Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

zephyr_blues schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 17:23:
Mijn private lease contract van de standaard (mark 2) zit er bijna op, verlenging gaat meer kosten dan dezelfde auto nieuw leasen en als ik nu bestel loopt de SEPP nog netjes door.
Heeft iemand een suggestie? Ik vind de range / laadsnelheid van de standaard tegenvallen, dus ik zou dan kijken naar een "volgend" model.
Maar mijn vraag, heeft iemand tips om buiten MG eens naar te kijken momenteel?
Citroën E-C4? Die is ook wel scherp te leasen en komt in de buurt (qua prijs) met een MG4 Standard.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 05-01 10:16
-tom-562 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 20:30:
[...]

Citroën E-C4? Die is ook wel scherp te leasen en komt in de buurt (qua prijs) met een MG4 Standard.
Jep, die had ik idd al bekeken. Maar ben niet onder de indruk van de specs. Range voor de duurdere modellen lager dan wel hetzelfde als de standard :/ En elektrisch rijden met > 10 sec naar de honderd vind ik toch ook wel inleveren. Klink alsof het toch nog rijdt als een Citroen. Afgelopen week een benzine C3 gereden op vakantie. Ben gewoon geen fan. Maar hij ziet er wel ok uit!
Dan ga ik eerder voor een volgend model van de MG. Ik ga maar eens op speurtocht in the ev database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

zephyr_blues schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 23:10:
[...]

Jep, die had ik idd al bekeken. Maar ben niet onder de indruk van de specs. Range voor de duurdere modellen lager dan wel hetzelfde als de standard :/ En elektrisch rijden met > 10 sec naar de honderd vind ik toch ook wel inleveren. Klink alsof het toch nog rijdt als een Citroen. Afgelopen week een benzine C3 gereden op vakantie. Ben gewoon geen fan. Maar hij ziet er wel ok uit!
Dan ga ik eerder voor een volgend model van de MG. Ik ga maar eens op speurtocht in the ev database.
Ja, ik denk dat zo'n EC-4 ook bij lange na niet zulke lekkere rijeigenschappen heeft als de MG4.
Wil je perse een EV? Anders is een MG3 ook wel leuk, wel een slag kleiner dan een MG4. Hij schijnt wel goed te rijden en snel te zijn (er zijn reviewers die de auto onder de 7 sec. naar de 100 km/h hebben geklokt).
Een BYD Dolphin is ook vrij betaalbaar (alleen niet echt mooi)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikemm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-09 18:50
Hi medetweakers, ik heb een uitdaging waarbij ik hoop dat iemand een idee heeft.
Een bankpas lag op het rolluik van het middenconsole. Is tijdens rijden naar achter gegeleden. Weet iemand hoe het mechanisme uit elkaar kan zonder alles te slopen? Luik gaat momenteel niet verder dan zichtbaar op de foto. Alvast bedankt voor het meedenken. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hP0BUmw7-ZmToDVJD-WnsZpixFM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qG8fd4RINfDqcZYiYNDVejrc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Interieurdelen zitten vaak gewoon geklikt. Mijn best guess zou zijn, voorzichtig in de hoeken proberen dat stuk plastic omhoog te trekken met iets van plastic (ik heb zelf wat speciaal plastic gereedschap voor dit soort dingen). Anders heel voorzichtig met een platte schroevendraaier en een (dikke) poetslap om de punt zodat je zo min mogelijk kans op krassen hebt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/crQ6bVUGdCJuEJew5iHMCiBmUBs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/M7IGVoyc97c78xCwcVdyOp9Y.png?f=fotoalbum_large

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nietnormaal
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 22:52
zephyr_blues schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 17:23:
Mijn private lease contract van de standaard (mark 2) zit er bijna op, verlenging gaat meer kosten dan dezelfde auto nieuw leasen en als ik nu bestel loopt de SEPP nog netjes door.
Heeft iemand een suggestie? Ik vind de range / laadsnelheid van de standaard tegenvallen, dus ik zou dan kijken naar een "volgend" model.
Maar mijn vraag, heeft iemand tips om buiten MG eens naar te kijken momenteel?
Skoda Elroq?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 20:07
Mijn jaarlijkse onderhoudsbeurt bij MG Amsterdam gehad. Ze gaven aan verschillende software-updates te hebben uitgevoerd, maar ik merk helemaal geen verschil. Alle schermen zien er nog steeds hetzelfde uit en de LKA en adaptive cruise control werken nog steeds niet goed. Het enige verschil dat ik heb opgemerkt is dat de auto nu sneller reageert wanneer ik de app open en dat ik niet altijd meer hoef te verversen om de actuele gegevens van de auto in te zien. Het lijkt dus wel alsof er iets is geupdate. De auto heeft er de hele dag gestaan en ik heb meerdere keren alarmmeldingen via de app ontvangen.

Helaas heb ik niet het gevoel dat ze echt verstand van zaken hebben of serieus naar mijn klachten luisteren. Het voelt vooral als lopende bandwerk.

Ik heb verder niet naar het "geheime" menu gekeken of versie-nummers genoteerd. Ik ben er een beetje klaar mee en zal de auto gewoon gebruiken totdat ik iets beters heb gevonden. Het zal echter waarschijnlijk geen MG (of iets van de Van Mossel garage) meer worden.

• zephyr_blues
Racemol schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:35:
Mijn jaarlijkse onderhoudsbeurt bij MG Amsterdam gehad. Ze gaven aan verschillende software-updates te hebben uitgevoerd, maar ik merk helemaal geen verschil. Alle schermen zien er nog steeds hetzelfde uit en de LKA en adaptive cruise control werken nog steeds niet goed. Het enige verschil dat ik heb opgemerkt is dat de auto nu sneller reageert wanneer ik de app open en dat ik niet altijd meer hoef te verversen om de actuele gegevens van de auto in te zien. Het lijkt dus wel alsof er iets is geupdate. De auto heeft er de hele dag gestaan en ik heb meerdere keren alarmmeldingen via de app ontvangen.

Helaas heb ik niet het gevoel dat ze echt verstand van zaken hebben of serieus naar mijn klachten luisteren. Het voelt vooral als lopende bandwerk.

Ik heb verder niet naar het "geheime" menu gekeken of versie-nummers genoteerd. Ik ben er een beetje klaar mee en zal de auto gewoon gebruiken totdat ik iets beters heb gevonden. Het zal echter waarschijnlijk geen MG (of iets van de Van Mossel garage) meer worden.
In de nieuwere versies werkt het geheime menu niet meer, voor zover ik heb kunnen ontdeken. Iig niet op mijn standard. Dus dat zou een kloe kunnen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:51
Gisteren de MG4 Lux thuis opgeladen tot 3x toe een storingsmelding op het dashboard iets met de HV batterij, waardoor de laadpaal aangaf dat de auto klaar was met laden bij 20%, 50% en 65%. Telkens even opnieuw de stekker weer erin gestoken en ging weer stukje verder met laden. Bijzonder irritant. Ben pas in maart aan de beurt voor onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-09 07:26
meacount schreef op maandag 11 november 2024 @ 11:44:
[...]

Als ik er voor in de gelegenheid kom, wil ik dat ook wel eens gaan testen, zou daar niet blij mee zijn, vind ook 33% niet al bepaald een waarde waarop de software je al beperkingen op zou mogen leggen.
Gisteren even heel kort getest, bij een percentage van 33%,hij vloog zonder problemen naar de 170km/u. Overigens ook veel lagere percentages nooit het idee gehad dat ik niet het volle vermogen tot mijn beschikking zou hebben.

Misschien bij de Standard andere software ivm een ander soort accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

meacount schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 11:38:
[...]

Gisteren even heel kort getest, bij een percentage van 33%,hij vloog zonder problemen naar de 170km/u. Overigens ook veel lagere percentages nooit het idee gehad dat ik niet het volle vermogen tot mijn beschikking zou hebben.

