Ik raad u aan om niet in Belgie te rijden zonder dat formulier.coinman63 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 14:14:
Daar gaat een politieagent niet naar vragen, dat lezen ze af in hun systemen.
In dit geval zou ik het schadeformulier voor dat gedeelte oningevuld laten en bij VM aangeven dat verder in te vullen.
Verwijderd
Als je een account bij de verzekeringsmaatschappij hebt dan kan je hem daar downloaden.Ives schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 14:30:
[...]
Ik raad u aan om niet in Belgie te rijden zonder dat formulier.
Klopt, in Belgie is het een verplicht boorddocument, maar sinds 2020 mag je die ook in elektronische vorm bij je hebben.Ives schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 14:30:
[...]
Ik raad u aan om niet in Belgie te rijden zonder dat formulier.
Believe. Imagine. Create.
Dat dus o.a.Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 14:37:
[...]
Als je een account bij de verzekeringsmaatschappij hebt dan kan je hem daar downloaden.
Dit probleem is eerder voorbij gekomen in dit topic.Janoptweakerzzz schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 13:18:
Hi. Ik rij nu ongeveer half jaar in de mg4 luxery en best tevreden.
iest wat niet lekker werkt is Siri.
Soms werkt het wel maar heel vaak niet. Vaak bij aanvang van rit nog wel maar later dan weer niet.
Heel irritant aangezien ik graag handsfree wil rijden maar wel muziek wil kunnen bedieneen eyc…en de mg4 daar zelf voor mij te weinig in ondersteunt (hehalve play radio 😉)
Heeft iemand op dit forum hier ervaring mee en of er mogelijk een oplossing voor?
Alvast bedankt.
Gr Jan
Eerste tip was originele iPhone kabel gebruiken en anders 1 van anker ( welke precies weet ik niet, dat zul je moeten terugzoeken).
Ik heb zelf geen iPhone dus kan niet uit praktijk spreken.
Super vervelend voor je... vooral omdat je op van Mossel bent aangewezen-tom-562 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 23:10:
Iemand een idee hoe snel VM is als schadehersteller is i.c.m. private lease? Overbuurjongen belde vanavond aan, met het achteruit rijden vanuit de oprit heeft hij mijn auto geraakt (die stond geparkeerd langs de weg). Achterportier zit flink in elkaar en de voorportier heeft ook schadeAllemaal verzekeringswerk natuurlijk (ik heb geen schuld), maar het kost mij natuurlijk allemaal wel weer een hoop tijd en moeite
Hoop dat het meevalt, maar ik wacht intussen al ruim een maand een glaasje van mijn front-camera (die van mij is gebarsten). Tot nu toe nog geen zicht op een leverdatum "maar het kan helaas nog wel even duren".
Moet er niet aan denken hoe lang het dan gaat duren om een flinke schade met meerdere onderdelen te repareren. Of zouden ze het op kunnen lossen met uitdeuken/spuiten? Wellicht heb je dan meer geluk
Het is lastig te zien, maar het is een vieze knik/deuk. De deur is denk ik om het scharnier 'in' de deur gevouwen (er steekt nu ook een puntje uit bij de deuk). Ik denk niet dat ze dit met uitdeuken kunnen oplossen.DaneV schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 21:12:
[...]
Super vervelend voor je... vooral omdat je op van Mossel bent aangewezen![]()
Hoop dat het meevalt, maar ik wacht intussen al ruim een maand een glaasje van mijn front-camera (die van mij is gebarsten). Tot nu toe nog geen zicht op een leverdatum "maar het kan helaas nog wel even duren".
Moet er niet aan denken hoe lang het dan gaat duren om een flinke schade met meerdere onderdelen te repareren. Of zouden ze het op kunnen lossen met uitdeuken/spuiten? Wellicht heb je dan meer geluk
Ik las al op de Nederlandse MG4 groep op FB dat iemand 3 maanden had gewacht op een achterportier na schade
:strip_exif()/f/image/OfZdTNQWdgHyZkHpY3XH2UzW.jpg?f=fotoalbum_large)
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Ik zie niet in waarom dit niet kan. Ik had een veel scherpere deuk in mijn achterportier van mijn toyota. Die hebben ze er ook uitgekregen. Maar of een Leasemaatschappij dit gaat doen, dat betwijfel ik. Die hebben vast een deal met van Mossel.-tom-562 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 21:18:
[...]
Het is lastig te zien, maar het is een vieze knik/deuk. De deur is denk ik om het scharnier 'in' de deur gevouwen (er steekt nu ook een puntje uit bij de deuk). Ik denk niet dat ze dit met uitdeuken kunnen oplossen.
Ik las al op de Nederlandse MG4 groep op FB dat iemand 3 maanden had gewacht op een achterportier na schade![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gaat VM ook echt niet zelf doen hoor, gaat linea recta naar een autoschade hersteller. Sterkte ermee!Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 22:07:
[...]
Ik zie niet in waarom dit niet kan. Ik had een veel scherpere deuk in mijn achterportier van mijn toyota. Die hebben ze er ook uitgekregen. Maar of een Leasemaatschappij dit gaat doen, dat betwijfel ik. Die hebben vast een deal met van Mossel.
Je kan het ook niet zienVerwijderd schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 22:07:
[...]
Ik zie niet in waarom dit niet kan. Ik had een veel scherpere deuk in mijn achterportier van mijn toyota. Die hebben ze er ook uitgekregen. Maar of een Leasemaatschappij dit gaat doen, dat betwijfel ik. Die hebben vast een deal met van Mossel.
Maar het zou me niks verbazen als een deur uit China goedkoper is dan hier de boel echt te laten herstellen.
Uiteindelijk ook niet mijn probleem, als het maar gemaakt wordt.
Het scheelt dat VM zelf ook schadeherstelbedrijven heeft. Sterker nog, naast de MG dealer in Nijmegen zit VM schadeherstel. Dus ik verwacht dat ik daar naar toe moet
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Dat zal ik dan inderdaad niet goed zien.-tom-562 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 22:21:
[...]
Je kan het ook niet zienin de deur zelf zit iets scherps wat uitsteekt, daar is het plaatwerk als het ware 'omheen' gedrukt. In de deuk zit dus weer een scherp uitstekend deel. Dat krijg je niet zomaar strak. Wellicht met een bult plamuur.
Maar het zou me niks verbazen als een deur uit China goedkoper is dan hier de boel echt te laten herstellen.
Uiteindelijk ook niet mijn probleem, als het maar gemaakt wordt.
Het scheelt dat VM zelf ook schadeherstelbedrijven heeft. Sterker nog, naast de MG dealer in Nijmegen zit VM schadeherstel. Dus ik verwacht dat ik daar naar toe moet
Klopt van Nijmegen. Ben bij hen per ongeluk een keer binnen gelopen toen ik mijn banden ging omwisselen.
Btw, er staan regelmatig total loss wagens. De laatste keer ook twee MG4's met zware schade aan de voorkant en één waar rechtsachter er gewoon afgereden was. Daar zat nogvwel een bruikbaar deurtje bij...
Verwijderd
Nieuwe verbazing.
Als ik op de n225 Wageningen verlaat dan ga je heuvelaf. Doorgetrokken dubbele strepen afgewisseld met voetgangerseilanden scheiden de enkele rijbanen.
Je rijd al snel 80 kmh en met lka aan op Alert mode zou deze moeten werken.
Toch gebeurt dat niet (altijd). Zoals vanochtend. Het was inmiddels vrijwel droog en de ramen waren schoon. Dus de camera moest het doen. En toch merkte ik dat ik geen respons kreeg van de alert mode.
Dit is ook nirt de eerste keer dat het gebeurt, maar het viel nu op omdat om een vrachtauto heen moest en dus wel over de dubbele witte lijn moest rijden.
Op de snelweg even gekeken of alles aan stond. Dat was het geval. Alleen na uit en weer aanzetten van LKA reageerde de auto weer met piepjes en stuurtrillingen.
Komt iemand dit bekend voor?
Als ik op de n225 Wageningen verlaat dan ga je heuvelaf. Doorgetrokken dubbele strepen afgewisseld met voetgangerseilanden scheiden de enkele rijbanen.
