Vaak bu'j te bang!
Aan de andere kant gebruik ik dus ook een draadloze adapter (Carlinkit 5.0) en ervaar dit probleem weer niet. In het begin was het opstarten van dat kastje wel een probleem als de auto aan ging maar na de startup delay op 30s te hebben gezet zijn al die problemen verleden tijd en is de verbinding super stabiel. Deze zomer zelfs op vakantie gebruikt ~16 uur lang en dat ging prima. Ik rijd in een Luxury versie.Geeh27 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 20:33:
Ik gebruik nu ongeveer een jaar een draadloze adapter voor Apple CarPlay. Ik heb nog steeds dat ongeveer na een kwartier rijden de verbinding wegvalt. Uiteraard verdacht ik daar de USB aansluiting van de MG van totdat ik in een ander forum hetzelfde probleem beschreven zag staan met Pioneer autostereo apparatuur in een Fiat Ducato. Exact hetzelfde probleem. Ik kan me niet voorstellen dat het probleem dus in de gebruikte spullen in de auto zit, maar dat het eerder een communicatieprobleem binnen Apple CarPlay is.
Wat wel een probleem is, is draadloos laden i.c.m. draadloos carplay, na een 20 minuten is mijn telefoon zo warm dat hij stopt met laden. Ik heb dus maar een telefoon houder gekocht en sluit hem bij lange ritten met een kabel aan voor het opladen en dat gaat een stuk beter. Carplay gebruik ik dan alsnog draadloos.
Waar stel je die 30sec vertraging in? Auto, of carlink of android auto?Racemol schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 09:13:
[...]
Aan de andere kant gebruik ik dus ook een draadloze adapter (Carlinkit 5.0) en ervaar dit probleem weer niet. In het begin was het opstarten van dat kastje wel een probleem als de auto aan ging maar na de startup delay op 30s te hebben gezet zijn al die problemen verleden tijd en is de verbinding super stabiel. Deze zomer zelfs op vakantie gebruikt ~16 uur lang en dat ging prima. Ik rijd in een Luxury versie.
Wat wel een probleem is, is draadloos laden i.c.m. draadloos carplay, na een 20 minuten is mijn telefoon zo warm dat hij stopt met laden. Ik heb dus maar een telefoon houder gekocht en sluit hem bij lange ritten met een kabel aan voor het opladen en dat gaat een stuk beter. Carplay gebruik ik dan alsnog draadloos.
energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB
Na het lezen van dit topic heb ik net als anderen de Anker kabel gekocht. Andere nieuwe kabels werkte vaak niet, maar deze doet het prima. Het is me sinds de 6 maanden dat ik deze kabel heb slechts 1x overkomen dat de verbinding wegviel. Hiervoor minstens 6x per rit. Ik denk dat de Anker kabels net een slagje steviger om de usb poort zitten.matthewtje schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 08:54:
[...]
Ben hier ook benieuwd naar (Long Range Luxury).
Mijn CC is nog steeds met stappen van 5km/h en in de bochten idd onnodig gas los/remmen.
Ook snelheidsbordenherkenning vaak niet werkend.
LKA heel erg schokkerig / schommelig.
Zo kan ik nog wel even doorgaan..
Daarnaast altijd nog het euvel dat mijn Apple CarPlay echt bar slecht werkt (bij bijna elke beweging van de USB poort valt die weg). Eigenlijk al een tijdje opgegeven en terug gegaan naar enkel Bluetooth voor muziek/flitsmeister en dan op de telefoon Maps aan indien nodig.
In de carlinkit zelf. Verbinden met wifi (wachtwoord 12345678), browsen naar 192.168.50.2 en dan in de settings kun je dat instellen.mrme12345 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 09:33:
[...]
Waar stel je die 30sec vertraging in? Auto, of carlink of android auto?
Ik gebruik dezelfde, en heb ook die vertraging ingesteld. Overigens kan ik hier prima mee leven hoor, even usb stekkertje van de adapter er uit en er weer in en daarna geen last meer. Ik gebruik daarnaast nog een OBD2 adapter icm met ABRP. Het valt me op dat de verbinding met het scherm wegvalt, maar de aanwijzingen van ABRP hoor ik dan nog steeds wel.Racemol schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 09:13:
[...]
Aan de andere kant gebruik ik dus ook een draadloze adapter (Carlinkit 5.0) en ervaar dit probleem weer niet. In het begin was het opstarten van dat kastje wel een probleem als de auto aan ging maar na de startup delay op 30s te hebben gezet zijn al die problemen verleden tijd en is de verbinding super stabiel. Deze zomer zelfs op vakantie gebruikt ~16 uur lang en dat ging prima. Ik rijd in een Luxury versie.
Geert
YouTube: The 10 worst Electric Cars of 2024 - Don't buy it unless you hate money
Met deze buitentemperaturen lukt het haast niet om harder dan -15% regeneratief te remmen. Als ik wissel tussen de verschillende standen krijg ik ook de melding "regeneratief remmen verminderd" o.i.d., dezelfde melding als je op de "snow" stand gaat rijden
Vaak bu'j te bang!
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat dit gewijzigd gaat worden, de redenering is dat als de temperatuur van de batterij laag is dat de maximale laadstroom beperkt moet worden -- en ook regenereren laadt de batterij. Voor LFP packs (de standard) is dit een grotere factor dan voor luxury (NMC).-tom-562 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 16:41:
Iemand enig idee of met de wat recentere software versies de mate van regeneratief remmen ook gekoppeld is aan de temperatuur?
Met deze buitentemperaturen lukt het haast niet om harder dan -15% regeneratief te remmen. Als ik wissel tussen de verschillende standen krijg ik ook de melding "regeneratief remmen verminderd" o.i.d., dezelfde melding als je op de "snow" stand gaat rijden
Voor de softwareupdates die ik vorige week heb gehad, kon ik met remmen (dus zelfs zonder OPD) regenereren tot -25%Ives schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 19:59:
[...]
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat dit gewijzigd gaat worden, de redenering is dat als de temperatuur van de batterij laag is dat de maximale laadstroom beperkt moet worden -- en ook regenereren laadt de batterij. Voor LFP packs (de standard) is dit een grotere factor dan voor luxury (NMC).
Vaak bu'j te bang!
Wat wil je precies bereiken? De USB-C voorin is alleen voor media of opladen van apparaten. Zelf gebruik ik de media functie nooit dus gebruik die USB-C alleen om apparaten op te laden en daarin is deze best kieskeurig, sommige telefoons pakt die helemaal niet. Ik heb dus maar gewoon een flinke USB converter in de sigarettenaansteker gestoken en gebruik die om apparaten via USB-A en USB-C op te laden. Als het alleen om opladen gaat is dat wellicht een oplossing voor je.fukutoshin schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 11:38:
iemand ervaringen met een usb c splitter? ik kom dus poortjes te kort en verdwaal in de vele soorten die er te koop zijn
Mocht je echt data over die USB-C poort heen willen laten lopen dan kan ik je niet helpen. Voor de USB-A heb ik het met een simpele hub eens getest maar dat werkte niet, carplay wilde toen helemaal niet werken. Alleen als het aparaat rechtstreeks aangesloten was.
heb nu deze besteld Rolio USB C Hub - 1x HDMI 4K - 3x USB-C - 2x USB-A - USB Splitter - Geschikt voor Macbook Pro / Air / Windows / Universeel
Verwacht niet dat dat lekker gaat werken, volgens mij heeft die USB C poort maar een heel laag amperage en kan je er niet echt fatsoenlijk (meerdere) apparaten mee laden. Beste is om gewoon een een USB lader te kopen voor de 12V/sigarettenaansteker aansluiting.fukutoshin schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 08:31:
op die ene usb c zit nu mijn telefoon houder (draadloos opladen) maar zoonlief zit meestal zonder juice met zijn iPhone en missen we dus een laadpoort, de gewone usb links gebruik ik een draadloze AndroidAuto Adapter paar extra laad punten zijn meer dan welkom
heb nu deze besteld Rolio USB C Hub - 1x HDMI 4K - 3x USB-C - 2x USB-A - USB Splitter - Geschikt voor Macbook Pro / Air / Windows / Universeel
Vaak bu'j te bang!
