Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
STIMPPYYY schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 09:28:
[...]

Het is sneu dat we moeten accepteren dat een auto in deze prijsklasse niet voldoet aan de basis verwachtingen die je hebt van een auto. Optisch als technisch.
Dat software een grotere rol speelt is duidelijk, maar zaken zoals verwarming moeten gewoon werken.

Lijkt een trend te zijn die zich niet alleen tot auto’s beperkt. Heel eerlijk, het is een prima auto, maar persoonlijk geef ik liever 10k meer uit aan een auto waar je geen gezeik mee hebt. Waar de software gewoon werkt en waar je ook meer auto voor het geld krijgt. Eigenlijk dus wat je ook zou mogen verwachten bij deze prijsklasse en bij de Mg.

In 2016 kocht ik een Kia Picanto nieuw voor 10k. Basis uitvoering met Airco. Daar was niks mis mee. Geen schades of technische problemen. Keurig afgeleverd onder een doek.

Super leuk autotje die MG4, rijdt en stuurt goed, maar als ik ‘m privé had gekocht voor 30k had ik toch wel even achter mijn oren gekrabd of ik niet iets meer had moeten uitgeven.
Ik heb geen gezeik met deze auto :)

Believe. Imagine. Create.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:59

-tom-562

Oliesjeik

Heinemancp schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 07:50:
[...]

[Afbeelding]

Teleurstellende update van aanwezige FW in de auto.
11 updates, 6u bezig geweest en geen zichtbare FW wijziging. Zoals gezegd, lijkt het "laden tot ingesteld %" nu wel te werken. Ook zag ik "regen amount" in energiemenu voor het eerst - dus dat werkt nu ook.
Hoe kom je in dat geheime menu eigenlijk?
deathmonkey schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 09:23:
Ik ervaar enkele 'issues' met de MG4, ben benieuwd of jullie dit ook ervaren:

1) Laden werkt niet. De auto een keer op slot en van het slot verhelpt het probleem.
2) De SOS button verliest connectie.
3) Ruitensproeiers spuiten een lullig straaltje, die niet de bovenkant van de ruit haalt.
Punt 3 kan je zelf aanpassen (staat ook in de handleiding). Ik vind ze juist erg prettig, mooi vernevelt mooi en ze zitten buiten het zicht (leuk detail). Punt 1 en 2 heb ik geen ervaring mee (lees: alles werkt gewoon bij mij, alleen de SOS button deed het een keer niet in een grote parkeergarage, maar dat is te begrijpen).
twowheeler schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 07:46:
[...]

Toch denk ik dat hier ook wel een beetje boven komt dat een MG minder ervaring heeft met het bouwen van auto's hoor. Ik heb zelf een VM auto (Ford Focus). Deze is prima geleverd. Wel net z'n onderhoud bij de lokale dealer gehad (geen VM), maar dat is omwille van afstand.

We hebben hier ook een megane e-tech staan. Ook daar mankeert wat aan (stuur scheef en laadklepje klemt). Maar that's it, geen problemen in het ontwerp of trillen oid. Alle platen sluiten goed aan, bodem zit netjes dicht etc etc. Ja de auto is minder vooruitstrevend, maar ik snap nu ook waarom de "gangbare" merken die aanpak gebruiken.
Ik geloof best dat die Chinezen in basis een goede auto in elkaar kunnen sleutelen. De MG4 zit verder goed in elkaar, is netjes afgewerkt (voor die prijsklasse) en rijdt erg goed (qua wegligging e.d.).
Alleen het zijn de details waaraan je ziet dat je niet te maken hebt met een grote autofabrikant zoals VAG of Toyota (en dan staat Toyota als fabrikant wat mij betreft nog wel een stuk hoger op het lijstje dan VAG). Daarmee bedoel ik dus een scheefstaand stuur en trillende wielen. Dat is met een strengere/strakkere kwaliteitscontrole prima te ondervangen. Grote kans dat de boel binnen specificaties is van MG zelf, en wellicht dat je er in een hoop Aziatische landen mee weg komt, maar in Europa dus niet (en dus ook kwalijk van VM dat ze zelf niet even iedere auto even 5 km over de snelweg jagen om het te controleren).
Op de trillende wielen en het scheve stuur na (wat opgelost is) heb ik weinig te klagen. Ja, 1x per week moet ik het linker 'favorieten'/ster knopje op mijn stuur opnieuw toewijzen, maar dat is alles.

[ Voor 24% gewijzigd door -tom-562 op 02-02-2024 09:54 ]

Vaak bu'j te bang!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:04
-tom-562 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 09:52:
[...]

Hoe kom je in dat geheime menu eigenlijk?
staat in de afbeelding :*)

• jbraamse
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 30-10 09:57
-tom-562 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 12:31:
[...]

Het wisselen is nog geen 5 minuten werk.
Ik heb deze er nu in zitten:
https://www.aliexpress.co...nxLX&gatewayAdapt=glo2nld
Deze kwamen goed uit de test van die Hongaar op Youtube die allemaal LED lampen test. Hoge opbrengst, degelijke kwaliteit alleen ze werden na verloop van tijd wel warm. Maar dat is voor een achteruitrijlamp niet zo interessant natuurlijk.
Ik heb de achterlicht units eens goed bekeken, maar ik vind (aan de buitenkant) geen schroeven o.i.d. om ze los te maken.
Vijf minuten werk, hoe heb je dat gedaan?

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:57
jbraamse schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 11:26:
[...]

Ik heb de achterlicht units eens goed bekeken, maar ik vind (aan de buitenkant) geen schroeven o.i.d. om ze los te maken.
Ik heb deze auto niet maar vaak zitten dit soort dingen aan de binnenkant van de auto.

Verwijderd

deathmonkey schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 09:23:
Ik ervaar enkele 'issues' met de MG4, ben benieuwd of jullie dit ook ervaren:

1) Laden werkt niet. De auto een keer op slot en van het slot verhelpt het probleem.
2) De SOS button verliest connectie.
3) Ruitensproeiers spuiten een lullig straaltje, die niet de bovenkant van de ruit haalt.
1. Dat had ik vreemd genoeg in het begin ook een paar keer. Maar de laatste weken niet meer. Denk een sensor dingetje..
2. Mijn vrouw heeft 1 keer op die knop gedrukt. Volgende dag bij opstarten foutmelding emergency call. Als ik dan zoek wat er aan de hand is dan blijkt het ingestelde nummer te zijn verdwenen....
3. Straal is bij mij wel ok. Ben minder tevreden over het grote wisgat in het midden.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

jbraamse schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 11:26:
[...]

Goed kijken :P Er zitten 2 zwarte dopjes, die kan je er zo uit wippen, daarachter zitten 2 bouten (M6), die moet je loshalen, en dan de lampunit naar achteren trekken.

Vaak bu'j te bang!

• Ron6
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 12-11 10:08
-tom-562 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 11:39:
[...]

Goed kijken :P Er zitten 2 zwarte dopjes, die kan je er zo uit wippen, daarachter zitten 2 bouten (M6), die moet je loshalen, en dan de lampunit naar achteren trekken.
Wel eerst de achterklep openen, dan pas zie je de zwarte dopjes.

• meacount
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:06
De update werkt bij mij goed, na de update geen problemen meer gehad met het systeem.

Als ik zo lees dat het vanuit de fabriek niet meer aangeraden wordt om de update nog aan de klanten te geven, krijg ik het vermoeden dat de update, ondanks dat hij werkt voor de klant, niet zo goed is voor het systeem....

Hoe jammer ook, het zal een reden hebben dat de warmtepomp niet startte en als je toen een kwartier / 20 minuten wachtte dan startte het systeem wel. Krijg dan ook het idee dat, met de software update, het niet goed is voor de hardware en dat deze misschien wel schade oploopt door de update.

De tijd zal het leren, al hoop ik niet dat de boel stuk gaat, dan zijn we nog verder van huis.

Een vervroegde jaarbeurt aangevraagd met het verzoek om de ACC te updaten, erger me groen en geel aan de knullige en soms gevaarlijke werking van het systeem. Momenteel werkt door ziekte en zeer de communicatie met Van Mossel verschrikkelijk traag, al kan ik wel heel snel een jaarbeurtje krijgen.

Uitvoerig uitgelegd wat mijn klachten over de ACC zijn, willen ze me wel een Update voor de LKA geven(zal die door @Michiel_0912 een "campaign" update waarschijnlijk zijn, ze noemen het de - EL19/ Lane assist update) maar geen update voor de ACC maar wel een Diagnose ACC-systeem.

Jammer dat de communicatie momenteel weer heel traag verloopt, heb gevraagd of de door hen genoemde Diagnose ACC-systeem dan ook verbetering gaat geven zoals een update dat zou moeten doen....... en toen werd het stil.

Het heeft voor mij natuurlijk geen zin om mijn jaarbeurt bijna 3 maanden naar voren te halen als ze zo goed als niets hoeven uit te voeren aan mijn auto die nog geen 6000km heeft gereden en er enkel een LKA update overheen willen gooien die ook weer doet vermoeden dat al de klachten over de LKA toch wel heel serieus zijn en waar ik weer bang van wordt omdat ik al een LKA update heb gehad.....

Je vraagt iets simpels als de ACC update die er zou moeten zijn zoals ik op het forum heb gelezen, maar tot nu toe krijg ik het gevoel dat ik zoet gehouden wordt.....

Houd jullie op de hoogte als ik antwoord krijg, maar 1 ding is zeker, hij gaat niet 3 maanden eerder voor een diagnose die geen verbetering gaat geven. :(

• zephyr_blues
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 05-01 10:16
Wat is in vredesnaam een "campaign" update? Hoeven ze het dan geen bugfix te noemen en dus niet te impliceren dat er bugs in de software zitten?
Was me dan vast nooit opgevallen 8)

• Woutje34
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15:06
Vandaag maar zelf contact opgenomen met Van Mossel, ik werd maar niet terug gebeld.. Auto vorige week opgehaald, maar toch al enkele "problemen". Nu proberen ze me ergens maar tussen te drukken.

Problemen tot nu toe:
- Piepende remmen;
- Airco die doet wat hij wilt (als ik de stand naar vooruit blazen zet doet hij dit niet);
- Achteruit en zijramen blijven beslaan tijdens het rijden;
- Opladen stopt na twee uur en kan dan ook niet verder opladen;
- Linker voorwiel lijkt iets te trillen.

Met alle verhalen over VM, ben ik heel erg benieuwd.

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:29
STIMPPYYY schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 09:28:
[...]

Het is sneu dat we moeten accepteren dat een auto in deze prijsklasse niet voldoet aan de basis verwachtingen die je hebt van een auto. Optisch als technisch.
Dat software een grotere rol speelt is duidelijk, maar zaken zoals verwarming moeten gewoon werken.

Lijkt een trend te zijn die zich niet alleen tot auto’s beperkt. Heel eerlijk, het is een prima auto, maar persoonlijk geef ik liever 10k meer uit aan een auto waar je geen gezeik mee hebt. Waar de software gewoon werkt en waar je ook meer auto voor het geld krijgt.

In 2016 kocht ik een Kia Picanto nieuw voor 10k. Basis uitvoering met Airco. Daar was niks mis mee. Geen schades of technische problemen. Keurig afgeleverd onder een doek.

