• Michiel_0912
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-11 10:52
Misschien aan 1 zijde sluitringen vergeten aan te brengen?
Kan je een foto posten?

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:13
-tom-562 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 21:23:
[...]

Zal gewoon kabeltjes wisselen worden. Android Auto is nogal kieskeurig voor welke kabel je gebruikt, verloopstukjes gaan dus niet werken.
In een ZS EV heb ik een Anker kabeltje die voor mijn iPhone en voor de S21 van mijn vrouw werkt (https://www.amazon.nl/Ank...efoons/dp/B07215381G?th=1). Even aansluiting wisselen en klaar. Werkt tot nu toe flawless in zowel de eerste MG ZS EV (2019) als de huidige (2023).

• jbraamse
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 30-10 09:57
Woutje34 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 08:47:
Dag allemaal,

Ik heb gisteren mijn MG4 opgehaald en deze rijdt super. Heb alleen nog alleen maar achter de vrachtwagen gezeten, dus nog niet goed kunnen checken of deze ook trilt/bromt.

Alleen nu heb ik even een vraag. Toen ik vanochtend instapte begon mijn auto ruit te beslaan en ik kreeg dit niet meer weg. Weten jullie hoe dit kan? de airco lijkt wel gewoon prima te werken.
Gebeurt bij ons ook, bij temperaturen dichtbij/onder nul.
Wij lossen het op door de ontwaseming in te schakelen bij het wegrijden.
Zodra de auto lekker warm is gaan we over op normale verwarming en dat werkt.
Daarnaast: airco aan en luchttoevoer op "buitenlucht".

• Ron6
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 12-11 10:08
Michiel_0912 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 11:46:
@Breg87 USB-A hub met lightning en USB-C kabel? Ik meen ergens te gelezen te hebben dat dit ging.

2 dagen terug had ik trilling in men stuur bij 120km/u. Toch even langs de dealer geweest hiervoor. De rest ook even doorgegeven. LKA die afwisseled links/rechts begint te trekken bij vriesweer. BT die om de circa 2 weken terug opnieuw wil koppelen, achterlicht met beginnend barstje in de hoek. Voor het achterlicht gingen ze een aanvraag doen bij MG maar de man ter plaatse zei dat hij betwijfelde dat MG dit onder garantie ging repareren. De rest gingen ze nakijken. De kras in het dashboard bij aflevering ben ik gewoon niet meer over begonnen...
Bij welke VM ben je geweest?

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-11 12:20
Ben ik nou gek ? Naja, anders wordt ik het wel. Zojuist de auto opgehaald ivm het tril/bromprobleem. Er zitten 4 nieuwe banden EN velgen onder. Volgens VM issie nu 100% goed (net als de vorige keer :') )

Dus zojuist even op de snelweg gereden... onder de 100 lijkt het iets verbeterd te zijn, maar als ik even 120 rijd dan is er echt een flinke brom te voelen en horen. Echt... hoe dan. Zou het dan in de aandrijflijn zitten?

Begin er een beetje moedeloos van te raken. Ik wil niet wéér naar van mossel. Misschien ga ik één dezer dagen maar even langs de lokale garage waar ik mijn volvo 10 jaar lang in onderhoud heb gehad. Mogelijk willen die er even mee rijden en een second opinion geven.

Iemand die bovenstaande herkent of een tip heeft wat ik nu zou kunnen doen. Vertrouwen dat VM het wel op gaat lossen is inmiddels 0.

Eén ding is zeker; op de dag dat mijn flexlease in november voorbij is, dan staat deze auto met een grote strik bij van Mossel op de stoep en is dat de laatste keer dat ik ooit een voet bij van Mossel binnen zet. Ik ga nog liever fietsen.

[ Voor 14% gewijzigd door DaneV op 23-01-2024 13:03 ]

• Geeh27
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 22:06
Voor de noordelijke MG bezitters, Van Mossel is bezig personeel te werven voor de nieuw te openen MG vestiging in Tynaarlo. Volgens mij zat daar ooit de Jaguar vestiging.

• Breg87
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-11 22:34
Michiel_0912 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 11:46:
@Breg87 USB-A hub met lightning en USB-C kabel? Ik meen ergens te gelezen te hebben dat dit ging.
Dat kan ik nog uitproberen! Bedankt voor de tip.

AA wireless, wat ik nu lees, werkt dat ook met Apple Carplay?

• Breg87
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-11 22:34
PatrickH89 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 12:12:
[...]

In een ZS EV heb ik een Anker kabeltje die voor mijn iPhone en voor de S21 van mijn vrouw werkt (https://www.amazon.nl/Ank...efoons/dp/B07215381G?th=1). Even aansluiting wisselen en klaar. Werkt tot nu toe flawless in zowel de eerste MG ZS EV (2019) als de huidige (2023).
Super, ga ik bestellen!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:51
DaneV schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 12:53:
Ben ik nou gek ? Naja, anders wordt ik het wel. Zojuist de auto opgehaald ivm het tril/bromprobleem. Er zitten 4 nieuwe banden EN velgen onder. Volgens VM issie nu 100% goed (net als de vorige keer :') )

Dus zojuist even op de snelweg gereden... onder de 100 lijkt het iets verbeterd te zijn, maar als ik even 120 rijd dan is er echt een flinke brom te voelen en horen. Echt... hoe dan. Zou het dan in de aandrijflijn zitten?

Begin er een beetje moedeloos van te raken. Ik wil niet wéér naar van mossel. Misschien ga ik één dezer dagen maar even langs de lokale garage waar ik mijn volvo 10 jaar lang in onderhoud heb gehad. Mogelijk willen die er even mee rijden en een second opinion geven.

Iemand die bovenstaande herkent of een tip heeft wat ik nu zou kunnen doen. Vertrouwen dat VM het wel op gaat lossen is inmiddels 0.

Eén ding is zeker; op de dag dat mijn flexlease in november voorbij is, dan staat deze auto met een grote strik bij van Mossel op de stoep en is dat de laatste keer dat ik ooit een voet bij van Mossel binnen zet. Ik ga nog liever fietsen.
Bizar, inderdaad een onhankelijke garage laten meekijken. Dit is precies de reden dat ik er weinig trek in heb om hier mee aan de slag te gaan.

Ik heb wel het idee dat het onderstel mee speelt. Hoe? Geen idee. Waarom ik dat denk? Omdat sommige wegen prima rijden, ook op hogere snelheden. Andere wegen begint de auto te trillen (zou het eerder schudden willen noemen). Je kunt dan 60 gaan rijden, maar dan blijft het probleem. Het is in ieder geval bij mij op dat moment inherent aan de snelheid.

Kans is ook klein dat ik hier de 5 jaar vol ga maken en ben heel erg blij dat ik ook flexlease heb.

• DaneV
STIMPPYYY schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 13:21:
[...]

Bizar, inderdaad een onhankelijke garage laten meekijken. Dit is precies de reden dat ik er weinig trek in heb om hier mee aan de slag te gaan.

Ik heb wel het idee dat het onderstel mee speelt. Hoe? Geen idee. Waarom ik dat denk? Omdat sommige wegen prima rijden, ook op hogere snelheden. Andere wegen begint de auto te trillen (zou het eerder schudden willen noemen). Je kunt dan 60 gaan rijden, maar dan blijft het probleem. Het is in ieder geval bij mij op dat moment inherent aan de snelheid.

Kans is ook klein dat ik hier de 5 jaar vol ga maken en ben heel erg blij dat ik ook flexlease heb.
Inderdaad, ik heb ook de ervaring dat het per weg verschilt.

Je zegt er niet mee aan de slag te willen. Wil dat zeggen dat je er maar akkoord mee gaat voor nu ? Heb je het wel gemeld bij VM ? Zo ja welke vestiging ?

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 13:21:
[...]

