MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485
Maar dit beeld hadden jullie ook en dan een half uurtje wachtenwrak schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 20:49:
[...]
En dan duurt het een half uurtje... Hij gaat nog md5 controleren. Geduld 21Gb kopieren is best een boel.
Verwijderd
Ik neem aan dat dit een vraag aan wrak is?thien schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 20:51:
[...]
Maar dit beeld hadden jullie ook en dan een half uurtje wachten
Ga ik dit weekend ook maar eens proberen.
Was het op fat32 uiteindelijk wel gelukt?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2024 08:56 ]
Klopt dat eerste beeld duurt al best lang >10min, dan komt er een vinkje voor de bovenste regel, die moet je accepteren, dan een md5 controle met een wacht wieltje, uiteindelijk een kopieeren van bestanden balkje dat zeker 20 minuten duurt. Maar dan zie je gelukkig heel langzaam voortgang. Daarna wordt weer de MD5 gecontroleerd.thien schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 20:51:
[...]
Maar dit beeld hadden jullie ook en dan een half uurtje wachten
MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485
Bij mij lukte het met een NTFS geformateerde stick.Verwijderd schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 08:47:
[...]
Ik neem aan dat dit een vraag aan wrak is?
Ga ik dit weekend ook maar eens proberen.
Was het op fat32 uiteindelijk wel gelukt?
Verwijderd
Ik zie dat meer mensen het nu proberen (DE en GB). Gaat niet altijd goed kennelijk..wrak schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 09:35:
[...]
Bij mij lukte het met een NTFS geformateerde stick.
Ga het straks even proberen.
Verwijderd
Bij mij geeft hij dit aan:thien schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 20:37:
Ik krijg dit te zien daarna gebeurt er niks doe ik iets fout [Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/Me0fzkoI2i8LiP3jlBgCvcY7.jpg?f=fotoalbum_large)
Folder staat in de root van een vers ntfs geformateerde usb stick.
Ik zou zeggen: hij ziet de folder niet...
Edit: unzip is niet goed gegaan. Moet overnieuw.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2024 12:44 ]
2x280 panelen | Bosch HRC35II met zonneboiler | Raspberry Pi
VIN heb ik ingevuld bij het downloaden, ik neem aan dat jij dat ook hebt gedaan. De gedownloade map unzippen en in zijn geheel op een vers geformateerde NTFS stick gekopieerd. Het enige verschil met wat ik gedaan heb is dat jij fat32 gebruikt ipv NTFS. Wellicht zitten er grote bestanden bij die niet willen met fat32.thien schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 16:04:
Na 15 min dit te zien wat doe ik verkeerd fat32 de mab inzien geheel gekopieerd naar de usb-stick
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Verwijderd
Wat staat er bij jouw in het bestand part_number.bin?wrak schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 17:08:
[...]
VIN heb ik ingevuld bij het downloaden, ik neem aan dat jij dat ook hebt gedaan. De gedownloade map unzippen en in zijn geheel op een vers geformateerde NTFS stick gekopieerd. Het enige verschil met wat ik gedaan heb is dat jij fat32 gebruikt ipv NTFS. Wellicht zitten er grote bestanden bij die niet willen met fat32.
12345678Verwijderd schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 17:16:
[...]
Wat staat er bij jouw in het bestand part_number.bin?
Verwijderd
Tja ik heb uitgepakt met Gnome archief beheer, de standaard in Ubuntu-Unity. MG4 is blijkbaar niet compatible met windowsVerwijderd schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 19:11:
[...]
Ok Wrak.
Ik heb denk ik de oorzaak gevonden. Unzippen met WinRar of met Windows Verkenner (rechts) : verschillende resultaten.
[Afbeelding]
Verwijderd
Krijg nog steeds dezelfde foutmeldingwrak schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 19:56:
[...]
Tja ik heb uitgepakt met Gnome archief beheer, de standaard in Ubuntu-Unity. MG4 is blijkbaar niet compatible met windows
Verwijderd
Mijn conclusie is vooralsnog (mede gezien de reacties van anderen) dat de update niet geschikt is voor Trophys en XPowers
https://www.ad.nl/auto/to...ecies-hetzelfde~a4c48051/
Via bepaalde archiverings sites IS dit artikel ook te lezen
Vaak bu'j te bang!
Hier precies hetzelfde resultaat met een Lux.van augustus.thien schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 16:04:
Na 15 min dit te zien wat doe ik verkeerd fat32 de mab inzien geheel gekopieerd naar de usb-stick
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar ik geloof dat er bij onze Navi nog wel meer software dingetjes zitten, we hebben bijvoorbeeld al vanaf het begin geen stembegeleiding. Bij Android Auto en Apple Carplay geen probleem.
Bij ons ontbreekt het bijvoorbeeld ook nog aan de mogelijkheid om de favo knoppen op het stuur in te stellen.
Binnenkort maar eens langs bij VM als ik wat tijd over heb.
Verwijderd
Niet toevallig de stem uitgezet? Heb ik ook gedaan. Dat engelse gewouwel van NL straatnamen ..rschoppema schreef op zondag 31 maart 2024 @ 20:39:
[...]
Hier precies hetzelfde resultaat met een Lux.van augustus.
Maar ik geloof dat er bij onze Navi nog wel meer software dingetjes zitten, we hebben bijvoorbeeld al vanaf het begin geen stembegeleiding. Bij Android Auto en Apple Carplay geen probleem.
Bij ons ontbreekt het bijvoorbeeld ook nog aan de mogelijkheid om de favo knoppen op het stuur in te stellen.
Binnenkort maar eens langs bij VM als ik wat tijd over heb.