Ik verwacht ook dat dit niet gaat werken. Die hubjes verdelen het vermogen van die aansluiting gewoon en dan hou je te weinig over om meerdere apparaten tegelijk op te laden.fukutoshin schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 08:31:
op die ene usb c zit nu mijn telefoon houder (draadloos opladen) maar zoonlief zit meestal zonder juice met zijn iPhone en missen we dus een laadpoort, de gewone usb links gebruik ik een draadloze AndroidAuto Adapter paar extra laad punten zijn meer dan welkom
Zoals eerder genoemd lekker die 12V sigarettenaansteker gebruiken, doe ik zelf ook. Ik gebruik bijvoorbeeld deze voor het opladen van apparaten, zelfs mijn macbook laad ik hier soms mee op en dat gaat prima. Met die standaard USB-C die er in de auto zit doet hij bij de meeste telefoons al helemaal niets.
Toevallig lijkt de USB-A poort die bij de achterpassagiers zit wel meer prik te hebben want daar hoor ik weinig klachten over en je hebt natuurlijk prima kabeltjes van USB-A naar USB-C.
ja dat is een goede tipRobonus schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:48:
Vergeet niet dat er in de armsteun aan de achterzijde ook nog een USB A aansluiting zit. Daar heb ik de dashcam op aangesloten, maar die kan je op de tast ook prima vinden als je voorin zit.
ik heb een vraag over I-smart na 30 uur heb ik geen verbinding meer, hebben hier meer mensen last van en wat kan ik er tegen doen instellingen of zo iets.
Ik heb al 3 maanden geen verbinding meer via de Ismart App. Mijn MG4 is al 4 keer afgelopen maand voor dit probleem bij MG Nijmegen geweest. Afgelopen woensdag zelfs nog. Daar zeggen ze dat er niks aan de hand is maar op mijn telefoon werkt het gewoon met geen mogelijkheid meer wat ik ook probeer. Ik heb het verder opgegeven en de zoveelste klacht ingediend bij VM. Heb al veel auto's gehad maar nog nooit zo'n slechte als de MG4. Nog 8 maanden en dan kan ik deze gelukkig na 1 jaar gebruik alweer inleveren. Voor mij nooit meer een MG en VM!thien schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 13:08:
Hallo
ik heb een vraag over I-smart na 30 uur heb ik geen verbinding meer, hebben hier meer mensen last van en wat kan ik er tegen doen instellingen of zo iets.
Na iets meer dan 24u de auto of app niet meer gebruiken gaat de auto in slaapstand en dan krijg je via de app inderdaad geen verbinding meer. Dit krijg je helaas alleen pas terug door de auto handmatig te starten.thien schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 13:08:
Hallo
Ik geloof (maar weet het niet zeker) dat deze timer gereset wordt elke keer als je verbinding maakt dus je zou elke dag een keer via de app kunnen kijken om te voorkomen dat de auto in slaapstand gaat.
Gewoon uit nieuwsgierigheid, dan zeggen ze “het werkt” en hoe weten ze dat? Loggen ze dan in op hun telefoon met jouw gegevens en dan werkt het ofzo?Barrycade83 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 16:02:
[...]
Ik heb al 3 maanden geen verbinding meer via de Ismart App. Mijn MG4 is al 4 keer afgelopen maand voor dit probleem bij MG Nijmegen geweest. Afgelopen woensdag zelfs nog. Daar zeggen ze dat er niks aan de hand is maar op mijn telefoon werkt het gewoon met geen mogelijkheid meer wat ik ook probeer. Ik heb het verder opgegeven en de zoveelste klacht ingediend bij VM. Heb al veel auto's gehad maar nog nooit zo'n slechte als de MG4. Nog 8 maanden en dan kan ik deze gelukkig na 1 jaar gebruik alweer inleveren. Voor mij nooit meer een MG en VM!
Ik laat de auto altijd ophalen en weer terugbrengen, omdat MG Nijmegen voor mij ander halfuur rijden is, en dan is het nog steeds de dichtstbijzijnde MG dealer. Ofwel ik ben er nooit bij, maar de verkoper daar zei dat het gelukt was met zijn eigen ISmart account, dus niet met mijn gegevens. Het is zijn woord tegen dat van mij. Heb het natuurlijk vermeld dat bij mij nog steeds niet werkt, dus kreeg ik als antwoord dat ik dan toch beste zelf langs kan komen omdat ze goed weten dat ik niet voor 5 minuten 3 uur totaal in de auto ga zitten. Dus daarom dat ik het laat zoals het is en helemaal klaar ben met mijn MG4.STIMPPYYY schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 16:48:
[...]
Gewoon uit nieuwsgierigheid, dan zeggen ze “het werkt” en hoe weten ze dat? Loggen ze dan in op hun telefoon met jouw gegevens en dan werkt het ofzo?
Het is een denk ik een beetje bullshit verhaal want de auto kan maar aan 1 account tegelijk gekoppeld worden en de engineer kan dit dus op die manier helemaal niet testen. Tenzij ze jouw account ontkoppelen maar dan zal je na het dealer bezoek jouw account weer opnieuw moeten registreren met de QR code in de auto.Barrycade83 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 19:53:
[...]
Ik laat de auto altijd ophalen en weer terugbrengen, omdat MG Nijmegen voor mij ander halfuur rijden is, en dan is het nog steeds de dichtstbijzijnde MG dealer. Ofwel ik ben er nooit bij, maar de verkoper daar zei dat het gelukt was met zijn eigen ISmart account, dus niet met mijn gegevens. Het is zijn woord tegen dat van mij. Heb het natuurlijk vermeld dat bij mij nog steeds niet werkt, dus kreeg ik als antwoord dat ik dan toch beste zelf langs kan komen omdat ze goed weten dat ik niet voor 5 minuten 3 uur totaal in de auto ga zitten. Dus daarom dat ik het laat zoals het is en helemaal klaar ben met mijn MG4.
Het is inderdaad een beetje onwaarschijnlijk lijkend verhaal........ maar het zal me niks verbazen als je veel minder privacy hebt dan je denkt en "zij" met behulp van dealer/importeur software wel in staat zijn om mee te gluren in je doen en laten met jouw auto.Racemol schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 08:11:
[...]
Het is een denk ik een beetje bullshit verhaal want de auto kan maar aan 1 account tegelijk gekoppeld worden en de engineer kan dit dus op die manier helemaal niet testen. Tenzij ze jouw account ontkoppelen maar dan zal je na het dealer bezoek jouw account weer opnieuw moeten registreren met de QR code in de auto.
Vanwege mijn toch niet zo veel vertrouwen in de grote bedrijven heb ik dan ook zelf de app niet geïnstalleerd op mijn telefoon en de auto dan ook niet actief gemaakt, check de auto altijd zelf of hij goed op slot staat en geheugen werkt nog voldoende om te weten waar ik hem ergens parkeer en hoef ook niet zo nodig de laadtoestand te weten via mijn telefoon. In de zeldzame gevallen dat ik hem zou willen voorverwarmen loop ik er wel even naartoe. Gebruik ook niet de mogelijkheid om "gratis" internet van de auto te krijgen, er zijn al genoeg grapjurken die op vernuftige wijze met je meekijken en daar hoeft MG er ook nog niet 1 van te worden.
