Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:47
Vaevictis_ schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 07:53:
De kaartupdate lukt bij mij niet. Ik heb een USB stick geformatteerd als FAT32 de bestanden zijn zoals uit de zip overgezet dus: maps/version,txt etc,

Ik heb de USB stick in de linker poort aangesloten. Bij updaten krijg ik alleen te zien: Kies kaart gegevens van USB (4x onder elkaar).

Daarna niets.
Volgens de beschrijving de hele map maps in de root van een ntfs geformateerde stick. Ik heb de rechter poort gebruikt. Het schermpje zoals jij beschrijft bleef een minuut of 10 zonder voortgang aan te geven in beeld. Daarna kwam er een blauw vinkje voor de eerste regel en moest ik bevestigen. Daarna duurt het kopiëren van de gegevens en de MD5 checks nog zeker 15 min. Veel tijd en geduld nodig. Als de rest van de software ook zo brak update snap ik de terughoudendheid van VM om te updaten.

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-10 14:21
wrak schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:45:
[...]

Volgens de beschrijving de hele map maps in de root van een ntfs geformateerde stick. Ik heb de rechter poort gebruikt. Het schermpje zoals jij beschrijft bleef een minuut of 10 zonder voortgang aan te geven in beeld. Daarna kwam er een blauw vinkje voor de eerste regel en moest ik bevestigen. Daarna duurt het kopiëren van de gegevens en de MD5 checks nog zeker 15 min. Veel tijd en geduld nodig. Als de rest van de software ook zo brak update snap ik de terughoudendheid van VM om te updaten.
Ik vind het gebruik van NTFS vreemd, stond dat in de handleiding? Ik zou eerder EXT4 of FAT32 verwachten en geen proprietary Microsoft filesystem maar goed, als dit bij jou werkt dan werkt het.

De gebruikte poort lijkt mij wel erg belangrijk. De rechter poort is de USB-C poort toch? Die is voor data / video / audio bestanden en de linker USB type A is voor carplay / android auto. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar ik vermoed dat de truuc is om de juiste USB poort te gebruiken. Ofwel, de rechter poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrelt
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online
Racemol schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 13:16:
[...]
Ik vind het gebruik van NTFS vreemd, stond dat in de handleiding? Ik zou eerder EXT4 of FAT32 verwachten en geen proprietary Microsoft filesystem maar goed, als dit bij jou werkt dan werkt het.
Met fat32 geformatteerd, linker usb, lukte de update bij mijn Lux ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:54
Racemol schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 13:16:
[...]

De gebruikte poort lijkt mij wel erg belangrijk. De rechter poort is de USB-C poort toch? Die is voor data / video / audio bestanden en de linker USB type A is voor carplay / android auto. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar ik vermoed dat de truuc is om de juiste USB poort te gebruiken. Ofwel, de rechter poort.
Gelukt met FAT32 en rechterpoort. Na upgrade commando duurt het ong. 15 min voordat de maps herkent wordt daarna nog 30 min voor het inlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1977
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-08 03:18
Vandaag mijn MG4 opgehaald maar krijg met geen mogelijkheid de app gekoppeld. Meldingen als bedienen op afstand is mislukt en gemopper over digitale sleutel. Als ik die dan wil activeren krijg ik activering mislukt. Iemand een idee om mij verder te helpen? Bedankt vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
Bart1977 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 21:49:
Vandaag mijn MG4 opgehaald maar krijg met geen mogelijkheid de app gekoppeld. Meldingen als bedienen op afstand is mislukt en gemopper over digitale sleutel. Als ik die dan wil activeren krijg ik activering mislukt. Iemand een idee om mij verder te helpen? Bedankt vast.
Jammer dat het koppelen niet bij aflevering gebeurd is, dat zou je wel verwachten. De app eerst koppelen met de auto via een qr code in je instellingen menu is stap een. Als dat niet lukt dan kun je natuurlijk niet verwachten dat bediening op afstand ed werkt.

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:37

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Modbreak:De EV plannen rondom wegenbelasting is zeker relevant, maar off-topic. Dus verdwenen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Racemol schreef op woensdag 10 april 2024 @ 11:06:
[...]

Helemaal mee eens. Als je niet thuis kunt laden dan heeft het prive rijden van een EV op veel plaatsen weinig of zelfs geen financieel voordeel meer. De prijs aan de paal is een soort Russisch roulette, heeft jouw laadpas wel een goede afspraak met laadpunt X of niet of betaal je de hoofdprijs.

We hadden met z'n alle zo'n mooie kans om dit vanaf de grond goed op te zetten maar het is toch weer een wir-war van afspraken, systemen, start kosten, verbruikskosten, parkeer kosten, pasje voor dit, laaddruppel voor dat en voornamelijk zakken vullen geworden. En dan lijkt het in Nederland t.o.v. andere landen nog goed geregeld te zijn!

/rant - Deze discussie moeten we wellicht hier niet voeren maar in het topic voor laden.
Af en toe een bredere context schetsen vind ik best prima. Is er veel animo voor: apart topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandrenth
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 09-10 17:17
jbraamse schreef op donderdag 4 april 2024 @ 11:23:
[...]

Wij naderen de datum dat we één jaar rijden.
Tot nu toe hebben we twee mailtjes gehad met een herinnering voor onderhoud.
Heb niets gehoord helaas, zelf afgesproken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:46
De kogel is door de kerk, na intensief traject van 13 maanden heeft VM voorgesteld de auto (wegens trilling) terug te nemen. Alternatieve auto is aangeboden (occasion met 5k op de teller en andere kleur) of nieuwe (heb nu een Lux met zwart dak - dat is niet meer leverbaar) dus heb gekozen voor optie 3: koop ongedaan maken.

Dit heb ik zwart op wit "is de keuze gemaakt om de transactie met terugwerkende kracht af te wikkelen". Ik word nog gebeld om eea af te spreken om af te wikkelen. Het is niet anders, op naar de Tesla M3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:03
Heinemancp schreef op donderdag 11 april 2024 @ 08:44:
De kogel is door de kerk, na intensief traject van 13 maanden heeft VM voorgesteld de auto (wegens trilling) terug te nemen. Alternatieve auto is aangeboden (occasion met 5k op de teller en andere kleur) of nieuwe (heb nu een Lux met zwart dak - dat is niet meer leverbaar) dus heb gekozen voor optie 3: koop ongedaan maken.

Dit heb ik zwart op wit "is de keuze gemaakt om de transactie met terugwerkende kracht af te wikkelen". Ik word nog gebeld om eea af te spreken om af te wikkelen. Het is niet anders, op naar de Tesla M3.
Hmm, mijn auto trilt ook nog steeds (tussen de 95 en 105, daarna wordt het minder). Niet heel extreem maar wel genoeg om irritant te zijn. Hoe erg was het bij jou en kun je vertellen welke stappen er zijn doorlopen om ervoor te zorgen dat VM de auto uiteindelijk heeft teruggenomen ? Ook een keuring van een derde partij ?

@Verwijderd Had jij nog een update m.b.t. jouw trilprobleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:46
DaneV schreef op donderdag 11 april 2024 @ 10:18:
[...]

Hmm, mijn auto trilt ook nog steeds (tussen de 95 en 105, daarna wordt het minder). Niet heel extreem maar wel genoeg om irritant te zijn. Hoe erg was het bij jou en kun je vertellen welke stappen er zijn doorlopen om ervoor te zorgen dat VM de auto uiteindelijk heeft teruggenomen ? Ook een keuring van een derde partij ?

Het was erg genoeg om op te merken, ook bevestigd door VM - geen bevestiging van derde partij. Klinkt als zelfde bij jou.
Het was een intensief traject van 13mnd met behulp van Geschillencommissie en het niet houden aan afspraken van VM. Ze hebben diverse keren gebalanceerd, uitgelijnd en andere wielen /banden erom gezet. Had ik zelf al geprobeerd en had al niet geholpen. Daarna duurde het weer lang voor een nieuw plan, zonder tijdslijn en hun suggestie is om het probleem te laten liggen en mij alternatieven te bieden - dat waren niet echt alternatieven.

Ik kan geen stappenplan geven voor terugnemen. en er is nog niets teruggenomen, alleen een mail...
Er is een proces natuurlijk, dat is te vinden op google:
- aangetekende brief met gebrek en redelijk termijn
- reparatie/vervangend artikel niet voldoende -> ontbinding koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Heb vandaag rubberen matten van Winparts geinstalleerd. Echte dikke kwaliteit rubberen matten. Denk dat ik hier lang plezier van ga hebben.

Nooit zo gehad op stoffenmatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaneV schreef op donderdag 11 april 2024 @ 10:18:
[...]

Ik durf niet te zeggen of jij hetzelfde ervaart als ik. Het trillen is tot 100kmh eigenlijk afwezig. Daarboven begint het. En het wordt meer met toename van de snelheid. Ook boven de 110 kmh. Wat vooral opmerkelijk is, is de verergerde trilling bij acceleratie boven 100kmh.

Morgen ga ik even testen hoe het rond 120kmh is want ik heb iets met de bandenspanning gedaan.
Maar er zijn meer zaken. Zo heb ik nog steeds geen vrede met de manier waarop ACC snelheid terugneemt als ik al (vrijwel) geheel op de strook ernaast rij bij het inhalen. Regen terugschroeven helpt maar dat is maar een klein beetje. Het heeft mij al aardig wat middelvingertjes opgeleverd. :(
Een ander ding is het lane assist systeem. Het kreng gaat op de gekste momenten spontaan uit. Een dubbele doorgetrokken streep herkent hij helemaal niet. Ik heb laten uitzoeken of dit te verklaren valt door de testmethode van NCAP. Er is nergens beschreven dat ze daar bewust op testen. Maar voor de testuitvoering referen ze wel naar alle gedocumenteerde wegbelijningen. Daar staat een gele dubbele doorgetrokken streep in. Dus ik neem aan dat het gewoon moet werken.
Update van de navi kaart: ze weten niet waarom het niet werkt.
A/C: kan geen ingestelde temperatuur vast houden.
Tot slot krijgen ze het maar niet voor elkaar om internationale notaties van telefoonnummers in te lezen. Hoogst irritant want AA gebruik ik niet. Ook niet voor routeplanning.

