Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:12

-tom-562

Oliesjeik

deathmonkey schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 12:06:
[...]

Ben benieuwd naar je ervaring. Zowel de kwaliteit van de dragers als je bereik met een dakkoffer.
Ik ben ook benieuwd naar het bereik :P We gaan er volgende week mee op vakantie met dakkoffer, richting zuid Limburg. Voorheen altijd een bagagewagentje mee maar dat gaat dus niet (en we hebben een huisje, dus zoveel hoeft er niet mee).
Ik heb ze net even proef gepast, het lijkt allemaal goed te passen en zit erg stevig. Positief dus 8)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Iemand al een goede oplossing gevonden voor een black screen bij android audio (behalve goede kabel want die heb ik al en wachten met aansluiten tot de auto ready is)?

energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 24 kWh LFP | EV |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-10 16:13
mrme12345 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:05:
Iemand al een goede oplossing gevonden voor een black screen bij android audio (behalve goede kabel want die heb ik al en wachten met aansluiten tot de auto ready is)?
Je hoeft naar mijn ervaring niet te wachten met aansluiten. Je moet alleen nooit de camera view activeren tegelijk met het opstarten van Android Auto. Dus bijvoorbeeld niet in 'R' zetten net nadat je de telefoon hebt aangesloten. Sinds ik daar op let heb ik nooit meer een zwart scherm.

[ Voor 5% gewijzigd door 1234567y op 01-08-2024 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
1234567y schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 17:33:
[...]

Je hoeft naar mijn ervaring niet te wachten met aansluiten. Je moet alleen nooit de camera view activeren tegelijk met het opstarten van Android Auto. Dus bijvoorbeeld niet in 'R' zetten net nadat je de telefoon hebt aangesloten. Sinds ik daar op let heb ik nooit meer een zwart scherm.
Ik heb een standaard zonder camera. En laatste maanden ging het redelijk goed (9 van de 10x deed die het gewoon), maar laatste week weer 2 of 3 x dat het fout ging

energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 24 kWh LFP | EV |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
1234567y schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 17:33:
[...]

Ik moet wel wachten hoor, hangt misschien af van de software versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Idd, paar seconden, maar ik moet wachten. AA doet het ook niet als ik de telefoon aangesloten laat en de auto weer een keer opnieuw start

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geeh27
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 13:32
Ik wilde slim laden van Vattenfall activeren, helaas wordt de MG4 niet door hen ondersteund. Dat feestje gaat dus niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricecu
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 02-08-2024
Vanochtend gebeld door VM Den Bosch om een afspraak te maken voor een recall ("herprogrammeren")
Ik heb een MG4 model 2022, geleverd in maart 2023. Eerste beurt gehad afgelopen maart 2024, toen ook al flink wat zaken gedaan behalve de Entertainment software.

Waarvoor die recall precies was kon men niet vertellen - er moest ook wel een kabeltje vervangen worden....
Iemand hier een idee welke recall het om gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:44
mauricecu schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:52:
Vanochtend gebeld door VM Den Bosch om een afspraak te maken voor een recall ("herprogrammeren")
Ik heb een MG4 model 2022, geleverd in maart 2023. Eerste beurt gehad afgelopen maart 2024, toen ook al flink wat zaken gedaan behalve de Entertainment software.

Waarvoor die recall precies was kon men niet vertellen - er moest ook wel een kabeltje vervangen worden....
Toch wel vreemd dat men je oproept en dan niet zou weten waar het om gaat, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Je vermeld helaas niet welke uitvoering je hebt en een uitvoering van 2022 zou dan nog dat "bultje" op de stuurkolom moeten hebben waar een cameraatje voor de vermoeidheidsherkenning in zou zitten, deze was al snel weg omdat er schijnbaar veel klachten waren over de werking en het gezeur van dat systeem, maar dat is weer een ander verhaal. Heb je dat "bultje" dan ook, of heb je al weer een geupdate model zonder dat bultje?

Er zijn mij maar 2 zaken bekent waarom men de MG4 eventueel zou terugroepen, er was/is een probleem met de airco/warmtepomp die soms niet wilde starten en van latere oorsprong een update voor het LKA gebeuren dat ook helaas weer niet goed uit de verf is gekomen, er was een update om makkelijk en snel het LKA via een swipe down menu uit te schakelen, maar daar zaten fouten in en was snel weer van de baan, een update die ik persoonlijk graag nog zou krijgen als het weer wordt aangeboden.

Verder zou ik het niet zo 1 2 3 weten wat er nog was, al waren er in de beginne spraken van olielekkages en iets met een makkelijk losgaande bodemplaat afdekking, maar dat zijn beide geen software problemen, al kan een recall zowel voor software als hardware zijn.

Ze roepen je iig niet terug als het niet echt nodig zou zijn en ze niet ergens aansprakelijk voor gesteld kunnen worden lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:12
mauricecu schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:52:

Op zich niet raar dat de telefoniste dit niet weet, maar wel slordig dat ze geen uitleg hebben meegegeven of beter nog op de website zetten. Als het echt om een recall gaat zou dat ook bij de RDW moeten zijn gemeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garrelt
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online
Vaevictis_ schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 11:49:
[...]

Op zich niet raar dat de telefoniste dit niet weet, maar wel slordig dat ze geen uitleg hebben meegegeven of beter nog op de website zetten. Als het echt om een recall gaat zou dat ook bij de RDW moeten zijn gemeld.
Heeft met ELK/LKA te maken vgl. UK site:

"...Just back from my local dealer ... and they said they got a message from MG yesterday in relation to the Which article. They are in the process of finalising an update to the software and when ready all the dealers will be asked to contact all MG4 owners to schedule in the update.
Let’s see if it happens that way!"

[ Voor 30% gewijzigd door Garrelt op 02-08-2024 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Garrelt schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 17:30:
[...]

Heeft met ELK/LKA te maken vgl. UK site
Ah ja die heb ik zien langskomen maar dat was een software update? Zou deze ook wel willen en dan meteen entertainment update zit nog op R32 luxury.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:14
Ik moet gewoon even zeggen hier wat een genot het is om met mijn MG4 Comfort (modeljaar 2022) in Tirol, Oostenrijk, te rijden! Twee jaar geleden was ik hier ook, en reed toen rond in een Peugeot 208 met een 1.2 liter benzinemotortje. Waar ik toen met moeite tegen steilere hellingen op reed, en men grapte of we niet moesten uitstappen om te duwen, rijd ik nu soepeltjes omhoog, en haal ik probleemloos een langzame voorligger in wanneer de ruimte daarvoor is. En wat ook nog zo gaaf is: bij het dalen laad je gewoon meerdere procenten van de batterij weer bij. Energie die bij ICE auto's simpelweg verloren gaat. Geeft dan wel een goed gevoel, om in de eerste plaats uitstootloos te rijden, dan ook schone elektriciteit te laden via Tiroolse waterkracht, en ook nog eens zo heerlijk soepel over de bergwegen te rijden. :*)

Tussen Nederland en Oostenrijk dan wel bij Tesla snelladers opladen wat natuurlijk in Duitsland gewoon 'vieze' grijze stroom is. Maar nog altijd beter voor het milieu dan de CO2, stikstof en roet uitstoot van ICE wagens. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vaevictis_
Was deze al langs gekomen?

Voor de mg4 is de batterij garantie, drive train en elektronica hiervoor aangepast van 8 naar onbeperkte km garantie gedurende de levensduur van de auto. Dus ook voor reeds verkochte auto's. Wat een game charger.

Edit: Vooralsnog Thailand, maar ik verwacht dat ze dit wereldwijd gaan doorvoeren dus even afwachten nog.

https://youtu.be/ec_EicIl2kc?si=75G7pSWDgRqX2tn3

[ Voor 15% gewijzigd door Vaevictis_ op 04-08-2024 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesselgaz
  • Laatst online: 02:27
Hi allen, over twee weken ontvang ik mijn MG4 luxury. Kan niet wachten!

Heb wel een vraagje, iets wat ik niet op internet kan vinden en dus ook niet verwacht in de auto, kan je verschillende “profielen” aanmaken, zodat ze auto direct de stoel kan aanpassen als mijn vriendin die een stuk kleiner is gaat rijden? Ik weet dat het wel in sommige andere auto’s zit.

Thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Laatst online: 02-10 15:16

cooper_s1

MINI's rule

wesselgaz schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 02:32:

Heb wel een vraagje, iets wat ik niet op internet kan vinden en dus ook niet verwacht in de auto, kan je verschillende “profielen” aanmaken, zodat ze auto direct de stoel kan aanpassen als mijn vriendin die een stuk kleiner is gaat rijden? Ik weet dat het wel in sommige andere auto’s zit.

