Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 163260

PVPaneel schreef op maandag 1 juli 2024 @ 21:40:
@Anoniem: 163260 Is dit specifiek voor de MG4 of geldt dit voor alle andere modellen die deze systemen gebruiken (zoals bijv. de Marvel R?).
Het artikel gaat over de MG4. Daar gaat het wat mij betreft over. Mijn ervaringen met andere MG's lijken ook niet op die met de MG4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

STIMPPYYY schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 09:12:
Ik wordt echt knettergek van het feit dat Apple Carplay om de haverklap willekeurig uitvalt. Het is inmiddels zo erg dat in een rit van een half uur Carplay wel 10x uitvalt. Waardeloos en onbruikbaar. Herkennen mensen dit? Ik heb div. kabels al geprobeerd en dacht het zelf opgelost te hebben door de kabel wat dieper in de poort te drukken, maar helaas.

Volgens mij heeft het helemaal niets te maken met de kabel. Spul valt namelijk ook uit als je voor een stoplicht stilstaat en niet eens rijdt. Het verziekt echt de hele ervaring en ben echt in staat om de auto straks in te leveren.
Update vragen. Met r46 is dat in ieder geval niet aan de orde. Niet met Android, niet met Apple.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik weet niet of ik het al had geschreven, maar OPD en 100% batterij vers van de paal kan dus wel. Foto hieronder is vlak voor het wegrijden. 20 mtr verderop bij een verkeersdrempel gas loslaten en de auto remt af tot stilstand. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_5cS5gsIGUVRE0BtjIQ3ENxtM04=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9cZFHjQvkcup72GnazRZytey.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunobanani
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 02-06 21:15
mrme12345 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 12:30:
[...]
Bij mijn Mg4 in het begin problemen met Android auto, probleem zat bij mij in de kabel.
Ik heb een originele Oppo snellaadkabel aangeschaft sindsdien geen problemen meer

Zelfde hier, ook met Anker, 9 van de 10 x doet die het dan goed (android). Waar ik dan wel altijd heel goed op let is dat ik de telefoon pas aan sluit nadat 'systeem ready' op dashboard langs is gekomen. Anders gaat het veel vaker fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:38
Anoniem: 163260 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 21:30:
Ik weet niet of ik het al had geschreven, maar OPD en 100% batterij vers van de paal kan dus wel. Foto hieronder is vlak voor het wegrijden. 20 mtr verderop bij een verkeersdrempel gas loslaten en de auto remt af tot stilstand. [Afbeelding]
Die vertaling :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Iemand al ervaring met https://evcc.io/en/ in combinatie met een MG4. Er staat dat ze dit ondersteunen, maar ik ben mn benieuwd op welke wijze. In de auto (en via de saic integratie in HA) kun je de amperage wijzigen in de stappen: 6A, 8A , 16A en max. Als je nu evcc gebruikt om zoveel mogelijk van je zonproductie te gebruiken voor je auto worden er dan kleinere stappen gemaakt om aan te sluiten bij zon of pakt die dan obv de mg4 instelling automatisch dezelfde stappen?

energienerds, gasloos, 11,5kWp, 14 kWh accu, EV, Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mrme12345 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 12:54:
Iemand al ervaring met https://evcc.io/en/ in combinatie met een MG4. Er staat dat ze dit ondersteunen, maar ik ben mn benieuwd op welke wijze. In de auto (en via de saic integratie in HA) kun je de amperage wijzigen in de stappen: 6A, 8A , 16A en max. Als je nu evcc gebruikt om zoveel mogelijk van je zonproductie te gebruiken voor je auto worden er dan kleinere stappen gemaakt om aan te sluiten bij zon of pakt die dan obv de mg4 instelling automatisch dezelfde stappen?
In hoeverre zit dit niet in het pakket van een laadpaal? Dus wat voegt het toe?
Die amperages zijn volgens mij instelbare maximaal waarden. Hoe je dat voor de stekker regelt maak niet uit. Wel is er een minimum amperage. Kom je daaronder dan schakelt hij af. Het wordt dan belangrijk dat hij ook weer start als het amperage stijgt. Zijn wel wat issues over bekend .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Anoniem: 163260 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:17:
[...]

In hoeverre zit dit niet in het pakket van een laadpaal? Dus wat voegt het toe?
Die amperages zijn volgens mij instelbare maximaal waarden. Hoe je dat voor de stekker regelt maak niet uit. Wel is er een minimum amperage. Kom je daaronder dan schakelt hij af. Het wordt dan belangrijk dat hij ook weer start als het amperage stijgt. Zijn wel wat issues over bekend .
Heel simpel, dat je alleen je auto laadt op zonnestroom. Ik begrijp dat je er geen ervaring mee hebt, dus laat maar zitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:30
mrme12345 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 17:23:
[...]

Heel simpel, dat je alleen je auto laadt op zonnestroom. Ik begrijp dat je er geen ervaring mee hebt, dus laat maar zitten
Overschot laden of zonnestroom laden doe met je laadpaal/robot. Daar doet de auto niets aan. Mijn easee kijkt naar wat er terugeleverd wordt en laad de auto daarmee met een minimum van 6 ampere. Tekorten worden van het net gehaald. Ik begrijp dat je daar geen ervaring mee hebt, dus laat maar zitten... 8)7

MTVenusV151+esp32RS485+ShellyEmulatie·18ZP 6*APS 5.9WP·EaseeHome·MG4lux2023·ThemaV 7kW+esp32RS485

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Gezellig hier..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zephyr_blues
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 05-01 10:16
Het mag toch duidelijk zijn dat de originele vraagsteller hier een vraag stelt om zo snel mogelijk, duidelijk, to the point het JUISTE antwoord te krijgen.
Het zou toch wat zijn zeg, als iedereen hier maar vragen van aderen ging zitten beantwoorden. Dat schept alleen maar verwarring en is niet efficient en omslachtig.

P.S.: Graag alleen op mijn post regeren als je er verstand van hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door zephyr_blues op 03-07-2024 21:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w3c6uwd568sNXX2N5LaAGMhLGbg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/evMA36tcojE5HSiCbJBOzDzo.png?f=fotoalbum_large

Heerlijk het bereik in de zomer! Dit is met de Luxury 64kWh batterij, die een WLTP heeft van 435km.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Garrelt
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online
MG komt met een update voor alle MG4's vanwege potentieel gevaarlijke LKA. Ik zette deze al op 'Alarm' in mijn Luxery.

https://www.thisismoney.c..._article-nativemenubutton

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-06 23:28
Garrelt schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 11:40:
MG komt met een update voor alle MG4's vanwege potentieel gevaarlijke LKA. Ik zette deze al op 'Alarm' in mijn Luxery.

https://www.thisismoney.c..._article-nativemenubutton
Ik zou er niet te veel op hopen. De auto is al flinke tijd in productie (zeker als je Mulan mee rekent), en de updates tot dusver hebben weinig goeds laten zien. Ik heb een paar updates gehad, problemen zijn groter geworden, verplaatst, of minimaal verholpen.

Sinds de updates :
ACC update, remmen in de bocht is verholpen, echter met 3 streepjes afstand houden jojoot hij als een malle, nog meer dan voorheen. (Alles onder 3 streepjes vind ik onprettig dicht op de voorganger).

Lane assist: geen verberering, maar nu werkt hij niet meer met aanhanger (drukt me telkens terug op de rijbaan bij het wisselen, ookal knipper ik). Regelmatig drukt hij me nu de afrit op. Was voorheen beter voor mijn gevoel.

Nog wat updates, bv voor de 'shifter', zodat m'n volume niet op laag niveau blijft hangen na het achteruit rijden. Probleem is gewoon nogsteeds aanwezig.

Probleem dat de radio niet goed opstart zou verholpen zijn, maar ook dat lijkt niet verholpen.

Nieuw probleem: hij blijft hoog regenereren ookal staat de accu op 100%, waarschijnlijk is hierdoor al eens de HV accu in storing gegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
DaneV schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:49:
https://www.which.co.uk/n...hich-testing-afXHU1t7gttC

https://www.thisismoney.c...em_a78wR6TyyY8JlsRh2SQVNg

Ben blij dat het wat in de publiciteit komt... zouden ze er dan eindelijk wat aan gaan doen bij mg? Ik vond deze quote van MG trouwens wel bijzonder:

[...]
Ik denk dat dit anti reclame is van westerse merken.....

Ik ken deze verhalen over gevaarlijk gedrag ook van bijvoorbeeld BMW en andere merken.
Zeker op smallere binnenwegen, stuurt soms gewoon op tegenligger in!

Het is ook een feature die niks toevoegt...

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wrak
Oxellaar schreef op zondag 7 juli 2024 @ 10:34:
[...]

Ik ken deze verhalen over gevaarlijk gedrag ook van bijvoorbeeld BMW en andere merken.

Zo is het maar net. Zoek iid maar eens bij andere merken. Het niet permanent uit kunnen zetten, het onmogelijke gedrag bij fietsstroken, het meesturen naar de snelwegafrit, onbegrijpelijke ingrepen je ziet het allemaal voorbij komen.
Het systeem piept zo vaak dat je niet meer weet waarom. Straks wordt het nog erger met verplichte snelheidsborden herkenning.
Hopelijk komen de regelgevers tot inkeer, maarja die zitten achterin met chauffeur ben ik bang.

MTVenusV151+esp32RS485+ShellyEmulatie·18ZP 6*APS 5.9WP·EaseeHome·MG4lux2023·ThemaV 7kW+esp32RS485

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:22
Oxellaar schreef op zondag 7 juli 2024 @ 10:34:
[...]

Anti-reclame van westerse merken klinkt wel een beetje vergezoctht imo, maar het zal bij andere merken ongetwijfeld ook soms haperen. Al heb ik ook in auto's gereden (Lynk, Mercedes, Volvo) die deze features hebben en waarbij het wel prima werkt of hoogstens wat irritant is zo nu en dan. Ik ben door die auto's nog nooit willekeurig de vangrail ingestuurd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
DaneV schreef op maandag 8 juli 2024 @ 07:27:
[...]