Super leuk autotje die MG4, rijdt en stuurt goed, maar als ik ‘m privé had gekocht voor 30k had ik toch wel even achter mijn oren gekrabd of ik niet iets meer had moeten uitgeven.
Oeps, En dan had je een id3 gekocht . Wat een drama was dat vorig jaar! Of een ioniq 5, ook een bak problemen. Ik denk niet dat het aan de prijsklasse ligt waarin je koopt. Meer iets van deze tijd. En eerlijk deze auto voldoet bij mij aan de verwachtingen. Zeker optisch, technisch nog geen probleem gehad, software her en der een uitglijder. Maar niet essentieel.
Ga maar lekker vergelijken met een picanto uit 2016 8)7 8)7 8)7 ;w

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485

• Troetelbeer
wrak schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:42:
[...]

Oeps, En dan had je een id3 gekocht . Wat een drama was dat vorig jaar! Of een ioniq 5, ook een bak problemen. Ik denk niet dat het aan de prijsklasse ligt waarin je koopt. Meer iets van deze tijd. En eerlijk deze auto voldoet bij mij aan de verwachtingen. Zeker optisch, technisch nog geen probleem gehad, software her en der een uitglijder. Maar niet essentieel.
Ga maar eens lezen bij Kia, Ioniq, Audi, Volkswagen, Cupra en ook nog steeds Tesla. Inderdaad ook genoeg problemen en soms erger dan de kleine dingen van de MG4.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Werkt helaas niet bij mijn Standard. Ik hoor ook ging 'ting'/geluidje als ik op de software versie druk

Vaak bu'j te bang!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-11 14:06
@wrak en @Troetelbeer Misschien ben ik ouderwets, maar als ik enkele 10.000en euro's neertel voor een auto en die slordig wordt afgeleverd, mankementen dan worden afgedaan als producteigenschappen (waar Pon vooral erg goed in is), of gewoon simpelweg gebagatelliseerd, worden zoals een soms niet werkende verwarming opeens normaal moet zijn schijnbaar, vind ik dat een kwalijke zaak. Maakt niet uit of het MG VW, KIA, Tesla of Porsche is. Dat 't zich niet beperkt tot MG of Van Mossel maakt het niet direct acceptabel.

Zo had ik de nieuwe zwarte Audi eTron van mijn schoonvader ook niet geaccepteerd in de huidige staat, met duidelijk zichtbare poetsbanen over de flanken, motorkap en het dak.

• Troetelbeer
DeGroteMuis schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 13:37:
@wrak en @Troetelbeer Misschien ben ik ouderwets, maar als ik enkele 10.000en euro's neertel voor een auto en die slordig wordt afgeleverd, mankementen dan worden afgedaan als producteigenschappen (waar Pon vooral erg goed in is), of gewoon simpelweg gebagatelliseerd, worden zoals een soms niet werkende verwarming opeens normaal moet zijn schijnbaar, vind ik dat een kwalijke zaak. Maakt niet uit of het MG VW, KIA, Tesla of Porsche is. Dat 't zich niet beperkt tot MG of Van Mossel maakt het niet direct acceptabel.

Zo had ik de nieuwe zwarte Audi eTron van mijn schoonvader ook niet geaccepteerd in de huidige staat, met duidelijk zichtbare poetsbanen over de flanken, motorkap en het dak.
Oh maar dit ben ik volledig met je eens hoor. Maar er wordt hier door sommigen gedaan alsof het enkel bij MG voorkomt en dan is een beetje nuance wel op zijn plaats. :)

• Michiel_0912
  • Laatst online: 08-11 10:52
zephyr_blues schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:11:
Wat is in vredesnaam een "campaign" update? Hoeven ze het dan geen bugfix te noemen en dus niet te impliceren dat er bugs in de software zitten?
Tgo, het werd me zo meegedeeld toen ik mijn wagen heb opgehaald bij VM Antwerpen. Wat me frustreert is dat ze geen R46 update hebben gedaan maar zoveel verbetering zal dat niet brengen vrees ik. Ze zijn aan het beta testen met de R58 software las ik op het Franse forum. De ELK stond daarvoor op laag maar gaf ondanks daarvan nog grote rukken aan het stuur. Tijdens de vriestemperaturen voorgehad dat hij links EN rechts tegelijkertijd begon te sturen. Gisteren met opzet naar de belijning toegegaan en werd subtiel bijgestuurd. Ik had een VW Polo S gehuurd en de LKA deed dezelfde rariteiten op dezelfde punten waar ik reed.

Ik zag daarstraks een filmpje op YT van Donut Media waar ze de geupdate software van de Vinfast checken. 1 van de Amerikaanse issues was dat ze niet van vak konden veranderen zonder richtingaanwijzer te gebruiken omdat de LKA de wagen terugduwd in zijn vak. 🤔

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:44
wrak schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:42:
[...]

Wat zou er mis zijn met die vergelijking? Een auto die 2 segmenten daaronder zit en minimaal de helft kost. Als ik merk dat mijn MG afgeleverd wordt met schade, een scheef stuur en trillend onderstel vind ik het eigenlijk boekdelen spreken.

Ik heb in 2019 4 jaar lang een Tesla M3 gereden en kan je verzekeren dat de software destijds al velen malen beter is dan de MG nu is. Optisch niet de beste (panel gaps), maar technisch nooit gedoe gehad. Overigens was Tesla omtrent garantie kwesties wel makkelijker. Dat werd gewoon gefixed. Hoewel je daar ook weer de excessen hebt in kwaliteit van dienstverlening.
Misschien niet helemaal de prijsklasse, maar het komt aardig in de buurt.

• zephyr_blues
-tom-562 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 13:27:
[...]

Werkt helaas niet bij mijn Standard. Ik hoor ook ging 'ting'/geluidje als ik op de software versie druk
Klopt, bij mijn standaard (met derde hoofdsteun achter etc. etc.) werkt dat ook niet helaas.

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:29
STIMPPYYY schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 14:47:
[...]

Wat zou er mis zijn met die vergelijking? Een auto die 2 segmenten daaronder zit en minimaal de helft kost. Als ik merk dat mijn MG afgeleverd wordt met schade, een scheef stuur en trillend onderstel vind ik het eigenlijk boekdelen spreken.

Ik heb in 2019 4 jaar lang een Tesla M3 gereden en kan je verzekeren dat de software destijds al velen malen beter is dan de MG nu is. Optisch niet de beste (panel gaps), maar technisch nooit gedoe gehad. Overigens was Tesla omtrent garantie kwesties wel makkelijker. Dat werd gewoon gefixed. Hoewel je daar ook weer de excessen hebt in kwaliteit van dienstverlening.
Misschien niet helemaal de prijsklasse, maar het komt aardig in de buurt.
Welke auto dan ook hoort zonder gebreken te worden afgeleverd. Daar zijn we het over eens. Super jammer als je dan zo een slechte auto treft. Mijn cactus werd in 2014 ook zonder mankementen geleverd. Was toen ook een nieuw model. Een keer een terugroep voor een motorkapbevestigingsding bij een betrouwbare goed communicerende dealer. Vooral dat laatste is denk ik het grote verschil.

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485

Verwijderd

Woutje34 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:17:
Vandaag maar zelf contact opgenomen met Van Mossel, ik werd maar niet terug gebeld.. Auto vorige week opgehaald, maar toch al enkele "problemen". Nu proberen ze me ergens maar tussen te drukken.

Problemen tot nu toe:
- Piepende remmen;
- Airco die doet wat hij wilt (als ik de stand naar vooruit blazen zet doet hij dit niet);

Piepende schijven bij laatste stuk remmen heb ik ook. Maar niet consistent. Ik denk dat ik regen maar eens laag ga zetten en een flinke remactie ga uitvoeren.

• Woutje34
Verwijderd schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 16:55:
[...]

Piepende schijven bij laatste stuk remmen heb ik ook. Maar niet consistent. Ik denk dat ik regen maar eens laag ga zetten en een flinke remactie ga uitvoeten.
Dacht ik eerst ook, maar komt toch helaas weer terug :'(.
Misschien nog niet hard genoeg geremd.

• jbraamse
Ron6 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 11:50:
[...]

Wel eerst de achterklep openen, dan pas zie je de zwarte dopjes.
Ik heb de dopjes al los gehad, maar ik zie daar geen boutjes, alleen maar het metaal van de carosserie.
Ik ga nog eens goed kijken of er iets zit, mogelijk niet direct in het zicht?

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-11 22:54
jbraamse schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 12:15:
[...]

Ik heb de dopjes al los gehad, maar ik zie daar geen boutjes, alleen maar het metaal van de carosserie.
Ik ga nog eens goed kijken of er iets zit, mogelijk niet direct in het zicht?
In het duits maar hier kun je zien hoe het moet

YouTube: Innenraumfilter & LEDs für den MG4

Verwijderd

In de app en de auto stond het laadpercentage op 100% vanwege balancing. Ik zet het in de auto vervolgens op 90% en start het laden. Blijkt dat het in de app op 80% staat..

• Courses
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-10 19:41
DeGroteMuis schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 13:37:

Mja, als je een auto koopt mag je verwachten dat 'ie aan de basis zaken voldoet. De vriend van mijn moeder had vorig jaar een Opel Mokka als (private) lease genomen, die contracten zijn best fors. Bij ophalen van die bak bleek de Navigatie er niet in te zitten en zou ook niet meer geregeld worden vanwege gedoe met de chips.

Heel eerlijk, ik had die auto laten staan en gezegd 'Succes ermee'. Als je het andersom zou doen, dan had je fors mogen bijbetalen maar met een nieuwe auto naar de klant toe kan je zo'n essentieel aspect dus blijkbaar zomaar niet leveren? Raar verhaal.

De MG4 heeft hier en daar wel wat 'speciale' manieren van hoe dingen verwoord zijn in het menu, waar je het kan vinden of bepaalde dingen dat je denkt 'Ja, je bent ook eigenlijk gewoon een stomme batterij op wielen' maar anderzijds merk ik wel veel rijplezier ervan. Het is een gulden middenweg denk ik, maar weet wel zeker dat veel 'nieuwe' auto's issues hebben bij afleveren. Dat is bij een Audi, Kia, BMW niet anders.

Verwijderd

Eens. Je betaalt fors voor het rijklaar maken van een auto. Dan verwacht je ook dat hij rijklaar is. En niet dat je kunstgebit schade oploopt omdat er rotte banden en velgen op zitten, wp's niet functioneren, afdichtrubbers ontbreken, bodemplaten gwoon op de auto vastgezet worden terwijl je met bloot oog kan zien dat ze niet passen, water je kofferbak inloopt en noem maar op. En als ik de forums bekijk van bv Kia of Hyundai dan komen dit soort afleverzaken relatief weinig voor ivt bij MG.

De discussie over lane assist systems wordt bij alle merken gevoerd. Maar als je het snel wilt uit of aanzetten dan is daar een knop op het stuur (KIA en Hyundai in ieder geval). Die kans heeft MG gemist.
En dat die electronica stuk gaat lijkt evengoed bij de andere merken voor te komen.
Designfouten zie je ook meer bij MG dan bij de andere merken. Notoir voorbeeld is het laadklepje. Maar ook de sluitbare kleppen voor zijn veel te fragiel en staan vaak of dicht of open (maar niemand merkt het zegt de ANWB man).
De software is een apart verhaal. Dat begint al met meer dan 2 jaar een niet responsief scherm plaatsen. Dat heet El Cheapo. En dat komt ook terug in de software. En de updates van software...vaak buggy. Er rijden in NZ al autos rond van hetzelfde type met software waar je in ieder geval iets makkelijk LKA uit kan zetten. Iets waar heel veel mensen om vragen, zeker in NL fietsland. Maar ik moet eerlijk bekennen: we hebben niet voor niets een goedkope EV gekocht of geleased. De zakken moeten ergens mee gevuld worden. Ook in China...

