Draadloos opladen kun je uitschakelen.Racemol schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 20:56:
[...]
Tijdens mijn vakantie merkte ik dat mijn telefoon op dat plankje toch niet zo praktisch is. Elke keer als je iets op je telefoon wilt doen, ben je aan het hannesen om hem te pakken, wat eigenlijk niet de bedoeling is. Daarnaast moet ik de telefoon op een specifieke manier neerleggen om te voorkomen dat hij draadloos gaat opladen, want dat veroorzaakt oververhitting (vooral in combinatie met draadloze CarPlay).
Hoe dan ook, om een lang verhaal kort te maken: ik heb de telefoonhouder die hierboven staat genoemd ook aangeschaft, en ik ben er erg tevreden over. Hij blokkeert een klein deel van het infotainmentscherm, maar dat is meestal geen probleem, aangezien er op dat deel toch niets belangrijks staat.
Het grootste probleem van het 'plankje' vind ik dat bij iedere keer stevig optrekken je telefoon met mach 3 door de auto ge-yeet wordtRacemol schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 20:56:
[...]
Tijdens mijn vakantie merkte ik dat mijn telefoon op dat plankje toch niet zo praktisch is. Elke keer als je iets op je telefoon wilt doen, ben je aan het hannesen om hem te pakken, wat eigenlijk niet de bedoeling is. Daarnaast moet ik de telefoon op een specifieke manier neerleggen om te voorkomen dat hij draadloos gaat opladen, want dat veroorzaakt oververhitting (vooral in combinatie met draadloze CarPlay).
Hoe dan ook, om een lang verhaal kort te maken: ik heb de telefoonhouder die hierboven staat genoemd ook aangeschaft, en ik ben er erg tevreden over. Hij blokkeert een klein deel van het infotainmentscherm, maar dat is meestal geen probleem, aangezien er op dat deel toch niets belangrijks staat.
Ik ben nu ook aan het bedenken of ik zo'n Aliexpress houder wil, of een Brodit clip
Vaak bu'j te bang!
Een nadeel gevonden, het ali express houdertje is nogal trilbaar... (is dat een woord? nu even wel).-tom-562 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 12:27:
[...]
Het grootste probleem van het 'plankje' vind ik dat bij iedere keer stevig optrekken je telefoon met mach 3 door de auto ge-yeet wordt
Ik ben nu ook aan het bedenken of ik zo'n Aliexpress houder wil, of een Brodit clip
Ik heb hem echter nog niet "vastgeplakt" (er zit een plakstrip in om hem vast te plakken aan de bovenkant van het scherm) dus dat zou e.e.a. nog kunnen verbeteren maar vooral als je in een woonwijk rijdt dan rammelt het behoorlijk. Ik ben nog aan het onderzoeken of ik dit kan verbeteren.
Hier ook geen gekraak. Schudt wel, maar dat ligt aan de auto 😂 (nog steeds echt te kansloos voor woorden, maarja).
Wel kraakt de gordelhouder.
Wel kraakt de gordelhouder.
Ik heb e.e.a nog eens goed aangedraaid aan de telefoonhouder zelf en het trillen lijkt nu weg inderdaad.
Dit is voor de dubbele bodem van de Luxury-versie. Normaal gesproken (bij de luxury versie dus) zit er een plaat in die scharniert en "extra" opbergruimte biedt maar ik wist niet dat ze bij andere versies ook geplaatst worden. Ik heb er een hoop spullen onder liggen, zoals een laadkabel, V2L-plug, paraplu, verhuisdeken, enzovoort.Oxellaar schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 12:54:
[Afbeelding]
Weet iemand waar deze kunststof blokken voor dienen in de kofferbak?
Ze nemen nogal ruimte in...
En vraag me af of ik ze eruit kan halen.
Het lijkt op iets van bevestiging voor een bagage rek ofzo?
Edit: Even een foto voor je gemaakt hoe het er uit hoort te zien. De gnome is niet standaard
:strip_exif()/f/image/yRi1lqwqsoBEKzQGkyml87Ju.jpg?f=fotoalbum_large)
En dan er onder:
:strip_exif()/f/image/2r0o7NriQ8FwkpoDYORHbQUC.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 36% gewijzigd door Racemol op 27-09-2024 13:49 ]
@Racemol Ik heb de Luxury...
Maar nu je het zegt, ik heb de bodem omlaag gedaan gedaan in het begin
Ik heb de ruimte nodig
Ga die blokken dus maar eens verwijderen
Ik heb de ruimte nodig
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
Ik denk daar ook over en meteen die bodem (en hoedenplank) weglaten. De achterbak is niet heel ruim dus alles is welkom. Misschien ook nog een frunk, maar ik vind de bak van frunk.at te duur. Heeft iemand al een frunk nagemaakt of geprint?Oxellaar schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 16:33:
@Racemol Ik heb de Luxury...
Ik heb de ruimte nodig
Ik blijf het balen vinden dat de MG geen airco heeft tijdens verwarmen.
Afgelopen vrijdag was het hondenweer en stapte flink nat geregend in de auto.
Onderweg enorm veel regen.
Werkelijk alle ramen beslaan dan!
Wat je ook doet met de ventilatie, alleen de voorruit kun je redelijk droog houden en een kleine opening bij de zijruit voor de spiegels.
Wat een drama!
Ik heb een paar keer de temperatuur op 18 moeten zetten, dan gaat de airco aan en trekt de boel schoon.
Als je half onderkoeld de verwarming weer aanzet, begint het gewoon weer opnieuw.
Ik rij zo'n 3500km per maand, dus dan moet een auto kurkdroog kunnen blijven vanbinnen.
Ik ken dit alleen van auto's zonder airco, van vroeger.
Dit voelt een beetje terug bij af helaas
Wat je ook doet met de ventilatie, alleen de voorruit kun je redelijk droog houden en een kleine opening bij de zijruit voor de spiegels.
Wat een drama!
Ik heb een paar keer de temperatuur op 18 moeten zetten, dan gaat de airco aan en trekt de boel schoon.
Als je half onderkoeld de verwarming weer aanzet, begint het gewoon weer opnieuw.
Ik rij zo'n 3500km per maand, dus dan moet een auto kurkdroog kunnen blijven vanbinnen.
Wacht, je kan niet en verwarmen en de airco aanzetten?Oxellaar schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 08:21:
Wat een drama!

Heel vreemd, ik heb echt nergens last van, en bij mij werkt de airco ook gewoon bij het verwarmen, tenminste het ontvochtigen lijkt het prima te doen. Beslagen ramen had ik alleen in de eerste twee maanden, daarna was het weg.
Je hebt de climate control toch wel op 'buitenlucht' staan? En niet op 'auto'? Ik heb er alleen in het begin last van gehad, maar toen stond de climate control nog op 'auto', hij staat nu altijd op buitenlucht en ik heb echt 0 problemen met beslagen ruite (ik heb wel de Standard, dus zonder warmtepomp).Oxellaar schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 08:21:
Wat een drama!
Vaak bu'j te bang!
Ja dit dus, je hebt naast AUTO ook dat 'knopje' voor de luchtstroom die, wat je ook aanpast in snelheid of AC van AUTO afhaalt, ook structureel op AUTO blijft staan. Die moet je 2x aanklikken (van AUTO naar recirculeren en dan naar lucht van buiten)-tom-562 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 08:41:
[...]
Je hebt de climate control toch wel op 'buitenlucht' staan? En niet op 'auto'? Ik heb er alleen in het begin last van gehad, maar toen stond de climate control nog op 'auto', hij staat nu altijd op buitenlucht en ik heb echt 0 problemen met beslagen ruite (ik heb wel de Standard, dus zonder warmtepomp).
Het is inderdaad erg belangrijk dat de circulatie optie niet op auto of binnenlucht staat maar volgens mij hebben we Oxellaar dit al eens uitgelegd een tijd terug en hij zei toen dat dit allemaal correct staat.
