• RichardB61
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 12-11 15:41
-tom-562 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 23:23:
[...]

Nee, de auto spoort verder goed. Het stuur staat alleen iets naar links als ik rechtdoor rij
LoL, de mijne stond toen ik hem kreeg ook naar links, VM afspraak gemaakt, toen stond hij inderdaad niet meer links, maar wel naar rechts :D . Nieuwe afspraak gemaakt voor de uitlijning, alles nu in orde.

• meacount
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-11 08:59
Troetelbeer schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 18:14:
[...]

Daar kom je weer met je zoveelste geblaat. Word je soms niet moe van jezelf? En ook eens beter lezen voor je interessant wilt gaan doen.

Het is mijn eerste onderhoud, zoals ik al zei. Dus die van 24000km. Of de prijs eerlijk is is moeilijk te zeggen, ook jouw sheet geeft daar geen indicatie in, zoals je zelf wel beweert. Een sheet van 2022 en ook nog eens voor andere modellen, is appels met peren vergelijken.

Interessant willen doen met "Krijgen doe je het zo te zien in België ook niet :N " slaat natuurlijk nergens op.
Feit blijft dat ze bij VM moeilijk doen en mijn dealer niet. Mijn MG dealer is een kleine familie garage met enkel 1 filiaal, daar betaal ik graag voor goede service. Los ervan of ik die update "krijg" of betaal.

Misschien is het voor jou moeilijk te begrijpen, maar er zijn ook mensen die zich wat minder druk maken om bepaalde dingen.

En nog een kleine tip: jouw waarheid is niet dé waarheid.

En nog een vriendelijk verzoek: reageer a.u.b. niet meer op mijn posts, want je bent vermoeiend.
Knip
Troetelbeer schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 07:59:
[...]

Franse prijzen zijn geen Belgische prijzen. Dus kan ik nog steeds niks mee. Daar los van, zoals ik al zei: ik zit bij een kleine garage, en stel dat die iets meer rekenen, heb ik daar niet zo'n problemen mee. Met mijn vorige auto die van daar kwam, heb ik daar ook altijd uitstekende service gehad. Betaal ik graag voor.
Wie het breed heeft laat het breed hangen. Ook al kun je er niets mee, voor degenen die het wel kunnen is het een indicatie dat je ongeveer 2x zoveel betaald als nodig is, maar dat mag dan wel voor "uitstekende service" :Y

[ Voor 2% gewijzigd door Notna op 19-01-2024 10:51 . Reden: Onnodig op de man, maak dan een TR aan ]

• Paul van Druten
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-11 14:14
Ik heb vanmiddag een afspraak gemaakt bij het MG Servicepunt in Hengelo (een Kia dealer). Ik kon gelukkig snel terecht, volgende week woensdag al. Ze waren verbaasd dat ik nu al onderhoud wilde inplannen. Ik heb toen uitgelegd dat ik wat klachten had; stuur scheef, slecht gebalanceerde banden en dat ik graag een software update wil. Ik kon 's ochtends langs komen en er op wachten (balanceren en stuur recht zetten/uitlijnen is ook maar een uurtje werk o.i.d.)... Duimen dat alles in 1x goed gaat :X (nu zijn de reviews van die specifieke dealer allemaal wel positief)
Hoi Tom, dat is voor mij ook dichterbij dan VM Nijmegen.
Doe me een lol en mail me aub hoe dat verlopen is, ik overweeg ook daar heen te gaan...
pvdruten@gmail.com
Alvast :) bedankt!
Paul

• Paul van Druten
Die 80% is vooral bekend omdat daarboven de laadsnelheid inkakt. Maar tussen 80 en 90% merk je er aan de 11kw laders vrijwel niks van. Ik laad dus standaard tot 90% op.
Goede tip, heb ik ook al eens aan gedacht 90% als standaard instellen...

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:54
Aan de 11kW lader merk ik overigens nooit iets van 'inkakken', ook niet boven de 90%. Het laden is super stabiel met een 9.8kW aan vermogen van 10% tot aan de 100%. Dit is het vermogen wat de auto meldt, ik vermoed dat de paal wel rond de 11kW levert en de rest verlies is?

• Ron6
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 12-11 10:08
DaneV schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 20:49:
[...]

Goed plan. Ik wordt helemaal niet blij van dit getouwtrek, maar ben er heel dicht bij om jurdische hulp in te schakelen en/of me te verenigen met andere "slachtoffers" :')
Ik heb al juridische hulp ingeschakeld voor een ander probleem. Het lijkt echt beleid te zijn van VM om klanten op te laten draaien voor zaken die onder garantie zouden moeten vallen.

Van de rechtsbijstand vandaag toestemming gekregen om een reparatie aan de licht unit uit te laten voeren. Zij zorgen voor betaling (Lampunit kost al iets van 500 euro).

7 jaar garantie.... tot de deur.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:48

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb wat dat betreft ook wel 'respect' voor mensen die een MG zelf kopen (dat geldt trouwens voor iedereen die een auto uit China gekocht heeft :o). Toch een merk wat zich nog niet echt bewezen heeft, met een redelijk 'beruchte' dealerorganisatie.

Vaak bu'j te bang!

• Capital_G
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-11 14:25
Racemol schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 15:20:
Aan de 11kW lader merk ik overigens nooit iets van 'inkakken', ook niet boven de 90%. Het laden is super stabiel met een 9.8kW aan vermogen van 10% tot aan de 100%. Dit is het vermogen wat de auto meldt, ik vermoed dat de paal wel rond de 11kW levert en de rest verlies is?
3 fase AC haalt nooit de snelheid waar de batterij het niet meer bij kan houden, zelfs bij helemaal vol. En 11% verlies op 11kW is volgens mij heel normaal, ik zie dezelfde getallen. Je verliest een beetje in warmte, conversie naar batterij, actieve batterij cooling, en de systemen die 100% van de tijd draaien.

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-11 08:15
-tom-562 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 15:51:
Ik heb wat dat betreft ook wel 'respect' voor mensen die een MG zelf kopen (dat geldt trouwens voor iedereen die een auto uit China gekocht heeft :o). Toch een merk wat zich nog niet echt bewezen heeft, met een redelijk 'beruchte' dealerorganisatie.
Mwa, SAIC kan prima auto's maken, al jaren. De MG ZS en MG5 (1e generatie, uit 2012!!), waren ook best prima. Daarbij krijg je nette garantie. Je kunt zelf ook wel zien dat veel dingen aan de auto gewoon kloppen, kijk maar eens onder de motorkap naar hoe alles gemonteerd is, gewoon dik in orde.

De auto is trouwens echt heerlijk comfortabel in deze weersomstandigheden. Nu de wind wat is gaan liggen gaat het bereik ook weer flink vooruit deze dagen!

Ja, Van Mossel is een organisatorisch gedrocht waar je steeds van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Als je ze vraagt of je even kunt langskomen om even ergens samen naar te kijken raken ze helemaal in paniek 'Nee meneer dat kan echt niet! Dan staat straks iedereen hier voor de deur, we plannen nu afspraken in voor Maart.'

[ Voor 28% gewijzigd door 1234567y op 18-01-2024 16:32 ]

• Racemol
VM is zo zenuwachtig dat ik maandag langs kom, ik mij de week ervoor al online moet "inchecken". Ik hoop dat ik maandag wel bij het raam kan zitten. ;)

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
meacount schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 14:25:
[...]

Not impressed, niks troeteligs aan, eerder brombeer, je zal vermoeid van jezelf worden vermoed ik zo.

[...]

Wie het breed heeft laat het breed hangen. Ook al kun je er niets mee, voor degenen die het wel kunnen is het een indicatie dat je ongeveer 2x zoveel betaald als nodig is, maar dat mag dan wel voor "uitstekende service" :Y
Knip

[ Voor 10% gewijzigd door Notna op 19-01-2024 10:52 . Reden: Maak een TR aan ]

Believe. Imagine. Create.

• Troetelbeer
-tom-562 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 15:51:
Ik zit niet bij VM, maar bij een kleine dealer waar ik ook mijn vorige auto gekocht heb.

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-11 12:20
Racemol schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 16:38:
VM is zo zenuwachtig dat ik maandag langs kom, ik mij de week ervoor al online moet "inchecken". Ik hoop dat ik maandag wel bij het raam kan zitten. ;)
Wat ga je er dit keer doen ? :)

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:00
Voor wie wireless wil laden is mijn oplossing ook een optie. (ontwerp werkt voor een normale s23 met hoesje). Was ooit gepost in het generieke MG Ev topic.

