Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:48
Heinemancp schreef op maandag 29 januari 2024 @ 09:10:
Zojuist eerste 24k beurt gehad, 139EUR bij VM MG Amsterdam (krijg je vooraf te zien bij online inchecken: [Afbeelding]

0800h afgeleverd
0840h gereed.
Dus snel verdient, maar ingevulde km stand van 240.380... dat moet weer aangepast worden op de factuur (ivm garantie)
Zijn er ook software updates gedaan?

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-11 12:20
Hmm, ik zag gisteren tijdens het inparkeren dat het beeld van de front camera in de bumper vaag was. Blijkt er ineens een barst in de lens/lenscover te zitten.

Vreemd, ik heb niets geraakt, de auto staat bij mij op de oprit en ik zie 0.0 tekenen van beschadiging/aanraken rondom de camera. Het lijkt erop dat de barst spontaan (door de kou?) is ontstaan.

Zal wel lastig worden om te bewijzen dat het spontaan is gebeurd bij VM (vooral omdat ze mij al niet meer zo liev vinden volgens mij) ivm garantie... Iemand dit meegemaakt en/of een idee heeft hoe ik dit makkelijk op kan lossen zonder dat ik een hoop betaal of eeuwig op een onderdeel moet wachten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wspmum2vMX1ozNXue5IEy9zPxCk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gPUkbkNLdiXpBwgBR7B4SjAg.png?f=user_large

• Pjetrof
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12-11 21:29
savale schreef op maandag 29 januari 2024 @ 10:03:
Hier weinig ervaring nog met DC laden, maar even wat aan het testen in verband met een lange rit binnenkort. De snelheid viel me wat tegen bij een 300kwh paal: (mg4 luxury 1st ed). Het was er rustig en Intelligent battery heating kwartiertje van te voren aangezet. We zaten in de auto trouwens. Begon te laden bij 52%. Iemand tips?

[Afbeelding]
Dit is de laadcurve volgens Fastned Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EPBCgQVH4FlVJboKkl0obY7bq0g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QkeSRIWkCZGpXIEetJuwaErV.jpg?f=fotoalbum_large

Even de noot dat ik nog maar 2x heb snelgeladen.
Beide keren waren Fastned. De eerste keer afgelopen zomer om even te testen. Batterij had ik niet verwarmd, maar was denk ik ook niet nodig. Ik kreeg keurig de volledige snelheid(140kw). Laden deed ik ergens in de 30%.

Paar weken terug heb ik wederom bij Fastned gestaan toen ik vanaf Schiphol naar huis moest. Zodra ik in de shuttlebus stapte voor de parkeerplaats ben ik begonnen met verwarmen van de batterij. Ook tijdens het rijden had ik de verwarming aanstaan. Na +/- 30 minuten rijden ben ik gaan laden. Wederom rond de 30%. Weer volledige snelheid(140kw). Het was trouwens lichtelijk aan het vriezen die dag.

Mijn vermoeden is dus dat je accu nog niet warm genoeg was. Ik zou dus proberen om het accupakket 30 minuten van tevoren al te gaan verwarmen, en verwacht dat het dan een stuk sneller zou moeten gaan.

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:29
Sneladen doe je als je leeg bent > 20% Zolang de snellader meer dan 140 kW geeft is dat je maximum. Bij 50 % begint je laadsnelheid terug te lopen. Batterij verwarming is niet nodig bij temperaturen boven 0 is mijn ervaring. Dus je ervaring klopt. Rij hem wat verder leeg en probeer het nog een keer.

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485

• savale
Pjetrof schreef op maandag 29 januari 2024 @ 11:10:
[...]

Dit is de laadcurve volgens Fastned [Afbeelding]

Even de noot dat ik nog maar 2x heb snelgeladen.
Beide keren waren Fastned. De eerste keer afgelopen zomer om even te testen. Batterij had ik niet verwarmd, maar was denk ik ook niet nodig. Ik kreeg keurig de volledige snelheid(140kw). Laden deed ik ergens in de 30%.

Paar weken terug heb ik wederom bij Fastned gestaan toen ik vanaf Schiphol naar huis moest. Zodra ik in de shuttlebus stapte voor de parkeerplaats ben ik begonnen met verwarmen van de batterij. Ook tijdens het rijden had ik de verwarming aanstaan. Na +/- 30 minuten rijden ben ik gaan laden. Wederom rond de 30%. Weer volledige snelheid(140kw). Het was trouwens lichtelijk aan het vriezen die dag.

Mijn vermoeden is dus dat je accu nog niet warm genoeg was. Ik zou dus proberen om het accupakket 30 minuten van tevoren al te gaan verwarmen, en verwacht dat het dan een stuk sneller zou moeten gaan.
Ja wellicht nog te koud in combinatie met het feit dat ik nog op 52% zat. Ik ga het binnenkort nog een keer proberen als hij wat meer leeg is + eerder de batterijverwarming aan. Handig die grafiek trouwens!

• Paul van Druten
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:57
Heinemancp schreef op maandag 29 januari 2024 @ 09:10:
Zojuist eerste 24k beurt gehad, 139EUR bij VM MG Amsterdam (krijg je vooraf te zien bij online inchecken: [Afbeelding]

0800h afgeleverd
0840h gereed.
Dus snel verdient, maar ingevulde km stand van 240.380... dat moet weer aangepast worden op de factuur (ivm garantie)
Via welke app doe je dit dan? Ik kan het nergens vinden...

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-11 14:06
@Heinemancp Hopelijk alleen op de factuur, maar misschien toch handig om later deze week ook even te checken wat er is doorgegeven voor de NAP: https://tellerstandcontroleren.rdw.nl/

Best vervelend als je er pas bij verkoop achter komt dat er een stand verkeerd is doorgegeven.

• Justin13
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 25-04-2024
Vanochtend bij Van Mossel verzocht ook naar de updates te kijken, ik kreeg te horen dat er voor mijn VIN geen updates beschikbaar waren. Zijn er andere eigenaren met een versienummer hoger van 1100R21 bij de MG4 SE?

• RvR1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-11 15:34
Paul van Druten schreef op maandag 29 januari 2024 @ 11:41:
[...]

In de van Mossel app.

• DaneV
Trilprobleem update:

Vandaag een roadforce meting laten doen bij een banden/velgenexpert in de buurt. Er was een duidelijke afwijking (productiefout) te zien in de nieuwe band linksachter. Dussss het rapport naar VM doorgestuurd en nu wordt deze donderdag vervangen. En er gaat een monteur met me mee rijden wanneer de nieuwe band erop ligt.

Zou ik dan eindelijk uitgetrilt zijn donderdag ? :')

• DaneV
En nog iets anders; het valt me op dat er nu al krassen in het deurpaneel aan het ontstaan zijn, zonder dat ik gekke dingen doe of lomp ben. Bij de proefrit-auto en bij de leenauto die ik mee heb gekregen waren ook flink wat krassen te zien op dit stuk, dus had al het vermoeden dat het fragiel is.

En ja; heb het net even getest met mijn vinger en ik kan met mijn nagel krassen in dit oppervlak zetten die er niet meer af/uit te vegen zijn. :F

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Q1yOUsKg0AuA0HMRTULHQBSmAU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O6mCGt9DbFSW7qeoWGceMv1l.png?f=fotoalbum_large

Buiten dat dit er natuurlijk niet fraai uitziet, ben ik benieuwd of ik hier discussie over ga krijgen als ik de auto inlever bij van Mossel en wat ik kan doen om nieuwe krassen te voorkomen, behalve héééél voorzichtig zijn. Ben nog geen covers of vervangers voor dit onderdeel tegen gekomen.

[ Voor 25% gewijzigd door DaneV op 29-01-2024 15:32 ]

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:57
DaneV schreef op maandag 29 januari 2024 @ 15:20:
En nog iets anders; het valt me op dat er nu al krassen in het deurpaneel aan het ontstaan zijn, zonder dat ik gekke dingen doe of lomp ben. Bij de proefrit-auto en bij de leenauto die ik mee heb gekregen waren ook flink wat krassen te zien op dit stuk, dus had al het vermoeden dat het fragiel is.

