Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrelt
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 09:22:
[...]

Jeroen zijn oplossing geprobeerd?
In UK is de oplossing de transport code, in het hidden menu, van PP (=transport) op P te zetten. Bij mij stond hij al op P. Het bleek een kwestie vd auto opnieuw registreren via de app. Best gedoe en is de 2e keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garrelt schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 17:49:
[...]

In UK is de oplossing de transport code, in het hidden menu, van PP (=transport) op P te zetten. Bij mij stond hij al op P. Het bleek een kwestie vd auto opnieuw registreren via de app. Best gedoe en is de 2e keer.
Bedoel je 2e keer zelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrelt
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 12:39:
[...]

Bedoel je 2e keer zelfde probleem?
Yep en dat opnieuw verbinden met de app lukt pas na meerdere pogingen cq dagen. De 1e onderhouds beurt is in juli, dus dit komt bij de overige verbeter punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-08 10:22
Erg onhandig: hier gaat ons passagiersraam niet meer open of dicht: hij staat nu op een kier. Anwb was al even wezen kijken, maar is nu even dichtgemaakt met tape. Iemand dit eerder gehad? Anders maar naar de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badname2
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-08 13:05
Nou heb ik in de MG4 saga toch wel een heel apart niet technologisch probleem: MIEREN.

Ergens geparkeerd en bij thuiskomst gemerkt dat de auto van buiten onder de mieren zat. Wasstraat, nogsteeds mieren. Alle naden en onder de motorkap gekeken. Niks te vinden.

Volgende dag weer mieren! Zelfs bij gebruik andere parkeerplek ipv mn eigen oprit.

Ze lijken ergens verstopt te zitten en soms naar buiten te komen. Binnen in het interieur zitten ze niet.

Nu maar op de voorruit een mierendoosje geplaatst, en ja hoor ze eten er nu van. Waar zouden ze in de auto verstopt kunnen zitten?

Zou het kwaad kunnen qua electra oid?

[ Voor 4% gewijzigd door Badname2 op 22-06-2024 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Badname2 schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 16:11:
Nou heb ik in de MG4 saga toch wel een heel apart niet technologisch probleem: MIEREN.

Ergens geparkeerd en bij thuiskomst gemerkt dat de auto van buiten onder de mieren zat. Wasstraat, nogsteeds mieren. Alle naden en onder de motorkap gekeken. Niks te vinden.

Volgende dag weer mieren! Zelfs bij gebruik andere parkeerplek ipv mn eigen oprit.

Ze lijken ergens verstopt te zitten en soms naar buiten te komen. Binnen in het interieur zitten ze niet.

Nu maar op de voorruit een mierendoosje geplaatst, en ja hoor ze eten er nu van. Waar zouden ze in de auto verstopt kunnen zitten?

Zou het kwaad kunnen qua electra oid?
Denk het niet. Kijk eens onder de binnenbekleding, en in de kofferbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badname2
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 17:13:
[...]

Denk het niet. Kijk eens onder de binnenbekleding, en in de kofferbak.
Ze lijken uit het rooster net onder de moterkap / na de ruitenwissers randje te komen. Wat zit daaronder?

Update* ik heb echt geen idee waar ze vandaan komen. Ze zitten buiten op de auto, soms in de naadjes. Als ik motorkap, achterklept open zie ik ze nergens vandaan komen. Per dag zijn het er stuk of 20. Wordt er helemaal gek van.

Ik heb nu lavendel overal op en rondom de auto gestrooid.

Bij de ruitenwissers lokdoosjes.

Morgen mierenspray halen en de banden en plastic rondom de ruitenwissers onderspuiten.

Fingers crossed.

[ Voor 42% gewijzigd door Badname2 op 22-06-2024 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Badname2 schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 21:16:
[...]

Ze lijken uit het rooster net onder de moterkap / na de ruitenwissers randje te komen. Wat zit daaronder?
Dan zitten ze ergens in de buurt van het buizensysteem van de ventilatie lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 02-08 11:12
Ik heb een bijzonder incident gehad gisteren.

Tijdens het aftemmen voor een verkerslicht gebeuren in een zeer korte tijd het volgende : Mijn remkracht viel weg, de ABS leek in te schakelen, het rempedaal had ineens minder tegendruk. Er kwam een melding die ik niet kom lezen (want was meteen weer weg), en de HV batterij schakelde uit!

Dit was niet bepaald een fijne ervaring! Alsof de auto doorschoot tijdens het remmen.

De HV batterij zat ver vol, ik denk dat het regeneratief vermogen niet weg kon, en dat de auto daarom zo reageerde. Ik heb het vermoede dat de regenratie ook wel erg sterk was voor een 100% lading. Ik denk dat dit is sinds mijn laatste updates. Iemand ooit eerder iets dergelijks ervaren?

(Overigens heb ik sowieso sinds de updates de situatie dat de LKA mij haast structureel elke afrit op drukt, lijkt echt veel erger dan voorheen)

[ Voor 9% gewijzigd door 1234567y op 23-06-2024 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbraamse
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 02-08 10:32
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 23:28:
[...]

Dan zitten ze ergens in de buurt van het buizensysteem van de ventilatie lijkt mij.
Mieren komen af op zoetigheid, ligt er ergens iets als snoep o.i.d.
Heb je misschien ooit limonade gemorst?
Als de zoetigheid weg is, dan zullen de mieren ook verdwijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1234567y schreef op zondag 23 juni 2024 @ 08:52:

Tijdens het aftemmen voor een verkerslicht gebeuren in een zeer korte tijd het volgende : Mijn remkracht viel weg, de ABS leek in te schakelen, het rempedaal had ineens minder tegendruk. Er kwam een melding die ik niet kom lezen (want was meteen weer weg), en de HV batterij schakelde uit!

Dit was niet bepaald een fijne ervaring! Alsof de auto doorschoot tijdens het remmen.

De HV batterij zat ver vol, ik denk dat het regeneratief vermogen niet weg kon, en dat de auto daarom zo reageerde. Ik heb het vermoede dat de regenratie ook wel erg sterk was voor een 100% lading. Ik denk dat dit is sinds mijn laatste updates. Iemand ooit eerder iets dergelijks ervaren?

