Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul van Druten
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 16:15
En waarom zou je de laatste updates willen? Omdat het kan? Want zoals het MG betaamt lost een update 1 probleem op maar krijg je er ook 1 of 2 voor terug.
[/quote]

Hele maal mee eens! Ik heb vorig jaar een paar updates laten doen en ben nu zeer tevreden met de auto, ik overweeg dit voorjaar geen updates te laten doen: "Never change a winning team" :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul van Druten
wrak schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 08:28:
[...]

Zohe, jij maakt flink kilomerters! En ja je verbruik kan je vooral met de Cruise control op een rustige snelheid terugbrengen.

Wat betreft de Kachel/airco. Soms slaat de comressor niet aan. Dat herken ik. Van de zomer na het snelladen de autobahn in de file gedoken en dan blijkt de airco het niet te doen! Back to the 70s . Als iemand de juiste update hiervoor weet. Dan kan ik VM amersfoort op het juiste spoor zetten bij de komende beurt.
Daar is een update voor, had ik ook, nu geen problemen meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszzer
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 21-05 16:31
Paul van Druten schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:00:
En waarom zou je de laatste updates willen? Omdat het kan? Want zoals het MG betaamt lost een update 1 probleem op maar krijg je er ook 1 of 2 voor terug.
[/quote]

Hele maal mee eens! Ik heb vorig jaar een paar updates laten doen en ben nu zeer tevreden met de auto, ik overweeg dit voorjaar geen updates te laten doen: "Never change a winning team" :O
En welke versie heb jij dat je zo veer tevreden bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

weszzer schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:04:
[...]

Het enige wat in 1 oogopslag duidelijk is, is de infotainment software. Alle losse modules hebben eigen software die apart van elkaar geupdate kunnen worden

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul van Druten
[...]

ik heb nog het oude infotainment met de mooie Airco plaatjes!
We bedienen ze toch voor 99% via het stuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul van Druten
[...]

ik heb nog het oude infotainment met de mooie Airco plaatjes!
We bedienen ze toch voor 99% via het stuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09:27
op MGevs hebben ze het over de net vrijgegeven Service campaign SC077. Die zou het gedrag van de LKA moeten verbeteren, interessant, samen met de zenuwachtig ACC wel de grootste pijnpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

1234567y schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 17:00:
op MGevs hebben ze het over de net vrijgegeven Service campaign SC077. Die zou het gedrag van de LKA moeten verbeteren, interessant, samen met de zenuwachtig ACC wel de grootste pijnpunten.
Ik heb vorige maand bij mijn eerste beurt een paar updates gehad, o.a. ook voor de LKA en de ACC, ik weet niet of ze in de UK achterlopen maar sindsdien is het gedrags van de ACC en LKA echt veel relaxter geworden. Ik rij nu zelfs regelmatig met de TJA aan op de snelweg. Voorheen was dat niet te doen want de auto bleef "pingpongen" tussen de lijntjes

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:00

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

@weszzer

Was gewoon een vraag, lekker aanvallend!
Heeft daar weinig mee te maken. Maar een beetje moeite mag je er wel in stoppen. Dat is ook iets wat verwacht wordt van je op tweakers. Sterker nog daar ben je mee akkoord gegaan toen je je account aanmaakte.

Je kan dan beter niet reageren.
Het kan gebeuren dat je niet de gewenste reactie krijgt op een openbaar forum. Maar het is niet aan jou om te bepalen wie er wel en wie er niet reageert.

Maar ik zie voor de rest ook niet iemand inhoudelijk op je vraag reageren.Dat gezegd hebbende ben ik echt niet de beroerdste hoor. De laatste versie mbt het display is R59 die is vrijgegeven in NL (in de UK is R63 al vrijgegeven). Zoals ook aangegeven zijn er veel meer modules die updates moeten krijgen, maar die kan je hier gewoon terugvinden. Er zijn mensen die complete lijsten hiervan bijhouden.

Hier is ook lijstje voor je met de meest recente updates:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ODXDgs4PtqvkrpOhJuIucpgHS2o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zxBh0iTDyaKMVQ3v8rW6G1Rj.png?f=fotoalbum_large

Mr. T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszzer
TTommie schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 00:07:
@weszzer

Was gewoon een vraag, lekker aanvallend!
Heeft daar weinig mee te maken. Maar een beetje moeite mag je er wel in stoppen. Dat is ook iets wat verwacht wordt van je op tweakers. Sterker nog daar ben je mee akkoord gegaan toen je je account aanmaakte.

Je kan dan beter niet reageren.
Het kan gebeuren dat je niet de gewenste reactie krijgt op een openbaar forum. Maar het is niet aan jou om te bepalen wie er wel en wie er niet reageert.

Maar ik zie voor de rest ook niet iemand inhoudelijk op je vraag reageren.Dat gezegd hebbende ben ik echt niet de beroerdste hoor. De laatste versie mbt het display is R59 die is vrijgegeven in NL (in de UK is R63 al vrijgegeven). Zoals ook aangegeven zijn er veel meer modules die updates moeten krijgen, maar die kan je hier gewoon terugvinden. Er zijn mensen die complete lijsten hiervan bijhouden.

Hier is ook lijstje voor je met de meest recente updates:

[Afbeelding]
Dank je wel!

Ben nieuw hier, heb al aantal weken hier zitten mee lezen.. heb zelf dingen gezocht op internet maar dit wat jij nu stuurt niet gezond. Nogmaals bedankt!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 22:24
Nou, een update van mijn auto die trilt..

Inmiddels staat hij wel weer bijna 4 maanden bij de dealer en ben sinds Maart 2024 bezig..
Qua info hoor ik niets, ook niet van de lease maatschappij. triest.

Trilt je MG4, laat het er niet bij zitten, er is gewoon een productie fout die ze niet opgelost (willen) krijgen.
Hiervoor moet namelijk de auto uit elkaar. Het probleem zit hem in de electromotor en/of stuurkolom dempers.
Dit is inmiddels een bekend probleem en in engeland is er een verkoop stop geweest in deze.

Wordt je ook afgescheept met dat je voice control alleen in het engels kan, maak ook hier werk van.
De auto werd gepromoot met de fantastische voice control, die het helaas niet begrijpt als je in het nederlands praat.

Mijn advies, KOOP GEEN MG.
Dit is mijn eerste en laatste.

De aftersales doet niets en scheept je af met.. zoek het maar uit.
dus nog maals... Mijn advies, KOOP GEEN MG.

ehhh.. noppes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:17
Thc_Nbl schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 11:16:
Nou, een update van mijn auto die trilt..

Inmiddels staat hij wel weer bijna 4 maanden bij de dealer en ben sinds Maart 2024 bezig..
Qua info hoor ik niets, ook niet van de lease maatschappij. triest.

Trilt je MG4, laat het er niet bij zitten, er is gewoon een productie fout die ze niet opgelost (willen) krijgen.
Hiervoor moet namelijk de auto uit elkaar. Het probleem zit hem in de electromotor en/of stuurkolom dempers.
Dit is inmiddels een bekend probleem en in engeland is er een verkoop stop geweest in deze.

Wordt je ook afgescheept met dat je voice control alleen in het engels kan, maak ook hier werk van.
De auto werd gepromoot met de fantastische voice control, die het helaas niet begrijpt als je in het nederlands praat.

Mijn advies, KOOP GEEN MG.
Dit is mijn eerste en laatste.

De aftersales doet niets en scheept je af met.. zoek het maar uit.
dus nog maals... Mijn advies, KOOP GEEN MG.
Precies de reden dat ik er nooit iets mee heb gedaan.. wat een ellende. Als ik mij er aan begin te irriteren gaat hij terug (private lease).

Dit is dus wel een reden om inderdaad geen MG te kopen. Aftersales.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TTommie

TTommie

weszzer schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 00:40:
[...]

Dank je wel!

Ben nieuw hier, heb al aantal weken hier zitten mee lezen.. heb zelf dingen gezocht op internet maar dit wat jij nu stuurt niet gezond. Nogmaals bedankt!
Vergis je niet, de MG4 is in de basis echt een prima auto. Alleen het blijft Chinees. En tegenwoordig kunnen ze in China best aardige auto's bouwen en de accus hebben ze ook prima onder controle.

Wat ze maar niet onder controle kunnen krijgen is de software. Dit is een algemeen bekend Chinees probleem. Ze kunnen vaak prima code stelen, maar zelf verzinnen of troubleshooten is een stuk lastiger. Dus bij ieder probleem wat ze zogenaamd oplossen krijg je er vaak ook 1 voor terug of als je pech hebt twee. Dat gezegd hebbende zijn de echt grote problemen er wel uit vermoed ik. Maar telefoons die disconnecten of AA wat ermee ophoud, ja dat blijft een ding. Net als de verkeersbord herkenning en de TJA.

Dan help het ook niet mee, dat ze niet standaardiseren (verschillende auto's met andere hardware) en je hebt een disaster waiting to happen m.b.t. software ondersteuning. Net als de leugen met OTA updates en je zogenaamde hotspot die ze stiekem vorig jaar hebben terug gebracht naar 1GB per maand. Conclusie: 2 filmpjes streamen en je bent door je data heen.

En als klap op de vuurpijl heb je ook te maken met waarschijnlijk de meest waardeloze importeur en dealer Van Mossel. Ik rij al dik 20 jaar lease-auto's maar de puinhopen die ze in Nijmegen weten te maken is eigenlijk onbeschrijfelijk. Ik heb het in ieder geval op deze schaal nog nergens anders zo meegemaakt.

En dit is allemaal erg jammer, want zoals ik zei, in de basis is het een prima auto die met een wat betere support van zowel de fabrikant als de importeur en dealer best hele mooie kansen had kunnen hebben.

