Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Woo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-06 14:13
Racemol schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 10:25:
[...]

Het lijkt er op, door ervaringen van verschillende fora even samen te voegen, dat dit voornamelijk voorkomt bij luxury modellen van mid tot laat 2023. Bij standaard of comfort modellen en oudere luxury modellen speelt dit probleem schijnbaar niet. Ik vermoed dan ook dat het te maken heeft met een software versie in de auto en ik heb de hoop dat dit in een latere update verholpen zal worden.

Klopt dit ook voor jouw auto? Betreft dit een relatief nieuwe luxury?
Ik heb de standard versie, geleverd eind december 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:21
John Woo schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 08:50:
[...]

Ik heb de standard versie, geleverd eind december 2023.
Bedankt. Dan zal het wellicht ook nu in de laatste software van de standaard modellen fout gaan. Dat is slecht nieuws!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:57

-tom-562

Oliesjeik

Ik dacht dat TJA alleen voor in de file bedoelt was, en dus ook "regelt" op je voorligger. Ik kom er net achter dat ik TJA per ongeluk had aan staan, en blijkbaar kan ik die ook als een soort van halve auto pilot gebruiken hier in het buitengebied.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EXDwGUVMoULKLnjqHgXRqQnNS7o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4QusjpafDuZCkul9CmZdStvo.png?f=fotoalbum_large

De auto blijft uit zichzelf tussen de 2 lijnen rijden, ook in bochten. Alleen bij tegenliggers moet ik dus wel actief zelf over de gestippelde lijn heen sturen (dan probeert de auto dus even actief tegen te sturen, maar daar druk je wel doorheen).
Snelheid lag overigens boven de 60 km/h

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-06 07:34
-tom-562 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 08:58:
Ik dacht dat TJA alleen voor in de file bedoelt was, en dus ook "regelt" op je voorligger. Ik kom er net achter dat ik TJA per ongeluk had aan staan, en blijkbaar kan ik die ook als een soort van halve auto pilot gebruiken hier in het buitengebied.

[Afbeelding]

De auto blijft uit zichzelf tussen de 2 lijnen rijden, ook in bochten. Alleen bij tegenliggers moet ik dus wel actief zelf over de gestippelde lijn heen sturen (dan probeert de auto dus even actief tegen te sturen, maar daar druk je wel doorheen).
Dus TJA geeft je straks een false sense of security totdat hij je met regen ineens in de vangrail stuurt? ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Racemol
-tom-562 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 08:58:

[Afbeelding]

Yup, toen ik de auto bij de dealer had opgehaald stond TJA ook aan en op de snelweg was ik constant in gevecht omdat hij het stuur steeds over wilde nemen.

De naam van deze functie is volledig fout want het is inderdaad geen Traffic Jam Assist maar meer een auto pilot. Overigens is de auto op de ACC stand prima in staat om als een TJA te fungeren in de file. De auto komt helemaal tot stilstand en trekt ook weer netjes op als je voorganger gaat rijden. Hij stuurt alleen niet zelf (wat heerlijk is!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163260

Racemol schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:14:
[...]

Yup, toen ik de auto bij de dealer had opgehaald stond TJA ook aan en op de snelweg was ik constant in gevecht omdat hij het stuur steeds over wilde nemen.

De naam van deze functie is volledig fout want het is inderdaad geen Traffic Jam Assist maar meer een auto pilot. Overigens is de auto op de ACC stand prima in staat om als een TJA te fungeren in de file. De auto komt helemaal tot stilstand en trekt ook weer netjes op als je voorganger gaat rijden. Hij stuurt alleen niet zelf (wat heerlijk is!).
Dat sturen doet hij ook als ELK aanstaat en er een noodsituatie optreedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Racemol schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:14:
[...]

ACC lijkt mij wat dat betreft ook gewoon fijner/veiliger, je moet het stuur toch vasthouden.
Struikrover schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:06:
[...]

Dus TJA geeft je straks een false sense of security totdat hij je met regen ineens in de vangrail stuurt? ;)
Nou nee, in heb TJA meteen uitgezet :P bij van die plateau drempels (bij een afslag o.i.d.) ontbreekt de belijning, als dat in een bocht zit (wat hier voorkomt) rijdt de auto gewoon netjes rechtdoor :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gorbulas
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-05 10:49
Tayfunc schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:50:
Iemand al een goede iphone kabel tbv een stabiele carplay? Ik heb een officiële iPhone kabel, maar toch lijkt carplay steeds niet stabiel te zjn. Pas na een paar keer de usb los te trekken en weer te koppelen lijkt het systeem het wel op te pakken, maar valt het toch weer uit na x aantal secondes.

Wat is een goed alternatief? Mfi kabel van ankers? Of een multimediabox eraan koppelen zoals een carlinkit?
Ik had al gelezen dat de normale Iphone kabels niet lekker werken en dat een Anker kabel dat wel doet.

Gebruik nu twee weken deze: https://www.amazon.nl/dp/...711_487102941_TE_SCE_dp_1

Werkt perfect :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Betlem36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-05 09:22
Bij mij werkte de originele iPhone kabel ook voor geen meter maar ik heb de volgende bij de action gehaald en die werkt perfect https://www.action.com/nl...laad-en-datakabel-8-pins/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Krijg sinds gisteravond in de app geen verbinding meer met de auto. Auto gestart. Nog steeds niks. Zijn er meer die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinge
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-04 09:18
Anoniem: 163260 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:06:
Krijg sinds gisteravond in de app geen verbinding meer met de auto. Auto gestart. Nog steeds niks. Zijn er meer die hier last van hebben?
Hier geen last, moet wel altijd 1 x extra verversen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Hier ook geen last. Vanmorgen zonder problemen kunnen voorverwarmen en ik ben nu aan het laden waarbij ik ook de actuele status kan opvragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-06 09:00
Ik heb, na het incident van 2 dagen geleden, besloten dat ik niet veel langer meer in de MG4 wil rijden. Enkele irritaties qua climate control en dergelijke zijn tot daar aan toe, maar ik weiger veel kilometers te willen maken in een auto die me ieder moment de vangrail of, erger nog, een baan met tegenligger in kan sturen. Ik wilde voordat ik voor de MG koos een tesla gaan kopen maar ben toch voor de goedkopere optie gegaan, maar dat gaat waarschijnlijk de vervanger worden. Zo ver ik heb begrepen zijn daar de systemen wel inmiddels ver genoeg van ontwikkeld, maar ik ga zeker nog mijn research doen.

Ja, als ik de LKA iedere keer uitzet dan is er waarschijnlijk niks aan de hand. Maar aangezien je deze niet permanent uit kan zetten en ik erg vergeetachtig kan zijn, is dit voor mij geen optie. Bovendien koop ik geen nieuwe auto om geen veiligheidssystemen te hebben. Mocht er, op wat voor manier dan ook, een manier zijn om ELK permanent uit te schakelen zonder dat ik de rest van de veiligheidssystemen om zeep help, dan wil ik er nog over denken om de auto dit jaar aan te houden. Momenteel rijd ik in towing mode; dat is voor mij de enige acceptabele tussenoplossing momenteel.

Ik heb een flexlease contract tot december volgend jaar. Ik heb bovenstaande net bij van Mossel neergelegd en ze gaan kijken of ik mijn contract eerder kan ontbinden op basis van non-conformiteit, maar daar verwacht ik niet zo veel van. Het is namelijk niet te doen om objectief aan te tonen dat deze auto gevaarlijk is, als dit probleem zich maar 1x per 3000km voordoet.

Iemand nog tips voor me? Tot welke instanties ik me nog zou kunnen wenden als ik er met van Mossel niet uitkom (wat ik helaas verwacht. Het is geen defect in deze auto maar gewoon een brak systeem in alle MG4's) ? Heb het ook al gemeld bij MG en Euro NCAP, al verwacht ik daar ook helemaal niks van natuurlijk.

En mocht er hier iemand zijn die het geen probleem vind om LKA steeds uit te zetten en een luxury met flexlease en 17500km tot december wil voor 100 euro minder dan het huidige VM aanbod. DM staat open ;)

En mensen, 1 advies: zet die ELK uit! Ik vond de mensen die hier zo voor waarschuwde overdreven en dacht dat het wel los zou lopen, maar wanneer je 1x meemaakt dat de auto een ruk naar links (nee, geen subtiele suggestie in het stuur!) maakt terwijl je 120km/u op de snelweg rijdt, dan weet ik zeker dat je er anders over denkt.

[ Voor 7% gewijzigd door DaneV op 04-01-2024 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Racemol schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:11:
[...]

