Ik wist niet dat er van Luxurys 2023 ook versies waren waar je de OPD niet kan krijgen.
Dat ontbrekende lampje achterin vind ik zelf ook een aanfluiting.
Dat ontbrekende lampje achterin vind ik zelf ook een aanfluiting.
Anoniem: 163260
Werkt super. Zeer tevreden mee. Af en toe geen info, maar meestal wel.Struikrover schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 21:07:
Zijn er nog mensen die Home Assistant gebruiken? Is de integratie nog stabiel (genoeg)?
Heeft iemand een handleiding hiervoor? Ik wil dat ook wel eens proberen.Ron6 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 16:27:
[...]
Werkt super. Zeer tevreden mee. Af en toe geen info, maar meestal wel.
[ Voor 10% gewijzigd door savale op 13-01-2024 17:09 ]
Lampje hoort links te zitten. Ik heb ook nog een proefrit gemaakt in een modeljaar '22 (zonder achterruit wisser) en die had het ooksavale schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 17:08:
@RichardB61 mooi duidelijk verhaal. Balen van die kabel, maar wel netjes opgelost! Misschien toch maar de software updaten bij de eerst volgende beurt danHeb jij een lampje in de kofferbak? Die heb ik dan weer niet. (of hij is stuk?)
Vaak bu'j te bang!
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Ga er vanuit dat je Homeassistant al ergens hebt draaien...Ik heb https://github.com/SAIC-iSmart-API/saic-home-assistant-addon geistalleerd en een mqtt broker - musquito als gateway. Een stapjes plan heb ik nog niet gevonden als je de stapjes van de twee onderdelen volgt lukt het vast.Anoniem: 163260 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 16:46:
[...]
Heeft iemand een handleiding hiervoor? Ik wil dat ook wel eens proberen.
MTVenusV151+esp32RS485+ShellyEmulatie·18ZP 6*APS 5.9WP·EaseeHome·MG4lux2023·ThemaV 7kW+esp32RS485
Ik ga eens kijken.wrak schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 19:08:
[...]
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Ga er vanuit dat je Homeassistant al ergens hebt draaien...Ik heb https://github.com/SAIC-iSmart-API/saic-home-assistant-addon geistalleerd en een mqtt broker - musquito als gateway. Een stapjes plan heb ik nog niet gevonden als je de stapjes van de twee onderdelen volgt lukt het vast.
Goed om te horen (en van anderen). Ik wil graag met mijn vriendin op 1 app de auto kunnen uitlezen en bedienen, binnenkort dus maar even daaraan klussen.Ron6 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 16:27:
[...]
Werkt super. Zeer tevreden mee. Af en toe geen info, maar meestal wel.
Vaak bu'j te bang!
Was ? Dus het is nu weer terug? Hoe heb je dat opgelost?-tom-562 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 23:08:
Hmm, net een bug/foutje ontdekt. Het linker sterretje op het stuur was ineens zijn functie kwijt (terwijl ik een uur ervoor de auto nog gebruikt had en het sterretje nog wel gewoon zijn functie had).
Weer zelf opnieuw ingesteldAnoniem: 163260 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 23:31:
[...]
Was ? Dus het is nu weer terug? Hoe heb je dat opgelost?
Vaak bu'j te bang!
Jep, da's een leuke, die instelling blijft wel bewaard, maar some ineens is ie toch weg. Zelfde bij mij.-tom-562 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 23:08:
Hmm, net een bug/foutje ontdekt. Het linker sterretje op het stuur was ineens zijn functie kwijt (terwijl ik een uur ervoor de auto nog gebruikt had en het sterretje nog wel gewoon zijn functie had).
De nieuwe app (versie 2 meen ik) werkt wel meer meerdere logins gelijktijdig. Daarvoor heb je geen homeassistant nodigStruikrover schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 20:15:
[...]
Goed om te horen (en van anderen). Ik wil graag met mijn vriendin op 1 app de auto kunnen uitlezen en bedienen, binnenkort dus maar even daaraan klussen.
Ik word toch nog steeds uitgelogd zodra de tweede user inlogtzephyr_blues schreef op zondag 14 januari 2024 @ 01:08:
[...]
De nieuwe app (versie 2 meen ik) werkt wel meer meerdere logins gelijktijdig. Daarvoor heb je geen homeassistant nodig
Welkom en helemaal eens! Heb zelf heel veel ervaring met Chinese apparatuur, BEV's, batterij omvormers, micro elektronica en de rode draad is wel dat de hardware vaak op orde is, de documentatie erg matig/slecht, software slecht (inclusief updates, UI).RichardB61 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 15:38:
Nieuw hier op het forum, rij al sinds 2016 een EV, een Zoe Q210 (22kW accu), een Zoe ZE 50 (52kW accu), en sinds maart 2023 heb ik een MG4 Luxury long range.
Inmiddels net over de 20.000 kilometer erop zitten. Het is zonder meer de best rijdende auto van alle auto's die ik gehad heb. Ik rij altijd met de lane assist aan, omdat die soms wat fanatiek "aan het stuur rukte" had in mijn auto in de app HAL9000 genoemd.
In december heb ik van Mossel gevraagd software updates uit te voeren, met name wilde ik de one pedal driving hebben. De updates zijn er gekomen, de lane assist en de ACC zijn heeeeeeel veel beter geworden veel soepeler minder agressief dan de originele versie.
Maar helaas, geen one pedal driving voor de mijne, bij de eerste (nee, ik heb niet de pre productie) generatie kan het niet bij worden geïnstalleerd, gevalletje jammer maar helaas.
