• meacount
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:59
zephyr_blues schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:30:
[...]

Truc lijkt bij mij nu te zijn... auto neerzetten, app starten en nummer laadstation kiezen en de sessie starten, dan pas inpluggen. En het kan dan even duren voordat de sessie begint. Eerst inpluggen lijkt ie inet leuk te vinden.
Volgens mij koopt Tesla nu stroom in wegen gebrek aan zon, maar ze zijn nog altijd de helft of meer goedkoper dan andere snellaad stations. Afgelopen zomer kon je zelfd voor < 25 ct laden
Ja, fijne tarieven..... veel voordeliger dan van de grootmachten hier.

Ja, locatie ingeven, dan geeft ie beschikbare chargers aan, daar dien je er dan 1 van in te vullen die je gaat gebruiken en als het goed gaat, dan heb ik wel gemerkt dat het laden dan ook vrij snel start. Heb ook wel meegemaakt dat ie bij een zogenaamd beschikbare lader niet wilde starten. Auto verplaatst en andere lader gekozen en toen ging het wel zonder een centje pijn. Kan zijn dat de lader die niet wilde starten storing had...

<25cent heb ik nog niet meegemaakt, maar als eigenaar gebruik ik de Tesla stations niet heel vaak om de accu levensduur zo min mogelijk ten nadele te belasten.

• zephyr_blues
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 05-01 10:16
Nog een tip voor de Tesla superchargers, sommige terreinen zijn een deel vd dag afgesloten met slagbomen. De entry code staat in de tesla app, wanneer je de juiste locatie kiest, net ff onder het grafiekje met prijs / beschikbaarheids informatie

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:40
zephyr_blues schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:33:
[...]

Weet je dat zeker? Mijn vorige auto wel eens mijn wederhelft snel bij een winkel in een drukke winkelstraat eruit geggoid, bleek ik geen sleutel te hebben. Zij al naar binnen en ik kwam geenmeter meer vooruit. Voel je je best uh.. lollig ;)
Zodra je de auto verlaat gaat ie in parkmode en vermoed ik echt dat je de sleutel weer nodig hebt om de auto opnieuw in ready te zetten.
Nu begin ik te twijfelen. Ik heb het nooit getest om na het 'ready' maken van de auto weer uit te stappen. Ik had aangenomen dat de status ready dan blijft, maar wellicht heb je gelijk en is dit niet zo.

De auto in ready zetten en vervolgens zonder uit te stappen de sleutel aan je partner mee geven die dan uit stapt... Dat werkt prima en je kunt gewoon weg rijden (met een pingel elke 10 seconden).

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 15:56
Met dank aan tips fohn en warm water heb ik ook mijn tankdopje open gekregen.

Wat is nu de beste manier (is er consensus) om dit te voorkomen?

Is echt alleen voor vorst, het vocht wegnemen uit voorzorg?
Helpen vaseline en siliconenspray nu wel/niet?

• Racemol
OmeRobbie schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:45:
[...]

Tijd moet het leren. Een flinke dot vaseline in de hoek zal wellicht het water afstoten maar dan wordt een smerige boel, zie ik zelf niet zo zitten.

Het slot zelf was bij mij van de fabriek uit overigens keurig ingevet en vrij van vocht. Ik heb zelf het hoekje waar het hier om ging droog gemaakt en het plastic voorzien van een laagje siliconen spray. Vanmorgen ging hij prima open maar het heeft ondertussen natuurlijk niet geregend.

• meacount
Racemol schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:43:
[...]

Nu begin ik te twijfelen. Ik heb het nooit getest om na het 'ready' maken van de auto weer uit te stappen. Ik had aangenomen dat de status ready dan blijft, maar wellicht heb je gelijk en is dit niet zo.

De auto in ready zetten en vervolgens zonder uit te stappen de sleutel aan je partner mee geven die dan uit stapt... Dat werkt prima en je kunt gewoon weg rijden (met een pingel elke 10 seconden).
Kan je ook niet echt helpen, weet dat de auto gewoon open staat als ik eruit stap nadat ik de kachelsettings heb gedaan, hij stond de hele tijd in P stand.

Er zou 1 dingetje kunnen zijn dat hij nog wel voor het grootste deel in Ready staat, immers alles blijft aan staan, zoals verlichting(dag/of gewoon) multimedia, je radio/muziek en je hoort ook de warmtepomp/airco lopen. DOCH in de stoelen zitten drukcontacten..... misschien als er even geen druk gevoeld is dat hij dan de wegrijfunctie onderbreekt als beveiliging tegen diefstal voor het wegrijden zonder sleutel?

Maar eens testen als ik er zin in heb en het minder koud is :)

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:39
OmeRobbie schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:45:
[...]

Ik heb die onderste gleuf (die waar de lange plastic pin in gaat) 4 dagen geleden _ruim_ ingesmeerd met vaseline. Sindsdien geen issues meer gehad, maar vanochtend zat het rubberen pinnetje ook een klein beetje vast. die zou ik dus ook inspuiten met WD40.

EDIT: ik vermoed dat alle manieren om die twee plekken zo waterafstotend mogelijk te maken gaan werken

[ Voor 8% gewijzigd door Struikrover op 11-01-2024 12:13 ]

• OmeRobbie
Wat betreft bevroren tankdopje: dit geldt toch voor alle auto's? zou slotontdooier (zoals deze) werken en niet handig zijn om bij je te hebben?

ik had geluk dat ik thuiswerkt en op tijd thuis kon opladen maar dat geluk houdt een x op..

• Racemol
OmeRobbie schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 12:45:
Wat betreft bevroren tankdopje: dit geldt toch voor alle auto's? zou slotontdooier (zoals deze) werken en niet handig zijn om bij je te hebben?

ik had geluk dat ik thuiswerkt en op tijd thuis kon opladen maar dat geluk houdt een x op..
Het slot of in ieder geval het gedeelte wat bevroren is zit aan de binnenkant van de klep. Daar kom je met een slotontdooier goedje natuurlijk niet bij.

• OmeRobbie
Racemol schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 12:57:
[...]

Het slot of in ieder geval het gedeelte wat bevroren is zit aan de binnenkant van de klep. Daar kom je met een slotontdooier goedje natuurlijk niet bij.
best belachelijk dit... ben volgende week bij van Mossel A'dam... beneiuwd wat zij hierop te zeggen hebben.
Belde vancohtend, enorm lange wachtrij en toen dacht ik dat ff snel de tips van heir sneller zou gaan en dat was zo...
Wat beetje verzacht is dat ik dit verhaal heel veel ook van andere relatief nieuwe EV's hoor (oa VW ID's)

• honderdjaar
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-11 10:08
Flexteam schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:07:
Goedemorgen allemaal,

Wij hebben 5 maal de MG4 Electric zakelijk en lopen tegen een aantal zaken aan waarbij we wat hulp kunnen gebruiken.

1) Is het mogelijk dat de MG4 de rij instellingen onthoudt? Denk hierbij b.v. aan Ecostand en één pedaal rijden? NU moeten we telkens de instellingen weer aanpassen.

2) Volgens de dealer is het mogelijk om met de MG4 te laden bij de Supercharger van Tesla. Dit is ons echter nog niet gelukt. Iemand hier ervaring mee?