Misschien bij de Standard andere software ivm een ander soort accu?
Op de terugweg van onze vakantie dit jaar heb ik met een lager percentage gewoon nog autobahn gereden (met dakkoffer en volle bepakking). Ik had toen eigenlijk niet het idee dat het vermogen geknepen werd, mss dat het die laatste keer ook kwam door de temperatuur...

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbraamse
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 21-09 17:37
Vaevictis_ schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 07:59:
Gisteren de MG4 Lux thuis opgeladen tot 3x toe een storingsmelding op het dashboard iets met de HV batterij, waardoor de laadpaal aangaf dat de auto klaar was met laden bij 20%, 50% en 65%. Telkens even opnieuw de stekker weer erin gestoken en ging weer stukje verder met laden. Bijzonder irritant. Ben pas in maart aan de beurt voor onderhoud.
Dit probleem had ik ook (Comfort versie), Van Mossel heeft het opgelost met updates.
Gewoon een storing melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Vandaag een mailtje de deur uit gedaan naar de lokale VW dealer, die hadden een hele scherpe private lease deal voor een ID.3 op hun website. Die was goedkoper dan mijn huidige MG4 SR, met een stuk meer opties (stoelverwarming, stuurverwarming, panoramadak) en een grotere accu (59kWh) :o ben benieuwd of de prijs klopte zoals die op de website stond

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
-tom-562 schreef op zondag 17 november 2024 @ 15:39:
Vandaag een mailtje de deur uit gedaan naar de lokale VW dealer, die hadden een hele scherpe private lease deal voor een ID.3 op hun website. Die was goedkoper dan mijn huidige MG4 SR, met een stuk meer opties (stoelverwarming, stuurverwarming, panoramadak) en een grotere accu (59kWh) :o ben benieuwd of de prijs klopte zoals die op de website stond
Wel even proef rijden! Ik rijd namelijk (veel) liever in een MG4 dan een ID.3, wat een dweil was dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Racemol schreef op maandag 18 november 2024 @ 08:12:
[...]

Wel even proef rijden! Ik rijd namelijk (veel) liever in een MG4 dan een ID.3, wat een dweil was dat.
Ja dat sowieso. Ik wacht eerst even antwoord van de dealer af of de prijs klopt (338 euro per maand voor 10k km's per jaar, voor een Pro Business uitvoering met panoramadak, de vraag is alleen of dal incl. SEPP subsidie is)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:36
Volgens mij moet je bij tweedehandsjes de auto minimaal 3 jaar op je naam hebben staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

STIMPPYYY schreef op maandag 18 november 2024 @ 09:26:
Volgens mij moet je bij tweedehandsjes de auto minimaal 3 jaar op je naam hebben staan.
Dit is een nieuwe ID.3, mijn huidige SEPP subsidie kan ik meenemen naar een andere auto. Het gaat er mij om of de geadverteerde prijs incl. of excl. subsidie is, dat was niet duidelijk

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Dat is wel erg scherp ja, goed bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
STIMPPYYY schreef op maandag 18 november 2024 @ 09:26:
Dat is de "intentie" die je moet hebben. Voor nieuw zelfs 5 jaar, maar ik heb geen issues gehad met mijn aanvraag nieuw op een 18 maanden contract.

[ Voor 41% gewijzigd door zephyr_blues op 18-11-2024 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
-tom-562 schreef op maandag 18 november 2024 @ 09:47:
[...]

Dit is een nieuwe ID.3, mijn huidige SEPP subsidie kan ik meenemen naar een andere auto. Het gaat er mij om of de geadverteerde prijs incl. of excl. subsidie is, dat was niet duidelijk
Lijkt me wel heel weinig idd. Welke uitvoering gaat het dan om, ik neem aan de meest basis?

Kijk zelf nu naar een model 3 occasion, voor 3 tientjes bovenop mijn huidige lease kan ik een long range leasen. Naast de MG zie ik toch weinig nieuwe modellen rond die prijs die ik de moeite vind. Maar de range laadtijd van de standaard erger ik me toch wel aan (geen laadpaal thuis mogelijk) en de volgende modellen zijn meteen allemaal een flinke tand duurder. Maar eens even een nachtje over slapen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

zephyr_blues schreef op maandag 18 november 2024 @ 22:50:
[...]

Lijkt me wel heel weinig idd. Welke uitvoering gaat het dan om, ik neem aan de meest basis?

Kijk zelf nu naar een model 3 occasion, voor 3 tientjes bovenop mijn huidige lease kan ik een long range leasen. Naast de MG zie ik toch weinig nieuwe modellen rond die prijs die ik de moeite vind. Maar de range laadtijd van de standaard erger ik me toch wel aan (geen laadpaal thuis mogelijk) en de volgende modellen zijn meteen allemaal een flinke tand duurder. Maar eens even een nachtje over slapen.
Nee, een Business Pro (o.i.d.) uitvoering. Zeker geen instapper wat ik zo zie.
Heb tot op heden nog geen reactie gehad van de dealer. Morgenmiddag toch maar eventjes er achteraan bellen.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
  • Registratie: April 2017
  • Nu online
Brief gehad, dat de wegenbelasting eraan komt, maar bedrag staat er niet
eerst nog wat korting, 2026 maar daarna word het toch wel €1000 per jaar :-(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

mrBrainY schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:34:
Brief gehad, dat de wegenbelasting eraan komt, maar bedrag staat er niet
eerst nog wat korting, 2026 maar daarna word het toch wel €1000 per jaar :-(
Zat er aan te komen.. Stiekem hoop ik dat dit kabinet valt (die kans is groot O-)) en er weer het e.e.a. aan regels teruggedraaid wordt.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmrazor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 13:44
HaraldBou schreef op zondag 10 november 2024 @ 22:17:
Weet je zeker dat het 139,= was? Wij moesten vorige week 179 betalen voor hetzelfde kunstje en kregen daarnaast nog € 5,= voor bijgevulde ruitensproeiervloeistof

[...]
Ik heb de factuur nog niet binnen maar bij VM Rotterdam is het ook €179

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geeh27
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 21-09 21:46
dmrazor schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:01:
[...]

Ik heb de factuur nog niet binnen maar bij VM Rotterdam is het ook €179
Blij dat ik in het “goedkope” Hoge Noorden woon. Na mijn reis met de MG4 naar Italië had ik toch de behoefte om bij ABRP een ODB2 dongel te gebruiken. Ik heb een Vgate iCar Pro OBD2 BLE aangeschaft. Installatie was even een dingetje, er moest een update worden gedaan, maar die dongle werkt nu goed samen met ABRP icm Apple CAR Play dat ik ook draadloos gebruik. Het lukt ook om de auto af te sluiten en de dongle gewoon te laten zitten. In IOS zie ik dan die dongle ook niet meer.

[ Voor 9% gewijzigd door Geeh27 op 19-11-2024 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterrrr
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 03-09 16:28
Ik zou ook graag o.b.v. live data mijn route willen plannen. Kun je eens uitleggen hoe dit werkt?
Geeh27 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 16:03:
[...]

Blij dat ik in het “goedkope” Hoge Noorden woon. Na mijn reis met de MG4 naar Italië had ik toch de behoefte om bij ABRP een ODB2 dongel te gebruiken. Ik heb een Vgate iCar Pro OBD2 BLE aangeschaft. Installatie was even een dingetje, er moest een update worden gedaan, maar die dongle werkt nu goed samen met ABRP icm Apple CAR Play dat ik ook draadloos gebruik. Het lukt ook om de auto af te sluiten en de dongle gewoon te laten zitten. In IOS zie ik dan die dongle ook niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zephyr_blues
dicksterrrr schreef op woensdag 20 november 2024 @ 09:10:
Ik zou ook graag o.b.v. live data mijn route willen plannen. Kun je eens uitleggen hoe dit werkt?

