Kan wel. Of het goed werkt weet ik niet, ik laad altijd tot 100%.Capital_G schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:37:
[...]
Kan het mis hebben, want ik rij een Luxury, maar voor zover ik weet kan je helemaal geen laad limiet instellen op de MG4 Standard i.v.m. de LFP batterij.
Heb ik ook wel eens en doe dan even de deur open en weer dicht indien die niet op het slot staatdeathmonkey schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:35:
Ik heb vaak dat de laadpoort niet meer opengaat na rijden. Moet de auto dan op slot en van het slot doen, dan gaat deze weer open. Meer mensen last van?
en anders even van het slot halen.
Verwijderd
Idem.cooper_s1 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 15:03:
[...]
Heb ik ook wel eens en doe dan even de deur open en weer dicht indien die niet op het slot staat
en anders even van het slot halen.
Wow... MG4 lux. nog nooit zo'n hoge GOM gehad. Nu eens geladen tot 100% i.v.m. reis naar de wadden eilanden.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/daM8Il6bFuwve4WQxDHwZuTx.jpg?f=user_large)
456 haal ik met mijn Luxury op de GOM bij 100%. In realiteit eerder 320 op de autostrade maar da's een andere kwestie.Vaevictis_ schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 18:39:
Wow... MG4 lux. nog nooit zo'n hoge GOM gehad. Nu eens geladen tot 100% i.v.m. reis naar de wadden eilanden. [Afbeelding]
Verwijderd
Ik moet eerlijk zeggen dat het lage verbruik mij ook verbaasde vandaag. Je gaat weg met een beetje boven nul en de temperatuur kwam vandaag niet boven de 10 graden uit. Maar de zon scheen wel volop dus interieur verwarming kostte niks. 15,9/100km over 165 km is opvallend netjes. Ok, het was weer druk... Maar dan nog.
Heeft iemand hier wel eens z'n accu tot bijna 0% leeg gereden?
Ik zelf niet, een maar van mij heeft dat wel eens met zijn MG ZS gedaan, die had nog een paar % en moest nog 4 km, helaas voor hem klopte dat blijkbaar niet helemaal en viel dus stilcooper_s1 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 20:51:
Vaak bu'j te bang!
Daar is vast wel een youtube filmpje van te vinden..cooper_s1 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 20:51:
Zoals altijd heeft Bjørn Nyland hier wel een video voor : YouTube: MG4 Long Range zero mile testgjcvro schreef op woensdag 24 april 2024 @ 07:54:
[...]
Daar is vast wel een youtube filmpje van te vinden..
Ikzelf rijd een (2022 versie) MG4 Comfort, die dus dezelfde batterij heeft als de Luxury, en ook 3-fase laden, maar niet de extra's van de Luxury zoals navigatie, stoel- en stuurverwarming, e.d. Bij mij werkt het "laden tot 80%" niet sinds ik de auto eind maart 2023 in ontvangst genomen heb. Nu is dat wel zo ongeveer het enige wat bij mijn MG4 niet werkt zoals het zou moeten werken en heb ik verder geen klachten, dus daarvoor niet eerder naar Van Mossel gegaan.Racemol schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:36:
Het stoppen met laden bij x percentage is voor zover ik weet niet geïmplementeerd in de standaard versie omdat die een LFP batterij heeft, waarbij het dus niet uit zou maken. De app kan het wel want dat is de algemene MG4 app maar je auto heeft die optie niet. Beetje verwarrend.
Maar... a.s. vrijdag gaat mijn MG4 voor z'n eerste jaar beurt naar VM. Ben benieuwd of dit laden tot 80% na de firmware update(s) wel gaat werken.
Correctie! Vandaag een mail van VM met een oproep tot de jaarlijkse controle gekregen. (3 weken voor de verjaardag). Gelukkig stond er ook een knop "Mocht u al een afspraak gepland hebben, klik dan hier om u af te melden voor verdere herinneringen." in de mail waarmee, denk ik, verder aandringen van hun kant gecancelled wordt.wrak schreef op donderdag 4 april 2024 @ 12:46:
[...]
Een proactive houding van VM heb ik nog niet kunnen ontdekken het afgelopen jaar. Half mei hebben wij de MG4 een jaar. Ik heb zelf een afspraak gemaakt voor een jaarlijkse controle.
MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485
Tot 2%.cooper_s1 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 20:51:
Is elke standaard 51kWh een 1 fase lader?
Ik heb geen probleem met 80kW aan snellader.
Ben momenteel aan het kijken naar een 2023 versie 2e hands.
Voor ongeveer 25k + 2k subsidie vind ik een heel schappelijke prijs voor een haast nieuwe auto!
En waar kan je onderhoud doen? Want ik woon regio Utrecht, maar hier is geen MG dealer
Voor ongeveer 25k + 2k subsidie vind ik een heel schappelijke prijs voor een haast nieuwe auto!
En waar kan je onderhoud doen? Want ik woon regio Utrecht, maar hier is geen MG dealer
Ja elke 51kWh MG kan maar met 1 fase AC laden (DC bij een snellader is wat anders).
Jammer, want dat betekent dat je 14 uur aan het laden bent bij een lege accu.
Jammer, want dat betekent dat je 14 uur aan het laden bent bij een lege accu.
Onderhoud kan bij veel Van Mossel vestigingen laten doen, ik zit zelf bij een Kia vestiging bijvoorbeeld. Bij twijfel neem je even contact op met de dichtstbijzijnde van Mossel garage.kx22 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 12:17:
Ik zou wel kijken naar een comfort of luxury versie omdat die een grotere accu hebben en nog belangrijker, wel 3 fase AC laden ondersteunen. Dan kun je met 11kWh laden en dat is voor veel gebruikers een stuk prettiger in het dagelijks gebruik. De standaard versie vind ik zelf niet zo interessant, of je moet alleen korte stukjes rijden dan maakt het wellicht minder uit.
Mijn rechter koplamp stond te hoog. Dit heeft VM Kia Amersfoort verholpen. Dat was prima. De 1e service beurt is in juli, even afwachten hoe dat met de software updates gaat.kx22 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 12:17:
ja dan praten we echter al over 30.000 euro -2k.Racemol schreef op donderdag 25 april 2024 @ 14:01:
[...]
Onderhoud kan bij veel Van Mossel vestigingen laten doen, ik zit zelf bij een Kia vestiging bijvoorbeeld. Bij twijfel neem je even contact op met de dichtstbijzijnde van Mossel garage.
Ik zou wel kijken naar een comfort of luxury versie omdat die een grotere accu hebben en nog belangrijker, wel 3 fase AC laden ondersteunen. Dan kun je met 11kWh laden en dat is voor veel gebruikers een stuk prettiger in het dagelijks gebruik. De standaard versie vind ik zelf niet zo interessant, of je moet alleen korte stukjes rijden dan maakt het wellicht minder uit.
Ongetwijfeld een goede auto, maar daar heb ik het helaas niet voor over voor een 2e auto.
