Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 10:02
hnq schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:13:
@Haay Ben nieuw hier en heb mn mg4 vandaag opgehaald. Uiteraard ook wat gespeeld met de acc. Als ik een kort tikje geef gaat ie met 5km omhoog of omlaag. Als ik het knopje vasthoudt gaat het met stapjes van 1km. Werkt dat bij jou dus niet?
Gefeliciteerd! Hoop dat je er veel plezier van hebt.

In de nieuwste software werkt dat gedrag dus exact andersom. Kort tikje is dan 1 km/h en lang is dan 5 km/h, zoals het in de meeste auto's is. Jij hebt dus ook nog oude software, wat geen verbazing is gezien de ervaring met VM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:06
Racemol schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:20:
[...]

Gefeliciteerd! Hoop dat je er veel plezier van hebt.

In de nieuwste software werkt dat gedrag dus exact andersom. Kort tikje is dan 1 km/h en lang is dan 5 km/h, zoals het in de meeste auto's is. Jij hebt dus ook nog oude software, wat geen verbazing is gezien de ervaring met VM.
Dat is niet waar.
Oud is kort=1km; lang=5km
Nieuw is kort=5km; lang=1km

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Racemol
Heinemancp schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 22:01:
[...]

Dat is niet waar.
Oud is kort=1km; lang=5km
Nieuw is kort=5km; lang=1km
Zo ver ik weet is dit echt onjuist. Ik zit op R40 en heb kort = 5 km (wat vreselijk irritant is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-07 20:25

-tom-562

Oliesjeik

Bij mij is kort tikje 5 km/h omhoog, lang indrukken per km/h. Ik heb nog oude software.

Vanavond trouwens iets geks meegemaakt. Ineens hoor ik iets toeteren buiten, was het alarm blijkbaar afgegaan van mijn MG? Ik wist niet eens dat er een alarm op zat? Ik zag verder geen melding in de auto of in de app.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hnq
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18:59

hnq

Mijn softwareversie is R21 (comfort versie). Wat is nu de nieuwste versie?
Met de acc werking kan ik leven, maar mis ik andere belangrijke verbeteringen?
@haay welke versie heb jij?

Gasloos sinds 10-2019, Panasonic mono 5j dhz, Atlantic Calypso WPB, betaalbaargasloos.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 17:29
Racemol schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:18:
Voor de zekerheid, omdat ik lees dat je het over USB-C hebt, Android Auto werkt alleen via de linker USB poort, niet via de rechter USB-C poort. Die rechter poort is voor media zoals mp3 en video.
Oh fuck, ik voel me dom nu. |:( Je hebt helemaal gelijk, ik had even een brainfart blijkbaar, en volkomen vergeten dat ik het linker USB-A poortje moet gebruiken voor Android Auto. :F
hnq schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:13:
@Haay Ben nieuw hier en heb mn mg4 vandaag opgehaald. Uiteraard ook wat gespeeld met de acc. Als ik een kort tikje geef gaat ie met 5km omhoog of omlaag. Als ik het knopje vasthoudt gaat het met stapjes van 1km. Werkt dat bij jou dus niet?
In de oorspronkelijke software werkt het zo, maar vanwege diverse klachten hierover heeft SAIC dat in een recentere update omgedraaid. Jouw MG4 is dus nog met de oorspronkelijke software geleverd.

[ Voor 35% gewijzigd door Haay op 15-05-2024 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:08
Volgens mij ben ik de enige die het prettig vind….
Gaat eerst naar de helft of hele en daarna met +5 of -5. Erg handig. Rijd zelf eigenlijk altijd max +4, maar goed met +5 gaat het ook nog wel.

[ Voor 82% gewijzigd door STIMPPYYY op 15-05-2024 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Nou ik vind het ook erg prettig. Waarom zou je 103 in/h willen rijden en niet 105 b.v. :P als constructeur in de machinebouw haat ik niet mooie maten/getallen :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
Racemol schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 22:07:
[...]

Zo ver ik weet is dit echt onjuist. Ik zit op R40 en heb kort = 5 km (wat vreselijk irritant is)
R46 draait dit om begrijp ik, kort=1; lang=5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Heinemancp schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 06:59:
[...]

Ja, dat klopt. Dat is de meest recente uitvoering van de cruise control

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hnq
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18:59

hnq

Ok, ik geloofde de beste man op zn blauwe ogen toen ik bij aflevering vroeg of de nieuwste software geïnstalleerd was en zijn antwoord ja was... pff.
Blijft de vraag over welke belangrijke verbeteringen ik mis, aangezien de dealer niet om de hoek zit.
Kan iemand daarover wat zeggen? De moeite waard om het wel te doen?

Gasloos sinds 10-2019, Panasonic mono 5j dhz, Atlantic Calypso WPB, betaalbaargasloos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:18
hnq schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 07:54:
Ok, ik geloofde de beste man op zn blauwe ogen toen ik bij aflevering vroeg of de nieuwste software geïnstalleerd was en zijn antwoord ja was... pff.
Blijft de vraag over welke belangrijke verbeteringen ik mis, aangezien de dealer niet om de hoek zit.
Het is niet de nieuwste software maar een complex aan modules met hun eigen firmware. Bij mij ziet dat er zo uit in het verborgen menu. Morgen voor de eerste jaars controle. Ik ben benieuwd of er nog iets gaat veranderen.(naar settings 5x op "entertainment system version" en geef dan als pin in 200519.)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pI6BAKJ3s_X6WFa5MLgbqNWjozw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PNnhEyf3XqvzBXvq6d9EpRlL.png?f=user_large

MTVenusV151+esp32RS485+ShellyEmulatie·18ZP 6*APS 5.9WP·EaseeHome·MG4lux2023·ThemaV 7kW+esp32RS485

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
[...]

Haha precies, dat was precies wat ik in eerste instantie beweerde en wat jij in twijfel trok. Gelukkig zijn we er uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Probleem is dat elke dealer een beetje zijn eigen plan trekt, de ene doet wel updates en de andere zo weinig mogelijk. Bij een beurt kun je er om vragen maar of ze het doen is dan nog maar de vraag. Verder mis je niet zo heel veel hoor, wat kleine tweaks hier en daar, ik zou me er dus niet zo druk om maken.

De versienummers ook niet te veel op letten, verschillende uitvoeringen hebben verschillende versies. Luxury zit bijvoorbeeld op versie R40 of R46 terwijl standaard op een lager nummer zitten. Dat zegt dus niet altijd wat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Haay
-tom-562 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 23:40:
Nou ik vind het ook erg prettig. Waarom zou je 103 in/h willen rijden en niet 105 b.v. :P als constructeur in de machinebouw haat ik niet mooie maten/getallen :P
Toen ik nog in mijn vorige auto (benzine) auto reed was het ook standaard 105 km/h waar je 100 mocht, wetende dat de snelheidsmeter altijd wat lager aangeeft dan de werkelijke snelheid, en je vanuit snelheidscamera's ook een vrije marge hebt. Maar ... bij mijn weten is de snelheidsmeter van de MG4 (en dit geldt geloof ik voor alle EV's) erg accuraat. Dus als je 105 op de teller rijdt, dan rijd je ook echt 105 km/h. En als je dan geflitst wordt, dan krijg je wel degelijk een boete omdat je boven de marge zit die aangehouden wordt. Dan rijd ik liever 103 km/h op de teller zodat ik niet hoef op te letten of er camera's langs de weg staan. ;)
Racemol schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:08:
Probleem is dat elke dealer een beetje zijn eigen plan trekt, de ene doet wel updates en de andere zo weinig mogelijk. Bij een beurt kun je er om vragen maar of ze het doen is dan nog maar de vraag. Verder mis je niet zo heel veel hoor, wat kleine tweaks hier en daar, ik zou me er dus niet zo druk om maken.