Ik wil niet op de feiten voorop lopen dus ik wacht morgen eerst af.
Maar jullie voorstel om een onafhankelijke garage als second opinion te gebruiken zal MG vrijwel zeker negeren. Zomaar een garage wordt geheid niet als expert gezien. Dan moet je naar iets erkends toegaan, iets met status. Ik kan mij nu niks anders als de ANWB voorstellen.

@STIMPPYYY, zitten er nog MG velgen onder bij jou?

• STIMPPYYY
DaneV schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 13:30:
[...]

Je zegt er niet mee aan de slag te willen. Wil dat zeggen dat je er maar akkoord mee gaat voor nu ? Heb je het wel gemeld bij VM ? Zo ja welke vestiging ?
Heb het na ontvangst gemeld. Auto zou uitgelijnd worden en gebalanceerd. Dat eerste is, zover ik heb gezien, niet gebeurt. Het tweede wel. eindstand: stuur staat net zo scheef, auto schudt nog steeds. Er zat wel veel onbalans in volgens de monteurs.

Overigens is dat bij iedere auto anders. Maar schudden heb ik niet eerder meegemaakt. Ik weet wel dat op die specifieke wegeb b.v. mijn Tesla ook gevoelig was. Je voelt alles, maar schudden deed hij nooit. Je miste daar een beetje de verfijning in het onderstel. Hoewel er 20” onder zat.

De enige reden dat ik er nu niets mee doe is omdat ik nagenoeg geen snelweg meer rijd. In tegenstelling tot een half jaar geleden (ander werk). Maar neig er wel naar deze week nog even contact op te nemen. Nijmegen was dat.

• STIMPPYYY
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 13:32:
[...]

Ik wil niet op de feiten voorop lopen dus ik wacht morgen eerst af.
Maar jullie voorstel om een onafhankelijke garage als second opinion te gebruiken zal MG vrijwel zeker negeren. Zomaar een garage wordt geheid niet als expert gezien. Dan moet je naar iets erkends toegaan, iets met status. Ik kan mij nu niks anders als de ANWB voorstellen.

@STIMPPYYY, zitten er nog MG velgen onder bij jou?
Ja, standaard 17”

Zijn er trouwens mensen die zonder kappen rijden? Dat zijn best leuke velgjes die eronder zitten.

• zephyr_blues
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 05-01 10:16
Dit is toch te zot voor woorden... Elke leverancier heeft in NL de plicht een deugdelijk product te leveren en zijn binnen de garantietermijn zelf verplicht aan te tonen dat het NIET onder de garantie valt.
Mits geen deugdelijk product kun je bij je leverancier (VM / leasemaatschappij) aangeven dat je de koops ongedaan wilt maken. Je dient dan je gehele aankoopbedrag inclusief inmiddels betaalde kosten terug te krijgen. De leverancier heeft op dat moment het recht om naar een afdoende oplossing te zoeken, binnen aanvaardbare termijn, dus ofwel afdoende herstel, een vervangend product of uiteindelijk ongedaan maken van het contract (dus niet ontbinden!).
Voor een aankoop als een auto zal dit zeker een lastig proces worden, maar het is toch krankzinnig dat je niet meer op de snelweg gaat rijden omdat de auto het niet redt. Mocht je een rechtsbijstandsverzekring hebben, volgens mij is het tijd die eens te bellen.
Kijk ook eens op consuwijzer.nl

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:28

cooper_s1

MINI's rule

Breg87 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 13:16:
[...]

Dat kan ik nog uitproberen! Bedankt voor de tip.

AA wireless, wat ik nu lees, werkt dat ook met Apple Carplay?
Het schijnt dat er een Beta update is die dat dan inderdaad doet.
Ik ga ook een AAWireless aanschaffen in elk geval.

• STIMPPYYY
zephyr_blues schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 14:15:
Dit is toch te zot voor woorden... Elke leverancier heeft in NL de plicht een deugdelijk product te leveren en zijn binnen de garantietermijn zelf verplicht aan te tonen dat het NIET onder de garantie valt.
Mits geen deugdelijk product kun je bij je leverancier (VM / leasemaatschappij) aangeven dat je de koops ongedaan wilt maken. Je dient dan je gehele aankoopbedrag inclusief inmiddels betaalde kosten terug te krijgen. De leverancier heeft op dat moment het recht om naar een afdoende oplossing te zoeken, binnen aanvaardbare termijn, dus ofwel afdoende herstel, een vervangend product of uiteindelijk ongedaan maken van het contract (dus niet ontbinden!).
Voor een aankoop als een auto zal dit zeker een lastig proces worden, maar het is toch krankzinnig dat je niet meer op de snelweg gaat rijden omdat de auto het niet redt. Mocht je een rechtsbijstandsverzekring hebben, volgens mij is het tijd die eens te bellen.
Kijk ook eens op consuwijzer.nl
Mee eens. Als ik privé had gekocht had ik de auto niet eens meegenomen.

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:54
DaneV schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 13:30:
[...]

Interessant. Nu ik dit zo lees heb ik dit denk ik ook een keer gehad op de A7 vanaf Purmerend naar Amsterdam toe. De auto was zo aan het "golven" noem ik het maar even dat ik bijna, zo voelde het in ieder geval, met mn hoofd tegen het dak aan zat. Gekke was dat de bijrijder er bijna niets van heeft gemekt, wat ik zelf nog wel opmerkelijk vond. Ik was eigenlijk aan mijzelf gaan twijfelen.

Is dit herkenbaar?

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Racemol schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 14:26:
[...]

Interessant. Nu ik dit zo lees heb ik dit denk ik ook een keer gehad op de A7 vanaf Purmerend naar Amsterdam toe. De auto was zo aan het "golven" noem ik het maar even dat ik bijna, zo voelde het in ieder geval, met mn hoofd tegen het dak aan zat. Gekke was dat de bijrijder er bijna niets van heeft gemekt, wat ik zelf nog wel opmerkelijk vond. Ik was eigenlijk aan mijzelf gaan twijfelen.

Is dit herkenbaar?
Ik moet zeggen dat ik soms hetzelfde merk. Weet niet zeker of het aan het stuk weg ligt of aan andere omstandigheden. Het is zeker niet altijd en ook niet direct gekoppeld aan snelheid. Een vreemd iets is het wel...

• Luinge
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-04 09:18
Geeh27 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 12:54:
Voor de noordelijke MG bezitters, Van Mossel is bezig personeel te werven voor de nieuw te openen MG vestiging in Tynaarlo. Volgens mij zat daar ooit de Jaguar vestiging.
Oorspronkelijk was dit Geba Landrover. Al een tijd geleden (ik dacht ergens in 2017) overgenomen door VM. Sinds een klein half jaar staat er nu ook MG op het gebouw.

• Michiel_0912
Ron6 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 12:53:
[...]

Bij welke VM ben je geweest?
Van Mossel MG Antwerpen

• Geeh27
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 22:06
Luinge schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 14:35:
[...]

Oorspronkelijk was dit Geba Landrover. Al een tijd geleden (ik dacht ergens in 2017) overgenomen door VM. Sinds een klein half jaar staat er nu ook MG op het gebouw.
Ze gaan eind februari, begin maart open vernam ik net.

• Michiel_0912
deathmonkey schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 14:30:
[...]

Ik moet zeggen dat ik soms hetzelfde merk. Weet niet zeker of het aan het stuk weg ligt of aan andere omstandigheden. Het is zeker niet altijd en ook niet direct gekoppeld aan snelheid. Een vreemd iets is het wel...
Exact hetzelfde gehad. Voor de uitlijning weinig van gemerkt maar ook niet zoveel op de snelweg gereden. Hoe kouder het was, hoe meer het me opviel. Daarstraks op de snelweg even een tijdje 125 gereden en niks gevoeld. Zou het aan de achterspoiler kunnen liggen of de voorlip? Als deze wat los staat zou je mss een golfbeweging kunnen creëren.

• Michiel_0912
Buiten deze rariteiten vind ik het wel een geweldig leuke auto om mee te rijden.