[...]
Voor de MG4 loopt live data via een OBD-II dongle, en daarnaast heb je voor een deel van de extra opties een abo nodig op abrp, iig voor carplay / android auto. Deze is overigens van 10 naar 5 Euro per maand gegaan zag ik.
Ik gebuik de vGate dongle zoals hieronder genoemd. Ben er erg tevreden over, maar heb ook geen enkel vergelijk. Vwb de security warning, wanneer de auto uit is geschakeld kan ik geen verbinding maken met de dongle, ik ga er dus even vanuit anderen ook niet :)
De enige irritatie is dat wanneer je abrp open hebt staan en de auto afsluit en wegloopt, het alarm nog wel eens wil af gaan. Je moet de app op je telefoon dan force closen voordat je uitstapt.

Uitleg staat hier:
https://www.iternio.com/abrp-obd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

zephyr_blues schreef op maandag 18 november 2024 @ 22:50:
[...]

Helaas, het was een typfout/prijsfout :+ Auto staat er nu op voor 569 euro per maand (excl. subsidie). Alleen de meest basic versie van de ID.3 is er voor 399 excl. subsidie (339 incl. subsidie). Dus dat is geen bijzonder goede deal ofzo (10k km per jaar, 5 jaar vast. Ik heb nu een flex contract). Qua opties niet veel beter dan de MG4 SR, grootste verschil is 3 fase laden en sneller snelladen.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
-tom-562 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:03:
[...]

Helaas, het was een typfout/prijsfout :+ Auto staat er nu op voor 569 euro per maand (excl. subsidie). Alleen de meest basic versie van de ID.3 is er voor 399 excl. subsidie (339 incl. subsidie). Dus dat is geen bijzonder goede deal ofzo (10k km per jaar, 5 jaar vast. Ik heb nu een flex contract). Qua opties niet veel beter dan de MG4 SR, grootste verschil is 3 fase laden en sneller snelladen.
En hij rijdt niet echt fantastisch en nog lagere range dan de standard.

Bedankt voor de update!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

zephyr_blues schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:10:
[...]

En hij rijdt niet echt fantastisch en nog lagere range dan de standard.

Bedankt voor de update!
Ja, het verbruik/range is niet heel denderend wat ik in de reviews las (niet beter dan een MG4 ofzo, plus mijn SR mag ik gewoon altijd tot 100% laden door de LFP accu). Ook is die ID.3 ruim 100kg zwaarder (dus duurder in de MRB straks). Ik tuf wel lekker door in de MG 8)

Vaak bu'j te bang!

• Barrycade83
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 12-09 15:32
Hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden.

Nu de temperatuur rond het vriespunt zit valt het mij op dat mijn MG4 Trophy een enorme herrie maakt. Ikzelf denk dat het de waterpomp is omdat die natuurlijk flink aan de bak moet om alles te verwarmen. Kan iemand bevestigen dat dit lawaai normaal is?

Ook beslaan mijn ruiten binnen een paar seconden met dit weer, levensgevaarlijk! Dus zit standaard met een doek mijn ruiten droog te vegen tijdens het rijden. Vind dit echt onacceptabel en tot op heden valt de MG4 mij helaas enorm tegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 19:50
Barrycade83 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 20:04:

Nu de temperatuur rond het vriespunt zit valt het mij op dat mijn MG4 Trophy een enorme herrie maakt. Ikzelf denk dat het de waterpomp is omdat die natuurlijk flink aan de bak moet om alles te verwarmen. Kan iemand bevestigen dat dit lawaai normaal is?

Ook beslaan mijn ruiten binnen een paar seconden met dit weer, levensgevaarlijk! Dus zit standaard met een doek mijn ruiten droog te vegen tijdens het rijden. Vind dit echt onacceptabel en tot op heden valt de MG4 mij helaas enorm tegen.
Ik rij een comfort zonder warmptepomp en ik heb geen bijzondere geluiden momenteel.

Met betrekking tot de beslagen ruiten, hoe heb je de luchttoevoer staan in je klimaatcontrole? Heb je deze op auto staan of dat je lucht van buiten binnen haalt? Indien deze op auto staat, moet je deze veranderen naar lucht van buiten.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietnormaal
Ik hoor nu ook meer geluid buiten de auto. Net als de airco als het warm is.

Beslagen ruiten inderdaad zoals hierboven. Ik zet meestal nog de luchtstroom op het voorruit ipv auto. Some de ventilator iets harder als dat ook niet helpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zephyr_blues

Ik kan me herinneren dat dit idd vaker langs is gekomen. Extra geluid is normaal, en standard en comfort hebben hier geen last van. Misschien even zoeken in het draadje.

Voor de beslagen ruiten, ook dat iss een veelgehoorde klacht, controleer iig of je lucht van buiten aanzuigt en de cc niet op recirculatie staat, en soms inderdaad de ventilatie wat harder zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Heb je de recirculatie uit staan? Die moet je eigenlijk nooit gebruiken (dus ook niet op de 'auto' stand zetten). Ik heb echt 0,0 last van beslagen ruiten, ik heb wel de versie zonder warmtepomp, dus ik heb sowieso geen extra geluid

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04
Als ik uistap na korte ritjes met dit koude weer maakt de Lux van mij ook best veel herrie. Echt best veel lawaai. Dit is dus incidenteel. Beslagen ramen is idd spelen met de klimaat instellingen. De onwasemknop werkt bij mij instant. Als we met meer natgeregende mensen in de auto stappen heb ik die wel een paar minuten nodig. Dat vind ik niets raars.

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Racemol

In dit topic is over de beslagen ramen al veel gesproken. Als je het instelt zoals ik hier laat zien zou het een stuk minder (bij mij is het helemaal weg) moeten zijn. Lees deze post eens: Racemol in "Het grote MG4 topic"

Wat betreft die herrie, dat is inderdaad gewoon de warmtepomp / airco die hard aan het werk is en doe je helaas weinig aan. Behalve de airco uitschakelen en in de kou gaan zitten :+

[ Voor 10% gewijzigd door Racemol op 22-11-2024 08:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woutje34
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-09 10:48

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt sinds ik mijn auto (Trophy Extended Range) heb gekregen (januari dit jaar). Daarom ben ik vorige week naar Van Mossel gegaan. In het voorjaar en zomer had ik nergens last van, maar zodra het rond de 4 graden was, stapte ik in en waren alle ramen beslagen.

Zij vertelden me dat er een dikke vetlaag op de voorruit zat, die ze vervolgens hebben schoongemaakt. Hoewel ik er sceptisch over was, merk ik dat het sindsdien een stuk beter is, zelfs bij temperaturen onder het vriespunt.

Het enige wat ik nu nog merk, is dat mijn achterruit en zijruiten soms beslaan tijdens het rijden. Hiervoor moet ik nog een keer terug. Meestal trekt het weg als ik ongeveer 10 minuten in de auto zit en de ventilatoren een keer aan- en uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade83
Als ik lucht van buiten laat komen, temperatuur volledig op low zet en ventilator op mijn ruiten laat blazen dan lijkt het inderdaad mee te vallen. Maar zodra ik wil verwarmen, ook met de settings van Racemol, dan beslaat mij nog steeds alles meteen. Dus fijn is dat om als een ijsklontje in je auto te moeten rijden i.p.v. een behaaglijke temperatuur boven de 20 graden :(

Volgende week moet mijn MG4 terug naar VM om de communicatie box te laten repareren, dan laat ik de monteur meteen naar de warmtepomp kijken. Krijg echt steeds meer het idee dat ik een "maandagochtend" model heb ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade83
Woutje34 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:25:
[...]

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt sinds ik mijn auto (Trophy Extended Range) heb gekregen (januari dit jaar). Daarom ben ik vorige week naar Van Mossel gegaan. In het voorjaar en zomer had ik nergens last van, maar zodra het rond de 4 graden was, stapte ik in en waren alle ramen beslagen.

Zij vertelden me dat er een dikke vetlaag op de voorruit zat, die ze vervolgens hebben schoongemaakt. Hoewel ik er sceptisch over was, merk ik dat het sindsdien een stuk beter is, zelfs bij temperaturen onder het vriespunt.

