo en je ziet dit bij de meeste merkfora;)

Ik denk dat qua design, verfijndheid en soepelheid van de aandrijflijn merken als Tesla, Lucid en tegenwoordig ook Zeekr toch wel een tandje hoger staan ;)

Als ik in de review filmpjes zie hoe lomp en ongecontroleerd de pk's van die X power op de weg komen, dan doet mijn oude Model S uit 2018 het wel heel soepel en rustig met evenveel pk's.. Maar goed appels en peren, ooit koste dat hok van mij 95K en tesla doet dit al 14 jaar inmiddels.

Die MG's doen me een beetje denken aan de eerste Skoda Octavia's destijds, ongeëvenaard in bang for buck! Ik vind de prijs van een model s sowieso niet meer te rechtvaardigen, een model 3 doet rationeel gezien 85% van wat een s kan voor minder dan de helft van de prijs.

Ben echt stomverbaasd over hoe scherp die Mg's geprijsd zijn, snap nu wel waarom je ze zo vaak ziet. Als ze na 4 jaar uit de zakelijke lease komen rollen (zoals de model 3 nu ongeveer), wordt elektrisch rijden pas echt betaalbaar voor de kleinere beurzen, goede zaak.
samvdheijden schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 12:00:
[...]

Volgens mij is het toch echt wel een feit dat het verbruik van een eV van laten we zeggen 100 tot 130km/h meer stijgt dan dat van een ICe hoor, is hier op Tweakers al vaker besproken.

[ Voor 22% gewijzigd door _Anvil_ op 15-02-2025 09:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Design is natuurlijk super persoonlijk :P ik vind b.v. een model X of Y echt gewoon dikke walrussen qua design :P de eerste generatie model 3 vind ik de voorkant weer niet mooi van (de laatste facelift ziet er echt stukken beter uit).
Qua aandrijflijn, ik heb er nog nooit mee gereden, maar ik kan mij best voorstellen dat het bij een snelle Tesla wss wat geraffineerder gaat dan een X-Power. Maar ook dat heeft wel z'n charme natuurlijk :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• STIMPPYYY
-tom-562 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 10:18:
Design is natuurlijk super persoonlijk :P ik vind b.v. een model X of Y echt gewoon dikke walrussen qua design :P de eerste generatie model 3 vind ik de voorkant weer niet mooi van (de laatste facelift ziet er echt stukken beter uit).
Qua aandrijflijn, ik heb er nog nooit mee gereden, maar ik kan mij best voorstellen dat het bij een snelle Tesla wss wat geraffineerder gaat dan een X-Power. Maar ook dat heeft wel z'n charme natuurlijk :P
Heb 5 jaar een performance gereden. Die is idd iets soepeler. Maar om nou te zeggen, daar zit mega veel verschil in dat niet. Gaat met name om stoppen. Verder is de MG4 qua rijeigenschappen als auto gewoon fijner. Beter geveerd en stiller. Ook de klappen worden veel beter opgevangen. Dit was wel Model 2020 en dus ouder.

Als je geen trillingen hebt oid is de MG4 op dit moment veel bang for buck zeg maar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Racemol
Ik vind de voorkant van de MG4 ook erg mooi en ben dan weer niet te spreken over de model X en Y van Tesla. De model 3 vind ik wel erg mooi.

Wat betreft de wielen in verhouding tot de wielkasten: bij het oudere Luxury model (en volgens mij ook bij de Comfort- en Standaardmodellen) zijn de banden wat mij betreft te smal en te klein. De 215r17-banden ogen simpelweg te klein en te iel, terwijl de latere modellen met 235r18-banden er veel beter uitzien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Capital_G
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-05 17:07
_Anvil_ schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 09:10:
Volgens mij is het toch echt wel een feit dat het verbruik van een eV van laten we zeggen 100 tot 130km/h meer stijgt dan dat van een ICe hoor, is hier op Tweakers al vaker besproken.
Dit is gewoon basisschool natuurkunde. De luchtweerstand neemt toe met hogere snelheid, aandrijflijn kan daar geen verschil in maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Racemol
Capital_G schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 21:48:
[...]

Dit is gewoon basisschool natuurkunde. De luchtweerstand neemt toe met hogere snelheid, aandrijflijn kan daar geen verschil in maken.
Ik heb het nog niet zo lang geleden in dit topic besproken, en iemand kwam toen met grafieken die aantoonden dat een ICE-voertuig (met verbrandingsmotor) net zo onzuinig is bij hogere snelheden als een EV. Al verschilt dit nog wel afhankelijk van de bron. Hoewel een EV doorgaans zwaarder is door de batterijen, merk je daar bij constante snelheden in de praktijk weinig van.
Het betrof deze grafiek / post.

Een belangrijk verschil is dat een ICE-voertuig slechts ongeveer 30% van de brandstofenergie omzet in beweging, terwijl een EV dit met zo’n 90% efficiëntie doet. Hierdoor wordt een ICE-voertuig relatief zwaarder getroffen bij hogere snelheden. Door de lagere efficiëntie gaat bij de exponentiële toename van de benodigde energie relatief meer potentiële energie verloren aan luchtweerstand dan bij een EV.

Daarnaast, is een elektromotor weer super efficient bij lagere belasting en minder efficient bij hogere belasting.

Wat dit betekent voor de actieradius? Ik denk dat boven de 120 km/u de ICE-voertuigen het winnen qua bereik, maar dat komt vooral omdat EV’s bij lagere snelheden juist extreem efficiënt zijn. Dat efficiëntievoordeel verlies je bij een hogere belasting van de elektromotor.

Het blijft een interessant onderwerp met meerdere “waarheden”, afhankelijk van hoe je het bekijkt.