Er was mij toegezegd dat de filiaalmanager mijn auto een weekend zou testen omdat service manager het ook niet meer wist. Prima wat mij betreft. Maar al 2 weken niks meer gehoord van hen.

Ik ga daarom proberen om alles op video vast te leggen. Ik moet alleen in de auto de juiste plek voor de camera vinden. Dan krijgen ze de kans het zelf te zien. Doen ze dan nog steeds niks, dan gooi ik over de publiciteitsboeg. Geen trek in een geschillencommissie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:00

-tom-562

Oliesjeik

Vaevictis_ schreef op donderdag 11 april 2024 @ 20:17:
Heb vandaag rubberen matten van Winparts geinstalleerd. Echte dikke kwaliteit rubberen matten. Denk dat ik hier lang plezier van ga hebben.

Nooit zo gehad op stoffenmatten.
De standaard matten zijn echt van bijzonder slechte kwaliteit ja 8)7 Ik heb de auto nu bijna 4 maanden en er zitten nu al slijtageplekken op.
Ik koop binnenkort een setje dikke stoffen aftermarket matten, ziet er een stuk beter uit ook (bij mijn oude Volvo had ik hele dikke matten, dat was net hoogpolig tapijt 8))

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mile5
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-08 16:59
Afgelopen maandag de ANWB nodig gehad voor de MG4.

De 12 volt accu was helemaal leeg getrokken, terwijl de auto aan de laadpaal stond op werk. De auto reageerde ook niet meer op de sleutel.

Volgende maand sowieso de eerste onderhoudsbeurt, hopelijk kunnen ze iets vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racemol
Mile5 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:52:
Afgelopen maandag de ANWB nodig gehad voor de MG4.

De 12 volt accu was helemaal leeg getrokken, terwijl de auto aan de laadpaal stond op werk. De auto reageerde ook niet meer op de sleutel.

Volgende maand sowieso de eerste onderhoudsbeurt, hopelijk kunnen ze iets vinden.
Ik ben even benieuwd, was de accu stuk of echt leeg? Is het opgelost door te jump-starten of is er een nieuwe accu geplaatst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mile5
Racemol schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:08:
[...]

Ik ben even benieuwd, was de accu stuk of echt leeg? Is het opgelost door te jump-starten of is er een nieuwe accu geplaatst?
Hij was echt helemaal leeg (als ik het goed las op het apparaat kwam er 5 volt uit). Jump-start met een oversized powerbank en toen deed hij het direct weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zephyr_blues
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 05-01 10:16
Mile5 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:22:
[...]

Hij was echt helemaal leeg (als ik het goed las op het apparaat kwam er 5 volt uit). Jump-start met een oversized powerbank en toen deed hij het direct weer.
5V... dan was ie al stuk, of als het issue elders ligt is ie nu wel stuk / hard op weg vermoed ik. Ik zou meteen een nieuwe vragen onder garantie wanneer ze hem onder handen nemen.
Als ie over een jaat alsnog de geest geeft mag je hem zelf afrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Met nog maar 5V aan spanning vraag ik me ook af of hij niet gewoon stuk was. Maar goed, blijkbaar doet hij het nu weer, blijft in mijn boek een vreemd geval. Komende tijd even goed in de gaten houden maar ik vermoed dat je binnenkort alsnog de accu moet laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjanpro
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12-09 15:01
Hallo allen,

Ik ben van plan een MG4 XPower te leasen, maar door al jullie horror verhalen over vibraties ben ik bang dat ik misschien toch voor de BYD Seal U ga.

Lijken de problemen maar zo groot of hebben een select aantal mensen maar last van deze vibraties? Ik heb op meerdere pagina’s rond gesnuffeld.

Volgende week mag ik een auto uitkiezen hoor graag jullie evaringen.

Arjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arjanpro schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 11:55:
Hallo allen,

Ik ben van plan een MG4 XPower te leasen, maar door al jullie horror verhalen over vibraties ben ik bang dat ik misschien toch voor de BYD Seal U ga.

Lijken de problemen maar zo groot of hebben een select aantal mensen maar last van deze vibraties? Ik heb op meerdere pagina’s rond gesnuffeld.

Arjan
Seal U verstookt veel stroom... Maar als dat geen punt is dan zou ik voor de versie met de grote accu gaan.

Wat betreft vibratie en xpower:

"So dealer have just called back with some unsurprising information - MG UK are aware of the vibration issue but don't know when a fix will be but it is apparently being worked on in China.

So now got to decide whether to try and reject the car. No idea how long this process would take and thus how long we will be without a vehicle for. I guess the alternative is to accept it back pending the 'fix' but without a promise of timescales, this could be a leap of faith."

Er staat een poll op het engelse forum over vibraties. Natuurlijk is een forumpopulatie geen volledige weerspiegeling van de MG gebruiker. Een forum post draait nu eenmaal vaak om een hulpvraag bij een probleem... Maar dit percentage is veel te hoog. Ik zou mijn handen niet aan de X-Power branden.

Ik durf hem zelfs breder te trekken. Vanaf meer dan 51kwh versies zijn vibratieproblemen bij de mg4 bekend. Wellicht heb je meer kans dat je er geen last van hebt als je een lluxury of Trophy neemt. En dan heb je op de inmiddels standaard geworden problemen met hulpsystemen na (alle merken hebben er min of meer last van) een prima sturende auto voor die verder past bij zijn prijs.
Maar ik lees iets te vaak dat MG er meestal weinig aan kan doen als je wel de vibraties hebt. Ik kan er zelf over mee praten...

Je kunt de gok wagen als je bij afhalen af kunt spreken dat je hem meteen goed test op vibraties. Als het foute boel is meteen terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaneV
Verwijderd schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 13:36:
[...]
Je kunt de gok wagen als je bij afhalen af kunt spreken dat je hem meteen goed test op vibraties. Als het foute boel is meteen terug.
Mwah.. zodra je 1 meter met de auto hebt gereden en hem hebt betaald is het "jou" auto en ben je overgeleverd aan de aftersales van van Mossel. En dat laatste gun je je ergste vijand niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaneV schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 13:53:
[...]

Mwah.. zodra je 1 meter met de auto hebt gereden en hem hebt betaald is het "jou" auto en ben je overgeleverd aan de aftersales van van Mossel. En dat laatste gun je je ergste vijand niet ;)
Hij koopt niet. Hij moet de deal met de lease maatschappij maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
Verwijderd schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 14:35:
[...]

Hij koopt niet. Hij moet de deal met de lease maatschappij maken.
Ja ok, mits dat geen direct lease is, want dan zit je alsnog gewoon bij van Mossel :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
DaneV schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 15:52:
[...]

Ja ok, mits dat geen direct lease is, want dan zit je alsnog gewoon bij van Mossel :'(
DirectLease=VMlease?
Of wat is de precieze relatie? Aprt bedrijf onder de vlag van, samenwerkingsverband?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:23
Hallo allen,

Arjan
Ken de Seal U niet, maar als ik ‘m op het plaatje zie vergelijk je een auto met een hot hatch. MG4 is een leuke auto, maar de afwerking is niet heel best. De Seal U ziet er in dat opzicht toch een stuk beter uit.

Aan de andere kant is rijplezier veel waard. Ik genoot elke dag van mijn M3P. De MG4 stuurt wel lekker, dus ik verwacht eigenlijk dat je daar veel lol mee zult hebben. Zonder kids zou ik daar voor gaan. Ondanks het gezeik met viberaties (heb ik ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentitel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:55
Hallo allen,

Arjan
Woensdag kan ik mijn MG4 Luxury afhalen bij MG Breda, dus dan kan ik je meer over vertellen. Ik heb gevraagd aan de persoon die mij belde voor de afspraak of er extra gecontroleerd kon worden op die vibraties en dat ging ze doorzetten. Ze vroeg hierbij of ik het erg vond dat er dan al meer kilometer mee gereden zou worden en mogelijk dat de datum verzet zou worden, maar dat maakt me dan niks uit. Ik heb natuurlijk veel liever een auto die prettig rijdt. Ik ben benieuwd of ze de auto ook daadwerkelijk daarop gecontroleerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentitel
Heb ik zelf nog een vraag, wat is nu de laatste software versie voor de Luxury? Ik zie verschillende R versies voorbij komen, maar volgens mij verschilt dat per model?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sentitel schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 18:57:
[...]

Woensdag kan ik mijn MG4 Luxury afhalen bij MG Breda, dus dan kan ik je meer over vertellen. Ik heb gevraagd aan de persoon die mij belde voor de afspraak of er extra gecontroleerd kon worden op die vibraties en dat ging ze doorzetten. Ze vroeg hierbij of ik het erg vond dat er dan al meer kilometer mee gereden zou worden en mogelijk dat de datum verzet zou worden, maar dat maakt me dan niks uit. Ik heb natuurlijk veel liever een auto die prettig rijdt. Ik ben benieuwd of ze de auto ook daadwerkelijk daarop gecontroleerd hebben.
Alle updates die horen bij R46.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13-10 22:58
Hallo allen,

Arjan
Ohw, maar heb je dan je nog niet verdiept in de horror verhalen van BYD Seal? :) (Zoals de ADAS....) Succes. (Mensen kopen maar wat tegenwoordig, voor lease niet erg... maar anders ach doe maar een EV'tje zonder onderzoek te doen....)