Wellicht zit er ergens vocht in de auto zelf? Al zou je dan niet verwachten dat je het alleen ziet bij regenachtig weer. Vanmorgen naar werk gereden met een licht vochtige trui van de regen en alle ramen waren schoon. Ik zal zo voor de zekerheid even een foto maken van mijn instellingen, wellicht dat er toch ergens iets niet goed staat.
Hierbij de foto. Deze instellingen werken voor mij perfect. De temperatuur pas ik naar smaak aan, meestal tussen de 24 en 26c (de werkelijke temperatuur is zo'n 4 graden lager).
Wellicht zit er ergens vocht in de auto zelf? Al zou je dan niet verwachten dat je het alleen ziet bij regenachtig weer. Vanmorgen naar werk gereden met een licht vochtige trui van de regen en alle ramen waren schoon. Ik zal zo voor de zekerheid even een foto maken van mijn instellingen, wellicht dat er toch ergens iets niet goed staat.
Hierbij de foto. Deze instellingen werken voor mij perfect. De temperatuur pas ik naar smaak aan, meestal tussen de 24 en 26c (de werkelijke temperatuur is zo'n 4 graden lager).
:strip_exif()/f/image/tjyV0dsET7BTRNkzRxSB6hbt.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 33% gewijzigd door Racemol op 01-10-2024 09:39 ]
Allemaal bedankt... Maar klimaattechniek is mijn vak, dus ik weet hoe je de instellingen moet zetten om zoveel mogelijk te verversen en of te drogen.
Maar het gelijktijdig koelen of verwarmen KAN een warmtepomp gewoonweg niet
Het is één van de twee, maar niet tegelijk.
@Racemol
Warmte of koude komt uit één en hetzelfde apparaat
En niet uit een losse verwarming en een losse airco, zoals het normaal gesproken werkt in een auto
@Racemol
En niet uit een losse verwarming en een losse airco, zoals het normaal gesproken werkt in een auto
Ik begrijp dat bij de Luxury versie (die met warmtepomp) de airco unit voor zowel warme als koude lucht zorgt maar ik wist niet dat het ontvochtigen bij warme lucht niet werkt. Opzich logisch. Interessant, weer wat geleerdOxellaar schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:11:
Allemaal bedankt... Maar klimaattechniek is mijn vak, dus ik weet hoe je de instellingen moet zetten om zoveel mogelijk te verversen en of te drogen.
@Racemol
Neemt echter niet weg dat jij last hebt van beslagen ramen en ik (en andere met mij) niet. Dus ergens komt of zit er vocht in jouw auto terwijl dit niet hoort. Wellicht toch eens bij de garage aankaarten want het kan dus anders.
Toch apart, als ik wil ontwasemen doet hij het beter bij 30 graden dan bij 18. Heb de lux met warmtepompOxellaar schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:11:
@Racemol
@Racemol
@Robonus
Je kan opzich wel drogen met warme lucht.
Alleen als de buitenlucht zeiknat is en in de auto is het behoorlijk nat van natte kleding, dan werkt dat niet super.
Niks werkt zo goed om te drogen, als eerst de lucht te koelen=drogen en daarna weer op te warmen.
Maar ik zal eens een keer langs de garage gaan.... Als ik tijd heb
@Robonus
Je kan opzich wel drogen met warme lucht.
Alleen als de buitenlucht zeiknat is en in de auto is het behoorlijk nat van natte kleding, dan werkt dat niet super.
Niks werkt zo goed om te drogen, als eerst de lucht te koelen=drogen en daarna weer op te warmen.
Maar ik zal eens een keer langs de garage gaan.... Als ik tijd heb
Elke fabrikant doet het weer net iets anders, maar vaak zijn er een tal aan warmte systemen aan boord, niet alleen 1 warmte pomp. Het is dus niet zo dat je niet de lucht kan drogen en verwarmen tegelijk.Oxellaar schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:11:
@Racemol
Veel fabrikanten gebruiken een PTC heater icm een (soms optionele) warmte pomp. Met die combinatie is het volgens mij gewoon mogelijk om vocht te onttrekken en te verwarmen tegelijk.
Zelfs met alleen een warmtepomp kan je beide tegelijk, de warmtepomp onttrekt namelijk warmte aan één kant om de andere kant te verwarmen, vervolgens kan je de koude lucht terug ventileren de auto in. De Leaf was hier een voorbeeld van (of was het de Zoë?)
Ik heb in ieder geval geen problemen met vochtige ruiten.
Ik heb het idee dat je met een MG4 haast beter af bent zonder warmtepomp dan met, als je die problemen vaak leest
Vaak bu'j te bang!
Er kan best combinatie verwarming en verschil tussen merken zijn.Capital_G schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 20:53:
[...]
Elke fabrikant doet het weer net iets anders, maar vaak zijn er een tal aan warmte systemen aan boord, niet alleen 1 warmte pomp. Het is dus niet zo dat je niet de lucht kan drogen en verwarmen tegelijk.
Veel fabrikanten gebruiken een PTC heater icm een (soms optionele) warmte pomp. Met die combinatie is het volgens mij gewoon mogelijk om vocht te onttrekken en te verwarmen tegelijk.
Zelfs met alleen een warmtepomp kan je beide tegelijk, de warmtepomp onttrekt namelijk warmte aan één kant om de andere kant te verwarmen, vervolgens kan je de koude lucht terug ventileren de auto in. De Leaf was hier een voorbeeld van (of was het de Zoë?)
Ik heb in ieder geval geen problemen met vochtige ruiten.
Maar mijn MG kan het niet tegelijkertijd in ieder geval, misschien is er iets mis.
Als hij een systeem zou hebben om de onttrokken warmte weer direct na het koelen, door te voeren naar het interieur, is technisch niet onmogelijk.
Maar dat is behoorlijk ingewikkeld.
Meer vierwegkleppen en extra verdamper en condensors.
Ik zal eens onder de kap kijken of ik wat kan ontdekken
Edit:
:strip_exif()/f/image/3wmP8JjS2Gmk4VTnZGL35ovk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/q28DKRHc6xulfoq6BX7R0IP5.jpg?f=fotoalbum_large)
Het hoeft niet eens te regenen...
Zelfs als het gewoon koud is buiten beslaat de boel.
:strip_exif()/f/image/5qKKunQD6KNMjgVZVGDyGAG1.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 32% gewijzigd door Oxellaar op 02-10-2024 08:04 ]
Ik heb ook hetzelfde probleem, ik heb een trophy extended range. Voor nu maar een luchtontvochtiger in de auto gelegd, scheelt wel merk ik. Toch absurd voor zo een auto dat dit moet... moet nog met Van Mossel bellen om te kijken of het opgelost kan worden.Oxellaar schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 23:22:
[...]
Er kan best combinatie verwarming en verschil tussen merken zijn.
Maar mijn MG kan het niet tegelijkertijd in ieder geval, misschien is er iets mis.
Als hij een systeem zou hebben om de onttrokken warmte weer direct na het koelen, door te voeren naar het interieur, is technisch niet onmogelijk.
Maar dat is behoorlijk ingewikkeld.
Meer vierwegkleppen en extra verdamper en condensors.
Ik zal eens onder de kap kijken of ik wat kan ontdekken
Edit:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het hoeft niet eens te regenen...
Zelfs als het gewoon koud is buiten beslaat de boel.
[Afbeelding]
hoe is het bij jullie met de hotspot? gister werkte die weer heel even (nieuwe maand) maar na even spotify streamen is het weer uitgevallen en geeft geen data meer door.
meest vervelend is dan ook dat de live verkeersinformatie niet werkt.
lijkt wel alsof ze een bundel van 100mb per gebruiker hebben ofzo.
16 oktober gaan ze er weer naar kijken om het op te lossen maar ik heb er een hard hoofd in.
16 oktober gaan ze er weer naar kijken om het op te lossen maar ik heb er een hard hoofd in.