Hier trouwens de AAWireless gekocht: die werkt echt prima hier met de mg4. Heb het standaard rubberen matje eruit gehaald en een houdertje ontworpen zodat de telefoon precies op het draadloze laaddeel blijft liggen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vQAT2vxOMU71EYmgsw9NXSfSaGc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dzdu3MZcn5t5zlJJg0F6atVx.jpg?f=fotoalbum_large

enjoy:
https://www.thingiverse.com/thing:6066128

Verwijderd

Struikrover schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 08:58:
[...]

Snap dat sommige mensen zo doen maar vind ik best wel een suffe manier van denken. Alsof je alles dat niet van jou is zonder zorg kan behandelen en dat vinden we allemaal oké. Het feit dat het niet meer jouw probleem is achteraf betekent niets. Je zou net zo goed willen dat een ander goed op je occasion heeft gepast als vorige eigenaar. Op die manier raggen we EVs lekker in 5 jaar af en moet weer iets nieuws geproduceerd worden, dát is lekker voor het klimaat. Ga dan maar een Toyota op benzine rijden :9
Helaas vrees ik dat er meer mensen zo denken dan jij leuk gaat vinden. En dat is al jaren zo.
Dat heb ik jaren gedaan met de gedachte dat als ik 25% minder brandstof verbruik met mijn hybride, dat ik dan goed bezig was...
Tot ik merkte dat er (destijds vooral Toyota) hybrides mij met 150 op de snelweg passeerden. Niet allemaal lease autos, maar je leert ze herkennen. Toen er een onderzoek werd gedaan waarom die het hybrides helemaal niet zo zuinig waren (o.a. met cijfers van tankpasgebruik), was echter wel de conclusie dat in de lease auto veel te hard gereden werd. Gevolg: korting op de verlaagde wegenbelasting direct weg.
Dit gaat ook gebeuren met elektrische autos.

• Racemol
DaneV schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 17:54:
[...]

Wat ga je er dit keer doen ? :)
Ze hebben eindelijk tijd gevonden om mijn stuur recht te zetten en ik hoop dat ik iemand kan spreken over wat openstaande zaken, en dan met name hoop ik op wat GGZ ondersteuning om te achterhalen waarom de auto zelfmoord probeert te plegen. Het bekende verhaal en ik verwacht er niet veel van.

Verwijderd

Racemol schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 19:40:
[...]

Ze hebben eindelijk tijd gevonden om mijn stuur recht te zetten en ik hoop dat ik iemand kan spreken over wat openstaande zaken, en dan met name hoop ik op wat GGZ ondersteuning om te achterhalen waarom de auto zelfmoord probeert te plegen. Het bekende verhaal en ik verwacht er niet veel van.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat de GGZ je niet gaat helpen. Ze komen wel even kijken als de zelfmoord gepleegd is... Geldt trouwens ook voor de huisartsen.
Leeft Yomanda nog? Moet je die bellen. Haal je in ieder geval het nieuws.. })

Verwijderd

savale schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 18:22:
Voor wie wireless wil laden is mijn oplossing ook een optie. (ontwerp werkt voor een normale s23 met hoesje). Was ooit gepost in het generieke MG Ev topic.

Hier trouwens de AAWireless gekocht: die werkt echt prima hier met de mg4. Heb het standaard rubberen matje eruit gehaald en een houdertje ontworpen zodat de telefoon precies op het draadloze laaddeel blijft liggen:
[Afbeelding]

enjoy:
https://www.thingiverse.com/thing:6066128
Had je het houdertje niet op het matje kunnen leggen? Rammelt minder. Zeker in mijn rijdende vibrator... oOo

• honderdjaar
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-11 10:08
De afgelopen tijd even mijn verbruik in de gaten gehouden en de afgelopen weken na circa 1500km rijden lijkt er toch een groot verschil te zijn tussen rijden met en zonder sneeuw op de auto.
Als er sneeuw op de auto ligt is het voor mij onmogelijk om onder 20kwh/100km te komen en vaak 22 of 23. Als de sneeuw eraf is vaak 18of 19.
Als je zuinig wil rijden kan het dus verstandig zijn om de sneeuw te verwijderen.
Sterke wind heeft inderdaad ook veel invloed op het verbruik en maakt deze zo 4kwh/100km groter.

Verwijderd

honderdjaar schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 20:25:
De afgelopen tijd even mijn verbruik in de gaten gehouden en de afgelopen weken na circa 1500km rijden lijkt er toch een groot verschil te zijn tussen rijden met en zonder sneeuw op de auto.
Als er sneeuw op de auto ligt is het voor mij onmogelijk om onder 20kwh/100km te komen en vaak 22 of 23. Als de sneeuw eraf is vaak 18of 19.
Als je zuinig wil rijden kan het dus verstandig zijn om de sneeuw te verwijderen.
Sterke wind heeft inderdaad ook veel invloed op het verbruik en maakt deze zo 4kwh/100km groter.
Geloof ik graag. Los van de temp. is sneeuw bepaald geen aerodynamisch wonder..

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:34
Racemol schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:53:
[...]

Het getuigd in ieder geval niet van enige professionaliteit, wat wel weer in lijn is met de kwaliteit van de software.
Dat is mijn ervaring ook met Chinese producenten hardware is wel dik in orde, maar software (kwaliteit) is erg matig. Zoveel ontbreekt er vooral software lifecycle en testen. Daarnaast ook onbegrijpelijk dat ze geen standaard pakket update uitbrengen zoals Tesla. Gewoon alles in 1x updaten.

Grote ergenis is ook de UI / UX, je merkt aan alles dat ze software erbij doen terwijl het bij een BEV een groot deel van de auto om software draait.

• meacount
Knip

[ Voor 97% gewijzigd door Notna op 19-01-2024 10:52 . Reden: Niet op reageren en maak een TR aan ]

• meacount
Ron6 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 15:25:
[...]

Ik heb al juridische hulp ingeschakeld voor een ander probleem. Het lijkt echt beleid te zijn van VM om klanten op te laten draaien voor zaken die onder garantie zouden moeten vallen.

Van de rechtsbijstand vandaag toestemming gekregen om een reparatie aan de licht unit uit te laten voeren. Zij zorgen voor betaling (Lampunit kost al iets van 500 euro).

7 jaar garantie.... tot de deur.
Ook PON is berucht met garantieclaims, heb daar zelf ook een ervaring mee gehad, al ligt het soms ook aan je dealer of hij/zij een beetje moeite voor je wil doen.

Wat is/was er met je lichtunit aan de hand? De MG4 is nog maar kort op de markt en LED gaat toch een hele tijd mee dacht ik.

Over die 7 jaar heb ik ook zo mijn vraagtekens, veel zaken vallen er niet onder, dacht zelfs begrepen te hebben dat het hele belangrijke grote scherm op het dashboard maar 4 jaar garantie heeft en dat is toch wel heel vreemd vind ik, heb ook een rechtsbijstandverzekering maar hoop dat nooit nodig te hebben.

• meacount
honderdjaar schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 20:25:
Als je verstandig bent dan veeg je voordat je gaat rijden altijd even de sneeuw van je auto af, wel zo fijn voor je medeweggebruikers en al helemaal als er zo'n ijslaag onder zit, de brokstukken daarvan wil je als achterligger niet met 100km/u tegen je voorruit krijgen.

Oh..... het is niet zo vrijblijvend als sommige misschien wel denken:

https://www.anwb.nl/verke...neeuwvrij-maken-verplicht

• Racemol
-tom-562 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 12:08:
Papadag nuttig besteed, heb net andere achteruitrijlampjes gemonteerd (LED), vanavond maar eens in de praktijk testen :P
Ik sta op het punt om 'm ook te bestellen. Ben jij al in de gelegenheid geweest om hem te testen?

• Capital_G
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-11 14:25
meacount schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 10:41:
[...]

Ook PON is berucht met garantieclaims, heb daar zelf ook een ervaring mee gehad, al ligt het soms ook aan je dealer of hij/zij een beetje moeite voor je wil doen.

Wat is/was er met je lichtunit aan de hand? De MG4 is nog maar kort op de markt en LED gaat toch een hele tijd mee dacht ik.

Over die 7 jaar heb ik ook zo mijn vraagtekens, veel zaken vallen er niet onder, dacht zelfs begrepen te hebben dat het hele belangrijke grote scherm op het dashboard maar 4 jaar garantie heeft en dat is toch wel heel vreemd vind ik, heb ook een rechtsbijstandverzekering maar hoop dat nooit nodig te hebben.
Vraagtekens zijn niet nodig, alles staat duidelijk omschreven. Je hebt garantie van 7 jaar op de volledige auto en accu exclusief "onderdelen die uitgesloten zijn van garantie". Dit zijn onderdelen die wat gevoelliger zijn voor slijtage, maar dus ook slechts 3 jaar garantie op de infotainment.

