Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:14
Dat trillen zit niet alleen in de wielen. Sommige wegen is 100 prima te doen. Andere snelwegen schudt het stuurt zo hevig dat rijden hopeloos is.

Ik denk dat de mijne niet veel langer dan een jaar in bezit zal zijn. Apple carplay klapt er tegenwoordig ook om de haverklap uit. We zullen zien. Blijft wel een auto met relatief veel stuurplezier en comfort.

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
mrme12345 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 21:06:
[...]

Jawel maar die viel onder noemer, terugroepactie/garantie en staat dus los van de 139 euro
Bij mij werd filter niet vervangen bij de 139 euro beurt. Ik heb altijd het idee dat als je eenmaal klant bent ze je gewoon als inkomstenbron zien en dat voor lief nemen. Geen enkele interesse of moeite.

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:21
gisteren de tarieven gehoord voor andere beurten:
1e: 139
2e: +/-210 (remvloeistof)
3e: 139
4e: 525 (remvloeistof + koelvloeistof)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:47

-tom-562

Oliesjeik

Heinemancp schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 11:59:
gisteren de tarieven gehoord voor andere beurten:
1e: 139
2e: +/-210 (remvloeistof)
3e: 139
4e: 525 (remvloeistof + koelvloeistof)
Zo, ze proberen klanten wel uit te knijpen :X

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

Vaevictis_ schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 11:14:
[...]

Bij mij werd filter niet vervangen bij de 139 euro beurt. Ik heb altijd het idee dat als je eenmaal klant bent ze je gewoon als inkomstenbron zien en dat voor lief nemen. Geen enkele interesse of moeite.
Airco filter? Die staat volgens schema op het 2e jaar etc..

• zephyr_blues
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 05-01 10:16
Heinemancp schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:42:
[...]

Daar heb je helemaal gelijk in, ik hoop niet op dat punt te komen - maar ontbinding van verkoop lijkt mij inderdaad de juiste route. Extern advies ga ik zeker inwinnen voor ontbinding.
Natuurlijk hopelijk niet nodig!!

• zephyr_blues
-tom-562 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 12:20:
[...]

Zo, ze proberen klanten wel uit te knijpen :X
Da's 315 Euries voor koelvloeistof vervangen???? https://www.anwb.nl/auto/...-onderdelen/koelvloeistof.

• Heinemancp
Koelvloeistof van accussyteem begrijp ik. dat is iets meer dan koelvloeistof van een ICE.

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:24
Wel heel kort door de bocht om een ANWB ICE vehaal erbij te halen Wellicht is het tijd je in de gebruikershandleiding te verdiepen. Het gaat om twee gescheiden systemen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mZJqmRKoq5gEo3QBXIVLgtGFbe4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ytqkvXQ9bHPWgAUcUwHoQNoB.png?f=user_large

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485

• zephyr_blues
wrak schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 14:54:
[...]

Wel heel kort door de bocht om een ANWB ICE vehaal erbij te halen Wellicht is het tijd je in de gebruikershandleiding te verdiepen. Het gaat om twee gescheiden systemen:
[Afbeelding]
Helemaal waar, geen moment aan gedacht.
Maar gezien de cijfers nog steeds geen 10 liter (ipv 5 bij een gemiddelde ICE), dus geeft iig nog steeds geen goedkoop gevoel eerlijk gezegd :)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Heinemancp schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 14:42:
[...]

Koelvloeistof van accussyteem begrijp ik. dat is iets meer dan koelvloeistof van een ICE.
Dat valt ook wel mee....Volgens de website van Kroon Olie zit er 4 liter koelvloeistof voor het batterijpakket, en 5,6 liter koelvloeistof in het circuit voor de motor.
Ter vergelijking, mijn vorige auto (Volvo S80) had 9 liter koelvloeistof, en de dieseluitvoering zelfs 12,5 liter. En daar zat een vrij forse motor in (2.5 liter turbo)

Vaak bu'j te bang!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:06
-tom-562 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:45:
[...]

Bij die X-Powers lees je ook dat het stuur blijft trillen.
Ik denk dat er een gare batch aandrijfassen is ofzo, met gare homokinetische koppelingen. Of het is gewoon slecht ontworpen. Bij mijn vorige auto (Volvo S80) zaten er op de aandrijfassen (FWD) flinke rubberblokken, om de eigenfrequentie te veranderen vermoed ik, om zo vibraties te verminderen.
Als het vanuit achteren komt en niet direct in het stuur, dan zit het ook ergens achter. Aangezien onze MG's RWD zijn, zit het in de aandrijving.
Homokinetische koppelingen? Wat zijn dat?

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

patrickt35 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 00:06:
[...]

Homokinetische koppelingen? Wat zijn dat?
Komop, we zitten op Tweakers, je kunt toch wel overweg met Google ;)
Wikipedia: Homokinetische koppeling

Vaak bu'j te bang!

• TTommie
  • Laatst online: 09:04

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Net de MG4 in HomeAssistant gezet. Groot was mijn verbazing dat er in de API gewoon de optie zit of je de ramen open of dicht hebt. Benieuwd wanneer en of ze dit gaan doorvoeren naar de app op je telefoon.

Werkt trouwens prima in HomeAssistent. Alhoewel je hem wel een beetje moet opvoeden anders trekt die je 12 volt accu leeg met iedere keer info ophalen.

Mr. T.

• Ron6
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 12-11 10:08
TTommie schreef op zondag 24 maart 2024 @ 00:23:
Net de MG4 in HomeAssistant gezet. Groot was mijn verbazing dat er in de API gewoon de optie zit of je de ramen open of dicht hebt. Benieuwd wanneer en of ze dit gaan doorvoeren naar de app op je telefoon.

Werkt trouwens prima in HomeAssistent. Alhoewel je hem wel een beetje moet opvoeden anders trekt die je 12 volt accu leeg met iedere keer info ophalen.
Goed hè? En je hoeft niet iedere keer opnieuw in te loggen. Meerdere huisgenoten kunnen, als ze toegang tot HA hebben, de MG4 benaderen. Alleen sleutelloos rijden kan nog niet.

• wrak
TTommie schreef op zondag 24 maart 2024 @ 00:23:

Standaard staan de intellingen van de API zo dat de auto eens per 24 uur bevraagd wordt. Pas als de auto geactiveerd is wordt er iedere 30 sec de verandering doorgegeven. Bij de standaard instelling is er dus geen gevaar je accu leeg te trekken. Bij mijn instellingen leest HomeAssistant eens per 12 uur de de auto uit. Dat blijkt genoeg om nooit het contact te verliezen met de app. Helaas kan je je ramen er niet mee bedienen.

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:38
wrak schreef op zondag 24 maart 2024 @ 06:12:
[...]

Standaard staan de intellingen van de API zo dat de auto eens per 24 uur bevraagd wordt. Pas als de auto geactiveerd is wordt er iedere 30 sec de verandering doorgegeven. Bij de standaard instelling is er dus geen gevaar je accu leeg te trekken. Bij mijn instellingen leest HomeAssistant eens per 12 uur de de auto uit. Dat blijkt genoeg om nooit het contact te verliezen met de app. Helaas kan je je ramen er niet mee bedienen.
Hier doe ik dat ieder uur. Is geen enkel probleem als je minstens 1x per week een ritje maakt.

Verwijderd

Heinemancp schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 07:25:
Toevoeging:
Zojuist gebeld door VM: auto trilt nog flink, dus wordt vervolgt. Maandag niet ophalen...
Heb jij de dealer eerst schriftelijk verzocht de problemen op te lossen voor je naar de geschillencommissie ging?

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-11 08:15
Heinemancp schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 07:25:

- achterlicht unit niet goed teruggeplaatst na montage trekhaak (hierdoor lijkt de achterklep scheef te zitten)
O shit! Ik heb exact hetzelfde probleem, en dacht dat het inderdaad na montage van de trekhaak erger is geworden. De lichtunit aan de linkerkant staat schuin omhoog. Maar leek me zo onwaarschijnlijk dat deze bij trekhaak montage eruit zou zijn geweest. Na jouw bericht lijkt me het toch wel heel duidelijk! Ik ga binnenkort langs bij VM om te kijken of ze het kunnen herstellen.

• Heinemancp
Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2024 @ 10:01:
[...]

Heb jij de dealer eerst schriftelijk verzocht de problemen op te lossen voor je naar de geschillencommissie ging?
Zeker. Vier bezoeken en divers contact voorafgaand. Dat moet ook voordat de Geschillencommissie je klacht in behandeling neemt.

