Acties:
  • +2 Henk 'm!

• youock
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-08 12:37
Barrycade83 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 16:20:
[...]

Heb vanmiddag zowel in mijn auto als telefoon alles verwijderd en opnieuw proberen te koppelen, maar helaas maakt de app nog steeds geen verbinding. Krijg steeds een melding in de trend van "digitale sleutel activatie mislukt". Heb MG klantenservice een mail gestuurd maar betwijfel of ik er ooit antwoord op ga krijgen. In de App store ook alleen maar klachten over deze app van gebruikers die hetzelfde probleem hebben en de app krijgt niet voor niks maar een score van 1.6 sterren, dus ligt denk ik niet aan mij 8)

Heb mijn MG4 Trophy nu iets meer dan een maand. Ben er zeer tevreden over, is fraaie auto en vooral rijgedrag vind ik geweldig. Maar heeft toch ook echt behoorlijk wat negatieve punten wat mijn vroegere BMW's en Toyota toch echt beter voor elkaar hadden:

-Touchscreen is een groot drama
-Software (diverse bugs)
-Het niet onthouden van instellingen. OPD aan en Lane Assist eraf zetten steeds voor iedere rit.
-Slechte connectiviteit (DAB+, bluetooth, MG smart App)
-Ontbreken regensensor
-Ontbreken parkeersensoren voorkant
-Slechte camera's
-Ontbreken interieurverlichting
-Veiligheidssystemen die hun eigen gang gaan, gevaarlijk en irritant
-Ontzettend hoog verbruik op de snelweg, 26Kw op 100 KM
-Ontbreken spatlappen (heb er van Ali zelf een setje onder gemonteerd kan het iedereen aanbevelen)
Ik had hetzelfde probleem met mijn 2e hands mg4. Je kunt niet koppelen als de vorige eigenaar dat al een keer gedaan heeft.
Ik heb Van Mossel nijmegen gebeld, en ze hadden het opgelost terwijl ik ze belde. Dus dat zou ik doen als ik jou was.

Tip: Niet iedere VM is even behulpzaam. Ik ben voor dit zelfde probleem 2 keer bij VM Amersfoort geweest, maar ze hadden geen idee hoe ze het op konden lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade83
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 12-09 15:32
youock schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 19:07:
[...]

Ik had hetzelfde probleem met mijn 2e hands mg4. Je kunt niet koppelen als de vorige eigenaar dat al een keer gedaan heeft.
Ik heb Van Mossel nijmegen gebeld, en ze hadden het opgelost terwijl ik ze belde. Dus dat zou ik doen als ik jou was.

Tip: Niet iedere VM is even behulpzaam. Ik ben voor dit zelfde probleem 2 keer bij VM Amersfoort geweest, maar ze hadden geen idee hoe ze het op konden lossen.
Ik ben eerste eigenaar, mijn MG4 is van bouwjaar augustus 2024 en het heeft gewoon gewerkt tot vorige week. Mijn auto komt van VM Nijmegen, en laat ik juist daar alleen maar problemen gehad hebben met de aflevering dus ik kijk het nog wel eventjes aan hopelijk dat het probleem zich vanzelf oplost. Is ook niet zo dat ik de App echt mis want veel toegevoegde waarde had het nu ook weer niet.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Barrycade83 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 19:54:
Ik ben eerste eigenaar, mijn MG4 is van bouwjaar augustus 2024 en het heeft gewoon gewerkt tot vorige week. Mijn auto komt van VM Nijmegen, en laat ik juist daar alleen maar problemen gehad hebben met de aflevering dus ik kijk het nog wel eventjes aan hopelijk dat het probleem zich vanzelf oplost. Is ook niet zo dat ik de App echt mis want veel toegevoegde waarde had het nu ook weer niet.
Vreemd dat het ineens bij jou niet meer werkt. Ik heb laatst een nieuwe telefoon in gebruik genomen en daarop moest ik de iSmart app opnieuw installeren. Het omzetten van mijn account van oude naar nieuwe telefoon ging bij mij probleemloos en ik kan nu met mijn nieuwe telefoon m'n MG4 (eerste generatie, 2022 versie) bedienen.

Wat toegevoegde waarde betreft, wacht maar tot het winter wordt en de ramen door nachtvorst bevroren zijn! Dan is het zo fijn om lekker warm in je huis even de auto via de app op voorverwarmen te zetten zodat je 10 minuten later kunt vertrekken met ontdooide ramen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11:35
[...]

Heb mijn MG4 Trophy nu iets meer dan een maand. Ben er zeer tevreden over, is fraaie auto en vooral rijgedrag vind ik geweldig. Maar heeft toch ook echt behoorlijk wat negatieve punten wat mijn vroegere BMW's en Toyota toch echt beter voor elkaar hadden:
...
...
der zit ook nogal een prijs verschil tussen, je krijgt wat je betaald, je krijgt enorm veel auto voor dit geld.
je kan geen android toestel voor 150 euro kopen en verwachten dat ie een Iphone van 800 verslaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-10 11:29

Rincewind

Take me in your arms tonight

[...]
-Het niet onthouden van instellingen. OPD aan en Lane Assist eraf zetten steeds voor iedere rit.
Deze klacht is wel meer gemeld op de fora maar zover ik weet is dit 'by design' en verplicht. De auto is NCAP gekeurd en die keuring is gedaan met alle safety features aan. Die moeten dan altijd aan staan als je de auto start en mogen niet default uit staan. En ja: wij zetten ook altijd de lane assist uit :)

Update: mocht je meer willen weten over NCAP dan zijn hier de zaken die ze testen

[ Voor 15% gewijzigd door Rincewind op 22-10-2024 10:36 ]

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:27
mrBrainY schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:05:
[...]

der zit ook nogal een prijs verschil tussen, je krijgt wat je betaald, je krijgt enorm veel auto voor dit geld.
je kan geen android toestel voor 150 euro kopen en verwachten dat ie een Iphone van 800 verslaat.
Wat een vreemde reactie dit. De Throphy is bijna 42k (zonder andere vinkjes). Dat is in lijn met veel andere fabrikanten die het op die punten toch echt veel beter doen (Tesla bijvoorbeeld).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Rincewind schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:34:
[...]
Deze klacht is wel meer gemeld op de fora maar zover ik weet is dit 'by design' en verplicht. De auto is NCAP gekeurd en die keuring is gedaan met alle safety features aan. Die moeten dan altijd aan staan als je de auto start en mogen niet default uit staan. En ja: wij zetten ook altijd de lane assist uit :)

Update: mocht je meer willen weten over NCAP dan zijn hier de zaken die ze testen
OPD niet onthouden is waardeloos natuurlijk, heeft daar ook niets mee te maken helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade83
Bedankt weer voor jullie reacties :)

Mijn auto staat in een verwarmde garage, dus al vriest het 15 graden, hoef nooit te krabben :)

Dan de vergelijking dat je veel krijgt voor de MG4 voor wat je betaalt. Dat klopt maar gedeeltelijk. Mijn Trophy zit inderdaad bijna aan de 43k. Voor 3k meer had ik ook een gloednieuwe Tesla model Y kunnen kopen. Sorry maar daar kan een MG4 gewoon echt niet aan tippen. Echter had ik dan geen 3k subsidie gekregen en wou een auto die niet iedereen heeft. En tot op heden nog geen spijt van mijn MG4 dus dat wil ik wel benadrukken.

Hoop in de toekomst met een update dat OPD en Lane Assist toegevoegd kan worden aan de favorieten knoppen, dat zou enorm makkelijk zijn.

Heb ook vanavond al reactie terug gekregen van MG betreft het niet kunnen verbinden van de App. Ze zeggen dat je stukje moet rijden en dan het dan weer zou moeten werken. Maar helaas heeft niet geholpen. Op het Engelse MG forum heb ik gelezen dat dan je communicatie module/chip wel eens kapot zou kunnen zijn. Is niet te hopen, dit zou dan al mijn tweede defecte onderdeel zijn binnen 2 maanden. Eerste defect was toen ik de auto ging ophalen, na 50 meter alles in de error. Radar module kapot en auto bijna 2 weken in de garage bij VM tot ze de oorzaak hadden gevonden......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:52

-tom-562

Oliesjeik

@Barrycade83 Hoezo heb je geen OPD? Dat moet je gewoon hebben. Alleen de eerste modellen die in 2022 geleverd zijn hadden geen OPD

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-10 22:06

TFHfony

Professional Weirdo

-tom-562 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 20:00:
@Barrycade83 Hoezo heb je geen OPD? Dat moet je gewoon hebben. Alleen de eerste modellen die in 2022 geleverd zijn hadden geen OPD
Hij zegt ook niet dat hij geen OPD heeft. Hij hoopt dat deze kunnen worden toegevoegd aan de favorieten knoppen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

TFHfony schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 20:03:
[...]

Hij zegt ook niet dat hij geen OPD heeft. Hij hoopt dat deze kunnen worden toegevoegd aan de favorieten knoppen.
Ohja, te snel gelezen haha
OPD mag wat mij betreft gewoon onthouden worden. Het liefst zou ik zien dat je gewoon 2 profielen krijgt die gekoppeld zijn aan de sleutel. Zoiets had mijn oude Volvo S80 al :P , en de basis daarvan stamt uit 1998 (wel wat simpeler; positie van de stoelen, spiegels etc.)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 23:08
Barrycade83 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:46:
Bedankt weer voor jullie reacties :)

Mijn auto staat in een verwarmde garage, dus al vriest het 15 graden, hoef nooit te krabben :)
Dan als laatste poging met een knipoog, je weet dat de verbinding met de auto via de 4g verbinding gaat en dat die binnen in een verwarmde garage wel eens niet genoeg bereik kan hebben? Just to be sure ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
STIMPPYYY schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 14:08:
[...]