• deathmonkey
  • Niet online
Michiel_0912 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 15:03:
[...]

Exact hetzelfde gehad. Voor de uitlijning weinig van gemerkt maar ook niet zoveel op de snelweg gereden. Hoe kouder het was, hoe meer het me opviel. Daarstraks op de snelweg even een tijdje 125 gereden en niks gevoeld. Zou het aan de achterspoiler kunnen liggen of de voorlip? Als deze wat los staat zou je mss een golfbeweging kunnen creëren.
Ik heb de standaard, dus achterspoiler lijkt uitgesloten. Kan goed met kou te maken hebben, toen ik het merkte was het inderdaad koud, maar heb toen toevallig ook meer gereden.

• edhollan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-11 10:42

Waar zijn de tijden gebleven dat er een monteur met je mee reed om de klacht te checken.
Alles werkt nu online. Contact met monteur heb je niet meer.

• DaneV
STIMPPYYY schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 13:37:
Maar neig er wel naar deze week nog even contact op te nemen. Nijmegen was dat.
Ik hoop dat het bij @Verwijderd wel wordt opgelost, maar mocht daar ook geen oplossing komen, is het misschien een idee om ons te verenigen ? Mogelijk worden ze wakker/worden we iets serieuzer genomen we met meerdere zijn. Lees op facebook trouwens ook al van 2 mensen die deze klacht niet opgelost zien, ook niet na het vervangen van de banden.

Begin er sowieso aan te denken om een site op te gaan tuigen waar mensen terecht kunnen met klachten over hun MG (al is het maar de gare LKA) en te kijken of we van Mossel samen juridisch kunnen aanpakken. Want het lijkt er tot nu op dat ze hun verantwoordelijkheid niet echt aan het nemen wanneer individuen klagen.

Ik wacht @Verwijderd even af, volgende stap wordt langs de lokale garage voor een second opinion. Daarna zien we wel. Heb iig niet de neiging om het maar gewoon te accepteren.

[ Voor 9% gewijzigd door DaneV op 23-01-2024 16:15 ]

Verwijderd

Michiel_0912 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 15:03:
[...]

Ik herken dit niet.

Verwijderd

DaneV schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 15:59:
[...]

Ik hoop dat het bij @Verwijderd wel wordt opgelost, maar mocht daar ook geen oplossing komen, is het misschien een idee om ons te verenigen ? Mogelijk worden ze wakker/worden we iets serieuzer genomen we met meerdere zijn. Lees op facebook trouwens ook al van 2 mensen die deze klacht niet opgelost zien, ook niet na het vervangen van de banden.

Begin er sowieso aan te denken om een site op te gaan tuigen waar mensen terecht kunnen met klachten over hun MG en te kijken of we van Mossel samen juridisch kunnen aanpakken. Want het lijkt er tot nu op dat ze hun verantwoordelijkheid niet echt aan het nemen wanneer individuen klagen.

Ik wacht @Verwijderd even af, volgende stap wordt langs de lokale garage voor een second opinion. Daarna zien we wel. Heb iig niet de neiging om het maar gewoon te accepteren.
Eens. Als we allemaal los van elkaar gaan klagen wordt je 1 voor 1 afgeserveerd.

Wat ik begrijp is dat we allemaal wel MG velgen hebben. Bij één van ons was er zelfs sprake van kromme velgen die werden vervangen. Ik sluit niet uit dat er hele series even snel zijn afgeleverd met b-keuze velgen.

Verwijderd

Voor de mensen waarvan de MG4 vibreert en roffelt:
Willen jullie eens onder de auto kijken en aan de achterzijde de kunststoffen bodemplaat bekijken op openingen en golvingen aan de voorkant van die plaat?

• STIMPPYYY
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 16:19:
[...]

Eens. Als we allemaal los van elkaar gaan klagen wordt je 1 voor 1 afgeserveerd.

Wat ik begrijp is dat we allemaal wel MG velgen hebben. Bij één van ons was er zelfs sprake van kromme velgen die werden vervangen. Ik sluit niet uit dat er hele series even snel zijn afgeleverd met b-keuze velgen.
Als ze het voor elkaar krijgen een auto beschadigd af te leveren en een hele batch met kromme sturen zal het mij niet verbazen als er nog meer niet in orde is bij deze batch auto’s.

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06:08

Hier ook winterbanden en nieuwe velgen: ook brom/trillen. Ik gok ook op aandrijflijn. Ff teamen hier? Zit bij VM Amsterdam.

• STIMPPYYY
Inderdaad goed om te overwegen het met een grotere groep te melden. Ik kan er overigens zo een filmpje van maken. Stuur schudt soms zo hevig dat je dit echt niet kan negeren.

• Ron6
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 12-11 10:08
STIMPPYYY schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 18:24:
Inderdaad goed om te overwegen het met een grotere groep te melden. Ik kan er overigens zo een filmpje van maken. Stuur schudt soms zo hevig dat je dit echt niet kan negeren.
Filmpje zou ik waarderen. Kan ik het beter plaatsen.

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
Net ook maar eens mijn MG4 toegevoegd aan Home Assistant. Heel veel meer info dan via de app en allemaal mooi te bedienen en te automatiseren. :D

Believe. Imagine. Create.

Verwijderd

Stimppyy, moet je voor het schudden een minimale snelheid rijden?
Is het alleen het schudden? Of is er ook sprake van vibratie?

Als we filmpjes maken van de klacht dan is het wellicht handig om ook filmpjes te hebben van mg4's zonder klachten.

Ik ga even iedereen met een vergelijkbare klacht (dus vibratie in stuur en trommelend geluid) een berichtje sturen.

• deathmonkey
  • Niet online
Zo heftig heb ik het weer niet. Het is soms net alsof je over een (erg) dik aangebrachte onderbroken lijn heen rijd, maar dan voor een paar honderd meter.

Zou me niet verbazen als het een afdekplaat is die meer/minder los zit. Hoorde vandaag ook een keer een harde tik, maar dat kan ook een steentje geweest zijn.

• DaneV
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 19:18:
[...]

Als we filmpjes maken van de klacht dan is het wellicht handig om ook filmpjes te hebben van mg4's zonder klachten.

Ik ga even iedereen met een vergelijkbare klacht (dus vibratie in stuur en trommelend geluid) een berichtje sturen.
Even kijken, dit zijn dus tot nu toe?

@deathmonkey - VM ??
@Verwijderd - VM Nijmegen
@DaneV - VM Nijmegen
@STIMPPYYY - VM ??
@Heinemancp - VM Amsterdam

Sla ik nog iemand over of te veel neergezet ?

[ Voor 53% gewijzigd door DaneV op 23-01-2024 19:36 ]

Verwijderd

DaneV schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 19:35:
[...]

@deathmonkey - VM ??
@DaneV - VM Nijmegen
@STIMPPYYY - VM ??

Volgens mij ook Michiel_0912.
Heb deathmonkey en Michiel nog geen bericht gestuurd.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2024 19:43 ]

• STIMPPYYY
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 19:18:
[...]

Om het erger te maken wel, maar je voelt het al bij lagere snelheden (vanaf 60 merkbaar). Dat is altijd hetzelfde stuk wegdek, maar zou nooit tot gevolg mogen hebben dat je auto trilt. Het is de auto omdat mijn vrouw het ook merkt en die zit ernaast. Het maakt dan ook niet uit of je 60 of 130 rijdt. Maar 130 kun je simpelweg niet rijden want dan is het standje viberator.

@-tom-562 had jij alleen last van een scheef stuur of ook dat getril? Gingen ze oplossen toch?

[ Voor 5% gewijzigd door STIMPPYYY op 23-01-2024 20:23 ]

• STIMPPYYY
DaneV schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 19:35:
[...]

@deathmonkey - VM ??
@DaneV - VM Nijmegen
@STIMPPYYY - VM ??