[ Voor 29% gewijzigd door Racemol op 15-02-2025 22:35 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• weszzer
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 21-05 16:31
Gister de mg4 lux. Mogen ophalen, stuk gereden, en gelukkig nog nergens rare dingen van LKA of iets gehad. Werkte relaxt zoals het hoort.

Wat een fijne auto! Wij zijn er erg blij mee.

Voor het eerst gisteravond aan lader gedaan, dat lukte mij niet dus even buurman erbij gehaald en lade perfect! 80% ingesteld en stopte daar ook.

Tot nu toe niks negatiefs mee gemaakt.

Hopelijk blijft dit zo. En van Mossel purmerend hebben ons perfect geholpen! Aardige man, vriendelijk behulpzaam.

Moet alleen nog even zoeken waar ik de software kan vinden welke wij hebben.

Tot nu toe super te vreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
  • Laatst online: 30-05 21:36
Vraagje.
Vóór de laatste update naar R63 had ik de welkomsboodschap in het Nederlands aan staan: zet ELK uit.
Na de update merkte ik dat ik in het engels begroet werd. Krijg hem niet op NL. Zie NL ook niet meer als taaloptie.
Is dat bij jullie ook zo na de R59/R63 update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 22:24
[b]gwnmikedus in "Het grote MG4 topic"gwnmikedus schreef op vrijdag 14 februari 2025

De trilling zit in mijn thropy helaas, maar dat zou opgelost moeten zijn in de nieuwere leveringen.
alle mg4s voor 28 okt 2023 kunnen dit probleem hebben.
Nu rij ik lease dus niet zo'n probleem, de vervangende auto rijd ook prima.
4,5 maanden staat hij nu bij de garage... I wacht rustig af.
Wat ze ook niet vertellen is dat de stem bediening alleen in het engels kan en dat is niet te doen.

ehhh.. noppes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Anvil_
Capital_G schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 21:48:
[...]

Welke basisschool zat jij dat daar natuurkunde gegeven werd ? :P

Laat ik het zo zeggen: als ik een snelle (>150km/h) rit met mn vorige auto (2.5T benzine) maakte, steeg het verbruik niet zo extreem snel als relatief vergeleken met mn huidige Model s 75D. Die laatste is zwaarder, maar heeft juist een lagere Cw waarde en daar gaat het hier inderdaad om (op het VWO gelukkig wel natuurkunde gehad :P )

Ander voorbeeld: als jij 200+ gaat rijden met je EV in Duitsland, sta je binnen 40 min leeg bij de lader. Een V8 benzine die meerijdt kan dan veeeeeeeeel langer doorrijden. De "range impact" is lager bij een ICE.. En dit is een feit ja, zelf onderzocht ;)

Zie ook de reactie van @Racemol hierboven... Wel een interessante discussie ja, volgens mij legde iemand anders het op tweakers zo uit: een ICE is van zichzelf al zo inefficiënt, dat het hogere verbruik op snelheid relatief gezien meevalt..

Grappig detail is ook dat er van die 440(?)pk van mij S 75D (met uncorked vermogensupgrade) bar weinig overblijft op hoge snelheden, een ICe met <300pk kruipt er gewoon weer langs! Je voelt echt dat het vermogen steeds meer afgeknepen wordt.. Leugens en propaganda van Elon dus! :9

[ Voor 27% gewijzigd door _Anvil_ op 17-02-2025 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszzer
Vraagje: auto laad nu aan een 22kw lader en ik krijg maar 9.8/9.9 kw binnen. En sta als enige aan fr lader.. het is een originele mg4 lader. Ga er vanuit dat het een 22kw laadkabel is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZC-zWFt6c-EC62NeAMxNlCGlOF4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sNmUOTBkzVQkWP7bUqqWtqGF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

weszzer schreef op maandag 17 februari 2025 @ 09:51:
Vraagje: auto laad nu aan een 22kw lader en ik krijg maar 9.8/9.9 kw binnen. En sta als enige aan fr lader.. het is een originele mg4 lader. Ga er vanuit dat het een 22kw laadkabel is.

[Afbeelding]
Dat klopt, jouw MG4 heeft een ingebouwde AC 3-fase lader tot 11kW. Wat laadverliezen er af en je komt op jouw waardes uit.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszzer
Ow oke! Jammer dat nooit de 22kw kan halen.
Dacht dat dat wel mogelijk was, maar bedankt! Weer wat wijzer haha d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

weszzer schreef op maandag 17 februari 2025 @ 10:11:
Kan wel, maar dan moet je naar een DC (snel)lader gaan :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-05 22:54

cooper_s1

MINI&#039;s rule

Geen idee of het hier zou mogen maar zou er iemand misschien geïntereseerd in het overnemen van een leasecontract (zakelijk) van een MG4 van vorig jaar? Ik wil misschien van werkgever veranderen en kan de auto niet meenemen daarnaartoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-05 12:03
Dan had je een ander merk moeten rijden. 22KW is een zelfzaamheid maar ik ben er wel over te spreken. Als de palen het ondersteunen (zijn er vrij veel) kan je toch net ff wat meer prik binnen halen. Handig bij boodschappen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05 08:31
Heb een keer een renault zoe hier gehad aan de thuislader, die deed 17kW was niet slecht. Binnen een uur helemaal vol. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racemol
We mogen nog blij zijn met die 3 fase 11kW, in sommige landen (de UK bijvoorbeeld) zit er maar een 1 fase AC converter van ik geloof 7kW in.

Opzich ben ik meestal in een halve werkdag klaar met laden, mits ik natuurlijk niet te leeg ben dus voor mij werkt die 11kW prima. Belangrijkste voor mij is die 140 kW DC lader, die is onderweg echt meer dan voldoende gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Racemol schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 22:24:
We mogen nog blij zijn met die 3 fase 11kW, in sommige landen (de UK bijvoorbeeld) zit er maar een 1 fase AC converter van ik geloof 7kW in.