Thanks alvast!
Helaas niet nee.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iVQmxB44qhVHkeodr8VNpvWpmbE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VA98it3eGrY5qcO8Mg1ukRUE.jpg?f=fotoalbum_large

Dakdragers en retro dakkoffer gemonteerd 8) ff stukje gereden (tot 105 km/h o.i.d., hard zat hier op die 60 wegen :X ), vind het qua herrie nog wel mee vallen. Geen irritant gesuis ofzo, alleen wat meer "algemene ruis". Combinatie is alleen wel erg hoog zo, ik heb een klapkrukje nodig om er echt goed bij te kunnen :P (wellicht dat op de dorpel staan ook nog gaat, dat heb ik niet geprobeerd)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

-tom-562 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 17:12:
[Afbeelding]

Dakdragers en retro dakkoffer gemonteerd 8) ff stukje gereden (tot 105 km/h o.i.d., hard zat hier op die 60 wegen :X ), vind het qua herrie nog wel mee vallen. Geen irritant gesuis ofzo, alleen wat meer "algemene ruis". Combinatie is alleen wel erg hoog zo, ik heb een klapkrukje nodig om er echt goed bij te kunnen :P (wellicht dat op de dorpel staan ook nog gaat, dat heb ik niet geprobeerd)
Erg benieuwd naar het verbruik zo :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

cooper_s1 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:34:
[...]

Erg benieuwd naar het verbruik zo :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q_wdTKLZnfUV2NnPZT8Qo6v7Xdo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w6A075YvlwvGUiiOtaBnLbr1.jpg?f=fotoalbum_large

Korte rit, maximaal 85 km/h gereden, 80% provinciale we. Valt niet tegen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

-tom-562 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 20:32:
[...]

[Afbeelding]

Dat valt zeker niet tegen inderdaad zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:35
Vaevictis_ schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 11:26:
Was deze al langs gekomen?

Voor de mg4 is de batterij garantie, drive train en elektronica hiervoor aangepast van 8 naar onbeperkte km garantie gedurende de levensduur van de auto. Dus ook voor reeds verkochte auto's. Wat een game charger.

Edit: Vooralsnog Thailand, maar ik verwacht dat ze dit wereldwijd gaan doorvoeren dus even afwachten nog.

https://youtu.be/ec_EicIl2kc?si=75G7pSWDgRqX2tn3
Domme vraag, maar wat is de levensduur van de auto? Ik had hiervoor een Ford Fiesta die een distributieriem had die volgens Ford het leven van de wagen meeging, dit was 10 jaar of 250Mm, hetgeen eerst komt. Daarna moest je hem nog steeds vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Niet online
Ives schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 09:03:
[...]

Domme vraag, maar wat is de levensduur van de auto? Ik had hiervoor een Ford Fiesta die een distributieriem had die volgens Ford het leven van de wagen meeging, dit was 10 jaar of 250Mm, hetgeen eerst komt. Daarna moest je hem nog steeds vervangen...
Ik denk vergelijkbaar met andere elektrische auto's. De batterij zal het eerste onderdeel zijn dat achteruitgaat naast de normale slijtageonderdelen. Daarna wordt het een kwestie hoeveel geld je wilt besteden aan reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:16
Ives schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 09:03:
[...]

We moeten afwachten wat de werkelijke garantievoorwaarden in Nederland zullen zijn, als die al aangepast worden. Je hebt een punt dat "levenslang" waarschijnlijk een periode van 10 jaar of 200.000 km zal betekenen, aangezien dit momenteel vaak het geval is bij de marketingterm "levenslang". Daarnaast is het mogelijk dat zo'n garantie niet overdraagbaar is op een tweede eigenaar. Voor nu moeten we afwachten waar MG mee zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesselgaz
Dat dacht ik helaas al. Zonde. Zou zeker wel een handige functie zijn, zit ook in menig andere elektrische auto.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Heb net ook een setje Bosch ruitenwissers gemonteerd (set A295S, €17,50 in Duitsland). Is toch wel een verschil in vergelijking met die Chinese bami wissers :P stiller en geen druppels/vegen meer

[ Voor 6% gewijzigd door -tom-562 op 07-08-2024 14:54 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Racemol schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 09:43:
[...]

We moeten afwachten wat de werkelijke garantievoorwaarden in Nederland zullen zijn, als die al aangepast worden. Je hebt een punt dat "levenslang" waarschijnlijk een periode van 10 jaar of 200.000 km zal betekenen, aangezien dit momenteel vaak het geval is bij de marketingterm "levenslang". Daarnaast is het mogelijk dat zo'n garantie niet overdraagbaar is op een tweede eigenaar. Voor nu moeten we afwachten waar MG mee zal komen.
Nee het is sowieso een onbeperkt aantal km in Thailand, ik verwacht iets van 20 jaar oid. Ook benieuwd of die garantie overdraagbaar is. Denk het wel want het gaat om de auto, niet om garantie voor de eerste eigenaar.

Even afwachten. Ook die OTA update in Thailand is hopelijk goed nieuws voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
[...]

[Afbeelding]

Misschien heb je geen andere referentie maar ik vind dat best wel een slechte score. Als ik de Nissan Leaf en Kia e-Niro bekijk dan zitten die rond de 11.5 kWh/100km met 80km/uur op een prov. weg. Dat zijn wel auto's die heel erg zuinig zijn. Zag gisteren een filmpje van ID.7 Pro (2300kg en 5m lang) die ook rond 11.5 kWh/100km zat op 80km weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:08
Vaevictis_ schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 16:32:
[...]

Misschien heb je geen andere referentie maar ik vind dat best wel een slechte score. Als ik de Nissan Leaf en Kia e-Niro bekijk dan zitten die rond de 11.5 kWh/100km met 80km/uur op een prov. weg. Dat zijn wel auto's die heel erg zuinig zijn. Zag gisteren een filmpje van ID.7 Pro (2300kg en 5m lang) die ook rond 11.5 kWh/100km zat op 80km weg.
Volgens mij is dat met dakkoffer. Dan is dit een heel erg goede score. Je gaat zeker niet 11,5 halen met dakkoffer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:38

TFHfony

Professional Weirdo

Vaevictis_ schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 16:32:
[...]

Hou je er rekening mee dat deze meting dus was met een dakkoffer op het dak?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
TFHfony schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 16:38:
[...]

Hou je er rekening mee dat deze meting dus was met een dakkoffer op het dak?
Ok dan is het wel een nette score!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Vaevictis_ schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 16:50:
[...]

Ok dan is het wel een nette score!
Dit was idd met (niet zo aerodynamische jaren '80) dakkoffer :P
De MG4 is sowieso geen zuinigheidswonder volgens mij.
Vrijdag gaan we er mee richting zuid Limburg vanuit de Achterhoek, dus via Duitsland (en de Autobahn). Dan zal het verbruik wel inkakken

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

-tom-562 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 17:23:
[...]
Klopt. Met "normaal" gebruik haal ik rond de 14,5kWh/100km op een lange rit.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Haay
-tom-562 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 17:23:
Dit was idd met (niet zo aerodynamische jaren '80) dakkoffer :P
Vrijdag gaan we er mee richting zuid Limburg vanuit de Achterhoek, dus via Duitsland (en de Autobahn). Dan zal het verbruik wel inkakken
Gisteren in één dag vanuit Tirol (Ötztal) terug naar huis (Almere) gereden. Over de iets meer dan 900 km had ik een verbruik van gemiddeld 13,5 kWh/100 km met een gemiddelde snelheid van 73 km/h. Ik merkte wel een duidelijk verschil in reikwijdte tussen 110 km/h of 100 km/h rijden. Toen mijn geschatte bereik voor de volgende Tesla snellader wat krap dreigde te worden tijdens het 110 km/h rijden ging ik vervolgens 100 km/h rijden en haalde ik met ruime marge de geplande Tesla snellader.

<aanvulling op bovenstaande>
Was nog vergeten toe te voegen dat zowel op de heenreis van NL richting Oostenrijk, als op de terugreis terug naar Nederland, ik op beide dagen één keer de pauze-melding (koffiekopje icoontje oranje brandend op het dashboard scherm, en vervelende repeterende waarschuwingstoon) kreeg na zo'n drie uur achter elkaar rijden. Vervelend dat je dat niet kunt uitzetten of accepteren, wetende dat je nog bv. 20 km van je volgende laadpunt bent en je echt wel gaat stoppen, maar nu nog even niet... Nou ja, valt mee te leven. :P

Verder heb ik tijdens de vakantie en op de terugweg, vooral wanneer de auto warm is, de melding gezien dat er een storing was in het E-Call systeem. Eerst storing (oranje melding) daarna rood (E-Call uitgeschakeld) en even later was de melding weer verdwenen. Wetende waar het voor dient maakte ik me er niet zo druk over.

