Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:10

-tom-562

Oliesjeik

Capital_G schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:59:
[...]

Er is geen oplossing, de batterij is vol dus remmen op de electromotor kan niet, de energie moet ergens heen. Andere merken hebben wel OPD (Tesla heeft alleen OPD) maar de auto remt dan gewoon langzamer als de batterij de lading niet aan kan.

Dat vind ik overigens wel een logischere oplossing dan een error tonen bij > 80%, maar goed.
Er is wel een oplossing, gewoon remmen met je schijfremmen :P Ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen.

Vaak bu'j te bang!

• Paul van Druten
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11 11:57
*knip* offtopic

[ Voor 99% gewijzigd door twain4me op 21-02-2024 12:51 . Reden: belerend, offtopic, flame bait ]

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-11 20:49
*knip*

[ Voor 94% gewijzigd door twain4me op 21-02-2024 12:52 . Reden: Reactie op geknipte qoute ]

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-11 22:54
-tom-562 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 12:22:
[...]

Er is wel een oplossing, gewoon remmen met je schijfremmen :P Ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen.
Ik vermoed eigenlijk dat Tesla dat zo heeft opgelost en ik denk dat de MG nog niet zover is om dit, technisch gezien, te kunnen.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Racemol schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 13:06:
[...]

Ik vermoed eigenlijk dat Tesla dat zo heeft opgelost en ik denk dat de MG nog niet zover is om dit, technisch gezien, te kunnen.
Technisch gezien kan het wel. Als je in de technische documentatie van de auto kijkt (volgens mij staat het ook in de handleiding) worden de remmen nu al (by default) elektronisch aangestuurd (in geval van nood/fouten in het remsysteem bedien je de remmen gewoon op de ouderwetse manier, dus direct met je rempedaal).
Dus of je nu met je rempedaal remt of met je 'gaspedaal' remt, dat zou niks uit moeten maken :P

Vaak bu'j te bang!

• Capital_G
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-11 14:25
Racemol schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 13:06:
[...]

Tesla doet het niet, die hebben exact hetzelfde probleem bij hoge % of lagere temperaturen, als ik het internet mag geloven.

Blended brakes op OPD klinkt als een nachtmerrie voor de fabrikant. Hoewel de aansturing elektronisch is is de werking natuurlijk gewoon mechanisch. Om die 2 samen te laten werken zodat je op alle batterij condities een consistente rem response te krijgen is erg lastig.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:08
Tesla heeft ooit in een SW update blended braking gehad. Dat is er weer uitgesloopt. Volgens mij is het in de EU zelfs niet eens uitgerold.

Maar inderdaad, daar is OPD standaard en remt de auto langzamer naarmate de spc hoger is of de accu niet op temperatuur is. Daar krijg je dan een melding van. De MG geeft ook een melding dat regen beperkt is.
Je kunt wel instellen dat je dus het laatste stukje voordat je remt blijft rollen bijvoorbeeld. Net zoals nu op de MG.
Wat ik dus bedoel met auto-hold is dat OPD voor mij niet meer is dan enkel met een pedaal rijden. Dat doe je eigenlijk nu ook al. Het laatste stukje moet je actief remmen. Bij een heuveltje gooit OPD de handrem er zelf op. Geen idee of de MG dit standaard doet zonder OPD, maar je kunt auto-hold altijd activeren door even wat dieper het rempedaal in te trappen. Je blijft dan ook altijd stilstaan net als met OPD.

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 14:31:
Tesla heeft ooit in een SW update blended braking gehad. Dat is er weer uitgesloopt. Volgens mij is het in de EU zelfs niet eens uitgerold.

Maar inderdaad, daar is OPD standaard en remt de auto langzamer naarmate de spc hoger is of de accu niet op temperatuur is. Daar krijg je dan een melding van. De MG geeft ook een melding dat regen beperkt is.
Je kunt wel instellen dat je dus het laatste stukje voordat je remt blijft rollen bijvoorbeeld. Net zoals nu op de MG.
Wat ik dus bedoel met auto-hold is dat OPD voor mij niet meer is dan enkel met een pedaal rijden. Dat doe je eigenlijk nu ook al. Het laatste stukje moet je actief remmen. Bij een heuveltje gooit OPD de handrem er zelf op. Geen idee of de MG dit standaard doet zonder OPD, maar je kunt auto-hold altijd activeren door even wat dieper het rempedaal in te trappen. Je blijft dan ook altijd stilstaan net als met OPD.
Als je OPD niet aan hebt staan maar wel ACC, dan remt de auto ook vanzelf tot stilstand. Heb je niet eens je voet op het stroompedaal.
Maar default OPD is niet nodig. Niet iedereen vindt het prettig. Wel zou het fijn zijn als de voorkeursinstelling bewaard bleeft. Maar dat geldt voor zoveel zaken op de MG.

Minder regen bij hogere snelheid en hogere regen bij lage snelheid (zo is het op de ZS ingesteld) vind ik persoonlijk ook prettiger.

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 14:41:
[...]

Als je OPD niet aan hebt staan maar wel ACC, dan remt de auto ook vanzelf tot stilstand. Heb je niet eens je voet op het stroompedaal.
Mits er een auto voor je rijdt, anders blijft hij wel langzaam rollen.

Believe. Imagine. Create.

Verwijderd

Troetelbeer schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 15:00:
[...]

Mits er een auto voor je rijdt, anders blijft hij wel langzaam rollen.
Die zelf tot stilstand komt. Correct.

• zephyr_blues
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 05-01 10:16
Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 14:41:
[...]

Minder regen bij hogere snelheid en hogere regen bij lage snelheid (zo is het op de ZS ingesteld) vind ik persoonlijk ook prettiger.
Dat is de adaptive regen optie lijkt me? Heeft de MG4 ook toch?

Verwijderd

Nee. Dat is niet hetzelfde als de adaptive regen. Ik heb op en af gereden met de ZS in mode 3 en de MG4 in inadaptive mode. Deze regen in de MG4 is sterker dan in mode 3 van de ZS bij 100kmh.

• zephyr_blues
Drie maanden is het stil... en dan ineens is het zover....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C0ePkVTY52YLI2uwjAlXBfbvEAk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MjLlxUphqRaTMPYZ4JvcfbGL.jpg?f=fotoalbum_large

Leuk detail, de ODP kon ik wel al meteen inschakelen bij starten met nog 65% soc 8)7

Verwijderd

Vandaag was een kenmerkende dag voor de mg4. Het ding heeft het niet zo op wind. Vanochtend stond er niet nog veel wind maar vol tegen ging ik net niet over 18kwh/100km.
Omgekeerd vanavond. Wel met veel langzaamrijdend verkeer op de snelweg dus geen hoge gemiddelde snelheid. Met wind mee 14.8kwh op 100km. Die heb ik nog niet eerder op de teller gezien..

Verwijderd

zephyr_blues schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 17:08:

[Afbeelding]

Leuk detail, de ODP kon ik wel al meteen inschakelen bij starten met nog 65% soc 8)7
Wat een vreemde tekst bij dat blauwe icoontje?
Wel maf van die temperatuur. Deugt die sensor wel?