De versienummers ook niet te veel op letten, verschillende uitvoeringen hebben verschillende versies. Luxury zit bijvoorbeeld op versie R40 of R46 terwijl standaard op een lager nummer zitten. Dat zegt dus niet altijd wat.
Klopt. Ik vroeg aan VM Amsterdam dus specifiek om bij de één-jaar-beurt ook software updates mee te nemen. En dat is ondanks toezegging aan de balie dus gewoon niet gebeurd. En behalve die ACC wijziging van stapjes van 5 naar stapjes van 1 bij korte tikjes is ook de User Interface van het hoofdscherm verbeterd bij een nieuwere firmware: duidelijkere knoppen, gemakkelijker de Airco bedienen bv.

Wat de versienummers betreft, daar zit inderdaad een verschil tussen enerzijds de Standard/Comfort, en anderzijds de Luxury/Trophy. En waarschijnlijk heeft de Xpower ook weer een andere software versie (?).
Voor zover ik weet is de oudere software van de Comfort een R13 nummer, en de nieuwere een R16 nummer.

[ Voor 42% gewijzigd door Haay op 16-05-2024 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racemol
Haay schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:35:
[...]

Toen ik nog in mijn vorige auto (benzine) auto reed was het ook standaard 105 km/h waar je 100 mocht, wetende dat de snelheidsmeter altijd wat lager aangeeft dan de werkelijke snelheid, en je vanuit snelheidscamera's ook een vrije marge hebt. Maar ... bij mijn weten is de snelheidsmeter van de MG4 (en dit geldt geloof ik voor alle EV's) erg accuraat. Dus als je 105 op de teller rijdt, dan rijd je ook echt 105 km/h. En als je dan geflitst wordt, dan krijg je wel degelijk een boete omdat je boven de marge zit die aangehouden wordt. Dan rijd ik liever 103 km/h op de teller zodat ik niet hoef op te letten of er camera's langs de weg staan. ;)
Dit is precies waarom ik stapjes van 1 km/h wil. Als ik op een 80 km weg 80 km/h op de teller rijd, geeft de GPS 79 km/h aan, wat ik net iets te langzaam vind. Maar als ik opschakel naar 85 km/h, geeft de GPS 84 km/h aan, wat riskant is met de drie flitspalen die ik tegenkom. Daarom zou ik graag 83 km/h op de teller willen rijden, zodat ik netjes met het overige verkeer meega.

Het is nu natuurlijk wel te doen, meestal ga ik nu handmatig 83 km/h rijden en schakel dan CC in, maar men moet toch wat te wensen overhouden.

[ Voor 15% gewijzigd door Racemol op 16-05-2024 10:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmrazor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-07 16:26
[...]
Het hangt alleen niet van R46 af. Ik heb R46 maar rij nog steeds kort=5 en lang=1. Hangt waarschijnlijk af van de specifieke firmwareversie voor de ACC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meacount
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-07 12:52
Haay schreef op zondag 12 mei 2024 @ 23:35:
[...]

Nou, in het jaar dat ik mijn MG4 Comfort bezit heb ik nog nooit een melding over vereffeningslading in het display gezien. Raar dus... :/

[...]

Bij de recente onderhoudsbeurt voor z'n eerste jaar (waar ik ook geen melding van kreeg van Van Mossel noch de auto zelf, dat dat nodig zou zijn) kreeg ik na afloop wel te horen dat ze wat storingsmeldingen hadden uitgelezen en opgelost, maar voor zover ik kan zien heeft VM verder niets aan mijn MG4 Comfort veranderd. Geen nieuwe software/firmware, laden tot 80% probleem is niet opgelost want laden gaat nog steeds gewoon voorbij de ingestelde 80% grens.

Afgezien daarvan ben ik dik tevreden over mijn MG4 hoor. Rijd er al een jaar lang erg tevreden mee. Ga deze zomer voor het eerst een lange rit (naar Oostenrijk) maken, dus ben benieuwd hoe die zich houdt op de Duitse Autobahn, en laden bij Tesla snelladers onderweg. :)
Kreeg zelf wel keurig van Van Mossel een bericht om een afspraak te maken voor een beurt, ook al had ik die toen al gemaakt,

Je kan snel een melding missen van de MG4, meldingen zijn soms weg voordat je ze in de gaten hebt..... dat misschien geen melding hebt gekregen voor een vereffeningslading zou verband kunnen houden met het niet stoppen bij een ingestelde waarde van 80 of 90% etc etc. Op zich al vreemd dat hij niet stopt, afkloppen..... maar dat werkt bij mij wel erg fijn. Vannacht nog een keer opgeladen naar 100% en net als OPD niet werkt als de accu vol is, zo werkt de regeneratie dan zo goed als ook niet.

Overigens denk ik niet dat ze je ruitenwisservloeistof hebben vervangen, hooguit dat ze wat bijgevuld hebben, iets dat wel een nette service is zolang je daar geen extra rekening voor krijgt zoals het vroeger bij veel garagebedrijven tijdens een zogenaamde "kleine doorsmeerbeurt" een hobby was om je rekening op te schroeven.

Wacht zelf nog steeds op de update waarbij je met een swipebeweging in het verkorte menu komt waarbij je dan de LKA uit kunt schakelen zonder je door allerlei vervelende menu's te hoeven doorworstelen met het soms wel heel slecht reagerende scherm...... al heb ik uit goede bron vernomen dat die update nog even op zich laat wachten omdat er hikjes inzitten, ach we wachten het af.

Wens je veel plezier tijdens je rit naar Oostenrijk en als onderweg de Tesla stations net zo goed werken als hier dan moet het helemaal goedkomen :)

Rijd ook nog steeds met veel plezier in de MG4 al heb ik nog wel wat kleine wensen, zo is de temperatuur regeling in de cabine iets waar je niet echt vrolijk van kunt worden en wel voor verbetering vatbaar, de ruitensproeiers zijn waardeloos onder het rijden en werken dan zo goed als niet, maar liever eerst iets waarmee ik de LKA vlot uit kan zetten, voor de rest eigenlijk niets dan lof, zeker het rijgedrag is erg fijn. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woutje34
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15:53
-tom-562 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 22:11:
Bij mij is kort tikje 5 km/h omhoog, lang indrukken per km/h. Ik heb nog oude software.

Vanavond trouwens iets geks meegemaakt. Ineens hoor ik iets toeteren buiten, was het alarm blijkbaar afgegaan van mijn MG? Ik wist niet eens dat er een alarm op zat? Ik zag verder geen melding in de auto of in de app.
Ik had dat laatst inderdaad ook, maar dan gewoon overdag. Nog geen reden kunnen vinden, heb ook geen melding ontvangen.
Haay schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:35:
[...]