[ Voor 37% gewijzigd door Haay op 09-08-2024 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbraamse
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 25-09 14:32
wesselgaz schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 02:32:

Thanks alvast!
Dan zul je toch echt iets duurders moeten kopen :-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Niet online
Gisteren in de avond helaas een aanrijding gehad met de MG4 (private lease). Tegenpartij kwam uit een uitrit en had mij niet gezien. Kwam erachter dat de groene kaart standaard alleen in de app te bekijken is, en dat deze app niet mijn mailadres herkent. MG zelf was niet meer bereikbaar, dus de pechhulp van Van Mossel maar gebeld. Aardige dame aan de lijn, maar omdat het extern was kon ze mij niet alle gegevens geven.

Vanmorgen iets na 9.00 uur belde Van Mossel zelf op om na te gaan wat er gebeurd is. Behulpzame man, die ook aangaf dat ik vandaag langs het schadeherstelbedrijf van VM kon rijden om te controleren of veilig verder rijden nog kon, aangezien de tegenpartij tegen het wiel aangereden was. Hier zojuist langsgereden en geholpen. Kon nog veilig verder rijden, afspraak voor herstel staat over 2 weken, met vervangend vervoer.

Ben dus prima geholpen door Van Mossel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 22:24
Nou, ik ben er bijna klaar mee.
Mijn mg4 trophy, trilt nog steeds. inmiddels nu 4 kaar langs geweest. Hele achteras is vandaag vervangen maar helaas.
Er is nog steeds geen Nederlands taal in de nav.
De airco staat op 28 graden dan is hij net behagelijk, onder 28 wordt het snel een vrieskist als hij het überhaupt doet.

ondanks dat de garage zijn best doet ben ik nu bijna 1 jaar verder en ik ben er niets mee op geschoten..

Mijn advies, vermijd MG.

ehhh.. noppes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 05-01 10:16
Thc_Nbl schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 18:43:
Mijn mg4 trophy, trilt nog steeds. inmiddels nu 4 kaar langs geweest. Hele achteras is vandaag vervangen maar helaas.
De airco staat op 28 graden dan is hij net behagelijk, onder 28 wordt het snel een vrieskist als hij het überhaupt doet.

ondanks dat de garage zijn best doet ben ik nu bijna 1 jaar verder en ik ben er niets mee op geschoten..

Mijn advies, vermijd MG.
Wordt tijd voor een echte oplossing: nieuwe auto, of koop ongedaan maken lijkt me. Meteen beetje rent terugvragen als genoegdoening

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:30
Thc_Nbl schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 18:43:

Mijn advies, vermijd MG.
Advies: zoek contact met De Geschillencommissie. Heeft mij goed geholpen in het begeleiden van het proces, ja je moet veel werk doen en documentatie aanleveren - maar heeft bij mij geleid tot ongedaan maken van de koop na 14 maanden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Nou, aangekomen op de vakantiebestemming (200km). Gemiddeld gebruik van 19,2 kWh/100km. Dat is dus met die 80ies dakkoffer die behoorlijk (te? :X) vol zat, 2 volwassenen, 2 kinderen en de auto zelf ook goed vol geladen. 90% van de rit ging over Duitsland (autobahn), daar heb ik 120 km/h op de CC gereden.
Ik ben niet ontevreden :)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul van Druten
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 15:57
[...]

[Afbeelding]

Streden trip gedaan naar Wuppertal, gem 14,9 op 100 km met files en autobahn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Paul van Druten schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 17:48:
[...]

Ook met dakkoffer? ;)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
-tom-562 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:00:
Nou, aangekomen op de vakantiebestemming (200km). Gemiddeld gebruik van 19,2 kWh/100km. Dat is dus met die 80ies dakkoffer die behoorlijk (te? :X) vol zat, 2 volwassenen, 2 kinderen en de auto zelf ook goed vol geladen. 90% van de rit ging over Duitsland (autobahn), daar heb ik 120 km/h op de CC gereden.
Ik ben niet ontevreden :)
Prima verbruik. Beetje in lijn met de eerste Model 3 LR. Ik reed met mijn Performance destijds naar Italie, 2 kids, hond en nieuwe dakkoffer gemiddeld 210kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesselgaz
jbraamse schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:38:
[...]

Dan zul je toch echt iets duurders moeten kopen :-)
Alsof zoiets alleen met duurdere auto's komen. ZIjn zat (ook niet elektrische) auto's in dezelfde prijsklasse of goedkoper die die functie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Net of de MG4 een koopje is. Te koop vanaf 32k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul van Druten
Neu, doar bun ik te bange veur! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

STIMPPYYY schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 08:02:
Net of de MG4 een koopje is. Te koop vanaf 32k.
Idd..
Dit is gewoon een gemiste kans. Zelfs mijn oude Volvo S80 uit 2006 (maar het eerste model daarvan uit 1998) had al "profielen" gekoppeld aan de sleutels. D.w.z. positie van spiegels en stoel (ik het geval van elektrisch verstelbare stoelen). Zoiets moet gewoon softwarematig makkelijk te fixen zijn

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
-tom-562 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 16:52:
[...]

Idd..
Dit is gewoon een gemiste kans. Zelfs mijn oude Volvo S80 uit 2006 (maar het eerste model daarvan uit 1998) had al "profielen" gekoppeld aan de sleutels. D.w.z. positie van spiegels en stoel (ik het geval van elektrisch verstelbare stoelen). Zoiets moet gewoon softwarematig makkelijk te fixen zijn
De auto is al verkocht dus geen enkele incentive om iets te verbeteren qua software. Misschien alleen bij dwang vanuit EuroNCAP oid.

Is het ook, maar helaas werkt dat niet zo in de auto industrie. Een auto wordt feature compleet afgeleverd.
Tesla is de enige uitzondering. Dus als er iets niet op zit tijdens de aanschaf heb je pech.

OPD is ook softwarematig zou ik ook graag hebben. Ik heb niet zo'n hoge verwachtingen qua software. Als je al ziet dat elke MG4 met een andere ECU software combinatie rondrijd dan heb je iets niet goed gedaan qua software management en testen.

[ Voor 7% gewijzigd door Vaevictis_ op 10-08-2024 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
Vaevictis_ schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 17:46:
[...]

De auto is al verkocht dus geen enkele incentive om iets te verbeteren qua software. Misschien alleen bij dwang vanuit EuroNCAP oid.

Is het ook, maar helaas werkt dat niet zo in de auto industrie. Een auto wordt feature compleet afgeleverd.
Tesla is de enige uitzondering. Dus als er iets niet op zit tijdens de aanschaf heb je pech.

OPD is ook softwarematig zou ik ook graag hebben. Ik heb niet zo'n hoge verwachtingen qua software. Als je al ziet dat elke MG4 met een andere ECU software combinatie rondrijd dan heb je iets niet goed gedaan qua software management en testen.
Voor zover men mij verteld heeft, heeft OPD een iets andere hardware dan de eerdere uitvoeringen, daardoor is het voor de eerder op de markt gebrachte modellen niet mogelijk om dit alsnog softwarematig toe te voegen.

Bovenstaande geeft ook al aan dat daardoor verschillende software combinaties ontstaan, is het niet door de verschillende uitvoeringen, dan wel weer door hardwarematige aanpassingen.

De basis modellen hebben geen elektrisch bedienbare bestuurdersstoel, en om geheugen standen te kunnen instellen zullen er ook geheugenmodules voor aanwezig moeten zijn om standen in op te kunnen slaan en als die niet aanwezig zijn wordt het lastig, soms zijn dingen minder simpel dan we wel eens denken.

Wat ik dan wel weer jammer vind is dat we, zover ik weet, er nog steeds geen goedwerkende software is om de LKA met een enkele swipe beweging en aanraking uit te kunnen zetten, iets waar de veiligheid toch ook wel mee is gediend.

BTW, als er al geheugenstanden voor een stoel mogelijk zouden zijn....... en die net zo lekker zouden werken als de instelling van de binnentemperatuur in de cabine..... zou je het dan nog wel willen hebben :+

Wat er niet op zit, kan ook niet stuk gaan is dan weer een zorg minder :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Paul van Druten schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 17:48:
[...]