Had wel na de update MG pechhulp nodig, mijn auto wilde nog wel aan, rijden in feite niet mogelijk, geen stuurbekrachtiging, totaal geen veiligheidssystemen meer werd met de nodige dindongs in het scherm geprojecteerd. Via MG werd de auto opgehaald, kreeg van de berger 1 week een DS 3 EV (zeilboot, traag, niet mijn ding), en van Mossel wist inmiddels dat het niet een mislukte software update was, maar een hongerig knaagdier die een aantal kabels doorgebeten heeft.
Ze hebben de kabels voor nood gerepareerd en nieuwe kabels besteld, ook is er (dat is wel garantie) een nieuwe ABS pomp besteld, die moet vervangen worden, mijn rempedaal "kraakte" ook bij ACC automatisch rijden.
van Mossel Amsterdam is lastig te bereiken, maar de communicatie vanaf de werkplaats is prima. Ik blijf het een heerlijke auto vinden en blijf het vreemd vinden waarom er wel een ledlampje in de kofferbak zit en niet voor in de auto, er zit een hoop elektronica op, en waarom in godsnaam geen regensensor, geen verlichting (nu wel, ali express lampje) voor de achterbank? Jaja, kostenbesparing, maar had dan als MG andere keuze's gemaakt.
Ben benieuwd hoe dat kan gebeuren. Hier wordt ik eruit gegooid als een andere telefoon inlogt.zephyr_blues schreef op zondag 14 januari 2024 @ 01:08:
[...]
De nieuwe app (versie 2 meen ik) werkt wel meer meerdere logins gelijktijdig. Daarvoor heb je geen homeassistant nodig
MTVenusV151+esp32RS485+ShellyEmulatie·18ZP 6*APS 5.9WP·EaseeHome·MG4lux2023·ThemaV 7kW+esp32RS485
Gaat wekenlang goed. En dan opeens veranderd het. Ik heb nog geen idee waarom deze instelling plots weer op de camera's komt te staan. Zou toch fijn zijn als je iets kon instellen dat behoiden blijft.zephyr_blues schreef op zondag 14 januari 2024 @ 01:07:
[...]
Jep, da's een leuke, die instelling blijft wel bewaard, maar some ineens is ie toch weg. Zelfde bij mij.
Kan je wel de regeneratienivos instellen? En merk je verschil tussen 1 en 3?iak schreef op zondag 14 januari 2024 @ 09:56:
Hallo allemaal, sinds 3 dagen rijd ik rond in mijn nieuwe Trophy e.r. helemaal mooi, en wat een snelheid! Één ding krijg ik echter niet aan de gang: OPD. Heb het geprobeerd tussen 90 en 20% lading, met koude, warmgereden en extra verwarmde batterij, in meerdere drive modes, custom mode, met systemen zoals LKA aan en uit, maar nee hoor. Helemaal niks. Als ik op het schuifje druk dan wordt ie 1 seconde blauw, en dan springt ie weer terug uit. Verder geen melding of zo. Heb de laatste infotainment versie. Wat doe ik verkeerd? Alvast bedankt voor de eventuele hulp!
Yes, werkt prima in alle rijmodi, verschil zeker merkbaar, vind standje 3 het fijnst. Alleen 'adaptief' begrijp ik niet helemaal, maar dat boeit me eigenlijk niet.Anoniem: 163260 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 10:08:
[...]
Kan je wel de regeneratienivos instellen? En merk je verschil tussen 1 en 3?
Bij mij (DAB) scrollt hij tussen de favorieten heen en weer!Hamkaaz schreef op zondag 14 januari 2024 @ 09:34:
Een ergernisje van mij: ik wil met de thumbstick alleen door mijn favoriete radiostations kunnen scrollen, maar kan alleen maar door de volledige lijst van tientallen onboeiende stations heen zappen.
Is er iemand die weet of dit een mogelijkheid is?
Ik heb geen glazen bol maar dan vermoed ik toch dat het een rondje dealer wordt. Zoals ik het nu inschat is de update niet goed gegaan. Maar ik sluit niet uit dat de hardware een probleem heeft.iak schreef op zondag 14 januari 2024 @ 12:06:
[...]
Yes, werkt prima in alle rijmodi, verschil zeker merkbaar, vind standje 3 het fijnst. Alleen 'adaptief' begrijp ik niet helemaal, maar dat boeit me eigenlijk niet.
Sluit jij de auto af met de radio op een favoriet?Hamkaaz schreef op zondag 14 januari 2024 @ 09:34:
Een ergernisje van mij: ik wil met de thumbstick alleen door mijn favoriete radiostations kunnen scrollen, maar kan alleen maar door de volledige lijst van tientallen onboeiende stations heen zappen.
Ik had hetzelfde probleem. VM heeft een update uitgevoerd voor de warmtepomp.Paul van Druten schreef op zondag 14 januari 2024 @ 15:31:
Mijn Luxury April 2023 (geen updates) heeft de makke dat om de andere dag ongeveer de warmtepomp niet aanslaat. Kunnen ze een update doen alléén voor de kachel?
Dat is kwalijk. Plan via de website gewoon een afspraak in. Dan komen ze vanzelf in actie.Jony23 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 15:46:
[...]
Ik had hetzelfde probleem. VM heeft een update uitgevoerd voor de warmtepomp.
Tot op heden heb ik geen problemen meer gehad, maar wél een ander probleem erbij.
Het opladen tot een vooringesteld percentage werkt nu niet meer. Direct gemeld aan VM Nijmegen (meermaals) , maar tot op heden geen reactie.