Je rijd al snel 80 kmh en met lka aan op Alert mode zou deze moeten werken.
Toch gebeurt dat niet (altijd). Zoals vanochtend. Het was inmiddels vrijwel droog en de ramen waren schoon. Dus de camera moest het doen. En toch merkte ik dat ik geen respons kreeg van de alert mode.
Dit is ook nirt de eerste keer dat het gebeurt, maar het viel nu op omdat om een vrachtauto heen moest en dus wel over de dubbele witte lijn moest rijden.
Op de snelweg even gekeken of alles aan stond. Dat was het geval. Alleen na uit en weer aanzetten van LKA reageerde de auto weer met piepjes en stuurtrillingen.
Komt iemand dit bekend voor?
Inmiddels de schade gemeld, eerst via mail de vraag gesteld of ik de missende gegevens kon krijgen m.b.t. de verzekering/groene kaart, aangezien er op de site staat dat je schade via de mail moet melden (gisterochtend gemaild), maar tot vanmiddag geen reactie.
Toen toch maar gebeld naar de lease afdeling van VM. Vriendelijk en snel te woord gestaan, en het klopte idd dat ik geen groene kaart gekregen had. Ze waren nu druk bezig met een app voor alle (private) lease rijders waar dat soort info in te vinden is. Direct via de mail een groene kaart gekregen met de missende gegevens en telefonisch de schade gemeld. Zojuist het volledige ingevulde schadeformulier toegestuurd incl. foto's.
Ik mocht zelf kiezen naar welke VM Schadehersteller ik hem weg wilde brengen, ik zit ongeveer tussen Nijmegen en Hengelo in (Hengelo is iets dichterbij). Uiteindelijk voor Nijmegen gekozen aangezien die bij de MG dealer zitten.
Nu is het wachten op de oproep van VM Nijmegen dat ik mijn auto kan brengen.
Toen toch maar gebeld naar de lease afdeling van VM. Vriendelijk en snel te woord gestaan, en het klopte idd dat ik geen groene kaart gekregen had. Ze waren nu druk bezig met een app voor alle (private) lease rijders waar dat soort info in te vinden is. Direct via de mail een groene kaart gekregen met de missende gegevens en telefonisch de schade gemeld. Zojuist het volledige ingevulde schadeformulier toegestuurd incl. foto's.
Ik mocht zelf kiezen naar welke VM Schadehersteller ik hem weg wilde brengen, ik zit ongeveer tussen Nijmegen en Hengelo in (Hengelo is iets dichterbij). Uiteindelijk voor Nijmegen gekozen aangezien die bij de MG dealer zitten.
Nu is het wachten op de oproep van VM Nijmegen dat ik mijn auto kan brengen.
Vaak bu'j te bang!
Ik had 'm ook voorbij zien komen bij ome Ali. Er zijn verschillende uitvoeringen; de basis is altijd hetzelfde maar er zit dan steeds een andere telefoonhouder op. Deze lijkt mij erg lomp. Volgens mij valt die idd achter het stuur en (afhankelijk van hoe groot je telefoon) gedeeltelijk over het beeldscherm.
Vaak bu'j te bang!
Ik ben ook nog op zoek naar een praktische telefoonhouder. Net als jullie had ik bovenstaande voorbij zien komen en ik had exact dezelfde bedenkingen. Ik zoek er eigenlijk een die op een of andere manier net boven de middenconsole / onder het infotainment display gemonteerd kan worden. Dat lijkt mij de meest handige plek.
Voor het eerst heb ik een echt issue met mijn MG4 Luxury eerste editie.
De sensor van de buitentemperatuur geeft -30 aan, dan weer -22, dan weer -3, dan weer -20 etc. Dat kan natuurlijk niet. Dit doet hij nu 2 dagen en de auto is dus tussendoor een aantal keer uit geweest, dus het is niet even verholpen met een reset lijkt mij.
Het kan toeval zijn, maar het gaat ook gepaard met minder goed werkend regeneratief afremmen. Dat is tegelijk ontstaan, dus het kan een verband zijn misschien. Regeneratie staat gewoon op sterk, maar waar die normaal terugloopt in power richting de -27, blijft hij nu steken op -18 wanneer ik het stroompedaal loslaat.
Ook het verbruik ligt de afgelopen 2 dagen ongeveer 2kwh hoger dan normaal in dezelfde omstandigheden.
Iemand een idee? Er staat een afspraak gepland voor 13 maart bij de garage.
De sensor van de buitentemperatuur geeft -30 aan, dan weer -22, dan weer -3, dan weer -20 etc. Dat kan natuurlijk niet. Dit doet hij nu 2 dagen en de auto is dus tussendoor een aantal keer uit geweest, dus het is niet even verholpen met een reset lijkt mij.
Het kan toeval zijn, maar het gaat ook gepaard met minder goed werkend regeneratief afremmen. Dat is tegelijk ontstaan, dus het kan een verband zijn misschien. Regeneratie staat gewoon op sterk, maar waar die normaal terugloopt in power richting de -27, blijft hij nu steken op -18 wanneer ik het stroompedaal loslaat.
Ook het verbruik ligt de afgelopen 2 dagen ongeveer 2kwh hoger dan normaal in dezelfde omstandigheden.
Verwijderd
Als de temp sensor een rol speelt bij het laadprofiel van de batterij dan zou het de regen kunnen beinvloeden. Maar het extra stroomverbruik kan dan nooit 2kwh zijn (op 100 km). Check eens of je meer kwhs ziet door het gebruik van de airco. Want ik denk eerder dat de airco out of tune.Troetelbeer schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 12:36:
Update m.b.t. mijn schade. Vanochtend al gebeld door de schadeafdeling van VM om een afspraak in te plannen, ik kan over 3 weken terecht. Best vlot vind ik zelf. Ben alleen vergeten te vragen of ik ook een EV mee krijg als vervangend vervoer, heb eigenlijk weinig trek om brandstof te gaan betalen
(een MG4 X-Power zou wel leuk zijn
)
Vaak bu'j te bang!
Het schijnt dat de home knop heel lang indrukken een soort van reset doet? Mss dat dat nog iets kan helpen?Troetelbeer schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 12:36:
Dat van de airco zou kunnen, want heb enkele weken geleden de warmtepomp update gehad.Verwijderd schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 13:00:
[...]
Als de temp sensor een rol speelt bij het laadprofiel van de batterij dan zou het de regen kunnen beinvloeden. Maar het extra stroomverbruik kan dan nooit 2kwh zijn (op 100 km). Check eens of je meer kwhs ziet door het gebruik van de airco. Want ik denk eerder dat de airco out of tune.
Eens proberen straksolafmol schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 13:44:
[...]
Het schijnt dat de home knop heel lang indrukken een soort van reset doet? Mss dat dat nog iets kan helpen?
Edit: hij reset, maar probleem niet opgelost.
[ Voor 8% gewijzigd door Troetelbeer op 01-03-2024 16:45 ]
Gisteren langs geweest voor een update en wat andere kleine dingen bij VM Amsterdam. Ik kreeg een Opel Astra mee, benzine schakel. Had ook niet gevraagd om een specifieke auto, dus geen idee of dit mogelijk is.-tom-562 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 13:43:
Update m.b.t. mijn schade. Vanochtend al gebeld door de schadeafdeling van VM om een afspraak in te plannen, ik kan over 3 weken terecht. Best vlot vind ik zelf. Ben alleen vergeten te vragen of ik ook een EV mee krijg als vervangend vervoer, heb eigenlijk weinig trek om brandstof te gaan betalen(een MG4 X-Power zou wel leuk zijn
)
Op de Prive lease site staat trouwens dat je auto altijd gewassen wordt, dat was niet het geval. Ook vocht in de achterlampen is niet opgelost, dit viel volgens hen binnen de norm.
Verwijderd
Er zit een R58 versie infotainment system met andere firmware onderdelen aan te komen. Dealers in Engeland updaten niks bij mg4's van het type anders dan de Standard. Geruchten gaan dat er zelfs een EV charge planning in de Navi zit. Geruchten...