• johnzwet
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-11 03:07
De MG4 XPOWER opgehaald wat een heerlijke auto. En 0-100 in 3,8 seconden niet normaal.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mJJoakAo9_AZmRaURWjlMeUKXb8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ShS8sZwmhIgqxTmGcwqayU43.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9lBuvdjxn-s7DLpgZ89XuMqz_9g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gDzeFSwONJcUUvkINjJTiJvn.jpg?f=fotoalbum_large

• meacount
johnzwet schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:10:
De MG4 XPOWER opgehaald wat een heerlijke auto. En 0-100 in 3,8 seconden niet normaal.
Heb proefgereden met een X-Power, ja zeker heel erg rap d:)b , wel op sportstand zetten dan ;)

Ook proefgereden met de Trophy, deze is ook lekker vlot, maar net als de X-Power iets minder comfortabel door de wat stuggere afstelling van de vering in vergelijking met de Luxery.

Zag wat lichte krasjes in de lak, dacht eerst nou, niet lekker gepoetst, maar zijn waarschijnlijk gebruikssporen van de vorige gebruiker.

Hoeveel km had de vorige eigenaar ermee gereden en vond je het voordeel tov een nieuwe groot genoeg om voor deze te gaan? Kreeg je wel de 7 jaar garantie?, zag dat Van Mossel soms maar 2 jaar geeft in zijn advertenties en daar zou ik zelf niet vrolijk van worden.

• jbraamse
Gevonden, ik moet gewoon beter kijken!
Bedankt.

• johnzwet
Auto was een voorraad auto er stond maar 25 km op de teller, 3000 voorraad korting. En ook nog 2000€ subside gekregen En uiteraard gewoon 7 jaar garantie. En hoeft niet perse in de sportstand te staan om snel te rijden.
Hoop dit jaar geen bekeuringen te krijgen 🤓

• johnzwet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B-eA7oSq3m90Ch8bydydIfKuGFY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r7zcE04KsqWFRAFvknLO8i4q.jpg?f=fotoalbum_large

• johnzwet
Dit is voor zover ik weet de laatste update versie, heb gehoord dat we straks via OTA zelf kunnen updaten, wordt dit jaar uitgerold. 🤞🏻

• Michiel_0912
  • Laatst online: 08-11 10:52
Kan je uit het verborgen menu de software eens oplijsten?

• Troetelbeer
johnzwet schreef op zondag 4 februari 2024 @ 13:50:
Dit is voor zover ik weet de laatste update versie, heb gehoord dat we straks via OTA zelf kunnen updaten, wordt dit jaar uitgerold. 🤞🏻
Dat zou top zijn!

Verwijderd

Woutje34 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:17:

Problemen tot nu toe:
- Piepende remmen;

FAN:Rij je eco mode? Toevallig airco gekoppeld aan eco mode?
BESLAGEN:Heb je de luchttoevoer wel op 'buiten' gezet? Dus geen auto of recirculatie.
LADEN:Toevallig zag ik hetzelfde voorbijkomen bij een ZS. Heb jij een 51kwh batterij? Heb je een max percentage ingesteld? Bij hoeveel % ga je weer laden?
TRILLEN: hoe weet je dat het links voor is?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2024 19:26 ]

• STIMPPYYY
Het was gisteren weer feest op de A325. Lekker trillend over de weg. Na lange tijd weer eens een stukje snelweg gereden. Vandaag toch maar bellen. Dit kan gewoon echt niet. Wat een trieste bedoeling. Carplay valt ook om de haverklap uit.

Ik heb voor volgende maand een afspraak kunnen plannen. Mijn gevoel zegt dat dit nog wel even kan duren.

[ Voor 18% gewijzigd door STIMPPYYY op 05-02-2024 10:16 ]

• meacount
johnzwet schreef op zondag 4 februari 2024 @ 13:45:
Auto was een voorraad auto er stond maar 25 km op de teller, 3000 voorraad korting. En ook nog 2000€ subside gekregen En uiteraard gewoon 7 jaar garantie. En hoeft niet perse in de sportstand te staan om snel te rijden.
Hoop dit jaar geen bekeuringen te krijgen 🤓
In weze heb je financieel gezien zo'n 2000 euro extra korting(bij een nieuwe krijg je 2950€ subside en bij een gebruikte 2000€ subsidie) en dat is natuurlijk mooi meegenomen. (y) Onder de streep zou je er bij inruil iets minder voor terug kunnen krijgen, immers niet uit 2024 maar uit 2023 en niet 1e eigenaar maar 2e eigenaar, hoe langer je hem zelf houd des te minder gaat dat spelen, ik zou mijzelf daar dan ook geen zorgen over maken en denk dat je daar zelf ook wel rekening mee hebt gehouden. Vraag me alleen af wat de reden zou kunnen zijn dat een dealer een nieuwe auto op naam zet, ook een dealer kent daar op zakelijk gebied de nadelen van, wat bij de subsidieregeling als gebruikt telt, dat telt bij hem ook als je komt met inruilen en daar zijn ze bij Van Mossel wel zuinig mee :|

Heb zelf de luxery, nog niet de helft van van het vermogen en koppel van de X=Power, maar ook deze komt komt al heel snel over, ook in standje normaal en in standje sport nog een tikje vlotter, dat hebben elektrische auto's ten opzichte van de suffe benzinestokers wel gemeen :) Ja, denk dat je met je X-Power niet te klagen hebt over vermogen, ook niet in standje normaal en bij gas op de plank schijnen beide motoren je wel ten dienste te staan heb ik begrepen, ook als je dan in standje normaal rijd.

Zelf moet ik ook gebruik maken van de ACC om me te beschermen voor bekeuringen tegen snelheidsoverschrijdingen, alleen wel weer heel erg jammer dat de ACC een vreselijk knullig shit systeem is in de MG4 dat vooral niet lekker werkt, had dan zelf ook 20.000x liever een gewone CC gehad dan het ACC systeem van de MG4, hoop van harte op de hier reeds besproken update van de ACC die er wel schijnt te zijn........ maar waar ik nog geen toezegging voor heb gekregen.

Als je net als ik graag van een beetje vermogen gebruik mag maken, moet je denk ik met de X-Power wel uitkijken dat je geen bekeuringen voor snelheidsoverschrijdingen oploopt, ook uitkijken in de stad met optrekken....... je zit maar zo over de 50km/u en als er dan net iets staat te controleren..... zo had ik er verleden jaar eentje in Rotterdam, gelukkig maar een kleintje van 2 of 3 km, maar in de stad(binnen de bebouwde kom)zijn de km iets duurder ;) Je top snelheid voor de MG4 wordt opgegeven als 200km/u, ben benieuwd of ie daar nog iets overheen gaat(niet hier in NL uitproberen als je auto je lief is) de Luxery wordt opgegeven als 160km/u maar die gaat er ook zo'n 11 a 12 km/u overheen.

De topsnelheden van elektrische auto's zijn over het algemeen niet zo belangrijk, denk dat iedere eigenaar het wel uit zijn hoofd laat om er langdurig snelheden van rond de 130km/u mee te rijden als hij/zij nog een beetje afstand wil afleggen, laat staan daarboven als het al zou zijn toegestaan zoals in die goede oude tijd ;)

Wens je heel veel plezier en zorgeloze kilometers toe zonder bekeuringen (y)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Doet de app het bij jullie? Ik kan al een paar dagen de status van de auto niet zien.

Vaak bu'j te bang!

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13:53
meacount schreef op maandag 5 februari 2024 @ 12:00:
[...]

[knip]

De topsnelheden van elektrische auto's zijn over het algemeen niet zo belangrijk, denk dat iedere eigenaar het wel uit zijn hoofd laat om er langdurig snelheden van rond de 130km/u mee te rijden als hij/zij nog een beetje afstand wil afleggen, laat staan daarboven als het al zou zijn toegestaan zoals in die goede oude tijd ;)
:Y

Ik begin 'smorgens rond 6.30 op het werk, en rij rond 15.00 weer richting huis. Het is dan rustig op de snelweg dus daar rij ik altijd zo'n 130 op de GPS (135 op de teller). Rond dat tijdstip is dat op de linkerstrook gewoon met het verkeer meerijden in een treintje. Smiddags red ik dat niet altijd trouwens.

Ik hoef 3x per week naar kantoor, een ritje van 25 km snelweg en dat red ik met 1x per week laden bij het werk. Dan hou ik in het weekend nog wat accu over voor prive ritjes.

Overigens ook wel dagelijkse woonwerk ritten van 100 km enkele reis gehad, dan is het gewoon op werk en thuis laden, dat langzamer dan 130 rijden op een rustige snelweg krijg ik niet meer uit m'n systeem. Voor de stikstofuitstoot doet het er iig niet toe.

• iak
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 31-03-2024

iak

Nou. Zojuist bij VM Breda geweest om auto uit te laten lijnen en opnieuw balanceren, alsmede een fix voor de niet werkende OPD. Die laatste is opgelost met een update. Dus ik rij weg, binnen 100 meter omgedraaid: stuur nét zo scheef, trillen eigenlijk erger. Monteur samen met mij in de auto om mee te rijden, is het met mij eens: stuur scheef en auto trilt. Blijkt er een misvorming in de banden te zitten vanwege lang stilstaan, en hoor ik dat ik dat gedaan heb en het mogelijk geen garantie is. Ik zeg tegen hem dat de auto 3.5 weken oud is en ik een dag na levering gebeld heb voor het trillen. Tevens staat er een dikke 2500 kilometer op de teller, dus ga mij niet vertellen dat ik te lang heb stilgestaan. Kennelijk was dat voldoende, want ik krijg gewoon 4 nieuwe banden en een nieuwe uitlijning. Maar toch hè, toch even proberen om eronderuit te komen. Heel jammer.

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13:53
Wow, dat is toch wel schokkend dat je als consument een bewijsplicht zou moeten hebben dat de problemen niet jouw schuld zijn. De werkelijkheid is gelukkig andersom, een fabrikant/verkoper heeft de bewijsplicht dat je een product niet juist hebt gebruikt en daarom geen garantie zou hebben.

Dat ze het uberhaupt zo proberen is schokkend tot op het bot.

Ook bizar dat ze na het uitlijnen niet zelf even een controle doen of het probleem is opgelost. Wat een prutsers zeg.

• meacount
johnzwet schreef op zondag 4 februari 2024 @ 13:50:
Ja, leuk die On The Air updates, maar daar zitten ook ogen en haken aan, hier een dame die er wat uitgebreider op ingaat:

YouTube: MG4 SE Software Update Overview: ISSUES finally FIXED?

Je wil denk ik niet van de regen in de drup.... of andersom.

