Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 19:45
Nadat inloggen deze morgen wel was gelukt, nu weer uitgelogd...
En krijg nu "Fail to get user info from tenant" blijven klikken op "login" werkt ook niet direct. Op een gegeven moment "Service not available" - gaat niet zo lekker. Waarschijnlijk zijn ze ook van hun backend gewijzigd als ik dit zo merk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k.v.
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 02-06-2024
Mijn mg4 ervaring bij dealer Van Mossel.

Mids Augustus proefrit in Amsterdam en daarna besloten tot aankoop mg4 .
Bij aankoop belofte levering model 2023 voorzien van een achterruitenwisser.
31 Augustus thuis afgeleverd , telefonisch was nogmaals een model 23 toegezegd, echter nee dus model 22 zonder wisser.

Eerste week van september tevergeefs getracht contact te leggen met afd verkoop in amsterdam om te vragen waarom model 22???, niet gelukt , telefoon werd niet opgenomen en terugbel verzoek genegeerd.

Vanaf de aankoop een signaal dat de kofferbak open zou staan wat niet het geval is, bij dicht doen kofferbak gaat het achter raam open.
Maandag 6 november staat na een regenachtige nacht het rechter achter raam open, alles nat en twee dagen een ontvochtiger in de auto.
De dagen erna voor de nacht controle en zelfs soms uit bed uit ongerustheid of de ramen wel gesloten zijn
Dit alles gerapporteerd per mail aan Van Mossel, geen reactie en niet bereikbaar.
Op 13 november gaat de auto voor twee dagen naar servicepunt in Groningen alwaar men aangaf dat ik geen wonderen mocht verwachten, dit bleek inderdaad te kloppen, klachten blijven.

Maandag 11 december, bij invoegen trekt de LKA aan het stuur, ondanks dat de richtingaanwijzer aan stond, vanaf nu bij elke iets langere rit LKA uitzetten.
Vrijdag 15 december airco weigert, ramen beslagen, gevaarlijk om te rijden
Zaterdag 16 december weigering automatische handrem na parkeren.
Maandag 18 december bij instappen gaan achterruiten open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:30
k.v. schreef op maandag 18 december 2023 @ 14:49:

31 Augustus thuis afgeleverd , telefonisch was nogmaals een model 23 toegezegd, echter nee dus model 22 zonder wisser.

Eerste week van september tevergeefs getracht contact te leggen met afd verkoop in amsterdam om te vragen waarom model 22???, niet gelukt , telefoon werd niet opgenomen en terugbel verzoek genegeerd.

Vanaf de aankoop een signaal dat de kofferbak open zou staan wat niet het geval is, bij dicht doen kofferbak gaat het achter raam open.
Maandag 6 november staat na een regenachtige nacht het rechter achter raam open, alles nat en twee dagen een ontvochtiger in de auto.
De dagen erna voor de nacht controle en zelfs soms uit bed uit ongerustheid of de ramen wel gesloten zijn
Dit alles gerapporteerd per mail aan Van Mossel, geen reactie en niet bereikbaar.
Op 13 november gaat de auto voor twee dagen naar servicepunt in Groningen alwaar men aangaf dat ik geen wonderen mocht verwachten, dit bleek inderdaad te kloppen, klachten blijven.

Maandag 11 december, bij invoegen trekt de LKA aan het stuur, ondanks dat de richtingaanwijzer aan stond, vanaf nu bij elke iets langere rit LKA uitzetten.
Strik erom, terug op de parkeerplaats bij VM zetten en aankoop bedrag terug vragen.

Dit gaat natuurlijk helemaal nergens meer om. Ik had persoonlijk het 2022 model niet eens geaccepteerd en direct de auto geweigerd maar na al jouw problemen gelezen te hebben zou ik serieus werk maken om de koop ongedaan te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09

Welke uitvoering heb je? En ik zou het ook niet geaccepteerd hebben als je specifiek de 23 versie toegewezen kreeg.

Dat terzijde. Dat invoegen met knipperlicht aan wat gecorrigeerd werd kan ook gebeurd zijn doordat er een auto snel aan kwam rijden op de linkerbaan. Dan laat de auto je niet invoegen. Dat is de Lane Change Warning (LCW).

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 08:49
Nou... hier tot nu toe ook geen geweldige ervaringen met van Mossel...
Afgelopen woensdag heb ik een klacht aangegeven, namelijk dat de auto erg veel lawaai maakt en trilt bij snelheden boven de 80-90km/u (zie eerder bericht in dit topic). Daarbij heb ik aangegeven dat ik niet blij was met de 18" velgen (ivm minder comfort) terwijl in mijn lease-aanbod en op hun site tot op de dag van vandaag vermeld staat dat mijn uitvoering (lux) met 17" velgen geleverd zouden worden. Daarbij heeft de verkoper me gezegd dat er een zwart dak op de auto zou zitten, maar dit bleek bij levering ook niet zo te zijn.

Ik zou vrijdag meteen teruggebeld worden. Niet gebeurd. Ik zou vandaag teruggebeld worden. Niet gebeurd. Net maar weer eens gebeld en wederom konden/wilden ze me niet verder helpen. "Het ligt bij de werkplaats". Ze gaan me morgen terugbellen. Het zal me benieuwen.

Via VM Private lease aangegeven dat e.e.a. niet conform was bij moment van leveren, ze hebben me het nummer van de vestigingsmanager van Nijmegen gegeven. Die neemt zijn telefoon echter niet op en belt ook niet terug.

Pffffff ik heb zo'n naar voorgevoel dat het een tijdje gaat duren voordat dit is opgelost.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Racemol
Even een positieve noot. Dit weekend in een ouderwetse ICE auto gereden, een behoorlijke high end BMW maar wat heerlijk om daarna weer terug te zitten in de MG4. Hij rijdt zo geweldig soepel en voelt zo lekker direct aan.

Je went er zo snel aan maar ik vind het rijgedrag van de MG4 echt geweldig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:16

-tom-562

Oliesjeik

Racemol schreef op maandag 18 december 2023 @ 16:28:
Even een positieve noot. Dit weekend in een ouderwetse ICE auto gereden, een behoorlijke high end BMW maar wat heerlijk om daarna weer terug te zitten in de MG4. Hij rijdt zo geweldig soepel en voelt zo lekker direct aan.

Ik had het na de proefrit al, ik stapte weer in mijn eigen Volvo S80, en ik dacht echt 'tjeezus wat een ouderwetse sloep' :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Racemol schreef op maandag 18 december 2023 @ 13:12:
* De interne temperatuur wordt nu op een mooie plek weergegeven maar erg netjes ziet het er niet uit. "off int. 16.0". Dit voelt meer als een tijdelijke placeholder dan iets wat in de release versie had moeten zitten. Ik begrijp natuurlijk wat er staat, de airco is off en de interne temperatuur is 16c, ik had het alleen iets netter weergegeven.

Ik bedoel, het voelt nu niet als een stukje software wat ik direct als 'af' zou bestempelen.

Zo opent de app bij mij altijd, ik zie dus geen accurate gegevens tot ik handmatig refresh.

[Afbeelding]
Idem bij mij. Ik krijg afwisselend wel of niet de locatie (Vind auto) waar de auto op dit moment geparkeerd is te zien. Onde Accu krijg ik nu meestal wel het huidige accu percentage te zien. Maar bovenaan bij "Batterijbereik" staat - - KM. Misschien moet er eerst een ritje mee gemaakt worden voordat daar een bereik in KM komt te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.v.
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 02-06-2024
Racemol schreef op maandag 18 december 2023 @ 15:43:
[...]

Strik erom, terug op de parkeerplaats bij VM zetten en aankoop bedrag terug vragen.

