Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denizz schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 16:18:
Mijn Carplay perikelen waren nog niet opgelost uiteindelijk, het werkte zondag gewoon eens een keer. Maar dat was gelijk de laatste keer deze week, op een enkele keer dat hij opeens werkte nadat mijn rit voorbij was :++.

Na wat vertraging nu een Anker LTG - USB-A kabel binnen, en het werkt meteen als een speer. Meerdere keren in/uit gestapt, auto gesloten en het blijft werken. Dus een goede tip van de Anker kabels!

Vandaag ook voor het eerst geladen. Vergeten de 80/90% laadlimiet in te stellen en dus zat hij lekker 100% vol. Het zal wel niet zoveel kwaad kunnen voor een keertje. Bij een Vattenfall publieke paal kwam er een nagenoeg constante 9,4kW/h binnen.
Als ik AA gebruik dan heb ik daarvoor ook de Ankers. Ik heb nog nooit een probleem gehad. Alleen gebruik ik AA bijna nooit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-10 16:13
Ik vind de stoelen van de MG4 echt perfect. Ik heb in veel auto's gezeten. Maar in de MG4 kom ik na 10 uur rijden nogsteeds zonder kramp of iets uit de auto.

Ik kan overigens totaal niet tegen sportstoelen waar je schouder niet tussen past en dus naar voren gedrukt worden. Zo blij dat de MG gewoon redelijk normaal model heeft gehanteerd.

[ Voor 37% gewijzigd door 1234567y op 30-05-2024 15:16 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• youock
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-08 12:37
Mijn eerste auto was een Volvo 142 uit 1970, en ik ontdekte al snel dat mensen in de oldtimer community altijd naar elkaar zwaaien tijdens het rijden. Het voelde een beetje als een geheime club.

Nu, in de MG4 community, merk ik ook dat er echte enthousiastelingen zijn. Dus, vol enthousiasme zwaai ik naar elke MG4 die ik zie. Maar... niemand zwaait terug.

Ik wil niet zeggen dat jullie elke MG4 rijder moeten groeten, maar als je een witte MG4 ziet rijden met iemand die wanhopig zijn hand opsteekt, weet dan dat ik het goed bedoel. En misschien, heel misschien, krijg ik ooit een zwaai terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-10 14:21
youock schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:50:
Mijn eerste auto was een Volvo 142 uit 1970, en ik ontdekte al snel dat mensen in de oldtimer community altijd naar elkaar zwaaien tijdens het rijden. Het voelde een beetje als een geheime club.

Nu, in de MG4 community, merk ik ook dat er echte enthousiastelingen zijn. Dus, vol enthousiasme zwaai ik naar elke MG4 die ik zie. Maar... niemand zwaait terug.

Ik wil niet zeggen dat jullie elke MG4 rijder moeten groeten, maar als je een witte MG4 ziet rijden met iemand die wanhopig zijn hand opsteekt, weet dan dat ik het goed bedoel. En misschien, heel misschien, krijg ik ooit een zwaai terug.
Je bent niet helemaal alleen. Ik sein naar MG4's als ik ze tegen kom en waar mogelijk zwaai ik ook. Meestal krijg ik een seintje terug maar ik denk dat het elke keer dezelfde MG is die ik tegen kom :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 05-01 10:16
youock schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:50:

Wordt hoog tijd dat we elkaar tegenkomen dan, ik heb helaas dezelfde ervaring. Maar ik houd vol! Ondanks de verdwaasde gezichten :D

Hiervoor een Chevrolet Volt gereden, en grappige was dat daar nagenoeg iedereen even een vingertje opstak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youock
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-08 12:37
Dat is zooo mooi om te horen! Vanaf nu zal ik het weer wat uitbundiger te doen nu ik weet dat ik niet de enige ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-10 20:37
Mocht er een MG4 naar mij gezwaaid hebben, moet de bestuurder het niet al te persoonlijk opnemen mocht ik niet terugzwaaien, ik ben nog aan het leren hoe met deze auto (en autos in het algemeen) om te gaan :+.

Ik merk dat ik in nog geen week tijd mij wel heel erg comfortabel voel in deze auto, zeker omdat hij ook goed oplet wat er voor gebeurt. Dat geeft vertrouwen. Helaas lijk ik steeds het vermogen van deze auto te onderschatten en rij ik vrij concequent te hard, en soms zelfs veel te hard.... kwestie van gewenning denk ik :P.

Vandaag met TJA filegereden. Opzich wel fijn dat zelf optrekken, maar wat was het stuur zenuwachtig zeg. De hele tijd van die mini correcties, het leek wel of het stuur in de vibratiestand stond. Ik denk dat ik de volgende keer gewoon weer zelf gas geef. Ik las ooit eens, allicht in deze draad dat het lijkt alsof er een oud vrouwtje de hele tijd aan je stuur zit te trekken, en inderdaad kan ik dat gevoel onderschrijven.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
Denizz schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 19:00:
Mocht er een MG4 naar mij gezwaaid hebben, moet de bestuurder het niet al te persoonlijk opnemen mocht ik niet terugzwaaien, ik ben nog aan het leren hoe met deze auto (en autos in het algemeen) om te gaan :+.

Ik merk dat ik in nog geen week tijd mij wel heel erg comfortabel voel in deze auto, zeker omdat hij ook goed oplet wat er voor gebeurt. Dat geeft vertrouwen. Helaas lijk ik steeds het vermogen van deze auto te onderschatten en rij ik vrij concequent te hard, en soms zelfs veel te hard.... kwestie van gewenning denk ik :P.

Vandaag met TJA filegereden. Opzich wel fijn dat zelf optrekken, maar wat was het stuur zenuwachtig zeg. De hele tijd van die mini correcties, het leek wel of het stuur in de vibratiestand stond. Ik denk dat ik de volgende keer gewoon weer zelf gas geef. Ik las ooit eens, allicht in deze draad dat het lijkt alsof er een oud vrouwtje de hele tijd aan je stuur zit te trekken, en inderdaad kan ik dat gevoel onderschrijven.
Dat zwaaien staat verder niet in de handleiding, maar is niet zo moeilijk: hand omhoog tot ongeveer hoofd hoogte, vingers gestrekt en dan vanuit de elleboog de gehele hand heen en weer bewegen, duidelijk, maar niet te snel ;)

Ik snap wat je bedoelt met het sturen. Ik stoor me er niet zo aan, maar snap goed als je dat wel doet. Maar volgens mij moet je hem dan op ACC zetten ipv TJA: wel gassen en afremmen, niet het sturen. Ben niet zeker, heb hem eigenlijk altijd in tja.