Het enige wat ik nu nog merk, is dat mijn achterruit en zijruiten soms beslaan tijdens het rijden. Hiervoor moet ik nog een keer terug. Meestal trekt het weg als ik ongeveer 10 minuten in de auto zit en de ventilatoren een keer aan- en uitzet.
Precies!! Die indruk heb ik dus ook, als de zon op mijn vooruit schijnt lijkt het wel alsof er olie op zit!! Dan neem ik dit volgende week meteen mee bedankt voor de tip!

Achteruit en zijruiten beslaan standaard bij mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woutje34
Barrycade83 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:33:
[...]

Precies!! Die indruk heb ik dus ook, als de zon op mijn vooruit schijnt lijkt het wel alsof er olie op zit!! Dan neem ik dit volgende week meteen mee bedankt voor de tip!

Ja dat heb ik dus ook nog, voor de achteruit zet ik nu maar de verwarming aan (al zou dat niet moeten). Als ik jou was zou ik ook eens proberen na ongeveer 10 minuten de gehele airco en ventilatoren met fysieke knop uit te zetten. Ik merk dat de blazers op een andere manier gaan blazen en dat het ontvochten begint.

Laat me weten als je meer succes hebt, ik ga er ook maar weer eens achteraan :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Barrycade83 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:33:
[...]

Een schone voorruit (aan de binnenkant) is wel echt een must hoor. Trek maar eens met je nagel ff een streepje, wss zie je dan pas het verschil goed :P Ik maak in principe mijn voorruit iedere maand (of iedere wasbeurt) wel schoon aan de binnenkant. Dat scheelt echt veel

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racemol
Ik moet zeggen dat ik ook "fanatiek" ben met het schoonmaken van de ruiten dus wellicht maakt dat uiteindelijk het verschil. Elke wasbeurt, die elke ~4 weken plaats vindt, maak ik ook de ramen aan de binnenkant schoon. Mijn advies zou zijn om dit niet met glasspray te doen, die laten juist een vettig laagje achter. Ik gebruik gewoon flink verdunde allesreiniger in een spuitfles en een zemen lap (misschien kun je die nog net bij de Blokker scoren! ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade83
-tom-562 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:39:
[...]

Een schone voorruit (aan de binnenkant) is wel echt een must hoor. Trek maar eens met je nagel ff een streepje, wss zie je dan pas het verschil goed :P Ik maak in principe mijn voorruit iedere maand (of iedere wasbeurt) wel schoon aan de binnenkant. Dat scheelt echt veel
Mijn auto is net 2 maanden oud, is gloednieuw, dan had ik wel verwacht schone ruiten te krijgen :P

Maar ga het zeker checken thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zephyr_blues
Racemol schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:47:
Ik moet zeggen dat ik ook "fanatiek" ben met het schoonmaken van de ruiten dus wellicht maakt dat uiteindelijk het verschil. Elke wasbeurt, die elke ~4 weken plaats vindt, maak ik ook de ramen aan de binnenkant schoon. Mijn advies zou zijn om dit niet met glasspray te doen, die laten juist een vettig laagje achter. Ik gebruik gewoon flink verdunde allesreiniger in een spuitfles en een zemen lap (misschien kun je die nog net bij de Blokker scoren! ;) )
Google eens op microvezel glasdoekjes, die zijn nog fijner geweven dan gewone microvezeldoekjes, werkt super. En natuurlijk vooraf met de wonderspons aan de gang :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jony23
  • Laatst online: 21-09 14:31
MG heeft in Australië een update uitgebracht voor de navigatie software. Daarmee is het mogelijk een route te plannen op basis van de SOC van de MG4.

Hieronder het filmpje van Electrifiying Everything:
YouTube: MG4 Australia New EV Route Planner software

Interessante ontwikkeling.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Vandaag weer een top-ervaring met Van Mossel Nijmegen hoor.

Auto vorige week ingepland voor onderhoudsbeurtje (jaarlijks). Voorkeur aangegeven etc. Netjes bevestiging in de mail van wat je hebt ingevuld. Heb premium service, dus met vervangend vervoer en haal-breng service.

Het gaat al fout bij de tweede mail. Waarbij je een standaard mailtje terugkrijgt en ze vragen of je de auto aflevert op locatie om 08:00 om 'm vervolgs weer om 17:00 op te halen. Geen bevestiging van haal en breng service, geen bevestiging dat het om lease gaat, geen bevestiging van voorkeurstijd etc.

Dacht bel gisteren nog even om te vragen hoe het nu zit. Was allemaal goed doorgekomen en de auto zou opgehaald worden op locatie en vervangend vervoer zou worden achter gelaten. Super fijn natuurlijk, maar wees dan even duidelijk in je mails zou ik zeggen, maar ala.

Vandaag op afgesproken tijd niemand te bekennen. Geen telefoontje, geen mailtje, nul communicatie. Bel vervolgens 1,5 uur later zelf maar even op om te peilen. Ze zouden dan gaan proberen om te kijken of iemand nog langs kon komen.... heb de afspraak uiteindelijk maar verzet. Je zou hier maar een auto gekocht hebben man man man wat een toko zeg

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

STIMPPYYY schreef op donderdag 28 november 2024 @ 15:56:

Auto vorige week ingepland voor onderhoudsbeurtje (jaarlijks). Voorkeur aangegeven etc. Netjes bevestiging in de mail van wat je hebt ingevuld. Heb premium service, dus met vervangend vervoer en haal-breng service.

Het gaat al fout bij de tweede mail. Waarbij je een standaard mailtje terugkrijgt en ze vragen of je de auto aflevert op locatie om 08:00 om 'm vervolgs weer om 17:00 op te halen. Geen bevestiging van haal en breng service, geen bevestiging dat het om lease gaat, geen bevestiging van voorkeurstijd etc.

Dacht bel gisteren nog even om te vragen hoe het nu zit. Was allemaal goed doorgekomen en de auto zou opgehaald worden op locatie en vervangend vervoer zou worden achter gelaten. Super fijn natuurlijk, maar wees dan even duidelijk in je mails zou ik zeggen, maar ala.

Vandaag op afgesproken tijd niemand te bekennen. Geen telefoontje, geen mailtje, nul communicatie. Bel vervolgens 1,5 uur later zelf maar even op om te peilen. Ze zouden dan gaan proberen om te kijken of iemand nog langs kon komen.... heb de afspraak uiteindelijk maar verzet. Je zou hier maar een auto gekocht hebben man man man wat een toko zeg
Ik dacht dat VM Nijmegen geen "premium locatie" was en geen haal en brengservice had? Of is dat weer afhankelijk van hoe ver je er vanaf woont?
Ik moet ook een afspraak inplannen, maar ik ga maar denk naar Hengelo..

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthewtje
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18-09 10:00

Klinkt herkenbaar.
Ik had een tijdslot ingepland ergens eind ochtend/begin middag. Ook een bevestiging daarvan gehad. Vervolgens dag van te voren een mailtje dat ik om 08:00 verwacht word. Ik VM gebeld, zeggen ze dat ik die mail kan negeren. Fast forward naar de dag zelf, ik kom aan op de afgesproken tijd - zeggen ze dat ik er wel al om 08:00 had moeten zijn. Nu een 'lange rij' klanten, en kon ik mn auto wel achterlaten maar zou het mogelijk niet die dag klaar zijn. Nieuwe afspraak gemaakt mét vervangend vervoer en toen wel 08:00 afgegeven. Uiteindelijk duurde ook dat nog tot zo'n 16:30 voordat ik hem pas weer kon ophalen..

Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23

• nietnormaal
Bij Nijmegen is de receptie inderdaad chaos. Ze hebben ook nooit vervangend vervoer, ook al heb ik daarom gevraagd. De monteurs ben ik dan wel weer over te spreken.