Opzich ben ik meestal in een halve werkdag klaar met laden, mits ik natuurlijk niet te leeg ben dus voor mij werkt die 11kW prima. Belangrijkste voor mij is die 140 kW DC lader, die is onderweg echt meer dan voldoende gebleken.
De Standard (die ik rij) heedt een 1 fase lader. Maar idd in sommige landen zit die ook in de duurdere versies...
Voor mij persoonlijk niet echt een probleem, aangezien ik een eigen oprit heb. Vind ik het alleen jammer dat ik de auto nu niet snel met zonnestroom vol kan laden.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTommie

TTommie

Racemol schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 22:24:

Tja, dat ze in de UK een 1 fase lader hebben is voor hen geen probleem.

Ieder land doet de dingen anders en in de UK is het het normaal om een dikke 1 fase lijn te hebben in plaats van 3 kleine fases wat wij hebben als huisaansluiting.

De meeste zouden in de UK dus niet gelukkig worden van een MG met een 3 fase lader.

Mr. T.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jony23
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 30-05 15:30
Nieuws uit Australië:
gerucht gaat dat de R63 softwareversie via OTA zal gaan worden gepushed. Daarnaast heeft MG geluisterd naar zijn klanten die om wireless verbinding met Android Auto/Apple CarPlay willen. Men is nu een usb-device aan het testen die voor MG (niet alleen de 4) beschikbaar moet komen.

Let wel, eea is nog niet echt officieel bevestigd door MG, maar dit zijn wel zaken die de MG beter maken. Niet voor iedere update naar van Mossel 😉.

Link: YouTube: 2 Surprise New Features Australian MG4?

• Vaevictis_
Jony23 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 22:37:
Nieuws uit Australië:
gerucht gaat dat de R63 softwareversie via OTA zal gaan worden gepushed. Daarnaast heeft MG geluisterd naar zijn klanten die om wireless verbinding met Android Auto/Apple CarPlay willen. Men is nu een usb-device aan het testen die voor MG (niet alleen de 4) beschikbaar moet komen.

Let wel, eea is nog niet echt officieel bevestigd door MG, maar dit zijn wel zaken die de MG beter maken. Niet voor iedere update naar van Mossel 😉.

Ik vrees dat ze dit alleen per regio gaan doen waar MG populair is zoals AU en Thailand. Zie ook eerder met batterij garantie en andere OTA updates. Ze voeren een lokaal beleid dus ben bang dat EU niets krijgt want is toch een nice markt voor ze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 30-05 21:29
Jony23 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 22:37:
Nieuws uit Australië:
gerucht gaat dat de R63 softwareversie via OTA zal gaan worden gepushed. Daarnaast heeft MG geluisterd naar zijn klanten die om wireless verbinding met Android Auto/Apple CarPlay willen.
[KNIP]
maar dit zijn wel zaken die de MG beter maken. Niet voor iedere update naar van Mossel 😉.

Normaal zou ik je helemaal gelijk geven, maar in dit geval niet. Ik heb uit meerdere berichten begrepen dat in R63 het niet meer mogelijk is om vanuit AA (GMaps navi bijv.) níet meer naar beneden te kunnen swipen om je stoel/stuurverwarming etc aan te passen. Dan moet je dus voor iets simpels als stoelverwarming één standje aan te passen, weer net als in R30 de home knop indrukken, naar beneden vegen, je stoelknop zoeken, terug omhoog vegen en weer helemaal verweg de AA knop in te drukken. Dat noem ik wel een flinke achteruitgang t.o.v. hoe het nu is.

Daarom was ik iig van plan om de R63 over te slaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jony23
Ook ik rijd nu met R63 rond en deze heeft weer verbeteringen opgeleverd.
Ik moet je gelijk geven dat iedere software- "verbetering" ook weer de nodige bugs oplevert.
Zo zou het niet mogen zijn, maar bij MG is het gebruikelijk jammergenoeg.

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:35
Ives schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 08:06:
[...]

Status update na bijna 2 maanden: ze weten al meer. Ze hebben namelijk dit onderdeel van 3500 euro vervangen en kunnen nu met zekerheid zeggen dat... het dat alleszins niet was. Er worden nieuwe "metingen" genomen en naar MG doorgestuurd.
Volgende statusupdate in mijn saga: blijkbaar was de oorzaak een kabelbreuk of slechte verbinding in het kabelharnas naar de remcomputer. Deze is vervangen en ik heb de wagen terug, werkt weer zoals voordien. Software updates hebben ze niet gedaan, wel een reset van de FICM zo lijkt.

Vandaag belde de garagist om te zeggen dat hij opnieuw binnen moet, want in de dik 2 maanden dat hij bij hen heeft gestaan is er een service bulletin/recall gekomen die ze moeten uitvoeren om de garantie uitbetaald te krijgen :| Dus morgen "even" langskomen.

// Edit: op de leverbon stond vermeld dat het een update mbt lane keep assist was, hopelijk dat dit systeem nu wat beter werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door Ives op 21-02-2025 14:12 ]

• Mg4gebruiker
Je kunt ook twee keer snel op de airco knop drukken. Daarna instellen en via de pijl sluiten. AA komt dan weer tevoorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul van Druten
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-05 14:54
Mg4gebruiker schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 17:43:
Je kunt ook twee keer snel op de airco knop drukken. Daarna instellen en via de pijl sluiten. AA komt dan weer tevoorschijn.
:o Dat werkt hier niet: Instellen gaat amper want na 2 seconden floept het airco scherm weer terug.
(Ik heb nog het oude 'mooie' airco scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
Paul van Druten schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 16:48:
[...]