Nog nóóit gehad.. Zo'n laag verbruik

Zaterdag een rit van 90km gedaan, 90% snelweg.
Max 110 gereden en heel rustig opgetrokken.
Reed namelijk achter iemand aan in een fordje Ka :P
Maar zelfs dan zit ik op een verbruik van ongeveer 19 op 100

De rit terug reed ik voorop, iets harder gereden, maar niet te gek.
180km gereden en accu was van 100 naar 56% gedaald.

M'n cumulatief verbruik op 5000km is ook 19.5kW/100km

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Oxellaar schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 01:21:
[...]

Hmmm, zelfs met mijn dagelijkse woon/werk verkeer (Breda - Capelle a/d IJssel) welke 50km is, waarvan zeg maar 5km binnen de bebouwde kom en 45km er buiten haal ik rond de 15-16kWh/100km. En zelfs onder de 15kWh/100km als er files zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
[...]

Op welke stand heb jij je regeneratie staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-10 13:48
En heb je een model met of zonder warmtepomp? Ik krijg het idee dat dit het meest van invloed is naast de wind op het verbruik.

Maar 19.5 is wel hoog. Ik heb een Comfort 2023 en rijd deze maanden regelmatig tussen 15 en 17Kwh/100km op de snelweg, en een stukje lager op langzamere wegen.

Wat ik ook opmerk is dat de verbruiksmeter een stuk lager blijft wanneer ik langzaam begin te rijden en pas na 15 minuten op de snelweg zit. Ik wijt het maar aan het voorspellende algoritme, zou niet weten waarom die 15 minuten van invloed is op het instantane verbruik op de snelweg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meacount
[...]

Leuk hoor die voorspellende boordcomputer, maar mijn ervaring is dat hij heel lang met ongunstige verbruiken blijft doorrekenen voordat hij weer bij de verbruikscijfers komt die de zuinigheidskampioenen hier voorspiegelen als je die zou willen proberen te evenaren.

Heb er nog niet lang geleden op gereageerd met iets in de trend van oude opoes waar niemand achter wil rijden, geen airco en kachel aan gevallen en niet vooruit te branden geitenwollen figuren, maar daar worden de mensen met lange tenen niet vrolijk van. Persoonlijk laat ik mijn rijplezier niet vergallen omdat ik deze super lage verbruiken zelf niet haal, doe er dan ook op geen enkele wijze mijn best voor om het te willen halen.

Zo gaat MG zelf al uit van een verbruik van 16,6 Kw/100km (uit een autoweek overzicht gehaald - https://www.autoweek.nl/auto/106598/mg-4-long-range-luxury/ - ) en we weten in het algemeen al dat je al heel blij mag zijn als je dat haalt.

Als ik jouw verbruiken zo zie dan schat ik in dat je rijd in een Comfort of Luxery uitvoering(64kWh capaciteit accupakket) en als we dan een beetje gaan rekenen met jouw voorbeeld van de 180km afstand en 44% verbruik (100 en 56 over is een verbruik van 44) dan valt het allemaal reuze mee.

Als er per acculading een voorspelling zou worden gedaan en je zou de rest van de kilometers onder dezelfde omstandigheden rijden, dan zou je een voorspelling gekregen hebben van 409 km range op een volle accu. ( 180:44=4.090x 100= 409 )
Het omzetten naar verbruik over 100km zou dan zijn 44x0.617=27.148 kW over 180 km. 27.148kW:180km=0.1508 kW per km en dat geeft dan een verbruik van 15.08kWh/100km over je rit in je voorbeeld.

Dat is een heel mooi cijfer, al zou je daar wel weer een paar % bij moeten tellen ivm het laadverlies dat we hebben als we ons accupakket vullen. Mijn verbruik schommelt volgens de boordcomputer momenteel rond de 17.5 kWh/100km en dat lijkt mij heel reëel en persoonlijk let ik er weinig tot niet op en let er alleen op hoever ik nog kan komen voordat ik weer moet gaan tanken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Als je rekent over winter-zomer dan zijn het geen beste cijfers. 17.5 kWh/100km klinkt dan wel weer aannemelijker, maar is zeker niet heel goed. Is ook geen zuinigheidswonder de MG4.

Moet wel zeggen dat ik tussen de 13,5 en 15,5kWh/100km zit met dit weer. Dus zonder en met airco aan. Rijd vrijwel geen snelweg. Alleen stad en 80km wegen. Is een comfort. Ik kan je verzekeren dat ik stevig doorrijdt en optrek. Overal zal het met de winter wel richting de 17,5/18 gaan vermoed ik. Zal straks een kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Racemol schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 08:02:
[...]

Op welke stand heb jij je regeneratie staan?
Op 3...maar regeneratie is per definitie zuinig
Bewust rijden en zo lang mogelijk uitrollen is in principe zuiniger.

@Struikrover ik heb de warmtepomp, maar alleen airco of warmtepomp moet geen verschil maken in de zomer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dicksterrrr
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 23-09 17:06
Ik heb een vraag over de wifi verbinding in de auto. Ik heb nu ruim 17000 km veelvuldig het internet van de auto gebruikt (lees: de kinderen). Nu sinds een paar weken werkt de internetverbinding niet meer. Kan het zijn deze dienst niet meer wordt aangeboden of hebben we onze bundel verbruikt (wat ik me best kan voorstellen haha). Hoor graag of er mensen zijn die hier iets over weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 05-01 10:16
Struikrover schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:30:
En heb je een model met of zonder warmtepomp? Ik krijg het idee dat dit het meest van invloed is naast de wind op het verbruik.

Maar 19.5 is wel hoog. Ik heb een Comfort 2023 en rijd deze maanden regelmatig tussen 15 en 17Kwh/100km op de snelweg, en een stukje lager op langzamere wegen.

Wat ik ook opmerk is dat de verbruiksmeter een stuk lager blijft wanneer ik langzaam begin te rijden en pas na 15 minuten op de snelweg zit. Ik wijt het maar aan het voorspellende algoritme, zou niet weten waarom die 15 minuten van invloed is op het instantane verbruik op de snelweg
Behalve als het echt warm is buiten (optimale temp voor de batterij ligt volgens mij rond de 28 graden) duurt het inderdaad 15 minuten of flink meer bij koud weer voordat die maximale efficientie wordt bereikt. Mijn woon-werk is zo'n 20 km snelweg. Als ik de snelheid zoveel mogelijk gelijk houdt op dat stuk zie ik de laatste km's het ritverbruik ineens dalen, vooral idd op de koude(re) dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

dicksterrrr schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 13:54:
Ik heb een vraag over de wifi verbinding in de auto. Ik heb nu ruim 17000 km veelvuldig het internet van de auto gebruikt (lees: de kinderen). Nu sinds een paar weken werkt de internetverbinding niet meer. Kan het zijn deze dienst niet meer wordt aangeboden of hebben we onze bundel verbruikt (wat ik me best kan voorstellen haha). Hoor graag of er mensen zijn die hier iets over weten.
Ik zou contact opnemen met Van Mossel, maar het lijkt mij begrijpelijk dat er een fair use policy achter hangt

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Ik maakte altijd goed gebruik van de hotspot en dat werkte altijd prima. Nooit iets van een limiet of fair-use gemerkt. Laatste tijd gebruik ik het echter niet meer omdat ik nu draadloos carplay gebruik, en daarbij is het niet mogelijk om ook nog met wifi verbonden te zijn.

Zojuist echter even getest en de wifihotspot werkt bij mij ook niet meer. De hotspot komt wel op, krijg netjes een IP maar er gaat geen data over de lijn. Hopelijk een tijdelijke storing? Ik ging er wel van uit dat ik er over een paar werken op vakantie gebruik van kan maken.

• Oxellaar
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Db83VU1D7w1PGbCBYVcFFwOP6vY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9S8yxTZ1wO2vfoPQ8ag9kFpF.jpg?f=fotoalbum_large

Of m'n verbruik meter is van slag, of bandenspanning maakt een bizar verschil.
Bandenspanning was 2.5 bar en 100% lading was altijd 350km
Nu 3.0bar en direct zit ik boven de 400km.
Dat heb ik nog nooit gehad.
M'n rijstijl is niet veranderd

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Oxellaar schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 09:36:
[Afbeelding]

Handig om erbij te zeggen welke uitvoering je hebt :P overigens is die range altijd vrij optimistisch op het moment dat je hem meteen reset na het laden

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paul van Druten
Oxellaar schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 09:36:
[Afbeelding]

Bandenspanning maakt een groot verschil!

• dicksterrrr
Racemol schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 19:39:
[...]

