Ik lees al een tijdje mee in dit topic en heb me nu maar eens geregistreerd om mijn ervaring met de MG4 XPower te delen

, vooral vanwege een ernstig stuur-trillingsprobleem dat ik direct na levering heb opgemerkt. Na wat zoekwerk zie ik dat ik niet de enige ben die hier last van heeft, dus ik ben benieuwd of anderen misschien al een oplossing hebben gevonden.
Aankoop en eerste problemen
Op 24 januari 2025 heb ik mijn MG4 XPower opgehaald bij Van Mossel MG Rotterdam. Tijdens de proefrit met een demo-auto voelde alles solide aan, maar al binnen een dag begon ik problemen op te merken, waaronder:
- Stuurtrillingen tijdens het rijden
- Auto draaide op oude software

- Slecht afgestelde ruitensproeiers
- Airco werkte niet goed (voertuig besloeg van binnen)
Ik ben op 25 januari direct teruggegaan naar de dealer, maar er was niemand aanwezig die mij kon helpen of zelfs maar een afspraak kon inplannen. Uiteindelijk heeft een medewerker op 27 januari een afspraak ingepland voor 4 februari, nadat ik zowel telefonisch als in persoon had geprobeerd dit opgelost te krijgen.
Servicebezoek en onopgelost probleem
Op 4 februari heb ik de hele dag bij de dealer gezeten

terwijl ze de auto onder handen namen. De meeste problemen zijn inmiddels opgelost, maar het stuur-trillingsprobleem blijft bestaan

. De dealer vertelde mij bij het teruggeven van de sleutels dat dit een bekend probleem is bij dit model en dat MG nog aan een oplossing werkt. Zonder verdere toelichting of verwachte termijn?
Dit is voor mij onacceptabel, zeker bij een nieuwe auto. Het voelt simpelweg ondeugdelijk en onveilig, en ik ben niet van plan dit te accepteren. Ik heb Van Mossel inmiddels een laatste termijn van 7 dagen gegeven om dit probleem op te lossen of een alternatief te bieden. Daarnaast heb ik MG Motor Europa rechtstreeks gemaild, met alle correspondentie erbij.
Andere XPower-eigenaren met dit probleem?
Ik ben benieuwd: zijn er hier nog mensen actief die ervaring hebben met dit stuur-trillingsprobleem? En zo ja, heeft iemand al een concrete oplossing gekregen van MG of de dealer?
Ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen! 💬
Op de WIP-foto was ik nog helemaal blij met de aankoop (de after foto vergeten

)