Met andere woorden de app zou wel leuk zijn, maar niet echt nodig en men heeft mij ook niet kunnen vertellen wat de app allemaal wel en niet doorgeeft aan wie en wat. Ook al vanaf het begin de vele haperingen over het wel en niet werken van de app zou mij ook zeer pissig maken als het niet werkt en weet ik veel wat met mijn telefoon uitvreet....... dus eigenlijk wel heel blij dat ik hem niet heb geïnstalleerd, bespaart weer tijd en stress
[...]
Vanwege mijn toch niet zo veel vertrouwen in de grote bedrijven heb ik dan ook zelf de app niet geïnstalleerd op mijn telefoon en de auto dan ook niet actief gemaakt, check de auto altijd zelf of hij goed op slot staat en geheugen werkt nog voldoende om te weten waar ik hem ergens parkeer en hoef ook niet zo nodig de laadtoestand te weten via mijn telefoon. In de zeldzame gevallen dat ik hem zou willen voorverwarmen loop ik er wel even naartoe. Gebruik ook niet de mogelijkheid om "gratis" internet van de auto te krijgen, er zijn al genoeg grapjurken die op vernuftige wijze met je meekijken en daar hoeft MG er ook nog niet 1 van te worden.
De auto maakt contact met de app via de servers van MG volgens mij.
Dat betekent dat de auto ook zonder app contact heeft met MG.
Dus ze kunnen sowieso meekijken.
Doen ze dat ook? Geen idee...
Vaak bu'j te bang!
€24k voor een Standard versie
https://www.mgmotor.eu/nl-NL/configurator/mg4
Vaak bu'j te bang!
Ja nog 3k goedkoper dan toen ik hem kocht incl subsidie......-tom-562 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 09:41:
Wauw, de MG4 is flink afgeprijsd..
Ja lekker bezig weer bij VM. Ze moeten wat verzinnen he om die achterlijk hoge onderhoudskosten te verantwoorden.....youock schreef op maandag 13 januari 2025 @ 14:19:
[Afbeelding]
Ik vind het al zo’n onzin dat Van Mossel de batterijen van de sleutel vervangt tijdens een onderhoudsbeurt. Het is toch veel logischer om ze te vervangen als ze leeg zijn?
Des te frustrerender dat ze niet eens weten hoe ze de sleutel fatsoenlijk open moeten krijgen…
Volgens mij is voor ons subsidie overdraagbaar. Pas 1 jaar erop zitten…-tom-562 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 09:41:
Wauw, de MG4 is flink afgeprijsd..
Mss toch maar eens over tot koop. MG5 voor 25k en met 2% financieren allemaal kan je beter kopen ipv leasen.
[ Voor 9% gewijzigd door STIMPPYYY op 13-01-2025 20:26 ]
Ik heb er nu 20K op staan en ben eigenlijk wel tevreden.
Waarschijnlijk omdat ik steeds beter leer omgaan met z'n eigenaardige bugjes.
Maar het stoort me eigenlijk helemaal niet.
De app werkt hier traag met verbinding maken, maar je moet even geduld hebben.
Liep vanmorgen heerlijk tussen de ijskrabbers door naar mijn warme MG, heerlijk toch!
Z'n verbruik is wel erg hoog. De verbruiksmeter kan niet meer dan 29.8kwh/100km aangeven
En aardig wat ritten is dat ook ongeveer het verbruik. Met dit weer is hij met 270km echt leeg. Dat valt wat tegen
Maar verder weinig commentaar.
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
Hier ook 20k en bevalt erg goed. VM zijn geldgraaiers maar de auto is goed.Oxellaar schreef op maandag 13 januari 2025 @ 21:51:
Heeft nu iedereen problemen met de auto, of worden hier alleen de problemen gemeld?
Ja op papier wel. Alleen ik vraag mij af of je met een paar jaar niet met een onverkoopbare auto zit in het geval van een MG5. Een MG4 zie je wat dat betreft veel meer op de weg, ik denk dat de onderdelenvoorziening daar ook beter van is uiteindelijk (mogelijk ook van invloed op je verzekering).STIMPPYYY schreef op maandag 13 januari 2025 @ 20:16:
[...]
Volgens mij is voor ons subsidie overdraagbaar. Pas 1 jaar erop zitten…
Mss toch maar eens over tot koop. MG5 voor 25k en met 2% financieren allemaal kan je beter kopen ipv leasen.
Vaak bu'j te bang!
Mooi om te horenmrme12345 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 22:14:
[...]
Hier ook 20k en bevalt erg goed. VM zijn geldgraaiers maar de auto is goed.
De mijne is lease, krijg dus niks mee van de kosten
Maar dat VM slecht bekend staat is geen geheim
Aan klantenbinding hebben ze niet echt gedaan. (Valse beloftes (OTA), slechte software, LKA die je probeert te vermoorden)
En aan Van Mossel hebben ze op zijn zachtst gezegd ook niet een eersteklas importeur en dealer, met het oog op klantenbinding.
SAIC heeft niet meegewerkt dus er komt een importheffing van 37,6 procent…
Lijkt erop alsof Van Mossel nog snel de handel wil dumpen en het dan wel gelooft als je de prijzen bekijkt.
Oud nieuws, maar toch:
https://www.autoweek.nl/a...aad-zonder-importheffing/
[ Voor 45% gewijzigd door TTommie op 13-01-2025 23:43 ]
Mr. T.
Wel wat kleine problemen, maar niks groots. Nu 30K en een jaar erop zitten. Accu gaat wel snel leeg met het koude weer.Oxellaar schreef op maandag 13 januari 2025 @ 21:51:
Heeft nu iedereen problemen met de auto, of worden hier alleen de problemen gemeld?
Liep vanmorgen heerlijk tussen de ijskrabbers door naar mijn warme MG, heerlijk toch!
Z'n verbruik is wel erg hoog. De verbruiksmeter kan niet meer dan 29.8kwh/100km aangeven
En aardig wat ritten is dat ook ongeveer het verbruik. Met dit weer is hij met 270km echt leeg. Dat valt wat tegen
Enige probleem nu is een piepende bestuurderstoel. Hier zou VM een nieuwe voor plaatsen, maar communicatie gaat vrij stroef.
Vorig jaar zomer probleemloos in de zomervakantie naar Oostenrijk gereden met het gezin, lekker berg op, berg af gereden en via de Duitse snelweg en Tesla snelladers prima heen en weer gereden.
Ja, in de winter is het bereik lager dan in de zomer, maar zodra de batterij tijdens het rijden eenmaal warm geworden is valt het hogere verbruik nog wel mee. Afgelopen zaterdag bijvoorbeeld naar Amersfoort gereden. In het begin wel ruim boven de 20 kWh / 100 km, maar na een half uur rijden was het gemiddelde verbuik over die afstand al weer gedaald tot onder de 20 kWh / 100 km. En ja, in de zomer zou dat beneden de 16 kWh / 100 km zijn, maar ik vind dit nog wel acceptabel.
Die van mij staat al bijna een maand in de garage nadat er een remcomputer/remvloeistofreservoir/ze weten het eigenlijk niet spontaan stuk gegaan is en ze geen antwoord krijgen van SAIC/MG/de importeur. 3 dagen een vervangwagen (hyundai i10 proefritmodel) gekregen en sindsdien een huurwagen op eigen kosten.Oxellaar schreef op maandag 13 januari 2025 @ 21:51:
Ik denk eigenlijk dat VM nog een goeie importeur is in vergelijking met de Belgische Astara Western.
Prognoses over hoe lang dit nog gaat duren heeft men niet. Het stuk dat ze zoeken is niet in Europa en goh ja China is ver!