Je hebt vanuit het consumentenrecht ook nog garantie "zolang het product het zou moeten doen", maar het wordt denk ik wel lastig als dat voorwerp zo complex is als een auto.

https://www.mgmotor.eu/nl-NL/owners/our-warranty

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Racemol schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 13:07:
[...]

Ik sta op het punt om 'm ook te bestellen. Ben jij al in de gelegenheid geweest om hem te testen?
Helaas, ik heb nog niet in het donker gereden/gekeken. Gisteren werd de MG4 in beslag genomen door mijn vriendin, en moest ik met haar auto naar kantoor (een Suzuki Swift uit 2007, wat is het ineens raar om dan in zo'n simpele auto met een verbrandingsmotor te rijden :D).
Maar wat ik zo snel zag overdag, is dat er wel een stuk meer licht uit komt dan de standaard lampjes.
Aan de hand van deze test heb ik de lamp gekozen trouwens:

Het gaat dan om lamp S, met een T20 fitting. S is niet de meest felle lamp, maar blijft wel koel en is ook een van de efficiëntere lampen (een hoop lampen verliezen hun output als ze warm worden)

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

Mijn rijdende vibrator staat bij VM. Hij is kennelijk uitgelijnd maar hij vibreert en bromt nog steeds volgens de wp.
Dat komt volgens hen omdat hij platte vlakken heeft door de bootreis. Voorlopig rij ik in de ZS.

• Badname2
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-11 05:34
Vandaag mn MG4 opgehaald :) :) ! En enorm geluk, ik heb de standaard met stoelverwarming en leren verwarmd stuur gekregen _/-\o_ ! Ze bestaan dus echt. Wat is er nog meer anders aan deze Zweedse varianten?

De software staat op versie R21. Ze mochten hem niet updaten zonder duidelijke klacht. Enig idee welke verbeteringen ik nu mis in de software? Wel fijn is dat de Lane assists, bij mij standaard bij opstarten op 'Alert' staat en niet eens op licht bijsturen. Als ik boven de snelheidslimiet kom dan knippert het bord icoontje, maar ik krijg geen geluidje of niks. Krijgen jullie bij andere software versies die wel?

Ik had all season banden eronder besteld. Ik heb de Vector4seasons van Goodyear gekregen. 110 gereden en geen gekke triilingen ofzo. Merkte alleen soms dat mn hoofd tegen de hoofsteun bonkte bij 110km/u.

So far heerlijk rijden. Mis de oude schakel diesel niet.

Het is wel apart dat de stuurverwarming alleen werkt als de Airco aan staat :? .

De Zappi thuislader haalt 4,2kw (bij 80% charge) gezien de standaard 1 fase AC is. Dat is wel jammer maar zoals verwacht.

[ Voor 19% gewijzigd door Badname2 op 19-01-2024 19:37 ]

• Vaevictis_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e8vvMNuQT7hNjUiqLWnf-acifEo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ib0TdLrCkcZM3xHGSulnWfeV.jpg?f=fotoalbum_large

Met versie 2.02 kan ik eindelijk de app starten. Maar krijgt geen contact met de auto. Bijzonder dat ie de locatie van de auto bij bezoekers centrum van de Europese Commissie aangeeft?

• Badname2
Voor degene met de handmatige achteruitkijkspiegel; welke stand hebben jullie hem in? Hier is het of totale verblinding, of ik zie helemaal niks achter me. Dit was in vorige auto veel meer ergens in het midden.

Is hier een hack voor? Dimmende folie op de spiegel ofzo?

• zephyr_blues
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 05-01 10:16
Badname2 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 17:45:
Vandaag mn MG4 opgehaald :) :) ! En enorm geluk, ik heb de standaard met stoelverwarming en leren verwarmd stuur gekregen _/-\o_ ! Ze bestaan dus echt. Wat is er nog meer anders aan deze Zweedse varianten?

De software staat op versie R21. Ze mochten hem niet updaten zonder duidelijke klacht. Enig idee welke verbeteringen ik nu mis in de software? Wel fijn is dat de Lane assists, bij mij standaard bij opstarten op 'Alert' staat en niet eens op licht bijsturen. Als ik boven de snelheidslimiet kom dan knippert het bord icoontje, maar ik krijg geen geluidje of niks. Krijgen jullie bij andere software versies die wel?

Ik had all season banden eronder besteld. Ik heb de Vector4seasons van Goodyear gekregen. 110 gereden en geen gekke triilingen ofzo. Merkte alleen soms dat mn hoofd tegen de hoofsteun bonkte bij 110km/u.

So far heerlijk rijden. Mis de oude schakel diesel niet.

Het is wel apart dat de stuurverwarming alleen werkt als de Airco aan staat :? .

De Zappi thuislader haalt 4,2kw (bij 80% charge) gezien de standaard 1 fase AC is. Dat is wel jammer maar zoals verwacht.
Gewoon een maandje rijden, dan heb je duidelijke klacht echt wel >:) Voor de standaard kun je kiezen uit
- ACC laat snelheid in bochten gevaarlijk ver terugzakken, met < 70 een flyover die gewoon met 10 kan
- ACC / Lane keep laat in bochten het stuur "los" zonder enige waarschuwing als de bocht te sterk wordt
- Waarschuwingen / alarmeringen verdwijnen van het scherm voordat je er naar kunt kijken

Vergeet er vast een paar. En als alle kleine onhebbelijkheden per 5 als een belangrijke klacht gelden kom je gauw tot 6 of 7 8)7

Verwijderd

Vaevictis_ schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 18:51:
[Afbeelding]

Met versie 2.02 kan ik eindelijk de app starten. Maar krijgt geen contact met de auto. Bijzonder dat ie de locatie van de auto bij bezoekers centrum van de Europese Commissie aangeeft?
Ja. Maar ik denk dat je auto in de slaapstand staat. Dan werkt gps niet.
Ik stond ook regelmatig ergens in Brussel.

• Geeh27
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 22:06
ISMART heeft bij mij nu versie 2.0.3 (IOS) tot nu toe is de verbinding met de auto nog niet weer weggevallen. Ik zorg er nu wel voor dagelijks twee keer even de verbinding te checken. Dat lijkt de oplossing te zijn.

Update over de Carlinkit module die ik gebruik, die werkt nog steeds naar behoren, hoewel het soms iets langer duurt voordat ie is opgestart.

• Racemol
Geeh27 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 10:20:
ISMART heeft bij mij nu versie 2.0.3 (IOS) tot nu toe is de verbinding met de auto nog niet weer weggevallen. Ik zorg er nu wel voor dagelijks twee keer even de verbinding te checken. Dat lijkt de oplossing te zijn.

Update over de Carlinkit module die ik gebruik, die werkt nog steeds naar behoren, hoewel het soms iets langer duurt voordat ie is opgestart.
Welk type auto heb je? Dat is vooral voor info met de carlinkit van belang.

• Vaevictis_
Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 22:00:
[...]

Ja. Maar ik denk dat je auto in de slaapstand staat. Dan werkt gps niet.
Ik stond ook regelmatig ergens in Brussel.
Inderdaad auto al een week niet meer gebruikt, net in Snow mode gereden en daarna doet ie het weer. Alleen die digital key krijg ik niet werkend. Zou toch wel fijn zijn als backup op vakantie of als de batterij van de sleutel leeg is.

Verwijderd

Vaevictis_ schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 10:49:
[...]

Inderdaad auto al een week niet meer gebruikt, net in Snow mode gereden en daarna doet ie het weer. Alleen die digital key krijg ik niet werkend. Zou toch wel fijn zijn als backup op vakantie of als de batterij van de sleutel leeg is.
Nu je het zegt...dat extra sleuteltje, daarmee krijg je deur open. Maar kan je dan de auto wel starten als de batterij helemaal leeg is?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2024 11:25 ]

• Racemol
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 11:25:
[...]

Nu je het zegt...dat extra sleuteltje, daarmee krijg je deur open. Maar kan je dan de auto wel starten als de batterij helemaal leeg is?
Nee want de auto heeft geen contact slot ;) Voor de MG ZF weet ik dat er een plek is waar je de lege sleutel kunt neerleggen en de auto hem wel zal herkennen. Voor de MG4 weet ik niet of die ook zoiets heeft en welke plek dit dan is. Bij de ZF is het een plek in de middenarmsteun.

Hij had het trouwens over de digitale sleutel in de app, niet de echte sleutel die in je keyfob zit. Ik zal zo zelf eens testen of ik die aan de praat kan krijgen

[ Voor 20% gewijzigd door Racemol op 20-01-2024 11:57 ]

• Racemol
Bij mij werkt de digitale sleutel prima.