Anti-reclame van westerse merken klinkt wel een beetje vergezoctht imo, maar het zal bij andere merken ongetwijfeld ook soms haperen. Al heb ik ook in auto's gereden (Lynk, Mercedes, Volvo) die deze features hebben en waarbij het wel prima werkt of hoogstens wat irritant is zo nu en dan. Ik ben door die auto's nog nooit willekeurig de vangrail ingestuurd.
Tijdje een Hyundai gehad als huurauto. Is natuurlijk niet Europees, maar ook niet Chinees. Wat een verademing is de MG4 vergeleken daarmee. In de MG laat ik de hulpsystemen doorgaans aanstaan (irritant, maar doorgaans niet levensbedreigend bij mijn auto). Van de Hyundai had ik het gevoel dat het elke kans greep om mij in de vangrail, richting een vrachtwagen in tegenliggend verkeer te sturen etc. Daar zette ik het eke rit uit en waren de 'correcties' die het systeem deed vaker, maar vooral ook heftiger. Het was geen oud omaatje meer die aan je stuur trok maar een bodybuilder die even een flinke ruk gaf.

Kortom, de systemen werken bij veel merken auto's nog niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RichardB61
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 29-03 15:36
Denizz schreef op zondag 23 juni 2024 @ 20:06:
Vandaag voor het eerst bij Tesla Supercharger
Ik heb een Tesla lidmaatschap genomen en laad voornamelijk bij Superchargers. Woon in een flat en moet op straat laden, ook hier op het werk. Dan betaal ik € 0,53 per kW. Met het lidmaatschap van Tesla zit ik tussen de € 0,21 - € 0,24 per kW, en in no time (begint met 138 kW te laden en blijft best snel laden tot 80%) is de accu vol genoeg. Ik laad 2 of 3x per week, kosten lidmaatschap heb ik allang terugverdient. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:42

greatgonzo

schit-te-rend!

Ik heb een mg4 als leenauto, maar ben ik de enige bij wie android auto zo gammel is?

Heb een pixel 6, en de kabel werkte gewoon bij onze kia..

Maar de MG zegt dat je moet verbinden met USB.
En ik verbind hem wel eerst voor ik weg rij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thien
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 31-05 13:26
Hallo

ik heb een iPhone 13 pro deze wil ik koppelen mat carlinkit 5.0 2air soms lukt het en de andere keer start hij meerdere keren op en krijg geen verbinding heb de instellingen in gesteld als op de site van carlink heeft iemand een oplossing?
En wat ik ook heb als hij wel verbinding heeft werkt CarPlay goed voor een uur en verliest hij weer de verbinding ( zwart scherm) en probeert hij weer verbinding te maken wat dan niet meer lukt.
hebben meer mensen hier last ligt het aan de auto of de telefoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

greatgonzo schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 16:28:
Ik heb een mg4 als leenauto, maar ben ik de enige bij wie android auto zo gammel is?

Heb een pixel 6, en de kabel werkte gewoon bij onze kia..

Maar de MG zegt dat je moet verbinden met USB.
En ik verbind hem wel eerst voor ik weg rij
Het infotainment systeem moet volgens mij eerst volledig opgestart zijn voordat je de kabel verbindt.
Verder is AA vrij kieskeurig, ik gebruik een Anker kabels en die is probleemloos

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-06 22:55
RichardB61 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 16:28:
[...]

Ik heb een Tesla lidmaatschap genomen en laad voornamelijk bij Superchargers. Woon in een flat en moet op straat laden, ook hier op het werk. Dan betaal ik € 0,53 per kW. Met het lidmaatschap van Tesla zit ik tussen de € 0,21 - € 0,24 per kW, en in no time (begint met 138 kW te laden en blijft best snel laden tot 80%) is de accu vol genoeg. Ik laad 2 of 3x per week, kosten lidmaatschap heb ik allang terugverdient. :P
Ik heb dezelfde situatie, hoewel ik gezegend ben met Vattenfall incharge laders a €0,33 in de straat, staat deze vaak vol omdat er in feite maar plek is voor 1 auto. Ook ik heb het Tesla abbonement genomen, werkt gewoon altijd goed en snel. Plek zat ook bij Tesla superchargers Breda.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
Heeft iemand een OBD2 dongle en ABRP die eens wil kijken wat de degradation van de batterij is? Ik heb de auto een klein jaar en ABRP geeft nu al 4% degradatie aan. Ik heb de standard, dus LFP, en laadt met enige regelmaat tot de 100%, maar zie nooit dat de batterij gaat "vereffenen". Ik laadt ook bijna alleen bij Tesla, zou dit een gevolg kunnen zijn van snelladen? Met max net boven de 80 kW/h zou ik dat toch ook niet echt verwachten.

Voor de Tesla laders: Afgelopen winter was laden een stukje duurder, ging in 2 stappen naar rond de 35 cent, richting de zomer weer terug naar de huidige tarieven. Ik vermoed dat ze in de winter minder opwekken en dus meer moeten inkopen. Misschien iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:38
zephyr_blues schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 07:47:
Heeft iemand een OBD2 dongle en ABRP die eens wil kijken wat de degradation van de batterij is? Ik heb de auto een klein jaar en ABRP geeft nu al 4% degradatie aan. Ik heb de standard, dus LFP, en laadt met enige regelmaat tot de 100%, maar zie nooit dat de batterij gaat "vereffenen". Ik laadt ook bijna alleen bij Tesla, zou dit een gevolg kunnen zijn van snelladen? Met max net boven de 80 kW/h zou ik dat toch ook niet echt verwachten.

Voor de Tesla laders: Afgelopen winter was laden een stukje duurder, ging in 2 stappen naar rond de 35 cent, richting de zomer weer terug naar de huidige tarieven. Ik vermoed dat ze in de winter minder opwekken en dus meer moeten inkopen. Misschien iets om rekening mee te houden.
Volgens mij is dat redelijk normaal. Degradatie gaat sneller en in het begin en vlakt daarna af. Snelladen heeft daar geen invloed op. Tenminste, dat is wat ik al die jaren in het Tesla topic meekreeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online

Bij mij ook 4% na 1 jaar geeft de dongle aan (maar nog experimenteel voor mg4 zegt de dongle). Maar in mijn range merk ik er niks van. Deze week nog 398km als range gehad. En ik heb in 1 jaar max 6x aan de snellader gehangen. Standaard MG4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wrak

Ik denk dat dit toch ook voor de standaard geldt: Blz 183 van de manual:

"Langzaam opladen
Let op: Het volledig langzaam opladen is de enige
manier waarop de hoogspanningsaccu de optimale
evenwichtstoestand bereikt (egalisatielading).
Er zijn hoogspanningsacculaders met diverse uitgangsvermogenswaarden verkrijgbaar. Opladers met een uitgangsvermogen tot 11 kW worden over het algemeen als langzame opladers beschouwd, met meer dan 11 kW als snelle
opladers en snelladers zijn leverbaar in AC- of DC-uitvoeringen. In het algemeen hebben AC-opladers een nominaal
vermogen van 43 kW en DC-opladers van meer dan 50
kW.
De oplaadtijden zijn afhankelijk van het uitgangsvermogen
van de oplader.
Om een langzame vereffeningslading uit te voeren, wordt
aanbevolen dat het uitgangsvermogen van de lader niet
hoger is dan 11 kW."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zephyr_blues
wrak schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 09:33:
[...]

Ik denk dat dit toch ook voor de standaard geldt: Blz 183 van de manual:

"Langzaam opladen
Let op: Het volledig langzaam opladen is de enige
manier waarop de hoogspanningsaccu de optimale
evenwichtstoestand bereikt (egalisatielading).
Er zijn hoogspanningsacculaders met diverse uitgangsvermogenswaarden verkrijgbaar. Opladers met een uitgangsvermogen tot 11 kW worden over het algemeen als langzame opladers beschouwd, met meer dan 11 kW als snelle
opladers en snelladers zijn leverbaar in AC- of DC-uitvoeringen. In het algemeen hebben AC-opladers een nominaal
vermogen van 43 kW en DC-opladers van meer dan 50
kW.
De oplaadtijden zijn afhankelijk van het uitgangsvermogen
van de oplader.
Om een langzame vereffeningslading uit te voeren, wordt
aanbevolen dat het uitgangsvermogen van de lader niet
hoger is dan 11 kW."
Volgens mij maakt de handleiding sowieso geen onderscheid tussen de twee types.
Voor de LFP wordt vaak geroepen dat je die eigenlijk naar de 100% moet opladen, maar dat geloof ik niet. LFP heeft minder last van slijtage door hoge temperaturen, maar nog steeds last.

Vwb de egalisatielading, de handleiding zegt dat je een waarschuwing krijgt als je dat moet doen. Ik heb die nog nooit gezien. Anderen wel?
Ik laad eigenlijk altijd bij Tesla, nu ook een paar keer tot 100% geladen, zodra de 100% bereikt is wordt de sessie gestopt aan de paal. Egaliseren zal daar dus sowieso niet werken.

Ik heb nu Home Assistant weer draaien, daarin kun je na afloop mooi zien of er egalisatie heeft plaatsgevonden. Ik zal dat een van de komende dagen eens testen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Racemol
zephyr_blues schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 11:16:
[...]

Volgens mij maakt de handleiding sowieso geen onderscheid tussen de twee types.
Voor de LFP wordt vaak geroepen dat je die eigenlijk naar de 100% moet opladen, maar dat geloof ik niet. LFP heeft minder last van slijtage door hoge temperaturen, maar nog steeds last.

Vwb de egalisatielading, de handleiding zegt dat je een waarschuwing krijgt als je dat moet doen. Ik heb die nog nooit gezien. Anderen wel?
Ik laad eigenlijk altijd bij Tesla, nu ook een paar keer tot 100% geladen, zodra de 100% bereikt is wordt de sessie gestopt aan de paal. Egaliseren zal daar dus sowieso niet werken.

Ik heb nu Home Assistant weer draaien, daarin kun je na afloop mooi zien of er egalisatie heeft plaatsgevonden. Ik zal dat een van de komende dagen eens testen.
Egalisatie zal, voor zover ik weet, nooit plaatsvinden tijdens DC-laden. Daarnaast zal een snellader dit zoals je zelf al schrijft niet toestaan vanwege de doorstroom. Egalisatie gebeurt alleen tijdens (of eigenlijk na) AC-laden, ongeacht de snelheid. Dit kan variëren van een granny lader op 6A tot een 11kWh AC-lader en alles daartussenin. Egalisatie hoeft niet uitsluitend plaats te vinden bij 100% laadniveau; het kan zoals ik zelf ervaren heb ook bij 80% of 90% gebeuren. Hoewel ik dit zelf niet heb getest, vermoed ik dat egalisatie optreedt bij elk maximaal laadniveau dat je in de app instelt, mits de auto het nodig vindt. Je kunt dit proces verder niet zelf beïnvloeden.