Er zijn ook berichten dat de MG4 een grote wijziging aan het interieur krijgt in de 2e helft van 2024, wat is nog niet bekent gemaakt, niet dat wij er iets aan hebben, maar misschien wel interessant voor een nieuwe gegadigde voor de MG4.

hier gelezen:

https://www.carexpert.com...etting-big-update-in-2024

Verwijderd

iak schreef op maandag 5 februari 2024 @ 12:10:
Nou. Zojuist bij VM Breda geweest om auto uit te laten lijnen en opnieuw balanceren, alsmede een fix voor de niet werkende OPD. Die laatste is opgelost met een update. Dus ik rij weg, binnen 100 meter omgedraaid: stuur nét zo scheef, trillen eigenlijk erger. Monteur samen met mij in de auto om mee te rijden, is het met mij eens: stuur scheef en auto trilt. Blijkt er een misvorming in de banden te zitten vanwege lang stilstaan, en hoor ik dat ik dat gedaan heb en het mogelijk geen garantie is. Ik zeg tegen hem dat de auto 3.5 weken oud is en ik een dag na levering gebeld heb voor het trillen. Tevens staat er een dikke 2500 kilometer op de teller, dus ga mij niet vertellen dat ik te lang heb stilgestaan. Kennelijk was dat voldoende, want ik krijg gewoon 4 nieuwe banden en een nieuwe uitlijning. Maar toch hè, toch even proberen om eronderuit te komen. Heel jammer.
Breda lijkt wel het meest het achter de ellebogen te hebben. Lang stilstaan doen ze op de boot en dat weten ze donders goed.

• zephyr_blues
Robonus schreef op maandag 5 februari 2024 @ 12:25:
Wow, dat is toch wel schokkend dat je als consument een bewijsplicht zou moeten hebben dat de problemen niet jouw schuld zijn. De werkelijkheid is gelukkig andersom, een fabrikant/verkoper heeft de bewijsplicht dat je een product niet juist hebt gebruikt en daarom geen garantie zou hebben.

Dat ze het uberhaupt zo proberen is schokkend tot op het bot.

Ook bizar dat ze na het uitlijnen niet zelf even een controle doen of het probleem is opgelost. Wat een prutsers zeg.
Volgens mij krijgen de garages momenteel vanaf boven druk om zoveel mogelijk onder alle "gezeur" uit te komen. De hele VM machine heeft (voor MG iig) nogal last van groeistuipen, en misschien doet MG er nog een schepje bovenop om de kosten te drukken. Ik denk dat het allemaal nogal tegenvalt. Half jaar geleden hoorde ik toch weinig dat ze mensen met een kluitje in het riet probeerden te sturen, maar lees dat steeds vaker, met op zijn zachtst gezegd dubieuze probeersels. In triest.

Idd, gedurende de garatieperiode ligg bewijslast bij de verkoper, niet de consument, één wenkbrauw optrekken en ze krabbelen meestal al terug.

Als ze nou slim zijn, zorgen ze snel voor de OTA updates, en nemen ze de standaard als bonus daarin mee :D

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:34
zephyr_blues schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:11:
In het Nederlands noemen ze dat een bulletin. Is een beschrijving van klachten, workaround en update. Staat ook bij voor welke modellen dit van toepassing is en aandachtspunten.

• Woutje34
Verwijderd schreef op zondag 4 februari 2024 @ 19:15:
[...]

FAN:Rij je eco mode? Toevallig airco gekoppeld aan eco mode?
BESLAGEN:Heb je de luchttoevoer wel op 'buiten' gezet? Dus geen auto of recirculatie.
LADEN:Toevallig zag ik hetzelfde voorbijkomen bij een ZS. Heb jij een 51kwh batterij? Heb je een max percentage ingesteld? Bij hoeveel % ga je weer laden?
TRILLEN: hoe weet je dat het links voor is?
AIRCO: Nee, staat eigenlijk nooit in eco en ook altijd met luchttoevoer op buiten. Toch als ik hem anders wilt laten blazen (naar voren bijvoorbeeld) doet hij dit soms niet en blijft hij op de oude stand.
LADEN: Heb de 77 kwh op 80% ingesteld, maar stopt na 2 uur al rond de 50% en met veel moeite pakt de auto dit later weer op.
TRILLEN: het voelt zo, weet natuurlijk niet zeker of het ook zo is.

Ik ga donderdag langs, dus dan weet ik het zeker.

[ Voor 4% gewijzigd door Woutje34 op 05-02-2024 14:33 ]

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:34
Troetelbeer schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 13:10:
[...]

Ga maar eens lezen bij Kia, Ioniq, Audi, Volkswagen, Cupra en ook nog steeds Tesla. Inderdaad ook genoeg problemen en soms erger dan de kleine dingen van de MG4.
Mijn Nissan Leaf had in de 5 jaar nooit updates die kreeg je niet bij de dealer "de auto is nog goed". Dan weet je tenminste waar je aan toe bent. :D

Heb wel na zeuren een update voor rapid gate gekregen want met 20kW laden is niet prettig moest wel op afspraak en iemand van Nissan NL erbij zijn.

• Troetelbeer
Troetelbeer schreef op maandag 22 januari 2024 @ 15:13:
Mijn stuur wat iets scheef staat gaan ze uitbesteden aan een meer gespecialiseerd bedrijf voor de uitlijning en daar krijg ik nog een uitnodiging voor.
In navolging van het onderhoud aan mijn auto. Vanochtend de auto binnen kunnen brengen en twee uurtjes geleden terug opgehaald. Stuur staat niet meer scheef en uitlijning is nagenoeg perfect in orde!

[ Voor 5% gewijzigd door Troetelbeer op 05-02-2024 18:07 ]

Verwijderd

Troetelbeer schreef op maandag 5 februari 2024 @ 18:06:
[...]

In navolging van het onderhoud aan mijn auto. Vanochtend de auto binnen kunnen brengen en twee uurtjes geleden terug opgehaald. Stuur staat niet meer scheef en uitlijning is nagenoeg perfect in orde!
Over scheef staand stuur gesproken. Als je naar het stuur kijkt om te bepalen of hij scheef staat, dan zoek je naar referentiepunten. Ik kijk dan naar de dashboardlijnen. In het bijzonder de display erachter. Wat blijkt, juist de display achter het stuur staat scheef.....

Verwijderd

Woutje34 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 14:30:
[...]
AIRCO: Nee, staat eigenlijk nooit in eco en ook altijd met luchttoevoer op buiten. Toch als ik hem anders wilt laten blazen (naar voren bijvoorbeeld) doet hij dit soms niet en blijft hij op de oude stand.
Dat moet een bug zijn want die van mij heeft er geen last van. Alhoewel ik hem wel zelden nodig heb..
LADEN: Heb de 77 kwh op 80% ingesteld, maar stopt na 2 uur al rond de 50% en met veel moeite pakt de auto dit later weer op.
Heb jij een 77kwh uit oktober? Heb je dan wel de laatste software?
TRILLEN: het voelt zo, weet natuurlijk niet zeker of het ook zo is.

Ik ga donderdag langs, dus dan weet ik het zeker.
Dat hoop ik voor jou. VM heeft inmiddels wel laten zien dat zij hierin geen ster zijn. Er zijn hier meerdere eigenaren die al nieuwe gebalanceerde banden (of zelfs velgen) hebben gekregen zonder dat het was opgelost. Hunter Roadforce lijkt het toverwoord te zijn..

• Troetelbeer
Verwijderd schreef op maandag 5 februari 2024 @ 19:00:
[...]

Over scheef staand stuur gesproken. Als je naar het stuur kijkt om te bepalen of hij scheef staat, dan zoek je naar referentiepunten. Ik kijk dan naar de dashboardlijnen. In het bijzonder de display erachter. Wat blijkt, juist de display achter het stuur staat scheef.....
Bij mij was het het stuur :)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op maandag 5 februari 2024 @ 19:00:
[...]

Ik kijk altijd naar de stuurkolom zelf.
Nu valt het bij de MG4 sowieso wel sneller op, omdat het stuur best vierkant is en je 1 grote horizontale spijl/spaak hebt

Vaak bu'j te bang!

• Woutje34
Verwijderd schreef op maandag 5 februari 2024 @ 19:09:
[...]

Dat moet een bug zijn want die van mij heeft er geen last van. Alhoewel ik hem wel zelden nodig heb..

[...]

Heb jij een 77kwh uit oktober? Heb je dan wel de laatste software?

[...]

Dat hoop ik voor jou. VM heeft inmiddels wel laten zien dat zij hierin geen ster zijn. Er zijn hier meerdere eigenaren die al nieuwe gebalanceerde banden (of zelfs velgen) hebben gekregen zonder dat het was opgelost. Hunter Roadforce lijkt het toverwoord te zijn..
Heb de auto 22 januari opgehaald, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Kan natuurlijk ook zijn dat de airco zo nou eenmaal werkt, maar dan was een goede uitleg wel prettig geweest.

Verwijderd

Woutje34 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 09:22:
[...]

Heb de auto 22 januari opgehaald, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Kan natuurlijk ook zijn dat de airco zo nou eenmaal werkt, maar dan was een goede uitleg wel prettig geweest.
Ik heb een maand oudere en deze werkt prima. Sterker nog, waar anderen hem 5 graden hoger moeten zetten om warme lucht eruit te krijgen is dat bij mij niet nodig.
Wel valt de ontvochtigingscapaciteit van het airco systeem tegen. Daar is duidelijk op beknibbeld. Daarom voor de zekerheid vier zakjes vochtabsorber in de auto. Scheelt vooral in de ochtend.

• Troetelbeer
Verwijderd schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:15:
[...]

Wel valt de ontvochtigingscapaciteit van het airco systeem tegen. Daar is duidelijk op beknibbeld. Daarom voor de zekerheid vier zakjes vochtabsorber in de auto. Scheelt vooral in de ochtend.
Daar heb ik geen last van bij de mijne.

Het lijkt er meer en meer op dat ik de enige ben hier op het forum met een zo goed als volledig fatsoenlijk werkende MG4 Luxury (eerste versie) 8)7

• TheCupra
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 30-04 22:28
Mijn MG4 Luxury avontuur eindigt hier, leasemaatschappij gaat de auto terugnemen.

Tijdelijke auto wordt een ID3, waarna er later weer kan worden gekeken naar een vervanging.

De woorden van de leasemaatschappij "Het traject met van Mossel MG gaat zeer moeizaam".

Hopelijk wordt alles op termijn opgelost voor iedereen met een MG4. Op de kinderziektes en probleempjes na een prima auto met veel potentie.

Verwijderd

Troetelbeer schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:44:
[...]

Het lijkt er meer en meer op dat ik de enige ben hier op het forum met een zo goed als volledig fatsoenlijk werkende MG4 Luxury (eerste versie) 8)7
Jij speelt vals met je Belgische MG en vertrouwde dealer... ;)

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Troetelbeer schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:44:
[...]

Ik heb een MG4 SE van maart 2023 en ook geen enkele klacht. Ook wel eens goed om te laten horen.

energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 24 kWh LFP | EV 51 kWh|

• Troetelbeer
Verwijderd schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:50:
[...]

Jij speelt vals met je Belgische MG en vertrouwde dealer... ;)
Sssst :D

Verwijderd

Het kost wat maar nu is de onderste steen wel boven. Bij het balanceren bleken beide rechterbanden afwijkingen te hebben. Rechtsvoor was met het oog zichtbaar maar zo marginaal in de metingen dat ze adviseerden vooral rechtsachter te laten vervangen. Vooral nadat ik uitlegde dat ik het trillen met name bij de acceleratie merkte.

Uitlijning leek eerst ok, maar stuur stond scheef. Eerst stuur recht gezet en toen kwam de fout boven water. Daarna opnieuw uitgelijnd.