Was het maar...Verwijderd schreef op maandag 1 april 2024 @ 08:36:
[...]
Niet toevallig de stem uitgezet? Heb ik ook gedaan. Dat engelse gewouwel van NL straatnamen ..
Dat is waarom ik hem maar op Duits heb gezet. Dat lijkt nog een beetje.. Gebruik overigens meestal Android auto omdat ik een andere taal eigenlijk een no-go vind.Verwijderd schreef op maandag 1 april 2024 @ 08:36:
[...]
Niet toevallig de stem uitgezet? Heb ik ook gedaan. Dat engelse gewouwel van NL straatnamen ..
Verwijderd
Als ik de navi nodig heb dan zet ik hem op dashboard achter het stuur. Heb de stemaanwijzingen niet meer nodig. Vind overigens de navi bepaald niet slecht. Nu nog een recente kaart...Ron6 schreef op maandag 1 april 2024 @ 13:30:
[...]
Dat is waarom ik hem maar op Duits heb gezet. Dat lijkt nog een beetje.. Gebruik overigens meestal Android auto omdat ik een andere taal eigenlijk een no-go vind.
Zonet de navigatiekaart geupdate. Ging soepel. Usb 32gb met FAT32 geformateerd op Windows 10 laptop en daarop de met Verkenner geunzipte bestanden gezet.wrak schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 20:49:
[...]
En dan duurt het een half uurtje... Hij gaat nog md5 controleren. Geduld 21Gb kopieren is best een boel. De stick van mij is NTFS geformateerd.
Dank Wrak!
Verwijderd
Wat is het firmware nummer van jouw in infotainment systeem ?Garrelt schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 21:00:
[...]
Zonet de navigatiekaart geupdate. Ging soepel. Usb 32gb met FAT32 geformateerd op Windows 10 laptop en daarop de met Verkenner geunzipte bestanden gezet.
Dank Wrak!
[ Voor 95% gewijzigd door Garrelt op 02-04-2024 22:58 ]
Verwijderd
Dat is het vrijwel zeker helaas wel. Tot nu toe is er nog niemand bekend op twee fora met r40-r46 die erin geslaagd is de update succesvol uit te voeren. Als het systemen onder40 betreft lukt het altijd. Dat is geen toeval meer.Garrelt schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 22:33:
R30. Maar ik denk niet dat dit relevant is. Er moet gewoon een dataset met kaartgegevens vervangen worden door een nieuwe.
Dat lijkt me stug, R30 is van de Standard, dat zou betekenen dat geen enkele Comfort en up de maps heeft geupdate? Volgens mij heb ik al meerdere berichten gezien.Verwijderd schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 23:30:
[...]
Dat is het vrijwel zeker helaas wel. Tot nu toe is er nog niemand bekend op twee fora met r40-r46 die erin geslaagd is de update succesvol uit te voeren. Als het systemen onder40 betreft lukt het altijd. Dat is geen toeval meer.
Nevermind het is duidelijk te vroeg.
[ Voor 4% gewijzigd door Capital_G op 03-04-2024 08:23 ]
In het verborgen systeem menu staat ook nog een kaartnavigatie versie. 6.2.60.1.41418-P in mijn geval. Die zou er ook heel goed wat mee te maken kunnen hebben. Alleen naar de entertainment versie kijken lijkt mij niet voldoende.Verwijderd schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 23:30:
[...]
Dat is het vrijwel zeker helaas wel. Tot nu toe is er nog niemand bekend op twee fora met r40-r46 die erin geslaagd is de update succesvol uit te voeren. Als het systemen onder40 betreft lukt het altijd. Dat is geen toeval meer.
R30 zit op mijn Luxery ...Capital_G schreef op woensdag 3 april 2024 @ 08:21:
[...]
Dat lijkt me stug, R30 is van de Standard, dat zou betekenen dat geen enkele Comfort en up de maps heeft geupdate? Volgens mij heb ik al meerdere berichten gezien.
Standaard heeft geen navi, dus mogelijk heeft een andere uitvoering ook een R30, al dan niet dezelfde?Capital_G schreef op woensdag 3 april 2024 @ 08:21:
[...]
Dat lijkt me stug, R30 is van de Standard, dat zou betekenen dat geen enkele Comfort en up de maps heeft geupdate? Volgens mij heb ik al meerdere berichten gezien.
Dat lijkt mij ook. Er is een navigatie-app en navigatie-kaarten. De versie van mijn navigatie-app is 6.2.60.1.41686-Pwrak schreef op woensdag 3 april 2024 @ 08:23:
[...]
In het verborgen systeem menu staat ook nog een kaartnavigatie versie. 6.2.60.1.41418-P in mijn geval. Die zou er ook heel goed wat mee te maken kunnen hebben. Alleen naar de entertainment versie kijken lijkt mij niet voldoende.
Verwijderd
Het gaat om het infotainment systeem. De navi maakt daar onderdeel van uit.Garrelt schreef op woensdag 3 april 2024 @ 12:59:
[...]
Dat lijkt mij ook. Er is een navigatie-app en navigatie-kaarten. De versie van mijn navigatie-app is 6.2.60.1.41686-P
Het hele systeem is op android gebaseerd. De navigatie zou daar prima naast de entertainment inteface als aparte app kunnen draaien. Gezien het eigen versie nummer lijkt mij dat heel aanemelijk.Verwijderd schreef op woensdag 3 april 2024 @ 13:27:
[...]
Het gaat om het infotainment systeem. De navi maakt daar onderdeel van uit.
Verwijderd
Is modulair.wrak schreef op woensdag 3 april 2024 @ 13:32:
[...]
Het hele systeem is op android gebaseerd. De navigatie zou daar prima naast de entertainment inteface als aparte app kunnen draaien. Gezien het eigen versie nummer lijkt mij dat heel aanemelijk.