Nou moe! Bij mij hetzelfde....Hamkaaz schreef op zondag 14 januari 2024 @ 09:34:
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 163260 op 14-01-2024 18:00 ]
Believe. Imagine. Create.
Je bedoelt dan zeker tja met alleen rijstrookassistentie?Troetelbeer schreef op zondag 14 januari 2024 @ 18:17:
Vandaag een rit gedaan met mijn Luxury(eerste model) van iets meer dan 200km, waarvan 90% snelweg (E313 in Belgie van Tongeren naar Wommelgem). Verbruik rond de 21kwh/100km met de AC op 25 graden, standje 1, plus stuur- en stoelverwarming aan. Dus gewoon lekker warm gezeten. Buitentemperatuur van 0 graden. Best netjes zonder comfort in te leveren.
De LKA voor uit te proberen op enkel rijstrookassistentie gezet i.p.v. de standaard Emergency Lane Keeping (ELK) en hoewel ik met de ELK nooit echt problemen ondervind, is de setting op enkel rijstrookassistentie inderdaad wat soepeler/rustiger zoals sommige al zeiden. Vervolgens de cruise control op TJA gezet i.p.v. ACC en ik moet zeggen dat de combinatie van TJA met LKA op enkel rijstrookassistentie echt heel ontspannen rijden was. Zelfs zo ontspannen, dat ik soms dacht dat ik passagier in een taxi of trein was. Nergens nerveus en ik werd enkel met fijne kleine stuurcorrecties in het midden van de rijstrook gehouden.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 163260 op 14-01-2024 19:32 ]
Vandaag ook een langere rit gemaakt met het vele gezin er in, 200km in totaal, 95% snelweg. ACC op 105, temperatuur (geen warmtepomp) op 26 graden, gemiddeld verbruik van 20,2 kWh/100km, best aardig vond ik zelfTroetelbeer schreef op zondag 14 januari 2024 @ 18:17:
Vandaag een rit gedaan met mijn Luxury(eerste model) van iets meer dan 200km, waarvan 90% snelweg (E313 in Belgie van Tongeren naar Wommelgem). Verbruik rond de 21kwh/100km met de AC op 25 graden, standje 1, plus stuur- en stoelverwarming aan. Dus gewoon lekker warm gezeten. Buitentemperatuur van 0 graden. Best netjes zonder comfort in te leveren.
De LKA voor uit te proberen op enkel rijstrookassistentie gezet i.p.v. de standaard Emergency Lane Keeping (ELK) en hoewel ik met de ELK nooit echt problemen ondervind, is de setting op enkel rijstrookassistentie inderdaad wat soepeler/rustiger zoals sommige al zeiden. Vervolgens de cruise control op TJA gezet i.p.v. ACC en ik moet zeggen dat de combinatie van TJA met LKA op enkel rijstrookassistentie echt heel ontspannen rijden was. Zelfs zo ontspannen, dat ik soms dacht dat ik passagier in een taxi of trein was. Nergens nerveus en ik werd enkel met fijne kleine stuurcorrecties in het midden van de rijstrook gehouden.
Vaak bu'j te bang!
Dat zei ikAnoniem: 163260 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 18:23:
[...]
Je bedoelt dan zeker tja met alleen rijstrookassistentie?
Wat was de regen mode: 1,2,3 of adaptive?
Heb je de nieuwste app (dikke maand gelden update geweest, nu versie 2.0.2)? Sindsdien heb ik het probleem niet meer, en ik hoor hetzelfde van andere forum gebruikers, ook via telefoon meerdere logins mogelijkStruikrover schreef op zondag 14 januari 2024 @ 08:19:
[...]
Ik word toch nog steeds uitgelogd zodra de tweede user inlogt
Krijg je een pop-up dat er niet genoeg regeneratief vermogen of zoiets is? Dat krijg ik nl, dan moet ik idd wachten to de accu warmer en/of lager is, maar dan gaat het uiteindelijk wel goed.iak schreef op zondag 14 januari 2024 @ 09:56:
Hallo allemaal, sinds 3 dagen rijd ik rond in mijn nieuwe Trophy e.r. helemaal mooi, en wat een snelheid! Één ding krijg ik echter niet aan de gang: OPD. Heb het geprobeerd tussen 90 en 20% lading, met koude, warmgereden en extra verwarmde batterij, in meerdere drive modes, custom mode, met systemen zoals LKA aan en uit, maar nee hoor. Helemaal niks. Als ik op het schuifje druk dan wordt ie 1 seconde blauw, en dan springt ie weer terug uit. Verder geen melding of zo. Heb de laatste infotainment versie. Wat doe ik verkeerd? Alvast bedankt voor de eventuele hulp!
Ja versie 2.0.2, toen zij inlogde werd ik gelijk uitgelogd. Mn username is telefoonnummerzephyr_blues schreef op zondag 14 januari 2024 @ 22:31:
[...]
Heb je de nieuwste app (dikke maand gelden update geweest, nu versie 2.0.2)? Sindsdien heb ik het probleem niet meer, en ik hoor hetzelfde van andere forum gebruikers, ook via telefoon meerdere logins mogelijk
Er is geen touw aan vast te knopen wanneer je nu uiteindelijk wel OPD beschikbaar hebt. Vandaag op bezoek geweest bij familie, enkele reis 90km (90% snelweg). De laatste 2 km wil ik OPD aanzetten, mag niet ('laadstatus te laag' of zoiets, je kent 'm vast welzephyr_blues schreef op zondag 14 januari 2024 @ 22:34:
[...]