Je kan toch gewoon op het Cruise control knopje drukken als je 103 km/h rijdt? dan blijft de auto ook gewoon 103 rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
meacount schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 10:33:
Kreeg zelf wel keurig van Van Mossel een bericht om een afspraak te maken voor een beurt, ook al had ik die toen al gemaakt. Je kan snel een melding missen van de MG4, meldingen zijn soms weg voordat je ze in de gaten hebt.....
Tja, het is voornamelijk mij vrouw die de auto voor korte ritjes binnen de stad gebruikt (naar haar werk, boodschappen doen, kinderen brengen/halen). Alleen als we samen ergens naar toe gaan laat ze mij altijd rijden. :P Goed mogelijk dus dat die melding wel in het display kwam, maar dat mijn vrouw die gewoon weg geklikt had zonder dat mij te vertellen.
dat misschien geen melding hebt gekregen voor een vereffeningslading zou verband kunnen houden met het niet stoppen bij een ingestelde waarde van 80 of 90% etc etc. Op zich al vreemd dat hij niet stopt, afkloppen..... maar dat werkt bij mij wel erg fijn. Vannacht nog een keer opgeladen naar 100% en net als OPD niet werkt als de accu vol is, zo werkt de regeneratie dan zo goed als ook niet.
Jij rijdt natuurlijk wel in een Luxury en ik in een Comfort, en die hebben een verschillende firmware / software. Heb in dit topic wel iemand anders met een Comfort gezien die ook dat probleem had, dat het laden niet stopte bij de ingestelde 80%. Daar is het uiteindelijk wel opgelost, maar niet bij VM maar via de importeur, als ik me goed herinner. En dat heeft dus wel wat voeten in de aarde gehad om geregeld te krijgen. En ik heb geen zin om daar zo veel moeite voor te doen en m'n auto meerdere keren een dag kwijt te zijn voordat het eindelijk opgelost is.
Wens je veel plezier tijdens je rit naar Oostenrijk en als onderweg de Tesla stations net zo goed werken als hier dan moet het helemaal goedkomen :)
Van wat ik van anderen heb gelezen die met EV naar Oostenrijk gereden zijn is dat prima te doen. Ga het ook niet in één dag doen want ik vind het niet prettig om pas 's avonds (laat) aan te komen. En accommodaties waarderen dat meestal ook niet. :P Dus relaxed rijden, overnachting ergens in zuid Duitsland, en de volgende dag ontspannen aankomen op de bestemming. Op de terugweg terug naar NL vind ik het dan weer niet erg om 's avonds thuis te komen. Dan laat je gewoon de boel en rol je je eigen bed in en ga je de volgende dag wel eens uitpakken en opruimen. :D
Rijd ook nog steeds met veel plezier in de MG4 al heb ik nog wel wat kleine wensen, zo is de temperatuur regeling in de cabine iets waar je niet echt vrolijk van kunt worden en wel voor verbetering vatbaar, de ruitensproeiers zijn waardeloos onder het rijden en werken dan zo goed als niet, maar liever eerst iets waarmee ik de LKA vlot uit kan zetten, voor de rest eigenlijk niets dan lof, zeker het rijgedrag is erg fijn. d:)b
Ik heb nog nooit in een auto gereden waarbij je ook op hogere ( > 60 km/h) snelheid de ruitensproeiers goed kunt gebruiken. Zie het anderen nog wel eens proberen en 80% van de vloeistof waait langs en over de auto. Als je er dan achter rijdt krijg je die druppels over jouw raam verspreid. Sproeien moet je gewoon doen als je stil staat. :) Maar verder net als jij ook heel erg tevreden over mijn MG4!
Woutje34 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 10:36:
Je kan toch gewoon op het Cruise control knopje drukken als je 103 km/h rijdt? dan blijft de auto ook gewoon 103 rijden.
Ja, dat is dus ook precies hoe ik het doe. :D

[ Voor 4% gewijzigd door Haay op 16-05-2024 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbraamse
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 11:58
[quote]Woutje34 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 10:36:
[...]

Ik had dat laatst inderdaad ook, maar dan gewoon overdag. Nog geen reden kunnen vinden, heb ook geen melding ontvangen.

[...]
Ik ken dit ook, maar niet als ik in de auto zit (Comfort versie).
Als ik de auto op slot wil doen terwijl er een deur open staat: dan toetert hij één keer.
Als ik hem op slot wil doen terwijl hij al afgesloten is, dan toetert hij meerdere keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbraamse
Ik vond voor mijn Comfort versie een scherm waar ik kan zien wanneer er voor het laatst naar updates is gezocht.
Waarschijnlijk heb ik toen zelf naar updates gezocht, gewoon om te kijken hoe het werkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/490vvtOW7yALDOo2o0zOtmr8IzA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iRypUcSjPmYTPs8R2grXWDoS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 163260

Alleen doet dit niks want OTA werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GemiddeldeICTer
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 25-09-2024
Zijn er mensen die met de meest recente software rondrijden? Uit mijn hoofd is dit R51. Of is dit in Nederland nog steeds niet hoger dan R49?

Als er mensen zijn die wel met R51 rond rijden, wat is jullie ervaring. Zal ik 'm laten updaten, of nog vanaf blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badname2
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-05 17:35
Nee zelfde als de voorkant. Stukje stof / kussen.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-02 21:09
Wie gebruikt er allemaal dakdragers en welk merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Badname2 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:09:
[...]

Nee zelfde als de voorkant. Stukje stof / kussen.

Iemand enig idee?
Vochtabsortiezakje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GemiddeldeICTer schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:34:
Zijn er mensen die met de meest recente software rondrijden? Uit mijn hoofd is dit R51. Of is dit in Nederland nog steeds niet hoger dan R49?

Als er mensen zijn die wel met R51 rond rijden, wat is jullie ervaring. Zal ik 'm laten updaten, of nog vanaf blijven?
Voor versies vanaf Luxury is het r46. Er zwerft wel r59 rond maar ik heb nog niet gehoord dat het hier is geinstalleerd. Morgen gaan ze de auto aanpakken. Dus wie weet.

Overigens, R59 verwijst in eerste instantie naar het infotainment systeem. Elke versie krijgt een complete set van mogelijke updates voor verschillende andere onderdelen. Een deel van deze updates (modules) wordt al tussen de opeenvolgende versies vrijgegeven. Bv voor de Bluetooth verbinding was dat het geval. Maar ook de Lane assist, cameras, ACC etc.
Als ik het goed begrepen heb zijn er bv al twee modules in mijn MG geinstalleerd die nu in de r59 package zitten.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 163260 op 16-05-2024 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbraamse
Anoniem: 163260 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:27:
Alleen doet dit niks want OTA werkt niet.
Klopt, het doet niets.
Maar je kan wel zien of er bij onderhoud naar updates is gezocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17:27
Mr. R. schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 18:59:
Dit heb ik :

Thule voetset Evo Clamp
Thule stangset Wingbar Evo 127 cm Zwarte uitvoering
Thule Kitset 145342 MG
Thule Force XT L Aeroskin zwart

Besteld bij : www.paddockone.nl
Super service!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbraamse
Gisteren bij Van Mossel geweest voor de eerste onderhoudsbeurt 11.000 km.
Ik werd heel netjes behandeld, ze hebben de auto zelfs gewassen.

Zoals al eerder vermeld: ze mogen niets aan de software doen als er geen klachten zijn.

