Barrycade83 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 20:04:
Hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden.
Nu de temperatuur rond het vriespunt zit valt het mij op dat mijn MG4 Trophy een enorme herrie maakt. Ikzelf denk dat het de waterpomp is omdat die natuurlijk flink aan de bak moet om alles te verwarmen. Kan iemand bevestigen dat dit lawaai normaal is?
Ook beslaan mijn ruiten binnen een paar seconden met dit weer, levensgevaarlijk! Dus zit standaard met een doek mijn ruiten droog te vegen tijdens het rijden. Vind dit echt onacceptabel en tot op heden valt de MG4 mij helaas enorm tegen.
Dit geluid is van de warmtepomp en de ventilator, het is behoorlijk, maar niet vreemd.
Dat van die beslaande ramen is bij mij ook, echt een ramp.
Met regenachtig weer moet ik de fan keihard zetten en hard stoken. Voetverwarming moet uit en alles op de ramen richten. Zelfs dan blijven ze niet geheel droog.
Iedere ochtend laat ik mn auto vooraf opwarmen, anders kun je niet direct wegrijden, alle ramen beslaan dan binnen 2 tellen en moet je na 100 meter weer stoppen omdat je niks ziet.
De auto wordt ook steeds vochtiger van binnen lijkt wel. De airco gaat pas in het voorjaar weer aan en dan pas zal het interieur goed kunnen drogen
De oorzaak is simpel, de airco kan niet koelen(=drogen) tijdens verwarmen.