Hier ook geen last. Vanmorgen zonder problemen kunnen voorverwarmen en ik ben nu aan het laden waarbij ik ook de actuele status kan opvragen.
De afgelopen dagen gaf hij al geen resterende afstand meer aan maar hij vond de auto en scande de systemen. Nu ziet hij de auto niet meer. Zelfs niet als je erin zit. Gister gaf de app nog aan dat hij niet op afstand met de auto kon communiceren. Maar nu stopt hij er met refreshen gewoon mee.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 163260 op 04-01-2024 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
DaneV schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:12:
Ik heb, na het incident van 2 dagen geleden, besloten dat ik niet veel langer meer in de MG4 wil rijden. Enkele irritaties qua climate control en dergelijke zijn tot daar aan toe, maar ik weiger veel kilometers te willen maken in een auto die me ieder moment de vangrail of, erger nog, een baan met tegenligger in kan sturen. Ik wilde voordat ik voor de MG koos een tesla gaan kopen maar ben toch voor de goedkopere optie gegaan, maar dat gaat waarschijnlijk de vervanger worden. Zo ver ik heb begrepen zijn daar de systemen wel inmiddels ver genoeg van ontwikkeld, maar ik ga zeker nog mijn research doen.

Ja, als ik de LKA iedere keer uitzet dan is er waarschijnlijk niks aan de hand. Maar aangezien je deze niet permanent uit kan zetten en ik erg vergeetachtig kan zijn, is dit voor mij geen optie. Bovendien koop ik geen nieuwe auto om geen veiligheidssystemen te hebben. Mocht er, op wat voor manier dan ook, een manier zijn om ELK permanent uit te schakelen zonder dat ik de rest van de veiligheidssystemen om zeep help, dan wil ik er nog over denken om de auto dit jaar aan te houden. Momenteel rijd ik in towing mode; dat is voor mij de enige acceptabele tussenoplossing momenteel.

Ik heb een flexlease contract tot december volgend jaar. Ik heb bovenstaande net bij van Mossel neergelegd en ze gaan kijken of ik mijn contract eerder kan ontbinden op basis van non-conformiteit, maar daar verwacht ik niet zo veel van. Het is namelijk niet te doen om objectief aan te tonen dat deze auto gevaarlijk is, als dit probleem zich maar 1x per 3000km voordoet.

Iemand nog tips voor me? Tot welke instanties ik me nog zou kunnen wenden als ik er met van Mossel niet uitkom (wat ik helaas verwacht. Het is geen defect in deze auto maar gewoon een brak systeem in alle MG4's) ? Heb het ook al gemeld bij MG en Euro NCAP, al verwacht ik daar ook helemaal niks van natuurlijk.

En mocht er hier iemand zijn die het geen probleem vind om LKA steeds uit te zetten en een luxury met flexlease en 17500km tot december wil voor 100 euro minder dan het huidige VM aanbod. DM staat open ;)

En mensen, 1 advies: zet die ELK uit! Ik vond de mensen die hier zo voor waarschuwde overdreven en dacht dat het wel los zou lopen, maar wanneer je 1x meemaakt dat de auto een ruk naar links (nee, geen subtiele suggestie in het stuur!) maakt terwijl je 120km/u op de snelweg rijdt, dan weet ik zeker dat je er anders over denkt.
Op een of andere manier ben ik 'blij' (sorry, ik bedoel het goed) om te zien dat er iemand actie onderneemt. Door jouw actie verwacht ik niet ineens grote veranderingen maar het helpt wel mee om dit probleem zichtbaar te krijgen en hopelijk naar de toekomst toe dit soort praktijken van auto merken te voorkomen.

Ik heb zelf ook geklaagd richting mijn dealer en was van plan om een uitgebreid bericht richting de NCAP te sturen, en dat ga ik zeker ook nog doen. Ik ben echter niet zo dapper om het gevecht voor ontbinding aan te gaan en ik zie ook niet direct een alternatief in dezelfde prijsklasse. Kudos dat jij wel het gevecht aan durft en er echt wat mee probeert te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Betlem36

Wat heftig om te horen, ik heb er zelf pas 600km mee gereden en heb nog geen dergelijke ingreep gehad. Maar als ik dit hoor ben ik er niet erg gerust om. Heb jij ook softwareversie R33?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
Racemol schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:29:
[...]

Op een of andere manier ben ik 'blij' (sorry, ik bedoel het goed) om te zien dat er iemand actie onderneemt. Door jouw actie verwacht ik niet ineens grote veranderingen maar het helpt wel mee om dit probleem zichtbaar te krijgen en hopelijk naar de toekomst toe dit soort praktijken van auto merken te voorkomen.

Ik heb zelf ook geklaagd richting mijn dealer en was van plan om een uitgebreid bericht richting de NCAP te sturen, en dat ga ik zeker ook nog doen. Ik ben echter niet zo dapper om het gevecht voor ontbinding aan te gaan en ik zie ook niet direct een alternatief in dezelfde prijsklasse. Kudos dat jij wel het gevecht aan durft en er echt wat mee probeert te doen.
Snap dat je "blij" bent, ik zou het ook niet prettig vinden als ik de enige was met dit probleem ;)

Heb jij/heeft iemand toevallig ergens de link naar het bericht waarbij er een gast uit noorwegen (volgens mij?) zijn MG4 total loss heeft gereden en in het ziekenhuis is beland, volgens hem dankzij de LKA ? Ben het ergens tegen gekomen en zie hier en daar dat er naar gerefereerd wordt, maar kom het zelf zo niet meer tegen. Mogelijk goed voor mijn "dossier"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
Betlem36 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:30:
[...]

Wat heftig om te horen, ik heb er zelf pas 600km mee gereden en heb nog geen dergelijke ingreep gehad. Maar als ik dit hoor ben ik er niet erg gerust om. Heb jij ook softwareversie R33?
Ik heb R46, volgens mij staat dat gelijk aan R33 in de std?
The latest software update (SE anyway) has it on a shortcut on the drag down menu. That’s likely the only solution for now I’m afraid.
Kom trouwens net dit tegen op MGevs.com, van afgelopen vrijdag. Geen idee of dat klopt.

Edit: Softwareversie klopte niet

[ Voor 37% gewijzigd door DaneV op 04-01-2024 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racemol
DaneV schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 11:01:
[...]

Snap dat je "blij" bent, ik zou het ook niet prettig vinden als ik de enige was met dit probleem ;)

Heb jij/heeft iemand toevallig ergens de link naar het bericht waarbij er een gast uit noorwegen (volgens mij?) zijn MG4 total loss heeft gereden en in het ziekenhuis is beland, volgens hem dankzij de LKA ? Ben het ergens tegen gekomen en zie hier en daar dat er naar gerefereerd wordt, maar kom het zelf zo niet meer tegen. Mogelijk goed voor mijn "dossier"
Ik ben zeker niet blij dat jij het probleem hebt hoor, maar dat je er actief wat aan probeert te doen!

Het verhaal van een total loss MG4 ivm LKA ken ik niet maar misschien heb je aan deze video van Tesla Bjorn iets. Daar kun je toch wel goed zien hoe belabberd en gevaarlijk die systemen kunnen zijn:

YouTube: MG4 Bangkok challenge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
DaneV schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 11:02:
[...]

Ja, R33

[...]

Kom trouwens net dit tegen op MGevs.com, van afgelopen vrijdag. Geen idee of dat klopt. Bij mijn R33 niet iig.
De nieuwste versie voor de luxury (van infotainment iig, zegt geloof ik niet alles over de LKA en ACC systemen) is R46, dus er is nog wel e.e.a. aan updates te installeren bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
Racemol schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 11:07:
[...]

De nieuwste versie voor de luxury (van infotainment iig, zegt geloof ik niet alles over de LKA en ACC systemen) is R46, dus er is nog wel e.e.a. aan updates te installeren bij jou.
Excuses, even gechecked... en heb R46. Ik wist dat ik de "nieuwe versie" had maar haalde even de nummers door elkaar

[ Voor 10% gewijzigd door DaneV op 04-01-2024 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Ik heb het bericht voor je gevonden op MGEVS.COM: https://www.mgevs.com/thr...a-can-be-dangerous.13525/

Blijkbaar is het een closed forum o.i.d. en wat hier echt aan de hand is geweest is natuurlijk lastig te bewijzen. Wellicht helpt het je.

[ Voor 36% gewijzigd door Racemol op 04-01-2024 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Betlem36
DaneV schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 11:02:
[...]

Ik heb R46, volgens mij staat dat gelijk aan R33 in de std?

[...]

Kom trouwens net dit tegen op MGevs.com, van afgelopen vrijdag. Geen idee of dat klopt.