[ Voor 4% gewijzigd door Ives op 14-01-2025 14:21 ]
Inderdaad de geringe support, know how en beschikbaarheid van onderdelen het enige is waarom ik het niet zou doen. Oprijden zou wmbt voor deze prijs prima zijn. In ieder geval rijdt de MG4 gewoon goed. Onlangs in een ID3 gezeten en dat is qua comfort etc toch een stuk minder allemaal.-tom-562 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 22:24:
15k zonder echte problemen, alleen in het begin de wielen laten balanceren en de auto laten uitlijnen. Heb 'm via PL dus kost niks, net zoals het onderhoud. En nu met alle updates werkt het allemaal een stuk beter/vlotter
[...]
Ja op papier wel. Alleen ik vraag mij af of je met een paar jaar niet met een onverkoopbare auto zit in het geval van een MG5. Een MG4 zie je wat dat betreft veel meer op de weg, ik denk dat de onderdelenvoorziening daar ook beter van is uiteindelijk (mogelijk ook van invloed op je verzekering).
Zonde, zou jammer zijn als ze weer vertrekken.
Daarnaast ben ik zelf juist erg tevreden over het verbruik. Zelfs nu in de winter met temperaturen van 0-4c haal ik soms toch nog 15 kWh/100km op mijn rit van werk naar huis. Moet wel zeggen dat daar dus geen snelweg bij zit en meestal zit ik op de ~18kWh/100km maar dit keer zaten alle stoplichten en het verkeer goed mee.
:strip_exif()/f/image/WfOQLA6LIUcZ5xljNgxqQxWv.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Racemol op 14-01-2025 21:04 ]
Nieuwprijs zit ver van een M3 af. Maar 2e handjes zeker gelijk. M3 is echt een no brainer. Ook wel een klasse hoger en op bijna ieder vlak beter behalve de vering (strakker is de M3) en koplampen voor.Racemol schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 21:03:
Ik ben toch ook wel heel tevreden met de auto maar weet niet of ik als ik het over kon doen ik hem nogmaals zou kopen. Er zit toch redelijk wat software gebreken in die mij erg zijn tegen gevallen en daarnaast is VM gewoon verschrikkelijk. Hij zit (of zat zie ik nu) wel erg dicht tegen een model 3 aan wat prijs betreft en wellicht zou ik volgende keer toch voor Tesla gaan, al is daar ook genoeg over te schrijven.
Daarnaast ben ik zelf juist erg tevreden over het verbruik. Zelfs nu in de winter met temperaturen van 0-4c haal ik soms toch nog 15 kWh/100km op mijn rit van werk naar huis. Moet wel zeggen dat daar dus geen snelweg bij zit en meestal zit ik op de ~18kWh/100km maar dit keer zaten alle stoplichten en het verkeer goed mee. [Afbeelding]
Net vebruik. Zit met de standaar nop 22/100 wel met alle verwarming aan. Rit van 22km en geen snelweg.
Dit is een Luxury en ik zat toen tegen de €38k aan, een M3 was toen geloof ik rond de €42k dus wat mij betreft niet heel ver uit elkaar. Ik vond de MG4 gewoon wat speelser en wat minder mainstream, al zie ik ze nu echt te vaak (al zwaai ik nog steedsSTIMPPYYY schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 21:08:
[...]
Nieuwprijs zit ver van een M3 af. Maar 2e handjes zeker gelijk. M3 is echt een no brainer. Ook wel een klasse hoger en op bijna ieder vlak beter behalve de vering (strakker is de M3) en koplampen voor.
Net vebruik. Zit met de standaar nop 22/100 wel met alle verwarming aan. Rit van 22km en geen snelweg.
Nog even wat perspectief, op het werk hebben we een leuke mix aan EV's rijden.
Een drietal MG4's een aantal model 3's en y's. Een mafkees in een Q6 e-tron en een ander in een Kia EV9. Recent komt daar een EV3 en een EX30 van Volvo bij.
Naast die Q6 e-tron, die natuurlijk echt een andere klasse is, vind ik mijn mg4 het lekkerste rijden!
[ Voor 22% gewijzigd door Racemol op 14-01-2025 21:43 ]
Ziet er leuk uit! Verwacht niet dat dit een best-seller word, maar toch leuk dat ze zoiets maken.johnzwet schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 11:17:
Even kwijlen bij van Mossel Amsterdam [Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
leuk speelgoed, maar vermoed ook niet bestseller. ik denk dat cabrio's sowieso niet zo populair zijn tegenwoordig.
als, dan zie je kleintjes, mini/fiat 500 etc.
Het is mijn 3e EV, ik wil nooit meer anders. Wil wel een andere garage, mijn MG 4 is de best rijdende wagen die ik ooit gehad heb, en VM in Amsterdam de slechtste garage die ik ooit gehad heb.
Nooit te bereiken, bellen nooit terug, nooit enig contact met een monteur. Wachttijden ter plaatse laaaaang. Administratief een puinhoop, kreeg uit het niets ineens vage betalingsherinneringen die gezien het bedrag (bijna € 700) op het vervangen van de ABS zouden kunnen slaan.
Gevraag of ze eerst kunnen beginnen met een factuur te sturen waar de datum op staat en de werkzaamheden. Blijft nu alweer 6 weken stil, ik wacht het wel af.
Tiel is een tip waar ik blij van wordt, de B beurt met 48.000 km komt eraan, ga met hun een afspraak maken, en een aantal achterstallige (door Amsterdam niet gedane) updates uit te voeren.
Ik krijg daar wel de vraag waarom ik niet gewoon naar Amersfoort was gegaan
Je auto loopt flink achter met software updates. Bij VM moet je er op staan dat je ze wil hebben, of je moet een goede VM dealer in de buurt hebben. Ik rijd ervoor naar Tiel omdat Nijmegen pet is.Haay schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:16:
Eind maart rijden wij al weer twee jaar in onze MG4 Comfort en tot nu toe zijn wij er erg tevreden mee. Ja, we hebben een paar kleine dingetjes (laden tot 80% werkt niet want laden gaat gewoon door tot 100% of tot ik het eerder afbreek, en cruise-control snelheid wijzigen gaat nog steeds met stapjes van 5km per klik omhoog of omlaag) maar daar valt mee te leven. Sinds we de auto in ontvangst namen hebben we geen software update gehad van VM.
Vorig jaar zomer probleemloos in de zomervakantie naar Oostenrijk gereden met het gezin, lekker berg op, berg af gereden en via de Duitse snelweg en Tesla snelladers prima heen en weer gereden.
Ja, in de winter is het bereik lager dan in de zomer, maar zodra de batterij tijdens het rijden eenmaal warm geworden is valt het hogere verbruik nog wel mee. Afgelopen zaterdag bijvoorbeeld naar Amersfoort gereden. In het begin wel ruim boven de 20 kWh / 100 km, maar na een half uur rijden was het gemiddelde verbuik over die afstand al weer gedaald tot onder de 20 kWh / 100 km. En ja, in de zomer zou dat beneden de 16 kWh / 100 km zijn, maar ik vind dit nog wel acceptabel.
Haha, ik ook 'Waarom bent u niet naar Nijmegen gegaan'. Nou, omdat ze in Tiel wel weten waar ze het over hebbenyouock schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:22:
Iedereen lekker naar Tiel.
Ik krijg daar wel de vraag waarom ik niet gewoon naar Amersfoort was gegaan
Vaak bu'j te bang!
Auto gekocht bij VM Amsterdam, en daar vorig jaar ook z'n eerste (een jaar) beurt gehad. Bij inleveren mijn software issues aangegeven en gevraagd om een software update. Bij ophalen zei VM dat er een software update was uitgevoerd, maar ik zag totaal geen verschil.Henno Keers schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 16:55:
Je auto loopt flink achter met software updates. Bij VM moet je er op staan dat je ze wil hebben, of je moet een goede VM dealer in de buurt hebben. Ik rijd ervoor naar Tiel omdat Nijmegen pet is.