Krijg nu een nieuwe band rechtsachter. En dan hoop ik dat het klaar is..

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:01

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

TheCupra schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 12:31:
Mijn MG4 Luxury avontuur eindigt hier, leasemaatschappij gaat de auto terugnemen.

Tijdelijke auto wordt een ID3, waarna er later weer kan worden gekeken naar een vervanging.

De woorden van de leasemaatschappij "Het traject met van Mossel MG gaat zeer moeizaam".

Hopelijk wordt alles op termijn opgelost voor iedereen met een MG4. Op de kinderziektes en probleempjes na een prima auto met veel potentie.
Ok duidelijk. Welke lease maatschappij hebben we het dan over?

Mr. T.

• ReneJerrol
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-05-2024
Heeft iemand van jullie ervaring met een goed werkende dongle om Apple CarPlay draadloos te maken in een MG4 Luxury? Ik heb 2 merken geprobeerd (Carme en Buddi Play2) maar beide gaven problemen dat ze niet gezien werden na opnieuw starten auto. Installatie ging initieel wel goed. Steeds USB kabel eruit halen en weer erin stoppen gaf vaak (ook niet altijd) een oplossing.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:43
mrme12345 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 14:31:
Ik heb een MG4 SE van maart 2023 en ook geen enkele klacht. Ook wel eens goed om te laten horen.
Ik heb een MG4 Comfort van maart 2023 en het enige probleempuntje dat ik heb is dat het laden tot 80% bij mij niet werkt. Laden gaat gewoon door boven de 80% ondanks ingestelde batterij Gezondheidsmodus in zowel de app als de auto instellingen zelf. Maar dit is een nukkigheidje waar prima mee te leven valt. Afgezien daarvan vind ik de MG4 een heerlijke auto en rijd er dus al bijna een jaar naar volle tevredenheid in. :)

• zephyr_blues

Ben benieuwd naar je ervaringen met de ID3! En een eventuele opvolger natuurlijk...

• Racemol
ReneJerrol schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 00:10:
Heeft iemand van jullie ervaring met een goed werkende dongle om Apple CarPlay draadloos te maken in een MG4 Luxury? Ik heb 2 merken geprobeerd (Carme en Buddi Play2) maar beide gaven problemen dat ze niet gezien werden na opnieuw starten auto. Installatie ging initieel wel goed. Steeds USB kabel eruit halen en weer erin stoppen gaf vaak (ook niet altijd) een oplossing.
Sommige gebruikers melden geen problemen maar ik zit met exact hetzelfde probleem. Ik denk dan ook dat dit probleem bij de auto / gebruikte versie software zit dan in die wireless dongles.

Zelf een carlinkit 5.0 gebruikt maar ook daar heb ik het probleem dat na het starten van de auto carplay niet op komt. De carlinkit heeft ook nog eens de optie tot opstartvertraging maar dat heeft ook niet geholpen.

Als ik de telefoon direct via USB aansluit voordat de auto is opgestart, werkt carplay ook niet. Hieruit de conclusie getrokken dat geen van die dongles bij zal gaan werken en het probleem in de auto zelf zit. Helaas.

• Racemol

Natuurlijk jammer om te horen maar wel begrijpelijk. Ik hoop dat je bij VW een betere ervaring hebt!

"Het traject met van Mossel MG gaat zeer moeizaam" Hier moest ik wel een beetje om lachen en zegt precies hoe het met VM is gesteld. Zeer jammer natuurlijk maar wel zoals het is.

• meacount

Hier geen lease en dan helaas ook niet het gemak dat je even een vervanger kan regelen, je kan wel weer gaan inruilen..... maar dat is al gauw een kostbare zaak.

Inderdaad is de MG4 een prima auto met veel potentie, alleen jammer dat MG de eerste kopers een beetje in de kou laat staan lijkt het wel...... er zijn wel updates voor de nieuwere auto's, maar de reeds verkochte auto's lijken een beetje vergeten te worden en dat mag men toch wel op zijn minst teleurstellend noemen.

Of het op termijn hopelijk allemaal opgelost gaat worden hoop ik ook, zo zit ik nu bijvoorbeeld met een ACC systeem dat zo knullig werkt dat men zich bij MG er voor moet schamen en men de klanten beter had kunnen bedienen met een gewone CC. Diverse berichten gelezen dat er een update zou zijn voor de ACC, helaas blijkt dat voor bestaande eigenaren (nog)NIET het geval te zijn en persoonlijk kan ik daar geen goed woord voor over hebben.

Je schrijft: "Het traject met van Mossel MG gaat zeer moeizaam".

Ja, dat is ook mijn ervaring, je moet soms lang op antwoorden wachten en dat lijkt in mijn ervaring ook te komen door de manier waarop eea is georganiseerd bij Van Mossel, het lijkt allemaal over diverse schijven te lopen en je komt bijna nooit ergens rechtstreeks mee in contact, het is hier al eens vermeld dat je bijvoorbeeld niet rechtstreeks in contact komt met de monteurs, wel weer mooi voor die mensen, die kunnen zich zo beter concentreren op hun werk, maar als klant krijg je vaak niet bevredigende antwoorden.

Ja en als er dan eens iemand ziek of zeer heeft en er lijkt al een personeelstekort te zijn, dan gaat het allemaal wel eens minder vlot dan je zou wensen is ook mijn ervaring. Echter moet ik wel zegen dat tot nu toe mijn ervaring is dat men echt wel zijn best voor je doet zover dat het mogelijk is..... je moet wel eens aandringen en een lange adem hebben, maar dan zou het goed moeten komen. Tot nu toe wel eens moeizaam, maar wel alles opgelost....... nou ja, behalve de ACC, daar moeten ze nog wel even echt hun best voor gaan doen, want dat werkt onacceptabel.

Waar hoop is, O-) is misschien ook wel kans op een knap werkende ACC 8)

Dat er voor jou @TheCupra ook maar een bevredigende oplossing uit mag komen rollen (y)

• meacount
Verwijderd schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:15:
[...]

Ik heb een maand oudere en deze werkt prima. Sterker nog, waar anderen hem 5 graden hoger moeten zetten om warme lucht eruit te krijgen is dat bij mij niet nodig.
Op welke snelheid heb je de fan staan? Welke uitstroomopeningen heb je geactiveerd? Staat er wel altijd de verse lucht open, dus niet op recirculatie?

Hier na de update wel altijd de airco aan, maar moet hem op 24 a 25 graden zetten om warme lucht te krijgen, op of rond de 22 graden weet het systeem niet wat het zal gaan doen en heb kans op wisselend warme of koude lucht.

In het geheel geen last van vocht of beslagen ruiten in de auto, systeem staat op handmatige bediening met frisse lucht van buiten, altijd lucht op de voorruit open en lucht uit de middenroosters open, fan staat op stand 5, als wederhelft meerijd dan moet voetenwarmte bij en gaat om voldoende uitstroomkracht op de voorruit te houden de fan 1 of 2 standjes hoger.

Op stand 5 van de fan is ie nog lekker stil en ook stand 6 is nog wel te doen, daarboven hoor je hem duidelijker en onder stand 5 hoor je hem wel niet, maar werkt het ook niet echt om de boel op de gewenste temperatuur te houden.

Wel eens bij heel vochtig weer dat als je instapt alles vochtig is en je beslagen ruiten hebt, dan even het knopje van de voorruit indrukken en dan is het binnen een paar minuten ook weer helemaal helder in de auto.

• TheCupra
TTommie schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 23:47:
[...]

Ok duidelijk. Welke lease maatschappij hebben we het dan over?
VWPFS
zephyr_blues schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 09:18:
[...]

Ben benieuwd naar je ervaringen met de ID3! En een eventuele opvolger natuurlijk...
Auto vanochtend omgeruild. Vriendelijke hiker kwam de auto brengen. De MG4 staat bij de dealer, en met tegenzin werd de sleutel aangenomen. Geen idee wat ze er mee gaan doen. Ze waren blijkbaar niet eens op de hoogte van mijn komst "wat kom je hier doen" en "bijzonder verhaal" toen ik aangaf de auto in te leveren. Op ze allerminst voelde ik mij welkom. Voor de rest is dit aan de leasemaatschappij, mijn handen zijn er van af gelukkig. Ik zal nu wel op een blacklist staan bij Van Mossel :)

Mijn ervaring met de ID3 niet veel want het was een kort ritje naar huis van luttele minuten. Maar mijn volledige ervaring volgt wellicht later. Eerste indruk prima auto, trekt lekker op (beter naar mijn idee dan de MG4) en het infotainment systeem is aanzienlijk beter en soepeler. Interieur vergelijkbaar, alleen wat meer toeters en bellen zoals ambiant lighting etc. Definitieve opvolger volgt later, komende tijd blijft dit het vooralsnog! :)
Racemol schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 09:56:
[...]

Natuurlijk jammer om te horen maar wel begrijpelijk. Ik hoop dat je bij VW een betere ervaring hebt!

"Het traject met van Mossel MG gaat zeer moeizaam" Hier moest ik wel een beetje om lachen en zegt precies hoe het met VM is gesteld. Zeer jammer natuurlijk maar wel zoals het is.
Het enige wat ik er op kon zeggen was dat het herkenbaar was met wat humor. Meneer begreep het wel. Vanochtend ook weer slecht geholpen. Wat een toko. Zie bovenstaand verhaal.
meacount schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 13:14:
[...]

Hier geen lease en dan helaas ook niet het gemak dat je even een vervanger kan regelen, je kan wel weer gaan inruilen..... maar dat is al gauw een kostbare zaak.

Inderdaad is de MG4 een prima auto met veel potentie, alleen jammer dat MG de eerste kopers een beetje in de kou laat staan lijkt het wel...... er zijn wel updates voor de nieuwere auto's, maar de reeds verkochte auto's lijken een beetje vergeten te worden en dat mag men toch wel op zijn minst teleurstellend noemen.

Of het op termijn hopelijk allemaal opgelost gaat worden hoop ik ook, zo zit ik nu bijvoorbeeld met een ACC systeem dat zo knullig werkt dat men zich bij MG er voor moet schamen en men de klanten beter had kunnen bedienen met een gewone CC. Diverse berichten gelezen dat er een update zou zijn voor de ACC, helaas blijkt dat voor bestaande eigenaren (nog)NIET het geval te zijn en persoonlijk kan ik daar geen goed woord voor over hebben.

Je schrijft: "Het traject met van Mossel MG gaat zeer moeizaam".

Ja, dat is ook mijn ervaring, je moet soms lang op antwoorden wachten en dat lijkt in mijn ervaring ook te komen door de manier waarop eea is georganiseerd bij Van Mossel, het lijkt allemaal over diverse schijven te lopen en je komt bijna nooit ergens rechtstreeks mee in contact, het is hier al eens vermeld dat je bijvoorbeeld niet rechtstreeks in contact komt met de monteurs, wel weer mooi voor die mensen, die kunnen zich zo beter concentreren op hun werk, maar als klant krijg je vaak niet bevredigende antwoorden.