• Ron6
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 12-11 10:08
1234567y schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 22:19:
Binnenkort heb ik een lange rit in het vooruitzicht, door Duitsland. Normaal rij ik altijd 100Km/h. Wat doen jullie met een lange rit?

100? 110? 130? Of beetje afhankelijk van het weer en laadpunten? Benieuwd naar jullie ervaring
Net weer 1200 km in Duitsland afgelegd. 560 heen en hetzelfde weer terug, overige km lokaal en tussen plaatsen. Ik rij meestal 120 a 125 kmh. Soms ook 130 voor kortere stukken.

Edit: en natuurlijk 80 in de wegwerkzaamheden

[ Voor 5% gewijzigd door Ron6 op 22-02-2024 19:22 ]

• joeneman
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-10-2024
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 18:34:
Vandaag was een kenmerkende dag voor de mg4. Het ding heeft het niet zo op wind. Vanochtend stond er niet nog veel wind maar vol tegen ging ik net niet over 18kwh/100km.
Omgekeerd vanavond. Wel met veel langzaamrijdend verkeer op de snelweg dus geen hoge gemiddelde snelheid. Met wind mee 14.8kwh op 100km. Die heb ik nog niet eerder op de teller gezien..
Wat is het kenmerkende dan? Hoog verbruik met wind tegen? Dat heb je denk ik nooit in de ZS EV gereden..

Verwijderd

joeneman schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 19:21:
[...]

Wat is het kenmerkende dan? Hoog verbruik met wind tegen? Dat heb je denk ik nooit in de ZS EV gereden..
Dan heb jij hier niet mijn teksten gelezen...

Ik heb gedurende die 2 weken één keer serieuze wind gehad met de ZS. Maar toen was het ook slechts 3 graden. Toch ben ik die dag niet boven de 18kwh uitgekomen. Voor een vierkante doos viel mij het verbruik niet eens tegen.

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
zephyr_blues schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 17:08:

[Afbeelding]

Had deze ook opeens gisteren. Beetje vreemd dat ie er nu mee komt en niet met het vriesweer.

• Racemol
Mijn vermoeden:
Toen het even wat warmer was zijn we waarschijnlijk boven een bepaalde threshold gekomen en nu het weer een graadje kouder is trigger je deze melding opnieuw. Beetje een jojo effect krijg je dan als de temperatuur wat schommelt. Zelfde zie je gebeuren bij meldingen over gladheid, die komt zelfs tijdens dezelfde rit meerdere keren naar boven als de temperatuur iets schommelt.

De kwaliteit van het programmeerwerk laat veel te wensen over helaas.

Verwijderd

Als het software was dan hadden meer van ons er last van gehad. Ik zie op de foto niet wat de buitentemperatuur op dat moment was (ik reed om 1800 uur met 10 graden naar huis) , maar mijn vermoeden is toch echt een brakke sensor. Mogelijk icm software die dat slecht verwerkt.

• Capital_G
Er is sowieso geen enkele reden om "intelligent" battery heating aan te zetten als je niet wilt snelladen, dus de hele melding is zelfs met werkende sensoren een mysterie.

Persoonlijk denk ik dat het een feature is die op een gegeven moment is weggevallen (want andere merken doen het wel maar dan i.c.m. maps zodat de auto weet dat je wilt snelladen) i.v.m. tijdsdruk maar de melding is achtergebleven.

• Racemol
Capital_G schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 10:02:
Er is sowieso geen enkele reden om "intelligent" battery heating aan te zetten als je niet wilt snelladen, dus de hele melding is zelfs met werkende sensoren een mysterie.

Persoonlijk denk ik dat het een feature is die op een gegeven moment is weggevallen (want andere merken doen het wel maar dan i.c.m. maps zodat de auto weet dat je wilt snelladen) i.v.m. tijdsdruk maar de melding is achtergebleven.
De melding is zeker misleidend. Ik ken 2 MG4 rijders die deze halve winter met batterij verwarmen aan gereden hebben omdat ze op die melding dus gewoon "Ja" drukken (zal wel goed zijn toch?).

Na wat geklaag over maar 50% van de normale actieradius heb ik even geholpen en die intelligent battery heater uit gezet. De actieradius was direct weer in orde.

Ik vraag mij af bij hoeveel gebruikers die niet zo up-to-date blijven via forums deze functie nu dus gewoon aan staat en die erg ontevreden worden over de actieradius.

• Racemol
Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:48:
Als het software was dan hadden meer van ons er last van gehad.
Mwah waarom? Is het overal in het hele land dezelfde temperatuur?

Verwijderd

Racemol schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 10:11:
[...]

Mwah waarom? Is het overal in het hele land dezelfde temperatuur?
Maastricht 1800 uur gister: 13,3 Leeuwarden: 12,0.

• Pjetrof
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:34
Vandaag een trekhaak laten plaatsen bij een trekhaakcentrum filiaal in Enschede.

Ik moet zeggen dat ze het erg netjes hebben gedaan. Ook super fijn dat je voor deze trekhaak niet onder de auto moet gaan rommelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xo7KCuB9ISoNBM6CEvdFHYmzBxg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vw5dQJuHXiscDFlGkixeOtW4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ScFCkqEwCVW3HFepIVS82Oya8_k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0k3zUL9J4rbo0cFGho1bvRv6.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Pjetrof schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 17:04:
Vandaag een trekhaak laten plaatsen bij een trekhaakcentrum filiaal in Enschede.

Ik moet zeggen dat ze het erg netjes hebben gedaan. Ook super fijn dat je voor deze trekhaak niet onder de auto moet gaan rommelen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Netjes! Was was je eraan kwijt? Zit er ook over na te denken.

• zephyr_blues
Capital_G schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 10:02:
Ben ik niet helemaal met je eens, het effect is 2-ledig: je kunt sneller laden, en de batterij is efficiënter bij hogere temperatuur. Je kunt dus ook zeker een uur voor vertrek aan de gewone laadpaal de verwarming aanzetten. Wel uitzetten daarna, want het stuk intelligent is idd verdwenen (of er waarschijnlijk nog nooit geweest). Nadeel is wel die ie normaal bij 5 graden bij mij al zegt dat verwarmen niet nodig is als ik het via de app wil aanzetten :D

• Capital_G
zephyr_blues schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 19:08:
[...]

Ben ik niet helemaal met je eens, het effect is 2-ledig: je kunt sneller laden, en de batterij is efficiënter bij hogere temperatuur. Je kunt dus ook zeker een uur voor vertrek aan de gewone laadpaal de verwarming aanzetten. Wel uitzetten daarna, want het stuk intelligent is idd verdwenen (of er waarschijnlijk nog nooit geweest). Nadeel is wel die ie normaal bij 5 graden bij mij al zegt dat verwarmen niet nodig is als ik het via de app wil aanzetten :D
Tja, efficientie verschil is minimaal, tenzij het echt flink onder nul vriest. Je bent meer geld kwijt aan de laadpaal dan dat je wint tijdens het rijden. Je kan net zo goed de verwarming aan zetten, dan heb je nog wat aan de energie die wordt verbruikt.