Edit: Softwareversie klopte niet
klopt inderdaad scherm naar beneden slepen en daar kun je hem direct mee uitzetten. Gaat super snel! Ik heb een SE inderdaad geleverd 2 weken terug. je veegt gewoon met je vinger van boven aan het scherm naar beneden en dan komen er wat short cuts te staan onder andere een knopje om LKA uit te zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Struikrover
Voor de goede orde: over welk hulpsysteem en welke setting heb je het nu precies, en in welke mode adviseer je hem te zetten? Aangezien "ELK" geen officiele setting op het infotainment display is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:59
Morgen ga ik de MG4 afhalen,

Zijn er buiten de reguliere zaken waar je op moet letten ook exotische dingen die aandacht verdienen. Heb wat meegelezen en zie:

-stuur recht
-trillingen bij hogere snelheden
-evt sw update

Ik verwacht verder geen spannende zaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Racemol
Struikrover schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 11:32:
[...]

Voor de goede orde: over welk hulpsysteem en welke setting heb je het nu precies, en in welke mode adviseer je hem te zetten? Aangezien "ELK" geen officiele setting op het infotainment display is
ELK staat voor Emergency Lane Keeping in vind je onder de LKA in assist mode. Ik zou zelf echter de hele LKA (Lane Keeping Assist) uitschakelen. Zie foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cztusebNoo8lHsy_e4WqCv0Rt_A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dUT994yo4QECvEcjVsOLBEiD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-06 09:34
Haay schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 15:03:
[...]

Er was inderdaad een groot prijsverschil tussen Vattenfall palen en TotalEnergies palen (€0,34 vs €0,64 per kWh) maar dat verschil is inmiddels nagenoeg verdwenen in het MRE-E gebied.

Na de tariefsverlaging van TotalEny in oktober naar €0,53 en de tariefsverhoging van Vattenfall in december naar €0,49 per is het verschil behoorlijk klein geworden. En daar precies tussenin zit Ubitricity (Shell) met €0,51 per. Zie ook: https://www.mra-e.nl/wat-kost-laden-bij-een-laadpaal-van-mra-elektrisch/
Dank voor de update, is weer even geleden dat ik voor het laatst geladen heb en nog voor de oude prijs van 35 cent bij een Vattenfall paal,

Die nieuwe tarieven maken het bij slecht weer minder interessant om een eindje verder te lopen, nu is de winst nog geen 2 euro meer ipv 10 euro. Denk dat de boeven, als ik dat zo zie, onderling prijsafspraken aan het maken zijn.

Je zou bijna gaan verhuizen, hoe kan het dat je elders 31 cent betaald en op andere plaatsen in Nederland soms veel meer dan het dubbele. Ze maken er maar een vies ondoorzichtig spelletjes van die "heren" paalexploitanten. :(

Ongelooflijk dat het bij Tesla voor 35 cent en razendsnel wel kan, daar dan maar wat vaker naartoe. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geeh27
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 22-02 09:20
Ik heb daar ook regelmatig last van. Ik wijt het aan de slechte GPS ontvangst bij ons. Laatst had de apparatuur van het Kadaster er hier ook last van. Zodra ik weer een ritje doe is de verbinding weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
Struikrover schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 11:32:
[...]

"Emergency Lane Keep Assistant" is waarschijnlijk de boosdoener geweest bij mij. De gewone LKA is soms ook wel irritant, maar geeft in ieder geval geen flinke ruk aan je stuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

STIMPPYYY schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 11:37:
Morgen ga ik de MG4 afhalen,

Zijn er buiten de reguliere zaken waar je op moet letten ook exotische dingen die aandacht verdienen. Heb wat meegelezen en zie:

-stuur recht
-trillingen bij hogere snelheden
-evt sw update

Ik verwacht verder geen spannende zaken.
Hoge snelheden? Vibraties van iets boven de 80 kmh. Trommelend geluid richting 100kmh en erboven. Maar dat is met de 18 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

meacount schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 11:56:
[...]

Dank voor de update, is weer even geleden dat ik voor het laatst geladen heb en nog voor de oude prijs van 35 cent bij een Vattenfall paal,

Die nieuwe tarieven maken het bij slecht weer minder interessant om een eindje verder te lopen, nu is de winst nog geen 2 euro meer ipv 10 euro. Denk dat de boeven, als ik dat zo zie, onderling prijsafspraken aan het maken zijn.

Je zou bijna gaan verhuizen, hoe kan het dat je elders 31 cent betaald en op andere plaatsen in Nederland soms veel meer dan het dubbele. Ze maken er maar een vies ondoorzichtig spelletjes van die "heren" paalexploitanten. :(

Ongelooflijk dat het bij Tesla voor 35 cent en razendsnel wel kan, daar dan maar wat vaker naartoe. (y)
Het kan nog veel erger. In Eindhoven zijn veel publieke palen minstens 55 cent/kwh. Dan betaal je een starttarief en een tarief per minuut. En dat is zelfs in de woonwijken...
In de UK is het helemaal bizar. Daar moet je gewoon met je ice blijven rijden als hybrid of plugin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul van Druten
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-06 10:51
1234567y schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 18:49:
[...]

Valt wel mee, ik heb weinig problemen met mij MG (model 22) uit Juni. Ik heb nog geen fatsoenlijke 'changelog' gezien met wijzigingen waar ik op zit te wachten. Zolang ze die niet vrijgeven hoeven ze van mij niet aan de software van de auto te prutsen.

Zaken zoals dat nieuwe klimaat scherm geven me eerder reden om lekker op deze versie te blijven. Ik las ergens dat iemand niet langer zijn 360 camera onder favoriet knop kon instellen naar een update, ben je dan mooi klaar mee.
Precies dat! "Don't fix it if it ain't broke" of als je er prima mee kunt leven!
My MG4 verwelkomt me met de gesproken tekst: "Please turn off Lane Keep Assist!" :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geeh27 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:06:
[...]

Ik heb daar ook regelmatig last van. Ik wijt het aan de slechte GPS ontvangst bij ons. Laatst had de apparatuur van het Kadaster er hier ook last van. Zodra ik weer een ritje doe is de verbinding weer terug.
Ik zat een kwartiertje in de auto om te kijken of ik ergens gps had uitgezet. Maar nee. En ineens was er weer verbinding. Ook de range was er weer. Maar in huis is de range weg. Hij refreshed nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul van Druten

Heel simpel, laat de computers in de auto even helemaal opstarten (1 minuut) daarna zegt onze MG4 de gesproken tekst: "Please turn off Lane Keep Assist!" Dan vergeet je het ook niet...
Dat kun je zelf makkelijk eenmalig instellen: (Its under Settings->voice settings then look for something like greetings. You can choose off, random or custom.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Paul van Druten schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:36:
[...]

Heel simpel, laat de computers in de auto even helemaal opstarten (1 minuut) daarna zegt onze MG4 de gesproken tekst: "Please turn off Lane Keep Assist!" Dan vergeet je het ook niet...
Dat kun je zelf makkelijk eenmalig instellen: (Its under Settings->voice settings then look for something like greetings. You can choose off, random or custom.)
Ik kies ervoor om ELK uit te zetten. Gewoon in het Nederlands. Het waarschuwingssysteem werkt best goed en de milde versie is ook ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
Capital_G schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 13:21:
[...]

Kleine protip, TotalEnergies is goedkoper i.c.m. een Eneco laadpas. Geeft ook mooi aan hoe absurd het huidige systeem is, want hoe kan je dat ooit weten.

Ik heb afgelopen maand 158,810 kWh geladen bij die prutsers en het koste me 69,46 euro excl. BTW. Komt neer op zo'n 53 cent per kWh incl. BTW.

Laadpas kost 3 euro per maand en je betaalt een startarief van 61 cent.

Scheelt toch weer een Netflix abonnement per maand.
Eneco is ook een boef, ANWB werkt er niet meer mee samen en zelf heb ik ook mijn meer dan 25 jarige relatie met hen verbroken, die gasten daar schatten zichzelf rijk ten kosten van hun klanten.

Overigens de nieuwe ANWB pas heeft voor mij ook geen voordelen tov mijn E-Flux pas, dus die toegezonden pas maar gelaten voor wat ie is, een stukje plastic zonder voordelen.

Met de E-Flux pas is het tarief hier bij de TotalEnergy palen ook 53 cent en voor de Vattenfall palen 49 cent. Heb dacht ik wel een lager starttarief van dacht 34 cent. Ze heten nu Road, werken netjes, is eigenlijk de pas die overal wel voordelig is, alleen uitkijken voor laaienlichters met absurde tarieven bij hun palen.

Vattenfallpas lijkt nu even niet te willen inloggen, zeker weer druk met meterstanden en overbelaste computers daar.....

Voor snelladen ga ik het liefst naar Tesla, voordeliger dan de jongens met de grote namen die dan ook grote zakken hebben die ze willen vullen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

meacount schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:47:
[...]