(Overigens heb ik sowieso sinds de updates de situatie dat de LKA mij haast structureel elke afrit op drukt, lijkt echt veel erger dan voorheen)
Dus jij zegt dat de batterij 100% geladen was? Hanteerde jij direkt zelf het rempedaal of liet je eerst gas los en trapte jij daarna zelf op de rem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets anders. Er staat poll uit op initiatief van leden van 'het franse mg4' forum:https://s.42l.fr/mg4Vote

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:32

-tom-562

Oliesjeik

Heeft iemand al andere ruitenwissers geprobeerd? Ik vond ze eerst wel prima maar nu na 6000km vind ik de standaard wissers toch wel tegenvallen.
Ik wil ze eigenlijk vervangen voor Bosch Flatblades. Sluiten die mooi aan op de wisserarmen? Ik heb er een hekel aan als de aansluiting qua vorm net iets anders is

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:18
-tom-562 schreef op zondag 23 juni 2024 @ 13:09:
Heeft iemand al andere ruitenwissers geprobeerd? Ik vond ze eerst wel prima maar nu na 6000km vind ik de standaard wissers toch wel tegenvallen.
Ik wil ze eigenlijk vervangen voor Bosch Flatblades. Sluiten die mooi aan op de wisserarmen? Ik heb er een hekel aan als de aansluiting qua vorm net iets anders is
Geen ervaring mee op de mg. Wel benieuwd waarom ze niet meer voldoen. Hier na 9k eigenlijk nog steeds prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
STIMPPYYY schreef op zondag 23 juni 2024 @ 18:31:
[...]

Geen ervaring mee op de mg. Wel benieuwd waarom ze niet meer voldoen. Hier na 9k eigenlijk nog steeds prima.
Hier vind ik ze vanaf het begin af aan al matig. Best veel strepen. Niet zo erg dat ik ze wil vervangen maar die van mijn BMW en die van Bosch zijn duidelijk beter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Idd, ze zijn best luid en vegen niet super mooi schoon. Bij onze 2e auto heb ik Bosch Flatblades en bij mijn vorige auto's ook altijd. Die zijn een stuk beter

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:29
-tom-562 schreef op zondag 23 juni 2024 @ 18:47:
Idd, ze zijn best luid en vegen niet super mooi schoon. Bij onze 2e auto heb ik Bosch Flatblades en bij mijn vorige auto's ook altijd. Die zijn een stuk beter
Heb ze direct na aankoop vervangen door Bosch en het pollen filter is echt een aanfluiting, dat is een stukje rijstpapier zo dun. Ook een bosch filter in gedaan met ultafijnstof filtering. Voor je gezondheid en veiligheid kan ik dat iedereen aanraden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vaevictis_
STIMPPYYY schreef op zondag 23 juni 2024 @ 18:31:
[...]

Wat helpt is ruitenwissers omhoog zetten (auto uit vanuit de auto en dan ruitenwisserhendel 1x omlaag). Met WD40 ruitenwissers schoonmaken met schone doek zolang tot er geen vuil meer af komt. Daarna ruiten heel goed schoonmaken. Ik gooi zelf ook nog van vloeistof in de auto waarbij de regen er zo vanaf loopt. Echt nooit meer strepen of herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ik herken deze klachten dan weer niet eerlijk gezegd. Wissen hier niet anders dan Bosch wissers.

Filter is inderdaad wel matig. Ruikt echt alles in de auto

Gisteren trouwens in een nieuwe Skoda Kamiq gezeten. Die is toch wel beduidend minder verfijnt afgeveerd dan de MG4. Voelt en stuurt als een log slachschip. Dat voor een relatief ‘kleine’ auto. Hebben ze bij MG toch wel heel erg goed voor elkaar.
Ruimte binnen is volgens mij redelijk gelijk.

[ Voor 48% gewijzigd door STIMPPYYY op 23-06-2024 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Niet online
Vaevictis_ schreef op zondag 23 juni 2024 @ 18:53:
[...]

Heb ze direct na aankoop vervangen door Bosch en het pollen filter is echt een aanfluiting, dat is een stukje rijstpapier zo dun. Ook een bosch filter in gedaan met ultafijnstof filtering. Voor je gezondheid en veiligheid kan ik dat iedereen aanraden.
Welk filter heb je gehaald en is deze eenvoudig te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
deathmonkey schreef op zondag 23 juni 2024 @ 19:07:
[...]

Ja staat hier in dit topic heb een filter voor een id3. Als je de zijkant van het orginele filter met een hobbymes eraf haalt past het precies erin zonder speling.

Binnen 1min. Te vervangen via de motorkap.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:38
Vandaag voor het eerst bij Tesla Supercharger Maastricht snelgeladen met mijn MG4 comfort. Kwam met zo’n 48% batterij aan. Koppelen ging snel, achteruit inparkeren duurde mij veel langer :+. Nagenoeg direct kwam er zo’n 115-120 kW binnen. Boven de 60% ging dit naar 65 kW. 18 minuten verder was ik op 83% en was het tijd om te gaan rijden.

Een prima ervaring met het laden bij Tesla.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
Verwijderd schreef op zondag 23 juni 2024 @ 10:04:
[...]

Dus jij zegt dat de batterij 100% geladen was? Hanteerde jij direkt zelf het rempedaal of liet je eerst gas los en trapte jij daarna zelf op de rem?
Ja, tegen de 100% aan (ongeveer 10 kilometer gereden na het laden).

Ik was redelijk fors aan het remmen, dus rempedaal, maar zeker geen noodrem. Ineens verslapte het rempedaal, de remkracht nam af, meldingen, HV batterij uit. ABS leek in te komen. Absoluut geen grappige situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 05-01 10:16

Iets soortgelijks heb ik wel gehad met mijn vorige auto, dat bleek te wijten aan een steile drempel in de straat. Tijdens het remmen was er daardoor kort geen tegendruk meer en werden alle remsystemen eerst geactiveerd, daarna uitgeschakeld en was er geen rembekrachtiging etc. meer. Ik heb dat een paar keer meegemaakt, en telkens bij een scherpe drempel. Garage kon geen foutmeldingen vinden.
Ik zou sowieso even langsrijden om de boel te laten uitlezen, als er wel foutmeldingen staan moet dat worden opgelost, indien niet gaan ze ook niets doen, want er is immers niets mis :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron6
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 01-08 23:05
Pjetrof schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:14:
[...]

Kan je zelf de ACC aanzetten of bijvoorbeeld de towing mode weer uitzetten? Ik zou natuurlijk ook zelf eens de fietsendrager kunnen monteren om het te testen, maar ervaringen zijn natuurlijk ook heel welkom _/-\o_
Ja, beide kan ik bevestigen (bij mijn auto natuurlijk). Als ik de aanhanger modus uit zet, dan staan nagenoeg alle systemen uit. Die moet je dan weer via het menu aanzetten naar wens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjetrof
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-08 08:56
Ron6 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 16:51:
[...]

Ja, beide kan ik bevestigen (bij mijn auto natuurlijk). Als ik de aanhanger modus uit zet, dan staan nagenoeg alle systemen uit. Die moet je dan weer via het menu aanzetten naar wens.
Top! Heel goed om te weten. Over een paar weken naar Schwarzwald en zonder ACC wordt het toch wat vervelender rijden. Bedankt voor de reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1234567y schreef op maandag 24 juni 2024 @ 12:04:
[...]

Ja, tegen de 100% aan (ongeveer 10 kilometer gereden na het laden).