• Geeh27
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 21:40
Momenteel werken bij onze auto de 4 grote led,s niet tijdens het opladen, ze blijven wit. Normaal worden ze blauw/groen tijdens het opladen. Op zich geen probleem, op de app kan ik het laden ook volgen, maar toch. Iemand bekend met dit verschijnsel?

• STIMPPYYY
Geeh27 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 09:41:
Momenteel werken bij onze auto de 4 grote led,s niet tijdens het opladen, ze blijven wit. Normaal worden ze blauw/groen tijdens het opladen. Op zich geen probleem, op de app kan ik het laden ook volgen, maar toch. Iemand bekend met dit verschijnsel?
Ik heb mij dit vaker afgevraagd. Soms werkt er niets, soms 1, soms 2 en meestal 3 en af en toe 4. Ik denk (dat is dus een aanname), dat ze de soc weergeven. Lagere soc = minder lampjes.

/edit

Oh wacht bij jou blijft het wit… 😅

[ Voor 4% gewijzigd door STIMPPYYY op 24-02-2024 09:47 ]

• Racemol
STIMPPYYY schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 09:46:
[...]

Ik heb mij dit vaker afgevraagd. Soms werkt er niets, soms 1, soms 2 en meestal 3 en af en toe 4. Ik denk (dat is dus een aanname), dat ze de soc weergeven. Lagere soc = minder lampjes.
Hij bedoelde dit inderdaad niet maar het klopt wel. Bij 1 LED is de SoC tussen de 0-25%, bij twee LEDs tussen de 25-50% etc.

Overigens heeft (volgens mij) elke EV zo'n systeem zodat je aan de buitenkant kan zien hoe ver iemand is met laden en of deze vol is.

Een ander leuk weetje; Bij veel EV's heeft de snelheid van het knipperen van de groene LEDs bij je laadpoort ook een betekenis.Snel knipperen betekent dat je SoC nog laag is en hoe langzamer hij knippert hoe voller de accu. Als hij vol is blijft hij groen braden (of gaat helemaal uit). Dit is volgens mij ook redelijk universeel, Tesla's hebben dit bijvoorbeeld al weet ik zo even niet of onze MG4s dit ook doet :+ heb er sinds ik hem heb nog niet zo op gelet.

Dit is vooral handig als je een lader moet delen met iemand. Ga dan naast iemand staan waar de LED langzaam knippert, die is namelijk bijna klaar en zal minder vermogen pakken.

Verwijderd

Racemol schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 10:14:
[...]

Hij bedoelde dit inderdaad niet maar het klopt wel. Bij 1 LED is de SoC tussen de 0-25%, bij twee LEDs tussen de 25-50% etc.

Overigens heeft (volgens mij) elke EV zo'n systeem zodat je aan de buitenkant kan zien hoe ver iemand is met laden en of deze vol is.

Een ander leuk weetje; Bij veel EV's heeft de snelheid van het knipperen van de groene LEDs bij je laadpoort ook een betekenis.Snel knipperen betekent dat je SoC nog laag is en hoe langzamer hij knippert hoe voller de accu. Als hij vol is blijft hij groen braden (of gaat helemaal uit). Dit is volgens mij ook redelijk universeel, Tesla's hebben dit bijvoorbeeld al weet ik zo even niet of onze MG4s dit ook doet :+ heb er sinds ik hem heb nog niet zo op gelet.

Dit is vooral handig als je een lader moet delen met iemand. Ga dan naast iemand staan waar de LED langzaam knippert, die is namelijk bijna klaar en zal minder vermogen pakken.
Ik zal er straks eens op letten. Want voor zover ik mij nu herinner gaan na het starten van het laden alle leds direct op blauw.

Edit: net aangesloten. Start met 1 blauwe led.

• jbraamse
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 30-10 09:57
Racemol schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 10:10:
[...]

De melding is zeker misleidend. Ik ken 2 MG4 rijders die deze halve winter met batterij verwarmen aan gereden hebben omdat ze op die melding dus gewoon "Ja" drukken (zal wel goed zijn toch?).

Na wat geklaag over maar 50% van de normale actieradius heb ik even geholpen en die intelligent battery heater uit gezet. De actieradius was direct weer in orde.

Ik vraag mij af bij hoeveel gebruikers die niet zo up-to-date blijven via forums deze functie nu dus gewoon aan staat en die erg ontevreden worden over de actieradius.
Bij mij stond de intelligente batterij verwarming aan zonder dat ik het wist.
Gevolg: de temperatuur daalde en het verbruik verdubbelde ongeveer.
Gelukkig had ik al snel door wat er gebeurde.

• Pjetrof
Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 18:48:
[...]

Netjes! Was was je eraan kwijt? Zit er ook over na te denken.
Ik heb €834 betaald voor een afneembare trekhaak met 13 polige aansluiting en een witte kentekenplaat. De VM bij mij om de hoek vroeg meer dan €1000.

Verwijderd

Pjetrof schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 18:47:
[...]

Ik heb €834 betaald voor een afneembare trekhaak met 13 polige aansluiting en een witte kentekenplaat. De VM bij mij om de hoek vroeg meer dan €1000.
Hoelang was jij hem kwijt?

Verwijderd

Btw, zij geven aan dat ze een versie hebben die geschikt is vóór de model upgrade (6-23). Is die van jou ouder?

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qFSsc6vZXEDXE0JjoYuzP0CNC5g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hbGQHeSkg31UPFfL3nMd7PmH.png?f=fotoalbum_large

Zo lange zit vanaf mittelberg naar Utrecht.
Een keer Tesla laadplug blijven steken was opgelost door nog een keer te starten / stoppen in de Tesla app. Verbruik valt mee.

• zephyr_blues
Vaevictis_ schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 20:50:
[Afbeelding]

Een keer Tesla laadplug blijven steken was opgelost door nog een keer te starten / stoppen in de Tesla app. Verbruik valt mee.
Ja, kunst... Is bergaf! :D

• Pjetrof
Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 18:54:
[...]

Btw, zij geven aan dat ze een versie hebben die geschikt is vóór de model upgrade (6-23). Is die van jou ouder?
Ik ben de auto ongeveer 5 uurtjes kwijt geweest. Het is dus niet iets waar je even op kan wachten.

Ik heb mijn luxury ontvangen in 06-2023. Betreft het oude model.

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:16
Vaevictis_ schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 20:50:
[Afbeelding]

Je kan ook unlocken vanuit het laadscherm van de auto. Gaat ook goed met de Tesla app.

Mooi cijfer inderdaad! Gemiddeld wel lage snelheid: veel Stau/ Baustelle?

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-11 08:15
Verbruik van de MG4 gaat echt alle kanten op. Gisteren redelijk volgeladen, snachts, 110 tot 120 Km/h. Verbruik richting de 25Kw/100Km. Werkelijk absurd hoog.

En nee, geen batterij verwarming, en binnen temperatuur ook redelijk laag staan. Geen stoelverwarming of wat dan ook.