Gemis aan motorgeluid was voor mij in het begin ook de oorzaak van continue te hard rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag met TJA file gereden. Opzich wel fijn dat zelf optrekken, maar wat was het stuur zenuwachtig zeg. De hele tijd van die mini correcties, het leek wel of het stuur in de vibratiestand stond. Ik denk dat ik de volgende keer gewoon weer zelf gas geef. Ik las ooit eens, allicht in deze draad dat het lijkt alsof er een oud vrouwtje de hele tijd aan je stuur zit te trekken, en inderdaad kan ik dat gevoel onderschrijven.
Wel grappig dat je het zo beschrijft. Zo voelde ik het ook toen ik net de auto had. Nooit meer gebruikt. Maar na 3 updates dacht ik: laat ik dan dit ook maar weer eens proberen.
Ik heb er ruim 20 km in langzaam tot voluit rijdend en stilstaand verkeer mee gereden. Geluid uit, eco mode via custom, adaptive regen. Op een gegeven moment kreeg ik de waarschuwing op het dashboard dat ik wel mijn handen aan het stuur moest houden.... geen centje pijn.
Ok. Bij heel lage snelheden wil hij wel eens links rechts links chicane rijden. Is 2 keer heuvel op gebeurd. Maar nooit dat ik het te nerveus vond. Ik ben eerlijk gezegd wel verbaasd. Overigens, ik gebruik geen ELK. Hij staat bij mij altijd op LDA.
Het helpt enorm als je die nerveuze piepjes van de veiligheidssystemen uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol

Je zou er ook voor kunnen kiezen om met ACC file te rijden, dat vind ik zelf veel prettiger. Optrekken en remmen wekt dan ook gewoon automatisch, alleen het sturen moet je dan zelf doen. Voor mij is die manier veel beter en TJA gebruik ik nooit meer, lekker op ACC laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:22
Racemol schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 19:55:
Je zou er ook voor kunnen kiezen om met ACC file te rijden, dat vind ik zelf veel prettiger. Optrekken en remmen wekt dan ook gewoon automatisch, alleen het sturen moet je dan zelf doen. Voor mij is die manier veel beter en TJA gebruik ik nooit meer, lekker op ACC laten staan.
Ja, idem ook voor mij. Ik heb in het ruim een jaar dat ik mijn MG4 nu heb nog nooit TJA gebruikt. Wanneer ik op de snelweg constant rijd dan gaat dat fijn op ACC (afstand instelling op 1 streepje ingesteld). En wanneer de auto voor mij gaat remmen dan remt de auto prima mee, tot aan stilstand aan toe. Dan gaat de auto ook zelf weer rijden wanneer m'n voorligger weer begint te rijden. Heerlijk ontspannen voor m'n voeten, waar ik voorheen in langere files met voortdurend rijden, remmen, rijden, remmen, altijd een lamme voet kreeg van het continu het koppelingspedaal moeten induwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamkaaz
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 14-10 12:17
Ik was 1 van de eerste lichting met een Hyundai Kona EV. In het eerste halve jaar altijd even een zwaai gedaan naar andere Kona-rijders. Daarna werden het er zoveel dat het een mainstream auto werd en ik ben gestopt met zwaaien.

Dat gaat nu ook zo met de MG4. Heb geregeld gezwaaid naar de enkeling die ik tegenkwam in de MG4. Nu zie ik ze bij elke rit wel meerdere keren langkomen dus het bijzondere is er wel een beetje van af.

Hoewel. Van de week reed een paars gewrapte MG4 me tegemoet (Almere). Die vond ik echt wel speciaal. Het is dat het een enorme smak geld is voor iets wat hooguit 7 jaar mooi blijft anders had ik mijn saaie wit ook laten wrappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
Heb vandaag onderstaande telefoon houder ontvangen. Best prima. Pasvorm om het scherm is in iedergeval goed. Niet te strak of te los. Eens zien hoelang het meegaat.

https://a.aliexpress.com/_EunRCtp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 20:49:
Heb vandaag onderstaande telefoon houder ontvangen. Best prima. Pasvorm om het scherm is in iedergeval goed. Niet te strak of te los. Eens zien hoelang het meegaat.

https://a.aliexpress.com/_EunRCtp
Je telefoon bedekt dan toch de knoppen op je scherm?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2024 21:02 . Reden: Foutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 21:01:
[...]

Je telefoon bedekt dan toch de knoppen op je scherm?
Ligt eraan hoe hoog je de houder zet. Maar inderdaad, bedekt het scherm iets. Morgen even kijken hoe het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
STIMPPYYY schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 21:19:
[...]

Ligt eraan hoe hoog je de houder zet. Maar inderdaad, bedekt het scherm iets. Morgen even kijken hoe het gaat.
Zou je eens een foto willen maken met de telefoon in de houder? Ik ben benieuwd hoe het er nu echt uit ziet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Zal morgen een foto maken. Zit ook een bakje achter aan vast (achter het scherm). Geen idee wat je erin zou moeten stoppen, maar het zit erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razxz
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 21-11-2024
Vraagje ik heb sinds deze week de MG4 luxury in gebruik genomen en was in de veronderstelling dat deze geen wifi hotspot heeft. Nu heeft mijn MG4 luxury deze dus wel. Is dit standaard of heb ik toevallig toch een trophy gekregen? ik heb volgens de dealer een facelifted versie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Racemol
razxz schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 22:05:
Vraagje ik heb sinds deze week de MG4 luxury in gebruik genomen en was in de veronderstelling dat deze geen wifi hotspot heeft. Nu heeft mijn MG4 luxury deze dus wel. Is dit standaard of heb ik toevallig toch een trophy gekregen? ik heb volgens de dealer een facelifted versie.
De hotspot is, toen ik de auto kocht gewoon onderdeel van het luxury model. Ik dacht ook dat wij helemaal geen Trophy model hebben, maar dat die hernoemd was naar Luxury o.i.d. Hoe dat precies zit weet ik niet.

Alle luxury modellen hebben gewoon een hotspot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• razxz
Racemol schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 22:15:
[...]

De hotspot is, toen ik de auto kocht gewoon onderdeel van het luxury model. Ik dacht ook dat wij helemaal geen Trophy model hebben, maar dat die hernoemd was naar Luxury o.i.d. Hoe dat precies zit weet ik niet.

Bedankt voor het snelle antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Racemol schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 22:15:
[...]

De trophy is in feite een luxury met een grotere batterij. Qua uitrusting verder hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10 14:43
Ik lees dat de Trophy over een verstelbare onderplank in de kofferbak beschikt, en de standard en comfort versies niet. Resulteert dit in meer liters kofferbakruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 08:26:
[...]

De trophy is in feite een luxury met een grotere batterij. Qua uitrusting verder hetzelfde.
Jep, nu is dat inderdaad zo. Toen ik de auto kocht was er echter nog helemaal geen Trophy versie. Tenminste niet in Nederland.

Probleem met de benaming "Trophy" is dat deze buiten EU, bijvoorbeeld in de UK, gebruikt werd om het model aan te duiden die wij als Luxury kennen. Daarna is er in NL ook een Trophy versie gekomen met de naam Trophy Extended Range met daarin de 77 kwH batterij.

Indien er verwarring is, MG heeft (vrij verborgen op de website) een brocure PDF staan met alle specificaties, en die klopt volgens mij voor 100%. Daar zie je bijvoorbeeld dat de hotspot functionaliteit aangeboden wordt in de Luxury, Trophy Extended Range en de XPOWER modellen.

https://cdn.mgmotor.eu/im...G-Brochure_web_new-EN.pdf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Racemol
Stoffa schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 10:07:
Ik lees dat de Trophy over een verstelbare onderplank in de kofferbak beschikt, en de standard en comfort versies niet. Resulteert dit in meer liters kofferbakruimte?
Ja, de Luxury heeft een verstelbare onderplank maar dit resulteert niet in meer ruimte. Op papier zelfs minder geloof ik, want de ruimte onder de plank telt nu niet meer mee.

Het is gewoon een simpele plank waar je wat ruimte onder de plank hebt voor je laadkabel en wat andere prullaria. Het is niet het meest geniale concept want als je dus iets in je achterbak hebt dan is het lastig om die plank omhoog te halen en je laadkabel te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razxz
Ik vroeg me af of mensen buiten CarPlay dongle nog andere accessoires aanraden voor de MG4, en welke dat eventueel zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker. Bescherm je drempels. ook bij de kofferbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Racemol schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 11:39:
[...]