Krijg je een pop-up dat er niet genoeg regeneratief vermogen of zoiets is? Dat krijg ik nl, dan moet ik idd wachten to de accu warmer en/of lager is, maar dan gaat het uiteindelijk wel goed.
Wat jij beschrijft klinkt niet goed, ik denk afspraakje dealer
Vaak bu'j te bang!
Hier ook hoor. Wel 25gr met stoel- en stuurverwarming. Kroop richting de 200-220 afgelopen dagen. Hoofdzakelijk 80 en 50. Ding is niet erg zuinig.Beautjuh11 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 00:13:
[Afbeelding]
Hierbij de resultaten van afgelopen week. (MG 4 standard) Op 8 januari het laatst geladen tot 100%. Bovenstaande gereden de afgelopen week. Verwarming op 19 graden, drive modus normaal, verwarming accu uit. Geen energiebesparing. Ik denk ongeveer 80% snelweg. Persoonlijk merk ik echt dat ie meer verbruikt dan in de zomer/herfst. Meer mensen met deze cijfers?
De standard heeft een 51kW batterij. Als je verbruik afgerond 25 is zou je alsnog 200 km moeten halen ipv 158. Waar zit het verschil dan in denk je?Beautjuh11 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 00:13:
[Afbeelding]
Hierbij de resultaten van afgelopen week. (MG 4 standard) Op 8 januari het laatst geladen tot 100%. Bovenstaande gereden de afgelopen week. Verwarming op 19 graden, drive modus normaal, verwarming accu uit. Geen energiebesparing. Ik denk ongeveer 80% snelweg. Persoonlijk merk ik echt dat ie meer verbruikt dan in de zomer/herfst. Meer mensen met deze cijfers?
Zie ik hier herhaalde, relatief korte ritten?Beautjuh11 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 00:13:
[Afbeelding]
Je zou kunnen proberen met email ipv telefoonnummer. Voor HA werkte voor mij de inlog via telefoonnummer uberhaupt niet, met email wel. Dus ook daar zitten verschillenStruikrover schreef op zondag 14 januari 2024 @ 22:42:
[...]
Ja versie 2.0.2, toen zij inlogde werd ik gelijk uitgelogd. Mn username is telefoonnummer
Nee geen melding dus. Ik ga maar eens ff bellen.zephyr_blues schreef op zondag 14 januari 2024 @ 22:34:
[...]
Krijg je een pop-up dat er niet genoeg regeneratief vermogen of zoiets is? Dat krijg ik nl, dan moet ik idd wachten to de accu warmer en/of lager is, maar dan gaat het uiteindelijk wel goed.
Wat jij beschrijft klinkt niet goed, ik denk afspraakje dealer
VM Nijmegen daar ben ik ook, kon je er op wachten? Die update voor de warmtepomp.Jony23 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 15:46:
[...]
Ik had hetzelfde probleem. VM heeft een update uitgevoerd voor de warmtepomp.
Tot op heden heb ik geen problemen meer gehad, maar wél een ander probleem erbij.
Het opladen tot een vooringesteld percentage werkt nu niet meer. Direct gemeld aan VM Nijmegen (meermaals) , maar tot op heden geen reactie.
Ik denk de verwarming/AircoStruikrover schreef op maandag 15 januari 2024 @ 07:50:
[...]
De standard heeft een 51kW batterij. Als je verbruik afgerond 25 is zou je alsnog 200 km moeten halen ipv 158. Waar zit het verschil dan in denk je?
Over het algemeen wel ja. Gaat natuurlijk veel warmte zitten in het opwarmen van de auto.Anoniem: 163260 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 07:56:
[...]
Zie ik hier herhaalde, relatief korte ritten?
Als je een goede afspraak maakt waarschijnlijk wel, de update kostte bij toen ongeveer 1,5 a 2 uurtjes, dat was in Rotterdam met na afloop een keurige uitleg wat er gedaan was.(ook LKA, Navi en nog wat dingetjes) Geen nieuwe fratsen erbij gekregen.Paul van Druten schreef op maandag 15 januari 2024 @ 10:56:
[...]
VM Nijmegen daar ben ik ook, kon je er op wachten? Die update voor de warmtepomp.
Wat staat er in je display bij de batterij over energieverbruik sinds laatste keer laden? als het goed is zie je die uitgesplitst op "airco en overige", en het rijden zelf
Als ik de kilometers van de andere forumleden zie dan is dat best een respectabel totaal.Racemol schreef op maandag 15 januari 2024 @ 09:51:
Met totaal 779km kun je nog niet echt over een gemiddelde spreken. Als jij 2 ritten meer wind mee hebt gehad is het beeld al erg vertekend.
Vanmorgen met de sneeuw in SNOW modus gereden en dat reed verrassend fijn. Natuurlijk mis ik de regeneratie maar het erg subtiele stroompedaal rijdt erg fijn, wellicht zou ik die altijd wel willen hebben!
Klopt, maar bij sinds laatste keer laden staat daar enkel het verbruik van het rijden en op de plek van airco en andere staat geen getal ingevuld.Struikrover schreef op maandag 15 januari 2024 @ 12:30:
[...]
Wat staat er in je display bij de batterij over energieverbruik sinds laatste keer laden? als het goed is zie je die uitgesplitst op "airco en overige", en het rijden zelf
Bij mij werkt het verwarmen van de auto (dus niet de accu) nog steeds goed na het updaten van de app. Verwarming van de accu gebruik ik eigenlijk alleen als het koud is en ga snelladen.buutvrij schreef op maandag 15 januari 2024 @ 13:35:
Hallo MG4 rijders, hier even een vraagje van een MG5 rijder;
werkt bij jullie het voorverwarmen van de auto via de app, dan wel het ontdooien van de voorruit?