[ Voor 9% gewijzigd door Immutable op 13-04-2024 19:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15-10 23:23
Immutable schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 19:13:
[...]

Ohw, maar heb je dan je nog niet verdiept in de horror verhalen van BYD Seal? :) (Zoals de ADAS....) Succes. (Mensen kopen maar wat tegenwoordig, voor lease niet erg... maar anders ach doe maar een EV'tje zonder onderzoek te doen....)
Onderzoek doen valt ook niet mee, want de meeste mensen zullen naar een forum gaan met problemen. En dat zul je met bijna elke auto hebben. Wij hebben nu een e-niro (die redelijk probleemloos is) maar ben wel aan het kijken voor een 2e EV. MG4, MG5 en tesla (3/Y) hebben nu mijn aandacht, maar op basis van wat ik op de fora zie kan ik onderhand beter gaan voor een 2e e-niro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13-10 22:58
gjcvro schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 19:50:
[...]

Onderzoek doen valt ook niet mee, want de meeste mensen zullen naar een forum gaan met problemen. En dat zul je met bijna elke auto hebben. Wij hebben nu een e-niro (die redelijk probleemloos is) maar ben wel aan het kijken voor een 2e EV. MG4, MG5 en tesla (3/Y) hebben nu mijn aandacht, maar op basis van wat ik op de fora zie kan ik onderhand beter gaan voor een 2e e-niro.
Het probleem bij EV's kopen is, dat op het eerste gezicht zie je gewoon een elektrische auto. Met een merkje welk merk dan ook. Je kan de verschillen tijdens het bekijken van de auto en een kort proefritje NIET zien of meemaken. De grote verschillen zie je pas als je hem een maand hebt. En dat is vaak ook het probleem met het vergelijken van EV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ik vind softwarematige verschillen of gewoonweg fysieke mankementen toch echt wel twee verschillende dingen.

Om een Tesla te vergelijken met een MG op software gebied en daar het verschil niet zien, dan doe je oprecht weinig tot geen moeite om onderzoek te doen. Hoewel de MG ook niet enorm slecht is.

Het is wel een probleem dat als je nu inderdaad zonder onderzoek een nieuwe auto koopt (ik weet niet of dit percee een EV ding is), dat je voor vervelende verassingen kan komen te staan. Bemoeierige hulpsysyemen, irritante piepjes en andere eigenaardigheden.

Als ik dat vergelijk met mijn oude Lexus is het instappen en rijden. Nooit heb je het gevoel of idee dat er iets mis gaat of niet werkt. Domme CC, maar wel alle andere gemakken die altijd werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjanpro
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12-09 15:01
Immutable schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 19:13:
[...]

Dat is een verkeerde aannamen meneertje, ik heb zeker hier onderzoek naar gedaan. Helaas krijgen alle auto in 2024 al die vervelende "hulpsystemen". Ik rijd nu een Golf uit 2023 en die heeft het al. Gelukkig kan je die wel permanent uitzetten behalve LKA. Na mijn onderzoek had ik gezien dat hier een update voor uitgebracht is bij de Seal U en er is een quick setting menu en de piepjes zijn een stuk zachter.

Graag volgende iets minder aannames naar mij toe. Bedankt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
STIMPPYYY schreef op zondag 14 april 2024 @ 11:28:
Ik vind softwarematige verschillen of gewoonweg fysieke mankementen toch echt wel twee verschillende dingen.

Om een Tesla te vergelijken met een MG op software gebied en daar het verschil niet zien, dan doe je oprecht weinig tot geen moeite om onderzoek te doen. Hoewel de MG ook niet enorm slecht is.
Onder welke noemer zou je dan het random aanspringen van de ruitenwissers en het belabberd werken van de parkeerhulp voor willen schuiven van een tesla? Dat proberen ze in software op te lossen door het ontbreken van hardware.

Over software gesproken en weer terug naar de MG4, heel lang geleden heb ik gelezen dat de software van MG niet echt bijster goed was, en dat updates alleen door de dealer gedaan konden worden (soms zelfs tegen betaling) maar nu zie ik berichten langskomen van een app en software versies die vergeleken worden, is dit ondertussen verbeterd? (en ja ik heb nog geen moeite gedaan om dit topic door te spitten, het is soms best lastig om de juiste informatie er uit te filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
gjcvro schreef op zondag 14 april 2024 @ 14:24:
[...]

Onder welke noemer zou je dan het random aanspringen van de ruitenwissers en het belabberd werken van de parkeerhulp voor willen schuiven van een tesla? Dat proberen ze in software op te lossen door het ontbreken van hardware.

Over software gesproken en weer terug naar de MG4, heel lang geleden heb ik gelezen dat de software van MG niet echt bijster goed was, en dat updates alleen door de dealer gedaan konden worden (soms zelfs tegen betaling) maar nu zie ik berichten langskomen van een app en software versies die vergeleken worden, is dit ondertussen verbeterd? (en ja ik heb nog geen moeite gedaan om dit topic door te spitten, het is soms best lastig om de juiste informatie er uit te filteren.
Beetje de nukken of eigenaardigheden inderdaad. Zo erg zijn die ruitenwissers niet. Beter dan geen sensor. Prima mee te leven in ieder geval. De achteruitrijcamera is prima, maar het weghalen van USS is zeker een faal. Dus daar geef ik je gelijk in. Gelukkig nooit last van gehad.

Voor zover ik weet moet je voor een update nog langs de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capital_G
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-10 11:39
[...]

Dealer kan alleen updaten momenteel. Dat valt gewoon onder de onderhoud, daar betaal je al voor, dus dan mogen ze van mij ook een beetje moeite doen. Ze vragen dan om een reden, maar er zitten genoeg kleine bugjes in de infotainment, dus pick one.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-10 16:13
[...]

Mijn auto heeft geen grote software problemen. Maar, kijkend naar software/firmware updates valt SAIC helaas heel erg tegen.

- Er komen zeer weinig updates uit.
- Elke auto lijkt een unieke samenraapsel van firmware versies te zijn.
- Je moet er zelf expliciet om vragen. Laat staan OTA updates.
- Ze communiceren helemaal niets, geen logboek met updates te vinden! Anno 2024 is dat simpelweg onacceptabel, als autofabrikant ga je het niet lang redden als dit jouw manier van software ondersteuning is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Viel mij wel op dat er een melding verschijnt zodra je de laadklep op hebt laten staan 😆. Valt niet tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
1234567y schreef op maandag 15 april 2024 @ 07:45:
[...]

Mijn auto heeft geen grote software problemen. Maar, kijkend naar software/firmware updates valt SAIC helaas heel erg tegen.

- Er komen zeer weinig updates uit.
- Elke auto lijkt een unieke samenraapsel van firmware versies te zijn.
- Je moet er zelf expliciet om vragen. Laat staan OTA updates.
- Ze communiceren helemaal niets, geen logboek met updates te vinden! Anno 2024 is dat simpelweg onacceptabel, als autofabrikant ga je het niet lang redden als dit jouw manier van software ondersteuning is.
Niet communiceren komt helaas wel vaker voor, Kia doet dat ook niet, en belooft OTA, maar doet het ook maar zelden of niet correct, dus dat is nog niet zo vreemd. Dat unieke samenraapsel maakt me wel bang. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Dat het een samenraapsel is, is geen probleem. Zolang het maar samenwerkt. En dat is ook niet iets wat uniek is bij MG, dat heeft iedere autofabrikant (al 20/30 jaar lang)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Nu ik een nieuwe telefoon heb van Samsung werkt de iSmart app opeens. Heeft iemand die digital key al eens uitgeprobeerd? Ik kreeg een melding dat de sleutel ontbrak in het backup vakje? Is dat eenmalig of moet er permanent een sleutel aanwezig zijn??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zephyr_blues
Vaevictis_ schreef op maandag 15 april 2024 @ 20:12:
Nu ik een nieuwe telefoon heb van Samsung werkt de iSmart app opeens. Heeft iemand die digital key al eens uitgeprobeerd? Ik kreeg een melding dat de sleutel ontbrak in het backup vakje? Is dat eenmalig of moet er permanent een sleutel aanwezig zijn??
Nee, het idee is juist dat je de auto zonder fysieke sleutel kunt gebruiken. Sleutel in backup vakje is niet nodig, je moet hem enablen in de app, volgens mij moet je daarvoor wel in de auto zitten met de sleutel. Ik heb het nu uitstaan, maar weet bijna zeker dat dat niet nodig is. Werkt wel, kan handig zijn als je je sleutel een keer vergeet, of als iemand de auto een keet moet lenen "op afstand". Voor dagelijks gebruik vond ik het te omslachtig en traag via de app, daarom weer uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Digitale sleutel werkt bij mij prima. Ik kan de auto open maken op afstand en de auto starten via de app. Als ik de auto wil afsluiten moet ik dit echter via het safety menu doen want bij uitstappen wil de auto niet op slot omdat deze nog "aan" is.

Voor dagelijks gebruik wat onhandig denk ik maar wel een mooie backup voor als je de sleutel een keer vergeten bent of kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
Net geactiveerd, lukt bij mij gewoon op afstand, er wordt alleen om je pin gevraagd in de app. Mogelijk is dat omdat ik hem al eerder heb geactiveerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Ik kan er wel in en uit, maar niet de auto starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 22:24
Nou, hier is er weer een hoor.

MG4 Trophy Long range.
End Oktober 2023 geleverd en de volgende dag gelijk gebeld dat mijn auto trilt.
Echter, nu kreeg ik 2 weken later mijn winterbanden dus heb ik gemeld dat er nu even niets mee hoeft.
Winter bander eronder en de auto reed prima.