[ Voor 32% gewijzigd door 1234567y op 25-02-2024 09:42 ]

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-11 12:20
1234567y schreef op zondag 25 februari 2024 @ 09:41:
Verbruik van de MG4 gaat echt alle kanten op. Gisteren redelijk volgeladen, snachts, 110 tot 120 Km/h. Verbruik richting de 25Kw/100Km. Werkelijk absurd hoog.

En nee, geen batterij verwarming, en binnen temperatuur ook redelijk laag staan. Geen stoelverwarming of wat dan ook.
Kort snelwegritje ? Ik heb op langere ritten echt nog nooit 25kw/100km gehaald. Of ja; die ene keer in duitsland toen ik 150 reed ging het wel daarboven. (Heb een luxury, dus wel met WP)

[ Voor 4% gewijzigd door DaneV op 25-02-2024 09:52 ]

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-11 14:03

cooper_s1

MINI's rule

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7fYe5lZSVQrxntCyCKijzKi5WiI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RcmOarWeXfJ4CqB0cm0BDeIh.jpg?f=fotoalbum_large
Heeft een van jullie ook wel eens een enorme sprong in de GOM meegemaakt?
Ik kwam eerst de hele tijd tot zo'n 380 á 390 km maar nu ineens naar 457 als ik hem helemaal vol zou laden??

• Vaevictis_
Heinemancp schreef op zondag 25 februari 2024 @ 09:30:
[...]

Je kan ook unlocken vanuit het laadscherm van de auto. Gaat ook goed met de Tesla app.

Mooi cijfer inderdaad! Gemiddeld wel lage snelheid: veel Stau/ Baustelle?
Helaas werkte het unlocken vanuit de auto niet, heb het wel eens eerder gehad auto geeft lock na 2 min. vrij als er geen laadsessie start.

We hadden wel een uurtje vertraging dus dat zal het beinvloeden. Reden 110/100. Eerste stuk was bergafwaarts 50km daarna gewoon vlak.

Verwijderd

cooper_s1 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 09:54:
[Afbeelding]
Heeft een van jullie ook wel eens een enorme sprong in de GOM meegemaakt?
Ik kwam eerst de hele tijd tot zo'n 380 á 390 km maar nu ineens naar 457 als ik hem helemaal vol zou laden??
Hier ook. De afgelopen weken rond 410 gezeten. Maar afgelopen week daalde het verbruik richting 16.5. nu een balance load gedaan en ineens 486 km. Volgens mij is dit gewoon doorrekenen van de trend.
Edit: 500 mtr gereden vanaf laadpaal en hij staat op al 458km.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2024 11:06 ]

Verwijderd

1234567y schreef op zondag 25 februari 2024 @ 09:41:

Mijn ervaring met de ER (die 75 kg zwaarder is de luxury, ofwel 1 passagier extra) is dat het verbruik boven 105 rap toeneemt. 125 kmh is gewoon 25 kwh of meer per 100km, afhankelijk van het weer. En dan heb ik het over ritten van 70-100km. Maar dit zijn snelheden die je overdag normaal nooit haalt op mijn route. Met gemiddeld tussen 60 en 80 kmh ligt het verbruik de laatste tijd rond 17kwh per 100km. Trend is dalend maar ik verwacht weinig spectaculairs want ik gebruik nauwelijks nog stroom met de A/C.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Het verbruik begint hier langzaam te dalen nu het warmer wordt. Gisteren vanuit de Achterhoek richting Arnhem gegaan (en weer terug), en thuis weer boodschappen gedaan en wat dingen weggebracht. Met 4 personen en verwarming (geen warmtepomp) zat ik op 17,9kWh/100km

Vaak bu'j te bang!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yb9J7g_IA3UlOot2R6jivg9XXbI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yUDcnwVRtRqMisNLepgOoszj.jpg?f=fotoalbum_large
wat een plaatje toch!? :D

Ik zal even mijn wintersport ervaring posten van afgelopen week. Altijd handig voor iemand dit nog gaat of voor volgend jaar!
We hadden een rit van 950km voor de boeg naar Oostenrijk. Voor ons ook de eerste keer elektrisch zo een eind op pad en voor het eerst met een dakkoffer. Best een spannende onderneming dus. :)
Thuis nog even 100% geladen en in de nacht vertrokken. We reden max 100kmh want we hadden een klein beetje wind tegen. (kracht 2 a 3). De buitentemperatuur was wel vrij hoog: rond de 8 graden.
We hadden geen idee wat het verbruik ging zijn, maar het viel me alles mee (rond de 17kwh/100km). We kwamen 320km ver met nog 13% in de accu.
Vervolgens overdag wat kortere stukjes gedaan. Uiteindelijk een gemiddeld verbruik van 17.5kwh op de eindbestemming aangekomen.
Na een weekje vakantie mochten we natuurlijk ook weer terug. Met de granny lader op locatie ook weer naar 100% kunnen laden.
Terug was er nog best wat sneeuw gevallen, dus heel rustig aan de terugweg begonnen. (zie foto). De buitentemperatuur was wel een stuk lager (rond het vriespunt).
Door wat file en baustellen onderweg heel zuinig gerden. (max 110kmh, maar meestal rond de 100kmh). Het gemiddelde verbruik was ongeveer 16.7kwh/100km
Het laden onderweg is ons heel goed bevallen. Je staat toch meestal net even van de snelweg af wat een stuk fijner is. De drukte bij de palen viel mee. 1 keer 5 minuten moeten wachten bij een tesla lader. Meestal was je met 25 minuten weer op 80% en konden we weer door!
Al met al een fijne reis gehad!

Nog wel opvallend. Volgens google maps hadden we een rit van 950km. Volgens de mg4 was onze reis slechts 920km (inclusief omrijden naar de laadpalen). De gps en cruise speed kwamen wel overeen trouwens.

Specs:
1st gen luxury (zonder enige updates :P)
thule wingbar edge
thule motion xt sport dakkoffer
vers setje 17 inch goodyear vector 4 gen 2 all seasons. 2.8bar voor, 2.9bar achter

Als er nog vragen zijn, laat maar weten!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yQOtg-vURHsH0lebjI2BZcsngFI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lOUSPZXhUGSTMFCyhJfzMezN.jpg?f=fotoalbum_large
Terug de berg af....

Verwijderd

savale schreef op zondag 25 februari 2024 @ 11:51:

Nog wel opvallend. Volgens google maps hadden we een rit van 950km. Volgens de mg4 was onze reis slechts 920km (inclusief omrijden naar de laadpalen). De gps en cruise speed kwamen wel overeen trouwens.

Specs:
1st gen luxury (zonder enige updates :P)
thule wingbar edge
thule motion xt sport dakkoffer
vers setje 17 inch goodyear vector 4 gen 2 all seasons. 2.8bar voor, 2.9bar achter

Als er nog vragen zijn, laat maar weten!

[Afbeelding]
Terug de berg af....
Niet verkeerd hoor. Merkte je veel windgeruis van de koffer?

Trouwens, als ik terug reken uitgaande van netto 61kwh batterij dan kom ik nog lager dan 17 uit.

Vreemd dat de navis verschillen. Misschien een keer te laat gestart?

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:54
Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2024 @ 13:56:
[...]

Niet verkeerd hoor. Merkte je veel windgeruis van de koffer?