Uk is wel andere FW pad. Want right hand driveVerwijderd schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 18:29:
Er zit een R58 versie infotainment system met andere firmware onderdelen aan te komen. Dealers in Engeland updaten niks bij mg4's van het type anders dan de Standard. Geruchten gaan dat er zelfs een EV charge planning in de Navi zit. Geruchten...
Ev charge planning in Navi zou fijn zijn. Denk niet dat er een functionele upgrade komt. Alleen update mbt bugs.
Verwijderd
De Navi geruchten komen niet uit Engeland maar uit Frankrijk.Heinemancp schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 08:11:
[...]
Uk is wel andere FW pad. Want right hand drive
Ev charge planning in Navi zou fijn zijn. Denk niet dat er een functionele upgrade komt. Alleen update mbt bugs.
Verwijderd
Ik heb hem gezien in een mg4 die op de parkeerplaats stond. Lekker rotzooien achter het stuur.... Onding.-tom-562 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 08:44:
Ik had 'm ook voorbij zien komen bij ome Ali. Er zijn verschillende uitvoeringen; de basis is altijd hetzelfde maar er zit dan steeds een andere telefoonhouder op. Deze lijkt mij erg lomp. Volgens mij valt die idd achter het stuur en (afhankelijk van hoe groot je telefoon) gedeeltelijk over het beeldscherm.
Ik ben er tevreden over, maar ik gebruik de telefoon alleen als backup voor wanneer aa wireless ineens er mee ophoudt en ik toch echt navigatie nodig heb.Robonus schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 08:41:
Een vraag over de telefoonhouder die speciaal voor de MG4/Mulan is ontworpen.
[Afbeelding]
Ik zie dat die links van het middenscherm wordt bevestigd, maar als ik vanuit mijn normale blikpunt kijk dan zit dat plekje achter het stuur.
[Afbeelding]
Is er iemand die deze houder heeft en daar tevreden over is?
De bovenste 3/4 is goed zichtbaar in de houder en je kunt deze aanpassen in hoogte adhv je wensen.
Tijdje terug hebben we het gehad over dat er een bug met het knipperlicht zou zijn, dat die niet altijd 3x knippert. Ik heb dit de laatste tijd eens goed in de gaten gehouden en het volgende ontdekt.
- Bij kort de richtingaanwijzer stalk naar boven of beneden bewegen zal de auto altijd 3x knipperen.
- Bij iets langer dan kort de richtingaanwijzer gebruiken zal de richtingaanwijzer direct bij loslaten weer uit gaan.
Toevallig een zwarte Astra met ongeveer 16k op de teller? Die had ik afgelopen vrijdagochtend ingeleverd 😉deathmonkey schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 13:59:
[...]
Gisteren langs geweest voor een update en wat andere kleine dingen bij VM Amsterdam. Ik kreeg een Opel Astra mee, benzine schakel. Had ook niet gevraagd om een specifieke auto, dus geen idee of dit mogelijk is.
Op de Prive lease site staat trouwens dat je auto altijd gewassen wordt, dat was niet het geval. Ook vocht in de achterlampen is niet opgelost, dit viel volgens hen binnen de norm.
Van Mossel heeft het voor elkaar gekregen om bij de banden wissel de banden niet te wisselen, maar wel te bellen dat de MG4 weer klaar stond. Classic van mossel
Zou goed kunnen. Heb er in totaal maar een kwartiertje mee gereden, woon redelijk in de buurt bij VM (ja, wel te ver om te lopenStenterwan schreef op zondag 3 maart 2024 @ 13:38:
[...]
Toevallig een zwarte Astra met ongeveer 16k op de teller? Die had ik afgelopen vrijdagochtend ingeleverd 😉
Van Mossel heeft het voor elkaar gekregen om bij de banden wissel de banden niet te wisselen, maar wel te bellen dat de MG4 weer klaar stond. Classic van mossel
Stenterwan schreef op zondag 3 maart 2024 @ 13:38:
[...]
Toevallig een zwarte Astra met ongeveer 16k op de teller? Die had ik afgelopen vrijdagochtend ingeleverd 😉
Verwijderd
Griebus...Stenterwan schreef op zondag 3 maart 2024 @ 13:38:
[...]
Stenterwan schreef op zondag 3 maart 2024 @ 13:38:
[...]
Vaak bu'j te bang!
Afgelopen vrijdag zijn de zomerbandjes weer gemonteerd. Netjes gedaan en keurig gebalanceerd, van trillingen en dergelijke is gelukkig geen sprake.
Thuis de banden alle vier weer op 2.8 bar gezet. Nu krijg ik, na een minuut of 10 rijden een foutmelding op het TPMS (bandenspanningsysteem) op de band rechtsachter. Die geeft dan geen meting meer, op het display staat geen bandendruk op deze band. Wanneer ik de auto parkeer en later weer wegrijdt is de storing weg, is de bandenspanning weer te lezen maar na 10 minuten weer hetzelfde probleem en komt de storing weer naar boven.
Is dit een probleem dat anderen hier ook hebben gehad? En kan ik hier zelf iets mee?
Thuis de banden alle vier weer op 2.8 bar gezet. Nu krijg ik, na een minuut of 10 rijden een foutmelding op het TPMS (bandenspanningsysteem) op de band rechtsachter. Die geeft dan geen meting meer, op het display staat geen bandendruk op deze band. Wanneer ik de auto parkeer en later weer wegrijdt is de storing weg, is de bandenspanning weer te lezen maar na 10 minuten weer hetzelfde probleem en komt de storing weer naar boven.
Is dit een probleem dat anderen hier ook hebben gehad? En kan ik hier zelf iets mee?
Ik heb denk ik bij het ijsvrij maken (in Oostenrijk) van de auto de zwarte lak beschadigd van de raamstijl. Weet iemand hoe je dat zelf kan fixen? Vind het zonde om hiervoor een reparatie uit te laten voeren als het makkelijk zelf kan worden opgelost.
[ Voor 40% gewijzigd door Vaevictis_ op 04-03-2024 12:00 ]
Dit is denk ik makkelijker te beoordelen met een foto.Vaevictis_ schreef op maandag 4 maart 2024 @ 09:25:
Ik heb denk ik bij het ijsvrij maken (in Oostenrijk) van de auto de zwarte lak beschadigd van de raamstijl. Weet iemand hoe je dat zelf kan fixen? Vind het zonde om hiervoor een reparatie uit te laten voeren als het makkelijk zelf kan worden opgelost.
Was bij mij recent vervangen passagierszijde raamlijst (tijdens schadereparatie kapot gegaan). Voordat ik de auto inleverde. Levertijd ruim 10 weken, moest uit China komen. Denk niet dat dit gerepareerd kan worden afgaande op de foto. De chromen versie was direct leverbaar.Vaevictis_ schreef op maandag 4 maart 2024 @ 09:25:
Ik heb denk ik bij het ijsvrij maken (in Oostenrijk) van de auto de zwarte lak beschadigd van de raamstijl. Weet iemand hoe je dat zelf kan fixen? Vind het zonde om hiervoor een reparatie uit te laten voeren als het makkelijk zelf kan worden opgelost.[Afbeelding]
Onderdeel was volgens mij niet heel duur. Zou even Van Mossel bellen hoeveel het kost. Kan je makkelijk zelf er af halen, en een nieuwe er op klikken. Bij mij duurde het luttele minuten destijds.
[ Voor 14% gewijzigd door TheCupra op 04-03-2024 12:51 ]
Ga het vrijdag vragen tijdens de 1e beurt, incl. software updates. Ben benieuwd of het binnen 2 uur klaar is.TheCupra schreef op maandag 4 maart 2024 @ 12:47:
[...]
Was bij mij recent vervangen passagierszijde raamlijst (tijdens schadereparatie kapot gegaan). Voordat ik de auto inleverde. Levertijd ruim 10 weken, moest uit China komen. Denk niet dat dit gerepareerd kan worden afgaande op de foto. De chromen versie was direct leverbaar.
Onderdeel was volgens mij niet heel duur. Zou even Van Mossel bellen hoeveel het kost. Kan je makkelijk zelf er af halen, en een nieuwe er op klikken. Bij mij duurde het luttele minuten destijds.
Hier ook binnenkort. Wat gaan ze updaten. Of "alles".?Vaevictis_ schreef op maandag 4 maart 2024 @ 13:25:
[...]