Sinds de app update werkt dit niet meer bij mij. En da's erg jammer met dit weer!
Hoe gaat dat bij jullie?
Werkt. Alleen kan je niet specifiek voorruit ontdooien kiezen. Arco instellen op T en evt stoelverwarming aanzetten.buutvrij schreef op maandag 15 januari 2024 @ 13:35:
Hallo MG4 rijders, hier even een vraagje van een MG5 rijder;
werkt bij jullie het voorverwarmen van de auto via de app, dan wel het ontdooien van de voorruit?
Sinds de app update werkt dit niet meer bij mij. En da's erg jammer met dit weer!
Hoe gaat dat bij jullie?
Vooral de batterij zelf. Die wordt warm tijdens gebruik en zeker de LFP batterij is een stuk minder efficient bij kouBeautjuh11 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:31:
[...]
Ik denk de verwarming/Airco
[...]
Over het algemeen wel ja. Gaat natuurlijk veel warmte zitten in het opwarmen van de auto.
Jaaa... dacht op mijn parkeerplaats ff te testen hoe snel ik de slip in ga, maar valt me (ook in SNOW) enorm mee. En dan nog niet eens winterbanden.Racemol schreef op maandag 15 januari 2024 @ 09:51:
Met totaal 779km kun je nog niet echt over een gemiddelde spreken. Als jij 2 ritten meer wind mee hebt gehad is het beeld al erg vertekend.
Vanmorgen met de sneeuw in SNOW modus gereden en dat reed verrassend fijn. Natuurlijk mis ik de regeneratie maar het erg subtiele stroompedaal rijdt erg fijn, wellicht zou ik die altijd wel willen hebben!
Toevallig stuit ik net op jouw bericht. Mijn MG heeft ook probleem met trillen en brommen bij 80+kmh. Ik wilde me voorbereiden voor mijn afspraak volgende week.DaneV schreef op donderdag 21 december 2023 @ 16:31:
Update w.b. het trillen/herrie bij 80kmh+:
De banden waren niet goed gebalanceerd, maar er zat ook een oneffenheid in de velgen waardoor de auto gaat trillen. Conclusie: Velgen en banden moeten vervangen worden.
Maar meteen gevraagd of ze er de 17" met continentals onder willen zetten omdat ik wisselende verhalen hoor over de bridgestones. Ik vind 18" niet per se mooier, en rijcomfort met mogelijk een paar extra km bereik is me meer waard, dus was blij dat ze het geen probleem vonden om 17" Velgen en continental banden te monteren.
Helaas wel pas rond 15-01. Vrij irritant dat ze een auto met mankement afleveren en ik dan bijna een maand en 3x op en neer naar van mossel (uur rijden voor me) verder ben om het opgelost te krijgen, maar laten we hopen dat ik na de 15e ben uitgetrild
Wachten kan, maar duurde een paar uur.Paul van Druten schreef op maandag 15 januari 2024 @ 10:56:
[...]
VM Nijmegen daar ben ik ook, kon je er op wachten? Die update voor de warmtepomp.
Mijn auto staat momenteel bij van Mossel en ik rijd in een leenautoFreeShooter schreef op maandag 15 januari 2024 @ 17:27:
[...]
Toevallig stuit ik net op jouw bericht. Mijn MG heeft ook probleem met trillen en brommen bij 80+kmh. Ik wilde me voorbereiden voor mijn afspraak volgende week.
Is het probleem bij jou vandaag opgelost?
[ Voor 5% gewijzigd door DaneV op 15-01-2024 19:08 ]
Vaak bu'j te bang!
Die van mij gaat donderdag naar de dealer. Maar als ik het goed herinner was het bij hem niet helemaal opgelost.FreeShooter schreef op maandag 15 januari 2024 @ 17:27:
[...]
Toevallig stuit ik net op jouw bericht. Mijn MG heeft ook probleem met trillen en brommen bij 80+kmh. Ik wilde me voorbereiden voor mijn afspraak volgende week.
Is het probleem bij jou vandaag opgelost?
Dat is wel erg ruk. Zal het hier in de gaten houden.-tom-562 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 19:19:
Lekker dan, m'n vriendin komt net thuis van de supermarkt, redelijk pissig, de koplampen van de MG deed het nietIn de bebouwde kom viel het niet zo op (wss stond DRL wel aan, dat wist ze niet zeker), maar op de provinciale weg kwam ze er pas achter, ook omdat andere auto's aan het seinen waren.
Verlichting staat op automatisch, ze heeft het zelf (tijdens het rijden) uit en aan gezet (en op handmatig), maar de verlichting bleef uit.
Ik doe thuis de auto op slot, en weer open, en de verlichting werkt gewoon weerheb haar gezegd dat mocht zoiets nog een keer voorkomen dat ze auto stil moet zetten, dan op slot en weer van het slot moet halen (dat leek nu dus te helpen).
Dit zijn wel serieuze bugs...
Er stond niet toevallig wat open? Want dat verklaarde de toeter bij mij.STIMPPYYY schreef op maandag 15 januari 2024 @ 19:21:
[...]
Dat is wel erg ruk. Zal het hier in de gaten houden.
Ik had afgelopen dagen een ‘toet’ nadat ik de auto wilde sluiten op het knopje. Nu werkt het weer 🤨
Nee, zou niet weten wat. Wellicht een raam niet helemaal gesloten?Anoniem: 163260 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 19:23:
[...]
Er stond niet toevallig wat open? Want dat verklaarde de toeter bij mij.