Wat een vreemde reactie dit. De Throphy is bijna 42k (zonder andere vinkjes). Dat is in lijn met veel andere fabrikanten die het op die punten toch echt veel beter doen (Tesla bijvoorbeeld).
ik heb men MG4 lux voor 30k gekocht, incl subsidie... zonder ruitenwisser/OPD. de tesla is nog wel 4k duurder, dan mag ie ook betere puntjes hebben. al ken ik ook mensen die klagen over de tesla, lease rijders vooral, doet ook gekke dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henno Keers
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:46
Barrycade83 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 16:35:
[...]

Gemiddeld 130 km/h op de snelweg. Normale modus, temperatuur op 23 graden. Denk dat het normaal is voor deze hogere snelheid. Want als ik rustig rij, niet op de snelweg en gewoon 70 a 80 km/h dan zakt het tot een nette 14kWh per 100 km.
130 Km/h heb ik met een EV allang laten varen... om een beetje actieradius te hebben blijf ik tussen 100 en 110, op Eco.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henno Keers
Barrycade83 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 19:54:
[...]

In ieder geval bedankt voor jullie reacties _/-\o_
Wij hebben ervaring met VM Nijmegen en VM Tiel voor onze beide MG's, eerst een ZS en nu een 4.
Rij naar Tiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Henno Keers schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 21:57:
[...]

Wij hebben ervaring met VM Nijmegen en VM Tiel voor onze beide MG's, eerst een ZS en nu een 4.
Rij naar Tiel.
Goed om te horen... Ik moet binnenkort voor mijn eerste beurtje. Ik heb de auto opgehaald in Nijmegen. Later een keer voor wielen balanceren en auto uitlijnen naar VM Hengelo gegaan (Kia/Hyundai dealer en MG servicepunt), dat beviel goed. Ik woon in de Achterhoek, dus Hengelo of Nijmegen maakt eigenlijk weinig uit.
M'n schoonfamilie woont in Tiel dus Tiel kan eventueel ook.
Had zelf het idee om van te voren al een lijstje met specifieke klachten door te geven zodat ik zoveel mogelijk software updates krijg. Hopelijk zijn ze een beetje coulant/meewerkend in Tiel

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
Henno Keers schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 21:52:
[...]

130 Km/h heb ik met een EV allang laten varen... om een beetje actieradius te hebben blijf ik tussen 100 en 110, op Eco.
laatst 15 min 160 gereden, lekker stil,beetje wind geluid, rijd echt prima maar je ziet hem dan wel hard leeg gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
mrBrainY schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 08:45:
[...]

laatst 15 min 160 gereden, lekker stil,beetje wind geluid, rijd echt prima maar je ziet hem dan wel hard leeg gaan.
Is ergens wel bijzonder maar ik denk inherent aan de vorm van hedendaagse EV's. Als ik met mijn Focus harder rij dan 130 gaat het verbruik ook omhoog maar naar verhouding niet zo extreem veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
twowheeler schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 08:53:
[...]

Is ergens wel bijzonder maar ik denk inherent aan de vorm van hedendaagse EV's. Als ik met mijn Focus harder rij dan 130 gaat het verbruik ook omhoog maar naar verhouding niet zo extreem veel.
denk door gewicht en de form, want ook mijn Astra gaat wel meer verbruiken maar de curve is minder erg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racemol
twowheeler schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 08:53:
[...]

mrBrainY schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 09:31:
[...]

denk door gewicht en de form, want ook mijn Astra gaat wel meer verbruiken maar de curve is minder erg.
k vraag me af of er data beschikbaar is die deze bewering ondersteunt. Het lijkt misschien zo, maar het kan ook zijn dat we bij elektrische voertuigen simpelweg meer gefocust zijn op de actieradius dan bij voertuigen met een verbrandingsmotor.

Met mijn beperkte kennis op dit gebied: in de basis kost het verplaatsen van gewicht energie, en ik zie niet direct een reden waarom het energieverbruik bij hogere snelheden meer zou moeten toenemen bij elektriciteit dan bij fossiele brandstoffen. Behalve misschien het iets hogere gewicht van EV’s maar dan heeft op 'cruise' snelheid niet zo heel veel invloed meer.

In mijn (arme) studenten jaren hebben we met een groep vrienden wel eens 90 km/u naar de alpen gereden om zo brandstof te besparen en wat ik me er van kan herinneren was dit effect ook erg merkbaar.

Ik denk dat het verschil alleen zit in hoe het ervaren wordt en niet zo zeer dat een EV minder 'zuinig' is bij hogere snelheden. Het valt gewoon sneller op omdat het verschil in actieradius direct zichtbaar is op je dashboard en de actieradius, voor nu in ieder geval, al lager is dan bij een verbrandingsmotor voertuig.

[ Voor 31% gewijzigd door Racemol op 24-10-2024 10:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrBrainY
oh google:
https://www.researchgate....ent-speeds_fig1_326822085
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JVdt5CR0IndYIFeVVxeONq0XSXU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ysV51Imo39lsInPCp7vH0IIq.png?f=fotoalbum_large

al de 2de spreekt dat weer beetje tegen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pZmDpHB-uhLCPDQUyeHnAem7gjg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lDmMIfjDLqFtBkmMd2Q5gAeW.jpg?f=fotoalbum_large
https://www.combustion-en...-vehicles,169370,0,2.html

[ Voor 38% gewijzigd door mrBrainY op 24-10-2024 11:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-10 19:59
Energieverbruik bij verschillende snelheden worden bepaald door verschillende factoren.

- efficientie van de motor
- rolweerstand (bandentype en gewicht)
- luchtweerstand (suv of windtunneltype)

We weten dat een electromotor vele malen efficiënter is dan een plofmotor.
Dat laat de 2e grafiek ook mooi zien, overall is die voor de EV lager dan voor de ICE, terwijl de EV waarschijnlijk 300kg zwaarder is.

diskeltische lurker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geeh27
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 08:16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gRwW9QcwPQyeTRiHPGOsExzU_Q8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/U1tvI87abR5C35PK93wiLOKk.png?f=fotoalbum_large

Afgelopen week met de MG4 naar Valduggia in Italië gereden, opvallend was het hoge verbruik op de heenweg. De oorzaak is volgens mij de zware houtkachel die achterin lag. Op de terugweg lag het verbruik een stuk lager, de Siberische Husky die mee terug ging was een stuk lichter. Bovendien ligt Valduggia ook nog 500 meter hoger dan onze woonplaats. We hebben stevig doorgereden, er komt dus ook nog een dezer dagen een boete binnen.

De conversie van de spreadsheet was niet goed gegaan, hierboven nu de juiste cijfers.

[ Voor 16% gewijzigd door Geeh27 op 28-10-2024 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 05-01 10:16
Nice, maar wat een bedragen.. vreemd dat die buiten NL zoveel hoger liggen.

@-tom-562 Nog nieuws over de tweeters? Ben wel benieud, moet volgende maand beslissen of ik de MG4 houd of iets anders ga leasen. Blijft een fijne auto overlall, de meeste zaken heb ik inmiddels bij kunnen neerleggen. Maar dat geluid in de standaard is wel ondermaats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

zephyr_blues schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:07:
Nice, maar wat een bedragen.. vreemd dat die buiten NL zoveel hoger liggen.

@-tom-562 Nog nieuws over de tweeters? Ben wel benieud, moet volgende maand beslissen of ik de MG4 houd of iets anders ga leasen. Blijft een fijne auto overlall, de meeste zaken heb ik inmiddels bij kunnen neerleggen. Maar dat geluid in de standaard is wel ondermaats
Ja, ze zitten er al 2 weken in, zie paar pagina's terug ;) ik ben heel erg tevreden. Het geluid is echt vele malen beter

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zephyr_blues
-tom-562 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:12:
[...]

Ja, ze zitten er al 2 weken in, zie paar pagina's terug ;) ik ben heel erg tevreden. Het geluid is echt vele malen beter
Pfff... helemaal gemist, thanks! Ik ga eens kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
JLC_NL schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 21:00:
Mywheels heeft 150 MG4's aangeschaft en de eerste 130 zijn nu bestickerd en worden door het land uitgerold. Deelauto's en elektrisch, zolang het met groene stroom is, kan het alleen maar goed zijn. Benieuwd wanneer ze ook echt te boeken zijn.
Ik heb gisteren via Mywheels een MG4 voor een middag benut om van A naar B te komen. Gezien de 360 graden camera, leren bekleding verwacht ik een trophy / long range model. En het was makkelijker om zo eens een extended proefrit te hebben met de MG4 dan richting een Van Mossel te gaan ver weg van mijn woonplaats.

Hiervoor heb ik proef gereden in een Tesla model 3/Y, een Peugeot e208, Polestar 2 en een jaar lang een Citroën EC4 via private lease gehad. De MG4 doet mij nog steeds het meest denken aan de Citroën EC4. Qua design, binnen en buiten. Wel merk ik duidelijk verschil in een rwd EV vs voorwiel aangedreven. Plus natuurlijk de 204 PK sterke motor ipv 135pk. En dat ie met 7 seconde geen snelheidsduivel is maakt niet uit. Met een Citroën die het in 9/10 seconde van 0 tot 100 doet is de MG4 met invoegen op de snelweg duidelijk de betere. Het voelt meer snappy aan.