• zephyr_blues
Over een week of 2 ga ik jullie "verlaten", ik heb besloten mijn MG aan de wilgen te hangen. Prive lease loopt af, en de vervolgaanbieding werd ik niet warm van. Zoals eerder gezegd is na bewust voor de SR gekozen te hebben de range samen met erg traag snelladen me toch wel erg tegengevallen, zeker nu weer met de koudere dagen. Zaken als bovenstaande en mijn angst dat er misschien wel nooit fatsoenlijke software gaat komen

Ga nu voor een "paar" tientjes meer een occasion model 3 leasen, verlies alleen wel ook mijn subsidie helaas, maar heb dan wel de long range performance. Een heel klein beetje spijt heb ik wel, eens zien of ik dat gevoel kwijt ben als ik de overstap echt maak.

• Racemol
Ik zou in Amsterdam ook kunnen wachten, maar had er al rekening mee gehouden dat het niet zou lukken. Ingeleverd om 07:45 en had de auto ook pas rond 17:30 terug... Ik bedoel wachten van 7:45 tot ~17:30 is technisch mogelijk maar ik neem aan dat dat niet de bedoeling kan zijn. Gelukkig had ik wat geregeld anders was ik wel erg chagrijnig geweest.

Ohja en na de "service beurt" is mijn service teller in de auto niet gereset dus ik kan weer mailen / bellen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade83

Wel grappig ik heb gisteren ook een "super" ervaring gehad bij Van Mossel Nijmegen. Ik had een afspraak staan om al mijn gebreken van mijn MG4 na te kijken. Ter info mijn auto is 2 maanden oud! De software moest geüpdatet worden was al snel hun conclusie, uhm en dat na 2 maanden al? Dus dacht ben er toch wat moet ik anders doen. Dus heb uren moeten wachten, maar heb helaas geen andere keus, ondanks ik 1,5 uur moet rijden is het nog steeds de dichtstbijzijnde vestiging.

Na uren wachten komt dame van de receptie mijn sleutel brengen en zeggen dat update niet uitgevoerd kan worden omdat de USB stick met updates in Waalwijk ligt?? Heb zoiets nog nooit gehoord! Dus ben zwaar frustreert en zonder oplossing naar huis gereden. Thuis meteen Van Mossel kantoor gebeld en met rechtsbijstand gedreigd. Later in de middag kreeg ik telefoontje van Van Mossel Nijmegen dat ze volgende week woensdag mijn auto thuis komen ophalen en vervangend vervoer zouden achterlaten. Kreeg een mail daarna en precies hetzelfde, daarin staat dat ik zelf de auto moet brengen! Als ik nu jullie ervaringen lees heb ik weinig hoop op een goede afloop.....wat heb ik spijt van mijn MG4 :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geeh27
Het lijkt me eerder dat je spijt moet hebben dat van Mossel MG importeur voor Nederland is. Ik rijd de MG4 particulier en breng mijn auto naar de Hyundai vestiging in Groningen. Ik ben daar nu twee keer geweest, één keer voor een kleine storing aan de laadpoort van de auto en één keer voor de eerste onderhoudsbeurt. Over beide keren ben ik tevreden. Ook over de MG4 zelf ben ik erg tevreden, rijd fijn. Ik lees op internet trouwens dat de ervaringen over de ondersteuning van MG in Duitsland vergelijkbaar zijn met hier en ook daar krijgt de auto zelf schuld in plaats van de organisatie die er achter zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Geeh27 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:59:
Het lijkt me eerder dat je spijt moet hebben dat van Mossel MG importeur voor Nederland is. Ik rijd de MG4 particulier en breng mijn auto naar de Hyundai vestiging in Groningen. Ik ben daar nu twee keer geweest, één keer voor een kleine storing aan de laadpoort van de auto en één keer voor de eerste onderhoudsbeurt. Over beide keren ben ik tevreden. Ook over de MG4 zelf ben ik erg tevreden, rijd fijn. Ik lees op internet trouwens dat de ervaringen over de ondersteuning van MG in Duitsland vergelijkbaar zijn met hier en ook daar krijgt de auto zelf schuld in plaats van de organisatie die er achter zit.
In de UK is het hetzelfde wat ik zo lees. Dealers (niet allemaal) die van niks weten en/of niks kunnen/willen doen. Het is heel wisselend.
Ik ga mijn MG4 mooi naar de Hyundai dealer in Hengelo brengen als ik het zo hoor.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Henno Keers
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17-09 18:45

Je kunt beter naar Van Mossel Nissan Tiel gaan. Die doen ook service aan MG en ik was over hun tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Uberhaupt benieuwd of MG het gaat redden in Nederland/Europa. Dat is niet alleen te danken naar de vrij beroerde importeurs, services en aftersales, maar ook met het hele EV klimaat waar we mee te maken hebben. Voor mij is dan 1+1 = 2.

MG is duidelijk aan het pushen op prijs en niet zozeer op het opbouwen van een duurzame relatie of klantbehoud. Een goede importeur of dealer kan dat nog enigzins verzachten (waar je nu dus het tegenovergestelde ziet gebeuren).

Desondanks is de MG4 een prima rijdersauto. Soms wat nukkig, maar niks bijzonders verder. Als de prijzen hard genoeg blijven dalen zou ik er best een durven aanschaffen. Onderhoud stelt geen kont voor nauturlijk, maar om je garantie te blijven behouden toch 400 p/j voor uittrekken denk ik. Anders zou ik 'm zo door de lokale garage laten nakijken als dat nodig is.

[ Voor 4% gewijzigd door STIMPPYYY op 29-11-2024 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

Dit geluid is van de warmtepomp en de ventilator, het is behoorlijk, maar niet vreemd.

Dat van die beslaande ramen is bij mij ook, echt een ramp.
Met regenachtig weer moet ik de fan keihard zetten en hard stoken. Voetverwarming moet uit en alles op de ramen richten. Zelfs dan blijven ze niet geheel droog.
Iedere ochtend laat ik mn auto vooraf opwarmen, anders kun je niet direct wegrijden, alle ramen beslaan dan binnen 2 tellen en moet je na 100 meter weer stoppen omdat je niks ziet.

De auto wordt ook steeds vochtiger van binnen lijkt wel. De airco gaat pas in het voorjaar weer aan en dan pas zal het interieur goed kunnen drogen

De oorzaak is simpel, de airco kan niet koelen(=drogen) tijdens verwarmen.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbraamse
STIMPPYYY schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 12:54:

Desondanks is de MG4 een prima rijdersauto. Soms wat nukkig, maar niks bijzonders verder. Als de prijzen hard genoeg blijven dalen zou ik er best een durven aanschaffen. Onderhoud stelt geen kont voor nauturlijk, maar om je garantie te blijven behouden toch 400 p/j voor uittrekken denk ik. Anders zou ik 'm zo door de lokale garage laten nakijken als dat nodig is.
Onderhoud kan bij Bosch Car Service met behoud van garantie.
Europese regels maken dit mogelijk en ze zijn bereid om het te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul van Druten
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 14:12
jbraamse schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:08:
[...]

Onderhoud kan bij Bosch Car Service met behoud van garantie.
Europese regels maken dit mogelijk en ze zijn bereid om het te doen.
Wie heeft daar ervaring mee? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade83
Oxellaar schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 12:57:
[...]

Dit geluid is van de warmtepomp en de ventilator, het is behoorlijk, maar niet vreemd.

Dat van die beslaande ramen is bij mij ook, echt een ramp.
Met regenachtig weer moet ik de fan keihard zetten en hard stoken. Voetverwarming moet uit en alles op de ramen richten. Zelfs dan blijven ze niet geheel droog.
Iedere ochtend laat ik mn auto vooraf opwarmen, anders kun je niet direct wegrijden, alle ramen beslaan dan binnen 2 tellen en moet je na 100 meter weer stoppen omdat je niks ziet.