En ja; heb het net even getest met mijn vinger en ik kan met mijn nagel krassen in dit oppervlak zetten die er niet meer af/uit te vegen zijn. :F

[Afbeelding]

Buiten dat dit er natuurlijk niet fraai uitziet, ben ik benieuwd of ik hier discussie over ga krijgen als ik de auto inlever bij van Mossel en wat ik kan doen om nieuwe krassen te voorkomen, behalve héééél voorzichtig zijn. Ben nog geen covers of vervangers voor dit onderdeel tegen gekomen.
Zal je geen problemen mee krijgen. Ze weten dat de auto gebruikt wordt. Daar zijn formulieren voor. Die kun je gewoon opvragen. Dan zie je direct wat binnen de norm is en wat niet. Als je twijfelt kun je altijd voor het inleveren melding maken en het laten herstellen. Kost je je eigen risico, maar dan krijg je niet de volledige kosten voor je kiezen bij het inleveren. Dat eigen risico kun je het beste direct al als verlies beschouwen bij een lease bak.

• TheCupra
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 30-04 22:28
Voor iedereen met airco/kachel problemen:

Heb de MG4 Luxury zakelijk in de lease. Airco/kachel problemen kan de dealer niet op lossen (op het moment). Dit lijdt tot gevaarlijke situaties omdat er enorme vochtproblemen ontstaan dit ook tijdens het rijden kan gebeuren. Waarbij ik met enige regelmaat met een doekje op de vluchtstrook de binnenkant sta af te drogen.

De auto is inmiddels twee keer bij de dealer geweest, eindresultaat ik quote "“de fabrikant is er mee bekend dat dit bij sommige modellen kan spelen, we hebben momenteel geen oplossing, wij mogen niks doen en wij weten ook niet of en wanneer”. Verder zijn alle modules geüpdatet, inclusief infotainment naar R46.

In de tussentijd ga ik het via de leasemaatschappij spelen, auto is non-conform met een probleem wat waarschijnlijk op korte termijn niet op te lossen valt. Dan maar een andere oplossing, wellicht een andere auto. Helaas want de MG4 is voor de rest een prima auto...

Side note: Wat is Van Mossel teleurstellend qua service, en communicatie. Bij menige tweede/derde/vierde hands auto's in het verleden was dit nog beter bij andere dealers. Jammer want de verkopers integendeel deden wel hun best...

[ Voor 22% gewijzigd door TheCupra op 29-01-2024 16:36 ]

• Michiel_0912
  • Laatst online: 08-11 10:52
Kan Van Mossel getagd worden in deze berichten met een # of @ ? Dan krijgen zij deze ook te zien.

• DaneV
Michiel_0912 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 16:38:
Kan Van Mossel getagd worden in deze berichten met een # of @ ? Dan krijgen zij deze ook te zien.
We zitten hier niet op Facebook of X ;)

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-11 22:54
TheCupra schreef op maandag 29 januari 2024 @ 16:20:

Heb de MG4 Luxury zakelijk in de lease. Airco/kachel problemen kan de dealer niet op lossen (op het moment). Dit lijdt tot gevaarlijke situaties omdat er enorme vochtproblemen ontstaan dit ook tijdens het rijden kan gebeuren. Waarbij ik met enige regelmaat met een doekje op de vluchtstrook de binnenkant sta af te drogen.

De auto is inmiddels twee keer bij de dealer geweest, eindresultaat ik quote "“de fabrikant is er mee bekend dat dit bij sommige modellen kan spelen, we hebben momenteel geen oplossing, wij mogen niks doen en wij weten ook niet of en wanneer”. Verder zijn alle modules geüpdatet, inclusief infotainment naar R46.

In de tussentijd ga ik het via de leasemaatschappij spelen, auto is non-conform met een probleem wat waarschijnlijk op korte termijn niet op te lossen valt. Dan maar een andere oplossing, wellicht een andere auto. Helaas want de MG4 is voor de rest een prima auto...

Side note: Wat is Van Mossel teleurstellend qua service, en communicatie. Bij menige tweede/derde/vierde hands auto's in het verleden was dit nog beter bij andere dealers. Jammer want de verkopers integendeel deden wel hun best...
Just to be sure, heb je de hercirculatie modus van de airco al eens op 'alleen buitenlucht' gezet ipv op 'auto'? Dat hielp bij mij enorm. De auto modus doet vrij weinig intelligents in laat de lucht binnen veel te vochtig worden. Dat is het icoon van het autotje met een pijl die naar binnen wijst ipv een letter A.

• TheCupra
Racemol schreef op maandag 29 januari 2024 @ 16:41:
[...]

Just to be sure, heb je de hercirculatie modus van de airco al eens op 'alleen buitenlucht' gezet ipv op 'auto'? Dat hielp bij mij enorm. De auto modus doet vrij weinig intelligents in laat de lucht binnen veel te vochtig worden. Dat is het icoon van het autotje met een pijl die naar binnen wijst ipv een letter A.
Ja zeker, dit heb ik ook geprobeerd ook op advies van Van Mossel. Heb ze uiteindelijk met video's en foto's moeten overtuigen dat ik het probleem niet verzin. Alleen buitenlucht heeft een klein effect, maar het is kiezen tussen helemaal uit, kwaad of erger.... Bedankt in ieder geval voor de tip. :)

Auto begint ondertussen ook muf en naar schimmel te ruiken. Om alles maar uit te sluiten ook nog zelf vaker onder de douche gestaan, maar ik ben het zeker niet. 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door TheCupra op 29-01-2024 16:46 ]

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:51

-tom-562

Oliesjeik

TheCupra schreef op maandag 29 januari 2024 @ 16:45:
[...]

Ja zeker, dit heb ik ook geprobeerd ook op advies van Van Mossel. Heb ze uiteindelijk met video's en foto's moeten overtuigen dat ik het probleem niet verzin. Alleen buitenlucht heeft een klein effect, maar het is kiezen tussen helemaal uit, kwaad of erger.... Bedankt in ieder geval voor de tip. :)

Auto begint ondertussen ook muf en naar schimmel te ruiken. Om alles maar uit te sluiten ook nog zelf vaker onder de douche gestaan, maar ik ben het zeker niet. 8)7
Heb je je 'reservewiel' bak al gecheckt in de kofferbak? Dus onder het piepschuim van dat luchtpompje? Ik heb al foto's gezien van MG4's die daar vol met water staan

Vaak bu'j te bang!

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:29
TheCupra schreef op maandag 29 januari 2024 @ 16:45:
[...]

Staat er water in de achterbak onder de dubbele bodem? onder de plakspullen. Die heb ik ook wel eens langs zien komen.

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485

• TheCupra
-tom-562 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 17:02:
[...]

Heb je je 'reservewiel' bak al gecheckt in de kofferbak? Dus onder het piepschuim van dat luchtpompje? Ik heb al foto's gezien van MG4's die daar vol met water staan
wrak schreef op maandag 29 januari 2024 @ 17:04:
[...]

Staat er water in de achterbak onder de dubbele bodem? onder de plakspullen. Die heb ik ook wel eens langs zien komen.
Nee dit is gecontroleerd, door mijzelf en de dealer.

Verwijderd

DaneV schreef op maandag 29 januari 2024 @ 15:14:
Trilprobleem update:

Vandaag een roadforce meting laten doen bij een banden/velgenexpert in de buurt. Er was een duidelijke afwijking (productiefout) te zien in de nieuwe band linksachter. Dussss het rapport naar VM doorgestuurd en nu wordt deze donderdag vervangen. En er gaat een monteur met me mee rijden wanneer de nieuwe band erop ligt.

Zou ik dan eindelijk uitgetrilt zijn donderdag ? :')
Heb je niet overwogen om de banden na vervangen ook door de expert te laten balanceren?
Ik ga btw waarschijnlijk volgende week naar een bandenman met een roadforce apparaat.
Prijs verschilt nogal per expert.

• Courses
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-10 19:41
Ik heb inmiddels heel wat kilometers erop zitten met de deel-MG4 die ik beheer (sterker nog, ik ben verantwoordelijk voor 80% van de ritten met die auto aldus de verhuurpartij) en tot dusver nog weinig ruzie of problemen gehad ermee. De nodige voice comments wanneer de band weer eens 0.1 onder het ingestelde zit of de School Zones uitgesloten, maar dat zijn nou eenmaal safety opties.

Wat ik wel merk is dat de MG4 soms een beetje zeurt met het koppelen met bepaalde laadpalen. We hebben hier verschillende soorten palen door de hele wijk staan, soms pakt 'ie alleen de linker of rechterkant, sommige palen weigert 'ie volledig en soms is het net een tikje aan de kabel dat 'ie loskoppelt of meteen denkt 'Nee, gaan we niet doen vandaag'. Kan natuurlijk wel eens zijn want het blijft een connectie (net als een iPhone kabel die soms denkt 'De mazzel') maar het valt mij wel op dat de MG daar erg gevoelig voor 'lijkt' in referentie tot de Zoë die ik voorheen veelvuldig heb gereden.