Zitpositie vind ik niet zoveel anders, wel is de MG stugger afgeveerd want ik ga niet langer als zwevend tapijt over de drempels wat Citroën wel heeft. En alle bings en bongs is ook een duidelijk verschil. LKA is nogal bruusk aanwezig, auto high beam vind ik in de avond nogal randomn. Kom je aan bij een bocht met borden met daarop reflectie of bij een rotonde knalt ie groot licht aan. En dan flitst ie voor een seconde aan terwijl een tegenligger net de rotonde af komt rijden. Ben benieuwd of het nog te customizen valt.

Bij Citroën was de LKA en de auto cruise controll niet veel beter overigens. Maar Citroën had net als andere PSA auto's gewoon een knop links van het stuur die lang ingedrukt alle rijhulpsystemen gewoon kon uitschakelen. Vond ik ideaal bij opstarten, knop lang indrukken en weg zijn al die bruuske rijhulpsystemen. Is de MG4 ook zo te configureren eventueel via een knop op het stuur? Want als LKA al zo overkomt heb ik mij maar niet gewaagd aan MG hun autopilot cruise control.

En ik ben benieuwd of met Black Friday Van Mossel nog eens de lease actie van vorig jaar herhaald. Toen reed ik net twee maanden in de Citroën EC4 en ik heb gezien dat ze nu de MG 4 51 kWh versie aanbieden voor 359 vanaf prijs. Maar er zit geen flex lease optie in (+35), vind fizzy orange toch de leukste kleur (+8), wil toch wel vier seizoenen banden en verlaagd eigen risico. En dan zit je al snel richting de 435 euro ex subsidie. Bovendien vind ik de Comfort / Luxury versie fijner met groter accupakket, mogelijk stuur/stoelverwarming en preheating van het accupack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Joosie200 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:18:
[...]

Ik heb gisteren via Mywheels een MG4 voor een middag benut om van A naar B te komen. Gezien de 360 graden camera, leren bekleding verwacht ik een trophy / long range model. En het was makkelijker om zo eens een extended proefrit te hebben met de MG4 dan richting een Van Mossel te gaan ver weg van mijn woonplaats.

Hiervoor heb ik proef gereden in een Tesla model 3/Y, een Peugeot e208, Polestar 2 en een jaar lang een Citroën EC4 via private lease gehad. De MG4 doet mij nog steeds het meest denken aan de Citroën EC4. Qua design, binnen en buiten. Wel merk ik duidelijk verschil in een rwd EV vs voorwiel aangedreven. Plus natuurlijk de 204 PK sterke motor ipv 135pk. En dat ie met 7 seconde geen snelheidsduivel is maakt niet uit. Met een Citroën die het in 9/10 seconde van 0 tot 100 doet is de MG4 met invoegen op de snelweg duidelijk de betere. Het voelt meer snappy aan.

Zitpositie vind ik niet zoveel anders, wel is de MG stugger afgeveerd want ik ga niet langer als zwevend tapijt over de drempels wat Citroën wel heeft. En alle bings en bongs is ook een duidelijk verschil. LKA is nogal bruusk aanwezig, auto high beam vind ik in de avond nogal randomn. Kom je aan bij een bocht met borden met daarop reflectie of bij een rotonde knalt ie groot licht aan. En dan flitst ie voor een seconde aan terwijl een tegenligger net de rotonde af komt rijden. Ben benieuwd of het nog te customizen valt.

Bij Citroën was de LKA en de auto cruise controll niet veel beter overigens. Maar Citroën had net als andere PSA auto's gewoon een knop links van het stuur die lang ingedrukt alle rijhulpsystemen gewoon kon uitschakelen. Vond ik ideaal bij opstarten, knop lang indrukken en weg zijn al die bruuske rijhulpsystemen. Is de MG4 ook zo te configureren eventueel via een knop op het stuur? Want als LKA al zo overkomt heb ik mij maar niet gewaagd aan MG hun autopilot cruise control.

En ik ben benieuwd of met Black Friday Van Mossel nog eens de lease actie van vorig jaar herhaald. Toen reed ik net twee maanden in de Citroën EC4 en ik heb gezien dat ze nu de MG 4 51 kWh versie aanbieden voor 359 vanaf prijs. Maar er zit geen flex lease optie in (+35), vind fizzy orange toch de leukste kleur (+8), wil toch wel vier seizoenen banden en verlaagd eigen risico. En dan zit je al snel richting de 435 euro ex subsidie. Bovendien vind ik de Comfort / Luxury versie fijner met groter accupakket, mogelijk stuur/stoelverwarming en preheating van het accupack.
Ik heb vorig jaar van de actie gebruik gemaakt, heb de standard genomen toen. Uiteindelijk de scandinavise versie gekregen met stoel en stuurverwarming. Achteraf erg blij mee, want had pas later het stuur gezien van de stanard nl versie, die ziet er erg cheap uit.

Qua accupakket ben ik redelijk tevreden. De 51kwh is meestal voldoende. Woonwerkverkeer is goed te doen omdat ik altijd op mn werk kan laden. Als je niet thuis of op je werk kan laden is de 1 fase lader wel een nadeel, zeker als de laadpaalaanbieders kleeftarieven gaan rekenen.

Van de 'autopilot' moet je niet te veekl verwachten. Heb het nu 2 keer gebruikt met tevredenheid, dat is bij vrijwel stilstaand verkeer. Het werkt dan prima, maar als het sneller gaat rijden dan vind ik het fijner om zelf te sturen, ook omdat ik het systeem dusdanig wantrouw dat het meer concentratie vraagt om alert te zijn om eventuele fouten op te vangen. Zou er zeker niet harder van 30km/h mee rijden, maar de sweetspot is onder de 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Joosie200 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:18:
[...]

Slim om op zo'n manier ervaring op te doen :)

Je hebt zo te zien de meeste makken wel ondervonden en helaas zijn er geen oplossing voor behalve dan de LKA elke keer als je gaat zitten uit te schakelen. Gelukkig kun je die automatische highbeam wel uitschakelen en blijft die ook uit staan want die is zoals je hebt gezien in de praktijk ook niet bruikbaar.

Verder ben ik met de MG4 Trophy zelf na bijna een jaar best tevreden over. Ik ben er mee op vakantie geweest naar Italie en het was goed te doen maar ook voor woon/werk en weekend uitjes is hij prima geschikt. De software is alleen echt ruk dus je moet daar niet te veel op vertrouwen, zelfs de ACC is matig en lijkt meer een trekveer of stuk elastiek dan een adaptive cruisecontrol zoals je van de wat luxere merken kunt verwachten. Veel gebruikers hopen dat dit met software updates in de toekomst opgelost kan worden maar ik heb er een hard hoofd in.

In het kort:

Plus punten wat mij betreft: Rijdt lekker, betrouwbaar gebleken, zit lekker, laadt snel (tenminste als je de Trophy neemt, 3 fase AC laden (11kW) en 140kW DC laden is erg lekker als je onderweg moet bijtanken.

Nadelen: Software is erg slecht. Radio valt bij mij bijvoorbeeld steeds uit omdat het bereik (DAB+) niet goed is, interne navigatie is matig en gebruik ik dan ook niet, airco / verwarming is sterk maar onnauwkeurig, last van overshoot / undershoot - Dit had echt veel beter gekund. Hotspot functionaliteit was tot voor kort erg goed maar is nu gelimiteerd tot 1GB per maand dus die is zo op, daarna werken bepaalde functies zoals de weer app op je dashboard ook niet meer. Die is dus ook zo goed als onbruikbaar geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
deathmonkey schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:26:
[...]
Ik heb vorig jaar van de actie gebruik gemaakt, heb de standard genomen toen. Uiteindelijk de scandinavise versie gekregen met stoel en stuurverwarming. Achteraf erg blij mee, want had pas later het stuur gezien van de stanard nl versie, die ziet er erg cheap uit.

Qua accupakket ben ik redelijk tevreden. De 51kwh is meestal voldoende. Woonwerkverkeer is goed te doen omdat ik altijd op mn werk kan laden. Als je niet thuis of op je werk kan laden is de 1 fase lader wel een nadeel, zeker als de laadpaalaanbieders kleeftarieven gaan rekenen.
Van de 'autopilot' moet je niet te veekl verwachten.
Kreeg je die Scandinavië optie apart aangeboden? Verder kan ik thuis niet laden: geen eigen oprit en ik mag ook geen kabel over de gemeentestoep leggen, al is het in een goot of met een drempel. Daarom zou ik 3 fase fijner vinden. Voordeel van het kleine accupakket is dat je met lfp tot 100% mag laden.
Racemol schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:08:
[...]
Slim om op zo'n manier ervaring op te doen :)

Verder ben ik met de MG4 Trophy zelf na bijna een jaar best tevreden over. Ik ben er mee op vakantie geweest naar Italie en het was goed te doen maar ook voor woon/werk en weekend uitjes is hij prima geschikt. De software is alleen echt ruk dus je moet daar niet te veel op vertrouwen, zelfs de ACC is matig.
Een proefrit bij de dealer is leuk maar dan moet je na een uur alweer terug zijn vaak. En de dealers liggen voor mij niet om de hoek. Of richting Assen/Groningen voor Tynaarlo of all places 7(8)7 of Nijmegen. Dat Meppel/Zwolle/Deventer geen eigen dealer kent maar wel een Hyundai / Kia Van Mossel filiaal snap ik niet waarom er geen MG portaal is. Lange trip ala de 1000km challenge had ik al gezien via Tesla bjorn. Blijft jammer dat ze de software niet ota bijwerken en fine tunen. Wel mooi om te zien dat de MG4 een achteruit wisser heeft gekregen. Is bekend vanaf welke MY?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Joosie200 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 16:22:
[...]