Dit gaat natuurlijk helemaal nergens meer om. Ik had persoonlijk het 2022 model niet eens geaccepteerd en direct de auto geweigerd maar na al jouw problemen gelezen te hebben zou ik serieus werk maken om de koop ongedaan te krijgen.
het was een mondelinge toezegging, heb niets op papier. Gezien mijn leeftijd en daardoor niet graag meer in grote steden rij heb ik hem laten brengen, wat mij het meeste steekt is dat vm nergens op reageert. Woon 100 km vanaf amsterdam, dusssss ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k.v. schreef op maandag 18 december 2023 @ 17:41:
[...]

het was een mondelinge toezegging, heb niets op papier. Gezien mijn leeftijd en daardoor niet graag meer in grote steden rij heb ik hem laten brengen, wat mij het meeste steekt is dat vm nergens op reageert. Woon 100 km vanaf amsterdam, dusssss ja
Toch moet je hier niet zomaar mee akkoord gaan. Stuur een aangetekende brief.
Heb je verder niks? Staat er misschien iets op het koopkontrakt? Emails?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blokart
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-01-2024
Er is een nieuwe ISmart app beschikbaar V2.0.1 (vandaag al 2 de versie gereleased) maar zoals de software van de auto net zoveel problemen mee. Ben er helaas nog niet in geslaagd om ze werkende te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:22
Paul van Druten schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:14:
[...]

Na de update van de iSmart app kreeg ik een zwarte scherm. Alleen opnieuw installeren werkte bij mij. Daarna kon ik de laatste 2 characters van mijn wachtwoord niet invullen omdat het veld vol was. Dus eerste het wachtwoord opnieuw instellen onder 'Wachtwoord vergeten' en daarna kon ik inloggen. De MG4 was nog wel 'verbonden' met de app, dus dat was mooi! De app reageert niet lekker maar dat komt mogelijk omdat er nu zoveel mensen mee aan het rommelen zijn... Ik zie geen voordelen tot nu toe in de nieuwe layout en ook geen nieuwe functionaliteit! Jullie wel? Laat het weten in de commentaren svp!
Deze app crashed direct bij het opstarten, android 13 telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul van Druten
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:37
Vaevictis_ schreef op maandag 18 december 2023 @ 20:09:
[...]

Deze app crashed direct bij het opstarten, android 13 telefoon.
UPDATE: via de playstore van Google is de Android app v.2.0.1 de laatste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Ik dacht dat er hier ergens op Tweakers iemand direct gebeld had met de (commercieel?) directeur van de VM groep, die had expliciet ook ergens aangegeven (in een artikel) dat mensen direct met hem contact mochten opnemen als er problemen waren. Wellicht kan je die contacteren?
Edit:
Probeer eens te zoeken op 'directeur' in dit topic, en anders is hier wat te vinden:
Het grote MG leveringen topic

Verder staan hier de contactgegevens van de (commercieel) directeur:
https://www.vanmossel.nl/automotive-partner/
Van Mossel is een team van toegewijde mensen. En ik, Eric Berkhof, geef daar leiding aan. Wij vinden dat de klant bij ons altijd het gevoel moet hebben echt koning te zijn. Zijn er toch opmerkingen of wensen, bel mij dan gerust op <telefoonnummer> of mail mij. Als ik niet bereikbaar ben, dan kunt u altijd contact opnemen met mijn collega Marco van de Werken.

[ Voor 33% gewijzigd door -tom-562 op 18-12-2023 20:53 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
[...]

Normaal staat op je offerte/contract welk model je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
-tom-562 schreef op maandag 18 december 2023 @ 20:49:
[...]

Ik dacht dat er hier ergens op Tweakers iemand direct gebeld had met de (commercieel?) directeur van de VM groep, die had expliciet ook ergens aangegeven (in een artikel) dat mensen direct met hem contact mochten opnemen als er problemen waren. Wellicht kan je die contacteren?
Edit:
Probeer eens te zoeken op 'directeur' in dit topic, en anders is hier wat te vinden:
Het grote MG leveringen topic

Verder staan hier de contactgegevens van de (commercieel) directeur:
https://www.vanmossel.nl/automotive-partner/

[...]
Dat was ik (mail naar directie - daarom direct telefoon en hulp) heeft niet voldoende geholpen. Na diverse ultimatems vorige week aangetekende brief gestuurd ter ontbinding van de koop. Direct weer telefoon, sindsdien niets definitiefs weer. En nog 5 werkdagen voor een formele reactie... Ze zijn echt heel slecht in klantcontact daar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blokart
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-01-2024
Nieuwe app werkt met volgende oplossing: opgelet dat er gaan 2 accounts zijn aangemaakt want deze met de telnr en email (zijn) waren niet dezelfde, had er blijkbaar 2 gemaakt tijdens m'n zoek (pruts) tocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nietnormaal
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 22:32

Het telefoonnummer van de directeur van van Mossel staat op hun website. Ik zou dat proberen. Op Amsterdam kun je wachten tot je een ons weegt.

Bij mij zijn de meeste problemen nu opgelost behalve het gekraak in het stuurhuis, daar moet ik nog voor terug. Ik ga nu naar Nijmegen, daar heb ik tot nu toe de beste ervaring bij MG.

Ik weet wel dat dit mijn eerste en laatste auto bij VM is geweest.

[ Voor 6% gewijzigd door nietnormaal op 18-12-2023 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaraldBou
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19:36
Bij ons krijgen we de nieuwe app nog steeds niet actief. Ik zie dat onder andere de "@" niet wordt geaccepteerd bij het invoeren van het wachtwoord. Iemand daarvoor een workaround?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luinge
  • Laatst online: 10-04 09:18
HaraldBou schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 08:06:
Bij ons krijgen we de nieuwe app nog steeds niet actief. Ik zie dat onder andere de "@" niet wordt geaccepteerd bij het invoeren van het wachtwoord. Iemand daarvoor een workaround?
Nieuw wachtwoord aanvragen (wachtwoord vergeten) en @ eruit halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Of gewoon de @ niet invullen/overslaan. Blijkbaar werden speciale tekens in de oude app ook al genegeerd. Ja, zo erg was en is het blijkbaar gesteld met de technische staat van deze backend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Vanochtend de app geupdate en werkt vooralsnog perfect bij mij, De UI vind ik deels een verbetering en deels niet. Positief vind ik wel dat de app nu sneller is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racemol
Wacht maar tot je er achter komt dat je elk uur opnieuw moet inloggen. Of hebben ze dat inmiddels opgelost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Racemol schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 09:37:
Wacht maar tot je er achter komt dat je elk uur opnieuw moet inloggen. Of hebben ze dat inmiddels opgelost?
Dat moet je over een uur even proberen :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:06

TFHfony

Professional Weirdo

Op zich werkt de nieuwe app prima, maar als ik langer dan XX minuten de app afgesloten heb is de token expired en moet ik opnieuw inloggen en mag ik elke keer mijn wachtwoord invoeren...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Racemol
-tom-562 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 09:37:
[...]

:+

Ik heb er eens een nachtje over geslapen maar mijn gevoel over de leiding van het IT team van dit stuk drama software wordt alleen maar negatiever. Ik kan er niet over uit dat zoiets productie bereikt. Waar is QA? Als je een app uitrolt naar alle MG EV gebruikers dan heb je toch een redelijk QA team die dit soort zaken moet tackelen?

De issues die ik gezien heb:

*Wachtwoorden die geen speciale tekens meer kunnen bevatten / Blijkbaar zijn alle wachtwoorden al zonder speciale tekens opgeslagen dus die werden altijd gewoon genegeerd.
* Sommige gebruikers hadden een te lang wachtwoord en konden niet meer inloggen (wachtwoord reset was de oplossing, na de drukte van gister want die werkte eerst niet) :o
* Blijkbaar niet genoeg capaciteit op de backend om alle gebruikers te ondersteunen. Dit was voornamelijk gister een probleem, nu lijkt het iets beter te gaan,
* Sommige gebruikers zien na het inloggen hun auto niet en moeten die opnieuw koppelen, wat dan niet werkt en die zitten nu zonder app.
* Login token is maar bepaalde (en korte) tijd geldig waardoor je steeds opnieuw moet inloggen.
* Bij het openen van de app krijg je niet de status van je voertuig te zien maar moet je een aantal keer refreshen. Dit was ook al een beetje zo in de oude app, maar stuk minder erg. Wellicht met de "drukte" te masken.
* Alleen een white skin beschikbaar terwijl de oude app donker was.
* Biometrisch inloggen wat niet werkt, ook niet voor functies binnen de app. Mijn pincode wordt nog altijd gevraagd
-tom-562 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 09:37:
[...]

