Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:30
ldd74 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 16:02:
Heb inderdaad de Luxury met 64 kWh. Bedankt voor de uitleg over LFP en NMC. Hoe kan ik checken welke ik heb? Of is dat standaard vanuit MG per uitvoering?

Dat kopje koffie is echt super irritant. Ben echt braaf gaan stoppen waar nodig, niet continu ACC... Zit natuurlijk enkel op de Luxury, nou, had er ook niet op hoeven zitten wat mij betreft.
Het kopje koffie kan je uitzetten in het auto menu, tapblad MG pilot een na onderste. Niet handig want het wordt niet onthouden. Alle luxury versies hebben een NMC. Meer dan 500 km op je gom vind ik knap nog nooit gezien het afgelopen jaar.

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 05-01 10:16
ldd74 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 16:02:
Heb inderdaad de Luxury met 64 kWh. Bedankt voor de uitleg over LFP en NMC. Hoe kan ik checken welke ik heb? Of is dat standaard vanuit MG per uitvoering?

Dat kopje koffie is echt super irritant. Ben echt braaf gaan stoppen waar nodig, niet continu ACC... Zit natuurlijk enkel op de Luxury, nou, had er ook niet op hoeven zitten wat mij betreft.
Zou wel ergens in de specificaties op de MG / van Mossel site te vinden moeten zijn. Ik heb gekeken op ev-database.org. Ik weet niet welk model je hebt, maar omdat je een hoge range hebt ging ik uit van de NMC (wat overigens een variant van li-ion is).
Maar ik weet niet welk model je rijdt, dus kijk zelf vooral ook even,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
wrak schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 16:57:
[...]

Het kopje koffie kan je uitzetten in het auto menu, tapblad MG pilot een na onderste. Niet handig want het wordt niet onthouden. Alle luxury versies hebben een NMC. Meer dan 500 km op je gom vind ik knap nog nooit gezien het afgelopen jaar.
Grappig, viel me onlangs op dat het koffie kopje ook op mijn paneel zit, ik zie het als je de auto start. Ik heb geen menu item om het uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:30
zephyr_blues schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 17:01:
[...]

Grappig, viel me onlangs op dat het koffie kopje ook op mijn paneel zit, ik zie het als je de auto start. Ik heb geen menu item om het uit te zetten.
Dan zal dat in de nieuwere software versies van het entertainment systeem er niet meer zijn? Maar wel de melding... Dat noem ik een bug. Maar ben ik wel blij met mijn R24 luxury.

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
Controlelampje status bestuurder:
Wanneer er een storing zit in het bestuurderbewakingssysteem
of dit tijdelijk niet beschikbaar is, blijft het controlelampje van
de status geel branden. Wanneer wordt gedetecteerd dat de
bestuurder vermoeid of afgeleid is, knippert het controlelampje
van de status geel.

Dat komt uit de manual die beschikbaar was toen ik mijn MG4 in ontvangst heb genomen. Het zal toeval zijn dat het me onlangs pas is opgevallen. Overigens is het bij mij nooit gaan branden/knipperen, anders dan bij check tijdens starten van de auto. Mijn standaard heeft dit systeem overigens niet.

Wel opvallend, ik weet van een dik half jaar terug dat het systeem is uitgeschakeld vanwege issues met de gebruikte camera als ik het goed. Nu blijkt het dus wel weer te werken, maar geen camera op het tuur. Misschien ergens anders?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ldd74
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 17-08-2024
Picture or it didn't happen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DK4WLYWYb-kl2czvbvPjbk8oxA0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XXsRVluK6oXkrtUPCniTf7lI.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bqy1cHApe8-E_yd3kwNwKnSVMhk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qq8IRtVlUIsehNZfcNcrWCNh.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ktx8WPgMydCErMe43rn0-ZjH6sM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qPpofnqM9UjMzWfn0d2cCjiS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-10 16:13
Zo, dergelijke getallen heb ik met normaal gebruik echt nog nooit gezien. Jij hebt een bijzondere accu erin zitten!

Maar die vermoeidheid melding komt bij mij maar heel soms, en heel eerlijk, eigenlijk ook altijd terecht! Je zet hem op dat moment eenvoudig uit in het menu, dus heel vervelend is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:17
Gaat toch iets niet helemaal ok. Vannacht weer zelfde probleem. Moet even uitzoeken waar het misgaat, maar vermoed dat de kabel niet goed pakt in de poort. Na openen van auto stond er weer continu ‘verbinden’. Kon laden ook niet starten. Ook niet na reset vd laadpaal. Dit terwijl ik ‘m heb weggezet met de melding ‘gepland laden’. Na kabel los te halen en weer in te pluggen gaat het gewoon goed, dus paal kan het haast niet zijn. Maar wel verdacht dat deze in error modus staat. Maar betekent niet meer dan laden is gestopt vanwege een fout.

[ Voor 5% gewijzigd door STIMPPYYY op 08-06-2024 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zephyr_blues
STIMPPYYY schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 11:30:
Gaat toch iets niet helemaal ok. Vannacht weer zelfde probleem. Moet even uitzoeken waar het misgaat, maar vermoed dat de kabel niet goed pakt in de poort. Na openen van auto stond er weer continu ‘verbinden’. Kon laden ook niet starten. Ook niet na reset vd laadpaal. Dit terwijl ik ‘m heb weggezet met de melding ‘gepland laden’. Na kabel los te halen en weer in te pluggen gaat het gewoon goed, dus paal kan het haast niet zijn. Maar wel verdacht dat deze in error modus staat. Maar betekent niet meer dan laden is gestopt vanwege een fout.
Ik heb een aantal keer gehad dat het laden niet goed startte. Dat werd verholen door de kabel opnieuw in de auto te steken. Ik heb het gevoel dat in het begin ik een hoorde/voelde dat ie vastklikte, maar dat merk ik niet meer, en sindsdien gaat het soms mis. Ik heb gevraagd ernaar te kijken, maar volgens VM was alles in orde. Ik heb het gevoel dat de sluiting inmiddels al wat versleten is, en snel scheef kan zakken waardoor geen goed contact meer wordt gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
zephyr_blues schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 22:29:
[...]

Ik heb een aantal keer gehad dat het laden niet goed startte. Dat werd verholen door de kabel opnieuw in de auto te steken. Ik heb het gevoel dat in het begin ik een hoorde/voelde dat ie vastklikte, maar dat merk ik niet meer, en sindsdien gaat het soms mis. Ik heb gevraagd ernaar te kijken, maar volgens VM was alles in orde. Ik heb het gevoel dat de sluiting inmiddels al wat versleten is, en snel scheef kan zakken waardoor geen goed contact meer wordt gemaakt.
Vannacht weer ok 👌. Heb wel de laadpoort als kabel schoongemaakt gisteren. Houd het gewoon in de gaten.

Btw gister een ritje gedaan van 22km (4p in de auto) en had 126wh/km. Dat is toch serieus zuinig. Let er nooit op, maar was nu toch verbaasd toen ik ging parkeren. Met terugweg was het 131wh/km.

Er staat nu 386km voor 100%. Mooie cijfers voor 51kw. Rijd zelf altijd in sport en verder kijk ik nergens naar. Trek stevig op en houd wel van doorrijden.

[ Voor 20% gewijzigd door STIMPPYYY op 09-06-2024 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geeh27
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 22:31
Dat is netjes, ik heb net mijn Luxury tot 80% opgeladen, 298 km zegt ie, dat is aanmerkelijk minder. Ik rijd hoofdzakelijk Eco mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ik rijd nu 90%+ van de tijd 50 en 80 wegen. Hoewel stadsritjes niet per defiintie zuinger zijn dan snelweg dacht ik.

Met de Tesla 3 performance had ik niet het idee dat ik verder kwam. Maar dat was dus wel veel snelweg. Reed daar wel altijd door (110+). Daarbij sprak ik het vermogen ook wel aan zo nu en dan.

