Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 163260

Ik wist niet dat er van Luxurys 2023 ook versies waren waar je de OPD niet kan krijgen.
Dat ontbrekende lampje achterin vind ik zelf ook een aanfluiting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ron6
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 30-05 18:19
Struikrover schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 21:07:
Zijn er nog mensen die Home Assistant gebruiken? Is de integratie nog stabiel (genoeg)?
Werkt super. Zeer tevreden mee. Af en toe geen info, maar meestal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ron6 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 16:27:
[...]

Heeft iemand een handleiding hiervoor? Ik wil dat ook wel eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05:34
@RichardB61 mooi duidelijk verhaal. Balen van die kabel, maar wel netjes opgelost! Misschien toch maar de software updaten bij de eerst volgende beurt dan :) Heb jij een lampje in de kofferbak? Die heb ik dan weer niet. (of hij is stuk?)

[ Voor 10% gewijzigd door savale op 13-01-2024 17:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

savale schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 17:08:
@RichardB61 mooi duidelijk verhaal. Balen van die kabel, maar wel netjes opgelost! Misschien toch maar de software updaten bij de eerst volgende beurt dan :) Heb jij een lampje in de kofferbak? Die heb ik dan weer niet. (of hij is stuk?)
Lampje hoort links te zitten. Ik heb ook nog een proefrit gemaakt in een modeljaar '22 (zonder achterruit wisser) en die had het ook

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:16
Anoniem: 163260 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 16:46:
[...]

Heeft iemand een handleiding hiervoor? Ik wil dat ook wel eens proberen.
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Ga er vanuit dat je Homeassistant al ergens hebt draaien...Ik heb https://github.com/SAIC-iSmart-API/saic-home-assistant-addon geistalleerd en een mqtt broker - musquito als gateway. Een stapjes plan heb ik nog niet gevonden als je de stapjes van de twee onderdelen volgt lukt het vast.

MTVenusV151+esp32RS485+ShellyEmulatie·18ZP 6*APS 5.9WP·EaseeHome·MG4lux2023·ThemaV 7kW+esp32RS485

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wrak schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 19:08:
[...]

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Ga er vanuit dat je Homeassistant al ergens hebt draaien...Ik heb https://github.com/SAIC-iSmart-API/saic-home-assistant-addon geistalleerd en een mqtt broker - musquito als gateway. Een stapjes plan heb ik nog niet gevonden als je de stapjes van de twee onderdelen volgt lukt het vast.
Ik ga eens kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-05 19:54
Ron6 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 16:27:
[...]

Goed om te horen (en van anderen). Ik wil graag met mijn vriendin op 1 app de auto kunnen uitlezen en bedienen, binnenkort dus maar even daaraan klussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Hmm, net een bug/foutje ontdekt. Het linker sterretje op het stuur was ineens zijn functie kwijt (terwijl ik een uur ervoor de auto nog gebruikt had en het sterretje nog wel gewoon zijn functie had).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-tom-562 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 23:08:
Hmm, net een bug/foutje ontdekt. Het linker sterretje op het stuur was ineens zijn functie kwijt (terwijl ik een uur ervoor de auto nog gebruikt had en het sterretje nog wel gewoon zijn functie had).
Was ? Dus het is nu weer terug? Hoe heb je dat opgelost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Anoniem: 163260 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 23:31:
[...]

Was ? Dus het is nu weer terug? Hoe heb je dat opgelost?
Weer zelf opnieuw ingesteld

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zephyr_blues
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 05-01 10:16
-tom-562 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 23:08:
Jep, da's een leuke, die instelling blijft wel bewaard, maar some ineens is ie toch weg. Zelfde bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
Struikrover schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 20:15:
[...]

Goed om te horen (en van anderen). Ik wil graag met mijn vriendin op 1 app de auto kunnen uitlezen en bedienen, binnenkort dus maar even daaraan klussen.
De nieuwe app (versie 2 meen ik) werkt wel meer meerdere logins gelijktijdig. Daarvoor heb je geen homeassistant nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
zephyr_blues schreef op zondag 14 januari 2024 @ 01:08:
[...]

De nieuwe app (versie 2 meen ik) werkt wel meer meerdere logins gelijktijdig. Daarvoor heb je geen homeassistant nodig
Ik word toch nog steeds uitgelogd zodra de tweede user inlogt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:24
RichardB61 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 15:38:
Nieuw hier op het forum, rij al sinds 2016 een EV, een Zoe Q210 (22kW accu), een Zoe ZE 50 (52kW accu), en sinds maart 2023 heb ik een MG4 Luxury long range.

Inmiddels net over de 20.000 kilometer erop zitten. Het is zonder meer de best rijdende auto van alle auto's die ik gehad heb. Ik rij altijd met de lane assist aan, omdat die soms wat fanatiek "aan het stuur rukte" had in mijn auto in de app HAL9000 genoemd.

In december heb ik van Mossel gevraagd software updates uit te voeren, met name wilde ik de one pedal driving hebben. De updates zijn er gekomen, de lane assist en de ACC zijn heeeeeeel veel beter geworden veel soepeler minder agressief dan de originele versie.

Maar helaas, geen one pedal driving voor de mijne, bij de eerste (nee, ik heb niet de pre productie) generatie kan het niet bij worden geïnstalleerd, gevalletje jammer maar helaas.

Had wel na de update MG pechhulp nodig, mijn auto wilde nog wel aan, rijden in feite niet mogelijk, geen stuurbekrachtiging, totaal geen veiligheidssystemen meer werd met de nodige dindongs in het scherm geprojecteerd. Via MG werd de auto opgehaald, kreeg van de berger 1 week een DS 3 EV (zeilboot, traag, niet mijn ding), en van Mossel wist inmiddels dat het niet een mislukte software update was, maar een hongerig knaagdier die een aantal kabels doorgebeten heeft.

Ze hebben de kabels voor nood gerepareerd en nieuwe kabels besteld, ook is er (dat is wel garantie) een nieuwe ABS pomp besteld, die moet vervangen worden, mijn rempedaal "kraakte" ook bij ACC automatisch rijden.

van Mossel Amsterdam is lastig te bereiken, maar de communicatie vanaf de werkplaats is prima. Ik blijf het een heerlijke auto vinden en blijf het vreemd vinden waarom er wel een ledlampje in de kofferbak zit en niet voor in de auto, er zit een hoop elektronica op, en waarom in godsnaam geen regensensor, geen verlichting (nu wel, ali express lampje) voor de achterbank? Jaja, kostenbesparing, maar had dan als MG andere keuze's gemaakt.
Welkom en helemaal eens! Heb zelf heel veel ervaring met Chinese apparatuur, BEV's, batterij omvormers, micro elektronica en de rode draad is wel dat de hardware vaak op orde is, de documentatie erg matig/slecht, software slecht (inclusief updates, UI).