Oh en na het typen van deze post open ik de app nog een keer en wat denk je? "Token has expired" 8)7

Na edit:

* Sommige instellingen resetten willekeurig nadat je uitgelogd bent, zoals biometrisch inloggen en de temperatuur instelling van voorverwarmen, die reset elke keer naar 22c ipv de 28c die ik normaal gebruik. Dit lijkt te gebeuren nadat je uitgelogd bent. Andere gebruikers melden ook dat dit effect heeft op instellingen als metric vs imperial etc, dat staat bij ons gelukkig default goed.

Nouja als je een MG4 rijdt dan ben je het opnieuw instellen van alle opties bij in gebruik nemen wel gewend dus dat is wat mij betreft prima ;) O-)

[ Voor 23% gewijzigd door Racemol op 19-12-2023 12:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk droevig. Maar toch bedankt dat je de issues van de app op een rij hebt gezet. Ik ga op 27 december mijn auto ophalen. Dus dat begint dan lekker...
Wordt de update geforceerd uitgerold of kan je met oude app voorlopig verder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:03:
Eigenlijk droevig. Maar toch bedankt dat je de issues van de app op een rij hebt gezet. Ik ga op 27 december mijn auto ophalen. Dus dat begint dan lekker...
Geforceerd. In de oude app krijg je een popup om te updaten en die kun je niet wegtikken.

Ik heb de issues niet, behalve dat ik opnieuw moet inloggen na verloop van tijd. Biometrisch heb ik nog niet geprobeerd.

Een skin is persoonlijk natuurlijk...

[ Voor 15% gewijzigd door Troetelbeer op 19-12-2023 10:34 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Racemol
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:03:
Och weet je, de auto is echt prima. We zeuren hier wel lekker en veel zaken zouden echt wel beter kunnen maar het doet echt weinig af aan het plezier van de auto. Dus maak je er niet al te druk om! (dat doen wij wel :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:05
Ik heb na de eerste berichten eerst de oude app eraf gegooit. Nieuwe geinstalleerd. Werkt, maar o jee wat willen ze een hoop van me weten. Wel iedere keer inloggen."The token has expired". Inloggen moest ik toch al bijna altijd omdat mevrouw wrak of de Home Assistant tussendoor ingelogd heeft. Tot zover zie ik het voordeel van de nieuwe lay-out niet. Qua functionaliteit ook niets nieuws ontdekt. Iemand met een werkende app al iets nieuws gevonden?

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschoppema
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:29
wrak schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:58:
Ik heb na de eerste berichten eerst de oude app eraf gegooit. Nieuwe geinstalleerd. Werkt, maar o jee wat willen ze een hoop van me weten. Wel iedere keer inloggen."The token has expired". Inloggen moest ik toch al bijna altijd omdat mevrouw wrak of de Home Assistant tussendoor ingelogd heeft. Tot zover zie ik het voordeel van de nieuwe lay-out niet. Qua functionaliteit ook niets nieuws ontdekt. Iemand met een werkende app al iets nieuws gevonden?
Kon me niet herinneren dat je de stoelverwarming remote kon bedienen, lijkt er nu op dat dat wel kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13:52
rschoppema schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 11:31:
[...]

Kon me niet herinneren dat je de stoelverwarming remote kon bedienen, lijkt er nu op dat dat wel kan.
Dat kon in de oude app ook al, maar zat iets meer verstopt in het voorverwarm menu.
Wel fijn dat dat nu een losse optie is. Al hebben zet het maximale oplaadpercentage nu wat meer verstopt t.o.v. de vorige versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racemol
[...]

Dat kon altijd al, zat alleen 1 menu verder. Moest je na het aanschakelen van de verwarming op HVAC drukken en dan kon je de stoelverwarming ook aanzetten. Dat zit nu op een net iets slimmere plek, net als de batterij voorverwarmen en de digitale sleutel. Wat dat betreft is er wel wat op vooruit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinge
Even een andere vraag waar ik in deze topic als nieuwe EV bezitter geen duidelijk antwoord op heb gevonden is het gebruik van de batterij verwarming. Wanneer gebruik je du nu het meest economisch?
-Voor het opladen?
-Voor/tijdens het opladen?
-Voor het rijden?
-Voor/tijdens het rijden?
-Altijd?

In de app staat dat het is aanbevolen om de verwarming van de batterij 1 1/2 uur voor het gebruik van de auto te plannen? Ook als de auto niet aan de paal staat?

Voor mij nog een beetje verwarrend.

Roelof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racemol
Luinge schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 12:38:
Even een andere vraag waar ik in deze topic als nieuwe EV bezitter geen duidelijk antwoord op heb gevonden is het gebruik van de batterij verwarming. Wanneer gebruik je du nu het meest economisch?
-Voor het opladen?
-Voor het rijden?
-Altijd?

In de app staat dat het is aanbevolen om de verwarming van de batterij 1 1/2 uur voor het gebruik van de auto te plannen? Ook als de auto niet aan de paal staat?

Roelof
Of het helemaal juist is weet ik niet maar ik gebruik de "slimme batterij verwarming" alleen als ik opweg ben naar een snellader en dan zo'n 15 minuten ervoor. Zodat de batterij op temperatuur is en snel kan laden.

Verder heb ik de functie via de app bijvoorbeeld nog nooit gebruikt. Ik ben benieuwd hoe anderen dit gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Troetelbeer
Racemol schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 12:45:
[...]

Of het helemaal juist is weet ik niet maar ik gebruik de "slimme batterij verwarming" alleen als ik opweg ben naar een snellader en dan zo'n 15 minuten ervoor. Zodat de batterij op temperatuur is en snel kan laden.

Verder heb ik de functie via de app bijvoorbeeld nog nooit gebruikt. Ik ben benieuwd hoe anderen dit gebruiken.
Ik doe het ook zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:40
Luinge schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 12:38:
-Voor het opladen?
-Voor het rijden?
-Altijd?

Roelof
Voor het laden, 20-30 min van te voren (dat deed mijn Tesla)

Voordat je een lange rit maakt en aan de paal hangt. Dus zoveel mogelijk km’s wilt maken op een acculading.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edhollan
  • Laatst online: 19:32
[...]

Inderdaad had dit ook nog niet gezien.
Ook zag ik een temperatuur instelling voor het interieur.
Mooi ook een "face ID" setting in de app.
Wat weer minder is, maar wat niets met app te maken heeft.
Auto een dag niet gebruikt; geen contact meer met de app.
Dus niet voorverwarmen en opladen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinge
edhollan schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:51:
[...]

Inderdaad had dit ook nog niet gezien.
Ook zag ik een temperatuur instelling voor het interieur.
Mooi ook een "face ID" setting in de app.
Wat weer minder is, maar wat niets met app te maken heeft.
Auto een dag niet gebruikt; geen contact meer met de app.
Dus niet voorverwarmen en opladen etc.
Face-ID is leuk, maar ik heb nog niet ontdekt waar je deze zinvol voor kunt gebruiken. Blijkbaar nog een Pre-release dingetje ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edhollan
  • Laatst online: 19:32
Luinge schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:53:
[...]

Face-ID is leuk, maar ik heb nog niet ontdekt waar je deze zinvol voor kunt gebruiken. Blijkbaar nog een Pre-release dingetje ofzo.
Als je je telefoon wil gebruiken om de auto te openen.
Heb het nog niet geprobeerd.
Voorheen pincode nodig.
Nu waarschijnlijk Face-id.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
edhollan schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 14:00:
[...]