Rincewind schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:13:
Van de week heeft mijn MG4 een noodstop gemaakt op een kruising omdat er een afslaande auto werd gedetecteerd die normaal reed...
[Afbeelding]
Bijvoorbeeld: ik zat in auto 1 (links) en sloeg af naar links zoals de pijl aangeeft. Aan de overkant staat auto 2 die op hetzelfde moment afslaat naar links (voor diegene dan). Midden op de kruising toen beide auto's elkaar normaal zouden passeren maakt mijn MG4 een noodstop en staan we stil midden op diezelfde kruising! Met bijna een auto achterop. En dat is niet de eerste keer dat dit gebeurt: andere familie-leden hebben een zo'n ervaring gehad.. Zijn er meer mensen die een gelijkwaardige ervaring hebben gehad? Is dit iets wat opgelost is in een latere SW-versie? Of is dit iets wat ik bij VM moet melden?
Dit gebeurt niet alleen met de MG4, in de Seat Ateca die ik had is dat ook een 2 tot 3 maal gebeurdjandrenth schreef op woensdag 3 april 2024 @ 14:15:
Ook bij mij eenmalig gebeurt, best geschrokken want er treedt iemand achter mij, ging gelukkig goed.let nu wel extra op.
[...]
en in de Ioniq 5 ook een keer. Ik denk dat er bijna altijd wel false positives voorkomen.
Net als de regensensor is die, zo ver ik weet die bij geen enkele uitvoering beschikbaar.Aalst13 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 16:30:
Bij welke uitvoering is de elektrische achterklep inbegrepen?
Krijg je van te voren bericht van van Mossel voor de onderhoudsbeurt?
Private lease of koop? Bij koop neem ik aan dat je gewoon zelf moet inplannenjandrenth schreef op woensdag 3 april 2024 @ 18:06:
Even een vraag
Vaak bu'j te bang!
Wij naderen de datum dat we één jaar rijden.jandrenth schreef op woensdag 3 april 2024 @ 18:06:
Even een vraag
Tot nu toe hebben we twee mailtjes gehad met een herinnering voor onderhoud.
Een proactive houding van VM heb ik nog niet kunnen ontdekken het afgelopen jaar. Half mei hebben wij de MG4 een jaar. Ik heb zelf een afspraak gemaakt voor een jaarlijkse controle.jandrenth schreef op woensdag 3 april 2024 @ 18:06:
Even een vraag
Middagje knutselenAalst13 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 16:30:
Bij welke uitvoering is de elektrische achterklep inbegrepen?
https://nl.aliexpress.com...%3Asearch%7Cquery_from%3A
Ik heb wel een mailtje gehad maar het is in principe relatief makkelijk om ook zelf in de gaten te houden. Voor de ZS EV is dit of ieder jaar, of iedere 24.000km, net welke eerder is.jandrenth schreef op woensdag 3 april 2024 @ 18:06:
Even een vraag
Let erop dat je tijdig de afspraak al in plant, gezien dit al zo goed als twee maanden vooruit gepland helemaal vol zit.
Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23
Bijzonder. Inmiddels ben ik sinds afgelopen weekend over de 1 jaar in bezit grens gegaan (eigen aankoop) maar heb nog niets van Van Mossel gehoord mbv. de 1 jaar onderhoudsbeurt.jbraamse schreef op donderdag 4 april 2024 @ 11:23:
Wij naderen de datum dat we één jaar rijden.
Tot nu toe hebben we twee mailtjes gehad met een herinnering voor onderhoud.
Dan zou ik maar heel gauw een afspraak maken, anders krijg je ongetwijfeld gedoe bij garantie issues.Haay schreef op donderdag 4 april 2024 @ 14:52:
[...]
Bijzonder. Inmiddels ben ik sinds afgelopen weekend over de 1 jaar in bezit grens gegaan (eigen aankoop) maar heb nog niets van Van Mossel gehoord mbv. de 1 jaar onderhoudsbeurt.
Verklaar je nader.dinootje schreef op donderdag 4 april 2024 @ 17:01:
[...]
Dan zou ik maar heel gauw een afspraak maken, anders krijg je ongetwijfeld gedoe bij garantie issues.
Is er qua settings iets waardoor je wat rustiger/smoother/rechterdoor kan sturen op de snelweg? In de stad is het kart gevoel van de MG4 wel fijn overigens, maar op lange ritten wil je wel wat meer comfort. Hoe verglijkt dit met andere EVs? De VW id3 bijvoorbeeld?
Echt geen idee waar jij het over hebt. Dit lijkt mij heel subjectief. Ik heb hiervoor in een cactus gereden, een superlicht wagentje van nog heen 1000kg. Die had last van zijwind. In mjjn beleving stuurt de MG4 als een streep. Ook met zijwind op de dijk naar Enkhuizen. Ik kan je verzekeren dat dat een hele goeie test is. Wellicht moet je je stuurinrichting laten nazien. Ik herken dit niet. Heb je zelf al wat geprobeerd met je stuur settings?Badname2 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 00:02:
Sinds ik na de MG4 weer in een Diesel gereden heb, merk ik dat de MG4 extreem gevoelig is voor wind. Op de snelweg is bij elk vlaagje wind, het een kunst het stuur recht te houden. Heeft iedereen dit?
Is er qua settings iets waardoor je wat rustiger/smoother/rechterdoor kan sturen op de snelweg? In de stad is het kart gevoel van de MG4 wel fijn overigens, maar op lange ritten wil je wel wat meer comfort. Hoe verglijkt dit met andere EVs? De VW id3 bijvoorbeeld?