• Heinemancp
1234567y schreef op zondag 24 maart 2024 @ 10:30:
[...]

O shit! Ik heb exact hetzelfde probleem, en dacht dat het inderdaad na montage van de trekhaak erger is geworden. De lichtunit aan de linkerkant staat schuin omhoog. Maar leek me zo onwaarschijnlijk dat deze bij trekhaak montage eruit zou zijn geweest. Na jouw bericht lijkt me het toch wel heel duidelijk! Ik ga binnenkort langs bij VM om te kijken of ze het kunnen herstellen.
Ik heb begrepen dat de rechter unit verwijderd moet worden voor aansluitingen. De linker weet ik niet.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Hoe kan je de lamp nou verkeerd terug plaatsen :P die zit in eerste instantie geklikt en daarna met 2 schroeven vast. Dat kan je haast niet verkeerd doen

Vaak bu'j te bang!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:14
Zijn er hier MG4 rijders die gebruik maken van de NOR+HE app om te laden bij (bv. Vattenfall) palen?

Ik had de app een tijdje geleden al geïnstalleerd op mijn telefoon maar had het nog niet nodig gehad. Gisteren voor het eerst geprobeerd, maar het is mij niet gelukt mijn MG4 er ook daadwerkelijk mee te laden. In de app zie ik wel de (Vattenfall) laadpaal. Heb afgelopen jaar vrijwel altijd op die paal geladen met de Vattenfall laadpas, maar omdat die paal met de Vattenfall laadpas nu duurder is dan met de Road / E-flux pas op een TotalE paal laden kwam ik daar niet meer. Tot de komst van NOR+HE dus.

Er stond een andere auto op aansluiting 2 te laden, dus het was duidelijk welke aansluiting (in de app) ik moest kiezen om te laden. Kabel aangesloten tussen auto en paal, in de app het laden gestart, maar vervolgens gebeurde er niks in de auto zelf. App zegt vrolijk dat het laden gestart is, maar mijn MG4 had er na 10 minuten nog steeds 0 kWh opgehaald.

Misschien doe ik iets verkeerd, of moet je een bepaalde volgorde doen om het werkend te krijgen, of wordt de MG4 niet ondersteund ofzo? Ik weet het niet. Iemand hier waarbij het wel gelukt is?

Verwijderd

Heinemancp schreef op zondag 24 maart 2024 @ 13:00:
[...]

Zeker. Vier bezoeken en divers contact voorafgaand. Dat moet ook voordat de Geschillencommissie je klacht in behandeling neemt.
Voor het trillen ben ik meerdere keren langs geweest. Met de laatste bandwissel leek het weg te zijn maar na een paar honderd km werd het toch weer merkbaar. En een ritje in een mg5 weet ik inmiddels dat het ook volledig zonder kan... En zo zijn er nog wel een paar zaken.
Verkopen heb ik ook aan gedacht. Maar dan krijg je met een waardedaling te maken.. :(

• TTommie
  • Laatst online: 09:04

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

wrak schreef op zondag 24 maart 2024 @ 06:12:
[...]

Dank, daar kon ik dus niet helemaal wijs uit worden, wat de interval was.

Krijg de benaming alleen niet goed aangepast in HA. Is jou dit wel gelukt? Ze stoppen overal dat VIN nummer in. Daardoor wordt het erg onoverzichtelijk.

Mr. T.

• Heinemancp
Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2024 @ 21:52:
[...]

Voor het trillen ben ik meerdere keren langs geweest. Met de laatste bandwissel leek het weg te zijn maar na een paar honderd km werd het toch weer merkbaar. En een ritje in een mg5 weet ik inmiddels dat het ook volledig zonder kan... En zo zijn er nog wel een paar zaken.
Verkopen heb ik ook aan gedacht. Maar dan krijg je met een waardedaling te maken.. :(
Ja precies. en dat risico zou toch niet bij ons moeten liggen. Het product voldoet gewoon niet, nooit gedaan ook.

• wrak
TTommie schreef op maandag 25 maart 2024 @ 00:07:
[...]

Dank, daar kon ik dus niet helemaal wijs uit worden, wat de interval was.

Krijg de benaming alleen niet goed aangepast in HA. Is jou dit wel gelukt? Ze stoppen overal dat VIN nummer in. Daardoor wordt het erg onoverzichtelijk.
Ik neem aan dat je de python versie via MQTT uitleest?

In je HA ga naar: instellingen-> integraties-> MQTT ->klik op apparaat in het venstertje "Integratie-Items". Daar kan je een heel voorbeeld vinden met alle entiteiten (71) onderaan die lijst staat een link toevoegen aan dashboard. Dan heb je alles met leesbare benamingen zonder alles met de hand aan te hoeven passen.

• wrak
Heinemancp schreef op maandag 25 maart 2024 @ 07:19:
[...]

Ja precies. en dat risico zou toch niet bij ons moeten liggen. Het product voldoet gewoon niet, nooit gedaan ook.
Ik herken de stuur trillingen niet. Na ruim 17.000km nooit iets van trilling gemerkt.
Het lijkt mij dus iets wat hersteld moet kunnen worden. Er lijkt een seriematige productiefout gemaakt te zijn.

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:05
Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2024 @ 21:52:
[...]

Hier ook nog steeds last van trillen, dacht ook dat het weg was.... Het valt mee in vergelijking tot voorheen, maar tussen de 100 en 110 wel duidelijk merkbaar en niet "normaal". Daarboven, vreemd genoeg, weer niet. Terwijl het bij die snelheden voorheen juist heel intens werd. Daarij lijkt het wegdek ook invloed te hebben. Op sommige wegen voel/hoor ik het nauwelijks en op nat wegdek is het juist erger.

Heb je dit nog lopen bij VM ? Erkennen ze dat de auto nog trilt ? Zit te bedenken of ik er *nog* een keer mee terug ga, maar wordt er ook moe van dat het iedere keer super lang duurt, ik in discussie moet en er toch geen oplossing komt.

De MG4 die ik twee keer als leenauto heb meegekregen trilde trouwens ook. De proefrit-auto, zo ver ik me kan herinneren, niet.

[ Voor 5% gewijzigd door DaneV op 25-03-2024 09:42 ]

• ViktorStacks
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 01-11 17:09
Sinds een paar weken ook trots (lease)eigenaar van een MG4 Luxury (met ruitenwisser achter). Bevalt tot nu toe erg goed en zelf geen last gehad van trillingen en/of scheef stuur oid (volgens mij geleverd met Bridgestone T005 banden). Kom van een Tesla Model 3 maar qua rijgedrag heb ik hier zeker net zoveel plezier van (of meer omdat ie wendbaarder is)

Twee issues waar ik nog wel tegen aanloop:
- Android Auto valt steeds uit tijdens navigeren (valt terug naar MG scherm en bij opnieuw aansluiten start Android auto weer op..) dit bij zowel Pixel als Samsung telefoon en een heel kort USB A> USB C kabeltje. Ga nu een ander kabeltje proberen.
- Het lukt mij niet de iSmart app te binden met auto. Krijg een 'service unavailable'-achtige melding op de app, na scannen QR en invullen pincode (dat gaat allemaal goed), al van alles geprobeerd.. wellicht nog even een factory reset van de auto zelf doen..

[ Voor 3% gewijzigd door ViktorStacks op 25-03-2024 10:08 ]

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:22
ViktorStacks schreef op maandag 25 maart 2024 @ 10:06:
Sinds een paar weken ook trots (lease)eigenaar van een MG4 Luxury (met ruitenwisser achter). Bevalt tot nu toe erg goed en zelf geen last gehad van trillingen en/of scheef stuur oid (volgens mij geleverd met Bridgestone T005 banden). Kom van een Tesla Model 3 maar qua rijgedrag heb ik hier zeker net zoveel plezier van (of meer omdat ie wendbaarder is)

Twee issues waar ik nog wel tegen aanloop:
- Android Auto valt steeds uit tijdens navigeren (valt terug naar MG scherm en bij opnieuw aansluiten start Android auto weer op..) dit bij zowel Pixel als Samsung telefoon en een heel kort USB A> USB C kabeltje. Ga nu een ander kabeltje proberen.
- Het lukt mij niet de iSmart app te binden met auto. Krijg een 'service unavailable'-achtige melding op de app, na scannen QR en invullen pincode (dat gaat allemaal goed), al van alles geprobeerd.. wellicht nog even een factory reset van de auto zelf doen..
Welkom!

Android Auto: Oorzaak is inderdaad meestal de gebruikte kabel.
iSmart: Dit is denk ik iets wat de dealer moet oplossen. Hebben ze bij jou bij afleveren niet geholpen de app de koppelen? Dit is meestal wel gebruikelijk.