Openen van de auto via de knop in de app. Dat ging zonder problemen alleen bij het plaats nemen zeurt de auto natuurlijk dat er geen sleutel aanwezig is. Via de knop 'Keyless start' de auto gestart en dat ging ook wonderbaarlijk zonder problemen. Toen een blokje om gereden zonder sleutel bij me en dat was prima.

Alleen bij uitstappen kon ik de auto niet op slot doen want die stond nog 'aan' en ik moest zorgen dat die eerst uit ging. Via de app zelf geen mogelijkheid kunnen vinden dit te doen. Ik wist wel dat er in het safety menu van de auto een mogelijkheid is om de auto uit te schakelen en die heb ik dan ook gebruikt. Daarna kon ik de auto zonder problemen via de app afsluiten.

Als laatste wellicht nog handig te melden dat het blijkbaar niet nodig is om via de telefoon met bluetooth verbonden te zijn. Want mijn app was alleen via data verbonden (via GSM internet dus).

Prima werkbaar dus op vakantie als er wat mis gaat met de fysieke sleutel. Dit is getest met een Luxury 2023 uitvoering met infotainment versie R40.

[ Voor 3% gewijzigd door Racemol op 20-01-2024 11:55 ]

• 1234567y
Racemol schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 11:44:
[...]

Nee want de auto heeft geen contact slot ;) Voor de MG ZF weet ik dat er een plek is waar je de lege sleutel kunt neerleggen en de auto hem wel zal herkennen. Voor de MG4 weet ik niet of die ook zoiets heeft en welke plek dit dan is. Bij de ZF is het een plek in de middenarmsteun.

Hij had het trouwens over de digitale sleutel in de app, niet de echte sleutel die in je keyfob zit. Ik zal zo zelf eens testen of ik die aan de praat kan krijgen
Ja, ook in het bakje tussen de voorstoelen. staat ook een logo weergegeven.

• Geeh27
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 22:06
Racemol schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 10:44:
[...]

Welk type auto heb je? Dat is vooral voor info met de carlinkit van belang.
De Luxury

• Vaevictis_
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 11:25:
[...]

Ja je moet de sleutel in de armsteun leggen daarmee kun je de auto starten. Maar op vakantie is het handig mocht je de echte sleutel kwijt raken. Ik heb graag een backup voor in noodgevallen. Of iemand heeft de sleutel in zijn jas en is afwezig. Dat soort scenario's.

Verwijderd

Racemol schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 11:44:
[...]

Dat weet. Maar zijn vraag triggerde de mijne. Ik heb de digitale sleutel nog niet uitgeprobeerd. Op vakantie gaan altijd 2 sleutels mee. En sinds ik ooit met twee keer een lege batterij in het Wienerwald stond neem ik standaard een nieuwe batterij mee.
Maar onderweg kan het je ook overkomen en dan is die digitale sleutel wellicht nuttig.
Alleen, als je 12 volt batterij leeg is dan zal je toch aan het sleuteltje moeten beginnen.
Jerry Pan heeft er een video aan gewijd (ZS EV). Beetje knullig gedoe, maar te doen.

Verwijderd

Racemol schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 11:54:
Bij mij werkt de digitale sleutel prima.

Openen van de auto via de knop in de app. Dat ging zonder problemen alleen bij het plaats nemen zeurt de auto natuurlijk dat er geen sleutel aanwezig is. Via de knop 'Keyless start' de auto gestart en dat ging ook wonderbaarlijk zonder problemen. Toen een blokje om gereden zonder sleutel bij me en dat was prima.

Alleen bij uitstappen kon ik de auto niet op slot doen want die stond nog 'aan' en ik moest zorgen dat die eerst uit ging. Via de app zelf geen mogelijkheid kunnen vinden dit te doen. Ik wist wel dat er in het safety menu van de auto een mogelijkheid is om de auto uit te schakelen en die heb ik dan ook gebruikt. Daarna kon ik de auto zonder problemen via de app afsluiten.

Als laatste wellicht nog handig te melden dat het blijkbaar niet nodig is om via de telefoon met bluetooth verbonden te zijn. Want mijn app was alleen via data verbonden (via GSM internet dus).

Prima werkbaar dus op vakantie als er wat mis gaat met de fysieke sleutel. Dit is getest met een Luxury 2023 uitvoering met infotainment versie R40.
Met andere woorden, naast de knop keyless start moet een knop (keyless) stop komen.

• Ron6
meacount schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 10:41:
[...]

Tijdens het rijden, niets of niemand in de buurt, opeens een harde knal. Licht unit is gebarsten. De licht unit komt tegen het paneel. Van daaruit is de barst ontstaan.

• Ron6
Capital_G schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 13:32:
[...]

Vraagtekens zijn niet nodig, alles staat duidelijk omschreven. Je hebt garantie van 7 jaar op de volledige auto en accu exclusief "onderdelen die uitgesloten zijn van garantie". Dit zijn onderdelen die wat gevoelliger zijn voor slijtage, maar dus ook slechts 3 jaar garantie op de infotainment.

Je hebt vanuit het consumentenrecht ook nog garantie "zolang het product het zou moeten doen", maar het wordt denk ik wel lastig als dat voorwerp zo complex is als een auto.

https://www.mgmotor.eu/nl-NL/owners/our-warranty
Dat is wel makkelijk gezegd. In mijn geval vertikken ze het gewoon om het te herstellen. Ik heb het recht aan mijn kant, maar Van Mossel tegenover me. En die werkt niet mee.

• zephyr_blues
Iemand ervaring met VM Rotterdam? Ik had ze nog niet voorbij hoeren komen hier geloof ik. Ik heb ze een keer gebeld, terugbel verzoek achtergelaten. Werd netjes teruggebeld, maar kon niet opnamen. Daarna duurde het 2 weken voor ze weer belden. Kan nog alle kanten op dus.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb sinds 2 uurtjes een Home Assistant server geinstalleerd, ik ben een totale HA n00b :P Ik heb al wel wat simpele domotica wat ik aanstuur met een Google Home (verlichting/TADO etc.), heb nu voor HA gekozen omdat ik daarmee ook wat met de MG4 kan.
Maar ik snap niet hoe ik de MG4 zichtbaar kan maken in het dashboard van HA. Ik heb de SAIC MQTT Gateway (Python) add-on, en ik heb de Mosquitto Broker geinstalleerd. Maar hoe nu verder? :P
Ik heb bij 'saic_user' en 'saic_password' mijn accountgegevens ingevuld, maar verder nog niks.

Edit:
ik heb deze how-to gevonden:
https://community.home-as...car-integration/460179/33
Bij de configuratie van Mosquitto loop ik hier op vast:
Afbeeldingslocatie: https://community-assets.home-assistant.io/original/4X/a/4/c/a4cbee6aca51a9080962a1a8e3a59ddc753ed045.png
Ik heb de regels met 'Username' en 'Password' niet onder logins.
Kan ik die gewoon zo er onder typen?

[ Voor 36% gewijzigd door -tom-562 op 20-01-2024 20:27 ]

Vaak bu'j te bang!

• Badname2
Werkt bij jullie de stuurverwarming ook alleen als de airco aan staat? Zonder AC aan is de optie niet klikbaar hier.

• zephyr_blues
Badname2 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 20:22:
Werkt bij jullie de stuurverwarming ook alleen als de airco aan staat? Zonder AC aan is de optie niet klikbaar hier.
Ik hem zelf geen stuurverwarming, maar las een paar dagen terug dezelfde klacht.

• zephyr_blues
-tom-562 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 17:48:
Ik heb sinds 2 uurtjes een Home Assistant server geinstalleerd, ik ben een totale HA n00b :P Ik heb al wel wat simpele domotica wat ik aanstuur met een Google Home (verlichting/TADO etc.), heb nu voor HA gekozen omdat ik daarmee ook wat met de MG4 kan.
Maar ik snap niet hoe ik de MG4 zichtbaar kan maken in het dashboard van HA. Ik heb de SAIC MQTT Gateway (Python) add-on, en ik heb de Mosquitto Broker geinstalleerd. Maar hoe nu verder? :P
Ik heb bij 'saic_user' en 'saic_password' mijn accountgegevens ingevuld, maar verder nog niks.

Edit:
ik heb deze how-to gevonden:
https://community.home-as...car-integration/460179/33
Bij de configuratie van Mosquitto loop ik hier op vast:
[Afbeelding]
Ik heb de regels met 'Username' en 'Password' niet onder logins.
Kan ik die gewoon zo er onder typen?
Volgens mij hoef je daar niets te wijzigen. Ik heb volgens mij alleen de SAIC MQTT gateway juist ingesteld:
https://github.com/SAIC-iSmart-API/saic-python-mqtt-gateway

Had je daar al gekeken?