Wat ik van het Engelstalige MG forum heb, is er sinds een paar maanden (al beweerd MG dat het altijd al zo is geweest) een limiet van 1GB per maand. Ik heb er in ieder geval ook last van en ben van plan dit als klacht bij VM neer te leggen want ik heb een auto met hotspot gekocht die de hele maand moet werken en niet alleen de eerste twee dagen van de maand.Ikdrinkdreft schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 13:34:
hoe is het bij jullie met de hotspot? gister werkte die weer heel even (nieuwe maand) maar na even spotify streamen is het weer uitgevallen en geeft geen data meer door.
Op het Duitse MG4 forum staat een post over het zelf updaten van je MG4. Voor wie durft...
https://www.mg4-forum.de/...9-f%C3%BCr-luxury-xpower/
Vaak bu'j te bang!
Gezien je onderschrift heb je al een poging gedaan toch?-tom-562 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 15:31:
Op het Duitse MG4 forum staat een post over het zelf updaten van je MG4. Voor wie durft...
Haha nee. Ik durf niet, het is een PL, ze zien mij aankomen bij VM met een gebrickte autozephyr_blues schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 15:38:
[...]
Gezien je onderschrift heb je al een poging gedaan toch?
Vaak bu'j te bang!
Ah, ik zie nu dit op de Nederlandse MG site: (ja gek dat het Spaans is, maar dit is niet bruikbaar als hotspot met maar 1 gb, de eerste maanden was er ook geen probleem met dit limiet)Racemol schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 15:10:
[...]
Wat ik van het Engelstalige MG forum heb, is er sinds een paar maanden (al beweerd MG dat het altijd al zo is geweest) een limiet van 1GB per maand. Ik heb er in ieder geval ook last van en ben van plan dit als klacht bij VM neer te leggen want ik heb een auto met hotspot gekocht die de hele maand moet werken en niet alleen de eerste twee dagen van de maand.
/f/image/doE2Za4u4IGNDzEiuUMZkUDD.png?f=fotoalbum_large)
bron: https://www.mgmotor.eu/nl-NL/ismart
Die 1GB per maand klopt zeker niet, want mijn kids hebben in 2 vakanties dit jaar naar Italië onderweg non-stop zitten Youtuben, gamen enz. op de mobiele data van de auto. Die 1GB hadden ze na 1 dag al zeker opgemaakt. Ik denk dat er geen limiet is, maar bij mij was de dataconnectie op een gegeven moment ook weggevallen en bij Van Mossel Waalwijk hadden ze dit zo opgelost. Ze vertelden dat het een software bug was en die is verholpen. Werkt nu weer perfect! Kids ook weer blij ;-)
Wanneer was die vakantie? Tot en met juli heb ik namelijk ook altijd gebruik gemaakt van onbeperkte data maar.... Bij mij begonnen de problemen in augustus dit jaar en was mijn data halverwege de maand ineens weg. Toen gewacht en op 1 september was data weer terug. Toen even in de gaten gehouden en jawel na ongeveer 1GB gebruikt te hebben viel de verbinding weer weg. Op 1 oktober had ik weer terug data en nu heb ik het nog niet gebruikt maar ik durf er op in te zetten dat als ik weer een dagje data gebruik het weer zo op is.dicksterrrr schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 11:13:
Die 1GB per maand klopt zeker niet, want mijn kids hebben in 2 vakanties dit jaar naar Italië onderweg non-stop zitten Youtuben, gamen enz. op de mobiele data van de auto. Die 1GB hadden ze na 1 dag al zeker opgemaakt. Ik denk dat er geen limiet is, maar bij mij was de dataconnectie op een gegeven moment ook weggevallen en bij Van Mossel Waalwijk hadden ze dit zo opgelost. Ze vertelden dat het een software bug was en die is verholpen. Werkt nu weer perfect! Kids ook weer blij ;-)
Opzich toch ook niet zo gek dat ze het beperken en er een soort van FUP aan zit? Alleen moeten ze dat dan wel communiceren 
Ik heb gisteravond een setje Hertz tweeters besteld. Op het Duitse MG4 forum zijn ze daar erg te spreken over als upgrade van de standaard tweeters in de Standard. Ik vind het geluid van mijn Standard maar mwa, vooral de mid- en hoge tonen. Bass valt mij niet tegen, gaat behoorlijk diep en zuiver, die deurspeakers schijnen bij alle uitvoeringen ook hetzelfde te zijn.
Ik heb gisteravond een setje Hertz tweeters besteld. Op het Duitse MG4 forum zijn ze daar erg te spreken over als upgrade van de standaard tweeters in de Standard. Ik vind het geluid van mijn Standard maar mwa, vooral de mid- en hoge tonen. Bass valt mij niet tegen, gaat behoorlijk diep en zuiver, die deurspeakers schijnen bij alle uitvoeringen ook hetzelfde te zijn.
Vaak bu'j te bang!
Welk setje heb je besteld? Ik hoor graag jouw bevindingen wanneer ze erin zitten. Ik vind het geluid eigenlijk gewoon niet om aan te horen en vermoeiend om naar te luisteren, maar de lage tonen zijn best zat inderdaad.-tom-562 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 12:02:
Opzich toch ook niet zo gek dat ze het beperken en er een soort van FUP aan zit? Alleen moeten ze dat dan wel communiceren
Wat denk ik ook scheelt bij onze uitvoeringen t.o.v. de hogere uitvoeringen is dat deze een softwarematige "geluidsverbeteraar" hebben ingebouwd welke bij ons ontbreekt. Ik denk dat dat ook een groot deel van het verschil maakt.
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Ga ik zeker proberen met mijn luxury, want het alternatief is auto naar Amsterdam brengen en dan auto achterlaten en huurauto terug. Zeker voor een software update moet dat makkelijk kunnen. Hopelijk gaan ze OTA nog eens werkend krijgen. Hoor graag wie nog meer dit gaat doen.-tom-562 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 15:31:
Ik heb deze gekocht:Denizz schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 12:37:
[...]
Welk setje heb je besteld? Ik hoor graag jouw bevindingen wanneer ze erin zitten. Ik vind het geluid eigenlijk gewoon niet om aan te horen en vermoeiend om naar te luisteren, maar de lage tonen zijn best zat inderdaad.
Wat denk ik ook scheelt bij onze uitvoeringen t.o.v. de hogere uitvoeringen is dat deze een softwarematige "geluidsverbeteraar" hebben ingebouwd welke bij ons ontbreekt. Ik denk dat dat ook een groot deel van het verschil maakt.
https://www.amazon.nl/Hertz-26-OE-COMP-tweeter/dp/B07XLJMS8S
Ik geloof ook dat de >Luxury idd wat softwarematige tweaks heeft, maar de tweeters schijnen daarvan wel anders te zijn. Op Aliexpress kan je ook plug & play Bose tweeters kopen die b.v. in een ZS (dacht ik) gemonteerd zitten. Grote kans dat die ook in de duurdere MG4's zitten. Het midden/hoog is gewoon heel erg rommelig en ik vind de tonen moeilijk te onderscheiden.
Ik hoop dat ze morgen of zaterdag binnenkomen, dan heb ik van het weekend wat te doen
Vaak bu'j te bang!
Ok ik zie er toch vanaf want bij de instructies staat dat je een werkorder nummer moet invullen anders mogelijk garantie verlies. Balen. Het is mij niet duidelijk of dit bij elke update moet of alleen als er problemen zijn.Vaevictis_ schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 13:07:
[...]
Ga ik zeker proberen met mijn luxury, want het alternatief is auto naar Amsterdam brengen en dan auto achterlaten en huurauto terug. Zeker voor een software update moet dat makkelijk kunnen. Hopelijk gaan ze OTA nog eens werkend krijgen. Hoor graag wie nog meer dit gaat doen.