• ViktorStacks
Racemol schreef op maandag 25 maart 2024 @ 10:13:
[...]

Welkom!

Android Auto: Oorzaak is inderdaad meestal de gebruikte kabel.
iSmart: Dit is denk ik iets wat de dealer moet oplossen. Hebben ze bij jou bij afleveren niet geholpen de app de koppelen? Dit is meestal wel gebruikelijk.
Thanks! Auto werd thuis afgeleverd en daardoor geen instructies (hadden ze van te voren wel netjes aangegeven, mocht'm uiteraard ook ophalen) maar vermoed inderdaad dat ik daar over nog even contact over moet opnemen.

• zephyr_blues
ViktorStacks schreef op maandag 25 maart 2024 @ 10:27:
[...]

Thanks! Auto werd thuis afgeleverd en daardoor geen instructies (hadden ze van te voren wel netjes aangegeven, mocht'm uiteraard ook ophalen) maar vermoed inderdaad dat ik daar over nog even contact over moet opnemen.
Tip: gebruik iig een email adres voor het account, geen telefoon nummer. Over het algemeen geeft dat minder issues is mijn ervaring, al weet ik niet of dat in dit geval ook gaat helpen.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Vanochtend mijn MG4 weggebracht voor schadeherstel in Nijmegen. Prima ervaring tot nu toe, jammer alleen van de leenauto, een Opel Corsa 1.2l 3 cilinder :P
Mocht er voor de schade onderdelen besteld moeten worden (een nieuwe deur b.v.) dan kan ik de MG4 weer voor zo lang ophalen, omdat de levertijd wss aardig lang zou zijn. Op zich prima, jammer dat het mij dan weer 3 uur kost.

Vaak bu'j te bang!

• Rollo Tomasi
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-11 15:03
Haay schreef op zondag 24 maart 2024 @ 21:01:
Zijn er hier MG4 rijders die gebruik maken van de NOR+HE app om te laden bij (bv. Vattenfall) palen?

Ik had de app een tijdje geleden al geïnstalleerd op mijn telefoon maar had het nog niet nodig gehad. Gisteren voor het eerst geprobeerd, maar het is mij niet gelukt mijn MG4 er ook daadwerkelijk mee te laden. In de app zie ik wel de (Vattenfall) laadpaal. Heb afgelopen jaar vrijwel altijd op die paal geladen met de Vattenfall laadpas, maar omdat die paal met de Vattenfall laadpas nu duurder is dan met de Road / E-flux pas op een TotalE paal laden kwam ik daar niet meer. Tot de komst van NOR+HE dus.

Er stond een andere auto op aansluiting 2 te laden, dus het was duidelijk welke aansluiting (in de app) ik moest kiezen om te laden. Kabel aangesloten tussen auto en paal, in de app het laden gestart, maar vervolgens gebeurde er niks in de auto zelf. App zegt vrolijk dat het laden gestart is, maar mijn MG4 had er na 10 minuten nog steeds 0 kWh opgehaald.

Misschien doe ik iets verkeerd, of moet je een bepaalde volgorde doen om het werkend te krijgen, of wordt de MG4 niet ondersteund ofzo? Ik weet het niet. Iemand hier waarbij het wel gelukt is?
Ik heb toevallig gisteravond weer eens geladen bij de lokale paal van Vattenfall. Vorig jaar toen ik de auto nog niet zo heel lang had al een paar keer geprobeerd, maar toen werkte het maar een keertje. Nu de auto ingeplugd en via de InCharge app (die ik gekoppeld heb aan de credit card) de paal geselecteerd en begonnen met laden. Ging wel maar met zo’n 7 kW, maar het was maar 29,43 cent per kWh.

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-11 12:22

Rincewind

Take me in your arms tonight

Van de week heeft mijn MG4 een noodstop gemaakt op een kruising omdat er een afslaande auto werd gedetecteerd die normaal reed...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dkDnGuj6ih4OOrWSVumRqWa4mKw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M9TVeoOmiV42ZrEFyqhryint.jpg?f=fotoalbum_large
Bijvoorbeeld: ik zat in auto 1 (links) en sloeg af naar links zoals de pijl aangeeft. Aan de overkant staat auto 2 die op hetzelfde moment afslaat naar links (voor diegene dan). Midden op de kruising toen beide auto's elkaar normaal zouden passeren maakt mijn MG4 een noodstop en staan we stil midden op diezelfde kruising! Met bijna een auto achterop. En dat is niet de eerste keer dat dit gebeurt: andere familie-leden hebben een zo'n ervaring gehad.. Zijn er meer mensen die een gelijkwaardige ervaring hebben gehad? Is dit iets wat opgelost is in een latere SW-versie? Of is dit iets wat ik bij VM moet melden?

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Rincewind schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:13:
Van de week heeft mijn MG4 een noodstop gemaakt op een kruising omdat er een afslaande auto werd gedetecteerd die normaal reed...
[Afbeelding]
Bijvoorbeeld: ik zat in auto 1 (links) en sloeg af naar links zoals de pijl aangeeft. Aan de overkant staat auto 2 die op hetzelfde moment afslaat naar links (voor diegene dan). Midden op de kruising toen beide auto's elkaar normaal zouden passeren maakt mijn MG4 een noodstop en staan we stil midden op diezelfde kruising! Met bijna een auto achterop. En dat is niet de eerste keer dat dit gebeurt: andere familie-leden hebben een zo'n ervaring gehad.. Zijn er meer mensen die een gelijkwaardige ervaring hebben gehad? Is dit iets wat opgelost is in een latere SW-versie? Of is dit iets wat ik bij VM moet melden?
Geen idee of ze er iets tegen kunnen doen, ben bang van niet. Wat je zelf wellicht kan doen, is bij zulke situaties iets zachter rijden. Heb gemerkt dat de auto dan minder snel zulke fouten maakt, en wanneer dit toch gebeurt is de stop wat minder heftig. Neemt niet weg dat dit niet zou moeten gebeuren.

• sunib
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19:05
Ik overweeg een mg4 te kopen. Heb natuurlijk al even dit topic door zitten lezen. Maar ben benieuwd of jullie nog tips hebben. Even als achtergrond: heb ooit de MG zs ev gehad, en ben al jaren elektrische rijder. Dus wat dat betreft ben ik heel benieuwd naar hoe zuinig de MG4 is.

Aandachtspunten bij koop:
* Onderhoud netjes op tijd uitgevoerd. Elk jaar of elke 24000km. Belangrijk ivm behouden garantie (7 jaar of 150k).
* Minimaal de comfort uitvoering ivm 3 fase lader.

Vragen:
* Problemen met trillend stuur. Hoe vaak komt dit voor? En is het super duidelijk? Ik lees ook dat het soms een tijdje weg is.
* Maakt de auto altijd netjes de laadbeurten af (onze zs ev had daar regelmatig problemen mee)?

Nog andere dingen die ik mis? Kwaaltjes die ik makkelijk kan checken? Ik wil graag een jonge occasion kopen.

Dank voor de hulp en alle waardevolle bijdragen hier.

Verwijderd

sunib schreef op maandag 25 maart 2024 @ 17:16:
Ik overweeg een mg4 te kopen. Heb natuurlijk al even dit topic door zitten lezen. Maar ben benieuwd of jullie nog tips hebben. Even als achtergrond: heb ooit de MG zs ev gehad, en ben al jaren elektrische rijder. Dus wat dat betreft ben ik heel benieuwd naar hoe zuinig de MG4 is.

* Onderhoud netjes op tijd uitgevoerd. Elk jaar of elke 24000km. Belangrijk ivm behouden garantie (7 jaar of 150k).

Vragen:
* Problemen met trillend stuur. Hoe vaak komt dit voor? En is het super duidelijk? Ik lees ook dat het soms een tijdje weg is.
* Maakt de auto altijd netjes de laadbeurten af (onze zs ev had daar regelmatig problemen mee)?

Nog andere dingen die ik mis? Kwaaltjes die ik makkelijk kan checken? Ik wil graag een jonge occasion kopen.

Trillend stuur; het komt zo lijkt het meer voor bij de 2e generatie, maar het is niet waterdicht.
Trophy Extended Range lijkt er meer last van te hebben dan de Luxury. Van de 51 kwh versies hoor ik er overigens weinig over. De XPower heeft het toch het meeste. Je kunt alleen niet zeggen hoevaak het voorkomt. Zelfs onder forumleden is het nooit geturft maar dat zou ook het beeld vertekenen.