Bij een LFP-accu kun je alleen tot 100% laden, dus daar zal de egalisatie logischerwijs alleen bij 100% plaatsvinden. Naast het egaliseren wordt bij de NMC-accu ook aangeraden om eens per maand tot 100% te laden. Dit is niet echt een egalisatie maar meer een calibratie o.i.d en dus alleen voor de Comfort en hogere uitvoeringen van de MG4.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Paul van Druten
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-06 22:48
In Thailand worden de eerste OTA updates uitgerold! Dus hopelijk binnenkort ook in EU…🤞🏻

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QlyN-WOqddzv1In2fYPFZVrauVo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MAhI6QahMseV1mb6J30B1bSZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1234567y
Paul van Druten schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 16:06:
In Thailand worden de eerste OTA updates uitgerold! Dus hopelijk binnenkort ook in EU…🤞🏻

[Afbeelding]
Volgens mij is het dealer concept (in Nederland) hetgeen dat de OTA updates tegenhoudt, niet de techniek ofzo. Dus ik verwacht niet dat dit naar ons land gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
1234567y schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 12:35:
[...]

Volgens mij is het dealer concept (in Nederland) hetgeen dat de OTA updates tegenhoudt, niet de techniek ofzo. Dus ik verwacht niet dat dit naar ons land gaat komen.
Ben wel benieuwd waarom je dit denkt of waar dit vandaan komt.

Zover ik weet was er tot voor kort nog geen land waar OTA updates voor de MG4 beschikbaar was. Dus dat deze feature voorheen niet beschikbaar was komt bij MG vandaan, niet bij Van Mossel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Racemol schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 11:31:
[Afbeelding]

Heerlijk het bereik in de zomer! Dit is met de Luxury 64kWh batterij, die een WLTP heeft van 435km.
Hoe krijg je dit voor elkaar....
Ik vind de range echt een beetje tegenvallen.
Meestal haal ik net de 300 tot 330km max

350 kan ik echt vergeten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:02
Oxellaar schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 18:21:
[...]

350 kan ik echt vergeten
Ik haal ook 450km range en vind dit zelfs tegenvallen omdat de Kia e-Niro 64kWh uit 2019 zelfs 525km eruit weet te persen.

Als je die 425km range niet haalt moet je eens de cellen met een OBD2 connector en app uitlezen als er een of meerdere op 0V staan dan zijn deze defect en werkt de hele module niet meer. Buurman laatst ook geholpen met zijn ID3 die heeft een andere HV batterij gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

[...]

350 kan ik echt vergeten
Huh, 350 km haal ik met dit weer bijna in mijn Standard (dus met 51kWh accu)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
-tom-562 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 19:22:
[...]

Huh, 350 km haal ik met dit weer bijna in mijn Standard (dus met 51kWh accu)
En ik zelfs 395 nu met een standaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05:54
Ik had met de 64kwh lux een poos terug na 100% vol laden een GOM van 275. Niet slecht voor een een traject van bijna compleet alleen snelweg @135 op de gps rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

[...]

350 kan ik echt vergeten
Geen idee wat je verkeerd doet... Hier met een luxury:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mf8YE_3i_6OVPNpUjAMd_P_LYdU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cx8jhvIBs8btSOrj5jh7JcFB.jpg?f=user_large

Wel wat file onderweg, maar een prima bereik met deze wagen. Maar je moet niet standaard 130+ rijden en vol gas bij een stoplicht willen wegracen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
[...]

350 kan ik echt vergeten
Ik denk niet dat je iets fout doet. Het bereik is zeer sterk afhankelijk van :
1 : Wind!!
2 : Je snelheid
3 : Temperatuur
4 : Of je omhoog of omlaag gaat

Mijn bereik (64Kwh Luxery) is ook regelmatig 300Km, en maar heel soms richting de 400Km. Ik rij nooit harder dan 100Km/h.

En dan heb ik het over werkelijk bereik, niet wat het scherm aangeeft, want die denkt b.v. dat ik in ECO verder kom dan in NORMAL, wat simpelweg niet het geval is. Misschien kun je beter naar het verbruik in Kwh/100Km kijken.

[ Voor 17% gewijzigd door 1234567y op 14-07-2024 11:41 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• meacount
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-06 12:53
[...]

350 kan ik echt vergeten
Je geniet van je auto en rijd lekker vlot door, zit niet te blauwbekken in de winter en drijft in de zomer de auto niet uit van het zweet omdat je te angstig bent om met de airco aan te rijden d:)b

Om die hier super bereiken te krijgen moet je rijden als een 100jarige geitenwollensokkenbreidster waar niemand achter wil rijden.

In de zomer kom ik ergens uit tussen de 350 en 400km bereik bij een 100% volgeladen accu(Luxery 64kwh) rijd met een vlotte rijstijl en vaak wat kortere ritten en al helemaal geen ritten waar je boven de 100km/u mag rijden, want anders zou ik dat ook niet halen. Wel altijd de airco aan, houd van mijn comfort. Eigenlijk boeit mij dat voorgestelde bereik niet zoveel, de voorspelling is helemaal geen garantie dat je het voorgestelde bereik gaat halen, het kan zelfs meer, maar ook veel minder worden, al naar gelang de omstandigheden.

Heb ook ooit 1x de voorspelling van + 450km bereik gekregen, maar dat was na een lange toerrit over 60 en 80 km wegen onder zeer gunstige omstandigheden.

Maak me nooit zorgen over het bereik, al houd ik er wel rekening mee met de rijstijl als ik een bepaald doel wil halen zonder een extra laadsessie te hoeven inplannen.

Laat je niet gek maken en geniet, al zit je wel aan de lage kant van het bereik, als dat niet komt door veel korte ritjes en hoge snelheden en rijden op sportstand...... dan zou er wel eens een probleempje met je accu kunnen zijn, anders zou ik me geen zorgen maken (y)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Nee, die waardes haal ik nooit.
Gisteren stond hij op 100%/307km!
Zo laag had ik het nog niet eerder gezien

Maar ik ben geen zuinige rijder, ben ik nooit geweest. Op de snelweg altijd 130 en verder eigenlijk overal wel iets te hard
Nee... Krijg nooit boetes

Rij wel vaak in eco, dan vind ik de response van alles het lekkerst aanvoelen.
Ik rij verder gewoon net als anders, goed vlot
Altijd de airco en verwarming aan.
Ik werk in de klimaattechniek... Dus ga niet in de kou zitten of hitte ;)

Wind is een hele grote invloed merk ik.
Ik rij vaak over de A58 in Zeeland, heen tegenwind. Dat geeft een verbruik van 20 tot 22kWh/100km
Terug heb ik dan meewind en is het verbruik ruim onder de 20kWh/100km

Dus het zal allemaal wel normaal zijn en maak me er totaal niet druk om. Het zal hoofdzakelijk door m'n rechtervoet komen.
Kwestie van opladen als hij leeg is :+

O ja... Detail
De MG is van zwart naar mat night blue gewrapt
De foto maakt hem iets lichter dan hij daadwerkelijk is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UAO-jDVlYCQJmgSj8cwa05pmX9w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WqzbAJErCTztPEtryWKX8ZVa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wjQnGB4yvEHGlovP02Vx8RbnmRo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AnREekaR1ytlwatzGa6mIKxL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 71% gewijzigd door Oxellaar op 14-07-2024 14:19 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Racemol
[...]

350 kan ik echt vergeten
Met ongeloof lees ik de respectloze reacties van een aantal posters hier. Blijkbaar geniet ik niet van mijn auto en draag ik zeker geitenwollen sokken. Spoiler: ik loop het liefst op blote voeten en zit er heerlijk bij wat temperatuur betreft.

Hoe haal ik dit bereik? Ik rijd meestal vrij rustig en berekend in de eco-stand. In tegenstelling tot wat onaardige posters hier beweren, rijd ik zeker niet als een 100-jarige geitenwollen sokken-figuur en heb ik de airco gewoon op 25 graden staan. Verder anticipeer ik veel; het heeft weinig zin om te versnellen als je ziet dat verderop het stoplicht op rood staat. Ook hoef ik na het stoplicht niet direct het pedaal tot de grond in te trappen. Het ding is zo snel dat dat vaak nog gevaarlijk kan zijn ook. Omdat ik veel op 80 km-wegen rijd, haal ik een prima bereik. Ik kom soms ook op snelwegen, maar dit zijn altijd max 100 km/u wegen. Ik kan me voorstellen dat als je vaak 130+ rijdt, het verbruik een stuk hoger zal liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

meacount schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:31:
[...]
Om die hier super bereiken te krijgen moet je rijden als een 100jarige geitenwollensokkenbreidster waar niemand achter wil rijden.
Nee hoor, dat bereik haal ik dus ook prima gewoon met de airco/verwarming aan. Wat ik wel af en toe doe is voor vertrek de auto alvast even laten afkoelen/opwarmen zodat ik niet in een sauna hoef weg te rijden of moet gaan krabben.
Meer gewoon een kwestie van niet als een GTI-petje als een aso rond je sjeezen "omdat het kan". (Als we dan toch graag met onzinnige stereotypes willen smijten...)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Ho ho... Rustig aan maar allemaal

Dat veel bestuurders niet zo hard meer rijden snap ik wel
Brandstof, maar ook elektrisch rijden is gewoon duur
Of ze gaan er gewoon bewust mee om, allemaal prima hoor.

Met mijn voorgaande diesels was ik altijd redelijk zuinig qua verbruik
Elektrisch ligt dat dus wat anders blijkbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
meacount schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:31:
[...]