:strip_exif()/f/image/CXcrAh71TUEJlbrVpnIFYTBm.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Vaevictis_ op 03-10-2024 13:14 ]
Nu ik er over terugdenk, was het inderdaad eind juli toen de connectie verdween, maar het gekke was dat die dus 1-8 en 1-9 niet meer terugkwam. Enkele weken geleden heb ik Van Mossel daar naar laten kijken en vertelden ze dat er een bug in de software zat. Die hebben ze met een trucje kunnen fixen. Nu werkt het weer top en de kinderen maken er echt heel veel gebruik van.
Racemol schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 11:23:
[...]
Wanneer was die vakantie? Tot en met juli heb ik namelijk ook altijd gebruik gemaakt van onbeperkte data maar.... Bij mij begonnen de problemen in augustus dit jaar en was mijn data halverwege de maand ineens weg. Toen gewacht en op 1 september was data weer terug. Toen even in de gaten gehouden en jawel na ongeveer 1GB gebruikt te hebben viel de verbinding weer weg. Op 1 oktober had ik weer terug data en nu heb ik het nog niet gebruikt maar ik durf er op in te zetten dat als ik weer een dagje data gebruik het weer zo op is.
Ik ben wel heel benieuwd naar je ervaring... Ik zet ze vast in mijn winkelmandje-tom-562 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 13:07:
[...]
Ik heb deze gekocht:
Ik geloof ook dat de >Luxury idd wat softwarematige tweaks heeft, maar de tweeters schijnen daarvan wel anders te zijn. Op Aliexpress kan je ook plug & play Bose tweeters kopen die b.v. in een ZS (dacht ik) gemonteerd zitten. Grote kans dat die ook in de duurdere MG4's zitten. Het midden/hoog is gewoon heel erg rommelig en ik vind de tonen moeilijk te onderscheiden.
Ik hoop dat ze morgen of zaterdag binnenkomen, dan heb ik van het weekend wat te doen
Moet je daar niet de halve auto voor slopen?
Geluid is trouwens echt ondermaats in alle facetten, het is maar wat je referentie is.
Geluid is trouwens echt ondermaats in alle facetten, het is maar wat je referentie is.
Ik heb een MG4 Trophy, bouwjaar 2024. Geluid ervan is meer dan goed, en heb ook diverse opties om het geluid in te stellen.STIMPPYYY schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 10:34:
Nee, de tweeters kan je er zo uittrekken zonder beschadigingen.STIMPPYYY schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 10:34:
FM en DAB zal altijd beroerd blijven, bluetooth/AA/Carplay klinkt 10x beter
Vaak bu'j te bang!
Nogmaals, het is wat je referentie is
. Ik gebruik alleen Carplay.
Ben wel benieuwd naar jouw ombouw. Als het zo eenvoudig is mss wel de moeite.
Tja, zo goed als mijn vorige auto (Volvo S80) wordt het nooit. Die had een fabrieksaf hifi installatie met 9 luidsprekers en externe versterker. Ik ken weinig auto's die zo goed klinkenSTIMPPYYY schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 18:35:
Nogmaals, het is wat je referentie is. Ik gebruik alleen Carplay.
Vaak bu'j te bang!
Ik heb 2 linkerhanden terwijl ik officieel rechtshandig ben, maar kan je dat "rooster" waar ze onder zitten zo loshalen en ze er zo uithalen? Ik dacht even langs te gaan langs zo'n random car audio winkel die ze dan erin zet voor mij.-tom-562 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 16:05:
[...]
Nee, de tweeters kan je er zo uittrekken zonder beschadigingen.
FM en DAB zal altijd beroerd blijven, bluetooth/AA/Carplay klinkt 10x beter
Ik luister overigens vooral over DAB+, wetende dat het kapot gecomprimeerd wordt. Maar vind het nou ook over Carplay niet erg veel beter klinken.
Ben trouwens geen audiofiel of iets dergelijks en ik wist dit van te voren dat het geluidsysteem van een MG4 Standard/Comfort niet al te best is. Maar toch eigenlijk het grootste irritatiepuntje wat hopelijk met deze tweeters alleen is op te lossen.
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
@Denizz
Ook in de Luxury is het geluid niet super
DAB is ronduit slecht, niet om aan te horen. FM klinkt absoluut beter!
Zenders zoeken is ook een drama, alles wat je zou willen lukt niet.
Ik rij nogal eens door België en even een DAB zender zoeken is gewoon niet te doen.
Het menu ziet er ook niet uit.
Ik luister altijd radio via android auto
Vaak YouTube music
Dan klinkt het geluid best goed.
Ik rij nogal eens door België en even een DAB zender zoeken is gewoon niet te doen.
Vaak YouTube music
[ Voor 8% gewijzigd door Oxellaar op 05-10-2024 00:09 ]
Dat komt ook doordat de radio antenne niet goed werkt, heb te vaak dat radio wegvalt en als je al ontvangst hebt is het geluid matig. FM klinkt beter maar dat is eindig.Oxellaar schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 00:08:
@Denizz
Vaak YouTube music
@Vaevictis_
DAB ontvangers zijn er nog lang niet genoeg om FM uit de lucht te kunnen halen.
En met deze kwaliteit zal het nog wel even duren
DAB ontvangers zijn er nog lang niet genoeg om FM uit de lucht te kunnen halen.
En met deze kwaliteit zal het nog wel even duren
Ik heb de luxery en was juist benieuwd naar de bose, maar weet niet of die we juist al in zit, of een flinke verbetering geeft.-tom-562 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 13:07:
[...]
Ik heb deze gekocht:
https://www.mgtitan.com/p...QaEHE-g_T1JTdq5bcnP8hshuW
[ Voor 4% gewijzigd door 1234567y op 05-10-2024 11:55 ]
Ik laad eigenlijk nooit bij een snelweg snel-lader, maar nu op vakantie in eigen land bij een bungalowpark zonder laadvoorziening ontkom ik er niet aan.
Nu kan je het batterijpakket opwarmen voor betere laadsnelheid, maar ik zie nergens waar je dat kan zetten. Enkel intelligent opwarmen (wat niet zo intelligent schijnt te zijn).
Wie weet hoe je het aan zet, als ik een rit naar een snellaadstation begin? En loont dat echt in laadsnelheid?
Nu kan je het batterijpakket opwarmen voor betere laadsnelheid, maar ik zie nergens waar je dat kan zetten. Enkel intelligent opwarmen (wat niet zo intelligent schijnt te zijn).
Wie weet hoe je het aan zet, als ik een rit naar een snellaadstation begin? En loont dat echt in laadsnelheid?
Je kunt het aanzetten in de app, of op de console onder het laadscherm, laatste tab (weet ff niet hoed die heet) ergens een vinkje onderin volgens mij.Robonus schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 16:08:
Ik laad eigenlijk nooit bij een snelweg snel-lader, maar nu op vakantie in eigen land bij een bungalowpark zonder laadvoorziening ontkom ik er niet aan.
Intelligentie heb ik nog niet erg bemerkt, maar weet niet of dat uberhaupt geldt voor de standaard.
Bij mij geeft ie al snel aan dat er niet verwarmd hoeft te worden, als de temp eergen boven de 16 of 17 graden is. Daaronder zul je vast wel iets verschil merken, zonder verwarmen zie ik iig wel dat mijn standaard de max stroom van 88 kWh vaak lang niet haalt.
YMMV
Ik heb nog nooit het inteligente voorverwarmen gebruikt. Ik denk dat deze functie vooral bedoeld is voor temperaturen dik onder 0. De laagste temperatuur waarbij ik aan de snellader heb gestaan was 5C. Altijd heb ik 135-140 kW gehaald met snelladen bij tesla, enwb, fastnet, powerdot.Robonus schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 16:08:
Burl Solomons legt uit waar de knop zit.
MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485
Burl snapt het niet helemaal... Die switch is handig als je aan de snellader staat en snel weer op pad moet. "Overnight" hoef je niet snel te laden en hang je meestal ook niet aan de snellader.wrak schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 07:04:
[...]