Heb zelf de standard, en rijd dagelijks woon/werk ongeveer 130km. Ja, laden gaat langzamer en 3-fase is fijner maar ik vind het ook wel weer meevallen. Ik plug de auto vaak in op werk en laad 'm vervolgens vol. Op rustige momenten haalt ie daar zelfs 6kw, op de meeste plekken rond de 3. Laden doe ik wel altijd tot 100%, want de accu kan daar redelijk goed tegen heb ik begrepen.kx22 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 12:17:
Ik heb ook de standard en ben daar heel tevreden mee. En precies wat @deathmonkey zegt het ligt aan je omstandigheden. Ik kan rustig thuis laden, geen enkel probleem dat het maar 1fase is. In een heel jaar heb ik pas 1 x de situatie gehad dat ik laat thuis was en de volgende ochtend vroeg weg moest om weer een verre rit te maken en de accu niet volledig vol was. Dus dat valt wel mee. En met 1 fase kan ik via de HA add on goed mijn laadniveau aanpassen aan de opbrengst van de zonnepanelen. En daarnaast vind ik de accu ook beter dan die van de andere modellen. Zonder enig bezwaar altijd naar 100% en minder degradatie. En het blijft maar een vervoersmiddel (iets wat velen in dit forum wel eens vergeten ;-) ). Dus als je uit de voeten kunt met de standard zou ik dat zeker overwegen, scheelt toch weer x aantal 1000-en euro's met de andere modellen......Voor mij was het dus een zeer bewuste keuze om juist wel de standard te nemen.
[ Voor 4% gewijzigd door mrme12345 op 25-04-2024 15:57 ]
energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 24 kWh LFP | EV 51 kWh|
Het was niet mijn bedoeling om de standard gebruikers een hak te zetten. Ik geloof graag dat er met die auto ook prima te rijden is.
Ik laad mijn luxury meestal 1x per week op dus voor mij zou een standard ook prima werken denk ik zo, alleen dan zou ik wat vaker moeten laden. Gezien ik thuis niet kan laden wat onpraktisch maar het gaat mij voornamelijk over het DC laden waarbij 88kW voor langere afstanden / vakanties net wat aan de trage kant vindt, de 140kW van de comfort/luxury is dan net even wat handiger. Doe er mee wat je wilt natuurlijk.
Ik laad mijn luxury meestal 1x per week op dus voor mij zou een standard ook prima werken denk ik zo, alleen dan zou ik wat vaker moeten laden. Gezien ik thuis niet kan laden wat onpraktisch maar het gaat mij voornamelijk over het DC laden waarbij 88kW voor langere afstanden / vakanties net wat aan de trage kant vindt, de 140kW van de comfort/luxury is dan net even wat handiger. Doe er mee wat je wilt natuurlijk.
Ik heb afgelopen jaar maar 2 x hoeven snelladen......dus 2 x 20 minuten in een jaar tijd....niet echt boeiend. Dus zoals gezegd ligt aan je omstandigheden. En ook op vakantie vind ik dat geen probleem. Als je 250km gereden hebt is het juist goed om even te pauzeren en binnen 20-30 min kun je weer heel veel km's vooruit. Dus ligt aan je wensen en niet de 1 is sowieso een betere keuze dan de andere. En met een x aantal duizenden euro's kun je ook heel veel andere leuke dingen doen (zoals meerdere jaren mooi op vakantie ;-) ).Racemol schreef op donderdag 25 april 2024 @ 16:19:
Het was niet mijn bedoeling om de standard gebruikers een hak te zetten. Ik geloof graag dat er met die auto ook prima te rijden is.
energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 24 kWh LFP | EV 51 kWh|
Amsterdam of Amersfoort helaas zit in zelfde schuitje. Wel raar dat ze in Utrecht geen dealer hebben, genoeg auto garages en dealers hier.kx22 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 12:17:
Ik weet niet of er veel prijsverschil in zit 2e hands, maar daar zou ik idd wel voor een Luxury kijken.
Ik rij een Standard ik private lease, maar de meerprijs daarvan was veel meer dan wanneer je de auto zelf zou aanschaffen, en voor mij de meerprijs over de looptijd niet waard.
Ik kan overigens prima leven met het 1 fase laden, er zit een laadpaal bij mij om de hoek en ik kan (inmiddels) prima thuis laden met 16A, wat dan omgerekend 3.1kW is
Ik rij een Standard ik private lease, maar de meerprijs daarvan was veel meer dan wanneer je de auto zelf zou aanschaffen, en voor mij de meerprijs over de looptijd niet waard.
Ik kan overigens prima leven met het 1 fase laden, er zit een laadpaal bij mij om de hoek en ik kan (inmiddels) prima thuis laden met 16A, wat dan omgerekend 3.1kW is
Vaak bu'j te bang!
Ik heb jarenlang een Model 3 gereden met 11kW laden en nu de standard. Heel eerlijk, ik mis het nooit. Dat was eigenlijk ook mijn conclusie al toen ik de 3 een paar maanden had.Racemol schreef op donderdag 25 april 2024 @ 14:01:
[...]
Onderhoud kan bij veel Van Mossel vestigingen laten doen, ik zit zelf bij een Kia vestiging bijvoorbeeld. Bij twijfel neem je even contact op met de dichtstbijzijnde van Mossel garage.
Niet om het te bagitaliseren, maar de keren dat je echt tot 0 gaat en vervolgens weer naar 100 is zeldzaam. En dan nog heb je ruim voldoende de volgende dag voor een ritje waarna je weer prima op 100 komt. Met 4,4kWh op een 11kW paal (1 fase dus) gaat het prima. Publieke palen gaan zelfs vaak tot 7kW over 1 fase.
Overigens laad ik zelf van 23-7 in daluren.
Is er een manier om het welkomstscherm/opstartscherm te versnellen?
Ik vind het soms namelijk wel vervelend dat als ik snel weg moet, dat ik eerst moet wachten totdat het hele systeem is opgestart voordat de functies goed werken die ik wil gebruiken. Bijvoorbeeld Apple CarPlay. Hij leest pas dat er een telefoon aangesloten zit als ik het kabeltje er in druk nadat alle systemen zijn opgestart, en opzich is dat het probleem niet, het duurt me alleen iets te lang 😅
Ik vind het soms namelijk wel vervelend dat als ik snel weg moet, dat ik eerst moet wachten totdat het hele systeem is opgestart voordat de functies goed werken die ik wil gebruiken. Bijvoorbeeld Apple CarPlay. Hij leest pas dat er een telefoon aangesloten zit als ik het kabeltje er in druk nadat alle systemen zijn opgestart, en opzich is dat het probleem niet, het duurt me alleen iets te lang 😅
@GemiddeldeICTer Helemaal mee eens hoor, maar rooten of overclocken lijkt me wat ver gaan
Ik vrees dat we daar weinig invloed op hebben....
Met aawireless duurt het android auto opstarten ook wel even. Denk een seconde of 10 nadat je het hoofdscherm ziet. De verbinding komt wel vanzelf tot stand.
Met aawireless duurt het android auto opstarten ook wel even. Denk een seconde of 10 nadat je het hoofdscherm ziet. De verbinding komt wel vanzelf tot stand.
[ Voor 46% gewijzigd door savale op 25-04-2024 18:36 ]
Ik gebruik sinds kort ook weer wireless carplay maar er kleeft wel een nadeel aan. De navigatie (Waze) stel ik nu onder het rijden in want ik ga ook niet 20s wachten tot wireless carplay is opgestart.
Er is zo ver ik weet echter geen manier om het opstarten van de auto te versnellen.
Er is zo ver ik weet echter geen manier om het opstarten van de auto te versnellen.