Hier nog een ander draadje daarover, geen echt uitsluitsel behalve mss de soort banden en/of bandendruk:Badname2 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 00:02:
Sinds ik na de MG4 weer in een Diesel gereden heb, merk ik dat de MG4 extreem gevoelig is voor wind. Op de snelweg is bij elk vlaagje wind, het een kunst het stuur recht te houden. Heeft iedereen dit?
https://www.mgevs.com/thr...s-wind-performance.16345/
Verwijderd
Alle autos waarin ik gereden heb veroorzaakten wel eens een ruk aan het stuur door de wind. Met de MG tot nu toe éen keer (2 echte stormdagen gehad): toen ik uit windschaduw van een vrachtwagen kwam op de Waalbrug.Badname2 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 00:02:
Ik heb mijn stuur op sportstand staan. Wat zwaarder, maar veel meer gevoel. Ik ervaar het in ieder geval niet als slechter dan mijn vorige twee autos (Auris en Avensis).
Wel is het stuurgedrag enorm rustiger geworden nadat eerst de stuurinrichting recht gezet was en daarna opnieuw werd uitgelijnd. Ik ben die Pool nog steeds dankbaar!
Toevallig heb ik tijdens de "grote storm" van november 2023 mijn auto opgehaald bij de dealer, en toen viel mij juist op dat de wind totaal niet te voelen was. De heenweg in een Model 3 was veel onrustiger.Badname2 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 00:02:
Wellicht had ik de wind toen mee of stond hij op een gunstige hoek dat durf ik niet te zeggen maar ik deel jouw ervaring dus eigenlijk totaal niet, juist het tegenovergestelde.
Ik gebruik de "carlinkit 5.0 2air" en na een firmware update, die dateert van begin 2024, doet hij het nu prima. Ik had de startvertraging al op 20s staan en nu komt hij elke keer bij starten van de auto netjes op. Ik juich nog niet, want het is pas een paar dagen maar het ziet er goed uit. Het enige verschil met mijn vorige testen is dat ik nu dus een nieuwe versie geladen heb, aan de auto zelf is niets veranderd. Ook mijn telefoon lijkt nu niet zo debiel warm te worden bij het gebruik van Waze i.c.m. wireless carplay.
Het is me alleszins meegevallen, voor mij de eerste keer buitenland met een elektrische auto. In Duitsland en Denemarken meegereden met het verkeer met de ACC op 135. Met ABRP de laadstops laten uitrekenen en dan telkens snelladen van 10 naar 60 of 70 procent. Tussen Hirsthals en Bergen de boot genomen. Wat is Noorwegen een heerlijk land voor elektrisch! Ook de prijs per kWh aan de snel lader is er gunstig (zo 40 cent per kWh).
Wat betreft gevoeligheid voor wind: de bandenspanning maakte veel uit. Voor vertrek op 2,8 bar gezet omdat ik zuiniger wou rijden en met drie personen en een berg met ski spullen in de auto zou zitten. Het is mijn (subjectieve) ervaring dat de auto daardoor duidelijk meer wind gevoelig is.
Fijn dat dat achterlicht bij jou zonder gezeur is gedaan. Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk hoe VM Amsterdam hier mee is omgegaan. In Antwerpen lijken ze toch wel wat meer mee te denken.Michiel_0912 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 21:09:
Van Mossel Antwerpen heeft een tijdje terug me gebeld voor de reparatie van mijn achterlicht onder garantie. Proper te woord gestaan en vandaag binnengeweest. Ook gevraagd nog eens naar de Bluetooth te kijken, deze keer hebben ze het infotainment naar R46 gezet. Technieker heeft daarna nog wat uitleg gegeven en me gezegd dat ik elk probleem bij hen moet melden, deze verzamelen ze en sturen ze door naar de invoerder om druk te zetten. Top gedaan!
Mijne staat op 2.6 en de MG4 is in mijn beleving duidelijk meer windgevoel dan andere auto's die ik heb gehad. Bijvoorbeeld de Model 3 is in vergelijking met de MG4 beduidend beter in dat opzicht. Overigens is het niet zo storend dat het mij iets boeit. Valt wel opMile5 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 10:02:
Afgelopen maandag terug uit Noorwegen gekomen met de MG4.
Het is me alleszins meegevallen, voor mij de eerste keer buitenland met een elektrische auto. In Duitsland en Denemarken meegereden met het verkeer met de ACC op 135. Met ABRP de laadstops laten uitrekenen en dan telkens snelladen van 10 naar 60 of 70 procent. Tussen Hirsthals en Bergen de boot genomen. Wat is Noorwegen een heerlijk land voor elektrisch! Ook de prijs per kWh aan de snel lader is er gunstig (zo 40 cent per kWh).
Wat betreft gevoeligheid voor wind: de bandenspanning maakte veel uit. Voor vertrek op 2,8 bar gezet omdat ik zuiniger wou rijden en met drie personen en een berg met ski spullen in de auto zou zitten. Het is mijn (subjectieve) ervaring dat de auto daardoor duidelijk meer wind gevoelig is.
Bij mij weer minder dan mijn BMW 1. Hangt denk ik erg van de auto af die je gewend bent.STIMPPYYY schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 11:21:
[...]