Bij mij precies zo! Dus ik ga ook niet meer nr VM toe. Auto doet het prima en ganaar een Bosch autogarage voor onderhoud. Scheelt me 150 euro en ze hoeven toch nauwelijks iets te onderhouden bij een EV.Haay schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:49:
[...]
Auto gekocht bij VM Amsterdam, en daar vorig jaar ook z'n eerste (een jaar) beurt gehad. Bij inleveren mijn software issues aangegeven en gevraagd om een software update. Bij ophalen zei VM dat er een software update was uitgevoerd, maar ik zag totaal geen verschil.
Maar alleen VM kan een software/firmware update uitvoeren op de MG4, toch?mrme12345 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:52:
Bij mij precies zo! Dus ik ga ook niet meer nr VM toe. Auto doet het prima en ganaar een Bosch autogarage voor onderhoud. Scheelt me 150 euro en ze hoeven toch nauwelijks iets te onderhouden bij een EV.
Ja verwacht van wel, maar als alles prima werkt boeit me dat niet en heb ik daar zeker geen 150 euro extra voor overHaay schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:58:
[...]
Maar alleen VM kan een software/firmware update uitvoeren op de MG4, toch?
Vaak bu'j te bang!
Ja dat denk ik ook en ze houden ook bij of je recht hebt op pechhulp onderweg als onverhoopt de boel ermee ophoud.Haay schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:58:
[...]
Maar alleen VM kan een software/firmware update uitvoeren op de MG4, toch?
En ze houden ook bij of je de jaarlijkse controle beurt wel hebt laten uitvoeren bij een VM MG servicepunt/dealer en zo niet kunnen ze wel eens heel vervelend gaan doen als je met een probleem komt dat je onder garantie wilt laten herstellen, want denken ergens recht op te hebben wil nog niet zeggen of je het ook krijgt.
Wat als je als eigenaar je auto ergens inruilt en je kunt niet aantonen dat je nog garantie hebt bij GM VM omdat je daar je beurten niet hebt laten uitvoeren?
Dat wil niet zeggen dat ik blij ben met VM, want je auto er kopen en voorgespiegeld krijgen dat het onderhoud goedkoop is en ze je een mooie lijst voorspiegelen met redelijke bedragen ze ze vervolgens een jaar later de prijzen fors verhogen is natuurlijk niet iets dat mij als een MG eigenaar bepaald vrolijk maakt, maar dat is een ander verhaal.
Men moet natuurlijk zelf weten waar men de auto wil laten onderhouden, doch men moet wel in het achterhoofd houden dat men zichzelf bergen gezeur op de nek kan halen als er iets mis gaat met de auto en dit afwegen tegen de behaalde voordelen bij een Bosch garage.
Banden, ruitenwissers en 12V accu's etc etc doe ik nooit bij een dealer, dat doe je alleen als je een dief van je eigen portemonnee bent, maar dat is denk ik wel algemeen bekent.
Aurorijden kost geld en elektrisch rijden is alles behalve goedkoop, daar kom je pijnlijk achter als je je elektrische auto ergens wil inruilen en blijkt dat je er fors op verliest en dan zijn een paar tientjes winst bij een Bosch garage toch echt peanuts.
Toevallig heeft een vriend net zijn eerste beurt van zijn elektrische Kona laten doen. Toen hij daarop aan het wachten was deed een verkoper een inruilvoorstel, volgens hem een “an offer he couldn’t refuse” Hij rijdt dus over een maand weer in een nieuwe. Die afschrijving viel dus wel mee.meacount schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 13:11:
[...]
Aurorijden kost geld en elektrisch rijden is alles behalve goedkoop, daar kom je pijnlijk achter als je je elektrische auto ergens wil inruilen en blijkt dat je er fors op verliest en dan zijn een paar tientjes winst bij een Bosch garage toch echt peanuts.
Waar ik wel van baal is de prijsverlagingen die VM doorvoert op de nieuwe modellen. Daardoor schiet de restwaarde flink naar beneden, een reden waarom ik hem nog lang niet ga inruilen. Gelukkig bevalt de wagen ons uitstekend.
Het rijden met de MG4 is geen straf, hij rijd echt lekker, daar heb ik ook geen klagen over, zijn nukjes ken ik en daar is mee te leven.Geeh27 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 18:28:
[...]
Toevallig heeft een vriend net zijn eerste beurt van zijn elektrische Kona laten doen. Toen hij daarop aan het wachten was deed een verkoper een inruilvoorstel, volgens hem een “an offer he couldn’t refuse” Hij rijdt dus over een maand weer in een nieuwe. Die afschrijving viel dus wel mee.
Waar ik wel van baal is de prijsverlagingen die VM doorvoert op de nieuwe modellen. Daardoor schiet de restwaarde flink naar beneden, een reden waarom ik hem nog lang niet ga inruilen. Gelukkig bevalt de wagen ons uitstekend.
Vrienden willen de zaken wel eens mooier voorstellen dan ze zijn en wat voor de één een mooi voorstel is, is dat voor een ander weer niet en als je centen genoeg hebt maakt het sommigen ook niets uit wat het kost als er andere mooie dingen het aanlokkelijk maken.
Heb zelf ook gekeken voor een andere auto en ook een inruilvoorstel gekregen en dan meer dan 15.000 euro afschrijven in nog geen 2 jaar bij een km stand van nog geen 15.000km is voor een MG4 toch niet iets waar je vrolijk van wordt.
Je schrijft het zelf al....... een reden waarom ik nog lang niet ga inruilen...... je vriend was tevreden, maar velen met een elektrische auto zullen dat niet zijn en al helemaal niet als zij net als ons rijden met een MG4 en VM als toevluchtsoord hebben.
Één dagje zon maakt nog geen zomer.
Hier ook weinig te zeuren over de auto zelf, fijn rijdende auto waar ik op dat gebied dan ook best wel blij mee ben.Oxellaar schreef op maandag 13 januari 2025 @ 21:51:
Verbruik valt mij in weze wel mee, niet super zuinig maar ook weer geen energie verslinder.
Als je je auto voorverwarmt moet je er wel rekening mee houden dat het voorverwarmen wel wordt meegenomen in de berekening, ook vele korte ritjes jagen het verbruik omhoog. Zolang ik nog tegen redelijke tarieven kan laden maak ik me daar niet al te veel zorgen over, comfort mag wat kosten.
Ritje Bavel -> Hoorn 25 mei 2024:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/cx8jhvIBs8btSOrj5jh7JcFB.jpg?f=user_large)
Dezelfde rit rond het vriespunt met flinke mist op 18-01-2025:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/6LLqATErQUB9JVCJC7QjLT3Q.jpg?f=user_large)
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Ooit zijn we eens van merk gewisseld, toen waren wij ook aan de beurt. Hij bleef uiteraard hetzelfde merk rijden en dat scheelt altijd.
En inderdaad, één zwaluw maakt nog geen zomer 😁
Bij VM zijn de inruilprijzen, uit eigen ervaring, bedroevend laag.Geeh27 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 10:18:
[...]
Ooit zijn we eens van merk gewisseld, toen waren wij ook aan de beurt. Hij bleef uiteraard hetzelfde merk rijden en dat scheelt altijd.
En inderdaad, één zwaluw maakt nog geen zomer 😁
Zou je na een ervaring bij VM nog wel bij hetzelfde merk blijven om deze dan wederom bij VM aan te schaffen, voordeel is wel dat de meeste merken ook bij andere dealers te koop zijn........ alleen is dat voor MG helaas niet zo
Persoonlijk geen slechte ervaringen met VM MG gehad, al kan de communicatie in sommige gevallen beter.