Je merkt duidelijk dat er geen software engineering cultuur is en dat ze geen ervaring hebben ook niet qua software testen. Dat bijna iedereen een unieke auto heeft qua software zegt al genoeg. Elke ECU heeft eigen software en doordat iedereen andere updates krijgt (of niet) krijg je dus een unieke combinatie. Dat is nooit meer te testen of te supporten. Hopen dat alles werkt en andere mag je het weer met een nieuwe upgrade/downgrade proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
zephyr_blues schreef op zondag 14 januari 2024 @ 01:08:
[...]

Ben benieuwd hoe dat kan gebeuren. Hier wordt ik eruit gegooid als een andere telefoon inlogt.

MTVenusV151+esp32RS485+ShellyEmulatie·18ZP 6*APS 5.9WP·EaseeHome·MG4lux2023·ThemaV 7kW+esp32RS485

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
zephyr_blues schreef op zondag 14 januari 2024 @ 01:07:
[...]

Jep, da's een leuke, die instelling blijft wel bewaard, maar some ineens is ie toch weg. Zelfde bij mij.
Gaat wekenlang goed. En dan opeens veranderd het. Ik heb nog geen idee waarom deze instelling plots weer op de camera's komt te staan. Zou toch fijn zijn als je iets kon instellen dat behoiden blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamkaaz
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 27-05 09:00
Een ergernisje van mij: ik wil met de thumbstick alleen door mijn favoriete radiostations kunnen scrollen, maar kan alleen maar door de volledige lijst van tientallen onboeiende stations heen zappen.

Is er iemand die weet of dit een mogelijkheid is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iak
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 31-03-2024

iak

Hallo allemaal, sinds 3 dagen rijd ik rond in mijn nieuwe Trophy e.r. helemaal mooi, en wat een snelheid! Één ding krijg ik echter niet aan de gang: OPD. Heb het geprobeerd tussen 90 en 20% lading, met koude, warmgereden en extra verwarmde batterij, in meerdere drive modes, custom mode, met systemen zoals LKA aan en uit, maar nee hoor. Helemaal niks. Als ik op het schuifje druk dan wordt ie 1 seconde blauw, en dan springt ie weer terug uit. Verder geen melding of zo. Heb de laatste infotainment versie. Wat doe ik verkeerd? Alvast bedankt voor de eventuele hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iak schreef op zondag 14 januari 2024 @ 09:56:
Hallo allemaal, sinds 3 dagen rijd ik rond in mijn nieuwe Trophy e.r. helemaal mooi, en wat een snelheid! Één ding krijg ik echter niet aan de gang: OPD. Heb het geprobeerd tussen 90 en 20% lading, met koude, warmgereden en extra verwarmde batterij, in meerdere drive modes, custom mode, met systemen zoals LKA aan en uit, maar nee hoor. Helemaal niks. Als ik op het schuifje druk dan wordt ie 1 seconde blauw, en dan springt ie weer terug uit. Verder geen melding of zo. Heb de laatste infotainment versie. Wat doe ik verkeerd? Alvast bedankt voor de eventuele hulp!
Kan je wel de regeneratienivos instellen? En merk je verschil tussen 1 en 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iak

iak

Anoniem: 163260 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 10:08:
[...]

Kan je wel de regeneratienivos instellen? En merk je verschil tussen 1 en 3?
Yes, werkt prima in alle rijmodi, verschil zeker merkbaar, vind standje 3 het fijnst. Alleen 'adaptief' begrijp ik niet helemaal, maar dat boeit me eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul van Druten
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-05 14:54
Hamkaaz schreef op zondag 14 januari 2024 @ 09:34:
Een ergernisje van mij: ik wil met de thumbstick alleen door mijn favoriete radiostations kunnen scrollen, maar kan alleen maar door de volledige lijst van tientallen onboeiende stations heen zappen.

Bij mij (DAB) scrollt hij tussen de favorieten heen en weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul van Druten
Mijn Luxury April 2023 (geen updates) heeft de makke dat om de andere dag ongeveer de warmtepomp niet aanslaat. Kunnen ze een update doen alléén voor de kachel?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bq7j0SSMbY2GJykRvRFgntmnFBg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dpAefuCJ6oCxYSObPkvVmNUe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Waarom niet? Het niet goed functioneren van de wp was bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iak schreef op zondag 14 januari 2024 @ 12:06:
[...]

Yes, werkt prima in alle rijmodi, verschil zeker merkbaar, vind standje 3 het fijnst. Alleen 'adaptief' begrijp ik niet helemaal, maar dat boeit me eigenlijk niet.
Ik heb geen glazen bol maar dan vermoed ik toch dat het een rondje dealer wordt. Zoals ik het nu inschat is de update niet goed gegaan. Maar ik sluit niet uit dat de hardware een probleem heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sluit jij de auto af met de radio op een favoriet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jony23
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 30-05 15:30
Paul van Druten schreef op zondag 14 januari 2024 @ 15:31:
Mijn Luxury April 2023 (geen updates) heeft de makke dat om de andere dag ongeveer de warmtepomp niet aanslaat. Kunnen ze een update doen alléén voor de kachel?
Ik had hetzelfde probleem. VM heeft een update uitgevoerd voor de warmtepomp.
Tot op heden heb ik geen problemen meer gehad, maar wél een ander probleem erbij.
Het opladen tot een vooringesteld percentage werkt nu niet meer. Direct gemeld aan VM Nijmegen (meermaals) , maar tot op heden geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jony23 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 15:46:
[...]

Tot op heden heb ik geen problemen meer gehad, maar wél een ander probleem erbij.
Het opladen tot een vooringesteld percentage werkt nu niet meer. Direct gemeld aan VM Nijmegen (meermaals) , maar tot op heden geen reactie.
Dat is kwalijk. Plan via de website gewoon een afspraak in. Dan komen ze vanzelf in actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou moe! Bij mij hetzelfde....