Edite: Let op dat je een emailadres gerbuikt als SAIC account, met telefoonnummer werkt HA niet

[ Voor 3% gewijzigd door zephyr_blues op 20-01-2024 22:23 ]

• Badname2
Troetelbeer schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 15:50:
[...]

Ik bedoel ook die twee lampjes die normaal aangaan als je de deuren openmaakt. Lijkt een apart lampje te zijn overigens.

Edit:

Van een Engels forum gepikt, dit dus. Nu denken ze op dat forum dat het waarschijnlijk een lichtlek is van de schakelaars verlichting.
[Afbeelding]
Dit heb ik ook in mijn nieuwe standaard. Ik dacht even dat ik een deur open had gelaten.

Verwijderd

Badname2 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 17:45:

Als ik boven de snelheidslimiet kom dan knippert het bord icoontje, maar ik krijg geen geluidje of niks. Krijgen jullie bij andere software versies die wel?
Je bedoekt de speed limiter? Ik zou het niet weten. Wel een keer geprobeerd maar voor mij een nutteloze feature en snel weer uitgezet.

Edit: nu ik het zie. Je hebt een standaard. De mijne is een Trophy en die zouden hierin best verschillend kunnen zijn. Maar volgens de handleiding knippert hij op het dasboard in alle types.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2024 23:44 ]

• 1234567y
Geen idee, nog nooit de A/C uit gezet. Waarom zou je die uit zetten.

• Racemol
1234567y schreef op zondag 21 januari 2024 @ 09:03:
[...]

Geen idee, nog nooit de A/C uit gezet. Waarom zou je die uit zetten.
Omdat de standaard geen warmtepomp heeft en dan kun je airco uitschakelen in de winter.

Het is wel vreemd dat de stuurverwarming alleen werkt als de airco aan staat, dat zou niet moeten. Met airco uitschakelen bedoel je dan de echt alleen de airco uit zetten of zet je de hele HVAC unit uit met de fysieke knop? Indien je het laatste doet kan ik mij wel voorstellen dat de stuurverwarming ook uit gaat want die is onderdeel van dat systeem.

Overigens is er een bug, als je stoel en stuurverwarming aan zet voordat de auto in "ready" mode staat, deze verwarming weer uit gaat zodra de auto in ready mode komt.

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:10

TFHfony

Professional Weirdo

Racemol schreef op zondag 21 januari 2024 @ 09:12:
[...]
Overigens is er een bug, als je stoel en stuurverwarming aan zet voordat de auto in "ready" mode staat, deze verwarming weer uit gaat zodra de auto in ready mode komt.
Is niet echt een bug. Dit geldt voor elke instelling die je doet. Eerst je auto in Ready mode zetten, daarna pas je instellingen doen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:29
Ik herken dit niet, maar heb ook een standaard met stoel- en stuurverwarming. Dus niet echt een doorsnee model hier. Heb in de app ook geen mogelijkheid beide of een ervan aan te zetten.

• meacount
Ron6 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 16:54:
[...]

Tijdens het rijden, niets of niemand in de buurt, opeens een harde knal. Licht unit is gebarsten. De licht unit komt tegen het paneel. Van daaruit is de barst ontstaan.
Verleden jaar tijdens de storm is er een boomtak op mijn auto gevallen, maar een heel klein deukje..... maar wel twee lichtunits stuk, bestuurderskant achter en de verlichte balk achter zoals de Luxery die daar heeft in het midden, hebben de aanvaring met de tak niet overleefd, ze brandden nog wel maar er waren stukken uitgebroken en ze zaten vol scheuren. Die dingen zijn idd niet goedkoop. Gelukkig hadden ze alles op voorraad en heb ik de schade bij VM in Rotterdam laten herstellen, was gedekt door mijn verzekering.

Je hebt het over een lichtunit, maar welke unit bedoel je precies? Wat moet ik me voorstellen bij het paneel?

Met je uitleg is het moeilijk voor te stellen, maar het lijkt mij ook niet normaal dat onder het rijden een lichtunit plotseling een harde knal maakt en scheurt. Wat gaven ze bij VM als reden op om niet in te gaan op je claim? Wat zeiden ze over een eventuele oorzaak van de knal en de scheur? Je zal daar denk ik toch wel naar gevraagd hebben hoe het mogelijk is dat je zo'n schade hebt gekregen?

Een slappe smoes(PON)...... het is een materiaal eigenschap meneer/mevrouw...... maar het lijkt me niet normaal dat een lichtunit is ontworpen om te knallen en scheuren.

Ben benieuwd naar hun uitleg.

• meacount
zephyr_blues schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 17:35:
Iemand ervaring met VM Rotterdam? Ik had ze nog niet voorbij hoeren komen hier geloof ik. Ik heb ze een keer gebeld, terugbel verzoek achtergelaten. Werd netjes teruggebeld, maar kon niet opnamen. Daarna duurde het 2 weken voor ze weer belden. Kan nog alle kanten op dus.
Persoonlijk goede ervaringen in Rotterdam, heb dan wel een goede verkoopadviseur getroffen die betrokken is met zijn klanten en je netjes behandeld, het is dus maar net wie je treft. Er lopen figuren rond waar je nog geen pak zout van wilt kopen, had ik bijvoorbeeld in Amsterdam...... zodoende kwam ik daarna terecht in Rotterdam.

Ook bij de update die ik heb gehad was ik netjes ontvangen en geholpen in Rotterdam, wederom.... het is maar wie je treft, en hoe je natuurlijk zelf je medemens tegemoet treed.

• Badname2
Racemol schreef op zondag 21 januari 2024 @ 09:12:
[...]

Omdat de standaard geen warmtepomp heeft en dan kun je airco uitschakelen in de winter.

Het is wel vreemd dat de stuurverwarming alleen werkt als de airco aan staat, dat zou niet moeten. Met airco uitschakelen bedoel je dan de echt alleen de airco uit zetten of zet je de hele HVAC unit uit met de fysieke knop? Indien je het laatste doet kan ik mij wel voorstellen dat de stuurverwarming ook uit gaat want die is onderdeel van dat systeem.

Ah ik zal even testen of het werkt met de AC knop aan maar op het scherm alles op 0. Ik heb trouwens de Standard (met zweedse stuurverwarming en stoel).

• Badname2
*updated*

Ik heb even geïnspireerd op de Duitse MG4 blogger een foto tutorial gemaakt van het filter vervangen met de Bosch filter. Mocht iemand die in de eerste post willen pinnen prima.

Volgens de Bosch filter doos moet de blauwe kant richting de lucht instroom richting. Dus heb de blauwe kant omhoog gedaan. Dit is anders bij de MAN filter van de Duitse blogger, die deed hem er andersom in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GWKPRmj8siXtDr0MdQIjtFv9_ss=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UYD2XKemBPVFjOuwitF4DFeM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZWVyDGVBWPEeMoMBnW6VHg2c000=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T6mo74UJP26ZycmIMIhDqU1k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/veO7Iz5ZVFyGtSdyqDlhh8Io69A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L8Hgl4hW3Ui86idmazWdjk3E.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2O_3Lsz7BRZuDYPGVWrKl53jsMo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gzfLxFWMzM8evp5yZgyeaGoB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aLxLY41sB218JqyX_G5NwHhJuiM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sl2oo9jkHwHemioTJO707DkU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sNpWLBx9SlTn9dR2mRrjqOSlNtM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jWTGgycZ62ToRmUwI7bI2HJZ.jpg?f=fotoalbum_large

Verkeerde foto, blauwe kant hoort omhoog.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_VZhz8413JEUTOfSF0UsRTJcEuY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ErQAz65NZhzA0DU8wYpHvqMH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DnfxRYom_8MSxq6s31olgXl0R7w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xsa2d7iSd08R4VYIHguIP1zk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Badname2 op 21-01-2024 17:19 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

zephyr_blues schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 22:20:
[...]

Volgens mij hoef je daar niets te wijzigen. Ik heb volgens mij alleen de SAIC MQTT gateway juist ingesteld:
https://github.com/SAIC-iSmart-API/saic-python-mqtt-gateway

Had je daar al gekeken?

Edite: Let op dat je een emailadres gerbuikt als SAIC account, met telefoonnummer werkt HA niet
Bij Settings was er de MQTT broker gevonden, als ik die wil configureren (ik druk dan op Submit), krijg ik een foutmelding dat HA niet kan verbinden (Faild to connect).
In die SAIC plugin heb ik mijn username/wachtwoord toegevoegd en de MQTT user (die ik aangemaakt heb ik HA) met het wachtwoord.

Edit:
Het werkt nu! Ik krijg de auto te zien, met (te veel) info :P Nu nog uitzoeken hoe ik het mooier in beeld kan brengen

[ Voor 8% gewijzigd door -tom-562 op 21-01-2024 15:15 ]

Vaak bu'j te bang!