:o Dat werkt hier niet: Instellen gaat amper want na 2 seconden floept het airco scherm weer terug.
Maar dan heb jij ook oude software mag ik aannemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje44magnum
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 20:24
twowheeler schreef op maandag 17 februari 2025 @ 11:48:
[...]

Dan had je een ander merk moeten rijden. 22KW is een zelfzaamheid maar ik ben er wel over te spreken. Als de palen het ondersteunen (zijn er vrij veel) kan je toch net ff wat meer prik binnen halen. Handig bij boodschappen bijvoorbeeld.
Moet je wel 3 x 35 amp
Binnen hebben liggen
€1300 meer vastrecht per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:31
Paul van Druten schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 16:48:
[...]

Idem, R24 op een bijna 2 jaar oude luxury. Wel een getemde acc. Bij snel drukken op de ac knop schakelt de ac uit aan en krijg ik heeeel even het bij mij nog klassieke klimaatscherm te zien. Ben benieuwd of dat na de beurt in mei nog hetzelfde is.

MTVenusV151+esp32RS485+ShellyEmulatie·18ZP 6*APS 5.9WP·EaseeHome·MG4lux2023·ThemaV 7kW+esp32RS485

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Edje44magnum schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 20:13:
[...]

Moet je wel 3 x 35 amp
Binnen hebben liggen
€1300 meer vastrecht per jaar
Ach... Er zijn maar genoeg luxe woningen tegenwoordig met 3x 63A...
All electric woning met 2 laadpalen, veel zonnepanelen, dubbele stoomovens en badkamers met Sunshowers enz enz
Dan moet je wel zo'n zware aansluiting aanvragen

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lej333
  • Laatst online: 03-03 11:08
Ik weet niet of deze vraag ergens al was gesteld. Ik ben momenteel aan het experimenteren met laden via Tesla superchargers. Maar merk bij 4x laden dat ik met v2 superchargers altijd max 70kw krijg, bij v3 krijg ik dan wel 110kw. Maar nooit maximale vermogen. Momenteel sta ik bij de supercharge in Gouda waar t redelijk rustig is maar krijg er ook max 70kw. Iemand hier bekend mee, of is t beperking vanuit Tesla? Ik heb een abonnement op afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:29
lej333 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 22:01:
Ik weet niet of deze vraag ergens al was gesteld. Ik ben momenteel aan het experimenteren met laden via Tesla superchargers. Maar merk bij 4x laden dat ik met v2 superchargers altijd max 70kw krijg, bij v3 krijg ik dan wel 110kw. Maar nooit maximale vermogen. Momenteel sta ik bij de supercharge in Gouda waar t redelijk rustig is maar krijg er ook max 70kw. Iemand hier bekend mee, of is t beperking vanuit Tesla? Ik heb een abonnement op afgesloten.
Welke uitvoering heb je? Hier met een luxury "gewoon" ~130kw bij tesla. Ik gebruik wel een half uur van te voren de inteligent battery heating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lej333
savale schreef op zondag 23 februari 2025 @ 22:11:
[...]

Welke uitvoering heb je? Hier met een luxury "gewoon" ~130kw bij tesla. Ik gebruik wel een half uur van te voren de inteligent battery heating.
Ik heb Standard die max 140kw kan laden. Bij Fastned oid krijg ik die vermogen wel. De keren dat ik bij Tesla heb geladen, heb ik wel zonder preheating gedaan.

[ Voor 9% gewijzigd door lej333 op 23-02-2025 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
lej333 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 22:45:
[...]

Ik heb Standard die max 140kw kan laden. Bij Fastned oid krijg ik die vermogen wel. De keren dat ik bij Tesla heb geladen, heb ik wel zonder preheating gedaan.
Ik heb tijdens vakantie altijd bij Telsa geladen en haalde eigenlijk altijd wel 120+ kW maar het is natuurlijk ook erg afhankelijk van je SoC niveau. Hoe lager je accu des te sneller kun je laden.

En je zegt dat je "Standard" model heb maar bedoel je wellicht Comfort of Luxury? Want het standard model zou tot max 88 kW moeten kunnen laden. Pas de hogere modellen gaan tot 140 KW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lej333
Racemol schreef op zondag 23 februari 2025 @ 23:21:
[...]

Ik heb tijdens vakantie altijd bij Telsa geladen en haalde eigenlijk altijd wel 120+ kW maar het is natuurlijk ook erg afhankelijk van je SoC niveau. Hoe lager je accu des te sneller kun je laden.

En je zegt dat je "Standard" model heb maar bedoel je wellicht Comfort of Luxury? Want het standard model zou tot max 88 kW moeten kunnen laden. Pas de hogere modellen gaan tot 140 KW.
Ik heb de modellen beetje door elkaar gehaald. Ik bedoelde inderdaad Comfort. Ik kwam gisteren met 11% aan, dan zou ik dus in praktijk boven 100kw moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

lej333 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 22:45:
[...]

Huh, de Standard kan maar tot 88kW?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lej333
-tom-562 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:43:
[...]

Huh, de Standard kan maar tot 88kW?
Ja dat klopt, ik had mij vergist. Ik heb Comfort :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jony23
Over een paar maanden komt voor velen de zomervakantie weer in beeld. Met de MG geen enkel probleem gehad om in het buitenland te laden. Abbonement bij Tesla voor een maand en goedkoop laden overal.