Je zegt wireless carplay. Bedoel je dan Apple CarPlay? Dat gaat dan d.m.v een kastje lijkt mij?Racemol schreef op donderdag 25 april 2024 @ 19:31:
Ik gebruik sinds kort ook weer wireless carplay maar er kleeft wel een nadeel aan. De navigatie (Waze) stel ik nu onder het rijden in want ik ga ook niet 20s wachten tot wireless carplay is opgestart.
Als dat het geval is, welke gebruik je/raad je aan?
De AC vlak voordat je vertrekt aanzetten, of de deuren met de sleutel openen op afstand, dan is de boel opgestart op het moment dat je instapt en kun je bijna direct je preflight check doen.GemiddeldeICTer schreef op donderdag 25 april 2024 @ 18:27:
Is er een manier om het welkomstscherm/opstartscherm te versnellen?
Ook ik heb niet vaak issues met laden, alleen van de winter een aantal keer met kou, harde wind en veel regen gereden, en dan gaat het wel snel, radius zit dan rond de 200km, dat viel me wat tegen. Af en toe aan de Tesla paal en ik heb zo een aantal plakken (oa op werk) waar ie aan de paal gaat.kx22 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 12:17:
de enige andere waarschuwing die ik heb, ik haal regelmatig maar 1,2 kW als beide laadpunten aan een paal bezet zijn. Dat kan een nare verrassing zijn als je het niet doorhebt.
Dan is het een gedeelde 11kW paal lijkt mij.zephyr_blues schreef op donderdag 25 april 2024 @ 23:25:
[...]
Ook ik heb niet vaak issues met laden, alleen van de winter een aantal keer met kou, harde wind en veel regen gereden, en dan gaat het wel snel, radius zit dan rond de 200km, dat viel me wat tegen. Af en toe aan de Tesla paal en ik heb zo een aantal plakken (oa op werk) waar ie aan de paal gaat.
de enige andere waarschuwing die ik heb, ik haal regelmatig maar 1,2 kW als beide laadpunten aan een paal bezet zijn. Dat kan een nare verrassing zijn als je het niet doorhebt.
Dan nog is is dat wel weinig. Bij de gedeelde 11kW Vattenfall paal hier om de hoek haalde ik meestal nog wel 1,7kW.STIMPPYYY schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 07:59:
[...]
Dan is het een gedeelde 11kW paal lijkt mij.
Nu is het een tijd geleden dat ik daar geladen heb terwijl er nog iemand stond, maar ik las hier op Tweakers dat ze last hadden van een bug waardoor het vermogen terug geschroefd werd.
Vaak bu'j te bang!
Ja wireless apple carplay. Ik gebruik zelf de "carlinkit 5.0 2air" en die werkt nu redelijk. Soms krijg ik nog een zwart scherm en wil mijn telefoon niet verbinden. Soms komt carplay helemaal niet op na het staren van de auto maar in de meeste gevallen, als ik alles op de juiste volgorde doe en de auto rustig de tijd geef om te booten dan lukt het.GemiddeldeICTer schreef op donderdag 25 april 2024 @ 20:55:
[...]
Je zegt wireless carplay. Bedoel je dan Apple CarPlay? Dat gaat dan d.m.v een kastje lijkt mij?
Als dat het geval is, welke gebruik je/raad je aan?
Let wel ik had eind vorig jaar erg veel problemen met dit kastje en de support is non-existent. Ik heb ze meerdere keren proberen te contacten en het enige wat ik ooit terug heb gekregen is een copy/paste reply om een log op te sturen. Nadat ik dit gedaan heb, heb ik nooit meer wat van ze gehoord.
Paar weken terug nog eens een firmware update gedaan en nu werkt hij dus zoals hierboven beschreven.
Raad ik 'm aan? Nee niet echt. Maar ik denk dat het meer door de MG komt dan het kastje zelf. Mijn telefoon kan ik bijvoorbeeld met kabel ook niet aansluiten voor de auto is opgestart, dan werkt carplay ook niet. Ik gebruik 'm nu omdat ik hem heb, zou ik nogmaals een wireless carplay adapter kopen? Nah, het werkt gewoon niet 100%. Kabel is beter en dan kun je ook nog eens gebruik maken van de hotspot functionaliteit in de auto zelf (wireless carplay gebruikt ook wifi).
Verwijderd
Het is opgelost. Nu is op 3 fase laden weer 9,8 kwh. Met 2 autos gelijkertijd zakt hij naar 7. Met de bug was het constant 7.-tom-562 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 08:46:
[...]
Dan nog is is dat wel weinig. Bij de gedeelde 11kW Vattenfall paal hier om de hoek haalde ik meestal nog wel 1,7kW.
Nu is het een tijd geleden dat ik daar geladen heb terwijl er nog iemand stond, maar ik las hier op Tweakers dat ze last hadden van een bug waardoor het vermogen terug geschroefd werd.
Ik heb het infotainment mooi op R33 laten staan en alleen LKA en warmtepomp update gedaanGarrelt schreef op donderdag 25 april 2024 @ 14:25:
[...]
Mijn rechter koplamp stond te hoog. Dit heeft VM Kia Amersfoort verholpen. Dat was prima. De 1e service beurt is in juli, even afwachten hoe dat met de software updates gaat.
Dat is ook mijn wens, eventueel ook de ACC. Kia Amersfoort geeft echter aan dat zij daar niets over te zeggen hebben. Welke updates gedaan worden bepaalt MG China geven ze aan 🙄 ...Paul van Druten schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 15:09:
[...]
Ik heb het infotainment mooi op R33 laten staan en alleen LKA en warmtepomp update gedaan
Nou maar hopen dat je genoeg social credits hebt voor alle updatesGarrelt schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 15:24:
[...]
Dat is ook mijn wens, eventueel ook de ACC. Kia Amersfoort geeft echter aan dat zij daar niets over te zeggen hebben. Welke updates gedaan worden bepaalt MG China geven ze aan 🙄 ...

Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Inderdaad. Wat een verhaal zeg..-tom-562 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 15:29:
[...]
Nou maar hopen dat je genoeg social credits hebt voor alle updates![]()
[Afbeelding]
Misschien helpt het als je als vrijwilliger op zijn tijd de garage van VM aanveegt?
Hallo ik heb een tweedehands MG4 51kwh gekocht. Het lukt me niet om de app de koppelen. Foutmelding service not available at this moment.
Komt dit omdat de auto geen internet connectie heeft. Zou die dit standaard moeten hebben? Of werkt de app functie gewoon niet op alle mg4’s?
Komt dit omdat de auto geen internet connectie heeft. Zou die dit standaard moeten hebben? Of werkt de app functie gewoon niet op alle mg4’s?
Verwijderd
Zeker wel. Hoe heb jij je aangemeld? Email of tel. nummer?youock schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 17:48:
Hallo ik heb een tweedehands MG4 51kwh gekocht. Het lukt me niet om de app de koppelen. Foutmelding service not available at this moment.
Ik heb gekozen voor de 4K dual lens. Novatek 96670. Front:3840x2160p, Rear 1920x1080p.
Qua prijs schilt het allemaal niet zoveel. Netjes inbouwen is de moeite. Dus maar gekozen voor de hoogste res.
Qua prijs schilt het allemaal niet zoveel. Netjes inbouwen is de moeite. Dus maar gekozen voor de hoogste res.
-tom-562 schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:09:
[...]
Hoeveel K heb jij? Ik zie ze op aliexpress voorbij komen met 1K, 2K en 4K. 4K lijkt mij overkill, is 1K (1080P) al voldoende?
