Dan moet je toch de juiste app vragen? Want die is er dus..dus..coinman63 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 09:21:
[...]
Die staat er inderdaad niet bij als je de Standard versie hebt (daar zit normaliter geen stoelverwarming in). Ik (en enkele anderen) hebben het geluk gehad een Nordic versie te hebben ontvangen (die normaal voor o.a. Denemarken is bedoeld). Daar zit wel stuurverwarming en stoelverwarming op.
Klopt, staat er niet. Heb inderdaad de standard nordic version, dus zal daar wel aan liggen. Vreemd dat dit hierin niet kan, maar mag niet klagen omdat de stoelverwarming 'bonus' was.Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 09:12:
[...]
Stoelverwarming staat niet op het hoofdtabblad onderaan?
---
Iets anders, hoe ervaren jullie de laadsnelheid bij de standard? Haal met voorverwarmen van de batterij een kwartier/20 min vooraf max 75-80kw bij de snellader waar 175 mogelijk is (Fastned) en alweer vrij snel inzakt naar 40. Bij Tesla niet sneller. Merk dat ik dan die 10-80 in een half uur niet haal.
Bij 'gewoon' laden vaak tussen de 3 en 4. Vind dat alleen minder 'erg' omdat ik er dan niet op sta te wachten.
Nope, staat gewoon aan in snow mode, net getest. Al kan hij met echte sneeuw ook geen lijnen zien dus krijg je ook geen correcties.Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 10:08:
[...]
Even een spoiler: bij sneeuw altijd LKA uit (in snow mode gaat hij dacht ik ook uit).
De max laadsnelheid voor de standaard is 88 kW. Afgelopen weekend na 80 rijden zonder voorverwarmen haalde ik dat net niet, maar dat was voor het eerst dat ik dat merkte. In de zomer gaat ie netjes naar max, maar van 60% ongeveer begint dat al terug te lopen.deathmonkey schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 10:15:
[...]
Klopt, staat er niet. Heb inderdaad de standard nordic version, dus zal daar wel aan liggen. Vreemd dat dit hierin niet kan, maar mag niet klagen omdat de stoelverwarming 'bonus' was.
---
Iets anders, hoe ervaren jullie de laadsnelheid bij de standard? Haal met voorverwarmen van de batterij een kwartier/20 min vooraf max 75-80kw bij de snellader waar 175 mogelijk is (Fastned) en alweer vrij snel inzakt naar 40. Bij Tesla niet sneller. Merk dat ik dan die 10-80 in een half uur niet haal.
Bij 'gewoon' laden vaak tussen de 3 en 4. Vind dat alleen minder 'erg' omdat ik er dan niet op sta te wachten.
Net een ritje met een laagje sneeuw op de frunc. Na een tijdje kwam die in plakkerige laagjes los. Het viel me op dat de LKA dan wel heel zenuwachtig wordt, totdat de ruitenwisser weer een zwiep geeft.
Vanochtend mijn auto op een maagdelijk wit parkeer dek achtergelaten. Kon het natuurlijk tocxh niet laten, nog niet eerder met achterwielaandrijving de mogelijkheid gehad... Da's toch wel heel leuk spelen
Viel me wel op dat ik niets van traction control of iets heb gemerkt. Auto stond in normal, niet in snow. Dat zou niet leuk zijn...
Vanochtend mijn auto op een maagdelijk wit parkeer dek achtergelaten. Kon het natuurlijk tocxh niet laten, nog niet eerder met achterwielaandrijving de mogelijkheid gehad... Da's toch wel heel leuk spelen
Viel me wel op dat ik niets van traction control of iets heb gemerkt. Auto stond in normal, niet in snow. Dat zou niet leuk zijn...
Tenzij hij de sneeuw aanziet voor een lijn.Capital_G schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:16:
[...]
Nope, staat gewoon aan in snow mode, net getest. Al kan hij met echte sneeuw ook geen lijnen zien dus krijg je ook geen correcties.
Verkeerd gelezen.zephyr_blues schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:43:
Net een ritje met een laagje sneeuw op de frunc. Na een tijdje kwam die in plakkerige laagjes los. Het viel me op dat de LKA dan wel heel zenuwachtig wordt, totdat de ruitenwisser weer een zwiep geeft.
Vanochtend inderdaad wel wat tractie problemen tijdens het rijden, maar de dikke banden helpen een hoop. In de bochten was het glibberen.
[ Voor 16% gewijzigd door Capital_G op 16-01-2024 12:01 ]
Ja, dat bedoel ik idd, als er wat slurrie op de ruit zit wordt het wel heel wiebeligCapital_G schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:59:
[...]
Verkeerd gelezen.
Vanochtend inderdaad wel wat tractie problemen tijdens het rijden, maar de dikke banden helpen een hoop. In de bochten was het glibberen.
Voor zover ik weet schakelen de meest auto de verwarming na x tijd weer uit, in mijn ervaring iig wel. Je kunt hem wel een tweede keer aanzetten, daarna niet meer volgens mij, totdat je de auto gestart hebt.coinman63 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 08:20:
Als je ook de Standaard Nordic versie hebt dan lijkt dat te kloppen. Ik kan het ook niet. Belangrijker vind ik de tien minuten limiet. Dan is de auto nog niet op de gewenste temperatuur.
Ah, vandaar. Dan gewoon even geduldig zijn bij de snellader en binnen ergens een koffietje drinkenzephyr_blues schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:20:
[...]
De max laadsnelheid voor de standaard is 88 kW. Afgelopen weekend na 80 rijden zonder voorverwarmen haalde ik dat net niet, maar dat was voor het eerst dat ik dat merkte. In de zomer gaat ie netjes naar max, maar van 60% ongeveer begint dat al terug te lopen.
Wel Tesla doen he, scheelt een hoop, dan is de koffie alweer terugverdientdeathmonkey schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:10:
[...]
Ah, vandaar. Dan gewoon even geduldig zijn bij de snellader en binnen ergens een koffietje drinken
Enkele posts geleden gaf ik al aan dat mijn MG4 de 22ste op zijn eerste onderhoud gaat.
Nog even een mailtje gestuurd naar de dealer in Belgie waar ik de auto gekocht hebt met de vragen wat de kosten zijn en hoe lang het duurt. Antwoord:
Het onderhoud van de wagen + de software update zal ongeveer 3 à 4 uur duren .
Kostprijs van het onderhoud : +- 230 à 250€ btw incl .
Wij hebben genoteerd dat het stuur scheef staat, dat wordt dan ook nagekeken .
Ik heb niet specifiek gevraagd voor de software update, dus dat doen zij uitzichzelf al. Vind ik positief, vooral als ik lees dat "jullie" bij VM moeten zeuren en het nog niet altijd krijgen. Ben wel even aan het nadenken of ik per se de nieuwe update wil.
Bij de nieuwe update is de 360 camera niet meer als optie te selecteren op het stuur, toch?
Nog even een mailtje gestuurd naar de dealer in Belgie waar ik de auto gekocht hebt met de vragen wat de kosten zijn en hoe lang het duurt. Antwoord:
Ik heb niet specifiek gevraagd voor de software update, dus dat doen zij uitzichzelf al. Vind ik positief, vooral als ik lees dat "jullie" bij VM moeten zeuren en het nog niet altijd krijgen. Ben wel even aan het nadenken of ik per se de nieuwe update wil.
Bij de nieuwe update is de 360 camera niet meer als optie te selecteren op het stuur, toch?
Believe. Imagine. Create.
Verwijderd
Heb het vandaag niet uitgeprobeerd want ik werk vanuit huis vandaag.Capital_G schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:16:
[...]
Nope, staat gewoon aan in snow mode, net getest. Al kan hij met echte sneeuw ook geen lijnen zien dus krijg je ook geen correcties.
Had wel verwacht dat het uit zou staan. Eingelijk zou de auto zelf LKA moeten uitzetten met een waarschuwing.
Amerikaanse onderzoekers hebben gekeken wat het effect van LKA is onder dit soort omstandigheden. Je zei het al, het ziet geen lijntjes. ELK houdt echter rekening met andere wegbegrenzingen zoals stoepranden (als het goed is). Alleen was er in die test niet echt sprake van de emergency version.
LKA stuurde tijdens deze tests slechts in 1% van de gevallen correct bij. Zij waarschuwen voor teveel vertrouwen op dit systeem door bestuurders want dit leidt tot verkeerde conclusies als het gaat om op de rijbaan blijven rijden.
Verwijderd
Ik dacht dat de eerste beurt onder de 200 euro was?Troetelbeer schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:29:
Enkele posts geleden gaf ik al aan dat mijn MG4 de 22ste op zijn eerste onderhoud gaat.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2024 13:48 ]
Bij mijn dealer niet. Ik heb ook nog nergens gelezen hoeveel het ergens anders is.Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:47:
[...]
Ik dacht dat de eerste beurt onder de 200 euro was?
Mooi om te zien dit, kan je misschien aangeven in welke directory ik een git clone van dit kan draaien?savale schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 14:57:
Even wat leuks voor onder andere de home assistant liefhebbers. De app kan er bij mij af, want dit geeft dezelfde opties en meer info. Je hebt ook meteen het inlog probleem niet meer als je met meerdere gebruikers de "app" wilt gebruiken.