Dat MG aan het goochelen is met nieuwprijzen en zogenaamde hoge kortingen neem ik met een zak zout: https://www.vanmossel.nl/...lH=4,MG4&nieuw_voertuig=j
Maar het komt onze inruil niet ten goede op dit moment, ook onze regering is momenteel niet een echte stimulans om elektrisch te gaan rijden en als je de ANWBKoerslijst ( https://www.anwb.nl/auto/verkopen/waarde-bepalen ) invult met je MG4 als inruil object dan is het nog steeds de vraag of het wel zo slim is om daar momenteel elektrisch mee te gaan rijden. Als je niet jaren in dezelfde auto wilt blijven rijden en vrij jong inruilt is elektrisch rijden denk ik, met zo'n beetje alle merken, een heel dure hobby.
Mijn tijd zal het uitdienen, maar de olie van deze wereld houd een keer op, ook als wij deze aarde nog een beetje knap aan onze kinderen/nakomelingen willen overdragen is elektrisch rijden toch wel de toekomst en zal de batterij techniek nog wel verbeteren in de loop der tijd.
De tijd zal het leren, ik rijd nu lekker schoon en comfortabel, maar echt goedkoop is het niet is als je je te verwachten inruil erbij in ogenschouw neemt.
wacht al 10 dagen op antwoord van een mail, toen ik in de auto ging aanschaffen kreeg ik wel meteen antwoord op mijn vraag..
zo kan ik een boekje opendoen waar ik nu. geen zin in heb
Of je de auto nou opent, start of er even mee gereden hebt, het blijft een drama.
Software updates zullen geen oplossing brengen dus?
Status update na meer dan een maand: wagen is nog steeds in herstelling. Het onderdeel kost 3500 euro en de garage wil dit enkel voorschieten als ze weten dat MG dit terugbetaalt (is garantie). MG zwijgt in alle talen.Ives schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:21:
[...]
Die van mij staat al bijna een maand in de garage nadat er een remcomputer/remvloeistofreservoir/ze weten het eigenlijk niet spontaan stuk gegaan is en ze geen antwoord krijgen van SAIC/MG/de importeur. 3 dagen een vervangwagen (hyundai i10 proefritmodel) gekregen en sindsdien een huurwagen op eigen kosten.
Ik denk eigenlijk dat VM nog een goeie importeur is in vergelijking met de Belgische Astara Western.
Prognoses over hoe lang dit nog gaat duren heeft men niet. Het stuk dat ze zoeken is niet in Europa en goh ja China is ver!
Geen verdere progress of vooruitzichten.
Rijdt momenteel dus rond met een 6 jaar oude Nissan Micra diesel.
Weet iemand toevallig of er een trekhaak bestaat voor 75 of 100 kilo? Liefste voor fietsendrager die 2 elektrische fietsen en één kinderfiets kan dragen maar als dat echt niet kan is 2 "gewone" fietsen en één kinderfiets is ook een alternatief.
Tips hoor ik graag!
Edit, ik heb geen ervaring met dakdragers, maar als trekhaak niet kan, is het te doen om een elektrische fiets bovenop het dak van een MG4 te krijgen?
[ Voor 14% gewijzigd door Robonus op 23-01-2025 12:55 ]
Electrische fietsen op het dak zou ik niet aanraden. Er is een reden dat je dat amper ziet, het is erg zwaar om erop te krijgen. Bovendien is een fiets op hetb dak niet echt bevordelijk voor de actieradius.Robonus schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 12:54:
Even een andere vraag. Ik heb nog even gekeken voor trekhaken voor de MG4 maar ik zie overal een maximale kogeldruk van 50 kilo, dan kan je dus nieteens 2 elektrische fietsen meenemen.
Weet iemand toevallig of er een trekhaak bestaat voor 75 of 100 kilo? Liefste voor fietsendrager die 2 elektrische fietsen en één kinderfiets kan dragen maar als dat echt niet kan is 2 "gewone" fietsen en één kinderfiets is ook een alternatief.
Tips hoor ik graag!
Edit, ik heb geen ervaring met dakdragers, maar als trekhaak niet kan, is het te doen om een elektrische fiets bovenop het dak van een MG4 te krijgen?
Ik heb een setje dakdragers besteld via bepakt.nl, was 94 euro. Ze zitten als een huis (wel de eerste keer zelf de breedte instellen, maar dat is 10 minuten werk). Ik heb gewoon de goedkoopste gepakt met een stalen koker. De meerprijs voor fancy aluminiumkokers lijkt mij onzinnig.Robonus schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 12:54:
Even een andere vraag. Ik heb nog even gekeken voor trekhaken voor de MG4 maar ik zie overal een maximale kogeldruk van 50 kilo, dan kan je dus nieteens 2 elektrische fietsen meenemen.
Tips hoor ik graag!
Vaak bu'j te bang!
Tips hoor ik graag!
Hoppenbrouwers (NB), maakt een trekhaak op maat voor een hele prettige prijs.
Zijn trekhaak heeft vier bevestigingspunten i.p.v. twee (=standaard).
Kijk op deze link:
https://www.marktplaats.n...khaak-mg-montage-mogelijk
Éen kanttekening:
Hiermee wijk je af van de specificaties op het kenteken.
Het is dus eigenlijk illegaal, maar wie gaat dit controleren? (het is ook nog onzichtbaar)
Nog even een aanvulling: je bent pas in overtreding als je de trekhaak daadwerkelijk zwaarder belast dan het kenteken vermeldt.
Het geeft mij een comfortabel gevoel dat ik een robuuste trekhaak heb en
ik hoef niet bang te zijn voor een beetje overbelasting.
[ Voor 5% gewijzigd door jbraamse op 24-01-2025 09:45 ]
Ik zou de rechtsbijstand inschakelen.Ives schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 11:55:
[...]
Status update na meer dan een maand: wagen is nog steeds in herstelling. Het onderdeel kost 3500 euro en de garage wil dit enkel voorschieten als ze weten dat MG dit terugbetaalt (is garantie). MG zwijgt in alle talen.
Geen verdere progress of vooruitzichten.
Rijdt momenteel dus rond met een 6 jaar oude Nissan Micra diesel.
Welke rechtsbijstand?nietnormaal schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 23:30:
[...]
Ik zou de rechtsbijstand inschakelen.
Rechtsbijstand verzekering of een andere vorm van rechtshulp inschakelen. Ik denk dat je uit Belgie komt, dus weet niet hoe het daar werkt, maar de dealer heeft jou de auto verkocht en moet garantie bieden. Dat hij dat geld wel of niet krijgt van MG is niet jouw probleem.
De wagen is aangekocht door mijn werkgever en die heeft voor zover ik weet geen rechtsbijstandsverzekering voor dit voertuig. Da's een (betalende) optie bij het nemen van een verzekering en die optie heeft men niet genomen.nietnormaal schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 21:58:
[...]
Rechtsbijstand verzekering of een andere vorm van rechtshulp inschakelen. Ik denk dat je uit Belgie komt, dus weet niet hoe het daar werkt, maar de dealer heeft jou de auto verkocht en moet garantie bieden. Dat hij dat geld wel of niet krijgt van MG is niet jouw probleem.
Ik ben natuurlijk wel akkoord dat er garantie geboden wordt en dat ze dit in orde moeten brengen, maar mijn werkgever is niet erg geneigd om hier gerechtelijke stappen voor te ondernemen.
Kleine extra complicatie is dat de dealer waar de wagen nu staat ter herstelling niet de verkoper van de wagen is: een maand na levering van de wagen is MG langs geweest bij de oude dealer en is deze het contract met MG kwijtgeraakt.
Om aan de voorwaarden van MG assistance (en mogelijk de garantie?) te voldoen moet ik onderhoud laten verrichten bij een erkend hersteller, en dit kan dus niet meer bij degene die ons de wagen verkocht heeft. Daarom staat de wagen nu bij een firma die geen dealer was op moment van aankoop, maar dit nu wel is.