Ik hoop op een reactie van de kenners

[Afbeelding]
Add2
Ik heb inmiddels al vaker bij de tesla superchargers moeten bijladen.
Het moet idd via tesla app, als je deze goed hebt ingesteld doe ik normaal de volgende stappen.
Stekker erin, auto dicht, via app opladen starten, auto open en erin zitten.
De eerste paar keer bleef ik buiten staan wachten met de auto dicht, nadat ik hem via de app gestart had, totdat hij op het dashboardscherm gestart was, maar tegenwoordig stap ik gewoon in en doet hij het ook ( wel zo fijn met deze temperaturen).
Ik deed eerst ook inpluggen starten in de app en daarna deur dicht, maar heb gemerkt dat deur dicht en daarna app starten het laden sneller start.

• Racemol
Ik ben begonnen met het schrijven van een brief waarin ik alle "gebreken" die ik tegen ben gekomen sinds november 2023 aan het opschrijven ben. Als ik nu lees wat ik opschrijf dan is het echt 95% allemaal software gerelateerd en hoop ik dat dit in de toekomst echt opgelost kan worden.

Ik ga die een dezer dagen maar richting mijn dealer sturen. Ik verwacht niet direct resultaat maar zoals ik eerder in dit topic al ergens zei, als je geen actie onderneemt gebeurt er nooit wat.

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
OmeRobbie schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 13:05:
[...]

Wat beetje verzacht is dat ik dit verhaal heel veel ook van andere relatief nieuwe EV's hoor (oa VW ID's)
Ook bij BMW en Tesla lees ik dit soort dingen.

En iedereen die klaagt(terecht of onterecht) over de LKA (ELK), ook bij andere merken is die niet optimaal. Bij de Cupra Born wilt die ook nog wel eens opeens gek doen en je van de weg sturen en zo ook bij sommige andere merken en de Cupra heeft ook al een terugroepactie gehad voor de banden(die kregen scheuren) en problemen met de HV accu.

Ik denk dat als we eens een rondje maken hier op Tweakers bij alle EV's, dat we nog best schrikken van alle problematiek ook bij andere merken.

Neemt niet weg dat die problemen opgelost moeten worden, maar het is echt niet enkel bij onze mooie MG4.

[ Voor 8% gewijzigd door Troetelbeer op 11-01-2024 15:30 ]

Believe. Imagine. Create.

• Racemol
Met dit weer nu met een volle batterij 360km range (Luxury 64 kWh versie). Valt me nog wel mee eigenlijk.

Ik krijg in de iSmart app nu wel opeens het paniek bericht dat ik de privacy notice declined heb en hierdoor kan de app niet meer alle gegevens ophalen. Geen idee wat dit nu weer is want ik heb zo ver ik weet helemaal niets declined. De app kan de status van de auto in ieder geval niet meer ophalen en derhalve dus ook niet meer pre-heaten.

Verwijderd

Racemol schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 16:36:
Met dit weer nu met een volle batterij 360km range (Luxury 64 kWh versie). Valt me nog wel mee eigenlijk.

Ik krijg in de iSmart app nu wel opeens het paniek bericht dat ik de privacy notice declined heb en hierdoor kan de app niet meer alle gegevens ophalen. Geen idee wat dit nu weer is want ik heb zo ver ik weet helemaal niets declined. De app kan de status van de auto in ieder geval niet meer ophalen en derhalve dus ook niet meer pre-heaten.
Zit in je menu. Het is goed mogelijk dat je wel degelijk akkoord bent gegaan maar dat je hem even het vinkje weg en weer terug moet zetten. Dit probleem is ook gesignaleerd voor het gebruik van de navi.

Verwijderd

honderdjaar schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 13:36:
[...]

Add2
Ik heb inmiddels al vaker bij de tesla superchargers moeten bijladen.
Het moet idd via tesla app, als je deze goed hebt ingesteld doe ik normaal de volgende stappen.
Stekker erin, auto dicht, via app opladen starten, auto open en erin zitten.
De eerste paar keer bleef ik buiten staan wachten met de auto dicht, nadat ik hem via de app gestart had, totdat hij op het dashboardscherm gestart was, maar tegenwoordig stap ik gewoon in en doet hij het ook ( wel zo fijn met deze temperaturen).
Ik deed eerst ook inpluggen starten in de app en daarna deur dicht, maar heb gemerkt dat deur dicht en daarna app starten het laden sneller start.
Heb jij het nu over laden bij Tesla aan de palen die ook geschikt zijn voor niet Teslas? Of juist de Tesla only palen waardoor je de Tesla app nodig hebt?

Verwijderd

meacount schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 12:03:
[...]

Kan je ook niet echt helpen, weet dat de auto gewoon open staat als ik eruit stap nadat ik de kachelsettings heb gedaan, hij stond de hele tijd in P stand.

Er zou 1 dingetje kunnen zijn dat hij nog wel voor het grootste deel in Ready staat, immers alles blijft aan staan, zoals verlichting(dag/of gewoon) multimedia, je radio/muziek en je hoort ook de warmtepomp/airco lopen. DOCH in de stoelen zitten drukcontacten..... misschien als er even geen druk gevoeld is dat hij dan de wegrijfunctie onderbreekt als beveiliging tegen diefstal voor het wegrijden zonder sleutel?

Maar eens testen als ik er zin in heb en het minder koud is :)
Bij mij gaat hij na verloop van een paar minuten op slot. Maar dan gaat ook de airco uit..

Verwijderd

Struikrover schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 12:13:
[...]

Ik heb die onderste gleuf (die waar de lange plastic pin in gaat) 4 dagen geleden _ruim_ ingesmeerd met vaseline. Sindsdien geen issues meer gehad, maar vanochtend zat het rubberen pinnetje ook een klein beetje vast. die zou ik dus ook inspuiten met WD40.

EDIT: ik vermoed dat alle manieren om die twee plekken zo waterafstotend mogelijk te maken gaan werken
Beide gedaan. Vaseline op de pin. Rubbers met siliconenspray. Geen probleem gehad vanochtend. Btw, kunststoffen delen aan buitenzijde van de connectors ook voirzien van een laagje siliconenspray.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 17:20:
[...]

Bij mij gaat hij na verloop van een paar minuten op slot. Maar dan gaat ook de airco uit..
Bij mij blijft de auto open. Zou liever hebben dat hij dichtgaat. Dat komt omdat ik gewend ben om uit te stappen en weg te lopen (Tesla sloot automatisch). Via digital key management of lock- unlock in de app kan ik de auto dan ook niet sluiten. Geen idee wat het doet.

Ben wel enorm blij met de sleutels en het knopje op de deur. Werkt altijd. Bij de Tesla stond ik 1 op de 10 keer aan de deur te hengsten omdat hij niet openging.

• Garrelt
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online
STIMPPYYY schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 18:01:
[...]

Bij mij blijft de auto open. Zou liever hebben dat hij dichtgaat. Dat komt omdat ik gewend ben om uit te stappen en weg te lopen (Tesla sloot automatisch). Via digital key management of lock- unlock in de app kan ik de auto dan ook niet sluiten. Geen idee wat het doet.

Ben wel enorm blij met de sleutels en het knopje op de deur. Werkt altijd. Bij de Tesla stond ik 1 op de 10 keer aan de deur te hengsten omdat hij niet openging.
Mijn Luxury sluit ook automatisch na een paar minuten als de sleutel circa 4 meter vd auto verwijderd is.

• STIMPPYYY
  • Nu online
Garrelt schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 18:16:
[...]

Mijn Luxury sluit ook automatisch na een paar minuten als de sleutel circa 4 meter vd auto verwijderd is.
Morgen nog eens proberen dan

Verwijderd

Garrelt schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 18:16:
[...]

Hij gaat bij mij al op slot als ik naast de laadklep sta. Dat is geen 4 meter...