Ik zal mijn MG4 in ieder geval rijden tot einde lease contract, maar ik heb wel 2 dingen geleerd.
1) Geen MG meer vanwege slechte ondersteuning fabrikant.
2) Koop geen enkele auto bij een Van Mossel dealer. (onafhankelijk van het merk.)

[ Voor 12% gewijzigd door TTommie op 31-01-2025 13:39 ]

Mr. T.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Maar als je niet zoveel geeft om auto's en er niet heel veel mee bezig bent is de MG4 een prachtige goede betrouwbare wagen. Ik rij er nu al 2 jaar mee, 24k km en ben er net zo tevreden over als mijn vorige EV (een Hyundai Ioniq). Je moet een beetje wennen aan kleine eigenaardigheden, maar dat is bij elke wagen. En als de auto goed rijdt vooral niet teveel aan laten doen. Ik rij mijn MG4 nog wel 10 jaar is mijn verwachting. Prima auto om me ergens heen te brengen en ben er ook al mee op vakantie geweest naar Duitsland, Frankrijk en UK.

energienerds, gasloos, 11,5kWp, 14 kWh accu, EV, Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTommie

TTommie

mrme12345 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 17:55:
[...]

Maar als je niet zoveel geeft om auto's en er niet heel veel mee bezig bent is de MG4 een prachtige goede betrouwbare wagen. Ik rij er nu al 2 jaar mee, 24k km en ben er net zo tevreden over als mijn vorige EV (een Hyundai Ioniq). Je moet een beetje wennen aan kleine eigenaardigheden, maar dat is bij elke wagen. En als de auto goed rijdt vooral niet teveel aan laten doen. Ik rij mijn MG4 nog wel 10 jaar is mijn verwachting. Prima auto om me ergens heen te brengen en ben er ook al mee op vakantie geweest naar Duitsland, Frankrijk en UK.
Zeker, daarom vind ik het zo ongelooflijk jammer dat degene die er iets mee moeten en kunnen dit niet goed doen.

En iedere auto heeft wel wat, zeker met je eens. Maar zoals dit bij MG gaat is wel iets meer dan kleine eigenaardigheden. Toen ik de auto ophaalde probeerde die mij in de eerste rit naar huis 2 keer te vermoorden. Dit is nu onder controle maar heeft wel bijna 2 jaar geduurt. En zo kan ik er nog wel een paar oprakelen.

Mr. T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geeh27
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 22-02 09:20
En iedere auto heeft wel wat, zeker met je eens. Maar zoals dit bij MG gaat is wel iets meer dan kleine eigenaardigheden. Toen ik de auto ophaalde probeerde die mij in de eerste rit naar huis 2 keer te vermoorden. Dit is nu onder controle maar heeft wel bijna 2 jaar geduurt. En zo kan ik er nog wel een paar oprakelen.
Weet je zeker dat je een MG4 rijdt, en niet deze:
YouTube: The Car (1977) Official Trailer (HD)

😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTommie

TTommie

Geeh27 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 20:32:
[...]

Weet je zeker dat je een MG4 rijdt, en niet deze:
YouTube: The Car (1977) Official Trailer (HD)

😬
Ik snap wat je zegt.

Maar toen ik erin zat en ELK het wel lollig vond om mij richting het tegemoet komende verkeer te duwen kon ik er iets minder om lachen. En in de begin dagen gaf die gewoon echt een ruk aan je stuur. Als je er niet op bedacht was in het begin dat je de auto hebt kan dat lelijk mis gaan. En ondanks dat ze het nu wel gefinetuned hebben is het eerste wat ik doe als ik instap ELK uitzetten.

Mr. T.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruud1234821
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05 12:29
Op basis van diverse klachten heeft VM deze week allerlei software-updates uitgevoerd, onder andere entertainment-versie R63 en een T-Box update om (hopelijk) de vele eCall-storingen te verhelpen. Nog te vroeg om te zeggen of hiermee alle eerdere klachten zijn opgelost, maar ik heb er wel een nieuwe klacht bij ;)

Voorheen kon ik op de middenconsole altijd naar naar beneden swipen om het airco- of settings-menu te openen. Helaas lukt dat nu niet meer als het Android Auto scherm getoond wordt; ik moet de Home-button indrukken om naar het hoofdscherm te gaan, vanuit daar kan ik dan wel naar beneden swipen om de menu's te openen.

Dat zijn dus 2 extra handelingen (eerst naar Home-scherm, en uiteindelijk weer terug naar AA) voor menu's die juist gemakkelijk bereikbaar zouden moeten zijn. Die nieuwe ELK-button in het settings-menu heeft dan ook weinig nut ;)

Meer mensen hier last van? Is er wellicht een oplossing, of wordt dat weer wachten op de volgende update?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

ruud1234821 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 14:49:
Op basis van diverse klachten heeft VM deze week allerlei software-updates uitgevoerd, onder andere entertainment-versie R63 en een T-Box update om (hopelijk) de vele eCall-storingen te verhelpen. Nog te vroeg om te zeggen of hiermee alle eerdere klachten zijn opgelost, maar ik heb er wel een nieuwe klacht bij ;)

Voorheen kon ik op de middenconsole altijd naar naar beneden swipen om het airco- of settings-menu te openen. Helaas lukt dat nu niet meer als het Android Auto scherm getoond wordt; ik moet de Home-button indrukken om naar het hoofdscherm te gaan, vanuit daar kan ik dan wel naar beneden swipen om de menu's te openen.

Dat zijn dus 2 extra handelingen (eerst naar Home-scherm, en uiteindelijk weer terug naar AA) voor menu's die juist gemakkelijk bereikbaar zouden moeten zijn. Die nieuwe ELK-button in het settings-menu heeft dan ook weinig nut ;)

Meer mensen hier last van? Is er wellicht een oplossing, of wordt dat weer wachten op de volgende update?
Schijnt zo te horen. De 1 versie oudere software heeft dat weer niet (daar kan je dus ten alle tijden naar beneden swipen, ook met AA/CarPlay).

En over de LKA die mensen probeert te vermoorden, hebben jullie zo weinig kracht in de armen of ben ik zo sterk :+ ja, ik heb ook wel eens gehad dat de MG op een onverwacht moment wilt corrigeren maar dat kan ik echt makkelijk tegen houden en stuur ik gewoon "doorheen"

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:07
-tom-562 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 15:40:
[...]

En over de LKA die mensen probeert te vermoorden, hebben jullie zo weinig kracht in de armen of ben ik zo sterk :+ ja, ik heb ook wel eens gehad dat de MG op een onverwacht moment wilt corrigeren maar dat kan ik echt makkelijk tegen houden en stuur ik gewoon "doorheen"
Jij hebt geen Luxury model toch? Ik denk dat het echte probleem juist in de ELK (Emergency Lane Keeping) zit die zo hard ingrijpt en die zit alleen bij de Luxury+ modellen. Daar heb jij dus inderdaad gelukkig geen last van maar ik kan je verzekeren, dat het een flinke ruk aan je stuur is die je op een onverwacht moment wellicht niet kunt opvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Racemol schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 15:56:
[...]

Jij hebt geen Luxury model toch? Ik denk dat het echte probleem juist in de ELK (Emergency Lane Keeping) zit die zo hard ingrijpt en die zit alleen bij de Luxury+ modellen. Daar heb jij dus inderdaad gelukkig geen last van maar ik kan je verzekeren, dat het een flinke ruk aan je stuur is die je op een onverwacht moment wellicht niet kunt opvangen.
Ja de standard versie heeft daar veel minder last van. En kun je inderdaad heel makkelijk zelf corrigeren. En als het regent of slecht zicht is of je rijdt op een weg met 2 strepen links en rechts moet je even wat attenter zijn. Maar dat went allemaal. Zo heeft elke auto zijn eigenaardigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTommie

TTommie

Racemol schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 15:56:
[...]

Sorry, wat jij zegt. Ik heb het aangepast, thnx

Mr. T.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:54
TTommie schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 13:28:
[...]

Vergis je niet, de MG4 is in de basis echt een prima auto. Alleen het blijft Chinees. En tegenwoordig kunnen ze in China best aardige auto's bouwen en de accus hebben ze ook prima onder controle.

Wat ze maar niet onder controle kunnen krijgen is de software. Dit is een algemeen bekend Chinees probleem. Ze kunnen vaak prima code stelen, maar zelf verzinnen of troubleshooten is een stuk lastiger. Dus bij ieder probleem wat ze zogenaamd oplossen krijg je er vaak ook 1 voor terug of als je pech hebt twee. Dat gezegd hebbende zijn de echt grote problemen er wel uit vermoed ik. Maar telefoons die disconnecten of AA wat ermee ophoud, ja dat blijft een ding. Net als de verkeersbord herkenning en de TJA.

Dan help het ook niet mee, dat ze niet standaardiseren (verschillende auto's met andere hardware) en je hebt een disaster waiting to happen m.b.t. software ondersteuning. Net als de leugen met OTA updates en je zogenaamde hotspot die ze stiekem vorig jaar hebben terug gebracht naar 1GB per maand. Conclusie: 2 filmpjes streamen en je bent door je data heen.

En als klap op de vuurpijl heb je ook te maken met waarschijnlijk de meest waardeloze importeur en dealer Van Mossel. Ik rij al dik 20 jaar lease-auto's maar de puinhopen die ze in Nijmegen weten te maken is eigenlijk onbeschrijfelijk. Ik heb het in ieder geval op deze schaal nog nergens anders zo meegemaakt.

En dit is allemaal erg jammer, want zoals ik zei, in de basis is het een prima auto die met een wat betere support van zowel de fabrikant als de importeur en dealer best hele mooie kansen had kunnen hebben.