Trouwens, als ik terug reken uitgaande van netto 61kwh batterij dan kom ik nog lager dan 17 uit.

Vreemd dat de navis verschillen. Misschien een keer te laat gestart?
Tot en met 100kmh viel het geruis mij alles mee. Het ligt er ook wel aan hoeveel wind er staat en uit welke richting natuurlijk.
Ja het gemiddelde was misschien nog wel lager. Wat je op het scherm ziet is het gemiddelde van de laatste 100km denk ik...
Ja ik snap het ook niet helemaal. Ik dacht eerst misschien door een net iets andere bandenmaat, maar er zal wel iets anders aan de hand zijn. Verder niet zo boeiend, maar het viel me op :)

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:16
Vaevictis_ schreef op zondag 25 februari 2024 @ 10:00:
[...]

Helaas werkte het unlocken vanuit de auto niet, heb het wel eens eerder gehad auto geeft lock na 2 min. vrij als er geen laadsessie start.

We hadden wel een uurtje vertraging dus dat zal het beinvloeden. Reden 110/100. Eerste stuk was bergafwaarts 50km daarna gewoon vlak.
Dat is gek, heb je dat vaker? Anders (klein) bugje?

• Vaevictis_
Heinemancp schreef op zondag 25 februari 2024 @ 20:18:
[...]

Dat is gek, heb je dat vaker? Anders (klein) bugje?
Ja paar keer gehad.

Verwijderd

Vandaag voor de derde keer een schrikmoment gehad.
Als ik van de A50 af kom en richting Renkum rij, dan passeer ik op een 80 km weg een aantal stoplichten. ACC staat dan op 80kmh. Bij het eerste stoplicht gaat rechtsaf en rechtdoor gelijktijdig op groen. Rechtsaf heeft een aparte rijstrook. Als ik daar een auto inhaal die rechtsaf wil, dan gaat mijn MG in de ankers ondanks groenlicht (ziet de auto niet) en niemand voor mij rijdt op mijn vrijbaan.

Dit was niet de eerste keer. Maar deze keer reed er wel iemand achter mij. Dikke middelvinger van de mede weggebruiker gekregen ......

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:12
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2024 @ 22:13:
Als ik van de A50 af kom en richting Renkum rij, dan passeer ik op een 80 km weg een aantal stoplichten. ACC staat dan op 80kmh. Bij het eerste stoplicht gaat rechtsaf en rechtdoor gelijktijdig op groen. Rechtsaf heeft een aparte rijstrook. Als ik daar een auto inhaal die rechtsaf wil, dan gaat mijn MG in de ankers ondanks groenlicht (ziet de auto niet) en niemand voor mij rijdt op mijn vrijbaan.

Dit was niet de eerste keer. Maar deze keer reed er wel iemand achter mij. Dikke middelvinger van de mede weggebruiker gekregen ......
Ai :( Ik ben wel erg benieuwd hoe dat verzekerings-technisch moet gaan werken als het een keer wel goed fout gaat. (dit is overigens generiek voor alle autos met dit soort automatische ingreep systemen, niet specifiek de MG4)

De ANWB expert zegt dit erover:

https://www.anwb.nl/exper.../53/ben-ik-aansprakelijk:
De huidige opvatting over aansprakelijkheid bij automatische systemen is, dat de bestuurder aansprakelijk blijft. De bestuurder van het voertuig heeft er immers voor gekozen om het systeem in te schakelen en heeft daarmee de kans op mogelijke fouten van dit systeem aanvaard.
Alleen in dit geval is het systeem by default al aan, en kiest de bestuurder er dus niet zelf voor om het aan te zetten, lijkt me?

[ Voor 22% gewijzigd door olafmol op 26-02-2024 22:21 ]

• Racemol
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2024 @ 22:13:

Dit klinkt als een vrij nare ervaring. Ik vraag mij af of dit de ACC is of de EAB functie is die remt.

EAB ingrijp heb ik bij parkeer snelheden al meerdere keren gehad en dat is echt een enorm schrik moment, de auto gaat dan vol in de ankers. Het voelt net alsof je tegen een muur aan rijdt. Deze functie is volgens mij eigenlijk tegen het aanrijden van voetgangers maar ik heb het ook wel gehad als ik tijdens het achteruit inparkeren een auto om me heen gaat. Er is nooit gevaar geweest en toch grijpt het systeem enorm hard in.

Ik moet er niet aan denken wat er gebeurt als EAB bij 80 km/u ingrijpt. Ik hoop dan ook dat het de ACC is die (vrij hard) de-accelereert want dan heeft een achterligger nog een kans om te reageren, bij EAB is dat echt onmogelijk denk ik want als de aanleiding er niet toe is verwacht niemand dat je zo opeens volledig in de ankers gaat.

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-11 12:20
Aj, das een nare ervaring... Voor mij maar weer een bevestiging; die towing mode blijft hier aan. Eigenlijk vind ik dat ook wel prima. Call me old fashioned, maar ik heb het idee dat al deze "veiligsheidssystemen" meer kwaad doen dan goeds, ook wanneer ze wel werken.

Door ACC en LKA/TJA moet je uitkijken dat je niet als een soort zombie over de snelweg gaat rijden en om je heen gaat zitten turen. Met die systemen uit heb ik zelf iig het gevoel meer "betrokken" te zijn bij het verkeer en dus sneller in kan grijpen als er iemand wat geks doet.

Emergency braking heeft bij zowel mijn Lynk en Co als mijn MG4 verschillende keren ingegrepen; altijd onnodig en vaak op een gevaarlijk moment ivm achterliggers. Dode-hoek detectie is flauwekul omdat deze auto's amper een dode hoek hebben en je overzicht hoort te hebben op je weg. En tot slot heb ik 10 jaar schadevrij gereden in een volvo die geen enkel van deze "veiligheidssystement" heetf.

Neemt niet weg dat deze systemen in de MG4 slechter zijn dan bij sommige andere merken... Zo slecht dat de auto naar mijn mening non-conform is. Maar ik denk ik die systemen uberhaupt niet meer hoef totdat ik 80 ben en niet meer zelf binnen een rijstrook kan blijven. Wellicht werken die systemen tegen die tijd wel naar behoren (nog 43 jaar te gaan) ;)

[ Voor 3% gewijzigd door DaneV op 26-02-2024 23:05 ]

Verwijderd

Je bedoelt EBA?
The EBA system can increase the braking force applied on each wheel during emergency braking to assist the driver in quickly triggering ABS , thereby shortening the braking distance.

Ik denk eerder dat het hieraan ligt...:
ACC is impaired if it...
Encounters a vehicle driving at a low speed.
Als de cameras verkeerd zijn afgesteld (teveel naar rechts) dan ontstaat 'vals alarm'.
Dit kan ook verklaren waarom de auto nog steeds afremt als ik van rijbaan gewisseld ben na inhalen.

Edit: ik kan niet uitsluiten dat het komt door het forward collision system. Ik zal de laatste eens uitzetten en dan kijken wat er gebeurt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2024 23:09 ]

Verwijderd

olafmol schreef op maandag 26 februari 2024 @ 22:19:
[...]