Ik heb nog nooit het inteligente voorverwarmen gebruikt. Ik denk dat deze functie vooral bedoeld is voor temperaturen dik onder 0. De laagste temperatuur waarbij ik aan de snellader heb gestaan was 5C. Altijd heb ik 135-140 kW gehaald met snelladen bij tesla, enwb, fastnet, powerdot.
Burl Solomons legt uit waar de knop zit.
Verwarmen heeft volgens mij alleen zin voordat je gaat snelladen (sneller laden) of een uur voordat je gaat rijden om de batterij te verwarmen terwijl deze ook wordt bijgeladen (range vergroten)
Zitten bij jou in de Luxury de tweeters in je deur?1234567y schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 11:54:
[...]
Ik heb de luxery en was juist benieuwd naar de bose, maar weet niet of die we juist al in zit, of een flinke verbetering geeft.
https://www.mgtitan.com/p...QaEHE-g_T1JTdq5bcnP8hshuW
Bij mij zitten ze in het dashboard tegen de voorruit
Die foto's zijn van een ZS o.i.d., op eBay staan ook complete OEM Bose speaker sets te koop voor MG (voor andere modellen).Oxellaar schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 12:41:
[...]
Zitten bij jou in de Luxury de tweeters in je deur?
Bij mij zitten ze in het dashboard tegen de voorruit
Bij alle MG4's zitten ze bij het raam.
Vaak bu'j te bang!
Ik ben geen audiofiel maar mijn Luxury klinkt voor mij echt prima. Wel even met wat opties moeten spelen, ik heb geloof ik de Virtuele Sub aan gezet en nog wat andere settings, maar toen klonk het wat mij betreft wel aardig.
Ik laad bijna altijd thuis, maar binnenkort moet ik voor enkele dagen naar Italië. Ik wil tijdens de reis gebruik maken van het Tesla netwerk. Ik heb al even “geoefend” bij Tesla in Drachten, dat ging prima. Ik heb echter nog een paar vragen:
Ik zag dat in er twee kleuren laders zijn, blauwe en rode, zit daar verschil tussen? In Drachten heb ik de blauwe gebruikt
Mijn routeplanner ABRP geeft in het overzicht aan welke laadpas benodigd is. Voor Duitsland staat niets ingevuld, ik neem daarom aan dat de app voldoende is daar. Voor Zwitserland staat bij laadpas”Free Supercharging” Iemand enig idee wat dit is?
Alvast dank
Ik zag dat in er twee kleuren laders zijn, blauwe en rode, zit daar verschil tussen? In Drachten heb ik de blauwe gebruikt
Mijn routeplanner ABRP geeft in het overzicht aan welke laadpas benodigd is. Voor Duitsland staat niets ingevuld, ik neem daarom aan dat de app voldoende is daar. Voor Zwitserland staat bij laadpas”Free Supercharging” Iemand enig idee wat dit is?
Alvast dank
Voor zover ik weet maakt Tesla nergens gebruik van een laadpas.Geeh27 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 09:47:
Ik laad bijna altijd thuis, maar binnenkort moet ik voor enkele dagen naar Italië. Ik wil tijdens de reis gebruik maken van het Tesla netwerk. Ik heb al even “geoefend” bij Tesla in Drachten, dat ging prima. Ik heb echter nog een paar vragen:
Alvast dank
De andere vragen kan ik niet voor je beantwoorden, maar als tip: kijk naar een maad lidmaatschap. Kun je in de app afsluiten en meteen weer aanuleren, dan betaal je 10 Euro en zijn de laadkosten aan paar cent lager.
Vorige maand op vakantie naar Italie geweest en ik heb ook gebruik gemaakt van het Tesla netwerk. Mijn advies is om even voor een maand een abonnement te nemen, dan gaan de kosten per kWh behoorlijk naar beneden en is die 10 euro zeker waard.Geeh27 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 09:47:
Alvast dank
Via de Tesla app kun je overal, ook in Zwitserland, de sessie starten en beëindigen. Let er wel op dat er ook een aantal Tesla laders zijn die niet in de app staan en die kun je dus ook niet gebruiken. Daar ben ik ten zuide van Milaan een keer tegenaan gelopen. Dit kun je dus controleren door via de app te zoeken naar de lader en niet (alleen) via een derde partij zoals ABRP.
Enige waar ik in Zwitserland tegen aan liep is dat data roaming niet in mijn bundel zat en ik een limiet van 5 euro had ingesteld, daar was ik toen ik bij de lader stond al overheen en had dus geen internet meer. Dat zou ik vooraf dus even checken.
Wat betreft je vraag over de kleuren blauw or rood, daar weet ik niet zo goed waar je dat ziet. Als ik in ABRP een route naar Italie plan en mijn laadpas alleen op Tesla zet, dan zie in alleen rode Tesla iconen.
Prima advies, ik heb gelijk voor een maand een abbo genomen. Ik kreeg wel de melding dat ik maximaal 5 keer op een dag van een Super Charger gebruik mag maken. Dat is nog een dingetje want ik moet 7 keer laden. Wat die kleuren betreft, volgens mij is dat het onderscheid tussen 250kwh of 150kwh laden.
Volgens mij is deze informatie een beetje krom beschreven. Je kunt geloof ik inderdaad 5x per dag tegen het goedkopere tarief gebruik maken van een supercharger, daarna betaal je het normale buiten abonnement tarief. Nog steeds voordeliger met abonnement en je wordt gelukkig niet geblokkeerd, ik was hier ook een beetje bang voor gezien hoe het omschreven was.Geeh27 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 13:32:
Prima advies, ik heb gelijk voor een maand een abbo genomen. Ik kreeg wel de melding dat ik maximaal 5 keer op een dag van een Super Charger gebruik mag maken. Dat is nog een dingetje want ik moet 7 keer laden. Wat die kleuren betreft, volgens mij is dat het onderscheid tussen 250kwh of 150kwh laden.
Ik heb het vandaag opnieuw geprobeerd over Apple Carplay. Dit keer, zat ik via DAB+ naar Kink Distortion te luisteren. Ik kreeg de ingeving om TuneIn te installeren op mijn telefoon, om zo via Carplay de internet stream te kunnen pakken. Zo had ik ook een direct vergelijk van tussen DAB+ en internet radio, en dat maakte toch wel een behoorlijk verschil. Niet zo gek ook met gerust 3x de bandbreedte van een DAB+ stream voor de internet radio. Desondanks blijf ik erg nieuwschierig naar de andere tweeters. Verbetering leek toch voornamelijk uit de deurspeakers te komen.Oxellaar schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 00:08:
@Denizz
Vaak YouTube music
Daarbij gelijk mijn ontvangst perikelen van zowel Kink Distortion maar ook bijvoorbeeld StuBru opgelost. Die kreeg ik maar heel matig tot geheel niet binnen als ik in Breda binnenstad rijd. Met jou eens dat het radio menu erg onhandig werkt, maar het lijkt op eenzelfde manier te gaan via TuneIn (en dan kan je de links/rechts knoppen sowieso niet gebruiken op het stuur). Uiteindelijk kan je maar beter je favorieten vastzetten en via het scherm navigeren.
Overigens elke keer als ik dit topic binnenwaai is dit met een klacht/onhandigheid, maar ik blijf erg blij met mijn MG4 en ik zie mijzelf er nog vele kilometers mee maken
[ Voor 3% gewijzigd door Denizz op 07-10-2024 21:28 ]
Volgens mij is de DAB/FM integratie gewoon echt heel slecht. Alsof ze echt een super brakke DAC hebben gebruikt voor de DAB en FM.Denizz schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 21:27:
[...]
Ik heb het vandaag opnieuw geprobeerd over Apple Carplay. Dit keer, zat ik via DAB+ naar Kink Distortion te luisteren. Ik kreeg de ingeving om TuneIn te installeren op mijn telefoon, om zo via Carplay de internet stream te kunnen pakken. Zo had ik ook een direct vergelijk van tussen DAB+ en internet radio, en dat maakte toch wel een behoorlijk verschil. Niet zo gek ook met gerust 3x de bandbreedte van een DAB+ stream voor de internet radio. Desondanks blijf ik erg nieuwschierig naar de andere tweeters. Verbetering leek toch voornamelijk uit de deurspeakers te komen.