Ik heb hem aangesloten op de voor-midden interieur verlichting. Ging makkelijk. Even unit eruit. Kabeltje los maken. Het bijgeleverde splitter-kabel ertussen zetten.
mrme12345 schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:21:
[...]
Heb jij hem ook aangesloten op de achteruitrij verlichting? Ging dat ook makkelijk?
Ik begrijp het dat fabrikanten bepalen welke software bij welke serie VIN codes hoort. Echter ik zou daar inspraak bij willen hebben, R30 werkt goed en is stabiel in mijn auto, prima, houden zo. ELK, LKA, ACC, auto high beam en de warmte pomp zijn voor verbetering vatbaar. Net als bij Windows, verplichte en optionele updates.Verwijderd schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 16:06:
[...]
Inderdaad. Wat een verhaal zeg..
Misschien helpt het als je als vrijwilliger op zijn tijd de garage van VM aanveegt?
Tijdens openen van de app maak ik inderdaad een account aan. E-mail en telefoon allebei geprobeerd.Verwijderd schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 18:40:
[...]
Zeker wel. Hoe heb jij je aangemeld? Email of tel. nummer?
Dit hoef je verder niet in de auto te registreren, toch?
Ik ga vandaag nog een keer proberen. Ik hoop dat het gaat lukken. Gisteren wel 20x geprobeerd, maar iedere keer direct de foutmelding.
Hou je rekening met het feit dat je geen leestekens e.d. mag gebruiken in je gebruikersnaam en wachtwoord? Dus letters en cijfers only.youock schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 09:54:
[...]
Tijdens openen van de app maak ik inderdaad een account aan. E-mail en telefoon allebei geprobeerd.
Dit hoef je verder niet in de auto te registreren, toch?
Ik ga vandaag nog een keer proberen. Ik hoop dat het gaat lukken. Gisteren wel 20x geprobeerd, maar iedere keer direct de foutmelding.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Stopt bij jouw setup het opnemen dan ook direct bij het afsluiten van de auto?pasmanm schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 23:18:
Ik heb hem aangesloten op de voor-midden interieur verlichting. Ging makkelijk. Even unit eruit. Kabeltje los maken. Het bijgeleverde splitter-kabel ertussen zetten.
[...]
Ik heb een Viofo dual cam, aangesloten via USB poort voor voeding. Waar in de vorige auto (ford) de camera een half uurtje bleef doorlopen (fijn voor drukke winkel gebieden waar je toch kortstondig even uit de auto bent).
Nu stopt de voeding echt direct bij op slot doen an de auto. Heb nergens een feature kunnen binden om dat aan te passen, of je moet 'm idd direct op de fusebox aansluiting voor 24/7 surveillance. Maar met een leaseauto wil ik zo ver niet gaan.
Ja. Hij neemt alleen op bij het activeren van de auto.
Robonus schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 11:13:
[...]
Stopt bij jouw setup het opnemen dan ook direct bij het afsluiten van de auto?
Ik heb een Viofo dual cam, aangesloten via USB poort voor voeding. Waar in de vorige auto (ford) de camera een half uurtje bleef doorlopen (fijn voor drukke winkel gebieden waar je toch kortstondig even uit de auto bent).
Nu stopt de voeding echt direct bij op slot doen an de auto. Heb nergens een feature kunnen binden om dat aan te passen, of je moet 'm idd direct op de fusebox aansluiting voor 24/7 surveillance. Maar met een leaseauto wil ik zo ver niet gaan.
Ik had inderdaad alleen letters en cijfers. Account maken gaat ook gewoon goed. Vervolgens moet ik de qr code scannen, maar zodra die scant krijg ik direct de foutmelding.TFHfony schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 10:59:
[...]
Hou je rekening met het feit dat je geen leestekens e.d. mag gebruiken in je gebruikersnaam en wachtwoord? Dus letters en cijfers only.
Ik ga het vandaag even met een Android telefoon proberen.
Kan ook zijn dat de auto nog verbonden is met het account van de oude eigenaar. De auto kan maar gebonden zijn aan 1 account tegelijk. Dealer / importeur Van Mossel zou moeten kunnen assisteren bij het resetten van de bind oude eigenaar.youock schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 12:32:
[...]
Ik had inderdaad alleen letters en cijfers. Account maken gaat ook gewoon goed. Vervolgens moet ik de qr code scannen, maar zodra die scant krijg ik direct de foutmelding.
Ik ga het vandaag even met een Android telefoon proberen.
Ik denk inderdaad dat dit het moet zijn. Met de Android telefoon is het ook niet gelukt. Ik zal ze maandag bellen.Racemol schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 15:30:
[...]
Kan ook zijn dat de auto nog verbonden is met het account van de oude eigenaar. De auto kan maar gebonden zijn aan 1 account tegelijk. Dealer / importeur Van Mossel zou moeten kunnen assisteren bij het resetten van de bind oude eigenaar.
Gisteren (vrijdag dus) mijn MG4 Comfort voor z'n eerstejaarsbeurt naar de VM garage (Amsterdam) gebracht. Vooraf aangegeven dat laden tot 80% niet werkt bij mij en dat de auto gewoon door blijft laden tot 100% of tot ik het zelf handmatig stop. Verder had ik van tevoren vervangend vervoer aangevraagd, wat een Citroën C3 Aircross bleek te zijn. Bij de aanvraag stond dat ik hiervoor serviceverhuur tarief in rekening gebracht zou krijgen.
Damn, was wel weer even wennen zeg, om in een handgeschakelde benzine auto te moeten rijden! Ruim een jaar lang alleen in mijn MG4 met automaat gereden, dus het werken met koppelingspedaal was in het begin even roestig.
Afgezien daarvan ook weer wennen aan het geluid van de motor, vooral bij het optrekken. Maar wat was het fijn om eind van de middag mijn MG4 weer op te halen en met een glimlach op mijn gezicht daarin weer naar huis te rijden.
Van Mossel heeft aan onderhoud uitgevoerd: een kleine beurt, sproeiervloeistof vervangen, en "beschikbare software update" uitgevoerd. De rekening hiervoor kwam uit op €139. Tot mijn verrassing staat er €0 op de rekening voor het vervangende vervoer! Dat was een prettige verrassing.
Mij werd verder verteld dat er enkele storingsmeldingen in het systeem stonden die opgelost zijn. Overigens zie ik geen verschil op mijn infotainmentscherm, dus in hoeverre er daadwerkelijk een nieuwe software is geïnstalleerd kan ik niet visueel beoordelen. Ben benieuwd of laden tot 80% (gezondheidsmodus) nu wel correct werkt...
Iemand hier met een eerste generatie (2022 model) MG4 Comfort die na de eerste beurt met software update(s) wel visuele verbeteringen in het infotainmentscherm heeft opgemerkt?
Damn, was wel weer even wennen zeg, om in een handgeschakelde benzine auto te moeten rijden! Ruim een jaar lang alleen in mijn MG4 met automaat gereden, dus het werken met koppelingspedaal was in het begin even roestig.
Van Mossel heeft aan onderhoud uitgevoerd: een kleine beurt, sproeiervloeistof vervangen, en "beschikbare software update" uitgevoerd. De rekening hiervoor kwam uit op €139. Tot mijn verrassing staat er €0 op de rekening voor het vervangende vervoer! Dat was een prettige verrassing.
