Er zijn idd een paar handen vol aan onafhankelijke software modules, elk een eigen versie die mogelijk ook nog eens verschilt per uitvoering en zelfs bouwjaarnietnormaal schreef op maandag 11 december 2023 @ 22:11:
[...]
R40 is alleen maar het mediasysteem. Ik heb R46 maar nog geen LKA update bijvoorbeeld. Het heeft volgens mij weinig met elkaar te maken en de meeste apparaten in de auto hebben een eigen software versie.
Wat heet FCA {front collision alarm} te maken met aanhanger modus?MarcSpencer schreef op maandag 11 december 2023 @ 19:31:
LKA en FCA permanent uitschakelen.
1. Als beide schermen actief zijn, trap op het rempedaal en schakel daarna de volgende functies aan/uit
- Aan Towing mode {aanhanger}
- Uit LKA en FCA {front collision alarm}
2. Bij de volgende rit zal bij het instappen, het Towing mode lampje branden.
Let op, nu eerst wachten tot beide schermen zijn opgestart.
3. Trap nu op de rem en deze vasthouden, nu zal op het rechterscherm de melding komen dat de Towingmode is geactiveerd.
4. Accepteer deze melding en laat de rem los.
5. Nu zie je dat zowel LKA en ook FCA uitgeschakeld blijven.
Het voordeel is dat als je daarna toevallig iets uit de kofferbak moet halen en dus uitstapt, na het instappen alles nog steeds is uitgeschakeld.
Oké, je achteruitrijlampen piepje zal nu niet meer werken.
Maarja, elk voordeel heb z'n nadeel.
De aanhanger zit achter toch meestal?
Welke functies moet je nog meer missen door deze instelling?
In de stappen wordt het expliciet uitgezet. Ik zou sowieso een beetje oppassen met front collision uitzetten, als je ergens achterop knalt en de verzekeraar ziet dat het uit staat dan kan het zijn dat ze niet alles uitbetalen (gordel korting).Paul van Druten schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 14:50:
[...]
Wat heet FCA {front collision alarm} te maken met aanhanger modus?
De aanhanger zit achter toch meestal?
Welke functies moet je nog meer missen door deze instelling?
Ik heb FCA altijd uitstaan, maar dat hoeft natuurlijk niet, je kunt ook alleen LKA uitzetten, dat werkt ook gewoon.
Ik heb FCA uitstaan omdat de MG4 weleens de neiging heeft om zonder reden op de rem te gaan staan (meldingen op het Engelse forum} en daar word je niet blij van.
Ik heb FCA uitstaan omdat de MG4 weleens de neiging heeft om zonder reden op de rem te gaan staan (meldingen op het Engelse forum} en daar word je niet blij van.
Zo, dat leest wel als een "surprised pikachu" opinie van die man: "We hadden echt niet verwacht dat mensen het systeem zouden exploiten voor max punten, want wie heeft dat ooit eerder gedaan?"

Ja precies. Geeuw, gaap, goedemorgen.Struikrover schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 23:08:
[...]
Zo, dat leest wel als een "surprised pikachu" opinie van die man: "We hadden echt niet verwacht dat mensen het systeem zouden exploiten voor max punten, want wie heeft dat ooit eerder gedaan?"
Wat had je dan verwacht dat ze zouden doen. Alles voor de puntjes en dus potentiële extra sales.
Mr. T.
Ik ben in ieder geval blij om te zien dat ze het spel nu wel door lijken te hebben. Mogelijk krijgen we in de toekomst gewoon goed functionerende auto's waarbij het niet nodig is allerlei onbruikbare systemen uit te schakelen voordat we kunnen vertrekken. Met een kleine hoop dat dit ook nog enigszins wordt aangepakt voor het bestaande wagenpark. Wie zal het zeggen?