Verwijderd

Het was vanavond minder koud dan gister dus ik had ook betere cijfers verwacht. En die kwamen er ook. Ik zit nu 17.9 kwh per 100.
Ik heb ook wat zaken uitgetest mbt acc, lane assist systems, rariteitenkabinet genoemd navigatiepakket en bellen bluetooth. Veel geleerd moet ik zeggen.

Éen ding is zeker. Je kunt zo wegrijden met deze auto. Maar voor je hem een beetje kunt beoordelen ben je wel een tijdje bezig....

• Garrelt
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 19:59:
[...]

Hij gaat bij mij al op slot als ik naast de laadklep sta. Dat is geen 4 meter...
Je hebt gelijk, de afstand maakt niet uit, de tijd wel. Na circa 30 seconden gaan de gesloten deuren automatisch op slot.
Meer over deze materie:
YouTube: MG4 Tutorial / User Guide - 1. Central Locking & Key Controls - How ...

• Struikrover
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 19:59:
[...]

Goede cijfers! Toch wel jaloers dat m’n comfort zo veel hoger zit qua verbruik. Das gemis van warmtepomp hakt er wel in, in de winter

Verwijderd

Struikrover schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 20:52:
[...]

Goede cijfers! Toch wel jaloers dat m’n comfort zo veel hoger zit qua verbruik. Das gemis van warmtepomp hakt er wel in, in de winter
Ik zou mijn cijfers niet meteen met die van jou vergelijken. Als ik aan het einde van de dag de A50 op rij dan wil ik een frisse auto. Mijn airco staat dan op 18 of 19 graden. Als ik het koud krijg dan zet ik even de stoelverwarming aan of ik laat het stuur wat warmte leveren.

• Badname2
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-11 05:34
Ik heb de Bosch luchtfilter https://www.amazon.de/dp/...487027711_TE_SCE_3p_dp_i1 gekocht om die van MG4 meteen te vervangen.

Is de air flow direction van de MG4 van beneden naar boven? Zo ja dan moet ik de witte zijde boven hebben en de blauwe onder.

[ Voor 7% gewijzigd door Badname2 op 11-01-2024 21:04 ]

Verwijderd

Wat is de reden dat je deze plaatst?

Wat jouw vraag betreft, dat weet ik niet. Maar ik heb in het verleden een luchtstroom op papier met wat grafiet laten zien. Beetje experimenteel....
Kan je het ook niet voelen, of zie je met een dun velletje papier niet de richting?

Verwijderd

Robonus schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 06:51:
[...]

Voor zo ver ik weet kun je 'm niet op "domme" cruise control zetten zonder ACC of heb ik die optie ergens gemist?
Je hebt gelijk. Het is een simpele speed limit.

• honderdjaar
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-11 10:08
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 17:07:
[...]

Heb jij het nu over laden bij Tesla aan de palen die ook geschikt zijn voor niet Teslas? Of juist de Tesla only palen waardoor je de Tesla app nodig hebt?
Ik heb het over superchargers van Tesla.
Naar mijn weten zijn deze in Nederland allemaal open gesteld voor niet tesla's ( Hilversum, emmeloord, meppel, Assen en zuidbroek werken iig met mg4).
Al deze superchargers van Tesla zijn alleen maar met de app te activeren, maar de app downloaden uit de playstore duurde bij mij langer dan een account aanmaken en activeren ( was heel snel en simpel).
Ik merk wel dat laadsnelheden het hoogst zijn als je 10-15 min voorafgaand aan snellader de batterij verwarming aan zet, dit werkt beter dan continue de verwarming aan laten staan.

• Badname2
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-11 05:34
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 21:17:
Wat is de reden dat je deze plaatst?

Wat jouw vraag betreft, dat weet ik niet. Maar ik heb in het verleden een luchtstroom op papier met wat grafiet laten zien. Beetje experimenteel....
Kan je het ook niet voelen, of zie je met een dun velletje papier niet de richting?
De standaard filter is heel slecht. Zie: https://mg4-blog.de/MG4-luftfilterwechsel.php

Verwijderd

honderdjaar schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 21:37:
[...]

Ik heb het over superchargers van Tesla.
Naar mijn weten zijn deze in Nederland allemaal open gesteld voor niet tesla's ( Hilversum, emmeloord, meppel, Assen en zuidbroek werken iig met mg4).
Al deze superchargers van Tesla zijn alleen maar met de app te activeren, maar de app downloaden uit de playstore duurde bij mij langer dan een account aanmaken en activeren ( was heel snel en simpel).
Ik merk wel dat laadsnelheden het hoogst zijn als je 10-15 min voorafgaand aan snellader de batterij verwarming aan zet, dit werkt beter dan continue de verwarming aan laten staan.
In de tesla app kan je zoeken op superchargers en superchargers voor niet-teslas. Dus nam ik aan dat sommige in feite alleen voor teslas bedoeld waren.
Maar als ik nu op alle alleen tesla stations klik die zie ik overal dat deze inmiddels voor tesla en niet-tesla geschikt zijn. Dat is belgie bv niet zo.
Maar goed, het maakt dus niet uit in NL.
Voor niet teslas in Apeldoorn staat in de app: laag tarief 43 cent, hoog tarief 48 cent. Dat is erg weinig voor snelladen. Maar hoeveel minder wordt dat dan met een abbo? Kan je als niet-tesla rijder wel een abbo krijgen?

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:20
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 22:16:
[...]

In de tesla app kan je zoeken op superchargers en superchargers voor niet-teslas. Dus nam ik aan dat sommige in feite alleen voor teslas bedoeld waren.
Maar als ik nu op alle alleen tesla stations klik die zie ik overal dat deze inmiddels voor tesla en niet-tesla geschikt zijn. Dat is belgie bv niet zo.
Voor niet teslas in Apeldoorn staat in de app: laag tarief 43 cent, hoog tarief 48 cent. Dat is erg weinig voor snelladen. Maar hoeveel minder wordt dat dan met een abbo? Kan je als niet-tesla rijder wel een abbo krijgen?
Tijdens de zomer een maand een abbo gebruikt in België, Frankrijk, en Spanje. Ging snel soepel en goedkoop en zonder probleem. Soms zijn de snelladers wat lastig te vinden in het buitenland. Na een maand abbo weer gestopt. Bijna 4000 km op tesla stroom gereden. In Portugal waren deze nog niet open voor niet Tesla.

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485

Verwijderd

Mijn ervaring met ACC tot nu toe.
Ik heb voorheen nooit met ACC gereden, zelfs niet als het op de auto zat. Dus het kan zijn dat jullie hierna denken 'Been there, done that'...

Eerder gaf ik al 2 zaken aan: inhouden gaat abrupt bij het naderen van een langzamere auto en te ver door, dus tot een te lage snelheid. En zelfs bij rijbaanwissel als je inhaalt kan de auto snelheid (blijven) terugnemen.

Ik heb 2 zaken getest. Regen 1,2,3 en geen OPD, en OPD. Allebei met de kortste afstand.

OPD en regen 3 vertragen even fors. Geen verrassing. En allebei bij inhalen van vrachtwagens meer dan bij personenautos.
Bij regen 2 wordt de snelheidsafname al minder. Bij 1 neemt dat nog meer af. Ik heb regen-uit niet geprobeerd.