Ik was redelijk fors aan het remmen, dus rempedaal, maar zeker geen noodrem. Ineens verslapte het rempedaal, de remkracht nam af, meldingen, HV batterij uit. ABS leek in te komen. Absoluut geen grappige situatie.
Nog niet meegemaakt. Gelukkig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badname2
deathmonkey schreef op zondag 23 juni 2024 @ 19:07:
[...]

zoek in dit topic op filter, ik heb wat fotos geupload van de bosch filter installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badname2
De mieren zijn na 3 dagen eindelijk weg! Overal op en rondom de auto heb ik lavendel verspreid. Vinden ze niet zo lekker ruiken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• savale
savale schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 13:46:
Erg onhandig: hier gaat ons passagiersraam niet meer open of dicht: hij staat nu op een kier. Anwb was al even wezen kijken, maar is nu even dichtgemaakt met tape. Iemand dit eerder gehad? Anders maar naar de garage.
Tip van een monteur: met sleutel 10 de minpool van de 12v accu even 5 minuten los en de auto moet je afsluiten zodat ie uit gaat. 12v accu er weer op en het raam werkte weer hier. Je moet daarna wel alle ramen even helemaal open en dicht doen om te initialiseren. Ook dan even een stukje gaan rijden om alle systemen weer te resetten en alle foutmeldingen te resetten.
Sleutel 10 maar voor de zekerheid in het dashbord kastje gelegd. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-08 10:49

Dit is toch wel erg schrikken, zo tijdens het remmen. Het lijkt inderdaad aannemelijk dat de stroom tijdens regenereren niet afgegeven kon worden aan de HV batterij en hierdoor een noodsysteem / afsluiting in werking is getreden. Dit is op zich "logisch", maar het is natuurlijk zeer kwalijk en gevaarlijk dat dit tijdens het rijden kan gebeuren. Hoe heb je alles weer aan de praat gekregen?

Ik ga ervan uit dat dit incident als fout in het systeem geregistreerd moet zijn, dus ik ben benieuwd wat de dealer hiervan vindt. Heb je al contact gehad of plannen gemaakt om met de dealer te praten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_

Wow dit is heftig en mag nooit gebeuren. Heb je een melding gemaakt bij MG? Als ze dit niet onderzoeken zou ik (ook) een melding bij de RDW maken want dit is levensgevaarlijk. Ik zou me ook doodschrikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zephyr_blues
savale schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:28:
[...]

Tip van een monteur: met sleutel 10 de minpool van de 12v accu even 5 minuten los en de auto moet je afsluiten zodat ie uit gaat. 12v accu er weer op en het raam werkte weer hier. Je moet daarna wel alle ramen even helemaal open en dicht doen om te initialiseren. Ook dan even een stukje gaan rijden om alle systemen weer te resetten en alle foutmeldingen te resetten.
In mijn 20 jaar oude Italiaan reed ik idd rond met een sleutel 10. Als eerbetoon is die meegegaan in de verschrotter :D Het is toch wel treurig als je dat in een auto van nog geen jaar ook al moet doen.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17:15
Heinemancp schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 10:25:
[...]

Er is een verstopt menu. Zie een van mijn eerdere posts. Maar hierin staat het ook: entertainment version 5x klikken, dan krijg je een popup en moet je die pin code invullen uit plaatje hieronder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-MISIEQG7dJEYbhLmC5g1WzIegM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Z4X7GZbBocT1HpfttULfWD1u.png?f=user_large

Als update:
Na het uitlezen van de auto maandag, nog niets gehoord verder. Ben dus benieuwd wanneer ik weer iets hoor...
Hier van de MG4 Lux 2023 model inmiddels eindelijk de 1 jaar beurt gehad in Amsterdam met alle mogelijke updates. Vrijdagochtend om 0800 gebracht, maandagmiddag kunnen ophalen. Wel een mooie leenauto gekregen (Kia Nero).

LKA lijkt inderdaad een stuk milder te zijn. Erg fijn is de ACC update die ook veel beter is.
Dat de voorcamera aan gaat als je 'm in Drive zet is zeker een goeie toevoeging. Ook de grote AC knoppen en de bovenbalk tijdens Android Auto zijn erg prettig.

Helaas niet het snelmenu waarin de LKA uitgezet kan worden. Dat is het enige wat ik mis.

Naar jouw goeie voorbeeld hier een eigen changelog:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d7zRHuQkPwyiQ8oA2v8iwjgJpWU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0UU2xJfDE6hYeRx9X9SX2C7P.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• savale
zephyr_blues schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:13:
[...]

In mijn 20 jaar oude Italiaan reed ik idd rond met een sleutel 10. Als eerbetoon is die meegegaan in de verschrotter :D Het is toch wel treurig als je dat in een auto van nog geen jaar ook al moet doen.... 8)7
Hopelijk niet meer nodig, maar vooral rond de vakantietijd kan het erg onhandig zijn als je raam een tijdje open blijft staan, dus sleutel 10 voorlopig maar mee. Ik had het passagiersraam een tijdje op een kier staan en vergeten dicht te doen. Vervolgens werkte hij niet meer. Lijkt me een firmware issue...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

En stuuruitslag naar uitersten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robonus schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:53:
[...]

Hier van de MG4 Lux 2023 model inmiddels eindelijk de 1 jaar beurt gehad in Amsterdam met alle mogelijke updates. Vrijdagochtend om 0800 gebracht, maandagmiddag kunnen ophalen. Wel een mooie leenauto gekregen (Kia Nero).

LKA lijkt inderdaad een stuk milder te zijn. Erg fijn is de ACC update die ook veel beter is.
Dat de voorcamera aan gaat als je 'm in Drive zet is zeker een goeie toevoeging. Ook de grote AC knoppen en de bovenbalk tijdens Android Auto zijn erg prettig.

Helaas niet het snelmenu waarin de LKA uitgezet kan worden. Dat is het enige wat ik mis.

Naar jouw goeie voorbeeld hier een eigen changelog:

[Afbeelding]
Ook r46: bij mij blijft of het A/C scherm hangen als ik ga rijden, of de juist de camera. Leuk hoor die voorwaarts gerichte camera. Maar bij 50 kmh kijk ik echt wel zelf door de voorruit.... B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
Net bij het filerijden bij knooppunt Hooipolder had ik even een schrikmomentje. Ik stond met ACC (zonder TJA). Tot nu toe altijd goed gegaan. Doorgaans met dat stomme stoplicht daar is het langzaamrijdend verkeer met korte stopmomenten, echter stonden we vandaag iets langer stil. Opeens begon mijn auto gewoon (langzaam) te rijden terwijl het verkeer voor nog stil stond? Ik kon gelukkig op tijd op de rem stappen maar hij ging echt aanstalten maken om een ontmoeting te hebben met de Tesla voor mij.