Ik zal mijn MG4 in ieder geval rijden tot einde lease contract, maar ik heb wel 2 dingen geleerd.
1) Geen MG meer vanwege slechte ondersteuning fabrikant.
2) Koop geen enkele auto bij een Van Mossel dealer. (onafhankelijk van het merk.)
Dat was mijn opmerking ook, er is geen software engineering cultuur in China. Ik heb zakelijk veel te maken met chinese batterij(omvormer) en BEV's en als je de teams ziet zijn dat allemaal jonge mensen (zonder veel ervaring). Dus ze doen hun best, maar hebben duidelijk geen goed ontwikkel, test en release proces. Vandaar dat ook elke update weer oude fouten introduceert (regressie). Ook zijn ze niet zo best in het debuggen van fouten, je krijgt dan steeds een nieuwe engineer die van voren af aan het probleem gaat onderzoeken via email (dus zonder ticket systeem).

En dan nog valse beloften doen, is wel heel schadelijk voor je imago. Maar blijkbaar zien ze de auto bij verkoop als "done deal". Zo weinig als mogelijk after-sales. Deze combinatie met VM is geen succes recept, komt nog de importheffing bij. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Deze test zal veel mensen bekend voorkomen https://www.autoblog.nl/n...ntersportvakantie-7034448
De MG4 komt er niet best uit
Maar dat bevestigt mijn ervaring perfect

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietnormaal
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:27
Oxellaar schreef op zondag 2 februari 2025 @ 11:02:
Deze test zal veel mensen bekend voorkomen https://www.autoblog.nl/n...ntersportvakantie-7034448
De MG4 komt er niet best uit
Maar dat bevestigt mijn ervaring perfect
Ik vind dat wel een heel erg hoog verbruik, 29,8 is ook het maximum wat de MG aangeeft. Misschien stond intelligent battery heater aan (die heb ik altijd uit staan, want dat zuipt stroom). Mijn ervaring is dat het met koud weer 20 a 25% scheelt. 111 km/h gemiddeld is nu ook weer niet heel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:18
Hier helaas iets nieuws met onze mg4 luxury (~30k km). De auto maakt als hij koud is een heel raar zoemend geluid. Dit is nu de 2e ochtend achter elkaar waarop ik dit hoor. (het vroor beide ochtenden)
De toonmhoogte gaat mee met de snelheid. Het begint vanaf ongeveer 50kmh en klinkt het duidelijkst rond de 70 a 80kmh. Je hoort het heel duidelijk over het normale bandengeluid heen. Het gekke is dat dit gedurende de rit vanmorgen al iets minder werd. Na een wandeling en opgewarmd in het zonnetje was het gezoom op de terugweg volledig weg. Iemand enig idee?

opname vanmorgen met geluid:
https://streamable.com/d5tejz

Google komt met "tire cupping", maar ik vind het dan vreemd dat het enkel heel duidelijk hoorbaar is als het koud is. Ik ga zo ook even de slijtage opmeten met een schuifmaat (dan pas ik het bericht aan)
Edit: slijtage is behoorlijk gelijkmatig. Achter nog 5.5mm profiel aan de binnenkant van de band en 5mm aan de buitenkant. Voor tussen de 6mm en 7mm.

edit 2 lijkt toch wel erg op dit... :-(
YouTube: noisy front axle wheel hub bearing

[ Voor 18% gewijzigd door savale op 02-02-2025 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul van Druten
ruud1234821 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 14:49:

Dat zou de enige reden zijn om het infotainment te updaten voor mij, nu weet ik zeker dat ik niets laat updaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
nietnormaal schreef op zondag 2 februari 2025 @ 12:14:
[...]

Ik vind dat wel een heel erg hoog verbruik, 29,8 is ook het maximum wat de MG aangeeft. Misschien stond intelligent battery heater aan (die heb ik altijd uit staan, want dat zuipt stroom). Mijn ervaring is dat het met koud weer 20 a 25% scheelt. 111 km/h gemiddeld is nu ook weer niet heel snel.
111km/h is een behoorlijk gemiddelde naar mijn mening.
29.8 is het maximale wat hij aangeeft, maar het werkelijke verbruik kan wel hoger zijn.
En dat geloof ik direct.
Ik heb hetzelfde verbruik als in de test, dus kan het alleen maar beamen

En ik heb nog nooit verschil in verbruik gezien, met of zonder de batterij verwarming aan.
Heb het een poosje aan gehad in de winter, maar staat nu uit.
Volgens mij doet het helemaal niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jony23
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 11:00
De ADAC-testers kozen de aanbevolen snelheid van 130 km/u als maximumsnelheid, de snelheidslimieten op de route werden nageleefd en er waren geen files. Dit resulteerde in een gemiddelde snelheid van 111 km/u en een rijtijd van vijf uur en 15 minuten.

Deze test op Nederlandse wegen, waar gemiddeld veel minder hard wordt gereden zou een beter resultaat voor alle deelnemers hebben gegeven, ook die van de MG4.

Over het algemeen rijden Duitsers veel harder. Ikzelf haal in de winter bij een gemiddelde snelheid van 100-110 kmh makkelijk de 300 km met mijn MG4 lux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
@Jony23
Als ze de test aanpassen, maar voor iedere auto gelijk houden, dan blijft het gemiddelde het gemiddelde
En zal de lijst er hetzelfde uitzien... Toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jony23
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 11:00
Oxellaar schreef op zondag 2 februari 2025 @ 23:01:
@Jony23
Als ze de test aanpassen, maar voor iedere auto gelijk houden, dan blijft het gemiddelde het gemiddelde
En zal de lijst er hetzelfde uitzien... Toch?
Het gemiddeld verbruik aan kw is bij een snelheid van 130 kmh veel hoger dan bij 100 kmh. Dit neemt exponentieel toe.
De verhouding aan gemiddelden blijft mogelijk gelijk, maar het verbruik verschilt, dus ook de range.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henno Keers
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 28-05 14:43
Jony23 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 16:25:
De ADAC-testers kozen de aanbevolen snelheid van 130 km/u als maximumsnelheid, de snelheidslimieten op de route werden nageleefd en er waren geen files. Dit resulteerde in een gemiddelde snelheid van 111 km/u en een rijtijd van vijf uur en 15 minuten.

Deze test op Nederlandse wegen, waar gemiddeld veel minder hard wordt gereden zou een beter resultaat voor alle deelnemers hebben gegeven, ook die van de MG4.

Over het algemeen rijden Duitsers veel harder. Ikzelf haal in de winter bij een gemiddelde snelheid van 100-110 kmh makkelijk de 300 km met mijn MG4 lux.
130 Km/h met een EV rijden.... tjee... Geen wonder die hoge kW / 100 Km waardes. 130 of meer rijden is meer iets voor een ICE of hybride.
Daar moet je met een EV niet aan beginnen en snel omdenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Wat betreft het rare geluid: savale in "Het grote MG4 topic"
Hebben anderen dit ook als je door de shutters kijkt? Kan me voorstellen dat dit wel wat raar geluid kan veroorzaken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lmnirb0hSt2e3S_0zELkx2-ndH8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hzAueJNvOZufwa3B6zy185E8.jpg?f=fotoalbum_large

dat witte is ijs

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:29

TFHfony

Professional Weirdo

Henno Keers schreef op maandag 3 februari 2025 @ 14:49:
[...]

130 Km/h met een EV rijden.... tjee... Geen wonder die hoge kW / 100 Km waardes. 130 of meer rijden is meer iets voor een ICE of hybride.
Ben ik niet helemaal met je eens hoor. In de avond rij ik rustig 130-140 km/h als het bereik het toestaat. Overdag gewoon 100-110 km/h.
Die MG4 rijdt nog steeds erg comfortabel hoor met hogere snelheden 😁

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ik snap het ook niet helemaal. Afgelopen zomer ben ik met een dakkoffer ook gewoon met 130 km/h op vakantie gegaan. Ja het verbruik is hoger, maar ik toch hoef niet als een bejaarde te gaan rijden enkel omdat het een EV is :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geeh27
Bij mijn laatste reis vanuit Italië heb ik de MG4 op het laatste stuk van de A31 in Duitsland flink de sporen gegeven. Ik vond dat de besturing boven de 140 vaag begon te worden. Dat veranderde toen ik de sportstand inschakelde, toen ging het weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
savale schreef op maandag 3 februari 2025 @ 15:52:
Wat betreft het rare geluid: savale in "Het grote MG4 topic"
Hebben anderen dit ook als je door de shutters kijkt? Kan me voorstellen dat dit wel wat raar geluid kan veroorzaken:

[Afbeelding]

dat witte is ijs
De witte balk lijkt iets van styrofoam te zijn? En de condensor zijn de lamellen beetje vervormd dat lijkt misschien wit maar is gewoon aluminum.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• savale
Vaevictis_ schreef op maandag 3 februari 2025 @ 16:40:
[...]

De witte balk lijkt iets van styrofoam te zijn? En de condensor zijn de lamellen beetje vervormd dat lijkt misschien wit maar is gewoon aluminum.
Vanmorgen na een ritje was dat witte echt helemaal ijs. De auto maakte ook een raar geluid (zie vorige bericht).
Normaal ziet dat er dus zo uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lXZSewg5-ivTJ6d9Q5rxtEMtNs8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E1JwtdgasH8g7w1YWakQbPDz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud1234821
Nog een probleem na de recente software-updates die door VM zijn uitgevoerd; de iSmart app werkt helaas vrijwel niet meer. Ik kan de auto dus met dit koude weer niet op afstand voorverwarmen, niet controleren of ik de auto op slot heb gedaan, ...

Als ik in de auto zit of kort na het afsluiten van de auto (<5-10 minuten) kan de app verbinding maken, daarna niet meer. Het lijkt er dus op dat de MG nu al na enkele minuten in 'deep sleep' gaat, in plaats van voorheen na zo'n 24 uur.

Is dit wellicht een bekend probleem van de laatste software-versies, en is er iets wat ik zelf kan proberen om dit te verhelpen?