Als je je telefoon wil gebruiken om de auto te openen.
Heb het nog niet geprobeerd.
Voorheen pincode nodig.
Nu waarschijnlijk Face-id.
Zelfde met voorverwarmen neem ik aan? Zelf nog niet kunnen testen want het face-id staat leuk weer uit als de app je heeft uitgelogd dus je hebt er momenteel weinig aan. Of je moet natuurlijk na inloggen eerst naar security settings gaan, face-id aan zetten, pincode invullen om vervolgens daarna naar voorverwarmen te gaan zodat je daar je pincode niet meer hoeft in te vullen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bas1234567
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-01 19:51
Racemol schreef op maandag 18 december 2023 @ 16:28:

Hier sluit ik me volledig bij aan. Afgelopen vrijdag had ik een lekke band met mijn MG, en helaas kon de band niet meteen die dag gerepareerd worden. Dus met vervangend vervoer naar huis. Tijdelijke auto was een gloednieuwe Mazda 6 station. Als auto (afwerking, opties, ruimte, prijs) in principe op alle vlakken een superieure auto. Maar wat was ik blij om na het weekend mijn MG weer terug te hebben.

Ja er zijn meer dan genoeg kinderziektes en verbeterpunten. Maar ik stap toch elke keer met plezier in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinge
Heb nog en gebruikersvraagje.
Als ik (met carplay gekoppelde IPhone) op het stuur op het sprekende mannetje druk (weet niet hoe die kop precies zit) krijg ik in mij Skoda rechtstreeks Sire en kan ik bv een Whatsapp sturen of muziek starten.
In de MG krijg ik de Engelse stem van de Navigatie en die begrijpt mij slecht. Kan je dit ergens configureren welke assistent er wordt opgestart.
Ik weet de work-arround door in het carplay menu te drukken op de blokjes, maar zou handig zijn als dit vanaf het stuur werkt.

Roelof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Racemol
Luinge schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 15:29:
Heb nog en gebruikersvraagje.
Als ik (met carplay gekoppelde IPhone) op het stuur op het sprekende mannetje druk (weet niet hoe die kop precies zit) krijg ik in mij Skoda rechtstreeks Sire en kan ik bv een Whatsapp sturen of muziek starten.
In de MG krijg ik de Engelse stem van de Navigatie en die begrijpt mij slecht. Kan je dit ergens configureren welke assistent er wordt opgestart.
Ik weet de work-arround door in het carplay menu te drukken op de blokjes, maar zou handig zijn als dit vanaf het stuur werkt.

Roelof
Als ik de voice command knop lang (misschien 1 seconde) indruk krijg ik netjes siri te pakken en kan ik mijn telefoon met spraak besturen. Whatsapp afluisteren / inspreken en spotify muziek besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Racemol schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:36:
[...]

Och weet je, de auto is echt prima. We zeuren hier wel lekker en veel zaken zouden echt wel beter kunnen maar het doet echt weinig af aan het plezier van de auto. Dus maak je er niet al te druk om! (dat doen wij wel :+ )
Dat de auto lekker rijdt wist ik al. Dat is een heel belangrijke reden geweest om deze te kopen. Veel minder het geld. Maar de MG is ook niet meer dan een gebruiksvoorwerp om mij van a naar b te brengen. Als dat met veel ergenis gepaard gaat moet ik nog maar zien hoe lang het ding in de familie blijft...

Wat anders. Als ik hem ophaal, zijn er specifieke zaken waar ik op moet letten ? Voorbeelden obv meldingen op dit forum:
- werken alle knoppen op de afstandsbediening
- geluid/brom van de 18 inch banden tussen 60 en 80 km
- stuur trillingsvrij tijdens rijden
- stuur recht
- matten aanwezig?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2023 20:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonnieRoon
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20-12-2023
Goedemiddag allen,

Vanmiddag de MG4 opgehaald in Amsterdam (Standard, Dover White, model met achterruitwisser, hoofdsteun achter, handgrepen in dak, 17” wielen).

Ter plekke gelijk de app gedownload, was behoorlijk zenuwachtig na alle berichten hier. Echter pakte de auto de app gelijk en werkt deze naar behoren. Ook de bedrade Apple CarPlay werd fijnloos opgepakt en werkt zeer snel.

Maar toen… tijdens het rijden op de snelweg trilde het stuur behoorlijk! Ook zag ik dat het stuur niet helemaal recht staat. Ben benieuwd of meer mensen hier last van hebben, voornamelijk van het trillen van het stuur op hogere snelheid? Morgen maar eens contact opnemen om een afspraak bij de werkplaats te maken, hoop dat het alleen een kwestie van uitlijnen is.

Edit: ook nog vergeten te melden, vloermatten heeft de auto niet, want die waren niet op voorraad…. Heel vreemd, maar goed die zouden ze thuis sturen.

[ Voor 9% gewijzigd door RonnieRoon op 19-12-2023 18:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luinge
Racemol schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 15:37:
[...]

Als ik de voice command knop lang (misschien 1 seconde) indruk krijg ik netjes siri te pakken en kan ik mijn telefoon met spraak besturen. Whatsapp afluisteren / inspreken en spotify muziek besturen.
Check. Kort is MG4, lang is Siri. Thxs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
RonnieRoon schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 17:54:
Goedemiddag allen,

Vanmiddag de MG4 opgehaald in Amsterdam (Standard, Dover White, model met achterruitwisser, hoofdsteun achter, handgrepen in dak, 17” wielen).

Ter plekke gelijk de app gedownload, was behoorlijk zenuwachtig na alle berichten hier. Echter pakte de auto de app gelijk en werkt deze naar behoren. Ook de bedrade Apple CarPlay werd fijnloos opgepakt en werkt zeer snel.

Maar toen… tijdens het rijden op de snelweg trilde het stuur behoorlijk! Ook zag ik dat het stuur niet helemaal recht staat. Ben benieuwd of meer mensen hier last van hebben, voornamelijk van het trillen van het stuur op hogere snelheid? Morgen maar eens contact opnemen om een afspraak bij de werkplaats te maken, hoop dat het alleen een kwestie van uitlijnen is.
Gefeliciteerd!

Trillen heb ik zelf gelukkig geen last van maar mijn stuur staat ook niet helemaal recht. Afspraak gemaakt om te herstellen en kon twee maanden de wachtkamer in. Medio januari ben ik aan de beurt om het stuur recht te laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieRoon
Racemol schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 18:25:
[...]

Gefeliciteerd!

Trillen heb ik zelf gelukkig geen last van maar mijn stuur staat ook niet helemaal recht. Afspraak gemaakt om te herstellen en kon twee maanden de wachtkamer in. Medio januari ben ik aan de beurt om het stuur recht te laten zetten.
Ah ok dat voorspelt niet veel goeds. Hopelijk kan ik eerder terecht omdat het stuur ook trilt…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
Ik heb echt medelijden met jullie allemaal die aan VM vastzitten. Ikzelf woon in Belgie en heb mijn MG4 gekocht bij De Baets in Hasselt.

Vandaag gebeld voor het eerste onderhoud na 24000km en tevens gevraagd naar het rechtzetten van het stuur (die staat bij mij ook niet helemaal horizontaal als mijn wielen recht staan).

22 januari kan ik al terecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Troetelbeer schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 19:51:
Ik heb echt medelijden met jullie allemaal die aan VM vastzitten. Ikzelf woon in Belgie en heb mijn MG4 gekocht bij De Baets in Hasselt.

Vandaag gebeld voor het eerste onderhoud na 24000km en tevens gevraagd naar het rechtzetten van het stuur (die staat bij mij ook niet helemaal horizontaal als mijn wielen recht staan).