Eneco is ook een boef, ANWB werkt er niet meer mee samen en zelf heb ik ook mijn meer dan 25 jarige relatie met hen verbroken, die gasten daar schatten zichzelf rijk ten kosten van hun klanten.

Overigens de nieuwe ANWB pas heeft voor mij ook geen voordelen tov mijn E-Flux pas, dus die toegezonden pas maar gelaten voor wat ie is, een stukje plastic zonder voordelen.

Met de E-Flux pas is het tarief hier bij de TotalEnergy palen ook 53 cent en voor de Vattenfall palen 49 cent. Heb dacht ik wel een lager starttarief van dacht 34 cent. Ze heten nu Road, werken netjes, is eigenlijk de pas die overal wel voordelig is, alleen uitkijken voor laaienlichters met absurde tarieven bij hun palen.

Vattenfallpas lijkt nu even niet te willen inloggen, zeker weer druk met meterstanden en overbelaste computers daar.....

Voor snelladen ga ik het liefst naar Tesla, voordeliger dan de jongens met de grote namen die dan ook grote zakken hebben die ze willen vullen. ;)
Tesla? Kan dat? Hoeveel is de prijs daar dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaneV
Paul van Druten schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:36:
[...]

Dank voor de tip, heb hem nu in towing mode staan dus voor nu is het ok.... Neemt niet weg dat ik vind dat we niet akkoord hoeven te gaan met "lapoplossingen" als deze. Het moet gewoon werken zoals geadverteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Anoniem: 163260 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 13:14:
[...]

Tesla? Kan dat? Hoeveel is de prijs daar dan?
Dan kan zeker, de prijs verschilt dacht ik per charger en tijd, in de middag is het in Hilversum bijvoorbeeld €0,50 (€0,37) kWh en in de ochtend/avond/nacht €0,45 (€0,33) per kWh. Tussen haakjes is de prijs met een abonnement van €12,99 p/m.

Dus als je vaak onderweg langs zo'n Tesla snellader rijdt is het best de moeite waard om daar een abonnement te nemen. Maar zelfs zonder abonnement is het goedkoper dan op straat AC laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ha Racemol. Goedkoper dan op straat AC laden is niet overal zo. Maar het scheelt zeker niet veelals niet in de middag laadt.

Gebruik jij dan een tesla abbo? Of bedoel je een andere betaalde kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Vanochtend bezig geweest met het plaatsen van een "lederen" stuurhoes over het Standard stuur. Wat een k*tklus... En ik ben nog niet tevreden, het stukje waar je met je rechterduim om het stuur heen vouwt krijg ik niet strak. Dus ik ga het denk ik (gedeeltelijk) overnieuw doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tVkf4gKEfSgxVVsEotvggPZExYg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pq41EwbfAOJA5c01rgWKGeEK.jpg?f=fotoalbum_large

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Anoniem: 163260 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 14:07:
Ha Racemol. Goedkoper dan op straat AC laden is niet overal zo. Maar het scheelt zeker niet veelals niet in de middag laadt.

Gebruik jij dan een tesla abbo? Of bedoel je een andere betaalde kaart?
Ik laad meestal op mijn werk dus voor mij is een abonnement niet interessant. Maar voor mensen die dit niet kunnen doen en thuis ook geen laadmogelijkheid hebben zou dit een mooie optie kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05:40
Ik heb gisteren een afspraak gemaakt voor 1e jaarlijkse beurt in Amersfoort maar zag in mijn van mossel dat mijn auto geen VM pechservice heeft? Volgens de verkoper was dat destijds wel het geval. Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinge
Vaevictis_ schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 14:28:
Ik heb gisteren een afspraak gemaakt voor 1e jaarlijkse beurt in Amersfoort maar zag in mijn van mossel dat mijn auto geen VM pechservice heeft? Volgens de verkoper was dat destijds wel het geval. Hebben jullie dit ook?
Ik heb mijn auto 2 week en ook daar geen Pechulp van VM. Geen idee of dat er bij hoort. Normaal bij andere merken (bv mijn Skoda) wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Capital_G
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-06 14:14
Vaevictis_ schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 14:28:
Je hebt pechhulp vanuit MG (mits je onderhoud laat doen bij een gekoppelde garage), niet Van Mossel.
https://www.mgmotor.eu/nl-NL/owners/roadside-assistance

[ Voor 6% gewijzigd door Capital_G op 04-01-2024 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:57
Anoniem: 163260 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:18:
[...]

Hoge snelheden? Vibraties van iets boven de 80 kmh. Trommelend geluid richting 100kmh en erboven. Maar dat is met de 18 inch.
Ik heb er helaas ook last van op mijn V2 Luxury. Zowel vibratie als trommel, zeker de trommel doet ons denken aan onze oude diesel in een te hoge versnelling.

Ik heb 25 januari een afspraak maar ze gaven al aan dat ze vaak geen oplossing hebben... Van wat ik begrijp van Franse, Engelse en dit forum zijn de problemen wel op te lossen. Klopt dat? Is dat bij jou het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
FreeShooter schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 14:48:
[...]

Ik heb er helaas ook last van op mijn V2 Luxury. Zowel vibratie als trommel, zeker de trommel doet ons denken aan onze oude diesel in een te hoge versnelling.

Ik heb 25 januari een afspraak maar ze gaven al aan dat ze vaak geen oplossing hebben... Van wat ik begrijp van Franse, Engelse en dit forum zijn de problemen wel op te lossen. Klopt dat? Is dat bij jou het geval?
Hoe komt het dat andere auto’s (ook mg4) hier geen last van hebben. Geen oplossing klinkt vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Betlem36
STIMPPYYY schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 14:56:
[...]

Hoe komt het dat andere auto’s (ook mg4) hier geen last van hebben. Geen oplossing klinkt vreemd.
Ik heb zelf een idee dat het bij de standaard editie niet voorkomt, omdat daar kleinere banden onder zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
Racemol schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 14:23:
[...]

Ik laad meestal op mijn werk dus voor mij is een abonnement niet interessant. Maar voor mensen die dit niet kunnen doen en thuis ook geen laadmogelijkheid hebben zou dit een mooie optie kunnen zijn.
Voor mij wellicht, totdat ik een eigen paal krijg. Alle palen in de buurt zijn 0.51 euro per kW of meer. Dus Tesla supercharger is zelfs zonder abbo al goedkoper of vergelijkbaar geprijsd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinge
Capital_G schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 14:36:
[...]

Je hebt pechhulp vanuit MG (mits je onderhoud laat doen bij een gekoppelde garage), niet Van Mossel.
Bedankt! Nummer meteen genoteerd op mijn onderhoudsboekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Luinge schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:09:
[...]

Bedankt! Nummer meteen genoteerd op mijn onderhoudsboekje.
Als het goed is heb je een boekje met deze informatie in de achterbak naast je banden reparatie kitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FreeShooter schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 14:48:
[...]

Welke vestiging zit jij?

Lastig dit soort zaken. De Turanza EV (18 inch) heeft een vrij harde rubbersoort, maar wel met een geluiddempende isolatielaag. Of het daaraan ligt? Weet ik niet.

De mijne is niet goed uitgelijnd dus dat helpt al helemaal niet. Maar getrommel wijst bijna altijd op een probleem met het balanceren (ervaring Auris). Soms krijgen ze het standaard niet voor elkaar omdat het materiaal slecht is.
Wat ik inmiddels wel weet is dat de in china geproduceerde velgen soms krom zijn en dat de daar geproduceerde banden ook niet rond zijn. Soort van oneffenheden in de rubbersamenstelling. In Europa gaan deze banden door een scanner. Of ze dat dat ook in China doen. ..
Afijn, beide defecten kunnen een rol spelen. Eén van de forummers had een kromme velg en twee rotte banden.

Er zijn bandenbedrijven die dit soort probleem opsporen met een apparaat dat Roadforce balancing doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinge
Anoniem: 163260 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:32:
[...]

Welke vestiging zit jij?

Lastig dit soort zaken. De Turanza EV (18 inch) heeft een vrij harde rubbersoort, maar wel met een geluiddempende isolatielaag. Of het daaraan ligt? Weet ik niet.

De mijne is niet goed uitgelijnd dus dat helpt al helemaal niet. Maar getrommel wijst bijna altijd op een probleem met het balanceren (ervaring Auris). Soms krijgen ze het standaard niet voor elkaar omdat het materiaal slecht is.
Wat ik inmiddels wel weet is dat de in china geproduceerde velgen soms krom zijn en dat de daar geproduceerde banden ook niet rond zijn. Soort van oneffenheden in de rubbersamenstelling. In Europa gaan deze banden door een scanner. Of ze dat dat ook in China doen. ..
Afijn, beide defecten kunnen een rol spelen. Eén van de forummers had een kromme velg en twee rotte banden.