Ik heb al geprobeerd om de MG terug te zetten naar fabrieksinstellingen, de QR-code opnieuw gescand, en zowel cache als data van de iSmart app te verwijderen, maar niets lijkt te helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weszzer
ruud1234821 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 23:37:
Nog een probleem na de recente software-updates die door VM zijn uitgevoerd; de iSmart app werkt helaas vrijwel niet meer. Ik kan de auto dus met dit koude weer niet op afstand voorverwarmen, niet controleren of ik de auto op slot heb gedaan, ...

Als ik in de auto zit of kort na het afsluiten van de auto (<5-10 minuten) kan de app verbinding maken, daarna niet meer. Het lijkt er dus op dat de MG nu al na enkele minuten in 'deep sleep' gaat, in plaats van voorheen na zo'n 24 uur.

Is dit wellicht een bekend probleem van de laatste software-versies, en is er iets wat ik zelf kan proberen om dit te verhelpen?

Ik heb al geprobeerd om de MG terug te zetten naar fabrieksinstellingen, de QR-code opnieuw gescand, en zowel cache als data van de iSmart app te verwijderen, maar niets lijkt te helpen.
Ow shit.. dat is wel zuur! Wij krijgen onze auto over kleine twee weken, ze gingen hem ook up to date zetten, geen idee welke versie er nu op zit.

Maar ik hoop toch wel die app te kunnen gebruiken straks.

Ik volg je bericht!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Vaevictis_ schreef op maandag 3 februari 2025 @ 16:40:
[...]

Dit is de verdamper van je warmtepomp, die vriest helemaal in. Dat witte is dus ijs
Die moet kouder zijn dan de buitenlucht om warmte op te kunnen nemen.
Die balk wordt gekoeld tot - 10...-15 of nog kouder.

Een warmtepomp heeft altijd een periodieke ontdooi cyclus, om het aangegroeide ijs te smelten.
Ik heb nog niet kunnen ontdekken wanneer de mg dit doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Oxellaar schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 10:49:
[...]

Dit is de verdamper van je warmtepomp, die vriest helemaal in. Dat witte is dus ijs
Die moet kouder zijn dan de buitenlucht om warmte op te kunnen nemen.
Die balk wordt gekoeld tot - 10...-15 of nog kouder.

Een warmtepomp heeft altijd een periodieke ontdooi cyclus, om het aangegroeide ijs te smelten.
Ik heb nog niet kunnen ontdekken wanneer de mg dit doet
Mijn idee zou zijn dat dit bij een auto niet gebeurt, de periodieke ontdooicyclus, omdat als de warmtepomp gebruikt wordt de auto ook aan het rijden is en dus warm wordt. Maar zoveel ijs is wel extreem, misschien toch iets niet goed met de warmtepomp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
mrme12345 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 10:51:
[...]

Mijn idee zou zijn dat dit bij een auto niet gebeurt, de periodieke ontdooicyclus, omdat als de warmtepomp gebruikt wordt de auto ook aan het rijden is en dus warm wordt. Maar zoveel ijs is wel extreem, misschien toch iets niet goed met de warmtepomp.
Nee, een auto en zeker de mg is beroerd geïsoleerd.
Het dak bijvoorbeeld, is helemaal niet geïsoleerd. Het warmteverlies is hoog, ook door continu opwarmen van buitenlucht van de ventilatie.

Ik schat dat het thermische vermogen wel 5 of 6kw kan zijn bij koud weer.
Ook bij minder vraag, zal het systeem kouder zijn dan de omgeving en dus niet ontdooien.
Het gebruikte koudemiddel R1234yf is erg geschikt voor koude omstandigheden, dus ontdooien zal niet snel nodig zijn.
Maar vroeg of laat moet het een keer.
Anders zou er een enorme bal ijs ontstaan bij lange ritten.
Ijs isoleert ook, dus kan er dan geen warmte meer onttrokken worden.
Henno Keers schreef op maandag 3 februari 2025 @ 14:49:
[...]

Waarom moeten wij omdenken? Waarom zou je met een EV niet harder dan 130 gaan rijden?
Je moet niet klagen over verbruik, maar dat geld voor iedere auto

[ Voor 23% gewijzigd door Oxellaar op 04-02-2025 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade83
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09:39
ruud1234821 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 23:37:
Mijn MG4 is 5 maanden oud, de ISmart App heeft het precies 1 week gedaan. Daarna krijg ik op geen enkele manier meer verbinding. Mijn MG is hiervoor al 4 keer tevergeefs terug geweest bij MG Nijmegen. 19 februari gaat VM Ford mijn Tbox (als deze op tijd uit China geleverd werd) compleet vervangen in de hoop dat het dan opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud1234821
Barrycade83 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 19:48:
[...]

Mijn MG4 is 5 maanden oud, de ISmart App heeft het precies 1 week gedaan. Daarna krijg ik op geen enkele manier meer verbinding. Mijn MG is hiervoor al 4 keer tevergeefs terug geweest bij MG Nijmegen. 19 februari gaat VM Ford mijn Tbox (als deze op tijd uit China geleverd werd) compleet vervangen in de hoop dat het dan opgelost is.
Bij mij heeft de app altijd (min of meer) goed gewerkt, totdat de software op de MG werd bijgewerkt.

Het lijkt erop dat de app de auto alleen kan bereiken als de HV-batterij actief is; als ik in de auto zit, kort na het afsluiten van de auto (<5-10 minuten), of tijdens het laden. Wat betreft dat laatste, vandaag werkte de app meerdere uren prima tijdens een laadsessie, maar zodra de laadsessie voltooid was kon de app geen verbinding meer krijgen (op dat moment stond de auto nog wel aan de laadpaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-05 06:47
Ik heb net een samsung galaxy s25 ultra, en de android auto kapt er de hele tijd na een paar seconden mee uit. Meerdere kabels geprobeerd. Sommige kabels kappen binnen een seconde andere na 10 of 30 seconden. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen? En heeft iemand misschien ervaring met een Android auto wireless dongle op de usb poort van de MG4?

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woutje34
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-05 16:50
dstyle_nl schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:51:
Ik heb net een samsung galaxy s25 ultra, en de android auto kapt er de hele tijd na een paar seconden mee uit. Meerdere kabels geprobeerd. Sommige kabels kappen binnen een seconde andere na 10 of 30 seconden. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen? En heeft iemand misschien ervaring met een Android auto wireless dongle op de usb poort van de MG4?
Ik weet dat veel tweakers hier ook last van hadden en een kabel van Anker hebben gekocht, dit moest wel werken. De auto kan dus best kieskeurig zijn in welke auto je gebruikt.

Ik heb een dongle voor Android Auto van AA Wireless, werkt perfect. Je moet dan wel even instellen dat het apparaatje een paar seconde later opstart (maar dat wijst zichzelf ook wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
dstyle_nl schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:51:
Ik heb deze:
https://www.amazon.nl/Dra...-compatibel/dp/B0CCDTXXBH

Kun je op ali nog goedkoper vinden. En werkt 9 van de 10 x goed en soms niet en dan moet je stekker er even. uit halen en weer er in en dan doet die het weer. HIervoor had ik een andere die niet goed werkte. Ik heb zelf ook een Samsung S23 ultra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron6
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 28-05 22:26
Jony23 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 08:48:
[...]

Het gemiddeld verbruik aan kw is bij een snelheid van 130 kmh veel hoger dan bij 100 kmh. Dit neemt exponentieel toe.
De verhouding aan gemiddelden blijft mogelijk gelijk, maar het verbruik verschilt, dus ook de range.
Als je snelheid hoger is ben je eerder op de plaats van bestemming, behalve natuurlijk als je tussendoor moet laden. Als je sneller rijdt is je accu immers eerder leeg, moet je eerder aan de lader. Daarnaast geeft snelheid wel een 'gevoel va voldoening' zolang de auto lekker blijft rijden. En dat kan de MG4 wel.

Maar wat is op lange ritten nu de meest gunstige snelheid wat betreft reistijd? Voordat ik de auto kocht heb ik via ABRP een rit van 550 km met verschillende snelheden laten doorrekenen. Hieruit kwam een optimale snelheid tussen de 120 en 125 km/h. Met 130 km/h duurde de rit dus zelf iets langer, omdat ik dan langer zou moeten laden. In de praktijk blijkt het ook zo te werken. Ik begin mijn reis dus meestal wat behoudend, en als ik in de buurt van de lader kom of de eindbestemming en ik heb de capaciteit nog in de accu mag ik mezelf belonen met wat meer snelheid.

Terug naar de conclusie van de ADAC test. Met 130 km/h verbruikt de auto aanzienlijk meer (daar had je geen test voor hoeven doen, dat staat op voorhand vast) en de auto is niet in staat in de buurt van de WLTP waarden te komen (dat lijkt me ook vrij duidelijk, dat is inherent aan hoe de WLTP test is opgezet en aan de aërodynamische eigenschappen van de MG4). Voor de consument blijft de behoefte bestaan om meer inzicht te krijgen, we zijn immers niet allemaal tweakers. Ik denk dat het zeker nuttig kan zijn als fabrikanten meer inzicht geven in het werkelijke verbruik, bij verschillende snelheden (of een range calculator die enkele autofabrikanten op hun site hebben staan)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gwnmikedus
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 26-05 22:03
Ik lees al een tijdje mee in dit topic en heb me nu maar eens geregistreerd om mijn ervaring met de MG4 XPower te delen *O* , vooral vanwege een ernstig stuur-trillingsprobleem dat ik direct na levering heb opgemerkt. Na wat zoekwerk zie ik dat ik niet de enige ben die hier last van heeft, dus ik ben benieuwd of anderen misschien al een oplossing hebben gevonden. :X

Aankoop en eerste problemen

Op 24 januari 2025 heb ik mijn MG4 XPower opgehaald bij Van Mossel MG Rotterdam. Tijdens de proefrit met een demo-auto voelde alles solide aan, maar al binnen een dag begon ik problemen op te merken, waaronder:
  • Stuurtrillingen tijdens het rijden
  • Auto draaide op oude software |:(
  • Slecht afgestelde ruitensproeiers
  • Airco werkte niet goed (voertuig besloeg van binnen)
Ik ben op 25 januari direct teruggegaan naar de dealer, maar er was niemand aanwezig die mij kon helpen of zelfs maar een afspraak kon inplannen. Uiteindelijk heeft een medewerker op 27 januari een afspraak ingepland voor 4 februari, nadat ik zowel telefonisch als in persoon had geprobeerd dit opgelost te krijgen.