22 januari kan ik al terecht!
Dat is toch niet snel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wel sneller dan 2 maanden ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Er is een update voor de iSmart app beschikbaar. Is nu versie 2.0.1 geworden, dus een minor update.
Ik hoefde niet de 2.0.0 versie te deïnstalleren. Het updaten ging vlot en daarna kon ik probleemloos inloggen. Enige verschil wat ik voor mij kon detecteren was dat ik nu wel een aantal kilometers bereik zie, waar ik met de 2.0.0 app alleen twee streepjes zag staan. Verder geen verschil kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjetrof
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:29
Haay schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 20:31:
Er is een update voor de iSmart app beschikbaar. Is nu versie 2.0.1 geworden, dus een minor update.
Ik hoefde niet de 2.0.0 versie te deïnstalleren. Het updaten ging vlot en daarna kon ik probleemloos inloggen. Enige verschil wat ik voor mij kon detecteren was dat ik nu wel een aantal kilometers bereik zie, waar ik met de 2.0.0 app alleen twee streepjes zag staan. Verder geen verschil kunnen ontdekken.
Het lijkt erop dat je veel langer ingelogd blijft. Mijn token is vandaag nog niet verlopen (heb begin van de middag de update gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Vanmiddag rond 15:00 voor het laatst ingelogd en mijn token is ook nog niet verlopen. Dat lijkt inderdaad een stuk beter te gaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietnormaal
RonnieRoon schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 17:54:

Dit had ik ook. Naar Amsterdam geweest, stuur stond minder scheef, maar nog steeds scheef. Trillen was iets minder, maar niet helemaal weg. Toen naar Tiel, daar hadden ze de wielen wel goed gebalanceerd, maar stuur konden ze niet uitlijnen want de MG4 stond niet in de uitlijnmachine. Op hun aanraden naar MG Nijmegen, daar stond de MG4 ook niet in de uitlijnmachine, maar zij waren slim genoeg om de instellingen van internet te halen. Stuur staat nu recht en trilt niet meer.

Ik vind wel dat je de weg heel goed "voelt" in het stuur, misschien heeft dat te maken met het krakende stuurhuis of hebben meer mensen dit en is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is toch raar dat als een stuur wat scheef staat, dat het dan trilt?
Ik heb jaren met een scheef stuur in mijn Avensis gereden en die trilde nooit.

Dat voelen, kan dat niet van je banden komen? Bandendruk of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietnormaal
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 22:50:

Misschien combinatie van balanceren en uitlijnen, maar een scheef stuur duidt vaak op niet uitgelijnd en dat geeft meestal trillingen op hogere snelheid.

Zou kunnen van de banden. In de garage pompen ze de voorwielen ook naar 2.8 bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Uhm in vergelijking met de rest wel en ik vind een maand best redelijk :Y

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Racemol
Ik vind dat als je een nieuwe auto koopt, het stuur recht moet staan en de auto uitgelijnd is.

Ik heb hiervoor altijd volkswagen gereden en daar was de aflevering tot in de details geregeld. De auto staat helemaal netjes gepoetst binnen onder een doek met een bord me je naam er op. Je krijgt uitleg van iemand met passie voor zon auto en je gaat met een goed gevoel weg.

Bij VM staat je auto buiten in de regen aan de snellader want ze waren natuurlijk vergeten om de auto tijdig op te laden, het poetsen is niet geweldig en aan de binnenkant van de ramen zie je strepen zitten van het even snel schoonmaken. De veiligheidhamers zijn niet eens gemonteerd en liggen los in de deurvakken. Dan kom je er achter dat je stuur scheef staat. En dan lees je forums en bemerk je dat je nog geluk hebt gehad ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Racemol schreef op woensdag 20 december 2023 @ 08:06:
Ik vind dat als je een nieuwe auto koopt, het stuur recht moet staan en de auto uitgelijnd is.

Ik heb hiervoor altijd volkswagen gereden en daar was de aflevering tot in de details geregeld. De auto staat helemaal netjes gepoetst binnen onder een doek met een bord me je naam er op. Je krijgt uitleg van iemand met passie voor zon auto en je gaat met een goed gevoel weg.

Bij VM staat je auto buiten in de regen aan de snellader want ze waren natuurlijk vergeten om de auto tijdig op te laden, het poetsen is niet geweldig en aan de binnenkant van de ramen zie je strepen zitten van het even snel schoonmaken. De veiligheidhamers zijn niet eens gemonteerd en liggen los in de deurvakken. Dan kom je er achter dat je stuur scheef staat. En dan lees je forums en bemerk je dat je nog geluk hebt gehad ook.
Bij welke VM dealer was dat dan? Ik heb ook foto's voorbij zien komen waarbij de auto gewoon netjes onder een laken staat in de showroom

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Haay
-tom-562 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 08:39:
Bij welke VM dealer was dat dan? Ik heb ook foto's voorbij zien komen waarbij de auto gewoon netjes onder een laken staat in de showroom
Correct. Dit was hoe mijn MG4 aan mij gepresenteerd werd toen ik hem eind maart dit jaar mocht komen ophalen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AWOrYVEQPfDgENCiZKh_qNGUfbs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S6v3itYmNRrJNS58Am3y6eD5.jpg?f=fotoalbum_large
Mooi gepoetst, met twee noodhamers netjes gemonteerd bij de voorstoelen, tot 80% opgeladen, en de verkoper nam ruim de tijd om de auto samen met mij door te nemen, de app te koppelen en mij met een blije glimlach te laten wegrijden.

Het zal wel heel erg wisselen afhankelijk van hoeveel afleveringen ze op één dag hebben, hoeveel tijd ze per aflevering beschikbaar hebben. En bij sommige afleveringen (hele zwik lease-auto's tegelijk bijvoorbeeld?) zal het wel eens gehaast en ondermaats gebeurd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
-tom-562 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 08:39:
[...]

Ik probeer het altijd een beetje in het midden te houden want het is niet mijn bedoeling om 1 vestiging onder vuur te nemen. Maar misschien is dat wel zo eerlijk, in dit geval ging het om VM In Breda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Haay schreef op woensdag 20 december 2023 @ 08:51:
[...]

Correct. Dit was hoe mijn MG4 aan mij gepresenteerd werd toen ik hem eind maart dit jaar mocht komen ophalen:
[Afbeelding]
Mooi gepoetst, met twee noodhamers netjes gemonteerd bij de voorstoelen, tot 80% opgeladen, en de verkoper nam ruim de tijd om de auto samen met mij door te nemen, de app te koppelen en mij met een blije glimlach te laten wegrijden.

Het zal wel heel erg wisselen afhankelijk van hoeveel afleveringen ze op één dag hebben, hoeveel tijd ze per aflevering beschikbaar hebben. En bij sommige afleveringen (hele zwik lease-auto's tegelijk bijvoorbeeld?) zal het wel eens gehaast en ondermaats gebeurd zijn.
Gelukkig gaat het soms wel goed dat is leuk om te zien en zo hoort het inderdaad!

Even een praktische vraag, heb je toevallig een foto van hoe die hamertjes bij jou gemonteerd zijn want bij mij liggen ze nog steeds los in de auto. Geen idee waar en hoe ik die dingen moet bevestigen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Robonus
Trouwens nog een tip voor de MG4 bezitters van het 2022 model zonder achterruitenwisser.

Ik irriteerde me toch behoorlijk aan de druppels en vuil op de achterruit. Bij ca 90 km/h plus worden die druppelslangzaam weggeblazen maar bij lagere snelheden niet, en blijf je met slecht zicht zitten.

Ik heb nu de achterruit ingewreven met RainX (o.a. verkrijgbaar bij de Gamma). Dat werkt echt wel heel goed. Druppels vallen nu ook bij veel lagere snelheden van de ruit af. Voordeel is ook dat vuil niet ophoopt, en de ruit dus ook schoon blijft.

Afbeeldingslocatie: https://static.gamma.nl/dam/114239/123

Effect is wel mits het spul volgens de juiste procedure wordt aangebracht, dus eerst moet de ruit brandschoon zijn, en dan 3x inwrijven met een goeie doek tot het helemaal is opgelost. Daarna nog 1x met een schone doek nawrijven. Heb er nu al een maand lang veel gemak van.

PS, heb het ook op m'n voorruit en buitenspiegels gesmeerd maar dat is luxe/optioneel (ook wel erg fijn effect).

[ Voor 13% gewijzigd door Robonus op 20-12-2023 09:03 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Luinge
Racemol schreef op woensdag 20 december 2023 @ 08:58:
[...]

Gelukkig gaat het soms wel goed dat is leuk om te zien en zo hoort het inderdaad!