Ja, de Luxury heeft een verstelbare onderplank maar dit resulteert niet in meer ruimte. Op papier zelfs minder geloof ik, want de ruimte onder de plank telt nu niet meer mee.

Het is gewoon een simpele plank waar je wat ruimte onder de plank hebt voor je laadkabel en wat andere prullaria. Het is niet het meest geniale concept want als je dus iets in je achterbak hebt dan is het lastig om die plank omhoog te halen en je laadkabel te pakken.
Ik gebruik de onderste ruimte juist voor zaken waar ik in principe niet bij hoef te komen. Wat je verliest aan ruimte is feitelijk het volume van de plank. Maar dat is niet veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14-10 06:47
Zojuist een erg frustrerende situatie gehad. Na gisteren de lader aangesloten te hebben was vandaag de 12v accu helemaal leeg. Gelukkig gingen de portieren wel open maar verder niks, geen achterbak, geen alarmlichten en ook de laadkabel bleef vast. Na een hele poos met MG aan de lijn (ze konden mijn pechhulp niet vinden in het systeem) hebben ze uiteindelijk de wegenwacht naar ons toe gestuurd. Al met al ben je dan wel 2 uur verder.

Accu bleek op 4.5 volt te staan. Ik weet zeker dat ik de auto gisteravond op slot heb gedaan, maar dan is er ergens toch iets "aan" blijven staan. Met hun jumpstarter kon de auto weer aan en na 50 minuten rijden lijkt alles weer normaal.
Wel ongeveer alle foutmeldingen voorbij zien komen tijdens het rijden. Geen enkel rijhulpsysteem deed het. Reed best lekker eigenlijk 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
Robonus schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 19:42:
Zojuist een erg frustrerende situatie gehad. Na gisteren de lader aangesloten te hebben was vandaag de 12v accu helemaal leeg. Gelukkig gingen de portieren wel open maar verder niks, geen achterbak, geen alarmlichten en ook de laadkabel bleef vast. Na een hele poos met MG aan de lijn (ze konden mijn pechhulp niet vinden in het systeem) hebben ze uiteindelijk de wegenwacht naar ons toe gestuurd. Al met al ben je dan wel 2 uur verder.

Accu bleek op 4.5 volt te staan. Ik weet zeker dat ik de auto gisteravond op slot heb gedaan, maar dan is er ergens toch iets "aan" blijven staan. Met hun jumpstarter kon de auto weer aan en na 50 minuten rijden lijkt alles weer normaal.
Wel ongeveer alle foutmeldingen voorbij zien komen tijdens het rijden. Geen enkel rijhulpsysteem deed het. Reed best lekker eigenlijk 😁
Het systeem schakelt na 20 minuten uit als je vergeet af te sluiten, dus er is iets mis. Als je met een jumpstart kunt rijden en de 12v accu daarna weer ok is heb je een hele grote verbruiker die problemen geeft.
Ooit zelf gehad met een AC relais dat af en toe bleef hangen, misschien zo iets? Ben niet zeker eigenlijk, maar lijkt me dat die nog steeds gebruikt worden in EVs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dit de laatste tijd vaker voorkomen op het engelse forum. Dat blijft meestal niet bij éen keer. Tip voor jou: koop zelf zo'n kick starter.
Heb je zelf iets in de auto aangesloten dat je niet verwijdert na het afsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-10 16:13
Stoffa schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 10:07:
Nee, helaas zorgt de dubbele bodem voor iets minder ruimte in de kofferbak omdat er twee onhandige kunstof blokken vast in de bak zitten om de onderplank te ondersteunen.

Ik zou die blokken graag weg halen, maar denk niet dat dit zomaar kan. Achja, kleinigheidjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:12
1234567y schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 23:31:
[...]

Nee, helaas zorgt de dubbele bodem voor iets minder ruimte in de kofferbak omdat er twee onhandige kunstof blokken vast in de bak zitten om de onderplank te ondersteunen.

Ik zou die blokken graag weg halen, maar denk niet dat dit zomaar kan. Achja, kleinigheidjes
Op YT heb ik een filmpje gezien van iemand die dat deed. Gewoon schroefmachine erbij en gaan. Kan heel netjes en evt zelfs terug monteren mocht je dat willen voor inleveren lease of verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 22:31:
Ik zie dit de laatste tijd vaker voorkomen op het engelse forum. Dat blijft meestal niet bij éen keer. Tip voor jou: koop zelf zo'n kick starter.
Heb je zelf iets in de auto aangesloten dat je niet verwijdert na het afsluiten?
Nee, verder niks geks. Ik zat te wat online te kijken of je de accu ook met startkabels van een donor ICE kan starten. Zijn een beetje tegenstrijdige berichten maar is evt het proberen waard. In de manual staat wel dat het kan maar in forums wordt gezegd dat de piekspanning kan zorgen voor doorgebrande electronica. Zelf weinig verstand van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Racemol
Robonus schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 13:44:
[...]

Nee, verder niks geks. Ik zat te wat online te kijken of je de accu ook met startkabels van een donor ICE kan starten. Zijn een beetje tegenstrijdige berichten maar is evt het proberen waard. In de manual staat wel dat het kan maar in forums wordt gezegd dat de piekspanning kan zorgen voor doorgebrande electronica. Zelf weinig verstand van.
Dat zou prima moeten kunnen. "Piekspanning" of eigenlijk "piekstroom" is meer een probleem als je het andersom gaat doen. Een ICE auto heeft een hoge stroom nodig om te starten en dat kan de accu van een BEV meestal niet leveren, maar andersom is het geen probleem. Je kunt dus prima je BEV "jump starten" met een accu uit een ICE auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDhondt
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 19-06 09:54
Robonus schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 19:42:

Is het de lader niet die je wagen "wakker" houdt en je 12V batterij leeghaalt ? In het "Alfen lader" forum werd dit voor een bepaalde sw versie ook regelmatig aangehaald. Zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
LDhondt schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 14:44:
[...]

Is het de lader niet die je wagen "wakker" houdt en je 12V batterij leeghaalt ? In het "Alfen lader" forum werd dit voor een bepaalde sw versie ook regelmatig aangehaald. Zelf geen ervaring mee.
Dat zou idd kunnen. Heb wel een Alven Eve lader ja. Ga ik daar even op verse zoeken. Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruud1234821
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 10:46
wrak schreef op maandag 20 mei 2024 @ 06:27:
Uitschakelen en direct weer inschakelen van de automatische verlichting modus. Dat is bij mij idd ook nodig in de situatie die je beschrijft. Dan werkt daarna alles weer naar behoren.
Als je de automaat alleen uitzet moet je met de hand je verlichting aanzetten, dat is te toch verwachten gedrag? Wellicht vergeten de automaat weer aan te zetten?
Om hier nog even op terug te komen, inmiddels een aantal keer getest. Als ik in het donker de verlichting uitzet (schakelaar naar rechts), vervolgens dimlicht inschakel (schakelaar helemaal naar links), en dan probeer automatische verlichting weer in te schakelen (schakelaar 1 standje naar rechts), dan schakelt het dimlicht weer uit en blijft alleen de dagrijverlichting branden.