Ik heb daarna geprobeerd om het inhouden bij het inhalen te voorkomen. Je kunt natuurlijk met éen druk op de knop ACC uitzetten maar dan moet je toch het rechter voetje inzetten.
Zonder uitzetten van ACC gaat het echter ook. Na wat oefenen heb je al snel in de gaten hoeveel je het pedaal moet intrappen om rond de ingestelde snelheid te komen. Als je met ACC aan zo zelf het stroompedaal overneemt dan houdt hij ook niet meer in tijdens het inhalen. Je overruled ahw ACC. Laat je het pedaal los dan gaat hij weer terug naar de ingestelde snelheid.
Het is even wennen en het zou beter zijn als ze het systeem slimmer zouden maken. Bv afremzone iets vergroten en cameras die gebruikt worden minder gevoelig maken voor grote, bewegende objecten zoals vrachtwagens.
Maar voor nu 'rij ik er omheen'.

Verwijderd

Ervaring met BT bellen.

Eerder meldde ik al dat de MG4 de landcodes niet goed overnam. Dat was wel een verrassing maar het is een bekend fenomeen.
Om dit probleem te omzeilen heb ik voor een select groepje nummers een tweede mg nummer aangemaakt zonder landcode. Na eerst de BT connectie te hebben verwijderd en opnieuw te hebben aangemaakt staat in de mg nu ook het werkbare 06 nummer. Handmatig bellen ging prima.
Gek genoeg kon het systeem (hello mg) nu mijn vrouw niet vinden (gisteren wel..) Het komt met mijn broers nummer..... nou dat weer. Zoiets iets als 'call Jan' en het systeem komt met nummers van Egbert Schillenboer. Drie keer geprobeerd maar geen resultaat.
Morgen maar eens kijken of het allemaal teveel was voor het beestje 🤨

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2024 23:25 ]

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:38

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 23:22:
Ervaring met BT bellen.

Eerder meldde ik al dat de MG4 de landcodes niet goed overnam. Dat was wel een verrassing maar het is een bekend fenomeen.
Om dit probleem te omzeilen heb ik voor een select groepje nummers een tweede mg nummer aangemaakt zonder landcode. Na eerst de BT connectie te hebben verwijderd en opnieuw te hebben aangemaakt staat in de mg nu ook het werkbare 06 nummer. Handmatig bellen ging prima.
Gek genoeg kon het systeem (hello mg) nu mijn vrouw niet vinden (gisteren wel..) Het komt met mijn broers nummer..... nou dat weer. Zoiets iets als 'call Jan' en het systeem komt met nummers van Egbert Schillenboer. Drie keer geprobeerd maar geen resultaat.
Morgen maar eens kijken of het allemaal teveel was voor het beestje 🤨
Kan je niet beter Google Assistant/Siri gebruiken?

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

Badname2 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 21:04:
Ik heb de Bosch luchtfilter https://www.amazon.de/dp/...487027711_TE_SCE_3p_dp_i1 gekocht om die van MG4 meteen te vervangen.

Is de air flow direction van de MG4 van beneden naar boven? Zo ja dan moet ik de witte zijde boven hebben en de blauwe onder.
Kan hier ook niks over vinden in de reparatiehandleiding. Wel dat je de - moet loshalen als je gaat wisselen

Verwijderd

-tom-562 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 00:10:
[...]

Kan je niet beter Google Assistant/Siri gebruiken?
Dus als jij een combioven koopt maar het magnetrondeel werkt niet, dan koop jij een aparte magnetron als oplossing ?
Ik vind dat het gewoon moet werken. Zelfs in een Dacia werkt het... Zelfs in de Dacia Spring die uit China komt!!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 01:18:
[...]

Dus als jij een combioven koopt maar het magnetrondeel werkt niet, dan koop jij een aparte magnetron als oplossing ?
Ik vind dat het gewoon moet werken. Zelfs in een Dacia werkt het... Zelfs in de Dacia Spring die uit China komt!!
Nee, als ik een splinternieuwe Koga Miyata fiets heb staan en een 30 jaar oude Gazelle omafiets, dan pak ik de Koga Miyata :z
Voice assistants zijn over het algemeen allemaal ruk, de enige die redelijk werkt (in mijn ervaring) is Google Assistant en daarna Siri.

Vaak bu'j te bang!

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13:29
Ik durf te wedden dat een hoop autobedrijven expres zo weinig moeite stoppen in hun navigatie/communicatie systemen. Niemand gebruikt het toch nog. Het zal altijd inferieur en outdated zijn t.o.v. Googl/Siri/Waze etc.

• Struikrover
-tom-562 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 08:06:
[...]

Nee, als ik een splinternieuwe Koga Miyata fiets heb staan en een 30 jaar oude Gazelle omafiets, dan pak ik de Koga Miyata :z
Voice assistants zijn over het algemeen allemaal ruk, de enige die redelijk werkt (in mijn ervaring) is Google Assistant en daarna Siri.
En dat zegt een hoop. Ik vind Siri al vrij matig :D . Snapt de helft van de tijd niet wat voor simpels ik wil doen (“sorry, ik kan dit nu niet voor je opzoeken”)

• STIMPPYYY
  • Nu online
Vraagje, ik heb geen make-up spiegels in de zonnenklepjes. Vrouw en dochter willen die graag. Zijn deze er toevallig?

• Robonus
Ik weet niet welke versie je hebt? De luxury variant heeft die iig gewoon, voor zowel bestuurder als bijrijder.
Het moet dus te krijgen zijn.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Struikrover schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 08:43:
[...]

En dat zegt een hoop. Ik vind Siri al vrij matig :D . Snapt de helft van de tijd niet wat voor simpels ik wil doen (“sorry, ik kan dit nu niet voor je opzoeken”)
Ja, ik vind Siri ook echt matig in vergelijking met Google Assistant, maar ik wil geen Apple-evangelisten tegen het hoofd stoten :+ :D
En wat @Robonus idd zegt, zodra de auto op de markt komt, is de ingebouwde navigatie/voice bediening natuurlijk alweer achterhaald. Je telefoon (Android Auto/Apple Carplay) is altijd up-to-date.

Vaak bu'j te bang!

• Racemol
Ik dacht er toevallig vanmorgen aan, ik was in mijn hoofd de groeiende lijst met gebreken aan het aanvullen en bedacht me dat ik over de navigatie, radio en bluetooth helemaal niets negatiefs te zeggen heb. En dit komt waarschijnlijk niet omdat deze vlekkeloos werken maar omdat ik eigenlijk altijd alles doe met carplay en de native navigatie, radio, bluetooth koppeling etc nog nooit heb gebruikt. Behalve de radio, die ging opeens spontaan 538 nonstop afspelen 8)7

Over bluetooth gesproken. Ik heb in het begin mijn telefoon een keer gekoppeld maar na 1 ritje was die koppeling alweer verbroken. Daarna niet meer gebruikt. Dit is een puntje wat ik even moet toevoegen aan mijn lijst :+

[ Voor 19% gewijzigd door Racemol op 12-01-2024 09:36 ]

• STIMPPYYY
  • Nu online
Robonus schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:01:
Ik weet niet welke versie je hebt? De luxury variant heeft die iig gewoon, voor zowel bestuurder als bijrijder.
Het moet dus te krijgen zijn.
Zit even op Ali te kijken, er is voldoende spul! Gaat goedkomen 😁

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

STIMPPYYY schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:35:
[...]