Je geniet van je auto en rijd lekker vlot door, zit niet te blauwbekken in de winter en drijft in de zomer de auto niet uit van het zweet omdat je te angstig bent om met de airco aan te rijden d:)b

In de zomer kom ik ergens uit tussen de 350 en 400km bereik bij een 100% volgeladen accu(Luxery 64kwh) rijd met een vlotte rijstijl en vaak wat kortere ritten en al helemaal geen ritten waar je boven de 100km/u mag rijden, want anders zou ik dat ook niet halen. Wel altijd de airco aan, houd van mijn comfort. Eigenlijk boeit mij dat voorgestelde bereik niet zoveel, de voorspelling is helemaal geen garantie dat je het voorgestelde bereik gaat halen, het kan zelfs meer, maar ook veel minder worden, al naar gelang de omstandigheden.

Heb ook ooit 1x de voorspelling van + 450km bereik gekregen, maar dat was na een lange toerrit over 60 en 80 km wegen onder zeer gunstige omstandigheden.

Maak me nooit zorgen over het bereik, al houd ik er wel rekening mee met de rijstijl als ik een bepaald doel wil halen zonder een extra laadsessie te hoeven inplannen.

Laat je niet gek maken en geniet, al zit je wel aan de lage kant van het bereik, als dat niet komt door veel korte ritjes en hoge snelheden en rijden op sportstand...... dan zou er wel eens een probleempje met je accu kunnen zijn, anders zou ik me geen zorgen maken (y)
Jezus daar hebben we onze grootste onzin schrijver weer, en hij gaat zelfs een stapje verder deze x. Gefeliciteerd met het bereiken van een nieuw lager niveau dan ooit. Echt geweldig ;-)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05:54
Vandaag weer een lege 12v accu gehad na een nacht aan de Alven Eve paal. Gelijk maar even contact opgenomen Vattenfall want dit wordt toch wel irritant. Ook gelijk maar een jumpstarter besteld want dat is makkelijker dan het gedoe met startkabels.

Voor wie het boeiend vindt, hier het stappenplan als je een compleet dode auto aan de laadpaal hebt hangen:

Maak de sleutel open met het knopje en haal de sleutelbaard eruit. Wrik deze in de uitsparing aan de bestuurderskant handgreep en wrik het kapje los.

Maak nu met de sleutel de deur open, grijp naar het achterportier en doe die vanaf de binnenkant open.

Open de achterdeur helemaal en trek de achterbank plat, kruip in de kofferbak en wrik het vierkante plaatje achter de laadpoort los. Hierachter zit een kabellus waarmee je de laadkabel los kan maken. Pas op, er lopen ook snoertjes naar de achterlampen. Niet daaraan trekken!

Dan de motorkap openmaken met het hendeltje linksonder het stuur.

De handleiding geeft aan dat de zwarte kabel op een stuk blank staal moet worden gezet. Ze benoemen hiervoor dat de stuurkolom ideaal is, maar die zit onder het zwarte paneel. Misschien zijn er andere plekken die handiger zijn maar ik heb toch even het paneel losgeschroefd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PzmNvAgNrB45nWOD7fT9I_hgk7k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZBeLBp3RN6Ch2nYIwokgQQh8.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T2WGw6Zv5S6y2h3kJDMQxK2HlBM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XZlF48D6oevteRv7LgAMdsGC.jpg?f=fotoalbum_large

Dan rood op rood, zwart op - donoraccu en zwart op stuurkolom. De donorauto hoef je nieteens te starten, de MG komt gelijk tot leven als de laatste klem vast zit.

Dan autoalarm uitzetten door met de sleutel de auto te ontgrendelen.

Dan kunnen gelijk de startkabels weer los, accu van MG wordt inmiddels al gevoed vanaf de hoofdaccu.

Half uurtje rijden en je bent weer klaar.
Hoop gedoe wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henno Keers
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09:32
[...]

350 kan ik echt vergeten
Wat is je rijstijl?
Met welke instellingen rijd je?
Welke wegen rijd je meestal?

Op Nederlandse snelweg haal ik 188 kW/100 Km.
Op Duitse snelweg haal ik 17 kW/100.
Ik Duitse heuvels rijd 13 kW/100
Op Eco, zo nu en dan airco aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meacount
Oxellaar schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:48:
Nee, die waardes haal ik nooit.
Gisteren stond hij op 100%/307km!
Zo laag had ik het nog niet eerder gezien

Maar ik ben geen zuinige rijder, ben ik nooit geweest. Op de snelweg altijd 130 en verder eigenlijk overal wel iets te hard
Nee... Krijg nooit boetes

Rij wel vaak in eco, dan vind ik de response van alles het lekkerst aanvoelen.
Ik rij verder gewoon net als anders, goed vlot
Altijd de airco en verwarming aan.
Ik werk in de klimaattechniek... Dus ga niet in de kou zitten of hitte ;)

Wind is een hele grote invloed merk ik.
Ik rij vaak over de A58 in Zeeland, heen tegenwind. Dat geeft een verbruik van 20 tot 22kWh/100km
Terug heb ik dan meewind en is het verbruik ruim onder de 20kWh/100km

Dus het zal allemaal wel normaal zijn en maak me er totaal niet druk om. Het zal hoofdzakelijk door m'n rechtervoet komen.
Kwestie van opladen als hij leeg is :+

O ja... Detail
De MG is van zwart naar mat night blue gewrapt
De foto maakt hem iets lichter dan hij daadwerkelijk is.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
In zwart komt het model van de MG4 niet echt mooi uit, met de overige kleuren gaat het wel, al vind ik persoonlijk het originele smurfenblauw van de MG4 niet fraai.

Dan maar even een compliment, vind jouw mat night blue de MG4 heel mooi staan d:)b , denk dat deze kleur in hoogglans de MG4 ook niet zal misstaan, wel een beetje nieuwsgierig wat deze verandering van kleur zo'n beetje kost? Niet dat ik van plan ben om mijn medal silver binnenkort van kleur te laten veranderen, maar meer om idee te krijgen wat het kost om je auto zo fraai te personaliseren.

Oh, nu ik toch bezig ben..... moet je die kleurverandering ook nog ergens melden en zo ja doet de wrapper het dan voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
mrme12345 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 15:56:
[...]

Jezus daar hebben we onze grootste onzin schrijver weer, en hij gaat zelfs een stapje verder deze x. Gefeliciteerd met het bereiken van een nieuw lager niveau dan ooit. Echt geweldig ;-)
Jij bent altijd wel heel erg lief, ben gek op je lange tenen, dank je voor het compliment :(:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
@meacount
Zwart vond ik juist de enige mooie kleur...
Smaken verschillen gelukkig ;)

volgens hoef je niks door te geven als je van kleur veranderd
Niks van gehoord in ieder geval

De prijs hangt samen met de kwaliteit van de wrap folie
Dit is een 3M folie van Trimline
Beetje afhankelijk van wat je wil, kost het zo'n 2000...2500 euro
Ze zijn er ongeveer 2 dagen aan bezig

[ Voor 12% gewijzigd door Oxellaar op 15-07-2024 21:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hamkaaz
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 03-06 15:00
Oxellaar schreef op maandag 15 juli 2024 @ 12:34:
@meacount volgens hoef je niks door te geven als je van kleur veranderd

Ik vind het er echt mooi uitzien. De originele kleuren van de MG4 spreken me totaal niet aan. Heb dan ook maar voor simpel wit gekozen maar toch wel een beetje spijt van.
Wat mij tegenhoudt om te laten wrappen is de houdbaarheid. Ik lees tussen de 3 en 7 jaar. Ik vraag me af of het laten spuiten van de auto niet duurzamer is (is uiteraard ook wel duurder).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
@Hamkaaz
Deze wrap zou 7 jaar goed moeten blijven...
Heb dit merk wrap van 5 jaar oud gezien, was nog prima in orde.
Voordeel is ook dat je na die jaren een perfecte lak eronder vandaan haalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
Oxellaar schreef op maandag 15 juli 2024 @ 12:34:
@meacount
Zwart vond ik juist de enige mooie kleur...
Smaken verschillen gelukkig ;)

volgens hoef je niks door te geven als je van kleur veranderd

Heb niet gezegd dat zwart geen mooie kleur is voor een auto, alleen dat het model van de MG4 er wat minder in uit komt, al zijn zwart en wit kleuren die ik niet graag zou nemen voor een auto, dan met name om de reden dat ze er zo snel vies uitzien, je ziet er alles op en ik wil niet iedere week de wasstraat in, meer een praktische keuze dan smaak keuze. ;)

Tussen 2 en 2,5 duizend is voor een fraaie personalisering te overwegen, heb wel eens meer uitgegeven aan een auto die net niet helemaal mijn ding was, toch te maken tot dat het een beetje mijn ding werd.

Aan de MG4 is eigenlijk geen verandering nodig, vind hem fraai zoals hij is, maar in jouw kleur wordt hij nog net even mooier, moeilijk onder woorden te brengen, meer sportief, echt stoer. Het blauw laat het model meer uitkomen, iets wat bij de auto in het zwart net wat meer onderdrukt wordt, dat wat ik bedoelde dat het model iets minder uitkomt. Over de 2 dagen de auto missen is overheen te komen en je krijgt er iets heel moois voor terug d:)b

Gisteren echt shit weer hier, dus maar een beetje de zoekmachines aan het werk gezet over het kentekenbewijs en de kleur, dit omdat ik ergens half in het achterhoofd had dat het aangepast zou moeten worden.

https://www.rijksoverheid...kleur-auto-of-kampeerauto

Bovenstaande gevonden, ja nog wel meer, maar dat was de meest officiële.