Wel moet ik toegeven dat het niet steeds dezelfde soort trilling is. Oorzaken zijn namelijk verschillend:
-brakke velgen en banden (chinese variant van merkbanden zijn ondermaats)
-ophanging, aandrijving/stuuras, dempers op stuurarm (of beter, het ontbreken ervan)
-snelheid/wegdek.

Laadbeurten; Bij mij gaat dat goed. Maar er zijn hier gevallen beschreven (of elders) bij wie het niet werkte bij aflevering waardoor er een update nodig was. Maar het gebeurt ook andersom: update gehad en het laadproces is verstoord (bv probleem dc laden). Toch denk ik dat dit alles minder vaak voorkomt dan het trilprobleem, en dat MG wel weet wat ze dan moeten doen.

Verbruik; de MG4 is geen verbruikswonder in mijn uitvoering (trophy ER). De minder potente versies zijn echt lichter en logischerwijs zijn die zuiniger. 17 inch of 18 inch (nu vanaf Luxury) scheelt ook, maar het is niet veel meer dan 3% tot 4%. Mijn MG4 heeft op de laatste laadbeurt 16.8 kwh op 100km verbruikt maar mijn ik heb een rustige rijstijl.

• Badname2
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-11 05:34
Ik heb vandaag dat opeens Apple carplay niet meer werkt via kabel. ;w ;w ;w Auto en telefoon uit gezet en weer aan, kabel losgehaal, niks lijkt te werken. Heeft het maanden wel gedaan zonder problemen, en nu opeens niet meer. Android auto werkt nog wel.

Enig idee wat het kan zijn of wat ik nog kan proberen? Heel irritant om zonder navigatie te zitten opeens.

[ Voor 5% gewijzigd door Badname2 op 25-03-2024 20:46 ]

• Badname2

Vragen:

Vind je leasen niet fijner? Dan kan je dr ook weer vanaf. Wat de restwaarde van een Chinese Ev is over 4 jaar weet niemand.

Verwijderd

[Afbeelding]
Dit is het front collision systeem. Zet deze eens standaard op een lage gevoeligheid en kijk eens op het helpt (bij mij wel).

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Badname2 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 20:25:
[...]

Vind je leasen niet fijner? Dan kan je dr ook weer vanaf. Wat de restwaarde van een Chinese Ev is over 4 jaar weet niemand.
Van Mossel heeft weer een scherpe lease aanbieding voor de MG4, helaas niet meer standaard met flex-lease zoals een paar maanden geleden.

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

DaneV schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:40:
[...]

Hier ook nog steeds last van trillen, dacht ook dat het weg was.... Het valt mee in vergelijking tot voorheen, maar tussen de 100 en 110 wel duidelijk merkbaar en niet "normaal". Daarboven, vreemd genoeg, weer niet. Terwijl het bij die snelheden voorheen juist heel intens werd. Daarij lijkt het wegdek ook invloed te hebben. Op sommige wegen voel/hoor ik het nauwelijks en op nat wegdek is het juist erger.

Heb je dit nog lopen bij VM ? Erkennen ze dat de auto nog trilt ? Zit te bedenken of ik er *nog* een keer mee terug ga, maar wordt er ook moe van dat het iedere keer super lang duurt, ik in discussie moet en er toch geen oplossing komt.

De MG4 die ik twee keer als leenauto heb meegekregen trilde trouwens ook. De proefrit-auto, zo ver ik me kan herinneren, niet.
Ik ga er eerst mee terug naar het bedrijf waar ik de roadforce meting heb laten doen. Er zit immers een nieuwe band onder en ik sluit niet uit dat deze ook niet goed gebalanceerd is. Afhankelijk van wat daar uitkomt neem ik weer contact op. Op die manier voorkom ik een welles nietes spelletje.

Ik heb met de MG5 van VM gereden en die heeft geen enkele trilling (maar is 17 inch).

• STIMPPYYY

Vragen:

Heel eerlijk zou ik ook even bij de concurrentie kijken. Zeker als het tweedehands aanschaf is. De MG4 is best prettig rijdende auto, stuurt ook leuk. Maar ik vind (en dat is persoonlijk) als je kijkt naar de concurrentie dat je daar een betere auto koopt die rijker is uitgerust. Tevens zit je daar mogelijk beter met softwareupdates, garantiebeleid. VM blinkt in mijn ogen als dealer ook niet uit (verre van zelfs).

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 maart 2024 @ 09:56:
[...]

Ik verwacht niet dat hij deze opties al heeft Wrak. Zelfs mijn december 2023 ER was niet up to date. De down swipe komt pas met r59 en die wordt in NL voor zover ik het weet ook nog niet uitgeleverd. Overigens, in Engeland zou R59 zelfs om een recall gaan maar ik wacht dit even af.

Wat je altijd kunt doen is zoveel mogelijk onder custom zetten en dan onder de linker programmeerbare knop de mode selector zetten. Maar sommige zaken vragen inderdaad menuwerk....
R59 is in Engeland weer ingetrokken. Maar deze zou weer zijn vrijgegeven in NL. Ik laat dit nu checken want als dat zo is dan plan ik daar een bezoekje voor in bij VM. Ze moeten toch een update doorvoeren voor de ACC.

• Heinemancp
Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2024 @ 20:44:
[...]

R59 is in Engeland weer ingetrokken. Maar deze zou weer zijn vrijgegeven in NL. Ik laat dit nu checken want als dat zo is dan plan ik daar een bezoekje voor in bij VM. Ze moeten toch een update doorvoeren voor de ACC.
Heb je een bron en rede voor intrekken?

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-11 20:49
Heinemancp schreef op maandag 25 maart 2024 @ 21:35:
[...]

Heb je een bron en rede voor intrekken?
Bron: https://www.mgevs.com/thr...e-thread.7699/post-277880 (en nabije posts).

Verwijderd

Badname2 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 20:23:
Ik heb vandaag dat opeens Apple carplay niet meer werkt via kabel. ;w ;w ;w Auto en telefoon uit gezet en weer aan, kabel losgehaal, niks lijkt te werken. Heeft het maanden wel gedaan zonder problemen, en nu opeens niet meer. Android auto werkt nog wel.

Enig idee wat het kan zijn of wat ik nog kan proberen? Heel irritant om zonder navigatie te zitten opeens.
Heb je hem al gereset met de home knop?

• Badname2
Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2024 @ 22:53:
[...]

Fysieke homeknop ingedrukte houden? Ok ga ik proberen, thanks!

[ Voor 9% gewijzigd door Badname2 op 25-03-2024 23:08 ]

• derooke
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18:55
Ik heb een probleem met snelladen bij fastnet. Bij sparki en bij Tesla lukt het wel. Zou dit aan de wagen liggen of aan fastnet?
Op het scherm kwam bij alle 4 de palen communicatie probleem met de wagen maar soms begon die wel te laden maar na 2 min viel die terug uit . Dit is balen omdat ik graag naar het zuiden van Frankrijk zou rijden en liefst geen problemen zou hebben op dat vlak.
Zijn er software updates dat iemand weet om te laden voor de wagen? Of doe ik iets fout om het laden te starten? Ik heb een mg4 Lux long range van 2023 model(2nd gen)

• Heinemancp
derooke schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 00:35:
Ik heb een probleem met snelladen bij fastnet. Bij sparki en bij Tesla lukt het wel. Zou dit aan de wagen liggen of aan fastnet?
Op het scherm kwam bij alle 4 de palen communicatie probleem met de wagen maar soms begon die wel te laden maar na 2 min viel die terug uit . Dit is balen omdat ik graag naar het zuiden van Frankrijk zou rijden en liefst geen problemen zou hebben op dat vlak.
Zijn er software updates dat iemand weet om te laden voor de wagen? Of doe ik iets fout om het laden te starten? Ik heb een mg4 Lux long range van 2023 model(2nd gen)
Ik heb een MG4 Lux 2023 (1st gen) en drie FW versies gehad, nooit problemen met Tesla/ fastned gehad. Hiervoor terug naar de dealer, mogelijk iets van HW?

• STIMPPYYY
Als het 1 station was zou ik zeker nog even bij een andere fastnet stoppen. Wellicht even de kabel goed aangedrukt houden in de poort totdat hij begint met laden.

Verwijderd

derooke schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 00:35:
Heb je gezien dat er daadwerkelijk stroom ingegaan is? Wat geeft de app aan?