• Ron6
meacount schreef op zondag 21 januari 2024 @ 10:52:
[...]

Verleden jaar tijdens de storm is er een boomtak op mijn auto gevallen, maar een heel klein deukje..... maar wel twee lichtunits stuk, bestuurderskant achter en de verlichte balk achter zoals de Luxery die daar heeft in het midden, hebben de aanvaring met de tak niet overleefd, ze brandden nog wel maar er waren stukken uitgebroken en ze zaten vol scheuren. Die dingen zijn idd niet goedkoop. Gelukkig hadden ze alles op voorraad en heb ik de schade bij VM in Rotterdam laten herstellen, was gedekt door mijn verzekering.

Je hebt het over een lichtunit, maar welke unit bedoel je precies? Wat moet ik me voorstellen bij het paneel?

Met je uitleg is het moeilijk voor te stellen, maar het lijkt mij ook niet normaal dat onder het rijden een lichtunit plotseling een harde knal maakt en scheurt. Wat gaven ze bij VM als reden op om niet in te gaan op je claim? Wat zeiden ze over een eventuele oorzaak van de knal en de scheur? Je zal daar denk ik toch wel naar gevraagd hebben hoe het mogelijk is dat je zo'n schade hebt gekregen?

Een slappe smoes(PON)...... het is een materiaal eigenschap meneer/mevrouw...... maar het lijkt me niet normaal dat een lichtunit is ontworpen om te knallen en scheuren.

Ben benieuwd naar hun uitleg.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SNm8Tuyrpdk_uRlU_UaTP7YzFGA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hRXPUJ2GkVEufSG3z7u1CAa8.jpg?f=fotoalbum_large

De barst is mi in de hoek begonnen. Het grijze paneel linksachter komt tegen de achterlicht unit. Ik kan er niet soepel een velletje papier tussendoor halen. Uitleg van de vestigingsmanager van VM Amsterdam: "Ik heb nog nooit van vergelijkbare voorvallen gehoord, en dat moet dus van buitenaf gebeurd zijn". Het is absoluut niet van buitenaf gebeurd. Ik ben langs verschillende MG4's in de omgeving gereden, en daar zit het achterlicht toch echt anders. Vergelijk maar met de foto hieronder, daar ligt het achterlicht vrij van het linker achter paneel. Het scheelt misschien een fractie van een milimeter, maar dat is voldoende om uitzetting van materialen als gevolg van warmte niet meer op te kunnen vangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UqfbtyZqdmvlGPNWuuB-NTbwldI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sZH7WNljW5xKU5oAvJibQokZ.jpg?f=fotoalbum_large

• Vaevictis_
Badname2 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 12:05:
Ik heb even geïnspireerd op de Duitse MG4 blogger een foto tutorial gemaakt van het filter vervangen met de Bosch filter. Mocht iemand die in de eerste post willen pinnen prima.

Wel een dubbel check die ik met jullie wil doen is welke kant de blauwe kant van het Bosch filter op geinstalleerd moet worden. Volgens de doos richting de lucht instroom richting. Kijkend naar het systeem denk ik dat de lucht van onder naar boven komt en dan achterin de auto ingaat. Dus heb de blauwe kant omlaag gedaan. (Echter toen ik de witte filter eruit haalden, op die stond de pijl de andere kant op, misschien verkeerd geinstalleerd?) (en ik zag dat iemand anders op het forum de blauwe kant omhoog had gedaan @Vaevictis_ )

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik denk met blauwe zijde omhoog. Moet weer eens een nieuw filter erin zetten want binnenkort een beurt.
Ik heb de zijkant van de oude filter er tegen gedaan zonder lijm. Dan past het precies.

• Paul van Druten
Badname2 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 12:05:
zie hier: https://mg4-blog.de/MG4-luftfilterwechsel.php

• Badname2
Ja hij plaatst de gele kant naar beneden. Komt overeen met mijn blauwe kant naar beneden.

Ik hou even de verpakking van Bosch aan als leidend met de blauwe kant richting waar de lucht instroomt. https://tweakers.net/i/rN...ZgyeaGoB.jpg?f=user_large

In de MG4 lijkt de lucht van rechts onder binnen te komen en dan achterin naar de cabine te gaan. Maar ik kan het mis hebben.

• Paul van Druten
Badname2 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 14:09:
[...]

Ja hij plaatst de gele kant naar beneden. Komt overeen met mijn blauwe kant naar beneden.

Ik hou even de verpakking van Bosch aan als leidend met de blauwe kant richting waar de lucht instroomt. https://tweakers.net/i/rN...ZgyeaGoB.jpg?f=user_large

In de MG4 lijkt de lucht van rechts onder binnen te komen en dan achterin naar de cabine te gaan. Maar ik kan het mis hebben.
zo zat de originele! Zie pijl is luchtstroom/Airflow

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SI4Q2v2fB5JxYR75tS2JLVnhJfU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7xxBPpPbgziNDUFyAXTZTgnq.jpg?f=fotoalbum_large

• Michiel_0912
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-11 10:52
Ron6 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 12:40:
[...]

De barst is mi in de hoek begonnen. Het grijze paneel linksachter komt tegen de achterlicht unit. Ik kan er niet soepel een velletje papier tussendoor halen. Uitleg van de vestigingsmanager van VM Amsterdam: "Ik heb nog nooit van vergelijkbare voorvallen gehoord, en dat moet dus van buitenaf gebeurd zijn". Het is absoluut niet van buitenaf gebeurd. Ik ben langs verschillende MG4's in de omgeving gereden, en daar zit het achterlicht toch echt anders. Vergelijk maar met de foto hieronder, daar ligt het achterlicht vrij van het linker achter paneel. Het scheelt misschien een fractie van een milimeter, maar dat is voldoende om uitzetting van materialen als gevolg van warmte niet meer op te kunnen vangen.
Ik ben bij mijn wagen aan beide kanten gaan kijken en aan 1 kant zie ik ook iets dat lijkt op een klein barstje. Volgens mij is de lichtblok te hard aangeschroefd waardoor deze te weinig speling krijgt met de plaathoek.

Ik ben benieuwd ofdat er meerdere met hetzelfde probleem zijn. Kunnen andere eigenaars hun beide achterlichten ook eens controleren?

• Badname2
Paul van Druten schreef op zondag 21 januari 2024 @ 14:18:
[...]

[Afbeelding]
Top bedankt, dan heeft @Vaevictis_ toch gelijk. Blauwe kant omhoog, voor de lucht flow die van boven naar beneden gaat door de MG4. De inflow is dan een stuk kleinere ruimte dan de outflow die veel groter is als ik naar dat onderdeel kijk.
De Bosch filter is dan net even andersom van de MAN filter van de Duitse blogger.

---

Ik heb vandaag overigens de 7mai pro plus dashcam voor en achter geïnstalleerd op een eenvoudige manier zonder panelen open te schroeven. Ongeveer 45min werk. Via gaps tussen beklede vloer en plastic zijkant kan je de kabel naar achter makkelijk wegwerken. Langs de voorruit is ook nog goed te doen met 2 kabels die ertussen passen. Alleen rechts van het raam past er maar een. Rest beetje met zwart tape vast gezet.

De dashcam zelf zie je gelukkig net niet, gezien hij achter de spiegel zit. Ik was wel even bang dat hij te laag kwam te zitten, omdat de MG4 zo'n enorm plastic stuk op de voorruit heeft zitten.

[ Voor 32% gewijzigd door Badname2 op 21-01-2024 18:16 ]

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Nee werkt prima bij mij, ook stoelverwarming werkt dan.
Maar infotainment systeem is wel soms beetje irritant als het gaat om input accepteren. Je moet precies goed klikken anders maakt hij er soms wat anders van.

Juist heel irritant dat je steeds via het menu moet gaan naar de airco instellingen om de stuur/stoel verwarming aan/uit te zetten. Na 5 min vind ik de stuurverwarming warm genoeg maar dan moet je in het menu klooien om het uit te zetten.

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:20
Shadowhawk00 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:49:
[...]

Nee werkt prima bij mij, ook stoelverwarming werkt dan.
Maar infotainment systeem is wel soms beetje irritant als het gaat om input accepteren. Je moet precies goed klikken anders maakt hij er soms wat anders van.

Juist heel irritant dat je steeds via het menu moet gaan naar de airco instellingen om de stuur/stoel verwarming aan/uit te zetten. Na 5 min vind ik de stuurverwarming warm genoeg maar dan moet je in het menu klooien om het uit te zetten.
Swipe down in het midden kan je zonder te kijken doen. Om daarna het knopje te raken moet je idd over priegelvingetjes beschikken. Als je even te laag tikt is het menu weer weg. Teminste in V24 bij de lux. Ben benieuwd of dat met het nieuwe klimaat menu nog steeds zo is.