Het maken van een afspraak verliep niet helemaal vlotjes, je merkt dat het een heel groot bedrijf is.
Voor de rest helemaal tevreden.
Prijs € 139,-

[ Voor 11% gewijzigd door jbraamse op 18-05-2024 11:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebregs
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 19-06 15:01
Mr. R. schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 18:59:
Ik heb ze gewoon van MG zelf, meebesteld toe ik de auto kocht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wrak
Vandaag bij Van Mossel geweest voor de eerste onderhoudsbeurt 19.500 km.
Locatie: Van Mossel KIA Amerfoort correct en viendelijk het duurde wel de hele dag. 7 sms'jes met alarm meldingen gehad op de telefoon.
ACC en LKA zijn geupdated. Bediening van de ACC is nu idd. kort klikje 1km lang 5. Het stuurtje (middelste knop links opt stuur) lang indrukken is TJA activeren. Maar en dat is veel belangrijker, de ACC reageert nu smooth met remmen op de voorganger en remt niet meer belachelijk af in de bochten. TJA heb ik zitten uitdagen op de terugweg en heeft zich nog niet misdragen. AA (met AAwireless) lijkt zich snappier te gedragen bij schakelen tussen het native autoscherm en AA.
Al met al netjes en schone auto weer terug helemaal tevreden.
Prijs € 139,-
Ik wacht nog op de mail met alle handelingen die verricht zijn. Het verborgen menu ziet er nu zo uit. Maar één item van waarde veranderd...btw Lux22 op entertainmentversie "R24"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gqi8g3XoTpxKVbrJyL7sr5jLzt4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Av5pr67XdpPQHWlFi9u8X1qP.png?f=user_large

MTVenusV151+esp32RS485+ShellyEmulatie·18ZP 6*APS 5.9WP·EaseeHome·MG4lux2023·ThemaV 7kW+esp32RS485

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garrelt
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online
wrak schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 19:14:
Vandaag bij Van Mossel geweest voor de eerste onderhoudsbeurt 19.500 km.
Locatie: Van Mossel KIA Amerfoort correct en viendelijk het duurde wel de hele dag. 7 sms'jes met alarm meldingen gehad op de telefoon.
ACC en LKA zijn geupdated. Bediening van de ACC is nu idd. kort klikje 1km lang 5. Het stuurtje (middelste knop links opt stuur) lang indrukken is TJA activeren. Maar en dat is veel belangrijker, de ACC reageert nu smooth met remmen op de voorganger en remt niet meer belachelijk af in de bochten. TJA heb ik zitten uitdagen op de terugweg en heeft zich nog niet misdragen. AA (met AAwireless) lijkt zich snappier te gedragen bij schakelen tussen het native autoscherm en AA.
Al met al netjes en schone auto weer terug helemaal tevreden.
Prijs € 139,-
Ik wacht nog op de mail met alle handelingen die verricht zijn. Het verborgen menu ziet er nu zo uit. Maar één item van waarde veranderd...btw Lux22 op entertainmentversie "R24"
[Afbeelding]
Positieve ervaring, mooi. Begin juli heeft mijn Lux23 de 1e beurt met vermoedelijk de zelfde klachten die jij had + de warmtepomp houdt de ingestelde temperatuur niet stabiel. Bizar dat er maar 1 wijziging te zien is in t menu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Garrelt schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 16:27:
[...]

Positieve ervaring, mooi. Begin juli heeft mijn Lux23 de 1e beurt met vermoedelijk de zelfde klachten die jij had + de warmtepomp houdt de ingestelde temperatuur niet stabiel. Bizar dat er maar 1 wijziging te zien is in t menu.
De mijne was vrijdag bij MG. Niets gedaan...
Er komt wel een fix voor de achterste onderplaat.Zelfde als in Australie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrelt
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online
Anoniem: 163260 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 16:50:
[...]

Apart ... Ik was in mrt daar o.a. omdat de onderplaat miserabel geplaatst zit.
Toen was de reactie dat alle MG 4's dat hebben en dat zo hoorde.
Lucky you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even iets anders: Als jullie OPD gebruiken, gaat deze dan weer uit als je de drive mode verandert? B.v. van normal naar sport, of naar custom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:07
[...]

Wat fixt dat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 05-01 10:16
Anoniem: 163260 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 22:18:
Even iets anders: Als jullie OPD gebruiken, gaat deze dan weer uit als je de drive mode verandert? B.v. van normal naar sport, of naar custom?
Ja, gaat idd uit. Volgens mij bij elke wisseling, al ban ik dat niet helemaal zeker. Sowieso wel als je het hele rondje maakt, bij de SNOW stand is ODP namlelijk disabled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Anoniem: 163260 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 22:18:
Nee... Ik zet standaard OPD aan en wissel nog wel eens naar SPORT en OPD blijft dan functioneren.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capital_G
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:45
Een nieuwe plaat, eentje die wel past. Fix is er al een jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Capital_G schreef op zondag 19 mei 2024 @ 12:10:
[...]

Een nieuwe plaat, eentje die wel past. Fix is er al een jaar.
Die onderplaat sluit vaak niet aan met het chassis. Het dingt hangt ahw met de mond open onder de auto. Om hem goed aan te drukken word er een kunststoffen balk op de rand van de plaat geschroefd. Deze oplossing is inderdaad al een jaar verkrijgbaar in Australie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
Werkt homeassistant nog met de MG4? Ik heb mijn homeassistant opnieuw moeten opzetten, heb de python mqtt gateway via de app store als add-on neergezet, maar de auto verschijnt niet al apparaat. Mis ik iets? Heb het eerder werkend gehad, maar weet niet meer goed hoe ik dat toen gedaan heb.

PS: De tcp mqtturi, account mail en password toegevoegd. Gateway lijkt goed te draaien, geen foutmeldingen anders dat wat waarschuwingen. Via apparaten toevoegen kan ik de auto ook niet vinden.

[ Voor 25% gewijzigd door zephyr_blues op 19-05-2024 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikemm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:14
zephyr_blues schreef op zondag 19 mei 2024 @ 15:44:
Werkt homeassistant nog met de MG4? Ik heb mijn homeassistant opnieuw moeten opzetten, heb de python mqtt gateway via de app store als add-on neergezet, maar de auto verschijnt niet al apparaat. Mis ik iets? Heb het eerder werkend gehad, maar weet niet meer goed hoe ik dat toen gedaan heb.

PS: De tcp mqtturi, account mail en password toegevoegd. Gateway lijkt goed te draaien, geen foutmeldingen anders dat wat waarschuwingen. Via apparaten toevoegen kan ik de auto ook niet vinden.
Probeer het eens met het 06 nummer (zonder 0 ervoor) heb er even mee moeten stoeien om het werkend te krijgen.
Bij mij is het zo gelukt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wrak
zephyr_blues schreef op zondag 19 mei 2024 @ 15:44:

Hmmm, de saic pluginn is python. Deze levert de data via een mqtt gateway aan HA. Ik gebruik de mosquito mqtt . Dat werkt als een malle...Zoals jij het beschrijft mist de koppeling tussen deze twee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MbU5xWI_LbeoEtrFaKWbjW0j0w0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hXsIQ5DNZCiALrJbWozrMllG.png?f=fotoalbum_large

Net weer het overschot met easee naar de auto gepompt. Dat is echter de easee lader niets met saic van doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S78Qug9Z4HCYNpDWTuxBVMzpKKU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sFJF3HlrVQkRU3Iz37EGoPGZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TFHfony schreef op zondag 19 mei 2024 @ 10:59:
[...]

Nee... Ik zet standaard OPD aan en wissel nog wel eens naar SPORT en OPD blijft dan functioneren.
Kan er nog iemand naar kijken? Wil even weten of ik spoken zie, of dat ze toch iets geupdate hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

OPD blijft hier ook gewoon aanstaan als ik wissel van rijmodus

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
Anoniem: 163260 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 20:17:
[...]

Kan er nog iemand naar kijken? Wil even weten of ik spoken zie, of dat ze toch iets geupdate hebben..
Doe ik, maar ga er niet voor in de auto zitten... wordt morgen of dinsdag denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zephyr_blues
wrak schreef op zondag 19 mei 2024 @ 20:05:
[...]

Hmmm, de saic pluginn is python. Deze levert de data via een mqtt gateway aan HA. Ik gebruik de mosquito mqtt . Dat werkt als een malle...Zoals jij het beschrijft mist de koppeling tussen deze twee.