Het maakt wel een gigantisch verschil of je structureel 100% kan laden of niet. In tegenstelling tot de Tesla waarbij de standaard 80% was en bij langere ritten 100%. Laatste 2 jaar heb ik toen standaard 90% aangehouden. Was net wat lekkerder voor het vermogen 😂

[ Voor 31% gewijzigd door STIMPPYYY op 09-06-2024 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op zondag 9 juni 2024 @ 09:56:
[...]

Vannacht weer ok 👌. Heb wel de laadpoort als kabel schoongemaakt gisteren. Houd het gewoon in de gaten.

Btw gister een ritje gedaan van 22km (4p in de auto) en had 126wh/km. Dat is toch serieus zuinig. Let er nooit op, maar was nu toch verbaasd toen ik ging parkeren. Met terugweg was het 131wh/km.

Er staat nu 386km voor 100%. Mooie cijfers voor 51kw. Rijd zelf altijd in sport en verder kijk ik nergens naar. Trek stevig op en houd wel van doorrijden.
Ik weet niet hoe snel je hebt gereden maar dit haalt mijn ER bij rustige ritjes nog niet. Die is wel wat zwaarder natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:18

-tom-562

Oliesjeik

STIMPPYYY schreef op zondag 9 juni 2024 @ 11:33:
Ik rijd nu 90%+ van de tijd 50 en 80 wegen. Hoewel stadsritjes niet per defiintie zuinger zijn dan snelweg dacht ik.

Met de Tesla 3 performance had ik niet het idee dat ik verder kwam. Maar dat was dus wel veel snelweg. Reed daar wel altijd door (110+). Daarbij sprak ik het vermogen ook wel aan zo nu en dan.

Het maakt wel een gigantisch verschil of je structureel 100% kan laden of niet. In tegenstelling tot de Tesla waarbij de standaard 80% was en bij langere ritten 100%. Laatste 2 jaar heb ik toen standaard 90% aangehouden. Was net wat lekkerder voor het vermogen 😂
Hoe bedoel je dat precies?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
-tom-562 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 11:12:
[...]

Hoe bedoel je dat precies?
Dat ik in de parktijk niet veel verschil merk met een Model 3 met 78kW accu, waarbij je doorgaans 80-90% accu had (want 100% niet aanbevolen), of de MG4 welke je structureel op 100% laadt met 51kW accu.

Nu vind ik de hele discussie rondom het nut van grote accu's, hoe meer km's hoe beter, onzinnig in Nederland. Vanuit chauffeurs oogpunt (bestelbusjes, taxi's, vrachtwagens) begrijp ik het nog enigszins.

[ Voor 28% gewijzigd door STIMPPYYY op 10-06-2024 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:56:
[...]

Ik weet niet hoe snel je hebt gereden maar dit haalt mijn ER bij rustige ritjes nog niet. Die is wel wat zwaarder natuurlijk.
Normale snelheid, niet sportief. Een van de kinderen was in slaap gevallen :). Maar in het Tesla topic was dat over het algemeen ook wel de consensus tussen de standard range en longe rage. In de praktijk maakt het nauwelijks verschil. 50 tot 80km meer voor de LR daar (bij 100%), maar wanneer gebruik je dat nu werkelijk. Zeker als je 80 of 100% kan laden. Daar speelde gewicht ook een rol. Accu+extra motor.

[ Voor 9% gewijzigd door STIMPPYYY op 10-06-2024 15:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmrazor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-10 10:10
Racemol schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 13:16:
[...]

Ik vind het gebruik van NTFS vreemd, stond dat in de handleiding? Ik zou eerder EXT4 of FAT32 verwachten en geen proprietary Microsoft filesystem maar goed, als dit bij jou werkt dan werkt het.

De gebruikte poort lijkt mij wel erg belangrijk. De rechter poort is de USB-C poort toch? Die is voor data / video / audio bestanden en de linker USB type A is voor carplay / android auto. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar ik vermoed dat de truuc is om de juiste USB poort te gebruiken. Ofwel, de rechter poort.
Bij mij gisteren gelukt om de kaartupdate te installeren via de rechter USB-C poort. Met een FAT32 geformatteerde stick waarop maar één partitie aanwezig was. Eerdere pogingen mislukten omdat er nog een Linux partitie bestond die Windows niet zag, maar waar de MG4 over struikelde.

Duurde erg lang en de (metalen) stick was knap heet nadat het klaar was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:24:
[...]

Dat ik in de parktijk niet veel verschil merk met een Model 3 met 78kW accu, waarbij je doorgaans 80-90% accu had (want 100% niet aanbevolen), of de MG4 welke je structureel op 100% laadt met 51kW accu.

Nu vind ik de hele discussie rondom het nut van grote accu's, hoe meer km's hoe beter, onzinnig in Nederland. Vanuit chauffeurs oogpunt (bestelbusjes, taxi's, vrachtwagens) begrijp ik het nog enigszins.
Normale snelheid zegt mij niks. Snelweg? Stad?
Ik begrijp je argument maar als je elke dag 200 km rijdt en geen eigen laadpaal hebt....
Ik heb daarom bewust gekozen voor de grotere accu want dan hoef ik zomer èn winter hooguit om de dag te laden. Scheelt mij elke keer 1 km lopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2024 @ 17:03:
[...]

Normale snelheid zegt mij niks. Snelweg? Stad?
Ik begrijp je argument maar als je elke dag 200 km rijdt en geen eigen laadpaal hebt....
Ik heb daarom bewust gekozen voor de grotere accu want dan hoef ik zomer èn winter hooguit om de dag te laden. Scheelt mij elke keer 1 km lopen....
Toegestane snelheid. Met het verkeer mee etc…

Snap je punt hoor. Ben het met je eens. Zeker als je geen laadpaal hebt snap ik het. Maar of je dan effectief vaker bij de laadpaal staat betwijfel ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron6
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 30-09 13:40
Gisteravond moest ik de auto even verzetten, zodat mijn vrouw haar auto klaar kon zetten voor de morgen. Het viel mij op dat het airbag lampje brandde (rood), terwijl wij hem de dag daarvoor hebben gereden en er niets aan de hand was. Er verscheen ook een waarschuwing in beeld. Dus toch maar even de MG Road-Assistance gebeld. Erg vriendelijk te woord gestaan, hij zou de ANWB langs sturen.

De ANWB meneer kwam dus bijna twee uur later, heeft een ritueel rondje rond de motorkap gelopen, de scanner aangesloten op de OBD2 poort (nee, kan niks uitlezen, dat mag niet van MG) en is vervolgens weer vertrokken met de mededeling 'ga morgen maar naar de garage'. Vanochtend toch maar even opgezocht of je mag rijden met een kapotte airbag. Dat mag dus niet... Daarom MG maar weer gebeld.

U kunt er gewoon mee rijden hoor, de auto doet het. De airbag is alleen maar een 'luxe-ding'. Op dat moment was ik blij dat ik op een stoel zat. 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-10 14:21
Ron6 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:11:
Gisteravond moest ik de auto even verzetten, zodat mijn vrouw haar auto klaar kon zetten voor de morgen. Het viel mij op dat het airbag lampje brandde (rood), terwijl wij hem de dag daarvoor hebben gereden en er niets aan de hand was. Er verscheen ook een waarschuwing in beeld. Dus toch maar even de MG Road-Assistance gebeld. Erg vriendelijk te woord gestaan, hij zou de ANWB langs sturen.

De ANWB meneer kwam dus bijna twee uur later, heeft een ritueel rondje rond de motorkap gelopen, de scanner aangesloten op de OBD2 poort (nee, kan niks uitlezen, dat mag niet van MG) en is vervolgens weer vertrokken met de mededeling 'ga morgen maar naar de garage'. Vanochtend toch maar even opgezocht of je mag rijden met een kapotte airbag. Dat mag dus niet... Daarom MG maar weer gebeld.

U kunt er gewoon mee rijden hoor, de auto doet het. De airbag is alleen maar een 'luxe-ding'. Op dat moment was ik blij dat ik op een stoel zat. 8)7
Het is natuurlijk niet ideaal, maar volgens mij kun en mag je gewoon rijden met een brandend airbaglampje. Een rit naar de garage zou geen probleem moeten zijn. Of je je daar comfortabel bij voelt, is aan jou, maar het lijkt me overdreven om de auto te laten slepen vanwege een niet-werkende airbag. Rij voorzichtig naar de garage en laat het daar oplossen. Ik vind wel dat de garage je voorrang zou moeten geven en je niet weken moet laten wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op maandag 10 juni 2024 @ 20:14:
[...]