Nu zitten mijn zomer banden er weer op en weer trillen.
Afspraak gemaakt bij MG Breda op Minervium, bijna 5 weken wachten voordat ik lang kon komen.

Afgedwongen dat er een vervangende auto klaar stond, natuurlijk wist men niet niet, maar die kreeg ik wel mee vanuit de sales van MG.

Dus gisteren naar de garage geweest, het lood zou niet goed gezeten hebben, ze hebben test gereden en trillen was opgelost zeiden ze.. maar ja, zoals al vaak gemeld is in dit forum, het trillen is niet opgelost.
Mijn stuur staat ook wat scheef en het trillen merkje het beste tussen 85-140Km/h

Morgen ga ik met een monteur rijden en daarna in de proefrit auto want die reed heerlijk.
Zodat ze het "echt" kunnen oplossen. staat net 5000 kilometers op de teller waarvan 3.500 op winterbanden.

De navigatie kan alleen in het Engels, nederlands ondersteunen ze niet en dan moet je maar via je telefoon navigeren, maar daar koop ik geen in-car navigatie voor.
Plaatsen opzoeken in het engels geeft altijd 0 resultaten.
Raar en daar moet wat aan gedaan worden.

Er is ook een software update gedaan, dat loste wel het probleem op dat de telefoon(s) elke keer om koppelcodes en bevestiging vraag.

Als ik naar alles hier in het forum kijk hou ik mijn hard vast.
Maar goed, als morgen niet de uitkomst geeft zijn mij volgende stappen.

- Klacht melding bij MG
- Klacht melding bij de geschillencommissie.
- Melding naar mijn rechtbijstand voor verkoop met foutieve informatie en de koop ongedaan maken.
- Klacht melding naar MG China, wegens wanbeleid van de organisatie.

Eerst mijn banden maar op orde, daarna de navi met nederlandse taal.
Raare manier van handelen van MG en ik kan nu al zeggen, dit is de eerste en laatste MG die ik rij.

Bijkomende na de software update.
one padel drive werkt niet meer.

ehhh.. noppes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thc_Nbl
deathmonkey schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 23:10:
Vandaag gebeld voor foutmelding bij laden en het trillen. Eerst een wat botte receptioniste aan de lijn maar de persoon hierna was begripvol en leek te weten waar hij het over had. Morgen bellen ze terug om een werkplaats afspraak te maken, dus ben benieuwd hoe vlot dat is.
en .. ben je terug gebeld?
Want ik heb ook 2 keer gebeld en ze zouden terugbellen.
Nooit meer wat van gehoord. Dus zelf maar weer gebeld.
Ze zouden bellen als de auto klaar was, ook dat was niet gebeurd.
Nu denk ik, had ik toch maar die Skoda gekozen.

ehhh.. noppes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Niet online
Thc_Nbl schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 15:32:
[...]

en .. ben je terug gebeld?
Want ik heb ook 2 keer gebeld en ze zouden terugbellen.
Nooit meer wat van gehoord. Dus zelf maar weer gebeld.
Ze zouden bellen als de auto klaar was, ook dat was niet gebeurd.
Nu denk ik, had ik toch maar die Skoda gekozen.
Niet teruggebeld nee, maar kon na zelf bellen binnen 2 dagen terecht. Had een lijst aan kleine dingetjes, waardoor ze geen tijd meer hadden voor een stukje polijsten. Kon de week erna wel. Wel waren ze de vervangende auto vergeten. Verkoper van MG had toen snel een MG4 geregeld, bood zijn excuses aan dat het slechts de standard was. Toen hebben ze gelijk binnen en buiten laten poetsen door een extern poetsbedrijf. Auto zag er tiptop uit.

Al met al, de gasten van MG Amsterdam zijn aardig en denken ook wel mee. Organisatorisch is het alleen een klein beetje een rommeltje. In Amsterdam wordt dat door Citroën uitgevoerd, dus even de vraag in hoeverre dat VM MG aan te rekenen is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paul van Druten
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-10 14:31
Eerste jaarbeurt gehad gisteren. €139,- Ik had eigenlijk weinig klachten over de MG4 Luxury van 2023
Vooraf besproken met de monteur dat die het infotainment niet hoeft te updaten dus R33? laten zitten met dat mooie grafische verwarmingsscherm. Wel een update voor de warmtepomp en de LKA gehad. Ik had de auto in VM Nijmegen gekocht en de 1e beurt in Hengelo VM Kia laten doen.
Hopelijk kan ik weer een jaar zonder gedoe rijden en volgend jaar naar VM Nijmegen voor beurtje 2.
Als ik echt moet navigeren gebruik in Google Maps via Android Auto dus die maps update doe ik ook niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ZY_NOGcT_dnAT8cxjEUwDWnb6Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4RC0kvCIdDZ2aeYPJfwxXbtU.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Paul van Druten op 23-04-2024 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thc_Nbl schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 14:47:
Nou, hier is er weer een hoor.

MG4 Trophy Long range.
End Oktober 2023 geleverd en de volgende dag gelijk gebeld dat mijn auto trilt.
Echter, nu kreeg ik 2 weken later mijn winterbanden dus heb ik gemeld dat er nu even niets mee hoeft.
Winter bander eronder en de auto reed prima.

Nu zitten mijn zomer banden er weer op en weer trillen.
Afspraak gemaakt bij MG Breda op Minervium, bijna 5 weken wachten voordat ik lang kon komen.

Afgedwongen dat er een vervangende auto klaar stond, natuurlijk wist men niet niet, maar die kreeg ik wel mee vanuit de sales van MG.

Dus gisteren naar de garage geweest, het lood zou niet goed gezeten hebben, ze hebben test gereden en trillen was opgelost zeiden ze.. maar ja, zoals al vaak gemeld is in dit forum, het trillen is niet opgelost.
Mijn stuur staat ook wat scheef en het trillen merkje het beste tussen 85-140Km/h

Morgen ga ik met een monteur rijden en daarna in de proefrit auto want die reed heerlijk.
Zodat ze het "echt" kunnen oplossen. staat net 5000 kilometers op de teller waarvan 3.500 op winterbanden.

De navigatie kan alleen in het Engels, nederlands ondersteunen ze niet en dan moet je maar via je telefoon navigeren, maar daar koop ik geen in-car navigatie voor.
Plaatsen opzoeken in het engels geeft altijd 0 resultaten.
Raar en daar moet wat aan gedaan worden.

Er is ook een software update gedaan, dat loste wel het probleem op dat de telefoon(s) elke keer om koppelcodes en bevestiging vraag.

Als ik naar alles hier in het forum kijk hou ik mijn hard vast.
Maar goed, als morgen niet de uitkomst geeft zijn mij volgende stappen.

- Klacht melding bij MG
- Klacht melding bij de geschillencommissie.
- Melding naar mijn rechtbijstand voor verkoop met foutieve informatie en de koop ongedaan maken.
- Klacht melding naar MG China, wegens wanbeleid van de organisatie.

Eerst mijn banden maar op orde, daarna de navi met nederlandse taal.
Raare manier van handelen van MG en ik kan nu al zeggen, dit is de eerste en laatste MG die ik rij.
Welke winter- en zomerbanden zitten eronder? En bij die winterbanden: zijn dat velgen MG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Engeland is R59 back in business. Wellicht gaat dit iets brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thc_Nbl
Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 19:23:
[...]

Welke winter- en zomerbanden zitten eronder? En bij die winterbanden: zijn dat velgen MG?
Ja uhh, welke winterbanden het waren dat weet ik niet meer, die liggen nu bij profile.

De winterbanden zijn wel op dezelfde velgen gezet als de zomer banden.

Vandaag heeft de monteur mee gereden, ook die heeft het geconstateerd dat de auto trilt en bromt.
En kom er vandaag ook achter dat na de software update de one padel drive niet meer werkt.

Morgen moet ik Jeroen Triel bellen van MG Breda.
Ik hoop dat ik er uit ga komen met deze meneer, anders wordt het een rechtzaakje.

Wat de website van MG aangeeft, klopt niet, dingen werken niet, dus foutieve informatie/dwaling en kan de koop via de rechter ongedaan gemaakt worden.

Een mooi voorbeeldje ook op de website.
Ze geven aan "Voortreffelijk rijden" nou met een trillende auto is dat niet het geval.
Ze geven aan, "Stembediening. Profiteer van alle handsfree bedieningsmogelijkheden voor muziek, navigatie, telefoon en uw voertuiig."

nou, de navigatie, kan bedient worden in het engels maar als ik mijn eigen dorp uitspreek vind hij 0 resultaten. dus functioneert het niet.

maar goed, eerst maar kijken of ze morgen met een oplossing komen voor de banden en hoe ze het probleem met de navi gaan oplossen. Prima als ik nog een software update moet wachten, maar het moet opgelost worden.

ehhh.. noppes

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Capital_G
Thc_Nbl schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:26:
[...]

Ja uhh, welke winterbanden het waren dat weet ik niet meer, die liggen nu bij profile.

De winterbanden zijn wel op dezelfde velgen gezet als de zomer banden.

Vandaag heeft de monteur mee gereden, ook die heeft het geconstateerd dat de auto trilt en bromt.
En kom er vandaag ook achter dat na de software update de one padel drive niet meer werkt.

Morgen moet ik Jeroen Triel bellen van MG Breda.
Ik hoop dat ik er uit ga komen met deze meneer, anders wordt het een rechtzaakje.

Wat de website van MG aangeeft, klopt niet, dingen werken niet, dus foutieve informatie/dwaling en kan de koop via de rechter ongedaan gemaakt worden.