Ga het vrijdag vragen tijdens de 1e beurt, incl. software updates. Ben benieuwd of het binnen 2 uur klaar is.
Ik heb LKA, entertainment R46 en kaart update aangevraagd. Airco en camera liefst ook.savale schreef op maandag 4 maart 2024 @ 16:02:
[...]
Hier ook binnenkort. Wat gaan ze updaten. Of "alles".?
Denk niet dat ze alles doen, te veel werk en kans op fouten.
Hij vertelde een vaag verhaal dat het bandenhotel hun aanvraag had afgewezen. Ik zou binnen 3 weken worden gebeld om een nieuwe afspraak te maken. Of ze daadwerkelijk gaan bellen betwijfel ik ten zeerste
Is toch echt een gangbare termVerwijderd schreef op maandag 4 maart 2024 @ 23:18:
Het bandenhotel? Liggen jou bandjes in het Hilton?
https://bandenhotelbrabant.nl/
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Verwijderd
Kennelijk...TFHfony schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 07:59:
[...]
Is toch echt een gangbare term
https://bandenhotelbrabant.nl/
Op de dijk Enkhuizen Lelystad een 100 km weg met een wit groen witte streep in het midden werkt de lane assist bij mij niet. Ik gebruik de default instelling.Verwijderd schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 11:57:
Verzoek aan iedereen die wel gebruik maakt van Lane Assist systems (in welke mode maakt niet uit):
Werken Lane Assist systemen bij snelheden boven 60 kmh bij dubbel doorgetrokken strepen? Welke mode gebruik je dan?
[ Voor 3% gewijzigd door wrak op 05-03-2024 12:52 ]
MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485
Wat werkt er precies niet? LKA maakt v.z.i.w. geen onderscheid tussen doorgetrokken en onderbroken strepen. Ik heb vanmiddag mijn BMW petje opgezet en zonder richtingaanwijzers van rijbanen gewisseld (het was rustig, dus dat kan wel) en ik moet zeggen dat LKA super consistent reageert, type streep maakt niks uit. Altijd 1 piepje en een kleine suggestie van het stuur.Verwijderd schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 11:57:
Verzoek aan iedereen die wel gebruik maakt van Lane Assist systems (in welke mode maakt niet uit):
Werken Lane Assist systemen bij snelheden boven 60 kmh bij dubbel doorgetrokken strepen? Welke mode gebruik je dan?
Je kan ook altijd checken of LKA uberhaupt aan staat, als het icoontje linksboven groen is werkt het, bij grijs is het tijdelijk uitgeschakeld.
Verwijderd
Het gaat om dubbel doorgetrokken strepen die de twee weghelften van elkaar onderscheiden.Capital_G schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 16:37:
[...]
Wat werkt er precies niet? LKA maakt v.z.i.w. geen onderscheid tussen doorgetrokken en onderbroken strepen. Ik heb vanmiddag mijn BMW petje opgezet en zonder richtingaanwijzers van rijbanen gewisseld (het was rustig, dus dat kan wel) en ik moet zeggen dat LKA super consistent reageert, type streep maakt niks uit. Altijd 1 piepje en een kleine suggestie van het stuur.
Je kan ook altijd checken of LKA uberhaupt aan staat, als het icoontje linksboven groen is werkt het, bij grijs is het tijdelijk uitgeschakeld.
Op jouw vraag wat werkt er niet: welke modus je ook kiest van de lane assist systemen. Dus Alert, Lane Departure Warning of Emergency Lane Keeping.
Natuurlijk kan je checken of hij aanstaat. En je kunt het ook in het menu zien. Mijn vraag gaat over de situatie dat je er ook gebruik van maakt: hij staat dan dus aan.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2024 19:22 ]
Juist, op de dijk met een dubbele streep met groen in het midden autoweg dus. Soms onderbroken soms doorgetrokken blijft het icoontje grijs. Geen assistent dus.Capital_G schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 16:37:
[...]
Wat werkt er precies niet? LKA maakt v.z.i.w. geen onderscheid tussen doorgetrokken en onderbroken strepen. Ik heb vanmiddag mijn BMW petje opgezet en zonder richtingaanwijzers van rijbanen gewisseld (het was rustig, dus dat kan wel) en ik moet zeggen dat LKA super consistent reageert, type streep maakt niks uit. Altijd 1 piepje en een kleine suggestie van het stuur.
MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485
Verwijderd
Welke mode gebruik jij? Default is ELK?wrak schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 19:42:
[...]
Juist, op de dijk met een dubbele streep met groen in het midden autoweg dus. Soms onderbroken soms doorgetrokken blijft het icoontje grijs. Geen assistent dus.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2024 20:01 ]
LKA schakelt zichzelf uit bij onduidelijke weg situaties, bochten, etc. Wat je zegt is dus niet altijd waar.Verwijderd schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 18:51:
[...]
Het gaat om dubbel doorgetrokken strepen die de twee weghelften van elkaar onderscheiden.
Op jouw vraag wat werkt er niet: welke modus je ook kiest van de lane assist systemen. Dus Alert, Lane Departure Warning of Emergency Lane Keeping.
Natuurlijk kan je checken of hij aanstaat. En je kunt het ook in het menu zien. Mijn vraag gaat over de situatie dat je er ook gebruik van maakt: hij staat dan dus aan.
Verwijderd
Dat laat hij dan niet zien want stand Alert blijft aan (menu laat zien dat het aan staat).Capital_G schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 20:20:
[...]
LKA schakelt zichzelf uit bij onduidelijke weg situaties, bochten, etc. Wat je zegt is dus niet altijd waar.
Zie foto van de weg. Het is een kaarsrechte weg met duidelijke witte lijnen en een ribbeltje voor de waarschuwing.
Op de foto zijn aan de rechterzijde lange onderbroken strepen te zien. Kan ik gewoon op rijden zonder enige respons van het systeem.
Yep in ELK gevoeligheid laag.
Misschien praten we langs elkaar, ik heb het over het dashboard icoon:Verwijderd schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 21:11:
[...]
Dat laat hij dan niet zien want stand Alert blijft aan (menu laat zien dat het aan staat).
Zie foto van de weg. Het is een kaarsrechte weg met duidelijke witte lijnen en een ribbeltje voor de waarschuwing.
Op de foto zijn aan de rechterzijde lange onderbroken strepen te zien. Kan ik gewoon op rijden zonder enige respons van het systeem.
:fill(white):strip_exif()/f/image/5AtHZkl73Ia6cCLTecAkkSWJ.png?f=user_large)
Tevens is op de lijn rijden vaak niet genoeg, je moet er echt overheen gaan.
Verwijderd
Ik let nooit op die dashboard icoontjes.Capital_G schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 07:54:
[...]
Misschien praten we langs elkaar, ik heb het over het dashboard icoon:
[Afbeelding]
Ik zal eens kijken.
Maar dat laatste, daar ga ik niet in mee. Ook in Alert mode gaat het stuur al trillen en volgt het audio signaal voor ik over een lijn rij.
Die dubbele lijn : https://www.gelderlander....ijk-poederoijen~ad64ff88/
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2024 08:12 ]
Hebben jullie dat ook dat de MG app af en toe opeens vindt dat de privacy voorwaarden niet geaccepteerd zijn en hierdoor niet meer wil functioneren? Ik krijg dit elke zoveel weken (die melding komt dan als push bericht en als bericht in de app) en vaak krijg ik binnen een paar seconden daarna ook weer dat de voorwaarden wel geaccepteerd zijn en dan werkt alles ook weer. Vanmorgen alleen niet, wilde wat voorverwarmen (want het is brrrr!) maar de app heeft mij dus weer de toegang ontzegd en doet nu niets meer.
Zal vast weer goed komen maar het gebeurd wel vaak op de momenten dat ik het nodig heb, dus wellicht is het overbelasting van de servers o.i.d. Vroeg me af of meer mensen hier last van hebben.
Edit: Handmatig naar de privacy opties in de app gaan en die accepteren doet op dit moment helaas niets.
Edit: Toen ik in de auto ging zitten kreeg ik direct het bericht in de app dat de privacy voorwaarden geaccepteerd zijn en de app werkte ook weer. Weird.