Oftewel, als verlichting eenmaal handmatig is uitgeschakeld, werkt daarna de automatische verlichting niet meer zoals het hoort (totdat de auto is uitgeschakeld). Dus ik moet gedurende de hele rit de schakelaar naar links laten staan, en vervolgens bij aankomst niet vergeten de verlichting weer uit te zetten.

Vreemd is ook dat als ik de auto bij aankomst in parkeerstand zet, uitstap en op slot doe, de auto niet waarschuwt dat de verlichting nog aan staat. Pas als ik de auto vervolgens ontgrendel en de deur open doe om de verlichting uit te zetten, verschijnt er een melding dat de verlichting actief is. Beetje laat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:30
ruud1234821 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 02:08:
[...]

Om hier nog even op terug te komen, inmiddels een aantal keer getest. Als ik in het donker de verlichting uitzet (schakelaar naar rechts), vervolgens dimlicht inschakel (schakelaar helemaal naar links), en dan probeer automatische verlichting weer in te schakelen (schakelaar 1 standje naar rechts), dan schakelt het dimlicht weer uit en blijft alleen de dagrijverlichting branden.

Oftewel, als verlichting eenmaal handmatig is uitgeschakeld, werkt daarna de automatische verlichting niet meer zoals het hoort (totdat de auto is uitgeschakeld). Dus ik moet gedurende de hele rit de schakelaar naar links laten staan, en vervolgens bij aankomst niet vergeten de verlichting weer uit te zetten.

Vreemd is ook dat als ik de auto bij aankomst in parkeerstand zet, uitstap en op slot doe, de auto niet waarschuwt dat de verlichting nog aan staat. Pas als ik de auto vervolgens ontgrendel en de deur open doe om de verlichting uit te zetten, verschijnt er een melding dat de verlichting actief is. Beetje laat...
Er zitten 3 standen op de schakelaar. vlnr: dimlicht-dagrijverlichting-auto de meest linkse aanduiding off is een maak kontakt en schakelt de verlichtingautomaat aan/uit. Om de automatische verlichting weer aan te zetten moet de schakelaar helemaal naar rechts deze veert dan weer terug naar de stand auto. Nog een keer helemaal naar rechts schakelt de automatische verlichting weer uit.
Helemaal naar links en dan een klik naar rechts schakelt de dagrijverlichting in dat klopt.
Voor het aan staan van de verlichting bij het verlaten van de auto moet je wellicht even naar de "follow-me" functie kijken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qAdtT_JjI6d6nPYgIfgUHj2n3Us=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1vIMSSkF3qDuUVYqkSHwRYsX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door wrak op 02-06-2024 08:27 ]

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
wrak schreef op zondag 2 juni 2024 @ 08:24:
[...]

Er zitten 3 standen op de schakelaar. vlnr: dimlicht-dagrijverlichting-auto de meest linkse aanduiding off is een maak kontakt en schakelt de verlichtingautomaat aan/uit. Om de automatische verlichting weer aan te zetten moet de schakelaar helemaal naar rechts deze veert dan weer terug naar de stand auto. Nog een keer helemaal naar rechts schakelt de automatische verlichting weer uit.
Helemaal naar links en dan een klik naar rechts schakelt de dagrijverlichting in dat klopt.
Voor het aan staan van de verlichting bij het verlaten van de auto moet je wellicht even naar de "follow-me" functie kijken.
[Afbeelding]
Bij mij staat follow-me ook aan, maar dat werkt sinds dag 1 niet. Het licht blijft alleen aan als de auto ontgrendeld is. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het zou moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:30
STIMPPYYY schreef op zondag 2 juni 2024 @ 10:29:
[...]

Bij mij staat follow-me ook aan, maar dat werkt sinds dag 1 niet. Het licht blijft alleen aan als de auto ontgrendeld is. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het zou moeten werken
Follow Me betekend dat je lichten na het afsluiten nog ongeveer 15 sec aanblijven. Het kan ook 30 zijn. Meer is het niet. Ik heb het nooit geklokt maar het werkt wel.

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wrak schreef op zondag 2 juni 2024 @ 08:24:
[...]

[Afbeelding]
Het verwarrende is de kreet off. Het moet on/off zijn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• STIMPPYYY
wrak schreef op zondag 2 juni 2024 @ 11:09:
[...]

Follow Me betekend dat je lichten na het afsluiten nog ongeveer 15 sec aanblijven. Het kan ook 30 zijn. Meer is het niet. Ik heb het nooit geklokt maar het werkt wel.
Precies, dat doet hij dus niet. Maar goed, mis het ook niet 😅.

Houder zit net iets voor de knoppen aan de linkerkant. Niet hinderlijk verder. Op de foto lijkt het overigens alsof ze helemaal bedekt worden.
Best een prima ding voor die paar euro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/826iRHGAgV17ONEGKiJqzx5f4iA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FJabe8v6t6aGcx8WgWZwoivi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s5DR22rUoPHP9sLg4aQ4fK_M5ss=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gPlccLc8qGvRyG0HbGGWl6BJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 57% gewijzigd door STIMPPYYY op 02-06-2024 14:03 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kEqHafLGUxW5K5NhI073py93SSc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/riCIork9cct7XPakjkFqyALD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fRX4tiXWXYKo3taTHCcLCCsIPXA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SyNFSBCedJ0hNoR2dZ9h9bXg.jpg?f=fotoalbum_large

Vrijdag de MG4 Luxury opgehaald in Goes bij van Mossel
Netjes uitleg gekregen over diverse haken en ogen in de bediening.
Je moet er echt even aan wennen dat niet alles logisch is, maar ik heb er weinig moeite mee.
Alleen dat knipperen van de snelheidsborden in de display na iedere start is wat irritant.

Verder rijdt hij echt heerlijk!
Kan gelukkig opladen op eigen oprit, dus nog niet in het wild geladen.
De 3 meter kabel die standaard meegeleverd is, lijkt me wat kort trouwens?
Hoe is dat bij jullie bevallen?

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
Oxellaar schreef op zondag 2 juni 2024 @ 14:29:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Je moet er echt even aan wennen dat niet alles logisch is, maar ik heb er weinig moeite mee.
Alleen dat knipperen van de snelheidsborden in de display na iedere start is wat irritant.

Gefeliciteerd met je aanwinst!

Verkeersborden zet ik altijd uit, is de knop boven LKA uitzetten wat de meeste toch sowieso uitzetten voor iedere rit.

Dat is autosymbool - 2e tabblad en dan zie je m wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hier geen eigen laadpaal, maar die kabel is altijd lang genoeg tot nu toe. Makkelijkste is natuurlijk wel gewoon achteruit inparkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Robonus schreef op zondag 2 juni 2024 @ 14:55:
[...]

Gefeliciteerd met je aanwinst!

Verkeersborden zet ik altijd uit, is de knop boven LKA uitzetten wat de meeste toch sowieso uitzetten voor iedere rit.

Dat is autosymbool - 2e tabblad en dan zie je m wel.
Ja dat is mij ook uitgelegd door de verkoper bij afhalen. Maar het iedere keer uit moeten zetten is een nadeel vind ik.
deathmonkey schreef op zondag 2 juni 2024 @ 15:25:
[...]

Hier geen eigen laadpaal, maar die kabel is altijd lang genoeg tot nu toe. Makkelijkste is natuurlijk wel gewoon achteruit inparkeren.
De prijzen bij openbare laadpalen vind ik nog behoorlijk hoog.
In vergelijking tot thuis laden dan.

Nu krijg ik alles vergoed, maar juist door het prijsverschil heb ik een laadpaal thuis gekregen.