Toegestane snelheid. Met het verkeer mee etc…

Snap je punt hoor. Ben het met je eens. Zeker als je geen laadpaal hebt snap ik het. Maar of je dan effectief vaker bij de laadpaal staat betwijfel ik.
Ik helaas niet. Heb drie dagen met een 51 kWh gereden. Ik was in maart 34 kWh per dag kwijt. Twee dagen zonder laden haal ik dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:07
Racemol schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:31:
[...]

Het is natuurlijk niet ideaal, maar volgens mij kun en mag je gewoon rijden met een brandend airbaglampje. Een rit naar de garage zou geen probleem moeten zijn. Of je je daar comfortabel bij voelt, is aan jou, maar het lijkt me overdreven om de auto te laten slepen vanwege een niet-werkende airbag. Rij voorzichtig naar de garage en laat het daar oplossen. Ik vind wel dat de garage je voorrang zou moeten geven en je niet weken moet laten wachten.
Grote kans dat het een storing is, daar heeft de MG4 regelmatig last van. Heb wel eens een foto gepost met 5 systemen die onder het rijden faalde. Als het niet vanzelf weggaat kun je de 12V accu loshalen (zwarte kabel!) en dan zijn alle systemen uitgeweest en grote kans dat het lampje uit is. Anders toch naar de garage. @Ron6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron6
Vaevictis_ schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:13:
[...]

Grote kans dat het een storing is, daar heeft de MG4 regelmatig last van. Heb wel eens een foto gepost met 5 systemen die onder het rijden faalde. Als het niet vanzelf weggaat kun je de 12V accu loshalen (zwarte kabel!) en dan zijn alle systemen uitgeweest en grote kans dat het lampje uit is. Anders toch naar de garage. @Ron6
Vanochtend idd de accu losgemaakt. Heeft het probleem niet verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ben benieuwd of de MG-app nog een specifieke melding/code geeft zodat bijvoorbeeld Van Mossel kan aangeven of je in ieder geval nog kunt rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron6
STIMPPYYY schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:39:
Ben benieuwd of de MG-app nog een specifieke melding/code geeft zodat bijvoorbeeld Van Mossel kan aangeven of je in ieder geval nog kunt rijden.
Nee. De vraag of hij rijdt heeft enkel betrekking op het voortbewegen van de auto. Kan je met afgebroken gordels nog rijden? Ja, maar het mag niet en het is ook niet verstandig. Datzelfde geldt voor een airbag.

De app geeft een fout aan, maar niet precies wat er met de airbag is. Daarnaast krijg je een sms en een email.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Nou nou zeg. Rijden zonder gordel mag niet, een airbag lampje is een ander verhaal. Maar ik snap je punt 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:53
Vanochtend toch maar even opgezocht of je mag rijden met een kapotte airbag. Dat mag dus niet...
Waar heb je dat gevonden? Bron?

Sowieso is het iets genuanceerder, auto's ouder dan 2018 (hier niet van toepassing) is het niet eens afkeur van wat ik kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjetrof
  • Laatst online: 22:40
Ik heb al een aantal keer mensen in dit forum voorbij zien komen die gebruik hebben gemaakt van een trekhaak, maar ik heb volgens mij nooit gelezen of de acc gebruikt kan worden bij gebruik van een trekhaak.

Volgende maand ga ik op vakantie en wil graag de fietsen meenemen. Kan iemand mij toevallig vertellen of de cruise control nog te gebruiken is als je iets op de trekhaak hebt? 😀

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zephyr_blues
STIMPPYYY schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 20:24:
Nou nou zeg. Rijden zonder gordel mag niet, een airbag lampje is een ander verhaal. Maar ik snap je punt 😁
Volgens mij is het heel simpel: amber lampje is afspraak maken maar je kunt beperkt doorrijden. Rood lampje: veilige plek zoeken om te stoppen en MG bellen. Een airbag in storing die niet afgaat is vervelend als je ook toevallig een ongeluk krijgt. Gaat meer om een die wel afgaat als je een vaartje richting de garage rijdt.

Zelf ooit een storing op de airbag gehad, bleek de sleepring op de stuurkolom (de trigger die bij impact zorgt dat de airbag geopend wordt) dermate te zijn verschoven dat een flinke drempel hem had kunnen doen afgaan werd me toen verteld. Daarom dus rood / niet meer rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Pjetrof schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 22:46:
Ik heb al een aantal keer mensen in dit forum voorbij zien komen die gebruik hebben gemaakt van een trekhaak, maar ik heb volgens mij nooit gelezen of de acc gebruikt kan worden bij gebruik van een trekhaak.

Volgende maand ga ik op vakantie en wil graag de fietsen meenemen. Kan iemand mij toevallig vertellen of de cruise control nog te gebruiken is als je iets op de trekhaak hebt? 😀
ACC gebruikt de voorwaarts gerichte camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-02 21:09
Even een open vraag, is op vakantie gaan met een MG4 standard te doen of totaal niet aan te raden, gaat om de zomer periode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zephyr_blues
Mr. R. schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:03:
Even een open vraag, is op vakantie gaan met een MG4 standard te doen of totaal niet aan te raden, gaat om de zomer periode.
Hangt denk ik volledig af van je plannen en hoe je er zelf in staat. Ik heb zelf nog geen ervaring, anders dan naar de Ardennen. Houd er rekening mee dat je elke ~ 200 km een minuut of 40 aan de paal staat. De een zal de stress zijn oren uitkomen, als je een dikke week in Zuid Spanje hebt. Als je een rondreis door Europa doet van 6 weken draagt het misschien bij aan de vakantiestemming en het onthaasten.

Neem hier een een kijkje voor een inschatting van wat je te wachten staat:
https://abetterrouteplanner.com/compare/cars/

De app is overigens ook een aanrader als je wat verder op pad gaat, je krijg real time route updates nav verbruik. Probeer een en ander wel ruim van tevoren goed uit, de interface is niet altijd even duidelijk.

Edit: je hebt wel een compatible OBD2 dongle nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.
zephyr_blues schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:40:
[...]

Hangt denk ik volledig af van je plannen en hoe je er zelf in staat. Ik heb zelf nog geen ervaring, anders dan naar de Ardennen. Houd er rekening mee dat je elke ~ 200 km een minuut of 40 aan de paal staat. De een zal de stress zijn oren uitkomen, als je een dikke week in Zuid Spanje hebt. Als je een rondreis door Europa doet van 6 weken draagt het misschien bij aan de vakantiestemming en het onthaasten.

Neem hier een een kijkje voor een inschatting van wat je te wachten staat:
https://abetterrouteplanner.com/compare/cars/

De app is overigens ook een aanrader als je wat verder op pad gaat, je krijg real time route updates nav verbruik. Probeer een en ander wel ruim van tevoren goed uit, de interface is niet altijd even duidelijk.

Edit: je hebt wel een compatible OBD2 dongle nodig.
Ik denk dat wel relax is alleen de stress van als er een laadstation vol of dicht is wel rot.

Begrijp ik je goed dat als je een dongle hebt je deze met de app koppelt, de app realtime kijkt naar je verbruik?

Welke dongle is een aanrader?

Abrp heb ik al verkend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. R. schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:14:
[...]

Ik denk dat wel relax is alleen de stress van als er een laadstation vol of dicht is wel rot.

Begrijp ik je goed dat als je een dongle hebt je deze met de app koppelt, de app realtime kijkt naar je verbruik?

Welke dongle is een aanrader?

Abrp heb ik al verkend
De app heeft een lijst van compatible dongles. Ik zou er in ieder geval éen kiezen die BT uit zet als de auto uit staat.