Zal vast weer goed komen maar het gebeurd wel vaak op de momenten dat ik het nodig heb, dus wellicht is het overbelasting van de servers o.i.d. Vroeg me af of meer mensen hier last van hebben.
Edit: Handmatig naar de privacy opties in de app gaan en die accepteren doet op dit moment helaas niets.
Edit: Toen ik in de auto ging zitten kreeg ik direct het bericht in de app dat de privacy voorwaarden geaccepteerd zijn en de app werkte ook weer. Weird.
[ Voor 19% gewijzigd door Racemol op 07-03-2024 09:10 ]
Verwijderd
Ik herken het maar ik heb er nu geen last van. Alles in de app werkt. Maar dat kan over een ook anders zijn.Racemol schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 08:32:
Hebben jullie dat ook dat de MG app af en toe opeens vindt dat de privacy voorwaarden niet geaccepteerd zijn en hierdoor niet meer wil functioneren? Ik krijg dit elke zoveel weken (die melding komt dan als push bericht en als bericht in de app) en vaak krijg ik binnen een paar seconden daarna ook weer dat de voorwaarden wel geaccepteerd zijn en dan werkt alles ook weer. Vanmorgen alleen niet, wilde wat voorverwarmen (want het is brrrr!) maar de app heeft mij dus weer de toegang ontzegd en doet nu niets meer.
Verwijderd
Die icoontjes: ze zijn alleen van toepassing op de mode lane departure warning en emergency lane keeping. Gebruik je Alert dan zet je het actieve deel van lane assist uit en is het icoontje altijd geel.Capital_G schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 07:54:
[...]
Misschien praten we langs elkaar, ik heb het over het dashboard icoon:
[Afbeelding]
Voor de input van het systeem zelf zit er geen verschil tussen Alert en de andere twee: camerabeeld met ingestelde gevoeligheid. De output verschilt wel (milde correctie van de lijn af tot en met bijsturen om centreren).
Verwijderd
MG heeft geen oplossing voor Lane Assist dat niet goed met de dubbele lijnen om kan gaan. De hoop is gevestigd op een nieuwe firmware. In die firmware wordt ook de fout bij het inlezen van telefoonnummers via BT gecorrigeerd. We gaan het meemaken.Verwijderd schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 21:11:
[...]
Dat laat hij dan niet zien want stand Alert blijft aan (menu laat zien dat het aan staat).
Plotselinge remacties van de auto (zgn phantom braking) en het inhouden bij inhalen zijn bekend bij MG (dealer heeft het zelf ervaren). Daarvoor wordt de radar volgende week opnieuw afgesteld.
Dit laatste is het proberen waard. Maar ik verdenk de auto ervan dat het probleem van het inhouden samenhangt met verkeerde interpretatie van rijbaankenmerken (lane assist).
Ondertussen heb ik het afremmen bij het inhalen wel kunnen beinvloeden. Het is niet weg maar als je het frontaal botssysteem aanpast naar alleen alarm en je zet de gevoeligheid op laag, dan is het effect vrijwel weg. Je merkt dan alleen het afremmen van de ACC nog als je te dichtbij komt.
Uiteraard geldt dit voor mijn auto maar niet persé voor elke andere MG4.
Ben nu voor de 1e beurt bij KIA Amersfoort, maar begint al lekker. Was er om 8.10 (45 min reistijd) en krijg te horen "weten niet of de beurt en updates nog gaan lukken en zeker niet in 2 uur want u bent te laat".
Navigatie kaart update kan sowieso niet bij de dealer. Heb LKA, camera en entertainment R46 update gevraagd. Ik moest ook uitleg geven waarom ik deze updates wilde hebben "geeft de auto dat dan aan?".
Navigatie kaart update kan sowieso niet bij de dealer. Heb LKA, camera en entertainment R46 update gevraagd. Ik moest ook uitleg geven waarom ik deze updates wilde hebben "geeft de auto dat dan aan?".
Ah de Van Mossel service! Exact hetzelfde bij mij twee maanden terug. Netjes aangegeven bij de afspraak twee maanden van tevoren "Meneer we hadden geen tijd, maak maar een nieuwe afspraak over 1.5 maand".Vaevictis_ schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:21:
Ben nu voor de 1e beurt bij KIA Amersfoort, maar begint al lekker. Was er om 8.10 (45 min reistijd) en krijg te horen "weten niet of de beurt en updates nog gaan lukken en zeker niet in 2 uur want u bent te laat".
Verwijderd
Kaartupdate kan niet? Ze bedoelen zeker dat deze er niet is. Want dat is wat ik heb gehoord.Vaevictis_ schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:21:
Geef aan dat je bleutooth problemen hebt, dat LKA vreemd doet, met name ELK (camera gestuurd systeem) en fatsoenlijk knoppen wilt om veilig op het scherm je airco te besturen (als je nog de kleine kopjes hebt).
Waarom ze updates moeten uitvoeren? Misschien omdat dat in de Nederlandse wet staat?Vaevictis_ schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:21:
nieuws: Tweede Kamer stemt voor wet die updates bij software en apparaten ver...
Zoals de Nissan Leaf dealer elk jaar tegen me zei "Nee updates zijn niet nodig, de auto is nog goed."Capital_G schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:29:
[...]
Waarom ze updates moeten uitvoeren? Misschien omdat dat in de Nederlandse wet staat?
nieuws: Tweede Kamer stemt voor wet die updates bij software en apparaten ver...
Nu was de Nissan Leaf qua software ook een ramp maar de kwaliteit van de software was wel beter alleen de app nooit werkend gekregen op Android. Het is een verplichting maar je merkt aan MG dat ze software niet in de vingers hebben dus ook update (proces) niet. Het feit dat elke auto unieke combinatie van software heeft op de ECUs is echt bizar hiermee kun je nooit een Quality Assurance afgeven of uberhaupt testen. De gebruiker als proefkonijn.
Heb ook niet de verwachting dat het beter gaat worden. Dus OTA updates misschien alleen voor entertainment ooit maar niet voor de ECUs.
Ben ik de enige die wel goede ervaringen heeft met VM? Gisteren bij VM MG Amsterdam geweest en werd goed geholpen. Er was wel qua leenauto iets niet helemaal goed gegaan, maar na 10 minuutjes wachten kreeg ik een MG4 mee. Heb er weinig op aan te merken eigenlijk.
Hier ook goed geholpen door VM MG Amsterdam (of eigenlijk is het de Citroen werkplaats). Kreeg een nieuw stuur onder de garantie i.v.m. een scheurtje in het leer, die zat er al bij de oplevering maar op een verborgen plekje waardoor ik het toen niet zag.deathmonkey schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 10:24:
Ben ik de enige die wel goede ervaringen heeft met VM? Gisteren bij VM MG Amsterdam geweest en werd goed geholpen. Er was wel qua leenauto iets niet helemaal goed gegaan, maar na 10 minuutjes wachten kreeg ik een MG4 mee. Heb er weinig op aan te merken eigenlijk.
Heeft me een krap jaartje gekost om een afspraak te krijgen (de man op de telefoon gaf de laatste keer toe dat ze net iemand hadden aangenomen om dit te beheren) maar was daarna gewoon goed geholpen.
Ok ik heb de LKA en camera update gekregen. TJA is nu ook bruikbaar dus dat is fijn. Entertainment R46 kon niet want hiervoor moet de auto hele dag aanwezig zijn.
Wat voegt R46 of nieuwer toe behalve het nieuwe HVAC scherm? Want 1 dag auto inleveren, huurkosten en 1,5 uur reizen moet wel echt iets toevoegen.
Wat voegt R46 of nieuwer toe behalve het nieuwe HVAC scherm? Want 1 dag auto inleveren, huurkosten en 1,5 uur reizen moet wel echt iets toevoegen.
Ik denk vooral het kunnen swipen naar beneden als Android auto het scherm overneemt. Dat lijkt mij heel prettig. Ik mag half mei in Amersfoort langskomen een jaar na levering. Duimen dat de pet daar goed staat en op tijd komen dus. Overigens kun je de kaarten updaten vanaf een usb-stick. Dat heb ik meteen een jaar geleden gedaan, helaas bleek de set ook al op leeftijd. Ik zou het weer doen... als er nieuwe kaarten waren.Vaevictis_ schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 12:17:
Ok ik heb de LKA en camera update gekregen. TJA is nu ook bruikbaar dus dat is fijn. Entertainment R46 kon niet want hiervoor moet de auto hele dag aanwezig zijn.