[Afbeelding]
https://github.com/SAIC-iSmart-API/saic-python-mqtt-gateway (werkt met mqtt discovery voor home assistant)
Ik gebruik HA Core...
Git is niet nodig, was ik ook mee gestart, maar je kunt de SAIC MQTT gateway direct vanuit HA installeren. Ik weel ff niet meer hoe precies. "Ergens" zoeken op SAIC of zo, en hij kwam als optie bovendrijven. Paar basis gegevens invullen en het werkte.cooper_s1 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:44:
[...]
Mooi om te zien dit, kan je misschien aangeven in welke directory ik een git clone van dit kan draaien?
Ik gebruik HA Core...
Enige aandachtpunt is dat de verbinding niet werkt als je op de app inlogt met telfnummer, je moet met email inloggen.
Edit: Kan later vandaag wel even kijken of ik het kan vinden hoe ik die module heb geinstalleerd
[ Voor 7% gewijzigd door zephyr_blues op 16-01-2024 15:16 ]
Die 3e hoofdsteun en de achterruit wisser zijn er gekomen dankzij commentaar vooral vanuit de UK. Onderschat jouw invloed niet!
Mijn wensen t.a.v. de iSmart app, heb ik doorgegeven:
- stabielere verbinding met de auto
- melding als lading voltooid is
- melding als raam niet dicht is bij afgesloten auto.
Via mail, in het engels:
saicmotorglobal@gmail.com
Via mail, in het engels:
Tof! En inderdaad log ik wél in met telefoonnummer... eens kijken of dat te wijzigen is..zephyr_blues schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 15:15:
[...]
Git is niet nodig, was ik ook mee gestart, maar je kunt de SAIC MQTT gateway direct vanuit HA installeren. Ik weel ff niet meer hoe precies. "Ergens" zoeken op SAIC of zo, en hij kwam als optie bovendrijven. Paar basis gegevens invullen en het werkte.
Enige aandachtpunt is dat de verbinding niet werkt als je op de app inlogt met telfnummer, je moet met email inloggen.
Edit: Kan later vandaag wel even kijken of ik het kan vinden hoe ik die module heb geinstalleerd
-EDIT- Dat is ook gelukt
Ik heb het gevonden, hier staat hoe een add-on te installeren voor de MG4 onder andere op home-assistant:zephyr_blues schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 15:15:
[...]
Git is niet nodig, was ik ook mee gestart, maar je kunt de SAIC MQTT gateway direct vanuit HA installeren. Ik weel ff niet meer hoe precies. "Ergens" zoeken op SAIC of zo, en hij kwam als optie bovendrijven. Paar basis gegevens invullen en het werkte.
https://github.com/SAIC-iSmart-API/saic-home-assistant-addon
Aangezien ik mijn oude telefoonhouder per ongeluk heb achtergelaten in de ingeruilde auto, moet ik op zoek naar een nieuwe. Ik ben er echter nog niet uit wat de meest logische plek is voor een telefoonhouder in de MG4 Trophy, en wat voor type houder ik dan moet aanschaffen (zuignap, ventilatie-opening, ...).
In de vorige auto had ik de houder in linker-onderhoek van de voorruit, maar dat is niet handig met USB-kabel voor Android Auto. Handiger lijkt mij onder het centrale bedieningspaneel, bijvoorbeeld bevestigd op de wireless charging pad die ik toch niet gebruik. Gezien het geribbelde oppervlak vermoed ik echter dat een houder met zuignap niet gaat werken.
Doel is om Google Maps en mediaspeler via AA op centrale bedieningspaneel te tonen, en af en toe een blik te werpen op FlitsMeister in lijstwaargeve op de telefoon (AA-versie ondersteunt alleen kaartweergave).
Iemand tips, zowel qua plaats voor de houder als goede ervaringen met een bepaald (niet al te duur) merk/type houder?
In de vorige auto had ik de houder in linker-onderhoek van de voorruit, maar dat is niet handig met USB-kabel voor Android Auto. Handiger lijkt mij onder het centrale bedieningspaneel, bijvoorbeeld bevestigd op de wireless charging pad die ik toch niet gebruik. Gezien het geribbelde oppervlak vermoed ik echter dat een houder met zuignap niet gaat werken.
Doel is om Google Maps en mediaspeler via AA op centrale bedieningspaneel te tonen, en af en toe een blik te werpen op FlitsMeister in lijstwaargeve op de telefoon (AA-versie ondersteunt alleen kaartweergave).
Iemand tips, zowel qua plaats voor de houder als goede ervaringen met een bepaald (niet al te duur) merk/type houder?
Vandaag een langere rit gemaakt met relatief veel snelweg. Kom uit op 18.4kWh/100km wat een prima gemiddelde is met 25gr.
Maar er zijn toch wel een aantal punten waar ik moeite mee heb. Ten eerste schudt/trilt de auto. Of het ligt aan de auto of wegdek weet ik niet. Vermoed het eerste. Dus ga daar maar wederom een afspraak voor maken. Dit is niet te doen.
ACC remt vrij abrupt. Stand 1 is er vrij kort op en stand 2 weer net te ver.
Apple carplay werkt opzich ok, maar begrijp niet helemaal waarom zoveel daar lyrisch over zijn. Vind het best knullig werken zo nu en dan. Pinch to zoom werkt niet. Touch input wordt soms niet geregistreerd (zal meer liggen aan touch display) en applicaties werken soms gewoonweg niet. Eerst forcerend afsluiten via de telefoon. Flitsmeister bijvoorbeeld. Zo nu en dan heb je ook last van verbinding die wordt verbroken.
Maar er zijn toch wel een aantal punten waar ik moeite mee heb. Ten eerste schudt/trilt de auto. Of het ligt aan de auto of wegdek weet ik niet. Vermoed het eerste. Dus ga daar maar wederom een afspraak voor maken. Dit is niet te doen.
ACC remt vrij abrupt. Stand 1 is er vrij kort op en stand 2 weer net te ver.
Apple carplay werkt opzich ok, maar begrijp niet helemaal waarom zoveel daar lyrisch over zijn. Vind het best knullig werken zo nu en dan. Pinch to zoom werkt niet. Touch input wordt soms niet geregistreerd (zal meer liggen aan touch display) en applicaties werken soms gewoonweg niet. Eerst forcerend afsluiten via de telefoon. Flitsmeister bijvoorbeeld. Zo nu en dan heb je ook last van verbinding die wordt verbroken.
Zag dat je ook een houder hebt die je over het middenscherm heen schuift. Dan zit de houder aan de zijkant van het scherm (bestuurderszijde). Dat leek mij een prima oplossing mocht ik een telefoonhouder plaatsen.ruud1234821 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 16:36:
Aangezien ik mijn oude telefoonhouder per ongeluk heb achtergelaten in de ingeruilde auto, moet ik op zoek naar een nieuwe. Ik ben er echter nog niet uit wat de meest logische plek is voor een telefoonhouder in de MG4 Trophy, en wat voor type houder ik dan moet aanschaffen (zuignap, ventilatie-opening, ...).
Klinkt interessant, heb je een linkje of merk/type?STIMPPYYY schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 17:36:
[...]
Zag dat je ook een houder hebt die je over het middenscherm heen schuift. Dan zit de houder aan de zijkant van het scherm (bestuurderszijde). Dat leek mij een prima oplossing mocht ik een telefoonhouder plaatsen.
Bij AliExpress. Even zoeken op MG4 phone holder o.i.d..ruud1234821 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 17:43:
[...]
Klinkt interessant, heb je een linkje of merk/type?
Overigens, waarom wil je en Maps gebruiken en Flitsmeister? Ik ben eigenlijk helemaal overgestapt op Flitsmeister voor autoritten >10 km
Vaak bu'j te bang!
Ik heb net dit geweldige item op AliExpress gevonden. Bekijk het nu! €11,99 26% Off | Dedicated Draadloos Opladen Auto Telefoonhouder Voor Mg 4 Mg Mulan Auto-Accessoiresruud1234821 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 17:43:
[...]
Klinkt interessant, heb je een linkje of merk/type?
https://a.aliexpress.com/_EwWScQD
Je hebt een aantal verschillende modellen.
Ik heb mogelijk een defect(je) gevonden aan m'n MG Comfort. De onderkant van de achterruit blijft steeds beslagen, met een hele specifieke cut-off aan de onderkant (zie foto). Kan het zijn dat de spiralen van de achterruitverwarming daar defect / onderbroken zijn?
De condens zit aan de binnenkant, 10 minuten gereden met achterruitverwarming aan, bovenkant ruit is warm en onderkant niet:
De condens zit aan de binnenkant, 10 minuten gereden met achterruitverwarming aan, bovenkant ruit is warm en onderkant niet:
Heb je hier officiële bronnen van, vanuit MG?Garrelt schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 15:31:
Die 3e hoofdsteun en de achterruit wisser zijn er gekomen dankzij commentaar vooral vanuit de UK. Onderschat jouw invloed niet!
Wat @Garrelt zegt: is de antenne 📻Struikrover schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 19:13:
Ik heb mogelijk een defect(je) gevonden aan m'n MG Comfort. De onderkant van de achterruit blijft steeds beslagen, met een hele specifieke cut-off aan de onderkant (zie foto). Kan het zijn dat de spiralen van de achterruitverwarming daar defect / onderbroken zijn?