Ik zie dat Tesla in Oostenrijk niet meer per Kw de kosten bepaald, maar nu per minuut én afhankelijk van de laadsnelheid:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LxjZX4yKabgMncOwyN6yK3ZzT_Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xEXRFJhtsjzj390oj0kXn83v.png?f=fotoalbum_large

Even grof gerekend betaalde ik hier vorig jaar voor 42 Kw € 17,22, maar wordt dit nu bijna € 30.
Gezien de laadcurve van mijn lux zit je tot 60% aan de dure kant.
In de andere Europese landen blijft het laden per Kw. Tip voor diegenen die Oostenrijk aan doen of er doorheen rijden én moeten laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Jony23 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 14:13:
Over een paar maanden komt voor velen de zomervakantie weer in beeld. Met de MG geen enkel probleem gehad om in het buitenland te laden. Abbonement bij Tesla voor een maand en goedkoop laden overal.

Ik zie dat Tesla in Oostenrijk niet meer per Kw de kosten bepaald, maar nu per minuut én afhankelijk van de laadsnelheid:
[Afbeelding]

Even grof gerekend betaalde ik hier vorig jaar voor 42 Kw € 17,22, maar wordt dit nu bijna € 30.
In de andere Europese landen blijft het laden per Kw. Tip voor diegenen die Oostenrijk aan doen of er doorheen rijden én moeten laden.
Wat een rare manier van het belasten. Heeft Tesla een statement gegeven waarom ze dit op deze manier berekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
Jony23 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 14:13:

[Afbeelding]

Speciaal, als ik even mijn beste Excel kunsten bovenhaal kom ik op volgende prijs (y-as) en laadvermogen (x-as)
Rond de 130kW valt de prijs maw nogal mee, maar aan 100 kW is hij erg duur?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lLBedglNAK0sfEIUcn_qOeCShpg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Jgn01oBS1Yxhb8MM8Xx3ex12.png?f=fotoalbum_large

Hint: laad zeker niet van 97 naar 100% want je betaalt 8 euro per kWh of meer met wat pech, deze punten heb ik niet weergegeven op de grafiek omdat anders het overzicht kwijt is.

Ivm waarom dit zo is, misschien omdat energie verkopen per kWh daar verboden is of andere wetten voor gelden?

[ Voor 8% gewijzigd door Ives op 26-02-2025 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henno Keers
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 29-05 15:13
deathmonkey schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 14:54:
[...]

Wat een rare manier van het belasten. Heeft Tesla een statement gegeven waarom ze dit op deze manier berekenen?
Compensatie voor de 45% daling van de verkoop aantallen van Tesla? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
deathmonkey schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 14:54:
[...]

Oostenrijk is gebruikelijk om per minuut te betalen. Is niet tesla eigen helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ron6
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 30-05 18:19
Vaevictis_ schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 17:53:
[...]

Oostenrijk is gebruikelijk om per minuut te betalen. Is niet tesla eigen helaas.
Je zou ook kunnen overwegen een Ionity passport aan te schaffen (11,95 per maand. Per maand opzegbaar). Je betaalt dan €0,39 per kWh, ook in Oostenrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jony23
Tesla heeft veel klachten ontvangen van Tesla-rijders mbt de sterk gestegen prijzen. Oorzaak van de wijziging van betalen per Kw naar minuut geeft Tesla Oostenrijk niet.
Men komt nu met volgende mededeling:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Di68RrcFAGK44kS3LQwoWPGTBZE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iaHJGea8DbWzymnyRMBoJOZX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
Jony23 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:21:
Tesla heeft veel klachten ontvangen van Tesla-rijders mbt de sterk gestegen prijzen. Oorzaak van de wijziging van betalen per Kw naar minuut geeft Tesla Oostenrijk niet.
Men komt nu met volgende mededeling:
[Afbeelding]
Oorzaak is waarschijnlijk dat voor de verkoop van elektriciteit per kWh een bepaalde meetnauwkeurigheid of certificatie (eg MIID) vereist is, die tesla niet heeft. En bij gevolg niet mag verkopen per kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-05 18:29
Ives schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:25:
[...]

Oorzaak is waarschijnlijk dat voor de verkoop van elektriciteit per kWh een bepaalde meetnauwkeurigheid of certificatie (eg MIID) vereist is, die tesla niet heeft. En bij gevolg niet mag verkopen per kWh.
elke vorm van energie verkopen in Duitsland en Oostenrijk moet hieraan voldoen, voor tijd en hoeveelheid. Dit weet ik omdat ik in deze omgeving werkzaam ben. de SuCs houden zich hier helemaal niet aan, dus allemaal heel bijzonder maar goed, dat zal niet uitmaken dus. Eenheden tijd en hoeveelheid energie moeten aan zelfde wetgeving gehouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Heinemancp schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 10:20:
[...]

elke vorm van energie verkopen in Duitsland en Oostenrijk moet hieraan voldoen, voor tijd en hoeveelheid. Dit weet ik omdat ik in deze omgeving werkzaam ben. de SuCs houden zich hier helemaal niet aan, dus allemaal heel bijzonder maar goed, dat zal niet uitmaken dus. Eenheden tijd en hoeveelheid energie moeten aan zelfde wetgeving gehouden worden.
Dit betreft het zgn Eichrecht, dat is een hele set met regelen waardoor energiehoeveelheden en tarieven vooraf en tijdens het laden duidelijk moeten zijn. Maar staat los van de verplichting om in Oostenrijk per minuut af te rekenen. Heb net in Duitsland geladen en dan zie je altijd in de app en display gegevens van de laadsessie en transactie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heinemancp
Vaevictis_ schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 12:52:
[...]