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485

• Vaevictis_
Paul van Druten schreef op zondag 21 januari 2024 @ 14:18:
[...]

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eKNNKS-kp-u-6B5R5dpMn-oo2Dc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yMcLInJ1XeNCgDRLsUakTt8c.jpg?f=fotoalbum_large

Blauwe kant boven zie ook pijl op filter

• meacount
Ron6 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 12:40:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Moest er even foto's van mijn eigen auto bijhalen om even precies te zien waar de plek van de scheur nu precies zit, je hebt een grijze MG4 en het plaatje van de ongeschonden lichtunit komt van een rode MG4.
Lastig te bewijzen schadegeval, de ervaring van een dealer weegt in dit geval zwaar, zij zijn immers de ervaringsdeskundigen. Nu weten we allemaal dat grote bedrijven graag zaken ontkennen en dat ze pas door de knieën gaan als meerderen met dezelfde klacht zich verenigen en zodoende een zaak hebben waar het bedrijf niet omheen kan. Zo'n lichtunit is, uit eigen ervaring, echt niet goedkoop en men zal dan ook niet snel toegeven dat het een materiaalfout en/of montagefout is. Erg soepel is het materiaal van de lichtunit in ieder geval niet en onder druk lijkt het mij eerder te barsten dan te buigen.

Bij mij is de schade ontstaan door een door de storm losgerukte boomtak die erop gewaaid was:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oKe-6c9QeWArorUlR_H2bymXb20=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AY1FOsaWH0OXNfujieAWflm3.jpg?f=fotoalbum_large

Het materiaal lijkt redelijk makkelijk te barsten, in jouw geval zou het kunnen komen door de montage zoals je zelf al opmerkte, aan 1 zijde geen speling en zit de lichtunit dicht op het plaatwerk.
Weet niet onder welke temperatuursomstandigheden je reed op het moment van de knal, maar ik heb ook nog even gedacht aan water dat door bevriezing is gaan uitzetten en zodoende voor een drukopbouw heeft gezorgd dat de lichtunit deed barsten. Lastig om aan te tonen immers bij dooi weer weg en wie denkt er op zo'n moment aan dat dat wel eens een oorzaak zou kunnen zijn. Ik zeg niet dat dat de oorzaak is, het blijft lastig om mee te denken zonder precies alle eigenschappen van de betrokken materialen te kennen, wat krimpt sneller of minder snel, al is wel bekent dat kunststoffen met kou wel snel het kleine beetje soepelheid, dat ze soms nog hebben, snel verliezen. Zoals gezegd, het is lastig meedenken als je er zelf niet bij was en niet alle omstandigheden hebt kunnen ervaren.
Michiel_0912 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 16:44:
[...]

Ik ben bij mijn wagen aan beide kanten gaan kijken en aan 1 kant zie ik ook iets dat lijkt op een klein barstje. Volgens mij is de lichtblok te hard aangeschroefd waardoor deze te weinig speling krijgt met de plaathoek.

Ik ben benieuwd ofdat er meerdere met hetzelfde probleem zijn. Kunnen andere eigenaars hun beide achterlichten ook eens controleren?
Zal zeker zelf ook nog even gaan kijken of alles er nog ongeschonden bijstaat, als we elkaar zo kunnen helpen is dat mooi meegenomen, denk dat niemand(eigenaar/leaserijder) blij wordt als hij/zij de rekening krijgt van het vervangen van zo'n unit, die staan idd voor rond de €500,-- in de prijslijst en dat is dan waarschijnlijk nog zonder montagekosten.

Misschien kun je hier een foto plaatsen van wat nu bij jou op een barstje lijkt?

Hier een foto van een zijkant achter in ongeschonden staat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0UZxQaE5yAwufvcRRBjKlxoXbus=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mUU4sUIfFfxwG4M6YOIVvcp3.jpg?f=fotoalbum_large

@Ron6 Op de goede afloop dan maar :9B

• Michiel_0912
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dfwZXGCRHjR1l-BYGcXJ1I5g0PA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JvW3L6xfnhVuvCyUtEddf3w3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V4qbZcIgIk2iSjQfeYe_8QPxp2w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Yp7NzHVem5amv7JcoCBhhJU.jpg?f=fotoalbum_large

Foto van beide kanten.

• Troetelbeer
Mijn auto is terug van onderhoud en het viel me alleszins mee. Eerder poste ik een geschatte kost van de garage van 230 - 250 euro incl. BTW, uiteindelijk 206 euro betaald. Zou ik de pollenfilter zelf hebben vervangen, dan was het 178 euro geweest.

Ze hebben een warmtepomp update gedaan en nog wat updates, maar mijn vrouw was het alweer vergeten toen ze thuis kwam (ookal had ik haar geinstrueerd voor een uitdraai te vragen of iets dergelijks), dus ik weet niet of ook de LKA is geupdate. Op het eerste gezicht lijkt het dat ik in ieder geval geen infotainment update heb gehad (het menu voor de AC ziet nog hetzelfde uit).

Mijn stuur wat iets scheef staat gaan ze uitbesteden aan een meer gespecialiseerd bedrijf voor de uitlijning en daar krijg ik nog een uitnodiging voor.

• Racemol
Ik ben ook weer terug van een uiterst onvruchtbaar bezoek aan de dealer. Er is nu geconstateerd dat het stuur scheef staat, al moest ik dat tijdens een proefrit wel aanwijzen want de monteur vond zelf eigenlijk van niet. Elke weg is anders en loopt altijd iets af, daarom staat je stuur wat scheef. Beetje een raar gevoel bij, het stuur staat duidelijk op elke weg die je pakt ietwat scheef.

Ik heb dus twee maanden moeten wachten op een afspraak waarbij we nu, na zelf doorzeuren, constateren dat het stuur scheef staat. Dat was ook de exacte omschrijving voor de werkplaats afspraak. Zelf hebben ze geen uitlijn apparatuur dus ik moet ook een afspraak maken bij een bandenboer voor uitlijnen. Dat was een complete verassing voor mij. Ik was in de veronderstelling dat ik daar was om het probleem te laten verhelpen, niet om te zien of ik wel gelijk had. Ben ik weer een halve dag kwijt.

Daarnaast had ik nog een lijst met gebreken waar de dealer niks nuttigs over kon zeggen. De software is niet zo verfijnd was het enige wat er uit kwam. Wat een amateuristisch zooitje zeg.

Ik ga mijn lijst met gebreken aanbieden aan MG en ga even buiten mijn lokale dealer om want daar heb ik dus niets aan. Ik vermoed echter dat we gewoon uitgelachen worden. Een ding weet ik zeker, mijn volgende auto gaat zeker niet bij een van mossel garage waar dan ook vandaan komen en tevens zal het geen MG meer zijn.

• Troetelbeer
@Racemol Ik kan me voorstellen dat jullie gek worden van VM, ik heb echt geluk dat ik in Belgie daar niet afhankelijk van ben. Buiten mijn stuur wat ietwat scheef staat, heb ik echt zo goed als nergens last van.

Verwijderd

Het is wel apart dat een VM vestiging niet zelf kan uitlijnen. In Nijmegen beweren ze dat wel te doen (want het naar links trekken hebben ze opgelost).
De auto staat er sinds donderdagmiddag, ook voor het vibreren en trommelgeluid in de cabine. Ondanks balanceren kregen ze het er niet uit. Conclusie: de banden hebben vlakken door de eenzijdige belasting tijdens de bootreis. Er gaan vier nieuwe banden onder. Ik hoop dat het dan allemaal is opgelost.

• Ron6
Rechts lijkt inderdaad een kleine barst te hebben. Wat ik vooral ook zie is dat jouw achterlicht óók op het metalen paneel ligt.

Verwijderd

Heb vandaag weer gereden met de ZS EV.
Op sommige punten is deze auto gewoon beter dan de MG4. Maar het is een lelijk vierkant ding, beroerd comfort achter het stuur door plaats middenconsole.
Vanochtend tegen de stormwind in rond de 18,5/100km. Veel file (deed er 2x langer over). Op de terugweg een verbazingwekkend gunstig verbruik. En dat lag niet persé aan de wind want die was rustig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I31jwpsLLoCmUTPTNtyoxlnSMo0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UdK5R6J1wGVgCPkoFxuUjhyi.jpg?f=fotoalbum_large

Er was opnieuw veel verkeer met langzamere stukken maar dat is standaard. Alles bijelkaar niet slecht voor het bakkie.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Racemol schreef op maandag 22 januari 2024 @ 15:43:
Ik ben ook weer terug van een uiterst onvruchtbaar bezoek aan de dealer. Er is nu geconstateerd dat het stuur scheef staat, al moest ik dat tijdens een proefrit wel aanwijzen want de monteur vond zelf eigenlijk van niet. Elke weg is anders en loopt altijd iets af, daarom staat je stuur wat scheef. Beetje een raar gevoel bij, het stuur staat duidelijk op elke weg die je pakt ietwat scheef.