Ai :( Ik ben wel erg benieuwd hoe dat verzekerings-technisch moet gaan werken als het een keer wel goed fout gaat. (dit is overigens generiek voor alle autos met dit soort automatische ingreep systemen, niet specifiek de MG4)

[...]

Alleen in dit geval is het systeem by default al aan, en kiest de bestuurder er dus niet zelf voor om het aan te zetten, lijkt me?
Nee, ik denk dat het komt door ACC. En die kan je uitzetten.
Of het is forward collision system.

• zephyr_blues
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2024 @ 23:01:
Je bedoelt EBA?
The EBA system can increase the braking force applied on each wheel during emergency braking to assist the driver in quickly triggering ABS , thereby shortening the braking distance.

Ik denk eerder dat het hieraan ligt...:
ACC is impaired if it...
Encounters a vehicle driving at a low speed.
Als de cameras verkeerd zijn afgesteld (teveel naar rechts) dan ontstaat 'vals alarm'.
Dit kan ook verklaren waarom de auto nog steeds afremt als ik van rijbaan gewisseld ben na inhalen.

Edit: ik kan niet uitsluiten dat het komt door het forward collision system. Ik zal de laatste eens uitzetten en dan kijken wat er gebeurt.
Naar bedoeling inderdaad. Weet je of het scherm een auto in jouw baan aangaf op de ACC/TJA display toen dit gebeurde?

Verwijderd

Dat weet ik niet zeker. Zal proberen erop te letten.

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
olafmol schreef op maandag 26 februari 2024 @ 22:19:
[...]

[...]

Achterligger moet ten alle tijden op tijd kunnen stoppen. Dus daar zal de verzekering naar kijken.

Believe. Imagine. Create.

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:12
Troetelbeer schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 06:41:
[...]

Achterligger moet ten alle tijden op tijd kunnen stoppen. Dus daar zal de verzekering naar kijken.
Wat betekent dat in de praktijk dan? Je auto remt in dit geval namelijk plotseling en uit zichzelf. Je hebt als bestuurder ook zelf NIET actief het systeem geactiveerd, want het is standaard ingeschakeld.

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 08:23
Troetelbeer schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 06:41:
[...]

Zou het altijd echt zo zwart/wit zijn? Want onnodig gevaarlijke situaties veroorzaken door zonder aanleiding op de rem te trappen is toch ook strafbaar/verwijtbaar?

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21:45
Ik heb weleens zo'n ACC remactie gehad op de A9, reed daar snachts fors door op een bijna lege rijbaan met zo'n 130 km/h in een flauw linkse bocht op de middelste rijstrook. Door de linkse bocht zag hij de vrachtwagen zo'n 70m voor me die op de rechterstrook reed alsof die op mijn strook reed. En een remactie die van 130 naar 80 wil is vrij fors kan ik je wel zeggen. Gelukkig kan je 'm snel tegengaan door vol het gas in te duwen maar dat blijft een beetje tricky natuurlijk.

Zegmaar deze onderstaande situatie, maar dan zonder de auto's voor me, maar wel de vrachtwagen op die plek. De vrachtwagen rijdt dan in het verlengde van je eigen rijstrook. Dat hoort ie te compenseren dmv. de stuurverdraaing, maar als je zelf op dat punt nog voor het begin van de bocht zit (in een rechtstand) herkent de software dat vrij slecht heb ik het idee. In 5 jaar Ford rijden met ACC nooit problemen mee gehad overigens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hdI-9WGor1rQOkOWe2tGHy-vBKc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/70xsdhH6QgGJ2h5i4QWkYyA0.png?f=fotoalbum_large

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04:58
Racemol schreef op maandag 26 februari 2024 @ 22:36:
[...]

Dit klinkt als een vrij nare ervaring. Ik vraag mij af of dit de ACC is of de EAB functie is die remt.

EAB ingrijp heb ik bij parkeer snelheden al meerdere keren gehad en dat is echt een enorm schrik moment, de auto gaat dan vol in de ankers. Het voelt net alsof je tegen een muur aan rijdt. Deze functie is volgens mij eigenlijk tegen het aanrijden van voetgangers maar ik heb het ook wel gehad als ik tijdens het achteruit inparkeren een auto om me heen gaat. Er is nooit gevaar geweest en toch grijpt het systeem enorm hard in.

Ik moet er niet aan denken wat er gebeurt als EAB bij 80 km/u ingrijpt. Ik hoop dan ook dat het de ACC is die (vrij hard) de-accelereert want dan heeft een achterligger nog een kans om te reageren, bij EAB is dat echt onmogelijk denk ik want als de aanleiding er niet toe is verwacht niemand dat je zo opeens volledig in de ankers gaat.
Tijdens het achteruit rijden heb je met een ander systeem te maken dat je apart kan uitschakelen of op alarm alleen kan instellen. De gebruiksaanwijzing...

Het rijhulpsysteem voor verkeer achter bestaat uit Waar-
schuwing bij kruisend verkeer achter (RCTA) en Remmen
bij kruisend verkeer achter (RCTB).
Bij het achteruit rijden bewaakt Waarschuwing bij kruisend
verkeer achter (RCTA) de naderende vanaf voertuigen
links-/rechtsachter met behulp van sensoren, en gene-
reert een alarm wanneer de auto gevaar loopt. Remmen
bij kruisend verkeer achter (RCTB) is een uitbreiding van
Waarschuwing bij kruisend verkeer achter (RCTA) die
een noodstop maakt om een botsing te voorkomen als de
bestuurder geen veiligheidsmaatregelen treft naar aanlei-
ding van het alarm

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485

• derooke
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15-10 19:21
Hey iedereen.
Een vraagje ,
Ik wil graag een "crit d'air" vignet bestellen(milieu sticker Frankrijk) maar ik weet niet wat ik moet invullen bij de euronorm aangezien het een elektrische wagen is en de uitstoot 0 ,dan is er volgens mij geen euronorm maar ik ben dit niet zeker.
Heeft iemand hier al 1 besteld voor Frankrijk die me op weg kan helpen om de groene sticker te bekomen.

Op mijn papieren staat bij euronorm (België) Milieu klasse V.9 = AX .
een uitstoot staat er niet dus dat is 0 neem ik aan of word er iets meegenomen van het productieproces?

MVG

Verwijderd

Robonus schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 08:24:
Ik heb weleens zo'n ACC remactie gehad op de A9, reed daar snachts fors door op een bijna lege rijbaan met zo'n 130 km/h in een flauw linkse bocht op de middelste rijstrook. Door de linkse bocht zag hij de vrachtwagen zo'n 70m voor me die op de rechterstrook reed alsof die op mijn strook reed. En een remactie die van 130 naar 80 wil is vrij fors kan ik je wel zeggen. Gelukkig kan je 'm snel tegengaan door vol het gas in te duwen maar dat blijft een beetje tricky natuurlijk.

Zegmaar deze onderstaande situatie, maar dan zonder de auto's voor me, maar wel de vrachtwagen op die plek. De vrachtwagen rijdt dan in het verlengde van je eigen rijstrook. Dat hoort ie te compenseren dmv. de stuurverdraaing, maar als je zelf op dat punt nog voor het begin van de bocht zit (in een rechtstand) herkent de software dat vrij slecht heb ik het idee. In 5 jaar Ford rijden met ACC nooit problemen mee gehad overigens.