Die heb ik nog niet geprobeerd..STIMPPYYY schreef op maandag 15 januari 2024 @ 19:26:
[...]
Nee, zou niet weten wat. Wellicht een raam niet helemaal gesloten?
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 163260 op 15-01-2024 19:49 ]
Heb deze week een afspraak in Breda.meacount schreef op maandag 15 januari 2024 @ 12:03:
[...]
Als je een goede afspraak maakt waarschijnlijk wel, de update kostte bij toen ongeveer 1,5 a 2 uurtjes, dat was in Rotterdam met na afloop een keurige uitleg wat er gedaan was.(ook LKA, Navi en nog wat dingetjes) Geen nieuwe fratsen erbij gekregen.
Hoop binnenkort een afspraak te mogen maken voor de ACC, dat is het enige waar ik me nog echt aan stoor vanwege de brakke werking ervan, voor de rest is het echt een heerlijke auto.
Dat is inderdaad een serieuze bug. Ik heb zelf nog niet meegemaakt gelukkig maar dit wel al vaker voorbij zien komen op engels forum. Ik zou hier iig mee terug gaan.-tom-562 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 19:19:
Lekker dan, m'n vriendin komt net thuis van de supermarkt, redelijk pissig, de koplampen van de MG deed het nietIn de bebouwde kom viel het niet zo op (wss stond DRL wel aan, dat wist ze niet zeker), maar op de provinciale weg kwam ze er pas achter, ook omdat andere auto's aan het seinen waren.
Verlichting staat op automatisch, ze heeft het zelf (tijdens het rijden) uit en aan gezet (en op handmatig), maar de verlichting bleef uit.
Ik doe thuis de auto op slot, en weer open, en de verlichting werkt gewoon weerheb haar gezegd dat mocht zoiets nog een keer voorkomen dat ze auto stil moet zetten, dan op slot en weer van het slot moet halen (dat leek nu dus te helpen).
Dit zijn wel serieuze bugs...
97 Euro voor een diagnose terwijl de auto binnen de garantie zit ?edhollan schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:08:
[...]
Heb deze week een afspraak in Breda.
Ook voor de LKA onder andere.
Ze willen hier voor 97 Euro in rekening brengen voor diagnose.
Ga hier niet mee akkoord.
Auto functioneert niet goed en zit in de Garantie.
Was dat maar waar. Dan zou een hoop natte achterbanken en berichten schelen van gebruikers die denken dat het achterraam per abuis naar beneden is gezakt. Ik ben er echter van overtuigd dat we dit bij het uitstappen zelf doen en dan zou een tuut bij het op slot doen erg behulpzaam zijn. Mij ook al een keer overkomen.STIMPPYYY schreef op maandag 15 januari 2024 @ 19:26:
[...]
Nee, zou niet weten wat. Wellicht een raam niet helemaal gesloten?
Die SE versie heeft ook geen ELK denk ik, dus die zou sowieso al een stuk minder 'gevaarlijk' moeten zijn.DaneV schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:14:
[...]
De leenauto die ik heb (SE) heeft trouwens wel al een knopje in de dropdown om de LKA uit te zetten. Iets minder omslachtig dan voorheen, maar nog steeds niet "de oplossing"...
[ Voor 11% gewijzigd door Racemol op 15-01-2024 20:16 ]
De LKA is veel te agressief.DaneV schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:14:
[...]
97 Euro voor een diagnose terwijl de auto binnen de garantie zit ?![]()
Waar loop je tegen aan bij de LKA? Zelfde als iedereen ? Heb je nog oude software ?
Bij mij zijn ze nu ook de "diagnose" aan het doen vanwege het gevaarlijk incident met de LKA. Moet zeggen dat ik bijzonder weinig vertrouwen heb in deze diagnose, aangezien het een probleem van dit model lijkt te zijn en niet van 1 auto met een verkeerd afgesteld LKA systeem of een defect onderdaal. Daarbij konden ze me niet vertellen wat deze magische diagnose precies inhield.
Maar goed, misschien weten ze me te overtuigen als ik de auto op kom halen![]()
De leenauto die ik heb (SE) heeft trouwens wel al een knopje in de dropdown om de LKA uit te zetten. Iets minder omslachtig dan voorheen, maar nog steeds niet "de oplossing"...
Volgens mij mag dit wettelijk niet eens. Heb met een eerdere auto eenzelfde akkefietje gehad, mocht toen dik in de 200 Euro afrekenen. Ik heb het toen uitgezocht, kan inderdaad niet zolang het een "defect" betreft binnen garantie. Defect is natuurlijk discutabel, maar gezien de hoeveelheid bugs kom je daar wel mee weg vermoed ik. Volgens NL consumentenwet mag je een deugdelijk product verwachten.edhollan schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:08:
[...]
Heb deze week een afspraak in Breda.
Ook voor de LKA onder andere.
Ze willen hier voor 97 Euro in rekening brengen voor diagnose.
Ga hier niet mee akkoord.
Auto functioneert niet goed en zit in de Garantie.
Die schijn er geweest te zijn, maar ergens weer verdwenen te zijnsch1ppert schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:44:
Hallo allemaal,
Sinds kort in het bezit van een MG4 standard uitvoering, na 2 weken wennen bevalt de auto erg goed.
Een kleine tip, bij mij stond de verlichting net iets te hoog afgesteld op stand 0, bij de garage waar ik werk even gecontroleerd omdat dit wel vaker voorkomt bij nieuwe auto's. Vooral lastig voor tegenliggers.
Nu nog een vraag, kan ik ergens de buitentemperatuur aflezen? Heb dit nog niet echt kunnen vinden.
