Zoals eerder al gemeld was mijn achterlichtunit spontaan gescheurd. Van Mossel Amsterdam wilde niet aan garantie of coulance beginnen, en dus heb ik de rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld. Na een mail waarbij ik ze ingebreke stel heb ik een aangetekende brief verstuurd met de zelfde boodschap. Hier hebben ze niet op gereageerd binnen de tijd die daarvoor gegeven was.
De jurist van de rechtsbijstand was zeer stellig: Dit is een gebrek van de auto en dit moet in het kader van garantie hersteld worden. Zij hebben groen licht gegeven om de achterlichtunit te vervangen, zij zouden wel zorgen voor een eventuele verhaling van de kosten op VM. Gelukkig kwam VM alsnog over de brug met de mededeling "wij gaan uw achterlichtunit vervangen". U wordt benaderd voor een afspraak.
Afgelopen maandag was dan 'de dag'.Om 13:00 conform afspraak in Amsterdam. Helaas best wel chagrijnig met een beetje afblaffende toon te woord gestaan. Daarna begon het grote wachten...Het demonteren van een achterlicht bestaat uit het opwippen van twee beschermkapjes, het losdraaien van twee boutjes en vervolgens kan je de lichtunit over de geleidestangen eruit schuiven. Stekkertje los en klaar. Vijf a tien minuten werk. Ik had me dus niet veel voorgesteld bij de wachttijd...
Helaas. Was het (alweer) puur pech, was het een pesterij van Van Mossel? Ik weet het niet, maar ik heb wel twee uur (!) zitten wachten. Wat een bedrijf, maar ik heb weer een net achterlicht, dat er deze keer beduidend beter inzit. He, dat is garantie, riep de baliemedewerker nog op luide toon en iets te verbaasd uit. De onderliggende boodschap leek te zijn: "Dat doen we anders nooit!"