TheCupra schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 08:48:
[...]
Die van mij stamt uit april 2023, productie datum geen idee. Het is het model zonder achteruitwisser etc.
De update was 26 januari 2024 gedaan door van Mossel in Breda, maar pas na aandringen. Ik heb vermeld dat het nog wel eens voor gevaarlijke situaties kon zorgen en dit was reden om een update uit te voeren. Je moet het wel als een serieus probleem aankaarten.
Logisch dat je weer met plezier wilt in stappen, zo hoort het. Je moet ze alleen wel op de hielen zitten. Je moet geen initiatief verwachten vanuit de dealer.
Heb het bij mijn dealer, Rotterdam, zeer serieus aangekaart, gemeld als gevaarlijk, heb meegemaakt dat de ACC plots fors afremde tijdens het inhalen toen ik bij de de in te halen auto kwam, niet alleen vreselijk ergelijk, maar ook gevaarlijk met het achteropkomende verkeer.
Heb gemeld dat dat het systeem zoals het nu werkt mijn plezier in de auto vergalt en de auto mij gewoon voor l.l zet, of je in een bejaardenauto rondrijd, afremmen voor flauwe bochtjes op 80km wegen etc etc, schokkerig reageren met afremmen als hij dichter bij een voorligger komt, traag oppakt als je voorganger weer gaat rijden etc etc.
De
ACC van
Akelige Armoedige Afschuwelijke Achterlijke Armetierige Cruise Control
Heb om de dealer tijd en geld te besparen voorgesteld om mijn jaarbeurt fors naar voren te halen om zodoende ons beiden geld te besparen door dit te combineren en mij zo van mijn ergenis met het systeem af te helpen, krijg ik na lang aandringen te horen dat er toch geen Update zou zijn?????
Wat wilde men gaan doen:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hierbij bevestig ik de gemaakte afspraak op 00-00-2024 om 00:00uur (U kunt wachten op de auto)
1 1ste Onderhoudsbeurt €139,-
2 Diagnose ACC-systeem.
3 De auto houdt behoorlijk in als je flauwe bochten in de weg hebt. Auto houdt ook in zonder dat er een bocht in de weg zit!
4 Het oppakken van de snelheid is traag.
5 EL19/ Lane assist update
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ondanks dat ik ook de gevaarlijk situatie had vermeld, was dit niet vermeld zoals je hierboven kunt zien. Om punt 5 had ik niet gevraagd, die wordt opgedrongen, heb al een LKA update gehad en weet ook niet of dat dezelfde zou zijn die ik reeds heb gehad of een nieuwe waar ze dan ook nog een mogelijkheid hebben een een pushdown menu om je LKA snel uit te schakelen.
Het ging mij om puntje 2, een Diagnose is toch iets heel anders dan een Update, na lang aandringen op mijn vraag of een Diagnose verbetering ging brengen en of ik dan ook een update zou krijgen, kreeg ik als antwoord dat er geen update zou zijn
Dit is het antwoord dat ik na aandringen op de vraag of een diagnose verbetering zou gaan brengen kreeg:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Goedemorgen heer Naam,
Bedankt voor u email.
Ik heb dit besproken met de werkplaats en met Naam, het lijkt ons beter de afspraak te annuleren en naar het ACC-systeem te kijken tijdens onderhoud.
Er is momenteel geen update die dit probleem oplost vandaar dat er diagnose gesteld moet worden.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ja, erg tegenstrijdig met de berichten hier, die vermelden dat er wel een update is, en ook de inhoud van de tekst met de vermelding....naar het ACC systeem te kijken..... in plaats om er aan te gaan werken.
Je hebt mij geïnformeerd dat je auto in april geleverd is, de mijne is van eind april en ook het type zonder 3e hoofdsteun, achterwisser etc etc , dan mag ik denk ik verwachten dat er wel een Update/verbetering voor mijn auto mogelijk moet zijn lijkt mij.
Eerst maar even tot 10 gaan tellen voordat ik weer contact met Rotterdam ga opnemen, of misschien toch maar direct contact opneem met Breda of andere dealer.....
Raak teleurgesteld in de gang van zaken en de bereidwilligheid van MG Rotterdam om mijn probleem met de ACC te verbeteren