Ja en als er dan eens iemand ziek of zeer heeft en er lijkt al een personeelstekort te zijn, dan gaat het allemaal wel eens minder vlot dan je zou wensen is ook mijn ervaring. Echter moet ik wel zegen dat tot nu toe mijn ervaring is dat men echt wel zijn best voor je doet zover dat het mogelijk is..... je moet wel eens aandringen en een lange adem hebben, maar dan zou het goed moeten komen. Tot nu toe wel eens moeizaam, maar wel alles opgelost....... nou ja, behalve de ACC, daar moeten ze nog wel even echt hun best voor gaan doen, want dat werkt onacceptabel.

Waar hoop is, O-) is misschien ook wel kans op een knap werkende ACC 8)

Dat er voor jou @TheCupra ook maar een bevredigende oplossing uit mag komen rollen (y)
Dat is mijn geluk dat het via de lease was. Particulier had ik er niet aan moeten denken. Dat is nog veel erger. Maar hoop ook dat iedereen hier een fijne oplossing krijgt al dan niet door van Mossel zelf. Doormiddel van een update of wat dan ook.

Jouw ervaring met dat de eerste kopers zijn vergeten deel ik eigenlijk wel, veel functies die nota bene per update zouden kunnen worden gebracht zijn niet beschikbaar op het eerste model.

De ACC was bij mij wel destijds geüpdatet, met succes. Niet perfect te noemen maar een significante verbetering. Zoals niet meer remmen in de bochten. De update krijg ik na het vriendelijk aandringen hier op.

Mijn ervaring met de verkopers was heel positief, daar kan ik eigenlijk geen kwaad woord over kwijt. Helaas lijkt de organisatie gewoon heel log en bureaucratisch, en gaat er veel verloren op die manier. De after-service is gewoonweg minder te noemen.

Hopelijk komt de oplossing ook voor jou snel, en kan je verder met het genieten van de wagen! _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door TheCupra op 07-02-2024 14:31 ]

• Geeh27
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 12-11 22:06
ReneJerrol schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 00:10:
Wij hebben een MG4 Luxury, en sinds enige tijd een Carlinkit 5.0. Dat werkt tot nu toe uitstekend, ik heb wel de vertraging op 30 seconden gezet. Als mijn vrouw de MG4 gebruikte en de afrit afreed kwam ze vlak langs mijn thuiswerkplek. Het gevolg was ongewenst WiFi contact tussen mijn IPhone en de MG4. Die probeerden te connecten, maar ja, dan was zij met de auto de bocht al om, gevolg een zwart scherm. Verdere problemen hebben we er niet mee gehad. De softwareversie van het infotainment systeem eindigt bij ons op R40

Verwijderd

meacount schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 13:41:
[...]

Op welke snelheid heb je de fan staan? Welke uitstroomopeningen heb je geactiveerd? Staat er wel altijd de verse lucht open, dus niet op recirculatie?

Hier na de update wel altijd de airco aan, maar moet hem op 24 a 25 graden zetten om warme lucht te krijgen, op of rond de 22 graden weet het systeem niet wat het zal gaan doen en heb kans op wisselend warme of koude lucht.

In het geheel geen last van vocht of beslagen ruiten in de auto, systeem staat op handmatige bediening met frisse lucht van buiten, altijd lucht op de voorruit open en lucht uit de middenroosters open, fan staat op stand 5, als wederhelft meerijd dan moet voetenwarmte bij en gaat om voldoende uitstroomkracht op de voorruit te houden de fan 1 of 2 standjes hoger.

Op stand 5 van de fan is ie nog lekker stil en ook stand 6 is nog wel te doen, daarboven hoor je hem duidelijker en onder stand 5 hoor je hem wel niet, maar werkt het ook niet echt om de boel op de gewenste temperatuur te houden.

Wel eens bij heel vochtig weer dat als je instapt alles vochtig is en je beslagen ruiten hebt, dan even het knopje van de voorruit indrukken en dan is het binnen een paar minuten ook weer helemaal helder in de auto.
Stand van fan is meestal iets tussen 2 en 4.
Ik heb overigens geen probleem met de temp. instelling. Altijd op het raam gericht deels naar voren met schuifjes op de ramen gericht. Bij echt vochtig weer altijd op verse lucht. Maar zoals vandaag kan hij prima op auto.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 14:23:
[...]

Ik heb overigens geen probleem met de temp. instelling. Altijd op het raam gericht deels naar voren met schuifjes op de ramen gericht. Bij echt vochtig weer altijd op verse lucht. Maar zoals vandaag kan hij prima op auto.
Ik zou 'm gewoon altijd op verse lucht zetten. Ook frisser voor jezelf.
Ik heb overigens nooit last van beslagen ramen. Althans, niet storend. Vanochtend minimaal toen ik de auto instapte, maar dat was na 15 seconden weg.

Vaak bu'j te bang!

• Racemol
Sinds ik de AC op verse lucht heb gezet, ook geen last meer gehad van beslagen ruiten.

De nieuwe LED achteruitrijlampen zijn ook binnen... binnenkort maar eens installeren, ben benieuwd hoeveel meer licht dit geeft:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KMEAu0jA4aCi5soZpNRdYAK4whM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nwulLYhmZTV2jQLFGdtfuWZi.jpg?f=fotoalbum_large

• Troetelbeer
Racemol schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 14:55:
Sinds ik de AC op verse lucht heb gezet, ook geen last meer gehad van beslagen ruiten.

De nieuwe LED achteruitrijlampen zijn ook binnen... binnenkort maar eens installeren, ben benieuwd hoeveel meer licht dit geeft:[Afbeelding]
Kun je documenteren wanneer ze je installeert of een uitleg geven hoe makkelijk/moeilijk het gaat om ze te installeren. Ben wel benieuwd, anders ga ik dat ook doen. Zou het eigenlijk ook voor het knipperlicht achter willen.

[ Voor 3% gewijzigd door Troetelbeer op 07-02-2024 16:16 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Troetelbeer schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 16:13:
[...]

Kun je documenteren wanneer ze je installeert of een uitleg geven hoe makkelijk/moeilijk het gaat om ze te installeren. Ben wel benieuwd, anders ga ik dat ook doen. Zou het eigenlijk ook voor het knipperlicht achter willen.
Even zoeken in dit topic, er is al een link gepost naar een youtube filmpje, verder heb ik het ook al uitgelegd.
Verder staat het ook gewoon in de handleiding van de auto (aka the forbidden book)

[ Voor 8% gewijzigd door -tom-562 op 07-02-2024 17:40 ]

Vaak bu'j te bang!

• Troetelbeer
-tom-562 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 17:39:
[...]

Even zoeken in dit topic, er is al een link gepost naar een youtube filmpje, verder heb ik het ook al uitgelegd.
Verder staat het ook gewoon in de handleiding van de auto (aka the forbidden book)
Ok top!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Vandaag gebeld voor foutmelding bij laden en het trillen. Eerst een wat botte receptioniste aan de lijn maar de persoon hierna was begripvol en leek te weten waar hij het over had. Morgen bellen ze terug om een werkplaats afspraak te maken, dus ben benieuwd hoe vlot dat is.

• Racemol
Ik zie net dat ik de Bajonet versie van de LED lampen heb ontvangen. Ik had de W21W (socket type: 7440 W21W WY21W T20) besteld.

@-tom-562 even voor de zekerheid, ik moet zo'n halogeen fitting hebben en geen bajonet toch?

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Racemol schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 23:19:
Ik zie net dat ik de Bajonet versie van de LED lampen heb ontvangen. Ik had de W21W (socket type: 7440 W21W WY21W T20) besteld.

@-tom-562 even voor de zekerheid, ik moet zo'n halogeen fitting hebben en geen bajonet toch?
Je hebt zo'n steekfitting hebben, type T20 in.
Het scheelt wel behoorlijk, maar verwacht geen wonderen is mijn ervaring. De lamp units/reflectoren zijn zelf ook niet zo groot.
In het pikken donker word ik nog steeds het meeste afgeleid door dat stomme spierwitte LED lampje net bij de binnenspiegel :( degene die dat bedacht heeft verdient echt een negatieve sociale creditscore :( :+

Vaak bu'j te bang!

• Racemol
-tom-562 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 23:29:
[...]

Je hebt zo'n steekfitting hebben, type T20 in.
Het scheelt wel behoorlijk, maar verwacht geen wonderen is mijn ervaring. De lamp units/reflectoren zijn zelf ook niet zo groot.
In het pikken donker word ik nog steeds het meeste afgeleid door dat stomme spierwitte LED lampje net bij de binnenspiegel :( degene die dat bedacht heeft verdient echt een negatieve sociale creditscore :( :+
Hmm dan heb ik de verkeerde gekregen :( Moet dus even klagen en een nieuwe krijgen voor ik kan testen.

Ik weet niet zo goed wat dat witte LED lampje is bij de binnenspiegel?

Moet wel zeggen dat ik in het donker met regen echt op puur geluk nu achteruit rij, er is totaal geen zicht, ook niet op de camera. Hoopte dat het vervangen van de LED wat zou oplossen als omgevingslicht minimaal is (en het weer typisch Nederlands is).

Verwijderd

Racemol schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 23:32:
[...]

Moet wel zeggen dat ik in het donker met regen echt op puur geluk nu achteruit rij, er is totaal geen zicht, ook niet op de camera. Hoopte dat het vervangen van de LED wat zou oplossen als omgevingslicht minimaal is (en het weer typisch Nederlands is).
Dit vind ik wel apart. Ik heb het nog niet zo ervaren. Wellicht heb ik alleen met straatverlichting achteruit gereden?

• meacount
TheCupra schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 14:13:

Jouw ervaring met dat de eerste kopers zijn vergeten deel ik eigenlijk wel, veel functies die nota bene per update zouden kunnen worden gebracht zijn niet beschikbaar op het eerste model.
De ACC was bij mij wel destijds geüpdatet, met succes.
Niet perfect te noemen maar een significante verbetering. Zoals niet meer remmen in de bochten. De update krijg ik na het vriendelijk aandringen hier op.

Mijn ervaring met de verkopers was heel positief, daar kan ik eigenlijk geen kwaad woord over kwijt. Helaas lijkt de organisatie gewoon heel log en bureaucratisch, en gaat er veel verloren op die manier. De after-service is gewoonweg minder te noemen.

Hopelijk komt de oplossing ook voor jou snel, en kan je verder met het genieten van de wagen! _/-\o_
Zeer benieuwd van wanneer ongeveer jouw MG4 was, exemplaar met achterwisser, 3e hoofdsteun en handgrepen in het plafond of nog, net als die van mij, zonder de achterwisser etc etc?

Wanneer was destijds ongeveer en niet onbelangrijk, waar heb je de update gekregen? (sta er al bijna op de stoep)

In mijn geval hoeft het ook niet perfect, dat had ik ook met de LKA, als het maar een stuk verbeterd, nu rijd je echt voor Jan met de korte achternaam rond als het systeem je te pas en te onpas voor gek zet met lompe inhoudingen en afremmen voor bochtjes waar je bij wijze met 200km/u nog doorheen kan en tijdens inhalen soms plots fors remt, wordt echt gestoord van het systeem, zou graag zonder willen rijden..... maar dan zou ik binnen de kortste keren de mat vol hebben liggen met snelheidsovertredingen, blijft een lastige keuze.... kostbaar of voor gek rondrijden.

Wil graag weer met plezier instappen, hoop dat je info mij verder kan helpen om de aftersales service op gang te houden om dit probleem op te lossen met de ACC waar ik ondertussen mijn buik vol van heb.

• TheCupra
meacount schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 08:08:
[...]