De auto wordt ook steeds vochtiger van binnen lijkt wel. De airco gaat pas in het voorjaar weer aan en dan pas zal het interieur goed kunnen drogen

Het voorverwarmen gaat dus niet, omdat ik met mijn app geen verbinding kan krijgen met de auto. Dat zouden ze gisteren dus o.a. gaan oplossen, wat dus niet gelukt is.

De update voor het klimaatsysteem was wel gelukt zei de monteur en beslagen ruiten zou nu verleden tijd zijn. Nou daar was vanochtend niks van te merken, binnen no time alle ramen weer beslagen :F

Enigste wat wel weer lijkt te werken is mijn Bluetooth kwam ik zojuist achter. Die heeft nooit eerder gewerkt.

Navigatie werkt ook nog steeds niet.

Blijf het toch een raar verhaal vinden, dat de auto aan elkaar hangt van updates. Daarom voor mij nu al nooit meer MG, want software matig hebben ze duidelijk hun zaakjes niet op orde. En nu hun verkopen volledig ingestort zijn twijfel ik of ze nog lang bestaansrecht zullen hebben in Nederland als merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbraamse
Ik heb wat offertes aangevraagd, ze zijn goedkoper dan Van Mossel.
Ik kreeg echter het advies om de eerste beurt bij Van Mossel te laten doen en dat heb ik gedaan.
Dat is allemaal goed verlopen, bij een volgende beurt zien we verder.

Bosch Car Service is een club van zelfstandige garagebedrijven, die zelf hun prijzen bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
jbraamse schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:42:
[...]

Ik heb wat offertes aangevraagd, ze zijn goedkoper dan Van Mossel.
Ik kreeg echter het advies om de eerste beurt bij Van Mossel te laten doen en dat heb ik gedaan.
Dat is allemaal goed verlopen, bij een volgende beurt zien we verder.

Bosch Car Service is een club van zelfstandige garagebedrijven, die zelf hun prijzen bepalen.
Bij mij precies hetzelfde, dus 1e beurt ook bij VM gedaan en 2e beurt ga ik bij zon bosch centrum doen. Als je daar beetje navraag na doet zijn ze ook stuk goedkoper dan VM. Ik weet alleen niet hoe dan zit met pech onderweg en hulp vanuit VM, of je dat nog houdt?

energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
Wettelijk gezien mag je bij elke garage je auto in onderhoud brengen zonder dat dat invloed heeft op je garantie (waarschijnlijk zal het bedrijf wel gecertificeerd moet zijn natuurlijk). De aanbieder heeft op dat moment alleen het recht om een eventuele mobiliteit garantie te beëindigen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:59

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

[...]

Toch vreemd, ik heb ook een Trophy maar herken die problemen dus totaal niet..

Wat ik wel herken is de waardeloze service van Van Mossel en MG zelf. Dit zal voor mij in de toekomst een reden zijn om A geen MG meer te kiezen, ondanks dat de MG4 best een prima auto, is het bedrijf MG mij behoorlijk tegen gevallen met slechte software en niet nakomen van beloftes. Iets met OTA .

En B, nooit, maar dan ook nooit meer een auto bij een Van Mossel dealer aan te schaffen. Mijn hemel wat maken die lui er een rommel van, verschrikkelijk. En dan heb ik het niet over de monteurs maar de receptie, de bereikbaarheid en gedane beloftes. Het is een opeenstapeling van ellende daar. Het gaat gewoon eigenlijk nooit in 1 keer goed. Dan denk je hoe moeilijk kan het zijn, maar de werkprocessen daar zijn gewoon echt niet op orde. En nu heeft iedere dealer wat, maar ik rij al bijna 20 jaar lease auto’s, en ben nog nooit een dealer tegen gekomen die er zo’n teringzooi van maakt als Van Mossel Nijmegen wel te verstaan.

Mr. T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
@TTommie Premium service noemen ze dat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-09 21:13

TFHfony

Professional Weirdo

[...]
Dan is er iets mis met jouw airco. Met mijn Luxury is het geen enkel probleem om de verwarming aan te zetten en de auto droog te trekken. Bij extreem vochtig weer kan je alleen niet de standaard instellingen aan laten en even handmatig de fans iets harder zetten en zeker de ECO stand niet aanzetten.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:59

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Laten we er maar om lachen inderdaad. Maar je snapt eigenlijk niet hoe zo’n bedrijf kan bestaan. Ik bedoel nu zal het nog wel gaan, maar zodra de economie omslaat zal het voor hen meteen eindig zijn daar.

Mij zien ze er in ieder geval niet meer terug zodra het lease contract afgelopen is.

[ Voor 10% gewijzigd door TTommie op 30-11-2024 20:27 ]

Mr. T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
TFHfony schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 11:33:
[...]

Dan is er iets mis met jouw airco. Met mijn Luxury is het geen enkel probleem om de verwarming aan te zetten en de auto droog te trekken. Bij extreem vochtig weer kan je alleen niet de standaard instellingen aan laten en even handmatig de fans iets harder zetten en zeker de ECO stand niet aanzetten.
Als ik alleen in de auto zit en het is vochtig regenachtig weer
Dan zijn de ramen achterin en de achterruit standaard beslagen
Moet altijd de achterruitverwarming aanzetten en keihard stoken.
Anders beslaat zelfs mijn zijruit.
Dat kan niet normaal zijn inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-09 21:13

TFHfony

Professional Weirdo

Oxellaar schreef op zondag 1 december 2024 @ 11:08:
[...]

Ik zou toch terug gaan naar van Mossel. Dat hoort gewoon echt niet.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbraamse
mrme12345 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 16:00:
[...]

Bij mij precies hetzelfde, dus 1e beurt ook bij VM gedaan en 2e beurt ga ik bij zon bosch centrum doen. Als je daar beetje navraag na doet zijn ze ook stuk goedkoper dan VM. Ik weet alleen niet hoe dan zit met pech onderweg en hulp vanuit VM, of je dat nog houdt?
De pechhulp vervalt, maar dat kun je toevoegen aan je verzekering.
Bosch Car Service biedt ook een pechhulp-abonnement aan voor een paar euro's per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Oxellaar schreef op zondag 1 december 2024 @ 11:08:
[...]

Heb je toevallig last van vocht in de kofferbak? Volgens mij komt het nog wel eens voor dat er vocht/water blijft staan onderin de bak waar je krik/bandenpomp zit.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woutje34
k blijf ook problemen houden met het beslaan van de achterruit en zijruiten. Begin november ben ik al terug geweest voor hetzelfde probleem en de enorm piepende remmen, en nu mag ik volgende week weer (naar Nijmegen).

Benieuwd of ze het volgende week eindelijk kunnen oplossen. Ik heb inmiddels al een officiële klacht ingediend, en mocht het weer niet goed gaan, dan overweeg ik toch maar even mijn rechtsbijstandsverzekering in te schakelen.

Ik heb overigens het idee dat het voor een groot deel aan de garage zelf ligt. Volgens mij zaten de piepende remmen in de voorremmen, maar zij hebben de achterremmen vervangen. En natuurlijk... het probleem was niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
Ik heb overigens het idee dat het voor een groot deel aan de garage zelf ligt. Volgens mij zaten de piepende remmen in de voorremmen, maar zij hebben de achterremmen vervangen. En natuurlijk... het probleem was niet opgelost.
Ja, kijk, da's maar net hoe je het bekijkt he... van de voorkant of de achterkant... Dat zou toch wel weer een nieuw dieptepunt zijn als het zo makkelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
-tom-562 schreef op maandag 2 december 2024 @ 11:10:
[...]

Heb je toevallig last van vocht in de kofferbak? Volgens mij komt het nog wel eens voor dat er vocht/water blijft staan onderin de bak waar je krik/bandenpomp zit.
Nee de auto is kurkdroog verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henno Keers
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17-09 18:45
TTommie schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 00:13:
[...]

Toch vreemd, ik heb ook een Trophy maar herken die problemen dus totaal niet..