Verwijderd

Haay schreef op zondag 24 maart 2024 @ 21:01:

Ik weet niet of het aan de kaart ligt maar de V. paal bij mij is ook heel kieskeurig. Eén kant heb ik als defect gerapporteerd omdat, met welke volgorde dan ook, hij weigerde te laden (de led flikkerde rood-blauw). Doe ik hetzelfde aan de andere kant dan werkt het gewoon, alhoewel ook hier de communicatie met de auto af en toe weigert. Dan moet ik kabel uit de paal halen en opnieuw bevestigen. En dan pakt hij direct.
Qua volgorde: de paal bij mij geeft aan Paal, Laadpas, Auto. Maar PAL werkt ook.

Verwijderd

Badname2 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 23:07:
[...]

Fysieke homeknop ingedrukte houden? Ok ga ik proberen, thanks!
https://m.youtube.com/watch?v=xVK0CSaOabY

• Haay
Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 08:23:
Ik weet niet of het aan de kaart ligt maar de V. paal bij mij is ook heel kieskeurig. Eén kant heb ik als defect gerapporteerd omdat, met welke volgorde dan ook, hij weigerde te laden (de led flikkerde rood-blauw). Doe ik hetzelfde aan de andere kant dan werkt het gewoon, alhoewel ook hier de communicatie met de auto af en toe weigert. Dan moet ik kabel uit de paal halen en opnieuw bevestigen. En dan pakt hij direct.
Qua volgorde: de paal bij mij geeft aan Paal, Laadpas, Auto. Maar PAL werkt ook.
Bij die specifieke paal van Vattenfall heb ik vorig jaar week in week uit probleemloos geladen, en aan beide aansluitingen van de paal. Maar dan wel met gebruik van de eigen Vattenfall laadpas (druppel).

Ik heb inmiddels wel antwoord van NOR+HE klantenservice, en die meldde terug dat hun systeem geen verbinding kon krijgen met die specifieke laadpaal. Dus ja ... Dat is wel het potentiële risico wanneer je 'roaming' gaat laden, zeker met buitenlandse partijen op Nederlandse laadpalen.

• deathmonkey
  • Niet online

Vragen:

Ik heb de standard in lease. Aangeschaft met de actie van vorig jaar. Ben redelijk tevreden. Er zijn een paar dingetjes die gek zijn of niet zoals zou moeten, maar die zijn niet het einde van de wereld.

- Rijhulpsystemen werken niet vlekkeloos. Randstadwegen gaat vaak prima, maar meer buitenaf ervaar ik meer problemen. Vooral bij belijning die niet altijd standaard is.
- Had soms problemen met snel laden. Na een update niet meer voorgekomen.
- Auto trilt een klein beetje bij hogere snelheden, maar niet veel.

Weet overigens niet of ik de auto ook gekocht zou hebben. Voor mij was het feit dat bij lease al het onderhoud etc. er bij in zit doorslaggevend. Trouwens wel goed geholpen bij VM Amsterdam.

• Racemol

Vragen:

Ik zal mijn ervaring met de auto even delen. Ik rijd de auto nu zo'n 5 maanden - sinds November 2023.

Zoals volgens mij elke review van deze auto begint, "voor de prijs die je betaald krijg je een heel volledige auto" en dat is wat mij betreft ook zo. Maar het laat we direct zien dat er ook een 'maar' is.

De auto zit wat prijs aan de onderkant van de markt en je krijgt daar best een aardige C-klasse voor. Het bereik (ik praat dan over de 64kWh versie) is prima te noemen en vooral het laden met 11kW AC en ~140 kW DC is erg prettig te noemen. Ik kan op mijn werk laden en op een normale werkdag is hij, mits je niet te leeg bent, met de drie fase AC lader binnen zo'n maximaal 4 uur klaar met opladen. We kunnen met 1 laadpunt dus op een werkdag 2 autos vol laden. En zo doen we het meestal ook, na de lunch even stekker los en een ander laten laden tot einde werkdag. Ik laad zelf meestal als de batterij onder de 50% is en dan tot maximaal 90%.

De auto voelt zowel van binnen als buiten prima aan. De gebruikte materialen vind ik ok. Alleen de deurpanelen beschadigen wat snel dus over langere tijd moet ik nog zien hoe die zich houden.

Het rijgedrag van de auto is echt super, hij ligt lekker op de weg en voelt erg direct aan. Ik vind de MG4 zelfs lekkerder rijden dan menig tesla, vooral omdat je zo wendbaar bent. Ik heb zelf gelukkig geen last van rariteiten zoals trillingen.

Ik heb zelf nooit problemen met laden gehad. Hij maakt altijd zijn laad cyclus af en ook nooit moeten klooien (behalve bij 1 paal op het werk, maar die is gewoon slecht). Uitgesteld laden heb ik zelf geen ervaring mee.

De software en de (automatische) veiligheidssystemen zijn voor mij het grootste probleem. Daar is in dit topic genoeg over te vinden en ik zal niet de hele geschiedenis hier herhalen maar voor mij komt het er op neer dat de ELK (Emergency Lane Keeping) functie problematisch en zelfs gevaarlijk is. Die zet ik zelf dus voor elke rit uit. Dit is erg irritant maar w.m.b. wel nodig.

Daarna is er nog de perikelen rondom Van Mossel, wat in Nederland je enige optie voor dealer en garantie is. Deze organisatie is gewoon erg slecht georganiseerd, ik begrijp niet hoe die überhaupt nog business kunnen doen.

Zou ik, met mijn 5 maanden ervaring nu, de MG4 kopen? Wat betreft auto zelf, ja. Het is een erg lekkere auto en ik rij er met veel plezier in. Neem ik echter de irritaties van brakke software mee dan zou ik nog steeds ja zeggen.
Neem ik dan ook nog de dealer organisatie "Van Mossel" mee, dan neig ik echter naar nee. Ik zou als particulier niet afhankelijk willen zijn van deze (dis)organisatie en zou wellicht kijken naar een alternatief zoals een BYD (al zal die ook zijn eigen problemen hebben).

• derooke
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18:55
STIMPPYYY schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 07:25:
Als het 1 station was zou ik zeker nog even bij een andere fastnet stoppen. Wellicht even de kabel goed aangedrukt houden in de poort totdat hij begint met laden.
Er was een Audi aan het laden en toen die weg was heb ik daar ook geprobeerd maar geen soelaas. De palen van allegro (snelladers) zijn exact dezelfde leverancier (de buitenkant en UI zijn exact dezelfde) en deze werken altijd direct. Ik ga met de auto even binnenspringen en vragen of er updates zijn voor het systeem

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:05

Vragen:

Tenzij je in Belgie woont en dus niet aan van Mossel vast zit, zou ik vooral afraden om deze auto te kopen. Of je moet bereid zijn om waardeloze aftersales op een auto die zich nog niet heeft bewezen, op de koop toe te nemen. Leuk die 7 jaar garantie, maar als die vervolgens uitgevoerd wordt door een totaal incompetente organisatie, heb je daar ook niet zo veel aan. Bovendien zit die 7 jaar garantie boordevol uitzonderingen.

Daarbij komt de brakke software, de levensgevaarlijke ELK, de matige afwerking hier en daar, deurpanelen waar je met je nagels permanente krassen in kan zetten, een app die slecht werkt. Maar toegegeven; hij rijdt wel heerlijk (als hij niet trilt tenminste).

Ik zou zeggen; doe jezelf een plezier en koop een Tesla M3. Iets duurder, maar dan heb je een "bewezen" auto, zit je niet aan van Mossel vast, zijn er onderdelen beschikbaar waar je geen maanden op hoeft te wachten, heb je een betere auto, betere software, een goed werkende lane-keep...

Ik heb deze MG4 als lease, maar zou deze never nooit kopen :X

• STIMPPYYY
DaneV schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 12:07:
[...]

Tenzij je in Belgie woont en dus niet aan van Mossel vast zit, zou ik vooral afraden om deze auto te kopen. Of je moet bereid zijn om waardeloze aftersales op een auto die zich nog niet heeft bewezen, op de koop toe te nemen. Leuk die 7 jaar garantie, maar als die vervolgens uitgevoerd wordt door een totaal incompetente organisatie, heb je daar ook niet zo veel aan. Bovendien zit die 7 jaar garantie boordevol uitzonderingen.

Daarbij komt de brakke software, de levensgevaarlijke ELK, de matige afwerking hier en daar, deurpanelen waar je met je nagels permanente krassen in kan zetten, een app die slecht werkt. Maar toegegeven; hij rijdt wel heerlijk (als hij niet trilt tenminste).

Ik zou zeggen; doe jezelf een plezier en koop een Tesla M3. Iets duurder, maar dan heb je een "bewezen" auto, zit je niet aan van Mossel vast, zijn er onderdelen beschikbaar waar je geen maanden op hoeft te wachten, heb je een betere auto, betere software, een goed werkende lane-keep...