Kreeg je die Scandinavië optie apart aangeboden? Verder kan ik thuis niet laden: geen eigen oprit en ik mag ook geen kabel over de gemeentestoep leggen, al is het in een goot of met een drempel. Daarom zou ik 3 fase fijner vinden. Voordeel van het kleine accupakket is dat je met lfp tot 100% mag laden.

[...]

Een proefrit bij de dealer is leuk maar dan moet je na een uur alweer terug zijn vaak. En de dealers liggen voor mij niet om de hoek. Of richting Assen/Groningen voor Tynaarlo of all places 7(8)7 of Nijmegen. Dat Meppel/Zwolle/Deventer geen eigen dealer kent maar wel een Hyundai / Kia Van Mossel filiaal snap ik niet waarom er geen MG portaal is. Lange trip ala de 1000km challenge had ik al gezien via Tesla bjorn. Blijft jammer dat ze de software niet ota bijwerken en fine tunen. Wel mooi om te zien dat de MG4 een achteruit wisser heeft gekregen. Is bekend vanaf welke MY?
Wat ik begreep is dat die Scandinavische modellen op de boot richting Scandinavië hier zijn gedropt, omdat er vorig jaar zoveel MG4's besteld zijn (met de private lease actie van toen). Ik had ook een Standard besteld en een 'normale' Standard gekregen. Een aantal mensen hebben toen zonder melding vooraf (en zonder hogere prijs) een Scandinavische versie gekregen, dikke vette mazzel dus. Ik had graag ook stoelverwarming gehad, zeker voor korte ritten alleen lekker efficiënt verwarmen.
Achterruitenwisser is in 2023 geleverd, inclusief handgrepen voor de passagiers (aan het dak/plafond)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
De laatste keren dat ik mijn auto thuis oplaad merk ik dat de auto aangeeft dat ie klaar is met laden en het laadproces stopt terwijl de auto dan pas 30% vol zit. Als ik de laadkabel opnieuw erin steek gaat de auto wel door met laden tot 100% terwijl 80% is ingesteld.

Voorheen eigenlijk nooit last gehad. Is dit een bekend euvel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Niet online
Joosie200 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 16:22:
[...]

[...]

Kreeg het te horen toen ze belde dat de auto beschikbaar was. Verkoper gaf aan dat de MG4 in Scandinavië minder hard liep als verwacht, dus dat ze hierheen waren gehaald. Geluk dus, en denk dat deze actie inmiddels wel over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
deathmonkey schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 09:09:
[...]

Kreeg het te horen toen ze belde dat de auto beschikbaar was. Verkoper gaf aan dat de MG4 in Scandinavië minder hard liep als verwacht, dus dat ze hierheen waren gehaald. Geluk dus, en denk dat deze actie inmiddels wel over is.
Aha. Ja ik verwacht met een toegenomen concurrentie dat ze nu genoeg voorraad hebben en dus niet opnieuw uit Scandinavië exemplaren nodig zullen gaan hebben. Kreeg je dan een MG4 51 kWh standard met stoel/stuurverwarming? Want lfp is qua accu eigenschap fijn, maar het is jammer dat het gekoppeld is met een 1 fase boordlader. Met openbaar laden als enige optie vind ik 3 fase boordlader wel een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Joosie200 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 09:22:
[...]

Aha. Ja ik verwacht met een toegenomen concurrentie dat ze nu genoeg voorraad hebben en dus niet opnieuw uit Scandinavië exemplaren nodig zullen gaan hebben. Kreeg je dan een MG4 51 kWh standard met stoel/stuurverwarming? Want lfp is qua accu eigenschap fijn, maar het is jammer dat het gekoppeld is met een 1 fase boordlader. Met openbaar laden als enige optie vind ik 3 fase boordlader wel een must.
Ja, een standaard met stoel- en stuurverwarming. Maak er persoonlijk elke dag gebruik van (beide).

Vaak zijn publieke palen wel in staat om de volledige 1-fase te leveren (6,6kW dacht ik?). Ligt er aan hoeveel publeike palen er beschikbaar zijn en hoelang je er kunt staan.

/edit

Nu het weer sneller donker is merk ik dat het schermpje voor je neus zo bloedirritant fel is. Dat gaf ik vorig jaar ook al aan toen ik de auto ophaalde. Ik rijd doorgaans op wegen zonder verlichting en je ziet oprecht minder op de weg door dat felle rot schermpje. Ik houd er bewust mijn arm voor met rijden. Denk niet dat er echt oplossingen zijn inmiddels (buiten zelf hobbyen om)?

[ Voor 19% gewijzigd door STIMPPYYY op 29-10-2024 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
STIMPPYYY schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 09:25:
[...]
Ja, een standaard met stoel- en stuurverwarming. Maak er persoonlijk elke dag gebruik van (beide).

Nu het weer sneller donker is merk ik dat het schermpje voor je neus zo bloedirritant fel is.
Nice. Zodra je die functies ooit hebt gehad in een winter periode wil je niet meer zonder. Zelfs al valt er geen sneeuw, beneden 5 graden is het wel fijn. En qua schermpje: zoals je screen protectors hebt voor smartphones, smartwatches: is er geen verduisterende versie dus anti clear versie op maat te vinden voor je driver display? Wel gek dat ze niet toestaan om de helderheid in stappen aan te passen. Dat deden ze bij Citroën wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Joosie200 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 09:32:
[...]

Nice. Zodra je die functies ooit hebt gehad in een winter periode wil je niet meer zonder. Zelfs al valt er geen sneeuw, beneden 5 graden is het wel fijn. En qua schermpje: zoals je screen protectors hebt voor smartphones, smartwatches: is er geen verduisterende versie dus anti clear versie op maat te vinden voor je driver display? Wel gek dat ze niet toestaan om de helderheid in stappen aan te passen. Dat deden ze bij Citroën wel.
Je kunt de helderheid aanpassen, maar dan nog is het veel te fel. Opvallend ook omdat het center-display wel redelijk te dimmen is. Ook niet ver genoeg, maar acceptabel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Joosie200 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 09:32:
[...]

Mijn vorige auto's hadden stoelverwarming (meerdere Volvo s gehad) en had zelf voorgenomen om nooit meer een auto zonder te kopen. Nu was dat wel altijd vol leder dus sowieso een stuk kouder. Maar het voorverwarmen van de auto met de app compenseert het wel grotendeels. Voordeel is dat de hele auto lekker warm is, vooral makkelijk als ik die koters naar school moet brengen :P

Overigens, het display voor je neus is toch gewoon in te stellen qua helderheid?

[ Voor 4% gewijzigd door -tom-562 op 29-10-2024 09:37 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Niet online
STIMPPYYY schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 09:25:
[...]

Vaak zijn publieke palen wel in staat om de volledige 1-fase te leveren (6,6kW dacht ik?). Ligt er aan hoeveel publeike palen er beschikbaar zijn en hoelang je er kunt staan.

/edit

Nu het weer sneller donker is merk ik dat het schermpje voor je neus zo bloedirritant fel is. Dat gaf ik vorig jaar ook al aan toen ik de auto ophaalde. Ik rijd doorgaans op wegen zonder verlichting en je ziet oprecht minder op de weg door dat felle rot schermpje. Ik houd er bewust mijn arm voor met rijden. Denk niet dat er echt oplossingen zijn inmiddels (buiten zelf hobbyen om)?
Meeste publieke palen halen maar 3kw hoor, is een uitzondering als ik ergens laad met 6kw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

deathmonkey schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:23:
[...]

Meeste publieke palen halen maar 3kw hoor, is een uitzondering als ik ergens laad met 6kw.
Heb ik een enkele keer gehad bij een 22kW paal waar ik alleen stond

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Afgelopen weekend ritje Zeeland > Luxemburg gedaan.
Kan niet anders zeggen dat de 4 een prima auto is.
Kon ook eens gebruik maken van de acc op de snelweg, in Nederland is het gewoon altijd te druk en knal je continu in de remmen. Echt niet te doen, maar dat ligt niet helemaal aan de auto.
Het verbruik blijft vrij hoog naar mijn idee, maar daar lig ik niet wakker van.
Aan de snellader zit hij snel weer behoorlijk vol, netjes 135kW gezien bij het laden.
Ik ging met 100% weg, de rit is 313km, maar dat haal ik niet op één lading, zonder laadstress.... Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WgIOm5q1A-rYtm3ZhP1rsM9C84Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q2RObkwnpMHMiRGlIAGJicuZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k8hMkXKhmgh_H-WfPOpa9ANPWpM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QpawwByn90YJ47a673f07HKD.jpg?f=fotoalbum_large

LKA werkt bij mij prima, nooit gekke dingen.
Alleen als je je stuur heel los in je hand heb, dan kan de auto wel eens een stapje om doen uit zichzelf.
Blijkbaar heb ik m'n stuur steviger vast dan de meeste. Ik voel wel dat hij wat probeert bij te sturen, maar echt opzij gaan doet ie niet.

Heb net de binnenverlichting vervangen voor led.
Ik kon toen tussen de hemel en het plaatwerk kijken en daar zit enorm veel ruimte tussen.
Het is vrij simpel om verlichting in de bekleding van het dak te maken
Een draad krijg je daar makkelijk doorheen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QGF8LZz5tpYb161Mr9um2NqWmXM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/81mbGFFMeVFJmTayMtdArjlu.jpg?f=fotoalbum_large
Een net vierkantje uitsnijden, waar een lamp in past moet lukken.
Voeding voor het lampje kun je aftakken van de bestaande binnenverlichting.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbraamse
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 25-09 14:32
Vaevictis_ schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 06:18:
De laatste keren dat ik mijn auto thuis oplaad merk ik dat de auto aangeeft dat ie klaar is met laden en het laadproces stopt terwijl de auto dan pas 30% vol zit. Als ik de laadkabel opnieuw erin steek gaat de auto wel door met laden tot 100% terwijl 80% is ingesteld.