Daarbij gelijk mijn ontvangst perikelen van zowel Kink Distortion maar ook bijvoorbeeld StuBru opgelost. Die kreeg ik maar heel matig tot geheel niet binnen als ik in Breda binnenstad rijd. Met jou eens dat het radio menu erg onhandig werkt, maar het lijkt op eenzelfde manier te gaan via TuneIn (en dan kan je de links/rechts knoppen sowieso niet gebruiken op het stuur). Uiteindelijk kan je maar beter je favorieten vastzetten en via het scherm navigeren.
Overigens elke keer als ik dit topic binnenwaai is dit met een klacht/onhandigheid, maar ik blijf erg blij met mijn MG4 en ik zie mijzelf er nog vele kilometers mee maken.
Mijn tweeters zijn overigens nog niet binnen, heb ze via Amazon besteld maar bij een externe (Duitse) verkoper, laat nog even op zich wachten
Vaak bu'j te bang!
Exact bij mij ook, tot juli kon ik volop gebruik van maken, iets wat zou moeten kunnen bij een hotspot naar mijn idee. 16 oktober heb ik een afspraak staan bij van mossel om hiernaar te laten kijken. maar ik vrees dat ze het hebben terug gedraaid naar 1gb per maand. wat het gelijk nutteloos maakt als hotspot.Racemol schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 11:23:
[...]
Wanneer was die vakantie? Tot en met juli heb ik namelijk ook altijd gebruik gemaakt van onbeperkte data maar.... Bij mij begonnen de problemen in augustus dit jaar en was mijn data halverwege de maand ineens weg. Toen gewacht en op 1 september was data weer terug. Toen even in de gaten gehouden en jawel na ongeveer 1GB gebruikt te hebben viel de verbinding weer weg. Op 1 oktober had ik weer terug data en nu heb ik het nog niet gebruikt maar ik durf er op in te zetten dat als ik weer een dagje data gebruik het weer zo op is.
Ik ben in November aan de beurt en heb dit ook gemeld. Ik ben benieuwd of ze er iets mee kunnen of willen maar ik ben ook niet bereid om het zo maar te laten zitten. Dit was een van de functies waarom ik voor de Luxury heb gekozen en niet voor comfort. Wellicht kunnen ze het prijsverschil dan terugstortenIkdrinkdreft schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 20:37:
[...]
Exact bij mij ook, tot juli kon ik volop gebruik van maken, iets wat zou moeten kunnen bij een hotspot naar mijn idee. 16 oktober heb ik een afspraak staan bij van mossel om hiernaar te laten kijken. maar ik vrees dat ze het hebben terug gedraaid naar 1gb per maand. wat het gelijk nutteloos maakt als hotspot.
Ik heb net wat muziek op een USB stick gezet, alleen lijkt het er op dat de auto default alles op alfabetische volgorde zet (van de ID3 tags). Complete albums staan dus echt compleet door elkaar 
In de handleiding kan ik er niks over vinden, maar weet iemand toevallig of de volgorde ook gewijzigd kan worden (bij voorkeur alfabetisch op filename
)
In de handleiding kan ik er niks over vinden, maar weet iemand toevallig of de volgorde ook gewijzigd kan worden (bij voorkeur alfabetisch op filename
Vaak bu'j te bang!
Oh ja! Als iemand hier een oplossing voor weet. Ik heb me ook al wezenloos gezocht naar een oplossing. Eigenlijk heb ik het al opgegeven...-tom-562 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 13:09:
Ik heb net wat muziek op een USB stick gezet, alleen lijkt het er op dat de auto default alles op alfabetische volgorde zet (van de ID3 tags). Complete albums staan dus echt compleet door elkaar
In de handleiding kan ik er niks over vinden, maar weet iemand toevallig of de volgorde ook gewijzigd kan worden (bij voorkeur alfabetisch op filename)
MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485
Kan iemand eens vragen die een beurt heeft hoe het zit met levenslange garantie met terugwerkende kracht op de HV batterij zoals mg thailand die nu afgeeft op o.a. de mg4.
Ik heb gisteravond nog wat lopen snuffelen op het Engelse MG forum, het lijkt er op dat er geen oplossing is. Bij oudere software versies was het zelfs niet eens mogelijk om losse mappen af te spelen maar werd alles op 1 hoop gegooidwrak schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 13:25:
[...]
Oh ja! Als iemand hier een oplossing voor weet. Ik heb me ook al wezenloos gezocht naar een oplossing. Eigenlijk heb ik het al opgegeven...
Ik ga nog eens proberen of M3U files wel gelezen worden op een of andere manier.
Anders mss maar de ID3 tags aanpassen

Vaak bu'j te bang!
Maar weer eens geprobeerd om de kaarten van mijn navigatie te updaten. Het viel me op dat ik bij het downloaden van het bestand op de site mijn VIN nummer niet hoefde op te geven. De hele procedure gevolgd tot aan de USB stick toe. In de auto kreeg ik weer de melding “VN file ontbreekt” .
Ik heb toen alle cookies uit de browser van m,n notebook verwijderd en opnieuw op mg.eu ingelogd. Toen moest ik wel het VIN nummer weer ingeven. Het bestand opnieuw gedownload en uitgepakt. En verdorie, VN.txt stond er ineens bij. De zaak in de auto gestoken en de update ging probleemloos.
Dat mislukken van die update wordt dus veroorzaakt door een cookie die het .zip bestand corrumpeert. De inhoud van dat VN.txt is “pass”
Ik heb toen alle cookies uit de browser van m,n notebook verwijderd en opnieuw op mg.eu ingelogd. Toen moest ik wel het VIN nummer weer ingeven. Het bestand opnieuw gedownload en uitgepakt. En verdorie, VN.txt stond er ineens bij. De zaak in de auto gestoken en de update ging probleemloos.
Dat mislukken van die update wordt dus veroorzaakt door een cookie die het .zip bestand corrumpeert. De inhoud van dat VN.txt is “pass”
Zo, project tweeter upgrade is geslaagd 
Ik heb gebruik gemaakt van een 3D model van het Duitse forum en deze heb ik geprint, zo kan de Hertz tweeter direct in het montagesteuntje van MG geklikt worden.
Het is niet helemaal plug & play, want ik heb van de originele tweeters de achterkant eraf gehaald (hier zit de originele stekker op), en deze heb ik met een lijmpistool achterop de Hertz tweeter geplakt.
Ik heb de weerstand/filter die origineel bij de Hertz tweeter zit gebruikt.
Geluid is er echt op vooruit gegaan. Veel duidelijker, minder vermoeiend en er komt ook nog redelijk wat "punch" uit, bij wat minder diepe kickbassen (frequentie bereik begint ook al bij 1800Hz).
Ik ben er blij mee, en de volgende eigenaar van mijn auto heeft straks geluk, want dit blijft er in zitten
Ik heb gebruik gemaakt van een 3D model van het Duitse forum en deze heb ik geprint, zo kan de Hertz tweeter direct in het montagesteuntje van MG geklikt worden.
Het is niet helemaal plug & play, want ik heb van de originele tweeters de achterkant eraf gehaald (hier zit de originele stekker op), en deze heb ik met een lijmpistool achterop de Hertz tweeter geplakt.
Geluid is er echt op vooruit gegaan. Veel duidelijker, minder vermoeiend en er komt ook nog redelijk wat "punch" uit, bij wat minder diepe kickbassen (frequentie bereik begint ook al bij 1800Hz).
Ik ben er blij mee, en de volgende eigenaar van mijn auto heeft straks geluk, want dit blijft er in zitten
:strip_exif()/f/image/JmuQRIKa4dZyuGEhhRNOTBHz.jpg?f=fotoalbum_large)
Vaak bu'j te bang!