[Afbeelding]
Mijn weg was kaarsrecht.

• Racemol
wrak schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 08:30:
[...]

Tijdens het achteruit rijden heb je met een ander systeem te maken dat je apart kan uitschakelen of op alarm alleen kan instellen. De gebruiksaanwijzing...

Het rijhulpsysteem voor verkeer achter bestaat uit Waar-
schuwing bij kruisend verkeer achter (RCTA) en Remmen
bij kruisend verkeer achter (RCTB).
Bij het achteruit rijden bewaakt Waarschuwing bij kruisend
verkeer achter (RCTA) de naderende vanaf voertuigen
links-/rechtsachter met behulp van sensoren, en gene-
reert een alarm wanneer de auto gevaar loopt. Remmen
bij kruisend verkeer achter (RCTB) is een uitbreiding van
Waarschuwing bij kruisend verkeer achter (RCTA) die
een noodstop maakt om een botsing te voorkomen als de
bestuurder geen veiligheidsmaatregelen treft naar aanlei-
ding van het alarm
Deze functie bedoelde ik inderdaad, in het Engels heeft deze een andere benaming al klopt die van mij ook niet geloof ik.

Ik weet overigens dat je hem uit kunt zetten maar in het geval ik wel een keer niet goed oplet zou dit een erg handige functie zijn om een aanrijding te voorkomen. Ik heb hem dan ook bewust aan laten staan al hoop ik niet dat hij op dezelfde manier bij hogere snelheden kan ingrijpen.

• Racemol
Robonus schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 08:24:

[Afbeelding]
Yup op de A6 richting de A27 heb ik ook altijd een remactie (of vertraging) van de ACC in een flauwe bocht. Geen auto's in zicht. Ik weet al exact op welk moment het gaat gebeuren om een beetje 'gas' bij te geven :)

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-11 14:57
derooke schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 08:43:
Hey iedereen.
Een vraagje ,
Ik wil graag een "crit d'air" vignet bestellen(milieu sticker Frankrijk) maar ik weet niet wat ik moet invullen bij de euronorm aangezien het een elektrische wagen is en de uitstoot 0 ,dan is er volgens mij geen euronorm maar ik ben dit niet zeker.
Heeft iemand hier al 1 besteld voor Frankrijk die me op weg kan helpen om de groene sticker te bekomen.

Op mijn papieren staat bij euronorm (België) Milieu klasse V.9 = AX .
een uitstoot staat er niet dus dat is 0 neem ik aan of word er iets meegenomen van het productieproces?

MVG
Heb er toevalig eentje voor onze ICE aangeschaft laatst. Daar zelf het aantal grammen in de kentekenkaart ingevuld maar ik geloof ook de branstof. Kan je niet elektrisch aanvinken?

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21:45
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 09:14:
[...]

[knip]

Mijn weg was kaarsrecht.
Dat zal dan ongeveer hier zijn, waar jij rechtdoor rijdt, maar het systeem getriggerd wordt op de rechtsafslaande auto?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yktwm-1Dz3OMKA0po0qaVAdzVkw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XZ6hHsPEWS6RI2qD7AZLfEaX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Robonus op 27-02-2024 10:15 ]

• derooke
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15-10 19:21
twowheeler schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 09:57:
[...]

Heb er toevalig eentje voor onze ICE aangeschaft laatst. Daar zelf het aantal grammen in de kentekenkaart ingevuld maar ik geloof ook de branstof. Kan je niet elektrisch aanvinken?
Hey , ik heb iemand laten bellen die heel goed frans kon (ik ken de basis maar dat is ook alles) en ik mocht de vakjes uitstoot en euronorm vrij laten, mss hebben er forumleden ook baat bij in de toekomst.
inmiddels ook goedgekeurd :-)

bedankt om te antwoorden

• Janoptweakerzzz
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 29-05-2024
Hi. Ik rij nu ongeveer half jaar in de mg4 luxery en best tevreden.

iest wat niet lekker werkt is Siri.
Soms werkt het wel maar heel vaak niet. Vaak bij aanvang van rit nog wel maar later dan weer niet.

Heel irritant aangezien ik graag handsfree wil rijden maar wel muziek wil kunnen bedieneen eyc…en de mg4 daar zelf voor mij te weinig in ondersteunt (hehalve play radio 😉)

Heeft iemand op dit forum hier ervaring mee en of er mogelijk een oplossing voor?

Alvast bedankt.
Gr Jan

• deathmonkey
  • Niet online
Janoptweakerzzz schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 13:18:

Soms werkt het wel maar heel vaak niet. Vaak bij aanvang van rit nog wel maar later dan weer niet.

Heel irritant aangezien ik graag handsfree wil rijden maar wel muziek wil kunnen bedieneen eyc…en de mg4 daar zelf voor mij te weinig in ondersteunt (hehalve play radio 😉)

Heeft iemand op dit forum hier ervaring mee en of er mogelijk een oplossing voor?

Alvast bedankt.
Gr Jan
Bij mij werkt de voice assistant van MG zelf niet. bij jullie wel? heb de taal op het engels staan trouwens.

• MikeTheBike
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09 10:19
Auto gestolen?

Same shit, different day! :'(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MfeGkqEWW_2xj2becuyXDRtFbmQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ez3LkPl6A6st4HjV4dWTMp9m.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door MikeTheBike op 27-02-2024 13:39 ]

• deathmonkey
  • Niet online
Langsgaan en de politie bellen? Je kan de locatie nu nog zien, over een poosje staat ie wellicht op transport naar oost Europa en ben je verder van huis...

• Racemol
Ik denk dat het een grapje is. De default locatie van de app is ergens in Brussel als hij geen locatiegegevens kan ophalen. Als het geen grap is dan staat hij al in een shipping container en is de locatie dus niet meer op te vragen.

• YorinVonder
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 19-01 16:31
Wellicht eerder genoemd hier, maar sinds kort eigenaar van mg4 standaard. In de app zie ik geen percentage van de accu. Iemand enig idee waarom niet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7aEy3RyvOCLic0Lt25X1UfB9wMg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LKsusGfFzEP5m9x2Wo08RE9L.png?f=fotoalbum_large

• deathmonkey
  • Niet online
YorinVonder schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 16:52:
Wellicht eerder genoemd hier, maar sinds kort eigenaar van mg4 standaard. In de app zie ik geen percentage van de accu. Iemand enig idee waarom niet?

[Afbeelding]
Even refreshen helpt vaak. Duurt soms even voor het allemaal is geladen.

• YorinVonder
deathmonkey schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 16:54:
[...]

Even refreshen helpt vaak. Duurt soms even voor het allemaal is geladen.
Het werkt helaas bij mij al 2 dagen lang niet. Ook niet na refreshen :(

• Racemol
Bijgewerkte tijd is ook vreemd, jaar 2038. Staat je telefoon wel correct op tijd?