[Afbeelding]
HahaGarrelt schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 19:23:
Dat is de DAB antenne 🙄
Weer wat geleerd
Niet.te.geloven.
Vandaag door de vestigingsdirecteur van van Mossel Nijmegen gebeld. De auto zou klaar zijn!
Wat betreft de LKA/ELKA; er was een update upgevoerd aan de camera en het LKA systeem. volgens meneer is deze update pas enkele weken "in omloop" en zou hij alle problemen met de LKA moeten oplossen. Ik was de eerste klant die ze van deze update hadden voorzien. Toen ik, met enige twijfel uiteraard, aan hem vroeg of hij er voor in kon staan dat ik nu veilig met dit systeem de weg op kon, kwam er een volmondig "Ja!".
Uiteraard kan ik niet checken of en zo ja welke updates er zijn uitgevoerd. Het versienummer is nog hetzelfde, maar ik begrijp dat dat niks hoeft te zeggen.
Maar goed, op naar het bandenprobleem (herrie/trillen). Ik heb dus nu 40 dagen moeten wachten op een oplossing, want er moesten nieuwe velgen en banden besteld worden. Er was immers, ik citeer, overduidelijk een flinke slag te zien in de velgen. Degene aan de balie wilde me zelfs een filmpje laten zien van de meting omdat het zo overduidelijk was, maar ben daar toen niet op ingegaan omdat ik na 2 uur wachten haast had.
Er was destijds toegezegd dat ik 17" velgen zou krijgen (ik had ook een auto met 17" velgen besteld, maar kreeg 18") èn Continental banden. Naja, dat maakte het wachten enigzins goed. Maar; tot mijn grote verbazing, vertelde ze me vandaag dat er vandaag toch niks met de velgen aan de hand bleek te zijn
De banden bleken enkel (flink) uit balans te zijn. Zowel voor als achter.. en dit hebben ze gefixed. Ehhh, waarom heb ik dan 40 dagen op nieuwe velgen gewacht en was er "overduidelijk" wat te zien vorige keer ?
Maar goed... de auto was goed getest, aldus de vestigingsmanager... dus ik met een groot vraagteken boven mijn hoofd dus maar 100km naar naar VM gereden. Auto weer omgeruild, terug richting huis... 100km/u op de snelweg... en ja hoor; BRRRRRRRRRRRR.
Dus maar weer 180 graden gedraaid en de auto weer afgedropt
De persoon achter de balie gaf toe dat hij het ook allemaal discutabel vond en ging zijn best doen om het snel/anders op te lossen nu.
Kudos voor hem trouwens; hij lijkt de enige daar in nijmegen te zijn die er nog iets om lijkt te geven en echt een oplossing wil.
Ik wil niet wantrouwend zijn maar ergens besluipt me het vermoeden dat ze die velgen gewoon nog niet binnen hadden en daarom dit lulverhaal nu hebben opgehangen. Vorige week donderdag waren ze namelijk nog niet binnen, vertelden ze me toen. Maar goed, laat ik maar niet van het slechtste uit gaan.
En intussen betaal ik uiteraard netjes iedere maand € 558 voor de lease
Vandaag door de vestigingsdirecteur van van Mossel Nijmegen gebeld. De auto zou klaar zijn!
Wat betreft de LKA/ELKA; er was een update upgevoerd aan de camera en het LKA systeem. volgens meneer is deze update pas enkele weken "in omloop" en zou hij alle problemen met de LKA moeten oplossen. Ik was de eerste klant die ze van deze update hadden voorzien. Toen ik, met enige twijfel uiteraard, aan hem vroeg of hij er voor in kon staan dat ik nu veilig met dit systeem de weg op kon, kwam er een volmondig "Ja!".
Uiteraard kan ik niet checken of en zo ja welke updates er zijn uitgevoerd. Het versienummer is nog hetzelfde, maar ik begrijp dat dat niks hoeft te zeggen.
Maar goed, op naar het bandenprobleem (herrie/trillen). Ik heb dus nu 40 dagen moeten wachten op een oplossing, want er moesten nieuwe velgen en banden besteld worden. Er was immers, ik citeer, overduidelijk een flinke slag te zien in de velgen. Degene aan de balie wilde me zelfs een filmpje laten zien van de meting omdat het zo overduidelijk was, maar ben daar toen niet op ingegaan omdat ik na 2 uur wachten haast had.
Er was destijds toegezegd dat ik 17" velgen zou krijgen (ik had ook een auto met 17" velgen besteld, maar kreeg 18") èn Continental banden. Naja, dat maakte het wachten enigzins goed. Maar; tot mijn grote verbazing, vertelde ze me vandaag dat er vandaag toch niks met de velgen aan de hand bleek te zijn
Maar goed... de auto was goed getest, aldus de vestigingsmanager... dus ik met een groot vraagteken boven mijn hoofd dus maar 100km naar naar VM gereden. Auto weer omgeruild, terug richting huis... 100km/u op de snelweg... en ja hoor; BRRRRRRRRRRRR.
Dus maar weer 180 graden gedraaid en de auto weer afgedropt
Ik wil niet wantrouwend zijn maar ergens besluipt me het vermoeden dat ze die velgen gewoon nog niet binnen hadden en daarom dit lulverhaal nu hebben opgehangen. Vorige week donderdag waren ze namelijk nog niet binnen, vertelden ze me toen. Maar goed, laat ik maar niet van het slechtste uit gaan.
En intussen betaal ik uiteraard netjes iedere maand € 558 voor de lease
[ Voor 12% gewijzigd door DaneV op 16-01-2024 20:44 ]
Verwijderd
Nou nou DaveV. En ik ga voor dezelfde trillende en trommelende 18 inches donderdag naar Nijmegen.DaneV schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 20:09:
Niet.te.geloven.
Er was destijds toegezegd dat ik 17" velgen zou krijgen (ik had ook een auto met 17" velgen besteld, maar kreeg 18") èn Continental banden. Naja, dat maakte het wachten enigzins goed. Maar; tot mijn grote verbazing, vertelde ze me vandaag dat er vandaag toch niks met de velgen aan de hand bleek te zijnDe banden bleken enkel (flink) uit balans te zijn. Zowel voor als achter.. en dit hebben ze gefixed. Ehhh, waarom heb ik dan 40 dagen op nieuwe velgen gewacht en was er "overduidelijk" wat te zien vorige keer ?
Maar goed... de auto was goed test, aldus de vestigingsmanager... dus ik met een groot vraagteken boven mijn hoofd dus maar 100km naar naar VM gereden. Auto weer omgeruild, terug richting huis... 100km/u op de snelweg... en ja hoor; BRRRRRRRRRRRR.
Dus maar weer 180 graden gedraaid en de auto weer afgedroptDe persoon achter de balie gaf toe dat hij het ook allemaal discutabel vond en ging zijn best doen om het snel/anders op te lossen nu.
![]()
Kudos voor hem trouwens; hij lijkt de enige daar in nijmegen te zijn die er nog iets om lijkt te geven en echt een oplossing wil.
Als dit het standaard verhaal gaat worden dan moeten we iedereen met dezelfde klachten maar eens bijeenroepen.
Goed plan. Ik wordt helemaal niet blij van dit getouwtrek, maar ben er heel dicht bij om jurdische hulp in te schakelen en/of me te verenigen met andere "slachtoffers"Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 20:20:
[...]
Nou nou DaveV. En ik ga voor dezelfde trillende en trommelende 18 inches donderdag naar Nijmegen.
Als dit het standaard verhaal gaat worden dan moeten we iedereen met dezelfde klachten maar eens bijeenroepen.
Heeft je auto nu serieus 40 dagen bij VM gestaan?DaneV schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 20:49:
[...]
Goed plan. Ik wordt helemaal niet blij van dit getouwtrek, maar ben er heel dicht bij om jurdische hulp in te schakelen en/of me te verenigen met andere "slachtoffers"
Vandaag is mijn stuurhoes binnen gekomen. Ik had een blauwe besteld, en ik heb ook een blauwe streep. Opzich wel geinig! De hoes komt duidelijk wel van een andere fabrikant dan mijn eerste hoes. Deze nieuwe hoes is dunner qua materiaal en iets stugger. Ik ben benieuwd of ik deze wel netjes er omheen krijg.Eddyeagle schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 16:01:
Ik stoor mij in de standaard versie nogal aan het goedkoop uitziende en aanvoelende stuur. Ik zag op aliexpress een kunstlederen stuurhoes de je zelf kunt afwerken. Voor een tientje de gok gewaagd en ik moet zeggen dat het resultaat mij niet tegenvalt. Wel een klusje om rond te stikselen maar zit mooi strak om het stuur en ziet er best aardig uit. Kleur matcht ook mooi met Diamond red van mijn auto. [Afbeelding]
[...]
[ Voor 60% gewijzigd door -tom-562 op 16-01-2024 20:54 ]
Vaak bu'j te bang!
Nee, ik rijd 40 dagen met rommelende/trillende banden rond-tom-562 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 20:50:
[...]
Heeft je auto nu serieus 40 dagen bij VM gestaan?
Geen wereldramp, maar je koopt/leased geen gloednieuwe auto om in een rammelbak te rijden.