Een dag voor een software update??? Da's toch ook te zot voor woorden...Vaevictis_ schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 12:17:
Ik kan het helaas niet meer terugvinden in dit topic, maar ik heb 2 problemen. Iemand enig idee waarom? Contact met vanmossel is ronduit bagger te noemen. Anderhalf uur in de wachtrij en nog steeds niet geholpen.
Ik krijg steeds foutmelding voor one pedal drive over lage ladingstoestand. Ook al is de auto 50%.:strip_exif()/f/image/VCTJ5a9T5kb68XL0lcDstuVC.jpg?f=fotoalbum_large)
•
[/list]
Daarnaast kan ik de auto niet op afstand besturen via de app. Km’s zijn ook niet te zien. Key management is in orde, gebied en unbind, app opnieuw geïnstalleerd, privacy policy geaccepteerd. Niks helpt. Iemand een idee?
Ik krijg steeds foutmelding voor one pedal drive over lage ladingstoestand. Ook al is de auto 50%.
:strip_exif()/f/image/VCTJ5a9T5kb68XL0lcDstuVC.jpg?f=fotoalbum_large)
•
[/list]
Daarnaast kan ik de auto niet op afstand besturen via de app. Km’s zijn ook niet te zien. Key management is in orde, gebied en unbind, app opnieuw geïnstalleerd, privacy policy geaccepteerd. Niks helpt. Iemand een idee?
One pedal heb ik niet dus weet ik niet. Maar de app geeft bij mij ook dit scherm als ik hem opstart. Door op het icoontje onder, rechts naast het mg logo te klikken ververst de data. Dan pas zie ik de info op het openingsscherm als ik daarnaar terug ga.
Verwijderd
Gelezen op engels forum :OPD op de 51kwh heeft dan een update nodig.YorinVonder schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 11:02:
Ik kan het helaas niet meer terugvinden in dit topic, maar ik heb 2 problemen. Iemand enig idee waarom? Contact met vanmossel is ronduit bagger te noemen. Anderhalf uur in de wachtrij en nog steeds niet geholpen.
Ik krijg steeds foutmelding voor one pedal drive over lage ladingstoestand. Ook al is de auto 50%.[Afbeelding]
•
[/list]
Daarnaast kan ik de auto niet op afstand besturen via de app. Km’s zijn ook niet te zien. Key management is in orde, gebied en unbind, app opnieuw geïnstalleerd, privacy policy geaccepteerd. Niks helpt. Iemand een idee? [Afbeelding]
Refresh: pull down in MG scherm gebruiken, of naar status scherm (zie rwqctie Wrak) ėn rechtsboven op het cirkeltje klikken. Als je dan terug gaat: vaak nogmaals pull down.
Overigens, de app geeft vaak een andere range aan dan de auto zelf. Heb hem net geparkeerd en de auto geeft 389km aan. De app, met refresh, 418km. Staar je niet blind op de getallen.
App range gaat uit van rijden op eco en zonder AC (dus echt uit). Vergelijk maarVerwijderd schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 11:59:
[...]
Gelezen op engels forum :OPD op de 51kwh heeft dan een update nodig.
Refresh: pull down in MG scherm gebruiken, of naar status scherm (zie rwqctie Wrak) ėn rechtsboven op het cirkeltje klikken. Als je dan terug gaat: vaak nogmaals pull down.
Overigens, de app geeft vaak een andere range aan dan de auto zelf. Heb hem net geparkeerd en de auto geeft 389km aan. De app, met refresh, 418km. Staar je niet blind op de getallen.
Verwijderd
Dat wist ik niet. Hoe ben jij daar in vredesnaam achter gekomen? Kan het nergens in de manuals vinden.Heinemancp schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 12:02:
[...]
App range gaat uit van rijden op eco en zonder AC (dus echt uit). Vergelijk maar
Bedankt! Nu zo ongeveer 20x gerefreshed. Helaas nog niks. Ik zal t.z.t. weer contact opnemen met de verschrikkelijke klantenservice van Van Mossel.Verwijderd schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 11:59:
[...]
Gelezen op engels forum :OPD op de 51kwh heeft dan een update nodig.
Verwijderd
Kijk eens wat er gebeurt als je via BT contact hebt met de auto.YorinVonder schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 12:38:
[...]
Bedankt! Nu zo ongeveer 20x gerefreshed. Helaas nog niks. Ik zal t.z.t. weer contact opnemen met de verschrikkelijke klantenservice van Van Mossel.
Vergelijken als je in de auto zit, de app refreshed en op de GoM kijktVerwijderd schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 12:27:
[...]
Dat wist ik niet. Hoe ben jij daar in vredesnaam achter gekomen? Kan het nergens in de manuals vinden.
Ik heb hetzelfde. Ik heb het gevoel dat het te maken heeft met de temperatuur. Het is behoorlijk irritant, want ik merk dat OPD een zwaar positieve invloed heeft op het verbruik (je kan veel gedoseerder afremmen en regenereren).YorinVonder schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 11:02:
Ik krijg steeds foutmelding voor one pedal drive over lage ladingstoestand. Ook al is de auto 50%.[Afbeelding]
•
[/list]
Daarnaast kan ik de auto niet op afstand besturen via de app. Km’s zijn ook niet te zien. Key management is in orde, gebied en unbind, app opnieuw geïnstalleerd, privacy policy geaccepteerd. Niks helpt. Iemand een idee? [Afbeelding]
Over 2 weken heb ik een afspraak bij VM Schadeherstel in Nijmegen, die zitten bij de MG dealer. Ik ga vragen of ze in de tussentijd niet een keer alle software willen updaten
Vaak bu'j te bang!
Volgens mij klopt dit ook helemaal niet. Bij mij is de range in de app gewoon de range die ik heb als ik rij modus op ECO mode zet, en dus met AC aan. Als je de auto start staat die natuurlijk standaard op NORMAL en dan kloppen de cijfertjes niet maar even flippen naar ECO en het komt bij mij altijd 1 op 1 overVerwijderd schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 12:27:
[...]
Dat wist ik niet. Hoe ben jij daar in vredesnaam achter gekomen? Kan het nergens in de manuals vinden.
Verwijderd
Je hebt gelijk Racemol. Het is inderdaad Eco met AC aan. Of Custom mode omdat deze bij mij de op Eco is ingesteld.Racemol schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 14:46:
[...]
Volgens mij klopt dit ook helemaal niet. Bij mij is de range in de app gewoon de range die ik heb als ik rij modus op ECO mode zet, en dus met AC aan. Als je de auto start staat die natuurlijk standaard op NORMAL en dan kloppen de cijfertjes niet maar even flippen naar ECO en het komt bij mij altijd 1 op 1 over
Verwijderd
Zo simpel. Dank!Heinemancp schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 13:48:
[...]
Vergelijken als je in de auto zit, de app refreshed en op de GoM kijkt
Volgens mij is het vnl. de standaard range die er last van heeft, grotendeels vanwege het feit dat die een lfp batterij aan boord heeft. Deze is veel gevoeliger voor kou, en zal onder koude omstandigheden dus pas bij lage SoC en/of een flink stuk rijden beschikbaar zijn. Ikzelf kon hem soms nog niet inschakelen bij 34%.-tom-562 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 14:18:
[...]
Ik heb hetzelfde. Ik heb het gevoel dat het te maken heeft met de temperatuur. Het is behoorlijk irritant, want ik merk dat OPD een zwaar positieve invloed heeft op het verbruik (je kan veel gedoseerder afremmen en regenereren).
Over 2 weken heb ik een afspraak bij VM Schadeherstel in Nijmegen, die zitten bij de MG dealer. Ik ga vragen of ze in de tussentijd niet een keer alle software willen updaten
Daarnaast is er een softwarematige component (hopelijk dus met deels een oplossing met een software update), je merkt nl dat de auto al veeeeeel eerder vol kan remmen op bijvoorbeeld de ACC lettende op de "powermeter" die dan tot -25 (uit mijn hoofd als max regeneratie). Als de ACC dat kan is er geen reden dat OPD dat niet ook moet kunnen.
