Vergeet de afkorting ELK SVP AUB, is een afkorting hier op het MG4 gegooid door een NewBie die het gewend was te gebruiken bij een ander merk EV, het blijkt nu enkel te zorgen voor verwarring.
Hier op het MG4 deel spreken we enkel over LKA en gebruiken de andere afkorting niet, denk dat het de NewBie zal passen als hij/zij zich aanpast aan de geldende termen hier en niet verder zorgt voor verwarring bij andere NewBies.
Ter geruststelling ook de Luxery(en waarschijnlijk ook de Trophy en de X-Power) heeft nergens op zijn scherm de mogelijk om ELK in te stellen, de geldende termen zijn hier TJA voor Traffic Jam Assist en LKA voor Lane Keep Assist.
Of de Standaard minder gevaarlijk zou zijn met LKA dan de overige modellen????
Ligt eraan van wanneer je Standaard is denk ik, ook mijn Luxery van eind April, begin Mei had nog een oude software versie die niet echt fijn werkte en voor onaangename correcties kon zorgen.
Heb een update gehad, de LKA werkt nu iets fijner en grijpt minder bruusk in, MAAR als je het systeem niet gewend bent kun je er alsnog van schrikken als het bijvoorbeeld plots voor jou en zonder reden ingrijpt op bijvoorbeeldde randweg van Amsterdam bij een nat wegdek op een stuk waar de belijning was aangepast voor wegwerkzaamheden....... de auto kan je dan plots wegsturen, heeeeeel vervelend, ook voor je medeweggebruikers als je dan plots zo'n vreemde beweging met je auto maakt.
Het zijn en blijven hulpsystemen die NIET perfect zijn, je dient ten alle tijde je handen aan het stuur te houden en te kunnen corrigeren als je auto zo'n streek met je uithaald. Ben er persoonlijk nu aan gewend en zet het systeem onderweg wel eens uit als het me begint te vervelen na een bemoeienis waar ik niet op zat te wachten.
Sommige zetten het bij de start van een rit gelijk uit, die keuze hebben we gelukkig ook, vervelend is alleen dat je het bij elke instap opnieuw moet doen, vandaar dat er een hoop MG4 rijders zijn die het graag permanent uit willen zetten in instellingen die blijven staan........ me too