Dank voor de terugkoppeling. Goed om te horen dat het de moeite waard is geweest. En vooral dat het geluid minder vermoeiend is geworden. Is dit het model wat je hebt gebruikt om te printen: https://www.thingiverse.com/thing:6277315-tom-562 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 14:08:
Zo, project tweeter upgrade is geslaagd
[Afbeelding]
Helaas dus soldeerwerk nodig en wat minder plug en play dan gehoopt, dus ik zal het moeten laten uitvoeren (als ik 4 handen zou hebben zouden ze alle 4 links zijn). Maar als ik de instructies van het Duitse forum kan meegeven zal het allicht makkelijker moeten zijn voor de installateur.
Net drie kwartier in de auto gereden, en ik kan wel echt concluderen dat het de moeite waard is. Gisteravond dacht ik nog "is het die 60 euro waard", maar ja, het is het waard!Denizz schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 14:37:
[...]
Dank voor de terugkoppeling. Goed om te horen dat het de moeite waard is geweest. En vooral dat het geluid minder vermoeiend is geworden. Is dit het model wat je hebt gebruikt om te printen: https://www.thingiverse.com/thing:6277315
Helaas dus soldeerwerk nodig en wat minder plug en play dan gehoopt, dus ik zal het moeten laten uitvoeren (als ik 4 handen zou hebben zouden ze alle 4 links zijn). Maar als ik de instructies van het Duitse forum kan meegeven zal het allicht makkelijker moeten zijn voor de installateur.
Ik heb idd dat model gebruikt van Thingiverse. Wel op hoge kwaliteit geprint (0,1mm), dan worden de clickfingers wat steviger. Eentje brak er af, maar de tweeter zit nog steeds als een huis in de originele steun.
Ik vind het jammer dat de bekabeling van de speakers in de achterdeuren niet aanwezig is, anders had ik dat ook nog geüpgrade
Vaak bu'j te bang!
Heb gekeken maar er zijn geen nieuwe kaarten is nog Q3 2023 of heb je een andere bron dan de website?Geeh27 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 15:04:
Maar weer eens geprobeerd om de kaarten van mijn navigatie te updaten. Het viel me op dat ik bij het downloaden van het bestand op de site mijn VIN nummer niet hoefde op te geven. De hele procedure gevolgd tot aan de USB stick toe. In de auto kreeg ik weer de melding “VN file ontbreekt” .
Die standaard banden (continental dacht ik) gaan echt nergens over 😂. Gleed vandaag met een slakkegang bijna tegen stilstaande auto’s aan in de parkeergarage van de Ikea. Zoiets nog nooit meegemaakt.
Dan zal er wel iets op het wegdek hebben gelegen (olie of koelvloeistof ofzo, dat kan ook vettig zijn). Die standaard continentals zijn ok-ish, het zijn geen Michelin Pilot Sports ofzo, maar echt heel slecht vind ik ze ook niet (voor een dagelijkse auto met dit vermogen)STIMPPYYY schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 18:24:
Die standaard banden (continental dacht ik) gaan echt nergens over 😂. Gleed vandaag met een slakkegang bijna tegen stilstaande auto’s aan in de parkeergarage van de Ikea. Zoiets nog nooit meegemaakt.
Vaak bu'j te bang!
Ik heb Bridgestone's eronder gekregen bij aflevering. Heerlijke banden ook met nat weer.-tom-562 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 19:13:
[...]
Dan zal er wel iets op het wegdek hebben gelegen (olie of koelvloeistof ofzo, dat kan ook vettig zijn). Die standaard continentals zijn ok-ish, het zijn geen Michelin Pilot Sports ofzo, maar echt heel slecht vind ik ze ook niet (voor een dagelijkse auto met dit vermogen)
Bij droog eh bizar veel grip. Zo volet de MG als een echt sportwagentje aan wat mij betreft.
Met bochtenwerk rij ik menig BMW zoek
Ik gebruik deze instellingen. Klinkt best aardig.
https://totallyev.net/mg4...pgrade-for-rear-speakers/
Hmm, 35mm tweeters, dat klopt nietnietnormaal schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 00:56:
Ik gebruik deze instellingen. Klinkt best aardig.
Vraagje voor de mensen met een Luxury/Trophy uitvoering, hebben die uitvoeringen zonnekleppen met een spiegeltje (en evt. lampje?). Ik heb geen spiegeltjes in de zonnekleppen, maar dat is eigenlijk best irritant (nouja, vooral mijn vriendin klaagt er over
Vaak bu'j te bang!
Ja hier ook, maar zoek op Ali. Genoeg plakspul te koop.-tom-562 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 09:01:
[...]
Hmm, 35mm tweeters, dat klopt nietAlle modellen hebben 1" (~25mm) tweeters. Maar wel een handige guide ja!
Vraagje voor de mensen met een Luxury/Trophy uitvoering, hebben die uitvoeringen zonnekleppen met een spiegeltje (en evt. lampje?). Ik heb geen spiegeltjes in de zonnekleppen, maar dat is eigenlijk best irritant (nouja, vooral mijn vriendin klaagt er over)
Ja, ook gezien, maar vind dat 'net niet'. Zou mooi zijn als van een Luxury (of mss een andere MG, maar ik weet niet of die een donker interieur hebben) zo uit te wisselen is.STIMPPYYY schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 10:33:
[...]
Ja hier ook, maar zoek op Ali. Genoeg plakspul te koop.
Edit: slecht van mezelf, in dit topic is het zelfs gepost, de duurdere varianten hebben spiegeltjes. Op onderdelenlijn staan een paar slopers, toch maar eens informeren wat zo'n klepje kost
[ Voor 21% gewijzigd door -tom-562 op 14-10-2024 10:58 ]
Vaak bu'j te bang!
Deze past wel in het rijtje verkeerde besparingen eerlijk gezegd-tom-562 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 10:36:
[...]
Ja, ook gezien, maar vind dat 'net niet'. Zou mooi zijn als van een Luxury (of mss een andere MG, maar ik weet niet of die een donker interieur hebben) zo uit te wisselen is.
Edit: slecht van mezelf, in dit topic is het zelfs gepost, de duurdere varianten hebben spiegeltjes. Op onderdelenlijn staan een paar slopers, toch maar eens informeren wat zo'n klepje kost
Met alle respect, de MG4 is werkelijk niet sportief te noemen. Ik kom van een Ford focus hatchback, die plakte op de weg. De MG is gewoon te hoog en te zwaar. Hij rijdt prima, maar niet meer dan dat.cooper_s1 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 19:18:
[...]
Ik heb Bridgestone's eronder gekregen bij aflevering. Heerlijke banden ook met nat weer.
Bij droog eh bizar veel grip. Zo volet de MG als een echt sportwagentje aan wat mij betreft.
Met bochtenwerk rij ik menig BMW zoek![]()
Klopt, de banden zijn comfortabel en meestal prima, maar absurd onbetrouwbaar. Ik hoop dat ze snel op zijn, dan blijven de CrossClimate er gewoon permanent onder.STIMPPYYY schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 18:24:
Setje gezien, 2 stuks, 65 euro. Dan toch maar een spiegeltje van AliSTIMPPYYY schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:20:
[...]
Deze past wel in het rijtje verkeerde besparingen eerlijk gezegd
Vaak bu'j te bang!
Ik had een nog oudere versie van de kaarten die ik door die foutmelding niet kon updaten. Ik zit dus nu op Q3 2023.Vaevictis_ schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 15:14:
[...]
Heb gekeken maar er zijn geen nieuwe kaarten is nog Q3 2023 of heb je een andere bron dan de website?
vandaag terug van de dealer. ze zeiden dat ze het d.m.v. een update wellicht opgelost hebben maar dat ik het zelf moest testen. gelijk ter plekke gedaan en binnen 1 minuut kon ik al aangeven dat er niks veranderd was. ze gooien het nu op dat ik moet aantonen dat het bij aankoop 3 jaar erbij in zou zitten, dat de auto nu een jaar oud is dat het daardoor niet meer werkt. ik zie het op mijn factuur niet staan, dus mocht iemand ergens dit zwart op wit hebben verneem ik het graag.Racemol schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:09:
[...]