Ik ga ook eens een afspraak maken, voor de OPD nu dus, de volledige selfdrive en hopelijk het vasthouden van voorkeuren. Heeft iemand al ervaring of dat beter is geworden en in welke update dat zit, zal infotainment zijn denk ik?
Heb je een account met telefoonnummer of email? Mijn ervaring is dat email een stuk beter werkt voor een aantal zaken. Of dit daar ook onder valt weet ik niet meer.YorinVonder schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 12:38:
[...]
Bedankt! Nu zo ongeveer 20x gerefreshed. Helaas nog niks. Ik zal t.z.t. weer contact opnemen met de verschrikkelijke klantenservice van Van Mossel.
Je moet overigens wel 2 x snel na elkaar refreshen, dus swipe down, wachten tot spinning wheel weg is en direct nog een keer. Is bij mij standaard, werkt nooit ineens. Mijn idee is dat de canbus waarover all info van de auto loopt, nog niet alle info heeft geleverd voordat de app zijn update krijgt.
Verwijderd
Het is voor de standard gekoppeld aan r33 van het infotainment systeem. Maar wat er aan losse updates bijhoort weet eigenlijk niemand.zephyr_blues schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 21:17:
[...]
Volgens mij is het vnl. de standaard range die er last van heeft, grotendeels vanwege het feit dat die een lfp batterij aan boord heeft. Deze is veel gevoeliger voor kou, en zal onder koude omstandigheden dus pas bij lage SoC en/of een flink stuk rijden beschikbaar zijn. Ikzelf kon hem soms nog niet inschakelen bij 34%.
Daarnaast is er een softwarematige component (hopelijk dus met deels een oplossing met een software update), je merkt nl dat de auto al veeeeeel eerder vol kan remmen op bijvoorbeeld de ACC lettende op de "powermeter" die dan tot -25 (uit mijn hoofd als max regeneratie). Als de ACC dat kan is er geen reden dat OPD dat niet ook moet kunnen.
Ik ga ook eens een afspraak maken, voor de OPD nu dus, de volledige selfdrive en hopelijk het vasthouden van voorkeuren. Heeft iemand al ervaring of dat beter is geworden en in welke update dat zit, zal infotainment zijn denk ik?
Ik heb beide, maar ik zal eens enkel met e-mail proberen. Wellicht werkt dat.zephyr_blues schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 21:22:
[...]
Heb je een account met telefoonnummer of email? Mijn ervaring is dat email een stuk beter werkt voor een aantal zaken. Of dit daar ook onder valt weet ik niet meer.
Je moet overigens wel 2 x snel na elkaar refreshen, dus swipe down, wachten tot spinning wheel weg is en direct nog een keer. Is bij mij standaard, werkt nooit ineens. Mijn idee is dat de canbus waarover all info van de auto loopt, nog niet alle info heeft geleverd voordat de app zijn update krijgt.
Een vraag:
Heb regelmatig (één keer per 2 maanden) geen sleutel herkenning.
Wat ik nu die is uitstappen(alarm gaat af), dan op slot en weer open via de sleutel. Dan is het weer opgelost
Is er een manier om dit op te lossen als je in de auto zit?
Van alles geprobeerd, tot aan resetten toe(helpt niet).
Wat ik nu die is uitstappen(alarm gaat af), dan op slot en weer open via de sleutel. Dan is het weer opgelost
Verwijderd
Leg je die sleutel dan niet in de opbergbak? Er is speciaal voor de sleutel een plek.jandrenth schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:09:
Een vraag:
Ik mag aannemen dat er wel een goede batterij in zit.
Verwijderd
Ik zie toch vaak stevige afwijkingen tussen de verbruikscijfers op de display achter het stuur en de berekeningen obv de percentages lading in de accu. De laatste valt stevast lager uit.
Bv vandaag. Ik heb een verbruik van 16,5/100km volgens de boordcomputer. Ik ben dan van 90% naar 73% lading gegaan over 86 km. Als ik uitga van effectief 74,4 kwh in de batterij dan heb ik omgerekend naar 100 km 14,7 kwh gebruikt. Dat is toch zelfs met +/- .5 kwh vanwege afronding naar hele percentages toch flink lager.
Hebben jullie deze ervaring ook?
Bv vandaag. Ik heb een verbruik van 16,5/100km volgens de boordcomputer. Ik ben dan van 90% naar 73% lading gegaan over 86 km. Als ik uitga van effectief 74,4 kwh in de batterij dan heb ik omgerekend naar 100 km 14,7 kwh gebruikt. Dat is toch zelfs met +/- .5 kwh vanwege afronding naar hele percentages toch flink lager.
Ik heb dit bij mij nooit nagerekend.Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2024 @ 12:41:
Ik zie toch vaak stevige afwijkingen tussen de verbruikscijfers op de display achter het stuur en de berekeningen obv de percentages lading in de accu. De laatste valt stevast lager uit.
Voor de extended range zou je inderdaad volgens de specs uit mogen gaan van 74,4 kWh netto batterij.
Dus in jouw geval geeft de auto aan dat je over 86km 14,19 kWh hebt verbruikt terwijl de batterij (bij omrekenen percentages) aangeeft 12,65 kWh te hebben gebruikt. Verschil van 1,54 kWh.
Het probleem is, denk ik, dat die percentages volgens mij niet erg nauwkeurig zijn. Zo heb ik bijvoorbeeld als ik de auto laad naar 80% of 90% dat de eerst volgende rit hij lang op 80% of 90% blijft staan. Zo kan ik de rit naar huis, die normaal zo'n 3% tot 5% verbruikt rustig aankomen zonder een procent te verliezen. Dan heb je natuurlijk al gauw bij dit soort relatief kleine afstanden een flinke afwijking te pakken.
Verwijderd
Dat wil ik wel geloven. Maar mijn afstanden zijn 86 km of langer.Racemol schreef op maandag 11 maart 2024 @ 13:07:
[...]
Ik heb dit bij mij nooit nagerekend.
Voor de extended range zou je inderdaad volgens de specs uit mogen gaan van 74,4 kWh netto batterij.
Dus in jouw geval geeft de auto aan dat je over 86km 14,19 kWh hebt verbruikt terwijl de batterij (bij omrekenen percentages) aangeeft 12,65 kWh te hebben gebruikt. Verschil van 1,54 kWh.
Het probleem is, denk ik, dat die percentages volgens mij niet erg nauwkeurig zijn. Zo heb ik bijvoorbeeld als ik de auto laad naar 80% of 90% dat de eerst volgende rit hij lang op 80% of 90% blijft staan. Zo kan ik de rit naar huis, die normaal zo'n 3% tot 5% verbruikt rustig aankomen zonder een procent te verliezen. Dan heb je natuurlijk al gauw bij dit soort relatief kleine afstanden een flinke afwijking te pakken.
Ik zie ook dat de percentages niet erg nauwkeurig zijn. Soms laad ik tot 90% en 1 km verder staat hij al op 89%. Maar het kan ook gebeuren dat ik na 5 km nog steeds op 90% sta. Dus inderdaad, erg nauwkeurig is het niet. Maar ik heb altijd geleerd dat je dan 'veel steekproeven' moet nemen. En dat heb ik inmiddels wel gedaan.
Overigens, als de %'s ad random onnauwkeurig zijn dan zou je in principe gemiddeld over alle metingen geen verschil moeten zien. Maar ik kom met de %'s rekenend altijd lager uit. Dat betekent dat er een structureel verschil/fout in één van de metingen zit (en dit is ook zo als je met de volle 77kwh rekent). Blijft vreemd.
Verwijderd
Morgen worden radar en camera geijkt. We gaan het zien wat dit oplevert.Verwijderd schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 18:23:
[...]
MG heeft geen oplossing voor Lane Assist dat niet goed met de dubbele lijnen om kan gaan. De hoop is gevestigd op een nieuwe firmware. In die firmware wordt ook de fout bij het inlezen van telefoonnummers via BT gecorrigeerd. We gaan het meemaken.