Ik weet nou niet of ik hier een software glitch te pakken had of dat ik gewoon te onoplettend was.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Denizz schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 17:54:
Net bij het filerijden bij knooppunt Hooipolder had ik even een schrikmomentje. Ik stond met ACC (zonder TJA). Tot nu toe altijd goed gegaan. Doorgaans met dat stomme stoplicht daar is het langzaamrijdend verkeer met korte stopmomenten, echter stonden we vandaag iets langer stil. Opeens begon mijn auto gewoon (langzaam) te rijden terwijl het verkeer voor nog stil stond? Ik kon gelukkig op tijd op de rem stappen maar hij ging echt aanstalten maken om een ontmoeting te hebben met de Tesla voor mij.

Ik weet nou niet of ik hier een software glitch te pakken had of dat ik gewoon te onoplettend was.
Heb ik recent ook een keer gehad. Liet auto-hold los na tijdje stilstaan op dezelfde plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Ik heb het wel eens als hij niet echt op autohold staat maar dat het lijkt alsof het wel zo is omdat je iets op een helling staat. Dit duurt meestal maar een paar seconden en dat begint de auto toch met rijden dus geen idee of dat hier ook aan de hand was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
Ik heb volgens mij auto-hold niet aanstaan, ik was tot vandaag in de verwachting dat ook ACC hem vast bleef houden in de file tot hij weer verder kan. Allicht zit daar mijn probleem dan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denizz schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 17:54:

Heb je gecheckt of ACC aan stond?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Denizz schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 18:27:
Ik heb volgens mij auto-hold niet aanstaan, ik was tot vandaag in de verwachting dat ook ACC hem vast bleef houden in de file tot hij weer verder kan. Allicht zit daar mijn probleem dan. :+
Dat zou hij ook moeten doen. Hij gaat alleen niet verder als je te lang stil staat. Dan moet je zelf even het stroompedaal indrukken.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2024 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Denizz schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 18:27:
Aha!

Wellicht heb je ACC per ongeluk uit gezet via de knop aan het stuur? Dan staat hij natuurlijk ineens gewoon in drive en zal hij langzaam gaan rijden. Denk dat er zoiets aan de hand geweest moet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zephyr_blues
[...]

Na alle tips nog maar een dan, zet ook je portier open / verzeker jezelf dat je sleutel / telefoon bij de hand hebt, dus niet in de auto. Auto kan in het slot springen en blijven bij ontkoppelen 12V accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer inconsistentie tusen app en instelling in de auto.
Ik hing de auto aan de laadpaal met de 90% instelling. Toen ik binnen was wilde ik toch 100% (maandelijks onderhoud). Dus ik stelde in de app het laden op 100%. Krijg een bevestiging dus moet goed gaan.
Kom ik bij de auto de vandaag: 89%. Ook vreemd... maar ik checkte de instellingen in de auto en ja hoor: 90%. Je kunt dus niet op de app vertrouwen bij het laden.
Ik heb dit 1 keer eerder gehad maar ik vertrouwde mijzelf niet. Zou wel iets fout gedaan hebben. Maar na vandaag weet ik wel beter. 'Confirm' zegt niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Pjetrof schreef op maandag 24 juni 2024 @ 18:45:
[...]

Top! Heel goed om te weten. Over een paar weken naar Schwarzwald en zonder ACC wordt het toch wat vervelender rijden. Bedankt voor de reactie :)
Meen je dat nu?
Ik vind de ACC op de snelweg echt onbruikbaar. Hij gaat veel te vroeg afstand houden en je moet veel te vroeg al van baan wisselen.
Snelheid verminderen in flauwe bochten is ook best irritant

Op 80 en 100 wegen gaat het best ok, al kan hij de snelheid niet constant houden als je een auto volgt
Ook als die voorligger constante snelheid rijdt.

Meestal begin ik na een poosje maar weer zelf te rijden ipv ACC.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Oxellaar schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 22:21:
[...]

Meen je dat nu?
Ik vind de ACC op de snelweg echt onbruikbaar. Hij gaat veel te vroeg afstand houden en je moet veel te vroeg al van baan wisselen.

Op 80 en 100 wegen gaat het best ok, al kan hij de snelheid niet constant houden als je een auto volgt

Dan mis je toch een update. Snelheid minderen in bochten is al een tijdje geleden opgelost.
Wat betreft te grote/te vroeg afstand: stel de laagste afstand in. Met de laatste updates onthoudt de auto deze instelling.

Wel ben ik het met je eens dat je bij een beetje druk verkeer al snel zelfs op de kortste afstand te snel in de remmen gaat. Dit helpt totaal niet bij het vloeiend rijden. Bij mij komt er nog bij dat hij blijft inhouden terwijl de auto al 'ziet' dat ik op andere rijbaan zit dan dan het voertuig dat ik inhaal.....
In het algemeen vind ik dat de ACC software traag reageert op sensor informatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pjetrof
Oxellaar schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 22:21:
[...]

Meen je dat nu?

De kortste afstand instellen op de snelweg helpt mij altijd enorm. Je zou zelfs kunnen stellen dat 1 streepje voor de voorligger haast voelt als bumperkleven.

Voordat ik updates heb gehad was het als volgt:
1. afremmen in bochten, wat super vervelend is.
2. vroeg afremmen. Zeker wanneer je harder dan 100km/h rijdt en er een vrachtwagen voor je rijdt.
3. Schokkerig remmen bij drukte op de snelweg. Wanneer je naar je power output kijkt gaat het vaak van 10% naar 0% en gelijk naar -20% om vervolgens weer gelijk naar 50% te gaan want er is immers weer genoeg ruimte.

Na de updates
1. Wil je afremmen in bochten? Zet je ACC maar uit. Echt top! (niet als je het mijn vriendin vraagt, die moet ineens weer zelf dingen doen).
2. Kom je te dichtbij een voorligger, de auto gaat remmen en houdt het remmen/regenereren veel langer aan, maar je gaat nu van 10% naar 0% en als je dan toch moet remmen ga je veel minder hard de min in EN het regenereren gaat veel subtieler terug naar 0%. Dit voelt veel prettiger, want de overgang is subtiel en niet dat schokkerige. Wanneer je eenmaal in het treintje rijdt is de auto veel beter in het achterwege laten van het regenererend remmen. Mensen die zonder ACC voor je rijden, daar kan de auto helaas nog niet helemaal mee overweg, maar daar werd ik al gek van toen ik enkel CC had. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 16:21:
[...]

Ook r46: bij mij blijft of het A/C scherm hangen als ik ga rijden, of de juist de camera. Leuk hoor die voorwaarts gerichte camera. Maar bij 50 kmh kijk ik echt wel zelf door de voorruit.... B)
Bij krapjes file parkeren vind ik het wel handig dat ie na reverse in drive te zetten de frontcamera aan gaat, zodat je ziet hoe dicht je op de auto/boom voor je zit.