[Afbeelding]

Net weer het overschot met easee naar de auto gepompt. Dat is echter de easee lader niets met saic van doen.

[Afbeelding]
Jep, dat was idd het issue, opgelost nu _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
mikemm schreef op zondag 19 mei 2024 @ 19:49:
[...]

Probeer het eens met het 06 nummer (zonder 0 ervoor) heb er even mee moeten stoeien om het werkend te krijgen.
Bij mij is het zo gelukt.
Grappig, juist vanwege de ha heb ik mijn account gewijzigd van telf# naar mail@dres. Volgens mij was dat wel de vorige versie van de app.
Maar nu werkend met mail, dus niet meer nodig. Alsnog bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud1234821
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-06 10:17
Anoniem: 163260 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 20:17:
[...]

Is mij ook opgevallen, maar ik wissel via meerdere keren sterretje op het stuur naar ECO waarbij ik eerst langs SNOW kom. Dus zoals hierboven beschreven wordt daardoor wellicht OPD uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud1234821
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-06 10:17
Hebben meer mensen last van het volgende?

Google Maps via Android Auto wisselt normaal gesproken mee met autoverlichting naar lichte/donkere modus. Echter, als het al donker is en de autoverlichting dus al voor het verbinding maken van AA actief is, dan blijft Google Maps in lichte modus. Pas na uitschakelen autoverlichting wisselt Maps weer automatisch mee.

Gisternacht viel mij ook op dat na uitschakelen autoverlichting en vervolgens naar automatische modus, alleen de dagrijverlichting ging branden. Ik moest de schakelaar dus expliciet op dimlicht zetten om de dimlichten in te schakelen (en vervolgens bij thuiskomst herinneren om die weer uit te zetten). Geen idee of dat eenmalig was, dus vraag me af hoe vaak ik 's nachts met alleen dagrijverlichting heb gereden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wrak
Uitschakelen en direct weer inschakelen van de automatische verlichting modus. Dat is bij mij idd ook nodig in de situatie die je beschrijft. Dan werkt daarna alles weer naar behoren.
Als je de automaat alleen uitzet moet je met de hand je verlichting aanzetten, dat is te toch verwachten gedrag? Wellicht vergeten de automaat weer aan te zetten?

[ Voor 7% gewijzigd door wrak op 20-05-2024 06:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ruud1234821 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 01:14:
[...]

Is mij ook opgevallen, maar ik wissel via meerdere keren sterretje op het stuur naar ECO waarbij ik eerst langs SNOW kom. Dus zoals hierboven beschreven wordt daardoor wellicht OPD uitgeschakeld.
Hij start altijd op normal. 2 keer sterretje (linker) brengt je via sport bij custom. Onder custom heb ik Eco geselecteerd. Ik doe dit altijd nadat ik in het menu opd heb geselecteerd (en andere instellingen). Bij mij ging voorheen opd NIET uit. Nu ineens wel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

ruud1234821 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 01:32:
Hebben meer mensen last van het volgende?

Google Maps via Android Auto wisselt normaal gesproken mee met autoverlichting naar lichte/donkere modus. Echter, als het al donker is en de autoverlichting dus al voor het verbinding maken van AA actief is, dan blijft Google Maps in lichte modus. Pas na uitschakelen autoverlichting wisselt Maps weer automatisch mee.

Gisternacht viel mij ook op dat na uitschakelen autoverlichting en vervolgens naar automatische modus, alleen de dagrijverlichting ging branden. Ik moest de schakelaar dus expliciet op dimlicht zetten om de dimlichten in te schakelen (en vervolgens bij thuiskomst herinneren om die weer uit te zetten). Geen idee of dat eenmalig was, dus vraag me af hoe vaak ik 's nachts met alleen dagrijverlichting heb gereden...
Ik meen mij te herinneren dat deze bug met een update was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163260 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 08:32:
[...]

Hij start altijd op normal. 2 keer sterretje (linker) brengt je via sport bij custom. Onder custom heb ik Eco geselecteerd. Ik doe dit altijd nadat ik in het menu opd heb geselecteerd (en andere instellingen). Bij mij ging voorheen opd NIET uit. Nu ineens wel...
Heb het systeem gereset. Nu werkt het weer als normaal 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamkaaz
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-07 09:30
Ik ga eind volgende maand ook voor de eerste beurt naar VM A'dam met mijn Luxury. Maar eerlijk gezegd alleen voor de software updates en voor behoud van garantie. Heb nauwelijks 5000 km gereden (wegens burnout weinig naar kantoor geweest).

Ik wil gewoon wel de nieuwste software updates. Heb geen mega problemen met de software nu, maar wel veel kleine ergerlijke dingen.

- Random rukken aan het stuur door de LKA
- Niet kunnen scrollen door favoriete radiostations
- (draadloze) verbinding met Android Auto is instabiel
- Volume blijft zo nu en dan vastzitten op stand 6
- Radio gaat soms niet aan (blijft terugggaan naar AA)
- Volume van stembegeleiding navigatie en andere audio zoals muziek is niet apart in te stellen
- Temperatuur in de airco geeft 4 graden teveel aan
- Instellingen blijven niet bewaard

Als ik nou met dit lijstje naar VM ga, zouden ze dan wel updaten? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
Hamkaaz schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:18:
Ik ga eind volgende maand ook voor de eerste beurt naar VM A'dam met mijn Luxury. Maar eerlijk gezegd alleen voor de software updates en voor behoud van garantie. Heb nauwelijks 5000 km gereden (wegens burnout weinig naar kantoor geweest).

Ik wil gewoon wel de nieuwste software updates. Heb geen mega problemen met de software nu, maar wel veel kleine ergerlijke dingen.

- Volume van stembegeleiding navigatie en andere audio zoals muziek is niet apart in te stellen

Verwacht niet dat alles opgelost kan worden met de FW update:
- Niet kunnen scrollen door favoriete radiostations --> lijst van stations ipv je favouriete
- Volume van stembegeleiding navigatie en andere audio zoals muziek is niet apart in te stellen --> dit zou wel mogelijk moeten zijn, hiervoor naar control centre (swipe down vanaf boven op het scherm) en stel hier je verschillende volumes in
- Temperatuur in de airco geeft 4 graden teveel aan --> blijft zo en hebben "alle" Chinese autos.
- Instellingen blijven niet bewaard --> blijft zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbraamse

Als je duidelijk klachten hebt, dan zullen ze moeten updaten.
Een e-mail vooraf lijkt me slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak

De LKA lijkt bij mij na update zich rustiger te gedragen. De ACC update was voor mij een openbaring.
Wat betreft puntje 3 kreeg ik van aawireless het volgende advies. Wellicht heeft het dus niets met de MG4 te maken maar met het gedrag van je telefoon.
Please go to your phone settings and make sure that Android Auto, the AAWireless companion app and the other apps that you are using are not affected by battery optimization. The apps have to be "unrestricted".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12:00
Ik heb wat moeite om de garantievoorwaarden te vinden, misschien omdat ik via het werk lease.

Maar moet je bínnen 1 jaar onderhoud uitvoeren? Ik dacht dat ik m later in de zomer had gekregen maar zie net dat ie 26 juni alweer 1 jaar is. Anders moet ik als de drommels een afspraak gaan inplannen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capital_G
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:45
Robonus schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 13:24:
Ik heb wat moeite om de garantievoorwaarden te vinden, misschien omdat ik via het werk lease.