[ Voor 16% gewijzigd door DaneV op 16-01-2024 20:52 ]
Inderdaad. En als dat dan toch gebeurt, verwacht je dat het netjes opgelost wordt. Ze maken de situatie nu nog erger door zo onduidelijk te communiceren.DaneV schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 20:51:
[...]
Nee, ik rijd 40 dagen met rommelende/trillende banden rond
Geen wereldramp, maar je koopt/leased geen gloednieuwe auto om in een rammelbak te rijden.
Wellicht niet helemaal wat je zoekt, maar wat dacht je van de FM two? Dat kan je misschien wat netter 'wegwerken'.ruud1234821 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 16:36:
Waar is het dan op gebaseerd?Garrelt schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 19:37:
Nee en die zullen er ook niet komen, verwacht ik.
Vind het in rekening brengen daarvan ook niet erg netjes, bij mij zonder kosten gebeurt, maar dat was ook omdat hij gelijktijdig de noodzakelijke beurt aan de warmtepomp kreeg die bij mij noodzakelijk was omdat de airco af en toe niet startte.edhollan schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:08:
[...]
Heb deze week een afspraak in Breda.
Ook voor de LKA onder andere.
Ze willen hier voor 97 Euro in rekening brengen voor diagnose.
Ga hier niet mee akkoord.
Auto functioneert niet goed en zit in de Garantie.
De ACC vind ik Kwalitatief Uitermate Teleurstellend werken, dat mogen/moeten ze bij mij updaten als ik hem dit voorjaar moet brengen voor zijn 1e jaarbeurtje, 1e jaarbeurtje zou zo'n 109euro mogen kosten en geen dubbeltje meer. Tijdens die controle kunnen ze dan die update uitvoeren, die update vind ik noodzakelijk omdat hij gevaarlijk inhoud als ik ga passeren, inhoud voor bochten alsof er een 110jarige oma achter het stuur zit en met horten en stoten anticipeert op het overige verkeer, wat mij zoals hij nu bij de MG4 werkt het liefst dan ook nooit meer een ACC zou willen hebben maar gewoon een ouderwetse CC zonder de Achterlijke A.
En ja........ misschien de temperatuur regeling een beetje knap zou mooi meegenomen zijn, maar niet echt noodzakelijk, alleen maar als er gegarandeerd kan worden dat ik er geen nieuwe fratsen bijkrijg.
Als het goed is zelfs minder dan zo'n 140 euro, heb voor de aankoop een Excel bestand gekregen met daarin de prijzen van de diverse beurtjes. Zou ongeveer hetzelfde mogen zijn als die van de MG5, er was nog geen sheet voor de MG4.Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:47:
[...]
Ik dacht dat de eerste beurt onder de 200 euro was?
Zou ook niet fatsoenlijk zijn om meer te vragen, zijn immers verplichte beurtjes om je Pechhulp in stand te houden. Bij bepaalde beurtjes kunnen ze wat meer vragen als er bijvoorbeeld remblokken en remolie vervangen moet worden.
Snap niet dat "men" hier niet voor aankoop om vraagt
Bij je 1e beurtje loopt de monteur er een keer omheen en onderdoor en weet precies waar hij op moet letten, appeltje eitje gevalletje. Bij opvolgende beurtjes met hogere kilometerstanden kan er wat extra's bijkomen zoals remblokken en remolie verversen.
Zorg zelf voor knappe ruitenwissers, die kosten bij een dealer maar zo zo'n 100euro voor een setje als je niet uitkijkt en vul zelf je ruitensproeier reservoir bij, hun spul kost goud en een interieur filter van de MG4 kun je zelf met, bij wijze van spreken, je ogen dicht vervangen. Zal me niet verbazen dat een onwetende er bij de dealer met een smoes een prijs voor betaald die 10x de waarde is van de prijs die je er zelf voor zou betalen als je hem zelf had aangeschaft.
De 1e 4 jaar(met niet overdreven kilometerstanden) zou je qua onderhoud juist weinig kwijt moeten zijn en een beetje moeten sparen voor de zaken waarvan je weet dat ze gaan komen.... of van de hand doen en investeren in een nieuwe
schermfoto's uit de prijslijst van onderhoudsprijzen zoals ik toendertijd als indicatie kreeg:
:strip_exif()/f/image/jEUj7p2tP4AmIy1cUWDP0LA7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/W6EMemkGekBQqRJxRvGnpmNe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qtWLAPwKzsoJ7kamTf6Ravqb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8qKSrcWuZ9ira1GquLE034dP.jpg?f=fotoalbum_large)
Is een indicatie, de prijslijsten van de beurten waren van januari 2022, zal ongetwijfeld wel iets bijgestuurd zijn, maar met een beetje gezond verstand valt er wel een goede indicatie uit te halen van wat een eerlijk beurtje ongeveer mag/kan kosten.
https://nl.aliexpress.com...z9QR&gatewayAdapt=glo2nldruud1234821 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 16:36:
Deze heb ik en ben er tevreden mee, heb alleen dat bij wireless opladen ( zowel bij lader als bij wirelesspad in luxury) de telefoon te heet wordt icm aa en enkel het batterij niveau stabiel houdt ipv echt opladen.
3 à 4 uur? Tijd dat ze over de auto beschikken willen om hem voor hun gunstig te kunnen pakken, er aan werken zullen ze er zeker geen 3 à 4 uur schat ik zo en ja....... nakijken is nog geen herstellen hé.....Troetelbeer schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:29:
Is dit de 48.000km beurt voor die prijs? wat gaan zij dan wel niet allemaal nakijken of vervangen?
Uitzichzelf al
>>>Vind ik positief, vooral als ik lees dat "jullie" bij VM moeten zeuren en het nog niet altijd krijgen. <<<
Krijgen doe je het zo te zien in België ook niet
Via dit kanaal opmerkingen melden is niet zinvol: het gaat slechts om misschien 50 (?) leden uit de Benelux. Bovendien is dit topic daarvoor niet bedoeld.
De duizenden leden wereldwijd bij de mgevs.com site maken wel het verschil. Je daar ook aanmelden lijkt me wel zinvol. Hard bewijs dat klachten daar wel gehonoreerd worden, is er niet maar wel zeer aannemelijk gezien het aantal software updates. Klachten bij het modeljaar 2022 over de olie lekkende gearbox, hebben tot een terugroep actie in Duitsland geleid. Klachten over op slot blijvende auto's in de UK eveneens. Zo ook zijn de vele wensen voor OPD, 3e hoofdsteun en achterruit wisser gehonoreerd. MG blinkt niet uit in transparantie en communicatie, maar reken maar dat het commentaar daar wordt gelezen. Ze moeten wel door de toenemende concurrentie in hun segment.
Overigens kan je daar je model wel aangeven en een dealer topic openen.
Vanochtend auto op afstand ontdooid, na kleine 10 minuten was de voorruit mooi schoon Het viel me overigens wel op dat de achterruit niet was ontdooid.
Echter, op de snelweg bleek lane keep niet te werken, zijlijnen bleven grijs. Verder kreeg ik elke paar seconden melding dat auto high beam niet available was. Bij tankstation even gestopt, en op de patch waar de binnenspiegel zit, en buiten dus camera/sensoren zat nog een mooi laagje ijs. Daar komt de ventilator niet natuurlijk. Ff wegkrabben en alles werkte weer.
PS: ook mijn DAB+ antenne is idd niet verwarmd
Echter, op de snelweg bleek lane keep niet te werken, zijlijnen bleven grijs. Verder kreeg ik elke paar seconden melding dat auto high beam niet available was. Bij tankstation even gestopt, en op de patch waar de binnenspiegel zit, en buiten dus camera/sensoren zat nog een mooi laagje ijs. Daar komt de ventilator niet natuurlijk. Ff wegkrabben en alles werkte weer.
Vanochtend was de laadklep weer vast gevroren. Wat een k*t design. Vorige week de pinnetjes ingesmeerd met vaseline, maar tevergeefs. Ik vertrek binnenkort naar de alpen en wil niet met hetzelfde euvel daar te maken krijgen. Heeft iemand een blijvende oplossing? Iemand ervaring met siliconen spray wat ook blijft werken?
Verwijderd
In grote lijnen volg ik je. Ik zit ook op dat forum. Naast aussies en nz'ers zitten er finnen, zweden, noren, ieren, fransen, spanjaarden... en nl'ers. De duitse gebruiker is vrij schaars. De terugroepactie in DE kwam door een interventie van de TÜV door klachten van duitse gebruikers.Garrelt schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 10:08:
[...]
Via dit kanaal opmerkingen melden is niet zinvol: het gaat slechts om misschien 50 (?) leden uit de Benelux. Bovendien is dit topic daarvoor niet bedoeld.
De duizenden leden wereldwijd bij de mgevs.com site maken wel het verschil. Je daar ook aanmelden lijkt me wel zinvol. Hard bewijs dat klachten daar wel gehonoreerd worden, is er niet maar wel zeer aannemelijk gezien het aantal software updates. Klachten bij het modeljaar 2022 over de olie lekkende gearbox, hebben tot een terugroep actie in Duitsland geleid. Klachten over op slot blijvende auto's in de UK eveneens. Zo ook zijn de vele wensen voor OPD, 3e hoofdsteun en achterruit wisser gehonoreerd. MG blinkt niet uit in transparantie en communicatie, maar reken maar dat het commentaar daar wordt gelezen. Ze moeten wel door de toenemende concurrentie in hun segment.