• DaneV
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2024 @ 20:35:
[...]

Heb je niet overwogen om de banden na vervangen ook door de expert te laten balanceren?
Ik ga btw waarschijnlijk volgende week naar een bandenman met een roadforce apparaat.
Prijs verschilt nogal per expert.
Wellicht... Al waren de banden wel goed gebalanceerd volgens de expert. Op een blokje van 10 gram na.

Zolang het subjectief is opgelost ben ik tevreden. Heb met VM afgesproken dat ik weer in de leenauto naar huis ga als uit de rit samen met de monteur blijkt dat het niet is opgelost. Nu al zin in 😄

Moet wel zeggen; als organisatie ben ik niet onder de indruk van van mossel, maar Eric (service manager) in Nijmegen denkt wel goed mee en zoekt echt een oplossing. Hij bestelde ook meteen 2 nieuwe banden toen ik vertelde dat een derde partij had geconstateerd dat er een band gaar was; daar hadden ze ook moeilijk over kunnen doen.

Ik heb de banden laten testen bij van Esch in boxtel. Prima geholpen en goede uitleg gehad. Prijs was 84 euro voor 4 banden.

[ Voor 14% gewijzigd door DaneV op 29-01-2024 22:13 ]

• Justin13
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 25-04-2024
Courses schreef op maandag 29 januari 2024 @ 20:46:
Ik heb inmiddels heel wat kilometers erop zitten met de deel-MG4 die ik beheer (sterker nog, ik ben verantwoordelijk voor 80% van de ritten met die auto aldus de verhuurpartij) en tot dusver nog weinig ruzie of problemen gehad ermee. De nodige voice comments wanneer de band weer eens 0.1 onder het ingestelde zit of de School Zones uitgesloten, maar dat zijn nou eenmaal safety opties.

Wat ik wel merk is dat de MG4 soms een beetje zeurt met het koppelen met bepaalde laadpalen. We hebben hier verschillende soorten palen door de hele wijk staan, soms pakt 'ie alleen de linker of rechterkant, sommige palen weigert 'ie volledig en soms is het net een tikje aan de kabel dat 'ie loskoppelt of meteen denkt 'Nee, gaan we niet doen vandaag'. Kan natuurlijk wel eens zijn want het blijft een connectie (net als een iPhone kabel die soms denkt 'De mazzel') maar het valt mij wel op dat de MG daar erg gevoelig voor 'lijkt' in referentie tot de Zoë die ik voorheen veelvuldig heb gereden.
In mijn ervaring gaat het een stuk soepeler als je eerst de kabel in de auto inplugt en vervolgens (op je gemakje) de kabel in de laadpaal steekt en je druppel/pas ervoor houdt.

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-11 08:15
DaneV schreef op maandag 29 januari 2024 @ 21:15:
[...]

Moet wel zeggen; als organisatie ben ik niet onder de indruk van van mossel, maar Eric (service manager) in Nijmegen denkt wel goed mee en zoekt echt een oplossing. Hij bestelde ook meteen 2 nieuwe banden toen ik vertelde dat een derde partij had geconstateerd dat er een band gaar was; daar hadden ze ook moeilijk over kunnen doen.
Dit is dus exact Van Mossel, er werken echt goedwillende mensen, die werken zich ook helemaal in de rondte volgens mij. Maar de organisatie is gewoon een drama. Bel het algemeen nummer met een concrete vraag, de kans dat iemand met kennis je een antwoord gaat geven is letterlijk 0%. Ze hebben een ongelofelijk incompetente administratieve laag om hun technische personeel heen weten te bouwen waardoor problemen onnodig lang blijven etteren.

Verwijderd

DaneV schreef op maandag 29 januari 2024 @ 21:15:
[...]

Moet wel zeggen; als organisatie ben ik niet onder de indruk van van mossel, maar Eric (service manager) in Nijmegen denkt wel goed mee en zoekt echt een oplossing.
Eens. Is een prima vent.

En toch nog iets positiefs te melden. Alhoewel het weer retedruk was op de snelweg (dus gemiddeld nog geen 80kmh gereden) lag het verbruik ineens op 15.9/100km. Beetje gespeeld met ACC met regen op 1 en met de kleinste afstand : het inhouden is er nog steeds maar minder abrupt. En dan kan ik het rustig met het voetje opvangen.

Wel gemerkt dat hij nog steeds iets naar links trekt en ik merk ook dat er meerdere snelheidsblokken zijn waar de vibratie opspeelt. Ook hoor ik nu duidelijk een hobbelgeluidje bij lage snelheden. Het is allemaal niet werelschokkend. Maar dit weekend even in een audi gereden en dan weet je wat je mist.

• zephyr_blues
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 05-01 10:16
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2024 @ 22:53:
[...]

Eens. Is een prima vent.

En toch nog iets positiefs te melden. Alhoewel het weer retedruk was op de snelweg (dus gemiddeld nog geen 80kmh gereden) lag het verbruik ineens op 15.9/100km. Beetje gespeeld met ACC met regen op 1 en met de kleinste afstand : het inhouden is er nog steeds maar minder abrupt. En dan kan ik het rustig met het voetje opvangen.

Wel gemerkt dat hij nog steeds iets naar links trekt en ik merk ook dat er meerdere snelheidsblokken zijn waar de vibratie opspeelt. Ook hoor ik nu duidelijk een hobbelgeluidje bij lage snelheden. Het is allemaal niet werelschokkend. Maar dit weekend even in een audi gereden en dan weet je wat je mist.
€ 80.000? O-)

• JeffreyVH
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 23-02-2024
Na bijna 2 uur sturen (165.1km) gister kwam ik op een gemiddelde van 85km/u en een verbruik van 15.4kwh/100km met mijn standaard.

Vandeweek in de nacht richting me werk heb ik 11.6 kwh gehaald per 100 km met een gemiddelde snelheid van 37km per uur.

Stand op eco, en in menu eco nogmaals aangetikt. Die functie voldoet prima voor de lange afstanden en maakt de auto nog zuiniger.

Er was nog iemand die vroeg naar de software, ik heb de R33 op de standaard.

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:59
savale schreef op maandag 29 januari 2024 @ 10:12:
[...]

Zijn er ook software updates gedaan?
Ondanks dat dit in het onderhoudsplan staat, is dat niet gebeurt. Hierna had ik nl een afspraak met "specialisten" om wat software problemen op te lossen, 11 updates moest hij hebben. Heeft 6u gekost.
(maar het lijkt er op dat het "laden tot ingesteld percentage" nu eindelijk werkt)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OS_KBR7WBls5wiZJj7KpYPco48A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pDEYFV82jnF17Mnr0qBahz4A.png?f=fotoalbum_large

daarnaast had ik de klacht dat op willekeurige momenten de alarmlichten 3x snel knipperden zonder indicatie / schijnbare rede. Is een feature, volgens de specialisten, omdat er dan snel achteropkomend verkeer kenbaar gemaakt wordt dat jij er rijdt/ staat - ik kan deze functie echter nergens vinden.

• Heinemancp
Paul van Druten schreef op maandag 29 januari 2024 @ 11:41:
[...]

Dit was de website, bij online-inchecken.

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:14
Heinemancp schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 07:20:
[...]

Ondanks dat dit in het onderhoudsplan staat, is dat niet gebeurt. Hierna had ik nl een afspraak met "specialisten" om wat software problemen op te lossen, 11 updates moest hij hebben. Heeft 6u gekost.
(maar het lijkt er op dat het "laden tot ingesteld percentage" nu eindelijk werkt)

[Afbeelding]

daarnaast had ik de klacht dat op willekeurige momenten de alarmlichten 3x snel knipperden zonder indicatie / schijnbare rede. Is een feature, volgens de specialisten, omdat er dan snel achteropkomend verkeer kenbaar gemaakt wordt dat jij er rijdt/ staat - ik kan deze functie echter nergens vinden.
6 uur?! Ik heb een afspraak in Amersfoort staan en 4 updates aangevraagd, ik wilde hierop wachten (2 uur) maar denk dat ik beter een leenauto kan gebruiken.

• Heinemancp
Vaevictis_ schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 07:57:
[...]

6 uur?! Ik heb een afspraak in Amersfoort staan en 4 updates aangevraagd, ik wilde hierop wachten (2 uur) maar denk dat ik beter een leenauto kan gebruiken.
Ja ik zou er zeker niet op wachten. Heb ook een leenauto mee.