• YorinVonder
Racemol schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 17:00:
Bijgewerkte tijd is ook vreemd, jaar 2038. Staat je telefoon wel correct op tijd?
Ik zie het idd nu pas, maar ja. Mijn telefoon is correct ingesteld zover ik kan zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kLbsMlWR-HOl8GuP4uSZr1i5GLM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OLJYfAMNiULER3R4guswQECx.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door YorinVonder op 27-02-2024 17:07 ]

Verwijderd

Robonus schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 10:14:
[...]

Dat zal dan ongeveer hier zijn, waar jij rechtdoor rijdt, maar het systeem getriggerd wordt op de rechtsafslaande auto?

[Afbeelding]
Goed gevonden!

Verwijderd

Racemol schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 09:52:
[...]

Deze functie bedoelde ik inderdaad, in het Engels heeft deze een andere benaming al klopt die van mij ook niet geloof ik.

Ik weet overigens dat je hem uit kunt zetten maar in het geval ik wel een keer niet goed oplet zou dit een erg handige functie zijn om een aanrijding te voorkomen. Ik heb hem dan ook bewust aan laten staan al hoop ik niet dat hij op dezelfde manier bij hogere snelheden kan ingrijpen.
Dit heeft niets met het spookremmen te maken in mijn situatie.

Verwijderd

Janoptweakerzzz schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 13:18:

Alvast bedankt.
Gr Jan
Je hebt het nu niet over SIRI met Apple Carplay?

Verwijderd

deathmonkey schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 13:25:
[...]

Bij mij werkt de voice assistant van MG zelf niet. bij jullie wel? heb de taal op het engels staan trouwens.
Heb je wel expliciet toestemming gegeven bij het instellen van de auto? Als je dat niet doet dan werken verschillende zaken niet.

• Janoptweakerzzz
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 29-05-2024
Hi,

Ik was mss niet helemaal volledig.

Ik heb het over Siri IPhone, via carplay, met een bedrade connectie.

• Racemol
YorinVonder schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 17:07:
[...]

Ik zie het idd nu pas, maar ja. Mijn telefoon is correct ingesteld zover ik kan zien.

[Afbeelding]
Weird. Wellicht ook even kijken of je in privacy menu toegang hebt gegeven, zonder dat (zie paar posts hierboven) werkt er een hoop niet. Bij mij werkt de app momenteel prima dus het is geen algemeen probleem.

Het is overigens wel zo dat de auto na ongeveer 24 uur in slaap valt en dan niet meer op de app reageert. Je moet dan eerst de auto weer activeren door er in te gaan zitten.

• Racemol
Janoptweakerzzz schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 17:28:
Hi,

Hier in ieder geval nooit problemen mee. Siri blijft ook na een lange rit prima werken, ik bestuur er altijd mijn spotify mee.

Verwijderd

Janoptweakerzzz schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 17:28:
Hi,

Dan moet je volgens mij het spraakknopje even ingedrukt houden.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Iemand een idee hoe snel VM is als schadehersteller is i.c.m. private lease? Overbuurjongen belde vanavond aan, met het achteruit rijden vanuit de oprit heeft hij mijn auto geraakt (die stond geparkeerd langs de weg). Achterportier zit flink in elkaar en de voorportier heeft ook schade :( Allemaal verzekeringswerk natuurlijk (ik heb geen schuld), maar het kost mij natuurlijk allemaal wel weer een hoop tijd en moeite :(

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

-tom-562 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 23:10:
Iemand een idee hoe snel VM is als schadehersteller is i.c.m. private lease? Overbuurjongen belde vanavond aan, met het achteruit rijden vanuit de oprit heeft hij mijn auto geraakt (die stond geparkeerd langs de weg). Achterportier zit flink in elkaar en de voorportier heeft ook schade :( Allemaal verzekeringswerk natuurlijk (ik heb geen schuld), maar het kost mij natuurlijk allemaal wel weer een hoop tijd en moeite :(
Gelukkig nog geen idee...
Wel klote hoor. Hoop dat het snel is opgelost.

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:58
Dat is wel heel zuur zo snel al schade. Je hebt natuurlijk recht op een vervangende auto betaald door de verzekeraar van de buurjongen. Behalve wat telefoontjes zou het je niet veel moeite mogen kosten. Gewoon melden bij de leaseafdeling van VM, zij regelen de rest.

• Ron6
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 12-11 10:08
-tom-562 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 23:10:
Balen voor je...

In combinatie met private lease weet ik niet. Als particulier is de ervaring dramatisch slecht. Ben al sinds september bezig met schadeherstel. Wat ze al wel hebben gedaan is volledig onder de maat. Communicatief zijn ze sowieso niet.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ron6 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:37:
[...]

Balen voor je...

In combinatie met private lease weet ik niet. Als particulier is de ervaring dramatisch slecht. Ben al sinds september bezig met schadeherstel. Wat ze al wel hebben gedaan is volledig onder de maat. Communicatief zijn ze sowieso niet.
Nou, hopen dat ze wat harder lopen bij PL (want het is hun auto)...
Inmiddels de schade gemeld via mail (dat moet blijkbaar), helaas nog geen volledig ingevuld schadeformulier, aangezien ik nog gegevens mis m.b.t. de verzekering (ik heb niet eens een groene kaart o.i.d.(

Vaak bu'j te bang!

• STIMPPYYY
-tom-562 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 11:40:
[...]

Nou, hopen dat ze wat harder lopen bij PL (want het is hun auto)...
Inmiddels de schade gemeld via mail (dat moet blijkbaar), helaas nog geen volledig ingevuld schadeformulier, aangezien ik nog gegevens mis m.b.t. de verzekering (ik heb niet eens een groene kaart o.i.d.(
Heb je geen mapje opgestuurd gekregen? Daar zit in principe alles in wat je nodig hebt (ook een groene kaart). Komt van VM lease afdeling af.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

STIMPPYYY schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:02:
[...]

Heb je geen mapje opgestuurd gekregen? Daar zit in principe alles in wat je nodig hebt (ook een groene kaart). Komt van VM lease afdeling af.
Nee, ik heb toen alleen een brief gehad met wat algemene info van VM, en later een brief van de RDW met mijn kentekenpasje.
Bij de aflevering kreeg ik zo'n VM doosje met wat pruttel (drinkfles, pafrum, flesje wijn)

Vaak bu'j te bang!

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-11 20:49
-tom-562 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:26:
[...]

Nee, ik heb toen alleen een brief gehad met wat algemene info van VM, en later een brief van de RDW met mijn kentekenpasje.
Bij de aflevering kreeg ik zo'n VM doosje met wat pruttel (drinkfles, pafrum, flesje wijn)
Politieagent: Goedemiddag, mag ik uw groen verzekeringsformulier zien?
Bestuurder: Nee dat heb ik niet, ik heb eigenlijk vooral parfum gekregen bij de aflevering...

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:58
Daar gaat een politieagent niet naar vragen, dat lezen ze af in hun systemen.
In dit geval zou ik het schadeformulier voor dat gedeelte oningevuld laten en bij VM aangeven dat verder in te vullen.
Pagina: 1 ... 40 ... 71 Laatste