Ik heb daar wel eens gepolst of men zin had in een collectieve actie maar het overheersend engelse publiek is zeer voorzichtig hierin.
Als wij het echt ondermaats vinden dan zijn wij hier eerder geneigd samen op te trekken dan daar.
Dus moet je dit forum niet onderschatten. Bovendien, in veel landen loopt de verkoop van MG niet via één dealer netwerk zoals hier vua van Mossel. Een lokale garage kan zomaar dealer zijn, zoals in Engeland het geval is.
Ik denk dat als wij een goed argument hebben om VM/MG op hun verantwoordelijkheden te moeten wijzen, dat het forum een prima startpunt kan zijn.
Verwijderd
Ik heb de ruiten afgedekt en achterop onderaan met anti condens bewerkt. Geen problemen.zephyr_blues schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 10:36:
Vanochtend auto op afstand ontdooid, na kleine 10 minuten was de voorruit mooi schoon Het viel me overigens wel op dat de achterruit niet was ontdooid.
Er is een Duits MG4 forum; https://www.mg4-forum.de/forum/, verder is er een subsectie op https://www.goingelectric.de/forum/viewforum.php?f=756 specifiek voor MG4. Alle twee die fora zijn best actief en er staan soms best wel interessante dingen op (b.v. users die de audio upgraden, ook speakers achterin toevoegen aan de Standard).Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 10:54:
[...]
In grote lijnen volg ik je. Ik zit ook op dat forum. Naast aussies en nz'ers zitten er finnen, zweden, noren, ieren, fransen, spanjaarden... en nl'ers. De duitse gebruiker is vrij schaars. De terugroepactie in DE kwam door een interventie van de TÜV door klachten van duitse gebruikers.
Ik heb daar wel eens gepolst of men zin had in een collectieve actie maar het overheersend engelse publiek is zeer voorzichtig hierin.
Als wij het echt ondermaats vinden dan zijn wij hier eerder geneigd samen op te trekken dan daar.
Dus moet je dit forum niet onderschatten. Bovendien, in veel landen loopt de verkoop van MG niet via één dealer netwerk zoals hier vua van Mossel. Een lokale garage kan zomaar dealer zijn, zoals in Engeland het geval is.
Ik denk dat als wij een goed argument hebben om VM/MG op hun verantwoordelijkheden te moeten wijzen, dat het forum een prima startpunt kan zijn.
Vaak bu'j te bang!
Diverse suggesties wat dit betreft zijn reeds gedaan op dit forum, geen enkele heeft opvolging gekregen. Ik denk dat de structuur van Tweakers ook in de weg zit: geen model en dealer verbijzondering o.a. Prima site om ervaringen uit te wisselen, maar niet om samen een 'vuist' te maken.Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 10:54:
[...]
In grote lijnen volg ik je. Ik zit ook op dat forum. Naast aussies en nz'ers zitten er finnen, zweden, noren, ieren, fransen, spanjaarden... en nl'ers. De duitse gebruiker is vrij schaars. De terugroepactie in DE kwam door een interventie van de TÜV door klachten van duitse gebruikers.
Daarvoor is Tweakers toch ook helemaal niet bedoeldGarrelt schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:05:
[...]
Diverse suggesties wat dit betreft zijn reeds gedaan op dit forum, geen enkele heeft opvolging gekregen. Ik denk dat de structuur van Tweakers ook in de weg zit: geen model en dealer verbijzondering o.a. Prima site om ervaringen uit te wisselen, maar niet om samen een 'vuist' te maken.
Vaak bu'j te bang!
Een gmail account als mail-adres voor een internationaal bedrijf?Garrelt schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 15:31:
Via mail, in het engels:
Is dat niet een beetje verdacht?
Wellicht, zou ook een snelle route naar de ontwikkelaars vd iSMART app kunnen zijn.jbraamse schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:30:
[...]
Een gmail account als mail-adres voor een internationaal bedrijf?
Vanmorgen was mijn laadklep goed begaanbaar.PacoRabanne schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 10:45:
Vanochtend was de laadklep weer vast gevroren. Wat een k*t design. Vorige week de pinnetjes ingesmeerd met vaseline, maar tevergeefs. Ik vertrek binnenkort naar de alpen en wil niet met hetzelfde euvel daar te maken krijgen. Heeft iemand een blijvende oplossing? Iemand ervaring met siliconen spray wat ook blijft werken?
Het slot zelf insmeren met vaseline zal niet alleen de oplossing zijn. Bij mij was het plastic armpje (dus niet het slot mechanisme) vastgevroren in een nisje waar water in bleef staan en dat heb ik vorige week goed droog gemaakt en ingespoten met vaseline. Tot nu toe gaat dat prima al vermoed ik dat bij zware regenval er toch weer water in komt te staan en als het daarna gaat vriezen het alsnog fout gaat. Maar goed, voor nu werkt dat in ieder geval prima.
Het getuigd in ieder geval niet van enige professionaliteit, wat wel weer in lijn is met de kwaliteit van de software.jbraamse schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:30:
[...]
Een gmail account als mail-adres voor een internationaal bedrijf?
Verwijderd
Eens. Maar als je het als ontmoetingsplaats van gelijkgestemden ziet dan kan je ook buiten Tweakers verder. Overigens, er is ook een mgevs.nl met subforum voor mg4.Garrelt schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:05:
[...]
Diverse suggesties wat dit betreft zijn reeds gedaan op dit forum, geen enkele heeft opvolging gekregen. Ik denk dat de structuur van Tweakers ook in de weg zit: geen model en dealer verbijzondering o.a. Prima site om ervaringen uit te wisselen, maar niet om samen een 'vuist' te maken.
Ik heb een krabbertje gekochtVerwijderd schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 10:56:
[...]
Ik heb de ruiten afgedekt en achterop onderaan met anti condens bewerkt. Geen problemen.
Papadag nuttig besteed, heb net andere achteruitrijlampjes gemonteerd (LED), vanavond maar eens in de praktijk testen
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Kwam net terug bij de auto en de klep zat nu wel vast. Op de onderste rand is wat smeltwater gaan staan dat vervolgens vanmorgen weer bevroren is.Racemol schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:49:
[...]
Vanmorgen was mijn laadklep goed begaanbaar.
Het slot zelf insmeren met vaseline zal niet alleen de oplossing zijn. Bij mij was het plastic armpje (dus niet het slot mechanisme) vastgevroren in een nisje waar water in bleef staan en dat heb ik vorige week goed droog gemaakt en ingespoten met vaseline. Tot nu toe gaat dat prima al vermoed ik dat bij zware regenval er toch weer water in komt te staan en als het daarna gaat vriezen het alsnog fout gaat. Maar goed, voor nu werkt dat in ieder geval prima.
Ik gebruik alleen siliconen op de pin. Rest siliconenspray of wd-40.
Misschien als je de radio harder zet ontdooit het achterruit daar wel?zephyr_blues schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 10:36:
Geïnteresseerd in je proces! Ik vind de huidige ook vrij zwak-tom-562 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 12:08:
Papadag nuttig besteed, heb net andere achteruitrijlampjes gemonteerd (LED), vanavond maar eens in de praktijk testen
Het wisselen is nog geen 5 minuten werk.Struikrover schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 12:16:
[...]
Geïnteresseerd in je proces! Ik vind de huidige ook vrij zwak
Ik heb deze er nu in zitten:
https://www.aliexpress.co...nxLX&gatewayAdapt=glo2nld
Deze kwamen goed uit de test van die Hongaar op Youtube die allemaal LED lampen test. Hoge opbrengst, degelijke kwaliteit alleen ze werden na verloop van tijd wel warm. Maar dat is voor een achteruitrijlamp niet zo interessant natuurlijk.
Vaak bu'j te bang!
Mailtje van het bedrijf dat bezig is om via een app en de OBD poort de LKA permenent uit te zetten:
Die van mij staat namelijk in Nijmegen bij VM
Wil iemand dit aub even posten voor de luxury of hoger (ivm ELKA) ?Hi Daan,
Could you please send several pictures of the screen with all the settings of LKA?
Thanks
Golan
Die van mij staat namelijk in Nijmegen bij VM
[ Voor 5% gewijzigd door DaneV op 17-01-2024 15:17 ]
Thanks... weet het even niet uit mijn hoofd, maar staat daaronder nog iets wat betrekking heeft op de LKA, dat je weet?
Verwijderd
Nee.Sensitivity is het laatste.DaneV schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:41:
Thanks... weet het even niet uit mijn hoofd, maar staat daaronder nog iets wat betrekking heeft op de LKA, dat je weet?
Zijn er meer MG4 bestuurders waarbij de auto “apart” gedrag vertoond als het buiten koud is (- temperaturen).
Afgelopen week flipte mijn LKA helemaal. Reed op de snelweg en vanuit het niets begon de auto willekeurig naar links en rechts te sturen (met piepjes elke 5 seconden). Ik werd tot twee keer toe half op een andere rijbaan getrokken. Kort daarna (1-2 minuten) allemaal meldingen en piepjes van functionaliteit die uitviel.
Nog nooit eerder meegemaakt, schrok ervan hoe hard de auto „bijstuurde“.