Mijne staat op 2.6 en de MG4 is in mijn beleving duidelijk meer windgevoel dan andere auto's die ik heb gehad. Bijvoorbeeld de Model 3 is in vergelijking met de MG4 beduidend beter in dat opzicht. Overigens is het niet zo storend dat het mij iets boeit. Valt wel op
Zie: https://cdn.mgmotor.eu/fi...022-11-14-091453_dsvu.pdf
"Garantievoorwaarden
De garantievoorwaarden van MG vereisen dat:
- Elke hoofdservice wordt uitgevoerd binnen 1500 kilometer of 28 dagen na de aanbevolen kilometerinterval
of de servicedatum zoals aangegeven op het service-intervalplan (binnen het serviceportfolio). Hoewel de
garantie niet ongeldig wordt verklaard als een niet-geautoriseerde reparateur deze werkzaamheden
uitvoert, kunnen garantiefouten als gevolg van werkzaamheden die door een niet-geautoriseerde
reparateur zijn uitgevoerd niet onder de MG-garantie vallen. Een gespecificeerde servicefactuur moet
worden verkregen in het geval van onderhoud door een niet-geautoriseerde reparatiewerkplaats met
vermelding van de werkzaamheden die tijdens het onderhoud zijn uitgevoerd"
[ Voor 5% gewijzigd door matthewtje op 05-04-2024 13:23 ]
Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23
Dank voor de link!olafmol schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 09:01:
[...]
Hier nog een ander draadje daarover, geen echt uitsluitsel behalve mss de soort banden en/of bandendruk:
https://www.mgevs.com/thr...s-wind-performance.16345/
Ik denk dat mn bandendruk te hoog is dan! Ik heb all season banden van vanmossel.
De sensoren zeggen 2.8bar en m’n rechter achterwiel is zelfs 3.0bar.
M’n stuur is wel super recht.
Op de snelweg is ie enorm gevoelig voor wind enzo.
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Zo stond het bij mij eerst ook. Stuiteren....kan mij voorstellen dat je dan ook de windgevoeligheid merkt. Contactvlak is immers kleiner.Badname2 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 18:51:
[...]
Dank voor de link!
Ik denk dat mn bandendruk te hoog is dan! Ik heb all season banden van vanmossel.
De sensoren zeggen 2.8bar en m’n rechter achterwiel is zelfs 3.0bar.
M’n stuur is wel super recht.
Op de snelweg is ie enorm gevoelig voor wind enzo.
Hoeveel bar heb je nu?Verwijderd schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 19:01:
[...]
Zo stond het bij mij eerst ook. Stuiteren....kan mij voorstellen dat je dan ook de windgevoeligheid merkt. Contactvlak is immers kleiner.
Ja nu je het zegt stuiteren, hij rijdt erg onrustig.
Verwijderd
Dat laatste merkte ik ook. Wind tegen en je verbruik gaat zo 10% omhoog.-tom-562 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 18:57:
De MG4 is geen aerodynamisch wonder. Ik vind 'm ook windgevoelig, ook vind ik 'm qua verbruik ook best gevoelig voor wind.
In mijn Hybrid Auris reed ik stormwind mee soms 1:24. Maar dan was het op de terugweg met 1:120 wel gebeurd. Dat is meer dan een liter per 100 km verschil. 2 Euro dus.
Met de MG kwam het voor dat ik tussen wind mee en wind tegen 2kwh/100km verschil had. 60 cent.... Dus ik heb er geen moeite mee.
Verwijderd
Haha. Dan hebben we hetzelfde gehad. Ik heb nog een foto ergens waarop je kunt zien dat ze achter 3.1 bar erin gepompd hadden.Badname2 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 19:05:
[...]
Hoeveel bar heb je nu?
Ja nu je het zegt stuiteren, hij rijdt erg onrustig.
Om geen gezeik te krijgen met die bandenspanningsmeters staan ze voor (koud) op iets boven de 2.5 en achter op 2.6. Die druk loopt op naar 2.6 resp 2.7. Bij een rappe rijstijl achter zelfs tot 2.8.
Dank! Ik ga eens kijken of het helpt.Verwijderd schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 19:28:
[...]
Haha. Dan hebben we hetzelfde gehad. Ik heb nog een foto ergens waarop je kunt zien dat ze achter 3.1 bar erin gepompd hadden.
Om geen gezeik te krijgen met die bandenspanningsmeters staan ze voor (koud) op iets boven de 2.5 en achter op 2.6. Die druk loopt op naar 2.6 resp 2.7. Bij een rappe rijstijl achter zelfs tot 2.8.
Ik heb trouwens de goodyear vector 4 seasons banden erop zitten.
Verwijderd
Pirelli Cinturato All Season SF 2 0A235/45 R18 98Y XL, Seal InsideBadname2 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 20:05:
[...]
Dank! Ik ga eens kijken of het helpt.
Ik heb trouwens de goodyear vector 4 seasons banden erop zitten.
Binnenkort heb ik mijn eerste onderhoudsbeurt in Den Bosch, ik heb een afspraak gemaakt via de website.
Reuze benieuwd hoe het zal verlopen.
Het achterhalen van informatie vooraf was niet makkelijk.
Terugbellen op verzoek gebeurde niet, op mijn eerste mailtje werd niet gereageerd.
Als het gaat om persoonlijk contact en simpel zaken doen, dan was ik toch liever bij een lokale garage.
Voor mensen die serieuze klachten hebben, kijk op deze link:
https://www.vanmossel.nl/contact/klachten/
Als je klachten hebt dan kun je ze hier "officieel" indienen,
Als er bij Van Mossel geen klachten binnenkomen, dan zal er ook weinig veranderen.
@Timosoof . Dank voor de tip. Heb jij of heeft iemand van dit forum deze reeds geinstalleerd? Ziet er netjes uit en do-able. Ben benieuwd naar ervaringen; ook van de 4k video stream.Timosoof schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 20:16:
Dit is nog eens een mooi weggewerkte dashcam voor de MG4
En ook nog eens makkelijk te installeren/aansluiten.
Helaas geen GPS.
YouTube filmpje helaas in het Frans en hoe je de kabel naar achter wegwerkt niet in beeld gebracht.