• savale
@Heinemancp dan ben je helemaal up to date denk ik? :) Ben benieuwd naar je ervaring met de nieuwe software (ook wat betreft LKA etc).
Hier "enkel" deze issues:
- aggresieve LKA
- android auto crashed op A2 als je een route hebt ingesteld (reboot nodig)
- soms (~1 op de 10x) geen muziek na opstarten (reboot nodig)
- soms (~1 op de 20x) geen achteruitrijcamera (reboot nodig)

Twijfel dan ook of updaten handig is. Ben bang dat ik er nieuwe "features" voor terug krijg :P

Verwijderd

Nee hoor. Gewoon een A3

• Racemol
Vanmorgen bleef het infotainment scherm zwart bij het starten van de auto. Ik kon wel rijden maar natuurlijk niet mijn preflight check uitvoeren. Na zo'n 3 tot 4 minuten kwam het scherm toch tot leven. Weird, nooit eerder zo'n vertraging gezien bij het starten. De auto was ook niet in een diepe slaap o.i.d. gisteravond nog gereden.

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:14
Racemol schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:18:
Vanmorgen bleef het infotainment scherm zwart bij het starten van de auto. Ik kon wel rijden maar natuurlijk niet mijn preflight check uitvoeren. Na zo'n 3 tot 4 minuten kwam het scherm toch tot leven. Weird, nooit eerder zo'n vertraging gezien bij het starten. De auto was ook niet in een diepe slaap o.i.d. gisteravond nog gereden.
Ik heb het regelmatig, scherm gaat uiteindelijk wel aan maar wel erg lastig zonder achteruitrij camera naar achteren rijden.

• Heinemancp
savale schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:03:
@Heinemancp dan ben je helemaal up to date denk ik? :) Ben benieuwd naar je ervaring met de nieuwe software (ook wat betreft LKA etc).
Hier "enkel" deze issues:
- aggresieve LKA
- android auto crashed op A2 als je een route hebt ingesteld (reboot nodig)
- soms (~1 op de 10x) geen muziek na opstarten (reboot nodig)
- soms (~1 op de 20x) geen achteruitrijcamera (reboot nodig)

Twijfel dan ook of updaten handig is. Ben bang dat ik er nieuwe "features" voor terug krijg :P
Ik zal (als ik mijn auto terug heb) mijn FW versie overzicht updaten en hier weergeven.
Daarna op vakantie, dus heb ik 2x 1000km om te ervaren hoe de nieuwe FW is.

Verwijderd

Heinemancp schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 07:20:
[...]

[Afbeelding]

Rear collision warning in mg pilot volgens mij.

• Badname2
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-11 05:34
Een vraagje, als jullie je achteruitkijkspiegel in de Standard met de hand op 'nachtmodus' klappen. Zien jullie dan ook helemaal niks meer op de lampen van autos na? Als ik een bumperklever heb bijvoorbeeld zie ik helemaal niks. Ben ik de enige of is dit normaal?

[ Voor 10% gewijzigd door Badname2 op 30-01-2024 13:19 ]

Verwijderd

Badname2 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 13:19:
Een vraagje, als jullie je achteruitkijkspiegel in de Standard met de hand op 'nachtmodus' klappen. Zien jullie dan ook helemaal niks meer op de lampen van autos na? Als ik een bumperklever heb bijvoorbeeld zie ik helemaal niks. Ben ik de enige of is dit normaal?
Had je al eerder gevraagd hè.
Ik zag hetzelfde in de simpele ZS. In de Luxury zit een iets andere variant en die heeft het iets minder.

• Paul van Druten
TheCupra schreef op maandag 29 januari 2024 @ 16:20:

Mijn MG4 Luxury van april 2023 heeft ook airco/kachel problemen; soms gaan die gewoon niet aan.
Weet je welke serie er last van heeft dat het softwarematig niet verholpen kan worden?

• dicksterrrr
  • Laatst online: 08-11 21:47
Beautjuh11 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 19:04:
[Afbeelding]

Kan iemand mij nog eens uitleggen wat nou precies de juiste instellingen zijn?

Snap nog steeds niet helemaal wat nou wat doet
Bij het starten van de auto, komen bij mij standaard de temperatuursinstellingen naar voren, terwijl ik liever heb dat het infotainment scherm naar voren komt. En als ik iets aan de temperatuur wil aanpassen, dat ik die dan zelf kies. Is dat een instelling die ik kan wijzigen?

• RichardB61
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 12-11 15:41
STIMPPYYY schreef op zondag 28 januari 2024 @ 19:19:
[...]
Mijn menu is heel anders, ben ik de enige?
Mijne (Luxury) ook, omdat ik stuur en stoelverwarming heb, ECO knopje zit ergens anders. Ik ben benieuwd of de update voor de grotere knoppen bij de mijne wel uitgevoerd kan worden.

Ben benieuwd of we in Europa deze updates krijgen, en of het ook op mijn "vroege" MG4 kan, zie hieronder voor de: joetjoep link.

YouTube: MG4 SE Software Update Overview: ISSUES finally FIXED?

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

RichardB61 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 16:18:
[...]

Mijne (Luxury) ook, omdat ik stuur en stoelverwarming heb, ECO knopje zit ergens anders. Ik ben benieuwd of de update voor de grotere knoppen bij de mijne wel uitgevoerd kan worden.

Ben benieuwd of we in Europa deze updates krijgen, en of het ook op mijn "vroege" MG4 kan, zie hieronder voor de: joetjoep link.

Vertrouw niet te veel op die info/filmpjes. Die dame heeft zelf niet eens een MG4, het enige wat ze doet is wat info van een paar posts van het Engelse MG forum afhalen, verbindt daar dan haar eigen conclusies aan met maakt clickbait filmpjes als zijnde een zogenaamd MG4 expert

Vaak bu'j te bang!

• YorinVonder
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 19-01 16:31
-tom-562 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 17:57:
[...]

Vertrouw niet te veel op die info/filmpjes. Die dame heeft zelf niet eens een MG4, het enige wat ze doet is wat info van een paar posts van het Engelse MG forum afhalen, verbindt daar dan haar eigen conclusies aan met maakt clickbait filmpjes als zijnde een zogenaamd MG4 expert
Precies dit. Ze beweerde dat stoelverwarming standaard zou worden in de standaard versie, maar dat baseerde mevrouw op het feit dat Duitse auto’s zijn overspoeld met auto’s die voorbestemd waren voor de Deense markt.

Verwijderd

YorinVonder schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 18:40:
[...]

Precies dit. Ze beweerde dat stoelverwarming standaard zou worden in de standaard versie, maar dat baseerde mevrouw op het feit dat Duitse auto’s zijn overspoeld met auto’s die voorbestemd waren voor de Deense markt.
En ze heeft beweerd dat wijzigingen voor lane assist zouden worden opgeslagen.

• Garrelt
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online
RichardB61 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 16:18:
[...]

Aardig filmpje over de SE update en het maakt mij niet uit dat mevrouw geen MG4 heeft. Zij baseert dit filmpje op de ervaringen van Siteguru:
https://www.mgevs.com/thr...nfotainment-thread.14571/

• Racemol
Siteguru is nou ook niet de meest betrouwbare persoon op dat forum zeg. Die doet ook nogal eens wat aannames en kijkt meestal ook niet verder dan z'n neus lang is. Daar zou ik zelf weinig waarde aan hechten en ik vind die mevrouw op youtube, net zoals anderen hier ook maar clickbait-ey.

Sorry, rant over.

Vandaag 225km gereden met een gemiddeld verbruik van 16.7 kW/100km. Niet slecht. Heenweg was 19.8 kW/100km maar terugweg met wind mee heeft een hoop goed gemaakt. Ik had mn jas uit en had de verwarming op 26c gezet. Luxury 2023 model met warmtepomp.

[ Voor 3% gewijzigd door Racemol op 30-01-2024 22:28 ]

• Garrelt
  • Niet online
Racemol schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 22:26:
Siteguru is nou ook niet de meest betrouwbare persoon op dat forum zeg. Die doet ook nogal eens wat aannames en kijkt meestal ook niet verder dan z'n neus lang is. Daar zou ik zelf weinig waarde aan hechten en ik vind die mevrouw op youtube, net zoals anderen hier ook maar clickbait-ey.

Sorry, rant over.
Tig duizend lezers en de kritiek/verbeterpunten voor de MG4 komen overeen met die in ons en diverse andere forums. Zo'n samenvattend kanaal is belangrijk en een doorn in het oog van SAIC. Ik ken geen beter kanaal. Jij wel?