Vanaf nu gaat LKA helemaal uit.
Het afgelopen half jaar had ik trouwens nooit een probleem met LKA en snapte nooit zo goed waar mensen over klaagden. Nou ik ben genezen 🤐.
Afgelopen week flipte mijn LKA helemaal. Reed op de snelweg en vanuit het niets begon de auto willekeurig naar links en rechts te sturen (met piepjes elke 5 seconden). Ik werd tot twee keer toe half op een andere rijbaan getrokken. Kort daarna (1-2 minuten) allemaal meldingen en piepjes van functionaliteit die uitviel.
Het afgelopen half jaar had ik trouwens nooit een probleem met LKA en snapte nooit zo goed waar mensen over klaagden. Nou ik ben genezen 🤐.
Sensoren/camera's bedekt door sneeuw?Terraoct schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:15:
Zijn er meer MG4 bestuurders waarbij de auto “apart” gedrag vertoond als het buiten koud is (- temperaturen).
Ijs/sneeuw voor de camera/radar?Terraoct schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:15:
Ik heb vanmiddag een afspraak gemaakt bij het MG Servicepunt in Hengelo (een Kia dealer). Ik kon gelukkig snel terecht, volgende week woensdag al. Ze waren verbaasd dat ik nu al onderhoud wilde inplannen. Ik heb toen uitgelegd dat ik wat klachten had; stuur scheef, slecht gebalanceerde banden en dat ik graag een software update wil. Ik kon 's ochtends langs komen en er op wachten (balanceren en stuur recht zetten/uitlijnen is ook maar een uurtje werk o.i.d.)... Duimen dat alles in 1x goed gaat
Vaak bu'j te bang!
LKA staat bij mij altijd uit dus daar kan ik niet over mee praten (of juist wel, net hoe je het bekijkt want ik weet hoe ruk die software is) maar ja, bij koud weer krijg ik ook regelmatig een hele kerstboom aan foutmeldingen die zich dan ook vanzelf weer oplossen. Een bekende is bijvoorbeeld een melding over "auto high beam" die niet aan kan, terwijl die in de instellingen ook gewoon uit staat dus dat is geen probleem. Die melding herhaalt zich dan elke 3 seconden en is helemaal niet irritant. Maar er is nog een heel scala aan andere meldingen over ACC en andere systemen die bij koud weer niet aan kunnen. Ik maak het raam altijd schoon dus dat kan het niet zijn, de 360 camera's blijf ik echter verder vanaf dus wellicht dat daar iets bevroren is. Vaak komt het na zo'n 10 minuten rijden weer goed en is de auto happy.Terraoct schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:15:
[ Voor 10% gewijzigd door Racemol op 17-01-2024 16:39 ]
Bij mijn MG4 gebruik ik de charging pad ook niet, maar daar heb ik wél de usb-kabel liggen.ruud1234821 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 16:36:
Heb wat foto's toegevoegd zoals ik het heb opgelost.
:strip_exif()/f/image/wdaghqosw1GUJpEdqmArxkmb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7vr26HjvB5c43gyHlm7EOwRu.jpg?f=fotoalbum_large)
Heeft MG zelf aangegeven dat ze deze aanpassingen hebben gedaan door de klachten? Hoe weet je anders dat het daardoor komt?Garrelt schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 10:08:
[...]
Verwijderd
Hoe zit hij vast?Jony23 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:56:
[...]
Bij mijn MG4 gebruik ik de charging pad ook niet, maar daar heb ik wél de usb-kabel liggen.
Heb wat foto's toegevoegd zoals ik het heb opgelost.[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Knipmeacount schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:40:
[...]
3 à 4 uur? Tijd dat ze over de auto beschikken willen om hem voor hun gunstig te kunnen pakken, er aan werken zullen ze er zeker geen 3 à 4 uur schat ik zo en ja....... nakijken is nog geen herstellen hé.....
Is dit de 48.000km beurt voor die prijs? wat gaan zij dan wel niet allemaal nakijken of vervangen?
Uitzichzelf alen jij krijgt de rekening zo te zien en het stuur rechtzetten lijkt ook geen garantie/service als ik de prijs van +- €240,-- voor de beurt zo zie..... of gaan ze iets vervangen op jouw verzoek?
>>>Vind ik positief, vooral als ik lees dat "jullie" bij VM moeten zeuren en het nog niet altijd krijgen. <<<
Krijgen doe je het zo te zien in België ook niet
Het is mijn eerste onderhoud, zoals ik al zei. Dus die van 24000km. Of de prijs eerlijk is is moeilijk te zeggen, ook jouw sheet geeft daar geen indicatie in, zoals je zelf wel beweert. Een sheet van 2022 en ook nog eens voor andere modellen, is appels met peren vergelijken.
Knip
Feit blijft dat ze bij VM moeilijk doen en mijn dealer niet. Mijn MG dealer is een kleine familie garage met enkel 1 filiaal, daar betaal ik graag voor goede service. Los ervan of ik die update "krijg" of betaal.
Knip
[ Voor 20% gewijzigd door Notna op 19-01-2024 10:49 . Reden: Vooral niet zelf op reageren en een TR aanmaken ]
Verwijderd
De camera is het oog op de rijbaan. Zelfs een beetje ijskristallen zou de camera al in de war kunnen sturen. Dat had MG ook in de handleiding moeten zetten.Terraoct schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:15:
Dat hard bijsturen heb ik dus ook meegemaakt. Het vervelende van dit bijsturen is niet zozeer dat het fors is maar dat je het niet verwacht. Je hebt maar een fractie van een seconde het gevoel nodig dat je zo de controle verliest en je bent genezen.
Overigens, dit zal alert of lda nooit doen. Alleen ELK is zo grof. Het zou verboden moeten worden dat ELK altijd aan staat.
Ik laat hem dus gewoon op alert staan en beslis zelf of ik links of rechtsaf wil.... Heb al meerdere keren gemerkt dat ik wellicht iets scherper tussen de lijntjes zou kunnen sturen
Dubbelzijdig plakband, zowel aan de charging pad alsook aan de achterzijde.
[ Voor 14% gewijzigd door Jony23 op 17-01-2024 18:30 ]
Ook vandaag meegemaakt: zware sneeuwval van Brussel tot aan Tongeren. Auto in rijmodus sneeuw gezet en LKA uitgezet. Na een korte periode zei de auto zelf dat ACC en LKA sowieso niet beschikbaar waren. Logisch, want hele auto vol sneeuw.
Wat mij positief opviel: het stroompedaal in rijmodus sneeuw voelt heel fijn en subtiel en ondanks dat ik op zomerbanden rijd (de continentals die bij aflevering erop zaten) had ik continu het gevoel dat ik goed grip had en ook de achterwielaandrijving viel mij goed mee in deze omstandigheden.
Veel andere auto's waren best aan het aanmodderen en ik kwam eigenlijk overal steeds goed weg en door. Zowel snelweg als binnendoor weggetjes.
Misschien speelt het gewicht van de auto hierin een rol.
Wat mij positief opviel: het stroompedaal in rijmodus sneeuw voelt heel fijn en subtiel en ondanks dat ik op zomerbanden rijd (de continentals die bij aflevering erop zaten) had ik continu het gevoel dat ik goed grip had en ook de achterwielaandrijving viel mij goed mee in deze omstandigheden.
Veel andere auto's waren best aan het aanmodderen en ik kwam eigenlijk overal steeds goed weg en door. Zowel snelweg als binnendoor weggetjes.
Misschien speelt het gewicht van de auto hierin een rol.
[ Voor 4% gewijzigd door Troetelbeer op 17-01-2024 19:02 ]
Verwijderd
Sommige mensen hier zijn nu echt jaloers op jou....Troetelbeer schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 19:01:
Ook vandaag meegemaakt: zware sneeuwval van Brussel tot aan Tongeren. Auto in rijmodus sneeuw gezet en LKA uitgezet. Na een korte periode zei de auto zelf dat ACC en LKA sowieso niet beschikbaar waren. Logisch, want hele auto vol sneeuw.
Wel goed om te horen dat MG het op dit vlak goed voorelkaar heeft.
Hier een duidelijke uitleg voor wat betreft de do and dont’s met betrekking tot de beide accutypes die beschikbaar zijn voor de MG4. Sowieso geeft hij veel nuttige informatie.
YouTube: MG4 Battery Maintenance? - What you SHOULD & SHOULDN'T do - Owners' ...
YouTube: MG4 Battery Maintenance? - What you SHOULD & SHOULDN'T do - Owners' ...
Duidelijk verhaal. Al vaker voorbij zien komen dat het hele “laad max tot 80%” verhaal bij NMC batterij wat genuanceerder is dan men vaak doet voorkomen. Omdat ik thuis niet kan laden laad ik zelf regelmatig tot 100% maar gebruik de volgende twee regels.Geeh27 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 19:22:
Hier een duidelijke uitleg voor wat betreft de do and dont’s met betrekking tot de beide accutypes die beschikbaar zijn voor de MG4. Sowieso geeft hij veel nuttige informatie.
1. Niet laden van een hoge SoC tot 100%. Dus niet pingelen tussen 70% en 100%.
2. Niet tot 100% laden om vervolgens de auto een paar dagen niet te gebruiken.
Dit komt zo te zien ook overeen met het advies in bovenstaande filmpje.
