Ik heb er eens een nachtje over geslapen maar mijn gevoel over de leiding van het IT team van dit stuk drama software wordt alleen maar negatiever. Ik kan er niet over uit dat zoiets productie bereikt. Waar is QA? Als je een app uitrolt naar alle MG EV gebruikers dan heb je toch een redelijk QA team die dit soort zaken moet tackelen?
De issues die ik gezien heb:
*Wachtwoorden die geen speciale tekens meer kunnen bevatten / Blijkbaar zijn alle wachtwoorden al zonder speciale tekens opgeslagen dus die werden altijd gewoon genegeerd.
* Sommige gebruikers hadden een te lang wachtwoord en konden niet meer inloggen (wachtwoord reset was de oplossing, na de drukte van gister want die werkte eerst niet)
* Blijkbaar niet genoeg capaciteit op de backend om alle gebruikers te ondersteunen. Dit was voornamelijk gister een probleem, nu lijkt het iets beter te gaan,
* Sommige gebruikers zien na het inloggen hun auto niet en moeten die opnieuw koppelen, wat dan niet werkt en die zitten nu zonder app.
* Login token is maar bepaalde (en korte) tijd geldig waardoor je steeds opnieuw moet inloggen.
* Bij het openen van de app krijg je niet de status van je voertuig te zien maar moet je een aantal keer refreshen. Dit was ook al een beetje zo in de oude app, maar stuk minder erg. Wellicht met de "drukte" te masken.
* Alleen een white skin beschikbaar terwijl de oude app donker was.
* Biometrisch inloggen wat niet werkt, ook niet voor functies binnen de app. Mijn pincode wordt nog altijd gevraagd
Oh en na het typen van deze post open ik de app nog een keer en wat denk je? "Token has expired"
Na edit:
* Sommige instellingen resetten willekeurig nadat je uitgelogd bent, zoals biometrisch inloggen en de temperatuur instelling van voorverwarmen, die reset elke keer naar 22c ipv de 28c die ik normaal gebruik. Dit lijkt te gebeuren nadat je uitgelogd bent. Andere gebruikers melden ook dat dit effect heeft op instellingen als metric vs imperial etc, dat staat bij ons gelukkig default goed.
Nouja als je een MG4 rijdt dan ben je het opnieuw instellen van alle opties bij in gebruik nemen wel gewend dus dat is wat mij betreft prima
[
Voor 23% gewijzigd door
Racemol op 19-12-2023 12:14
]