Ik heb deze MG4 als lease, maar zou deze never nooit kopen :X
Dat is eigenlijk precies wat ik wilde zeggen, maar wilde niet meteen de negatieve toon zetten (auto trilt hier dus wel, ervaring met VM zijn tot nu toe ook niet erg goed).
De nieuwe M3 heb ik niet gereden, die schijnt echt een heel stuk beter te zijn dan de oude (die al niet slecht was). Geef wel toe dat ook ik de MG4 overal prettiger vind rijden dan de oude M3. Dit heeft te maken met comfort, maar ook met wendbaarheid. Verder is de M3 in ieder opzicht een betere auto. Zeker als de nieuwe een heel pak beter is dan de oude. Software, update beleid, garantie, ruimte, afwerking, opties, geluid , snelheid en betrouwbaarheid. Daar betaal je wel voor natuurlijk. Persoonlijk zou ik dat er zeker voor over hebben als het mij primaire vervoersmiddel zou zijn.

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:00

TFHfony

Professional Weirdo

[Afbeelding]
Ik heb inmiddels 7 maaden mijn MG4 Luxery en had dit geintje vandaag ook voor het eerst.
Is dit ergens uit te zetten in het menu? Je schrikt jezelf kapot...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Ron6
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 12-11 10:08

Vragen:

Hierboven is eigenlijk het meeste wel gezegd. Mijn auto heeft groot problemen met de lane keep assist en de emergency lane keep assist. Auto is letterlijk in de harde rijbaan scheiding gestuurd. 'Gerepareerd' bij van Mossel (broddelwerk geleverd). Rechtsbijstand nodig gehad voor een kapotte lichtunit (spontaan gebarsten). Vanwege Van Mossel raad ik je ten stelligste af om een MG te kopen. (Hoe jammer ik dit advies ook vind, ik vind het nog steeds een hele mooie auto) Succes met je beslissing.

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
De laadcurve voor de MG4 standard is nu ook beschikbaar via Fastned (https://ev-database.org/nl/auto/1707/MG-MG4-Electric-51-kWh)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qvx4X_tHLUCBCN6nJCdRCkoC6aU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HefbJDy7pM8DGcCj1w5fzVhi.jpg?f=fotoalbum_large

energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 24 kWh LFP | EV 51 kWh|

• jbraamse
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 30-10 09:57
jbraamse schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 10:35:
[...]

Er zijn andere mogelijkheden, gedekt door Europese regels:

Heeft u een auto waar nog fabrieksgarantie op zit?
Bij Bosch Car Service behoudt u bij onderhoud en reparatie de fabrieksgarantie, ongeacht waar u de auto kocht.
De fabrieksgarantie blijft bij ons officieel geldig omdat:

Wij werken volgens de Europese wetgeving
Wij de voorschriften van de fabrikanten volgen
Wij met originele kwaliteitsonderdelen werken

Kijk eens op deze link:
https://www.wvdbroek.nl/dienst/fabrieksgarantie/

Overigens, € 139,- vind ik niet zo slecht.
Binnenrijden in een garage (werkplaatstarief) kost alleen al € 75,- of zoiets

Ik heb een prijs opgevraagd, wacht nog op antwoord.
Wordt vervolgd...
Reacties van Bosch Car service:
Om te beginnen: De bedrijven aangesloten bij Bosch Car Service zijn zelfstandige garagebedrijven.
Het kan gewoon de universele garage om de hoek zijn.

Ééntje adviseert mij om de eerste twee beurten bij de MG dealer te laten doen i.v.m. mogelijke software updates.
De andere is heeft mij een prijs gemaild: € 101,-

• Badname2
Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2024 @ 22:53:
[...]

Zo vandaag ontdekt dat mn apple carplay niet werkte, omdat de kabel kapot was. Nog niet zo oud, maar denk iets te verbogen. Wat wel beetje eng was, is dat de kabel echt heel warm aanvoelde nadata ik de auto opgeladen had en instapte. Niet geweldig dit....

• mrme12345
  • Niet online
jbraamse schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 18:07:
[...]

Reacties van Bosch Car service:
Om te beginnen: De bedrijven aangesloten bij Bosch Car Service zijn zelfstandige garagebedrijven.
Het kan gewoon de universele garage om de hoek zijn.

Ééntje adviseert mij om de eerste twee beurten bij de MG dealer te laten doen i.v.m. mogelijke software updates.
De andere is heeft mij een prijs gemaild: € 101,-
Ik heb ook prijs opgevraagd bij een Bosch car service center en dat was 60 euro voor een 1e beurt

Verwijderd

mrme12345 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 20:51:
[...]

Ik heb ook prijs opgevraagd bij een Bosch car service center en dat was 60 euro voor een 1e beurt
Kan mij er niets bij voorstellen eerlijk gezegd. Beweren de BCS centers dat zij alles kunnen wat VM zou moeten kunnen met een MG ?

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-11 08:15

Vragen:

Ik ben heel blij met de MG4.

In tegenstelling tot andere vind ik het rijgedrag prima, maar niet bijzonder.

Wat ik wel bijzonder vind is het interieur met zwarte hemelbekleding, heerlijk rustige auto van binnen. De stoelen zijn ook zeer goed, ik kan makkelijk een lange rit maken. Armsteun is prima. Samen met het vlotte snelladen gewoon een heerlijke auto voor langere trips. Ik heb ook zeker voldoende overzicht.

De audio is zeer prima (niet bij de standaard/comfort trouwens, let daarop), ook handsfree bellen klinkt erg goed.

Verder heb ik weinig problemen met de software, er zijn wel een paar dingen, maar daar kan ik wel mee leven (ik moet bv niet android telefoon aansluiten en direct achteruit rijden, dan start Google auto niet goed op). Als dat soort kleine software eigenaardigheden nog ooit verholpen kunnen worden ben ik een blij man.

Ik heb geen trillend stuur, en laden gaat eigenlijk altijd prima. Ik vind het een betrouwbare auto en de bouwkwaliteit lijkt uitstekend. De auto is niet bijzonder zuinig, maar ik heb niets om hem mee te vergelijken.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ben ook erg tevreden over de MG4. Of ik hem echt zelf zou kopen (ik heb 'm met private lease), dat weet ik niet. Maar dat geldt voor iedere elektrische auto op dit moment.
Rijgedrag en bouwkwaliteit zijn goed.
Audio blijft wel een tegenvaller in de Standard uitvoering. Daar werd ik vandaag weer aan herinnerd... De audio in de Opel Corsa (meest basic versie) die ik als leenauto mee heb van Van Mossel is echt stukken beter (nou wil ik op termijn wel de tweeters upgraden, dat schijnt al een hele hoop uit te maken).

Vaak bu'j te bang!

• ViktorStacks
Wat mij nog wel verraste qua opladen is dat de auto stopt met laden als je deze van het slot haalt (en er vervolgens dus in gaat zitten met de kabel nog aangesloten). Na twee keer op verschillende momenten te controleren dacht ik dat de auto vanzelf al eerder te vroeg gestopt was met laden. Dit blijkt normaal te zijn voor de MG4 en gaat volgens mij later ook weer vanzelf verder (staat vast ook al genoemd elders in topic)

[ Voor 5% gewijzigd door ViktorStacks op 27-03-2024 09:59 ]

• Capital_G
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-11 14:25
ViktorStacks schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 09:56:
Wat mij nog wel verraste qua opladen is dat de auto stopt met laden als je deze van het slot haalt (en er vervolgens dus in gaat zitten met de kabel nog aangesloten). Na twee keer op verschillende momenten te controleren dacht ik dat de auto vanzelf al eerder te vroeg gestopt was met laden. Dit blijkt normaal te zijn voor de MG4 en gaat volgens mij later ook weer vanzelf verder (staat vast ook al genoemd elders in topic)
Dit is normaal in meer merken. Bij het van het slot halen haal je ook het slot van de laad socket, een feature zodat je makkelijk je auto kan openen, lader er uit trekken, en gaan.

Om logische redenen moet de auto stoppen met laden als het slot van de charger af is.

• jbraamse
Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 22:09:
[...]

Kan mij er niets bij voorstellen eerlijk gezegd. Beweren de BCS centers dat zij alles kunnen wat VM zou moeten kunnen met een MG ?
Alles is te vinden op de site van Bosch Car Service:
https://www.boschcarservi...onderhoud/auto-onderhoud/

• wrak
ViktorStacks schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 09:56:
Bij snelladers kan dit overigens wel. Dan is het ook logisch omdat dat onderweg is en je er op wacht. De noodzaak de auto te openen tijdens ac laden? wellicht als je wat vergeten bent. Je laadstatus is via de app te volgen daarvoor hoef je de auto niet in.