Wat ook verbetering is, is dat als je achteruit rijdt, je nu ook met een tik op het scherm je zijkant kan bekijken. Bij inparkeren met hoge stoepranden is dat erg handig. Voor de update bleef hij dan stug de achtercamera laten zien, ookal drukte je op de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robonus schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:07:
[...]

Bij krapjes file parkeren vind ik het wel handig dat ie na reverse in drive te zetten de frontcamera aan gaat, zodat je ziet hoe dicht je op de auto/boom voor je zit.

Wat ook verbetering is, is dat als je achteruit rijdt, je nu ook met een tik op het scherm je zijkant kan bekijken. Bij inparkeren met hoge stoepranden is dat erg handig. Voor de update bleef hij dan stug de achtercamera laten zien, ookal drukte je op de zijkant.
Allemaal eens. Maar hij moet op tijd weer uitgaan. Idem voor A/C scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud1234821
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-06 10:17
Meer mensen last van 'raar gedrag' van de MG4 met deze warme dagen? Normaal geeft rempedaal tegendruk bij starten auto, maar nu 2x gehad dat die tegendruk wegviel en pedaal doorschoot tot op de bodem. Vervolgens na starten (Drive mode) werkt het rempedaal wel weer als gebruikelijk. Tijdens dit proces wat 'klonk'-geluiden ergens uit de auto.

Gisteren ook na instappen foutmeldingen van alle rijhulpsystemen, en het lukte niet om de auto in Drive mode te zetten. Na uitstappen, auto afsluiten en vervolgens weer instappen werkte alles weer normaal.

Wellicht zijn die foutmeldingen veroorzaakt door de app; 'A/C aan' voordat ik instapte, vervolgens paar meter gereden, auto op slot dus A/C uit, via app vervolgens 'A/C uit' verstuurd (app was nog niet ververst dus dacht dat A/C nog aan stond) en direct daarna A/C weer aan. Foutmeldingen ontstonden toen ik paar minuten later weer instapte.

Maar eerder (in afgelopen 7 maanden) ook al 2x keer gehad dat alle intelligente rijhulpsystemen tijdens het rijden uitvielen, en een andere keer dat na enkele dagen stilstand het bestuurdersscherm niet meer werkte (pechhulp gebeld aangezien je zonder snelheidsmeter niet mag rijden; na eventjes loskoppelen van 12V-accu en initialiseren van alle systemen door klein stukje te rijden werkte alles weer).

Ook tijdens 80-90% van alle ritten storingsmeldingen van het eCall-systeem, dus vraag me af of alle electronica wel helemaal in orde is. Diverse malen mail aan VM gestuurd over deze problemen maar nooit enige reactie ontvangen, dus wacht maar even de eerste servicebeurt (tegen het einde van het jaar) af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zephyr_blues
ruud1234821 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 12:35:
Meer mensen last van 'raar gedrag' van de MG4 met deze warme dagen? Normaal geeft rempedaal tegendruk bij starten auto, maar nu 2x gehad dat die tegendruk wegviel en pedaal doorschoot tot op de bodem. Vervolgens na starten (Drive mode) werkt het rempedaal wel weer als gebruikelijk. Tijdens dit proces wat 'klonk'-geluiden ergens uit de auto.

Gisteren ook na instappen foutmeldingen van alle rijhulpsystemen, en het lukte niet om de auto in Drive mode te zetten. Na uitstappen, auto afsluiten en vervolgens weer instappen werkte alles weer normaal.

Wellicht zijn die foutmeldingen veroorzaakt door de app; 'A/C aan' voordat ik instapte, vervolgens paar meter gereden, auto op slot dus A/C uit, via app vervolgens 'A/C uit' verstuurd (app was nog niet ververst dus dacht dat A/C nog aan stond) en direct daarna A/C weer aan. Foutmeldingen ontstonden toen ik paar minuten later weer instapte.

Maar eerder (in afgelopen 7 maanden) ook al 2x keer gehad dat alle intelligente rijhulpsystemen tijdens het rijden uitvielen, en een andere keer dat na enkele dagen stilstand het bestuurdersscherm niet meer werkte (pechhulp gebeld aangezien je zonder snelheidsmeter niet mag rijden; na eventjes loskoppelen van 12V-accu en initialiseren van alle systemen door klein stukje te rijden werkte alles weer).

Ook tijdens 80-90% van alle ritten storingsmeldingen van het eCall-systeem, dus vraag me af of alle electronica wel helemaal in orde is. Diverse malen mail aan VM gestuurd over deze problemen maar nooit enige reactie ontvangen, dus wacht maar even de eerste servicebeurt (tegen het einde van het jaar) af.
Ik herken dit allemaal niet, en ook hier in de forumthread dergelijke klachten niet gehoord. Ik zou dus zeker even langsgaan by een dealer om op zijn minst foutcodes te laten uitlezen en te kijken of er software updates zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ik ook niet. Wel 1x gehad dat de auto niet wilde starten met allerlei foutmeldingen. Inderdaad in- en uitstappen en het werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:00:
[...]

Allemaal eens. Maar hij moet op tijd weer uitgaan. Idem voor A/C scherm.
Als ie bij jou te lang aan blijft staan (snelheden > 15 km/h) klinkt dat als een foute instelling van de garage. Bij mij gaat de camera rond de 10km/h á 15 km/h gewoon weer uit naar het hoofdscherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
zephyr_blues schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 13:09:
[...]

Ik herken dit allemaal niet, en ook hier in de forumthread dergelijke klachten niet gehoord. Ik zou dus zeker even langsgaan by een dealer om op zijn minst foutcodes te laten uitlezen en te kijken of er software updates zijn
Nou Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/whJW2PdQNU7rliaCgb0vTi6nuv8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OYMphbOcAxlQGBo2ceg9kJHS.jpg?f=fotoalbum_largeik wel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racemol

Ik heb dit probleem nu 2x gehad en beide keren was het erg warm. Begin van de lente 1x toen ik in de volle zon bij een supermarkt geparkeerd stond. Bij het instappen kreeg ik voor geloof ik alle systemen een storing en wilde de auto niet in drive-modus. Uitstappen, op slot doen en weer terug instappen heeft dit toen opgelost.

En gister had ik dit weer toen ik bij mijn werk weg wilde rijden. Hier had ik toevallig ook vooraf via de app de koeling alvast aan gezet. Of dit er wat mee te maken heb weet ik niet, want de vorige keer dat ik dit had was ik niet aan de app geweest.