Nijmegen

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 20:16:
[...]

Om het erger te maken wel, maar je voelt het al bij lagere snelheden (vanaf 60 merkbaar). Dat is altijd hetzelfde stuk wegdek, maar zou nooit tot gevolg mogen hebben dat je auto trilt. Het is de auto omdat mijn vrouw het ook merkt en die zit ernaast. Het maakt dan ook niet uit of je 60 of 130 rijdt. Maar 130 kun je simpelweg niet rijden want dan is het standje viberator.
Ok. Ik heb je een bericht gestuurd.

• Heinemancp
Bandendruk is ook van belang. Merk dat het snel boven de 2.6bar gaat, en dan lijkt het erger te zijn.

• zephyr_blues
Mijn standaard heeft vandaag ook zijn eerste kamikaze actie uitgevoerd... De ACC had het stuur overgenomen. Nou ben ik al niet onder de indruk van de "soepele" besturing, het blijven toch minimaal schoikjes aan het stuur, en soms probeert ie je echt buiten de baan te krijgen.
Echter zojuist, notabene bij een invoegende rijstrook echt een harde ruk aan het stuur. Als ik mijn handen niet aan het stuur had gehad had ie me buiten de baan geduwd. Not amused.

Overigens heb ik ook al een tijdje het idee dat ie bij inhalen net iets dichter tegen de streep aan gaat rijden op het moment dat je een auto passeert. Herkent iemand dat? Ik geef eerlijk toe dat ik niet helemaal uitsluit dat dat mijn eigen gevoel is, maar het is wel typisch.

• dinootje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-11 22:18
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 19:40:
[...]

Volgens mij ook Michiel_0912.
Heb deathmonkey en Michiel nog geen bericht gestuurd.
Voeg mij ook maar toe aan het lijstje. In ieder geval wat betreft dat trommelende geluid.Mijn vrouw klaagt er al een paar weken over en mij viel het vanavond voor het eerst op. Af en toe ineens een geluid alsof ik over dikke wegbelijning reed, terwijl ik zeker weten midden op een rijbaan op de snelweg reed, snelheid ergens tussen de 90 en 100 km/uur. Af en toe even en dan was het weer weg om op onverklaarbare wijze ineens weer terug te komen.
Vrijdag gaan we toevallig net naar VM Rotterdam voor de onderhoudsbeurt, dit gaan we zeker even aankaarten.

Verwijderd

Heinemancp schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 20:28:
Bandendruk is ook van belang. Merk dat het snel boven de 2.6bar gaat, en dan lijkt het erger te zijn.
Ha. Weet je waar ze de auto de eerste keer mee afleverden? 2.8 voor, 2.9 achter. Ik heb het nog gemeld maar ik denk dat de monteur een beetje vrije interpretatie heeft van de adviesdruk: hij staat nu volgens de app op (voor naar achter): 3.0, 3.0, 3.2 en 2.8.
Ik kan morgen beter mijn kunstgebit uit doen ... _O-

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:25
Hier geen klachten over trillen dus als er nog een “geen issue” filmpje nodig is bij bepaalde snelheid dan kan ik die maken

• Michiel_0912
https://forums.automobile...r-t%C3%A9moignages-58869/

In Frankrijk ook dezelfe issues, zowel Xpower als gewone versie.

Iemand anders had het over een brom komende van het achtergedeelte en heeft al de gehele achterkant met geluidsdempend materiaal beplakt.

https://forums.automobile...4-55328/?&page=2#comments

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:42

-tom-562

Oliesjeik

STIMPPYYY schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 20:16:
[...]

@-tom-562 had jij alleen last van een scheef stuur of ook dat getril? Gingen ze oplossen toch?
Mijn stuur staat scheef, en bij hogere snelheden (vanaf 100 km/h) vind ik 'm brommen en lichtjes vibreren in het stuur. IMO ligt dat laatste gewoon aan de wielen. Zeker bij een RWD auto moet je eigenlijk 0,0 voelen in je stuur.
Ik ga morgenvroeg naar het MG Servicepunt in Hengelo (een KIA dealer)
zephyr_blues schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 20:34:
Mijn standaard heeft vandaag ook zijn eerste kamikaze actie uitgevoerd... De ACC had het stuur overgenomen. Nou ben ik al niet onder de indruk van de "soepele" besturing, het blijven toch minimaal schoikjes aan het stuur, en soms probeert ie je echt buiten de baan te krijgen.
Echter zojuist, notabene bij een invoegende rijstrook echt een harde ruk aan het stuur. Als ik mijn handen niet aan het stuur had gehad had ie me buiten de baan geduwd. Not amused.

Overigens heb ik ook al een tijdje het idee dat ie bij inhalen net iets dichter tegen de streep aan gaat rijden op het moment dat je een auto passeert. Herkent iemand dat? Ik geef eerlijk toe dat ik niet helemaal uitsluit dat dat mijn eigen gevoel is, maar het is wel typisch.
Heb je ACC of TJA aanstaan? Dit klinkt meer als TJA

[ Voor 33% gewijzigd door -tom-562 op 23-01-2024 23:10 ]

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

Michiel_0912 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 21:53:
https://forums.automobile...r-t%C3%A9moignages-58869/

In Frankrijk ook dezelfe issues, zowel Xpower als gewone versie.

Iemand anders had het over een brom komende van het achtergedeelte en heeft al de gehele achterkant met geluidsdempend materiaal beplakt.

https://forums.automobile...4-55328/?&page=2#comments
Men heeft het hier over een probleem dat bij hogere snelheid juist verdwijnt?

Verwijderd

-tom-562 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 22:11:
[...]

Mijn stuur staat scheef, en bij hogere snelheden (vanaf 100 km/h) vind ik 'm brommen en lichtjes vibreren in het stuur. IMO ligt dat laatste gewoon aan de wielen. Zeker bij een RWD auto moet je eigenlijk 0,0 voelen in je stuur.
Ik ga morgenvroeg naar het MG Servicepunt in Hengelo (een KIA dealer)

[...]

Heb je ACC of TJA aanstaan? Dit klinkt meer als TJA
Gaat het hier om de standard? Want dit klinkt meer alsof de ELK actief is geweest.

• DaneV
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 23:26:
[...]

Gaat het hier om de standard? Want dit klinkt meer alsof de ELK actief is geweest.
Ik heb een vergelijkbare ervaring met de standard die ik vorige week heb gereden omdat mijn luxury bij VM stond. Bij een afrit, besloot het systeem ineens dat de rechter lijn van de afrit de lijn is die gevolgd moest worden, dwars over de blokmarkering heen en met veel te veel kracht om als "suggestie" aan te voelen. Dit terwijl ik al voorbij het splitspunt was en geen richting aangaf. Als iemand me rechts van die blokmarkering had ingehaald, had ik er tegen gezeten.

Het is gewoon een waardeloos :X :X systeem. Dit soort fratsen heb ik in de 2 jaar en 60.000km in mijn lynk en co, die ook over deze systemen beschikt, geen één keer meegemaakt. Die auto zet zijn lane systemen trouwens ook meteen uit wanneer er ook maar even te weinig zicht is (dus standaard bij regen). Niet perfect, maar beter als die kamikaze-acties van de MG4

En deze standard die ik meekreeg van VM zou "als eerste MG4 in nederland" de allernieuwste LKA update hebben die alle problemen zou oplossen. Ik heb het idee dat ze daar ook maar wat uit hun duim zuigen soms.

[ Voor 18% gewijzigd door DaneV op 23-01-2024 23:49 ]

• Michiel_0912
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 23:23:
[...]

Men heeft het hier over een probleem dat bij hogere snelheid juist verdwijnt?
Sommige bij lagere en andere bij hogere snelheid. De Xpower allemaal vanaf 90km/u.

Ik maak straks nog even een foto van de bodemplaat. Eventuele speling daar zou ook wind kunnen pakken. Ik had al eens gedacht dat het de valse vloerbodem was die lichtjes trilt maar dan zou het niet bij een standard aanwezig zijn.