Servicebezoek en onopgelost probleem

Op 4 februari heb ik de hele dag bij de dealer gezeten :O terwijl ze de auto onder handen namen. De meeste problemen zijn inmiddels opgelost, maar het stuur-trillingsprobleem blijft bestaan -O- . De dealer vertelde mij bij het teruggeven van de sleutels dat dit een bekend probleem is bij dit model en dat MG nog aan een oplossing werkt. Zonder verdere toelichting of verwachte termijn? 8)7

Dit is voor mij onacceptabel, zeker bij een nieuwe auto. Het voelt simpelweg ondeugdelijk en onveilig, en ik ben niet van plan dit te accepteren. Ik heb Van Mossel inmiddels een laatste termijn van 7 dagen gegeven om dit probleem op te lossen of een alternatief te bieden. Daarnaast heb ik MG Motor Europa rechtstreeks gemaild, met alle correspondentie erbij. :Y)

Andere XPower-eigenaren met dit probleem?

Ik ben benieuwd: zijn er hier nog mensen actief die ervaring hebben met dit stuur-trillingsprobleem? En zo ja, heeft iemand al een concrete oplossing gekregen van MG of de dealer?

Ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen! 💬

Op de WIP-foto was ik nog helemaal blij met de aankoop (de after foto vergeten :+ )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jgqe212h4SXanZZqrHaxnna_0NQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pEVHXPzE4Fsj4Gujf9oQGvvV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

OP het Engelse MG forum is er een heel topic met klachten. Het is een bekend probleem. Als "oplossing" schijnt MG een soort van stuurdemper (volgens mij was het gewoon een soort van gewicht) voor in het stuur te kunnen monteren. Maar ook dat helpt niet echt.
Wat ze minimaal kunnen doen is de banden fatsoenlijk laten balanceren d.m.v. roadforce balanceer apparaat.
Eigenlijk zou je eens een set wielen moeten laten monteren van een ander merk, dus kwaliteitsvelgen met kwaliteitsbanden (Michelin Pilot Sports ofzo), het zou mij namelijk niks verbazen dat die velgen en wielen van MG gewoon van matige kwaliteit zijn. Er zitten wel Bridgestones op, maar het schijnt dat Chinese Bridgestones toch wel van andere kwaliteit zijn dan de banden die je hier in Europa koopt.

Beslaan van de ruiten is overigens makkelijk te voorkomen. Je climate control altijd op buitenlucht zetten en nooit op automatisch.

Overigens, gefeliciteerd met je auto 8)

[ Voor 7% gewijzigd door -tom-562 op 05-02-2025 16:47 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszzer
Vaevictis_ schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 06:55:
[...]

Herkenbaar, heb afgelopen 2 weken bijna 5000km gereden en bijna uitsluitend Tesla geladen. Altijd 140kW gehaald, rond de 0,32 euro. Heerlijk.
Hoezo is dat zo goedkoop bij tesla laden? Daar gebruik je de app van FASTNED toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Inmiddels is mijn usb-poort doorgedrukt. Zat al wat los, maar nu zit hij helemaal erin.

Weet iemand hoe ik het klepje kan verwijderen om bij de usb-connectors te komen. Die onder middenconsole met knop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-05 14:56
weszzer schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 16:53:
[...]

Hoezo is dat zo goedkoop bij tesla laden? Daar gebruik je de app van FASTNED toch?
Zeker niet. App van Tesla. Goedkoper dan AC laden in meeste gevallen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heinemancp
gwnmikedus schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 14:50:
Ik lees al een tijdje mee in dit topic en heb me nu maar eens geregistreerd om mijn ervaring met de MG4 XPower te delen *O* , vooral vanwege een ernstig stuur-trillingsprobleem dat ik direct na levering heb opgemerkt. Na wat zoekwerk zie ik dat ik niet de enige ben die hier last van heeft, dus ik ben benieuwd of anderen misschien al een oplossing hebben gevonden. :X

Aankoop en eerste problemen

Op 24 januari 2025 heb ik mijn MG4 XPower opgehaald bij Van Mossel MG Rotterdam. Tijdens de proefrit met een demo-auto voelde alles solide aan, maar al binnen een dag begon ik problemen op te merken, waaronder:
  • Stuurtrillingen tijdens het rijden
  • Auto draaide op oude software |:(
  • Slecht afgestelde ruitensproeiers
  • Airco werkte niet goed (voertuig besloeg van binnen)
Ik ben op 25 januari direct teruggegaan naar de dealer, maar er was niemand aanwezig die mij kon helpen of zelfs maar een afspraak kon inplannen. Uiteindelijk heeft een medewerker op 27 januari een afspraak ingepland voor 4 februari, nadat ik zowel telefonisch als in persoon had geprobeerd dit opgelost te krijgen.

Servicebezoek en onopgelost probleem

Op 4 februari heb ik de hele dag bij de dealer gezeten :O terwijl ze de auto onder handen namen. De meeste problemen zijn inmiddels opgelost, maar het stuur-trillingsprobleem blijft bestaan -O- . De dealer vertelde mij bij het teruggeven van de sleutels dat dit een bekend probleem is bij dit model en dat MG nog aan een oplossing werkt. Zonder verdere toelichting of verwachte termijn? 8)7

Dit is voor mij onacceptabel, zeker bij een nieuwe auto. Het voelt simpelweg ondeugdelijk en onveilig, en ik ben niet van plan dit te accepteren. Ik heb Van Mossel inmiddels een laatste termijn van 7 dagen gegeven om dit probleem op te lossen of een alternatief te bieden. Daarnaast heb ik MG Motor Europa rechtstreeks gemaild, met alle correspondentie erbij. :Y)

Andere XPower-eigenaren met dit probleem?

Ik ben benieuwd: zijn er hier nog mensen actief die ervaring hebben met dit stuur-trillingsprobleem? En zo ja, heeft iemand al een concrete oplossing gekregen van MG of de dealer?

Ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen! 💬

Op de WIP-foto was ik nog helemaal blij met de aankoop (de after foto vergeten :+ )
[Afbeelding]
Mijn MG4Lux heb ik vorig jaar rond deze tijd ingeleverd na 14mnd tegen dezelfde situatie aangelopen te hebben: klachten niet kunnen oplossen. Ik hoop dat er inmiddels (bijna) een oplossing is. Trilling is echt zeer ellendig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszzer
Heinemancp schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 17:36:
[...]

Zeker niet. App van Tesla. Goedkoper dan AC laden in meeste gevallen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G6bMrLfrAslp_v9bWZdQzC_-JdI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1aAv62UcooY1j36SKaKktxD2.jpg?f=fotoalbum_large

Welke zou ik moeten gebruiken dan om te laden?

Thanks alvast! 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Racemol
weszzer schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 17:48:
[...]

[Afbeelding]

Welke zou ik moeten gebruiken dan om te laden?

Thanks alvast! 8)
Gewoon de app genaamd "Tesla". Een beetje eigen initiatief mag toch wel op Tweakers; we zijn hier niet gewend om bij dit soort dingen aan de hand genomen te worden.

Dat gezegd hebbende, de Tesla Superchargers zijn inderdaad vrij goedkoop. Als je op vakantie gaat, kun je voor ongeveer 10 euro per maand een abonnement nemen, waarmee je extra korting krijgt. Alle tarieven vind je in de app. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszzer
Racemol schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 18:28:
[...]

Gewoon de app genaamd "Tesla". Een beetje eigen initiatief mag toch wel op Tweakers; we zijn hier niet gewend om bij dit soort dingen aan de hand genomen te worden.

Je hebt gelijk! Ik had daarna gedownload maar dat was geen goede, dus bedankt! En je hebt nogmaals gelijk.

Dat gezegd hebbende, de Tesla Superchargers zijn inderdaad vrij goedkoop. Als je op vakantie gaat, kun je voor ongeveer 10 euro per maand een abonnement nemen, waarmee je extra korting krijgt. Alle tarieven vind je in de app. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTommie

TTommie

weszzer schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 10:44:
[...]

Ow shit.. dat is wel zuur! Wij krijgen onze auto over kleine twee weken, ze gingen hem ook up to date zetten, geen idee welke versie er nu op zit.
LOL, die belofte kan je rustig vergeten. Dat beloven ze iedereen, want einde discussie. En vervolgens kom je er vanzelf na een paar weken achter dat ze hebben gelogen en kan je terug. Uiteraard hebben ze de eerste 4 weken geen tijd, dat begrijp je. Het blijft wel Van Mossel natuurlijk.

Mr. T.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TTommie

TTommie

Mooie auto maar ik hoop voor je dat ze die trillingen eruit krijgen.

Ik heb hier eigenlijk nog nergens een succes verhaal over terug gelezen.
Ik snap dat dit niet is wat je wil horen, maar wel de waarheid.

Beste is VM meteen ingebreke stellen en aanmelden bij je rechtsbijstand.