Voorheen eigenlijk nooit last gehad. Is dit een bekend euvel?
Dit probleem had ik ook, hoe hoger ik kwam; hoe vaker het laden stopte.
Bij mij trad het eigenlijk alleen op als ik boven de 60 procent kwam, maar laden tot 100% was zo goed als onmogelijk.
Ik heb een Comfort (mei 2023) en het is opgelost met een software update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
jbraamse schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 12:00:
[...]

Dit probleem had ik ook, hoe hoger ik kwam; hoe vaker het laden stopte.
Bij mij trad het eigenlijk alleen op als ik boven de 60 procent kwam, maar laden tot 100% was zo goed als onmogelijk.
Ik heb een Comfort (mei 2023) en het is opgelost met een software update.
Welke update? Voor de onboard lader? Heb een luxury, alleen LKA update laten uitvoeren de rest was geen tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade83
Zoals eerder hier vermeld kan ik met mijn MG iSMART geen verbinding meer maken met mijn MG4 en kreeg vanavond onderstaand antwoord van MG:

There might be two factors affecting the connection. One is the sim data limit, the other is the tBOX issue. For the sim data limit, there is only 1 GB per month. It would be easy to use it up if you often use the in-car hotspot or listen to music. This always happens at the end of the month. It will be restored on the first day of next month.The network can affect the remote control function.If the issue still exists next month, there might be some issue with the tBOX. Please go to a local MG dealer to do a diagnosis

Ofwel de vraag hoeveel data je hebt voor je MG4, het antwoord is 1 GB per maand!

Overigens dat zal het probleem niet zijn, ik heb de hotspot niet aanstaan. Dus dan zal de tBOX kapot zijn?

Had toevallig vanochtend al contact gehad met VM Nijmegen en zij hebben een verzoek bij MG neergelegd om een volledige hard reset te doen op afstand voor mijn account/VIN. Vrijdag kan ik opnieuw testen, werkt het dan nog steeds niet dan zit er denk ik niks anders op om terug te gaan naar VM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Ik overweeg een standaard MG4 private lease, 60 maanden, 15k per jaar, donkergrijs, inzittenden verzekering en all season banden. Dan kom ik op 479 per maand excl subsidie.
Geen idee of van Mossel nog iets met black friday gaat doen.

Ik moet nog een wallbox maar als ik gewoon via een WCD laadt, hoe lang duurt dat?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• youock
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-08 12:37
Via het stopcontact kun je maximaal met 2kW laden. Dus dan ben je zo'n 24h aan het laden voor een volledige lading. Als je 100 - 150km per dag rijd, dan kun je 's nachts genoeg bij laden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Met een fatsoenlijke WCD en kabel kan je prima 3kW laden per uur (volgens mij is het rond de 3,3kW in de praktijk, lang niet gedaan in iedergeval).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Oxellaar schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 21:22:
Afgelopen weekend ritje Zeeland > Luxemburg gedaan.
Kan niet anders zeggen dat de 4 een prima auto is.
Kon ook eens gebruik maken van de acc op de snelweg, in Nederland is het gewoon altijd te druk en knal je continu in de remmen. Echt niet te doen, maar dat ligt niet helemaal aan de auto.
Het verbruik blijft vrij hoog naar mijn idee, maar daar lig ik niet wakker van.
Aan de snellader zit hij snel weer behoorlijk vol, netjes 135kW gezien bij het laden.
Ik ging met 100% weg, de rit is 313km, maar dat haal ik niet op één lading, zonder laadstress.... [Afbeelding]
Dat is een flink verbruik inderdaad. Bij een zelfde gemiddelde snelheid haal ik dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VVHsX0HHhdXMAimy0pNYzLfRwG4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/eZf1kkivIBJ1Jy4SQqH084IG.jpg?f=user_large

Overigens vandaag ook voor het eerst sinds ik de auto heb (14 maanden, 27500KM) een snellader gebruikt. Allebei de klanten die ik vandaag bezocht hadden geen vrije laadpalen, dus... voor de eerste keer maar eens een Fastned bezocht en dat viel niet tegen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ERxGl_bV77ZhThEk7LW91nBF29c=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/yE29tVBvBgOM7gtCm4F0M2pD.jpg?f=user_large

Even naar de WC gelopen en een flesje water gekocht en toen zat er al 100km bereik bij. Na 50% zakte de boel terug naar zo'n 65kW qua laadsnelheid. Toen ik hem na een kleine 20 minuten ontkoppelde was er 35kWh bijgeladen wat voldoende was voor de rit naar huis.
Met een benzine auto had ik na 27500KM wat meer tijd op een benzinestation moeten besteden :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

MartijnA3 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 19:52:
Ik overweeg een standaard MG4 private lease, 60 maanden, 15k per jaar, donkergrijs, inzittenden verzekering en all season banden. Dan kom ik op 479 per maand excl subsidie.
Geen idee of van Mossel nog iets met black friday gaat doen.

Ik moet nog een wallbox maar als ik gewoon via een WCD laadt, hoe lang duurt dat?
Ik laad thuis alleen maar met een granny charger op 16A, effectief laad je dan met 3,3kW ofzo. Ik gebruik wel een CEE wandcontactdoos.
Opzich is er prima mee te leven met 1 fase laden, mits je de mogelijkheid hebt om op je eigen oprit te laden of een goedkope openbare laadpaal vlakbij huis hebt. Ik heb het geluk dat ik alle twee heb. Ik heb ook pas 1x een snellader gebruikt

[ Voor 17% gewijzigd door -tom-562 op 30-10-2024 23:17 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Als ik het goed begrijp dan heeft een wallbox thuis niet echt een voordeel als je een 1 fase aansluiting hebt of een auto met 1 fase oplaad mogelijkheid?

Ik heb een eigen oprit en er is een publieke 11 kw laadpaal op loopafstand, volgens een website kost het daar 29 cent per kwh.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-10 07:52
MartijnA3 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 23:46:
Als ik het goed begrijp dan heeft een wallbox thuis niet echt een voordeel als je een 1 fase aansluiting hebt of een auto met 1 fase oplaad mogelijkheid?

Ik heb een eigen oprit en er is een publieke 11 kw laadpaal op loopafstand, volgens een website kost het daar 29 cent per kwh.
Ik meen ooit te hebben gelezen dat je efficienter laad bij hogere vermogens. Dus dat je minder "lek-verlies" hebt.

Je zou het je ook andersom kunnen afvragen, waarom zou je geen wallbox plaatsen? Een buitenstopcontact aanleggen is bijna evenveel moeite.

[ Voor 44% gewijzigd door Robonus op 31-10-2024 08:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
Robonus schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 06:34:
Ik meen ooit te hebben gelezen dat je efficienter laad bij hogere vermogens. Dus dat je minder "lek-verlies" hebt.

Je zou het je ook andersom kunnen afvragen, waarom zou je geen wallbox plaatsen? Een buitenstopcontact aanleggen is bijna evenveel moeite.
Dat klopt, bij een WCD met een noodlader is laadverlies ong. 15% (warmte afgifte) waarbij een noodlader niet bedoeld is voor permanent gebruik. Zeker bij oudere bedrading en kan het brandgevaar opleveren door oververhitting en smelten. Daarnaast is een laadpaal ook minder gedoe in gebruik en beter bestuurbaar b.v. laden op zonnestroom etc. Laadverlies is ong. 5% bij hogere snelheden (11kW).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
Ik heb aparte 16 amp zekering, dikke kabel (2.5mm2) naar de voortuin gebracht en laad met een waterdichte WCD, en een granny charger die 16 amp kan, er staat meestal 3.3kw/h op
Dan zou het, als ie echt leeg/leeg is, 20 uur duren, maar we rijden nooit echt leeg.

edit:
https://www.amazon.nl/-/en/gp/product/B0BX6FYWBT/
deze gekocht.

[ Voor 12% gewijzigd door mrBrainY op 31-10-2024 08:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

mrBrainY schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 08:43:
Ik heb aparte 16 amp zekering, dikke kabel (2.5mm2) naar de voortuin gebracht en laad met een waterdichte WCD, en een granny charger die 16 amp kan, er staat meestal 3.3kw/h op
Dan zou het, als ie echt leeg/leeg is, 20 uur duren, maar we rijden nooit echt leeg.

edit:
https://www.amazon.nl/-/en/gp/product/B0BX6FYWBT/
deze gekocht.
Ik heb ook alles apart aangelegd. Granny charger van AliExpress besteld (van het merk Feyree) en werkt perfect. Als je handig bent ben je voor nog geen 200 euro klaar.

Ik wil er uiteindelijk wel een wallbox neerhangen, maar dat is puur alleen omdat ik wat meer inzicht wil krijgen in wat ik precies verbruik met laden en het eigenlijk op afstand zou willen aansturen. Dat kan met een "domme" granny charger niet.
Ik wacht nog ff tot black friday en dan bestel ik eentje, ook weer van Feyree, via AliExpress. Dan ben ik zo'n 200 euro kwijt voor de lader (met app bediening, 3 fase voorbereiding en laadpas functionaliteit :P)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Dank voor de reacties. Ik denk dat ik ook een wallbox wil hebben tzt om laden op afstand aan te kunnen zetten ivm mijn zonnepanelen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
Ik laad over de stoep, en helemaal officieel mag dat niet, als het mag komt er ook een wallbox en 3 fase, maar ik ga niets investeren als dat niet "mag" ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbraamse
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 25-09 14:32
Vaevictis_ schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 14:21:
[...]