Maar moet je bínnen 1 jaar onderhoud uitvoeren? Ik dacht dat ik m later in de zomer had gekregen maar zie net dat ie 26 juni alweer 1 jaar is. Anders moet ik als de drommels een afspraak gaan inplannen.
Binnen 28 dagen of 1500 km na de servicedatum of km stand.

https://www.vanmossel.nl/assets/MG-Warranty-Statement_NL.pdf
Elke hoofdservice wordt uitgevoerd binnen 1500 kilometer of 28 dagen na de aanbevolen kilometerinterval
of de servicedatum zoals aangegeven op het service-intervalplan (binnen het serviceportfolio). Hoewel de
garantie niet ongeldig wordt verklaard als een niet-geautoriseerde reparateur deze werkzaamheden
uitvoert, kunnen garantiefouten als gevolg van werkzaamheden die door een niet-geautoriseerde
reparateur zijn uitgevoerd niet onder de MG-garantie vallen. Een gespecificeerde servicefactuur moet
worden verkregen in het geval van onderhoud door een niet-geautoriseerde reparatiewerkplaats met
vermelding van de werkzaamheden die tijdens het onderhoud zijn uitgevoerd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:21
Ik hoop dat ze de helderheid van het linker schermpje de in de avond kunnen dimmen dat is echt veel te fel. Misschien een software update lijkt me niet heel ingewikkeld omdat het er al in zit. Mooiste zou zijn op basis van tijd/zonsondergang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heinemancp schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:48:
[...]

Verwacht niet dat alles opgelost kan worden met de FW update:
- Niet kunnen scrollen door favoriete radiostations --> lijst van stations ipv je favouriete
- Volume van stembegeleiding navigatie en andere audio zoals muziek is niet apart in te stellen --> dit zou wel mogelijk moeten zijn, hiervoor naar control centre (swipe down vanaf boven op het scherm) en stel hier je verschillende volumes in
- Temperatuur in de airco geeft 4 graden teveel aan --> blijft zo en hebben "alle" Chinese autos.
- Instellingen blijven niet bewaard --> blijft zo.
Correct dat je "alle" schrijft. Want de MG5 en MG ZS EV hebben dat allebei niet waar ik in gereden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Moet hier toch het éen en ander aan toevoegen. Want alhoewel geen enkele module een ander versienummer heeft zijn er zeker zaken veranderd .
1. De bandendruk is nu alleen nog in bars weer te geven. Ik had hem eerst op kpa staan.
2. Verrassing: door de reset van de software stond mijn laadinstelling op 100%. Dus na het laden dacht ik OPD niet te kunnen activeren maar dat kon wèl (en met een heel hoge range btw). En het werkte ook direct bij pedaal loslaten.
3. LKA lijkt wel verbetert. Met name Lane Departure Assist kan nu in zijn hoogste gevoeligheid meestal wel de dubbele doorgetrokken strepen zien.
ELK is nog iets milder. Zo blokkeert hij niet meer met richtingaanwijzer aan wanneer ik over de blokken rij naar een andere invoegstrook.
5. ACC: onveranderd, blijft te lang inhouden.
4. De sproeiers: doen nu helemaal niets meer.... Pomp defect?
6. Vibratie: ik heb geen info gekregen wat ze gedaan hebben. Maar beter is het niet geworden
7. Telefoonnummers inlezen met int. notatie: werkt nog steeds niet (r59 lost dit op).

Ter info : r59 heeft een eigen routeplanner met EV laadpunten. In NL is R59 niet verkrijgbaar. Wellicht omdat het ook bugs bevat, zoals het wegvallen van de hotspot. Edit: daar is nu een fix voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youock
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21-04 12:59
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sewJvCpANH6pG3WgTUHeYKbzt4U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QSb2O5qg2TEsw383ABc9xpYD.jpg?f=fotoalbum_large

Is het mogelijk om met een MG4 Standard range, aan te geven tot welk percentage die moet opladen?

Ik daar geen mogelijkheid voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
youock schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 22:44:
[Afbeelding]

Is het mogelijk om met een MG4 Standard range, aan te geven tot welk percentage die moet opladen?

Jazeker, uit mijn hoofd even via het tandwieltje, via de app kan het ook. Ik ben wel heel benieuwd of het bij jou werkt. Heeft bij mij (en vele andere) nooit gewerkt. Andere modellen lijkt het met software update verholpen, maar heleaas, vorige maand update gekregen en het werkt nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

[Afbeelding]

Je kan het wel instellen, maar je auto zal altijd tot 100% laden is mijn ervaring

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heinemancp
[Afbeelding]

Nee, dat zou je in dit scher moeten kunnen zien met een lijn die je kan verplaatsen.
alleen de grotere batterijen hebben dat. advies bij LFP is altijd tot 100% op te laden ivm BMS calibratie en accurate rangevoorspelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Heinemancp schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 07:29:
[...]

Nee, dat zou je in dit scher moeten kunnen zien met een lijn die je kan verplaatsen.
alleen de grotere batterijen hebben dat. advies bij LFP is altijd tot 100% op te laden ivm BMS calibratie en accurate rangevoorspelling.
Ik had zelf bedacht om als laadstrategie zoveel mogelijk te laden tot maar 85%. Op die manier heb je meteen OPD beschikbaar en dat scheelt best wat ik het verbruik. Helaas gaat die vlieger dus niet op :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youock
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21-04 12:59
[...]

Aah thanks! Zoiets dacht ik al. Maar goed om nu zeker te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Nu dat FM de CarPlay functionaliteit heeft gesloopt ben ik weer opzoek naar een telefoonhouder. Vast aan het glas heb ik slechte ervaringen mee, dus wilde meer oriënteren op diegene die je over het middelste scherm schuift. Heeft iemand daar ervaringen mee?

nvm heb net via Ali wat besteld. Kijk wel of het iets is

[ Voor 10% gewijzigd door STIMPPYYY op 23-05-2024 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
[...]

Nou moe, ik zou zweren dat ik dat voor de firmware update wel kon wijzigen in de auto, al deed het toen 9en nu dus nog steeds) niets.
Bizarre is dat ik het in de app wel kan, en zelf een "confirm" terug krijg. Het plaatje in de auto wijzigt echter niet, zoals wel enigszins te verwachten.

Ik laad zelf weinig tot 100% op omdat ik eigenlijk altijd bij Tesla sta. De auto zou zelf moeten melden dat een calibratie lading nodig is, ik heb dat nog nooit gezien. Max een week of 3 zonder. En als ik dan wel tot 100% laadt, stopt ie direct bij 100% en zie ik niet dat hij nog een tijd op lagere stroom laadt. Blijft verwarrend, onduidelijk en bovendien irritant. Ik wil mijn OPD aan, dus liefst zou ik tot max 90% laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
zephyr_blues schreef op zondag 19 mei 2024 @ 21:04:
[...]

Doe ik, maar ga er niet voor in de auto zitten... wordt morgen of dinsdag denk ik
Even vergeten en weet niet of het al langs is gekomen inmiddels, maar alleen als je SNOW aanzet springt de OPD uit en blijft daarna uit bij nieuwe wissels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zephyr_blues schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 19:25:
[...]

Even vergeten en weet niet of het al langs is gekomen inmiddels, maar alleen als je SNOW aanzet springt de OPD uit en blijft daarna uit bij nieuwe wissels
Thanks! Dit klopt inderdaad.
Inmiddels met reset herstelt. Dus nu blijft OPD aan als ik het activeer want ik ga nooit 'langs snow'.

Wel opmerkelijk dat OPD na deze firmware update bij 100% lading meteen werkt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-07 22:34
Sinds gisteren een MG4 bezitter, een oranje comfort. Tevens mijn eerste auto ooit. Ik dacht ik wil iets leuks als eerste auto en elektrisch dus kwam bij de MG4 uit :).