Gevoelsmatig heeft het inderdaad met de warmte te maken meer helemaal zeker ben ik hier niet van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul van Druten
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 15:57

Klopt die foutmeldingen veroorzaakt door de app; 'A/C aan'

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Het enige wat ik nu soms heb is dat als ik in de auto stap, ik een melding krijg dat de buitentemperatuur te laag is met de vraag of de """"""""""intelligente"""""""""" batterijverwarming aan moet :') (het is 30 graden buiten...0

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Garrelt
  • Niet online

Nee behalve de E-Call storing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zephyr_blues
-tom-562 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 14:42:
Het enige wat ik nu soms heb is dat als ik in de auto stap, ik een melding krijg dat de buitentemperatuur te laag is met de vraag of de """"""""""intelligente"""""""""" batterijverwarming aan moet :') (het is 30 graden buiten...0
Jaaaa... da's mijn favoriete :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngridStorm
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 28-08-2024
Ik ben net weggereden bij MG garage in Amsterdam met een leenauto, dat ging allemaal prima. Ik kom thuis, parkeer en wil hem even later aan de fam laten zien en hij wil niet meer in Drive of Achteruit. Heb al van alles geprobeerd, ook uitstappen, op slot en opnieuw instappen, maar niks helpt. Deze auto is helaas niet bekend bij pechhulp, dus die komen niet. Iemand nog tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
IngridStorm schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 20:25:
Ik ben net weggereden bij MG garage in Amsterdam met een leenauto, dat ging allemaal prima. Ik kom thuis, parkeer en wil hem even later aan de fam laten zien en hij wil niet meer in Drive of Achteruit. Heb al van alles geprobeerd, ook uitstappen, op slot en opnieuw instappen, maar niks helpt. Deze auto is helaas niet bekend bij pechhulp, dus die komen niet. Iemand nog tips?
Wat voor leenauto is het? Al geprobeerd om de 12V accu los te halen? Zwarte contact.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Dit heb ik heel vaak, zo vaak dat het volgens mij gewoon zo hoort.
Het pedaal schiet niet helemaal naar de bodem, maar je voelt duidelijk de weerstand veranderen.

Volgens mij start hij dan de rembekrachtiger.
Bij een verbrandingsmotor is dat ook bij het starten van de motor dat het gevoel in het pedaal veranderd.

Het viel bij mij niet als vreemd op eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjetrof
Ik was even door de instellingen aan het kijken bij de navigatie van de auto zelf, aangezien ik laatst de eerste servicebeurt heb gehad en zag dat de kaart versie was geüpdatet.

Zit dit er al heel lang in, of is dit nieuw?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N2AwG_Vwxz6nyVBfewa53D8Uq_o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S0V63nSBBpyK7t1dt0GJfuOl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngridStorm
Het is een MG4, de standaardversie. Nee die accu heb ik niet geprobeerd, dat durf ik niet. Zou ook niet weten waar ik precies aan moet zitten. Ga straks de dealer maar bellen over de hulpdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngridStorm
Vaevictis_ schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 20:45:
[...]

Wat voor leenauto is het? Al geprobeerd om de 12V accu los te halen? Zwarte contact.
Het is een MG4, de standaardversie. Nee die accu heb ik niet geprobeerd, dat durf ik niet. Zou ook niet weten waar ik precies aan moet zitten. Ga straks de dealer maar bellen over de hulpdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
IngridStorm schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 07:38:
Heb je het rempedaal een aantal keer ingedrukt totdat de auto in de "ready" status staat? En dan houd je vervolgens het rempedaal ingedrukt voor het positioneren van de ronde knop in de Drive modus. Kans is groot dat je dit allemaal gedaan hebt maar even voor de zekerheid 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
Racemol schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 08:02:
[...]

Heb je het rempedaal een aantal keer ingedrukt totdat de auto in de "ready" status staat? En dan houd je vervolgens het rempedaal ingedrukt voor het positioneren van de ronde knop in de Drive modus. Kans is groot dat je dit allemaal gedaan hebt maar even voor de zekerheid 8)
Als dat niet werkt zou ik echt de 12V accu loshalen is echt heel simpel, en is een fix die voor alle auto's gebruikt kan worden. Motorkap open, met steeksleutel 10 de zwarte pool los maken 30 sec. en weer aansluiten. Ben zeker dat het daarna is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngridStorm
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dx7kA3jvc65XzJLnR5tfkkTaVvg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JSqG46SEbAJ9YrSsT1LfXNho.jpg?f=fotoalbum_large

We hebben de bovenste pool losgemaakt. Dat is hem toch?
Hij diet het nog steeds niet. Geeft allerlei meldingen zoals storing stabiliteitsregeling, raadpleeg handleiding en dan komen er nog een stuk of 6 meldingen achteraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngridStorm
IngridStorm schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 09:59:
[Afbeelding]

Hij diet het nog steeds niet. Geeft allerlei meldingen zoals storing stabiliteitsregeling, raadpleeg handleiding en dan komen er nog een stuk of 6 meldingen achteraan
dus niet die onder dat rode kapje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IngridStorm
[...]
dus niet die onder dat rode kapje
ik ben nog niet zo handig met reageren op reacties, maar ben wel blij dat jullie meedenken 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thien
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-08 11:39
Heb je de deur wel dicht gedaan anders doet hij het niet
IngridStorm schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 20:25:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngridStorm
thien schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 10:34:
Heb je de deur wel dicht gedaan anders doet hij het niet

[...]
ja, de deuren waren dicht en de gordel ook omgedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
[Afbeelding]

De min (zwarte) connector loshalen. Niet de rode (+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngridStorm
Racemol schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 08:02:
[...]

Inderdaad, ook allemaal al geprobeerd ☹️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IngridStorm schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 12:37:
[...]

Inderdaad, ook allemaal al geprobeerd ☹️
Als je de accu loskoppelt dan krijg je bijna altijd allerlei meldingen. Belangrijkste is dat hij dan start. Negeer daarom even al die meldingen en pas de gebruikelijke procedure toe. Rempedaal intrappen om te activeren. Daarna nogmaals intrappen en ingetrapt houden, en hem in 'd' zetten.
Gaat hij rijden? Dan even stuuruitslag uiterst links en rechts en de elektrische ramen een keer helemaal open weer dicht zetten.
De meldingen zouden na even rijden vanzelf moeten verdwijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IngridStorm
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 15:45:
[...]

Als je de accu loskoppelt dan krijg je bijna altijd allerlei meldingen. Belangrijkste is dat hij dan start. Negeer daarom even al die meldingen en pas de gebruikelijke procedure toe. Rempedaal intrappen om te activeren. Daarna nogmaals intrappen en ingetrapt houden, en hem in 'd' zetten.
Gaat hij rijden? Dan even stuuruitslag uiterst links en rechts en de elektrische ramen een keer helemaal open weer dicht zetten.
De meldingen zouden na even rijden vanzelf moeten verdwijnen.
Ze komen straks een nieuwe leenauto brengen. Deze wordt van de week opgehaald. Da’s dan wel weer heel erg fijn 👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zephyr_blues
Oxellaar schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 00:59:
[...]