Welke update? Voor de onboard lader? Heb een luxury, alleen LKA update laten uitvoeren de rest was geen tijd voor.
Geen idee welke updates, er waren updates en die hebben ze geïnstalleerd.
Sindsdien geen problemen meer.
Meld je probleem bij Van Mossel en vraag om een oplossing.

Hou er rekening mee dat een Luxury heel andere software heeft, dat is dus niet te vergelijken met de software van een Comfort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Barrycade83 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 19:33:
Zoals eerder hier vermeld kan ik met mijn MG iSMART geen verbinding meer maken met mijn MG4 en kreeg vanavond onderstaand antwoord van MG:

There might be two factors affecting the connection. One is the sim data limit, the other is the tBOX issue. For the sim data limit, there is only 1 GB per month. It would be easy to use it up if you often use the in-car hotspot or listen to music. This always happens at the end of the month. It will be restored on the first day of next month.The network can affect the remote control function.If the issue still exists next month, there might be some issue with the tBOX. Please go to a local MG dealer to do a diagnosis

Ofwel de vraag hoeveel data je hebt voor je MG4, het antwoord is 1 GB per maand!

Overigens dat zal het probleem niet zijn, ik heb de hotspot niet aanstaan. Dus dan zal de tBOX kapot zijn?

Had toevallig vanochtend al contact gehad met VM Nijmegen en zij hebben een verzoek bij MG neergelegd om een volledige hard reset te doen op afstand voor mijn account/VIN. Vrijdag kan ik opnieuw testen, werkt het dan nog steeds niet dan zit er denk ik niks anders op om terug te gaan naar VM.
Denk inderdaad dat die tBOX dan stuk is. Het eerste stuk over die 1GB data limiet heeft er overigens niets mee te maken. Ja, er is een limiet maar ik kan door eigen ervaring melden dat ook als die verbruikt is, je app met iSMART nog steeds verbinding krijgt, die staat echt los van die data verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edhollan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-10 21:29
STIMPPYYY schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 20:49:
Met een fatsoenlijke WCD en kabel kan je prima 3kW laden per uur (volgens mij is het rond de 3,3kW in de praktijk, lang niet gedaan in iedergeval).
Hier nog wat aanvullende informatie.
Bron; https://www.ikwilvanmijna...en%20gewoon%20stopcontact.

Waarschijnlijk ligt er in de bagageruimte van jouw elektrische auto al een laadkabel voor het laden bij een laadpaal. Ook kan er een aparte kabel aanwezig zijn voor laden aan het stopcontact. Deze kabel zal het maximale vermogen dat op een gewoon stopcontact mag worden aangesloten (2,3kW) niet overschrijden. Er zijn tot slot ook laadkabels verkrijgbaar waarmee je sneller kan laden (3,7kW), maar dat kan alleen als je ook een aparte stroomgroep hebt aangelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
De 4 heeft vandaag bij VM Goes gestaan voor een volledige update.
Alles wat te updaten was, is gedaan zeiden ze.
Geen idee waar ik versies uit kan lezen, maar de CC gaat nu in stapjes van 1km ipv 5 km. Dus daar is in ieder geval iets mee gedaan.

Ik had de afspraak staan omdat het laden een paar keer achter elkaar niet direct starte, moest soms 3x opnieuw aansluiten.
En de groene leds in de laadpoort gingen niet aan, terwijl hij wel ging laden.
Maar het probleem was al verdwenen voordat ik de afspraak had.

Weet iemand wat de laatste versies software zijn van een Luxury?
En waar ik de versie kan uitlezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FpY-801-ESpS32nnAy1WB5IJPbA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cLz0eZ15xEAdSgT8f6STbzQI.jpg?f=fotoalbum_large

Chinees plastic d:)b :(
Maar eens bedenken hoe ik dit ga oplossen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paul van Druten
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 15:57
-tom-562 schreef op zondag 3 november 2024 @ 12:50:
[Afbeelding]

Je moet de hoedenplank liggend in en uit de hengsels trekken, nooit in opgeklapte positie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-10 07:52
[Afbeelding]

Valt vast niet onder de 7 jaar garantie, maar bizar dat zoiets stuk gaat. Hoeveel jaar garantie zou er op zo'n onderdeel zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
[Afbeelding]

Lol Tom. Heb dit letterlijk 3 weken geleden ook gehad. Ook rechts. Heb het met seconde lijm weer gemonteerd. Zien wel hoelang het blijft zitten. Andere optie is een klein gaatje boren en een klein lang schroefje erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

STIMPPYYY schreef op zondag 3 november 2024 @ 16:27:
[...]

Lol Tom. Heb dit letterlijk 3 weken geleden ook gehad. Ook rechts. Heb het met seconde lijm weer gemonteerd. Zien wel hoelang het blijft zitten. Andere optie is een klein gaatje boren en een klein lang schroefje erin.
Ja, zoiets wil ik ook doen. Zolang het maar 10 minuten vast zit als ik de auto over een paar jaar inlever :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrBrainY
gister bij ziggo dome geweest, 23:00 terug na de auto gelopen, verwarming aangezet via app, kom je de auto in is het lekker warm :D ledjes aan de voorkant ook aan, das minder,
maar niets beslagen oid :D heerlijk

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Edwin.1999
  • Laatst online: 13-06 12:24
Een update van de eerste beurt, na 11 maanden en 27K kilometers in de 4 Comfort. Ben bij Renault/Nissan in Tiel geweest waar ze ook MG onder handen nemen. Een vriend van mij werkt hier in de werkplaats en had vooraf gekeken wat op dit moment de meest actuele software is voor de MG’s die zij kunnen installeren:

- Voor iSMART LITE (Comfort en Standard) R33
- Voor iSMART FULL (Luxery en Trophy) R46

Naar aanleiding van wat tips hier een A4-tje op het dashboard met het verzoek de update te doen en te kijken naar de TPMS-storing die ik al bijna een jaar heb.
Om te beginnen, je bent wel 3,5 uur zoet. De update duurt uren en er moet gereden worden met de auto om e.e.a. in te leren. Ondanks dat de auto snel de garage in ging heb ik erg lang gewacht. De storing van het TPMS systeem is nog niet opgelost, hiervoor zijn nieuwe sensoren besteld die later gemonteerd gaan worden. De update is wel goed uitgevoerd, en de wijzigingen zijn noemenswaardig. Hieronder mijn bevindingen, handig voor jullie als mede-berijders:

- Werking ACC en LKA, dit zal bekend zijn, maar de systemen zijn noemenswaardig beter gaan werken. Ze zijn soepeler en niet zo hokkerig als eerst. Natuurlijk zal het nooit een koploper worden op basis van deze systemen, maar hier is prima mee te leven. ACC kijkt verder vooruit en remt niet meer zo abrupt af in bochten. LKA is minder gevoelig en is nu op de snelweg en 80-wegen gewoon te gebruiken;
- Afstand ACC wordt onthouden waar je hem op instelt;
- Bij inhouden van de knop met het stuurtje kun je schakelen tussen TJA en ACC, echt heel fijn aangezien ik dit op de snelweg regelmatig gebruik;
- Instellen snelheid ACC is per klik met de joystick nu 1 km/u, lang inhouden is 5 km/u zoals je zou verwachten;
- Permanente balk bovenin het scherm (met voor mij nieuw: de buitentemperatuur). Hiermee kun je vanuit AA of AC de balk naar beneden halen en bijvoorbeeld de LDP uit zetten zonder het hele menu te sluiten en weer te openen. Scherm is dus in AA en AC wat kleiner, maar dit is wel erg fijn;
- Bij de parkeersensoren viel mij op dat de afstand in centimeters benoemd staat als je achteruit inparkeert. Ik heb het niet nagemeten, maar is wel een handige feature waar ik niet eerder van heb gehoord!

Het batterijmenu ziet er iets anders uit, maar verder heb ik nog geen grote wijzigingen ontdekt. Hopelijk hebben jullie hier iets aan!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BVOh8xe20rtFgqomZ80ZBJuXKcA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tI541st64D4OrcBEIs9EDZDb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pvETjXQW1SqxjfeT4wnz3GP2l30=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ui5CYWAKaXciWMgTW3i6rVUr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VVPi21RxgzbMYKj1R6I9EesCe3k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8h0sx8eKvW3bs5HgEz889VH5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToppY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 13:49
Ik heb een MG4 Standard Edition (eerste editie, in bezit sinds voorjaar 2023) en sinds de eerstejaarsbeurt bij VM Waalwijk – waarbij ook updates zijn uitgevoerd – ben ik juist in de problemen gekomen.
Een hoop systemen zijn verbeterd maar nu zit er een bug in de software waardoor de auto snelheidsbeperkingen heeft op basis van de lading (soc). Bij 100% laadniveau kan ik max 110 km/u rijden, bij 90% max 90 km/u en bij een lagere soc soms zelfs niet harder dan 65 km/u. Het was natuurlijk schrikken toen dit voor het eerst begon tijdens het invoegen op de snelweg. Het is overigens niet consequent want ik kon ook een paar keer met een lagere soc harder rijden dan bovenstaande. Harder dan 110 km per uur ging echter niet meer. De auto was na de updates sowieso niet meer zo "snappy" en fel met optrekken maar dat was niet gevaarlijk.