Zeer benieuwd van wanneer ongeveer jouw MG4 was, exemplaar met achterwisser, 3e hoofdsteun en handgrepen in het plafond of nog, net als die van mij, zonder de achterwisser etc etc?

Wanneer was destijds ongeveer en niet onbelangrijk, waar heb je de update gekregen? (sta er al bijna op de stoep)

In mijn geval hoeft het ook niet perfect, dat had ik ook met de LKA, als het maar een stuk verbeterd, nu rijd je echt voor Jan met de korte achternaam rond als het systeem je te pas en te onpas voor gek zet met lompe inhoudingen en afremmen voor bochtjes waar je bij wijze met 200km/u nog doorheen kan en tijdens inhalen soms plots fors remt, wordt echt gestoord van het systeem, zou graag zonder willen rijden..... maar dan zou ik binnen de kortste keren de mat vol hebben liggen met snelheidsovertredingen, blijft een lastige keuze.... kostbaar of voor gek rondrijden.

Wil graag weer met plezier instappen, hoop dat je info mij verder kan helpen om de aftersales service op gang te houden om dit probleem op te lossen met de ACC waar ik ondertussen mijn buik vol van heb.
Die van mij stamt uit april 2023, productie datum geen idee. Het is het model zonder achteruitwisser etc.

De update was 26 januari 2024 gedaan door van Mossel in Breda, maar pas na aandringen. Ik heb vermeld dat het nog wel eens voor gevaarlijke situaties kon zorgen en dit was reden om een update uit te voeren. Je moet het wel als een serieus probleem aankaarten.

Logisch dat je weer met plezier wilt in stappen, zo hoort het. Je moet ze alleen wel op de hielen zitten. Je moet geen initiatief verwachten vanuit de dealer.

• meacount
Verwijderd schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 14:23:
[...]

Heb eigenlijk altijd wel met knappe auto's gereden en het met de MG4 niet eens geprobeerd, maar in weze zou een recirculatie stand zichzelf na een minuut of 10 op moeten heffen omdat het niet gezond is om je eigen gebruikte lucht herhaaldelijk opnieuw in te ademen, slecht voor je gezondheid. Vroeger hadden de auto's nog niet zo'n goede temperatuurregeling, maar tegenwoordig kan het knap werken en bij mijn laatste paar auto's bleef een recirculatiestand niet lang staan.

Recirculatie heb/kun je in de zomer even inschakelen als je auto zeer warm van binnen is en nadat je even alle ramen hebt open gehad om de ergste hitte eruit te halen, te beginnen met koelen om het de airco even wat makkelijker te maken om ook nog niet de warme buitenlucht te gaan koelen. Als het koelen eenmaal een beetje lukt kan de recirculatie stand weer uit.

Nog een geval waarbij je de recirculatie stand best wel even in kunt schakelen is als je een lange tunnel inrijd en je niet wil dat je auto volstroomt met de soms verschrikkelijk veel aanwezige verbrandingsgassen van het overige verkeer.

Voor de rest weet ik niet zo snel een voorbeeld waarom je hem op recirculeren zou zetten.

Met dingen op auto in de MG4 heb ik niet echt goede ervaringen, zo geweldig is de software niet dat ik er veel vertrouwen in heb, al is mijn LKA iets verbeterd, mijn ACC werkt bijvoorbeeld hopeloos slecht. Je temperatuur regeling op auto past dan wel de fan snelheid aan als de temperatuur bereikt is....... maar ziet niet dat je ruiten onder vochtige omstandigheden beslaan met een veel te lage fan stand......

Bij mij de temperatuurregeling op de hand en dat bevalt wel goed, het enige wat ik doe is met behulp van het sterretje de temperatuur wat omhoog of omlaag en de fan een standje hoger of lager, de rest staat ingesteld zoals plezierig gevonden, altijd uitstroom naar de voorruit en de middenroosters, stoel en stuurverwarming zijn niet echt aan mij besteed al heb ik wel eens de stoelverwarming kort aangehad, de stuurverwarming is misschien een frats als je je suf hebt staan krabben op fors met ijs aangeslagen ruiten, maar aan ijskrabben doe ik niet, krijg je vreselijk koude handen van ;) (auto voorverwarmen en in nood effe sprayen op de zijruiten indien super noodzakelijk, maar is geen hobby van mij) (vorige auto had voorruit- en achterruitverwarming en een kachel die redelijk snel warm werd)

• GemiddeldeICTer
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 25-09-2024
Ik als beginnned ICT'er heb de MG4 Xpower gekozen als mijn eerste lease auto, deze wordt in maart geleverd. Zijn er dingen waar ik op voorbereid moet zijn?

Ik ben zelf vooral heel erg benieuwd naar de Auto Pilot, enige ervaringen? Ik heb namelijk veel video's gezien van 1-2 jaar geleden waarbij het leek alsof het niks meer was dan een Lane Assist die lang niet altijd goed werkt. Paar dagen geleden zag ik een recent geplaatst filmpje voorbij komen waar over een volledige Auto Pilot werd gesproken en dat dat ook goed werkte. Dus ik weet niet precies hoet het nou zit.

(Ik ben er wel van op de hoogte dat als je in NL Auto Pilot hebt dat je om de zoveel seconden het stuur moet aanraken.)

[ Voor 4% gewijzigd door GemiddeldeICTer op 08-02-2024 09:40 ]

• TheCupra
GemiddeldeICTer schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 09:35:
Ik als beginnned ICT'er heb de MG4 Xpower gekozen als mijn eerste lease auto, deze wordt in maart geleverd. Zijn er dingen waar ik op voorbereid moet zijn?

Ik ben zelf vooral heel erg benieuwd naar de Auto Pilot, enige ervaringen? Ik heb namelijk veel video's gezien van 1-2 jaar geleden waarbij het leek alsof het niks meer was dan een Lane Assist die lang niet altijd goed werkt. Paar dagen geleden zag ik een recent geplaatst filmpje voorbij komen waar over een volledige Auto Pilot werd gesproken en dat dat ook goed werkte. Dus ik weet niet precies hoet het nou zit.

(Ik ben er wel van op de hoogte dat als je in NL Auto Pilot hebt dat je om de zoveel seconden het stuur moet aanraken.)
Gefeliciteerd met de aanwinst - kijk vooral deze video:

YouTube: MG4 EV Collection / Delivery Checklist - Issues to look out for when...

Voor de rest uit eigen ervaring:

- Check of de Airco/kachel degelijk functioneert.
- Laatste updates voor de auto zoals ACC, navigatie, infotainment etc.
- Slordigheden zoals missende veiligheidshamer, gebroken ventilatie roosters.
- Schade op de rand van de motorkap van het omhoogtrekken van het ruitenwisserblad (heb ik bij mijn eigen auto gehad, en meerdere in de showroom gezien.
- Accessoires in het algemeen

[ Voor 3% gewijzigd door TheCupra op 08-02-2024 09:46 ]

• Racemol

Gefeliciteerd! Ten minste, dat hoop ik voor je >:)

Ik zou zeggen lees dit topic even door. De functies op de Xpower zijn volgens mij gelijk aan die van de Luxury varianten waar veel van de gebruikers in dit topic mee rijden dus ervaring genoeg.

Een echte 'auto pilot' functie zit er (officieel) niet op. Al werkt de TJA die eigenlijk bedoeld is als traffic jam assist wel een beetje als autopilot. Of je er op wil vertrouwen is een andere zaak maar zoals reeds gemeld, lees dit topic maar eens op je gemak door. Genoeg ervaringen over alle LKA en TJA functies te lezen. Ik persoonlijk zet ze tegenwoordig altijd uit want ik wil graag heel aankomen 8)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

De MG4 heeft geen autopilot (in de zin van, volledig autonoom rijden). Alleen LKA en TJA (Traffic Jam Assist). TJA werkt als een soort van van halve auto pilot. D.w.z. hij laat de auto binnen de lijntjes rijden, maar daar zou ik niet te veel op vertrouwen, want je rijdt dan echt als een stuiterbal tussen de lijnen door...

@meacount
Idd, ik zie ook geen enkele reden om recirculatie aan te hebben, onafhankelijk van welke auto het is. Sterker nog, in mijn vorige auto (Volvo S80) had ik een automatische recirculatie functie, maar die recirculeerde alleen als de luchtkwaliteit buiten 'slecht' was, b.v. als je achter een stinkdiesel reed ofzo (Volvo IAQS)

Vaak bu'j te bang!

• meacount
TheCupra schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 08:48:
[...]

Die van mij stamt uit april 2023, productie datum geen idee. Het is het model zonder achteruitwisser etc.

De update was 26 januari 2024 gedaan door van Mossel in Breda, maar pas na aandringen. Ik heb vermeld dat het nog wel eens voor gevaarlijke situaties kon zorgen en dit was reden om een update uit te voeren. Je moet het wel als een serieus probleem aankaarten.

Logisch dat je weer met plezier wilt in stappen, zo hoort het. Je moet ze alleen wel op de hielen zitten. Je moet geen initiatief verwachten vanuit de dealer.
Heb het bij mijn dealer, Rotterdam, zeer serieus aangekaart, gemeld als gevaarlijk, heb meegemaakt dat de ACC plots fors afremde tijdens het inhalen toen ik bij de de in te halen auto kwam, niet alleen vreselijk ergelijk, maar ook gevaarlijk met het achteropkomende verkeer.

Heb gemeld dat dat het systeem zoals het nu werkt mijn plezier in de auto vergalt en de auto mij gewoon voor l.l zet, of je in een bejaardenauto rondrijd, afremmen voor flauwe bochtjes op 80km wegen etc etc, schokkerig reageren met afremmen als hij dichter bij een voorligger komt, traag oppakt als je voorganger weer gaat rijden etc etc.

De ACC van Akelige Armoedige Afschuwelijke Achterlijke Armetierige Cruise Control

Heb om de dealer tijd en geld te besparen voorgesteld om mijn jaarbeurt fors naar voren te halen om zodoende ons beiden geld te besparen door dit te combineren en mij zo van mijn ergenis met het systeem af te helpen, krijg ik na lang aandringen te horen dat er toch geen Update zou zijn?????

Wat wilde men gaan doen:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hierbij bevestig ik de gemaakte afspraak op 00-00-2024 om 00:00uur (U kunt wachten op de auto)

1 1ste Onderhoudsbeurt €139,-
2 Diagnose ACC-systeem.
3 De auto houdt behoorlijk in als je flauwe bochten in de weg hebt. Auto houdt ook in zonder dat er een bocht in de weg zit!
4 Het oppakken van de snelheid is traag.
5 EL19/ Lane assist update

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ondanks dat ik ook de gevaarlijk situatie had vermeld, was dit niet vermeld zoals je hierboven kunt zien. Om punt 5 had ik niet gevraagd, die wordt opgedrongen, heb al een LKA update gehad en weet ook niet of dat dezelfde zou zijn die ik reeds heb gehad of een nieuwe waar ze dan ook nog een mogelijkheid hebben een een pushdown menu om je LKA snel uit te schakelen.

Het ging mij om puntje 2, een Diagnose is toch iets heel anders dan een Update, na lang aandringen op mijn vraag of een Diagnose verbetering ging brengen en of ik dan ook een update zou krijgen, kreeg ik als antwoord dat er geen update zou zijn 8)7

Dit is het antwoord dat ik na aandringen op de vraag of een diagnose verbetering zou gaan brengen kreeg:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Goedemorgen heer Naam,

Bedankt voor u email.