Dit betreft het zgn Eichenrecht, dat is een hele set met regelen waardoor energiehoeveelheden en tarieven vooraf en tijdens het laden duidelijk moeten zijn. Maar staat los van de verplichting om in Oostenrijk per minuut af te rekenen. Heb net in Duitsland geladen en dan zie je altijd in de app en display gegevens van de laadsessie en transactie.
Eichrecht inde volksmond inderdaad. MessEV en MessEG voor de geïnteresseerde;)

Op een V2 of V3 zit geen display, dus lastig kijken. Op de app zie je niet voldoende en juiste info.

Dat was mijn punt ook, betalen per minuut zal daar geen invloed op hebben. Is gewoon een keuze. Heb er geladen afgelopen voorjaar en vind het in verhouding niet duurder dan duitsland. Maar goed , checken kan niet want alleen maar tijd op de factuur - geen kWh.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_NtzDKpib7zkrRJoW3G72LOFj-M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5wNRk6JeiVRjvzRJP6y5y8C9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
Ik heb na de laatste LKA update, en overige updates die beschikbaar waren, regelmatig dat ACC er spontaan mee stopt. Het gebeurt altijd in de avond. Voorheen remde de auto nog wel eens spontaan af (ACC aan AEB op alert of uit) terwijl er niks aan de hand was, maar ACC bleeft wel gewoon aan. Nu gaat hij helemaal uit. Voor je het weet rij je niet 100 maar 90 kmu en dat is niet prettig als er autos achter je rijden...

[ Voor 6% gewijzigd door Mg4gebruiker op 01-03-2025 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul van Druten
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-05 14:54
Mg4gebruiker schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 08:38:
Ik heb na de laatste LKA update, en overige updates die beschikbaar waren, regelmatig dat ACC er spontaan mee stopt. Het gebeurt altijd in de avond. Voorheen remde de auto nog wel eens spontaan af (ACC aan AEB op alert of uit) terwijl er niks aan de hand was, maar ACC bleeft wel gewoon aan. Nu gaat hij helemaal uit. Voor je het weet rij je niet 100 maar 90 kmu en dat is niet prettig als er autos achter je rijden...
:( Weer een argument om binnenkort bij de 2e beurt NIETS te laten updaten!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
Dat zou ik zo niet interpreteren Paul. Ik denk dat dit toch meer een dingetje is dat specifiek bij mijn auto hoort. Want ik hoor er verder niemand over.

Aangezien het altijd gebeurt als het donker is, denk ik dat het systeem een data input probleem heeft.

Ik rij nu even in een oude 2023 LR als leenauto. Staat op R46 maar de rest is af fabriek. Dan merk je wel dat de laatste updates serieuze verbeteringen zijn geweest.
Grappig genoeg zie ik ook dat fouten van toen (bv richtingaanwijzer aan, je gaat naar rechts waar niemand rijdt en hij stuurt toch terug) bij de laatste LKA update op mijn auto weer terug zijn. Alleen is alles zo mild en gedempt dat het je nauwelijks hindert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QLXPPzK8ilxXWr23Up1lQWUd_MI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/klr3luyMOstkBkLZOlmNPrJ3.jpg?f=fotoalbum_large

Weet iemand wat deze service campagne zijn? Vind de prijs voor onderhoud erg hoog. Kia bij rond de 125 euro.
Auto heeft 14d km gelopen dus hoe ze aan 48d km komen?

[ Voor 32% gewijzigd door Vaevictis_ op 05-03-2025 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
Vaevictis_ schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 19:44:
[Afbeelding]

Weet iemand wat deze service campagne zijn? Vind de prijs voor onderhoud erg hoog. Kia bij rond de 125 euro.
SC077 is lane keep assist verbeteringen, normaal is dit onder garantie afaik... Is het voertuig ouder dan 2 jaar of jonger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
[Afbeelding]

Wat een hoge prijs voor onderhoud aan een elektrische wagen.....bij 24k.

[ Voor 10% gewijzigd door mrme12345 op 06-03-2025 13:45 ]

energienerds, gasloos, 11,5kWp, 14 kWh accu, EV, Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Ives schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 19:52:
[...]

SC077 is lane keep assist verbeteringen, normaal is dit onder garantie afaik... Is het voertuig ouder dan 2 jaar of jonger?
9 maart wordt de auto 2 jaar, dat is de tenaamstelling datum. Beurt is 7 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
mrme12345 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 19:54:
[...]

Wat een schandalige prijs voor onderhoud aan een elektrische wagen.....bij 24k. Ik ga naar een bosch autocentrum. Die VM wil ik niets meer mee te maken hebben, hopelijk hoef ik er nooit meer naar toe.
14d km maar! Geen 24d km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• samvdheijden
[Afbeelding]

Flink schandalige prijs mijns inziens! Als ze toch al systemen aan het updaten zijn, waarom kosten de service campagnes dan ook nog eens extra? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
samvdheijden schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 20:24:
[...]

Flink schandalige prijs mijns inziens! Als ze toch al systemen aan het updaten zijn, waarom kosten de service campagnes dan ook nog eens extra? :+
Er komt ook nog eens huur van een leenauto bij want updates gaan vaak fout dus auto moet achterblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
Vaevictis_ schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 20:08:
[...]

9 maart wordt de auto 2 jaar, dat is de tenaamstelling datum. Beurt is 7 maart.
Dan zou ik zeker denken dat de service actions/ recalls ten laste van MG zijn, en niet ten laste van u. Volgens mij mogen ze zelfs het onderhoud niet doen zonder deze uit te voeren, dus ook als je weigert ervoor te betalen moeten ze ze nog doen...? Mogelijk is het gewoon fout genoteerd op de offerte, en is dat de prijs voor de campagnes maar wordt deze door MG betaald...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• samvdheijden
Ik heb even zitten zoeken op de site van VM. Op deze pagina kom je de prijzen van de beurten tegen, alsook het MG4 service portfolio document. Waarin specifiek is opgenomen wat er onder een beurt valt.