Ik ken niet de versies van de verschillende modules van onze auto maar de MPU versie was, SWI69-29958-1100R13 en de MCU versie, 69.1.1.1

De auto staat inmiddels al ruim 2 weken bij de garage, maar er lijkt nog geen oplossing in zicht. Ze hebben een verzoek neergelegd bij MG maar wie weet hoe lang dat gaat duren.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben of ervan hebben gehoord? En heeft iemand misschien al een oplossing gevonden? Dan kan ik VM daarnaar verwijzen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Het is iemand gelukt om apps te sideloaden op een MG4:
https://xdaforums.com/t/m...-other-mg-models.4697712/

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Edwin.1999 schreef op maandag 4 november 2024 @ 09:47:
Een update van de eerste beurt, na 11 maanden en 27K kilometers in de 4 Comfort. Ben bij Renault/Nissan in Tiel geweest waar ze ook MG onder handen nemen. Een vriend van mij werkt hier in de werkplaats en had vooraf gekeken wat op dit moment de meest actuele software is voor de MG’s die zij kunnen installeren:

- Voor iSMART LITE (Comfort en Standard) R33
- Voor iSMART FULL (Luxery en Trophy) R46

Naar aanleiding van wat tips hier een A4-tje op het dashboard met het verzoek de update te doen en te kijken naar de TPMS-storing die ik al bijna een jaar heb.
Om te beginnen, je bent wel 3,5 uur zoet. De update duurt uren en er moet gereden worden met de auto om e.e.a. in te leren. Ondanks dat de auto snel de garage in ging heb ik erg lang gewacht. De storing van het TPMS systeem is nog niet opgelost, hiervoor zijn nieuwe sensoren besteld die later gemonteerd gaan worden. De update is wel goed uitgevoerd, en de wijzigingen zijn noemenswaardig. Hieronder mijn bevindingen, handig voor jullie als mede-berijders:

- Werking ACC en LKA, dit zal bekend zijn, maar de systemen zijn noemenswaardig beter gaan werken. Ze zijn soepeler en niet zo hokkerig als eerst. Natuurlijk zal het nooit een koploper worden op basis van deze systemen, maar hier is prima mee te leven. ACC kijkt verder vooruit en remt niet meer zo abrupt af in bochten. LKA is minder gevoelig en is nu op de snelweg en 80-wegen gewoon te gebruiken;
- Afstand ACC wordt onthouden waar je hem op instelt;
- Bij inhouden van de knop met het stuurtje kun je schakelen tussen TJA en ACC, echt heel fijn aangezien ik dit op de snelweg regelmatig gebruik;
- Instellen snelheid ACC is per klik met de joystick nu 1 km/u, lang inhouden is 5 km/u zoals je zou verwachten;
- Permanente balk bovenin het scherm (met voor mij nieuw: de buitentemperatuur). Hiermee kun je vanuit AA of AC de balk naar beneden halen en bijvoorbeeld de LDP uit zetten zonder het hele menu te sluiten en weer te openen. Scherm is dus in AA en AC wat kleiner, maar dit is wel erg fijn;
- Bij de parkeersensoren viel mij op dat de afstand in centimeters benoemd staat als je achteruit inparkeert. Ik heb het niet nagemeten, maar is wel een handige feature waar ik niet eerder van heb gehoord!

Het batterijmenu ziet er iets anders uit, maar verder heb ik nog geen grote wijzigingen ontdekt. Hopelijk hebben jullie hier iets aan!
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
R46 is toch het entertainment systeem? Dat zou voor LKA niets moeten uitmaken daar is een aparte update voor klopt dat? Of is R46 een package waaronder een vaste set updates die entertainment en LKA etc. doorvoeren? Dat zou m.i. logischer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Ik heb pas een update van de ACC en LKA gehad, maar draaide daarvoor en erna al op R46.

Verder heb ik niet dat tabje gekregen bovenin om om direct naar de CC te gaan vanuit Android auto, dat is wel makkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul van Druten
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 15:57
Oxellaar schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 08:06:
Ik heb pas een update van de ACC en LKA gehad, maar draaide daarvoor en erna al op R46.

Verder heb ik niet dat tabje gekregen bovenin om om direct naar de CC te gaan vanuit Android auto, dat is wel makkelijk.
dan is het ook geen R46 lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tayfunc
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-09 17:29
Heb vandaag na 11 maanden met de MG comfort de eerste onderhoudsbeurt gehad. Nadat ik had gevraagd of ze ook een update hebben uitgevoerd, hadden ze aangegeven dat ze dat standard doen.

Nu ben ik zelf vergeten nog even ervoor te controleren welke versie ik nou exact had, maar lijkt me stug dat de auto na 1 uur al incl updates helemaal klaar moet zijn?

Het lijkt erop dat ik nog op een oudere versie zit. Klopt dit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z3dcT9LvlaHmhQJNdSDkATA2jzw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9xHY0ZnLm5wopoZwlUJhapM6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Paul van Druten schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:18:
[...]

dan is het ook geen R46 lijkt me
Dat klopt.... Draai nog R40 zie ik

Jammer dat ze niet alles updaten als je daarom vraagt.
Sterker nog, ze zeiden het zelf, we updaten gewoon alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmrazor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:12
Ik heb vandaag bij Van Mossel MG Rotterdam na 14 maanden de eerste onderhoudsbeurt gehad van mijn MG4 Luxury. Moet zeggen dat ik niet ontevreden ben. Software update is uitgevoerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qMu77sQ75IlnJfwNf5mgJH6JMLI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/J3AvmD2CHjRLqSnZzt84Ub9r.jpg?f=user_large

Linker * is nu eindelijk wel te programmeren en cruisecontrol heeft 1 km increments als default, 5 km long press.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pasmanm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-10 14:26
Hieronder iets wat jullie misschien ook handig vinden.
In Home-assistant gebruik ik de SAIC MQTT Gateway en push ik een telefoon melding zodat het gemakkelijk te zien is wat de MG4 aan de laadpaal aan het doen is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LoX3IkUMzkEnN1UXxP7YXsvvuhY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9ssxmAP1tJqOGodW9BjxjxQG.png?f=fotoalbum_large

Hieronder de code:

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
    Charging {{((states('sensor.xxxxxx_obc_current') | round(3) -0.6)
    *0.220) | round(1) }} kWh. {{ states('sensor.xxxxxx_soc') |
    round(0) }}% of {{ states('number.xxxxxx_target_soc')}}% = {{
    (states('sensor.xxxxxx_range') | float) | round(0) }} km,
    charging time left: {{
    (states('sensor.xxxxxx_remaining_charging_time')) | round(0) |
    timestamp_custom('%H:%M', false)  }} hr

[ Voor 12% gewijzigd door pasmanm op 09-11-2024 07:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
pasmanm schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 01:45:
In Home-assistant gebruik ik de SAIC MQTT Gateway en push ik een telefoon melding zodat het gemakkelijk te zien is wat de MG4 aan de laadpaal aan het doen is.
[Afbeelding]

Hieronder de code:

timestamp_custom('%H:%M', false) }} hr
Kun je de code in een code block zetten met code=yaml?
Volgens mij klopt de opmaak nog niet.

Heb je deze notification in een automation gezet?

[ Voor 4% gewijzigd door Vaevictis_ op 09-11-2024 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:47
@pasmanm

sensor.xxxxxx_obc_current ? komt dat van een dongle ofzo? Die zie ik niet.
sensor.xxxxxx_current zie ik wel met de Home Assistant Add-on: SAIC MQTT Gateway (Python)

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pasmanm
Vaevictis_ schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 06:59:
[...]

Kun je de code in een code block zetten met code=yaml?
Volgens mij klopt de opmaak nog niet.

Heb je deze notification in een automation gezet?
Qua opmaak zou ik het niet precies weten. Hieronder de code die ik in Home-assistant als actie uitvoer.
Heb mijn unique code van MG vervangen door xxxxxxx

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
data:
  title: MG4 battery
    Charging {{((states('sensor.xxxxxxx_obc_current') | round(3) -0.6)
    *0.220) | round(1) }} kWh. {{ states('sensor.xxxxxxx_soc') |
    round(0) }}% of {{ states('number.xxxxxxx_target_soc')}}% = {{
    (states('sensor.xxxxxxx_range') | float) | round(0) }} km,
    (states('sensor.xxxxxxx_remaining_charging_time')) | round(0) |
  data:
    channel: MG4 Battery
    tag: mg4_battery
    alert_once: true
    notification_icon: mdi:ev-station
    persistent: true
    timeout: 600
action: notify.mobile_app_pixel_5

En idd een automation gemaakt die getriggered wordt door SoC changes met als voorwaarde dat dit een toename moet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pasmanm
wrak schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 10:07:
@pasmanm

sensor.xxxxxx_obc_current ? komt dat van een dongle ofzo? Die zie ik niet.
sensor.xxxxxx_current zie ik wel met de Home Assistant Add-on: SAIC MQTT Gateway (Python)
Alle sensor informatie komt van SAIC MQTT Gateway (Pyhton) icm autodiscovery van sensors.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nvaum2YjzYD31Tek9Fxw0MSxkXw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/B5QlZAzIofNEGB7LjuxZkOvm.jpg?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door pasmanm op 09-11-2024 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wrak
pasmanm schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 11:15:
[...]

Alle sensor informatie komt van SAIC MQTT Gateway (Pyhton) icm autodiscovery van sensors.