Hier een stukje over kogeldruk:Robonus schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 12:54:
Tips hoor ik graag!
https://trekhaken.nu/kenn...ving/alles-over-kogeldruk
Als je het gelezen hebt zul je je over de trekhaak zelf niet echt veel zorgen meer maken, die hebben niet veel moeite met een paar kilo meer of minder.
Op het dak? Je auto wordt stukken onstabieler, lastig plaatsen van de fietsen en hoger verbruik werd hier reeds vermeld. Leuk zijn ook de filmpjes op You Tube waarbij men even uit het oog verloren was dat er nog fietsen op het dak stonden.
Blijft over de trekhaak en het toch vervoeren van de fietsen daarop..... Tips? : Let op het gewicht van de drager zelf, deze doet ook mee in het totaalgewicht van de kogeldruk. Met nog een beetje mazzel heb je afneembare accu's en door deze te verwijderen bespaar je dan ook weer gewicht, hangen de fietsen vol met tassen waarin ook nog weer zware voorwerpen zoals kettingsloten zitten? Verwijder deze dan en kijk of je de fietsen zelf zo licht mogelijk krijgt.
Ja en dan is er de vraag of je zelf ook kan inschatten of je een paar kilo kan sjoemelen, we denken er wel eens niet over na, maar zolang alles goed gaat is er niets aan de hand. In het geval dat er wel een ongeval is met derden wordt het ernstig, verzekering, schuldvraag etc etc.
Met gezond verstand is heel ver te komen, ook een aangepaste rijstijl met de fietsen achterop zal wellicht helpen. Misschien 1 elektrisch en de andere niet? Veel fietsplezier gewenst
Het lijkt erop dat deze firma (nog) niet veel vertrouwen heeft in de organisatie van MG Europa en misschien speelt het vice versa, wel vervelend dat je daar als klant op zo'n manier mee lastig gevallen wordt want het geeft geen goed beeld van de service verlening van MG in zijn geheel.Ives schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 10:43:
[...]
Daarom staat de wagen nu bij een firma die geen dealer was op moment van aankoop, maar dit nu wel is.
Nu hoop ik wel dat je ons binnenkort wel goed nieuws kunt berichten, op de goede afloop dan maar
De toegestane daklast is trouwens 75kg bij een MG4, dat is redelijk wat.
Vaak bu'j te bang!
Als je dat bij een FWD vaak goed gemerkt hebt, dan heb je waarschijnlijk ook toen een te hoge kogeldruk gehad-tom-562 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 12:46:
Ik rij eerlijk gezegd liever met wat gewicht op het dak dan op de trekhaak. Nu scheelt het wel dat de MG4 RWD is, dus aan tractie heb je weinig gebrek (iets wat met een FWD auto met veel gewicht op de trekhaak nog wel eens problematisch kan zijn). Blijft alleen nog over dat het sturen wat beroerder kan gaan.
De toegestane daklast is trouwens 75kg bij een MG4, dat is redelijk wat.
Want 50kg is echt niet veel en heel makkelijk, door verkeerde belading, te overschrijden.
Eind december bericht gekregen dat ik MRB(Motor Rijtuigen Belasting) moet gaan betalen voor mijn MG4. In die brief staat dat ik nog een vervolgbrief ga krijgen met wat ik dan zou moeten gaan betalen.....
We wachten het af en ondertussen denk je iets in de trend van; hadden die pennenlikkers dat nu niet direct in die brief kunnen zetten???? Had weer een hoop tijd, geld, papier en milieuvervuiling minder geweest, maar goed het is onze overheid en dan weet je het wel, wij snappen dat niet.
Vandaag lag het verlossende antwoord in de vorm van de bekende blauwe brief in de brievenbus, in mijn geval wordt dat in de provincie NH voor de Luxery met een leeggewicht van 1660kg dan €73,-- en dat voor het tijdvak van 28-1-2025 t/m 27-4-2025
Er wordt nog bij vermeld dat dit het kwarttarief is, mooi denk je dan dat wisten jullie toch al heel lang waarom zo laat versturen en blijf je gelijk met de vraag zitten of je over januari geen mrb hoeft te betalen of zou het zinnetje: Voor tijdvakken waarvan de einddatum 30 dagen of langer geleden is, sturen wij een naheffingsaanslag. Datum brief 30 januari 2025 maar post.nl heeft kans gezien om terug te reizen in de tijd en hem bezorgt op 28 januari 2025 op zich heel bijzonder want kerstkaartjes doen er soms meer dan 3 weken over om bezorgt te worden, maar ja post.nl heeft nog steeds een beetje last van naweeën overheidsbedrijf geweest te zijn.
We wachten het wederom maar weer af, de pennenlikkers zullen wel niet begrijpen dat ik het onbegrijpelijk vind hoe zij te werk gaan en dat er wederom nog wel een blauwe brief of meer zal volgen lijkt onvermijdelijk, de betaling van het verschuldigde bedrag is afhankelijk van in het verleden gemaakte keuzes.
In het verleden betaalde ik per maand, in de gekregen brief was echter een bedrag per kwartaal...... we zullen wel zien wat ze gaan bedenken en hoeveel papier en tijd het gaat kosten
Ondertussen blijf ik rustig genieten van mijn MG4, al vraag ik mij af of ik met deze mrb tarieven in 2030 nog wel elektrisch zal blijven rijden, al weten we natuurlijk nog niet wat onze overheid voor verrassingen zal bereiden voor de vervuilers die het dan nog in hun hoofd durven halen om door te rijden in een diesel of benzine stoker.
Wat tarieven als voorbeeld:
https://www.autoreview.nl...an-mrb-betalen-voor-je-ev
https://efahrer.chip.de/n...em_w5Yo1WuE2Mxa6-u_D43RxA
[ Voor 60% gewijzigd door -tom-562 op 28-01-2025 19:01 ]
Vaak bu'j te bang!
Wat zijn de laatste updates versie voor de mg4 lux.
Aankomende zaterdag gaan wij laatste proef ronde rijden namelijk en de kans is 95% dat wij hem gaan kopen. Maar wil graag de laatste updates erop hebben.
Bedankt alvast!
En private leasen vanaf 199 per maand. Voor dat bedrag van 20k een betere deal dan de Dongfeng box, de Inster, de EC3.-tom-562 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 19:01:
In Duitsland moeten ze er vanaf blijkbaar, een nieuwe MG4 voor <20.000€
https://efahrer.chip.de/n...em_w5Yo1WuE2Mxa6-u_D43RxA
Dat weet ik niet, de Inster zal veel betere updates hebben en ziet er veel leuker uit denk ook betere afwerking. Het is maar net wat je wilt, ruimte van MG4 is wel beter. Qua software is MG heel erg door de mand gevallen.Joosie200 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 20:17:
[...]
En private leasen vanaf 199 per maand. Voor dat bedrag van 20k een betere deal dan de Dongfeng box, de Inster, de EC3.
Ik heb (proef) gereden in de Inster. Die is wel echt een stuk kleiner (veel smaller, en veel minder bagageruimte) dan een MG4. Qua afwerking/materiaalgebruik vond ik 'm niet beter ofzo. Verder voor het geld wel echt een prima auto.Vaevictis_ schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 20:46:
[...]
Dat weet ik niet, de Inster zal veel betere updates hebben en ziet er veel leuker uit denk ook betere afwerking. Het is maar net wat je wilt, ruimte van MG4 is wel beter. Qua software is MG heel erg door de mand gevallen.
Vaak bu'j te bang!
Heb je zelf gezocht of dacht je ik plemp de vraag hier neer, dat is wel makkelijk…weszzer schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 19:50:
Vraagje
Wat zijn de laatste updates versie voor de mg4 lux.
Aankomende zaterdag gaan wij laatste proef ronde rijden namelijk en de kans is 95% dat wij hem gaan kopen. Maar wil graag de laatste updates erop hebben.
Bedankt alvast!