YouTube: MG4 : installation de double dashcam avec application dédiée et enre...
Hier te koop, wel de juiste camera uitzoeken met eventuele extra camera voor achter.
https://nl.aliexpress.com...html?gatewayAdapt=glo2nld
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2024 17:08 ]
Ja zeker ik heb hem zelf ook geïnstalleerd, was zeer gemakkelijk met de juiste connectoren eraan.pasmanm schreef op zondag 7 april 2024 @ 14:27:
[...]
@Timosoof . Dank voor de tip. Heb jij of heeft iemand van dit forum deze reeds geinstalleerd? Ziet er netjes uit en do-able. Ben benieuwd naar ervaringen; ook van de 4k video stream.
Alleen de kabel naar achter was wat lastiger.
Dat ging tussen de bekleding en het dak, dat was even vissen met een stukje buis en lang dun stokje.
De rubbers van de deuren wat naar beneden getrokken en daardoor tussen de dakbekleding en het dak kunnen prutsen
Ik heb alleen in het begin wat terug gekeken, maar sindsdien nooit meer.
Wordt weleens tijd, misschien neemt hij niet eens meer op, zal binnenkort maar eens checken.
Laatste dagen begint ie met laden, maar stopt daar plots mee na een minuut of 2. Trek ik de stekker uit en terug in, begint ie terug te laden, maar weer na enkele minuten stopt ie daar opnieuw mee. Iemand dit probleem ook al gehad, of weet iemand wat er aan de hand kan zijn?
Groeten,
Sted
Wat zegt de auto en laadpaal ? Kan ook de laadpaal zijn die stopt om een bepaalde rede, ook ook bijv "uitgesteld" laden in de auto of laadpaal.Meire schreef op zondag 7 april 2024 @ 20:37:
Eigenaar van MG4 lux sinds begin februari, na wat kleine mankementjes uiteindelijk best tevreden over de wagen. Echter heb ik sinds 2 weken weer een nieuw probleem. Wil ik de wagen thuis opladen aan AC-wallbox, deed ie dat tot dan prima… insteken, laden, recht naar 100%.
Laatste dagen begint ie met laden, maar stopt daar plots mee na een minuut of 2. Trek ik de stekker uit en terug in, begint ie terug te laden, maar weer na enkele minuten stopt ie daar opnieuw mee. Iemand dit probleem ook al gehad, of weet iemand wat er aan de hand kan zijn?
Groeten,
Sted
AC-walbox: wel een vast laadpunt met Type 2 stekker (mode 3), of een standaard stopcontact met laadkabel+doosje eraan? (Mode 2)
Zonder meer info is stoppen met laden het zoeken naar een spelt in de hooiberg.
Verwijderd
Zoiets zag ik ook op het engelse forum voorbijkomen. Een suggestie was om de aansluiting goed aan te brengen.Meire schreef op zondag 7 april 2024 @ 20:37:
Eigenaar van MG4 lux sinds begin februari, na wat kleine mankementjes uiteindelijk best tevreden over de wagen. Echter heb ik sinds 2 weken weer een nieuw probleem. Wil ik de wagen thuis opladen aan AC-wallbox, deed ie dat tot dan prima… insteken, laden, recht naar 100%.
Groeten,
Sted
Laadpaal zegt niks. Je hoort de wagen enkele kliks maken, waarna deze op het scherm in de wagen aangeeft dat het laden beëindigt is, pas dan schakelt de laadpaal uit. Op de MG-app komt dan soms bij EV Management te staan: “gezondheidsmodus”. De wagen opnieuw laten starten via de app, lukt niet. Dat wordt dus weer een telefoontje naar de garage.Heinemancp schreef op zondag 7 april 2024 @ 21:45:
[...]
Wat zegt de auto en laadpaal ? Kan ook de laadpaal zijn die stopt om een bepaalde rede, ook ook bijv "uitgesteld" laden in de auto of laadpaal.
AC-walbox: wel een vast laadpunt met Type 2 stekker (mode 3), of een standaard stopcontact met laadkabel+doosje eraan? (Mode 2)
Zonder meer info is stoppen met laden het zoeken naar een spelt in de hooiberg.
Doe je de auto eerst op slot voordat je de laadpas er voor houd? Dit helpt bij mij met eigenlijk 99% van de laad issues.Meire schreef op zondag 7 april 2024 @ 23:45:
[...]
Laadpaal zegt niks. Je hoort de wagen enkele kliks maken, waarna deze op het scherm in de wagen aangeeft dat het laden beëindigt is, pas dan schakelt de laadpaal uit. Op de MG-app komt dan soms bij EV Management te staan: “gezondheidsmodus”. De wagen opnieuw laten starten via de app, lukt niet. Dat wordt dus weer een telefoontje naar de garage.
De standard heeft geen ELK, alleen de gewone LKA. Mijn ervaringen zijn zeer matig. Weliswaar gaat het 99% van de tijd redelijk, soms lijkt ie ineens niet te merken als je een keer de lijntjes meepakt, een paar keer heeft ie me met een flinke ruk aan het stuur geprobeerd de baan uit te duwen. Mogelijk minder hard dan de ELK dat doet, maar toch best een rotgevoel.Verwijderd schreef op zondag 7 april 2024 @ 18:07:
Heeft iemand van jullie recente ervaring met LKA in ELK mode (de default) op de Standard èn op een Luxury/Trophy/xpower?
Hoi Meire,Meire schreef op zondag 7 april 2024 @ 20:37:
Groeten,
Sted
Ook ik heb dit zelfde probleem als jij sinds 2 weken.
Dit weekend alles uitgeprobeerd om te kijken waar dit aan ligt, 2 verschillende laadkabels gebruikt en 3 verschillende laadpalen.
