Update over mijn problemen met de MG4 bij VM in Amsterdam.
Sinds afgelopen maandag staat 'ie daar weer. Volgens VM Amsterdam voor de laatste keer, ter herstel:
- trilling in auto >80km/h
- vlekken op ramen van stickers/ zuignappen die er niet af gaan
- achterlicht unit niet goed teruggeplaatst na montage trekhaak (hierdoor lijkt de achterklep scheef te zitten)
- ontgrendelknop op deurgreep defect (garantie)
- Nieuwe matten (huidige zijn al <30k km/ 12mnd versleten)
Begon goed natuurlijk, geen leenauto (Wel afgesproken), toch eentje gevonden. Een ZS die rondom 5cm korter was met bijna lege accu en waarin half Amsterdam zijn lunch gegeten had. Volgende dag 0800h weer wisselen, omdat ik geklaagd had. Een nieuwe (50km) MG4 in oranje meegekregen (comfort denk ik). Zo'n heftige trilling in de auto heb ik nog nooit gehad, met scheef staand stuur.
Omdat ik nu ook via de Geschillencommissie de klacht ingedient hebt, zit er ook externe druk achter. En dat helpt. Gisteren gebeld door VM Amsterdam om te komen tot een schikking, terwijl de auto nog niet hersteld is. VM gaf aan dat ze van alles gingen doen, maar dat is precies het punt: ze doen van alles, maar ik mag het checken. Dus de directeur van Amsterdam neemt mijn auto mee vandaag / weekend om te checken of alles nu goed is. Als dat zo is: maandag 0800h gezamenlijk een proefrit. Als het niet bevalt, dit staat ook in de schikkingsovereenkomst, neemt VM de auto terug. Waarde is wel een ding, want een tweedehands MG4 heeft veel afgeschreven verwacht ik op basis van de occasions.
Gezamenlijk gekomen tot een schikkingsvoorstel, met compensatie voor 12mnd leed en bovengemiddelde accuslijtage door problemen met laden tot ingesteld percentage.
Vandaag ook een heugelijk moment: onze MG4 wordt 1 jaar...
Toevoeging:
Zojuist gebeld door VM: auto trilt nog flink, dus wordt vervolgt. Maandag niet ophalen...
[
Voor 2% gewijzigd door
Heinemancp op 22-03-2024 09:30
. Reden: toevoeging van VM belletje ]