NCAP moet gewoon keihard ingrijpen en de sterren weer afnemen bija alle autos waar issues mee zijn. Op zo'n manier dat het disabelen van LKA meer sterren oplevert dan het standaard aan hebben als het slecht werkt.Racemol schreef op woensdag 13 december 2023 @ 09:11:
Ik ben in ieder geval blij om te zien dat ze het spel nu wel door lijken te hebben. Mogelijk krijgen we in de toekomst gewoon goed functionerende auto's waarbij het niet nodig is allerlei onbruikbare systemen uit te schakelen voordat we kunnen vertrekken. Met een kleine hoop dat dit ook nog enigszins wordt aangepakt voor het bestaande wagenpark. Wie zal het zeggen?
Verwijderd
Dan moet je wel de instrumenten hebben om het goed te kunnen beoordelen!
En baseer je dat op elke versie van een model met alle varianten? Zelfs als zij zichzelf beperken tot laatste dan hebben ze belachelijk veel werk te doen. Daar is nu geen geld voor. Helemaal nu ze zelf erkennen dat je pas een goed oordeel kunt geven als je de auto in de praktijk test:“We need to have a new way of evaluating these systems – not just looking at critical scenarios and how they intervene, but we also have to take the car out on the road”.
Als NCAP zich realiseert dat ze dit nooit aankunnen, dan erkennen ze in feite dat ze niet weten of de systemen het risico daadwerkelijk netto verlagen. En dat zou een opmaak moeten zijn voor:
1. Systemen moeten permanent uitgezet kunen worden zolang de bestuurder ook zelf verantwoordelijk is.
2. Introduceer 2 scores: NCAP basics, ncap ASS (advanced safety systems). De laatste geldt alleen als het minimale erop zit èn getest is. Laat de fabrikant opdraaien voor die extra tests.
En baseer je dat op elke versie van een model met alle varianten? Zelfs als zij zichzelf beperken tot laatste dan hebben ze belachelijk veel werk te doen. Daar is nu geen geld voor. Helemaal nu ze zelf erkennen dat je pas een goed oordeel kunt geven als je de auto in de praktijk test:“We need to have a new way of evaluating these systems – not just looking at critical scenarios and how they intervene, but we also have to take the car out on the road”.
Als NCAP zich realiseert dat ze dit nooit aankunnen, dan erkennen ze in feite dat ze niet weten of de systemen het risico daadwerkelijk netto verlagen. En dat zou een opmaak moeten zijn voor:
1. Systemen moeten permanent uitgezet kunen worden zolang de bestuurder ook zelf verantwoordelijk is.
2. Introduceer 2 scores: NCAP basics, ncap ASS (advanced safety systems). De laatste geldt alleen als het minimale erop zit èn getest is. Laat de fabrikant opdraaien voor die extra tests.
Hallo,
Toch even een bericht met positieve noot.
Gisteren mijn nieuwe MG4 (luxury) opgehaald bij Van Mossel (Zaventem, België) en na de eerste ritten zeer tevreden over. Hiervoor altijd met diesel gereden (peugeot 508, laatste jaar Ford fiesta) en het verschil is enorm! Zeer aangenaam rijden, zonder stress (en met TJA aan) over de Brusselse ring, heerlijk! Airco/verwarming is inderdaad soms wat wispelturig in standje 'auto', maar algemeen topauto!
Na iets meer ervaringen geef ik nog een update mee!
Gisteren mijn nieuwe MG4 (luxury) opgehaald bij Van Mossel (Zaventem, België) en na de eerste ritten zeer tevreden over. Hiervoor altijd met diesel gereden (peugeot 508, laatste jaar Ford fiesta) en het verschil is enorm! Zeer aangenaam rijden, zonder stress (en met TJA aan) over de Brusselse ring, heerlijk! Airco/verwarming is inderdaad soms wat wispelturig in standje 'auto', maar algemeen topauto!