Dit heb ik heel vaak, zo vaak dat het volgens mij gewoon zo hoort.
Het pedaal schiet niet helemaal naar de bodem, maar je voelt duidelijk de weerstand veranderen.

Volgens mij start hij dan de rembekrachtiger.
Bij een verbrandingsmotor is dat ook bij het starten van de motor dat het gevoel in het pedaal veranderd.

Het viel bij mij niet als vreemd op eigenlijk.
Rembekrachtiging werkt doordat tijdens het starten de remvloeistof op druk wordt gebracht. Dus dat je voor het starten het pedaal diep kunt indrukken kan, de druk is dan niet opgebouwd, na het starten moet dat steeds minder worden als je de pedaal enkele keren indrukt.

Als dit bij jou tijdens het rijden regelmatig gebeurt, lijkt me dat niet goed en potentieel gevaarlijk, zeker als je op dat moment ook remkracht verliest natuurlijk. ik zou daar zeker mee langs de garage gaan.

Ik herken dit zelf ook absoluut niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Racemol
zephyr_blues schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 18:07:
[...]

Rembekrachtiging werkt doordat tijdens het starten de remvloeistof op druk wordt gebracht. Dus dat je voor het starten het pedaal diep kunt indrukken kan, de druk is dan niet opgebouwd, na het starten moet dat steeds minder worden als je de pedaal enkele keren indrukt.

Als dit bij jou tijdens het rijden regelmatig gebeurt, lijkt me dat niet goed en potentieel gevaarlijk, zeker als je op dat moment ook remkracht verliest natuurlijk. ik zou daar zeker mee langs de garage gaan.

Ik begreep dat hij bedoelt dat je bij het starten van de auto het gevoel hebt door het rempedaal heen te trappen, en dat is hier ook het geval. Voor de duidelijkheid, dit gebeurt alleen tijdens het starten van de auto en niet tijdens het rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
zephyr_blues schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 18:07:
[...]

Nee dat snap ik!
Zeker mag dit niet tijdens het rijden gebeuren.
Wat ik beschrijf is bij de start, niet tijdens het rijden.
Dan was ik 1 2 3 terug naar de dealer gegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stenterwan
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 31-07 22:21
Oxellaar schreef op zondag 30 juni 2024 @ 01:51:
[...]

Nee dat snap ik!
Mijn MG4 heeft dit ook, maar alleen wanneer ik eerst via de app de airco aan had gezet om voor te verwarmen / verkoelen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:01

cooper_s1

MINI's rule

Gisteren op de Autobahn vertoeft, je zoeft rap naar de begrenzing toe, ik had 172 km/h op de teller. Verder
ging het niet helaas. De wagen blijft heerlijk stabiel moet ik zeggen. Niet gedacht omdat ik hem
best wel eens zenuwachtig vind reageren op het stuur.
Toen op een behoorlijk leeg stuk ook eens een noodstop getest vanaf 170 km/h, doet de wagen
ook erg netjes. Niet trekken ofzo maar goed in de ankers.
Tot nu toe vind ik het een prima geslaagde wagen.
Nu weer eens rustig de GOM opbouwen naar leukere waarden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
Oxellaar schreef op zondag 30 juni 2024 @ 01:51:
[...]

Nee dat snap ik!
d:)b Helemaal verkeerd begrepen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Stenterwan schreef op zondag 30 juni 2024 @ 10:56:
[...]

Mijn MG4 heeft dit ook, maar alleen wanneer ik eerst via de app de airco aan had gezet om voor te verwarmen / verkoelen.
Ja...nu je het zegt!
Dat klopt, maar had de link nog niet gelegd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:36
https://www.which.co.uk/n...hich-testing-afXHU1t7gttC

https://www.thisismoney.c...em_a78wR6TyyY8JlsRh2SQVNg

Ben blij dat het wat in de publiciteit komt... zouden ze er dan eindelijk wat aan gaan doen bij mg? Ik vond deze quote van MG trouwens wel bijzonder:
but we would reiterate that we have had no safety-related reports from customers.

[ Voor 13% gewijzigd door DaneV op 01-07-2024 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racemol
DaneV schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:49:
https://www.which.co.uk/n...hich-testing-afXHU1t7gttC

https://www.thisismoney.c...em_a78wR6TyyY8JlsRh2SQVNg

Ben blij dat het wat in de publiciteit komt... zouden ze er dan eindelijk wat aan gaan doen bij mg? Ik vond deze quote van MG trouwens wel bijzonder:

[...]
Interessante "ontwikkeling". Mij benieuwen wat hier verder uit gaat komen.

Edit: Ik heb maar een e-mail naar die Rob gestuurd, wellicht kunnen we samen een verschil maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Racemol op 01-07-2024 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Racemol schreef op maandag 1 juli 2024 @ 14:54:
[...]

Interessante "ontwikkeling". Mij benieuwen wat hier verder uit gaat komen.

Edit: Ik heb maar een e-mail naar die Rob gestuurd, wellicht kunnen we samen een verschil maken.
Een vestigingsmanager van MG zelf zet heel bewust LKA uit omdat hij veel op de smalle wegen rijdt zonder middelste rijstrookmarkering( maar met onderbroken markeringen aan de zijkanten). Vergelijkbaar met veel 60 kmu dijkwegen, of zoiets als de N782.
Wat nog veel beroerder is, is het totaal niet functioneren van het systeem bij dubbel onderbroken of doorgetrokken rijbaanmarkeringen op 80 en 100kmu wegen. Weliswaar pakt ELK het beter op dan de andere modes (Alert en Lane Departure Warning), maar ook dan valt het systeem regelmatig uit. In de EU wetstekst staat overduidelijk dat de systemen moeten functioneren op in de EU gangbare wegen. Dat doen ze niet. En belangrijk: die wet gaat over de systemen Alert en Lane Departure Warning. Niet over ELK.

Interessant is overigens wel dat lang niet elke MG4 zo slecht presteert als in het genoemde artikel. Er zijn dus best veel MG4 gebruikers die zich niet in deze kritiek verplaatsen. Sterker nog, de franse enquete laat weliswaar veel negatieve beoordelingen van de veiligheidssystemen zien, men is ook best tevreden. MG EU kan zich heel makkelijk hierachter verschuilen.
Het wordt pas anders als iemand kan aantonen dat een ongeval door deze systemen veroorzaakt wordt. Tot nu toe zijn er wat gevallen bekend die echter niet te bewijzen dat ze door deze systemen zijn veroorzaakt. Verder zijn er video opnames die aantonen dat een auto bv spontaan achteruit rijdt of absurde noodstops maakt. Ik heb er ook een paar... Het is niet genoeg. En als Tesla door mag met autonome systemen terwijl de autos doodleuk op een kruisende trein klappen, dan moet er veel gebeuren om de boel op te schudden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVPaneel
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 17:50
@Verwijderd Is dit specifiek voor de MG4 of geldt dit voor alle andere modellen die deze systemen gebruiken (zoals bijv. de Marvel R?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Pjetrof schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 01:07:
Ik was even door de instellingen aan het kijken bij de navigatie van de auto zelf, aangezien ik laatst de eerste servicebeurt heb gehad en zag dat de kaart versie was geüpdatet.