Zit even op Ali te kijken, er is voldoende spul! Gaat goedkomen 😁
Complete zonneklep met spiegel? Die moet ik ook hebben

Vaak bu'j te bang!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05:59
Racemol schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:33:
Ik dacht er toevallig vanmorgen aan, ik was in mijn hoofd de groeiende lijst met gebreken aan het aanvullen en bedacht me dat ik over de navigatie, radio en bluetooth helemaal niets negatiefs te zeggen heb. En dit komt waarschijnlijk niet omdat deze vlekkeloos werken maar omdat ik eigenlijk altijd alles doe met carplay en de native navigatie, radio, bluetooth koppeling etc nog nooit heb gebruikt. Behalve de radio, die ging opeens spontaan 538 nonstop afspelen 8)7

Over bluetooth gesproken. Ik heb in het begin mijn telefoon een keer gekoppeld maar na 1 ritje was die koppeling alweer verbroken. Daarna niet meer gebruikt. Dit is een puntje wat ik even moet toevoegen aan mijn lijst :+
Ik heb echt 26 mg4 connecties in mijn telefoon staan, bijna wekelijks vraagt hij om opnieuw toegevoegd te worden aan de telefoon en dus te pairen. Regelmatig komt de BT verbinding met de auto ook niet tot stand, waardoor ik niet via BT kan bellen, zonder eerst bewust op "mg4" in BT menu te klikken (samsung A53 met laatste fw update)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xh_83-ucirFhGJA6yV3FgvMwswE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KrEFa2XWZVArnIzXkqNK5zFZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Heinemancp op 12-01-2024 09:46 . Reden: afbeelding toegevoegd ]

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 01:18:
[...]

Android Auto en Apple Carplay zit ook bij je nieuw gekochte auto en je telefoon heb je al, dus je hoeft niet iets extra's te kopen. Je gebruikt een andere functie die ook op je nieuwe auto zit :)

Believe. Imagine. Create.

• Michiel_0912
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-11 10:52
Heinemancp schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:41:
[...]

Ik heb echt 26 mg4 connecties in mijn telefoon staan, bijna wekelijks vraagt hij om opnieuw toegevoegd te worden aan de telefoon en dus te pairen. Regelmatig komt de BT verbinding met de auto ook niet tot stand, waardoor ik niet via BT kan bellen, zonder eerst bewust op "mg4" in BT menu te klikken (samsung A53 met laatste fw update)
[Afbeelding]
Zoveel heb ik er nog niet. Is blijkbaar een gekend probleem. Nu heb ik toevallig ook een Samsung (S22 Ultra). Zou het daar mee te maken hebben?

• Racemol
Michiel_0912 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:58:
[...]

Zoveel heb ik er nog niet. Is blijkbaar een gekend probleem. Nu heb ik toevallig ook een Samsung (S22 Ultra). Zou het daar mee te maken hebben?
Ik denk meet een algemeen probleem. Ik heb zelf een iPhone en na 1x rijden was mijn verbinding met bluetooth ook verbroken. Daarna ben ik er niet meer mee bezig geweest.

• Michiel_0912
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-11 10:52
Spijtig want op zich werkt afspelen via Bluetooth ok, losstaand van het omslachtig zijn. Na een paar keer gesukkel noodgedwongen via Abdroid Auto gegaan om muziek af te spelen. Spijtig dat er nog geen toegang is tot het Android systeem. ADB toegang geeft geen verbinding op mijn laptop. Via USB-C, A en draadloos geprobeerd.

• zephyr_blues
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 22:16:
[...]

Via de app klik je "niet-tesla laden". Voor zover ik weet krijg je dan alleen de stations te zien die daadwerkelijk open zijn voor niet teslas. In NL zijn dat ze inmiddels allemaal.

Met abo gaat er nog eens nog eens 5 ct af dacht ik. Je kunt dit zien als je onder her grafiekje "Pay less with membership" klikt. Omslagpunt lag voor mij rond de 250 kWh per maand meen ik.
Afgelopen zomer lagen de prijzen nog eens de helft lager 23 - 25 ct soms. Ik vermoed dat ze nu moeten inkopen wegens gebrek aan zonnenergie, hopelijk gaan we die prijzen over een paar maanden weer zien.

Edit: met abo gaat er nu zelfs meer dan 10ct af

• meacount
Robonus schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 08:23:
Ik durf te wedden dat een hoop autobedrijven expres zo weinig moeite stoppen in hun navigatie/communicatie systemen. Niemand gebruikt het toch nog. Het zal altijd inferieur en outdated zijn t.o.v. Googl/Siri/Waze etc.
Niet iedereen is de slaaf van zijn mobieltje en zit er de hele dag mee te spelen.

Ben zelf tevreden over de navi van de MG4, werkt fijn en heeft veel mogelijkheden. Voor muziek heb ik een USB gevalletje waar bijna 8000 nummers met muziek naar mijn smaak op staan en het klinkt in de Luxery ook nog eens heel goed.

Het zal ook aan je gebruik van je auto liggen en of je bijvoorbeeld zakelijk onderweg bent en bereikbaar moet zijn voor je werkgever of klanten...... zelf heb ik daar gelukkig geen last van

Meer mensen zouden onderweg niet moeten bellen als ik soms zie hoe ze er door worden afgeleid...... toegeven zullen ze het niet en waarschijnlijk hebben ze het zelf ook niet eens in de gaten dat ze soms een gevaar op de weg zijn als ze ernstig worden afgeleid door de communicatie.

Kijk op de plek van bestemming wel even of er nog wat op staat dat om reactie vraagt.

Oh, tijdens een snellaadsessie kan het mobieltje ingezet worden als mobiele hotspot voor het tablet dat ik in de auto heb liggen, dan vliegt de tijd en is dan wel weer nuttig, ben iig onafhankelijk van MG op dat gebied.

• meacount

Gebruik zelf de radio met DAB+ bijna niet, vind de ontvangst toch wel een beetje tegenvallen, deze was bij mijn vorige auto echt stukken beter.

Hoe ervaar je zelf de DAB+ ontvangst? Jouw auto is weer jonger dan die van mij en misschien is het verbeterd?

• Robonus
meacount schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 12:03:
[...]

Niet iedereen is de slaaf van zijn mobieltje en zit er de hele dag mee te spelen.

Ben zelf tevreden over de navi van de MG4, werkt fijn en heeft veel mogelijkheden. Voor muziek heb ik een USB gevalletje waar bijna 8000 nummers met muziek naar mijn smaak op staan en het klinkt in de Luxery ook nog eens heel goed.

[knip]

Kijk op de plek van bestemming wel even of er nog wat op staat dat om reactie vraagt.
Misschien heb ik me wel iets te stellig uitgedrukt ja, maar zoals Tom ook al eerder zegt, zodra je de showroom uitrijdt is het navigatie deel al achterhaald.

Ik werk veel vanuit bouwketen op wegenbouwprojecten waar de verkeerssituatie dus vaak wijzigt. Het viel bij een bepaald project nogal op dat de "boomers" in hun dikke audi/bmw/mercedes met onboard navi allemaal het werkvak inreden wat vroeger snelwegtoerit was. De "youngsters" in hun kleine autootjes die Waze/Google/Carplay gebruikten hadden dat probleem niet omdat de gewijzigde situatie dezelfde dag al in de online navigatie was opgenomen.

Daarnaast kent google ook meer telefoonnummers dan alleen uit je eigen contactenlijst. Als je zegt: OK Google - Bel MG Amsterdam, dan doet die dat gewoon zonder dat je het nummer ooit opgeslagen hebt en zonder je ogen van de weg te halen.

Als de onboard navi van MG aansluit bij jouw wensen is dat natuurlijk hardstikke mooi.

Maar dit onderwerp begint een beetje offtopic te worden dus laten we het hier maar bij houden O-)

• Racemol
meacount schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 12:10:
[...]