Ik ben in November aan de beurt en heb dit ook gemeld. Ik ben benieuwd of ze er iets mee kunnen of willen maar ik ben ook niet bereid om het zo maar te laten zitten. Dit was een van de functies waarom ik voor de Luxury heb gekozen en niet voor comfort. Wellicht kunnen ze het prijsverschil dan terugstorten
Waarom hebben ze dan een update uitgevoerd als je vervolgens moet aantonen je er recht op hebt😂. Maaruh, internet archive niks te vinden oid?Ikdrinkdreft schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 21:44:
[...]
vandaag terug van de dealer. ze zeiden dat ze het d.m.v. een update wellicht opgelost hebben maar dat ik het zelf moest testen. gelijk ter plekke gedaan en binnen 1 minuut kon ik al aangeven dat er niks veranderd was. ze gooien het nu op dat ik moet aantonen dat het bij aankoop 3 jaar erbij in zou zitten, dat de auto nu een jaar oud is dat het daardoor niet meer werkt. ik zie het op mijn factuur niet staan, dus mocht iemand ergens dit zwart op wit hebben verneem ik het graag.
Typisch VM, zich makkelijke er vanaf proberen te maken.Ikdrinkdreft schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 21:44:
[...]
vandaag terug van de dealer. ze zeiden dat ze het d.m.v. een update wellicht opgelost hebben maar dat ik het zelf moest testen. gelijk ter plekke gedaan en binnen 1 minuut kon ik al aangeven dat er niks veranderd was. ze gooien het nu op dat ik moet aantonen dat het bij aankoop 3 jaar erbij in zou zitten, dat de auto nu een jaar oud is dat het daardoor niet meer werkt. ik zie het op mijn factuur niet staan, dus mocht iemand ergens dit zwart op wit hebben verneem ik het graag.
Het staat gewoon gemeld in de Brochure, zonder sterretjes of uitzonderingen. Hotspot functionaliteit bij Luxury en hoger. M.i. moet dat dus gewoon blijven werken en niet met dit soort zwakke smoesjes komen.
https://cdn.mgmotor.eu/im...ure_A4_Print_NL_V1_LR.pdf
Een flinke tijd terug is er ook een keer iets over de hotspot langsgekomen. Ik kon daar toen uit opmaken dat deze functionaliteit via een Zweedse aanbieder was ingekocht, en op hun site was te lezen dat het om een FUP ging.
Mogelijk dat je daarmee iets kunt? Ik kan het nu zo niet terugvinden, maar zal een jaar geleden geweest zijn denk ik.
Mogelijk dat je daarmee iets kunt? Ik kan het nu zo niet terugvinden, maar zal een jaar geleden geweest zijn denk ik.
Hallo,
Ik kan met geen mogelijkheid via de iSmart app verbinding krijgen met mijn MG4. Heb al van alles geprobeerd, ook opnieuw koppelen. Maar niks lijkt te werken. Heeft iemand anders dit probleem ook wel eens gehad?
Vind sowieso de connectiviteit (bluetooth en DAB+) van mijn MG4 bedroevend, bijna iedere dag moet ik mijn telefoon weer opnieuw koppelen.
Ik kan met geen mogelijkheid via de iSmart app verbinding krijgen met mijn MG4. Heb al van alles geprobeerd, ook opnieuw koppelen. Maar niks lijkt te werken. Heeft iemand anders dit probleem ook wel eens gehad?
Vind sowieso de connectiviteit (bluetooth en DAB+) van mijn MG4 bedroevend, bijna iedere dag moet ik mijn telefoon weer opnieuw koppelen.
iSmart verbinding werkt voor mij op dit moment prima maar vaak rond de "spits tijden" werkt het voor mij niet. Morgen ochtend bijvoorbeeld verwacht ik dat het niet werkt, ik vermoed gewoon overbelast door teveel gebruikers op hetzelfde moment. En ja, het is verschrikkelijk irritant.Barrycade83 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 17:29:
Hallo,
Het heeft overigens niets met de bluetooth of DAB connectiviteit te maken, dat staat er helemaal los van en kan ik zelf niet veel over zeggen want ik gebruik voornamelijk draadloze carplay i.c.m. spotify voor muziek en bellen.
De enige tip die ik je kan geven is een mail adres te gebruiken voor het koppelen, niet je telefoon nummer. Daar had ik in het begin issues mee.Barrycade83 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 17:29:
Hallo,
Heb vanmiddag zowel in mijn auto als telefoon alles verwijderd en opnieuw proberen te koppelen, maar helaas maakt de app nog steeds geen verbinding. Krijg steeds een melding in de trend van "digitale sleutel activatie mislukt". Heb MG klantenservice een mail gestuurd maar betwijfel of ik er ooit antwoord op ga krijgen. In de App store ook alleen maar klachten over deze app van gebruikers die hetzelfde probleem hebben en de app krijgt niet voor niks maar een score van 1.6 sterren, dus ligt denk ik niet aan mijzephyr_blues schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 23:07:
[...]
De enige tip die ik je kan geven is een mail adres te gebruiken voor het koppelen, niet je telefoon nummer. Daar had ik in het begin issues mee.
Heb mijn MG4 Trophy nu iets meer dan een maand. Ben er zeer tevreden over, is fraaie auto en vooral rijgedrag vind ik geweldig. Maar heeft toch ook echt behoorlijk wat negatieve punten wat mijn vroegere BMW's en Toyota toch echt beter voor elkaar hadden:
-Touchscreen is een groot drama
-Software (diverse bugs)
-Het niet onthouden van instellingen. OPD aan en Lane Assist eraf zetten steeds voor iedere rit.
-Slechte connectiviteit (DAB+, bluetooth, MG smart App)
-Ontbreken regensensor
-Ontbreken parkeersensoren voorkant
-Slechte camera's
-Ontbreken interieurverlichting
-Veiligheidssystemen die hun eigen gang gaan, gevaarlijk en irritant
-Ontzettend hoog verbruik op de snelweg, 26Kw op 100 KM
-Ontbreken spatlappen (heb er van Ali zelf een setje onder gemonteerd kan het iedereen aanbevelen)
26kWh per 100km?? Rij je dan altijd >150 km/h?
Vaak bu'j te bang!
Gemiddeld 130 km/h op de snelweg. Normale modus, temperatuur op 23 graden. Denk dat het normaal is voor deze hogere snelheid. Want als ik rustig rij, niet op de snelweg en gewoon 70 a 80 km/h dan zakt het tot een nette 14kWh per 100 km.-tom-562 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 16:23:
26kWh per 100km?? Rij je dan altijd >150 km/h?
Heeft het ooit wel gewerkt of moet je de auto nog koppelen aan de app en is dat het probleem? De auto kan namelijk maar aan een app tegelijk gekoppeld worden en indien de auto eerst van iemand anders is geweest (of iemand in de garage heeft zitten klooien met de app) dan kun je de auto niet koppelen zonder dat MG het VIN nummer weer vrij geeft. Dit zou je via een MG dealer gewoon moeten kunnen regelen.Barrycade83 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 16:20:
[...]
Heb vanmiddag zowel in mijn auto als telefoon alles verwijderd en opnieuw proberen te koppelen, maar helaas maakt de app nog steeds geen verbinding. Krijg steeds een melding in de trend van "digitale sleutel activatie mislukt". Heb MG klantenservice een mail gestuurd maar betwijfel of ik er ooit antwoord op ga krijgen. In de App store ook alleen maar klachten over deze app van gebruikers die hetzelfde probleem hebben en de app krijgt niet voor niks maar een score van 1.6 sterren, dus ligt denk ik niet aan mij