Er zijn bandenbedrijven die dit soort probleem opsporen met een apparaat dat Roadforce balancing doet.
Volgens het Engelse forum moet je naar een bandenspecialist met en Hunter GSP9700 Road Force Touch-machine. Bv in het noorden: https://www.bandenbunker.nl/roadforce-balanceren/ Die kunnen oneffenheden in band/velg opsporen en soms herstellen.
Ik heb er verder geen ervaring mee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Eddyeagle
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 16-06 23:24
Ik stoor mij in de standaard versie nogal aan het goedkoop uitziende en aanvoelende stuur. Ik zag op aliexpress een kunstlederen stuurhoes de je zelf kunt afwerken. Voor een tientje de gok gewaagd en ik moet zeggen dat het resultaat mij niet tegenvalt. Wel een klusje om rond te stikselen maar zit mooi strak om het stuur en ziet er best aardig uit. Kleur matcht ook mooi met Diamond red van mijn auto. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hba_Xzjbzw047pntmvnT6r_sV1E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4idygtCdty40uGsWQJaoQd7k.jpg?f=fotoalbum_large
boeha schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 22:17:
Na een maand rondrijden in mijn MG4 mijn bevindingen: hij rijdt heerlijk met een paar nukken… de one pedal drive steeds aan te moeten zetten is zwaar irritant, het veelbesproken lka systeem, als je weet wanneer deze reageert na verloop van tijd valt er mee te leven… maw iets verder doorrijden na inhalen voordat je terug gaat naar dezelfde rijbaan als de auto die je inhaalt bijvoorbeeld… en weten hoe je deze uit kan zetten…in Duitsland waar men bij wegwerkzaamheden de oude strepen niet goed weg gumt gaat de lka over de flos…maar in de handleiding staat dan ook dat je deze in dat soort situaties uit moet zetten…

De lampen die aangaan bij voorverwarmen zijn met geen mogelijkheid uit te krijgen..alles geprobeerd geen effect…heel de straat verlicht in het rood want achterlichten gaan aan als de auto opwarmt.. waarom? Welke software knutselaar dit bedacht heeft….

De MG ismart app… deze werkt niet feilloos, de auto geeft status onbekend aan, bij een kennis met exact dezelfde auto ..op de kleur na.. geparkeerd…het bedienen werkt verder goed…

Ik heb de auto met mijn wifi verbonden…als deze voor de deur staat gaat deze op mijn wifi verbinding…dus ben eens gaan kijken waar deze naartoe gaat verbinden als ik iets met de app doe als tweaker zijnde… tot mijn verbazing worden er allemaal adressen van Here technologies aangeroepen vanuit mijn telefoon maar ook vanuit de auto.. bij openen en sluiten en de kaart in de app ..staat ook bij here… wat blijkt Here technologies is het oude Nokia Maps wat overgenomen is door diverse Duitse autofabrikanten en heeft zijn hoofdkantoor in Eindhoven… dus een Chinese auto bevat technologie van Duitse autofabrikanten… misschien te verklaren dat saic in China ook de id3 in elkaar sleutelt….
Verder is de e sim die er in zit een Zweedse die een ip range heeft van Telefonaktiebolaget L M Ericsson · ericsson.com. daar zit volgens mij telenor Sweden achter…

Na wat googelen vond ik dit :
https://m2m.kpn.com/en/industries/iot-in-automotive

https://www.mgmotor.eu/nl-NL/ismart

Er moeten dus ook mg4 modellen zijn die een kpn e-sim bevatten…

Wat accessoires voor de leuk, koop je voor een appel en een ei op AliExpress.. sleutelhoesje, extra inzetbakje voor de armsteun in het midden, een vehicle to load adapter en kofferbakmat.. prima te vinden overigens heet ie daar MG Mulan.

Als met een software update de paar nukken nog aangepast worden is het helemaal prima … ik wacht het af..in ieder geval zeer tevreden met de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Eddyeagle schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 16:01:
Ik stoor mij in de standaard versie nogal aan het goedkoop uitziende en aanvoelende stuur. Ik zag op aliexpress een kunstlederen stuurhoes de je zelf kunt afwerken. Voor een tientje de gok gewaagd en ik moet zeggen dat het resultaat mij niet tegenvalt. Wel een klusje om rond te stikselen maar zit mooi strak om het stuur en ziet er best aardig uit. Kleur matcht ook mooi met Diamond red van mijn auto. [Afbeelding]

[...]
Ik heb de mijne er net weer afgetrokken.. Vanochtend gemonteerd (zie paar posts eerder). Ik kreeg het niet strak daar waar je je duim omheen klemt, vooral aan de rechterkant. Ik kan mij daar mateloos aan irriteren.
Heb je toevallig een linkje van die van jou? Met zo'n streep er op maakt het plaatsen ook een stuk makkelijker (die van mij zat achteraf ook net niet helemaal in het midden)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddyeagle
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 16-06 23:24
Dit is de link:

https://nl.aliexpress.com...37ab&gatewayAdapt=glo2nld

Op de afbeeldingen op aliexpress staat geen streep aan de onderkant maar die zat er dus wel op. Maakt de montage inderdaad wat makkelijker omdat je het exact kan uitlijnen op de streep op het stuur.
Het is inderdaad best lastig om het goed strak te krijgen aan de bovenkant van de stuurbediening. Het wordt ook nooit zo strak als orgineel natuurlijk maar ik vind het acceptabel. Met name het stiksel is best mooi en voelt prettig aan de handen.
-tom-562 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 16:48:
[...]

Ik heb de mijne er net weer afgetrokken.. Vanochtend gemonteerd (zie paar posts eerder). Ik kreeg het niet strak daar waar je je duim omheen klemt, vooral aan de rechterkant. Ik kan mij daar mateloos aan irriteren.
Heb je toevallig een linkje van die van jou? Met zo'n streep er op maakt het plaatsen ook een stuk makkelijker (die van mij zat achteraf ook net niet helemaal in het midden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan je na een laadbeurt nog ergens terugzien hoeveel kwh daadwerkelijk is geladen? Wil het gebruiken om het laadverlies te berekenen.

Als ik uitga van de percentages (%laaddoel-% start laden) dan kom ik op afgerond 9% laadverlies uit bij AC laden. Dat is bepaald niet slecht. Maar ik heb gezien dat er met de %'s sprake is van afronding dus exact is het niet.

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 163260 op 04-01-2024 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badname2
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-05 17:35
Yess, mag hem deze maand al ophalen ipv volgende maand.

Hoop stiekem op gratis stoelverwarming op mn standard, maar ik begreep dat de lading Deense voertuigen maar een klein aantal waren.

Ter voorbereiding heb ik:
- Bosch luchtfilter besteld
- Faraday key pouch
- De app geïnstalleerd (begreep dat zij beste kunnen helpen hem te connecten)
- Delivery checklist video gechecked
- Zappi laadpaal installatie gepland

Alleen rubberen matten die goed passen moet ik nog bestellen.

Welke softwareversie mag ik verwachten op de Standard? Kan je aandringen dat deze geupdate moet worden? Lijken ze beetje moeilijk over te doen bij VM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Een nieuwe komt toch altijd met de laatste versies? Daar mag je best op staan hoor..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swiffer81
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online

swiffer81

MG4 Luxury

meacount schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:25:
[...]

Zou graag willen dat je hier in Noord-Holland en nog een paar provincies waar die K.. Overheid het alleenrecht aan die verschrikkelijk dure TotalEnergies heeft gegeven kon kiezen voor palen van Vattenfall.
Voorheen liep ik ook vaak een stuk extra om bij een vattenfall paal te laden (in Heerhugowaard) maar sinds kort zijn de rollen iets omgedraaid tov total energies met een vattenfall gratis laadpas/app laad je goedkoper bij een total paal dan bij de eigen vattenfall paal.
Tarief is nu bij total €0.,46 per kw
Helaas is het lage tarief van de vattenfall palen in noord-holland van €0,34 verhoogd naar 0,49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel_0912
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-06 08:47
Nee, bij mijn Luxury stond de R40 versie geïnstalleerd. Je kan vragen om te updaten maar vrees ervoor. Je gaat moeten "bewijzen" dat je deze nodig hebt of betalen voor de upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Mijn Standard kwam ook niet met de laatste versie volgens mij (kan het morgen ff nakijken), maar de een-na-laatste. Aan de ene kant jammer, maar aan de andere kant heb ik (tot nu toe nog) geen klachten.
Je zal er sowieso een afspraak voor moeten inplannen, als ze het willen doen. Wat ik begreep kunnen ze er van te voren niet echt een tijd aan hangen (van een uur tot een halve dag)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Michiel_0912 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 22:43:
Nee, bij mijn Luxury stond de R40 versie geïnstalleerd. Je kan vragen om te updaten maar vrees ervoor. Je gaat moeten "bewijzen" dat je deze nodig hebt of betalen voor de upgrade.
R40 slaat op het infotainment systeem. De laatste is r46. R46 zegt niks over de fix voor de warmtepomp, of de verbetering van ELK als default instelling bij de rijbaanassistentie (hier vaak lka genoemd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel_0912
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-06 08:47
Klopt maar dit wordt dan ook meestal aangehaald als "softwareversie" verder is er weinig weet van de updates...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 15:56
Racemol schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 09:13:
[...]