Ik heb de afgelopen dagen een rit van iets boven de 400 km afgelegd op 1 lading (EX). Bij vertrek had het mij 500 km moeten opleveren maar dat was een overschattting. Ipv alleen reed ik nu met 4 man extra plus bagage. Flinke wind tegen , koud en regen (heen en terug) hielpen ook niet. Als ik niet stukken gereden had op auto/N-wegen, dan had ik zeker moeten laden.
ik weet echter zeker dat bij beter weer er geen enkel probleem was geweest.
Blijft je binnen de 20-80% dan kan je inderdaad elke 200 km aan de laadpaal.
Overigens, de LPF heeft minder moeite met 100% DC laden dan de grotere accus. Zeker als je een route uitzoekt kan je hier gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:15:
[...]

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2024 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 14:50
Nou vanaf 5 juli krijgen de MG's 38% meer importheffing. Geen idee hoe die berekening gaat, maar zal wel paar duizend euro duurder zijn.

Ik snap sowieso niet waarom MG meer importheffing krijgt dan andere Chinese merken.
Alsof staatssteun niet mag....
NL geeft ASML ook staatsteun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-10 20:37
kx22 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 15:10:
Nou vanaf 5 juli krijgen de MG's 38% meer importheffing. Geen idee hoe die berekening gaat, maar zal wel paar duizend euro duurder zijn.

Ik snap sowieso niet waarom MG meer importheffing krijgt dan andere Chinese merken.
Dat had deze auto voor mij niet meer betaalbaar gemaakt. "Gelukkig" ben ik op tijd, maar wel zuur voor de mensen die deze auto aan het overwegen zijn.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

kx22 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 15:10:

SAIC is een chinees staatsbedrijf (74%. eigendom) en het heeft niet meegewerkt aan het onderzoek. Dus grootste straf.
Tesla gaat ook betalen als de auto in China gebouwd wordt. Als dit doorgaat dan rollen er snel MG's van de Europese banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.
Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:15:
[...]

De app heeft een lijst van compatible dongles. Ik zou er in ieder geval éen kiezen die BT uit zet als de auto uit staat.

Ik heb de afgelopen dagen een rit van iets boven de 400 km afgelegd op 1 lading (EX). Bij vertrek had het mij 500 km moeten opleveren maar dat was een overschattting. Ipv alleen reed ik nu met 4 man extra plus bagage. Flinke wind tegen , koud en regen (heen en terug) hielpen ook niet. Als ik niet stukken gereden had op auto/N-wegen, dan had ik zeker moeten laden.
ik weet echter zeker dat bij beter weer er geen enkel probleem was geweest.
Blijft je binnen de 20-80% dan kan je inderdaad elke 200 km aan de laadpaal.
Overigens, de LPF heeft minder moeite met 100% DC laden dan de grotere accus. Zeker als je een route uitzoekt kan je hier gebruik van maken.
Waar in de app kan ik dongles vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:17:
[...]

SAIC is een chinees staatsbedrijf (74%. eigendom) en het heeft niet meegewerkt aan het onderzoek. Dus grootste straf.
Tesla gaat ook betalen als de auto in China gebouwd wordt. Als dit doorgaat dan rollen er snel MG's van de Europese banden.
Zou die import heffing ook iets doen voor 2e hands MG modellen? Of minder vraag (want onbekend) of hogere verkoopprijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Heel goed te doen, ben wel wat gewend rij inmiddels al 7 jaar volledig elektrisch en vorig jaar naar Allicante gereden was wel een lange zit maar auto deed het erg goed vooral laden bij Tesla ging erg soepel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zephyr_blues
Mr. R. schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 17:41:
[...]

Waar in de app kan ik dongles vinden?
https://www.iternio.com/abrp-obd

Ik heb de tweede op de lijst, de vgate vLinker MC+ (let op de plus!) en ben er erg tevreden over. De "vermeende" grotere veiligheid niet getest. Naar mijn ervaring wordt het adres niet gewijzigd bij unpluggen. Ik gebruik ABP alleen voor langere ritten, en neem dan ook een maand abo. Meestal gaat de OBD daartussendoor in de middenconsole. Ik hoef nooit opnieuw te connecten.

Met de carbase app kun je meteen storingen controleren, extra handigheidje.

Eén tip: als je de auto verlaat en afsluit terwijl de app nog verbinding heeft, gaat het alarm af. Dus ofwel plug eruit, ofwel app force close geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vaevictis_ schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 17:49:
[...]

Zou die import heffing ook iets doen voor 2e hands MG modellen? Of minder vraag (want onbekend) of hogere verkoopprijzen?
Neem aan van niet. Op 2e hands is de heffing al toegepast. Ze zullen wellicht schaarser worden maar niet persé duurder. Dat wordt meer bepaald door de prijs van de concurrenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 19:14:
[...]

Neem aan van niet. Op 2e hands is de heffing al toegepast. Ze zullen wellicht schaarser worden maar niet persé duurder. Dat wordt meer bepaald door de prijs van de concurrenten.
Ik heb een private lease deal genomen voor 1,5 jaar. Mijn gok was dat in die periode de markt overspoeld gaat worden met EVs in deze klasse en de prijzen nog wat zouden dalen. Ik kan dan ofwel iets anders kiezen, ofwel het huidige contract verlengen tegen een beter tarief. Ben benieuwd of dat vliegertje nog op gaat.

Ik zal hier wel verder gaan met slechte pers voor de auto... hoe slechter de naam... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie gok. Maar ik lees ook zoiets als laadpalen uitschakelen op bepaalde tijden, batterijen vullen om later mee te laden verbieden (hoe is mij een raadsel). Kortom, zoals altijd in NL kan je nergens op bouwen. Ik zie het wel.

Btw, voor diegenen die zitten te wachten op R59: ga rustig op vakantie....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

zephyr_blues schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 19:17:
[...]

Ik heb een private lease deal genomen voor 1,5 jaar. Mijn gok was dat in die periode de markt overspoeld gaat worden met EVs in deze klasse en de prijzen nog wat zouden dalen. Ik kan dan ofwel iets anders kiezen, ofwel het huidige contract verlengen tegen een beter tarief. Ben benieuwd of dat vliegertje nog op gaat.

Ik zal hier wel verder gaan met slechte pers voor de auto... hoe slechter de naam... >:)
Waarom denk je dat je een beter tarief krijgt?
Ik heb voor 5 jaar afgesloten met (gratis) flexlease toen. Juist dat flexlease heeft mij over de streep getrokken (onzekerheid MRB etc.), en mocht er in de toekomst een vergelijkbare aanbieding komen voor een EV (of zelfs een luxere MG4 die eventueel gefacelift is ofzo), dan stap ik ook gewoon over.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
-tom-562 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 22:12:
[...]

Waarom denk je dat je een beter tarief krijgt?
Ik heb voor 5 jaar afgesloten met (gratis) flexlease toen. Juist dat flexlease heeft mij over de streep getrokken (onzekerheid MRB etc.), en mocht er in de toekomst een vergelijkbare aanbieding komen voor een EV (of zelfs een luxere MG4 die eventueel gefacelift is ofzo), dan stap ik ook gewoon over.
De hoofdreden was voor mij de prijs, icm een kortlopend contract. Natuurlijk had idd ook nog liever een 5 jaar flexcontract gehad, maar daar was toen geen aanbieding voor.
Gezien het feit dat een maand later de prijzen al aardig lager lagen, en je een "gratis" upgrade kreeg geven me nog steeds een beetje hoop :)
Ik heb hiervoor de Chevrolet Volt gereden, met de in 2013 geldende maatrgelen. Toen deze iets later werden afgeschaft, kon de auto ineens 8 Euro goedkoper op de markt, dus je weet toch niet hoe het gaat lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hamkaaz
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 14-10 12:17

Dat had ik ook met mijn vorige auto (Hyundai Kona EV), 2 weken voordat ik hem moest inleveren bij de LM. Toch maar naar de garage gebracht met "gepast spoed". Dat bleek een kapotte sensor te zijn. Ik heb de auto in de tussentijd wel gereden, maar zo beperkt mogelijk. Het zit echt totaal niet lekker als je niet zeker weet dat de airbag werkt in geval van een ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.
zephyr_blues schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 19:12:
[...]

https://www.iternio.com/abrp-obd

Ik heb de tweede op de lijst, de vgate vLinker MC+ (let op de plus!) en ben er erg tevreden over. De "vermeende" grotere veiligheid niet getest. Naar mijn ervaring wordt het adres niet gewijzigd bij unpluggen. Ik gebruik ABP alleen voor langere ritten, en neem dan ook een maand abo. Meestal gaat de OBD daartussendoor in de middenconsole. Ik hoef nooit opnieuw te connecten.