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 07:41
Tussen alle berichten over trillende sturen in even een andere vraag:

Weet iemand toevallig of het makkelijk is om in de buitenspiegel het oranje waarschuwingslampje te vervangen voor een rode?

Ik vind het zó irritant dat het dodehoek-waarschuwingslampje precies dezelfde kleur heeft als het knipperlicht zelf. Heb voortdurend het gevoel alsof m'n knipper aanstaat. Veel auto's hebben daarom een rode kleur voor het waarschuwingslampje en ik zou graag de spiegel openschroeven en het ledje vervangen.

Maar er is vast al eens iemand geweest die me voor is geweest, kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die zich daar aan irriteert.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wKzgG9c1x5yJYcrvvXSDVZHQ_Hw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KeBMlw37ATtrajGWs4xPjfHE.jpg?f=fotoalbum_large

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Nou, ik zit nu bij VM Hengelo, heb ook gevraagd of ze een software update willen doen i.v.m. de LKA. Ze gaan iig kijken of er updates zijn

Vaak bu'j te bang!

• Heinemancp
Deze morgen geprobeerd te filmen. maar ik vrees dat dit door de software bij opname eruit gefilterd wordt. dus ik krijg het niet op beeld. Terwijl het zeker (goed) voelbaar is boven 100km/h tot hoogtepunt bij 130km/h

https://photos.app.goo.gl/a5w9CRSpwuMJibGZA
https://photos.app.goo.gl/8NrMpsEH5zYQAZKf7
https://photos.app.goo.gl/8GjMoBVW52eahyyH7

ik moet zeggen dat het toch best zichtbaar is... gelukkig

Verwijderd

DaneV schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 23:41:
[...]

Ik heb een vergelijkbare ervaring met de standard die ik vorige week heb gereden omdat mijn luxury bij VM stond. Bij een afrit, besloot het systeem ineens dat de rechter lijn van de afrit de lijn is die gevolgd moest worden, dwars over de blokmarkering heen en met veel te veel kracht om als "suggestie" aan te voelen. Dit terwijl ik al voorbij het splitspunt was en geen richting aangaf. Als iemand me rechts van die blokmarkering had ingehaald, had ik er tegen gezeten.

Het is gewoon een waardeloos :X :X systeem. Dit soort fratsen heb ik in de 2 jaar en 60.000km in mijn lynk en co, die ook over deze systemen beschikt, geen één keer meegemaakt. Die auto zet zijn lane systemen trouwens ook meteen uit wanneer er ook maar even te weinig zicht is (dus standaard bij regen). Niet perfect, maar beter als die kamikaze-acties van de MG4

En deze standard die ik meekreeg van VM zou "als eerste MG4 in nederland" de allernieuwste LKA update hebben die alle problemen zou oplossen. Ik heb het idee dat ze daar ook maar wat uit hun duim zuigen soms.
Dit is voor mij nieuw. Want ik dacht dat de standard alleen alert en ldw had. LDW is bij mij een mak beest met kleine, subtiele tikjes. Maar zoals jij het nu beschrijft lijkt dit veel meer op de overactieve ELK. Heb jij toevallig in het menu gekeken waar hij op stond?

• DaneV
-tom-562 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 08:16:
Nou, ik zit nu bij VM Hengelo, heb ook gevraagd of ze een software update willen doen i.v.m. de LKA. Ze gaan iig kijken of er updates zijn
Ben heel benieuwd of die update er was. Ik heb namelijk mijn twijfels over wat ze me in nijmegen hebben verteld

• DaneV
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 09:00:
[...]

Dit is voor mij nieuw. Want ik dacht dat de standard alleen alert en ldw had. LDW is bij mij een mak beest met kleine, subtiele tikjes. Maar zoals jij het nu beschrijft lijkt dit veel meer op de overactieve ELK. Heb jij toevallig in het menu gekeken waar hij op stond?
Toevallig een screenshot gemaakt om naar dat OBD-Modding bedrijf te sturen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jLk6i2AflE3xmyYT8kjmsgTo7fc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/i3mACY9QrUhibhwEWVEsbkRs.png?f=fotoalbum_large

• Michiel_0912
Aan de onderplaat achteraan zit wat speling...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1xXRR7qVBXkinDEWnkjF825ABiE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DcInx4JvJYeg91i6O9Vw8KAD.jpg?f=fotoalbum_large

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

DaneV schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 09:48:
[...]

Ben heel benieuwd of die update er was. Ik heb namelijk mijn twijfels over wat ze me in nijmegen hebben verteld
Ik ben net terug. Ze hebben een update uitgevoerd voor de front assist camera. Wat exact weet ik niet. Ik heb iig geen knop in het swipe down menu om in 1x LKA uit te zetten.
Ik heb wel het idee dat de ACC en de LKA nu wat subtieler reageert.

Verder hebben ze de wielen opnieuw gebalanceerd, er zat dus idd onbalans in. Volgende week kan ik terug komen om de auto opnieuw te laten uitlijnen, kon helaas niet direct want dat ging bij een extern bedrijf (op zich te verwachten, maar wel zonde van mijn tijd).
Balanceren scheelt een hele hoop, het gebrom/getril is nu nagenoeg helemaal weg. Er is nog wel wat aanwezig, maar nu hielp het onstuimige weer ook niet echt mee om 'relaxed' te rijden. Verder denk ik ook gewoon dat de standaard banden i.c.m. met de hoge bandenspanning ook echt prut zijn en niet meehelpen aan een lekker gevoel in het stuur (het zal wel een knetterharde 'eco' compound zijn). Ik denk zelf dat de auto een stuk beter gaat rijden met kwaliteitsrubber er onder (Michelin Pilot Sport ofzo) op een wat lagere bandenspanning.

Vaak bu'j te bang!

• STIMPPYYY
-tom-562 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:28:
[...]

Ik ben net terug. Ze hebben een update uitgevoerd voor de front assist camera. Wat exact weet ik niet. Ik heb iig geen knop in het swipe down menu om in 1x LKA uit te zetten.

Verder hebben ze de wielen opnieuw gebalanceerd, er zat dus idd onbalans in. Volgende week kan ik terug komen om de auto opnieuw te laten uitlijnen, kon helaas niet direct want dat ging bij een extern bedrijf (op zich te verwachten, maar wel zonde van mijn tijd).
Balanceren scheelt een hele hoop, het gebrom/getril is nu nagenoeg helemaal weg. Er is nog wel wat aanwezig, maar nu hielp het onstuimige weer ook niet echt mee om 'relaxed' te rijden. Verder denk ik ook gewoon dat de standaard banden i.c.m. met de hoge bandenspanning ook echt prut zijn en niet meehelpen aan een lekker gevoel in het stuur (het zal wel een knetterharde 'eco' compound zijn). Ik denk zelf dat de auto een stuk beter gaat rijden met kwaliteitsrubber er onder (Michelin Pilot Sport ofzo) op een wat lagere bandenspanning.
Ik vind de bandenspanning eigenlijk niet zo hoog. Bij mijn Tesla stond deze regelmatig op 3,2. Advies was wel 2.8. Maar ik had wel AWD. Weet er het fijne niet van verder :).

Verwijderd

DaneV schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 09:56:
[...]

[Afbeelding]
Dat is toch maf. Tja stuurt wel bij. Maar volgens mij speelt dit hier niet. Ik kan hier even niks bij bedenken.

Verwijderd

Michiel_0912 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:14:
Aan de onderplaat achteraan zit wat speling...

[Afbeelding]
Rechts is de achterkant?

• Michiel_0912
Rechtsachter idd.

• Capital_G
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-11 14:25
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:58:
[...]