Mee eens. Als de auto wel verbinding heeft met de carlinkit maar jouw telefoon geen verbinding maakt met de carlinkit dan zal het probleem waarschijnlijk niets te maken hebben met de MG4 of de daarop geïnstalleerde software maar meer met de carlinkit of jouw telefoon.

In mijn geval, bij een niet werkende carlinkit, is het echter zo dat de auto na opstarten geen verbinding maakt met het carlinkit kastje, tot ik zelf de USB kabel opnieuw verbind. Ik had dus, voor mijn probleem specifiek de conclusie getrokken dat het probleem bij de MG4 zit, helemaal omdat ik hetzelfde gedrag zie als ik mijn telefoon verbonden laat aan de USB en de auto start. Carplay gaat ook dan pas werken als ik de USB kabel opnieuw verbind.

De mensen bij Carlinkit zijn overig niet behulpzaam. Ik kreeg in eerste instantie vrij snel een reactie met instructies om een logfile op te sturen. Dit heb ik snel gedaan en daarna is het stil gebleven, ondanks meerdere mails van mijn kant hoor ik nu al meer dan een maand niets meer. Zonde van de aanschaf van dit kastje en ik zal, gezien mijn ervaring het dan ook iedereen afraden om dit ding te kopen.
Mijn probleem is tweeledig...
1. CarPlay verbinding komt automatisch niet tot stand na een nieuwe rit. hetzelfde dus als jij...
2. mijn Bluetooth valt de hele tijd weg. Led kleurt blauw, probeert weerBT connectie te maken mislukt en dat blijft zich herhalen. Ik zie in mijn telefoon dat de hele tijd BT wel/niet verbonden is... Ik zie idd dat als ik na diverse trucs toch een carlinkit verbinding tot stand heb gebracht, de data via Wifi gaat. maar mi moet de BT gewoon stabiel kunnen blijven toch? why not?

Probeer dus te achterhalen wat voor mij een zorgeloos werkende setup is... en wat de oorzaak is dat het dat niet is.
Twee oorzaken (met de hulp van carlinkit support kom ik er niet uit):
* MG4 versie (heb ik van andere forumleden)
* bluetooth verbinding die wegvalt agv een carlinkit issue gok ik (mijn iPhone14Pro heeft geen enkele issue met BT verder)

Ik hoop dat iemand hier op het forum een werkend alternatief heeft, waar ik vertrouwen in heb en kan uitproberen. Ik denk nu aan een Buddiplay nav goede reviews zoals hier
Vermoed alleen dat intern het allemaal dezelfde chinese-electronica is waar ze een softwareschil omheen bouwen. En Chinezen en software heb ik helaas geen goede ervaringen mee (zo ook de MG4 software, is gwn niet de beste..)

Ik wil nog steeds zorgeloos de MG4 instappen en dat ik toegang heb tot CarPlay (Spotify, Waze, Flitsmeister etc) of kan switchen naar radio en home-menu...
Ik kan dat nu allemaal maar bedraad (die steeds vaker ook uitvalt en als ik dan weer snoertje erin/eruit --> levensgevaarlijk!

[ Voor 4% gewijzigd door OmeRobbie op 05-01-2024 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 15:56
Capital_G schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 09:00:
[...]

Misschien zeg ik iets doms, ben heel happy met mijn usb kabeltje, maar de Carlinkit werkt via Wifi. De BT connectie wordt by design direct gestopt zodra de wifi connectie opgezet is.

Als de BT connectie niet lukt dan zie ik niet hoe dat aan de auto kan liggen, het enige wat er fout kan gaan aan de MG kant is dat de USB connectie niet goed zit en de dongle steeds opnieuw opstart.

Ik heb deze nog niet gezien in dit topic, dus hier wat troubleshooting tips voor slechte verbindingen. Wellicht helpt het:
https://autokitcarplay.co...-2air-connectivity-issues
Dank voor je feedback! Ik heb idd niet alleen last van BT-verbinding (zie toelichting bij andere post) maar ook van het opzetten van de verbinding als ik opnieuw opstart, Jouw link en alle oplossingen die ik verder aangedragen heb gekregen van support carlinkit (oa flashen via officiële download -> USB) hebben niet gewerkt... ik vermoed dus echt dat het aan de combi carlinklit en mijn MG4 versie ligt zoals iemand anders op dit forum ook heeft aangegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-06 06:47
Gebruikt iemand een vLinker MC+ icm ABRP voor communicatie met de auto mbt verbruik etc? Lijkt mij heel handig, dus MC+ aangeschaft. Echter: updaten van fw werkt niet via samsung apparaat en app van vGate; maar ergste nog: tot twee keer toe alarm afgegaan van mijn MG4 Lux bij verlaten auto sinds het installeren van de ODBII stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
OmeRobbie schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 08:13:
[...]

Mijn probleem is tweeledig...
1. CarPlay verbinding komt automatisch niet tot stand na een nieuwe rit. hetzelfde dus als jij...
2. mijn Bluetooth valt de hele tijd weg. Led kleurt blauw, probeert weerBT connectie te maken mislukt en dat blijft zich herhalen. Ik zie in mijn telefoon dat de hele tijd BT wel/niet verbonden is... Ik zie idd dat als ik na diverse trucs toch een carlinkit verbinding tot stand heb gebracht, de data via Wifi gaat. maar mi moet de BT gewoon stabiel kunnen blijven toch? why not?
Nummer twee heb ik gelukkig geen last van, ik vermoed dat dit in ieder geval niets met de auto te maken heeft maar je zal moet zoeken in jouw telefoon of de carlinkit zelf. Die van mij doet dit in ieder geval niet.

Wel zie ik dat je niet helemaal begrijpt hoe wireless carplay werkt (had ik in het begin zelf ook) en wellicht zit daar het probleem. Wireless carplay gaat altijd over WIFI. Ja, hij verbindt via bluetooth maar ook via wifi en de data komt altijd over wifi binnen. Het is dus niet mogelijk om je telefoon, tijdens het wireless carplayen te verbinden met een ander wifi netwerk. Mocht je dat wel proberen dan stopt wireless carplay met werken. Ook kan het zijn dat je de telefoon hebt verbonden met de bluetooth van de auto zelf en ook dat zal de boel verstoren. Zorg dus dat je telefoon alleen verbinding kan maken met het carlinkit kastje en niet de auto zelf.

Dit wist ik ook allemaal niet voor ik er mee aan de gang ging en dat is voor mij nu ook een van de redenen om wireless carplay op te geven. Want dan zou ik dus niet de hotspot in de auto meer kunnen gebruiken, wat ik toch echt wel een leuke functie vind die goed werkt.

Over die hotspot wel een grappigheidje, op youtube krijg je reclame uit een of ander Scandinavisch land, blijkbaar is dit een provider uit Noorwegen of Zweden?

[ Voor 5% gewijzigd door Racemol op 05-01-2024 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Racemol schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 10:17:
[...]

Nummer twee heb ik gelukkig geen last van, ik vermoed dat dit in ieder geval niets met de auto te maken heeft maar je zal moet zoeken in jouw telefoon of de carlinkit zelf. Die van mij doet dit in ieder geval niet.

Wel zie ik dat je niet helemaal begrijpt hoe wireless carplay werkt (had ik in het begin zelf ook) en wellicht zit daar het probleem. Wireless carplay gaat altijd over WIFI. Ja, hij verbindt via bluetooth maar ook via wifi en de data komt altijd over wifi binnen. Het is dus niet mogelijk om je telefoon, tijdens het wireless carplayen te verbinden met een ander wifi netwerk. Mocht je dat wel proberen dan stopt wireless carplay met werken.

Dit wist ik ook allemaal niet voor ik er mee aan de gang ging en dat is voor mij nu ook een van de redenen om wireless carplay op te geven. Want dan zou ik dus niet de hotspot in de auto meer kunnen gebruiken, wat ik toch echt wel een leuke functie vind die goed werkt.