:strip_exif()/f/image/KE6flbEmZG4dQ83uMhPMR7Qb.jpg?f=fotoalbum_large)
Erg benieuwd, ik krijg de mijn op 12 januari geleverd als alles goed gaat.BrmTwk schreef op woensdag 13 december 2023 @ 14:41:
Hallo,
[Afbeelding]
En zo is het. We moeten niet vergeten dat het een erg fijne auto is. Veel plezier er mee!BrmTwk schreef op woensdag 13 december 2023 @ 14:41:
Hallo,
[Afbeelding]
Gefeliciteerd! Ik zie dat je ook Andes Grey hebt gekozen, die van mij komt begin Feb. Ben vooral benieuwd naar de kleur, die heb ik namelijk nooit in het echt gezien. Vind persoonlijk de zwarte een beetje 'saai' ogen, dus hoop dat de lijnen in de grijze variant wat beter uitkomen.BrmTwk schreef op woensdag 13 december 2023 @ 14:41:
Hallo,
[Afbeelding]
Mooiste blijf ik trouwens de mat groene kleur van de Xpower vinden. Helaas was deze niet beschikbaar voor de standaard
Verwijderd
Dit zijn niet de standaard 18 inch velgen die de Luxury nu zou moeten hebben zo te zien. Wat zijn het dan?BrmTwk schreef op woensdag 13 december 2023 @ 14:41:
Hallo,
[Afbeelding]
Btw, zelfde kleur als de mijne (extended range). Vond dit ook mooier dan zwart. Komt 27 december. Fingers crossed want ze hadden hem naar Vlissingen gebracht. Dus toen was hij eventjes 'zoek'..
De lichtinval (of het gebrek daaraan rond de wielen) geeft misschien een verkeerde indruk, maar het zijn de standaard wielen en doppen die erop zitten. Ik kom hier nog op terug met een duidelijkere fotoVerwijderd schreef op woensdag 13 december 2023 @ 15:45:
[...]
Dit zijn niet de standaard 18 inch velgen die de Luxury nu zou moeten hebben zo te zien. Wat zijn het dan?
Btw, zelfde kleur als de mijne (extended range). Vond dit ook mooier dan zwart. Komt 27 december. Fingers crossed want ze hadden hem naar Vlissingen gebracht. Dus toen was hij eventjes 'zoek'..
edit: foto waarop de band wel zichtbaar is hieronder
:strip_exif()/f/image/eGH45GpdsYcQy8BkB8WPdihV.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 25% gewijzigd door BrmTwk op 13-12-2023 15:56 ]
Ik heb zelfs met dit natte weer niets te klagen. Ik heb er deze bridgestones onder zitten.Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2023 @ 19:29:
Wel apart dat er zo veel klachten over de 18 inch bridgestones zijn in Australie. Banden resoneren vooral. Grip vind men maar zozo. Er zou ook made in China op staan. Heb ik dat niet eerder gelezen ...
https://www.bridgestone.com.tw/en/tire/turanza-t005-ev
Hmm, hoe merk/hoor je dat resoneren ? Zou het een verklaring kunnen zijn voor wat ik eerder postte hier ?Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2023 @ 19:29:
Wel apart dat er zo veel klachten over de 18 inch bridgestones zijn in Australie. Banden resoneren vooral. Grip vind men maar zozo. Er zou ook made in China op staan. Heb ik dat niet eerder gelezen ...
Ik vind de auto namelijk echt aan de luide kant op hogere snelheden (voor een EV) en ik weet zeker dat me dat ook wel was opgevallen tijdens de proefrit, maar die had destijds 17" banden.
Heb je misschien een link naar waar je die klachten uit Australie leest?
Zou het fijn vinden om de oorzaak te weten, maar baal er sowieso wel van dat van Mossel me tijdens het afleveren (!) pas vertelde dat er veranderingen waren in het model (ruitenwisser, banden, geen zwart dak maar kleur van de auto) dat ik besteld had en daadwerkelijk is geleverd. Alleen met de ruitenwisser-verandering ben ik blij; ik had liever de 17" banden en het contrasterend dak gehad.Boven de 110km/h is er, naast het reguliere wind, motor en rolgeluid, een laagtonig geluid (ik schat rond de 30hz) vrij goed hoorbaar. Ik meen dit niet gehoord te hebben tijdens de proefrit (maar had toen de radio aan) en herken het ook niet van andere auto's. Al kan ik me voorstellen dat dit geluid door een benzinemotor overstemd zal worden. Herkennen jullie dergelijke brom of heeft er iemand een idee wat dit geluid is ? Misschien zijn het wel gewoon de banden of de auto als geheel die normaal trilt.... Mijn oren staan natuurlijk op spits bij ieder geluid nu, maar twijfel of het "normaal" is...