Dat is toch maf. Tja stuurt wel bij. Maar volgens mij speelt dit hier niet. Ik kan hier even niks bij bedenken.
Zoals eerder door mij genoemd, volgens mij is dit een verzinsel van dit forum. ELK stuurt niet harder, maar gebruikt meer sensoren als input voor een correctie. De standard heeft geen camera's aan de zijkanten en dus ook geen ELK.

Dit in combinatie met een flinke dosis confirmation bias neemt de vrije loop de afgelopen paar pagina's. Tenzij iemand bronnen heeft hoe ELK exact werkt ga ik ervan uit dat we het niet precies weten.

Wat eerder genoemd is is denk ik gewoon de belangrijkste aanwijzing, de afstelling van de sensoren is per auto (versie) verschillend. Ik heb kennelijk geluk want mijn LKA stuurt precies goed bij.

Kan zijn dat iemands MG te hard stuurt bij witte lijnen, dan is er een tweak nodig aan je front camera bij de spiegel.

Als er vanuit het niks wordt getrokken bij de Luxury+ dan zijn het waarschijnlijk de camera's die spoken zien. MG zou dan iets van een upper bound moeten hebben bij de stuur correcties, en dat moeten verlagen.

Dit is puur (on)geluk net als het breder bekende phantom braking, met camera's als input heb je altijd spoken die dingen doen die je niet perse verwacht.

• zephyr_blues
DaneV schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 23:41:
[...]

En deze standaard die ik meekreeg van VM zou "als eerste MG4 in nederland" de allernieuwste LKA update hebben die alle problemen zou oplossen. Ik heb het idee dat ze daar ook maar wat uit hun duim zuigen soms.
Betreft in mijn geval de standaard idd, modeljaar 23 (met achterwisser) en nog geen updates gehad.
Ik herkende tot voor kort alle verhalen niet, maar werd me later pas duidelijk dat dat de ELK is, die ik niet heb.
Ik durf niet te zeggen of het ACC of TJA is, zal net een beetje rond de 60 km hebben gereden. Jammer te horen dat zelfs de allernieuwste update niet helpt. Juist de TJA vond ik nog goed te doen en een bijdrage leveren aan rijgenot, maar deze kan natuurlijk niet aan zonder ACC. Afijn, misschien otch maar een update halen ook. Niet heel veel zin in op zijn zachst gezegd :/

• derooke
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15-10 19:21
Hey iedereen. Ik heb het volgende voor.

Als ik op een weg rij die geen asfalt is(bvb betonplaten of kasseien ) is er een hevig bas geluid aanwezig in de wagen. Soms zodanig hard dat het pijn doet aan de oren van de,van de "druk".

Is dit een eigenschap van de wagen of is daar iets aan te doen ?

Mvg

Verwijderd

[...]

Ik ben ook net terug.
De Pirellis (all season,b/b, 70db) zitten eronder en hij is uitgebalanceerd. Of het helemaal weg is? Eerste indruk is ja. Maar ik hou een slag om de arm want de drukte op de weg maakte het onmogelijk om serieus rond 120/130 te testen. Doe ik later.
Om je een idee te geven: met de Bridgestones startte het gerammel bij ongeveer 85 kmh. Nadat ik de bandendruk van de Pirellis naar 2.7 bar had laten terugzetten (ze stonden op 3.1!) was dat bij die snelheid weg. Rust in het stuur.
Pas rond 105 begon ik iets lichtjes te voelen maar dat nam niet of nauwelijks toe. Omdat dit nieuwe all seasons zijn met wat ruimer profiel wil ik daar nu geen oordeel over geven.

De roffel. Ik heb goed geluisterd maar wat ik hoor is geen ritmisch geluid met een bepaalde frequentie. Het is een stabiel geluid van een rollende band. Als je dan weet dat het profiel nu van een all season is, dan mag je strikt genomen ook verwachten dat het wat luider is. Dat zegt mij dat het samen met de vibratie tot ongeveer normale kruissnelheden (tot 110) weg is. Daarboven moet ik het dus nog goed testen.

Moeilijk te testen was de uitlijning. Net als Tom had ik teveel last van de wind. Op een stuk waar ik dacht rechtuit in de luwte te rijden leek hij net als ervoor naar links te trekken. Maar ik kreeg het elders niet consistent gereproduceerd. Dus de afspraak is dat ik daar later nog op terug kom.

Ze hebben wel wat aan het infotainmentsysteem gedaan want de groet 'zet ELK uit' is weg. Maar er is verder niks veranderd.

Iets over die hogere bandenspanning: ze zeggen dat het een zware auto is dus heeft hij meer bandenspanning nodig. MG zelf weet dat het een zware auto is en adviseert desondanks 2,5 bar. De dealer heeft duidelijk een andere mening. Mag. Los van een zware auto hebben ze geen andere reden. Dus ik heb hem terug laten zetten naar een normale bandendruk: 2.5 +0.2 ivm de lagere temperaturen).

• zephyr_blues
DaneV schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 09:56:
[...]

[Afbeelding]
Zelfde settings bij mij

Verwijderd

Ik zie toch echt twee flinke luchtgaten. Dit heb ik ook op Engelse fora gezien.

Deze is van mij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d41pYVSBQXeuPX1aataiUYAfiHg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CBUvkfF1ohUifd6ZRFxzC9aB.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Heinemancp schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 08:49:
Deze morgen geprobeerd te filmen. maar ik vrees dat dit door de software bij opname eruit gefilterd wordt. dus ik krijg het niet op beeld. Terwijl het zeker (goed) voelbaar is boven 100km/h tot hoogtepunt bij 130km/h

https://photos.app.goo.gl/a5w9CRSpwuMJibGZA
https://photos.app.goo.gl/8NrMpsEH5zYQAZKf7
https://photos.app.goo.gl/8GjMoBVW52eahyyH7

ik moet zeggen dat het toch best zichtbaar is... gelukkig
Erg lastig in een tunnel. Je ziet wel geflikker maar dat kunnen ook de lichtbalken boven de weg zijn.

Verwijderd

Capital_G schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:41:
[...]

Zoals eerder door mij genoemd, volgens mij is dit een verzinsel van dit forum. ELK stuurt niet harder, maar gebruikt meer sensoren als input voor een correctie.
Ik ben het met je eens dat bias om de hoek ligt op dit soort forums. Daar moeten we voor waken. Maar om nu te spreken van een verzinsel gaat mij te ver. De handleiding van de MG4 geeft dit zelf aan. Zie hieronder bij ELK:

When a wheel is about to cross the lane line or kerb, or has already crossed the line or kerb, or the vehicle in the adjacent lane is nearing the vehicle and the vehicle is leaning to the middle lane line simultaneously, the system will provide assistance to the driver by keeping the vehicle in between the lane lines or kerbs, or avoiding sharply by applying corrective steering intervention and simultaneously displaying a prompt.

De twee andere systemen passen geen 'sharp corrections' toe. Dat baseer ik op eigen ervaring en op die van menig Engelsman op hun eigen MG forum.
In de testdocumenten van NCAP wordt dit ook als kenmerk van ELK genoemd ivt ldw en alert.

Het kan best zijn dat tuning van de camera (en radar) de systemen beter maakt. Maar je kunt ook tevoren je spullen beter tunen. Het zijn tenslotte veiligheidssystemen.

Verwijderd

derooke schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:46:
Hey iedereen. Ik heb het volgende voor.

Als ik op een weg rij die geen asfalt is(bvb betonplaten of kasseien ) is er een hevig bas geluid aanwezig in de wagen. Soms zodanig hard dat het pijn doet aan de oren van de,van de "druk".

Is dit een eigenschap van de wagen of is daar iets aan te doen ?

Mvg
Nog geen van deze wegen gehad. Sorry.

• deathmonkey
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 13:13:
[...]

Nog geen van deze wegen gehad. Sorry.
Met welke snelheid? Met snelheden onder de 15km geen last van met betonplaten.