[ Voor 34% gewijzigd door Oxellaar op 02-06-2024 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
Oxellaar schreef op zondag 2 juni 2024 @ 16:13:
[...]

Ja dat is mij ook uitgelegd door de verkoper bij afhalen. Maar het iedere keer uit moeten zetten is een nadeel vind ik.

[...]

Nu krijg ik alles vergoed, maar juist door het prijsverschil heb ik een laadpaal thuis gekregen.
Meeste bestuurder hebben een "pre-flight" check, even alle opties aan/uit zetten die je wilt. Je leert ermee leven is mijn ervaring. En wie weet wordt het wat beter in de toekomst, hoewel sommige opties volgens wetgeving aan moeten staan bij start.

De kabel kan net van lader rechtsvoor naar de poort linksachter, maar dan moet je wel dichtbij staan en de kabel over het dak voorruit leggen.

En ik herhaal het nog maar eens: Tesla is relatief goedkoop, < 30 ct en met abo nu zelfs 22. In de winter iets duurder, ong. 10 ct. Voor de thuisladers niet zo interessant, maar doe er je voordeel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
STIMPPYYY schreef op zondag 2 juni 2024 @ 14:00:
[...]

Precies, dat doet hij dus niet. Maar goed, mis het ook niet 😅.
Jep, deurtje dicht, syssteem uit = verlichting uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nieuw? Nummerbord is van iets later dan van mij (half december 2023 kenteken afgegeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
@Verwijderd
Ja dat zag ik ook....
Maar hij is echt nieuw
Staat nu 350km op de teller, bij afhalen nog maar 14km
Ze hadden hem op voorraad staan.
Er zijn er 8 tegelijk afgeleverd met opvolgend kenteken, allemaal hagelnieuw

@zephyr_blues dat klinkt niet echt handig met de kabel. Ik ga maar eens een 5 meter vragen.
Thuis heb ik ook 5 meter en dat is gewoon precies goed.
Nu ontmoedigd de werkgever onderweg laden ivm kosten.
Het liefst op de zaak, of thuis als 2e optie en als het moet natuurlijk gewoon onderweg.
Dus zoveel zal ik niet onderweg stekkeren

Hebben hier trouwens meer mensen de Zaptec Go laadpaal?
Had nog niet eerder zo'n kleine kast gezien...
Fijn ding!

[ Voor 52% gewijzigd door Oxellaar op 02-06-2024 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
[...]

Verschilt erg per gemeente en per laadpaal. Hier in Amsterdam nu €0,24 per KwH. Bij mijn werk in de buurt ruim 2x zo duur met prijzen tussen de €0,50 en de €0,60 per KwH.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heinemancp
deathmonkey schreef op maandag 3 juni 2024 @ 09:51:
[...]

Verschilt erg per gemeente en per laadpaal. Hier in Amsterdam nu €0,24 per KwH. Bij mijn werk in de buurt ruim 2x zo duur met prijzen tussen de €0,50 en de €0,60 per KwH.
eenheden politie

*kWh

/eenheden politie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-10 11:52
Er schijnt een update aan te komen voor de MG4

Een 12 inch display
18 inch velgen zoals de xpower.
En mogelijk een accu upgrade

https://uk.motor1.com/news/721040/mg4-2024-model-updates/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
zephyr_blues schreef op zondag 2 juni 2024 @ 20:00:
En ik herhaal het nog maar eens: Tesla is relatief goedkoop, < 30 ct en met abo nu zelfs 22. In de winter iets duurder, ong. 10 ct. Voor de thuisladers niet zo interessant, maar doe er je voordeel mee.
Gisteren voor het eerst mijn MG4 bij een Tesla Snellader opgeladen, vooral als test zodat ik weet dat alles werkt voor de aankomende zomervakantie (rit naar Oostenrijk, die ik gepland heb via Tesla snelladers in Duitsland :*) ).

Gelukkig werkte het als een zonnetje. In 23 minuten van 30% naar 80% opgeladen, en met 29 ct/kWh (zonder abonnement) ook nog eens een stuk goedkoper dan de TotalE laadpaal in de wijk waar ik normaliter gebruik van moet maken.

Vraagje voor mensen die vaker met Tesla snelladen: is het maandabonnement bij Tesla van de eerste dag van de maand tot de laatste dag van de maand, of van de dag van afsluiten tot en met 'dag - 1' van de volgende maand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heinemancp
Haay schreef op maandag 3 juni 2024 @ 11:38:
[...]

Gisteren voor het eerst mijn MG4 bij een Tesla Snellader opgeladen, vooral als test zodat ik weet dat alles werkt voor de aankomende zomervakantie (rit naar Oostenrijk, die ik gepland heb via Tesla snelladers in Duitsland :*) ).

Gelukkig werkte het als een zonnetje. In 23 minuten van 30% naar 80% opgeladen, en met 29 ct/kWh (zonder abonnement) ook nog eens een stuk goedkoper dan de TotalE laadpaal in de wijk waar ik normaliter gebruik van moet maken.

Vraagje voor mensen die vaker met Tesla snelladen: is het maandabonnement bij Tesla van de eerste dag van de maand tot de laatste dag van de maand, of van de dag van afsluiten tot en met 'dag - 1' van de volgende maand?
dit
of van de dag van afsluiten tot en met 'dag - 1' van de volgende maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Heinemancp schreef op maandag 3 juni 2024 @ 12:56:
of van de dag van afsluiten tot en met 'dag - 1' van de volgende maand
Maar het lijkt me toch stug dat je de prijs van een volle maand moet betalen als je bv. nog maar een week tot de volgende maand zit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:35
[...]

Tesla abo gaat direct in dus dan 30 dagen de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
[...]

Kosten liggen in het buitenland ook voor Tesla wel wat hoger, maar nog steeds niet zo bizar als andere snelladers. Tesla Maastricht kun je beter mijden, daar staat heel BE te laden om die reden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
zephyr_blues schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:24:
Kosten liggen in het buitenland ook voor Tesla wel wat hoger, maar nog steeds niet zo bizar als andere snelladers. Tesla Maastricht kun je beter mijden, daar staat heel BE te laden om die reden :)
Ja, had ik al gezien, in Duitsland is de prijs per kWh bij Tesla een stuk hoger dan in Nederland. Maar hier in NL is die ook gewoon significant lager dan de reguliere prijs van AC laadpalen. En met een maandje Tesla abonnement van 10 euro met korting op het laden tussen NL en Oostenrijk haal ik dat abonnement er al weer uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Haay schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:37:
[...]

Ja, had ik al gezien, in Duitsland is de prijs per kWh bij Tesla een stuk hoger dan in Nederland. Maar hier in NL is die ook gewoon significant lager dan de reguliere prijs van AC laadpalen. En met een maandje Tesla abonnement van 10 euro met korting op het laden tussen NL en Oostenrijk haal ik dat abonnement er al weer uit. :)
Zo is dat, Tesla heeft geld zat en kan zo de concurrentie weg drukken. In NL is Tesla snelladen soms goedkoper dan AC laden bij een openbare laadpaal absurd natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:53
Vaevictis_ schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:47:
[...]

Zo is dat, Tesla heeft geld zat en kan zo de concurrentie weg drukken. In NL is Tesla snelladen soms goedkoper dan AC laden bij een openbare laadpaal absurd natuurlijk.
Tesla wil, net als elk ander bedrijf gewoon geld verdienen.
Alleen blijkbaar minder dan andere aanbieders, of ze pakken het gewoon slimmer aan.