Met de carbase app kun je meteen storingen controleren, extra handigheidje.

Eén tip: als je de auto verlaat en afsluit terwijl de app nog verbinding heeft, gaat het alarm af. Dus ofwel plug eruit, ofwel app force close geven.
Dank je wel voor je advies, maar je moet je mobiel continu verbinden en mis je dan geenverbinding met je auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vaevictis_ schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 17:49:
[...]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:34
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2024 @ 17:03:
Mijn voornaamste reden om de MG4 Comfort te kopen in plaats van de MG4 Standard is niet zozeer de grotere accu maar vooral het verschil tussen 3-fase laden vs. 1-fase laden. Omdat ik geen eigen oprit heb en dus veroordeeld ben tot laden op publieke laadpalen in de straat maakt het nogal een verschil of ik m'n auto in een uurtje of 3-4 kan opladen, of dat de auto een hele nacht bij zo'n paal (niet in de straat van mijn huis) moet laten staan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Racemol
Haay schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:33:
[...]

Mijn voornaamste reden om de MG4 Comfort te kopen in plaats van de MG4 Standard is niet zozeer de grotere accu maar vooral het verschil tussen 3-fase laden vs. 1-fase laden. Omdat ik geen eigen oprit heb en dus veroordeeld ben tot laden op publieke laadpalen in de straat maakt het nogal een verschil of ik m'n auto in een uurtje of 3-4 kan opladen, of dat de auto een hele nacht bij zo'n paal (niet in de straat van mijn huis) moet laten staan.
+1 en daarnaast is het ook zo dat de 64kWh versie sneller is in het DC laden (140 kW vs 88 kW) en dat verschil merk je op langere ritten toch wel. De keren dat ik nu snelgeladen heb zit in binnen 20 min weer op een acceptabel niveau (tussen de 75% en 80%) en kan na mijn koffie weer door tuffen.

Het sneller laden, zowel AC als DC, was voor mij in ieder geval ook de reden om naar de 64kWh versie te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Ik hoop eigenlijk nog dat er eind van het jaar weer eenzelfde aanbieding komt van Van Mossel als vorig jaar, maar dan met nog wat goedkopere prijzen. Dan zou het best wel eens kunnen zijn dat in mijn Standard omruil voor een Luxury o.i.d.. Ik kan prima leven met het 1-fase laden (heb een eigen oprit, en de laadpaal zit om de hoek, dus laden is geen probleem), de meerprijs van een Comfort vond ik het daarom niet waard (je krijgt enkel alleen 3-fase laden er bij eigenlijk).
Maar ik zou best een Luxury willen hebben, maar i.c.m. PL vond ik dat prijsverschil echt te gortig

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

In 4 uur tijd gaat er max 38 kWh in. Ik moet elke keer wel 60-65 kWh laden om niet elke dag aan de paal te hoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:35:
In 4 uur tijd gaat er max 38 kWh in. Ik moet elke keer wel 60-65 kWh laden om niet elke dag aan de paal te hoeven.
En je punt is? De Comfort en Luxury hebben een 64 kWh batterij (61,7 kWh bruikbaar) en die hoeveelheid gebruik je alleen als je van 100% vol naar 0% helemaal leeg zou rijden. Maar wie in hemelsnaam rijdt z'n auto naar 0% leeg? Ook mijn telefoon en tablet hang ik bij 20% resterende batterij weer aan de lader, en idem met mijn MG4. Als je weer gaat opladen bij 20% en stopt bij 80% (dus 60% capaciteit bijladen) heb je 61,7 kWh x 0,6 = 37 kWh geladen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Racemol schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:53:
[...]

+1 en daarnaast is het ook zo dat de 64kWh versie sneller is in het DC laden (140 kW vs 88 kW) en dat verschil merk je op langere ritten toch wel. De keren dat ik nu snelgeladen heb zit in binnen 20 min weer op een acceptabel niveau (tussen de 75% en 80%) en kan na mijn koffie weer door tuffen.

Het sneller laden, zowel AC als DC, was voor mij in ieder geval ook de reden om naar de 64kWh versie te gaan.
Ik heb de standard, maar dat sneller laden is wel echt een voordeel. Helaas was dit in de lease behoorlijk duurder, met koop zou ik het zeker gedaan hebben (ook voor de verkoopbaarheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
deathmonkey schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:34:
[...]

Ik heb de standard, maar dat sneller laden is wel echt een voordeel. Helaas was dit in de lease behoorlijk duurder, met koop zou ik het zeker gedaan hebben (ook voor de verkoopbaarheid).
Helemaal eens, de range gaat, tenzij het echt slecht weer is. Voor lange ritten is de overhead van het laden wel echt te hoog, dat zou voor mij idd een afweging zijn voor een ander model als de tijd daar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:28:
[...]

En je punt is? De Comfort en Luxury hebben een 64 kWh batterij (61,7 kWh bruikbaar) en die hoeveelheid gebruik je alleen als je van 100% vol naar 0% helemaal leeg zou rijden. Maar wie in hemelsnaam rijdt z'n auto naar 0% leeg? Ook mijn telefoon en tablet hang ik bij 20% resterende batterij weer aan de lader, en idem met mijn MG4. Als je weer gaat opladen bij 20% en stopt bij 80% (dus 60% capaciteit bijladen) heb je 61,7 kWh x 0,6 = 37 kWh geladen. :)
Dat ik met de 62 kWh batterij elke dag aan de lader hang. En daar heb ik geen trek in. Met de 74,4 kWh (=100%) kan ik 2x op en neer (laadt meestal 8%-90%) voordat ik aan de paal moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 18:32:
Dat ik met de 62 kWh batterij elke dag aan de lader hang. En daar heb ik geen trek in. Met de 74,4 kWh (=100%) kan ik 2x op en neer (laadt meestal 8%-90%) voordat ik aan de paal moet.
:) De luxe van de extended-range modellen met nog grotere batterij. Die was er nog niet toen ik mijn MG4 kocht. Gelukkig wel beschikbaar voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Racemol schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 09:26:
Ik heb deze week het wireless carplay/android auto kastje weer eens uit de kast gehaald. Nadat ik het vorig jaar had opgegeven omdat bij het starten van de auto het kastje niet wilde werken tot ik de stekker er uit en opnieuw er in deed lijkt het nu beter te gaan.

Ik gebruik de "carlinkit 5.0 2air" en na een firmware update, die dateert van begin 2024, doet hij het nu prima. Ik had de startvertraging al op 20s staan en nu komt hij elke keer bij starten van de auto netjes op. Ik juich nog niet, want het is pas een paar dagen maar het ziet er goed uit. Het enige verschil met mijn vorige testen is dat ik nu dus een nieuwe versie geladen heb, aan de auto zelf is niets veranderd. Ook mijn telefoon lijkt nu niet zo debiel warm te worden bij het gebruik van Waze i.c.m. wireless carplay.
Hierbij een update over de draadloze CarPlay. Na ongeveer twee maanden kan ik bevestigen dat de eerder genoemde opmerkingen nog steeds van toepassing zijn.