Heb wel eens gelezen dat men dit geluid toewijst aan de achterspoiler. Heb je ook in een Luxury proef gereden of was dat een standard / comfort exemplaar? Ik hoor het zelf eigenlijk niet maar ik rij ook niet zo vaak op de snelweg dus kan zijn dat ik het gewoon nog niet ben tegengekomen.DaneV schreef op woensdag 13 december 2023 @ 20:05:
[...]
Hmm, hoe merk/hoor je dat resoneren ? Zou het een verklaring kunnen zijn voor wat ik eerder postte hier ?
Ik vind de auto namelijk echt aan de luide kant op hogere snelheden (voor een EV) en ik weet zeker dat me dat ook wel was opgevallen tijdens de proefrit, maar die had destijds 17" banden.
[...]
Zou het fijn vinden om de oorzaak te weten, maar baal er sowieso wel van dat van Mossel me tijdens het afleveren (!) pas vertelde dat er veranderingen waren in het model (ruitenwisser, banden, geen zwart dak maar kleur van de auto) dat ik besteld had en daadwerkelijk is geleverd. Alleen met de ruitenwisser-verandering ben ik blij; ik had liever de 17" banden en het contrasterend dak gehad.
Ik heb in een luxury proef gereden. Ik heb, nu ik een tijdje met de auto rijd, ook het vermoeden dat het uit de banden/chassis komt. Op minder strakke wegen (lees; belgie) hoor ik het geluid namelijk eerder volgens mij.Racemol schreef op woensdag 13 december 2023 @ 20:29:
[...]
Heb wel eens gelezen dat men dit geluid toewijst aan de achterspoiler. Heb je ook in een Luxury proef gereden of was dat een standard / comfort exemplaar? Ik hoor het zelf eigenlijk niet maar ik rij ook niet zo vaak op de snelweg dus kan zijn dat ik het gewoon nog niet ben tegengekomen.
Ik ga van mossel maar eens mailen. Misschien zijn de banden om te ruilen of kunnen ze meer vertellen waar het geluid vandaan komt.
Vind het sowieso matig dat ik op de dag van levering pas te horen heb gekregen dat er veranderingen waren in het model waar ik "ja" tegen gezegd heb en wat ik geleverd heb gekregen. Al is die achterruit-wisser natuurlijk wel prettig.
Van Mossel is een drama inderdaad, maar dit soort zaken zouden ze de koper toch echt wel moeten vertellen. Ik was overigens zelf erg blij met het nieuwe model, ik vind die toch net even wat meer af met de ruitenwisser, handgrepen, derde hoofdsteun achter, 18" wielen en weg met dat vreemde zwarte dak. Smaken verschillen gelukkig. Misschien kun je iemand met het oude model vinden en de wielen omruilen?DaneV schreef op woensdag 13 december 2023 @ 20:46:
[...]
Ik heb in een luxury proef gereden. Ik heb, nu ik een tijdje met de auto rijd, ook het vermoeden dat het uit de banden/chassis komt. Op minder strakke wegen (lees; belgie) hoor ik het geluid namelijk eerder volgens mij.
Ik ga van mossel maar eens mailen. Misschien zijn de banden om te ruilen of kunnen ze meer vertellen waar het geluid vandaan komt.
Vind het sowieso matig dat ik op de dag van levering pas te horen heb gekregen dat er veranderingen waren in het model waar ik "ja" tegen gezegd heb en wat ik geleverd heb gekregen. Al is die achterruit-wisser natuurlijk wel prettig.