Zit dit er al heel lang in, of is dit nieuw?[Afbeelding]
Hoelang weet ik niet. Maar ik heb dit vanaf r40 bij aflevering er al op zitten.
In principe weet de navi ook waar de laadstations zijn. Dus het is een kleine stap om op de route de best gelocaliseerde stations aan de route te koppelen. Helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ik wordt echt knettergek van het feit dat Apple Carplay om de haverklap willekeurig uitvalt. Het is inmiddels zo erg dat in een rit van een half uur Carplay wel 10x uitvalt. Waardeloos en onbruikbaar. Herkennen mensen dit? Ik heb div. kabels al geprobeerd en dacht het zelf opgelost te hebben door de kabel wat dieper in de poort te drukken, maar helaas.

Volgens mij heeft het helemaal niets te maken met de kabel. Spul valt namelijk ook uit als je voor een stoplicht stilstaat en niet eens rijdt. Het verziekt echt de hele ervaring en ben echt in staat om de auto straks in te leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:51
STIMPPYYY schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 09:12:
Ik wordt echt knettergek van het feit dat Apple Carplay om de haverklap willekeurig uitvalt. Het is inmiddels zo erg dat in een rit van een half uur Carplay wel 10x uitvalt. Waardeloos en onbruikbaar. Herkennen mensen dit? Ik heb div. kabels al geprobeerd en dacht het zelf opgelost te hebben door de kabel wat dieper in de poort te drukken, maar helaas.

Volgens mij heeft het helemaal niets te maken met de kabel. Spul valt namelijk ook uit als je voor een stoplicht stilstaat en niet eens rijdt. Het verziekt echt de hele ervaring en ben echt in staat om de auto straks in te leveren.
Bij mijn android telefoon bleek de batterij besparing roet in het eten te gooien. Alle apps die AA gebruikt van de batterij besparing uit te sluiten bleek voor mij de oplossing. Wellicht zit er een dergelijke optie ook in een apple telefoon?

MTVenusV151+esp32RS485+ShellyEmulatie·18ZP 6*APS 5.9WP·EaseeHome·MG4lux2023·ThemaV 7kW+esp32RS485

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ik heb maar even de tijd genomen om te googlen, maar het probleem komt ook bij andere voor. Bij verschillende merken, type iPhones etc... dus ik vermoed dat het niet eens gerelateerd is aan de MG4, maar de shitty Carplay functionaliteit zelf. Ben wel benieuwd of Android gebruikers dit ook herkennen, anders koop ik voor de MG wel een Android telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Niet online
STIMPPYYY schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 10:42:
Ik heb maar even de tijd genomen om te googlen, maar het probleem komt ook bij andere voor. Bij verschillende merken, type iPhones etc... dus ik vermoed dat het niet eens gerelateerd is aan de MG4, maar de shitty Carplay functionaliteit zelf. Ben wel benieuwd of Android gebruikers dit ook herkennen, anders koop ik voor de MG wel een Android telefoon.
Zelfde met Android. Heb op advies uit dit forum een Anker kabel gekocht, maar ook dan nog (wel minder als voorheen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
deathmonkey schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 11:52:
[...]

Zelfde met Android. Heb op advies uit dit forum een Anker kabel gekocht, maar ook dan nog (wel minder als voorheen).
Zelfde hier, ook met Anker, 9 van de 10 x doet die het dan goed (android). Waar ik dan wel altijd heel goed op let is dat ik de telefoon pas aan sluit nadat 'systeem ready' op dashboard langs is gekomen. Anders gaat het veel vaker fout

[ Voor 20% gewijzigd door mrme12345 op 02-07-2024 13:12 ]

energienerds.nl, gasloos, 11,5kWp, 20 kWh accu, EV, Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Ik herken dit eigenlijk niet. Mits ik e.e.a. in de correcte volgorde doe werkt carplay prima. Ik gebruik het nu voornamelijk draadloos via een carlinkit kasje, maar ook daarvoor had ik geen problemen met carplay uitval.

Wat je bijvoorbeeld niet moet doen is carplay aansluiten als je de auto in achteruit zet want i.c.m. de camera loopt de boel vaak goed vast. Of de telefoon aansluiten voor de auto opgestart is. Het heeft een behoorlijke gebruiksaanwijzing maar goed, dan loopt het direct vast en niet later als je voor het stoplicht staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Het is bij mij niet zozeer dat het vastloopt (ik heb geen camera, dus ook niet het probleem wat jij benoemt). Het valt letterlijk uit. Complete willekeur helaas. Eruit en weer erin helpt dan. Soms 1 seconden, soms 10 seconden, soms 10 minuten. Gelukkig loopt het in ieder geval nooit vast. Weer een pluspuntje 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruud1234821
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-06 10:17
Stenterwan schreef op zondag 30 juni 2024 @ 10:56:
Bedankt voor alle reacties, inderdaad beide keren dat rempedaal doorschoot had ik vooraf de airco via de app aangezet, dat doe ik slechts sporadisch dus niet eerder gemerkt. Vraag me wel af hoe airco is gerelateerd aan remsysteem ;).

Wat betreft foutmeldingen van alle rijhulpsystemen, dat zal ik zeker bij de eerste beurt aangeven, of wellicht al eerder als het nog (veel) vaker voorkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Niet online
STIMPPYYY schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 13:10:
Het is bij mij niet zozeer dat het vastloopt (ik heb geen camera, dus ook niet het probleem wat jij benoemt). Het valt letterlijk uit. Complete willekeur helaas. Eruit en weer erin helpt dan. Soms 1 seconden, soms 10 seconden, soms 10 minuten. Gelukkig loopt het in ieder geval nooit vast. Weer een pluspuntje 🤣
Hier ook onderweg. Erin en eruit lost het altijd op. Nooit langer dan een seconde hoeven te wachten en AA pakt automatisch de route en muziek weer op.

Opstarten van AA wel altijd nadat de auto volledig gestart is, anders ziet ie 'm niet eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1234567y
Ik heb nooit dat mijn verbinding met Android wegvalt. Ik heb ook geen specifieke Anker kabel ofzo.

Bij mij werkt het eigenlijk altijd, alleen moet ik niet gelijktijdig de telefoon aansluiten en de auto in 'R' zetten, want dan is er een kleine kans dat hij m niet pakt omdat de camera's ook ingeschakeld worden.
Pagina: 1 ... 51 ... 68 Laatste