Over het algemeen werkt de draadloze CarPlay goed. Echter, na een korte onderbreking, zoals een snel bezoek aan de supermarkt, wil hij soms (maar niet altijd) niet automatisch opnieuw verbinden. In zulke gevallen moet ik de USB-kabel even loskoppelen en weer aansluiten. Desondanks functioneert het apparaatje over het algemeen prima en vind ik het erg prettig dat ik mijn telefoon niet steeds hoef aan te sluiten om gebruik te maken van CarPlay.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ja is perfect te doen. Ben net op terug reis van een roadtrip door UK. Ging perfect. Abonnement op tesla en gaan. En in iets rustigere gebieden heb ik 2x bij instavolt geladen. Heb er bijna 2000km op zitten en geen laadstress gehad. Vergt iets meer plannen maar werkt perfect, mn door Tesla (fors goedkoper dan concurrentie en altijd minimaal 8 snelladers). En met een range van 350 (heb zelfs 1x 379 gezien), perfect te doen. En opladen gaat erg snel.

energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 24 kWh LFP | EV 51 kWh|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Racemol schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:17:
[...]

Hierbij een update over de draadloze CarPlay. Na ongeveer twee maanden kan ik bevestigen dat de eerder genoemde opmerkingen nog steeds van toepassing zijn.

Over het algemeen werkt de draadloze CarPlay goed. Echter, na een korte onderbreking, zoals een snel bezoek aan de supermarkt, wil hij soms (maar niet altijd) niet automatisch opnieuw verbinden. In zulke gevallen moet ik de USB-kabel even loskoppelen en weer aansluiten. Desondanks functioneert het apparaatje over het algemeen prima en vind ik het erg prettig dat ik mijn telefoon niet steeds hoef aan te sluiten om gebruik te maken van CarPlay.
Volgens mij ligt dat niet specifiek aan die adapter. Daar heb ik ook last van als ik mijn telefoon (verbonden met kabel) in de auto laat liggen (b.v. ff een kind afgeven/ophalen bij het KDV :P). Dan doet AA het ook ff niet, en moet ik de kabel ff opnieuw inpluggen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
-tom-562 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:56:
[...]

Volgens mij ligt dat niet specifiek aan die adapter. Daar heb ik ook last van als ik mijn telefoon (verbonden met kabel) in de auto laat liggen (b.v. ff een kind afgeven/ophalen bij het KDV :P). Dan doet AA het ook ff niet, en moet ik de kabel ff opnieuw inpluggen
Dat klopt. Als ik mijn telefoon met een kabel aansluit voordat de auto aan staat, werkt CarPlay inderdaad niet. De MG4 is niet erg slim met dit soort zaken. Gelukkig heeft de adapter een manier gevonden om toch (meestal) te kunnen opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Inderdaad, hier ook met CarPlay met een originele kabel. Valt soms om de haverklap uit, soms spontaan uit het niets en soms werkt het feilloos. Grappige is dat als je instapt de boel inplugt, carplay na een minuut of 2 soms automatisch opstart. De hele carplay integratie is ook echt ruk in mijn beleving. Geen pinch to zoom of swipen op kaarten bijvoorbeeld. UI van apps is ook echt helemaal gaar. Maar goed, beter iets dan niets. Maar als dit de heilige graal is kunnen ze beter bij Tesla afkijken hoe het wel moet (tenzij het gewoon aan de MG ligt) :'(

[ Voor 10% gewijzigd door STIMPPYYY op 14-06-2024 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Er zijn nog een hoop regels aan wat apps kunnen en mogen doen op CarPlay. Het pinch to zoom bijvoorbeeld wordt niet ondersteund. Waarom dit precies is weet ik ook niet maar het is een algemeen CarPlay probleem en daar kan de MG4 dus niets aan doen. Het is wel behoorlijk irritant inderdaad

Het niet automatisch starten en het uitvallen, dat is echt een MG4 ding maar vooral het uitvallen wordt vaak opgelost met een goede kabel (origineel is vaak niet eens de oplossing) van bijvoorbeeld Anker.

[ Voor 4% gewijzigd door Racemol op 14-06-2024 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Racemol schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 12:37:
Er zijn nog een hoop regels aan wat apps kunnen en mogen doen op CarPlay. Het pinch to zoom bijvoorbeeld wordt niet ondersteund. Waarom dit precies is weet ik ook niet maar het is een algemeen CarPlay probleem en daar kan de MG4 dus niets aan doen. Het is wel behoorlijk irritant inderdaad

Het niet automatisch starten en het uitvallen, dat is echt een MG4 ding maar vooral het uitvallen wordt vaak opgelost met een goede kabel (origineel is vaak niet eens de oplossing) van bijvoorbeeld Anker.
Het gekke is, is dat de Skoda Ocatavia die mijn broer ooit had (2021 model oid) het wel kan. Kan ook zijn dat ik mij vergis met swipen op de kaart. Dat kan bij de MG in ieder geval ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Ik geloof dat het bij android auto wel kan, zou het kunnen dat dit een android telefoon was? Zo ver ik weet kan het bij CarPlay helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Racemol schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 13:50:
Ik geloof dat het bij android auto wel kan, zou het kunnen dat dit een android telefoon was? Zo ver ik weet kan het bij CarPlay helaas niet.
Nee iPhone was het :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddyeagle
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 14-10 07:44
Ik heb sinds deze week een probleem met mijn mg4 standard. Bij het laden aan de laadpaal stopt hij telkens na zo’n kwartier laden. Er zit dan meestal tussen de 1.25 en 1.50 kWh in. De laadpaal geeft aan dat de auto vol zit maar dat is dus niet het geval. Stekker er opnieuw in en dan begint ie weer te laden maar stopt weer na een kwartier. Snelladen gaat wel gewoon goed. Probleem treedt op bij zowel eigen laadpaal als openbare palen. Lijkt dus aan auto te liggen. Iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het zelf nog niet meegemaakt. Maar wil je voor de gein de kabel eens hoog leggen? Ik heb ergens op het franse forum gelezen dat de koppeling los kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesWtr
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 17-02 22:11
Eddyeagle schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 21:11:
Ik heb sinds deze week een probleem met mijn mg4 standard. Bij het laden aan de laadpaal stopt hij telkens na zo’n kwartier laden. Er zit dan meestal tussen de 1.25 en 1.50 kWh in. De laadpaal geeft aan dat de auto vol zit maar dat is dus niet het geval. Stekker er opnieuw in en dan begint ie weer te laden maar stopt weer na een kwartier. Snelladen gaat wel gewoon goed. Probleem treedt op bij zowel eigen laadpaal als openbare palen. Lijkt dus aan auto te liggen. Iemand bekend met dit probleem?
Ha EddayEagle.
Dat probleem heb ik al een maand of vier, met mij Luxury MG4. Snelladen lukt nog wel. Afspraak gemaakt bij Van Mossel. Vermoedelijk is de CCU kapot. Het duurt erg lang om dit bij de dealer op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KeesWtr schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 00:17:
[...]

Ha EddayEagle.
Dat probleem heb ik al een maand of vier, met mij Luxury MG4. Snelladen lukt nog wel. Afspraak gemaakt bij Van Mossel. Vermoedelijk is de CCU kapot. Het duurt erg lang om dit bij de dealer op te lossen.
Is dit nog steeds vanwege leveringsproblemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrelt
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online
Sinds vandaag krijg ik de melding in mijn Luxery, als ik op het weer druk 'Please activate the head unit first'.
De weer gegevens worden ook niet opgehaald. Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Edit: er is veel info over dit issue op de UK site. Ook de favorieten zijn verdwenen uit mijn navigatie, zoals ook in de UK wordt gemeld. Mysterie ...

[ Voor 28% gewijzigd door Garrelt op 15-06-2024 23:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14-10 06:47
Ik heb binnenkort de 1-jaar beurt, van m'n Lux versie (versie zonder achteruitwisser)

Ik heb ook alle beschikbare updates aangevraagd, en auto zal minimaal de hele dag weg zijn icm leenauto wat wel netjes is.

Ik ben van plan een geprintte lijst op het dashboard achter te laten voor de monteurs, omdat balie->werkplaats communicatie vaak ondermaats is.

Ik heb nu deze lijst samengesteld, iemand nog het idee dat ik iets vergeten ben?