Ik maakte altijd goed gebruik van de hotspot en dat werkte altijd prima. Nooit iets van een limiet of fair-use gemerkt. Laatste tijd gebruik ik het echter niet meer omdat ik nu draadloos carplay gebruik, en daarbij is het niet mogelijk om ook nog met wifi verbonden te zijn.

Zojuist echter even getest en de wifihotspot werkt bij mij ook niet meer. De hotspot komt wel op, krijg netjes een IP maar er gaat geen data over de lijn. Hopelijk een tijdelijke storing? Ik ging er wel van uit dat ik er over een paar werken op vakantie gebruik van kan maken.
Nu kennelijk de wifi hotspot niet meer werkt, is de auto ook niet meer met internet verbonden en wordt bijvoorbeeld ook het weerbericht niet meer geupdate. Niet dat dit heel belangrijk is, maar vraag me af welke functies er nog meer aan het internet gebonden zijn en niet meer werken.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

dicksterrrr schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 10:37:
[...]
Nu kennelijk de wifi hotspot niet meer werkt, is de auto ook niet meer met internet verbonden en wordt bijvoorbeeld ook het weerbericht niet meer geupdate. Niet dat dit heel belangrijk is, maar vraag me af welke functies er nog meer aan het internet gebonden zijn en niet meer werken.
Kan je nog wel via je app de airco aanzetten en instellen hoeveel je je batterij wil opladen? Kan de app überhaupt nog verbinden met de auto?

• Oxellaar
  • Niet online
-tom-562 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 09:40:
[...]

Handig om erbij te zeggen welke uitvoering je hebt :P overigens is die range altijd vrij optimistisch op het moment dat je hem meteen reset na het laden
Bij iedere post vermelden welk model... Dat kan hoor. Het gaat om de 64kw

En heb de teller niet gereset... Hij staat op sinds de laatste keer laden..
En daar heb ik nooit in de buurt van de 400km gezien

[ Voor 5% gewijzigd door Oxellaar op 15-08-2024 11:42 ]

• deathmonkey
  • Niet online
[...]

Is die hotspot iets wat alleen op de 'duurdere' modellen zit? Ben dit nog niet tegengekomen in mn standard editie.

• Racemol
[...]

Via de app kan ik nog wel gewoon verbinding krijgen met de auto dus er is wel enige connectiviteit.

• Racemol
deathmonkey schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 12:32:
[...]

Is die hotspot iets wat alleen op de 'duurdere' modellen zit? Ben dit nog niet tegengekomen in mn standard editie.
Is een feature van de Luxury (en hoger neem ik aan) modellen.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Oxellaar schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 11:41:
[...]

Bij iedere post vermelden welk model... Dat kan hoor. Het gaat om de 64kw

En heb de teller niet gereset... Hij staat op sinds de laatste keer laden..
En daar heb ik nooit in de buurt van de 400km gezien
Hoeft toch niet bij iedere post. Maar voor een Standard zou het uitzonderlijk zijn (hoogste wat ik heb heb gezien is 360), voor een versie met een accu die 13kWh groter is lijkt mij minimaal 400 toch wel normaal

Vaak bu'j te bang!

• meacount
-tom-562 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 13:12:
[...]

Hoeft toch niet bij iedere post. Maar voor een Standard zou het uitzonderlijk zijn (hoogste wat ik heb heb gezien is 360), voor een versie met een accu die 13kWh groter is lijkt mij minimaal 400 toch wel normaal
Is wel fijn om te melden in welke versie je rijdt, al is dat niet voor alle vragen/opmerkingen van belang.

De voorspelling die je krijgt werkt/rekent met verbruikscijfers die je in de ritten ervoor hebt behaald.

Zodoende kun je ook met een luxery nooit bij de 400km komen als je de auto altijd na 19:00 uur gebruikt en er dan over de snelweg met ruim 130km/h gebruik van maakt. Je voorspelling zou dan eerder dichter bij de 250 km liggen dan bij 350km. Ook alles resetten werkt niet direct, al weet ik niet met welk getal hij na alles te hebben gereset gaat werken.

Krijg zelf met mijn Luxery momenteel een voorspelling van max 390km en dat is dan voor mijn doen onder de laatste tijd redelijke gunstige omstandigheden waarbij wat langere ritten zijn gemaakt, bij veel korte ritjes zakt dat, ook in de zomer, in tot zo'n 360km.

Ik ga er ook niet van uit dat de accu, nu zo'n 16maanden oud, al aftakelingsverschijnselen vertoond, mijn rijstijl is vlot, maar laden doe ik wel nauwgezet, nooit een lange periode onder 50% laten staan zonder dat hij gebruikt wordt, gaan laden rond de 30% - behalve bij grote afstanden dan rijd ik door tot rond de 20%. Ik laad meestal van 30% tot 80% en in een periode dat ik hem wat vaker gebruik tot 90%, wel eens de de paar maanden met langzaam laden(11kW) tot 100%. Snelladen alleen onderweg tot 80% a 85% als het noodzakelijk is en dat is in die 16 maanden dan tot nu toe nog maar een keer of 6 gebeurt. In weze let ik alleen op het percentage wat in de accu zit en wat voor de levensduur van de accu van belang is om hem aan de laadpaal te hangen. Iedereen gebruikt zijn auto op een andere manier en als je er elke dag lange afstanden mee maakt, dan zul je er ook anders mee omgaan en op heel andere dingen letten dan mensen die zoals ik soms nog geen 8000km per jaar rijden.

Het blijven voorspellingen en ik weet dat je daar zelf wat bij kunt tellen of iets van af kan trekken, al naar gelang de omstandigheden waarvoor/hoe je de auto op dat moment gaat gebruiken, iets dat de boordcomputer, hoe slim deze ook geprogrammeerd kan zijn, nooit kan weten :)

Waar de 1 let op zijn verbruikscijfers, let een ander misschien, net als ik, er meer op hoe hij zijn accupakket zo optimaal mogelijk houd. Zoveel mensen.... zoveel wensen.

• meacount
Ik heb ook wel een paar vragen...... maar dan meer over de privacy en wat er zoal over het gebruik van de auto wordt opgeslagen en wie er dan zoal inzicht in hebben en aan wie eventueel deze gegevens worden doorgespeeld?

Als je voor een beurtje bij de dealer komt wordt je auto helemaal uitgelezen en worden de gegevens bewaard, heb gevraagd om een copy van de rekeningen/nota/uitdraai van de auto, maar kreeg deze niet.

De transparantie in deze is ver te zoeken en daar wordt ik vriendelijk gezegd, niet erg vrolijk van.

Heb wel de Luxery en gebruik de navi, waarvan ik het idee heb dat deze alles opslaat en bij een garagebezoek lekker doorgeeft, iets waar ik het niet mee eens ben maar helaas geen invloed op heb.

De ongebreidelde nieuwsgierigheid van grote bedrijven kan ik niet waarderen en probeer dat ook zoveel mogelijk te weren. In de Luxery heb ik dan ook, om dezelfde privacy redenen, nooit gebruik gemaakt van de hotspot, ook niet nodig, als je beschikt over een gsm-abbo met onbeperkt internet, al is dat tijdens je vakantie in het buitenland wel eens minder unlimited als sommigen ervaren na hun vakantie in het buitenland :$

• Oxellaar
  • Niet online
@meacount na 19.00 pas 130? :+
Nog nóóit één bekeuring gehad op de snelweg op 55 a 60.000km per jaar

De hotspot werkt hier trouwens nog prima
En ga er maar vanuit dat alle data van je auto richting China gaat.
Staat ergens iets over op YouTube dat ze het dataverkeer traceren en het is geen zuivere koffie

[ Voor 49% gewijzigd door Oxellaar op 15-08-2024 15:36 ]

• Racemol
[...]

Vandaag nogmaals getest en de hotspot werkt hier weer. Ook het weerkaartje wordt netjes geupdate met de juiste plaats / tijd en weer. Bij mij werkt alles dus weer.

• 1234567y
Racemol schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 16:18:
[...]

Vandaag nogmaals getest en de hotspot werkt hier weer. Ook het weerkaartje wordt netjes geupdate met de juiste plaats / tijd en weer. Bij mij werkt alles dus weer.
O ja, mijn wifi deed het ook even niet meer na veelvuldig hotspot gebruik. Ga er vanuit soort limiet, prima, nu werkt hij weer.

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:15
Die hotspot is ook heel handig in Zwitserland, kwamen wij vorige week achter. Data zit daar vaak niet in je abbo inbegrepen en tegelijkertijd wel noodzakelijk voor sommige laders.