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Garrelt schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 22:39:
[...]

Tig duizend lezers en de kritiek/verbeterpunten voor de MG4 komen overeen met die in ons en diverse andere forums. Zo'n samenvattend kanaal is belangrijk en een doorn in het oog van SAIC. Ik ken geen beter kanaal. Jij wel?
Ehm, een marginaal youtube kanaaltje met clickbait filmpjes zou een doorn in het oog zijn van SAIC?

Vaak bu'j te bang!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
Garrelt schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 22:39:
[...]

8)7

Believe. Imagine. Create.

• Troetelbeer
Paul van Druten schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 14:24:
[...]

Mijn MG4 Luxury van april 2023 heeft ook airco/kachel problemen; soms gaan die gewoon niet aan.
Weet je welke serie er last van heeft dat het softwarematig niet verholpen kan worden?
Bij het eerste onderhoud krijg je een update voor de warmtepomp. Dus dat wordt softwarematig opgelost.

• Heinemancp
Garrelt schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 20:24:
[...]

Aardig filmpje over de SE update en het maakt mij niet uit dat mevrouw geen MG4 heeft. Zij baseert dit filmpje op de ervaringen van Siteguru:
https://www.mgevs.com/thr...nfotainment-thread.14571/
Volgens mij had ik dit al in september gepost voor de MG4 Lux
Heinemancp in "Het grote MG4 topic"
Zelfs met meer info dan in het filmpje / siteguru.

• Racemol
Het probleem met mgevs.com en dat youtube filmpje is dat er heel erg ingezoomd wordt op een bepaalde auto maar dat dit wel breed gepresenteerd wordt alsof het voor elke auto zo is of moet zijn. Ze doen alsof ze een autoriteit zijn maar in feite weten ze maar heel weinig. En nee, ik denk dat dit geen ene bal helpt naar SAIC toe en alleen maar verwarrend is voor veel auto bezitters. Daarnaast, propaganda is voor mij nooit een oplossing.

Er zit best wat verschil bij MG4 modellen tussen verschillende landen dus wij als gebruikers kunnen niet zomaar conclusies verbinding aan bijvoorbeeld software updates van een bepaalde auto. Wie weet zijn die wel specifiek voor het model uit dat land.

Zo zijn er best een aantal gebruikers uit EU landen die, door dat forum, met hun luxury terug naar de dealer zijn gegaan omdat hun verwarming niet werkt als de airco uit staat. En voor EU modellen is dat nogal logisch want die hebben een warmtepomp en die werkt alleen als de airco aan staat. Die is dus niet alleen om te koelen maar ook om te verwarmen. Bij de UK modellen is dit niet zo.

En zo zijn er nog wat meer zaken die op dat MGEV forum vaak incorrect als advies worden gegeven. De nieuwe app bijvoorbeeld was ook zo'n ding, mensen moesten opnieuw inloggen en een aantal gebruikers hadden opeens een auto die niet meer gekoppeld was. Dat was gewoon een PICNIC probleem, die gebruikers logde in met een nieuw of ander account en het was dus nogal logisch dat de auto niet meer gekoppeld was. Maar dat werd daar enorm uitvergroot. Ik heb nog geprobeerd om daar enigszins met uitleggen en logica de boel te sussen maar dit werkte maar voor een dag. Daarna kwamen de roeptoeters (Siteguru bijvoorbeeld) weer om de boel te verstoren. Anyway, zoals je begrijpt vind ik het niet zo'n fijne plek en denk ik dat ze weinig tot niets bijdragen aan de MG4 rijders.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Precies. De enige 'authoriteit' wat mij betreft (op youtube e.d.) is Jerry Pan. Dat is notabene een MG verkoper en die geeft zelf toe dat ze zelfs bij de dealers niet eens weten wanneer er software updates zijn en wat ze fixen (of slopen :P)

Edit:
Ondertussen zit ik in de wachtruimte bij de uitlijner waar VM Hengelo zaken mee doet. Ben benieuwd naar het resultaat straks

[ Voor 21% gewijzigd door -tom-562 op 31-01-2024 09:50 ]

Vaak bu'j te bang!

• Garrelt
  • Niet online
Heinemancp schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 07:30:
[...]

Volgens mij had ik dit al in september gepost voor de MG4 Lux
Heinemancp in "Het grote MG4 topic"
Zelfs met meer info dan in het filmpje / siteguru.
Heb t net bekeken, bedankt.
Jammer dat er binnen MG4 op dit forum geen verbijzondering naar onderwerp is. Het is nu een grabbelton 🙄.

• Garrelt
  • Niet online
Racemol schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 09:41:
Het probleem met mgevs.com en dat youtube filmpje is dat er heel erg ingezoomd wordt op een bepaalde auto maar dat dit wel breed gepresenteerd wordt alsof het voor elke auto zo is of moet zijn. Ze doen alsof ze een autoriteit zijn maar in feite weten ze maar heel weinig. En nee, ik denk dat dit geen ene bal helpt naar SAIC toe en alleen maar verwarrend is voor veel auto bezitters. Daarnaast, propaganda is voor mij nooit een oplossing.

Er zit best wat verschil bij MG4 modellen tussen verschillende landen dus wij als gebruikers kunnen niet zomaar conclusies verbinding aan bijvoorbeeld software updates van een bepaalde auto. Wie weet zijn die wel specifiek voor het model uit dat land.

Zo zijn er best een aantal gebruikers uit EU landen die met hun luxury terug naar de dealer zijn gegaan omdat hun verwarming niet werkt als de airco uit staat. En voor EU modellen is dat nogal logisch want die hebben een warmtepomp en die werkt alleen als de airco aan staat. Die is dus niet alleen om te koelen maar ook om te verwarmen. Bij de UK modellen is dit niet zo.

En zo zijn er nog wat meer zaken die op dat MGEV forum vaak incorrect als advies worden gegeven. De nieuwe app bijvoorbeeld was ook zo'n ding, mensen moesten opnieuw inloggen en een aantal gebruikers hadden opeens een auto die niet meer gekoppeld was. Dat was gewoon een PICNIC probleem, die gebruikers logde in met een nieuw of ander account en het was dus nogal logisch dat de auto niet meer gekoppeld was. Maar dat werd daar enorm uitvergroot. Ik heb nog geprobeerd om daar enigszins met uitleggen en logica de boel te sussen maar dit werkte maar voor een dag. Daarna kwamen de roeptoeters (Siteguru bijvoorbeeld) weer om de boel te verstoren. Anyway, zoals je begrijpt vind ik het niet zo'n fijne plek en denk ik dat ze weinig tot niets bijdragen aan de MG4 rijders.
Jerry Pan vind ik ook prima.
De MGEV site bevat veel informatie waar je zelf een schifting in moet maken, zeker. Ik ben nu bijv. benieuwd naar de oplossing die in Australië door MG wordt uitgeprobeerd, om de 'undertray' te verbeteren. Die ziet er onder mijn auto ook niet uit.
SIASEK is het enige kanaal met MG4 kritische informatie, hoofdzakelijk gebaseerd op rijervaring van MG4 rijders uit UK, dat wel. Zegt mij meer dan reviews van testrijders die een paar uur of dagen in de MG4 rijden.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Garrelt schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 10:12:
[...]

Heb t net bekeken, bedankt.
Jammer dat er binnen MG4 op dit forum geen verbijzondering naar onderwerp is. Het is nu een grabbelton 🙄.
Nogal logisch, het is Tweakers.net en niet MG4forum.nl

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

Garrelt schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 10:47:
[...]

Jerry Pan vind ik ook prima.
De MGEV site bevat veel informatie waar je zelf een schifting in moet maken, zeker. Ik ben nu bijv. benieuwd naar de oplossing die in Australië door MG wordt uitgeprobeerd, om de 'undertray' te verbeteren. Die ziet er onder mijn auto ook niet uit.
SIASEK is het enige kanaal met MG4 kritische informatie, hoofdzakelijk gebaseerd op rijervaring van MG4 rijders uit UK, dat wel. Zegt mij meer dan reviews van testrijders die een paar uur of dagen in de MG4 rijden.
Er zijn nu mensen op het engelse forum die melden dat na enige tijd het probleem van de undertray vanzelf verdwijnt. Plastic krimpt... of de schroefgaten verplaatsen zich?

Het is inderdaad zo dat je zelf heel goed moet filteren. En zeker niet denken dat UK mg's dezelfde firmware krijgen als de europese versies. Maar voor de rest kan je best wat info ophalen.