Edit: ik zie nu dat je met voice command je favorite zender kunt starten.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 163260 op 14-01-2024 18:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-04 08:06
Vandaag een rit gedaan met mijn Luxury(eerste model) van iets meer dan 200km, waarvan 90% snelweg (E313 in Belgie van Tongeren naar Wommelgem). Verbruik rond de 21kwh/100km met de AC op 25 graden, standje 1, plus stuur- en stoelverwarming aan. Dus gewoon lekker warm gezeten. Buitentemperatuur van 0 graden. Best netjes zonder comfort in te leveren.

De LKA voor uit te proberen op enkel rijstrookassistentie gezet i.p.v. de standaard Emergency Lane Keeping (ELK) en hoewel ik met de ELK nooit echt problemen ondervind, is de setting op enkel rijstrookassistentie inderdaad wat soepeler/rustiger zoals sommige al zeiden. Vervolgens de cruise control op TJA gezet i.p.v. ACC en ik moet zeggen dat de combinatie van TJA met LKA op enkel rijstrookassistentie echt heel ontspannen rijden was. Zelfs zo ontspannen, dat ik soms dacht dat ik passagier in een taxi of trein was. Nergens nerveus en ik werd enkel met fijne kleine stuurcorrecties in het midden van de rijstrook gehouden.

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Troetelbeer schreef op zondag 14 januari 2024 @ 18:17:
Vandaag een rit gedaan met mijn Luxury(eerste model) van iets meer dan 200km, waarvan 90% snelweg (E313 in Belgie van Tongeren naar Wommelgem). Verbruik rond de 21kwh/100km met de AC op 25 graden, standje 1, plus stuur- en stoelverwarming aan. Dus gewoon lekker warm gezeten. Buitentemperatuur van 0 graden. Best netjes zonder comfort in te leveren.

De LKA voor uit te proberen op enkel rijstrookassistentie gezet i.p.v. de standaard Emergency Lane Keeping (ELK) en hoewel ik met de ELK nooit echt problemen ondervind, is de setting op enkel rijstrookassistentie inderdaad wat soepeler/rustiger zoals sommige al zeiden. Vervolgens de cruise control op TJA gezet i.p.v. ACC en ik moet zeggen dat de combinatie van TJA met LKA op enkel rijstrookassistentie echt heel ontspannen rijden was. Zelfs zo ontspannen, dat ik soms dacht dat ik passagier in een taxi of trein was. Nergens nerveus en ik werd enkel met fijne kleine stuurcorrecties in het midden van de rijstrook gehouden.
Je bedoelt dan zeker tja met alleen rijstrookassistentie?
Wat was de regen mode: 1,2,3 of adaptive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even nav het engelse mg forum: om niet via het infotainment scherm LKA uit te hoeven zetten zou je ook voice command kunnen gebruiken. Bv 'turn off lka'. Of switch to lane departure assist mode of Alert mode.
Als je dit altijd moet bevestigen dan voldoe je ook aan NCAP eisen (mag geen enkelvoudige handeling zijn).
Is dat wellicht een idee om eens bij MG te droppen?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 163260 op 14-01-2024 19:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Troetelbeer schreef op zondag 14 januari 2024 @ 18:17:

Vandaag ook een langere rit gemaakt met het vele gezin er in, 200km in totaal, 95% snelweg. ACC op 105, temperatuur (geen warmtepomp) op 26 graden, gemiddeld verbruik van 20,2 kWh/100km, best aardig vond ik zelf

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Anoniem: 163260 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 18:23:
[...]

Je bedoelt dan zeker tja met alleen rijstrookassistentie?
Wat was de regen mode: 1,2,3 of adaptive?
Dat zei ik :) Regen staat bij mij op 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
Struikrover schreef op zondag 14 januari 2024 @ 08:19:
[...]

Ik word toch nog steeds uitgelogd zodra de tweede user inlogt
Heb je de nieuwste app (dikke maand gelden update geweest, nu versie 2.0.2)? Sindsdien heb ik het probleem niet meer, en ik hoor hetzelfde van andere forum gebruikers, ook via telefoon meerdere logins mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
iak schreef op zondag 14 januari 2024 @ 09:56:
Krijg je een pop-up dat er niet genoeg regeneratief vermogen of zoiets is? Dat krijg ik nl, dan moet ik idd wachten to de accu warmer en/of lager is, maar dan gaat het uiteindelijk wel goed.
Wat jij beschrijft klinkt niet goed, ik denk afspraakje dealer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
zephyr_blues schreef op zondag 14 januari 2024 @ 22:31:
[...]

Heb je de nieuwste app (dikke maand gelden update geweest, nu versie 2.0.2)? Sindsdien heb ik het probleem niet meer, en ik hoor hetzelfde van andere forum gebruikers, ook via telefoon meerdere logins mogelijk
Ja versie 2.0.2, toen zij inlogde werd ik gelijk uitgelogd. Mn username is telefoonnummer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Troetelbeer schreef op zondag 14 januari 2024 @ 19:52:
[...]

Dat zei ik :) Regen staat bij mij op 3.
Moet ook geen forumteksten lezen tijdens het wandelen. Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

zephyr_blues schreef op zondag 14 januari 2024 @ 22:34:
[...]

Krijg je een pop-up dat er niet genoeg regeneratief vermogen of zoiets is? Dat krijg ik nl, dan moet ik idd wachten to de accu warmer en/of lager is, maar dan gaat het uiteindelijk wel goed.
Er is geen touw aan vast te knopen wanneer je nu uiteindelijk wel OPD beschikbaar hebt. Vandaag op bezoek geweest bij familie, enkele reis 90km (90% snelweg). De laatste 2 km wil ik OPD aanzetten, mag niet ('laadstatus te laag' of zoiets, je kent 'm vast wel :P). Op de terugweg (precies dezelfde route) probeer ik het halverwege eens (op de snelweg), en OPD is meteen beschikbaar 8)7

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beautjuh11
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 08-05 18:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rh1Szs5Yd40IS1EP2SJT04-Q8Bo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T1IsvHHRiEE81bbkHPWl7mqY.jpg?f=fotoalbum_large

Hierbij de resultaten van afgelopen week. (MG 4 standard) Op 8 januari het laatst geladen tot 100%. Bovenstaande gereden de afgelopen week. Verwarming op 19 graden, drive modus normaal, verwarming accu uit. Geen energiebesparing. Ik denk ongeveer 80% snelweg. Persoonlijk merk ik echt dat ie meer verbruikt dan in de zomer/herfst. Meer mensen met deze cijfers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:30
Beautjuh11 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 00:13:
[Afbeelding]

Hierbij de resultaten van afgelopen week. (MG 4 standard) Op 8 januari het laatst geladen tot 100%. Bovenstaande gereden de afgelopen week. Verwarming op 19 graden, drive modus normaal, verwarming accu uit. Geen energiebesparing. Ik denk ongeveer 80% snelweg. Persoonlijk merk ik echt dat ie meer verbruikt dan in de zomer/herfst. Meer mensen met deze cijfers?
Hier ook hoor. Wel 25gr met stoel- en stuurverwarming. Kroop richting de 200-220 afgelopen dagen. Hoofdzakelijk 80 en 50. Ding is niet erg zuinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
[Afbeelding]

De standard heeft een 51kW batterij. Als je verbruik afgerond 25 is zou je alsnog 200 km moeten halen ipv 158. Waar zit het verschil dan in denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Afbeelding]

Zie ik hier herhaalde, relatief korte ritten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
Struikrover schreef op zondag 14 januari 2024 @ 22:42:
[...]