Dat is zelfs een Europese wet volgens mij.zephyr_blues schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:43:
[...]
Volgens mij mag dit wettelijk niet eens. Heb met een eerdere auto eenzelfde akkefietje gehad, mocht toen dik in de 200 Euro afrekenen. Ik heb het toen uitgezocht, kan inderdaad niet zolang het een "defect" betreft binnen garantie. Defect is natuurlijk discutabel, maar gezien de hoeveelheid bugs kom je daar wel mee weg vermoed ik. Volgens NL consumentenwet mag je een deugdelijk product verwachten.
Juist bij het type waar geen noemenswaardige problemen zijn met LKA (Alert en LDA) zetten ze een functie erin om alles uit zettenRacemol schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:16:
[...]
Die SE versie heeft ook geen ELK denk ik, dus die zou sowieso al een stuk minder 'gevaarlijk' moeten zijn.
Ben verder ook erg benieuwd naar de ontwikkelingen met jouw auto en hoop dat ze er iets aan kunnen doen.
Ja, ik wil deze week ff contact opnemen met VM. In eerste instantie voor het stuur dat iets scheef staat en een lichte trilling in het stuur bij >120 km/h. Dan zal ik dit ook vermelden.Racemol schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:12:
[...]
Dat is inderdaad een serieuze bug. Ik heb zelf nog niet meegemaakt gelukkig maar dit wel al vaker voorbij zien komen op engels forum. Ik zou hier iig mee terug gaan.
Vaak bu'j te bang!
Hij heet misschien standaard, maar dat betekent niet dat ie gewoontjes is he...Anoniem: 163260 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 21:35:
[...]
Juist bij het type waar geen noemenswaardige problemen zijn met LKA (Alert en LDA) zetten ze een functie erin om alles uit zetten
Hier ook te hoog afgesteld op 0. Verschil met 1,2,3 en vervolgens 0 is ook te groot. Gaat ineens heel erg omhoog. Heb ‘m nu maar op standje 1 gezet. Gebruik het toch nooitsch1ppert schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:44:
Hallo allemaal,
Sinds kort in het bezit van een MG4 standard uitvoering, na 2 weken wennen bevalt de auto erg goed.
Een kleine tip, bij mij stond de verlichting net iets te hoog afgesteld op stand 0, bij de garage waar ik werk even gecontroleerd omdat dit wel vaker voorkomt bij nieuwe auto's. Vooral lastig voor tegenliggers.
Nu nog een vraag, kan ik ergens de buitentemperatuur aflezen? Heb dit nog niet echt kunnen vinden.
Trekt de auto niet naar links of rechts?-tom-562 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 21:42:
[...]
Ja, ik wil deze week ff contact opnemen met VM. In eerste instantie voor het stuur dat iets scheef staat en een lichte trilling in het stuur bij >120 km/h. Dan zal ik dit ook vermelden.
Iemand enig idee of je dit soort afspraken ook via de VM website/app kan maken? In eerste instantie is dat alleen voor 'normaal' onderhoud (dan doe ik het namelijk nu direct)
Nee, de auto spoort verder goed. Het stuur staat alleen iets naar links als ik rechtdoor rijAnoniem: 163260 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 23:05:
[...]
Trekt de auto niet naar links of rechts?
Vaak bu'j te bang!
Zouden die dingen allemaal afgericht zijn door een en dezelfde persoon met een kortere linkerarm? Die van mij staat ook iets naar links-tom-562 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 23:23:
[...]
Nee, de auto spoort verder goed. Het stuur staat alleen iets naar links als ik rechtdoor rij
[ Voor 19% gewijzigd door DaneV op 16-01-2024 00:29 ]
Hier ook. De 22ste op eerste onderhoud en wordt er naar gekeken. Gelukkig zit ik in België bij een fijne garage en niet bij VMRacemol schreef op maandag 15 januari 2024 @ 23:52:
[...]
Zouden die dingen allemaal afgericht zijn door een en dezelfde persoon met een kortere linkerarm? Die van mij staat ook iets naar links
Hier ook. Ben er direct mee teruggegaan. Gebalanceerd (zat veel onbalans in), maar volgens mij niet uitgelijnd (was wel de opdracht ). Stuur staat net zo scheef. Ze zoeken het maar uit bij VM. Ik betaal de banden niet. Dacht dat de service en aflevering bij Tesla slecht was, maar VM kan daar nog wat van leren. Man man man…Racemol schreef op maandag 15 januari 2024 @ 23:52:
[...]
Zouden die dingen allemaal afgericht zijn door een en dezelfde persoon met een kortere linkerarm? Die van mij staat ook iets naar links
[ Voor 7% gewijzigd door STIMPPYYY op 16-01-2024 08:14 ]
Vreemd, heb ook de MG4 met stoelverwarming maar kan deze niet aanzetten via de app. Wel de 'gewone' airco.Anoniem: 163260 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 15:12:
[...]
Werkt. Alleen kan je niet specifiek voorruit ontdooien kiezen. Arco instellen op T en evt stoelverwarming aanzetten.
Hello Daan,
Its amazing. I'm just working for solution for a company in Germany …..
They asked to change the default to disable mode.
The function LKA is still available in the vehicle but in disable mode with option to enable.
** If this is not possible, we will look into the possibility of canceling permanently.
During the next week I will update you on the progress...