Iemand hier met een eerste generatie (2022 model) MG4 Comfort die na de eerste beurt met software update(s) wel visuele verbeteringen in het infotainmentscherm heeft opgemerkt?
Ben benieuwd wat het is, heb namelijk hetzelfde issue met een gloednieuwe Luxury maar heb nog geen zin gehad om er verder in te duiken.youock schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 18:53:
[...]
Ik denk inderdaad dat dit het moet zijn. Met de Android telefoon is het ook niet gelukt. Ik zal ze maandag bellen.
Oeps; oude reactie gequote en gereageerd terwijl deze niet meer relevant is. #moetgaanslapen
[ Voor 152% gewijzigd door DaneV op 29-04-2024 23:50 ]
Hmm, zojuist een factuur gekregen van VM... Maandje geleden mijn auto weg gebracht voor schadeherstel (schade buiten mijn schuld), en nu krijg ik ineens een factuur van 40 euro voor 1 dag vervangend vervoer.. Ik rij PL met gratis vervangend vervoer na 24 uur, maar ik vind het een beetje krom dat ik moet betalen voor vervangend vervoer voor iets wat buiten mijn schuld om is gegaan.
Ik zou verwachten dat ze dat bedrag declareren bij de tegenpartij? Hoe zouden jullie hier mee om gaan?
Ik zou verwachten dat ze dat bedrag declareren bij de tegenpartij? Hoe zouden jullie hier mee om gaan?
Vaak bu'j te bang!
Dat hoort niet zo te zijn...-tom-562 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 09:18:
Hmm, zojuist een factuur gekregen van VM... Maandje geleden mijn auto weg gebracht voor schadeherstel (schade buiten mijn schuld), en nu krijg ik ineens een factuur van 40 euro voor 1 dag vervangend vervoer.. Ik rij PL met gratis vervangend vervoer na 24 uur, maar ik vind het een beetje krom dat ik moet betalen voor vervangend vervoer voor iets wat buiten mijn schuld om is gegaan.
Voor 40 euro zou ik me er persoonlijk niet druk om maken, je gaat anderen ook weer lastigvallen met kleine rekeningen. Maar voor zover ik weet gaat dit allemaal niet automatisch, je moet zelf een auto huren (dan wel bij de garage) en als je kunt aantonen dat je die auto echt nodig had dan kan je rond de 75% terugkrijgen van de verzekering van de tegenpartij.-tom-562 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 09:18:
Hmm ja, heb ook weinig zin om er een hoop tijd in te steken. Ik laat het maar zo...Capital_G schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 10:21:
[...]
Voor 40 euro zou ik me er persoonlijk niet druk om maken, je gaat anderen ook weer lastigvallen met kleine rekeningen. Maar voor zover ik weet gaat dit allemaal niet automatisch, je moet zelf een auto huren (dan wel bij de garage) en als je kunt aantonen dat je die auto echt nodig had dan kan je rond de 75% terugkrijgen van de verzekering van de tegenpartij.
Schade was overigens veroorzaakt door de zoon van de (achter)buurman, waar we een goede relatie mee hebben. Ik laat het maar zo denk ik, en drink zijn bier wel een keer op als ik daar ben
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Vraag: als jullie de airco gebruiken ,bv in de ochtend en er moet nog verwarmd worden, blijft de uitgeblazen luchttemperatuur dan op nivo van de ingestelde temperatuur als deze in de auto bereikt wordt ? Gebruiken jullie dan auto, of aparte instellingen?
Achtergrond: in de koudere periode stond de airco op 20 graden met een lage ventilatiestand, zoals altijd gericht op de ramen. Over 85 km is in die periode de verwarming vrijwel continue aan (er komt enigermate warme lucht uit).
Eind maart toen het al wat warmer werd in de loop van de ochtend merkte ik halverwege een vroege rit dat de lucht uit de roosters ineens heel koud was en dat dit ook zo bleef. Temperatuur in de auto was op dat moment ok maar je krijgt wel een onaangename koude luchtstroom op hoofdhoogte. Ik gebruik geen auto stand.
Achtergrond: in de koudere periode stond de airco op 20 graden met een lage ventilatiestand, zoals altijd gericht op de ramen. Over 85 km is in die periode de verwarming vrijwel continue aan (er komt enigermate warme lucht uit).
Eind maart toen het al wat warmer werd in de loop van de ochtend merkte ik halverwege een vroege rit dat de lucht uit de roosters ineens heel koud was en dat dit ook zo bleef. Temperatuur in de auto was op dat moment ok maar je krijgt wel een onaangename koude luchtstroom op hoofdhoogte. Ik gebruik geen auto stand.
Dit merk ik ook. Als de auto eenmaal op temperatuur is begint ie koude lucht te blazen. Je zou verwachten dat 'ie minder hard gaat blazen, of lauwe lucht, maar hij blaast redelijk hard koude lucht.Verwijderd schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 10:52:
Vraag: als jullie de airco gebruiken ,bv in de ochtend en er moet nog verwarmd worden, blijft de uitgeblazen luchttemperatuur dan op nivo van de ingestelde temperatuur als deze in de auto bereikt wordt ? Gebruiken jullie dan auto, of aparte instellingen?
Verwijderd
Staat hij bij jou op auto?Stenterwan schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 10:59:
[...]
Dit merk ik ook. Als de auto eenmaal op temperatuur is begint ie koude lucht te blazen. Je zou verwachten dat 'ie minder hard gaat blazen, of lauwe lucht, maar hij blaast redelijk hard koude lucht.
Verwijderd
Ik had gehoopt dat 'auto' het probleem zou oplossen.
Mijn airco staat niet op eco.
Het lijkt er dus op dat het systeem in de verwarmingscyclus een dom aan-uit systeem is.
Heb jij een recente software update gehad (evtc gekoppeld aan r46 infotainment)?
Wat doet ECO eigenlijk, ik ben er nog steeds niet achter en de handleiding zegt er ook vrij weinig over. Verwarmen werkt gewoon nog, en koelen ook (althans, gisteren). Ik zie ook geen impact op mijn range als ik ECO inschakel (wel als ik b.v. de hele klimaatbeheersing in de winter uitschakel)
Vaak bu'j te bang!
Inkoppertje, staat in de handleiding, ahum:-tom-562 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 11:58:
Wat doet ECO eigenlijk, ik ben er nog steeds niet achter en de handleiding zegt er ook vrij weinig over. Verwarmen werkt gewoon nog, en koelen ook (althans, gisteren). Ik zie ook geen impact op mijn range als ik ECO inschakel (wel als ik b.v. de hele klimaatbeheersing in de winter uitschakel)
In de spaarstand verbruik het aircosysteem weinig energie, om de actieradius te vergroten.
Er zal dan een limiet op de verwarming zitten, vewarmt dus simpelweg minder snel.
Zelfde ervaring idd, zowel auto als buitenlucht in een standaard. Helaas geen ac maar hc. Temp graadje omhoog en het is weg voor mij.Verwijderd schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 10:52:
Ik gok dat het verwarmen vooral langzamer en dus met lagere temperatuur gaat. Ik zeg gok omdat ik vermoed dat dit min of meer hetzelfde werkt op moderne (af)wasmachines waar de programma veel langer draaien, deels ook door langzamer verwarmen heeft een monteur me uitgelegd.Capital_G schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 12:49:
[...]