Dan ook nog geprobeerd te vinden wat het je eventueel aan bekeuringen zou kunnen kosten als je dat niet zou laten vermelden, wat overigens gratis is, maar wel weer een hoop gedoe. Kon nergens iets vinden over een boete hier als de kleur niet zou kloppen, voor bekeuringen over de grens heb ik niet gekeken 8)

Denk dat je er dan ook niets over gehoord hebt omdat er, voor zover ik nu weet, toch geen sancties tegenover staan. Zelf zou ik het dan ook zo laten, zeker als ze er bij de APK ook niet naar kijken, maar dat heb ik niet opgezocht waar die allemaal op controleren, al die regeltjes kan ik toch niet onthouden O-)

Veel plezier en fijne kilometers toegewenst met je prachtige Night Blue (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
@meacount
Het dak is nog zwart!
Dus ik doe er helemaal niks mee :P

Bij de APK kijken ze daar sowieso niet naar
En dat duurt nog wel even voor de eerste keuring komt

[ Voor 67% gewijzigd door Oxellaar op 17-07-2024 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
Goede keuze (y)

Twee vliegen in 1 klap, het bespaart in jouw geval folie en het staat bovendien ook nog eens heel fraai. Heden ten dage is het pas vanaf de Trophy, in mijn geval zit het ook nog op mijn Luxery, die is van voor de wijzigingen, vind het zwarte dak en de spoiler oa net weer van die dingetjes die mij hebben doen besluiten om niet voor de Comfort maar voor de Luxery te gaan :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Vandaag even een retourtje Breda <-> Hengelo gedaan. 380 kilometer en nog 43km "over" in de accu. Auto wel in ECO mode gezet, maar natuurlijk wel vanochtend de verwarming aan en vanmiddag de airco.
Op de snelweg de 100km/u aangehouden. Op de heenweg een kleine file bij Gorinchem en zowel heen als terug 15km lang 90km/u gereden wegens werkzaamheden op de A1.
Ik vind het geen slecht resultaat voor een rit die 90%+ snelweg is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V0aM_XTUzeaFz2saXN6XxpN1s9w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eZf1kkivIBJ1Jy4SQqH084IG.jpg?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door TFHfony op 18-07-2024 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
TFHfony schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 14:32:
Vandaag even een retourtje Breda <-> Hengelo gedaan. 380 kilometer en nog 43km "over" in de accu. Auto wel in ECO mode gezet, maar natuurlijk wel vanochtend de verwarming aan en vanmiddag de airco.
Op de snelweg de 100km/u aangehouden. Op de heenweg een kleine file bij Gorinchem en zowel heen als terug 15km lang 90km/u gereden wegens werkzaamheden op de A1.
Ik vind het geen slecht resultaat voor een rit die 90%+ snelweg is.

[Afbeelding]
Prima resultaat zo en inderdaad vergelijkbaar met wat ik ook haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
@TFHfony netjes gedaan!
Ik had pas ook 10%...46km over, dus dat komt aardig in de buurt.

Nu vraag ik me af welke maat en soort banden de meeste hier hebben.
Ik heb 4 seizoen banden van Continental
235R18.... 235 vind ik behoorlijk breed voor een EV
Smallere banden zou volgens mij voordeliger zijn.

Dat seizoens banden ook nadelig zijn voor het verbruik in de zomer weet ik, maar ik heb geen zin om te wisselen 2x per jaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Oxellaar schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 19:23:
@TFHfony netjes gedaan!

Dat seizoens banden ook nadelig zijn voor het verbruik in de zomer weet ik, maar ik heb geen zin om te wisselen 2x per jaar
Bij mij liggen er de originele Bridgestone Turanza T005 EV 235/45 R18 onder. Daarnaast heb ik ook nog een set winterbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Oxellaar schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 19:23:
@TFHfony netjes gedaan!

Hier originele T005's 235/45 R18 van Bridgestone.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ldd74
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 17-08-2024
Nou, morgen gaan we beginnen aan zo ongeveer de langste MG4 tocht die ik kan verzinnen: richting de Lofoten in het noorden van Noorwegen en dan weer terug via Zweden. Pakweg 7500 km heen en weer. Heb Tesla abonnement en ben heel benieuwd naar (andere) laadmogelijkheden en verbruik. Mijn witte luxury MG4 (64 kWh) staat met dakkoffer 100% vol met geschat bereik (normal mode) van 472 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-06 08:40
ldd74 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 23:01:
Nou, morgen gaan we beginnen aan zo ongeveer de langste MG4 tocht die ik kan verzinnen: richting de Lofoten in het noorden van Noorwegen en dan weer terug via Zweden. Pakweg 7500 km heen en weer. Heb Tesla abonnement en ben heel benieuwd naar (andere) laadmogelijkheden en verbruik. Mijn witte luxury MG4 (64 kWh) staat met dakkoffer 100% vol met geschat bereik (normal mode) van 472 km.
Veel plezier! Ben benieuwd! Fotootje van een mg4 bij een mooi Noors meer mag altijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:27

cooper_s1

MINI&#039;s rule

ldd74 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 23:01:
Hoe krijg je die GOM stand voor elkaar? En zeker in normal mode?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb gisteren een set spatlappen/spatborden gemonteerd, van AliExpress. Ben benieuwd of dat veel in vuiligheid op de carrosserie scheelt, ik vind de achterkant en zijkant erg snel vies worden.
Montage was 10 minuten werk

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racemol
-tom-562 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:07:
Ik heb gisteren een set spatlappen/spatborden gemonteerd, van AliExpress. Ben benieuwd of dat veel in vuiligheid op de carrosserie scheelt, ik vind de achterkant en zijkant erg snel vies worden.
Montage was 10 minuten werk
Ik heb ze er ook vanaf dag 1 op zitten en ben erg tevreden, al heb ik geen vergelijk met hoe het zonder spatlappen is. Voor het oog vind ik het in elk geval een enorme vooruitgang!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Racemol
Even mijn ervaring delen over het wassen van de auto. Oorspronkelijk was ik van plan om de auto met de hand te blijven wassen, maar dat bleek helaas niet haalbaar. Ik ging altijd naar een wasbox met mijn eigen emmers en sop (ik gebruikte wel de lans met gedemineraliseerd water en voorwas), maar bij mijn vaste wasboxen is dit nu verboden. Na een flinke discussie met een medewerker, bleek dat "we" de wasboxen te lang bezet hielden. Ik waste meestal in de ochtend, wanneer er nooit een rij stond, maar goed, ik begrijp het ook wel.

Ik weet niet zeker of het in mijn stad is toegestaan om de auto op straat te wassen, maar ik voel er sowieso weinig voor. Al dat sopwater in het regenwaterriool kan nooit goed zijn en ik heb ook niet altijd een tuinslang bij de hand.

Dus ben ik overgestapt op de wasstraat (ongeveer één keer per maand) en tot nu toe heb ik dat vier keer gedaan zonder krassen te zien, zelfs niet op de fragiele plastic delen. De auto wordt gelukkig ook gewoon goed schoon. Het is wel een zeer nieuwe en moderne wasstraat met zachte borstels. Ook het stofzuigplein daarna is erg prettig en je kunt je auto daar van binnen goed schoonmaken. Al met al tot nu toe dus goede ervaringen met de wasstraat i.c.m. de MG4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Niet online
Racemol schreef op maandag 22 juli 2024 @ 10:50:
Even mijn ervaring delen over het wassen van de auto. Oorspronkelijk was ik van plan om de auto met de hand te blijven wassen, maar dat bleek helaas niet haalbaar. Ik ging altijd naar een wasbox met mijn eigen emmers en sop (ik gebruikte wel de lans met gedemineraliseerd water en voorwas), maar bij mijn vaste wasboxen is dit nu verboden. Na een flinke discussie met een medewerker, bleek dat "we" de wasboxen te lang bezet hielden. Ik waste meestal in de ochtend, wanneer er nooit een rij stond, maar goed, ik begrijp het ook wel.

Ik weet niet zeker of het in mijn stad is toegestaan om de auto op straat te wassen, maar ik voel er sowieso weinig voor. Al dat sopwater in het regenwaterriool kan nooit goed zijn en ik heb ook niet altijd een tuinslang bij de hand.

Dus ben ik overgestapt op de wasstraat (ongeveer één keer per maand) en tot nu toe heb ik dat vier keer gedaan zonder krassen te zien, zelfs niet op de fragiele plastic delen. De auto wordt gelukkig ook gewoon goed schoon. Het is wel een zeer nieuwe en moderne wasstraat met zachte borstels. Ook het stofzuigplein daarna is erg prettig en je kunt je auto daar van binnen goed schoonmaken. Al met al tot nu toe dus goede ervaringen met de wasstraat i.c.m. de MG4
Ik rij 'm ook lekker door de wasstraat, maar die van mij is lease dus dat is wellicht anders dan wanneer het een koop auto is. De moderne wasstraten geven weinig (niet geen) krassen. Vooral als het druk is wil er wel eens zand in de borstels zitten. Dit zie je niet gelijk maar na een langere periode wel.

Met de hand op de oprit doe ik trouwens vrijwel nooit meer, ook met tuinslang duurt duit gewoon heel lang. Een hogedrukspuit met schuimpistool is dan eigenlijk wel een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Racemol schreef op maandag 22 juli 2024 @ 10:50:

Ondanks dat het (private) lease is was ik 'm wel met de hand. Ik heb een eigen oprit dus dat scheelt. Maar eigenlijk ga ik altijd naar de wasbox met mijn eigen emmers en spons/zeem. Dat bevalt goed. Tot nu toe 3x met de hand thuis gedaan.
Een enkele keer wasstraat zou ik nog wel doen, maar je gaat het na een lange periode toch wel zien. Van veraf glimt het als een tiet na een wasbeurt, maar als je dichtbij komt in de volle zon, zie je toch wel swirls (of nog erger, hologrammen). Maat van rijdt zijn zwart metallic Skoda wekelijks door de wasstraat (zo'n moderne), de tranen springen je in de ogen als je dichtbij kijkt :X Dat ding was superstrak toen hij 'm kocht (een jaar oud).
Het glimmende zwarte plastic achter de achterportieren is ontzettend gevoelig voor swirls/krassen. Mijn auto is 1x door de wasstraat geweest (door VM zelf), maar daarna zaten er meteen swirls op dat plastic :(

Hoe houden de matten het uit bij de andere MG4 rijders? Ik heb nu krap 7500 km gereden en de matten zien er nu al uit alsof ze het 20-voudige hebben meegemaakt 8)7 Die gaten waar de plastic 'montageoogjes' in zitten zijn nu al uitgelubberd

[ Voor 4% gewijzigd door -tom-562 op 22-07-2024 11:37 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Niet online
-tom-562 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 11:16:
[...]