Een mooi voorbeeldje ook op de website.
Ze geven aan "Voortreffelijk rijden" nou met een trillende auto is dat niet het geval.
Ze geven aan, "Stembediening. Profiteer van alle handsfree bedieningsmogelijkheden voor muziek, navigatie, telefoon en uw voertuiig."

nou, de navigatie, kan bedient worden in het engels maar als ik mijn eigen dorp uitspreek vind hij 0 resultaten. dus functioneert het niet.

maar goed, eerst maar kijken of ze morgen met een oplossing komen voor de banden en hoe ze het probleem met de navi gaan oplossen. Prima als ik nog een software update moet wachten, maar het moet opgelost worden.
Lijkt op slechte banden. Ik heb wel eerder al gelezen dat sommige banden spots ontwikkelen door het langduring stilstaan (bijvoorbeeld op de boot). Worst case is dat gewoon een nieuw setje banden, denk ik dan.

Betreft Engelse navigatie, dan heb je je huiswerk gewoon niet goed genoeg gedaan, want dat is overal bekend. Dus als je hoopt op een Nederlandse navigatie van VM of MG dan kan ik je nu al teleurstellen. AA is ook dusdanig veel beter dan Here maps dat ik niet goed begrijp waarom je dat uberhaupt zou willen, ingebouwde navigatie is voor mij echt een laatste keuze (telefoon zit in mijn broekzak en ik wil de route naar huis zien, bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mile5
Paul van Druten schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 17:11:
Eerste jaarbeurt gehad gisteren. €139,- Ik had eigenlijk weinig klachten over de MG4 Luxury van 2023
Vooraf besproken met de monteur dat die het infotainment niet hoeft te updaten dus R33? laten zitten met dat mooie grafische verwarmingsscherm. Wel een update voor de warmtepomp en de LKA gehad. Ik had de auto in VM Nijmegen gekocht en de 1e beurt in Hengelo VM Kia laten doen.
Hopelijk kan ik weer een jaar zonder gedoe rijden en volgend jaar naar VM Nijmegen voor beurtje 2.
Als ik echt moet navigeren gebruik in Google Maps via Android Auto dus deze maps update doe ik ook niet: https://cdn.mgmotor.eu/ma...023-02-06-093115_rxoi.pdf
[Afbeelding]
Hoe is de update van de LKA? Merk je veel verschil?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ViktorStacks
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 18-07-2024
Mocht er nog iemand tegen plotseling uitvallen van Android Auto aanlopen: bij mij is dit helemaal opgelost met de 'Anker 322 usb a to usb c' kabel. Hoewel ik daarvoor ook dacht een goede kabel te hebben.

[ Voor 30% gewijzigd door ViktorStacks op 18-04-2024 10:07 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• zephyr_blues
Gisteren mijn standaard voor updates (en klein dingetje) weggebracht in Rotterdam. En ik moet gezegd, netjes, vriendelijk en voortvarend geholpen. De monteur belde me met een vraagje over 1 van de dingen die ik had aangegeven, en heeft mijn extra vragen uitgebreid beantwoord. Volgens de aantekeningen is er een hele lijst updates uitgevoerd, was een A4 vol, en ik kreeg hem weer mee met de melding dat als iets nog steeds niets was zoals ik wilde ik gewoon weer contact moest opnemen. Mag ook wel eens gezegd als het wel goed gaat.

Nog niet heel veel gereden, maar de ACC/TJA lijkt veel rustiger te reageren op voorgangers die remmen/optrekken, ook als een auto voor je invoegt gaat ie niet meer vol in de ankers. Lane keep lijkt niet veel beter helaas, in 20km tijd heeft ie toch weer een keer of 3 vrij lomp geprobeerd me buiten de lijntjes te krijgen.

OPD inschakelen bij hoge SoC en laden tot ingestelde waarde zouden moeten zijn opgelost, maar kan ik nog niet bevestigen.

Oh, en de buitentemperatuur staat nu op mijn scherm, swipe down menu nu ook beschikbaar in carplay scherm, en met shortcut om lane assist uit te schakelen.

Ik ben wel blij tot nu. Tegen einde leasecontract zal alles wel werken :D

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• meacount
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:28
Terugkoppeling 1e jaarbeurtje.

Luie klagende lezers over lange teksten zonder inhoud, tip tip tip.....overslaan .....bespaart je een hoop tijd om te lezen en erover te klagen. Heb een andere hobby gevonden en bespaar mijzelf dan ook de tijd om hier in herhaling te vallen over zaken die al tig keer besproken zijn.

Had wat klachten gemeld over de ACC en gemeld dat ik een eventuele update van de LKA niet nodig heb, tevreden met de updates die ik al had gehad in juni verleden jaar, warmtepomp update en LKA update.

Verder geen problemen met mijn MG4 Luxery van april 2023, rijd heerlijk, niet zijwindgevoelig, trilt, bromt niet en stuur staat kaarsrecht, gewoon heerlijke auto om mee te rijden. Enige verbazing enkel en alleen over het soms traag opstarten van het grote scherm terwijl het meestal direct beschikbaar is.

Vriendelijk ontvangen bij Van Mossel Rotterdam met koffie en voor de zekerheid nog even nagevraagd/erop geattendeerd dat ik niet erg blij ben/was met de ACC, is bevestigd en men beloofde zijn best te doen.

Het duurde iets langer dan ik dacht, maar er was een forse lijst met updates afgewerkt en ondertussen had de auto ook zijn beurt gehad, banden waren iig op iets hogere spanning gebracht en de auto was gewassen en stond schoon op mij te wachten na de beurt.

Ik ben van R33 naar R46 geupdate en wat je daar zichtbaar van ziet is dat de auto met het nieuwe groter knoppen hebbende temperatuur instelscherm opstart, niet dat de temperatuur regeling nu verfijnder is gaan werken, dat niet, maar de bediening is igg een stuk overzichtelijker.

Ook de navi was geupdate, wel blij mee, hoef ik dat zelf niet te doen, had wel als resultaat dat er een grote schoonmaak was geweest met de recente adressen, alles was weg. Verder werkte ook na de update alles nog even fijn, geen vastlopers of andere fratsen, af fabriek had hij vastlopers en daar had hij al eens een update voor gehad, Helaas nog steeds geen Nederlands sprekende dame en blijven we ons dan maar laten verrassen hoe de in mijn geval Engels sprekende dame de Nederlandse namen eruit braakt. Oh, moest ook weer opnieuw de privacy toestemming bevestigen.

De 360° camera's hebben bij het achteruitrijden ook een update gehad die een stuk prettiger werkt dan voorheen, moest ik in het verleden zelf de 360° optie inschakelen om bij het parkeren voor de auto te kunnen zien wat er gebeurde, nu werkt het slimmer, bij vooruit rijden krijg je in het middenschermpje de beelden van de voor-camera en bij achteruitrijden de beelden van de achter-camera, wel blij mee.

De LKA heeft ook bij mij toch nog een update gekregen, ook al had ik opgemerkt dat ik er verleden jaar in juni al een update voor had gehad waar ik wel mee kon leven. De Luxery kent 3 standen, alarm, LKA en emergency LKA (uit mijn hoofd), bij mijn vorige update bleef de middelste staan als ik die keuze had gemaakt, ook bij opnieuw instappen, een stand die ik meestal aan liet staan. Nu na de update schakelt het systeem automatisch steeds weer de 3e stand in en niet de mijn voorkeur hebbende 2e stand, daar ben ik niet zo blij mee, het opnieuw elke keer je eigen voorkeur instellen gaat gepaard met gezeur van wil je dit en dat uitschakelen vraag, ook al ga je een standje hoger of lager in de LKA zitten.
Maar goed, dus maar een tijdje proefgereden met die hoogste stand die de auto zelf weer elke keer inschakelt. In deze stand bemoeit de auto zich met het sturen en wil wel eens een beetje mierenn..ken over of je nu wel of niet in het midden van een strook rijd, dat doet hij nu wel een heel stuk vriendelijker dan in het verleden waar je de hele tijd het gevoel had of Mien aan je stuur zat te friemelen en je constant in de gaten hield, het gaat nu subtieler en ook niet dat je de hele tijd het gevoel in het stuur hebt dat er iemand mee zit te bewegen aan je stuur, een verbetering op dat gebied en dat waardeer ik. Als je verder een beetje op het systeem let, dan merk je al snel op dat het systeem zich "onzeker" voelt , iets anders gezegd, het systeem schakelt zich heel snel uit als het even de situatie niet kan overzien, in weze wel zo veilig, kan het systeem je ook niet de verkeerde kant heen sturen. Al met al is het systeem "minder bemoeierig" geworden in het algemeen. Bij het wisselen van rijstrook(ja, ik gebruik wel mijn richtingaanwijzer) krijg je nog wel regelmatig een ingreep van het systeem dat zich uit in een ruk terug naar de baan van waaruit je wilde vertrekken, dat is voor jezelf niet echt een probleem, je kent je auto en weet dat ie dat zou kunnen doen. Van passagiers krijg je op een gegeven moment wel een opmerking, die vinden het heen en weer schudden niet fijn en verliezen een beetje het vertrouwen in je stuurmanskunsten, vraag me ook af hoe het overkomt op het overige verkeer als je zo zo schuddend van baan veranderd. Begrijp me niet verkeert, het systeem is stukken verfijnder na de update, ik denk dat het ook nooit iets zal worden waar iedereen 100% blij mee zal zijn. Heb er nu een paar honderd kilometer mee gereden en zolang als ik alleen in de auto zit kan ik er wel mee leven, met passagiers erbij zal ik het toch liever uitzetten. Over dat uitzetten, heb begrepen dat er binnenkort ook in Nederland een update komt waarbij het uitzetten van de LKA in het swipe naar beneden scherm komt, in de update voor Engeland zou het al wel zitten heb ik vernomen van horen zeggen.