't is natuurlijk ook wel een beetje afzetterij dat je voor 50ct per kWh aan de 11kW paal hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gjcvro schreef op maandag 3 juni 2024 @ 19:50:
[...]

Tesla wil, net als elk ander bedrijf gewoon geld verdienen.
Alleen blijkbaar minder dan andere aanbieders, of ze pakken het gewoon slimmer aan.

't is natuurlijk ook wel een beetje afzetterij dat je voor 50ct per kWh aan de 11kW paal hangt.
Mijn werkgever heeft duurzaamheid heel hoog in het vaandel. Maar een kilowatt aan de ac paal kost gewoon 60 cent....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:53
Verwijderd schreef op maandag 3 juni 2024 @ 20:44:
[...]

Mijn werkgever heeft duurzaamheid heel hoog in het vaandel. Maar een kilowatt aan de ac paal kost gewoon 60 cent....
Dan hebben ze winst maken duidelijk nog hoger in het vaandel hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zephyr_blues
Voor Tesla is dit geen core business, bovendien weken ze veel stroom zelf op. Daarom gaat de prijs in de winter ook omhoog. Daarna maakt Tesla net een paar jaar winst, waarvan alleen de laatste 2 jaar wat meer door verkoop CO2 certificaten. En dan eerste jaren ook nog heel bescheiden.

De paalaanbieders zitten voor een groot deel de grote energie jongens als eneco achter. Hoeven we ook geen medelijiden mee te hebben.

Het is gewoon te bizar voor woorden dat gemeenten met 1 partij afspraken maakt en vervolgens kennelijk "vergeet" een realistisch maximum te zetten. Tesla kan het voor 22 ct, A'dam kennelijk voor 24. Als ik dan hoor dat er in sommige gemeentes 60+ ct wordt gevraagd is dat in mijn ogen slecht beleid en het faciliteren van halve oplichters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gjcvro schreef op maandag 3 juni 2024 @ 21:02:
[...]

Dan hebben ze winst maken duidelijk nog hoger in het vaandel hangen.
Dat weet ik niet. Het is uitbesteed aan een laadpalenboer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
MaXeRs schreef op maandag 3 juni 2024 @ 10:50:
Er schijnt een update aan te komen voor de MG4

Een 12 inch display
18 inch velgen zoals de xpower.
En mogelijk een accu upgrade

https://uk.motor1.com/news/721040/mg4-2024-model-updates/
18" velgen zijn toch al standaard op de Luxury?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-10 11:52
Oxellaar schreef op maandag 3 juni 2024 @ 21:20:
[...]

18" velgen zijn toch al standaard op de Luxury?
Zeker! alleen kan je nu kiezen uit de xpower velgen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T2_2KKv5CBGbAOYqW2hDwtoGa7w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/niUFvEFsthCenA2cIyKjZnsU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Dat zijn mooie velgen inderdaad....

Geen idee hoe het lichtmetaal eruit ziet achter de plastic wieldoppen.
Volgens mij zijn ze niet heel netjes afgewerkt en niet bedoeld om te showen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-10 13:47
Oxellaar schreef op maandag 3 juni 2024 @ 22:09:
Dat zijn mooie velgen inderdaad....

Geen idee hoe het lichtmetaal eruit ziet achter de plastic wieldoppen.
Volgens mij zijn ze niet heel netjes afgewerkt en niet bedoeld om te showen.
YouTube: MG4 Electric | Chinezen leggen de lat hoog
@3:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Zou ook niet weten waarom het niet netjes is afgewerkt. Wat bedoel je daar precies mee @Oxellaar ? Bij Tesla's is dit al jaren lang mooi meegenomen op de 18" wieldoppen (zitten ook leuke velgen onder).

Ga ze er ook maar eens afhalen en proberen wat dopjes te bestellen. Toch een stuk mooier. Jammer dat ze niet zwart/grijs zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door STIMPPYYY op 04-06-2024 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 09:16:
Zou ook niet weten waarom het niet netjes is afgewerkt. Wat bedoel je daar precies mee @Oxellaar ? Bij Tesla's is dit al jaren lang mooi meegenomen op de 18" wieldoppen (zitten ook leuke velgen onder).

Ga ze er ook maar eens afhalen en proberen wat dopjes te bestellen. Toch een stuk mooier. Jammer dat ze niet zwart/grijs zijn.
Die xpower velgen zijn toch full alu?
Ben er overigens niet geinteresseerd. 18, 19 inch, het is allemaal schmuck.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
STIMPPYYY schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 09:16:

Heb er eentje afgehaald, maar vind de doppen eerlijk gezegd mooier.
Verwijderd schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 09:21:
[...]

Die xpower velgen zijn toch full alu?
Ben er overigens niet geinteresseerd. 18, 19 inch, het is allemaal schmuck.
Zo mag je het zeker vinden.
Maar ik vindt een platter bandje wel lekkerder rijden, dan een hoge band.

Zijn er trouwens meer die last hebben van condens in de achterlichten?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xyi5SpDbG23_jfsQJeZNOeB7iOU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sk4TpbmOqLjVW48wGiYlmUos.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door Oxellaar op 05-06-2024 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racemol
Oxellaar schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 22:15:
[...]

Heb er eentje afgehaald, maar vind de doppen eerlijk gezegd mooier.

[...]

Zijn er trouwens meer die last hebben van condens in de achterlichten?
[Afbeelding]
Ja, in mijn achterlichtunit zit ook wat condens. Vooral op zonnige dagen is dit duidelijk zichtbaar. Volgens de dealer is dit echter volkomen normaal. Persoonlijk vind ik dat het er wat goedkoop uitziet, maar blijkbaar is dat de uitstraling die MG op straat wil hebben.

Even iets anders, ik heb net weer eens de vierwekelijkse 100% oplading gedaan en kom nu op een bereik van 462 km uit.Daar ben ik dan wel weer over te spreken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
zephyr_blues schreef op maandag 3 juni 2024 @ 21:02:
Voor Tesla is dit geen core business, bovendien weken ze veel stroom zelf op. Daarom gaat de prijs in de winter ook omhoog. Daarna maakt Tesla net een paar jaar winst, waarvan alleen de laatste 2 jaar wat meer door verkoop CO2 certificaten. En dan eerste jaren ook nog heel bescheiden.

De paalaanbieders zitten voor een groot deel de grote energie jongens als eneco achter. Hoeven we ook geen medelijiden mee te hebben.

Het is gewoon te bizar voor woorden dat gemeenten met 1 partij afspraken maakt en vervolgens kennelijk "vergeet" een realistisch maximum te zetten. Tesla kan het voor 22 ct, A'dam kennelijk voor 24. Als ik dan hoor dat er in sommige gemeentes 60+ ct wordt gevraagd is dat in mijn ogen slecht beleid en het faciliteren van halve oplichters.
Vaak worden concessies op gemeentelijk niveau afgegeven en per provincie kan men een maximum tarief afspreken dat heeft Gelderland aantal jaar geleden gedaan en waren toen een van de goedkoopste in het land. Ander provincies of gemeenten laten het aan de markt over die zijn al blij als er aanbieders willen plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garrelt
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online
Vaevictis_ schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 15:40:
[...]

