meacount schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 10:33:
Kreeg zelf wel keurig van Van Mossel een bericht om een afspraak te maken voor een beurt, ook al had ik die toen al gemaakt. Je kan snel een melding missen van de MG4, meldingen zijn soms weg voordat je ze in de gaten hebt.....
Tja, het is voornamelijk mij vrouw die de auto voor korte ritjes binnen de stad gebruikt (naar haar werk, boodschappen doen, kinderen brengen/halen). Alleen als we samen ergens naar toe gaan laat ze mij altijd rijden.

Goed mogelijk dus dat die melding wel in het display kwam, maar dat mijn vrouw die gewoon weg geklikt had zonder dat mij te vertellen.
dat misschien geen melding hebt gekregen voor een vereffeningslading zou verband kunnen houden met het niet stoppen bij een ingestelde waarde van 80 of 90% etc etc. Op zich al vreemd dat hij niet stopt, afkloppen..... maar dat werkt bij mij wel erg fijn. Vannacht nog een keer opgeladen naar 100% en net als OPD niet werkt als de accu vol is, zo werkt de regeneratie dan zo goed als ook niet.
Jij rijdt natuurlijk wel in een Luxury en ik in een Comfort, en die hebben een verschillende firmware / software. Heb in dit topic wel iemand anders met een Comfort gezien die ook dat probleem had, dat het laden niet stopte bij de ingestelde 80%. Daar is het uiteindelijk wel opgelost, maar niet bij VM maar via de importeur, als ik me goed herinner. En dat heeft dus wel wat voeten in de aarde gehad om geregeld te krijgen. En ik heb geen zin om daar zo veel moeite voor te doen en m'n auto meerdere keren een dag kwijt te zijn voordat het eindelijk opgelost is.
Wens je veel plezier tijdens je rit naar Oostenrijk en als onderweg de Tesla stations net zo goed werken als hier dan moet het helemaal goedkomen

Van wat ik van anderen heb gelezen die met EV naar Oostenrijk gereden zijn is dat prima te doen. Ga het ook niet in één dag doen want ik vind het niet prettig om pas 's avonds (laat) aan te komen. En accommodaties waarderen dat meestal ook niet.

Dus relaxed rijden, overnachting ergens in zuid Duitsland, en de volgende dag ontspannen aankomen op de bestemming. Op de terugweg terug naar NL vind ik het dan weer niet erg om 's avonds thuis te komen. Dan laat je gewoon de boel en rol je je eigen bed in en ga je de volgende dag wel eens uitpakken en opruimen.

Rijd ook nog steeds met veel plezier in de MG4 al heb ik nog wel wat kleine wensen, zo is de temperatuur regeling in de cabine iets waar je niet echt vrolijk van kunt worden en wel voor verbetering vatbaar, de ruitensproeiers zijn waardeloos onder het rijden en werken dan zo goed als niet, maar liever eerst iets waarmee ik de LKA vlot uit kan zetten, voor de rest eigenlijk niets dan lof, zeker het rijgedrag is erg fijn.

Ik heb nog nooit in een auto gereden waarbij je ook op hogere ( > 60 km/h) snelheid de ruitensproeiers goed kunt gebruiken. Zie het anderen nog wel eens proberen en 80% van de vloeistof waait langs en over de auto. Als je er dan achter rijdt krijg je die druppels over jouw raam verspreid. Sproeien moet je gewoon doen als je stil staat.

Maar verder net als jij ook heel erg tevreden over mijn MG4!
Ja, dat is dus ook precies hoe ik het doe.
[
Voor 4% gewijzigd door
Haay op 16-05-2024 11:03
]