Even een praktische vraag, heb je toevallig een foto van hoe die hamertjes bij jou gemonteerd zijn want bij mij liggen ze nog steeds los in de auto. Geen idee waar en hoe ik die dingen moet bevestigen.
Hoewel ik helemaal niets van die poppenkast moet hebben stond die van mij er afgelopen in zaterdag in Nijmegen zo bij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/edIUm5Wi_rVVF5EGo8wHnsEGgSU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s498gqk9PrmVtZ4m5ox8jjnz.jpg?f=fotoalbum_large

Livehammer zitten bij mij aan het middenconsole. Niet de meest ideale plek, want als je op de kop ligt kan je er waarschijnlijk niet bij. Ergens aan het plafond schijnt de beste plek te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Racemol schreef op woensdag 20 december 2023 @ 08:58:

Zo hoort het inderdaad. Voor zo'n grote aankoop mag je als klant wel wat waardering terug krijgen vind ik.

Wat die hamertjes betreffen, ik heb daar geen foto van en ben nu niet in de buurt van mijn auto om even snel zo'n foto te maken. Maar ze zitten aan de binnenkant van de middentunnel (?). Dus als bestuurder, ongeveer waar je rechterbeen langs gaat, ter hoogte van je knie, maar dan op vloerhoogte natuurlijk. Als ik me goed herinner. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
Waar ik ook nog tegenaan loop, behalve trillen vanaf 80km/h en extreem bij 130km/h - ook na balanceren en wisselen naar winterbanden (op andere velgen) is dat de lijmresten van zuignappen, stickers etc nog zichtbaar zijn op de ruiten. Heb alles al geprobeerd: Glassex, stickerverwijderaar, wasbenzine, terpentine, anti-condensmiddeltjes - niets helpt en de lijmresten blijven zitten.

Iemand een oplossing gevonden?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luinge
Haay schreef op woensdag 20 december 2023 @ 09:18:
[...]

Zo hoort het inderdaad. Voor zo'n grote aankoop mag je als klant wel wat waardering terug krijgen vind ik.

Wat die hamertjes betreffen, ik heb daar geen foto van en ben nu niet in de buurt van mijn auto om even snel zo'n foto te maken. Maar ze zitten aan de binnenkant van de middentunnel (?). Dus als bestuurder, ongeveer waar je rechterbeen langs gaat, ter hoogte van je knie, maar dan op vloerhoogte natuurlijk. Als ik me goed herinner. :P
Daar zitten ze bij mij ook, en op zich wel een logische en fijne plek (Behalve dus als je op de kop hangt) Bij mijn Skoda hebben ze ze aan de binnenkant van het vak in de deur gemonteerd en dat rammelt altijd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D2unTJQlmitI49rPY6UA2MJ8QoQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uiyIAtr4MuqSOC94TuyI3Pe2.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robonus
Haay schreef op woensdag 20 december 2023 @ 09:18:
[...]

Dit kwam een tijdje terug ook al voorbij hier. Robonus in "Het grote MG4 topic"

Ik heb ooit een auto-te-water cursus gedaan, en daar hamerden (pun intended) ze er op dat je bij je hamer kan als je op de kop in de auto zit. De gordelspanner zorgt ervoor dat je dan niet bij je knie kan komen, hoogstends bij je heup. Het beste is idd het plafond (zie je ook duidelijk bij de politieauto's als je bijv. tv-programma Bureau Rotterdam kijkt). Middenconsole is dus de minst veilige optie (en die dingen zijn tenslotte voor de veiligheid).

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/127784162_1650405295168118_3049615892326762861_n.jpg?_nc_cat=109&ccb=1-7&_nc_sid=dd63ad&_nc_ohc=-aNnokZAggIAX9HITJ1&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=00_AfAqC-I6JE3QqhRxt2gzUQaO7xsJpyJQ9AAzgQT5XtDUnw&oe=65AA2898

[ Voor 15% gewijzigd door Robonus op 20-12-2023 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Bedankt allemaal, ik denk dat ik ze ook aan de middenconsole ga bevestigen.

En die RainX is ook een goede tip, dat ga ik zeker proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Racemol schreef op woensdag 20 december 2023 @ 08:57:
[...]

Ik probeer het altijd een beetje in het midden te houden want het is niet mijn bedoeling om 1 vestiging onder vuur te nemen. Maar misschien is dat wel zo eerlijk, in dit geval ging het om VM In Breda.
Het is wel zuur iig. Een nieuwe auto koop je niet vaak (iig ik niet :P), dat ze het wat leuker maken dan alleen 'hier zijn je sleutels, daar staat je auto, succes!' kan ik wel waarderen; ook omdat ik m'n zoontje mee wil nemen (autogek, nouja, gek op alles met wielen en wat geluid maakt :P). Die heeft het de afgelopen week alleen maar over de 'MG4, want ik ben 4!' :P
Ik hoop vandaag iets te horen van VM, aangezien er gezegd werd dat ik de auto eind deze week op kan halen (in Nijmegen).
Van die RainX is wel een goede tip, ook al krijg ik er 1 met achterruitenwisser, dat is wss zo'n mini ding dat het niet heel veel effect heeft.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
-tom-562 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 09:35:
[...]

Het is wel zuur iig. Een nieuwe auto koop je niet vaak (iig ik niet :P), dat ze het wat leuker maken dan alleen 'hier zijn je sleutels, daar staat je auto, succes!' kan ik wel waarderen; ook omdat ik m'n zoontje mee wil nemen (autogek, nouja, gek op alles met wielen en wat geluid maakt :P). Die heeft het de afgelopen week alleen maar over de 'MG4, want ik ben 4!' :P
Ik hoop vandaag iets te horen van VM, aangezien er gezegd werd dat ik de auto eind deze week op kan halen (in Nijmegen).
Van die RainX is wel een goede tip, ook al krijg ik er 1 met achterruitenwisser, dat is wss zo'n mini ding dat het niet heel veel effect heeft.
Zo te lezen is mijn ervaring dus meer een uitzondering. Misschien hadden ze hun dag/week even niet. Het is interessant om te zien hoe mijn perceptie vertekend was, want vanochtend was ik bijna overtuigd dat bij elke levering het stuur scheef zou staan en de auto buiten in de regen aan de snellader zou hangen. Gelukkig blijkt dat niet het geval te zijn.

Dat kleine achterruiten wissertje ziet er in het begin een beetje gek uit maar hij is wel super effectief. Wat ik wel heb gedaan is de midden hoofdsteun achterin verwijderd dan heb je goed zicht naar achteren. Door de spoiler (weet niet welk model je krijgt) ontstaat er op het raam, precies in het midden een soort vortex die het zicht belemmerd. Die ruitenwisser haalt dat mooi weg. Laat je de midden hoofdsteun zitten dan kun je de ruitenwisser ook wel achterwegen laten want die zit dan dus precies achter de hoofdsteun :+

Ik hoop oprecht dat mini Tom een super leuke ervaring heeft en zijn leeftijdsnaamgenoot daar onder een strik zal zien staan :) Komt vast wel goed!

[ Voor 7% gewijzigd door Racemol op 20-12-2023 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geeh27
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 18:09
Heeft iemand hier dit al een aangevraagd, hoe gaat dat.

https://laadpalen-prijzen.nl/laadpaal-belastingvermindering/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Racemol
Pin me er niet op vast maar maar ik vermoed dat het hier simpelweg gaat om een affiliate website met overmatige SEO-tekst om zoveel mogelijk klikken te genereren. Het doel lijkt te zijn om je vervolgens via affiliate constructies een laadpaal aan te smeren, waarbij ze dan commissie ontvangen.

Er zullen overigens vast gemeentes zijn die wat voor je doen maar dat zal je dus per gemeente moeten bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 22:50:

Precies, dat heeft met bandendruk of balanceren te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Troetelbeer schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 23:22:
[...]

Uhm in vergelijking met de rest wel en ik vind een maand best redelijk :Y
Snap ik. Het is jammerlijk dat we vrolijk moeten worden van een maand wachttijd. Eigenlijk absurd en mag in mijn ogen niet de norm worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinge
STIMPPYYY schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:13:
[...]