Ja versie 2.0.2, toen zij inlogde werd ik gelijk uitgelogd. Mn username is telefoonnummer
Je zou kunnen proberen met email ipv telefoonnummer. Voor HA werkte voor mij de inlog via telefoonnummer uberhaupt niet, met email wel. Dus ook daar zitten verschillen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 30-05 21:29
Ik hoorde hier een poosje terug dat er iemand was die aangaf dat onder de 20% acculading, de performance al minder werd.

Nou rij ik niet zo vaak in die lage percentages, maar gisteren met 13% even een testje gedaan, bij het stoplicht wegspurten voelde ik geen verschil met een volle lading. Ook van 130km/h naar 140km/h accelereren ging zoals verwacht gewoon rap. Buitentemperatuur was 7 graden Celsius.

Rij trouwens de Lux, dus misschien is dat nog een factor t.o.v. de Standard LPF accu.

Als ik kijk naar m'n elektrische fiets heeft die onder de 25% al echt een performance drop in kracht die vooral merkbaar is als je bij een stoplicht wil wegfietsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Ik heb dit weekend nauwelijks meer gereden maar vanaf het moment dat ik met de mg4 thuis kwam tot nu, 779 km, staat het verbruik op18.1/100km. Dat is dus ook aanzienlijk lager dan wat anderen nu laten zien.

Ik rij echter langere afstanden per rit. Ik rij wel met de jas aan dus de airco staat zeker niet op 25 graden. Eerder rond of iets onder de 20. Krijg ik het koud dan gebruik ik stoel of stuurverwarming.
Ik gebruik ook pingis die het vocht uit de cabine slurpen. Werkt al jaren super voor mij. Daardoor heb ik niet veel te ontwasemen.
De lange ritten zijn meestal in de ochtendspits, of net erna. Maar het blijft druk en hard rijden is volstrekt zinloos. Ik rij daarom tussen de 100 en 105 kmh. In de avond kies ik er vaak voor na de spits te rijden. Zelfde snelheid, geen gehaast. Thuis kom ik toch wel.
Als ik dat vergelijk met bv mijn buurman die veel korte ritten zo snel mogelijk wil afleggen, dan snap ik wel waarom hij nu ook op 25kwh per 100 rijdt in zijn Peugeot. Steeds weer opwarmen kost stroom, ook met een WP.
Kortom, het maakt voor het verbruik met name in de winter enorm uit hoe je de auto gebruikt. Ieder zijn ding...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-05 07:07
Met totaal 779km kun je nog niet echt over een gemiddelde spreken. Als jij 2 ritten meer wind mee hebt gehad is het beeld al erg vertekend.

Vanmorgen met de sneeuw in SNOW modus gereden en dat reed verrassend fijn. Natuurlijk mis ik de regeneratie maar het erg subtiele stroompedaal rijdt erg fijn, wellicht zou ik die altijd wel willen hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iak

iak

zephyr_blues schreef op zondag 14 januari 2024 @ 22:34:
[...]

Nee geen melding dus. Ik ga maar eens ff bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul van Druten
Jony23 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 15:46:
[...]

VM Nijmegen daar ben ik ook, kon je er op wachten? Die update voor de warmtepomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beautjuh11
Struikrover schreef op maandag 15 januari 2024 @ 07:50:
[...]

De standard heeft een 51kW batterij. Als je verbruik afgerond 25 is zou je alsnog 200 km moeten halen ipv 158. Waar zit het verschil dan in denk je?
Ik denk de verwarming/Airco
Anoniem: 163260 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 07:56:
[...]

Zie ik hier herhaalde, relatief korte ritten?
Over het algemeen wel ja. Gaat natuurlijk veel warmte zitten in het opwarmen van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-05 17:55
Paul van Druten schreef op maandag 15 januari 2024 @ 10:56:
[...]

VM Nijmegen daar ben ik ook, kon je er op wachten? Die update voor de warmtepomp.
Als je een goede afspraak maakt waarschijnlijk wel, de update kostte bij toen ongeveer 1,5 a 2 uurtjes, dat was in Rotterdam met na afloop een keurige uitleg wat er gedaan was.(ook LKA, Navi en nog wat dingetjes) Geen nieuwe fratsen erbij gekregen.

Hoop binnenkort een afspraak te mogen maken voor de ACC, dat is het enige waar ik me nog echt aan stoor vanwege de brakke werking ervan, voor de rest is het echt een heerlijke auto. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
Wat staat er in je display bij de batterij over energieverbruik sinds laatste keer laden? als het goed is zie je die uitgesplitst op "airco en overige", en het rijden zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Racemol schreef op maandag 15 januari 2024 @ 09:51:
Met totaal 779km kun je nog niet echt over een gemiddelde spreken. Als jij 2 ritten meer wind mee hebt gehad is het beeld al erg vertekend.

Vanmorgen met de sneeuw in SNOW modus gereden en dat reed verrassend fijn. Natuurlijk mis ik de regeneratie maar het erg subtiele stroompedaal rijdt erg fijn, wellicht zou ik die altijd wel willen hebben!
Als ik de kilometers van de andere forumleden zie dan is dat best een respectabel totaal.
Maar het is zeker geen maandgemiddelde. Het zijn heen en weertjes naar mijn werkplek waarbij ik in de ochtenden tot 3x noordoost mee had, en in de avond flink tegen. Alles bij temps rond 0 graden. Dat vind ik aardig indicatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beautjuh11
Struikrover schreef op maandag 15 januari 2024 @ 12:30:
[...]