Gebruik zelf de radio met DAB+ bijna niet, vind de ontvangst toch wel een beetje tegenvallen, deze was bij mijn vorige auto echt stukken beter.

Hoe ervaar je zelf de DAB+ ontvangst? Jouw auto is weer jonger dan die van mij en misschien is het verbeterd?
Om eerlijk te zijn, ik durf hier niets over te zeggen. Ik gebruik de radio eigenlijk nooit, bij mij is het altijd spotify die via carplay voor de muziek zorgt.

• Paul van Druten
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:14
Badname2 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 21:04:

Pas op dat ze exact goed past, anders gaat de lucht er aan de zijkanten langsheen!
Ik heb deze en die moest ik verbouwen (grote maken met vilt) omdat ze net iets te klein was!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qG_hF4QVJoX5sv_mZpcvmnDbsfc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K37t6ZhlRMjZ8pUYnHyxZW6r.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 08:58:
Vraagje, ik heb geen make-up spiegels in de zonnenklepjes. Vrouw en dochter willen die graag. Zijn deze er toevallig?
Alie is your biggest friend.

• Struikrover
Nieuwste update over verbruik bij 5 graden (2023 Comfort): 235km gereden, gemiddeld 92km/h, kachel spaarzaam aan (jas aan in auto). 18.8kW/100km

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Struikrover schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 16:07:
Nieuwste update over verbruik bij 5 graden (2023 Comfort): 235km gereden, gemiddeld 92km/h, kachel spaarzaam aan (jas aan in auto). 18.8kW/100km
Hier in een standard vandaag 225km gereden (mn snelweg) en gemiddeld rond de 95kmh gereden op snelweg. Verbruik 17,5 kwh per 100 km met airco/verwarming aan. Viel me reuze mee, range was dus rond de 280km. Wel heel weinig wind vandaag, dat helpt natuurlijk ook fors.

energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 24 kWh LFP | EV 51 kWh|

• Rayz25
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 10-11 05:40
bij mywheels een mg4 voor 2 uurtjes gehuurd wat een snelle bak had ik niet verwacht .

Zeer onder de indruk.

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:34
Struikrover schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 16:07:
Voor mij staat comfort voorop. Ik ga zeker niet met een jas aan in de auto zitten en de kachel gaat gewoon op een aangename temperatuur.

• Struikrover
coinman63 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 16:44:
[...]

Voor mij staat comfort voorop. Ik ga zeker niet met een jas aan in de auto zitten en de kachel gaat gewoon op een aangename temperatuur.
Ja, mee eens. Maar ik was vooral benieuwd wat er een beetje uit te persen zou vallen

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Wat doet de ECO stand eigenlijk van de climate control? Hij blaast bij mij dan nog steeds warme lucht (Standard)

Vaak bu'j te bang!

• zephyr_blues
-tom-562 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 17:06:
Wat doet de ECO stand eigenlijk van de climate control? Hij blaast bij mij dan nog steeds warme lucht (Standard)
Vermoedelijk zal hij vooral langzamer verwarmen en niet volle bak, maar heb eerlijk gezegd nog geen verschil gemerkt.

• zephyr_blues
Iets heel anders, is er al iemand achter wat het intelligente deel is van de batterijverwarming?

Verwijderd

-tom-562 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 17:06:
Net als eco mode iets meer pedaal vraagt voor meer snelheid doet de airco/verwarming het ook een tandje minder.

Verwijderd

Het maffe is dat in het begin de BT connectie (Samsung S22) probleemloos liep. Maar nadat ik de connectie overdeed weigert de auto de connectie vast te houden. Kennelijk stuurt dat de auto in de war.

Verwijderd

Wat ik overigens flink irritant vind is de herrie van de verkeersberichten bij gebruik radio. DAB+ werkt bij mij prima.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

zephyr_blues schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 17:30:
Iets heel anders, is er al iemand achter wat het intelligente deel is van de batterijverwarming?
Ja, dat zit tussen het stuur en de bestuurdersstoel :+
zephyr_blues schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 17:29:
[...]

Vermoedelijk zal hij vooral langzamer verwarmen en niet volle bak, maar heb eerlijk gezegd nog geen verschil gemerkt.
Ja , ik heb 'm ook op eco staan en de auto wordt gewoon warm. Dus ik laat 'm daar maar op staan d:)b

[ Voor 39% gewijzigd door -tom-562 op 12-01-2024 18:29 ]

Vaak bu'j te bang!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
-tom-562 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 18:28:
[...]

Ja, dat zit tussen het stuur en de bestuurdersstoel :+

[...]

Ja , ik heb 'm ook op eco staan en de auto wordt gewoon warm. Dus ik laat 'm daar maar op staan d:)b
Volgens mij gaat de stoelverwarming na een tijdje weer uit in eco mode. Vervelend vind ik, want ik zet die juist aan en de rest minimaal.

Verwijderd

deathmonkey schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 19:06:
[...]

Volgens mij gaat de stoelverwarming na een tijdje weer uit in eco mode. Vervelend vind ik, want ik zet die juist aan en de rest minimaal.
True.
Eerlijk gezegd merk ik wel een verschil in de verwarming als je vanaf het begin ecomode gebruikt. Het duurt bij dezelfde temp langer voordat het warm er is (terwijl het vandaag warmer was dan voorgaande dagen).
Terugweg weer uit dus.
Volgens mij kan je beter de boel zelf een graadje lager zetten en lekker je stoelverwarming gebruiken zoals jij dat wilt.

• Struikrover
Zijn er nog mensen die Home Assistant gebruiken? Is de integratie nog stabiel (genoeg)?

• zephyr_blues
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 20:27:
[...]

True.
Eerlijk gezegd merk ik wel een verschil in de verwarming als je vanaf het begin ecomode gebruikt. Het duurt bij dezelfde temp langer voordat het warm er is (terwijl het vandaag warmer was dan voorgaande dagen).
Terugweg weer uit dus.
Volgens mij kan je beter de boel zelf een graadje lager zetten en lekker je stoelverwarming gebruiken zoals jij dat wilt.
Langzamer verwarmen is efficienter. Daarom doet de vaatwasser tegenwoordig 4 uur over wat ie vroeger in 2 uur deed.

Overigens kostte al deze dingen "vroeger" in de brandstofauto ook exra energie, toen bina niemand er echt mee bezig op deze manier... Nah vooruit, verwarmen gebeurde met restwarmte.. maar verder kostte het gewoon extra benzine.

Verwijderd

zephyr_blues schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 21:09:
[...]

Langzamer verwarmen is efficienter. Daarom doet de vaatwasser tegenwoordig 4 uur over wat ie vroeger in 2 uur deed.
.
Inderdaad. En als de messen na 4 uur nog niet schoon zijn..sta ik nog met de afwasborstel te klooien. Soms ben ik ouderwets _/-\o_

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Struikrover schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 21:07:
Zijn er nog mensen die Home Assistant gebruiken? Is de integratie nog stabiel (genoeg)?
Ja hoor werkt redelijk goed en sinds de update van de app is het naast de app te gebruiken (zonder steeds weer in te moeten loggen).

energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 24 kWh LFP | EV 51 kWh|

• Racemol
Ik heb ook de eco mode voor de airco uit gezet en in verbruik zag ik eigenlijk geen verschil. Ik vraag mij af of het wel iets doet, zelf heb ik zowel in verbruik als in gebruik geen verschil kunnen ontdekken.