Inkoppertje, staat in de handleiding, ahum:
In de spaarstand verbruik het aircosysteem weinig energie, om de actieradius te vergroten.
Er zal dan een limiet op de verwarming zitten, vewarmt dus simpelweg minder snel.
Zo ver ik weet is het bij (af)was machines niet zozeer langzamer verwarmen (dat kost overigens net zoveel, soms zelfs nog meer energie) maar minder hoog verwarmen en om dit te compenseren wordt er langer gewassen. Je waasmachine in de eco stand op 40 graden wordt bijvoorbeeld vaak maar 30 graden maar wast dan 2x zo lang.
Dit heeft op een auto niet zoveel zin natuurlijk. De testen die ik heb gedaan wijzen uit dat de eco stand op de AC niet zoveel doet.
Overigens heb ik ook last van zo'n vervelende wisselende temperatuur van de instromende lucht, had ik in de winter ook soms last van. Verwarming lijkt te overschieten waardoor de airco dit gaat compenseren. Lekker efficient!
Dit heeft op een auto niet zoveel zin natuurlijk. De testen die ik heb gedaan wijzen uit dat de eco stand op de AC niet zoveel doet.
Overigens heb ik ook last van zo'n vervelende wisselende temperatuur van de instromende lucht, had ik in de winter ook soms last van. Verwarming lijkt te overschieten waardoor de airco dit gaat compenseren. Lekker efficient!
Voor modellen met warmtepomp heeft dat zeker wel zin, die is veel efficienter dan de kachel maar levert ook minder warmte. Als alles goed werkt dan houdt de eco stand de kachel relatief laag waardoor meer opgepakt wordt door de warmtepomp.Racemol schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 14:13:
Zo ver ik weet is het bij (af)was machines niet zozeer langzamer verwarmen (dat kost overigens net zoveel, soms zelfs nog meer energie) maar minder hoog verwarmen en om dit te compenseren wordt er langer gewassen. Je waasmachine in de eco stand op 40 graden wordt bijvoorbeeld vaak maar 30 graden maar wast dan 2x zo lang.
Zet je eco uit (of een van de raamverwarmingen aan) dan gaat de kachel harder werken en gaat je verbruik omhoog.
Het is minder een wasmachine, en meer een huis met warmpepomp. Ook daar is de verwarming relatief langzaam maar veel efficienter dan een elektrische kachel.
Ik heb een MG4 Standard. Nu heb ik voor het eerst de Airco op LO gezet, en dan komt er een enorm luid electrisch / ventilator geluid onder de auto vandaan. Bij 18+ graden op de airco maakt hij dit geluid veel minder, en had ik eerder nog niet gemerkt.
Heb ik een bekend ventilator probleem oid?
*edit* dit is letterlijk zelfde geluid als bij mij. Alleen bij hogere temperaturen hoor je mijne iets minder dan bij hem. https://www.mgevs.com/thr...-fan-problem-noise.12983/
Klinkt het bij jullie ook zo???
Weet iemand al of het de fan, olie/gas, of hele airco unit vervangen de oplossing is?
*edit* dit is letterlijk zelfde geluid als bij mij. Alleen bij hogere temperaturen hoor je mijne iets minder dan bij hem. https://www.mgevs.com/thr...-fan-problem-noise.12983/
Weet iemand al of het de fan, olie/gas, of hele airco unit vervangen de oplossing is?
[ Voor 54% gewijzigd door Badname2 op 01-05-2024 20:02 ]
Verwijderd
Goed. Conclusie is dus aan-uit systeem.
Alternatieve verklaring is overshoot. Maar dat zou dan eindig moeten zijn.. bij een lagere buitentemperatuur dan binnen temperatuur.
Alternatieve verklaring is overshoot. Maar dat zou dan eindig moeten zijn.. bij een lagere buitentemperatuur dan binnen temperatuur.
Zeker, langere programmaduur is ook een onderdeel. Maar heb me laten uitleggen door monteur dat het langzamer verwarmen ook deel is. Hij leek verstand van zaqken te hebben... Ook niet zo heel belangrijk.Racemol schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 14:13:
Bij mijn drive instellingen kan ik ook nog een swith ECO aanzetten (naast de eco drive mode). Van beide heb ik nog niet kunnen ontdekken wat ze doen, en inderdaad al helemaal niet DAT ze iets doen.
Leuke bijkomstigheid blijf ik vinden dat ik voor stand ECO kies, vervolgens een keer een dot gas geef en de switch weer uit gezet wordt met melding "currently not available". Dus als begrenzing heeft ie iig geen enkele zin.
En dan de setting volg ECO mode bij de AC... welke ECO volgt ie dan???
Zooooveel vragen...

Gewoon even omdat ik graag mensen iets leer. Mocht je je eraan storen sorry, en skip het volgende maar:zephyr_blues schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 16:57:
[...]
Zeker, langere programmaduur is ook een onderdeel. Maar heb me laten uitleggen door monteur dat het langzamer verwarmen ook deel is. Hij leek verstand van zaqken te hebben... Ook niet zo heel belangrijk.
Iets opwarmen kost een vaste hoeveelheid energie, of je dit nu snel of langzaam doet. Snel heeft vaak de voorkeur want dan is hij eerder klaar en gaat er minder energie verloren doordat het object minder tijd heeft om de warmte weer aan de omgeving af te geven (afkoelen).
Dit zijn simpele natuurkundige wetten en kan een automaker niet zo simpel omheen, ook niet als de monteur erg veel zelfvertrouwen had

Die eco stand zal ook gewoon eerder stoppen met verwarmen, net als bij een wasmachine en effectief de ingestelde temperatuur niet halen. Dit is opzich geen verkeerde functie maar het effect van die knop is wat ik heb kunnen waarnemen, gelijk aan de temperatuur zelf zo'n 5 graden naar beneden zetten.
Om even op mijn bericht van vorige week terug te komen: Vandaag m'n MG4 Comfort voor het eerst sinds de beurt weer aan de lader gehangen. Beginstand batterij was 40%. Op een gegeven moment controleerde ik de app en zag dat de batterij inmiddels tot 88% geladen was. Blijkbaar heeft Van Mossel mijn melding dat laden tot 80% niet werkt dus niet verholpen, en volgens mij ook geen nieuwe firmware / software geïnstalleerd, want ik zie visueel totaal geen verschil met de schermen van vóór de beurt.Haay schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 21:01:
Overigens zie ik geen verschil op mijn infotainmentscherm, dus in hoeverre er daadwerkelijk een nieuwe software is geïnstalleerd kan ik niet visueel beoordelen. Ben benieuwd of laden tot 80% (gezondheidsmodus) nu wel correct werkt...
Verwijderd
Het lijkt mij duidelijk dat als er ook goed ladende Comforts zijn dat je een ultimatum moet stellen. Want het gaat ten koste van jouw batterij (zie manual).Haay schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 18:36:
[...]
Om even op mijn bericht van vorige week terug te komen: Vandaag m'n MG4 Comfort voor het eerst sinds de beurt weer aan de lader gehangen. Beginstand batterij was 40%. Op een gegeven moment controleerde ik de app en zag dat de batterij inmiddels tot 88% geladen was. Blijkbaar heeft Van Mossel mijn melding dat laden tot 80% niet werkt dus niet verholpen, en volgens mij ook geen nieuwe firmware / software geïnstalleerd, want ik zie visueel totaal geen verschil met de schermen van vóór de beurt.