Want vermoedelijke gaan ze dit niet kunnen oplossen, en dan is enige juridische hulp wel gewenst.
Het product is nu eigenlijk gewoon niet conform…., dus centjes terug of een auto die niet trilt…

[ Voor 4% gewijzigd door TTommie op 05-02-2025 23:58 ]

Mr. T.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Racemol
Weet je wat ik zo jammer vind? De beleving van de auto voelt echt als een goedkope Aliexpress ervaring. Met een klein beetje extra moeite van de fabrikant had dit zoveel beter kunnen zijn.

Neem bijvoorbeeld de cabine temperatuursensor, die je via de app kunt uitlezen. Om te beginnen moet je de app altijd minstens één keer verversen voordat er überhaupt data binnenkomt en soms zelfs meerdere keren. En als de temperatuur eenmaal wordt weergegeven, kun je er niet op vertrouwen dat die klopt. Hoe kan dat? Een sensor hoort toch gewoon een accurate waarde te geven?

Blijkbaar niet, want ik open net de app en zie dat de cabine temperatuur 18°C aangeeft, terwijl het buiten slechts 3°C is. Dat kan toch nooit kloppen? Na één keer verversen springt de waarde naar 13°C, en na nog een keer verversen daalt hij ineens naar 8°C.

Ik snap hier echt niets van. Is die sensor gewoon slecht? Maar als dat zo is, hoe kan de klimaatregeling dan ooit de binnentemperatuur correct houden?

Dit is slechts een klein voorbeeld in haar Aliexpressness. Zo verwacht ik zometeen op een ritje van 15min ook wel 8x gewaarschuwd te worden dat het wellicht glad kan zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Racemol schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 08:28:
Weet je wat ik zo jammer vind? De beleving van de auto voelt echt als een goedkope Aliexpress ervaring. Met een klein beetje extra moeite van de fabrikant had dit zoveel beter kunnen zijn.

Neem bijvoorbeeld de cabine temperatuursensor, die je via de app kunt uitlezen. Om te beginnen moet je de app altijd minstens één keer verversen voordat er überhaupt data binnenkomt en soms zelfs meerdere keren. En als de temperatuur eenmaal wordt weergegeven, kun je er niet op vertrouwen dat die klopt. Hoe kan dat? Een sensor hoort toch gewoon een accurate waarde te geven?

Blijkbaar niet, want ik open net de app en zie dat de cabine temperatuur 18°C aangeeft, terwijl het buiten slechts 3°C is. Dat kan toch nooit kloppen? Na één keer verversen springt de waarde naar 13°C, en na nog een keer verversen daalt hij ineens naar 8°C.

Ik snap hier echt niets van. Is die sensor gewoon slecht? Maar als dat zo is, hoe kan de klimaatregeling dan ooit de binnentemperatuur correct houden?

Dit is slechts een klein voorbeeld in haar Aliexpressness. Zo verwacht ik zometeen op een ritje van 15min ook wel 8x gewaarschuwd te worden dat het wellicht glad kan zijn :+
Ik vind dit niet gek past precies bij eerdere opmerking over geen software cultuur aanwezig dat vertaald zich in slechte software kwaliteit die niet goed getest wordt. Dus past voor mij precies in het plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
-tom-562 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 16:44:

Beslaan van de ruiten is overigens makkelijk te voorkomen. Je climate control altijd op buitenlucht zetten en nooit op automatisch.

Overigens, gefeliciteerd met je auto 8)
Maakt niet uit hoe je de ventilatie insteld de ramen beslaan gewoon met vochtig weer.
Al eerder aangegeven, tijdens verwarming doet de airco het niet.

Ik heb de hoop opgegeven. Pas een weekend weg geweest met meerdere EV en allemaal hadden ze er last van. BMW iX3, id4, volle auto en vochtig weer.
Allemaal hadden ze beslagen ramen.
Iedereen erkende hetzelfde probleem en er is niks aan te doen volgens de garage

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Oxellaar schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 18:32:
[...]

Maakt niet uit hoe je de ventilatie insteld de ramen beslaan gewoon met vochtig weer.

Ik heb de hoop opgegeven. Pas een weekend weg geweest met meerdere EV en allemaal hadden ze er last van. BMW iX3, id4, volle auto en vochtig weer.
Ohja, warmtepomp issues :X
Geen last van met mijn budget versie :+ :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
[...]

5 jaar Tesla gereden, zelf geen WP, maar heb daar 3 jaar meegelezen met mensen die het wel hadden. Nog nooit gehoord eerlijk gezegd.

/edit

ohja als iemand het magische antwoord weet hoe ik bij de usb-poortjes kom, please... O+

[ Voor 6% gewijzigd door STIMPPYYY op 06-02-2025 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

STIMPPYYY schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 19:09:
[...]

5 jaar Tesla gereden, zelf geen WP, maar heb daar 3 jaar meegelezen met mensen die het wel hadden. Nog nooit gehoord eerlijk gezegd.

/edit

ohja als iemand het magische antwoord weet hoe ik bij de usb-poortjes kom, please... O+
Is er geen "naad" zichtbaar bij de interieurdelen daar? Bijna alle auto interieurdelen zijn vaak gewoon geklikt (zeker de wat grotere stukken). Vaak komt het gewoon los met van dat plastic demontage gereedschap (of een schroevendraaier met een stevige poetslap ter bescherming)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
-tom-562 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 19:32:
[...]

Is er geen "naad" zichtbaar bij de interieurdelen daar? Bijna alle auto interieurdelen zijn vaak gewoon geklikt (zeker de wat grotere stukken). Vaak komt het gewoon los met van dat plastic demontage gereedschap (of een schroevendraaier met een stevige poetslap ter bescherming)
Thanks, ga van het weekend maar eens hobbyen om te kijken of ik erbij kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:29

TFHfony

Professional Weirdo

[...]

Je garage maakt er zich wel erg makkelijk van af.
Hier met mijn Luxury met warmtepomp geen issues. Met vochtig weer met 4 personen met vochtige kleding in de auto vereist wel dat ik de airco op max zet om te zorgen dat de boel niet aan slaat. En met 2 personen moet je hem van auto afhalen en hem zelf instellen op externe circulatie en standje 6 of hoger, maar dan blijft de auto prima droog.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gwnmikedus
Update MG4 XPower stuur-trillingsprobleem

Gezien mijn uitgebreide verhaal (onderaan uitklapbaar) nogal veel is heb ik AI gevraagd het voor jullie samen te vatten:

Vestigingsmanager Van Mossel reageerde vaag op mijn laatste kennisgeving en vroeg me om “meer tijd” te geven.
  • Vanochtend naar de vestiging gegaan, maar de manager was niet aanwezig. Verkopers probeerden te helpen, maar de reactie bleef hetzelfde.
  • ARAG Rechtsbijstand beoordeelt mijn zaak als non-conformiteit, wat ontbinding van de koop rechtvaardigt.
  • Ook mogelijk dwaling omdat Van Mossel bevestigde dat minstens twee andere XPower-modellen hetzelfde probleem hebben. ARAG is bereid juridische stappen te zetten indien nodig.
Nieuwe oplossing:
  • Aandrijflijn wordt in Breda onder handen genomen door een specialistisch bedrijf (methodes die normaal alleen bij sportauto’s worden gebruikt).
  • Van Mossel en SAIC/MG doen verder onderzoek naar het probleem via uitlezen en analyse.
  • MG3 demo-auto meegekregen – eindelijk een auto die wél als nieuw aanvoelt. Wel een raar detail: de voorruit heeft een vieze laag waardoor je continu in een waas kijkt.
Voorzichtig positief: MG en Van Mossel lijken het nu eindelijk serieus te nemen.

Bonus: Infotainment draait na de update nu op R63, dus het kan dus wél! 😅
Allereerst bedankt voor alle reacties en adviezen in dit topic! Er is inmiddels een hoop gebeurd, dus tijd voor een update. 💬

Vestigingsmanager en reactie van Van Mossel

Gisteravond ontving ik een reactie van de vestigingsmanager op mijn laatste kennisgeving. Helaas bleef de oplossing vaag en werd mij enkel gevraagd om “meer tijd” te geven en af te wachten. Dat was voor mij geen acceptabele uitkomst, dus ik ben vanochtend direct naar de vestiging gegaan om het gesprek aan te gaan. De vestigingsmanager was echter niet aanwezig. De verkopers hebben hun best gedaan om mij te helpen en met hem te bellen, maar hij bleef bij dezelfde reactie als in de mail.

Contact met ARAG – juridische beoordeling

Vanaf de parkeerplaats bij Van Mossel heb ik direct gebeld met ARAG Rechtsbijstand. Dinsdag had ik de zaak en alle correspondentie tot dat moment al aangemeld. Zij hebben mijn zaak inhoudelijk bekeken en kwamen tot een duidelijke conclusie: het gaat hier om non-conformiteit, waardoor ontbinding van de koop gerechtvaardigd is. B)

Wat het nog sterker maakt: in de mailwisseling met de vestigingsmanager werd bevestigd dat er bij deze vestiging nog twee andere XPower-modellen met hetzelfde probleem staan, die momenteel worden onderzocht. Dit, in combinatie met het eerder gelekte document van SAIC/MG, maakt dat ARAG ook sprake ziet van dwaling aan de kant van Van Mossel. Mocht het nodig zijn, dan is ARAG bereid om dit juridisch verder op te pakken en eventueel de zaak voor de rechter te brengen. _/-\o_

Nieuwe ontwikkelingen en oplossing

Ondertussen is er gelukkig ook echt iets in gang gezet. Vandaag heb ik telefonisch contact gehad met:
• De vestigingsdirecteur Van Mossel
• De commercieel directeur Van Mossel
• De directeur MG Nederland
• (Plus een gemiste oproep van de algemeen directeur Van Mossel)

De oplossing die nu wordt aangeboden:
• De gehele aandrijflijn wordt onder handen genomen door een gespecialiseerd bedrijf in Breda. Dit gebeurt op een manier die normaal alleen bij professionele sportauto’s wordt toegepast. Ik ben erg benieuwd naar de uitkomst hiervan.
• De auto staat nu bij Van Mossel, waar ze samen met SAIC/MG onderzoek doen naar het probleem, o.a. door uitlezen en verdere analyse.