En waarom zou je de laatste updates willen? Omdat het kan? Want zoals het MG betaamt lost een update 1 probleem op maar krijg je er ook 1 of 2 voor terug.
Mr. T.
Was gewoon een vraag, lekker aanvallend!
Je kan dan beter niet reageren.
Maar hier is mijn antwoord: ik heb wel zitten zoeken en zie verschillende dingen langs komen en ben benieuwd als ik daar zaterdag ben welke versie erop zit...
Maar vandaag en gisteren eens braaf 110 km/h op de cruisecontrol gereden en dan heb ik een verbruik van 18.7 kWh, wat volgens mij best prima is als ik overige reacties zie.
Van Mossel (Zwolle) is wel lastig in de communicatie voor onderhoud en updates, laatste keer onderhoud inplannen moest ik 4(!) maanden vooruit plannen, konden ze direct voor 2x onderhoud doen 😅
Enige waar ik mij echt aan irriteer en wat ze niet opgelost krijgen met de updates is dat mij verwarming af en toe niet aanslaat. Dit is altijd nadat probeer voor te verwarmen als ik aan de laadpaal sta, dan geeft die eerst een foutmelding dat die niet kan voorverwarmen en als ik dan vervolgens vertrek dan doet de kachel het niet. Moet ik ergens op een parkeerplaats of naast de weg de auto uitzetten/vergrendelen paar minuten wachten en dan weer starten. Probleem opgelost. Nu in de winter best irritant.
Qua rijen op de snelweg niks te klagen afgezien van de bekende kwaaltjes van de Lane Assist. Maar daar ben ik aan gewend.
Dit weekend ritje Italië eens kijken of dat een beetje soepel verloopt.
Updates is een aanname. Ding ziet er niet uit. Is in de categorie polo, zeker niet vergelijkbaar met een MG4. Sterker nog, je moet wel heel merktrouw zijn om voor dezelfde prijs de MG4 of MG5 te negeren.Vaevictis_ schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 20:46:
[...]
Dat weet ik niet, de Inster zal veel betere updates hebben en ziet er veel leuker uit denk ook betere afwerking. Het is maar net wat je wilt, ruimte van MG4 is wel beter. Qua software is MG heel erg door de mand gevallen.
Ben zeker geen fan van MG, maar de 4 is in de basis gewoon een zeer goede auto. Rijdt goed, stuurt goed. Heeft eigenlijk veel positieve eigenschappen. Software is het geen wonderkind, maar doet ook niet heel veel verkeerd vind ik. Ja carplay zuigt echt hard, dat wel.
[ Voor 19% gewijzigd door STIMPPYYY op 30-01-2025 07:47 ]
Geen aanname qua updates, ik rijd zelf ook in een Kona en die hebben gewoon erg goede updates (nog wel bij de dealer behalve kaart). Hyundai/Kia heeft sofware itt MG wel op orde. Je krijgt voor dit geld in NL geen MG4.STIMPPYYY schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 07:44:
[...]
Updates is een aanname. Ding ziet er niet uit. Is in de categorie polo, zeker niet vergelijkbaar met ene MG4. Sterker nog, je moet wel heel merktrouw zijn om voor dezelfde prijs de MG4 of MG5 te negeren.
[ Voor 3% gewijzigd door Vaevictis_ op 30-01-2025 07:47 ]
De inster is 24.2k volgens de website. Dezelfde prijs als de MG4. De MG5 is 25k. Waar beide in de categorie Kona vallen.Vaevictis_ schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 07:46:
[...]
Geen aanname qua updates, ik rijd zelf ook in een Kona en die hebben gewoon erg goede updates (nog wel bij de dealer behalve kaart). Hyundai/Kia heeft sofware itt MG wel op orde. Je krijgt voor dit geld in NL geen MG4.
MG5 SR staat nog voor 35K of heb je het over een 2e hands? We zitten hier toch in het MG4 topic?STIMPPYYY schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 07:50:
[...]
De inster is 24.2k volgens de website. Dezelfde prijs als de MG4. De MG5 is 25k. Waar beide in de categorie Kona vallen.
De inster was tot een tijdje terug voor <20k euro te krijgen. Dat was echt een scherpe prijs.STIMPPYYY schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 07:50:
[...]
De inster is 24.2k volgens de website. Dezelfde prijs als de MG4. De MG5 is 25k. Waar beide in de categorie Kona vallen.
Ik vind de Kona overigens van binnen wel krapper dan de MG4. Ook daar heb ik toevallig laatst in gereden
Vaak bu'j te bang!
Vaevictis_ schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 07:53:
[...]
MG5 SR staat nog voor 35K of heb je het over een 2e hands? We zitten hier toch in het MG4 topic?
/f/image/L51WWbVKaBWoraiQzNT9TzZL.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/xFCmnOQMQnFh9EbOKZDt30K4.png?f=fotoalbum_large)
Zohe, jij maakt flink kilomerters! En ja je verbruik kan je vooral met de Cruise control op een rustige snelheid terugbrengen.JRuvo schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 07:34:
Enige waar ik mij echt aan irriteer en wat ze niet opgelost krijgen met de updates is dat mij verwarming af en toe niet aanslaat. Dit is altijd nadat probeer voor te verwarmen als ik aan de laadpaal sta, dan geeft die eerst een foutmelding dat die niet kan voorverwarmen en als ik dan vervolgens vertrek dan doet de kachel het niet. Moet ik ergens op een parkeerplaats of naast de weg de auto uitzetten/vergrendelen paar minuten wachten en dan weer starten. Probleem opgelost. Nu in de winter best irritant.
Wat betreft de Kachel/airco. Soms slaat de comressor niet aan. Dat herken ik. Van de zomer na het snelladen de autobahn in de file gedoken en dan blijkt de airco het niet te doen! Back to the 70s . Als iemand de juiste update hiervoor weet. Dan kan ik VM amersfoort op het juiste spoor zetten bij de komende beurt.
MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485
Ja krijg je als je ver van je werk woont🙈 Ik rij normaal vrij inconsistent. Hou wel van een beetje doorrijden, maar druk op de snelweg. Dus dan schommel je tussen de 80 en 120 km/h. Denk dat dat niet heel voordelig is voor je rijbereik.wrak schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 08:28:
[...]
Zohe, jij maakt flink kilomerters! En ja je verbruik kan je vooral met de Cruise control op een rustige snelheid terugbrengen.
Wat betreft de Kachel/airco. Soms slaat de comressor niet aan. Dat herken ik. Van de zomer na het snelladen de autobahn in de file gedoken en dan blijkt de airco het niet te doen! Back to the 70s . Als iemand de juiste update hiervoor weet. Dan kan ik VM amersfoort op het juiste spoor zetten bij de komende beurt.
Ik zou ook graag willen weten welke update dat is! Dan kan ik die ook voorleggen aan Van Mossel Zwolle
Weet niet welke update het is, maar als je ze het probleem voorlegt dan updaten ze meestal gewoon naar de laatste versie. Deden ze bij mij bij een ander probleem niet moeilijk over.JRuvo schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 08:39:
[...]
Ja krijg je als je ver van je werk woont🙈 Ik rij normaal vrij inconsistent. Hou wel van een beetje doorrijden, maar druk op de snelweg. Dus dan schommel je tussen de 80 en 120 km/h. Denk dat dat niet heel voordelig is voor je rijbereik.
Ik zou ook graag willen weten welke update dat is! Dan kan ik die ook voorleggen aan Van Mossel Zwolle
Ik heb de airco update ook aangevraagd, 1,5 jaar geleden in spanje met 35 graden zonder airco op doorreis was geen pretje.deathmonkey schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:33:
[...]
Weet niet welke update het is, maar als je ze het probleem voorlegt dan updaten ze meestal gewoon naar de laatste versie. Deden ze bij mij bij een ander probleem niet moeilijk over.