[Afbeelding]
Dankjewel, ik heb nu nog entiteiten extra gevonden die blijkbaar niet standaard ingeschakeld zijn. _/-\o_

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wrak
[Afbeelding]

Hieronder de code:

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
Toch nog ff neuzelen kWh moet zijn kW ....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ehPM7rm46cuKTpXyVuifKF2oRTQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/dM4ZcXvFRNMDDTcri3g7iZZB.png?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door wrak op 09-11-2024 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Hmm MG begrenst de snelheid bij een niet eens zo lage SOC :( als die rond de 10% zou zijn begrijp ik het wel. Maar vanmiddag bij 33% ging de auto niet harder dan 150 km/h

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:15
[Afbeelding]

Hieronder de code:

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
@wrak

Ik gebruik dit van @Ives
Ives in "Het grote MG4 topic"
Super fancy!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8X_rKiqDZIxElnm3wiOMUV21ocE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GszbmyqIX7ap9YiXXNFLs8B2.png?f=fotoalbum_large
(maps plaatje is normaal meer ingezoomed uiteraard en die showed dan waar je mg4 staat)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Geeh27
Afgelopen week is de eerste beurt van de MG4 uitgevoerd bij de Hyundai dealer in Groningen, kosten 139 euro. Men is ruim twee uur bezig geweest. De auto (Luxury) heeft nu de meest recente software. Alle aanpassingen in de instellingen die ik ooit had gedaan waren verdwenen. Zo moest ik het volume van de richtingaanwijzer weer opnieuw aanpassen. Wat me direct opviel was dat alles veel sneller opstart, zo begon de radio direct bij het instappen al te spelen. Ook het gedrag van al die veiligheidssystemen lijken wat minder extreem te werken. Het eerste dat ik ooit had uitgeschakeld, automatisch groot- en dimlicht, werkt nu perfect en heb ik nu aan laten staan. Al met al een flinke verbetering tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henno Keers
Geeh27 schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:17:
Afgelopen week is de eerste beurt van de MG4 uitgevoerd bij de Hyundai dealer in Groningen, kosten 139 euro. Men is ruim twee uur bezig geweest. De auto (Luxury) heeft nu de meest recente software. Alle aanpassingen in de instellingen die ik ooit had gedaan waren verdwenen. Zo moest ik het volume van de richtingaanwijzer weer opnieuw aanpassen. Wat me direct opviel was dat alles veel sneller opstart, zo begon de radio direct bij het instappen al te spelen. Ook het gedrag van al die veiligheidssystemen lijken wat minder extreem te werken. Het eerste dat ik ooit had uitgeschakeld, automatisch groot- en dimlicht, werkt nu perfect en heb ik nu aan laten staan. Al met al een flinke verbetering tot nu toe.
Welke versie heb je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaraldBou
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 11:25
Weet je zeker dat het 139,= was? Wij moesten vorige week 179 betalen voor hetzelfde kunstje en kregen daarnaast nog € 5,= voor bijgevulde ruitensproeiervloeistof
Geeh27 schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:17:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

HaraldBou schreef op zondag 10 november 2024 @ 22:17:
Weet je zeker dat het 139,= was? Wij moesten vorige week 179 betalen voor hetzelfde kunstje en kregen daarnaast nog € 5,= voor bijgevulde ruitensproeiervloeistof

[...]
Bij mij was het 2 maanden geleden ook 139 euro bij Van Mossel in Breda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
Bij Kia van Mossel Amersfoort ook €139 betaald in het voorjaar. Toen ik de auto in kocht is mij verteld dat de kosten rond de 120 voor de kleine 1 jaarlijkse controle zouden zijn en ongeveer 200 voor de grotere 2 jaarlijkse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
  • Laatst online: 11:44

[...]
Mmm, een garage waar ze mij niet meer zouden zien met zulke streken, de 139 euro die het normaal zou moeten/mogen kosten is, voor zover mij bekent, inclusief vloeistoffen.

En welke dealer heeft dat kunstje uitgehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
  • Laatst online: 11:44
-tom-562 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 18:25:
Hmm MG begrenst de snelheid bij een niet eens zo lage SOC :( als die rond de 10% zou zijn begrijp ik het wel. Maar vanmiddag bij 33% ging de auto niet harder dan 150 km/h
Als ik er voor in de gelegenheid kom, wil ik dat ook wel eens gaan testen, zou daar niet blij mee zijn, vind ook 33% niet al bepaald een waarde waarop de software je al beperkingen op zou mogen leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

meacount schreef op maandag 11 november 2024 @ 11:44:
[...]

Als ik er voor in de gelegenheid kom, wil ik dat ook wel eens gaan testen, zou daar niet blij mee zijn, vind ook 33% niet al bepaald een waarde waarop de software je al beperkingen op zou mogen leggen.
Ja, bij de 10% o.i.d. zou ik het wel begrijpen... Het voelde ook niet als een harde begrenzing. De auto accelereerde gewoon naar de 150 km/h, daarne bleef die ff hangen op die snelheid, en heel langzaam kroop die naar de 154 km/h en toen stopte het.
Iets vergelijkbaars had ik gisteren ook nadat ik de ESP had uitgezet en op een grote lege (natte) parkeerplaats wilde kijken of ik een klein driftje kon maken :+ Dat ging, maar het vermogen werd wel meteen geknepen en de auto ging voor +/- 3 seconden niet harder dan ~50 km/h, ondanks uitgeschakelde ESP :?

Het afgebroken hoedenplank 'scharniertje' heb ik overigens al gefixed. Ik heb een klein gaatje in het afgebroken deel geboord, en in het plastic deel op de hoedenplank zelf, en er een schroefje ingedraad (en wat secondelijm op de 2 delen gedaan). Ff zwart gemaakt met een dikke watervaste stift, en je ziet bijna niet als je de hoedenplank demonteert :+

[ Voor 16% gewijzigd door -tom-562 op 11-11-2024 12:09 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geeh27

[...]
Helemaal zeker, 139 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geeh27
R46

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruud1234821
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:46
Onze MG4 (eigen bezit, geen lease) heeft wat lakschade aan de motorkap (ruitenwisser uitgeklapt zonder deze eerst in servicestand te zetten) en voorzijde (parkeerschade, voelbare krassen), zie foto's. Beide schades zijn al enkele maanden oud; in hoeverre moet ik me bij deze schades zorgen maken over roest, en hoe kan ik dat het beste voorkomen?

Ik neem aan dat Van Mossel of schadeherstelbedrijf de hoofdprijs vraagt om dit te herstellen, dus hoe moeilijk is dit voor een leek om zelf te doen? Hoewel we trots zijn op onze MG4 blijft het een (mooi) gebruiksvoorwerp dus hoeft niet perfect te zijn, belangrijkste is om vervolgschade zoals roest te voorkomen..

Ik zie op internet van alles voorbijkomen over primer, kleurlak en blanke lak, maar zijn er ook alles-in-1 oplossingen in de vorm van een lakstift of iets dergelijks? Heeft iemand ervaring met specifieke producten/webshops (kleurcode 5ZBP, bij voorkeur NL webshop), of kan bijvoorbeeld VM dit ook leveren?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f8USYSci-AnonbVrBjGoQF-9ILc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WyPJvTNMbJd5fI3AhjYPm3GS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wbu7_EMZ6myHQMkdpNA8kuMB-yY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AKhHdNGIXK8C2r79WvPpenIX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door ruud1234821 op 12-11-2024 11:39 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rschoppema
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12:22
Ik heb recent met de bimmer wat schade gehad en verwachtte ook de hoofdprijs te moeten betalen voor het herstel.
Bij ons in de buurt zat een AAS schadeherstel vestiging, kon je online een offerte aanvragen dmv een foto.
Bleek enorm mee te vallen en super gefixt. Duurde alleen even voordat we aan de beurt waren, maar goed werk en het wachten waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruud1234821
rschoppema schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:10:
Bij ons in de buurt zat een AAS schadeherstel vestiging, kon je online een offerte aanvragen dmv een foto. Bleek enorm mee te vallen en super gefixt.
Dank voor de tip. Net even langs ASN schadeherstel om de hoek gereden, advies was om het plekje aan de rand van de motorkap met nagellak in te smeren om eventuele roestvorming te voorkomen. De parkeerschade zit alleen op kunststof bumper, dus geen kans op roest en zal wellicht nog wat wegtrekken. Als ik het door hen zou laten repareren zou dat overspuiten betekenen; duur en grote kans op kleurverschillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zephyr_blues

[...]
Altijd zelf je vloeistoffen bijvullen voordat je je auto wegbrengt (of deze kosten gewoon accepteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
Mijn private lease contract van de standaard (mark 2) zit er bijna op, verlenging gaat meer kosten dan dezelfde auto nieuw leasen en als ik nu bestel loopt de SEPP nog netjes door.
Heeft iemand een suggestie? Ik vind de range / laadsnelheid van de standaard tegenvallen, dus ik zou dan kijken naar een "volgend" model.
Maar mijn vraag, heeft iemand tips om buiten MG eens naar te kijken momenteel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud1234821
zephyr_blues schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 17:15:
[...]

Altijd zelf je vloeistoffen bijvullen voordat je je auto wegbrengt (of deze kosten gewoon accepteren).
Volgens deze site zijn de kosten voor de 1e servicebeurt van een MG4 €179 (kortgeleden verhoogd? Volgens web archive was het eerder dit jaar €139), maar bijvullen ruitensproeiervloeistof zou inbegrepen moeten zijn: https://www.vanmossel.nl/...f-onderhoud/servicebeurt/

Bijkomende vraag; stel dat je een onderhoudsafspraak hebt ingepland op een moment dat de oude prijs nog geadverteerd was, en VM heeft je niet actief geïnformeerd over die verhoging, zouden ze dan de oude of nieuwe prijs in rekening mogen brengen? Weet iemand de exacte datum van de prijsverhoging? Ik heb eind september een afspraak ingepland voor begin december ;)

[ Voor 31% gewijzigd door ruud1234821 op 12-11-2024 18:29 ]

Pagina: 1 ... 56 ... 69 Laatste