• derooke
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15-10 19:21
Met alles snelheden. Maar de kasseien neem ik aan 10/20 per uur , de betonplaten aan 70 .
Dat was iets wat ik nooit heb gehad (toch niet in de mate dat de oren pijn doen door die bass)

Mvg

PS de bandendruk is 2.5bar

[ Voor 7% gewijzigd door derooke op 24-01-2024 13:22 ]

• Paul van Druten
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-11 14:14
Robonus schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 08:13:
Tussen alle berichten over trillende sturen in even een andere vraag:

Weet iemand toevallig of het makkelijk is om in de buitenspiegel het oranje waarschuwingslampje te vervangen voor een rode?

Ik vind het zó irritant dat het dodehoek-waarschuwingslampje precies dezelfde kleur heeft als het knipperlicht zelf. Heb voortdurend het gevoel alsof m'n knipper aanstaat. Veel auto's hebben daarom een rode kleur voor het waarschuwingslampje en ik zou graag de spiegel openschroeven en het ledje vervangen.

Maar er is vast al eens iemand geweest die me voor is geweest, kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die zich daar aan irriteert.

[Afbeelding]
Ik heb dat opgelost door een klein stukje aluminumtape te plakken op de rand van de LED-trip.
Nu is die in het donker amper meer te zien en valt het waarschuwingslampje voor achteropkomend verkeer wel goed op!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M0Bx7fy9WJGJo5qQRIXEXhai6U8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AF9MFPViP2sxzdsTGnpayUIy.jpg?f=fotoalbum_large

• Paul van Druten
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-11 14:14
-tom-562 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 08:16:
Ik kon daar pas 7 april terecht voor een update van de warmtepomp?! Nu laat ik het maar zitten en wacht tot half april voor een jaarbeurt in Hengelo. Ze zitten dus ERG vol met hun planning...

• STIMPPYYY
Voor diegene die VM lease hebben (of mss geldt het ook bij koop). Lees even de voorwaarden als je premium service hebt. O.a. afspraak binnen 3 werkdagen, gratis leen-auto en gratis haal en breng service. Verder zitten er nog een aantal voordelen aan. Staat op hun website.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

STIMPPYYY schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 14:43:
Voor diegene die VM lease hebben (of mss geldt het ook bij koop). Lees even de voorwaarden als je premium service hebt. O.a. afspraak binnen 3 werkdagen, gratis leen-auto en gratis haal en breng service. Verder zitten er nog een aantal voordelen aan. Staat op hun website.
En nog even verder lezen, vervangend vervoer en ophalen/brengen is alleen geldig bij de VM Premium lokaties (en dat is b.v. Nijmegen niet voor zover ik weet).

Edit:
Poging 2 met een stuurhoes van AliExpress. Best aardig gelukt voor iemand die in groep 5 voor het laatst een naald en draad vast heeft gehad :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t7nrd3nPpDMFssW9OzXqDK2mLFM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WFKCUG76UcbxGaCPTL4dUL9q.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door -tom-562 op 24-01-2024 15:14 ]

Vaak bu'j te bang!

• Heinemancp
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:55:
[...]

Erg lastig in een tunnel. Je ziet wel geflikker maar dat kunnen ook de lichtbalken boven de weg zijn.
Ja het is lastig op film te krijgen. Je voelt het meer dan dat je het ziet. Op de terugweg zojuist ook weer flinke trillingen.

Verwijderd

-tom-562 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 14:54:
[...]

En nog even verder lezen, vervangend vervoer en ophalen/brengen is alleen geldig bij de VM Premium lokaties (en dat is b.v. Nijmegen niet voor zover ik weet).

Edit:
Poging 2 met een stuurhoes van AliExpress. Best aardig gelukt voor iemand die in groep 5 voor het laatst een naald en draad vast heeft gehad :+
[Afbeelding]
Laten ze in Nijmegen nou eens niet moeilijk doen als het gaat om leenautos.

• jbraamse
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 30-10 09:57
[...]

Verder denk ik ook gewoon dat de standaard banden i.c.m. met de hoge bandenspanning ook echt prut zijn en niet meehelpen aan een lekker gevoel in het stuur (het zal wel een knetterharde 'eco' compound zijn). Ik denk zelf dat de auto een stuk beter gaat rijden met kwaliteitsrubber er onder (Michelin Pilot Sport ofzo) op een wat lagere bandenspanning.
Die hoge bandenspanning (was bij meer dan 3.0) is in strijd met de voorschriften voor de MG4.
In de lijst van het bestuurdersportier zit een sticker met de correcte spanning (2,5)
Als je een willekeurige vakman spreekt, dan zal die jou vertellen dat 2.5 een heel normale waarde is.

Iemand vertelde mij dat een hoge bandenspanning nodig is tijdens transport.
De garage hoort dit te corrigeren voor het afleveren.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

jbraamse schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 17:44:
[...]

Die hoge bandenspanning (was bij meer dan 3.0) is in strijd met de voorschriften voor de MG4.
In de lijst van het bestuurdersportier zit een sticker met de correcte spanning (2,5)
Als je een willekeurige vakman spreekt, dan zal die jou vertellen dat 2.5 een heel normale waarde is.

Ah, ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet in de bestuurdersportier heb gekeken. Bij mij staan ze nog op 2.8 bar. Dan ga ik de druk verlagen, dat zal wel schelen
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 17:41:
[...]

Laten ze in Nijmegen nou eens niet moeilijk doen als het gaat om leenautos.
Ah ok, dat wist ik niet. Toen ik aan de telefoon vroeg (VM Hengelo) of ik een leenauto kon krijgen (geen idee hoe lang ze bezig waren), was dat moeilijk, want ik kwam "vrijwillig" maar de garage en niet specifiek voor onderhoud. Daarbij kwam meteen de opmerking dat ik er op kon wachten. Ook prima wat mij betreft.

[ Voor 26% gewijzigd door -tom-562 op 24-01-2024 17:49 ]

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

jbraamse schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 17:44:
[...]

Ik heb met de monteur zelf ook gesproken en die herhaalde het verhaal, ondanks dat ik aangaf dat MG zelf 2.5 adviseert. Het is hun ervaring.
Die 2.5 is wel streef richtwaarde. In de koudere maanden kan de spanning door lage temps makkelijk 1 of 2 tiende zakken. Dat zag ik ook in de app btw. Daarom adviseerde mijn vorige bandenboer in deze maanden 0.2 erbij. Vandaar nu 2.7 genomen.

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:25
Wat betreft die bandenspanning. Vanaf 2.3 of 2.4 bar gaat de auto al zeuren dat het te laag is. Maar als ik start op 2.4 dan is hij na warm worden 2.6 dus die meldingen zijn flink irritant

• DaneV
Vandaag nog een heel stuk met mijn nieuwe "bandenconfiguratie" gereden. De 17 inches met Continentals.

Moet toch tot de conclusie komen dat het wel een stuk beter is geworden. Voorheen begon de auto op 70 kilometer per uur al te brommen en ging het boven de 100km/u nergens meer over, nu begint het gebrom pas rond de 120-130km/u. Afhankelijk van het wegdek trouwens.

Tja, tis nog steeds echt niet zoals het hoort als je het mij vraagt. Maar ik weet niet zo goed meer wat ze nu nog zouden moeten doen om het op te lossen met nieuwe velgen de beste banden op de markt eronder...

2.9 of 2.5 bar maakte geen verschil bij mij trouwens (zowel met de oude als de nieuwe banden)

[ Voor 7% gewijzigd door DaneV op 24-01-2024 18:23 ]

Verwijderd

DaneV schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 18:22:
2.9 of 2.5 bar maakte geen verschil bij mij trouwens (zowel met de oude als de nieuwe banden)
Ik merkte het wel. Het was duidelijk luider en de vibratie was hoger frequent.
Morgen zal ik even kijken wat de auto op hogere snelheid doet.
Btw: De service manager vertelde dat hij voor iemand zelfs al velg en band had omgeruild...

• Garrelt
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 18:06:
[...]