• Racemol
Bij mij gaat het laden op AC overigens automatisch weer verder na het op slot doen van de auto. Als ik dus wat vergeten ben is het geen probleem, het laden wordt alleen kort onderbroken.

• ViktorStacks
wrak schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 11:33:
[...]

Bij snelladers kan dit overigens wel. Dan is het ook logisch omdat dat onderweg is en je er op wacht. De noodzaak de auto te openen tijdens ac laden? wellicht als je wat vergeten bent. Je laadstatus is via de app te volgen daarvoor hoef je de auto niet in.
Het is inderdaad helemaal niet erg alleen mijn vorige auto bleef wel laden. Als nieuwe rijder dacht ik dat er een probleem was en binden met app werkt bij mij nog niet :o heb het vooral gepost zodat mensen die net zo dom zijn als ik niet dezelfde fout maken

• deathmonkey
  • Niet online
ViktorStacks schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:31:
[...]

Het is inderdaad helemaal niet erg alleen mijn vorige auto bleef wel laden. Als nieuwe rijder dacht ik dat er een probleem was en binden met app werkt bij mij nog niet :o heb het vooral gepost zodat mensen die net zo dom zijn als ik niet dezelfde fout maken
Ik ben net zo dom! Ik dacht dat ie ook niet doorging daarna. Dus telkens stekker er uit, opnieuw pas ervoor etc.

• Haay
Om mijn duit ook nog maar even in het zakje van MG4 ervaringen te doen:

Ik heb komend weekend mijn MG4 Comfort precies een jaar in bezit. Geen lease maar gekocht van mijn eigen geld. :)

Mijn ervaringen met mijn MG4 in dat jaar zijn over het algemeen erg positief. De auto rijdt heerlijk en ik heb gelukkig geen ervaring met onverwachte ingrepen. Op de Comfort is er geen ELK aanwezig die bij de Luxury modellen nog wel eens wil ingrijpen. De Lane Assist functie staat bij mij permanent op 'Alert' (ik hoef dat niet bij elke rijbeurt te wijzigen) en daarmee krijg ik alleen een hoorbaar signaal met een lichte stuurcorrectie wanneer ik over een rijbaanbelijning dreig te rijden zonder richtingaanwijzer gebruik.

Nadeel van elektrisch rijden is wel dat het verbruik in de koude wintermaanden duidelijk hoger is dan in de warmere lente / zomer / herfst maanden. Een voordeel van elektrisch rijden (en een mega selling point voor mijn vrouw) is dat je in de winter bij bevroren ramen de auto vanuit de comfortabele warme huiskamer via de app alvast kunt voorverwarmen zodat je niet eerst nog moet staan ijskrabben.

Andere prettige zaken voor mij, komende van een (oude) Peugeot 208 benzine auto:
- Adaptive Cruise Control, wat ook prima werkt in een file met langzaam rijden, optrekken, afremmen...
- AutoHold bij een stoplicht en snel optrekken bij groen licht.
- Laden op een publieke paal in de wijk is goedkoper dan benzine tanken en gemakkelijker ook nog.
- Vlot versnellen om een langzamere voorligger in te halen of vloeiend in te voegen.

Enige onhebbelijkheid van mijn MG4 is dat het laden niet stopt bij 80%. Hopelijk wordt dat met een software update verholpen. Moet sowieso maar eens een afspraak voor z'n eerste (1 jaar) beurt inplannen.

• Racemol
Voor @sunib en anderen die op zoek zijn naar een tweedehands EV.

Ik bedacht me ineens dat dit jaar ook wel eens een leuk jaar kan zijn voor het kopen van een tweedehands Tesla. De 4% bijtelling regeling uit 2019 loopt dit jaar af dus ik verwacht dat veel lease rijders nu ook wat nieuws gaan aanschaffen (als je toch de volle pond gaat betalen...) dus op de markt verwacht ik best wat leuke Tesla's van zo'n 5 jaar oud.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Racemol schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 15:38:

Ik bedacht me ineens dat dit jaar ook wel eens een leuk jaar kan zijn voor het kopen van een tweedehands Tesla. De 4% bijtelling regeling uit 2019 loopt dit jaar af dus ik verwacht dat veel lease rijders nu ook wat nieuws gaan aanschaffen (als je toch de volle pond gaat betalen...) dus op de markt verwacht ik best wat leuke Tesla's van zo'n 5 jaar oud.
Wel even afwachten dat de MRB gaat doen, een Tesla is meteen een klap zwaarder (nu kan ik mij niet voorstellen dat je voor een EV de volle mep gaat betalen, dat zou de doodsteek zijn :P).
Ik ben vooral benieuwd naar de eventuele private lease deals.

Vaak bu'j te bang!

• deathmonkey
  • Niet online

Tesla met onbeperkt superchargen kan ook leuk zijn als je daar in de buurt woont.

• Capital_G
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-11 14:25
Voor tesla aankoopadvies lijkt me dit de verkeerde topic.

Ook hier erg tevreden met mijn MG4 Luxury. Rijdt beter dan elke andere EV die ik destijds heb proefgereden. En het verbruik is ook lekker laag (bij mild klimaat onder de 13 kWu/100km).

En waar de testauto vrij nukkig was met het volgen van de lijnen heeft mijn rode versie helemaal geen last van de LKA. Ik was bereid om het elke rid uit te schakelen maar dat is helemaal niet nodig eigenlijk.

Het is een EV met verrassend weinig compromissen waar je, gegeven de competitieve prijs, ze wel zou verwachten.

• jbraamse
Haay schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 13:22:
Om mijn duit ook nog maar even in het zakje van MG4 ervaringen te doen:

Ik heb komend weekend mijn MG4 Comfort precies een jaar in bezit. Geen lease maar gekocht van mijn eigen geld. :)

Mijn ervaringen met mijn MG4 in dat jaar zijn over het algemeen erg positief. De auto rijdt heerlijk en ik heb gelukkig geen ervaring met onverwachte ingrepen. Op de Comfort is er geen ELK aanwezig die bij de Luxury modellen nog wel eens wil ingrijpen. De Lane Assist functie staat bij mij permanent op 'Alert' (ik hoef dat niet bij elke rijbeurt te wijzigen) en daarmee krijg ik alleen een hoorbaar signaal met een lichte stuurcorrectie wanneer ik over een rijbaanbelijning dreig te rijden zonder richtingaanwijzer gebruik.

Nadeel van elektrisch rijden is wel dat het verbruik in de koude wintermaanden duidelijk hoger is dan in de warmere lente / zomer / herfst maanden. Een voordeel van elektrisch rijden (en een mega selling point voor mijn vrouw) is dat je in de winter bij bevroren ramen de auto vanuit de comfortabele warme huiskamer via de app alvast kunt voorverwarmen zodat je niet eerst nog moet staan ijskrabben.

Andere prettige zaken voor mij, komende van een (oude) Peugeot 208 benzine auto:
- Adaptive Cruise Control, wat ook prima werkt in een file met langzaam rijden, optrekken, afremmen...
- AutoHold bij een stoplicht en snel optrekken bij groen licht.
- Laden op een publieke paal in de wijk is goedkoper dan benzine tanken en gemakkelijker ook nog.
- Vlot versnellen om een langzamere voorligger in te halen of vloeiend in te voegen.

Enige onhebbelijkheid van mijn MG4 is dat het laden niet stopt bij 80%. Hopelijk wordt dat met een software update verholpen. Moet sowieso maar eens een afspraak voor z'n eerste (1 jaar) beurt inplannen.
Dit is ook hoe ik het ervaar, ik heb ook een Comfort van 1 mei 2023..
Bij ons verloopt het laden tot 80% probleemloos.

• mrme12345
  • Niet online
jbraamse schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 17:25:
[...]

Dit is ook hoe ik het ervaar, ik heb ook een Comfort van 1 mei 2023..
Bij ons verloopt het laden tot 80% probleemloos.
Geldt voor mij ook. Heel tevreden over MG4 standaard versie die ik inmiddels net iets langer dan een jaar heb. Geen enkel probleem en rijdt heerlijk. Hiervoor had ik een Hyundai ioniq EV en die was 45k euro en deze rijdt net zo goed en heeft betere range.

• sunib
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19:05

Thanks, je bent al de 2de die een Tesla suggereert. Ik zal ook eens een berichtje in de Tesla groep gooien: ben heel benieuwd hoe Teslas het doen met hogere km standen. De toon bij van Mossel is dus helaas nog niet veel anders toen ik in 2020 een van de eerste MG ZS'en kocht. Wat een chaos was dat.