Plotselinge remacties van de auto (zgn phantom braking) en het inhouden bij inhalen zijn bekend bij MG (dealer heeft het zelf ervaren). Daarvoor wordt de radar volgende week opnieuw afgesteld.
Dit laatste is het proberen waard. Maar ik verdenk de auto ervan dat het probleem van het inhouden samenhangt met verkeerde interpretatie van rijbaankenmerken (lane assist).
Ondertussen heb ik het afremmen bij het inhalen wel kunnen beinvloeden. Het is niet weg maar als je het frontaal botssysteem aanpast naar alleen alarm en je zet de gevoeligheid op laag, dan is het effect vrijwel weg. Je merkt dan alleen het afremmen van de ACC nog als je te dichtbij komt.
Uiteraard geldt dit voor mijn auto maar niet persé voor elke andere MG4.
Vandaag even gecheckt hoe LDW of ELK reageert onderweg. Ook op de snelweg boven 60 kmh gaan deze systemen best vaak op standby. Vooral op de linkerbaan. Ook op rechte stukken. En hoe drukker het is des te vaker het gebeurt.
Op het stuk 80km rechte weg met dubbele doorgetrokken streep waar ik merkte dat Alert mode totaal niet reageerde, blijven LDW en ELK over de totale afstand inderdaad in standby. Maw, de MG4 kan met deze belijning helemaal niks
Met 17,5 kWh/100km is 1 kW 5 á 6 km, dus dat klopt best aardig... Om één of andere reden bekijkt "men", ikzelf ook merk ik, bij een elektrische auto ineens met andere ogen dan we vroeger met benzine deden. In een benzineauto ging ik echt niet zitten zweten als het warm was, airco aan en geen seconde nadenken wat dat met het verbruik zou doen. En om dat nou in een EV wel te doen wegens een range anxiety die ikzelf iig niet bemerk, ik ben het niet van plan.Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2024 @ 19:13:
[...]
Dat wil ik wel geloven. Maar mijn afstanden zijn 86 km of langer.
Ik zie ook dat de percentages niet erg nauwkeurig zijn. Soms laad ik tot 90% en 1 km verder staat hij al op 89%. Maar het kan ook gebeuren dat ik na 5 km nog steeds op 90% sta.
Meeste benzineauto's hebben nog zo'n 5 liter over als ze aangeven leeg te zijn. Ook daar zijn de getallen voor actieradius en huidig gebruik flink afwijkend t.o.v. de werkelijkheid. Om die getallen op het dashboard te toveren, moeten ze een algoritme hanteren, en gezien dat algoritme niet weet of jij een berg op of af gaat rijden, zal het altijd afwijken. Iig lijkt MG aan de voorzichtige kant te gaan zitten. Da's best fijn toch?
Verwijderd
Dit heeft niks met range anxiety te maken. Het zijn getallen van de mg zelf die niet met elkaar overeenstemmen. Er zit ook geen enkel algoritme achter een verbruikscijfer los van wat simpele wiskunde. Dat vind ik maf.zephyr_blues schreef op maandag 11 maart 2024 @ 20:09:
[...]
Met 17,5 kWh/100km is 1 kW 5 á 6 km, dus dat klopt best aardig... Om één of andere reden bekijkt "men", ikzelf ook merk ik, bij een elektrische auto ineens met andere ogen dan we vroeger met benzine deden. In een benzineauto ging ik echt niet zitten zweten als het warm was, airco aan en geen seconde nadenken wat dat met het verbruik zou doen. En om dat nou in een EV wel te doen wegens een range anxiety die ikzelf iig niet bemerk, ik ben het niet van plan.
Meeste benzineauto's hebben nog zo'n 5 liter over als ze aangeven leeg te zijn. Ook daar zijn de getallen voor actieradius en huidig gebruik flink afwijkend t.o.v. de werkelijkheid. Om die getallen op het dashboard te toveren, moeten ze een algoritme hanteren, en gezien dat algoritme niet weet of jij een berg op of af gaat rijden, zal het altijd afwijken. Iig lijkt MG aan de voorzichtige kant te gaan zitten. Da's best fijn toch?
Verbruikcijfers moeten kloppen, anders krijgt SAIC, net als bij een eerder verbruiks-schandaal, de NCAP achter zich aan. Verbruik is voor zover ik weet accurraat (een BMS weet denk ik wel wat de W output is). Het percentage moet echter "gegokt" worden op basis van verbruik.Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 00:23:
[...]
Dit heeft niks met range anxiety te maken. Het zijn getallen van de mg zelf die niet met elkaar overeenstemmen. Er zit ook geen enkel algoritme achter een verbruikscijfer los van wat simpele wiskunde. Dat vind ik maf.
De enige manier voor een BMS om het percentage te achterhalen is om de laadcurve met de ontlaadcurve te vergelijken. Als een auto net van de lader afkomt en je rijd 1 minuutje moet de BMS nog calibreren waar hij precies zit, dus dat zal nooit 100% kloppen.
En dan moet de BMS ook nog weten wat de juiste laadcurve is. Als jij nooit naar 100% laad is het lastig voor de BMS om te bepalen waar de 100% exact zit, dus daar zit ook al een gok. Vandaar het advies om soms op te laden naar 100% (LFP 1 keer per week, NMC 1 keer per maand?).
Dan heb je ook nog een paar procent veiligheidsmarge aan de onderkant van de batterij die je niet verteld wordt, kennen we van benzine motoren ook al.
Met bovenstaande eens. Ik denk dat onze berekeningen met gebruik van percentages gewoon scheef gaat omdat deze niet 100% kloppen. Zoals eerder gemeld schommelen de verbruikte percentages bij mij bijvoorbeeld enorm afhankelijk van het start percentage van de auto.
Enige test die je kunt doen is hem een keer 100% vol laden en dan helemaal leeg rijden tot hij stopt. Dan kijken hoeveel KM je hebt gereden en dat dan vergelijken met de boordcomputer. Wat extreem maar dan heb je wel je antwoord.
Enige test die je kunt doen is hem een keer 100% vol laden en dan helemaal leeg rijden tot hij stopt. Dan kijken hoeveel KM je hebt gereden en dat dan vergelijken met de boordcomputer. Wat extreem maar dan heb je wel je antwoord.
Een vraagje: ik zit op Youtube naar verschillende MG4 reviews te kijken, en het valt me op dat de Australische versie(?) een veel snappier/responsive touchscreen heeft dan wat ik in NL/EU voorbij zie komen. Zit daar andere HW op de MG4 ofzo?
Ik moet zeggen dat ik helemaal niks te klagen heb over het scherm. In de (oude) reviews klagen ze over een niet responsief scherm, maar het draait allemaal vlotjes (OK, geen iPad 10 ervaring o.i.d.), en 95% van de tijd worden de aanrakingen meteen de eerste keer herkend.olafmol schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:20:
Een vraagje: ik zit op Youtube naar verschillende MG4 reviews te kijken, en het valt me op dat de Australische versie(?) een veel snappier/responsive touchscreen heeft dan wat ik in NL/EU voorbij zie komen. Zit daar andere HW op de MG4 ofzo?
Vaak bu'j te bang!
Uhm... serieus? Is er een speciaal bakje voor de sleutel? Daar hoor ik voor het eerst van/over! Welke is dat dan?Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2024 @ 12:03:
[...]
Leg je die sleutel dan niet in de opbergbak? Er is speciaal voor de sleutel een plek.
Ik mag aannemen dat er wel een goede batterij in zit.
Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees
Niet zozeer een speciaal bakje, als de batterij van je keyfob/sleutel leeg is, moet je de keyfob/sleutel onderin het opbergvak onder je middenarmsteun leggen. Anders 'start' je auto volgens mij nietRincewind schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:15:
[...]
Uhm... serieus? Is er een speciaal bakje voor de sleutel? Daar hoor ik voor het eerst van/over! Welke is dat dan?
Vaak bu'j te bang!
/f/image/rm4hQysNX3X3dodTpyLGJugf.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/SHeKPSFGiip5fVBm32wfo1G2.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hzBAiC4XAyZT4UAkF0v2stMD.jpg?f=fotoalbum_large)