Over die hotspot wel een grappigheidje, op youtube krijg je reclame uit een of ander Scandinavisch land, blijkbaar is dit een provider uit Noorwegen of Zweden?
Dat van die hotspot is een goeie. Had ik niet aan gedacht. Ik ga het met kabel proberen. Speciaal hiervoor Ankers besteld op advies van gebruikers engels forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capital_G
Heinemancp schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 10:16:
Gebruikt iemand een vLinker MC+ icm ABRP voor communicatie met de auto mbt verbruik etc? Lijkt mij heel handig, dus MC+ aangeschaft. Echter: updaten van fw werkt niet via samsung apparaat en app van vGate; maar ergste nog: tot twee keer toe alarm afgegaan van mijn MG4 Lux bij verlaten auto sinds het installeren van de ODBII stekker.
Die laatste kan ik ook bevestigen, auto afsluiten i.c.m. een apparaat in de OBD-II laat het alarm afgaan.

Edit: wellicht is dat bewust tegen diefstal: https://www.advanced-inca...y-obd-port-theft-protect/

[ Voor 10% gewijzigd door Capital_G op 05-01-2024 10:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meacount
swiffer81 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 22:39:
[...]

Voorheen liep ik ook vaak een stuk extra om bij een vattenfall paal te laden (in Heerhugowaard) maar sinds kort zijn de rollen iets omgedraaid tov total energies met een vattenfall gratis laadpas/app laad je goedkoper bij een total paal dan bij de eigen vattenfall paal.
Helaas is het lage tarief van de vattenfall palen in noord-holland van €0,34 verhoogd naar 0,49
Ja helaas, denk dat we dat mede te danken hebben aan onze overheid en dit groepje:

https://www.mra-e.nl/partners/

Als je die kop ziet moet je al kotsen, en dan zogenaamd transparant zijn :r

Bij de vragen krijg je van die bla bla bla in slaap sus antwoorden en vooral zijn ze niet transparant, al doen ze wel voorkomen dat ze dat zogenaamd wel zijn.
Zo ontbreekt een fatsoenlijke kaart die je ook rustig op je computer kan bekijken met de tarieven van het groepje als je hun pas gebruikt bij de diverse laadpalen waar je met hun laadpas terecht kan..... ze schermen allemaal met hun app, lekker priegelen met je mobieltje terwijl zij jouw hele hebben aan privacy downloaden van jouw telefoon terwijl je met een vergrootglas een wegwijs moet vinden in de prijzen van de aanbieders.

Transparant wordt het pas echt als je net als bij de benzinestations de prijs op de pomp/paal kunt aflezen, niet meer van zakkenvuller tot zakkenvuller die er allemaal hun eigen verdienmodel aanhangen met mooie onderlinge afspraakjes waar wij als consument helemaal niets aan hebben en zoals in het geval met MRA de dupe van zijn door prijsverhogingen die nergens op slaan.

De Nederlandse energie-markt lijkt steeds meer in handen te komen van allerlei praatjesmakers en zakkenvullers :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Hoe klinkt dat alarm eigenlijk? Het is wel fijn om te weten hoe het alarm van je eigen auto klinkt alleen ik heb geen idee hoe ik het alarm kan testen (ik heb geen OBD-II dongle)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul van Druten
Capital_G schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 14:36:
[...]

MG Pechhulp+ vanaf nu afsluiten á €20,- per jaar. Hiermee ben je 12 maanden voorzien van bandenpech en een lege 12V accu.

Ik heb alleen de factuur nog niet in huis, ben er al 6 keer achteraan geweest!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Capital_G
Racemol schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:01:
Hoe klinkt dat alarm eigenlijk? Het is wel fijn om te weten hoe het alarm van je eigen auto klinkt alleen ik heb geen idee hoe ik het alarm kan testen (ik heb geen OBD-II dongle)
Sluit je partner op in de auto, en laat hem/haar de deur openen, kom je er ook achter :+ (of misschien was dat een ander alarm, weet ik eigenlijk niet meer)

[ Voor 8% gewijzigd door Capital_G op 05-01-2024 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
Anoniem: 163260 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 21:56:
Kan je na een laadbeurt nog ergens terugzien hoeveel kwh daadwerkelijk is geladen? Wil het gebruiken om het laadverlies te berekenen.

Als ik uitga van de percentages (%laaddoel-% start laden) dan kom ik op afgerond 9% laadverlies uit bij AC laden. Dat is bepaald niet slecht. Maar ik heb gezien dat er met de %'s sprake is van afronding dus exact is het niet.
Lastig, op je nota krijg je de hoeveelheid die je hebt afgenomen, als je heel erg precies bijhoud bij welke stand je ging laden en wat je eindstand is bij het laden kun je vrij nauwkeurig berekenen wat er dan daadwerkelijk is ingegaan, het verschil tussen afgenomen hoeveelheid en wat er daadwerkelijk is ingegaan is dan je verlies.

Mij teveel werk om dat allemaal te gaan bijhouden, maar wel leuk als je daar interesse in hebt en dan ook nog eens bijhoud bij welke paal en onder welke weersomstandigheden(temperatuur) en de toestand van je auto(auto net lekker warm gereden en accu door auto in optimale laadconditie/ of koud effe bij een paal geparkeerd om te laden) om tot een goed resultaat te komen.

Er is veel over te vinden, ook hoe je het verlies kunt beperken, voorbeeldje:

https://www.anwb.nl/auto/...uisladen-elektrische-auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badname2
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-05 17:35
Michiel_0912 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 06:19:
Klopt maar dit wordt dan ook meestal aangehaald als "softwareversie" verder is er weinig weet van de updates...
Waar vind ik de 'echte' software versie in het menu en wat is de meest recente voor de Standard? (is het bekend vanaf welke versie de LKA etc verbeterd is?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
Anoniem: 163260 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 22:11:
Een nieuwe komt toch altijd met de laatste versies? Daar mag je best op staan hoor..
Je weet niet hoe lang je auto bij de importeur heeft gestaan en welke versie er dan opzit. Natuurlijk kun je altijd vragen of ze er de laatste updates opzetten, de verkoopadviseur kan je dat toezeggen, maar of dat dan ook daadwerkelijk in de werkplaats gebeurt is een 2e verhaal.

Als ik hier zo af en toe de verhalen lees mag je soms al blij zijn als ze de bandenspanning op orde hebben en je accu geladen is :o

In weze zou je er niet eens om hoeven moeten te vragen en zou je er van uit moeten kunnen gaan dat je nieuwe auto zo optimaal mogelijk wordt afgeleverd.

Helaas is het mensenwerk en gaat er wel eens iets fout, niet erg als het dan naderhand wel weer netjes wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-06 06:47
Capital_G schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 10:47:
[...]

Die laatste kan ik ook bevestigen, auto afsluiten i.c.m. een apparaat in de OBD-II laat het alarm afgaan.

Edit: wellicht is dat bewust tegen diefstal: https://www.advanced-inca...y-obd-port-theft-protect/
fw update van de ODB-II helpt dus niet daartegen? Kortom, elke keer verwijderen voor afsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heinemancp schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 12:18:
[...]

fw update van de ODB-II helpt dus niet daartegen? Kortom, elke keer verwijderen voor afsluiten?
Inderdaad. Risico van key copy. Alleen odb-II dongles die zich automatisch helemaal uitschakelen hebben dit niet als ik het goed heb begrepen.
Wel maf want verzekeraars laten die dongles gewoin plaatsen, en blijven er gewoon inzitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luinge
Heinemancp schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 10:16:
Geen ervaring mee maar het trigeren van het alarm is een bekend probleem. Zie https://www.mgevs.com/threads/obd-data.8909/

Dit zijn de dongels die ABRP aanbeveelt. https://www.iternio.com/abrp-obd De CX zou je kunnen laten zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:26
swiffer81 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 22:39:
Verrek, je hebt gelijk! Ik check net in de Vattenfall app de prijs op de TE palen in mijn buurt en zie:
€0,4477 /kWh met starttarief van €0,3509.
Terwijl de Vattenfall paal zelf zoals ook al eerder gemeld sinds half december nu een tarief van €0,49 /kWh heeft. Dat betekent dat wanneer je meer dan 9 kWh gaat laden het prijsverschil dat starttarief er al uit haalt.
Goed om te weten! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Heb de Mg4 ook opgehaald. Opzich prima gegaan. Heb ook stuur- en stoelverwarming op de standaard versie. Dat is wel erg fijn.

Vind wel dat de auto relatief veel ‘dingetjes’ heeft. Zo zitten er krassen op de achterlicht balk. Op de middenconsole zitten krassen, dashboard wat viezig en ook de stijlen niet helemaal schoon. Ook staat het stuur scheef.

Heb er notities van laten maken.

Nu is het PV-lease dus kan er wel mee leven, maar bij koop had ik ‘m niet geaccepteerd.