Nou ja, in loop van het jaar dat ik m'n auto heb is het aantal keer dat hij tot 100% is opgeladen op de vingers van één hand te tellen. Vrijwel altijd onderbreek ik het laden gewoon handmatig omdat ik inschat wanneer het ongeveer bij 80% is en dan stop ik het dus meestal tussen de 80 en 90%.Verwijderd schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 18:47:
Het lijkt mij duidelijk dat als er ook goed ladende Comforts zijn dat je een ultimatum moet stellen. Want het gaat ten koste van jouw batterij (zie manual).
Af en toe een keer tot 100% laden is minder erg dan regelmatig aan de snellader hangen volgens mij. En dat heb ik tot nu toe nog nooit gedaan.
Via ABRP app kun je de degradatie van de batterij checken (verder nog geen opties gezien om dat uit te lezen)
Gewoon even omdat ik niet zomaar iedereen geloofRacemol schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 17:37:
[...]
Gewoon even omdat ik graag mensen iets leer. Mocht je je eraan storen sorry, en skip het volgende maar:
Iets opwarmen kost een vaste hoeveelheid energie, of je dit nu snel of langzaam doet. Snel heeft vaak de voorkeur want dan is hij eerder klaar en gaat er minder energie verloren doordat het object minder tijd heeft om de warmte weer aan de omgeving af te geven (afkoelen).
Dit zijn simpele natuurkundige wetten en kan een automaker niet zo simpel omheen, ook niet als de monteur erg veel zelfvertrouwen had![]()
Die eco stand zal ook gewoon eerder stoppen met verwarmen, net als bij een wasmachine en effectief de ingestelde temperatuur niet halen. Dit is opzich geen verkeerde functie maar het effect van die knop is wat ik heb kunnen waarnemen, gelijk aan de temperatuur zelf zo'n 5 graden naar beneden zetten.
Ik ben technisch geschoold, wet van behoud van energie etc ken ik. En langzaam verwarmen zal zeker een negatief effect hebben omdat er meer tijd is om af te koelen. Echter, ook het verwarmen zal een optimum hebben. Er is geen psrake van een gesloten systeem, dus ook het verwarmen zal een verlies hebben, de warmte die naar andere plekken dan het auto interieur gaat. Er zal een optimum zijn, en daar zal vast door VW, Miele en Volve en zo onderzoek naar zijn gedaan.
Als je denkt dat ik onzin uitkraam, laat het dan maar en skip... Het zijn allemaal mijn eigen hersenspinsels
Oh, dit zal trwouens ook ongetwijfeld verschillen tussen een conventionele verwarming en warmte pomp.
[ Voor 3% gewijzigd door zephyr_blues op 01-05-2024 22:02 ]
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar de tegenpartij heeft bij mij nog altijd gewoon alles betaald. Zelfs de dag dat ik kwijt was voor de schadetaxatie waar zogenaamd een expert van de tegenpartij bij moest zijn.Capital_G schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 10:21:
[...]
Voor 40 euro zou ik me er persoonlijk niet druk om maken, je gaat anderen ook weer lastigvallen met kleine rekeningen. Maar voor zover ik weet gaat dit allemaal niet automatisch, je moet zelf een auto huren (dan wel bij de garage) en als je kunt aantonen dat je die auto echt nodig had dan kan je rond de 75% terugkrijgen van de verzekering van de tegenpartij.
In theorie kan er een bedrag van de vergoeding worden afgetrokken wegens het niet gebruiken van je eigen auto tijdens het schadeherstel. Je hebt dan minder afschrijving omdat er geen kilometers mee worden gemaakt. Bij private lease tellen de kilometers in een vervangende auto ook niet mee. Meestal wordt echter alles vergoed zolang de reparatietijd redelijk is. Als je lang moet wachten omdat een onderdeel weken niet leverbaar is wordt daar geen rekening mee gehouden.
Eens in de maand zou je altijd een balanceerlaadsessie moeten doen (zie ook handleiding) - dit start zodra de laatste % geladen wordt. Dus heb je 100% ingesteld, gebeurt balanceren van de cellen pas bij 99%.Haay schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 20:01:
[...]
Nou ja, in loop van het jaar dat ik m'n auto heb is het aantal keer dat hij tot 100% is opgeladen op de vingers van één hand te tellen. Vrijwel altijd onderbreek ik het laden gewoon handmatig omdat ik inschat wanneer het ongeveer bij 80% is en dan stop ik het dus meestal tussen de 80 en 90%.
Af en toe een keer tot 100% laden is minder erg dan regelmatig aan de snellader hangen volgens mij. En dat heb ik tot nu toe nog nooit gedaan.
Heb je 80% ingesteld gebeurt dat pas bij 79%.
Als je blijft onderbreken ipv de laadsessie afmaken heb je kans dat de cellen in onbalans raken met gevolg dat het BMS je range verkeerd inschat of cellen defect raken. Het laten updaten / herstellen van deze functie heeft mij ook heel lang gekost, maar uiteindelijk met "specialisten" van MG NL (ipv VM - geen idee hoe dat zit) is de software geupdatet en werkt het laden tot ingestelde %.
Degradatie van mijn accu (met 30k km, 9mnd afgebroken laden, af en toe tot 100% en af en toe snelladen) was 1,4%. Na mijn wintersport met 12x snelladen en tot 100% laden was de degradatie 1,2% via ABRP.
3 januari 2024:
:strip_exif()/f/image/zxAAqDpwqArtwAfy1L7oKUde.jpg?f=fotoalbum_large)
12 februari 2024:
:strip_exif()/f/image/sOgyoPFif5pz2Bnf7NRle0Rl.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 22% gewijzigd door Heinemancp op 02-05-2024 07:46 . Reden: plaatjes toegevoegd ]
Excuus als de praktijk anders is, maar dat zijn de regels zoals ik ze heb begrepen. De redenering is dat je kosten bespaart door niet in je eigen auto te rijden, dus vandaar dat alleen een deel vergoed hoeft te worden.gjcvro schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 23:41:
[...]
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar de tegenpartij heeft bij mij nog altijd gewoon alles betaald. Zelfs de dag dat ik kwijt was voor de schadetaxatie waar zogenaamd een expert van de tegenpartij bij moest zijn.
Welke app is dit @HeinemancpHeinemancp schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 07:42:
[...]
Eens in de maand zou je altijd een balanceerlaadsessie moeten doen (zie ook handleiding) - dit start zodra de laatste % geladen wordt. Dus heb je 100% ingesteld, gebeurt balanceren van de cellen pas bij 99%.
Als je blijft onderbreken ipv de laadsessie afmaken heb je kans dat de cellen in onbalans raken met gevolg dat het BMS je range verkeerd inschat of cellen defect raken. Het laten updaten / herstellen van deze functie heeft mij ook heel lang gekost, maar uiteindelijk met "specialisten" van MG NL (ipv VM - geen idee hoe dat zit) is de software geupdatet en werkt het laden tot ingestelde %.
Degradatie van mijn accu (met 30k km, 9mnd afgebroken laden, af en toe tot 100% en af en toe snelladen) was 1,4%. Na mijn wintersport met 12x snelladen en tot 100% laden was de degradatie 1,2% via ABRP.
3 januari 2024:
[Afbeelding]
12 februari 2024:
[Afbeelding]
Dat heb je dan goed voor elkaar. Laatste keer dat wij een ongeluk hadden, de schuls volledig bij de andere partij, heeft het ons alsnog flink wat geld gekost.gjcvro schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 23:41:
[...]