Graag alle onderstaande updates uitvoeren

• Update waarbij het Airconditioning scherm de grote knoppen krijgt
• Update van de Adaptive Cruiscontrol zodat die niet meer schokkerig reageert op een auto die met bijna constante snelheid voor je rijdt, of onnodig afremt in flauwe snelwegbochten. En (dezelfde?) update waarbij je met het linker knopje op het stuur 1 km/h sneller gaat bij enkele klik (ipv 5 km/h wat het nu is.)
• LKA update tegen totaal onverwachte, willekeurig gevaarlijke harde rukken aan het stuur.
• Update dat LKA uit kan in het snelmenu dat op te roepen is bij naarbeneden swipen van de linkerbovenhoek.
• Update bij Android Auto de bovenbalk met MG informatie blijft staan. (zodat je bijvoorbeeld je mistlampen aan/uit kan doen zonder uit Android Auto te hoeven gaan)
• Update waarbij de Regeneratie-stand onthouden wordt (1,2,3 of A)
• Update waarbij front-camera geactiveerd wordt als de auto in drive wordt gezet na het achteruit rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Robonus schreef op maandag 17 juni 2024 @ 12:00:
Ik heb binnenkort de 1-jaar beurt, van m'n Lux versie (versie zonder achteruitwisser)

Ik heb ook alle beschikbare updates aangevraagd, en auto zal minimaal de hele dag weg zijn icm leenauto wat wel netjes is.

Ik ben van plan een geprintte lijst op het dashboard achter te laten voor de monteurs, omdat balie->werkplaats communicatie vaak ondermaats is.
Slim om dat te doen! Ik had bij de 1-jaar beurt van mijn MG4 Comfort ook alle updates aangevraagd (via de web-form om de afspraak in te plannen en daarna nog eens mondeling bij de balie) maar toen ik hem terugkreeg zag ik geen verschil, dus geen recente updates uitgevoerd.

Display ziet er nog steeds hetzelfde uit (geen grotere knoppen), en snelheid wijzigen in Adaptive Cruise Control gaat nog steeds in stapjes van 5 km/h per klik omhoog of omlaag. Ook het laden tot 80% en dan stoppen werkt bij mij nog steeds niet. Laden gaat gewoon door tot 100% of tot ik het handmatig afbreek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zephyr_blues

Ik heb nu deze lijst samengesteld, iemand nog het idee dat ik iets vergeten ben?

• Update van de Adaptive Cruiscontrol zodat die niet meer schokkerig reageert op een auto die met bijna constante snelheid voor je rijdt, of onnodig afremt in flauwe snelwegbochten. En (dezelfde?) update waarbij je met het linker knopje op het stuur 1 km/h sneller gaat bij enkele klik (ipv 5 km/h wat het nu is.)
• LKA update tegen totaal onverwachte, willekeurig gevaarlijke harde rukken aan het stuur.
• Update dat LKA uit kan in het snelmenu dat op te roepen is bij naarbeneden swipen van de linkerbovenhoek.
• Update bij Android Auto de bovenbalk met MG informatie blijft staan. (zodat je bijvoorbeeld je mistlampen aan/uit kan doen zonder uit Android Auto te hoeven gaan)
• Update waarbij front-camera geactiveerd wordt als de auto in drive wordt gezet na het achteruit rijden.
Ik had deze nog op de lijst:
- ODP pas beschikbaar bij lage SoC percentages, zeker bij koud weer (opgelost)
- Vasthouden settings (meeste niet opgelost, alleen afstand instelling ACC)
- Laden tot opgegeven percentage werkt niet (niet opgelost, mijn vermoeden is dat dit voor de standaard überhaupt niet beschikbaar is/komt omdat deze lfp batterij heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14-10 06:47
zephyr_blues schreef op maandag 17 juni 2024 @ 16:07:
[...]

Ik had deze nog op de lijst:
- ODP pas beschikbaar bij lage SoC percentages, zeker bij koud weer (opgelost)
- Vasthouden settings (meeste niet opgelost, alleen afstand instelling ACC)
- Laden tot opgegeven percentage werkt niet (niet opgelost, mijn vermoeden is dat dit voor de standaard überhaupt niet beschikbaar is/komt omdat deze lfp batterij heeft.
Dan ben ik wel redelijk compleet denk ik want ik heb de oude versie zonder OPD, laden tot 80% werkt prima en acc afstand zit geloof ik in dezelfde update die afremmen in bochten herstelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garrelt
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online

KIA A'foort, ook MG service, geeft mij aan dat updates worden uitgevoerd op basis van chasisnr., type en hetgeen MG China nodig/noodzakelijk vindt. Ik wilde bepaalde updates juist niet, omdat ik de huidige oké vind. Maar niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-10 16:13
Ik heb een paar updates gehad bij mij eerste service.

Cruise control op 3 strepen blijft enorm onrustig. Op 2 strepen werkt het nu wel redelijk en hij remt niet meer af in de bocht, dus kleine verbetering.

Update duurt inderdaad meerdere uren om uit te voeren, wel heel fijn van dat Van Mossel de update gewoon wilde doen. Eindelijk een keer een goede ervaring! Ze hebben ook de shifter bijgewerkt zodat mijn volume niet gedempt blijft nadat ik achteruit ben gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garrelt schreef op maandag 17 juni 2024 @ 17:20:
[...]

KIA A'foort, ook MG service, geeft mij aan dat updates worden uitgevoerd op basis van chasisnr., type en hetgeen MG China nodig/noodzakelijk vindt. Ik wilde bepaalde updates juist niet, omdat ik de huidige oké vind. Maar niet geschoten is altijd mis.
Dan krijg je alleen de verplichte updates. Als je een lijst met klachten aanlevert dan wordt er meer geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.
Gisteren is de dongle binnen gekomen, van het weekend maar eens koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmrazor
Mijn MG4 Luxury hangt nu aan een openbare 11 kW Allego laadpaal. Auto laadt echter maar met 3.3 kW, ook al staat hij op max. stroom. Komen jullie dat ook tegen? Is dit een truuk van Allego, die sinds kort ook een uurtarief rekenen om je te forceren langer aan de paal te hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
dmrazor schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 11:15:
Mijn MG4 Luxury hangt nu aan een openbare 11 kW Allego laadpaal. Auto laadt echter maar met 3.3 kW, ook al staat hij op max. stroom. Komen jullie dat ook tegen? Is dit een truuk van Allego, die sinds kort ook een uurtarief rekenen om je te forceren langer aan de paal te hangen?
In principe bepaald de auto de laadsnelheid. Het kan zijn dat er een "tekort" is aan stroom b.v. door loadbalancing, onbalans of netcongestie. Dan knijpt de laadpaal het aantal ampere's af. In sommige apps kun je dat handmatig weer aanpassen weet niet of dat in de Smoov app kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmrazor
Heb ze net gebeld. Ze hebben de paal gereset, maar zonder resultaat. Hij laadt nu op 3.2 kW :(

Gebruik geen app, dus kan niets aanpassen maar denk niet dat het daar aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
dmrazor schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 11:31:
Heb ze net gebeld. Ze hebben de paal gereset, maar zonder resultaat. Hij laadt nu op 3.2 kW :(

Gebruik geen app, dus kan niets aanpassen maar denk niet dat het daar aan ligt.
Kan wel eens gebeuren bij openbare laadpalen. Sta niet gek te kijken als het plots weer omhoog schiet naar 11kW.

Misschien wel goed om te checken of niet 2-fases van je on-board charger defect zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
dmrazor schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 11:15:
Heb het hier op werk vaak. Als er veel auto's staan te laden vaak maar 2, dan later op de dag (als meer auto's vol zitten) springt ie opeens omhoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmrazor
STIMPPYYY schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 11:46:
[...]
Misschien wel goed om te checken of niet 2-fases van je on-board charger defect zijn.
Denk dat dat wel losloopt. Gisteren nog met ruim 8 kW geladen, maar zal het bij de servicebeurt wel laten checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jony23
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 14-10 14:44
Onlangs met mijn MG4 lux (zonder ruitenwisser achterop) voor een jaarbeurt naar MG geweest. Alle beschikbare updates zijn geïnstalleerd. Niet afremmen in bochten, cc 1 en 5km omgewisseld etc. Alles perfect uitgevoerd door MG Nijmegen.