Wat staat er in je display bij de batterij over energieverbruik sinds laatste keer laden? als het goed is zie je die uitgesplitst op "airco en overige", en het rijden zelf
Klopt, maar bij sinds laatste keer laden staat daar enkel het verbruik van het rijden en op de plek van airco en andere staat geen getal ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buutvrij
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 30-05 23:56
Hallo MG4 rijders, hier even een vraagje van een MG5 rijder;
werkt bij jullie het voorverwarmen van de auto via de app, dan wel het ontdooien van de voorruit?
Sinds de app update werkt dit niet meer bij mij. En da's erg jammer met dit weer!

Hoe gaat dat bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beautjuh11
buutvrij schreef op maandag 15 januari 2024 @ 13:35:
werkt bij jullie het voorverwarmen van de auto via de app, dan wel het ontdooien van de voorruit?
Sinds de app update werkt dit niet meer bij mij. En da's erg jammer met dit weer!

Hoe gaat dat bij jullie?
Bij mij werkt het verwarmen van de auto (dus niet de accu) nog steeds goed na het updaten van de app. Verwarming van de accu gebruik ik eigenlijk alleen als het koud is en ga snelladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

buutvrij schreef op maandag 15 januari 2024 @ 13:35:

Hoe gaat dat bij jullie?
Werkt. Alleen kan je niet specifiek voorruit ontdooien kiezen. Arco instellen op T en evt stoelverwarming aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
Beautjuh11 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:31:
[...]

Ik denk de verwarming/Airco

[...]

Over het algemeen wel ja. Gaat natuurlijk veel warmte zitten in het opwarmen van de auto.
Vooral de batterij zelf. Die wordt warm tijdens gebruik en zeker de LFP batterij is een stuk minder efficient bij kou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
Racemol schreef op maandag 15 januari 2024 @ 09:51:

Jaaa... dacht op mijn parkeerplaats ff te testen hoe snel ik de slip in ga, maar valt me (ook in SNOW) enorm mee. En dan nog niet eens winterbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:48
DaneV schreef op donderdag 21 december 2023 @ 16:31:
Update w.b. het trillen/herrie bij 80kmh+:
De banden waren niet goed gebalanceerd, maar er zat ook een oneffenheid in de velgen waardoor de auto gaat trillen. Conclusie: Velgen en banden moeten vervangen worden.

Maar meteen gevraagd of ze er de 17" met continentals onder willen zetten omdat ik wisselende verhalen hoor over de bridgestones. Ik vind 18" niet per se mooier, en rijcomfort met mogelijk een paar extra km bereik is me meer waard, dus was blij dat ze het geen probleem vonden om 17" Velgen en continental banden te monteren.

Helaas wel pas rond 15-01. Vrij irritant dat ze een auto met mankement afleveren en ik dan bijna een maand en 3x op en neer naar van mossel (uur rijden voor me) verder ben om het opgelost te krijgen, maar laten we hopen dat ik na de 15e ben uitgetrild 8)7
Toevallig stuit ik net op jouw bericht. Mijn MG heeft ook probleem met trillen en brommen bij 80+kmh. Ik wilde me voorbereiden voor mijn afspraak volgende week.

Is het probleem bij jou vandaag opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jony23
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 30-05 15:30
Paul van Druten schreef op maandag 15 januari 2024 @ 10:56:
[...]

Wachten kan, maar duurde een paar uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:27
FreeShooter schreef op maandag 15 januari 2024 @ 17:27:
[...]

Toevallig stuit ik net op jouw bericht. Mijn MG heeft ook probleem met trillen en brommen bij 80+kmh. Ik wilde me voorbereiden voor mijn afspraak volgende week.

Mijn auto staat momenteel bij van Mossel en ik rijd in een leenauto ;)
Zal hier morgen of overmorgen even updaten.

[ Voor 5% gewijzigd door DaneV op 15-01-2024 19:08 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Lekker dan, m'n vriendin komt net thuis van de supermarkt, redelijk pissig, de koplampen van de MG deed het niet :( In de bebouwde kom viel het niet zo op (wss stond DRL wel aan, dat wist ze niet zeker), maar op de provinciale weg kwam ze er pas achter, ook omdat andere auto's aan het seinen waren.
Verlichting staat op automatisch, ze heeft het zelf (tijdens het rijden) uit en aan gezet (en op handmatig), maar de verlichting bleef uit.
Ik doe thuis de auto op slot, en weer open, en de verlichting werkt gewoon weer 8)7 heb haar gezegd dat mocht zoiets nog een keer voorkomen dat ze auto stil moet zetten, dan op slot en weer van het slot moet halen (dat leek nu dus te helpen).
Dit zijn wel serieuze bugs...

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

FreeShooter schreef op maandag 15 januari 2024 @ 17:27:
[...]

Die van mij gaat donderdag naar de dealer. Maar als ik het goed herinner was het bij hem niet helemaal opgelost.

Sandor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
-tom-562 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 19:19:
Lekker dan, m'n vriendin komt net thuis van de supermarkt, redelijk pissig, de koplampen van de MG deed het niet :( In de bebouwde kom viel het niet zo op (wss stond DRL wel aan, dat wist ze niet zeker), maar op de provinciale weg kwam ze er pas achter, ook omdat andere auto's aan het seinen waren.
Verlichting staat op automatisch, ze heeft het zelf (tijdens het rijden) uit en aan gezet (en op handmatig), maar de verlichting bleef uit.
Ik doe thuis de auto op slot, en weer open, en de verlichting werkt gewoon weer 8)7 heb haar gezegd dat mocht zoiets nog een keer voorkomen dat ze auto stil moet zetten, dan op slot en weer van het slot moet halen (dat leek nu dus te helpen).
Dat is wel erg ruk. Zal het hier in de gaten houden.

Ik had afgelopen dagen een ‘toet’ nadat ik de auto wilde sluiten op het knopje. Nu werkt het weer 🤨

Acties:
  • +1 Henk 'm!

STIMPPYYY schreef op maandag 15 januari 2024 @ 19:21:
[...]

Dat is wel erg ruk. Zal het hier in de gaten houden.

Ik had afgelopen dagen een ‘toet’ nadat ik de auto wilde sluiten op het knopje. Nu werkt het weer 🤨
Er stond niet toevallig wat open? Want dat verklaarde de toeter bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Anoniem: 163260 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 19:23:
[...]

Er stond niet toevallig wat open? Want dat verklaarde de toeter bij mij.
Nee, zou niet weten wat. Wellicht een raam niet helemaal gesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

STIMPPYYY schreef op maandag 15 januari 2024 @ 19:26:
[...]