Verwijderd

-tom-562 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 11:59:
[...]

Nogal logisch, het is Tweakers.net en niet MG4forum.nl
Dan moeten we maar naar https://www.mgevs.nl/

• R04dRunn3r
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-04-2024
Ik heb donderdag mijn MG4 SE opgehaald. Ik had geluk en heb er één gekregen die voor Zweden bedoeld was, dus inclusief stuur- en stoelverwarming.
Over het algemeen ben ik tot nu toe erg tevreden.

Ik heb wel iets geks, elke keer als ik instap krijg ik dit scherm.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T-Wq_1x_zRYYJn7TyDjgZHzcq74=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UcpElbXOeTM1PWBL8qs7BUjE.jpg?f=fotoalbum_large

Wat ik ook doe (configuratie opslaan, deze keer overslaan, taal switchen) dit scherm blijft elke keer oppoppen als ik in de auto stap. Iemand ervaring mee?

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
R04dRunn3r schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 13:10:
Ik heb donderdag mijn MG4 SE opgehaald. Ik had geluk en heb er één gekregen die voor Zweden bedoeld was, dus inclusief stuur- en stoelverwarming.
Over het algemeen ben ik tot nu toe erg tevreden.

Ik heb wel iets geks, elke keer als ik instap krijg ik dit scherm.
[Afbeelding]

Wat ik ook doe (configuratie opslaan, deze keer overslaan, taal switchen) dit scherm blijft elke keer oppoppen als ik in de auto stap. Iemand ervaring mee?
Had ik ook. Goed lezen, het laatste scherm moet je op nee klikken ipv ja. Ze vrgen namelijk of je dit scherm de volgende keer weer wil zien.

• Racemol
Een andere 'fix' die ik heb gelezen is om de taal op engels te zetten, de melding op te volgen en daarna de taal weer op nederlands te zetten.

• TheCupra
Paul van Druten schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 14:24:
[...]

Die van mij is ook uit april 2023. Helaas weet ik niet of er een bepaalde serie of vin reeks aan vast zit. Dealer heeft alles ge-update totaal twee dagen kwijt geweest maar heeft uiteindelijk geen oplossing. Is ook lekker aan mij zo verteld (zet de gehele ventilatie maar uit of doe het raam open). MG is er alleen mee bekend dat dit speelt bij sommige auto's.....

• TheCupra
Troetelbeer schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 06:43:
[...]

Bij het eerste onderhoud krijg je een update voor de warmtepomp. Dus dat wordt softwarematig opgelost.
Niet waar, mogen ze niet meer uitvoeren van MG. Is mij vorige week vrijdag verteld.

• Paul van Druten
TheCupra schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 14:15:
[...]

Niet waar, mogen ze niet meer uitvoeren van MG. Is mij vorige week vrijdag verteld.
Welke vestiging heeft je dat verteld, ik zal zelf ook es vragen... :|

• R04dRunn3r
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-04-2024
deathmonkey schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 13:11:
[...]

Had ik ook. Goed lezen, het laatste scherm moet je op nee klikken ipv ja. Ze vrgen namelijk of je dit scherm de volgende keer weer wil zien.
Nou zo verwoorden ze het niet helemaal, misschien een beetje vaag vertaald, maar het lijkt inderdaad te werken hier op nee te klikken _O-, bedankt!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2f8kjN9MP5ZsIWtp5X9SHm05MVU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hbxQ20CJuh1t6AzFkYc6jbMW.jpg?f=fotoalbum_large

• Mile5
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-10 10:37
[...]

Bij mij is het begin deze maand nog wel software matig verholpen. Vestiging Rotterdam.

Ik schreef eerder dat ik met kerst de auto had laten afslepen exact vanwege dit probleem. De monteur gaf aan dat het een bekend probleem was en wist blijkbaar ook de update te identificeren welke het op zou lossen, sindsdien geen last meer van gehad.

Heb je enig idee waarom het niet meer zou mogen?

• deathmonkey
  • Niet online
R04dRunn3r schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 14:43:
[...]

Nou zo verwoorden ze het niet helemaal, misschien een beetje vaag vertaald, maar het lijkt inderdaad te werken hier op nee te klikken _O-, bedankt!
[Afbeelding]
Grappig, bij mij stond het er wel (in het engels). De nederlandse vertaling is dus nog slechter. Er zitten trouwens wel wat meer van zulke kleine 'rare' dingen in de auto.

• Racemol
deathmonkey schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 15:01:
[...]

Grappig, bij mij stond het er wel (in het engels). De nederlandse vertaling is dus nog slechter. Er zitten trouwens wel wat meer van zulke kleine 'rare' dingen in de auto.
Wat is de spanning van jouw linker been? :+

Ik heb bij mij de auto lekker op Engels staan.

• STIMPPYYY
Probeer al enkele weken iets van een video te maken van het trillende stuur. Echter rijd ik nu al een tijd geen snelweg meer, maar wel regelmatig N wegen, ook in Duitsland waar je ook 100 mag. Ik kan het probleem niet reproduceren. Zelfs al een paar keer de camera erbij gehad, maar helaas. Je voelt wel ergens achter in het stuur dat het niet helemaal stabiel voelt of strak. Dat staat zoals ik eerder aangaf los van de snelheid. Waar ik het heb ervaren is op de A50 en A59.

Momenteel staat er 1600km op de teller. Geen idee hoelang het duurt voordat banden uitgevlakt zijn.

• Troetelbeer
[...]

En wie heeft jou dat verteld? Van Mossel is niet echt een betrouwbare bron zo te lezen hier.

Mijn dealer in Belgie heeft die update in ieder geval wel gedaan, zei hij tegen mijn vrouw (die is met de auto op onderhoud geweest, ik kon niet).

[ Voor 11% gewijzigd door Troetelbeer op 31-01-2024 16:51 ]

Verwijderd

[...]

Dus MG zeg rij maar door met je beslagen ruiten?
Als een dealer een overduidelijk probleem niet mag verhelpen dan is er maar één oplossing: de koop ontbinden.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Mijn MG is vanochtend trouwens uitgelijnd. Stuur staat nu wel recht. Ik vroeg aan de monteur of de uitlijning een beetje klopte, zijn woorden 'ja, redelijk'.
Hij gaf nog als advies om wanneer er nog trillingen zijn, een roadforce meting te laten doen. Hij zei dat je daarmee perfect kan zien welk wiel/velg/band (combinatie) niet goed zijn of niet meer te balanceren zijn

Vaak bu'j te bang!

• TheCupra
Troetelbeer schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 16:50:
[...]

En wie heeft jou dat verteld? Van Mossel is niet echt een betrouwbare bron zo te lezen hier.

Mijn dealer in Belgie heeft die update in ieder geval wel gedaan, zei hij tegen mijn vrouw (die is met de auto op onderhoud geweest, ik kon niet).
Mag je best weten. De dealer van Mossel Breda. Ze zeiden dat ze geen update meer mochten uitvoeren van MG zelf. En dat ze (MG) op zoek zijn naar een oplossing maar nog niet weten of en wanneer. Waarom zou dat geen betrouwbare bron zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door TheCupra op 31-01-2024 19:53 ]

• TheCupra
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 17:46:
[...]

Dus MG zeg rij maar door met je beslagen ruiten?
Als een dealer een overduidelijk probleem niet mag verhelpen dan is er maar één oplossing: de koop ontbinden.
Inderdaad, ook al lever ik bewijs zoals foto’s en video’s. Daarbuiten bagataliseren ze het probleem enorm. “Het valt wel mee meneer”. Terwijl de kachel / airco simpelweg niet werkt 3/4x per week gemiddeld. Vervelend als je meer dan 3 uur per dag in de auto zit.

Probleem is ook direct doorgezet naar de lease maatschappij (zakelijk). Verwacht spoedig een oplossing. Zij kunnen meer druk zetten dan dat ik kan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b4XTWNtMadFLppe1RAH5J2UGnZc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CFyNhCPMnJpuW1ZrHDRy6QtR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door TheCupra op 31-01-2024 19:54 ]

• TheCupra
Paul van Druten schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 14:37:
[...]