Wat ik wel herken is de waardeloze service van Van Mossel en MG zelf. Dit zal voor mij in de toekomst een reden zijn om A geen MG meer te kiezen, ondanks dat de MG4 best een prima auto, is het bedrijf MG mij behoorlijk tegen gevallen met slechte software en niet nakomen van beloftes. Iets met OTA .

En B, nooit, maar dan ook nooit meer een auto bij een Van Mossel dealer aan te schaffen. Mijn hemel wat maken die lui er een rommel van, verschrikkelijk. En dan heb ik het niet over de monteurs maar de receptie, de bereikbaarheid en gedane beloftes. Het is een opeenstapeling van ellende daar. Het gaat gewoon eigenlijk nooit in 1 keer goed. Dan denk je hoe moeilijk kan het zijn, maar de werkprocessen daar zijn gewoon echt niet op orde. En nu heeft iedere dealer wat, maar ik rij al bijna 20 jaar lease auto’s, en ben nog nooit een dealer tegen gekomen die er zo’n teringzooi van maakt als Van Mossel Nijmegen wel te verstaan.
Ik ga voor mijn onderhoud denk ik weer naar Tiel. De auto is uitgeleverd door VM Nijmegen, maar ik heb geen zin in sores.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToppY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:10
ToppY schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:30:
Ik heb een MG4 Standard Edition (eerste editie, in bezit sinds voorjaar 2023) en sinds de eerstejaarsbeurt bij VM Waalwijk – waarbij ook updates zijn uitgevoerd – ben ik juist in de problemen gekomen.
Een hoop systemen zijn verbeterd maar nu zit er een bug in de software waardoor de auto snelheidsbeperkingen heeft op basis van de lading (soc). Bij 100% laadniveau kan ik max 110 km/u rijden, bij 90% max 90 km/u en bij een lagere soc soms zelfs niet harder dan 65 km/u. Het was natuurlijk schrikken toen dit voor het eerst begon tijdens het invoegen op de snelweg. Het is overigens niet consequent want ik kon ook een paar keer met een lagere soc harder rijden dan bovenstaande. Harder dan 110 km per uur ging echter niet meer. De auto was na de updates sowieso niet meer zo "snappy" en fel met optrekken maar dat was niet gevaarlijk.

Ik ken niet de versies van de verschillende modules van onze auto maar de MPU versie was, SWI69-29958-1100R13 en de MCU versie, 69.1.1.1

De auto staat inmiddels al ruim 2 weken bij de garage, maar er lijkt nog geen oplossing in zicht. Ze hebben een verzoek neergelegd bij MG maar wie weet hoe lang dat gaat duren.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben of ervan hebben gehoord? En heeft iemand misschien al een oplossing gevonden? Dan kan ik VM daarnaar verwijzen.
Update: Het probleem is (na 6 weken) opgelost. Er bleek iets kapot te zijn aan de apparatuur bij VM waardoor ze problemen hadden met het oplossen van de bug.
We zijn weer heel erg blij met onze eigen auto. Rijdt lekker en reageert snel met optrekken en remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 10:36

cooper_s1

MINI's rule

Heeft iemand wel eens gemerkt tijdens handmatig (niet op de cruisecontrol) filerijden dat bij gas los dan wel rustig remmend de gevarenlichten aan gaan? Maar dan heel snel knipperend.. Ik zag het omdat de vrachtwagen voor me een goed spiegelende achterkant had. Ik zag niets meeknipperen op het dashboard overigens. Ook weet ik niet of de achterknipperlichten ook meededen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietnormaal
cooper_s1 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 14:56:
Heeft iemand wel eens gemerkt tijdens handmatig (niet op de cruisecontrol) filerijden dat bij gas los dan wel rustig remmend de gevarenlichten aan gaan? Maar dan heel snel knipperend.. Ik zag het omdat de vrachtwagen voor me een goed spiegelende achterkant had. Ik zag niets meeknipperen op het dashboard overigens. Ook weet ik niet of de achterknipperlichten ook meededen..
Ja, heb ik ook weleens. Weet niet waarom, het is niet dat ik dan heel hard rem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wrak
cooper_s1 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 14:56:
Herken ik ook. Het lijkt erop dat achterop komend verkeer dat te hard op je inrijdt gewaarschuwd wordt? Dat heb ik ervan gemaakt.

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 10:36

cooper_s1

MINI's rule

wrak schreef op woensdag 4 december 2024 @ 02:48:
[...]

Herken ik ook. Het lijkt erop dat achterop komend verkeer dat te hard op je inrijdt gewaarschuwd wordt? Dat heb ik ervan gemaakt.
Zou inderdaad ook een mogelijkheid zijn, ik ga eens opletten of dat dan inderdaad achteropkomend verkeer is.
Zo te merken dan heeft mijn auto dit niet als enige :-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geeh27
cooper_s1 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 08:06:
[...]

Zou inderdaad ook een mogelijkheid zijn, ik ga eens opletten of dat dan inderdaad achteropkomend verkeer is.
Zo te merken dan heeft mijn auto dit niet als enige :-).
Sinds de update van de software naar de laatste versie heb ik ook gemerkt dat dit gebeurde. Zou best eens kunnen worden veroorzaakt door snel naderend achteropkomend verkeer. Ik weet zeker dat dit voordien niet gebeurde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Racemol
Ik heb het bij mij gezien gebeuren in twee situaties.

1) Als de front en back collision alert af gaat. Je krijgt dan echter ook een melding op het dashboard.
2) Als je richting aangeeft terwijl er iets in je dode-hoek zit (als in, het lampje in je spiegel brand), ook dan lijkt de auto in alarm modus te gaan knipperen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Vandaag beurt gehad met haal- en breng service (super fijn). Auto gewassen, maar werkelijk geen idee wat ze hebben gedaan 😣

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Barrycade83
Ik heb vandaag weer een GEWELDIGE ervaring gehad bij MG Nijmegen.

Binnen een week al de 2e keer dat mijn auto naar de garage moest voor reparatie, echter ze kunnen het probleem maar niet vinden en wacht nog altijd op een oplossing.

Heb ook gebruik gemaakt van haal- en breng service met vervangend vervoer. Kreeg vervangend vervoer met een lege tank. Dan mijn MG4 had ik tot 85% opgeladen en krijg deze met 5% terug! Auto niet gewassen waar ik wel recht op heb. De aftersales medewerkster van MG Nijmegen gebeld voor toelichting, nou heb nog nooit zo'n brutaal en respectloos persoon aan de telefoon gehad.

Voor mij nooit meer een MG4, nooit meer VM en vooral NOOIT meer MG Nijmegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
MG is wel erg dorstig met het huidige weer. Zit nu op zo'n 220/230wh/km, vind het wel erg veel moet ik zeggen. Weet dat het geen zuinigheidswonder is, maar dat deed mijn Model 3 Performance zelfs beter. Zomer daarentegen was opzich wel prima.

Dat voor een standaard.

[ Voor 5% gewijzigd door STIMPPYYY op 06-12-2024 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

STIMPPYYY schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 12:00:
MG is wel erg dorstig met het huidige weer. Zit nu op zo'n 220/230wh/km, vind het wel erg veel moet ik zeggen. Weet dat het geen zuinigheidswonder is, maar dat deed mijn Model 3 Performance zelfs beter. Zomer daarentegen was opzich wel prima.

Dat voor een standaard.
Ik zit nu op 20,5kWh/100km (met de Standard). Maar het weer zelf (storm) maakt wel veel uut. Vanochtend ben ik even op en neer naar Arnhem geweest. Op de heenweg veel wind (tegen), toen 20% accu gebruikt. Op de terugweg 16% voor exact dezelfde route maar dan met minder wind tegen :P
Het gemiddelde is bij ons vrij hoog omdat we veel korte stukjes (van 7 tot 10km enkele reis) rijden, waarbij je steeds de cabine moet verwarmen. Om dat verbruik wat te drukken heb ik zo'n losse stoelverwarming mat gekocht voor in de winterperiode. Niet mooi, maar wel een stuk efficiënter verwacht ik

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zephyr_blues
STIMPPYYY schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 12:00:

Dat voor een standaard.
Zelfde ervaring ook, vorige winter en nu weer. De lfp batterij is gevoelig voor kou, deze wordt voor echt koude omgevingen ook afgeraden. Ik haal met moeite de 200 km momenteel, en dan rij ik echt niet hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Ik zat vanmorgen met de Luxury netjes op de 18kWh/100km maar het was niet zo heel koud.

