[quote]
dicksterrrr schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 16:55:
Goed om te horen dat de wifi hotspot weer werkt. Ga t straks even testen als mijn vrouw terug is! ;-)
Qua privacy. Misschien ben ik wat naïef in die dingen, maar ik heb niet de illusie dat door het niet gebruiken van die hotspot, mijn gedrag niet te tracken is. We dragen de hele dag onze telefoon bij ons en dat is de grootste tracker die je maar kunt verzinnen. Dan zou je die ook de deur uit moeten doen.
Ze doen maar!
[/quote]
Misschien heet dat niet naïef maar meer gemakzuchtig, als je het niet weet is het naïef maar als je het wel weet is het gemakzucht, moet iedereen overigens ook zelf weten.
De grote jongens zijn niet voor niets zo groot geworden en willen graag nog groter worden en nog meer verdienen, dat doen ze onder andere door zoveel mogelijk info te verzamelen, immers kennis is macht. Doen ze er dan goede dingen mee, ja.... in hun ogen wel, kijken hoe ze aan ons zoveel mogelijk kunnen verdienen, dit allemaal natuurlijk wel onder het mom dat ze je zoveel mogelijk ten dienste willen zijn
De software waarmee ze het doen is steeds uitgekiender en zit verstopt in vaak onschuldig lijkende zaken, maar het is en blijft triest hoe sommige bedrijven je proberen te verplichten om je hele hebben en houden aan hen te openbaren.
Ik begrijp de houding van velen, want het is heel lastig om je telefoon en andere apparatuur die verbonden is met het internet zodanig in te stellen dat je je de heren zakkenvullers zo min mogelijk data geeft waarmee zij je nu of later zoveel mogelijk kunnen plukken. Je hoeft je telefoon niet thuis te laten, met de nodige moeite kun je toch wel voorkomen dat je een wandelende informatiebron van de plukgrage graaiers bent.
Op bijvoorbeeld Youtube is te vinden hoe je je telefoon (zowel android als IOS) kunt instellen om zo min mogelijk data door te spelen, bij het zien van deze info val je bijna om van verbazing wat ze al niet voor moeite doen om je van top tot teen door te lichten, verbazingwekkend welke technieken en slimmigheden daar wel niet voor gebruikt worden en wat ze er allemaal niet uit kunnen analyseren.
Als ik een mogelijkheid wist om de MG4 van het internet(China) los te koppelen zonder dat hij stopt met werken, dan zou ik dat direct doen, al zit je dan waarschijnlijk wel weer met het Ecall systeem. Lastig lastig lastig. Je gaat je bijna afvragen of je ook niet een noodpakket in je auto moet leggen voor het geval hij gehackt wordt, iets waar we heden ten dage door onze diverse overheidsdiensten voor gewaarschuwd worden, zomaar van het gas, licht of water af omdat we gehackt zouden kunnen worden, fijn al dat digitale gemak
Mijn vroegere auto's waren ook niet verbonden met het internet, hadden ook navi en reden er niet minder om.... de wereld wordt steeds kleiner maar ik denk momenteel niet fijner