Snap ik. Het is jammerlijk dat we vrolijk moeten worden van een maand wachttijd. Eigenlijk absurd en mag in mijn ogen niet de norm worden.
Ik ben bang dat dit in Autoland al de norm is. Mijn Skoda Kamiq moest een grote beurt. Op 10 oktober de Skoda garage gebeld. Eerste mogelijkheid was 22 December. Morgen gaat die dus heen. En dan hebben we het niet over de randstad, maar Skoda in Drachten. Dus een maand is zo gek nog niet.
Er is gewoon een tekort aan goed technisch personeel, en niet alleen in de autobranch.

Roelof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Luinge schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:24:
[...]

Ik ben bang dat dit in Autoland al de norm is. Mijn Skoda Kamiq moest een grote beurt. Op 10 oktober de Skoda garage gebeld. Eerste mogelijkheid was 22 December. Morgen gaat die dus heen. En dan hebben we het niet over de randstad, maar Skoda in Drachten. Dus een maand is zo gek nog niet.
Er is gewoon een tekort aan goed technisch personeel, en niet alleen in de autobranch.

Roelof
Ik weet dat Tesla werd afgemaakt begin 2020 omdat ze wachttijden van 2 maanden hanteerde (zelf nooit meegemaakt). Die hebben dat nu goed voor elkaar (even los van de service). Heb de afgelopen jaren niets anders gereden dus vandaar dat ik verbaasd ben over het feit dat we hier genoegen mee moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Zou rainX ook werken tegen beslagen ramen aan de binnenzijde? Of is daar wellicht een ander goedje voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Racemol schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:39:
Zou rainX ook werken tegen beslagen ramen aan de binnenzijde? Of is daar wellicht een ander goedje voor?
Ik denk het niet. Mijn ervaring is dat als je ruiten echt goed vet vrij zijn, dat ze dan ook veel minder beslaan (dus niet met glassex ofzo schoonmaken).
Ik gebruik zelf altijd 2 speciale doeken om de ruiten schoon te maken. Eentje maak je nat met water en daarmee maak je de ruit schoon, en met de 2e (soort microvezeldoek) maak je het droog. De ruit is dan perfect schoon en vetvrij.
Mijn vriendin heeft ze ooit een keer gekocht om de ramen van het huis mee schoon te maken.

[ Voor 30% gewijzigd door -tom-562 op 20-12-2023 10:42 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Betlem36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-05 09:22
Ik zou een Pingi Auto-ontvochtiger kopen werkt ideaal leg je er een onder de voorruit en een op de hoedenplank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rollo Tomasi
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-09 21:45
Daar heb je deze voor. Heb er wel goede dingen over gehoord, ben van plan er zelf eentje te halen, vooral voor de achterruit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:06

TFHfony

Professional Weirdo

Racemol schreef op woensdag 20 december 2023 @ 08:57:
[...]

Dat is dan echt een beetje pech geweest. Ik heb de mijne ook opgehaald in Breda. Stond netjes gepoetst & opgeladen klaar onder een groot zwart kleed. Bakje koffie, gebakje... doos met wat VM spul (drinkbeker, sleutelhanger, etc...). Flesje bubbels er bij. Auto opgeladen en gekoppeld. Prima uitleg.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonnieRoon
Racemol schreef op woensdag 20 december 2023 @ 09:50:
[...]

Zo te lezen is mijn ervaring dus meer een uitzondering. Misschien hadden ze hun dag/week even niet. Het is interessant om te zien hoe mijn perceptie vertekend was, want vanochtend was ik bijna overtuigd dat bij elke levering het stuur scheef zou staan en de auto buiten in de regen aan de snellader zou hangen. Gelukkig blijkt dat niet het geval te zijn.

Dat kleine achterruiten wissertje ziet er in het begin een beetje gek uit maar hij is wel super effectief. Wat ik wel heb gedaan is de midden hoofdsteun achterin verwijderd dan heb je goed zicht naar achteren. Door de spoiler (weet niet welk model je krijgt) ontstaat er op het raam, precies in het midden een soort vortex die het zicht belemmerd. Die ruitenwisser haalt dat mooi weg. Laat je de midden hoofdsteun zitten dan kun je de ruitenwisser ook wel achterwegen laten want die zit dan dus precies achter de hoofdsteun :+

Ik hoop oprecht dat mini Tom een super leuke ervaring heeft en zijn leeftijdsnaamgenoot daar onder een strik zal zien staan :) Komt vast wel goed!
Nee hoor zeker niet de enige. Op zich was de aflevering ‘goed’ als in hij stond netjes binnen, doek erover, duidelijke uitleg. Maarja toen kwam het, ‘oh de auto heeft niet opgeladen (27% in accu) dus die moeten we zo even aan de snellader zetten’. En ook geen vloermatten want die zijn ‘op’ en dienen nabesteld te worden… en later dus het trillen van het stuur en het stuur dat scheef staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buutvrij
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 18:08
Hallo MG4 rijders, hier een MG5 rijder. Hoe gaat bij jullie de belevenissen met de nieuwe MG iSmart app?
Vlekkeloos? Bij mij verre van. Auto gewoon bruikbaar, app heb ik helemaal niets meer aan. Auto is wel verbonden zegt de app maar de app blijft tegelijkertijd maar gaan naar de QR code scanning en wil verder geen sjoege geven..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robonus
RonnieRoon schreef op woensdag 20 december 2023 @ 12:15:
[...]

Nee hoor zeker niet de enige. Op zich was de aflevering ‘goed’ als in hij stond netjes binnen, doek erover, duidelijke uitleg. Maarja toen kwam het, ‘oh de auto heeft niet opgeladen (27% in accu) dus die moeten we zo even aan de snellader zetten’. En ook geen vloermatten want die zijn ‘op’ en dienen nabesteld te worden… en later dus het trillen van het stuur en het stuur dat scheef staat.
Mijn ervaring in Breda was dat ie gewoon buiten op de parkeerplaats stond. Na binnen het papierwerk afgehandeld te hebben even met de verkoper de auto doorgenomen. App kon niet gekoppeld worden, want ze hadden daar slechte 4G bereik werd me verteld. Dat moest ik thuis maar even uitzoeken. Toen bleek de accu bijna leeg te zijn. Vraagt de verkoper, moet je nog ver vandaag? (ja ik moest die dag nog bijna 200 km rijden). Toen kreeg ie 'm op eigen terrein niet aan de lader, is ie naar de snelweg-shell gereden om 'm daar op te laden.

3 kwartier binnen zitten wachten zonder dat er verkopers aanwezig waren. Zelf achter de balie bij de automaat maar ff een bakkie ingeschonken en nog even staan babbelen met een oudere man die zijn MG4 ook had moeten ophalen maar de kentekenplaten waren kwijt. Die is na een tijdje boos weer naar huis gegaan zonder auto.

Bij mij geen trillend stuur, maar wel losse noodhamers en de ramen van binnen heel slecht schoongemaakt met strepen etc.

Ach, ik was toen allang blij dat ik 'm binnen had, maar de ervaringen wisselen dus (ook per vestiging)

[ Voor 4% gewijzigd door Robonus op 20-12-2023 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
buutvrij schreef op woensdag 20 december 2023 @ 12:31:
Hallo MG4 rijders, hier een MG5 rijder. Hoe gaat bij jullie de belevenissen met de nieuwe MG iSmart app?
Vlekkeloos? Bij mij verre van. Auto gewoon bruikbaar, app heb ik helemaal niets meer aan. Auto is wel verbonden zegt de app maar de app blijft tegelijkertijd maar gaan naar de QR code scanning en wil verder geen sjoege geven..
Ik lees actief mee op een Engelstalig MG forum en daar heb ik dit ook voorbij gekomen. In alle gevallen waar het uiteindelijk is opgelost, was het probleem dat de gebruiker ingelogd was met een verkeerd (of nieuw?) account.

De auto kan maar aan 1 account gekoppeld worden, dus als je met een ander account inlogt dan moet je de auto opnieuw koppelen en dat gaat niet want hij is al gekoppeld aan een ander account. Let er op dat je kunt inloggen zowel met een telefoonnummer als emailadres. Als je nu ingelogd bent met telefoonnummer, probeer eens in te loggen met je e-mailadres. Of andersom natuurlijk. Je kunt je emailadres overigens in het veld wat lijkt voor een telefoonnummer te zijn invullen. Wellicht dat je er dan gewoon weer in komt!