Ben benieuwd of jullie met de standaard kunnen zien hoeveel kw er gebruikt wordt voor de verwarming want naast het batterij type zit er natuurlijk ook geen warmtepomp in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Racemol schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 12:45:
Ik zat vanmorgen met de Luxury netjes op de 18kWh/100km maar het was niet zo heel koud.

Ben benieuwd of jullie met de standaard kunnen zien hoeveel kw er gebruikt wordt voor de verwarming want naast het batterij type zit er natuurlijk ook geen warmtepomp in.
Ik rond de 19-20 en dan in eco mode, vind dat best wel veel meer dan ik gewend ben van de e-Niro of de Nissan Leaf die zaten rond de 15 in de winter (en 12 in de zomer). Range is dus ook om te huilen, 330km erg weinig voor 64kWh (lux).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
mrme12345 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 16:00:
[...]

De vraag is wel of een een niet VM garage dan wel MG updates kan en mag doen en of ze de boordcomputer kunnen uitlezen want het gaat mij vooral om de brakke software. Het fysieke onderhoud van de auto is niet zo spannend dat kan overal wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Vaevictis_ schreef op zondag 8 december 2024 @ 08:26:
[...]

De vraag is wel of een een niet VM garage dan wel MG updates kan en mag doen en of ze de boordcomputer kunnen uitlezen want het gaat mij vooral om de brakke software. Het fysieke onderhoud van de auto is niet zo spannend dat kan overal wel.
Ik heb nergens last van qua software en wil het vooral zo houden zoals het nu is, dus dan resteert het standaard auto onderhoud wat een Bosch garage conform het MG voorschrift uitvoert. En ik heb 1 prijs opgevraagd bij mij in de buurt en dat is 225 euro ipv de 350 euro van MG. En het stelt allemaal niets voor. En bij mijn 1e beurt is er ook nauwelijks wat geupdate qua software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Vaevictis_ schreef op zondag 8 december 2024 @ 08:26:
[...]

Had een nieuwe ZS EV tijdens onderhoud. Die was beduidend sneller qua response van het touchscreen. Overigens denk ik niet dat de nukken hiermee ook verholpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
mrme12345 schreef op zondag 8 december 2024 @ 09:12:
[...]

Ik heb nergens last van qua software en wil het vooral zo houden zoals het nu is, dus dan resteert het standaard auto onderhoud wat een Bosch garage conform het MG voorschrift uitvoert. En ik heb 1 prijs opgevraagd bij mij in de buurt en dat is 225 euro ipv de 350 euro van MG. En het stelt allemaal niets voor. En bij mijn 1e beurt is er ook nauwelijks wat geupdate qua software
Ben benieuwd of er uberhaupt nog updates gaan komen. En dik jaar terug hoorde ik af en toe nog iets, inmiddels een jaar na mijn update nog niets nieuws. De centjes zijn binnen, bedankt en doei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
zephyr_blues schreef op zondag 8 december 2024 @ 19:34:
[...]

Ben benieuwd of er uberhaupt nog updates gaan komen. En dik jaar terug hoorde ik af en toe nog iets, inmiddels een jaar na mijn update nog niets nieuws. De centjes zijn binnen, bedankt en doei!
Precies, dat denk ik ook, des te meer reden om niet meer bij VM onderhoud te laten doen tegen belachelijke prijzen waar ze nauwelijks wat voor doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ik ga van de week een afspraak maken voor onderhoud (in Tiel, gezien ik daar veelal positieve verhalen over lees). Ik wil van te voren een lijstje met klachten bij mijn aanvraag doen zodat ik zeker weet zoveel mogelijk software updates krijg. Heeft iemand nog toevoegingen bij het onderstaande lijstje (dit zijn punten waarvoor zeker weten software updates voor zijn)?
*Linker favoriet/ster knop onthoud zijn instelling niet
*Bluetooth verbinding moet ik regelmatig opnieuw instellen
*LKA (soms) onvoorspelbaar
*Auto remt hard af in bochten met ACC aan
*OPD niet direct beschikbaar

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
-tom-562 schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:42:
Ik ga van de week een afspraak maken voor onderhoud (in Tiel, gezien ik daar veelal positieve verhalen over lees). Ik wil van te voren een lijstje met klachten bij mijn aanvraag doen zodat ik zeker weet zoveel mogelijk software updates krijg. Heeft iemand nog toevoegingen bij het onderstaande lijstje (dit zijn punten waarvoor zeker weten software updates voor zijn)?
*Linker favoriet/ster knop onthoud zijn instelling niet
*Bluetooth verbinding moet ik regelmatig opnieuw instellen
*LKA (soms) onvoorspelbaar
*Auto remt hard af in bochten met ACC aan
*OPD niet direct beschikbaar
Al deze punten stonden op mijn lijst voor de standaard. Niets is opgelost met de laatste update. Alleen afstand setting voor ACC wordt onthouden, afremmen bochten is flink beter. De lka lijkt iets minder onrustig, maar ben er niet zeker van. De rest is bij mij toen niet opgelost.

Als aanvulling: onthouden van meerdere instellingen (ODP, max snelheid borden uitzetten en meer, sommige mogen niet standaard uit staan), en vooral de levensgevaarlijke emergency brake.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Paul van Druten
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 14:12
Na ruim 1,5 jaar eindelijk eens geprobeerd te snelladen met onze MG4. 10 minuten gereden met accuverwarming aan bij 7 graden buitentemperatuur... Ik was zeer tevreden met de laadsnelheid!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FzCLBFDfWXm6j4oFGsWBnf_XmZY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KgBKjrW0HI0Ti2n4gTQMDmBJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 19:50
zephyr_blues schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 12:38:
[...]

Zelfde ervaring ook, vorige winter en nu weer. De lfp batterij is gevoelig voor kou, deze wordt voor echt koude omgevingen ook afgeraden. Ik haal met moeite de 200 km momenteel, en dan rij ik echt niet hard.
Ik kan mij goed voorstellen waarom dit voor jou einde MG4 is. Dit zou voor mij geen werkbaar bereik meer zijn. Ik wist niet dat LFP batterijnen dit probleem hadden maar hier zou ik ook snel klaar mee zijn. Ik rij een Comfort met een " ouderwetse" batterij (kan even niet op de naam komen). Momenteel haal ik daar zo' n 250 - 275km bereik uit met 80% opgeladen. Maar ik ben nogal een koukleum met altijd de kachel aan, en een zware voet op de snelweg :+ . De verbruikcijfers komen overeen met de post waar jij op reageert. Ik zit ook op zo' n 220-230 w/km, maar dat is wanner het binnen in de cabine als is opgewarmd.

Ik ben benieuwd of de warmtepomp van de MG4 Luxery hier nu echt het verschil in maakt. En of ik daar niet beter voor zou hadden kunnen gaan.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wrak
Wat betreft het verbruik ik ben niet ontevreden. Met mijn lux 22 net terug uit Belgie. Zwaar beladen auto Flinke NO wind tegen en koud. Kachel dus lekker aan. 20min file rijden voor de rest 100-110 km/h gereden. Een rit van 290 km. met een beetje regen zo nu en dan. 100% vertrokken en met 15% aangekomen. 190 w/km. De ervaring leert dat boven de 105 het verbruik enorm toeneemt. De rechtervoet is veel belangrijker dan de warmtepomp. Die maakt vooral herrie.

Pagina: 1 ... 57 ... 69 Laatste