• dicksterrrr
Goed om te horen dat de wifi hotspot weer werkt. Ga t straks even testen als mijn vrouw terug is! ;-)

Qua privacy. Misschien ben ik wat naïef in die dingen, maar ik heb niet de illusie dat door het niet gebruiken van die hotspot, mijn gedrag niet te tracken is. We dragen de hele dag onze telefoon bij ons en dat is de grootste tracker die je maar kunt verzinnen. Dan zou je die ook de deur uit moeten doen. Ze doen maar!

• Denizz
  • Laatst online: 10-10 20:37
Vandaag was ik op ACC aan het rijden op de snelweg, en er ontstond filevorming. Tijdens het afremmen daarbij, sloeg mijn ACC af met de melding "ACC system unavailable", met een waarschuwingsdriehoek zichtbaar. Na het in storing gaan van de ACC stond de automatische noodrem klaar om te gaan remmen maar ik was er al op tijd bij dus er was niet echt gevaar (de collison warning ging gelijk aan nadat ACC uit ging, dus daarmee concluideer ik dat het noodrem systeem wel goed functioneert).

Maar het was wel wat vreemd dat het systeem zo ineens afsloeg. De hele rit moeten vervolgen zonder ACC, ook TJA ging niet aan. Pas bij het uitstappen, auto op slot doen en weer open, was de waarschuwing dat het ACC systeem niet werkt weer weg.

Na een kleine Google zoektocht zag ik er wat klachten over, maar dat dit met software updates is verholpen. Ik zit met mijn MG4 Comfort echter op de laatste versie. Het is niet een heel fijn gevoel dat dit zo heeft kunnen gebeuren, ondanks dat de noodrem dit waarschijnlijk gewoon heeft opgelost als ik niet helemaal bij de les was (wat natuurlijk ook mijn eigen fout zou zijn). Heb ik mogelijk een defect te pakken en moet ik naar VM ermee?

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racemol
Denizz schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 20:08:
Vandaag was ik op ACC aan het rijden op de snelweg, en er ontstond filevorming. Tijdens het afremmen daarbij, sloeg mijn ACC af met de melding "ACC system unavailable", met een waarschuwingsdriehoek zichtbaar. Na het in storing gaan van de ACC stond de automatische noodrem klaar om te gaan remmen maar ik was er al op tijd bij dus er was niet echt gevaar (de collison warning ging gelijk aan nadat ACC uit ging, dus daarmee concluideer ik dat het noodrem systeem wel goed functioneert).

Maar het was wel wat vreemd dat het systeem zo ineens afsloeg. De hele rit moeten vervolgen zonder ACC, ook TJA ging niet aan. Pas bij het uitstappen, auto op slot doen en weer open, was de waarschuwing dat het ACC systeem niet werkt weer weg.

Na een kleine Google zoektocht zag ik er wat klachten over, maar dat dit met software updates is verholpen. Ik zit met mijn MG4 Comfort echter op de laatste versie. Het is niet een heel fijn gevoel dat dit zo heeft kunnen gebeuren, ondanks dat de noodrem dit waarschijnlijk gewoon heeft opgelost als ik niet helemaal bij de les was (wat natuurlijk ook mijn eigen fout zou zijn). Heb ik mogelijk een defect te pakken en moet ik naar VM ermee?
Zo ver ik het begrijp is dit echt de staat van de software / mechaniek en kun je er niet veel aan doen. Exact hetzelfde ook al meerdere keren meegemaakt (met een Trophy).

Al die hulpmiddelen zijn erg handig tijdens het rijden maar je kunt er niet echt op vertrouwen. Bij filevorming zou ik dus nooit op de ACC vertrouwen voor afremmen want in sommige situaties is die gewoon echt te laat en zal een emergency brake je ook niet meer redden. Dus altijd zelf alert blijven en zelf remmen. Alleen tijdens echt filerijden werkt die ACC wel aardig maar ook daar heb ik al meerdere keren (vooral bij hevige regen) zelf moeten ingrijpen.

(In dit topic is ook menig ervaring te lezen waar de LKA ineens een gevaarlijke stuurbeweging maakt naar de andere rijbaan of zelfs tegen het verkeer in) - sommige rijders hebben hun auto hierdoor zelfs weer ingeleverd bij VM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
Oxellaar schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 15:18:
@meacount na 19.00 pas 130? :+
Nog nóóit één bekeuring gehad op de snelweg op 55 a 60.000km per jaar

De hotspot werkt hier trouwens nog prima
En ga er maar vanuit dat alle data van je auto richting China gaat.
Staat ergens iets over op YouTube dat ze het dataverkeer traceren en het is geen zuivere koffie
Bekeuringen zijn echt zonde van het geld en ik zal dan ook altijd proberen te voorkomen om er eentje op te lopen en houd me daarom zoveel mogelijk aan de snelheid, snelheidscontroles zijn de makkelijkste manieren van onze overheid om wat extra inkomen naar binnen te harken en daar doe ik liever niet aan mee.

Je hebt toch echt wel mazzel (y) , ondanks dat ik de laatste jaren niet veel kilometers meer maak, ziet men toch kans om mij eens in de paar jaar een bekeuring voor een snelheidsovertreding te doen toekomen, die loop ik dan op in een voor mij onbekende route en de heren controleurs weten precies waar het makkelijk fout gaat omdat de situatie wel eens onduidelijk is van hoe snel je precies mag rijden..... mag ook graag doorrijden, maar op die lastige plekken loop ik ze dan op :| Gelukkig tot nu toe geen grote overtredingen, maar zonde blijft het. Zoals we allemaal weten hoef ik ook bij de MG4 niet veel hulp te verwachten van die verkeersborden herkenning, daar heb je zo goed als niets aan, tenminste die van mij.... als hij tenminste niet al is uitgezet, bakt er zo goed als niets van :N

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Die verkeersbordherkenning let ik echt nooit op. Scheelt ook dat ik die eigenlijk nooit zie aangezien de bovenkant van het stuurwiel daar precies voor zit :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meacount
[quote]dicksterrrr schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 16:55:
Goed om te horen dat de wifi hotspot weer werkt. Ga t straks even testen als mijn vrouw terug is! ;-)

Qua privacy. Misschien ben ik wat naïef in die dingen, maar ik heb niet de illusie dat door het niet gebruiken van die hotspot, mijn gedrag niet te tracken is. We dragen de hele dag onze telefoon bij ons en dat is de grootste tracker die je maar kunt verzinnen. Dan zou je die ook de deur uit moeten doen. Ze doen maar!
[/quote]

Misschien heet dat niet naïef maar meer gemakzuchtig, als je het niet weet is het naïef maar als je het wel weet is het gemakzucht, moet iedereen overigens ook zelf weten.

De grote jongens zijn niet voor niets zo groot geworden en willen graag nog groter worden en nog meer verdienen, dat doen ze onder andere door zoveel mogelijk info te verzamelen, immers kennis is macht. Doen ze er dan goede dingen mee, ja.... in hun ogen wel, kijken hoe ze aan ons zoveel mogelijk kunnen verdienen, dit allemaal natuurlijk wel onder het mom dat ze je zoveel mogelijk ten dienste willen zijn :Z

De software waarmee ze het doen is steeds uitgekiender en zit verstopt in vaak onschuldig lijkende zaken, maar het is en blijft triest hoe sommige bedrijven je proberen te verplichten om je hele hebben en houden aan hen te openbaren.

Ik begrijp de houding van velen, want het is heel lastig om je telefoon en andere apparatuur die verbonden is met het internet zodanig in te stellen dat je je de heren zakkenvullers zo min mogelijk data geeft waarmee zij je nu of later zoveel mogelijk kunnen plukken. Je hoeft je telefoon niet thuis te laten, met de nodige moeite kun je toch wel voorkomen dat je een wandelende informatiebron van de plukgrage graaiers bent.

Op bijvoorbeeld Youtube is te vinden hoe je je telefoon (zowel android als IOS) kunt instellen om zo min mogelijk data door te spelen, bij het zien van deze info val je bijna om van verbazing wat ze al niet voor moeite doen om je van top tot teen door te lichten, verbazingwekkend welke technieken en slimmigheden daar wel niet voor gebruikt worden en wat ze er allemaal niet uit kunnen analyseren.