Ondanks dat het (private) lease is was ik 'm wel met de hand. Ik heb een eigen oprit dus dat scheelt. Maar eigenlijk ga ik altijd naar de wasbox met mijn eigen emmers en spons/zeem. Dat bevalt goed. Tot nu toe 3x met de hand thuis gedaan.
Een enkele keer wasstraat zou ik nog wel doen, maar je gaat het na een lange periode toch wel zien. Van veraf glimt het als een tiet na een wasbeurt, maar als je dichtbij komt in de volle zon, zie je toch wel swirls (of nog erger, hologrammen). Maat van rijdt zijn zwart metallic Skoda wekelijks door de wasstraat (zo'n moderne), de tranen springen je in de ogen als je dichtbij kijkt :X Dat ding was superstrak toen hij 'm kocht (een jaar oud).
Het glimmende zwarte plastic achter de achterportieren is ontzettend gevoelig voor swirls/krassen. Mijn auto is 1x door de wasstraat geweest (door VM zelf), maar daarna zaten er meteen swirls op dat plastic :(

Hoe houden de matten het uit bij de andere MG4 rijders? Ik heb nu krap 7500 km gereden en de matten zien er nu al uit alsof ze het 20-voudige hebben meegemaakt 8)7 Die gaten waar de plastic 'montageoogjes' in zitten zijn nu al uitgelubberd
Matten zien er inderdaad wat minder uit. Verwacht deze na een jaartje of 2 wel te moeten vervangen. Er zijn online beschikbaar voor een oke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
[...]

Ik zit op ongeveer 22.000 Km, maar bij mij zien de matten er wel OK uit. Een beetje glad/plat gedrukt op de plek onder de pedalen, maar verder weinig noemswaardig aan de hand.

Ik maak ze niet vaak schoon, in de kofferbak heb ik wel een hard plastic kuip erin gelegd in verband met een Hond. Ik denk dat de matten wel snel gaan pluizen als je ze schoon maakt met een borstel, maar daar maak ik me niet echt druk over.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wenduE4LQUBrAyZjLp77g1iOuUU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/czhj4kBd0eRznuUp9mBn81Ly.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollo Tomasi
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:46
[...]
Na zo'n 45000 km zien ze er nog prima uit, eigenlijk. Ik hoop er zo'n 120000 km mee te kunnen doen, dan gooi ik er misschien rubberen matten in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henno Keers
Wij rijden sinds anderhalve maand in een Luxury, Brighton blue. Een fijne auto. Mijn vrouw vind 'em wat te veel dinkytoy na de ZS, maar je, het is geen SUV maar een c klasse. Stof voor over 4 jaar na deze private lease overeenkomst.
Wat onze puntjes zijn bij de auto:
Er zit geen OPD in. De "schakelaar" mist volledig in de MG pilot. We hebben proef gereden in een Luxury en daar zat deze wel in. Ik ben er mee naar van Mossel gegaan Nijmegen, en daar concludeerden ze dat de functie ook weg was. En dat was het... kluitje -> riet.
Ik vermoed dat er sprake is van een combinatie van een aantal oude software revisies die de knop niet laten zien. Is iemand er mee bekend?
We hebben de lease maatschappij gebeld en die stonden er ook op dat wat in de folder staat ook in de auto moet zitten. Als niemand het fenomeen hier kent ga ik terug naar Van Mossel in Tiel.
Nog een puntje wat niet echt geweldig is: de klimaat controle....
Wij hebben toevallig auto gereden waarbij deze briljant was: Honda FR-V, Toyota Prius, Mitsubishi Grandis, maar bij de MG4 vind ik het wel erg mager werken (weer wellicht door software):
Je met altijd tenminste 4 graden er bij optellen. De kachel lijkt bijna niet te werken, maakt niet uit in welke combinatie van instellingen.
Met heet weer kan de AC het wel goed aan, blaast alleen in het begin veel te hard.
Heeft iemand suggesties over de kachel? Ik heb dit ook door VM Nijmegen laten nakijken: software update geplaatst, geen enkel effect....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Henno Keers schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 12:21:
Wij rijden sinds anderhalve maand in een Luxury, Brighton blue. Een fijne auto. Mijn vrouw vind 'em wat te veel dinkytoy na de ZS, maar je, het is geen SUV maar een c klasse. Stof voor over 4 jaar na deze private lease overeenkomst.
Wat onze puntjes zijn bij de auto:
Er zit geen OPD in. De "schakelaar" mist volledig in de MG pilot. We hebben proef gereden in een Luxury en daar zat deze wel in. Ik ben er mee naar van Mossel gegaan Nijmegen, en daar concludeerden ze dat de functie ook weg was. En dat was het... kluitje -> riet.
Ik vermoed dat er sprake is van een combinatie van een aantal oude software revisies die de knop niet laten zien. Is iemand er mee bekend?
We hebben de lease maatschappij gebeld en die stonden er ook op dat wat in de folder staat ook in de auto moet zitten. Als niemand het fenomeen hier kent ga ik terug naar Van Mossel in Tiel.
Nog een puntje wat niet echt geweldig is: de klimaat controle....
Wij hebben toevallig auto gereden waarbij deze briljant was: Honda FR-V, Toyota Prius, Mitsubishi Grandis, maar bij de MG4 vind ik het wel erg mager werken (weer wellicht door software):
Je met altijd tenminste 4 graden er bij optellen. De kachel lijkt bijna niet te werken, maakt niet uit in welke combinatie van instellingen.
Met heet weer kan de SC het wel goed aan, blaast alleen in het begin veel te hard.
Heeft iemand suggesties over de kachel? Ik heb dit ook door VM Nijmegen laten nakijken: software update geplaatst, geen enkel effect....
De eerste generatie MG4 Luxury had geen OPD. Heb je een zwart dank en geen ruitenwisser achter? Dan geen OPD.
Het verhaal over de kachel klopt wel een beetje. Airco MOET je op 21 of lager zetten, verwarming op 23/24 of hoger. Anders lijken ze beiden niets te doen. Eigenaardigheidje, maar het is zo.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ldd74
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 17-08-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UZcgMgTy92v1hN7qH0CfqOhYbJQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fEvV0t0FdSxXAxATpS9HVAeX.jpg?f=fotoalbum_large

Bij de Tesla charger in Eidfjord. Inmiddels ruim 2000 km gereden. Laden gaat goed. Verbruik op snelweg wel stuk hoger dan in Nederland. Grootste probleem is ACC bij tunnelin- en -uitgangen, daar remt de auto soms plotseling hevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henno Keers
TFHfony schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 15:47:
[...]

De eerste generatie MG4 Luxury had geen OPD. Heb je een zwart dank en geen ruitenwisser achter? Dan geen OPD.
Het verhaal over de kachel klopt wel een beetje. Airco MOET je op 21 of lager zetten, verwarming op 23/24 of hoger. Anders lijken ze beiden niets te doen. Eigenaardigheidje, maar het is zo.
Volgens ons en de lease maatschappij staat OPD gewoon in de specificaties bij van Mossel en MG.
En wat in de etalage staat moet je leveren. Gaat nog interessant worden met van Mossel.
https://www.mgmotor.eu/nl-NL/model/mg4
One Pedal Drive• • • • •
De puntjes staan voor alle uitvoeringen, niet alleen de Luxury.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Henno Keers schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 22:37:
[...]

Volgens ons en de lease maatschappij staat OPD gewoon in de specificaties bij van Mossel en MG.
En wat in de etalage staat moet je leveren. Gaat nog interessant worden met van Mossel.
https://www.mgmotor.eu/nl-NL/model/mg4
One Pedal Drive• • • • •
Maar je hebt wel een nieuwe generatie? Je gaf aan een luxury te hebben: Heb je een zwart dak? Een ruitenwisser achter? Geen speciale deal op een (ouder) showroommodel?
Wellicht is de OPD ook dmv een update toe te voegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 08:17
Henno Keers schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 22:37:
De eerste generatie MG4, uitgekomen in 2022 en geleverd tot in 2023, had geen OPD. Dit geldt voor alle varianten. De herziene uitgave van de MG4 die in de loop van 2023 uitkwam heeft wel OPD.

Heel simpel dus: je hebt een vernieuwde MG4 besteld en nog een oudere eerste versie MG4 geleverd gekregen. Hiervoor kun je Van Mossel in gebreke stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Haay schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 22:44:
[...]

De eerste generatie MG4, uitgekomen in 2022 en geleverd tot in 2023, had geen OPD. Dit geldt voor alle varianten. De herziene uitgave van de MG4 die in de loop van 2023 uitkwam heeft wel OPD.

Heel simpel dus: je hebt een vernieuwde MG4 besteld en nog een oudere eerste versie MG4 geleverd gekregen. Hiervoor kun je Van Mossel in gebreke stellen.
Eerst even afwachten of hij daadwerkelijk een oude variant heeft. Dus @Henno Keers , heb je een achterruit wisser?
Ik zou verwachten dat alle eerste generaties nu wel 'op' zijn..

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Racemol
Daarover gesproken, wie gebruikt eigenlijk OPD? Persoonlijk vind ik het prettig rijden, maar omdat het standaard is uitgeschakeld en ik te lui ben om het telkens handmatig aan te zetten, gebruik ik het eigenlijk nooit. Bovendien zorgt het af en toe inschakelen van OPD bij mij alleen maar voor verwarring, omdat het rijgedrag dan net iets anders is. Ik ben benieuwd of sommigen van jullie het wel consequent aanzetten en gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Laatst online: 08:27

cooper_s1

MINI&#039;s rule

Racemol schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:30:
Daarover gesproken, wie gebruikt eigenlijk OPD? Persoonlijk vind ik het prettig rijden, maar omdat het standaard is uitgeschakeld en ik te lui ben om het telkens handmatig aan te zetten, gebruik ik het eigenlijk nooit. Bovendien zorgt het af en toe inschakelen van OPD bij mij alleen maar voor verwarring, omdat het rijgedrag dan net iets anders is. Ik ben benieuwd of sommigen van jullie het wel consequent aanzetten en gebruiken.
Ik gebruik het zo veel mogelijk en vind het heerlijk rijden :)
ik wil niets anders meer eerlijk gezegd

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Surpax
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06 14:42