Die heb ik nog niet geprobeerd..
Het gebeurde bij mij omdat ik eerder op het knopje drukte dan de medepassagier zijn deur dicht deed, of omdat ik de bagageklep op kier had laten staan..
Mijn vorige auto gaf ook een geluidssignaal, maar dat was een gepingel in de auto. Wel zo vriendelijk voor de buurt....

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 163260 op 15-01-2024 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edhollan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-05 11:55
meacount schreef op maandag 15 januari 2024 @ 12:03:
[...]

Als je een goede afspraak maakt waarschijnlijk wel, de update kostte bij toen ongeveer 1,5 a 2 uurtjes, dat was in Rotterdam met na afloop een keurige uitleg wat er gedaan was.(ook LKA, Navi en nog wat dingetjes) Geen nieuwe fratsen erbij gekregen.

Hoop binnenkort een afspraak te mogen maken voor de ACC, dat is het enige waar ik me nog echt aan stoor vanwege de brakke werking ervan, voor de rest is het echt een heerlijke auto. :)
Heb deze week een afspraak in Breda.
Ook voor de LKA onder andere.
Ze willen hier voor 97 Euro in rekening brengen voor diagnose.
Ga hier niet mee akkoord.
Auto functioneert niet goed en zit in de Garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racemol
-tom-562 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 19:19:
Dat is inderdaad een serieuze bug. Ik heb zelf nog niet meegemaakt gelukkig maar dit wel al vaker voorbij zien komen op engels forum. Ik zou hier iig mee terug gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
edhollan schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:08:
[...]

97 Euro voor een diagnose terwijl de auto binnen de garantie zit ? 8)7
Waar loop je tegen aan bij de LKA? Zelfde als iedereen ? Heb je nog oude software ?

Bij mij zijn ze nu ook de "diagnose" aan het doen vanwege het gevaarlijk incident met de LKA. Moet zeggen dat ik bijzonder weinig vertrouwen heb in deze diagnose, aangezien het een probleem van dit model lijkt te zijn en niet van 1 auto met een verkeerd afgesteld LKA systeem of een defect onderdaal. Daarbij konden ze me niet vertellen wat deze magische diagnose precies inhield.

Maar goed, misschien weten ze me te overtuigen als ik de auto op kom halen :+

De leenauto die ik heb (SE) heeft trouwens wel al een knopje in de dropdown om de LKA uit te zetten. Iets minder omslachtig dan voorheen, maar nog steeds niet "de oplossing"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
STIMPPYYY schreef op maandag 15 januari 2024 @ 19:26:
[...]

Was dat maar waar. Dan zou een hoop natte achterbanken en berichten schelen van gebruikers die denken dat het achterraam per abuis naar beneden is gezakt. Ik ben er echter van overtuigd dat we dit bij het uitstappen zelf doen en dan zou een tuut bij het op slot doen erg behulpzaam zijn. Mij ook al een keer overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
DaneV schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:14:
[...]

De leenauto die ik heb (SE) heeft trouwens wel al een knopje in de dropdown om de LKA uit te zetten. Iets minder omslachtig dan voorheen, maar nog steeds niet "de oplossing"...
Die SE versie heeft ook geen ELK denk ik, dus die zou sowieso al een stuk minder 'gevaarlijk' moeten zijn.

Ben verder ook erg benieuwd naar de ontwikkelingen met jouw auto en hoop dat ze er iets aan kunnen doen.

[ Voor 11% gewijzigd door Racemol op 15-01-2024 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edhollan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-05 11:55
DaneV schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:14:
[...]

97 Euro voor een diagnose terwijl de auto binnen de garantie zit ? 8)7
Waar loop je tegen aan bij de LKA? Zelfde als iedereen ? Heb je nog oude software ?

Bij mij zijn ze nu ook de "diagnose" aan het doen vanwege het gevaarlijk incident met de LKA. Moet zeggen dat ik bijzonder weinig vertrouwen heb in deze diagnose, aangezien het een probleem van dit model lijkt te zijn en niet van 1 auto met een verkeerd afgesteld LKA systeem of een defect onderdaal. Daarbij konden ze me niet vertellen wat deze magische diagnose precies inhield.

Maar goed, misschien weten ze me te overtuigen als ik de auto op kom halen :+

De LKA is veel te agressief.
Auto is van Mei 2023
Door een module te updaten zou het beter moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
edhollan schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:08:
[...]

Volgens mij mag dit wettelijk niet eens. Heb met een eerdere auto eenzelfde akkefietje gehad, mocht toen dik in de 200 Euro afrekenen. Ik heb het toen uitgezocht, kan inderdaad niet zolang het een "defect" betreft binnen garantie. Defect is natuurlijk discutabel, maar gezien de hoeveelheid bugs kom je daar wel mee weg vermoed ik. Volgens NL consumentenwet mag je een deugdelijk product verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sch1ppert
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 12-12-2024
Hallo allemaal,

Sinds kort in het bezit van een MG4 standard uitvoering, na 2 weken wennen bevalt de auto erg goed.
Een kleine tip, bij mij stond de verlichting net iets te hoog afgesteld op stand 0, bij de garage waar ik werk even gecontroleerd omdat dit wel vaker voorkomt bij nieuwe auto's. Vooral lastig voor tegenliggers.
Nu nog een vraag, kan ik ergens de buitentemperatuur aflezen? Heb dit nog niet echt kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
sch1ppert schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:44:
Hallo allemaal,

Sinds kort in het bezit van een MG4 standard uitvoering, na 2 weken wennen bevalt de auto erg goed.
Een kleine tip, bij mij stond de verlichting net iets te hoog afgesteld op stand 0, bij de garage waar ik werk even gecontroleerd omdat dit wel vaker voorkomt bij nieuwe auto's. Vooral lastig voor tegenliggers.
Nu nog een vraag, kan ik ergens de buitentemperatuur aflezen? Heb dit nog niet echt kunnen vinden.
Die schijn er geweest te zijn, maar ergens weer verdwenen te zijn :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
zephyr_blues schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:43:
[...]

Volgens mij mag dit wettelijk niet eens. Heb met een eerdere auto eenzelfde akkefietje gehad, mocht toen dik in de 200 Euro afrekenen. Ik heb het toen uitgezocht, kan inderdaad niet zolang het een "defect" betreft binnen garantie. Defect is natuurlijk discutabel, maar gezien de hoeveelheid bugs kom je daar wel mee weg vermoed ik. Volgens NL consumentenwet mag je een deugdelijk product verwachten.
Dat is zelfs een Europese wet volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Racemol schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:16:
[...]