Als ik een mogelijkheid wist om de MG4 van het internet(China) los te koppelen zonder dat hij stopt met werken, dan zou ik dat direct doen, al zit je dan waarschijnlijk wel weer met het Ecall systeem. Lastig lastig lastig. Je gaat je bijna afvragen of je ook niet een noodpakket in je auto moet leggen voor het geval hij gehackt wordt, iets waar we heden ten dage door onze diverse overheidsdiensten voor gewaarschuwd worden, zomaar van het gas, licht of water af omdat we gehackt zouden kunnen worden, fijn al dat digitale gemak d:)b

Mijn vroegere auto's waren ook niet verbonden met het internet, hadden ook navi en reden er niet minder om.... de wereld wordt steeds kleiner maar ik denk momenteel niet fijner :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
-tom-562 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 15:08:
Die verkeersbordherkenning let ik echt nooit op. Scheelt ook dat ik die eigenlijk nooit zie aangezien de bovenkant van het stuurwiel daar precies voor zit :+
Kan hem zelf wel zien..... maar als ik het al zie..... dan heb ik zoiets van zou het waar zijn of niet, ik vertrouw er iig niet op.

Blij dat de slimmeriken het niet verbonden hebben met bijvoorbeeld de ACC, dan wordt je echt een gevaar op de weg :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misterxx2
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:35
Deze week had ik de eerste jaarlijkse "onderhoudsbeurt" van mijn MG4, Standaard bij Van Mossel. Bij het afleveren van de auto heb ik melding gemaakt van al bekende problemen zoals de auto die in bochten (tijdens cruise control) langzaam in snelheid verlaagd, of de airco die je een paar graden hoger moet zetten om echt te laten verwarmen (of andersom) . Ook heb ik gevraagd of ze de auto konden voorzien van de laatste software.

Overdag werd ik al door de monteur gebeld die mij meer informatie vroeg over de door mij gemelde zaken.
Die gaf aan dat de snelheidsvermindering een "feature" was en het probleem rondom de temperatuur bekend was maar niks aan gedaan kon worden. Ook zou die geen software update uitvoeren omdat dit alleen mocht als er toestemming was van MG en het zou kosten met zich mee brengen... (het is een lease auto, maar goed..)

Bij het ophalen van de auto stond er op het formulier dat er wel een software update had plaatsgevonden en de problemen die ik heb gemeld verholpen zouden zijn.

Toen ik de auto weer instapte heb ik als eerste de softwareversie gecontroleerd en deze was nog het zelfde als bij het ophalen van de auto 1 jaar geleden (MPU SWI69-29958-1100R13 & MCU 69.1.1.1). De zaken die ik heb gemeld zijn ook nog aanwezig.

Verder rijdt de auto nog steeds net zo prima als voorheen en ben ik erg blij met de auto
Om die reden vind ik het ook prima dat er niks is bijgewerkt en het allemaal nog goed rijdt. Ja het was fijn geweest als de door mij gemelde zaken waren opgelost, maar het zijn zeker geen dealbrekers.. De auto is er niet "slechter" op geworden en daarom laat ik het er ook maar bij zitten.

Na sommige negatieve verhalen over Van Mossel ben ik blij dat mijn auto nog steeds prima rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
Heeft iemand anders ook dat de kofferbak geluid maakt als je over een drempel gaat? Alsof hij niet goed sluit. Ook zie ik dat de lak waar de koffbak afstelling tegenaan komt al beschadigd is. Ik heb wat geprobeerd om deze afstelling aan te passen, maar meestal resulteert dit erin dat de kofferbak helemaal niet meer sluit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbraamse
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 25-09 14:32
Misterxx2 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 19:36:
Deze week had ik de eerste jaarlijkse "onderhoudsbeurt" van mijn MG4, Standaard bij Van Mossel. Bij het afleveren van de auto heb ik melding gemaakt van al bekende problemen zoals de auto die in bochten (tijdens cruise control) langzaam in snelheid verlaagd, of de airco die je een paar graden hoger moet zetten om echt te laten verwarmen (of andersom) . Ook heb ik gevraagd of ze de auto konden voorzien van de laatste software.

Overdag werd ik al door de monteur gebeld die mij meer informatie vroeg over de door mij gemelde zaken.
Die gaf aan dat de snelheidsvermindering een "feature" was en het probleem rondom de temperatuur bekend was maar niks aan gedaan kon worden. Ook zou die geen software update uitvoeren omdat dit alleen mocht als er toestemming was van MG en het zou kosten met zich mee brengen... (het is een lease auto, maar goed..)

Bij het ophalen van de auto stond er op het formulier dat er wel een software update had plaatsgevonden en de problemen die ik heb gemeld verholpen zouden zijn.

Toen ik de auto weer instapte heb ik als eerste de softwareversie gecontroleerd en deze was nog het zelfde als bij het ophalen van de auto 1 jaar geleden (MPU SWI69-29958-1100R13 & MCU 69.1.1.1). De zaken die ik heb gemeld zijn ook nog aanwezig.

Verder rijdt de auto nog steeds net zo prima als voorheen en ben ik erg blij met de auto
Om die reden vind ik het ook prima dat er niks is bijgewerkt en het allemaal nog goed rijdt. Ja het was fijn geweest als de door mij gemelde zaken waren opgelost, maar het zijn zeker geen dealbrekers.. De auto is er niet "slechter" op geworden en daarom laat ik het er ook maar bij zitten.

Na sommige negatieve verhalen over Van Mossel ben ik blij dat mijn auto nog steeds prima rijdt.
Wij hebben een Comfort van 1 mei 2023 en alles werkt goed.
Daarom heb ik liever geen updates, ik wil niet dat er problemen ontstaan, ik ga voor zekerheid.
Onderhoudsbeurt uitgevoerd bij Van Mossel (Opel) in Den Bosch; ik werd heel keurig behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
1234567y schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 11:02:
Heeft iemand anders ook dat de kofferbak geluid maakt als je over een drempel gaat? Alsof hij niet goed sluit. Ook zie ik dat de lak waar de koffbak afstelling tegenaan komt al beschadigd is. Ik heb wat geprobeerd om deze afstelling aan te passen, maar meestal resulteert dit erin dat de kofferbak helemaal niet meer sluit..
Bij mij maakt er wel eens wat geluid, maar dat is dan (in de Luxery de afdekklep in de bagageruimte vloer, weet niet of de Comfort en de Standard ook zo'n klep/deksel hebben) de klep waaronder ook de laadkabel en diverse andere spullen liggen. Als er teveel spullen onder die klep liggen wil de klep wel eens gaan klapperen bij het passeren van een drempel of iets dergelijks.

Heb 1x gehad dat ik de achterklep(de 5e deur) niet helemaal goed gesloten had volgens de auto, kreeg daar een melding van, opnieuw de klep(de 5e deur) gesloten en de melding was weer weg, het niet goed sluiten van de klep(5e deur) wordt dan ook gemeld..... heb je zelf dan ook meldingen gekregen?

Ik kan me niet helemaal voorstellen waar je beschadiging zit en wat je nu precies afstelt, een foto om een beter inzicht te krijgen maakt het misschien wel duidelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Misterxx2 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 19:36:

<...>

<...>
Afgelopen april had ik de eerste jaarlijkse onderhoudsbeurt van mijn MG4 Comfort. Had ook bij inleveren paar software dingetjes gemeld en verzocht om software update naar laatste versie. Maar net als jij was er bij mijn MG4 geen software update uitgevoerd, en waren mijn gemelde zaken ook niet opgelost. Goed te horen van jou dat Van Mossel alleen na groen licht vanuit SAIC / MG een software update mag uitvoeren. Dan kan ik dat dus niet Van Mossel aanrekenen.

Maar ja, net als voor jou ben ik verder prima tevreden over mijn MG4. Hij rijdt goed, brengt me tot nu toe betrouwbaar en veilig van A naar B, en ach, dat het laden tot 80% (battery health mode) niet werkt en hij altijd gewoon door blijft laden is iets waar ik vooralsnog wel mee kan leven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-10 23:10

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Lol, daar hebben ze je mooi bij neus. Ook wel wat naïef trouwens.

Van Mossel is de MG importeur van Nederland. Zij kunnen gewoon zelf doen en laten wat ze willen. Er wordt echt geen verzoek ingediend bij SAIC of er een update mag worden uitgevoerd. Ze hebben er gewoon geen zin in. Want tijd is geld (En dit is garantie werk), dus als je dit wil moet je op je strepen gaan staan.

Dat gezegd hebbende, ik heb nog nooit zo’n beroerde dealer meegemaakt als Van Mossel. En ik rij al 21 jaar leaseauto’s. Maar mijn volgende auto's komen nooit meer bij een Van Mossel dealer weg..
Haay schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 17:05:
[...]