Dan de ACC, het was mijn grootste irritatie die ik had, had en heb nog steeds liever een doodordinaire CC, maar de update heeft wel een paar puntjes verbeterd en er zit helaas ook weer een nieuw foutje in. Het aanpassen van de snelheid tov het overige verkeer gaat nog steeds niet altijd even subtiel, hij doet zijn best, maar het komt niet altijd even goed uit de verf, de ene keer gaat het iets beter dan de andere keer, heb het ook geprobeerd met met de automatische regeneratiestand maar merkte hoegenaamd geen verschil met standje 3. Het foutje...... als je de afstand tussen je voorligger wilt verkleinen kreeg je dat voor de update direct te zien in het scherm dmv de 3 balkjes, helaas verschijnen die niet direct en dan denk je heeft ie nu wel of niet gepakt, dus bedien je nog een keer, nog niets te zien, totdat je weer een keer de afstand gaat vergroten, dan pas komt de indicatie met de 3 balkjes te voorschijn, vind dit wel een verbeterpunt, het leid immers af van het verkeer als je er wat langer over doet om de indicatie te krijgen.
Niet alles kommer en kwel, hij remt nu gelukkig niet meer af voor flauwe bochten, ook niet voor scherpe bochten, dat is dan wel weer even wennen als je eraan gewend was dat de auto voor je afremde voor een scherpe bocht. Je rijd iig niet meer rond als opoe op wegen met flauwe bochten waar om de haverklap best werd afgeremd door het systeem, een verbetering voor wat mij betreft. Ook een verbetering is de snelheidsaanpassing van de ACC, ging dat in het verleden per 5km met een klein tikje, nu gaat het per 1 km met een klein tikje en als je het knopje vasthoud gaat het per 5km omhoog of omlaag en dat is toch een stuk logischer dan voor de update, heel blij mee. Niet alles super, maar in zijn geheel heb ik wel het gevoel dat de ACC net weer wat lekkerder werkt en als je deze stapjes van verbeteringen meemaakt, dan ga je het systeem ook meer waarderen, kijk er nu meer positief tegenaan dan voor de update.

Al met al was ik wel positief over de 1e jaarbeurt bij Van Mossel Rotterdam netjes ontvangen, en na afloop een lijst met de gedane updates gekregen, al kon de dame aan de balie ze ook niet allemaal toelichten(was een forse lijst met afkortingen) schone auto en dat ook allemaal heel vriendelijk. Snap in weze niet al dat geklaag over Van Mossel, ik weet dat het een log bestuurd bedrijf is, maar met begrip wederzijds ben ik nog steeds uitermate goed geholpen en heb dan ook geen klachten, ligt er denk ik ook aan hoe je zelf bent en je je medemens tegemoet treed......

Zo, nu nog dat swipe down menuutje waarin ook de LKA uitzetten is opgenomen en terug het direct zien van de indicatie van de afstand tot voorliggers en mijn MG4 is weer helemaal mijn vriend.

Tot de volgende updates en ondertussen veel plezier met je MG4. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDhondt
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 19-06 09:54
Ik rij momenteel een Mach-e (ben ik heel tevreden mee, zeker als ik dit forum doorneem 😁) maar moet de bedrijfswagen inleveren wegens pensionering. Ik overweeg een MG4 aan te schaffen. 1 vraagje wat ik niet direct terugvind: is in de luxury versie een mogelijkheid meerdere posities van de zetelinstelling op te slaan/op te halen? Mijn partner is immers maar 1m50 dus gans andere positie. Memory van zetelpositie is voor mij dus een breekpunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racemol
LDhondt schreef op woensdag 17 april 2024 @ 17:07:
Ik rij momenteel een Mach-e (ben ik heel tevreden mee, zeker als ik dit forum doorneem 😁) maar moet de bedrijfswagen inleveren wegens pensionering. Ik overweeg een MG4 aan te schaffen. 1 vraagje wat ik niet direct terugvind: is in de luxury versie een mogelijkheid meerdere posities van de zetelinstelling op te slaan/op te halen? Mijn partner is immers maar 1m50 dus gans andere positie. Memory van zetelpositie is voor mij dus een breekpunt.
Nee helaas, geen van de MG4 modellen heeft enige vorm van profilering. De Luxury heeft wel elektrische bediening voor bestuurdersstoel maar het is wel allemaal handwerk.

Ik vind de MG4 overigens een stuk lekkerder rijden dan een Mach-E :+ Dat dan weer wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Racemol op 17-04-2024 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDhondt
Thx, ik vreesde ervoor (voor die profilering, he 😁)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Sentitel
Vandaag mijn MG4 Luxury in Andes Grey opgehaald bij MG Van Mossel Breda. Mooi met luxe kentekenplaten, al heb ik de kentekenplaathouders vervangen voor nette zwarte zonder reclame. Nog niet heel veel kunnen rijden (ongeveer 60 km), maar hij lijkt vrij te zijn van trillingen bij het rijden van bepaalde snelheden.

Verder matte screenprotectors aangebracht, het logo aan de voorkant overgeplakt in het zwart en natuurlijk al m'n spulletjes een plekje gegeven. Morgen maar eens de gebruikelijke km's gaan maken van Breda naar Den Bosch en weer terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sentitel schreef op woensdag 17 april 2024 @ 21:20:
Vandaag mijn MG4 Luxury in Andes Grey opgehaald bij MG Van Mossel Breda. Mooi met luxe kentekenplaten, al heb ik de kentekenplaathouders vervangen voor nette zwarte zonder reclame. Nog niet heel veel kunnen rijden (ongeveer 60 km), maar hij lijkt vrij te zijn van trillingen bij het rijden van bepaalde snelheden.

Verder matte screenprotectors aangebracht, het logo aan de voorkant overgeplakt in het zwart en natuurlijk al m'n spulletjes een plekje gegeven. Morgen maar eens de gebruikelijke km's gaan maken van Breda naar Den Bosch en weer terug.
Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Heb nu al een aantal keer gehad dat de MG4 niet oplaadt. Mijn schema is 23:00 - 07:00 (daluren). Hebben meer mensen hier last van? Je hoort de kabel netjes locken in de poort, maar niet geladen in de ochtend. Ligt niet aan de paal in ieder geval. Best irritant omdat ik nu duur aan de straat moet laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul van Druten
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-10 14:31
Mile5 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 12:21:
[...]

Hoe is de update van de LKA? Merk je veel verschil?
Ja die is nu goed bruikbaar. Ook de ACC is veel rustiger en remt niet zo bruusk.
Ik zet ze altijd uit voor het rijden, maar je kunt tijdens het rijden het knopje met het stuurtje lang ingedrukt houden om de TJA aan te zetten in de file bv. Superhandig... Nogmaals lang drukken en alles is weer uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wrak
Paul van Druten schreef op donderdag 18 april 2024 @ 17:57:
[...]

Ja die is nu goed bruikbaar. Ook de ACC is veel rustiger en remt niet zo bruusk.
Ik zet ze altijd uit voor het rijden, maar je kunt tijdens het rijden het knopje met het stuurtje lang ingedrukt houden om de TJA aan te zetten in de file bv. Superhandig... Nogmaals lang drukken en alles is weer uit!
Dat klinkt heel hoopvol voor de onderhoudsbeurt die bij mij half mei precies een jaar na in gebruikname gepland staat. Groet van een rode lux met een zwartdak.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ldd74
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 17-08-2024
Hier een nieuw lid van tweakers en in bezit (eigen geld) van een witte MG4 luxury sinds okt 23. Bijna helemaal tevreden!
+ prijs-kwaliteit, voor 36k veel auto
+ range, als de warmtepomp uit staat en 100% opgeladen is, geeft display aan 450-480 km.
+ comfort, zelf dakdragers en dakkoffer toegevoegd voor geplande reis naar Noorwegen.
+ android auto, alle navigatie en bv Whatsapp werkt probleemloos (wel nieuwe usb kabel gekocht)
+ geluid, speelt lekker muziek
+ geld, thuisladen Wallbox 20 kWh gaat supersnel en is gratis met zonnepanelen.
+/- Van Mossel, nogal wat gedoe bij inleveren MG ZS EV, uiteindelijk opgelost met eerste twee beurten gratis (vooraf gestort gekregen), eerste onderhoud nog niet gehad.
+/- Laden, lukt niet aan alle palen, maar zal vast aan apps en pasjes liggen. Tesla supercharger werken in ieder geval.
+/- trilling, enkel rond 70 km/uur, niet hinderlijk, bandenspanning 2.6
- LKA, gaat voor elke rit uit. Vast rondje eco - energiebesparing, waarschuwing LKA uit, pas dan ga ik rijden.
Kortom, ik kan iedereen een MG4 luxury aanraden (ik hen geen aandelen MG).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul van Druten schreef op donderdag 18 april 2024 @ 17:57:
[...]

Je bedoelt ELK? Die is zeker beter geworden. Rustiger.
Wel moet je om alle belijningen ook echt te pakken de hoogste stand van gevoeligheid gebruiken. Alleen gaat dat weer gepaard met vals positieven waar je af en toe toch van schrikt. Gelukkig weet ik inmiddels waar die ongeveer gebeuren. De andere twee standen zijn als voorheen. Wel valt op dat lane departure assist soms op standby staat (wit symbool) en toch werkt...

ACC vind ik tov r40 totaal niet verbeterd. Ik heb op video staan dat ik vrachtwagen inhaal vanaf een afstand van 32 meter. Kleinste afstand is ingesteld. Toch remt de auto af van 100>89 km/u zonder dat er een auto voor of achter mij rijdt. Dat mag niet gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:35
> ACC vind ik tov r40 totaal niet verbeterd.