"Controleer softwareversie van elektronische regeleenheden en upgrade deze naar de meest recente versie mits beschikbaar."

Dus... Als ik nog kan lezen leest dit alsof het inclusief moet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robonus
Als ik zo kijk zijn het gewoon grote of kleine beurten, en zouden ze dus alternerend eenzelfde prijs moeten zijn.
Enige wat 4 en 8 jaar zo duur maakt is dat ze dan de koelvloeistof verversen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cuX7tBGGxyc7P0AbjLoZMh6BnJY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/0Rdl5dqhHluInC33SPmRU23H.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5yO1k4TzBpMLct-vdjbr4HagfrM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/n5qgxnKKgIPx1XggLF2wQDyy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Robonus schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 07:09:
Als ik zo kijk zijn het gewoon grote of kleine beurten, en zouden ze dus alternerend eenzelfde prijs moeten zijn.
Enige wat 4 en 8 jaar zo duur maakt is dat ze dan de koelvloeistof verversen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dank hiervoor, in jaar 2 gaan ze dus remvloeistof en aircofilter vervangen. Vind het echt bizar hoor bij 14d km, zou remvloeistof een bepaalde houdbaarheiddatum hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
Ik heb werkelijjkwaar geen idee. Wat nog vreemder is, is dat ze werken met een A - B systeem. Je zou verwachten dat bij een kleine beurt minder wordt gedaan dan bij de grote, maar in die lange afbeelding staan de bolletjes bij alle beurten hetzelfde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heinemancp
Vaevictis_ schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 07:19:
[...]

Dank hiervoor, in jaar 2 gaan ze dus remvloeistof en aircofilter vervangen. Vind het echt bizar hoor bij 14d km, zou remvloeistof een bepaalde houdbaarheiddatum hebben?
ja remvloeistof is hygroscopisch, dus nemen water op over tijd. Dat is niet goed voor het systeem en je remkracht. Daarnaast (bij bergen rijden oid) kan water koken onder vacuum of bij hoge temperaturen (Door samendrukken / remmen) waardoor de remkracht wegvalt.

Elke twee jaar remvloeistof vervangen is heel normaal, ook bij EVs - door bij Tesla's ook al schrijven ze dat niet voor...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ives
Vaevictis_ schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 07:19:
[...]

Remvloeistof is hygroscopisch (absorbeert vocht) en het remsysteem is niet 100% luchtdicht. Over de loop der tijd absorbeert deze vloeistof dus meer en meer water.

Als je dan herhaaldelijk hard remt, worden de remmen warm en bij gevolg ook de remvloeistof warm. Water kookt veel sneller dan remvloeistof waardoor je een zacht pedaal en verminderde (lees: in het slechtste geval geen) remmen meer kan hebben.

Verder kan water in de remvloeistof mogelijk ook zorgen voor het verouderen van bepaalde interne componenten van het remsysteem (corrossie).

Daarom wordt in alle wagens aangeraden om de remvloeistof elke paar jaren te vervangen, da's niet specifiek aan deze wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samvdheijden
Robonus schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 07:25:
Je zou verwachten dat bij een kleine beurt minder wordt gedaan dan bij de grote, maar in die lange afbeelding staan de bolletjes bij alle beurten hetzelfde.
De "airco filter" wordt in de kleine beurt ook niet meegenomen. Maar anders dan dat. Identiek. En als ze daar gewoon het luchtfilter mee bedoelen. Max 2 tientjes verschil dus tussen een A en B 'beurt' in echte kosten als we het schema mogen geloven qua uitgevoerd werk.

[ Voor 12% gewijzigd door samvdheijden op 06-03-2025 08:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
samvdheijden schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 08:29:
[...]

De "airco filter" wordt in de kleine beurt ook niet meegenomen. Maar anders dan dat. Identiek. En als ze daar gewoon het luchtfilter mee bedoelen. Max 2 tientjes verschil dus tussen een A en B 'beurt' in echte kosten als we het schema mogen geloven qua uitgevoerd werk.
Ik heb gebeld met VM Amsterdam, de SC updates zijn niet voor rekening van de klant het airco filter is gewoon het interieur filter. Deze ga ik dus niet laten vervangen want ik heb een beter filter geplaatst van bosch (zie eerder in dit topic) die ook fijnstof filtert (27,50). De online check-in is optioneel en een extra "service".

Duidelijke communicatie is een vak apart. :>

[ Voor 9% gewijzigd door Vaevictis_ op 06-03-2025 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samvdheijden
Kijk, dat is duidelijk! Lekker bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Vaevictis_ schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:12:
[...]

Ik heb gebeld met VM Amsterdam, de SC updates zijn niet voor rekening van de klant het airco filter is gewoon het interieur filter. Deze ga ik dus niet laten vervangen want ik heb een beter filter geplaatst van bosch (zie eerder in dit topic) die ook fijnstof filtert (27,50). De online check-in is optioneel en een extra "service".

En hoeveel ben je nu kwijt zonder dat interieurfilter voor deze beurt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
mrme12345 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:51:
[...]

En hoeveel ben je nu kwijt zonder dat interieurfilter voor deze beurt?
Geen idee dat wist de telefoniste niet, maar ik gok zeker 40 euro. En dan krijg je waarschijnlijk weer zo'n waardeloos dun filter die ik er meteen eruit heb gehaald. Was echt troep, ik ben vakmatig vaak met ventilatiesystemen (en filters) bezig dus ik weet wat goede filters zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbraamse
  • Laatst online: 31-05 10:47
Vaevictis_ schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:12:
[...]