@Robonus Ik denk dat wij hetzelfde aflevermannetje hebben gehad ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Racemol op 20-12-2023 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Ik heb na mijn ervaring met Breda overigens wel direct Kia in Amersfoort (ook VM) benaderd of hij daar verder in onderhoud zou mogen. Dat was geen probleem en is voor mij veel dichter bij. Daarnaast hebben ze een prima rating op google maps ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
STIMPPYYY schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:13:
[...]

Het is maar voor mijn jaarlijks onderhoud en neem dan gewoon dat stuur meteen mee. Als ik enkel voor het stuur moest gaan kon ik sneller terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capital_G
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-08 10:34
Hier ook niet een geweldige ervaring met Van Mossel. Kort na ophalen merkte ik wat piepkleine, maar irritante krasjes onder op het lederen stuur, in de showroom had ik dat niet gezien. Ik belde de sales afdeling van Van Mossel MG Amsterdam en kon hem die dag even laten zien, de verkoper zag de krasjes en maakte aantekeningen richting MG. Zijn verwachting was dat het stuur vervangen zou worden.

Dit was begin mei, paar maanden later belde ik of er al een update was, en je verwacht het nooit maar ze konden helemaal niks vinden in het systeem onder mijn kenteken, maar de persoon aan de telefoon was net als de verkoper destijds heel behulpzaam en had alsnog een aanvraag aangemaakt voor een nieuw stuur bij de werkplaats.

We zijn inmiddels een half jaar verder, dus ik maar weer bellen naar MG Amsterdam. Nou dat ging al niet goed want dat nummer was opeens van het hoofdkantoor, ik moest bellen met Van Mossel Citroen Amsterdam (???) want die delen het kantoor met Van Mossel MG Amsterdam. Kennelijk heeft MG de telefoonrekening opgezegd, auto's verkopen zichzelf denk ik.

De mevrouw aan de telefoon was een stuk minder behulpzaam. Ik moest maar wat meer geduld hebben.

Ook ik heb last van wat trillingen, vooral als de auto koud is, dus ik moet heb nog een keer laten balanceren. Ik hoopte beide tripjes te kunnen combineren maar ik heb daar niet zoveel vertrouwen meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nietnormaal schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 23:10:
[...]

Misschien combinatie van balanceren en uitlijnen, maar een scheef stuur duidt vaak op niet uitgelijnd en dat geeft meestal trillingen op hogere snelheid.

Zou kunnen van de banden. In de garage pompen ze de voorwielen ook naar 2.8 bar.
2.8? Niet normaal? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betlem36 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:49:
[...]

Ik zou een Pingi Auto-ontvochtiger kopen werkt ideaal leg je er een onder de voorruit en een op de hoedenplank
Ik gebruik ze ook. Zolang je ze goed droogt in de magnetron gaan ze een week of 2-3 mee. Ik heb er 2 voorin liggen, direct onder de vooruit. Hoef zelden de airco aan te zetten. Hooguit als het ijs op de ruit ligt. Overigens, als het gaat vriezen, laat dan de auto even doorluchten met koude lucht. Daar zit minder vocht in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterrrr
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 03-09 16:28
Racemol schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 12:45:
[...]

Het is mij nog niet helemaal duidelijk. Is het niet zo dat tijdens het rijden de batterij opwarmt (net zoals bij een benzineauto, waarbij de motor tijdens het rijden opwarmt)? En is het opwarmen van de batterij om sneller te kunnen laden of om zuiniger te rijden?

Ik heb overigens ergens gelezen dat het alleen nodig is om de batterij voor te verwarmen als er sprake is van lage temperaturen (onder nul?). Kan iemand duidelijkheid verschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capital_G
dicksterrrr schreef op woensdag 20 december 2023 @ 14:06:
[...]
Het is mij nog niet helemaal duidelijk. Is het niet zo dat tijdens het rijden de batterij opwarmt (net zoals bij een benzineauto, waarbij de motor tijdens het rijden opwarmt)? En is het opwarmen van de batterij om sneller te kunnen laden of om zuiniger te rijden?

Ik heb overigens ergens gelezen dat het alleen nodig is om de batterij voor te verwarmen als er sprake is van lage temperaturen (onder nul?). Kan iemand duidelijkheid verschaffen?
Het is vooral voor snelladen, dat heeft veel last van koude temperaturen. Rond 20 graden werkt het optimaal, en alleen opwarmen vanuit het rijden als het buiten vriest is dan niet voldoende.

Koude accus zijn minder efficient, maar het rijden warmt ze al op, doorgaans is 15 tot 30 minuten rijden voldoende om de accu op temperatuur te krijgen. Opwarmen is eigenlijk alleen nuttig als je de stroom van het stroomnet kan plukken en je wilt direct een lange afstanden afleggen. Opwarmen kost uiteindelijk ook energie dus die efficientie haal je er nooit uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterrrr
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 03-09 16:28
Capital_G schreef op woensdag 20 december 2023 @ 14:13:
[...]

Het is vooral voor snelladen, dat heeft veel last van koude temperaturen. Rond 20 graden werkt het optimaal, en alleen opwarmen vanuit het rijden als het buiten vriest is dan niet voldoende.

Koude accus zijn minder efficient, maar het rijden warmt ze al op, doorgaans is 15 tot 30 minuten rijden voldoende om de accu op temperatuur te krijgen. Opwarmen is eigenlijk alleen nuttig als je de stroom van het stroomnet kan plukken en je wilt direct een lange afstanden afleggen. Opwarmen kost uiteindelijk ook energie dus die efficientie haal je er nooit uit.
Dank voor je reactie.
Ik laad eigenlijk altijd thuis en hoef eigenlijk alleen op vakantie onderweg snel te laden. Maar als ik het zo lees en ik rijd in de zomervakantie langere stukken naar mijn eindbestemming en laad via snelladers, heeft het gezien de verwachte temperaturen geen zin om voor te verwarmen, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capital_G
dicksterrrr schreef op woensdag 20 december 2023 @ 14:18:
[...]

Dank voor je reactie.
Ik laad eigenlijk altijd thuis en hoef eigenlijk alleen op vakantie onderweg snel te laden. Maar als ik het zo lees en ik rijd in de zomervakantie langere stukken naar mijn eindbestemming en laad via snelladers, heeft het gezien de verwachte temperaturen geen zin om voor te verwarmen, toch?
In de zomer had ik in ieder geval nergens last van, overal 140kw tot 60%.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paul van Druten
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:37
Livehammer zitten bij mij aan het middenconsole. Niet de meest ideale plek, want als je op de kop ligt kan je er waarschijnlijk niet bij. Ergens aan het plafond schijnt de beste plek te zijn.
[/quote]

Ik heb die in de brillenhouder gedaan met wat schuimrubber tegen het rammelen, dan kun je er mooi bij als je op de kop hangt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Racemol
Paul van Druten schreef op woensdag 20 december 2023 @ 14:26:

Ik heb die in de brillenhouder gedaan met wat schuimrubber tegen het rammelen, dan kun je er mooi bij als je op de kop hangt!
Dat is ook nog wel een idee. Ik had overigens mijn zonnebril in die houder gedaan en na 5 seconden maar weer verwijderd. Wat een gerammel zeg 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ron6
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 09-09 09:53
Haay schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 20:31:
Je kan je telefoon nu ook volledig als digitale sleutel gebruiken. Dus met een telefoon alleen op zak ontgrendelen en weg rijden. (Vandaag geprobeerd) Daarnaast lijkt het er op dat je de sleutel met een ander kan delen, waarbij je de tijdsduur dat deze gebruikt kan worden kan instellen. Dus zoiets van: deel de sleutel met Mien van de overkant, die de auto van 10:00 tot 12:00 mag gebruiken. (Niet geprobeerd)
Pagina: 1 ... 22 ... 69 Laatste