Een Frustrerend Bezoek aan de Dealer: Mijn Ervaring met Van Mossel

Heb je ooit een dag meegemaakt waarop alles leek tegen te zitten? Laat me je vertellen over mijn recente avontuur bij de autodealer Van Mossel. Het begon allemaal afgelopen maandag, toen ik mijn leaseauto naar de dealer bracht voor een aantal kleine problemen.
De Kleine Puntjes
Mijn auto had een paar kleine issues:
  • CarPlay stopte soms ineens.
  • De riem aansluiting van de bestuurde, piepte en kraakte over hobbels en in bochten
  • Als ik mijn deur dichtdeed, ging de laadklep soms weer open.
  • Mijn rechtervoorband verloor 0,2 bar aan druk per maand in vergelijking met de andere banden.
  • Er was een lichte afwijking naar rechts als ik het stuur losliet. Over een stuk van 200 meter stuurde hij me naar de vluchtstrook.
Het Begin van deFrustratie
Ik arriveerde bij de dealer, VM Nijmegen, en moest vier uur wachten voordat ik mijn auto terugkreeg. Toen ik de auto uiteindelijk ophaalde, moest ik zelf navragen wat er allemaal was gedaan en gevonden. Ik kreeg halve informatie: ze hadden alleen de uitlijning aangepast en niets gevonden aan de band, dus daar zouden ze niets aan doen. Toen ik vroeg naar de laadpoort, kreeg ik geen antwoord, maar men vertelde me wel dat er een update was uitgevoerd. Ik dacht dat het wel prima zou zijn en ging naar huis.
Het Probleem Wordt Erger
Op de snelweg merkte ik echter dat de auto meer naar rechts trok dan voorheen. Ik keerde terug naar de dealer, die erkende dat er mogelijk een fout was gemaakt met het uitlijnen. Ze vroegen me nog een half uur te wachten terwijl ze het opnieuw deden. Ditmaal duurde het echter een heel uur. Samen met een monteur reed ik een stukje over een schuine 60 km/u-weg, wat niet de beste test was, maar het leek goed te gaan.
Terug naar Af
Op weg naar huis, zodra ik de 100 km/u passeerde, kwam het probleem weer terug. Ik keerde opnieuw terug naar de dealer. Het was inmiddels 5 uur en ik had er genoeg van. Na aandringen kreeg ik een vervangende auto, een mooie MG EHS. Mijn auto bleef daar de hele dinsdag staan zonder dat ik iets hoorde.
Het Oplossing Blijft Uit
Toen ik woensdag mijn auto ophaalde, merkte ik al snel dat hij nu zwaar naar rechts trok. Weer terug naar VM en wederom een stukje gereden met een meer ervaren monteur. Deze man bevestigde dat er inderdaad een merkbare afwijking was en dat ze hier echt goed naar moesten kijken, inclusief de banden en velgen. Nu moet ik maandag terugkomen zodat ze er goed de tijd voor kunnen nemen. Mijn voorkeur was dat ze de auto hielden en ik de leenauto kon houden, maar dit was niet mogelijk vanwege een tekort aan leenauto's.
Een Slechte Ervaring bij Van Mossel
Kortom, ik rijd nu rond met een afwijking waardoor ik het stuur in een hoek van 20 graden moet houden om recht te rijden. De leasemaatschappij kon mij op korte termijn niet verder helpen, maar bood wel aan tussenbeide te komen als dit niet de oplossing was. VM gaf toe dat de personeelsbezetting niet optimaal was vanwege veel zieken en vakanties. De monteur achter de balie, die inviel voor zijn zieke collega, deed echt zijn uiterste best, maar hij kon niet eens afspraken inplannen of zien hoe druk het was. Dit wijst op een groter probleem bij Van Mossel: slechte interne ICT en bedrijfscontinuïteit. Dit is iets waar ze zeker op aangesproken moeten worden.
Conclusie
Ik wilde dit verhaal gewoon delen en zal een update geven als ik weer bij de dealer ben geweest. De MG4 blijft een leuke auto met zo nu en dan wat kwaliteitsproblemen, maar dat vind ik lang niet zo erg als de afhankelijkheid van een partij zoals Van Mossel, die niet goed functioneert (behalve in de sales).

Bedankt voor het lezen en ik hoop dat jouw ervaringen met dealers beter zijn dan de mijne!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:16
Surpax schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:20:

Heb je ooit een dag meegemaakt waarop alles leek tegen te zitten? Laat me je vertellen over mijn recente avontuur bij de autodealer Van Mossel. Het begon allemaal afgelopen maandag, toen ik mijn leaseauto naar de dealer bracht voor een aantal kleine problemen.
De Kleine Puntjes
  • De riem aansluiting van de bestuurde, piepte en kraakte over hobbels en in bochten
  • Mijn rechtervoorband verloor 0,2 bar aan druk per maand in vergelijking met de andere banden.
  • Er was een lichte afwijking naar rechts als ik het stuur losliet. Over een stuk van 200 meter stuurde hij me naar de vluchtstrook.
Ik arriveerde bij de dealer, VM Nijmegen, en moest vier uur wachten voordat ik mijn auto terugkreeg. Toen ik de auto uiteindelijk ophaalde, moest ik zelf navragen wat er allemaal was gedaan en gevonden. Ik kreeg halve informatie: ze hadden alleen de uitlijning aangepast en niets gevonden aan de band, dus daar zouden ze niets aan doen. Toen ik vroeg naar de laadpoort, kreeg ik geen antwoord, maar men vertelde me wel dat er een update was uitgevoerd. Ik dacht dat het wel prima zou zijn en ging naar huis.
Het Probleem Wordt Erger
Op de snelweg merkte ik echter dat de auto meer naar rechts trok dan voorheen. Ik keerde terug naar de dealer, die erkende dat er mogelijk een fout was gemaakt met het uitlijnen. Ze vroegen me nog een half uur te wachten terwijl ze het opnieuw deden. Ditmaal duurde het echter een heel uur. Samen met een monteur reed ik een stukje over een schuine 60 km/u-weg, wat niet de beste test was, maar het leek goed te gaan.
Terug naar Af
Op weg naar huis, zodra ik de 100 km/u passeerde, kwam het probleem weer terug. Ik keerde opnieuw terug naar de dealer. Het was inmiddels 5 uur en ik had er genoeg van. Na aandringen kreeg ik een vervangende auto, een mooie MG EHS. Mijn auto bleef daar de hele dinsdag staan zonder dat ik iets hoorde.
Het Oplossing Blijft Uit
Toen ik woensdag mijn auto ophaalde, merkte ik al snel dat hij nu zwaar naar rechts trok. Weer terug naar VM en wederom een stukje gereden met een meer ervaren monteur. Deze man bevestigde dat er inderdaad een merkbare afwijking was en dat ze hier echt goed naar moesten kijken, inclusief de banden en velgen. Nu moet ik maandag terugkomen zodat ze er goed de tijd voor kunnen nemen. Mijn voorkeur was dat ze de auto hielden en ik de leenauto kon houden, maar dit was niet mogelijk vanwege een tekort aan leenauto's.
Kortom, ik rijd nu rond met een afwijking waardoor ik het stuur in een hoek van 20 graden moet houden om recht te rijden. De leasemaatschappij kon mij op korte termijn niet verder helpen, maar bood wel aan tussenbeide te komen als dit niet de oplossing was. VM gaf toe dat de personeelsbezetting niet optimaal was vanwege veel zieken en vakanties. De monteur achter de balie, die inviel voor zijn zieke collega, deed echt zijn uiterste best, maar hij kon niet eens afspraken inplannen of zien hoe druk het was. Dit wijst op een groter probleem bij Van Mossel: slechte interne ICT en bedrijfscontinuïteit. Dit is iets waar ze zeker op aangesproken moeten worden.
Conclusie
Ik wilde dit verhaal gewoon delen en zal een update geven als ik weer bij de dealer ben geweest. De MG4 blijft een leuke auto met zo nu en dan wat kwaliteitsproblemen, maar dat vind ik lang niet zo erg als de afhankelijkheid van een partij zoals Van Mossel, die niet goed functioneert (behalve in de sales).

Bedankt voor het lezen en ik hoop dat jouw ervaringen met dealers beter zijn dan de mijne!
Jemig wat een verhaal, ik kan dit alleen maar bevestigen en een van de hoofdredenen dat ik mijn MG4 weer ingeleverd heb (VM Amsterdam) - ze weten niet wat ze moeten doen, je bent echt overgeleverd aan de goden bij VM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-06 22:55
Heb het zelf nog nooit gebruikt. Bij de oplevering van de auto adviseerde de dealer mij ook om eerst even wat filmpjes te bekijken hoe het werkt alvorens het te proberen. Dat heb ik nog niet gedaan, maar ik vind het eigenlijk wel fijn dat de auto een stukje door blijft rollen en dan alsnog zelf maar tot stilstand te remmen.

Maar het is ook een beetje zonde om een functie niet eens te proberen, allicht dat ik het binnenkort op een rustig weggetje eens uitprobeer :+ .

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Niet online
Denizz schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:40:
[...]

Heb het zelf nog nooit gebruikt. Bij de oplevering van de auto adviseerde de dealer mij ook om eerst even wat filmpjes te bekijken hoe het werkt alvorens het te proberen. Dat heb ik nog niet gedaan, maar ik vind het eigenlijk wel fijn dat de auto een stukje door blijft rollen en dan alsnog zelf maar tot stilstand te remmen.

Maar het is ook een beetje zonde om een functie niet eens te proberen, allicht dat ik het binnenkort op een rustig weggetje eens uitprobeer :+ .
Rijd niet extreem anders hoor ;). Moet altijd meer wennen aan het doorrollen bij 100% batterij. Vind het persoonlijk ook teveel moeite om telkens aan te zetten en in de file vind ik het wel fijn als je zachtjes kan doorrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol

De Kleine Puntjes
Het Probleem Wordt Erger
Terug naar Af
Het Oplossing Blijft Uit
Conclusie

Ik herken veel uit jouw verhaal en volgens mij komen de problemen bij Van Mossel neer op twee hoofdzaken:

- Ongemotiveerd en ongeïnteresseerd personeel
Het personeel lijkt niets uit zichzelf te doen en probeert klanten eerst af te wimpelen. Tijdens een middag wachten bij VM Kia Amersfoort kon ik vanuit de wachtkamer alle gesprekken bij de servicebalie volgen. De communicatie met klanten was aanvankelijk afwijzend en problemen werden niet erkend. Pas na veel moeite en zuchten werd de auto uiteindelijk toch ingepland voor service. Als klant krijg je absoluut niet het gevoel dat je welkom bent.

