:strip_exif()/f/image/yUDcnwVRtRqMisNLepgOoszj.jpg?f=fotoalbum_large)
wat een plaatje toch!?
Ik zal even mijn wintersport ervaring posten van afgelopen week. Altijd handig voor iemand dit nog gaat of voor volgend jaar!
We hadden een rit van 950km voor de boeg naar Oostenrijk. Voor ons ook de eerste keer elektrisch zo een eind op pad en voor het eerst met een dakkoffer. Best een spannende onderneming dus.
Thuis nog even 100% geladen en in de nacht vertrokken. We reden max 100kmh want we hadden een klein beetje wind tegen. (kracht 2 a 3). De buitentemperatuur was wel vrij hoog: rond de 8 graden.
We hadden geen idee wat het verbruik ging zijn, maar het viel me alles mee (rond de 17kwh/100km). We kwamen 320km ver met nog 13% in de accu.
Vervolgens overdag wat kortere stukjes gedaan. Uiteindelijk een gemiddeld verbruik van 17.5kwh op de eindbestemming aangekomen.
Na een weekje vakantie mochten we natuurlijk ook weer terug. Met de granny lader op locatie ook weer naar 100% kunnen laden.
Terug was er nog best wat sneeuw gevallen, dus heel rustig aan de terugweg begonnen. (zie foto). De buitentemperatuur was wel een stuk lager (rond het vriespunt).
Door wat file en baustellen onderweg heel zuinig gerden. (max 110kmh, maar meestal rond de 100kmh). Het gemiddelde verbruik was ongeveer 16.7kwh/100km
Het laden onderweg is ons heel goed bevallen. Je staat toch meestal net even van de snelweg af wat een stuk fijner is. De drukte bij de palen viel mee. 1 keer 5 minuten moeten wachten bij een tesla lader. Meestal was je met 25 minuten weer op 80% en konden we weer door!
Al met al een fijne reis gehad!
Nog wel opvallend. Volgens google maps hadden we een rit van 950km. Volgens de mg4 was onze reis slechts 920km (inclusief omrijden naar de laadpalen). De gps en cruise speed kwamen wel overeen trouwens.
Specs:
1st gen luxury (zonder enige updates

)
thule wingbar edge
thule motion xt sport dakkoffer
vers setje 17 inch goodyear vector 4 gen 2 all seasons. 2.8bar voor, 2.9bar achter
Als er nog vragen zijn, laat maar weten!
:strip_exif()/f/image/lOUSPZXhUGSTMFCyhJfzMezN.jpg?f=fotoalbum_large)
Terug de berg af....