Het helpt dus als je aan de bel trekt.
Is het een vergissing of bewust zo gedaan, daar zullen we nooit achterkomen
Ik ben in mei aan de beurt; voor mij wordt het ook Bosch Car Service,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vaevictis_
jbraamse schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:00:
[...]

Het helpt dus als je aan de bel trekt.
Is het een vergissing of bewust zo gedaan, daar zullen we nooit achterkomen
Ik ben in mei aan de beurt; voor mij wordt het ook Bosch Car Service,
Een ding is wel zeker als je online incheckt moet je akkoord geven op de werkzaamheden (en de kosten). Dus dan is het wel heel lastig om achteraf bezwaar te maken. Iets met gelijk hebben en gelijk halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Vaevictis_ schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:31:
[...]

Een ding is wel zeker als je online incheckt moet je akkoord geven op de werkzaamheden (en de kosten). Dus dan is het wel heel lastig om achteraf bezwaar te maken. Iets met gelijk hebben en gelijk halen.
VM Waalwijk heb ik gevraagd wat het kost zonder interieurfilter (want heb ik ook zelf vervangen), maar dat veranderde niets aan de prijs en het filter moesten ze sowieso vervangen ('afspraken met MG waar ze niet onder uit kunnen, ook de hoogte van de kosten wordt door MG bepaald').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Volvo schrijft zelfs voor om jaarlijks je remvloeistof te verversen. Nu lijkt mij dat wel wat overdreven (elke 2 jaar ook trouwens..).
Verder kan het argument dat een EV goedkoper is in onderhoud ook wel de deur uit. Althans, bij VM/MG :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samvdheijden
-tom-562 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:40:

Verder kan het argument dat een EV goedkoper is in onderhoud ook wel de deur uit. Althans, bij VM/MG :P
Zo ver zou ik toch ook niet willen gaan. Een kleine beurt voor een reguliere auto kost al rap 200-300 euro, en een grote 400 (en vaak meer). En dan niet eens genoemd dat een EV ook een stuk langer met z'n remblokken/schijven doet. Al ben ik het roerend eens met dat VM/MG vrij veel vraagt voor dit 'onderhoud'. En kijkende naar de prijzen op de voorgaand genoemde webbpagina, komen we er nog goed vanaf in een MG4! (zie MG3 of EHS O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietnormaal
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-05 00:54
Tja, toen ik de auto kocht heb ik gevraagd wat de onderhoudskosten waren, dat was toen 109, 209, 109, 409. Het is dus gewoon gigantisch omhoog gegaan. Ook een manier om betere marge te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Het bovenstaande lijstje klopt zelfs al niet meer. De eerste beurt is sinds eind vorig jaar namelijk al €179

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamkaaz
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 27-05 09:00
De laatste tijd als ik de auto via de app laat voorverwarmen dan zijn mijn spiegels niet vrij van condens na 10 minuten. Dat is nou net waarom ik het aanzet, want ik wil wegrijden met spiegels waar ik wat in kan zien.
Iemand enig idee waarom de spiegels niet meer verwarmd worden? Als ik in de auto de ontwasemfunctie gebruik werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
Racemol schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:26:
Het bovenstaande lijstje klopt zelfs al niet meer. De eerste beurt is sinds eind vorig jaar namelijk al €179
Dit staat momenteel op hun website. Dan moet je ze op hun eigen prijslijst wijzen en niet meer dan dat betalen. Hun fout als ze niet goed communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Hamkaaz schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:53:
De laatste tijd als ik de auto via de app laat voorverwarmen dan zijn mijn spiegels niet vrij van condens na 10 minuten. Dat is nou net waarom ik het aanzet, want ik wil wegrijden met spiegels waar ik wat in kan zien.
Iemand enig idee waarom de spiegels niet meer verwarmd worden? Als ik in de auto de ontwasemfunctie gebruik werkt het wel.
Ja leuk he, achterruitverwarming (waarmee de spiegels ook verwarmd worden) gaat niet aan via de app. Ik heb er nooit een oplossing voor kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Scheelt wel dat die achterruit en spiegelverwarming vrij snel werkt, maar idd raar dat die niet aangestuurd worden

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamkaaz
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 27-05 09:00
-tom-562 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 12:05:
Scheelt wel dat die achterruit en spiegelverwarming vrij snel werkt, maar idd raar dat die niet aangestuurd worden
Volgens ging het eerder wel automatisch aan. Kon je lekker de dampende spiegels zien vanuit het keukenraam.

Ik heb ook gemerkt dat de achteruit verwarming zichzelf ook vaak uitschakelt zodra je iets verandert in het aircoscherm. Vrij irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/giI7EgaSgLeTFLBC2tYSzslbdkU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HJjmqOB8eLEhsI3Np1uMZTiO.jpg?f=fotoalbum_large

Waar zit deze toestemming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:52
"Ga naar instellingen" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Nou daar staat het niet hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• samvdheijden
Instellingen > iets met privacy blabla (kan de exacte naam niet precies herinneren) > helemaal naar beneden scrollen (niet op de lap tekst gaan staan met je vinger om te scrollen, maar op de knopjes daaronder, anders scroll je niet naar beneden), daar de toestemmingen verlenen. Dat was het bij mij iig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vaevictis_
samvdheijden schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 18:50:
[...]

Instellingen > iets met privacy blabla (kan de exacte naam niet precies herinneren) > helemaal naar beneden scrollen (niet op de lap tekst gaan staan met je vinger om te scrollen, maar op de knopjes daaronder, anders scroll je niet naar beneden), daar de toestemmingen verlenen. Dat was het bij mij iig.
Dat is het dat naar beneden scrollen had ik niet gezien. Het werkt nu. Heb nu ook ev opties erbij.
Pagina: 1 ... 61 ... 65 Laatste