Ergens ook wel belachelijk voor een 2de autotje allemaal, zo vliegt de prijs goed omhoog 8)

In elk geval bedankt allemaal voor de suggesties en extra overwegingen (ook bv de private lease).

• ReneJerrol
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-05-2024
Sinds Jan 2024 in het bezit van Luxury model. Auto werkt op zich prima (behalve scheef stuur en trillende banden waarvoor ik volgende week bij VM Breda nieuwe banden (Vredestein) krijg.
Issues die ik wel heb is met het draadloos laden van mijn telefoon (iPhone 15).
Als ik de telefoon op het laadpunt leg krijg ik de melding “De telefoon wordt draadloos opgeladen” nagenoeg meteen gevolgd door de melding “Controleer op objecten op draadloze lader”. En laden stopt dan. Telefoon is niet verschoven. Ook zonder telefoon cover en met de telefoon van mijn partner (ook iPhone 15) hetzelfde issue..
Iemand tips/advies hoe dit op te lossen ? Thx alvast 👍🏻
CarPlay heb ik met een kastje draadloos gemaakt (wat best goed werkt) dus laden via USB-C kabel niet direct voorhanden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uFcfmQmSAcFrSJ2pzZMOEFFgc9E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ekopVHDgOUDyMvVhyjD7SwNo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PTyxDCPeEfUmFduaNhEvcbmdytI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WVnkmOBkLB3swCLzJY2PzW1C.jpg?f=fotoalbum_large

• Racemol
ReneJerrol schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 06:37:
Sinds Jan 2024 in het bezit van Luxury model. Auto werkt op zich prima (behalve scheef stuur en trillende banden waarvoor ik volgende week bij VM Breda nieuwe banden (Vredestein) krijg.
Issues die ik wel heb is met het draadloos laden van mijn telefoon (iPhone 15).
Als ik de telefoon op het laadpunt leg krijg ik de melding “De telefoon wordt draadloos opgeladen” nagenoeg meteen gevolgd door de melding “Controleer op objecten op draadloze lader”. En laden stopt dan. Telefoon is niet verschoven. Ook zonder telefoon cover en met de telefoon van mijn partner (ook iPhone 15) hetzelfde issue..
Iemand tips/advies hoe dit op te lossen ? Thx alvast 👍🏻
CarPlay heb ik met een kastje draadloos gemaakt (wat best goed werkt) dus laden via USB-C kabel niet direct voorhanden.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Probeer een beetje te spelen met de plek waar je hem plaatst of hoe om je de telefoon hebt (kop / staart). Ik geloof dat een beetje vooraan op het plateau het beste werkt.

Wordt jouw telefoon overigens niet veel te warm als je draadloos aan het laden bent terwijl je wireless carplay gebruikt? Die van mij wordt dan zo warm dat hij stopt met laden, en dat is sowieso al funest voor de accu dus ik ben er mee gestopt.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Weer een positief bericht voor Van Mossel (schadeherstel). Vanmiddag om 15:00 werd ik gebeld dat mijn MG4 klaar was, of ik de auto vandaag nog wilde ophalen?
Graag! Weg met die schijt Opel Corsa die ik als leenauto had :P dus meteen in de auto gestapt richting Nijmegen en de MG4 opgehaald.
Hij zag er weer perfect uit. Netjes schoongemaakt van binnen (en buiten natuurlijk).
Enige minpuntje was dat ze hem door de wasstraat hadden gehaald. Ik had dat (bewust) nog niet gedaan omdat al het plastic daar slecht tegen kan en je snel swirls krijgt in het plastic en de lak. Die heb ik dus nu. Nouja, dat zat er uiteindelijk toch wel aan te komen. Mss dat ik de auto nog een keer laag detailen en in een coating laat zetten, en 'm daarna weer met de hand was. Maar voor nu is het prima.
Ben al lang blij dat ik de auto al weer terug heb (maandag ingeleverd, nu weer terug).

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

-tom-562 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 18:01:
Weer een positief bericht voor Van Mossel (schadeherstel). Vanmiddag om 15:00 werd ik gebeld dat mijn MG4 klaar was, of ik de auto vandaag nog wilde ophalen?
Graag! Weg met die schijt Opel Corsa die ik als leenauto had :P dus meteen in de auto gestapt richting Nijmegen en de MG4 opgehaald.
Hij zag er weer perfect uit. Netjes schoongemaakt van binnen (en buiten natuurlijk).
Enige minpuntje was dat ze hem door de wasstraat hadden gehaald. Ik had dat (bewust) nog niet gedaan omdat al het plastic daar slecht tegen kan en je snel swirls krijgt in het plastic en de lak. Die heb ik dus nu. Nouja, dat zat er uiteindelijk toch wel aan te komen. Mss dat ik de auto nog een keer laag detailen en in een coating laat zetten, en 'm daarna weer met de hand was. Maar voor nu is het prima.
Ben al lang blij dat ik de auto al weer terug heb (maandag ingeleverd, nu weer terug).
Nijmegen doet echt zijn best, niet alleen de service manager.

Verwijderd

Interessant ontwikkeling bij de Rattenval palen: eerst prijs gezakt en laadvermogen gedaald. Maar nu is het weer bijna 10kw...

Gaat trouwens qua verbruik snel beter. Zit nu af en toe zelfs onder de 16kwh/100km. Dat is ongeveer 5 cent per km. Helft van wat ik gewend was met de benzineauto :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2024 19:23 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:18:
Interessant ontwikkeling bij de Rattenval palen: eerst prijs gezakt en laadvermogen gedaald. Maar nu is het weer bijna 10kw...

Gaat trouwens qua verbruik snel beter. Zit nu af en toe zelfs onder de 16kwh/100km. Dat is ongeveer 5 cent per km. Helft van wat ik gewend was met de benzineauto :)
Dat die Vattenfall palen langzamer aan het laden waren kwam blijkbaar door een bug. Fijn dat het nu weer opgelost is blijkbaar.
Verbruik hier is ook stukken minder geworden.

Ohja, de Standard loopt trouwens 171 km/h op de GPS, geen streep harder :+

Vaak bu'j te bang!

• Geeh27
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 13-11 21:40
Vandaag een e-mailtje van Van Mossel ontvangen met een uitnodiging voor de officiële opening van de MG vestiging in Tynaarlo. Is alleen een verkooppunt, voor onderhoud is de Hyundai vestiging in Groningen beschikbaar. Dit jaar dus geen meubelboulevard, maar een autoshowroom 😁

• wrak
Zojuist de 23Q3 kaarten in de nav van de mg4 lux geupdate. Kost een half uurtje. Meestal rijden wij op AA , Maps of openstreetmaps (OsmAnd) toch ook maar de native navigatie actueel(er) gemaakt. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kwhCEXyRyrkPNcy-MULHJMqWwNg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W03ixq70EgyjoTRHMO53pwJF.jpg?f=fotoalbum_large

• cooper_s1
  • Laatst online: 13-11 14:03

cooper_s1

MINI's rule

wrak schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 20:22:
Zojuist de 23Q3 kaarten in de nav van de mg4 lux geupdate. Kost een half uurtje. Meestal rijden wij op AA , Maps of openstreetmaps (OsmAnd) toch ook maar de native navigatie actueel(er) gemaakt. [Afbeelding]
Hoe gaat dat precies in z'n werk? Via OTA?

• wrak
cooper_s1 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 20:23:
[...]

Hoe gaat dat precies in z'n werk? Via OTA?
Via USB. Kan bijna met je ogen dicht. De kaartendata is te vinden op het owners portal. https://www.mgmotor.eu/nl-NL/owners/user-manuals

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

wrak schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 20:26:
[...]

Via USB. Kan bijna met je ogen dicht. De kaartendata is te vinden op het owners portal. https://www.mgmotor.eu/nl-NL/owners/user-manuals
Nice, thnx! :)

• thien
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:37
Ik krijg dit te zien daarna gebeurt er niks doe ik iets fout Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2G5NaFGNlvljwvKrWBmULfcmExA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gWKDCZFG0E5YEukT299kOgBn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door thien op 29-03-2024 20:39 ]

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Misschien hoe de stick geformatteerd is? Verkeerd filesystem oid?

• thien
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:37
cooper_s1 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 20:44:
Misschien hoe de stick geformatteerd is? Verkeerd filesystem oid?
MS-DOS (FAT32)
Pagina: 1 ... 43 ... 71 Laatste