In de tussentijd heb ik een MG3 demo-auto meegekregen. Qua rijcomfort voelt deze eindelijk aan als een nieuwe auto, wat mij bevestigt dat mijn XPower gewoon écht niet in orde was. Opvallend detail: de gehele voorruit van deze MG3 had een vieze laag :F , wat ervoor zorgt dat je tijdens het rijden continu in een mistige waas kijkt zelfs met standje maximaal blazen. Geen idee hoe ze deze auto zo willen verkopen, maar dat terzijde. 7(8)7

Voorzichtig positief

Eerlijk is eerlijk: ondanks alle frustraties van de afgelopen weken krijg ik nu wél het gevoel dat MG en Van Mossel dit serieus nemen en echt naar een oplossing werken. Hopelijk leidt dit tot een structurele fix.

Oh, en voor de liefhebbers: na de updates van afgelopen dinsdag draait mijn infotainment eindelijk op R63, dus het kan dus wél! 😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uJYTiS-WHHhDXLYeha-Wzar-6vo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5FTuqwXpEgUeKVAgG6vSZrai.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door gwnmikedus op 06-02-2025 20:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ik ben benieuwd naar de werkwijze en uitkomst! Ik denk dat je een van de eerste bent waarbij ze dit zo serieus aanpakken (ook internationaal)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTommie

TTommie

Ik hoop het van harte voor je. Maar ik blijf sceptisch.

Mr. T.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthewtje
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20-05 09:09
gwnmikedus schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 20:43:
• MG3 demo-auto meegekregen – eindelijk een auto die wél als nieuw aanvoelt. Wel een raar detail: de voorruit heeft een vieze laag waardoor je continu in een waas kijkt.
[...]
Vind het dan wel weer matig dat je voor een MG4 XPower als tijdelijke vervanging een MG3 mee krijgt.

Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
matthewtje schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 09:59:
[...]

Vind het dan wel weer matig dat je voor een MG4 XPower als tijdelijke vervanging een MG3 mee krijgt.
Ooit eens bij KIA e-Niro werd een Kia picanto aangeboden ter vervanging. Die heb ik geweigerd, te klein en ICE. Tegenwoordig vraag ik altijd om een gelijkwaardige (of betere) BEV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:35
Vaevictis_ schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 11:03:
[...]

Ooit eens bij KIA e-Niro werd een Kia picanto aangeboden ter vervanging. Die heb ik geweigerd, te klein en ICE. Tegenwoordig vraag ik altijd om een gelijkwaardige (of betere) BEV.
Als vervangwagen voor de MG4 heb ik reeds ontvangen:

Hyndai i10 (benzine, 70pk oid? Er lag geen conformiteitsattest in de wagen dus het is een gok)

Nissan Micra (diesel, 100pk, 6 jaar oud)

En dan nog heb ik weken moeten wachten voor ik in de eerste plaats een vervangwagen kreeg, dus mag ik vragen welke stok u achter de deur heeft om een bepaald type voertuig te kunnen eisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Ives schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 11:24:
[...]

Als vervangwagen voor de MG4 heb ik reeds ontvangen:

Hyndai i10 (benzine, 70pk oid? Er lag geen conformiteitsattest in de wagen dus het is een gok)

Nissan Micra (diesel, 100pk, 6 jaar oud)

En dan nog heb ik weken moeten wachten voor ik in de eerste plaats een vervangwagen kreeg, dus mag ik vragen welke stok u achter de deur heeft om een bepaald type voertuig te kunnen eisen?
Gewoon tijdig aangeven bij het maken van een afspraak. Heb nu 3 maanden van te voren een afspraak gemaakt voor een beurt (VM A'dam) en kreeg te horen dat een BEV geen probleem was. Misschien ook omdat de huur auto betaald moet worden (omdat ze onderhoud / updates) niet in 1 dag kunnen uitvoeren.

[ Voor 4% gewijzigd door Vaevictis_ op 07-02-2025 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwnmikedus
Ik klaag niet, voor mij is het belangrijkste dat het probleem wordt aangepakt. Dat ze zo snel niet direct een andere auto voorhanden hadden is te begrijpen omdat alles ineens in een kwestie van een uur in gang kwam.

Afhankelijk van je verzekeringsvoorwaarden zijn daar wel bepaalde regelingen voor mbt gelijkwaardige "klasse" auto. Dit loopt echter allemaal buiten de standaard processen om.

Ze zijn de auto as we speak naar Breda aan het brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
Vaevictis_ schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 11:38:
[...]

Gewoon tijdig aangeven bij het maken van een afspraak. Heb nu 3 maanden van te voren een afspraak gemaakt voor een beurt (VM A'dam) en kreeg te horen dat een BEV geen probleem was. Misschien ook omdat de huur auto betaald moet worden (omdat ze onderhoud / updates) niet in 1 dag kunnen uitvoeren.
Begrepen, u heeft het over onderhoud, dan heb je natuurlijk meer keuze dan wanneer de wagen plots in panne valt - zeker als je bereid bent om voor de vervangwagen te betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
TFHfony schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 19:46:
[...]

Je garage maakt er zich wel erg makkelijk van af.
Hier met mijn Luxury met warmtepomp geen issues. Met vochtig weer met 4 personen met vochtige kleding in de auto vereist wel dat ik de airco op max zet om te zorgen dat de boel niet aan slaat. En met 2 personen moet je hem van auto afhalen en hem zelf instellen op externe circulatie en standje 6 of hoger, maar dan blijft de auto prima droog.
Ik ben 1x bij de garage geweest, geen idee wat ze, of ze iets gedaan hebben.
Maar dat jij de ventilatie op max moet zetten, is ook al niet goed naar mijn idee.

Ik regende voor mijn werk wel eens goed nat.
Maar nooit echt last van beslagen ramen gehad. Zelf niet een beetje.
Gewoon wat stoken en de airco aan, ventilator kwam ik nooit aan.
Nu is dat echt wel anders.
Maar gelukkig heb jij er geen last van.

Doordat we op pad waren met 3 verschillende merken en er alle 3 last van hadden.
Lijkt het voor mij een beetje op een ev met warmtepomp probleem.
En om technische redenen is het ook verklaarbaar.
Koelen en verwarmen gelijktijdig, is zeker niet onmogelijk. Maar er moeten dan nogal wat extra's in het systeem zitten.
En ik verwacht gewoon niet dat die onderdelen erin zitten.

Maar goed... Het is voor mij eigenlijk het enige minpunt aan deze auto.
Voor de rest bevalt hij echt heel goed.
Rij er iedere dag met plezier is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwnmikedus
Oxellaar schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 22:05:
[...]

Ik ben 1x bij de garage geweest, geen idee wat ze, of ze iets gedaan hebben.
Maar dat jij de ventilatie op max moet zetten, is ook al niet goed naar mijn idee.

Ik regende voor mijn werk wel eens goed nat.
Maar nooit echt last van beslagen ramen gehad. Zelf niet een beetje.
Gewoon wat stoken en de airco aan, ventilator kwam ik nooit aan.
Nu is dat echt wel anders.
Maar gelukkig heb jij er geen last van.

Doordat we op pad waren met 3 verschillende merken en er alle 3 last van hadden.
Lijkt het voor mij een beetje op een ev met warmtepomp probleem.
En om technische redenen is het ook verklaarbaar.
Koelen en verwarmen gelijktijdig, is zeker niet onmogelijk. Maar er moeten dan nogal wat extra's in het systeem zitten.
En ik verwacht gewoon niet dat die onderdelen erin zitten.

Maar goed... Het is voor mij eigenlijk het enige minpunt aan deze auto.
Voor de rest bevalt hij echt heel goed.
Rij er iedere dag met plezier is!
Sinds de update naar R63 (en andere modules) lijkt mijn airco compleet te functioneren naar verwachting. Alles op standje auto is een enkel probleem, dus ook de luchtcirculatie. Nu heb ik het nog niet met 1 extra persoon in de auto geprobeerd dus dat ga ik nog maar snel testen.

Het fixen van mijn "gehele aandrijflijn" bestond, na het volgen van de locatie van de auto🕵️‍♂️, volgens mij slechts uit een uitlijning middels de Hunter WinAlign HawkEye Elite bij Antonissen Autobanden in Breda. De auto is daar niet meer dan 1 uur geweest, niet helemaal wat mijn verwachting was tbh. Ze kunnen het daar ook niet oplossen..

PS: de eerste after foto van mijn bumper modificatie is binnen :*)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BXWLAa7ZTSOl2nk0ClzHsmI699Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w5d2riPJqbuubIpMOBqOybkp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geeh27

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTommie

TTommie

[b]gwnmikedus schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 12:38:[/

Het fixen van mijn "gehele aandrijflijn" bestond, na het volgen van de locatie van de auto🕵️‍♂️, volgens mij slechts uit een uitlijning middels de Hunter WinAlign HawkEye Elite bij Antonissen Autobanden in Breda. De auto is daar niet meer dan 1 uur geweest, niet helemaal wat mijn verwachting was tbh. Ze kunnen het daar ook niet oplossen..
Precies waar ik al bang voor was. Er zit een fabrieksfout in veel Xpower modellen met trillingen. En ze gaan het er niet uitkrijgen, wat Van Mossel je ook belooft. En geloof mij, dat weten ze zelf ook allang. Het forum in de UK van MG staat vol met deze verhalen, maar nergens een oplossing.

Met alle respect, maar kies eieren voor je geld en leg de sleutel op de toonbank en laat ze je geld terug boeken. Dit gaat anders een gebed zonder einde worden. Niet wat je wil horen, maar wel de waarheid.