Ik heb dit besproken met de werkplaats en met Naam, het lijkt ons beter de afspraak te annuleren en naar het ACC-systeem te kijken tijdens onderhoud.

Er is momenteel geen update die dit probleem oplost vandaar dat er diagnose gesteld moet worden.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ja, erg tegenstrijdig met de berichten hier, die vermelden dat er wel een update is, en ook de inhoud van de tekst met de vermelding....naar het ACC systeem te kijken..... in plaats om er aan te gaan werken.

Je hebt mij geïnformeerd dat je auto in april geleverd is, de mijne is van eind april en ook het type zonder 3e hoofdsteun, achterwisser etc etc , dan mag ik denk ik verwachten dat er wel een Update/verbetering voor mijn auto mogelijk moet zijn lijkt mij.

Eerst maar even tot 10 gaan tellen voordat ik weer contact met Rotterdam ga opnemen, of misschien toch maar direct contact opneem met Breda of andere dealer.....

Raak teleurgesteld in de gang van zaken en de bereidwilligheid van MG Rotterdam om mijn probleem met de ACC te verbeteren :'(

• meacount

Geen auto Pilot en bij TJA, dat je er enigszins voor kunt gebruiken, vraagt het systeem je vriendelijk om je handen aan het stuur te houden, zou ik dan ook zeker doen als je leven je lief is en je geen zelfmoord of moordpogingen wilt ondernemen op je mede weggebruikers.

Bij de MG4 kun je je niet echt op iets voorbereiden, hij mag je wel graag verrassen :)

Maar alle gekheid op een stokje, lees je even in op dit deel van het forum en als je dan wat meer directere vragen hebt over bepaalde onderwerpen wordt je wel geholpen, er zit hier genoeg gebruikerservaring.

BTW in welke kleur heb je je X-Power gekozen?

• Woutje34
Vandaag bij Van Mossel Nijmegen geweest voor mijn problemen (airco, banden en piepende remmen).

Een monteur heeft samen met mij een stukje gereden en gaf aan dat hij inderdaad de trilling voelde en dat de piepende remmen erg vervelend zijn. Ik mag volgende week vrijdag terugkomen om de banden te laten balanceren, remmen schoon te maken of de blokjes te vervangen en een software update voor mijn airco.

Ben benieuwd of dit iets oplost, al verwacht ik niet veel van het opnieuw balanceren.

• TheCupra
meacount schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:26:
[...]

Heb het bij mijn dealer, Rotterdam, zeer serieus aangekaart, gemeld als gevaarlijk, heb meegemaakt dat de ACC plots fors afremde tijdens het inhalen toen ik bij de de in te halen auto kwam, niet alleen vreselijk ergelijk, maar ook gevaarlijk met het achteropkomende verkeer.

Heb gemeld dat dat het systeem zoals het nu werkt mijn plezier in de auto vergalt en de auto mij gewoon voor l.l zet, of je in een bejaardenauto rondrijd, afremmen voor flauwe bochtjes op 80km wegen etc etc, schokkerig reageren met afremmen als hij dichter bij een voorligger komt, traag oppakt als je voorganger weer gaat rijden etc etc.

De ACC van Akelige Armoedige Afschuwelijke Achterlijke Armetierige Cruise Control

Heb om de dealer tijd en geld te besparen voorgesteld om mijn jaarbeurt fors naar voren te halen om zodoende ons beiden geld te besparen door dit te combineren en mij zo van mijn ergenis met het systeem af te helpen, krijg ik na lang aandringen te horen dat er toch geen Update zou zijn?????

Wat wilde men gaan doen:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hierbij bevestig ik de gemaakte afspraak op 00-00-2024 om 00:00uur (U kunt wachten op de auto)

1 1ste Onderhoudsbeurt €139,-
2 Diagnose ACC-systeem.
3 De auto houdt behoorlijk in als je flauwe bochten in de weg hebt. Auto houdt ook in zonder dat er een bocht in de weg zit!
4 Het oppakken van de snelheid is traag.
5 EL19/ Lane assist update

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ondanks dat ik ook de gevaarlijk situatie had vermeld, was dit niet vermeld zoals je hierboven kunt zien. Om punt 5 had ik niet gevraagd, die wordt opgedrongen, heb al een LKA update gehad en weet ook niet of dat dezelfde zou zijn die ik reeds heb gehad of een nieuwe waar ze dan ook nog een mogelijkheid hebben een een pushdown menu om je LKA snel uit te schakelen.

Het ging mij om puntje 2, een Diagnose is toch iets heel anders dan een Update, na lang aandringen op mijn vraag of een Diagnose verbetering ging brengen en of ik dan ook een update zou krijgen, kreeg ik als antwoord dat er geen update zou zijn 8)7

Dit is het antwoord dat ik na aandringen op de vraag of een diagnose verbetering zou gaan brengen kreeg:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Goedemorgen heer Naam,

Bedankt voor u email.

Ik heb dit besproken met de werkplaats en met Naam, het lijkt ons beter de afspraak te annuleren en naar het ACC-systeem te kijken tijdens onderhoud.

Er is momenteel geen update die dit probleem oplost vandaar dat er diagnose gesteld moet worden.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ja, erg tegenstrijdig met de berichten hier, die vermelden dat er wel een update is, en ook de inhoud van de tekst met de vermelding....naar het ACC systeem te kijken..... in plaats om er aan te gaan werken.

Je hebt mij geïnformeerd dat je auto in april geleverd is, de mijne is van eind april en ook het type zonder 3e hoofdsteun, achterwisser etc etc , dan mag ik denk ik verwachten dat er wel een Update/verbetering voor mijn auto mogelijk moet zijn lijkt mij.

Eerst maar even tot 10 gaan tellen voordat ik weer contact met Rotterdam ga opnemen, of misschien toch maar direct contact opneem met Breda of andere dealer.....

Raak teleurgesteld in de gang van zaken en de bereidwilligheid van MG Rotterdam om mijn probleem met de ACC te verbeteren :'(
Bizar dat bij de een het wel mogelijk blijkt, en bij de ander niet. Er zit totaal geen vaste lijn in. Lijkt wel willekeur. Wij hebben volgens mij de exact zelfde auto als in model zonder ruitenwisser achter etc.

Advies rustig blijven inderdaad en weer tot tien tellen. Helaas bij mij was dit niet meer mogelijk, vandaar de escalatie naar de leasemaatschappij.

Hou ook rekening mee dat ze met "diagnose" diagnosekosten gaan rekenen, dit was bij mij in ieder geval het geval toen ik destijds een auto privé reed die ook bij van Mossel vandaan kwam.

Wellicht even bellen met MG Breda of een andere MG dealer?

• jbraamse
Racemol schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 14:55:

De nieuwe LED achteruitrijlampen zijn ook binnen... binnenkort maar eens installeren, ben benieuwd hoeveel meer licht dit geeft:[Afbeelding]
Ik heb me hier nog niet in verdiept, maar ik heb altijd aangenomen dat alle lampen in de auto LED zijn.
Is dat niet het geval?

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Woutje34 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 11:09:
Vandaag bij Van Mossel Nijmegen geweest voor mijn problemen (airco, banden en piepende remmen).

Een monteur heeft samen met mij een stukje gereden en gaf aan dat hij inderdaad de trilling voelde en dat de piepende remmen erg vervelend zijn. Ik mag volgende week vrijdag terugkomen om de banden te laten balanceren, remmen schoon te maken of de blokjes te vervangen en een software update voor mijn airco.

Ben benieuwd of dit iets oplost, al verwacht ik niet veel van het opnieuw balanceren.
Balanceren scheelde bij mij echt een hoop
jbraamse schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 11:33:
[...]

Ik heb me hier nog niet in verdiept, maar ik heb altijd aangenomen dat alle lampen in de auto LED zijn.
Is dat niet het geval?
Nope, dat zijn gewone gloeilampjes

@GemiddeldeICTer
Laat je niet te veel afschrikken overigens, ik heb weinig te klagen over mijn MG en de LKA

Vaak bu'j te bang!

• Racemol
jbraamse schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 11:33:
[...]

Is dat niet het geval?
Ik denk dat alleen de koplampen en het achterlicht LED zijn. Richtingaanwijzers, remlicht, achteruitrijlicht, mistlamp en zelfs het interieurlampje schijnen allemaal ouderwetse spiraalgloeiers te zijn.

Ik weet het niet helemaal zeker maar volgens mij mag je niet zomaar lampjes vervangen voor LED exemplaren dus ik doe het ook alleen bij het achteruitrijlicht. Officieel mag dat denk ik ook al niet maar ik wil toch graag wat zien.

[ Voor 21% gewijzigd door Racemol op 08-02-2024 12:02 ]

• GemiddeldeICTer
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 25-09-2024
meacount schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:56:
[...]

Geen auto Pilot en bij TJA, dat je er enigszins voor kunt gebruiken, vraagt het systeem je vriendelijk om je handen aan het stuur te houden, zou ik dan ook zeker doen als je leven je lief is en je geen zelfmoord of moordpogingen wilt ondernemen op je mede weggebruikers.

Bij de MG4 kun je je niet echt op iets voorbereiden, hij mag je wel graag verrassen :)

Maar alle gekheid op een stokje, lees je even in op dit deel van het forum en als je dan wat meer directere vragen hebt over bepaalde onderwerpen wordt je wel geholpen, er zit hier genoeg gebruikerservaring.

BTW in welke kleur heb je je X-Power gekozen?
Hij komt in het grijs. Ik wilde hem graag in die groene kleur hebben, maar dat durfe mijn werkgever niet aan. Moet een neutrale kleur blijven mocht het contract vroegtijdig eindigen en ze moeten de auto aan een ander toewijzen. De kans dat ze dan zeggen dat ze er niet in willen rijden vanwege een groene kleur is groter dan bij een grijze kleur.

(Beredenering van werkgever)

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
meacount schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:56:
Wat wel werkt is niet te veel tegensturen als het niet nodig is. Soms gaat het systeem dan zeuren over dat je je handen niet aan het stuur hebt. Die melding negeren ( hij gaat dan niet meer sturen dus je zit redelijk veilig )
als je dat te lang doet gaat het systeem in storing en weigert hij nog te sturen. Dan kan je toch TJA gebruiken zonder dat je bang hoeft te zijn om dood te gaan.

Ik heb de auto al 9 maanden en ik begin er ook redelijk klaar mee te zijn. Dus VM mag toch heel binnenkort met een update komen voor dit probleem.

[ Voor 8% gewijzigd door Shadowhawk00 op 08-02-2024 13:17 ]

• Troetelbeer
@GemiddeldeICTer

De MG4 pilot heeft level 2 autonoom rijden als je het op TJA zet. Dat is hetzelfde level als Tesla's autopilot.

• STIMPPYYY
Op papier wellicht, maar het komt niet in de buurt van Tesla AutoPilot (verre van overigens). Overal minder bemoeienis en laat meer toe. Ik kan er prima mee leven. Je hebt in ieder geval meer contorle en is wat minder aanwezig. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik wel merk hoe meer km's ik maak des te meer het opvalt dat er een systeem is geïmplementeerd voor de 'leuk'. Omdat het erop zit zeg maar.

Persoonlijk heb ik het liefst domme CC terug. Dat los van ieder merk.
Pagina: 1 ... 37 ... 71 Laatste