[ Voor 38% gewijzigd door Racemol op 12-01-2024 23:19 ]

• STIMPPYYY
  • Nu online
Zijn er mensen hier die de standard opladen met een 3-fase 11kW laadpaal? Ik laad die van mij op thuis aan Tesla V2 paal en de MG laad dan op met 4,4kW. Ik had verwacht dat dit 3,6 zou zijn. Niks te klagen verder, maar was benieuwd of dit bij andere ook zo is.

• derooke
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15-10 19:21
Hey.

Ik heb een raar iets met m'n voorruit.
Als het donker is zie ik de lichten van auto's (vooral leds) dubbel. Altijd iets hoger dan de echt lichten) het is te zien op foto's ook van andere lichtbronnen is dit zo maar niet zo uitgesproken (dus het zijn niet m'n ogen ) is dit een fout of niet? Mvg

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-11 08:15
Ik zie hier veel vergelijk en vermelding van verbruik.

Mijn advies is om niet te veel proberen te vergelijken met korte ritjes. Het is voornamelijk de wind welke zorgt voor een grote variatie. Dit kan varriaties brengen van 16 naar 23Kw verbruik is mijn ervaring.

Of eco mode helpt weet ik niet, het zou mij zeer verbazen als de auto een knop heeft om hem zuiniger te maken. Ik denk dat het alleen het stroompedaal anders 'mapped'.

[ Voor 24% gewijzigd door 1234567y op 13-01-2024 08:56 ]

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-11 19:34
derooke schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 07:45:
Hey.

Als het donker is zie ik de lichten van auto's (vooral leds) dubbel. Altijd iets hoger dan de echt lichten) het is te zien op foto's ook van andere lichtbronnen is dit zo maar niet zo uitgesproken (dus het zijn niet m'n ogen ) is dit een fout of niet? Mvg
Dat zal ongetwijfeld iets te maken hebben met de gelaagdheid van de voorruit. Meerdere glaslagen waardoor de breking van het licht een fractie verschilt, resulterend in dubbele lichten.

• Luinge
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-04 09:18
STIMPPYYY schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 00:21:
Zijn er mensen hier die de standard opladen met een 3-fase 11kW laadpaal? Ik laad die van mij op thuis aan Tesla V2 paal en de MG laad dan op met 4,4kW. Ik had verwacht dat dit 3,6 zou zijn. Niks te klagen verder, maar was benieuwd of dit bij andere ook zo is.
Ik heb een 11Kw Ratio laadpaal en laad ongeveer met 10,2KW. Laadpaal met loadbalancer.

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:34
STIMPPYYY schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 00:21:
Heb een 22kW Zappi lader, haal 10,5kW dus erg netjes.

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:34
meacount schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 12:03:
[...]

Het zal ook aan je gebruik van je auto liggen en of je bijvoorbeeld zakelijk onderweg bent en bereikbaar moet zijn voor je werkgever of klanten...... zelf heb ik daar gelukkig geen last van

Meer mensen zouden onderweg niet moeten bellen als ik soms zie hoe ze er door worden afgeleid...... toegeven zullen ze het niet en waarschijnlijk hebben ze het zelf ook niet eens in de gaten dat ze soms een gevaar op de weg zijn als ze ernstig worden afgeleid door de communicatie.

Oh, tijdens een snellaadsessie kan het mobieltje ingezet worden als mobiele hotspot voor het tablet dat ik in de auto heb liggen, dan vliegt de tijd en is dan wel weer nuttig, ben iig onafhankelijk van MG op dat gebied.
Ik vind het wel schandalig dat er geen kaart updates meer zijn voor MG4, de laatste versie is nog steeds aug 2022. Feitelijk is dus al een 2 jaar oude kaart. Gebruik het zelf niet maar mijn vriendin wil geen apps gebruiken dus die komt wel eens voor verrassingen te staan. @Racemol neem je deze ook mee?

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:34
Ik heb ook een standard, des enkelfasig laden en kom met mijn Alfen laadpaal op 3,6 kW uit. Precies zoals verwacht dus. Ik vind dit een flink nadeel, maar het prijsverschil met de comfort versie te hoog (private lease).

• Racemol
Vaevictis_ schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 09:26:
[...]

Ik vind het wel schandalig dat er geen kaart updates meer zijn voor MG4, de laatste versie is nog steeds aug 2022. Feitelijk is dus al een 2 jaar oude kaart. Gebruik het zelf niet maar mijn vriendin wil geen apps gebruiken dus die komt wel eens voor verrassingen te staan. @Racemol neem je deze ook mee?
Ik had 'm nog niet opgeschreven maar bij deze toegevoegd.

• Struikrover
Hey.

Zelfde hier. Ik ging er vanuit dat het voorruit een soort anti glare coating heeft, hij lijkt net iets getinter te zijn dan mijn vorige auto. Merk het dus persoonlijk wel op maar geen hinder van

• derooke
En kan er daar iets worden aan gedaan aan die ruit?. Voor mij komt het over alsof ik scheel kijk. ?

• meacount
[...]

Zelf schrik ik niet echt als ik volgens de navi door de weilanden rijd of plots op een rotonde ben beland die er zogenaamd niet zou moeten zijn.

Kom nog uit de tijd met van die opgeplakte Tom Tom gevallen op de voorruit en daarvan waren de kaarten ook wel eens uit het jaar kruik, het belangrijkste voor mij is dat ik de bestemming bereik. Ook vorige auto had navi en ondanks updates waren die updates ook niet altijd bij de les.

De bestemming veranderd niet van plaats en de navi weet die altijd wel te vinden, ik raak ook niet in paniek als ik een afslag heb gemist en het systeem dat wel doet met keer om - keer om - keer om - om je dan even later gewoon weer de weg naar de bestemming te geven.

Wel mee eens dat de organisatie achter je auto wel stukken beter hun best moet doen om voor jou de meest actuele omstandigheden op kaartengebied moet kunnen aanbieden.

Vind het zelf een schande dat ik maar weer voor van alles toestemming moet geven om er gebruik van te kunnen maken en dan ook nog eens moet afwachten of na een bepaalde einddatum, die nu in het systeem staat, de navi er niet geheel mee stopt, iets waar ik met mijn ouderwetse Tom Tom geen last van had en die nergens om zeurde maar wel zijn best deed om mij op de eindbestemming te krijgen.

Zou graag die nieuwsgierige afpersers, die verantwoordelijk zijn voor de software, en jouw dwingen om toestemming te geven anders werkt het niet, een uurtje of wat onder hoogspanning te zetten.

Koop je een auto met Navi en die werkt niet...... gaat pas werken nadat je toestemming geeft voor zaken waarvan je niet precies weet wat het inhoud en wat men ermee doet :( :r

• STIMPPYYY
  • Nu online
coinman63 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 09:27:
Ik heb ook een standard, des enkelfasig laden en kom met mijn Alfen laadpaal op 3,6 kW uit. Precies zoals verwacht dus. Ik vind dit een flink nadeel, maar het prijsverschil met de comfort versie te hoog (private lease).
Dat had ik ook verwacht. Waarom deze bij mij op 4,4kW laadt begrijp ik eigenlijk niet.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

STIMPPYYY schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 11:05:
[...]

Dat had ik ook verwacht. Waarom deze bij mij op 4,4kW laadt begrijp ik eigenlijk niet.
Ligt dat niet eerder aan de laadpaal die stiekem niet 11kW is maar 13/14kW? De Standard kan met 6,6kW enkelfasig laden blijkbaar

[ Voor 8% gewijzigd door -tom-562 op 13-01-2024 11:08 ]

Vaak bu'j te bang!

• meacount
coinman63 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 16:44:
[...]