R40 slaagt op de versie van de entertainment module (FICM?), ACC zit niet in die module dus die versie is niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ives schreef op donderdag 18 april 2024 @ 22:04:
> ACC vind ik tov r40 totaal niet verbeterd.

R40 slaagt op de versie van de entertainment module (FICM?), ACC zit niet in die module dus die versie is niet relevant.
Bij het pakket van r40 (bij aflevering) heb ik een maand later extra updates gekregen. Is dus wel relevant. Nu heb ik alles wat samen met r46 beschikbaar kwam. Daar zat een lane assist, BT, camera en ACC update bij.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2024 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op donderdag 18 april 2024 @ 08:53:
Heb nu al een aantal keer gehad dat de MG4 niet oplaadt. Mijn schema is 23:00 - 07:00 (daluren). Hebben meer mensen hier last van? Je hoort de kabel netjes locken in de poort, maar niet geladen in de ochtend. Ligt niet aan de paal in ieder geval. Best irritant omdat ik nu duur aan de straat moet laden.
Zonder schema laadt hij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Verwijderd schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 08:52:
[...]

Geen idee, vanavond weer prima geladen. Denk toch dat hij de kabel dan niet helemaal goed pakt o.i.d.
Zal er eens op letten volgende keer als ik het merk.

[ Voor 9% gewijzigd door STIMPPYYY op 19-04-2024 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Niet online
STIMPPYYY schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:15:
[...]

Geen idee, vanavond weer prima geladen. Denk toch dat hij de kabel dan niet helemaal goed pakt o.i.d.
Zal er eens op letten volgende keer als ik het merk.
Doe je m eerst op slot en dan laadpas ervoor? Andersom geeft vaak problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:10
Racemol schreef op maandag 15 april 2024 @ 20:58:
[...]

Digitale sleutel werkt bij mij prima. Ik kan de auto open maken op afstand en de auto starten via de app. Als ik de auto wil afsluiten moet ik dit echter via het safety menu doen want bij uitstappen wil de auto niet op slot omdat deze nog "aan" is.

Voor dagelijks gebruik wat onhandig denk ik maar wel een mooie backup voor als je de sleutel een keer vergeten bent of kwijt bent.
Als je de gewone sleutel gebruikt, heb je dan ook dat je de auto niet uit kan zetten omdat die nog "aan" is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
LaTiNo156 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 11:25:
[...]

Als je de gewone sleutel gebruikt, heb je dan ook dat je de auto niet uit kan zetten omdat die nog "aan" is?
Als je bedoelt niet via de app kunt vergrendelen omdat hij nog aan is, ja. Ik vermoed dat dat een veiligheidsding is. Immers, via de app de auto uitschakelen als bijvoorbeeld je schoonmoeder hem geleend heeft is zo slordig.

Via de gewone sleutel moet dat wle gewoon kunnen.

[ Voor 5% gewijzigd door zephyr_blues op 20-04-2024 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDhondt
deathmonkey schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:38:
[...]

Doe je m eerst op slot en dan laadpas ervoor? Andersom geeft vaak problemen.
Wil dat zeggen dat Plug & Charge niet goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Niet online
LDhondt schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 16:13:
[...]

Wil dat zeggen dat Plug & Charge niet goed werkt?
De mannen van MG zeiden dat dit een veiligheids ding is. Sinds ik dit doe nooit meer gedoe gehad met laden dat stopte

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pasmanm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-10 14:26
Top. Het is gelukt. Inderdaad best makkelijk te installeren. Nogmaals bedankt. @Timosoof Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rX8-skDNbw3m0HvMM30wcg-Tki8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/teI19fAdpWr2Rk8k9OeO04nV.jpg?f=fotoalbum_large
Timosoof schreef op zondag 7 april 2024 @ 19:12:
[...]

Ja zeker ik heb hem zelf ook geïnstalleerd, was zeer gemakkelijk met de juiste connectoren eraan.
Alleen de kabel naar achter was wat lastiger.
Dat ging tussen de bekleding en het dak, dat was even vissen met een stukje buis en lang dun stokje.
De rubbers van de deuren wat naar beneden getrokken en daardoor tussen de dakbekleding en het dak kunnen prutsen :) .
Ik heb alleen in het begin wat terug gekeken, maar sindsdien nooit meer.
Wordt weleens tijd, misschien neemt hij niet eens meer op, zal binnenkort maar eens checken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0wEd0e4KWB4rDcLeIhZugPpsq70=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f9haWdq6RpJVnuDwRUgABFS9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door pasmanm op 20-04-2024 16:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Racemol
LaTiNo156 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 11:25:
[...]

Nee. Als ik gewoon de sleutel bij me heb dan kan ik de auto op slot doen met de knop op de deur zelf (of op de afstandsbediening) en dan gaat hij vanzelf uit. Als ik de sleutel niet bij me heb dan moet dat met de app en die zegt dan dat de deur niet op slot kan want de auto is nog aan. Ik heb geen andere manier gevonden om de auto uit te zetten anders dan in het safety menu. Misschien mis ik iets hoor, zou kunnen. Heb het slechts een aantal keer gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Racemol schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 17:06:
[...]

Nee. Als ik gewoon de sleutel bij me heb dan kan ik de auto op slot doen met de knop op de deur zelf (of op de afstandsbediening) en dan gaat hij vanzelf uit. Als ik de sleutel niet bij me heb dan moet dat met de app en die zegt dan dat de deur niet op slot kan want de auto is nog aan. Ik heb geen andere manier gevonden om de auto uit te zetten anders dan in het safety menu. Misschien mis ik iets hoor, zou kunnen. Heb het slechts een aantal keer gebruikt.
Ah ok, die van ons gaat dus ook niet dicht met de knop of de remote. MG heeft geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
LaTiNo156 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 17:13:
[...]

Ah ok, die van ons gaat dus ook niet dicht met de knop of de remote. MG heeft geen idee.
Lijkt er op dat jouw auto niet ziet dat de sleutel "buiten" is, want hij gaat niet op slot als er nog een sleutel binnen is. Vreemd geval want waarom zou hij dan wel zien dat de sleutel binnen is en starten?

[ Voor 4% gewijzigd door Racemol op 20-04-2024 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Racemol schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 17:22:
[...]

Lijkt er op dat jouw auto niet ziet dat de sleutel "buiten" is, want hij gaat niet op slot als er nog een sleutel binnen is. Vreemd geval want waarom zou hij dan wel zien dat de sleutel binnen is en starten?
Ja omgekeerd werkt prima. Nu moet je dus altijd via het scherm de auto uitzetten. En oh wee als je het vergeet, dan mag je weer instappen 🫣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zephyr_blues
LaTiNo156 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 17:24:
[...]

Ja omgekeerd werkt prima. Nu moet je dus altijd via het scherm de auto uitzetten. En oh wee als je het vergeet, dan mag je weer instappen 🫣
Moet toch gewoon onder garantie gefixed? "Geen idee" is geen optie. Zorgen dat alle software updates gedraaid zijn lijkt me een eerste stap. Hebben beide sleutels hier last van? Dan eens eisen dat ze een nieuwe sleutel inleren. En als een het wel doet en de ander niet trouwens ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
zephyr_blues schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 19:12:
[...]

Moet toch gewoon onder garantie gefixed? "Geen idee" is geen optie. Zorgen dat alle software updates gedraaid zijn lijkt me een eerste stap. Hebben beide sleutels hier last van? Dan eens eisen dat ze een nieuwe sleutel inleren. En als een het wel doet en de ander niet trouwens ook :)
Mijn vrouw is al 4x geweest, updates zouden gedraaid zijn, maar ze begrijpen er helemaal niks van. En je mag de sleutels achterlaten en lopend naar huis.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ruud1234821
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 10:46
Nadat de MG4 2 dagen had stilgestaan lukte het niet om met de MG iSmart app verbinding te maken, dus maar even plaatsgenomen in de auto om contact te herstellen. Helaas bleek er meer aan de hand; het scherm aan de bestuurderszijde blijft zwart. Via infotainment-scherm auto uitgeschakeld, op slot en daarna opnieuw ingestapt, helaas geen verandering. Vervolgens via infotainment-scherm een factory reset uitgevoerd, helaas nog steeds een zwart bestuurdersscherm.

Kort wat dingen getest; de meeste functies lijken gewoon te werken:
  • Een klein rondje gereden
  • Camera's
  • Knoppen op het stuur om driving mode te veranderen (te volgen op infotainment-scherm) of volume aan te passen
  • Android Auto
  • MG iSmart app werkt ook weer na de factory reset
Afgezien van het bestuurdersscherm werken echter ook enkele andere functies niet:
  • Geen geluid bij activeren richtingaanwijzers (systeemvolume in settings gecontroleerd)
  • Er kunnen geen DAB zenders gevonden worden (wellicht niet lang genoeg gewacht?), FM radio werkt wel
  • Ingebouwde navigatie klaagt dat ik iets in Settings moet aanpassen, maar ik kan hiervoor geen instelling vinden (alle voorwaarden zijn geaccepteerd)
Zal wel een bezoekje aan Van Mossel worden, rijdt zo lastig zonder snelheidsmeter, maar wellicht hebben mensen hier nog ideeën?

Update: Aangezien je officieel niet mag rijden zonder werkende snelheidsmeter, besloten om MG pechhulp in te schakelen. Het duurde even voordat de ANWB kwam voorrijden, maar vervolgens was het euvel binnen 5 minuten opgelost door de accu los te koppelen en (voor zover ik kon zien) de kabel enkele seconden tegen een metalen onderdeel te houden om alle stroom uit het systeem te trekken.