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar de tegenpartij heeft bij mij nog altijd gewoon alles betaald. Zelfs de dag dat ik kwijt was voor de schadetaxatie waar zogenaamd een expert van de tegenpartij bij moest zijn.
Doet ie van mij ook. Had m zelf onder de categorie 'zal wel normaal zijn' geschaard.Badname2 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 15:46:
Ik heb een MG4 Standard. Nu heb ik voor het eerst de Airco op LO gezet, en dan komt er een enorm luid electrisch / ventilator geluid onder de auto vandaan. Bij 18+ graden op de airco maakt hij dit geluid veel minder, en had ik eerder nog niet gemerkt.
[YouTube: MG4 EV Selection of noises when air con switched on]
Abrp. Moet je ook een dongle voor hebben, via odb2. Heb ik in de aanbieding want MG4 is terug naar de dealer, dus DM als je interesse hebt.
Hoeveel had je hier gereden? Mijn standard (dus LFP) had volgens mij bij aflevering al 1,5% dedradatie, inmiddels ruim 3%. Is het normaal dat dat bij LFP (in het begin) hoger is?Heinemancp schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 07:42:
[...]
Eens in de maand zou je altijd een balanceerlaadsessie moeten doen (zie ook handleiding) - dit start zodra de laatste % geladen wordt. Dus heb je 100% ingesteld, gebeurt balanceren van de cellen pas bij 99%.
3 januari 2024:
[Afbeelding]
12 februari 2024:
[Afbeelding]
Welke auto rijd je nu? Bevalt het?
Dank maar ik heb een goede bt dongle. Wist wel dat abrp SoC kon uitlezen maar degradatie niet.Heinemancp schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 16:35:
[...]
Abrp. Moet je ook een dongle voor hebben, via odb2. Heb ik in de aanbieding want MG4 is terug naar de dealer, dus DM als je interesse hebt.
Dan moet dat ook met andere obd2 tools kunnen.
@deathmonkey Mmm. Vandaag gemerkt dat het na een paar min minder luid wordt. Maar blijf hem horen tikken.
Kan via google geen echte oplossing vinden. Voor de zekerheid even langs VM. Ik merk namenlijk dat het koelen niet echt snel gaat. Vergeleken met een C4 aircross.
Kan via google geen echte oplossing vinden. Voor de zekerheid even langs VM. Ik merk namenlijk dat het koelen niet echt snel gaat. Vergeleken met een C4 aircross.
[ Voor 200% gewijzigd door Badname2 op 02-05-2024 19:13 ]
Staat in mn post, ongeveer 30k km totaal. In Jan/ Feb zal het 25k geweest zijn denk ik.zephyr_blues schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 17:36:
[...]
Hoeveel had je hier gereden? Mijn standard (dus LFP) had volgens mij bij aflevering al 1,5% dedradatie, inmiddels ruim 3%. Is het normaal dat dat bij LFP (in het begin) hoger is?
Welke auto rijd je nu? Bevalt het?
Geen idee hoe de verschillende batterij technieken en degradatie zich verhouden.
Nu model 3, vandaag opgehaald dus kan nog geen oordeel vellen. Qua afwerking, tools etc is het echt wel een klasse hoger. En qua prijs tussen MG4 Lux en model 3 instapper is het niet zoveel meer.
Mijn Comfort doet dit al vanaf dag 1 en zover ik weet zijn dit normalen geluiden die bij een Airco horen. Normaal zou je dit niet horen door het geluid van de motor. Zelf heb ik ook geen klachten over de snelheid van het koelen en de afgelopen dagen ben ik ook heel blij geweest met het op afstand koelen van de auto via de appBadname2 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 15:46:
[YouTube: MG4 EV Selection of noises when air con switched on]
Doet mijn standaard ook. In de video zit hij er met zijn camera bovenop. Bij mij is het van buiten dan ook niet zo luid. Overigens is dat op elke stand bij mij wanneer de airco aanstaat. En volgens mij (dat is nu een aanname) alleen als je stiltstaat en in P staat.Surpax schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 08:42:
[...]
Mijn Comfort doet dit al vanaf dag 1 en zover ik weet zijn dit normalen geluiden die bij een Airco horen. Normaal zou je dit niet horen door het geluid van de motor. Zelf heb ik ook geen klachten over de snelheid van het koelen en de afgelopen dagen ben ik ook heel blij geweest met het op afstand koelen van de auto via de app
[ Voor 11% gewijzigd door STIMPPYYY op 03-05-2024 09:32 ]
Mijn lux maakt ook een soortgelijk geluid. Is wat mij betreft gewoon geluid wat bij een airco hoort
Ja, airco getik is normaal.
Hebben jullie al een eerste service gehad? Ik ben het aan het inplannen en twijfel of ik moet kiezen om er gewoon op te wachten? Ik heb geen idee hoeveel werk het is, lijkt me niet meer dan een uurtje werk?
Hebben jullie al een eerste service gehad? Ik ben het aan het inplannen en twijfel of ik moet kiezen om er gewoon op te wachten? Ik heb geen idee hoeveel werk het is, lijkt me niet meer dan een uurtje werk?
Ja vorige week al. Het hangt er van af wat je laat doen, als je helemaal geen klachten hebt dan zijn ze verwacht ik zo klaar. Ik had een paar puntjes en moest anderhalf uurtje wachten, helemaal niet ontevreden.1234567y schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:54:
Ik wacht nog op de factuur, dus ik weet niet precies wat ze hebben gedaan, maar ik gaf het volgende aan:
1. Bluetooth connectiviteit
2. Warmptepomp werkt niet altijd (in een jaar tijd slechts een paar keer gehad)
3. Krakend geluid uit de middenconsole/stoel.
1 is opgelost door een infotainment update, en voor de warmtepomp is als het goed is ook een andere update vereist. Krakende geluid hebben ze een beetje opgelost, maar ook een ticket aangemaakt bij de fabrikant voor de stoelframe.
Updates zijn dus redelijk snel, maar ze gaven telefonisch wel aan dat een update soms een fout geeft waardoor het hele proces weer van voor af aan moet starten, dus die zijn lastig om in te plannen.
In AMS ook op gewacht. Duurde 2 uur, maar had een aantal issues die opgelost moesten worden.1234567y schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:54:
Vorige week heb ik me al gemeld met mijn issue dat ik mijn telefoon niet kan verbinden.
Ik krijg wel een QR code te zien in de auto, maar de telefoon geeft aan dat de auto al gekoppeld is.
Dat zou kunnen want ik heb de auto tweedehands.
Vandaag bij Van Mossel Amersfoort geweest, maar die leken erg weinig kennis te hebben van de MG4. Ze gaan nog wel navraag doen bij MG Nederland.
Hoe zijn jullie ervaringen met andere VM vestigingen? Bijv Amsterdam.
Ik krijg wel een QR code te zien in de auto, maar de telefoon geeft aan dat de auto al gekoppeld is.
Dat zou kunnen want ik heb de auto tweedehands.
Vandaag bij Van Mossel Amersfoort geweest, maar die leken erg weinig kennis te hebben van de MG4. Ze gaan nog wel navraag doen bij MG Nederland.
Hoe zijn jullie ervaringen met andere VM vestigingen? Bijv Amsterdam.