Die SE versie heeft ook geen ELK denk ik, dus die zou sowieso al een stuk minder 'gevaarlijk' moeten zijn.

Ben verder ook erg benieuwd naar de ontwikkelingen met jouw auto en hoop dat ze er iets aan kunnen doen.
Juist bij het type waar geen noemenswaardige problemen zijn met LKA (Alert en LDA) zetten ze een functie erin om alles uit zetten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Racemol schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:12:
[...]

Dat is inderdaad een serieuze bug. Ik heb zelf nog niet meegemaakt gelukkig maar dit wel al vaker voorbij zien komen op engels forum. Ik zou hier iig mee terug gaan.
Ja, ik wil deze week ff contact opnemen met VM. In eerste instantie voor het stuur dat iets scheef staat en een lichte trilling in het stuur bij >120 km/h. Dan zal ik dit ook vermelden.

Iemand enig idee of je dit soort afspraken ook via de VM website/app kan maken? In eerste instantie is dat alleen voor 'normaal' onderhoud (dan doe ik het namelijk nu direct :+ )

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
Anoniem: 163260 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 21:35:
[...]

Juist bij het type waar geen noemenswaardige problemen zijn met LKA (Alert en LDA) zetten ze een functie erin om alles uit zetten :(
Hij heet misschien standaard, maar dat betekent niet dat ie gewoontjes is he...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
sch1ppert schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:44:
Hallo allemaal,

Hier ook te hoog afgesteld op 0. Verschil met 1,2,3 en vervolgens 0 is ook te groot. Gaat ineens heel erg omhoog. Heb ‘m nu maar op standje 1 gezet. Gebruik het toch nooit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-tom-562 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 21:42:
[...]

Ja, ik wil deze week ff contact opnemen met VM. In eerste instantie voor het stuur dat iets scheef staat en een lichte trilling in het stuur bij >120 km/h. Dan zal ik dit ook vermelden.

Iemand enig idee of je dit soort afspraken ook via de VM website/app kan maken? In eerste instantie is dat alleen voor 'normaal' onderhoud (dan doe ik het namelijk nu direct :+ )
Trekt de auto niet naar links of rechts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Anoniem: 163260 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 23:05:
[...]

Trekt de auto niet naar links of rechts?
Nee, de auto spoort verder goed. Het stuur staat alleen iets naar links als ik rechtdoor rij

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
-tom-562 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 23:23:
[...]

Nee, de auto spoort verder goed. Het stuur staat alleen iets naar links als ik rechtdoor rij
Zouden die dingen allemaal afgericht zijn door een en dezelfde persoon met een kortere linkerarm? Die van mij staat ook iets naar links ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
Ik vroeg me af... Niet dat ik het zelf zou kunnen... maar zou het in theorie mogelijk kunnen zijn dat men de software van de MG4 zou kunnen hacken, of variabelen te wijzigen, via de OBD2 poort... Om die functie toch default uit te schakelen ?

Ik weet dat dit voor VAG auto's met obdeleven kan... maar helaas geen MG support

[ Voor 19% gewijzigd door DaneV op 16-01-2024 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Racemol schreef op maandag 15 januari 2024 @ 23:52:
[...]

Zouden die dingen allemaal afgericht zijn door een en dezelfde persoon met een kortere linkerarm? Die van mij staat ook iets naar links ;)
Hier ook. De 22ste op eerste onderhoud en wordt er naar gekeken. Gelukkig zit ik in België bij een fijne garage en niet bij VM :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Racemol schreef op maandag 15 januari 2024 @ 23:52:
[...]

Hier ook. Ben er direct mee teruggegaan. Gebalanceerd (zat veel onbalans in), maar volgens mij niet uitgelijnd (was wel de opdracht ). Stuur staat net zo scheef. Ze zoeken het maar uit bij VM. Ik betaal de banden niet. Dacht dat de service en aflevering bij Tesla slecht was, maar VM kan daar nog wat van leren. Man man man…

Btw, ik heb stoel- en stuurverwarming. Ik kan die alleen niet in de app aanzetten. Klopt dat?

[ Voor 7% gewijzigd door STIMPPYYY op 16-01-2024 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:33
Als je ook de Standaard Nordic versie hebt dan lijkt dat te kloppen. Ik kan het ook niet. Belangrijker vind ik de tien minuten limiet. Dan is de auto nog niet op de gewenste temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Anoniem: 163260 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 15:12:
[...]

Werkt. Alleen kan je niet specifiek voorruit ontdooien kiezen. Arco instellen op T en evt stoelverwarming aanzetten.
Vreemd, heb ook de MG4 met stoelverwarming maar kan deze niet aanzetten via de app. Wel de 'gewone' airco.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaneV
Heb gisterenavond een mailtje gestuurd naar het bedrijf van dit filmpje:

YouTube: MG4 Windows Activation

Zojuist dit als antwoord gekregen:
Hello Daan,

Its amazing. I'm just working for solution for a company in Germany …..

They asked to change the default to disable mode.

The function LKA is still available in the vehicle but in disable mode with option to enable.

** If this is not possible, we will look into the possibility of canceling permanently.

During the next week I will update you on the progress...

Thanks and regards
Golan

[ Voor 8% gewijzigd door DaneV op 16-01-2024 08:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Racemol
DaneV schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 08:31:

[...]
Interessant. Het lijkt er alleen op dat ze firmware echt aanpassen "het coding... stukje en daarna dongle verwijderen" en vraag mij af of dit invloed heeft op garantie en aansprakelijkheid bij gebreken of zelfs ongelukken. Ik bedoel, de software van MG is super slecht maar om er nou een externe partij ook nog in te laten rommelen?

Ik voel meer voor een dongle die je laat zitten en dan bij het opstarten wat standaard zaken aanpast maar de software zelf niet aanpast. Volgens mij doen de mensen van OBD11 dat maar die hebben nog geen MG4 support: https://obdeleven.com/

[ Voor 5% gewijzigd door Racemol op 16-01-2024 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]
Als je dat doet dan zal je hem ook elke keer aan moeten zetten als je MG voor onderhoud wegbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Racemol schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 09:03:
[...]

Interessant. Het lijkt er alleen op dat ze firmware echt aanpassen "het coding... stukje en daarna dongle verwijderen" en vraag mij af of dit invloed heeft op garantie en aansprakelijkheid bij gebreken of zelfs ongelukkigen. Ik bedoel, de software van MG is super slecht maar om er nou een externe partij ook nog in te laten rommelen?