Zie mijn post eerder vandaag. De blower komt niet bij de sensoren / camera (waar de binnenspiegel tegen de ruit zit namelijk) Daar blijft dus een mooi laagje ijs zitten. Ff wegkrabben, meldingen egRacemol schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:33:
[...]
LKA staat bij mij altijd uit dus daar kan ik niet over mee praten (of juist wel, net hoe je het bekijkt want ik weet hoe ruk die software is) maar ja, bij koud weer krijg ik ook regelmatig een hele kerstboom aan foutmeldingen die zich dan ook vanzelf weer oplossen. Een bekende is bijvoorbeeld een melding over "auto high beam" die niet aan kan, terwijl die in de instellingen ook gewoon uit staat dus dat is geen probleem. Die melding herhaalt zich dan elke 3 seconden en is helemaal niet irritant. Maar er is nog een heel scala aan andere meldingen over ACC en andere systemen die bij koud weer niet aan kunnen. Ik maak het raam altijd schoon dus dat kan het niet zijn, de 360 camera's blijf ik echter verder vanaf dus wellicht dat daar iets bevroren is. Vaak komt het na zo'n 10 minuten rijden weer goed en is de auto happy.
Pingelen op zich is niet erg, sterker, de batterij af en toe kort laden is beter dan elke keer lang, maar dan wel lager dan 80% blijven. Is wel minder praktisch.Racemol schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 21:01:
[...]
Duidelijk verhaal. Al vaker voorbij zien komen dat het hele “laad max tot 80%” verhaal bij NMC batterij wat genuanceerder is dan men vaak doet voorkomen. Omdat ik thuis niet kan laden laad ik zelf regelmatig tot 100% maar gebruik de volgende twee regels.
1. Niet laden van een hoge SoC tot 100%. Dus niet pingelen tussen 70% en 100%.
2. Niet tot 100% laden om vervolgens de auto een paar dagen niet te gebruiken.
Dit komt zo te zien ook overeen met het advies in bovenstaande filmpje.
En het gaat dus niet om hoe vaak je tot boven de 80% laadt, maar hoe lang je boven die 80% blijft
Verwijderd
Zijn filmpjes zijn zeer informatief en hij reageert ook op vragen.Geeh27 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 19:22:
Maar eerlijk gezegd is de 80% geen waarde om de batterij te beschermen. Het gaat er vooral om dat je niet elke keer 100% laadt bij de nmc batterijen, en dat je die ook niet lang laat staan met 100%. Die 80% is vooral bekend omdat daarboven de laadsnelheid inkakt. Maar tussen 80 en 90% merk je er aan de 11kw laders vrijwel niks van. Ik laad dus standaard tot 90% op. Dat levert minstens 67kwh op. Als ik minimaal 5% wil overhouden kan ik 2 dagen op en neer bij 18,5kwh/100km ... Stijgt het verbruik dan moet ik om de dag laden.
In bijlage 2 verschillende lijsten prijzen van Mg onderhoud (louter ter info):strip_exif()/f/image/sYqtKAkDWwAT1fBm6hFxdNlr.jpg?f=fotoalbum_large)
Troetelbeer schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 18:14:
[...]
Het is mijn eerste onderhoud, zoals ik al zei. Dus die van 24000km. Of de prijs eerlijk is is moeilijk te zeggen, ook jouw sheet geeft daar geen indicatie in, zoals je zelf wel beweert. Een sheet van 2022 en ook nog eens voor andere modellen, is appels met peren vergelijken.
Feit blijft dat ze bij VM moeilijk doen en mijn dealer niet. Mijn MG dealer is een kleine familie garage met enkel 1 filiaal, daar betaal ik graag voor goede service. Los ervan of ik die update "krijg" of betaal.
.
:strip_exif()/f/image/sYqtKAkDWwAT1fBm6hFxdNlr.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door Notna op 19-01-2024 10:50 . Reden: Quote aangepast ]
Franse prijzen zijn geen Belgische prijzen. Dus kan ik nog steeds niks mee. Daar los van, zoals ik al zei: ik zit bij een kleine garage, en stel dat die iets meer rekenen, heb ik daar niet zo'n problemen mee. Met mijn vorige auto die van daar kwam, heb ik daar ook altijd uitstekende service gehad. Betaal ik graag voor.derooke schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 07:51:
In bijlage 2 verschillende lijsten prijzen van Mg onderhoud (louter ter info)
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Niet helemaal waar.Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 22:21:
[...]
Zijn filmpjes zijn zeer informatief en hij reageert ook op vragen.
Maar eerlijk gezegd is de 80% geen waarde om de batterij te beschermen. Het gaat er vooral om dat je niet elke keer 100% laadt bij de nmc batterijen, en dat je die ook niet lang laat staan met 100%. Die 80% is vooral bekend omdat daarboven de laadsnelheid inkakt. Maar tussen 80 en 90% merk je er aan de 11kw laders vrijwel niks van. Ik laad dus standaard tot 90% op. Dat levert minstens 67kwh op. Als ik minimaal 5% wil overhouden kan ik 2 dagen op en neer bij 18,5kwh/100km ... Stijgt het verbruik dan moet ik om de dag laden.
Sowieso is het laad advies relatief. 80% is niet 80% en 90% is niet 90%, de BMS houdt een marge aan van zo'n 5% die je sowieso nooit aan kan spreken. Het is niet zo dat er op 80% een magische switch zit waardoor je batterij gelijk stuk gaat.
Allereerst: een NMC batterij gaat minstens 1000 laadcycli mee. Dat is zo'n 400.000 km. Met 20.000 km per jaar (relatief hoog, de meeste mensen rijden minder) gaat een EV dus 20 jaar mee. Dat is doorgaans meer dan de economische levensduur van de gehele auto.
De reden dat het bij 80% inkakt is tevens de reden dat het laden daarboven relatief schadelijker is voor de batterij. Het wordt lastiger voor de batterij om de energie op te slaan en dat strest de batterij weer. Een batterij is het gelukkigst op 50% is omdat hij dan in balans is, er zit niet ergens een bulk aan ionen wat kan zorgen voor scheurtjes en permanente schade.
Dus het aller beste is om te schommelen tussen 40% en 60%, maar dat is niet te doen, vandaar het algemene advies van 20%-80%. Maar het hangt ook af van de fabrikant dus check de handleiding en gebruik die als leidraad.
Of niet, genoeg mensen laden hun EV naar 100% en halen ook met gemakt 200k km uit de batterij. En voor de meeste is dat genoeg. Of je hebt een leasebak en het interesseert je sowieso niks natuurlijk.
Is er niet ook een groot verschil tussen DC laden en AC laden? Bij snelladen (DC laden) is het bekend dat de laadsnelheid vanaf 80% flink inzakt omdat de batterij die hoge laadstroom niet meer kan verwerken wanneer er steeds minder lege cellen zijn die nog kunnen ontvangen. Maar bij langzaam laden (AC laden) merk ik weinig verschil in de laadsnelheid vóór en na de 80% 'grens'.Capital_G schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 08:38:
De reden dat het bij 80% inkakt is tevens de reden dat het laden daarboven relatief schadelijker is voor de batterij. Het wordt lastiger voor de batterij om de energie op te slaan en dat strest de batterij weer. Een batterij is het gelukkigst op 50% is omdat hij dan in balans is, er zit niet ergens een bulk aan ionen wat kan zorgen voor scheurtjes en permanente schade.
Nou heb ik in de bijna een jaar dat ik nu mijn MG4 heb nog nooit een snellader gebruikt en kap ik het AC laden aan publieke laadpalen meestal handmatig af zo rond de 90% vol. Hoewel ik zowel in de MG4 zelf als in de iSmart app ingesteld heb op laden voor gezondheid van de batterij (80% dus) laadt de auto vrolijk verder na 80%. Maar voor AC laden maakt dat dus minder uit dan bij DC laden, dus och...
Snap dat sommige mensen zo doen maar vind ik best wel een suffe manier van denken. Alsof je alles dat niet van jou is zonder zorg kan behandelen en dat vinden we allemaal oké. Het feit dat het niet meer jouw probleem is achteraf betekent niets. Je zou net zo goed willen dat een ander goed op je occasion heeft gepast als vorige eigenaar. Op die manier raggen we EVs lekker in 5 jaar af en moet weer iets nieuws geproduceerd worden, dát is lekker voor het klimaat. Ga dan maar een Toyota op benzine rijdenCapital_G schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 08:38:
Of je hebt een leasebak en het interesseert je sowieso niks natuurlijk.
In het Tesla topic is dit ook voorbij gekomen. Er is een onderzoek/studie gedaan (weet niet welke, zou je het topic moeten raadplegen) waaruit bleek dat veel snelladen geen drastische (nagenoeg geen verschil met AC) impact had op de levensduur en degradatie van de accu.Haay schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 08:55:
[...]
Is er niet ook een groot verschil tussen DC laden en AC laden? Bij snelladen (DC laden) is het bekend dat de laadsnelheid vanaf 80% flink inzakt omdat de batterij die hoge laadstroom niet meer kan verwerken wanneer er steeds minder lege cellen zijn die nog kunnen ontvangen. Maar bij langzaam laden (AC laden) merk ik weinig verschil in de laadsnelheid vóór en na de 80% 'grens'.