Vaak worden concessies op gemeentelijk niveau afgegeven en per provincie kan men een maximum tarief afspreken dat heeft Gelderland aantal jaar geleden gedaan en waren toen een van de goedkoopste in het land. Ander provincies of gemeenten laten het aan de markt over die zijn al blij als er aanbieders willen plaatsen.
In Den Haag alle Ecotap palen €0,33 door de gemeente bepaalt meen ik.
Ik laad daar vaak op omdat het in Zeist bijvoorbeeld, wild west is (de gemeente laat het ad providers over)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Badname2
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:11
Alles goed hier? Ik geniet toch wel behoorlijk van mn MG4. Als je op vakantie een bezine auto rijdt dan wordt je weer herinnerd aan hoe karig het sturen, gassen en remmen is in vergelijking met de MG4.

Ik heb een ding wat na paar dagen of 5 ritten steeds mis gaat, dan vergeet de mg4 de snelkoppeling instellingen weer. Dan kan ik de linker ster knop opeens niet meer gebruiken voor de airco bediening.

Is dit een bekend probleem? Wat is de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
Badname2 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 20:01:
Alles goed hier? Ik geniet toch wel behoorlijk van mn MG4. Als je op vakantie een bezine auto rijdt dan wordt je weer herinnerd aan hoe karig het sturen, gassen en remmen is in vergelijking met de MG4.

Ik heb een ding wat na paar dagen of 5 ritten steeds mis gaat, dan vergeet de mg4 de snelkoppeling instellingen weer. Dan kan ik de linker ster knop opeens niet meer gebruiken voor de airco bediening.

Bij mij hetzelfde, soms na een paar dagen, some wat langer. Op zich geen oplossing, maar... Na de update eind april nog niet voorgekomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Denizz
De eerste 500km MG4, en eerste keer auto rijden, zitten erop :) . Wat ben ik toch blij om met een leuke elektrische auto te beginnen. Heerlijk die directe respons met het stroompedaal en het sturen. Ik maak elke rit wel ergens een beginnersfout maar ik blijf mij veilig voelen in de auto. Mede door hoe vlot hij op alles reageert.

Gisteren file moeten rijden, inderdaad geen TJA gebruiken maar gewoon ACC was een gouden tip.

Ik had gisteren wel een nukkigheid van de software te pakken, ik wilde de stemnavigatie via carplay wat hoger zetten, maar in plaats daarvan had ik de radio te pakken met de stuurbediening. Niet zo'n probleem, behalve dat het volume oneindig omhoog bleef gaan. Aangezien ik niet zat te wachten op BNR Nieuwsradio op volume 32, had ik de auto maar even aan de kant gezet om met de homeknop ingedrukt houden het systeem maar te resetten. Daarna werkte de volumebediening weer :+ .

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denizz schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 20:41:
De eerste 500km MG4, en eerste keer auto rijden, zitten erop :) . Wat ben ik toch blij om met een leuke elektrische auto te beginnen. Heerlijk die directe respons met het stroompedaal en het sturen. Ik maak elke rit wel ergens een beginnersfout maar ik blijf mij veilig voelen in de auto. Mede door hoe vlot hij op alles reageert.

Gisteren file moeten rijden, inderdaad geen TJA gebruiken maar gewoon ACC was een gouden tip.

Ik had gisteren wel een nukkigheid van de software te pakken, ik wilde de stemnavigatie via carplay wat hoger zetten, maar in plaats daarvan had ik de radio te pakken met de stuurbediening. Niet zo'n probleem, behalve dat het volume oneindig omhoog bleef gaan. Aangezien ik niet zat te wachten op BNR Nieuwsradio op volume 32, had ik de auto maar even aan de kant gezet om met de homeknop ingedrukt houden het systeem maar te resetten. Daarna werkte de volumebediening weer :+ .
aantal seconden de knop down ingedrukt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit moet met de updates icm R46 infotainment over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Tijdelijke oplossing, airco toewijzen aan de rechter ster knop, die blijft wel onthouden :P
Ik heb rechts mijn airco, en links de rijmodus. Dat ik die af en toe opnieuw in moet stellen vind ik niet zo erg. Vond het zelf ook logischer om de airco rechts te hebben, dan heb je rechts mooi alle gemaksdingen (radio, volume etc.) en links alle rij-dingen (CC etc.) :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Denizz schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 20:41:

Leuk man. Blijft wel serieus een leuke karretje om in te rijden inderdaad. Dempt ook zo lekker alles weg. Stuurt relatief strak. Met RWD kan je ook wel leuk de bochten door haha.
Het is jammer dat de standard niet wat meer power heeft. Nog steeds meer dan voldoende, maar toch... :). Als ik weer zou gaan leasen dan zou ik zeker even een test-ritje maken in de Xpower.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
Verwijderd schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 20:50:
[...]

aantal seconden de knop down ingedrukt houden.
Ik denk dat ik het dan wat te kort had geprobeerd om het volume weer te temmen. Hij ging wel steeds een stapje terug maar ging vervolgens weer uit zijn eigen omhoog. Mocht het weer voorkomen dan zal ik dit in gedachten houden, dank.
STIMPPYYY schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 23:26:
[...]

Leuk man. Blijft wel serieus een leuke karretje om in te rijden inderdaad. Dempt ook zo lekker alles weg. Stuurt relatief strak. Met RWD kan je ook wel leuk de bochten door haha.
Het is jammer dat de standard niet wat meer power heeft. Nog steeds meer dan voldoende, maar toch... :). Als ik weer zou gaan leasen dan zou ik zeker even een test-ritje maken in de Xpower.
Ik moet er nu niet aan denken een Xpower te hebben, ik denk dat mijn rijbewijs ondertussen bij de politie zou liggen :+. Allicht denk ik er na een paar duizend km anders over, maar voor nu vind ik het meer dan snel genoeg.

[ Voor 3% gewijzigd door Denizz op 05-06-2024 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denizz schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 23:42:
[...]

Ik denk dat ik het dan wat te kort had geprobeerd om het volume weer te temmen. Hij ging wel steeds een stapje terug maar ging vervolgens weer uit zijn eigen omhoog. Mocht het weer voorkomen dan zal ik dit in gedachten houden, dank.

[...]

Ik moet er nu niet aan denken een Xpower te hebben, ik denk dat mijn rijbewijs ondertussen bij de politie zou liggen :+. Allicht denk ik er na een paar duizend km anders over, maar voor nu vind ik het meer dan snel genoeg.
Als je meer power wilt: de ER is ook bloedsnel in sport mode. Rij de Teslas (behalve de dubbele motor versies) en BMW's ermee uit. Maar de lol is daar wel snel vanaf. Het gemak waarmee hij ook in ecomode van zijn plek af komt, en het strakke sturen (zet hem standaard in sport mode) is best uniek voor een karretje van deze prijs. Dat gevoel blijft. Als ze de rest nu ook op nivo 'voldoende' brengen dan heb je veel waar voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamkaaz
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 14-10 12:17
-tom-562 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 22:40:
[...]