Ik voel meer voor een dongle die je laat zitten en dan bij het opstarten wat standaard zaken aanpast maar de software zelf niet aanpast. Volgens mij doen de mensen van OBD11 dat maar die hebben nog geen MG4 support: https://obdeleven.com/
Als het jou om LKA alleen gaat verwacht ik geen probleem met verzekeringen. Je kunt het namelijk ook volgens de officiele weg uitzetten.Sterker nog, je moet het volgens de handleiding snel kunnen uitzetten bij bepaalde situaties.
Garantie is een ander ding. Dat gaat heel lastig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

deathmonkey schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 08:26:
[...]

Vreemd, heb ook de MG4 met stoelverwarming maar kan deze niet aanzetten via de app. Wel de 'gewone' airco.
Stoelverwarming staat niet op het hoofdtabblad onderaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racemol
Anoniem: 163260 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 09:10:
[...]

Als het jou om LKA alleen gaat verwacht ik geen probleem met verzekeringen. Je kunt het namelijk ook volgens de officiele weg uitzetten.Sterker nog, je moet het volgens de handleiding snel kunnen uitzetten bij bepaalde situaties.
Garantie is een ander ding. Dat gaat heel lastig worden.
Vergis je niet dat de automotive branch best gereguleerd is, en zo hoort het ook te zijn. Je bestuurt noueenmaal enorme massa's gewicht met een behoorlijk vermogen en kan anderen makkelijk in gevaar brengen mocht daat iets mis mee gaan .

(Al vraag ik mij soms ook af hoe MG weg komt met die brakke software maar dat is een ander verhaal.)

Mocht er ergens in de software iets mis gaan nadat jij zelf hebt gerommeld kan het wel eens een lastig verhaal worden. Stel je stroompedaal blijft "hangen" omdat de software vastloopt en je rijdt iemand dood, wie is dan de schuldige als je zelf met de software hebt lopen rommelen? Het is dan niet zo simpel als "oh ik heb alleen die vervelende LKA uit gezet"

Ik zou het in ieder geval niet aandurven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:33
Anoniem: 163260 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 09:12:
[...]

Stoelverwarming staat niet op het hoofdtabblad onderaan?
Die staat er inderdaad niet bij als je de Standard versie hebt (daar zit normaliter geen stoelverwarming in). Ik (en enkele anderen) hebben het geluk gehad een Nordic versie te hebben ontvangen (die normaal voor o.a. Denemarken is bedoeld). Daar zit wel stuurverwarming en stoelverwarming op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
Racemol schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 09:03:
[...]

Interessant. Het lijkt er alleen op dat ze firmware echt aanpassen "het coding... stukje en daarna dongle verwijderen" en vraag mij af of dit invloed heeft op garantie en aansprakelijkheid bij gebreken of zelfs ongelukken. Ik bedoel, de software van MG is super slecht maar om er nou een externe partij ook nog in te laten rommelen?

Ik vraag me af of ze de firmware echt gaan aanpassen. Neem aan dat je daarvan niet zomaar de source code via OBD kan downloaden/aanpassen. Wellicht worden er wat variabelen aangepast en/of iedere keer een script uitgevoerd, net als dat OBD11 dit doet.

Naja, ik weet ook nog niet of ik het aandurf, mochten ze het uberhaupt voor elkaar krijgen. Zal idd afhangen van hun uitleg over hoe ze het gaan doen. En uiteraard of het reversibel is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garrelt
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online

[URL="https://youtu.be/gF4bHN6LRFw?si=Ys8WhDVofZb0NfP1"]YouTube: MG4 Windows Activation
[...]
Ik heb aan SAIC gevraagd of zij in de iSMART app, naast 'status deuren gesloten' etc., ook de status 'ramen gesloten' kunnen vermelden. Paar keer gemerkt dat ik bij het uitstappen per ongeluk de ramen achter had open gedaan. Ik zag dat sommige dat ook overkomen is.
NB Feedback kan je via email bij de app geven.

[ Voor 4% gewijzigd door Garrelt op 16-01-2024 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Racemol schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 09:19:
[...]

Vergis je niet dat de automotive branch best gereguleerd is, en zo hoort het ook te zijn. Je bestuurt noueenmaal enorme massa's gewicht met een behoorlijk vermogen en kan anderen makkelijk in gevaar brengen mocht daat iets mis mee gaan .

(Al vraag ik mij soms ook af hoe MG weg komt met die brakke software maar dat is een ander verhaal.)

Mocht er ergens in de software iets mis gaan nadat jij zelf hebt gerommeld kan het wel eens een lastig verhaal worden. Stel je stroompedaal blijft "hangen" omdat de software vastloopt en je rijdt iemand dood, wie is dan de schuldige als je zelf met de software hebt lopen rommelen? Het is dan niet zo simpel als "oh ik heb alleen die vervelende LKA uit gezet"

Ik zou het in ieder geval niet aandurven.
Daar heb jij een punt. Ik redeneerde meer vanuit de gedachte dat je 'alleen en ook niet meer dan LKA' uit zou zetten. Of de handeling andere systemen ook kan beinvloeden kan een discussie zijn.
Eerlijk gezegd, ik zet hem ook niet uit. Ik ben dik tevreden met alert en lda. Het enige dat ik MG vraag is om
1. één zelf te bepalen mode makkelijk te kunnen gebruiken (dus zonder het menu in te gaan van het centrale scherm). Ik zou een voice command hiervoor inbouwen:switch to etc.
2. Gehele LKA snel uit te kunnen zetten als de omstandigheden overeenkomen met die beschreven zijn door MG zelf waarvan zij zeggen dat het asap uit moet. Voice command set LKA to off.

Ik ben wat artikelen aan het verzamelen over tests van LKA en het effect van LKA op het risico op ongevallen.
Een van dingen dat steeds naar voren komt is dat LKA prima werkt onder 'ideale omstandigheden'. En dan hebben ze vaak één exemplaar van een bepaalde fabrikant getest. Niet ideaal? Dan gaat het foutpercentage flink omhoog. Wel zijn veel artikelen nog gebaseerd op de systemen vóór 2020. Dus ELK (of iets gelijkwaardigs) is niet of nauwelijks onafhankelijk onderzocht, of een artikel beschrijft het niet als zodanig.

Even een spoiler: bij sneeuw altijd LKA uit (in snow mode gaat hij dacht ik ook uit).
Pagina: 1 ... 31 ... 65 Laatste