[ Voor 28% gewijzigd door TTommie op 09-02-2025 00:19 ]

Mr. T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ik vraag het me af. Ik heb namelijk nog nergens gelezen dat ze b.v. de aandrijfassen (aan de voorkant) controleren en een setje merk velgen met A-merk banden (,b.v. Michelin pilot sport) monteren

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
-tom-562 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 00:30:
Ik vraag het me af. Ik heb namelijk nog nergens gelezen dat ze b.v. de aandrijfassen (aan de voorkant) controleren en een setje merk velgen met A-merk banden (,b.v. Michelin pilot sport) monteren
Mijn mg4 is op Continental all seasons afgeleverd. Misschien niet de allerbeste band, maar wel gewoon aan A-merk, gefabriceerd is Europa.
In de test doet deze band het gewoon erg goed.

Voor een Xpower zou je een sportievere band willen hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-04 08:06
Oxellaar schreef op zondag 9 februari 2025 @ 14:05:
[...]

Mijn mg4 is op Continental all seasons afgeleverd. Misschien niet de allerbeste band, maar wel gewoon aan A-merk, gefabriceerd is Europa.
In de test doet deze band het gewoon erg goed.

Voor een Xpower zou je een sportievere band willen hebben
Mijn Luxury was ook afgeleverd met Continental banden...

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Mijn Standard ook met contintals, maar wel een soort die nauwelijks voorkomt (Contisport C). Het zou mij niks verbazen als die volgens MG/SAIC specs gemaakt worden in China. Idem voor de velgen natuurlijk

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Begrijp ook niet dat er altijd zo lastig ovef wordt gedaan. Er is een proefrit in een niet trillende xpower. Zet die velgen inc banden over en als het probleem er nog is ga je verder tot alles is uitgesloten. Hopeloos blijven uitlijnen gaat natuurlijk niks helpen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
-tom-562 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 14:20:
Mijn Standard ook met contintals, maar wel een soort die nauwelijks voorkomt (Contisport C). Het zou mij niks verbazen als die volgens MG/SAIC specs gemaakt worden in China. Idem voor de velgen natuurlijk
Ik vind dat een vreemde aanname
Op de banden staat waar ze gemaakt zijn.
En de Continental banden onder mijn MG komen uit Roemenië, gewoon een Europese band dus.

Dat de velgen uit China komen lijkt me logisch, heel de auto komt daar vandaan.

Het is een beetje vreemd om Chinese onderdelen op een Chinese auto als minpunt te gaan bestempelen, toch?

Pon, de importeur van VW in Nederland, is ook de importeur van Continental in Nederland.
VW staat vanaf fabriek in Duitsland niet op Continental. Bijna alle banden worden gewisseld op VW auto's die Nederland binnen komen. De banden gaan retour naar de fabriek. Ook de importeur van Ford en volgens mij Renault, doet dit.
In Vlissingen, waar veel auto's aan land komen van de boot, staan enorme werkplaatsen met bruggen om de banden te wisselen.

Ik wil maar zeggen, de band die nieuw onder je auto ligt, hoeft niet bij de fabrikant vandaan te komen.

[ Voor 29% gewijzigd door Oxellaar op 09-02-2025 16:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTommie

TTommie

STIMPPYYY schreef op zondag 9 februari 2025 @ 14:37:
Begrijp ook niet dat er altijd zo lastig ovef wordt gedaan. Er is een proefrit in een niet trillende xpower. Zet die velgen inc banden over en als het probleem er nog is ga je verder tot alles is uitgesloten. Hopeloos blijven uitlijnen gaat natuurlijk niks helpen.
Het probleem is natuurlijk veel groter dan een paar bandjes of velgen. Anders waren er niet zoveel klachten over die niet oplosbaar zijn.

Ze zijn zelfs in de weer geweest met een of andere stuurdemper las ik op het forum in de UK.
https://www.mgevs.com/forums/mg4-ev-forum.38/
En de Xpower:
https://www.mgevs.com/forums/mg4-ev-xpower-forum.64/

Ik kan het exacte draadje niet vinden.

Maar tenzij je in de weer wil blijven met van Mossel en trillende auto, had ik het wel geweten.
En hou altijd in je achterhoofd, Van Mossel liegt. Wat ze je ook proberen te verkopen. Ik heb het te vaak meegemaakt bij ze. Ze liegen alles aan elkaar. Van onderhoud tot de aflevering.

[ Voor 13% gewijzigd door TTommie op 09-02-2025 23:51 ]

Mr. T.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Meer mensen last van dat de app niet meer actualiseert? Hier al aantal dagen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rschoppema
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 28-05 15:59
mrme12345 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 21:26:
Meer mensen last van dat de app niet meer actualiseert? Hier al aantal dagen
Hier doet ie het "gewoon", zolang de auto maar iedere 24 uur gebruikt wordt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
Ives schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 11:55:
[...]

Status update na meer dan een maand: wagen is nog steeds in herstelling. Het onderdeel kost 3500 euro en de garage wil dit enkel voorschieten als ze weten dat MG dit terugbetaalt (is garantie). MG zwijgt in alle talen.

Geen verdere progress of vooruitzichten.

Rijdt momenteel dus rond met een 6 jaar oude Nissan Micra diesel.
Status update na bijna 2 maanden: ze weten al meer. Ze hebben namelijk dit onderdeel van 3500 euro vervangen en kunnen nu met zekerheid zeggen dat... het dat alleszins niet was. Er worden nieuwe "metingen" genomen en naar MG doorgestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racemol
De app werkt hier, tenminste hij werkt zoals hij altijd "werkt".

Echter, ik wacht sinds november op een nieuwe laadpoort, maar krijg geen contact meer met VM. Mijn e-mails blijven onbeantwoord en de telefoniste kan enkel een terugbelnotitie aanmaken, die vervolgens niet wordt opgevolgd.

De auto laadt nog goed, maar de laadverlichting werkt niet. Het is toch van de zotte dat ik hier zelf voortdurend achteraan moet zitten? Zucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron6
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 28-05 22:26
Racemol schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 09:23:

Echter, ik wacht sinds november op een nieuwe laadpoort, maar krijg geen contact meer met VM. Mijn e-mails blijven onbeantwoord en de telefoniste kan enkel een terugbelnotitie aanmaken, die vervolgens niet wordt opgevolgd.

De auto laadt nog goed, maar de laadverlichting werkt niet. Het is toch van de zotte dat ik hier zelf voortdurend achteraan moet zitten? Zucht.
Hiermee heb je wel een kort en krachtige voorbeeld gegeven die de werkmethoden van Van Mossel typeren.

Balen man. Niemand hier had denk ik verwacht dat de service op een nieuwe auto zo slecht kan zijn. Hoop voor je dat het snel wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
Racemol schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 09:23:

Had ik ook, is software issue begreep ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racemol
Heinemancp schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 14:07:
[...]

Ze hebben er een volle werkdag over gedaan om te bepalen dat er een nieuwe unit nodig is. Het zou mij niet verbazen als het toch software is hoor maar goed, wat kan ik er aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
Racemol schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 14:22:
[...]

Ze hebben er een volle werkdag over gedaan om te bepalen dat er een nieuwe unit nodig is. Het zou mij niet verbazen als het toch software is hoor maar goed, wat kan ik er aan doen.
Snap ik, echt heel slecht die service.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
rschoppema schreef op maandag 10 februari 2025 @ 21:33:
[...]

Hier doet ie het "gewoon", zolang de auto maar iedere 24 uur gebruikt wordt 8)7
Ja je hebt gelijk, dat was het issue!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Heinemancp schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 14:07:
[...]

Ik had hetzelfde, is met een update verholpen.
Maar er werd van te voren vermeld dat misschien de module vervangen moest worden. Er waren behoorlijk wat problemen die aan de module zelf lagen, bij een bepaalde serie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gwnmikedus
Ron6 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 09:39:
[...]

Hiermee heb je wel een kort en krachtige voorbeeld gegeven die de werkmethoden van Van Mossel typeren.

Balen man. Niemand hier had denk ik verwacht dat de service op een nieuwe auto zo slecht kan zijn. Hoop voor je dat het snel wordt opgelost.
Het is toch tekenend hoe er zoveel verhalen zijn en hoe het bij mij inmiddels algemene kennis was dat Van Mossel niet direct de service biedt zoals het familiebedrijf je doet willen geloven.

Niet om ze nu ineens een paar veren in de reet te steken—want zo vanzelfsprekend en proactief was het allemaal nou ook weer niet… maar:

Vandaag ben ik gebeld door de vestigingsmanager van Van Mossel MG Rotterdam. Na overleg met de directie en de importeur is mij een nieuwe auto aangeboden. Ik had zelfs de keuze om een ander model te nemen, maar ik ga toch wederom voor de meest sexy EV van dit moment: de MY2024 MG4 XPower (voor zover ik weet nog niet officieel vrijgegeven).

De dagvaarding stond al in concept, en hoewel ik blij ben met een oplossing, blijft er een wrang gevoel hangen… Wat gaan ze nu met mijn oude auto doen? Wordt deze straks gewoon weer verkocht aan een nietsvermoedende koper? En hoe zit het met een eventuele kentekenboycot?

Ik houd jullie op de hoogte! 🚗💨

[ Voor 12% gewijzigd door gwnmikedus op 11-02-2025 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Krijg je daadwerkelijk het nieuwe MY? Ik heb op het Duitse MG4 forum gezien dat die een lichtgekleurde/grijze hemel hebben in het interieur. Juist een donkere hemel zou echt standaard moeten zijn in iedere auto :P

Jou huidige MG4 gaat wss gewoon weer de verkoop in.
Wat bedoel je met een kenteken boycot trouwens?

Vaak bu'j te bang!

Pagina: 1 ... 60 ... 65 Laatste