Welke vestiging heeft je dat verteld, ik zal zelf ook es vragen... :|
Van Mossel Breda

Verwijderd

-tom-562 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 18:47:
Mijn MG is vanochtend trouwens uitgelijnd. Stuur staat nu wel recht. Ik vroeg aan de monteur of de uitlijning een beetje klopte, zijn woorden 'ja, redelijk'.
Hij gaf nog als advies om wanneer er nog trillingen zijn, een roadforce meting te laten doen. Hij zei dat je daarmee perfect kan zien welk wiel/velg/band (combinatie) niet goed zijn of niet meer te balanceren zijn
Dat ga ik volgende week inplannen.

• Troetelbeer
TheCupra schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 19:45:
[...]

Mag je best weten. De dealer van Mossel Breda. Ze zeiden dat ze geen update meer mochten uitvoeren van MG zelf. En dat ze (MG) op zoek zijn naar een oplossing maar nog niet weten of en wanneer. Waarom zou dat geen betrouwbare bron zijn?
Wat ik zoal lees hier over VM, zitten er grote verschillen in de competenties tussen de verschillende vestigingen en medewerkers en l*llen ze soms ook maar wat. Vandaar niet echt betrouwbaar.

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:01

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Troetelbeer schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 22:36:
[...]

Wat ik zoal lees hier over VM, zitten er grote verschillen in de competenties tussen de verschillende vestigingen en medewerkers en l*llen ze soms ook maar wat. Vandaar niet echt betrouwbaar.
Wat hij zegt. Als je iemand niet moet geloven is het Van Mossel. Ze lullen maar net die kant op waar de wind vandaan komt. Of ze weten het niet of ze hebben er geen zin in. Dat is hoe ik het lees.

Is toch klinkklare onzin om een oplossing die beschikbaar is niet door te voeren.
En die oplossing hebben ze al bij een hoop andere mensen al wel doorgevoerd.
Inclusief bij mij ,want ik had ook een airco die zelf bepaalde of die wel of niet wat ging doen.
Was toch niet prettig bij 33 graden. Update eroverheen en nooit meer last van gehad.

[ Voor 13% gewijzigd door TTommie op 31-01-2024 23:19 ]

Mr. T.

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13:53
Ik lees op Facebook dat iemand een update per mail geeft gehad en via usb stick heeft geïnstalleerd (warmtepomp).

Toch opmerkelijk hoe verschillend het soms kan gaan.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Hxyqu0NCNrRN9kMsNlK67B9oc0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1eV3eWu4qGfMjpSQ8KFnffhW.png?f=fotoalbum_large

• TheCupra
Troetelbeer schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 22:36:
[...]

Zal mij niks verbazen wat dat dit klopt inderdaad. Helaas want als consument ben jij de lul.
Robonus schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:04:
Ik lees op Facebook dat iemand een update per mail geeft gehad en via usb stick heeft geïnstalleerd (warmtepomp).

Toch opmerkelijk hoe verschillend het soms kan gaan.[Afbeelding]
Blijkbaar zit er verschil in de manier van werken bij verschillende MG's....

• Paul van Druten
TheCupra schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 19:45:
[...]

Dit kreeg ik net van VM:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FvSCe159d5QJC6BE_BLJy2OBxm4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5CBvHRj26p6g5pdhd1G0EjnZ.jpg?f=fotoalbum_large

• Paul van Druten
TTommie schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 23:16:
[...]

Wat hij zegt. Als je iemand niet moet geloven is het Van Mossel. Ze lullen maar net die kant op waar de wind vandaan komt. Of ze weten het niet of ze hebben er geen zin in. Dat is hoe ik het lees.

Is toch klinkklare onzin om een oplossing die beschikbaar is niet door te voeren.
En die oplossing hebben ze al bij een hoop andere mensen al wel doorgevoerd.
Inclusief bij mij ,want ik had ook een airco die zelf bepaalde of die wel of niet wat ging doen.
Was toch niet prettig bij 33 graden. Update eroverheen en nooit meer last van gehad.
Dit kreeg ik net van VM:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FvSCe159d5QJC6BE_BLJy2OBxm4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5CBvHRj26p6g5pdhd1G0EjnZ.jpg?f=fotoalbum_large

• TheCupra
Bedankt, dit bevestigd dus het verhaal van de dealer in ieder geval in Breda.

Dus in de tussentijd hebben wij pech tot dat het probleem is opgelost. Ben nu een schema aan het bijhouden samen met de leasemaatschappij/wagenparkbeheerder hoe vaak het voorkomt. Bij mij gemiddeld 3 a 4 keer per week tot dusver. Waarschijnlijk komt er voor de time-being een vervangende auto.

• DaneV
TrrrrRRrRrilpupdate:
Vandaag dus, voor de tweede keer, nieuwe banden er achter op laten leggen (ze hebben er twee gedaan ipv de ene die niet goed was... naja, prima), 130 gereden en lo and behold; de auto trilde niet meer!

Het heeft tijd en bezoekjes naar VM (en een extern bedrijf) gekost, maar rijd eindelijk comfortabel op de snelweg ;)

Dus mochten meer mensen er last van hebben; wellicht is een roadforce test een goed idee. Dat heeft bij mij de oorzaak opgespoord. Van Esch in Boxtel had snel tijd en ben goed geholpen, maar er zijn vast een hoop andere bedrijven die dit kunnen.

[ Voor 38% gewijzigd door DaneV op 01-02-2024 16:40 ]

• Michiel_0912
  • Laatst online: 08-11 10:52
Mijn wagen was vandaag ook binnen. Er zat een zware onbalans op de wielen, deze zijn allemaal gebalanceerd en terug uitgelijnd. Stuur staat netjes recht en trilt niet meer. Er was een "campaign" update voor de LKA en deze hebben ze geüpdatet. Bluetooth gingen ze nazien. Infotainment staat nog op R40 zag ik... Mss enkel BT module geüpdatet? Achterlicht werd besteld en garantieclaim werd doorgestuurd naar MG.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

DaneV schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 16:24:
TrrrrRRrRrilpupdate:
Vandaag dus, voor de tweede keer, nieuwe banden er achter op laten leggen (ze hebben er twee gedaan ipv de ene die niet goed was... naja, prima), 130 gereden en lo and behold; de auto trilde niet meer!

Het heeft tijd en bezoekjes naar VM (en een extern bedrijf) gekost, maar rijd eindelijk comfortabel op de snelweg ;)

Dus mochten meer mensen er last van hebben; wellicht is een roadforce test een goed idee. Dat heeft bij mij de oorzaak opgespoord. Van Esch in Boxtel had snel tijd en ben goed geholpen, maar er zijn vast een hoop andere bedrijven die dit kunnen.
Heb je die roadforce meting op eigen initiatief (en kosten) laten doen uiteindelijk?

Vaak bu'j te bang!

• Heinemancp
Vandaag auto opgehaald, Laden tot ingesteld percentage werkt - lijkt het.
Trilling (na balanceren en uitlijnen) niet eruit.
Vergrendelings knop op handgreep is garantie en moet vervangen worden maar dat gebeurt na vakantie. Eerst maar eens 2x1000km testrit doen.
Moet zeggen dat de VM manager van Amsterdam mij keurig op de hoogte heeft gehouden en echt zijn best heeft gedaan.

Na de vakantie maar eens een balans opmaken voor openstaande items.

Nog geen voorstel voor schadeloosstelling voor 10mnd herstel-tijd en additionele degradatie van HV accu.

• JeffreyVH
  • Laatst online: 23-02-2024
Mijn standaard is vandaag naar van Mossel Oosterhout (Nijmegen) geweest voor uitlijning omdat het stuur scheef stond. Ik moet zeggen dat ik vriendelijk ben ontvangen en dat ik prima ben geholpen. Zelfs nog een electrische leenfiets mee gekregen zonder dat dat vooraf besproken was. Stuur staat nu recht, nog geen hoge snelheden geprobeerd maar voor nu lijkt alles prima in orde.

Eerste ervaring met de werkplaats is prima. Een stuk beter als de ervaring met de afdeling verkoop.

• DaneV
-tom-562 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 19:55:
[...]

Heb je die roadforce meting op eigen initiatief (en kosten) laten doen uiteindelijk?
Klopt

Verwijderd

DaneV schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 16:24:
TrrrrRRrRrilpupdate:

Dus ze hebben zelf ipv van Esch de twee achterbanden gebalanceerd?

• DaneV
Verwijderd schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 23:12:
[...]

Dus ze hebben zelf ipv van Esch de twee achterbanden gebalanceerd?
Yes ;) Alleen de meting voor mijn eigen rekening. Heb ook maar niet lopen piepen daarover; die 84 euro kan er nog wel af.

[ Voor 22% gewijzigd door DaneV op 01-02-2024 23:19 ]

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:01

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Maar dit blijft toch een vreemd verhaal?

Bij dit soort antwoorden vraag ik altijd aan de persoon in kwestie wat die nu zelf van het antwoord vind. En of hij zelf ook in auto zou willen zitten waarvan de HVAC een eigen leven lijdt. Vaak snappen ze het dan iets beter.

En gaan ze nu alle mensen die wel die update hebben gehad actief benaderen met dat het geen werkende oplossing is gebleken? Wat het voor mij en vele anderen wel is? Vast niet.

En hoe kunnen ze nu weten of dit wel of niet werkt bij jou als ze het niet hebben geprobeerd.

Persoonlijk had ik mij niet kunnen verenigen met zo’n antwoord.
Dan hadden ze mij een werkende auto kunnen geven totdat het probleem was opgelost.

Je gaat toch niet in de kou zitten en straks is het 35 graden en stap je in met de hoop dat de airco aanslaat.

Maar eerlijk is eerlijk, VM heeft bij mij in korte tijd zoveel verprutst dat ze het niet snel meer goed kunnen doen. Toch zonde want zo slecht is die MG4 nu ook echt niet, sterker nog het is een prima auto, maar die software hè.

Maar goed 1 ding heb ik wel geleerd, mijn volgende auto’s komen zeker weten niet bij VM vandaan.

[ Voor 47% gewijzigd door TTommie op 02-02-2024 08:09 ]

Mr. T.

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
TTommie schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 23:36:
[...]

Bij dit soort antwoorden vraag ik altijd aan de persoon in kwestie wat die nu zelf van het antwoord vind. En of hij zelf ook in auto zou willen zitten waarvan de HVAC een eigen leven lijdt. Vaak snappen ze het dan iets beter.

En gaan ze nu alle mensen die wel die update hebben gehad actief benaderen met dat het geen werkende oplossing is gebleken? Wat het voor mij en vele anderen wel is? Vast niet.

En hoe kunnen ze nu weten of dit wel of niet werkt bij jou als ze het niet hebben geprobeerd.

Dan hadden ze mij een werkende auto kunnen geven totdat het probleem was opgelost.

Je gaat toch niet in de kou zitten en straks is het 35 graden en stap je in met de hoop dat de airco aanslaat.

Maar eerlijk is eerlijk, VM heeft bij mij in korte tijd zoveel verprutst dat ze het niet snel meer goed kunnen doen. Toch zonde wat zo slecht is die MG4 nu ook echt niet, sterker nog het is een prima auto, maar die software hè.

Maar goed 1 ding heb ik wel geleerd, mijn volgende auto’s komen zeker weten niet bij VM vandaan.
Toch denk ik dat hier ook wel een beetje boven komt dat een MG minder ervaring heeft met het bouwen van auto's hoor. Ik heb zelf een VM auto (Ford Focus). Deze is prima geleverd. Wel net z'n onderhoud bij de lokale dealer gehad (geen VM), maar dat is omwille van afstand.

We hebben hier ook een megane e-tech staan. Ook daar mankeert wat aan (stuur scheef en laadklepje klemt). Maar that's it, geen problemen in het ontwerp of trillen oid. Alle platen sluiten goed aan, bodem zit netjes dicht etc etc. Ja de auto is minder vooruitstrevend, maar ik snap nu ook waarom de "gangbare" merken die aanpak gebruiken.

• Heinemancp
Heinemancp schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 20:11:
Vandaag auto opgehaald, Laden tot ingesteld percentage werkt - lijkt het.
Trilling (na balanceren en uitlijnen) niet eruit.
Vergrendelings knop op handgreep is garantie en moet vervangen worden maar dat gebeurt na vakantie. Eerst maar eens 2x1000km testrit doen.
Moet zeggen dat de VM manager van Amsterdam mij keurig op de hoogte heeft gehouden en echt zijn best heeft gedaan.

Na de vakantie maar eens een balans opmaken voor openstaande items.

Nog geen voorstel voor schadeloosstelling voor 10mnd herstel-tijd en additionele degradatie van HV accu.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-UkD83KpgIHdRnO8DpbMQDR7G8A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CBUe8vPeMMD1fuFZvnS20elk.png?f=fotoalbum_large

Teleurstellende update van aanwezige FW in de auto.
11 updates, 6u bezig geweest en geen zichtbare FW wijziging. Zoals gezegd, lijkt het "laden tot ingesteld %" nu wel te werken. Ook zag ik "regen amount" in energiemenu voor het eerst - dus dat werkt nu ook.

• TheCupra
TTommie schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 23:36:
[...]

Maar eerlijk is eerlijk, VM heeft bij mij in korte tijd zoveel verprutst dat ze het niet snel meer goed kunnen doen. Toch zonde want zo slecht is die MG4 nu ook echt niet, sterker nog het is een prima auto, maar die software hè.

Enig begrip bleek er voor mij niet te zijn, de aardige mevrouw aan de service balie deed het voorkomen alsof het heel logisch was dat je maar heel even geen koeling en/of verwarming hebt. En dat er wellicht ooit een keer een oplossing komt. Lachwekkend inderdaad, bij geen enkele auto in welke prijsklasse dan ook is dit acceptabel. Ze zorgen er maar voor dat ze mensen gaan compenseren. Van mij zijn ze niet niet af...

Communicatie is al niet een van de sterke vaardigheden bij Van Mossel. Dus vraag mij inderdaad af of berijders proactief worden benadert die rondrijden in een MG auto. Terugbelverzoeken in het verleden bleken namelijk al teveel van het goede. Het enige wat ze wel konden was een prijsverhoging tijdig doordrukken.

Verder jammer want de MG4 is verder een prima auto waar ik zeer tevreden over was.

• deathmonkey
  • Niet online
Ik ervaar enkele 'issues' met de MG4, ben benieuwd of jullie dit ook ervaren:

1) Laden werkt niet. De auto een keer op slot en van het slot verhelpt het probleem.
2) De SOS button verliest connectie.
3) Ruitensproeiers spuiten een lullig straaltje, die niet de bovenkant van de ruit haalt.

• STIMPPYYY
TheCupra schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 09:04:
[...]

Enig begrip bleek er voor mij niet te zijn, de aardige mevrouw aan de service balie deed het voorkomen alsof het heel logisch was dat je maar heel even geen koeling en/of verwarming hebt. En dat er wellicht ooit een keer een oplossing komt. Lachwekkend inderdaad, bij geen enkele auto in welke prijsklasse dan ook is dit acceptabel. Ze zorgen er maar voor dat ze mensen gaan compenseren. Van mij zijn ze niet niet af...

Communicatie is al niet een van de sterke vaardigheden bij Van Mossel. Dus vraag mij inderdaad af of berijders proactief worden benadert die rondrijden in een MG auto. Terugbelverzoeken in het verleden bleken namelijk al teveel van het goede. Het enige wat ze wel konden was een prijsverhoging tijdig doordrukken.

Verder jammer want de MG4 is verder een prima auto waar ik zeer tevreden over was.
Het is sneu dat we moeten accepteren dat een auto in deze prijsklasse niet voldoet aan de basis verwachtingen die je hebt van een auto. Optisch als technisch.
Dat software een grotere rol speelt is duidelijk, maar zaken zoals verwarming moeten gewoon werken.

Lijkt een trend te zijn die zich niet alleen tot auto’s beperkt. Heel eerlijk, het is een prima auto, maar persoonlijk geef ik liever 10k meer uit aan een auto waar je geen gezeik mee hebt. Waar de software gewoon werkt en waar je ook meer auto voor het geld krijgt.

In 2016 kocht ik een Kia Picanto nieuw voor 10k. Basis uitvoering met Airco. Daar was niks mis mee. Geen schades of technische problemen. Keurig afgeleverd onder een doek.

Super leuk autotje die MG4, rijdt en stuurt goed, maar als ik ‘m privé had gekocht voor 30k had ik toch wel even achter mijn oren gekrabd of ik niet iets meer had moeten uitgeven.

• Troetelbeer
deathmonkey schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 09:23:
Ik ervaar enkele 'issues' met de MG4, ben benieuwd of jullie dit ook ervaren:

1) Laden werkt niet. De auto een keer op slot en van het slot verhelpt het probleem.
2) De SOS button verliest connectie.
3) Ruitensproeiers spuiten een lullig straaltje, die niet de bovenkant van de ruit haalt.
Gebruik de zoekfunctie eens, dan kom je al een eind.

Pagina: 1 ... 36 ... 71 Laatste