Nou heb ik in de bijna een jaar dat ik nu mijn MG4 heb nog nooit een snellader gebruikt en kap ik het AC laden aan publieke laadpalen meestal handmatig af zo rond de 90% vol. Hoewel ik zowel in de MG4 zelf als in de iSmart app ingesteld heb op laden voor gezondheid van de batterij (80% dus) laadt de auto vrolijk verder na 80%. Maar voor AC laden maakt dat dus minder uit dan bij DC laden, dus och...
Dit soort testen zijn nieuw omdat er relatief weinig EV’s zijn met en een hoge kmstand en leeftijd.
O ja ik heb daar al bijna 1 jaar last van maar MG kon nog niets vinden. Deze week zodra ik tijd heb ga ik langs want ik weet bijna zeker dat ik weer de foutmelding heb.Terraoct schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:15:
Mijn linker richtingaanwijzer doet het ineens niet meer met koud weer, of hij krijgt vrij snel storing. Het lampje is dus nog gewoon wel goed het is puur een connectie issue.
En dan hebben we ook geen automatisch groot licht meer, en soms ook geen ELK ( niet dat ik dat erg vind ) en meer van dat soort grappen. Komt de temperatuur boven de 5-6 graden dan is er geen enkel probleem meer. En dat is puur temperatuur gedreven sneeuw maakt niet uit ook bij geen sneeuw heb ik het probleem.
Eens getest na een tip hier om de cruise control niet op ACC maar op TJA te zetten, dat werkt op zich soms goed en soms dan ziet hij de lijntjes niet met dit weer en dan moet ik zelf sturen. En als hij de lijntjes wel ziet is het hit en mis of hij rustig rijd of dat hij continue aan het bijsturen is. Maar hij rijd wel rustiger met optrekken remmen.
Iemand nog iets van ervaring of de rijstand ( eco-normaal-sport) wat uitmaakt voor het gedrag van de CruiseControl?
Dit wordt vaak gezegd door de niet lease rijders en is zo'n dooddoener. Ik ken eigenlijk geen lease rijders die niet voorzichtig met hun auto om gaan. En die dingen krijgen ook nog eens onderhoud volgens schema. Mijn MG4 is (zakelijke) lease en ik rij er mee alsof het mijn eigen auto is. Ik was hem zelfs met de hand om krassen te minimaliseren.Struikrover schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 08:58:
[...]
Snap dat sommige mensen zo doen maar vind ik best wel een suffe manier van denken. Alsof je alles dat niet van jou is zonder zorg kan behandelen en dat vinden we allemaal oké. Het feit dat het niet meer jouw probleem is achteraf betekent niets. Je zou net zo goed willen dat een ander goed op je occasion heeft gepast als vorige eigenaar. Op die manier raggen we EVs lekker in 5 jaar af en moet weer iets nieuws geproduceerd worden, dát is lekker voor het klimaat. Ga dan maar een Toyota op benzine rijden
Als ik voor een occasion in de markt zou zijn, zou ik juist naar ex-lease auto's kijken. Laat die niet lease rijders maar roepen.
Toevallig keek ik gisteren in mijn MG4 Comfort (2022 versie) hoe dit bij mij staat ingesteld. Nu heeft de Comfort, net als de Standard, geen Emergency Lane Keeping (ELK) dus bij Assist Mode zie ik maar 2 opties i.p.v. 3. Maar bij mij staat de Assist Mode dus al sinds ik de MG4 heb op "Alert". En dat verklaart dus waarom ik nooit last heb gehad van onverwachte bruuske ingrepen op het stuur tijdens het rijden.
Nu ging mijn reactie waar jij op reageerde niet zozeer over het verschil op levensduur van de accu tussen AD en DC laden als je tussen de 40 en 80% blijft, maar op het verschil tussen AC laden 80-->100% of DC laden 80-->100% en of dat nog effect op de batterij heeft.STIMPPYYY schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 09:01:
In het Tesla topic is dit ook voorbij gekomen. Er is een onderzoek/studie gedaan (weet niet welke, zou je het topic moeten raadplegen) waaruit bleek dat veel snelladen geen drastische (nagenoeg geen verschil met AC) impact had op de levensduur en degradatie van de accu.
Dit soort testen zijn nieuw omdat er relatief weinig EV’s zijn met en een hoge kmstand en leeftijd.
Voor zover ik weet is het voor DC laden wel de standaard om tot 80% te gaan en dan te stoppen, maar dat is vooral omdat het laden van 80 --> 100% met DC laden zo langzaam gaat, dat je beter gewoon weer kunt gaan rijden tot bv. 20% en bij een volgende snellader weer gaan laden. Daar heb je meer tijdswinst mee dan wat verder kunnen rijden bij 100% maar langer moeten wachten tot die 100% bereikt is.
[ Voor 39% gewijzigd door Haay op 18-01-2024 09:36 ]
De comfort heeft inderdaad een aantal 'veiligheid' opties niet waardoor die, ironisch genoeg, veiliger is en je niet actief probeert te vermoorden. Het is ELK die het probleem is en daar heb je inderdaad alleen last van met een Trophy / Luxury / X-power. Kun je dus erg blij mee wezenHaay schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 09:25:
[...]
Toevallig keek ik gisteren in mijn MG4 Comfort (2022 versie) hoe dit bij mij staat ingesteld. Nu heeft de Comfort, net als de Standard, geen Emergency Lane Keeping (ELK) dus bij Assist Mode zie ik maar 2 opties i.p.v. 3. Maar bij mij staat de Assist Mode dus al sinds ik de MG4 heb op "Alert". En dat verklaart dus waarom ik nooit last heb gehad van onverwachte bruuske ingrepen op het stuur tijdens het rijden.En gelukkig is dit wel een instelling die bewaard blijft en niet elke keer dat de auto start opnieuw ingesteld moet worden.
Vanochtend helaas uitval van de verwarming mid route. Iemand anders daar ook last van gehad? Ik heb nog niet de warmtepomp fix dus heb 2 keer gehad dat de verwarming bij starten niet aan ging maar nog niet dat hij stopt tijdens het rijden.
De tenen waren redelijk bevroren.
Wel snoeizuinig gereden, 16kWu/100km in de winter. Kan je dus zien dat verbruik vooral omhoog gaat door de verwarming.
De tenen waren redelijk bevroren.
Wel snoeizuinig gereden, 16kWu/100km in de winter. Kan je dus zien dat verbruik vooral omhoog gaat door de verwarming.
Komt denk ik nog van vroeger waar je alleen een leaseauto kreeg als vertegenwoordiger. Tja die auto's waren na 4 jaar wel een beetje op maar dan omdat ze in die 4 jaar 200.000km gereden hadden.Racemol schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 09:14:
[...]
Dit wordt vaak gezegd door de niet lease rijders en is zo'n dooddoener. Ik ken eigenlijk geen lease rijders die niet voorzichtig met hun auto om gaan. En die dingen krijgen ook nog eens onderhoud volgens schema. Mijn MG4 is (zakelijke) lease en ik rij er mee alsof het mijn eigen auto is. Ik was hem zelfs met de hand om krassen te minimaliseren.
Als ik voor een occasion in de markt zou zijn, zou ik juist naar ex-lease auto's kijken. Laat die niet lease rijders maar roepen.
De meeste mensen behandelen hun leaseauto gewoon alsof het hun eigen auto is, en vaak moet dat ook want krasjes enzo moet je voor betalen. Ook onderhoud word altijd netjes door een merkdealer gedaan want dat moet.
Wel was ik als leaserijder minder gevoelig voor waar ik ging laden, dus parkeergarage in amsterdam prima gewoon aan de laadpaal. Nu zou ik dat niet doen omdat ik zelf de KWH betaal. Maar goed voor de volgende gebruiker maakt het niet veel uit waar ik geladen heb.
Het enige punt voor EV wat wel is met ex-lease nu is dat het auto's zijn van 4-5jaar oud. Dus daar zit vaak een minder grote accu in. Dus dat is wel iets waar mensen op moeten letten.
Daar heb je een goed punt en had ik niet bij stil gestaan. Tegenwoordig zie je inderdaad meer lease auto's die als een extra arbeidsvoorwaarde gebruikt worden en niet perse kilometervreters zijn.Shadowhawk00 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 09:36:
[...]
Komt denk ik nog van vroeger waar je alleen een leaseauto kreeg als vertegenwoordiger. Tja die auto's waren na 4 jaar wel een beetje op maar dan omdat ze in die 4 jaar 200.000km gereden hadden.
@STIMPPYYY , @honderdjaar , @Jony23 , bedankt voor de reacties met betrekking tot telefoonhouder. Inmiddels ook een filmpje gevonden hoe de USB-kabel door de charging pad heen gevoerd kan worden; voor de geïnteresseerden: YouTube: MG4 EV Centre Console Phone Charging Cable Routing
Ja hoor, keurig ledlampje in de kofferbak, anders had ik zo'n zelfde Ali Express erin geplakt.[b]savale in "Het grote MG4 topic" Heb jij een lampje in de kofferbak? Die heb ik dan weer niet. (of hij is stuk?)
:strip_exif()/f/image/dUT994yo4QECvEcjVsOLBEiD.jpg?f=fotoalbum_large)