Ik heb met de monteur zelf ook gesproken en die herhaalde het verhaal, ondanks dat ik aangaf dat MG zelf 2.5 adviseert. Het is hun ervaring.
Die 2.5 is wel streef richtwaarde. In de koudere maanden kan de spanning door lage temps makkelijk 1 of 2 tiende zakken. Dat zag ik ook in de app btw. Daarom adviseerde mijn vorige bandenboer in deze maanden 0.2 erbij. Vandaar nu 2.7 genomen.
Staat bij mij sinds oktober op 2,55, wordt 2,6 rond de 10⁰ en 2,5 rond de 0⁰.

• Badname2
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-11 05:34
Vanochtend naar de auto gelopen, zitten er twee eerste krassen in! Niet heel diep, maar ook niet weg te vegen. Ik vermoed door de storm gisteren dat er iets langsgevlogen is.

Wat is wijsheid met een lease? Zelf fixen? Of melden? Krijg je dan echt voor een kras 300,- eigen risico te betalen? Of wordt stormschade wel helemaal gedekt?

• STIMPPYYY
Badname2 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 18:56:
Vanochtend naar de auto gelopen, zitten er twee eerste krassen in! Niet heel diep, maar ook niet weg te vegen. Ik vermoed door de storm gisteren dat er iets langsgevlogen is.

Wat is wijsheid met een lease? Zelf fixen? Of melden? Krijg je dan echt voor een kras 300,- eigen risico te betalen? Of wordt stormschade wel helemaal gedekt?
Je kunt het laten polijsten. Wellicht gaat het dan weg. Wat je met je nagel niet voelt kunnen ze er vaak wel uit polijsten. Even langs een goed poetsbedrijf gaan.

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:08
@DaneV @Verwijderd Ik heb morgen ook een afspraak voor brommen en trillen. Bij het bellen gaven ze al direct aan dat het "een bekend probleem is maar dat ze geen oplossing hebben dus we kunnen niets doen".

Ik heb aangedrongen op een afspraak en dus kan ik, na 3 weken wachten, morgen langs. Jullie berichten geven me hoop dat ze toch een oplossing kunnen vinden. Het is geen onoverkomelijk probleem maar het heeft wel veel invloed op de verkoop waarde. Iemand die zich een beetje inleest weet dat deze problemen er zijn en zal er direct naar kijken bij een tweedehands aankoop.

Verwijderd

FreeShooter schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 20:03:
@DaneV @Verwijderd Ik heb morgen ook een afspraak voor brommen en trillen. Bij het bellen gaven ze al direct aan dat het "een bekend probleem is maar dat ze geen oplossing hebben dus we kunnen niets doen".

Ik heb aangedrongen op een afspraak en dus kan ik, na 3 weken wachten, morgen langs. Jullie berichten geven me hoop dat ze toch een oplossing kunnen vinden. Het is geen onoverkomelijk probleem maar het heeft wel veel invloed op de verkoop waarde. Iemand die zich een beetje inleest weet dat deze problemen er zijn en zal er direct naar kijken bij een tweedehands aankoop.
Welke vestiging is dat?

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:08
Frankrijk ;)

• DaneV
FreeShooter schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 20:03:

Hmm, weet niet hoe het in frankrijk zit maar neem aan dat ze niet wegkomen met "we kunnen er niks aan doen" ? Dit valt toch onder ondeugdelijkheden die zwaar genoeg zijn om een koop te ontbinden "als ze er niks aan kunnen doen" ?

Ik ga morgen toch nog maar een keer naar VM bellen om het opgelost te krijgen. Wel raar dat het nu met nieuwe banden en velgen helemaal lijkt te zijn opgelost tot 110 km/u, maar dat de auto nog net zo hard trilt en bromt, zo niet harder, op 120-130km/u . Iemand met meer verstand van auto's die hier een verklaring voor heeft?

• STIMPPYYY
DaneV schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 22:05:
[...]

Hmm, weet niet hoe het in frankrijk zit maar neem aan dat ze niet wegkomen met "we kunnen er niks aan doen" ? Dit valt toch onder ondeugdelijkheden die zwaar genoeg zijn om een koop te ontbinden "als ze er niks aan kunnen doen" ?

Ik ga morgen toch nog maar een keer naar VM bellen om het opgelost te krijgen. Wel raar dat het nu met nieuwe banden en velgen helemaal lijkt te zijn opgelost tot 110 km/u, maar dat de auto nog net zo hard trilt en bromt, zo niet harder, op 120-130km/u . Iemand met meer verstand van auto's die hier een verklaring voor heeft?
Denk dat meest voor de hand liggend is om een velgen- en bandenspecialist te laten kijken. Andere velgen met andere banden, opnieuw balanceren en uitlijnen. Als dat niet helpt dan zit het zeker niet in de velgen of banden. Nu moet je maar vertrouwen op een toko waar al weinig vertrouwen is. Dat geldt ook voor het merk.

• zephyr_blues
Badname2 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 18:56:

Ik heb eerder stormschade gehad, die werd zonder meer gedekt, maar wel eigen risico. Dat was eigendom, maar zal bij lease niet ineens anders zijn. Als het goed is kan de lease maatschappij je gewoon laten zien wat wel en niet wordt doorberekend.

• Heinemancp
Zojuist via https://www.degeschillencommissie.nl/ een zaak geopend voor openstaande storingen aan de MG4. Mogelijk helpt het als meer dit doen, kost 52,50 maar krijg je (deels) terug als je (deels) in het gelijk wordt gesteld.

Maandag wel vervolg, voor meer "onderzoek" (net als aug/sep/okt afgelopen jaar) naar de problemen. Oplossing komt echter niet, net als schriftelijke reactie op mijn verzoek tot ontbinding van 11 dec '23...

• zephyr_blues
Heinemancp schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 08:50:
Zojuist via https://www.degeschillencommissie.nl/ een zaak geopend voor openstaande storingen aan de MG4. Mogelijk helpt het als meer dit doen, kost 52,50 maar krijg je (deels) terug als je (deels) in het gelijk wordt gesteld.

Maandag wel vervolg, voor meer "onderzoek" (net als aug/sep/okt afgelopen jaar) naar de problemen. Oplossing komt echter niet, net als schriftelijke reactie op mijn verzoek tot ontbinding van 11 dec '23...
Ik ben echt heel benieuwd hoe dat gaat lopen!!
Tip: als je 11 dec een brief hebt gestuurd, stuur er nu vast een herinnerinch achteraan... een maand is een "billijke" tijd om tot een oplossing te komen. Geef ze in die herinnering nog 4 weken, als ze dan niet reageren ben je al zo goed als rond.

• Heinemancp
zephyr_blues schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 08:53:
[...]

Ik ben echt heel benieuwd hoe dat gaat lopen!!
Tip: als je 11 dec een brief hebt gestuurd, stuur er nu vast een herinnerinch achteraan... een maand is een "billijke" tijd om tot een oplossing te komen. Geef ze in die herinnering nog 4 weken, als ze dan niet reageren ben je al zo goed als rond.
zeker al gedaan (2x), maar eerste keer werd ik gebeld door onderknuppels die alleen telefonisch b*llsh%t verkopen. Dus weer (gisteren...) aangegeven dat ik een schriftelijke reactie verwacht met oplossing. Blijft weer uit.

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-11 08:15
Ik begrijp dat het trillen vooral bij koud weer ervaren wordt?

Ik heb er geen last van, maar rij nooit harder dan 100Km/h. Mijn onderplaat is ook een drama, en sluit helemaal niet vlak aan. (VM doet er niets aan, verassing)

Ik heb er momenteel CrossClimate onder liggen want met de standaard Continental slipte de auto zeer geregeld. Dus misschien zijn het toch de banden waardoor jullie dit probleem ervaren...

[ Voor 30% gewijzigd door 1234567y op 25-01-2024 09:18 ]

Pagina: 1 ... 34 ... 71 Laatste