Dacht dat de aflevering van Tesla in 2019 (haven Adam) slecht was, maar toen was de auto alleen vies. Van binnen nul mankementen of krassen tegengekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Ik ga morgen m'n standaard ophalen in Amsterdam. Weten jullie wat de meest recente softwareversie is en waar in het menu ik dit kan terugvinden? Wil dit gelijk even controleren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

STIMPPYYY schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 15:22:
Heb de Mg4 ook opgehaald. Opzich prima gegaan. Heb ook stuur- en stoelverwarming op de standaard versie. Dat is wel erg fijn.

Vind wel dat de auto relatief veel ‘dingetjes’ heeft. Zo zitten er krassen op de achterlicht balk. Op de middenconsole zitten krassen, dashboard wat viezig en ook de stijlen niet helemaal schoon. Ook staat het stuur scheef.

Heb er notities van laten maken.

Nu is het PV-lease dus kan er wel mee leven, maar bij koop had ik ‘m niet geaccepteerd.

Dacht dat de aflevering van Tesla in 2019 (haven Adam) slecht was, maar toen was de auto alleen vies. Van binnen nul mankementen of krassen tegengekomen.
Zijn het krassen of strepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Krassen. Geen kleine zelfs, vrij grove en grote krassen

Heb in ieder geval een afspraak voor balanceren en uitlijnen.

Zijn ook andere telefoons gekoppeld ij het BT scherm. Vind dat eigenlijk geen porum.

[ Voor 6% gewijzigd door STIMPPYYY op 05-01-2024 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit riekt naar een demo auto. Maar wel vreemd dat je er stoel en stuurverwarming op hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Denk dat hij er al een week of 2 staat en dat er wat mensen in hebben gezeten. Wellicht een rondje gereden. Maar goed, zo erg vind ik dat niet. Wel jammer.

Het schijnt dat er diverse leveringen naar NL zijn gekomen die voor Ijsland bedoeld waren. De standaard uitvoering komt daar met stuur- en stoelverwarming. Ben daar wel blij mee hoor. Mensen bij MG van Mossel zijn ook erg vriendelijk en helpen je goed. Daar geen klachten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
STIMPPYYY schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 18:14:
Denk dat hij er al een week of 2 staat en dat er wat mensen in hebben gezeten. Wellicht een rondje gereden. Maar goed, zo erg vind ik dat niet. Wel jammer.

Het schijnt dat er diverse leveringen naar NL zijn gekomen die voor Ijsland bedoeld waren. De standaard uitvoering komt daar met stuur- en stoelverwarming. Ben daar wel blij mee hoor. Mensen bij MG van Mossel zijn ook erg vriendelijk en helpen je goed. Daar geen klachten over.
Je geeft aan tevreden te zijn met de mensen bij VM maar je zit met een nieuwe auto vol krassen? Wat hebben ze je voor oplossing geboden dan? Ik neem aan dat ze de zaken zoals krassen etc gaan oplossen of werd gewoon de schouders opgehaald? Ik vermoed helaas het laatste, al begrijp ik niet waarom je dan nog tevreden bent.

Als ik op mijn ervaring bij VM af moet gaan dan is het uit het oog uit het hart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Racemol schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 18:29:
[...]

Je geeft aan tevreden te zijn met de mensen bij VM maar je zit met een nieuwe auto vol krassen? Wat hebben ze je voor oplossing geboden dan? Ik neem aan dat ze de zaken zoals krassen etc gaan oplossen of werd gewoon de schouders opgehaald? Ik vermoed helaas het laatste, al begrijp ik niet waarom je dan nog tevreden bent.

Als ik op mijn ervaring bij VM af moet gaan dan is het uit het oog uit het hart.
Terecht punt. Goed ook dat je ‘m nog even op scherp zet. Het zwarte krast natuurlijk wel snel (geen excuus overigens). Ik heb nog niets geaccepteerd (vandaar de notities). Ze weten ervan en hebben fotos. Het regende dus heb aangeven dat ik beter wil inspecteren bij droog en lichter weer. Stond nu in de regen bij bewolking.

Wel weet ik dat je soms veel energie kan stoppen in zaken die je een week later alweer vergeten bent. Dat het lease is help mee om daar nu even rust mee te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Heb nog even gekeken naar de ODO die geeft aan 170km. Ik heb er 140 gereden, dus er stond al 30km op de teller.

Andere vraag. Ik vind de display voor je neus veel te helder. Zelfs op de laagste helderheidsstand is het te fel. Je hebt als het goed is 3 instellingen. Klopt dat of mis ik iets.

Overigens is het knipperlicht geluid vrij irritant. Daar zal je niets aan kunnen doen denk ik 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

STIMPPYYY schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 21:47:
Heb nog even gekeken naar de ODO die geeft aan 170km. Ik heb er 140 gereden, dus er stond al 30km op de teller.

Andere vraag. Ik vind de display voor je neus veel te helder. Zelfs op de laagste helderheidsstand is het te fel. Je hebt als het goed is 3 instellingen. Klopt dat of mis ik iets.

Overigens is het knipperlicht geluid vrij irritant. Daar zal je niets aan kunnen doen denk ik 😅
Allebei aanpasbaar. Op het stuur aan rechterzijde het middelste knopje indrukken. Daarna kan je met de joystick naar links/rechts gaan tot je bij de instellingen komt. Daar zie je helderheid.

Het geluid kan je bij de instellingen op het infotainmentscherm ook aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Anoniem: 163260 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 22:17:
[...]

Allebei aanpasbaar. Op het stuur aan rechterzijde het middelste knopje indrukken. Daarna kan je met de joystick naar links/rechts gaan tot je bij de instellingen komt. Daar zie je helderheid.

Het geluid kan je bij de instellingen op het infotainmentscherm ook aanpassen.
Thanks. Kreeg de helderheid niet lager. Er zitten 3 standen op. Wat vreemd is omdat het een soort maantje is met 3 streepjes er omheen. Zou zeggen dat die 3 streepjes ook naar nul zouden moeten kunnen. Morgen nog maar eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:06

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

STIMPPYYY schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 22:28:
[...]

Thanks. Kreeg de helderheid niet lager. Er zitten 3 standen op. Wat vreemd is omdat het een soort maantje is met 3 streepjes er omheen. Zou zeggen dat die 3 streepjes ook naar nul zouden moeten kunnen. Morgen nog maar eens kijken.
Dat kan je vergeten. Kan niet lager. Heb er een klacht over ingediend, en die zal wel in het ronde archief terecht zijn gekomen. Nooit meer wat van gehoord.

Belachelijk natuurlijk, hoe moeilijk kan het zijn, maar dit zijn de kleine MG mankementen die ze wel nooit op zullen lossen.

Mr. T.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:06

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Heinemancp schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 12:18:
[...]

Dat hoeft niet. Ik heb een OBD verlengkabel met schakelaar op Ali gekocht. Anders wordt die poort wel erg snel lam ben ik bang voor.

Mr. T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05:40
Paul van Druten schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:20:
[...]

MG Pechhulp+ vanaf nu afsluiten á €20,- per jaar. Hiermee ben je 12 maanden voorzien van bandenpech en een lege 12V accu.

Ik heb alleen de factuur nog niet in huis, ben er al 6 keer achteraan geweest!
Ok maar hoe verhoud dit zich tot de VM pechhulp? Want lijkt me dan overbodig. Ben ook benieuwd welke EU dekking daar dan inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-04 08:06
Vaevictis_ schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 06:37:
[...]

Ok maar hoe verhoud dit zich tot de VM pechhulp? Want lijkt me dan overbodig. Ben ook benieuwd welke EU dekking daar dan inzit.
In België krijg je standaard gratis de MG Pechhulp en wordt na elk onderhoud automatisch voor een jaar verlengd.

In NL niet?

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Target battery level op 90% ingesteld, gewoon tot 100% laden 😴. Goed begin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

STIMPPYYY schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 09:06:
Target battery level op 90% ingesteld, gewoon tot 100% laden 😴. Goed begin.
Jij hebt een Standard (met LFP accu) toch? Waarom zou je niet tot 100% willen laden?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
-tom-562 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 09:09:
[...]

Jij hebt een Standard (met LFP accu) toch? Waarom zou je niet tot 100% willen laden?
Omdat tot 100% laden nooit het beste is. Ook niet voor een LFP. Aan de andere kant het is lease en de tarieven zijn vanaf 23:00 goedkoper, dus zoveel mogelijk volpompen is dan voordeliger :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

STIMPPYYY schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 09:12:
[...]

Omdat tot 100% laden nooit het beste is. Ook niet voor een LFP. Aan de andere kant het is lease en de tarieven zijn vanaf 23:00 goedkoper, dus zoveel mogelijk volpompen is dan voordeliger :).
V.z.i.w. maakt het bij een LFP haast niks uit, en is het juist beter dat je laadt tot 100% zodat het BMS zich elke keer kan calibreren.
En verder, het is een lease auto...

Vaak bu'j te bang!

Pagina: 1 ... 26 ... 66 Laatste