Ik heb dus twee maanden moeten wachten op een afspraak waarbij we nu, na zelf doorzeuren, constateren dat het stuur scheef staat. Dat was ook de exacte omschrijving voor de werkplaats afspraak. Zelf hebben ze geen uitlijn apparatuur dus ik moet ook een afspraak maken bij een bandenboer voor uitlijnen. Dat was een complete verassing voor mij. Ik was in de veronderstelling dat ik daar was om het probleem te laten verhelpen, niet om te zien of ik wel gelijk had. Ben ik weer een halve dag kwijt.

Daarnaast had ik nog een lijst met gebreken waar de dealer niks nuttigs over kon zeggen. De software is niet zo verfijnd was het enige wat er uit kwam. Wat een amateuristisch zooitje zeg.

Ik ga mijn lijst met gebreken aanbieden aan MG en ga even buiten mijn lokale dealer om want daar heb ik dus niets aan. Ik vermoed echter dat we gewoon uitgelachen worden. Een ding weet ik zeker, mijn volgende auto gaat zeker niet bij een van mossel garage waar dan ook vandaan komen en tevens zal het geen MG meer zijn.
Ik hou mijn hart vast voor aankomende woensdag, dan heb ik een afspraak bij een VM MG servicepunt in Enschede :X
Nu las ik daar wel goede reviews over, als Kia dealer zijnde. Ben benieuwd hoe ze mijn klachten aanpakken

Vaak bu'j te bang!

• Racemol
Ik had gelukkig wel een erg gunstig verbruik vandaag, 13,7 kW/100km (zal wel met wind mee gereden hebben)

• Breg87
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-11 22:34
Weten jullie dit? Mijn vrouw heeft een telefoon met een USB-C aansluiting, ik met een lightning aansluiting. Alleen de linker usb poort werkt met Apple Carplay. We moeten nu telkens het kabeltje omwisselen. Iemand een oplossing? Zelf via Aliexpress een kabeltje met USB-A naar USB-C/Lightning verloopje gekocht, maar dit werkt niet.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Breg87 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 21:19:
Weten jullie dit? Mijn vrouw heeft een telefoon met een USB-C aansluiting, ik met een lightning aansluiting. Alleen de linker usb poort werkt met Apple Carplay. We moeten nu telkens het kabeltje omwisselen. Iemand een oplossing? Zelf via Aliexpress een kabeltje met USB-A naar USB-C/Lightning verloopje gekocht, maar dit werkt niet.
Zal gewoon kabeltjes wisselen worden. Android Auto is nogal kieskeurig voor welke kabel je gebruikt, verloopstukjes gaan dus niet werken.

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

Wireless AA/AC dongle.

• Breg87
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-11 22:34
Aha, welke raad je aan?

• zephyr_blues
Troetelbeer schreef op maandag 22 januari 2024 @ 15:13:

Mijn stuur wat iets scheef staat gaan ze uitbesteden aan een meer gespecialiseerd bedrijf voor de uitlijning en daar krijg ik nog een uitnodiging voor.
Wat ik me nou vanmiddag in de file afvroeg... Als dat stuur nou scheef staat, hoe kan die lane keep de auto dan in de baan houden... die camera ziet dat stuur toch helemaal niet? Moeilijk allemaal hoor... 8)

Verwijderd

Nou wordt het tricky... Ik denk dat ervaringsdeskundigen hierop beter antwoord kunnen geven.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

zephyr_blues schreef op maandag 22 januari 2024 @ 22:08:
[...]

Wat ik me nou vanmiddag in de file afvroeg... Als dat stuur nou scheef staat, hoe kan die lane keep de auto dan in de baan houden... die camera ziet dat stuur toch helemaal niet? Moeilijk allemaal hoor... 8)
Waar het fysieke stuur 'uit hangt' maakt niks uit, de positie van het 'stuur' wordt bepaald met een stuurhoeksensor

Vaak bu'j te bang!

• Racemol
Mijn ervaring met de carlinkit i.c.m. de MG4 Luxury model 2023 is dramatisch, raad niemand aan om die te kopen. Wellicht in dit topic eens zoeken op carlinkit en je komt e.e.a (ook positief hoor) tegen.

[ Voor 14% gewijzigd door Racemol op 22-01-2024 22:45 ]

• Troetelbeer
zephyr_blues schreef op maandag 22 januari 2024 @ 22:08:
[...]

Je maakt het ingewikkelder dan het is :+

De stuurhoeksensor zegt dat het stuur recht staat, terwijl in werkelijkheid het fysieke stuur dus lichtjes gedraaid staat. Dat moet dus gecorrigeerd worden. :)

• Woutje34
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19:12
Dag allemaal,

Ik heb gisteren mijn MG4 opgehaald en deze rijdt super. Heb alleen nog alleen maar achter de vrachtwagen gezeten, dus nog niet goed kunnen checken of deze ook trilt/bromt.

Alleen nu heb ik even een vraag. Toen ik vanochtend instapte begon mijn auto ruit te beslaan en ik kreeg dit niet meer weg. Weten jullie hoe dit kan? de airco lijkt wel gewoon prima te werken.

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Woutje34 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 08:47:
Dag allemaal,

Ik heb gisteren mijn MG4 opgehaald en deze rijdt super. Heb alleen nog alleen maar achter de vrachtwagen gezeten, dus nog niet goed kunnen checken of deze ook trilt/bromt.

Alleen nu heb ik even een vraag. Toen ik vanochtend instapte begon mijn auto ruit te beslaan en ik kreeg dit niet meer weg. Weten jullie hoe dit kan? de airco lijkt wel gewoon prima te werken.
Heb dit nog niet gehad als ik de knop voor ontwaseming heb ingedrukt. Wel dat als deze weer uit is het zeer snel weer beslaat. In mijn vorige auto had ik een vochtvreter in de auto liggen, die wil ik er weer in gaan leggen en kijken of het werkt.

• Racemol
Recirculatie van automatisch naar alleen buitenlucht (icoon pijl van buiten naar binnen) zetten helpt enorm.

Oh ja, en natuurlijk gefeliciteerd met je auto!

• zephyr_blues
Dag allemaal,

Zou je denken? :+

• Woutje34
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19:12
Ik heb in mijn Ford Fiesta altijd een AA wireless Android auto dongle gehad. Ik zal vanavond even testen of deze ook in de MG4 werkt.

Was er in de Ford altijd erg tevreden over!

• thien
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:59
Racemol schreef op maandag 22 januari 2024 @ 22:44:
[...]

Mijn ervaring met de carlinkit i.c.m. de MG4 Luxury model 2023 is dramatisch, raad niemand aan om die te kopen. Wellicht in dit topic eens zoeken op carlinkit en je komt e.e.a (ook positief hoor) tegen.
Ik heb de carlinkit 5 2air deze kan je instellen dat hij 25 sec.later opstart deze werkt bij mijn heel goed.

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:25
Toen ik de auto ophaalde vertelde de dealer dat de rechter poort (USB-C) alleen voor opladen is, en geen connectiviteit met het infotainment center heeft voor Carplay / Auto

• Michiel_0912
@Breg87 USB-A hub met lightning en USB-C kabel? Ik meen ergens te gelezen te hebben dat dit ging.

2 dagen terug had ik trilling in men stuur bij 120km/u. Toch even langs de dealer geweest hiervoor. De rest ook even doorgegeven. LKA die afwisseled links/rechts begint te trekken bij vriesweer. BT die om de circa 2 weken terug opnieuw wil koppelen, achterlicht met beginnend barstje in de hoek. Voor het achterlicht gingen ze een aanvraag doen bij MG maar de man ter plaatse zei dat hij betwijfelde dat MG dit onder garantie ging repareren. De rest gingen ze nakijken. De kras in het dashboard bij aflevering ben ik gewoon niet meer over begonnen...

• jbraamse
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 30-10 09:57
Ron6 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 19:37:
[...]

Rechts lijkt inderdaad een kleine barst te hebben. Wat ik vooral ook zie is dat jouw achterlicht óók op het metalen paneel ligt.
Ik heb beide zijden gecheckt, bij mij hetzelfde probleem, maar geen schade.
Ik ga proberen de bevestigingsschroeven te vinden om te zien of ik het kan corrigeren.
Pagina: 1 ... 33 ... 71 Laatste