Helaas bij het afleveren had de dealer in de tussentijd het niet nodig gevonden om mij te informeren dat Carplay niet werkt via USB-C. Zit ik dan met mijn lightning naar USB-C kabel. Dus ik mocht zonder navigatie naar huis rijden. Uiteindelijk wel gelukt :+. Vandaag een Apple originele lightning naar USB-A kabel gehaald.... maar ik krijg het niet werkend.

Ik doe de kabel erin, "carplay" blinkt eventjes op op het infotainment scherm, maar verdwijnt dan weer. Soms verschijnt de melding "Do not support ipod". Op mijn telefoon zelf flits soms een melding voorbij die echter zo snel gaat dat ik hem niet kan lezen.

Ik heb het systeem meerdere keren "herstart" via de homeknop maar het bleef hetzelfde. Mijn iOS was niet helemaal bijgewerkt, dus dat gedaan maar ik kon nog steeds geen verbinding maken. Enig idee wat ik nog meer kan doen voordat ik straks met 5 nutteloze kabels zit?

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven4474
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16-07 18:07
@Denizz ik zou allereerst controleren of het je wel lukt met een ander mobiel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Denizz schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 18:07:
Sinds gisteren een MG4 bezitter, een oranje comfort. Tevens mijn eerste auto ooit. Ik dacht ik wil iets leuks als eerste auto en elektrisch dus kwam bij de MG4 uit :).

Helaas bij het afleveren had de dealer in de tussentijd het niet nodig gevonden om mij te informeren dat Carplay niet werkt via USB-C. Zit ik dan met mijn lightning naar USB-C kabel. Dus ik mocht zonder navigatie naar huis rijden. Uiteindelijk wel gelukt :+. Vandaag een Apple originele lightning naar USB-A kabel gehaald.... maar ik krijg het niet werkend.

Ik doe de kabel erin, "carplay" blinkt eventjes op op het infotainment scherm, maar verdwijnt dan weer. Soms verschijnt de melding "Do not support ipod". Op mijn telefoon zelf flits soms een melding voorbij die echter zo snel gaat dat ik hem niet kan lezen.

Ik heb het systeem meerdere keren "herstart" via de homeknop maar het bleef hetzelfde. Mijn iOS was niet helemaal bijgewerkt, dus dat gedaan maar ik kon nog steeds geen verbinding maken. Enig idee wat ik nog meer kan doen voordat ik straks met 5 nutteloze kabels zit?
Ik heb een kabel van Anker, welliswaar voor Android Auto, maar juist gekocht vanwege de positieve verhalen van Anker kabels i.c.m. Carplay (en een MG4)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues

Gefeliciteerd!! Ik hoop dat je veel fijne km's gaat rijden! Mocht je je over een aantal nukkigheden van de software heen kunnen zetten (de eerste heb je inmiddels gevonden), dan gaat dat vast lukken!
Voor de zekerheid, ik neem aan de je iig ook al hebt geprobeerd om de auto eerst te starten, wachten tot alles klaar is en dan de telefoon in te prikken? Eerst inprikken werkt (bij mij) niet.

Verzoekje, omdat je geen navi had ga ik ervan uit dat een stadaard rijdt, kun je eens kijken op welke software versie je zit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
sven4474 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 18:25:
@Denizz ik zou allereerst controleren of het je wel lukt met een ander mobiel :).
Helaas geen (werkende) tweede telefoon om dat even te proberen.
-tom-562 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 19:52:
[...]

Ik heb een kabel van Anker, welliswaar voor Android Auto, maar juist gekocht vanwege de positieve verhalen van Anker kabels i.c.m. Carplay (en een MG4)
Ik heb deze maar besteld mocht het morgen magisch nog niet werken met de officiele Apple kabel :+.
zephyr_blues schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 21:15:
[...]

Gefeliciteerd!! Ik hoop dat je veel fijne km's gaat rijden! Mocht je je over een aantal nukkigheden van de software heen kunnen zetten (de eerste heb je inmiddels gevonden), dan gaat dat vast lukken!
Voor de zekerheid, ik neem aan de je iig ook al hebt geprobeerd om de auto eerst te starten, wachten tot alles klaar is en dan de telefoon in te prikken? Eerst inprikken werkt (bij mij) niet.

Verzoekje, omdat je geen navi had ga ik ervan uit dat een stadaard rijdt, kun je eens kijken op welke software versie je zit ?
Bedankt, ik had inderdaad al software nukkigheden verwacht en ik verwachtte geen verfijnde software... alleen deze Carplay nukkigheden had ik dan niet zien aankomen.

Klopt, het is een standaard uitvoering met de grotere accu. Dus vandaar dat ik zonder navigatie zat inderdaad ;). Ik dacht R33 te zien staan toen ik daar gisteren naar keek. Ik zal morgen even een foto maken van het scherm.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Vanochtend, omdat ik toch alle tijd had en eens benieuwd was, mijn MG4 Luxery op ECO mode gezet en van Bavel (Breda) naar Hoorn gereden. Netjes 100 km/u op de snelweg (helaas wel wat file voor Gorinchem), maar ik was positief verrast voor wat betreft het gebruik/bereik:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mf8YE_3i_6OVPNpUjAMd_P_LYdU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cx8jhvIBs8btSOrj5jh7JcFB.jpg?f=user_large

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denizz
Carplay perikelen opgelost. Ik moest even het rempedaal indrukken, en daarna werkte alles gewoon en kon ik koppelen. Frappant detail is dat het daarna wel gewoon werkt zonder dat ik het rempedaal indruk.

@zephyr_blues : ik heb het volgende staan onder MPU Software Version:

SWI69-29958-1100R33

MCU Software Version:
69.3.8.0

Ik hoop dus dat ik de meest recente software heb gekregen. Bij het afleveren had ik er nog om gevraagd. De dealer drukte op de update knop en hij vond niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-07 00:09
Iemand die wat kan zeggen over het zitcomfort voor de wat langeren onder ons? 1,95m hier met lengte meer in de benen. Ik las dat voorkant zitvlak niet kantelbaar is en de zittingen vrij kort zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ik rijd de standard, maar zit comfort is gewoon slecht. Stoelen zijn te kort en inderdaad niet kantelbaar (bij mij). Het verstelllen van de leuning met een hendel is ook onhandig.

/edit, ben rond de 1.84

[ Voor 7% gewijzigd door STIMPPYYY op 26-05-2024 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
1.82 zit comfort is prima en nog steeds na 19000km. Soms zit ik met mijn knie wat te ruzien met de middenconsole. De enige auto waar dat geen probllen was, was de cactus met het bankje. Bij een wissel tussen mij en mevr. wrak wordt de stoel slechts wat naar achteren of naar voren gezet. Dan voldoen de instellingen voor beiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
Denizz schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:54:
Carplay perikelen opgelost. Ik moest even het rempedaal indrukken, en daarna werkte alles gewoon en kon ik koppelen. Frappant detail is dat het daarna wel gewoon werkt zonder dat ik het rempedaal indruk.

@zephyr_blues : ik heb het volgende staan onder MPU Software Version:

SWI69-29958-1100R33

MCU Software Version:
69.3.8.0

Ik hoop dus dat ik de meest recente software heb gekregen. Bij het afleveren had ik er nog om gevraagd. De dealer drukte op de update knop en hij vond niets.
Zelfde als ik idd, vorige maand update gehaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ViktorStacks
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 18-07-2024
Sinds gisteren een MG4 bezitter, een oranje comfort.
Welkom bij club oranje O+

Btw:heb zelf ook weer een issue minder. Het binden van auto en telefoon werkte vorige week ineens wel terwijl het eerder altijd een 'unavailable' achtige foutmelding gaf op de telefoon, jeeuj.