Ik vind mijn comfort ook zeer belangrijk, mag best wat kosten. Ga hier thuis ook niet met max 19 zitten kleumen.

Denk dat men beter op de prijs let van het laden bij die maffia die overal hun palen aan het neerzetten zijn en die je straks met smoezen en stiekeme prijsafspraken een poot gaan uitdraaien.

In de zomer ga ik ook niet zitten zweten en gaat ie lekker op aangenaam koel, dan maar wat vaker naar Tesla toe, die is tenminste nog netjes met zijn prijzen naar de klanten toe. :)

• meacount
derooke schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 10:42:
En kan er daar iets worden aan gedaan aan die ruit?. Voor mij komt het over alsof ik scheel kijk. ?
Heb hiervoor een auto met voorruitverwarming gehad, zo'n verwarming met van die hele fijne draadjes, vond het niet fijn fijn rijden in het donker met tegenliggers als het licht er dan net met een bepaalde hoek op scheen.

Zou dan ook nooit meer zo'n systeem van voorruitverwarming nemen.

Wennen doet het niet echt, maar je gaat leren om je anders te focussen. Nu zelf vooral maar niet gaan kijken of mij de gelaagde laag in de voorruit van de MG4 gaat opvallen en of ik er last van zou kunnen hebben..... al spijt dat ik het gelezen heb...... tot nu toe had/heb ik nergens last van met de voorruit....

• zephyr_blues
[...]

Volledig off topic, mijn vorige auto werd in 2013 geleverd met kaarten uit 2003, update was prima mogelijk, tegen betaling van 500 Euro. Daarnaast werkte na 6 maanden de DAB radio niet meer omdat de overstap werd gemaakt naar DAB+. Of je een kleine 300 Euro wilde neertellen voor de upgrade.
Dit laatste is overigens onder druk van heel veel forum gebruikers alsnog zonder kosten gedaan!!
Dus, @Racemol misschien je lijst opsturen met ondertekening van zoveel mogelijk mensen hier?

Verwijderd

Hey.

In het toyota hybride forum vind je vergelijkbare klachten. Alleen is de dubbeling naar beneden gericht, alsof mensen ook met mislicht rijden. Dichterbij verdwijnt het probleem. Bij de Corollas zit het in alle ruiten en vervanging lost niks op volgens de importeur. Alleen heeft niet iedereen er last van.

Merk je het ook als een auto met lichten aan voor jouw auto stilstaat, bv op 150 mtr afstand? Want als dat zo is dan zou ik eens naar de dealer gaan en een opstelling maken met andere mg naast jou. Kan je zien of er tussen autos verschillen zitten. Kan de dealer meekijken. Het kan zijn dat jouw ruit het erger heeft dan doorsnee.
Het is een probleem dat bij alle merken voorkomt omdat ze allemaal met gelaagde ruiten geleverd worden. En de ene persoon heeft er last van, de andere niet. Dat komt mede omdat niet elke ruit identiek is.

Verwijderd

zephyr_blues schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 11:46:
[...]

Volledig off topic, mijn vorige auto werd in 2013 geleverd met kaarten uit 2003, update was prima mogelijk, tegen betaling van 500 Euro. Daarnaast werkte na 6 maanden de DAB radio niet meer omdat de overstap werd gemaakt naar DAB+. Of je een kleine 300 Euro wilde neertellen voor de upgrade.
Dit laatste is overigens onder druk van heel veel forum gebruikers alsnog zonder kosten gedaan!!
Dus, @Racemol misschien je lijst opsturen met ondertekening van zoveel mogelijk mensen hier?
Dat doe je bv op secure.avaaz.org

• STIMPPYYY
  • Nu online
-tom-562 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 11:06:
[...]

Ligt dat niet eerder aan de laadpaal die stiekem niet 11kW is maar 13/14kW? De Standard kan met 6,6kW enkelfasig laden blijkbaar
Paal kan het inderdaad aan, tot 22kW. Wellicht zijn er toch andere breakers in de paal gebruikt. Maar blijft raar omdat het 3x16amp is in de meterkast. Maar goed, meer is altijd beter dan minder 😅. Maar technisch weet ik het fijne er niet van.

[ Voor 6% gewijzigd door STIMPPYYY op 13-01-2024 13:15 ]

• derooke
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 12:30:
[...]

In het toyota hybride forum vind je vergelijkbare klachten. Alleen is de dubbeling naar beneden gericht, alsof mensen ook met mislicht rijden. Dichterbij verdwijnt het probleem. Bij de Corollas zit het in alle ruiten en vervanging lost niks op volgens de importeur. Alleen heeft niet iedereen er last van.

Merk je het ook als een auto met lichten aan voor jouw auto stilstaat, bv op 150 mtr afstand? Want als dat zo is dan zou ik eens naar de dealer gaan en een opstelling maken met andere mg naast jou. Kan je zien of er tussen autos verschillen zitten. Kan de dealer meekijken. Het kan zijn dat jouw ruit het erger heeft dan doorsnee.
Het is een probleem dat bij alle merken voorkomt omdat ze allemaal met gelaagde ruiten geleverd worden. En de ene persoon heeft er last van, de andere niet. Dat komt mede omdat niet elke ruit identiek is.
Ok bedankt voor de reacties ik zal het bekijken

• RichardB61
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 15:41
Nieuw hier op het forum, rij al sinds 2016 een EV, een Zoe Q210 (22kW accu), een Zoe ZE 50 (52kW accu), en sinds maart 2023 heb ik een MG4 Luxury long range.

Inmiddels net over de 20.000 kilometer erop zitten. Het is zonder meer de best rijdende auto van alle auto's die ik gehad heb. Ik rij altijd met de lane assist aan, omdat die soms wat fanatiek "aan het stuur rukte" had in mijn auto in de app HAL9000 genoemd.

In december heb ik van Mossel gevraagd software updates uit te voeren, met name wilde ik de one pedal driving hebben. De updates zijn er gekomen, de lane assist en de ACC zijn heeeeeeel veel beter geworden veel soepeler minder agressief dan de originele versie.

Maar helaas, geen one pedal driving voor de mijne, bij de eerste (nee, ik heb niet de pre productie) generatie kan het niet bij worden geïnstalleerd, gevalletje jammer maar helaas.

Had wel na de update MG pechhulp nodig, mijn auto wilde nog wel aan, rijden in feite niet mogelijk, geen stuurbekrachtiging, totaal geen veiligheidssystemen meer werd met de nodige dindongs in het scherm geprojecteerd. Via MG werd de auto opgehaald, kreeg van de berger 1 week een DS 3 EV (zeilboot, traag, niet mijn ding), en van Mossel wist inmiddels dat het niet een mislukte software update was, maar een hongerig knaagdier die een aantal kabels doorgebeten heeft.

Ze hebben de kabels voor nood gerepareerd en nieuwe kabels besteld, ook is er (dat is wel garantie) een nieuwe ABS pomp besteld, die moet vervangen worden, mijn rempedaal "kraakte" ook bij ACC automatisch rijden.

van Mossel Amsterdam is lastig te bereiken, maar de communicatie vanaf de werkplaats is prima. Ik blijf het een heerlijke auto vinden en blijf het vreemd vinden waarom er wel een ledlampje in de kofferbak zit en niet voor in de auto, er zit een hoop elektronica op, en waarom in godsnaam geen regensensor, geen verlichting (nu wel, ali express lampje) voor de achterbank? Jaja, kostenbesparing, maar had dan als MG andere keuze's gemaakt.
Pagina: 1 ... 30 ... 71 Laatste