Daarna deed het bestuurdersscherm het weer, wel met heel veel initialisatie- en storingsmeldingen. Volgens ANWB was dat normaal omdat alle systemen opnieuw opgestart moesten worden, advies was om de auto daar even rustig de tijd voor te geven. Hopelijk werkt morgenochtend alles weer naar behoren. Overigens ook het advies om dit voorval bij de garage te melden.

[ Voor 20% gewijzigd door ruud1234821 op 20-04-2024 23:46 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Verwijderd schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 08:52:
[...]

Weer niet geladen. Inderdaad laadt niet. Ook niet zonder schema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

pasmanm schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 16:53:
Top. Het is gelukt. Inderdaad best makkelijk te installeren. Nogmaals bedankt. @Timosoof [Afbeelding]

[...]
[Afbeelding]
Hoeveel K heb jij? Ik zie ze op aliexpress voorbij komen met 1K, 2K en 4K. 4K lijkt mij overkill, is 1K (1080P) al voldoende?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
-tom-562 schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:09:
[...]

Hoeveel K heb jij? Ik zie ze op aliexpress voorbij komen met 1K, 2K en 4K. 4K lijkt mij overkill, is 1K (1080P) al voldoende?
Lijkt mij wel, denk dat gebruik in donker misschien wel belangrijker is. Dus zou daar eerder op letten.
Geen idee hoeveel K de camera van een M3 is, maar mijn oudere auto heeft er een die volgens mij niet eens 1k is en dat werkt ook prima. De M3 was wel stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
pasmanm schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 16:53:
Top. Het is gelukt. Inderdaad best makkelijk te installeren. Nogmaals bedankt. @Timosoof [Afbeelding]

[...]
[Afbeelding]
Heb jij hem ook aangesloten op de achteruitrij verlichting? Ging dat ook makkelijk?

energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 24 kWh LFP | EV 51 kWh|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thien
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-10 20:49
Nou net eerste beurt gehad
klachten over ACC, kachel, lka, navigatie update,
ACC nog steeds het zelfde problemen dus niks aangedaan hard remmen zenuwachtig en met sterretje niet te switchen
Navigatie update is dus zelf niet uit te voeren volgen VM is die er ook niet. (volgen de site wel)
LKA nog steeds trekken aan het stuur.
Kachel staat nog steeds op 26 graden om het 21 graden te krijgen, gaat soms ook naar recirculeren heb hem altijd op buiten lucht staan.
Navigatie auto gaat soms spontaan aan.
krijg je de rekening staat er ruitenwissers vervangen op ik zeg dat is wel heel snel na 1 jaar antwoord ja dat zijn slijtage onderdelen, ben het er niet mee eens gaan ze vragen O moet zijn ruitensproeier bij gevuld zit bij de beurt in.
Hebben jullie ook dat ik het idee dat de ruitensproeiers tegen de motorkap aan spuiten veel gespetter op de voorruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thien schreef op maandag 22 april 2024 @ 11:01:
ACC nog steeds het zelfde problemen dus niks aangedaan hard remmen zenuwachtig en met sterretje niet te switchen
Navigatie update is dus zelf niet uit te voeren volgen VM is die er ook niet. (volgen de site wel)
Kachel staat nog steeds op 26 graden om het 21 graden te krijgen, gaat soms ook naar recirculeren heb hem altijd op buiten lucht staan.
krijg je de rekening staat er ruitenwissers vervangen op ik zeg dat is wel heel snel na 1 jaar antwoord ja dat zijn slijtage onderdelen, ben het er niet mee eens gaan ze vragen O moet zijn ruitensproeier bij gevuld zit bij de beurt in.
Hebben jullie ook dat ik het idee dat de ruitensproeiers tegen de motorkap aan spuiten veel gespetter op de voorruit.
Bedoel je dat ze te laag staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmrazor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-10 10:10
Ja, staan bij mij ook niet goed. Heb geprobeerd ze bij te stellen, maar nog niet tot tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
Na een aanvankelijk optimisme na ongeveer alle updates te hebben ontvangen op mijn standaard, bljkt dat ongeveer alles dat ik na de rit nog niet kon overzien nog steeds niet te werken:
- ACC lijkt iets rustiger te werken. De enige echter verbetering is dat de auto normale snelheid houd in bochten
- Buitentemperatuur op scherm _/-\o_
- De afstand instellingen voor de ACC blijft behouden

Verder niets, alleen andere instellingen worden nog steeds gewirst (drive mode, regen etc. etc,)
Laden stop nog steeds niet bij ingestelde waarde
ODP kan nog steeds niet worden ingeschakeld bij hogere SoC
Lane keep blijft "ruk" :P

En nog een paar vastlopers van het entertainment systeem erbij gekregen op de koop toe. Lijkt erop dat de standaard niet de TLC krijgt die de andere uitvoeringen wel krijgen, volgens mij zijn daar bovenstaande issues wel opgelost in de laatste versies als ik het goed heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wrak
dmrazor schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 10:30:
[...]

Ja, staan bij mij ook niet goed. Heb geprobeerd ze bij te stellen, maar nog niet tot tevredenheid.
Dit sproeien, volgens mij tegen de wisser, heb ik ook. Het ziet er raar uit maar het doet wat het moet doen en de ruiten worden schoon. Het lijkt zo bedoeld. Ik heb er ook aan zitten frutten. Het verstellen lijkt in stapjes te gaan uiteindelijk kom ik altijd weer in de "spuit tegen de wisser" stand terecht. Ik laat het erbij het werkt en daar gaat het om.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Niet online
Ik heb vaak dat de laadpoort niet meer opengaat na rijden. Moet de auto dan op slot en van het slot doen, dan gaat deze weer open. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
zephyr_blues schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 10:40:
[...]

volgens mij zijn daar bovenstaande issues wel opgelost in de laatste versies als ik het goed heb?
Neen, volgens mij niet. Je hoort wel eens verhalen van mensen die "nergens last van hebben" maar die hebben mijn inziens een andere verwachting van de auto of gebruiken bepaalde functies niet waardoor er ook niet gezien wordt dat deze slecht functioneren. LKA is wel echt anders op de luxury modellen dus wellicht dat daar wel verbetering is.

Veel dingen die je noemt, zoals de instelling voor rijmodus en LKA zullen nooit behouden blijven omdat dit regelgeving van de NCAP rating is. WLTP range wordt bijvoorbeeld berekent op de NORMAL rijstand en daarom moet de auto in die rijstand ook starten. Zelfde beredenering voor LKA instellingen en andere beveiliging opties, de auto heeft 5 sterren omdat die functies standaard aan staan en de auto zal er dus ook mee moeten opstarten.

Het stoppen met laden bij x percentage is voor zover ik weet niet geïmplementeerd in de standaard versie omdat die een LFP batterij heeft, waarbij het dus niet uit zou maken. De app kan het wel want dat is de algemene MG4 app maar je auto heeft die optie niet. Beetje verwarrend.

OPD zal nooit werken bij hogere percentages aan batterij, omdat de hoge stroom die je genereert ook de batterij in moet kunnen. Bij hogere percentages kan een te hoge stroom de batterij beschadigen en werkt OPD dus niet. De Luxury heeft hier weer minder last van omdat je die over het algemeen maar tot 80% laad maar het principe is hier hetzelfde. Als je de luxury tot 100% laadt werkt OPD ook niet (en in de winter is 80% ook nog te hoog).

Aan het einde van de streep blijft de software ruk met vastlopers etc en de meeste automatische systemen zijn amateuristisch in design, ook na updates.

[ Voor 23% gewijzigd door Racemol op 23-04-2024 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
deathmonkey schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:35:
Ik heb vaak dat de laadpoort niet meer opengaat na rijden. Moet de auto dan op slot en van het slot doen, dan gaat deze weer open. Meer mensen last van?
Nog nooit gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ViktorStacks
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 18-07-2024
[...]

Na een aanvankelijk optimisme na ongeveer alle updates te hebben ontvangen op mijn standaard, bljkt dat ongeveer alles dat ik na de rit nog niet kon overzien nog steeds niet te werken:
- ACC lijkt iets rustiger te werken. De enige echter verbetering is dat de auto normale snelheid houd in bochten
- Buitentemperatuur op scherm _/-\o_
- De afstand instellingen voor de ACC blijft behouden

Verder niets, alleen andere instellingen worden nog steeds gewirst (drive mode, regen etc. etc,)

En nog een paar vastlopers van het entertainment systeem erbij gekregen op de koop toe. Lijkt erop dat de standaard niet de TLC krijgt die de andere uitvoeringen wel krijgen, volgens mij zijn daar bovenstaande issues wel opgelost in de laatste versies als ik het goed heb?
Zelf een Luxury (2023 model), en is niet specifiek geupdate bij VM. Exacte software versies heb ik nu niet, maar:
- Laden stopt altijd zoals het hoort bij ingestelde waarde (tot nu bijv. altijd ingesteld op 80% of 90%)
- ODP heb ik tot nu toe altijd in kunnen schakelen
- Geen grote problemen met LKA of ELK, grijpt iets vaker in dan dat ik wenselijk vind maar ik zit dan idd wel vaak tegen een strook aan. Stuurt vrij rustig bij (geen enorme ruk aan stuur), staat nu vaak aan omdat ik te lui ben om uit te zetten maar zet het nog steeds wel liever uit.

ACC gebruik ik niet dus kan daar niets over zeggen..

Al met al rijden ik (en mijn vriendin) met veel plezier in de MG4 :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Capital_G
[...]
Kan het mis hebben, want ik rij een Luxury, maar voor zover ik weet kan je helemaal geen laad limiet instellen op de MG4 Standard i.v.m. de LFP batterij.
Pagina: 1 ... 45 ... 69 Laatste