[ Voor 33% gewijzigd door ViktorStacks op 27-05-2024 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeTheBike
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-07 17:59
Benny schreef op zondag 26 mei 2024 @ 17:46:
Iemand die wat kan zeggen over het zitcomfort voor de wat langeren onder ons? 1,95m hier met lengte meer in de benen. Ik las dat voorkant zitvlak niet kantelbaar is en de zittingen vrij kort zijn?
1.92 en ik zit heerlijk in de stoelen. Voorkant zitting had wat langer mogen zijn maar absoluut geen klagen bij lange ritten (200 km+). Kantelbaar zijn ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Leuk om te lezen hoe de ervaringen met de stoelen zijn. Goed ook dat er positieve berichten zijn. Maar ik vraag mij wel af wat dan eventuele referentie is. Wellicht zit er toch wat verschil tussen de standaard en duurdere uitvoeringen.

Als ik het vergelijk met de Lexus die ik als tweede auto heb, hiervoor o.a. een Honda, Tesla, Ford en Audi dan valt het gewoon op dat het geen prettige stoelen zijn. Overigens was iets wat mij persoonlijk meteen tegenviel toen ik instapte, maar geen dealbreaker verder.
Dat zit voor mij niet in de hardheid (is OK) van de stoelen, maar de korte zit en het niet kunnen kantelen van de stoelen.

[ Voor 9% gewijzigd door STIMPPYYY op 27-05-2024 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
STIMPPYYY schreef op maandag 27 mei 2024 @ 10:47:
Leuk om te lezen hoe de ervaringen met de stoelen zijn. Goed ook dat er positieve berichten zijn. Maar ik vraag mij wel af wat dan eventuele referentie is. Wellicht zit er toch wat verschil tussen de standaard en duurdere uitvoeringen.

Als ik het vergelijk met de Lexus die ik als tweede auto heb, hiervoor o.a. een Honda, Tesla, Ford en Audi dan valt het gewoon op dat het geen prettige stoelen zijn. Overigens was iets wat mij persoonlijk meteen tegenviel toen ik instapte, maar geen dealbreaker verder.
Dat zit voor mij niet in de hardheid (is OK) van de stoelen, maar de korte zit en het niet kunnen kantelen van de stoelen.
Het is maar een vervoersmiddel mensen, en die stoelen zijn echt prima. Als dit de problemen zijn in je leven zou ik de polonaise maar gaan lopen. Ik had hiervoor een auto van 50k en de stoelen van MG4 zijn net zo goed of slecht als deze.

energienerds.nl, gasloos, 11,5kWp, 14 kWh accu, EV, Atlantic WPB

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
mrme12345 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 13:33:
[...]

Het is maar een vervoersmiddel mensen, en die stoelen zijn echt prima. Als dit de problemen zijn in je leven zou ik de polonaise maar gaan lopen. Ik had hiervoor een auto van 50k en de stoelen van MG4 zijn net zo goed of slecht als deze.
Ik zie hier vaker mensen die klagen en de auto vergelijken met een auto van 60.000€. Ja, die zullen vast beter zijn maar de prijs is er ook naar. Voor de prijs vind ik de MG echt een nette auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Het is inderdaad heel erg een kwestie van wat je referentie is. Mijn vorige auto was een (2012 bouwjaar) Peugeot 208. Daar heb ik ook mee naar Oostenrijk en terug gereden. Bij een wat langere zit kreeg ik daar echt wel last van mijn zitvlak. Voor mijn gevoel (tot nu toe alleen binnen Nederland) zit de MG4 die ik nu heb lekkerder.

Deze zomer ga ik voor het eerst met mijn MG4 Comfort naar Oostenrijk. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Voor mij zit die MG ook prima (luxury model) maar echt ritten van 4+ uur nog niet hoeven maken. Einde deze zomer naar Frankrijk / Italie dus dan gaan we het merken en ik zal tegen die tijd wel laten weten hoe het is bevallen.

[ Voor 3% gewijzigd door Racemol op 27-05-2024 23:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik had hiervoor een Volvo S80 en was best verwend qua stoelen en instelmogelijkheden.
De stoelen van de MG4 vind ik echt prima zitten en zijn zeker niet slecht. Van mij had de zitting iets langer mogen zijn (maar de meeste Japanse auto's hebben een nog kortere zitting) en ik zou het wel fijn gevonden hebben als ik het zitvlak nog kon kantelen (de voorkant iets omhoog), maar ik mis het niet perse ofzo.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:21
deathmonkey schreef op maandag 27 mei 2024 @ 13:36:
[...]

Ik zie hier vaker mensen die klagen en de auto vergelijken met een auto van 60.000€. Ja, die zullen vast beter zijn maar de prijs is er ook naar. Voor de prijs vind ik de MG echt een nette auto.
Gisteren in de model Y gereden en ik vond de stoelen niet beter dan de MG4. Heb ook rugklachten dus een goede stoel is echt belangrijk. Liever nog minder rijden. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Benny schreef op zondag 26 mei 2024 @ 17:46:
De stoelen geven mij voldoende steun. Maar ik vind ze wel aan de smalle kant (ik heb een normaal postuur, 171 cm). Met name het linker been rust 'op het randje' en dat dwingt mij om te verzitten. Maar over het algemeen niet slecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Even een dingetje over lane assist. Wat een verademing nu ik het geluid uit heb gezet! Het lijkt er sterk op dat elke piep bij mij een soort negatieve pavlov reactie opriep. Nu het uit staat ....
Jammer dat dit ook niet onthouden wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

R59 is nog niet vrijgegeven in NL ivm een bug dat het gebruik van Amazon Music blokkeert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denizz
Mijn Carplay perikelen waren nog niet opgelost uiteindelijk, het werkte zondag gewoon eens een keer. Maar dat was gelijk de laatste keer deze week, op een enkele keer dat hij opeens werkte nadat mijn rit voorbij was :++.

Na wat vertraging nu een Anker LTG - USB-A kabel binnen, en het werkt meteen als een speer. Meerdere keren in/uit gestapt, auto gesloten en het blijft werken. Dus een goede tip van de Anker kabels!

Vandaag ook voor het eerst geladen. Vergeten de 80/90% laadlimiet in te stellen en dus zat hij lekker 100% vol. Het zal wel niet zoveel kwaad kunnen voor een keertje. Bij een Vattenfall publieke paal kwam er een nagenoeg constante 9,4kW/h binnen.

[ Voor 6% gewijzigd door Denizz op 29-05-2024 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
Denizz schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 16:18:
Mijn Carplay perikelen waren nog niet opgelost uiteindelijk, het werkte zondag gewoon eens een keer. Maar dat was gelijk de laatste keer deze week, op een enkele keer dat hij opeens werkte nadat mijn rit voorbij was :++.

Na wat vertraging nu een Anker LTG - USB-A kabel binnen, en het werkt meteen als een speer. Meerdere keren in/uit gestapt, auto gesloten en het blijft werken. Dus een goede tip van de Anker kabels!

Vandaag ook voor het eerst geladen. Vergeten de 80/90% laadlimiet in te stellen en dus zat hij lekker 100% vol. Het zal wel niet zoveel kwaad kunnen voor een keertje. Bij een Vattenfall publieke paal kwam er een nagenoeg constante 9,4kW/h binnen.
Mooi, ga ik toch misschien ook eens richting een dongle denken.

!00% laden is zelfs van belang voor een keertje, onafhankelijk van het batterijtype
Pagina: 1 ... 48 ... 67 Laatste