Afgelopen april had ik de eerste jaarlijkse onderhoudsbeurt van mijn MG4 Comfort. Had ook bij inleveren paar software dingetjes gemeld en verzocht om software update naar laatste versie. Maar net als jij was er bij mijn MG4 geen software update uitgevoerd, en waren mijn gemelde zaken ook niet opgelost. Goed te horen van jou dat Van Mossel alleen na groen licht vanuit SAIC / MG een software update mag uitvoeren. Dan kan ik dat dus niet Van Mossel aanrekenen.

Maar ja, net als voor jou ben ik verder prima tevreden over mijn MG4. Hij rijdt goed, brengt me tot nu toe betrouwbaar en veilig van A naar B, en ach, dat het laden tot 80% (battery health mode) niet werkt en hij altijd gewoon door blijft laden is iets waar ik vooralsnog wel mee kan leven.

[ Voor 4% gewijzigd door TTommie op 20-08-2024 11:40 ]

Mr. T.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13:46
Qua updates inderdaad op je strepen staan, dan doen ze het gewoon. Zie mijn post van een tijdje terug:
Robonus in "Het grote MG4 topic"

Moest letterlijk een geprinte lijst met updates op het dashboard leggen want van receptie naar werkplaats gaat communicatie ook niet altijd goed.

Ik was de auto wel een paar dagen hiervoor kwijt (vrijdagochtend - maandagmiddag laat klaar) Maar zeker de moeite waard.

Ze hebben alleen de update met snelknop naar LKA uit niet gedaan, maar ik begreep uit andere fora dat daar nog wat problemen mee waren dus daar knijp ik dan maar een oogje voor dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Niet online
Robonus schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 21:51:
Qua updates inderdaad op je strepen staan, dan doen ze het gewoon. Zie mijn post van een tijdje terug:
Robonus in "Het grote MG4 topic"

Moest letterlijk een geprinte lijst met updates op het dashboard leggen want van receptie naar werkplaats gaat communicatie ook niet altijd goed.

Ik was de auto wel een paar dagen hiervoor kwijt (vrijdagochtend - maandagmiddag laat klaar) Maar zeker de moeite waard.

Ze hebben alleen de update met snelknop naar LKA uit niet gedaan, maar ik begreep uit andere fora dat daar nog wat problemen mee waren dus daar knijp ik dan maar een oogje voor dicht.
Bij mij hebben ze het zonder veel moeite gedaan, toen ik aan had gegeven dat ik soms foutmeldingen had met snelladen (was ook een probleem). Erg tevreden over de huidige versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denizz
  • Laatst online: 10-10 20:37
Racemol schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 22:25:
[...]

Zo ver ik het begrijp is dit echt de staat van de software / mechaniek en kun je er niet veel aan doen. Exact hetzelfde ook al meerdere keren meegemaakt (met een Trophy).

Al die hulpmiddelen zijn erg handig tijdens het rijden maar je kunt er niet echt op vertrouwen. Bij filevorming zou ik dus nooit op de ACC vertrouwen voor afremmen want in sommige situaties is die gewoon echt te laat en zal een emergency brake je ook niet meer redden. Dus altijd zelf alert blijven en zelf remmen. Alleen tijdens echt filerijden werkt die ACC wel aardig maar ook daar heb ik al meerdere keren (vooral bij hevige regen) zelf moeten ingrijpen.

(In dit topic is ook menig ervaring te lezen waar de LKA ineens een gevaarlijke stuurbeweging maakt naar de andere rijbaan of zelfs tegen het verkeer in) - sommige rijders hebben hun auto hierdoor zelfs weer ingeleverd bij VM.
Nog bedankt voor deze reactie. Het is mijn eerste auto ooit en die zit meteen vol met dit soort snufjes. Dus ik leer mijzelf dit nu ook aan om zo best wel vaak met deze hulpjes aan te rijden.

Het is goed om er even aan herinnerd te worden dat het technische hulpmiddelen zijn welke het zellf bedienen nog lange na niet kan evenaren. Voortaan iig de ACC uit als die aanstaat bij het naderen van een file. :+

De LKA heb ik nog geen rare dingen mee gehad. Soms wat irritatie na meerdere ingrijpen achter elkaar, maar uiteindelijk ben ik het zelf die over het lijntje heen gaat. Ik zet hem echter niet uit bij het starten met rijden.

Ik heb de afgelopen dagen wel een paar keer met TJA aan filegereden. Nadat ik voor de 2e keer filerijden in met alleen ACC het soms wel erg dichtbij de voorligger kwam en ik moest ingrijpen. Als de TJA niet zo constant kleine correcties aan het maken was dan had dit uiteindelijk ook verreweg de superieure optie geweest over alleen ACC. Waar ik het meest bang voor ben is dat ik opeens een motorfietser tegen mij aan heb als hij van links naar rechts (en dan vaak weer terug) aan het sturen is. Maar afstand houden gaat wel goed en het remmen gaat een stuk geleiderlijker. Ben er nog niet helemaal over uit.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

• Struikrover
Hallo, hebben meer mensen issues met het updaten van de auto status in de app?
Zowel de app als Home Assistant geven niet thuis, HA klaagt over de timestamp van de laatste update die te ver in de toekomst ligt en de MG app blijft leeg.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Struikrover schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 12:14:
Hallo, hebben meer mensen issues met het updaten van de auto status in de app?
Zowel de app als Home Assistant geven niet thuis, HA klaagt over de timestamp van de laatste update die te ver in de toekomst ligt en de MG app blijft leeg.
Nee, geen enkel probleem hier met de app. Ik zie netjes waar mijn vrouw de auto geparkeerd heeft ;-)

• Struikrover
Hm, ik zie nog steeds dit. Zal vandaag nog een aantal keer proberen. Maar lijkt toch gek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IhHXYEpwqid0pIbo4aEPyPry_ec=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kKmorgX4jtf2ulyNIuksXb1r.png?f=fotoalbum_large

• Racemol
Hier ook geen probleem. Staat de datum / tijd op je telefoon wel correct? Niet dat het daar per ongeluk 19 januari 2038 is? Zal wel niet, zou niet eens weten hoe ik mijn telefoon handmatig van datum/tijd moet veranderen.

• Struikrover
Tijdens de terug rit heeft het zich hersteld. Waarschijnlijk gaf de auto even niks door aan SAIC. Wel gek resultaat met die timestamp (kreeg dezelfde binnen via Home Assistant en app, dus moet wel vanaf de API komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geeh27
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 13:32
Ik heb dat regelmatig, dat de app de status van de auto niet kan ophalen. Best wel lastig als je bijvoorbeeld wilt laden tot 100% en dat even moet aanpassen. Even een ritje maken met de auto lost dat probleem tot nu toe altijd op. Toevalligerwijs hadden we het Kadaster op ons perceel te meten, en die hadden ook heel veel problemen om hun apparatuur aan de praat te krijgen, er konden geen satellieten gevonden worden volgens hen. Ook mijn drone raakt hier vaak het spoor bijster als ik hem automatisch wil laten landen op de plek waar hij is opgestegen. Heeft volgens mij ook te maken met hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrelt
  • Niet online
Geeh27 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 11:19:
Ik heb dat regelmatig, dat de app de status van de auto niet kan ophalen. Best wel lastig als je bijvoorbeeld wilt laden tot 100% en dat even moet aanpassen. Even een ritje maken met de auto lost dat probleem tot nu toe altijd op. Toevalligerwijs hadden we het Kadaster op ons perceel te meten, en die hadden ook heel veel problemen om hun apparatuur aan de praat te krijgen, er konden geen satellieten gevonden worden volgens hen. Ook mijn drone raakt hier vaak het spoor bijster als ik hem automatisch wil laten landen op de plek waar hij is opgestegen. Heeft volgens mij ook te maken met hetzelfde.
Dat probleem heb ik ook frequent. Ik vermoed dat het niet met gps te maken heeft (de navigatie kan ik instellen), maar de wifi verbinding met de auto lukt niet. Soms de volgende dag weer wel terwijl de auto niet van z'n is plaats is geweest. Behoorlijk irritant, zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
De auto gaat sowieso na een dag niet gebruikt te hebben in een slaapstand waarna de app ook niet meer werkt, al denk ik dat de app gebruiken voordat de slaapstand begint die timer weer reset. Maar als je het dus twee dagen vergeet, grote kans dat de auto in slaap is en die krijg je (ik in ieder geval) alleen maar weer goed door de auto een keer te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrelt
  • Niet online
Net geprobeerd, helaas ...
In de auto blijft het zoeken naar wifi ook 'hangen'. Best kans dat morgen de app weer wel verbinding met de auto maakt.
Pagina: 1 ... 53 ... 69 Laatste