Tijdelijke oplossing, airco toewijzen aan de rechter ster knop, die blijft wel onthouden :P
Ik heb rechts mijn airco, en links de rijmodus. Dat ik die af en toe opnieuw in moet stellen vind ik niet zo erg. Vond het zelf ook logischer om de airco rechts te hebben, dan heb je rechts mooi alle gemaksdingen (radio, volume etc.) en links alle rij-dingen (CC etc.) :P
Ik heb airco ook op de rechterster zitten. Links heb ik de 360 camera gezet. Omdat ik bij het inparkeren ook graag de camera er bij heb als ik naar voren rijd. Dat kan ook met het knipperlicht, maar dat vind ik erg onlogisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul van Druten
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-10 14:31
Als die Chinezen met hun hybride oorlogsvoering onze MG's op afstand gaan uitzetten, dan wil ik wel weten waar die 2 SIM-kaarten zitten om ze uit te kunnen schakelen... Wie weet hoe het zit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MSMrk74DSoWdsz4ihgLS5wOY3tI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pAIsgocv2uUNoAJTOnhQDtPl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

E-sim...
Bewijst ook maar weer hoe k*t AI gegenereerde "kunst" is :D

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbraamse
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 25-09 14:32
Paul van Druten schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 17:00:
Als die Chinezen met hun hybride oorlogsvoering onze MG's op afstand gaan uitzetten, dan wil ik wel weten waar die 2 SIM-kaarten zitten om ze uit te kunnen schakelen... Wie weet hoe het zit?

[Afbeelding]
Leuke vraag :-)
Kon wel eens een eSIM zijn, dus geen fysieke SIM-kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-10 13:47
-tom-562 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 17:37:
E-sim...
Bewijst ook maar weer hoe k*t AI gegenereerde "kunst" is :D
Chipje ergens af solderen dus... Gok in het media systeem zelf

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Ik heb er nu 1000km opzitten in 6 dagen...
Ben eigenlijk dik tevreden!

Hij ligt heerlijk op de weg (ben bmw gewend) , is lekker vlot
ACC werkt prima... Al houdt hij op de snelweg wat te vroeg in
Je moet al heel vroeg van baan wisselen, anders remt hij al af.

LKA... Kan ik kort over zijn.
Die doet het prima. Hij grijpt zelden in en als het gebeurt dan is het minimaal.

Wel had ik graag meer knoppen gehad en minder via touchscreen
Maar ook daar wen ik snel aan.
Ook de kleine bugs, hier en daar, hinderen me weinig.

Prima auto voor de komende 5 jaar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Godver! Weer niet geladen vannacht. Ikheb verdomme nog gewacht totdat er stond ‘gepland laden’. Als het niet werkt staat er namelijk ‘verbinden’ en dat blijft dan zo. Kan letterlijk dus niet rijden nu want nog maar 6% en geen snelladers onderweg. Echt klaar mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Stopte net weer tijdens laden. Paal gereset. Even in de gaten houden. Wellicht had de paal wat kuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ok, dat lijkt wel goed te gaan. Of het nu de paal of auto is geweest weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ldd74
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 17-08-2024
MG4 heeft een lithium-ion accu. Dus geen kobalt als ik het goed heb. Houdt dat ook in dat het minder noodzakelijk is om maar tot 80% te laden? Heeft het soort accu nog invloed op de mate van degeneratie?

Ik merk dat de range sterk wordt beïnvloed door je rijgedrag. Bij rustig optrekken, eco-stand en airco uit geeft mijn dashboard bij 100% (thuis)laden regelmatig 500+ km range aan. Zelfs 560km indicatie gezien. In de praktijk red je dat natuurlijk niet, maar een 400 km gecombineerd gebruik zit er wel in, als je je accu helemaal leeg zou rijden.

Hethaling andere vraag: ik kreeg na een lange rit een icoontje van een kopje koffie en een hinderlijke piep die niet uit ging tot ik daadwerkelijk stopte en de auto uitzette. Er zit geen camera op m'n stuur, dus geen idee hoe dat gemeten wordt. Hoe zet ik dat uit???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Laatst online: 02-10 15:16

cooper_s1

MINI&#039;s rule

ldd74 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 09:26:
MG4 heeft een lithium-ion accu. Dus geen kobalt als ik het goed heb. Houdt dat ook in dat het minder noodzakelijk is om maar tot 80% te laden? Heeft het soort accu nog invloed op de mate van degeneratie?

Ik merk dat de range sterk wordt beïnvloed door je rijgedrag. Bij rustig optrekken, eco-stand en airco uit geeft mijn dashboard bij 100% (thuis)laden regelmatig 500+ km range aan. Zelfs 560km indicatie gezien. In de praktijk red je dat natuurlijk niet, maar een 400 km gecombineerd gebruik zit er wel in, als je je accu helemaal leeg zou rijden.

Hethaling andere vraag: ik kreeg na een lange rit een icoontje van een kopje koffie en een hinderlijke piep die niet uit ging tot ik daadwerkelijk stopte en de auto uitzette. Er zit geen camera op m'n stuur, dus geen idee hoe dat gemeten wordt. Hoe zet ik dat uit???
Jij hebt zeker het grootste accupakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
STIMPPYYY schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 08:03:
Godver! Weer niet geladen vannacht. Ikheb verdomme nog gewacht totdat er stond ‘gepland laden’. Als het niet werkt staat er namelijk ‘verbinden’ en dat blijft dan zo. Kan letterlijk dus niet rijden nu want nog maar 6% en geen snelladers onderweg. Echt klaar mee.
Ik heb zelf geen ervaring met uitgesteld laden, maar ik weet dat je dit zowel in de auto als bij de laadpaal kunt instellen. Aan welke kant stel jij het uitgesteld laden in, en heb je dat ooit omgedraaid? Mijn collega's gebruiken altijd de scheduler in de auto zelf, en dat werkt prima voor hen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Racemol schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:13:
[...]

Ik heb zelf geen ervaring met uitgesteld laden, maar ik weet dat je dit zowel in de auto als bij de laadpaal kunt instellen. Aan welke kant stel jij het uitgesteld laden in, en heb je dat ooit omgedraaid? Mijn collega's gebruiken altijd de scheduler in de auto zelf, en dat werkt prima voor hen.
Ik gebruik het in de scheduler. Mijn laadpaal ondersteunt dat verder niet (denk ik, is een Tesla V2 paal). Met de Tesla ging dat altijd goed. Merkte onlangs dat met de MG4 het een aantal keer mis ging. Bleek dat de kabel niet goed was aangesloten. Vandaar de melding 'verbinden' waar deze op blijft hangen. Dus ik wacht nu altijd even totdat er staat 'laden gepland' met het percentage in beeld. De laadpoort is dan ook blauw en geconnect. Dat was gisteren ook het geval, vermoed dat de paal dit keer het heeft laten afweten. Dus was te vroeg met conclusies trekken. Dat is wel de eerste keer in 5 jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
STIMPPYYY schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 08:03:
Ik heb het door jouw verhaal ook getest.
Maar als ik 23.00 instel op de auto, zie ik in de app van de laadpaal: Start vanaf 23.00 en dat deed hij ook keurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
ldd74 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 09:26:

https://www.grepow.com/bl...ring-the-differences.html

Ik vermoed, gezien je range dat je de NMC hebt, deze is wel gevoelig voor 100% laden. De LFP is dat niet.

Voor dat koffiekopje had je de 50kW moeten kiezen, dan zijn je ritten minder lang :D Ik denk dat het puur wordt getriggered door de tijd dat de auto rijdt/is ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ldd74
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 17-08-2024
Heb inderdaad de Luxury met 64 kWh. Bedankt voor de uitleg over LFP en NMC. Hoe kan ik checken welke ik heb? Of is dat standaard vanuit MG per uitvoering?

Dat kopje koffie is echt super irritant. Ben echt braaf gaan stoppen waar nodig, niet continu ACC... Zit natuurlijk enkel op de Luxury, nou, had er ook niet op hoeven zitten wat mij betreft.
Pagina: 1 ... 49 ... 69 Laatste