Thanks and regards
Golan
[ Voor 8% gewijzigd door DaneV op 16-01-2024 08:32 ]
Interessant. Het lijkt er alleen op dat ze firmware echt aanpassen "het coding... stukje en daarna dongle verwijderen" en vraag mij af of dit invloed heeft op garantie en aansprakelijkheid bij gebreken of zelfs ongelukken. Ik bedoel, de software van MG is super slecht maar om er nou een externe partij ook nog in te laten rommelen?DaneV schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 08:31:
Heb gisterenavond een mailtje gestuurd naar het bedrijf van dit filmpje:
YouTube: MG4 Windows Activation
Zojuist dit als antwoord gekregen:
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door Racemol op 16-01-2024 09:07 ]
Als je dat doet dan zal je hem ook elke keer aan moeten zetten als je MG voor onderhoud wegbrengt.DaneV schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 08:31:
YouTube: MG4 Windows Activation
Zojuist dit als antwoord gekregen:
[...]
Als het jou om LKA alleen gaat verwacht ik geen probleem met verzekeringen. Je kunt het namelijk ook volgens de officiele weg uitzetten.Sterker nog, je moet het volgens de handleiding snel kunnen uitzetten bij bepaalde situaties.Racemol schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 09:03:
[...]
Interessant. Het lijkt er alleen op dat ze firmware echt aanpassen "het coding... stukje en daarna dongle verwijderen" en vraag mij af of dit invloed heeft op garantie en aansprakelijkheid bij gebreken of zelfs ongelukkigen. Ik bedoel, de software van MG is super slecht maar om er nou een externe partij ook nog in te laten rommelen?
Ik voel meer voor een dongle die je laat zitten en dan bij het opstarten wat standaard zaken aanpast maar de software zelf niet aanpast. Volgens mij doen de mensen van OBD11 dat maar die hebben nog geen MG4 support: https://obdeleven.com/
Stoelverwarming staat niet op het hoofdtabblad onderaan?deathmonkey schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 08:26:
[...]
Vreemd, heb ook de MG4 met stoelverwarming maar kan deze niet aanzetten via de app. Wel de 'gewone' airco.
Vergis je niet dat de automotive branch best gereguleerd is, en zo hoort het ook te zijn. Je bestuurt noueenmaal enorme massa's gewicht met een behoorlijk vermogen en kan anderen makkelijk in gevaar brengen mocht daat iets mis mee gaan .Anoniem: 163260 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 09:10:
[...]
Als het jou om LKA alleen gaat verwacht ik geen probleem met verzekeringen. Je kunt het namelijk ook volgens de officiele weg uitzetten.Sterker nog, je moet het volgens de handleiding snel kunnen uitzetten bij bepaalde situaties.
Garantie is een ander ding. Dat gaat heel lastig worden.
Die staat er inderdaad niet bij als je de Standard versie hebt (daar zit normaliter geen stoelverwarming in). Ik (en enkele anderen) hebben het geluk gehad een Nordic versie te hebben ontvangen (die normaal voor o.a. Denemarken is bedoeld). Daar zit wel stuurverwarming en stoelverwarming op.Anoniem: 163260 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 09:12:
[...]
Stoelverwarming staat niet op het hoofdtabblad onderaan?
Ik vraag me af of ze de firmware echt gaan aanpassen. Neem aan dat je daarvan niet zomaar de source code via OBD kan downloaden/aanpassen. Wellicht worden er wat variabelen aangepast en/of iedere keer een script uitgevoerd, net als dat OBD11 dit doet.Racemol schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 09:03:
[...]
Interessant. Het lijkt er alleen op dat ze firmware echt aanpassen "het coding... stukje en daarna dongle verwijderen" en vraag mij af of dit invloed heeft op garantie en aansprakelijkheid bij gebreken of zelfs ongelukken. Ik bedoel, de software van MG is super slecht maar om er nou een externe partij ook nog in te laten rommelen?
Ik voel meer voor een dongle die je laat zitten en dan bij het opstarten wat standaard zaken aanpast maar de software zelf niet aanpast. Volgens mij doen de mensen van OBD11 dat maar die hebben nog geen MG4 support: https://obdeleven.com/
Ik heb aan SAIC gevraagd of zij in de iSMART app, naast 'status deuren gesloten' etc., ook de status 'ramen gesloten' kunnen vermelden. Paar keer gemerkt dat ik bij het uitstappen per ongeluk de ramen achter had open gedaan. Ik zag dat sommige dat ook overkomen is.DaneV schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 08:31:
[URL="https://youtu.be/gF4bHN6LRFw?si=Ys8WhDVofZb0NfP1"]YouTube: MG4 Windows Activation
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door Garrelt op 16-01-2024 10:07 ]
Daar heb jij een punt. Ik redeneerde meer vanuit de gedachte dat je 'alleen en ook niet meer dan LKA' uit zou zetten. Of de handeling andere systemen ook kan beinvloeden kan een discussie zijn.Racemol schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 09:19:
[...]
Vergis je niet dat de automotive branch best gereguleerd is, en zo hoort het ook te zijn. Je bestuurt noueenmaal enorme massa's gewicht met een behoorlijk vermogen en kan anderen makkelijk in gevaar brengen mocht daat iets mis mee gaan .
(Al vraag ik mij soms ook af hoe MG weg komt met die brakke software maar dat is een ander verhaal.)
Mocht er ergens in de software iets mis gaan nadat jij zelf hebt gerommeld kan het wel eens een lastig verhaal worden. Stel je stroompedaal blijft "hangen" omdat de software vastloopt en je rijdt iemand dood, wie is dan de schuldige als je zelf met de software hebt lopen rommelen? Het is dan niet zo simpel als "oh ik heb alleen die vervelende LKA uit gezet"
Ik zou het in ieder geval niet aandurven.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq