Sinds maart 2023 heb ik mijn Luxery, nu bijna 21.000 kilometer ermee gereden. Vindt het een heerlijk rijdende auto, zeker nu de standaard Continentals eraf zijn en er nu Hankook Kinergy 4S 2 H750 All Seasons onder zitten.
De Continentals bij nat weer, vreselijk, glibberen, witte strepen net zo glad als ijs. De Hankooks maken iets meer geluid maar glibberen niet, gaven een save gevoel.
Ik rij al vanaf het begin met alle rijhulpen in de standaard settings (rij nooit met TJA, de ACC doet het net zo goed in de file). Heb wel een update gehad van de rijhulpen, de auto is veel minder bruut met afremmen en het soms bij een streep/afrit bijsturen.
Tenzij ik in het zuiden bij vrienden op 60km wegen rij heb ik weinig last van piepjes en stuuringrepen. Laat ik iemand anders erin rijden, hele andere ervaring. Waarom: veel bestuurders rijden op de BMW manier.
- geen richting aangeven en van baan wisselen.
- strepen zijn om er overheen te gaan.
- eerst stuurbeweging maken, dan pas richting aangeven.
Als de tijdelijke bestuurders commentaar hebben kruip ik weer achter het stuur en zijn ze vaak verbaasd "bij jou doet ie het niet". Nee, klopt, ik rij netter
Vind wel dat de verkopers wat meer praktijktips mogen geven.
- Nee, de achterruitverwarming is niet kapot, die draden onderin: antenne (mis je die niet op het dak soms?)
- Zet als je het klimaatsysteem niet op "auto" wil gebruiken de AC uit. Als je dat doet niet raar opkijken als het niet warm wordt, je hebt dan ook je kachel uitgezet.
- Het is een Chinees, wen eraan dat je de temperatuur vaak 4 - 5 graden hoger moet instellen. Hebben bijna alle Chinese auto's.
- Klimaat op "auto" als het regent: klik ff op het icoontje dat je wel verse buitenlucht naar binnenhaalt, staat ie op "auto", gebruik wissertje om je beslagen linker raam schoon te maken.
- Lekker je stoel en stuurverwarming ingesteld, druk je rempedaal en, ready en KLIK, alles weer uit.
- Cruise control ingesteld, mooie groene snelheid linksboven in beeld en ff geremd, linker joystickje naar boven, dan resumed je MG weer naar de ingestelde snelheid.
Ik ben blij dat ik de MG4 gekocht heb, als er hier mensen zijn die spelen met het idee om een MG4 te kopen, laat je niet afschrikken, op het forum (geld voor vrijwel alle produkt forums) worden terecht problemen aangekaart die er ook zijn met de MG's, maar het merendeel van de mensen rijd rond zonder problemen.
Het is heel naar voor mensen die problemen hebben, maar het mag ook gezegd worden dat er vele blije MG4 rijders zijn. Mocht er iemand twijfelen, NEE ik werk niet voor VM of MG, bij mij kan je in Bussum hele mooie houten vloeren kopen.