Zit nu op versie 46. De eerste navigatiekaarten stonden er nog op. Op de website van MG staat informatie over een update van de navigatie software.
https://cdn.mgmotor.eu/ma...023-02-06-093115_rxoi.pdf
De stappen die hierin staan nauwgezet opgevolgd.
De update werd goed geladen en aan het eind moest ik de software rebooten.

Daarna start de navigatie wel op, maar sluit direct.
Ik heb de update nogmaals gedownload en geïnstalleerd, maar hetzelfde resultaat.
Dus volgens MG is er een nieuwe kaart, maar valt uiteindelijk de navigatie uit. Gemeld aan MG en ik kreeg te horen dat men het ging uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Vanochtend iets te enthousiast geweest met het erin- en eruit pluggen van de USB-kabel voor CarPlay. Merkte dat de kabel vastzat in de poort, plastic was iets doorgeschoven kennelijk. USB lijkt daardoor nu vaster te zitten in de aansluiting/opening en CarPlay start nu meteen op zonder uit te vallen. Zal het straks bij wegrijden nog een paar keer proberen. Wellicht was deze keer de hit- en mis ratio gewoon 100% van de MG :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racemol
STIMPPYYY schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:13:
Vanochtend iets te enthousiast geweest met het erin- en eruit pluggen van de USB-kabel voor CarPlay. Merkte dat de kabel vastzat in de poort, plastic was iets doorgeschoven kennelijk. USB lijkt daardoor nu vaster te zitten in de aansluiting/opening en CarPlay start nu meteen op zonder uit te vallen. Zal het straks bij wegrijden nog een paar keer proberen. Wellicht was deze keer de hit- en mis ratio gewoon 100% van de MG :P
:o Met een hamer past alles! Zou wat zijn als de kabel gewoon door het plastic wat te los zit. Zou me overigens niets verbazen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-10 11:51
Jony23 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 15:25:
Onlangs met mijn MG4 lux (zonder ruitenwisser achterop) voor een jaarbeurt naar MG geweest. Alle beschikbare updates zijn geïnstalleerd. Niet afremmen in bochten, cc 1 en 5km omgewisseld etc. Alles perfect uitgevoerd door MG Nijmegen.

Zit nu op versie 46. De eerste navigatiekaarten stonden er nog op. Op de website van MG staat informatie over een update van de navigatie software.
https://cdn.mgmotor.eu/ma...023-02-06-093115_rxoi.pdf
De stappen die hierin staan nauwgezet opgevolgd.
De update werd goed geladen en aan het eind moest ik de software rebooten.

Daarna start de navigatie wel op, maar sluit direct.
Ik heb de update nogmaals gedownload en geïnstalleerd, maar hetzelfde resultaat.
Dus volgens MG is er een nieuwe kaart, maar valt uiteindelijk de navigatie uit. Gemeld aan MG en ik kreeg te horen dat men het ging uitzoeken.
Je schrijft etc. toch de vraag dan - zit er bij jou nu in het snel naar beneden te swipen menuutje ook de mogelijkheid om de LKA uit te schakelen zodat je niet meer onder het rijden allerlei schermen moet doorworstelen om het uit te zetten, mis deze optie zelf wel heel erg en zou het graag willen hebben.

Dan je Navi, deze was bij mij ook tijdens de 1e jaarbeurt keurig geupdate, wel waren daarbij alle recente adressen verloren gegaan, dat is jammer maar valt mee te leven. Je schrijft dat je navi uitvalt, maar ik vraag me af heb je dan niet de vraag gekregen om toestemming te geven voor het gebruik van de Navi? Moest zelf ook opnieuw toestemming verlenen zodat ik het weer kon gebruiken, misschien zit daar de oplossing van je probleem.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jony23
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 14-10 14:44
meacount schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 11:27:
[...]

Je schrijft etc. toch de vraag dan - zit er bij jou nu in het snel naar beneden te swipen menuutje ook de mogelijkheid om de LKA uit te schakelen zodat je niet meer onder het rijden allerlei schermen moet doorworstelen om het uit te zetten, mis deze optie zelf wel heel erg en zou het graag willen hebben.

Dan je Navi, deze was bij mij ook tijdens de 1e jaarbeurt keurig geupdate, wel waren daarbij alle recente adressen verloren gegaan, dat is jammer maar valt mee te leven. Je schrijft dat je navi uitvalt, maar ik vraag me af heb je dan niet de vraag gekregen om toestemming te geven voor het gebruik van de Navi? Moest zelf ook opnieuw toestemming verlenen zodat ik het weer kon gebruiken, misschien zit daar de oplossing van je probleem.....
LKA optie: nee, nog gewoon door het menu om die uit te zetten helaas
NAVI: nee, die vraag kreeg ik niet. In het menu staat dit aan. Heb het net uitgeschakeld en startte de navigatie op. Kreeg direct de vraag om dit in de instellingen aan te passen. Dank je voor het meedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeTheBike
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09 10:19
Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:45:
[...]

ACC gebruikt de voorwaarts gerichte camera.
Helaas kan ik bevestigen dat de ACC niet werkt als ik de fietsdrager op de trekhaak heb gemonteerd en aangesloten op het 13-polige adapter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Racemol schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:54:
[...]

:o Met een hamer past alles! Zou wat zijn als de kabel gewoon door het plastic wat te los zit. Zou me overigens niets verbazen 8)
Werkt feilloos nu. Pakt in een keer en valt niet meer uit. Volgens mij is het poortje iets teruggeschoven in de plastic behuizing. Die van de auto dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tayfunc
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-09 17:29
Inmiddels 6 maanden met de MG4 standard aan het rijden. Erg tevreden!

Het enige is dat CarPlay met de anker kabel nu ineens perikelen vertoond. Snap niet hoe dat ineens kan gebeuren.. heeft niet met de hitte te maken. Heb ook aantal testen gedaan door eerst de auto rijklaar te hebben, voordat ik de kabel erin plug.

overigens is het niet telefoon gerelateerd, gezien die van mijn vrouw ook hetzelfde probleem vertoond sinds kort.

Hebben jullie wellicht nog een idee? 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tayfunc schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 18:54:
Inmiddels 6 maanden met de MG4 standard aan het rijden. Erg tevreden!

Het enige is dat CarPlay met de anker kabel nu ineens perikelen vertoond. Snap niet hoe dat ineens kan gebeuren.. heeft niet met de hitte te maken. Heb ook aantal testen gedaan door eerst de auto rijklaar te hebben, voordat ik de kabel erin plug.

overigens is het niet telefoon gerelateerd, gezien die van mijn vrouw ook hetzelfde probleem vertoond sinds kort.

Hebben jullie wellicht nog een idee? 🤣
Kijk of een andere goede kwaliteit kabel het ook heeft. Antwoordt ja? Naar dealer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ron6
MikeTheBike schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 16:57:
[...]

Helaas kan ik bevestigen dat de ACC niet werkt als ik de fietsdrager op de trekhaak heb gemonteerd en aangesloten op het 13-polige adapter.
Dat is gek.. Werkt bij mij wel. Maar ik moet wel eerst door het hele menu, want hij zet zelf het een en ander uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garrelt schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 16:52:
Sinds vandaag krijg ik de melding in mijn Luxery, als ik op het weer druk 'Please activate the head unit first'.
De weer gegevens worden ook niet opgehaald. Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Edit: er is veel info over dit issue op de UK site. Ook de favorieten zijn verdwenen uit mijn navigatie, zoals ook in de UK wordt gemeld. Mysterie ...
Jeroen zijn oplossing geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjetrof
  • Laatst online: 22:40
Ron6 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 17:02:
[...]

Dat is gek.. Werkt bij mij wel. Maar ik moet wel eerst door het hele menu, want hij zet zelf het een en ander uit.
Kan je zelf de ACC aanzetten of bijvoorbeeld de towing mode weer uitzetten? Ik zou natuurlijk ook zelf eens de fietsendrager kunnen monteren om het te testen, maar ervaringen zijn natuurlijk ook heel welkom _/-\o_
Pagina: 1 ... 50 ... 69 Laatste