Thuis bij mij heb ik een Wallbox aan de muur hangen (merk Wallbox) en daar laadt hij maar 1 minuut op en stopt dan ineens (zie video).
Diverse laadpalen in de buurt gebruikt met 2 laadkabels en daar gebeurd hetzelfde.
Ingepland laden staat uit.
Het is de auto dus die een storing heeft.
Ook ik heb een MG4 Lux geleverd in juli '23 model '22.
Gelukkig lukt het snelladen bij een Tesla laadstation wel, dus ik kom niet zonder stroom te staan.
Vandaag dus ook maar even naar de garage bellen.
Gezondheidsmodus wijst op de slider waarmee je het maximale laadpercentage kan instellen. Staat deze wel op 100%?Meire schreef op zondag 7 april 2024 @ 23:45:
[...]
Laadpaal zegt niks. Je hoort de wagen enkele kliks maken, waarna deze op het scherm in de wagen aangeeft dat het laden beëindigt is, pas dan schakelt de laadpaal uit. Op de MG-app komt dan soms bij EV Management te staan: “gezondheidsmodus”. De wagen opnieuw laten starten via de app, lukt niet. Dat wordt dus weer een telefoontje naar de garage.
Ik hoop altijd op de makkelijkste oplossing.
Verwijderd
Je hebt gelijk. Jullie hebben de lane departure assist (engelse kreet). Zag ik later pas op de screenshots...zephyr_blues schreef op maandag 8 april 2024 @ 01:18:
[...]
De standard heeft geen ELK, alleen de gewone LKA. Mijn ervaringen zijn zeer matig. Weliswaar gaat het 99% van de tijd redelijk, soms lijkt ie ineens niet te merken als je een keer de lijntjes meepakt, een paar keer heeft ie me met een flinke ruk aan het stuur geprobeerd de baan uit te duwen. Mogelijk minder hard dan de ELK dat doet, maar toch best een rotgevoel.
Die zit ook op mijn Trophy. Deze heeft dezelfde blindheid als jij meldt. Maar een flinke ruk krijg ik alleen bij ELK. LDA is altijd subtiel. Als hij werkt..
Die blindheid: bij duidelijke witte lijnen en harder dan 60kmh?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2024 08:34 ]
De stappen die ik als eerste zou doen:
- maximum laadpercentage op 100% zetten.
- Laadkabel aansluiten
- Auto op slot
- Keyfob voor de lader houden
En dan kijken of het goed gaat. Dit is voor mij in ieder geval de methode waarbij het laden altijd werkt, tenzij er iets mis is met het laadpunt.
[ Voor 33% gewijzigd door Racemol op 08-04-2024 09:34 ]
Ik heb hem ook al op 100% gehad en dat gaf hetzelfde resultaat jammergenoeg.
En natuurlijk de deur op slot, maar dat doe ik altijd al.
Maar wat bedoel je met Keyfob?
[ Voor 33% gewijzigd door RvR1 op 08-04-2024 09:49 ]
Laadpas waarschijnlijkRvR1 schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:33:
Hoi Racemol,
Ik heb hem ook al op 100% gehad en dat gaf hetzelfde resultaat jammergenoeg.
En natuurlijk de deur op slot, maar dat doe ik altijd al.
Maar wat bedoel je met Keyfob?
Ik heb ondertussen eens getest bij een DC-Lader, dat werkt wel. Maar hij moet bij mij thuis werken natuurlijk, zonnepanelen weet je wel 😉RvR1 schreef op maandag 8 april 2024 @ 14:43:
Voor volgende week donderdag een afspraak kunnen maken.
Soit… volgende week mag hij binnen
However, de auto van mijn vrouw (standard versie) gaat niet uit als je uitstapt en kun je dan ook niet op slot doen.
Je moet de auto via het menu 'uit' zetten, en dan pas kun je uitstappen en de auto op slot zetten.
Ze is al 3x bij de dealer geweest (Rdam), maar daar hebben ze geen flauwe idee waarom het niet werkt en de mensen komen vrij onwetend over. Harde reset werkte niet. Gebruik het scherm maar.
Heeft iemand anders dit probleem ondervonden?
Vandaag was het ook een leuke, het scherm bleef hangen op het logo, dus de auto KON niet worden uitgeschakeld via het scherm.
Van Mossel assistance gebeld (prive lease) en die zeggen bel de dealer, bel je de dealer zegt die, bel assistance.
Uiteindelijk toch in de file naar de dealer moeten rijden zeggen die zegt dat de auto een harde reset moet krijgen, maar de monteurs zijn al naar huis dus dat moet morgen. Laat de auto maar achter.
Uhm, heb je vervangend vervoer? Nee sorry. Kunnen jullie me misschien thuis brengen? Nee sorry.
Ondertussen stond de auto de hele tijd voor de deur 'aan' en van het slot af. Uiteindelijk zegt ze geef de sleutel maar weer terug, ik rijd ermee naar huis en bel daar assistance wel dat ze de auto maar komen wegslepen.
Ze stapt in de auto, het scherm is inmiddels uitgegaan, trapt op de rem en voila, het scherm start weer op.....
Volgende keer maar de Home knop 10s indrukken, kijken of dat helpt...
Verwijderd
Volgens mij wordt MG volgend jaar sponsor van Ajax. "Vanwege grote overeenkomsten in de manier van werken"...LaTiNo156 schreef op maandag 8 april 2024 @ 17:10:
Hallo allemaal. Ik lees heel vaak dat de auto op slot zetten, 20m wachten en weer openen een aantal issues kan oplossen.
However, de auto van mijn vrouw (standard versie) gaat niet uit als je uitstapt en kun je dan ook niet op slot doen.