- Slecht georganiseerde processen
Dit blijkt uit het niet terugbellen (ik ben nog nooit door VM teruggebeld, ondanks meerdere beloftes en verzoeken) en de lange wachttijden bij het aanvragen van een offerte (weken!). We hebben zelfs een keer een auto opgehaald die nog betaald moest worden, zonder dat iemand daar iets van zei (ja, de auto is uiteindelijk betaald, maar dat terzijde).

Ik zal er in ieder geval voor zorgen dat ik bij mijn volgende auto nooit meer afhankelijk ben van een Van Mossel-dealer.

Is dat CarPlay-probleem inmiddels opgelost? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
deathmonkey schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:54:
[...]

Rijd niet extreem anders hoor ;). Moet altijd meer wennen aan het doorrollen bij 100% batterij. Vind het persoonlijk ook teveel moeite om telkens aan te zetten en in de file vind ik het wel fijn als je zachtjes kan doorrollen.
Mee eens en ik bedenk mij net dan bij achteruit rijden OPD weer niet werkt, en de auto daar dus wel blijft doorrollen. Dit is in mijn hoofd wel even omschakelen elke keer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Surpax
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06 14:42
Racemol schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:55:
[...]

Ik herken veel uit jouw verhaal en volgens mij komen de problemen bij Van Mossel neer op twee hoofdzaken:

- Ongemotiveerd en ongeïnteresseerd personeel
Het personeel lijkt niets uit zichzelf te doen en probeert klanten eerst af te wimpelen. Tijdens een middag wachten bij VM Kia Amersfoort kon ik vanuit de wachtkamer alle gesprekken bij de servicebalie volgen. De communicatie met klanten was aanvankelijk afwijzend en problemen werden niet erkend. Pas na veel moeite en zuchten werd de auto uiteindelijk toch ingepland voor service. Als klant krijg je absoluut niet het gevoel dat je welkom bent.

- Slecht georganiseerde processen
Dit blijkt uit het niet terugbellen (ik ben nog nooit door VM teruggebeld, ondanks meerdere beloftes en verzoeken) en de lange wachttijden bij het aanvragen van een offerte (weken!). We hebben zelfs een keer een auto opgehaald die nog betaald moest worden, zonder dat iemand daar iets van zei (ja, de auto is uiteindelijk betaald, maar dat terzijde).

Ik zal er in ieder geval voor zorgen dat ik bij mijn volgende auto nooit meer afhankelijk ben van een Van Mossel-dealer.

Is dat CarPlay-probleem inmiddels opgelost? 8)
tot nu toe wel maar heb het nu net een dag kunnen testen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

De Kleine Puntjes
Het Probleem Wordt Erger
Terug naar Af
Het Oplossing Blijft Uit
Conclusie

Met de aankoop (nouja, private lease)/aflevering ben ik prima geholpen, idem bij schadeherstel. Alleen jammer dat ik wel moest betalen voor een leenauto (beetje raar aangezien je verwacht dat bij PL je volledig ontzorgt wordt).
Ik had dezelfde klachten m.b.t. uitlijning als jou. Ik ben toen alleen naar VM Hengelo gegaan, een Kia dealer. Die hebben toen mijn banden opnieuw gebalanceerd. Uitlijnen moest een andere keer en werd door een externe partij gedaan (die duidelijk de zaakjes voor elkaar hadden). Probleem is daarna opgelost.
Zodra het accuniveau het toe laat zet ik het aan. Het gemiddelde verbruik wordt ook een stuk lager (je kan veel gedoseerder afremmen op de motor)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Ik vind het heerlijk rijden die OPD, ik doe niet anders. Ik laad mij Luxury standaard tot 80%, dus hij werkt eigenlijk altijd. En bij het instappen wil ik toch de lane-assist uitzetten, dus zet ik de OPD aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Heb je ooit een dag meegemaakt waarop alles leek tegen te zitten?
Ja, en dat was vandaag toen er om 08:10 een onoplettende Citroën C3 gebruiker zich achter in mijn MG4 boorde omdat hij niet op de weg aan het letten was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron6
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 10-06 21:49

De Kleine Puntjes
Het Probleem Wordt Erger
Terug naar Af
Het Oplossing Blijft Uit
Conclusie

Naar rechts trekken is heel herkenbaar! Het is uiteindelijk opgelost nadat de airbag een storing had gegeven. Klinkt raar maar dat konden ze niet oplossen. Ze hebben toen aangegeven de 'communication box' opnieuw te programmeren. Daarna was het een stuk beter, maar nog niet perfect. Opnieuw calibreren van de radar heeft de rest gedaan. Hiervoor in twee garages geweest: Purmerend ( geen aanrader wat personeel en benadering betreft, maar technisch hebben ze het goed gedaan) en Amsterdam ( heb ik al eens de rechtsbijstandsverzekeringen voor nodig gehad om een stukje garantie te krijgen, verder veel slechte ervaringen maar bij de jaarbeurt was alles opeens vriendelijk en oke).

Maar goed, het is dus vast wel op te lossen. Veel succes en hou ons op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron6
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 10-06 21:49
TFHfony schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 16:31:
[...]

Ja, en dat was vandaag toen er om 08:10 een onoplettende Citroën C3 gebruiker zich achter in mijn MG4 boorde omdat hij niet op de weg aan het letten was...
:( Balen man. Zelf goed uitgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Ron6 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 16:45:
[...]

:( Balen man. Zelf goed uitgekomen?
Ja, gelukkig met mijzelf helemaal niets aan de hand. Schade aan de auto is volgens mij hoofdzakelijk cosmetisch. Maar Van Mossel wil toch het accupakket checken voor ik er verder mee mag rijden/opnieuw opladen. Dus de auto is afgesleept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henno Keers

De Kleine Puntjes
Het Probleem Wordt Erger
Terug naar Af
Het Oplossing Blijft Uit
Conclusie

Mijn ervaring met VM Nijmegen / Oosterhout is mmwwooaa, matig. Redelijke verkoop, ongeintereseerde service.
Mijn ervaring met VM Tiel is, toen we ZS hadden, veel beter. Ik ben daar heen gegaan op advies van anderen op de ZS Facebook groep, en ja, best goede garage die naar je luistert.
Ik denk dat ik er voor de komende 4 jaar voor de beurten van de 4 daar weer heen ga. Het is iets verder, maar het is beter, met name bij lastige zaken als "software", waar de automobiel branche nog een ambivalente verhouding mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henno Keers
-tom-562 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 23:31:
[...]

Eerst even afwachten of hij daadwerkelijk een oude variant heeft. Dus @Henno Keers , heb je een achterruit wisser?
Ik zou verwachten dat alle eerste generaties nu wel 'op' zijn..
Nee geen achterruitwisser.
Het was de keus van VM: een model met ruitenwisser in grijs, wit, oranje of zwart of de Brighton blue, en snel leverbaar, zonder ruitenwisser.
Bij VM Nijmegen vertellen ze je niet wat de consequenties van die keuzes zijn, behalve dan de wisser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Henno Keers schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 21:57:
[...]

Nee geen achterruitwisser.
Het was de keus van VM: een model met ruitenwisser in grijs, wit, oranje of zwart of de Brighton blue, en snel leverbaar, zonder ruitenwisser.
Bij VM Nijmegen vertellen ze je niet wat de consequenties van die keuzes zijn, behalve dan de wisser.
Dan heb je inderdaad het oude model, dat al een lange tijd "op de plank" heeft gelegen, wat ze best hadden mogen vermelden. Er zijn nog een paar verschillen: je hebt een zwart dak in plaats van de carrosseriekleur, 17 inch velgen in plaats van 18 inch (wat sommigen als een voordeel zien), geen achterruitenwisser, geen OPD, en geen derde hoofdsteun achterin. Dat zijn, denk ik, alle verschillen. Het zijn allemaal kleine dingen, maar toch had VM dit moeten melden, want het komt niet overeen met wat er in de folder staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meacount
Racemol schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 22:07:
[...]

Dan heb je inderdaad het oude model, dat al een lange tijd "op de plank" heeft gelegen, wat ze best hadden mogen vermelden. Er zijn nog een paar verschillen: je hebt een zwart dak in plaats van de carrosseriekleur, 17 inch velgen in plaats van 18 inch (wat sommigen als een voordeel zien), geen achterruitenwisser, geen OPD, en geen derde hoofdsteun achterin. Dat zijn, denk ik, alle verschillen. Het zijn allemaal kleine dingen, maar toch had VM dit moeten melden, want het komt niet overeen met wat er in de folder staat.
Bijna goed.... je had de handgrepen achterin in het plafond nog gemist 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ik had afgelopen week dakdragers besteld, deze zijn gisteren bezorgd. Via bepakt.nl, een setje dakdragers incl. verzenden voor iets meer dan 90 euro.
Niet duur vond ik. Ik heb ze gisteren in elkaar gezet (je moest ze nog zelf afstellen omdat ze redelijk universeel zijn; als in geschikt voor een 10-tal auto's o.i.d.). Aankomend weekend ga ik ze ff monteren. Kwaliteit lijkt prima op het eerste gzicht.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Niet online
-tom-562 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 12:04:
Ik had afgelopen week dakdragers besteld, deze zijn gisteren bezorgd. Via bepakt.nl, een setje dakdragers incl. verzenden voor iets meer dan 90 euro.
Niet duur vond ik. Ik heb ze gisteren in elkaar gezet (je moest ze nog zelf afstellen omdat ze redelijk universeel zijn; als in geschikt voor een 10-tal auto's o.i.d.). Aankomend weekend ga ik ze ff monteren. Kwaliteit lijkt prima op het eerste gzicht.
Ben benieuwd naar je ervaring. Zowel de kwaliteit van de dragers als je bereik met een dakkoffer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-06 08:40
deathmonkey schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 12:06:
[...]

Ben benieuwd naar je ervaring. Zowel de kwaliteit van de dragers als je bereik met een dakkoffer.
Heb hier een thule wingbar edge. De dakdragers laat ik regelmatig voor een wat langere tijd zitten. Er is vast een verschil in range met of zonder, maar is voor mij niet merkbaar. Met de thule motion xt erbij moet je denken aan 10% tot 15% minder range bij 100kmh.
Pagina: 1 ... 52 ... 66 Laatste