Je moet de auto via het menu 'uit' zetten, en dan pas kun je uitstappen en de auto op slot zetten.
Ze is al 3x bij de dealer geweest (Rdam), maar daar hebben ze geen flauwe idee waarom het niet werkt en de mensen komen vrij onwetend over. Harde reset werkte niet. Gebruik het scherm maar.
Vandaag was het ook een leuke, het scherm bleef hangen op het logo, dus de auto KON niet worden uitgeschakeld via het scherm.
Van Mossel assistance gebeld (prive lease) en die zeggen bel de dealer, bel je de dealer zegt die, bel assistance.
Uiteindelijk toch in de file naar de dealer moeten rijden zeggen die zegt dat de auto een harde reset moet krijgen, maar de monteurs zijn al naar huis dus dat moet morgen. Laat de auto maar achter.
Uhm, heb je vervangend vervoer? Nee sorry. Kunnen jullie me misschien thuis brengen? Nee sorry.
Ondertussen stond de auto de hele tijd voor de deur 'aan' en van het slot af. Uiteindelijk zegt ze geef de sleutel maar weer terug, ik rijd ermee naar huis en bel daar assistance wel dat ze de auto maar komen wegslepen.
Ze stapt in de auto, het scherm is inmiddels uitgegaan, trapt op de rem en voila, het scherm start weer op.....
Volgende keer maar de Home knop 10s indrukken, kijken of dat helpt...
De auto gaat niet uit als je uit stapt, dat is normaal. De auto gaat pas uit als je hem op slot doet. Waarom kan je hem niet op slot doen? En waarom kan je hem wel op slot zetten als de auto uit staat?LaTiNo156 schreef op maandag 8 april 2024 @ 17:10:
Hallo allemaal. Ik lees heel vaak dat de auto op slot zetten, 20m wachten en weer openen een aantal issues kan oplossen.
De sensor in de stoel zou moeten registreren dat de chauffeur uit de auto stapt waarna het electrische systeem op stand-by gaat.Capital_G schreef op maandag 8 april 2024 @ 19:49:
[...]
De auto gaat niet uit als je uit stapt, dat is normaal. De auto gaat pas uit als je hem op slot doet. Waarom kan je hem niet op slot doen? En waarom kan je hem wel op slot zetten als de auto uit staat?
Vervolgens kun je de auto op slot doen.
Maar in dit geval blijft de auto "aan" en bij het op slot draaien piept ie dat ie niet afgesloten kan worden.
Je moet dus via het menu de auto uitschakelen voor het uitstappen.
Ik heb regelmatig dat als ik onze 2e auto pak (Suzuki Swift automaat met keyless entry) dat ik de motor uit zet (of in de P en de motor laat draaien), uitstap en op de vergrendelknop op de deurklink druk. Maar dat werkt dus niet
Vaak bu'j te bang!
Wat hebben ze precies aan de stuurinrichting gedaan?Verwijderd schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 09:12:
[...]
Wel is het stuurgedrag enorm rustiger geworden nadat eerst de stuurinrichting recht gezet was en daarna opnieuw werd uitgelijnd. Ik ben die Pool nog steeds dankbaar!
Verwijderd
Eerst is het stuur recht gezet. Vervolgens is het vast gezet. Wat ze daarna aan de stuurinrichting hebben gedaan staat niet op de rekening (alleen 'aangepast'). Vervolgens is er uitgelijnd met Hunter HawkEye. Kan er niks meer van maken, helaas.nietnormaal schreef op maandag 8 april 2024 @ 22:14:
[...]
Wat hebben ze precies aan de stuurinrichting gedaan?
Je zou bijna denken dat de sensor in de stoel stuk is, maar dan zou hij bij het instappen ook niet vanzelf aan moeten gaan en dat is wel zo neem ik aan?LaTiNo156 schreef op maandag 8 april 2024 @ 19:56:
[...]
De sensor in de stoel zou moeten registreren dat de chauffeur uit de auto stapt waarna het electrische systeem op stand-by gaat.
Vervolgens kun je de auto op slot doen.
Maar in dit geval blijft de auto "aan" en bij het op slot draaien piept ie dat ie niet afgesloten kan worden.
Je moet dus via het menu de auto uitschakelen voor het uitstappen.
Niet per ongeluk de reserve sleutel in de auto laten liggen? Als de sleutel binnen is wil hij ook niet op slot gaan geloof ik.
Klopt, bij het instappen werkt de sensor goed.Racemol schreef op maandag 8 april 2024 @ 23:08:
[...]
Je zou bijna denken dat de sensor in de stoel stuk is, maar dan zou hij bij het instappen ook niet vanzelf aan moeten gaan en dat is wel zo neem ik aan?
Niet per ongeluk de reserve sleutel in de auto laten liggen? Als de sleutel binnen is wil hij ook niet op slot gaan geloof ik.
Reserve sleutel ligt binnen in de la.
Ik heb de USB stick in de linker poort aangesloten. Bij updaten krijg ik alleen te zien: Kies kaart gegevens van USB (4x onder elkaar).
Daarna niets.
[ Voor 12% gewijzigd door Vaevictis_ op 09-04-2024 07:54 ]
Verwijderd
Als je in het geheime menu kunt komen, welke FICM MPP en APP integratie versies zie je dan?Vaevictis_ schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 07:53:
De kaartupdate lukt bij mij niet. Ik heb een USB stick geformatteerd als FAT32 de bestanden zijn zoals uit de zip overgezet dus: maps/version,txt etc,
Ik heb de USB stick in de linker poort aangesloten. Bij updaten krijg ik alleen te zien: Kies kaart gegevens van USB (4x onder elkaar).
Daarna niets.