Overigens weet ik dat er op een engelstalig forum e.e.a. geschreven wordt over een hum bij de X-Power, wellicht is dit hetzelfde met wat jij hoort? Ik zal het linkje even posten, wellicht heb je er wat aan.
https://www.mgevs.com/thr...vibe-hum-65to75mph.13777/
Afgelopen week de Turanza t005-ev er af en de winterbanden er op.
Man... Wat en verschil van geluid in de auto. Hij is zo veel stiller nu!
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Verwijderd
https://www.mgevs.com/thr...change.14758/#post-250794DaneV schreef op woensdag 13 december 2023 @ 20:05:
[...]
Hmm, hoe merk/hoor je dat resoneren ? Zou het een verklaring kunnen zijn voor wat ik eerder postte hier ?
[...]
Zou het fijn vinden om de oorzaak te weten, maar baal er sowieso wel van dat van Mossel me tijdens het afleveren (!) pas vertelde dat er veranderingen waren in het model (ruitenwisser, banden, geen zwart dak maar kleur van de auto) dat ik besteld had en daadwerkelijk is geleverd. Alleen met de ruitenwisser-verandering ben ik blij; ik had liever de 17" banden en het contrasterend dak gehad.
Er zijn nog drie andere draadjes hierover. Maar ik zag het ook op een ander forum. Maar als zo vaak, niet iedereen heeft er last van.
Er stelt iemand dat de michelin all season veel stiller zijn. Geloof ik best want die zijn zachter.
Verwijderd
Welke eronder?TFHfony schreef op woensdag 13 december 2023 @ 21:19:
Afgelopen week de Turanza t005-ev er af en de winterbanden er op.
Rubber van winterbanden zijn zachter. Dat kan flink schelen.
Het valt me trouwens op dat de bandenspanning, erg hoog is. 3.0 bar op alle banden (als de auto het juist aangeeft). Dat lijkt me wel erg hoog aangezien op de sticker van de auto 2.5 staat?
Geen idee of dat effect gaat hebben op het geluid, maar zal eens kijken of het scheelt als ik ze op 2.5/2.8 zet morgen.
Geen idee of dat effect gaat hebben op het geluid, maar zal eens kijken of het scheelt als ik ze op 2.5/2.8 zet morgen.
[ Voor 40% gewijzigd door DaneV op 14-12-2023 00:08 ]
Verwijderd
Dat kan inderdaad wel een tikkeltje minder. Met een beetje pech zie je nu alleen slijtage in het midden van de banden.DaneV schreef op woensdag 13 december 2023 @ 23:57:
Het valt me trouwens op dat de bandenspanning, erg hoog is. 3.0 bar op alle banden (als de auto het juist aangeeft). Dat lijkt me wel erg hoog aangezien op de sticker van de auto 2.5 staat?
Ik heb gemerkt dat de auto waarschuwing van lage bandenspanning gaat geven als hij onder de 2.5 komt. Dus daarom laat ik hem een beetje hoger zodat ik niet iedere keer hoef te pompen als het iets warmer weer is.DaneV schreef op woensdag 13 december 2023 @ 23:57:
Ik denk dat 3 bar wat overdreven is. 2.6 is genoeg om dat probleem te voorkomen en dan heb je wat speling met het weer i.c.m. opwarmen van de band tijdens het rijden.honderdjaar schreef op donderdag 14 december 2023 @ 06:48:
[...]
Ik heb gemerkt dat de auto waarschuwing van lage bandenspanning gaat geven als hij onder de 2.5 komt. Dus daarom laat ik hem een beetje hoger zodat ik niet iedere keer hoef te pompen als het iets warmer weer is.
Verwijderd
Dus je pompt hem extra op om in de zomer niet onder de 2.5 te komen? Maar de druk in de banden stijgt juist als het warmer wordt. Je moet juist voor de winterperiode wat meer druk geven.honderdjaar schreef op donderdag 14 december 2023 @ 06:48:
[...]
Ik heb gemerkt dat de auto waarschuwing van lage bandenspanning gaat geven als hij onder de 2.5 komt. Dus daarom laat ik hem een beetje hoger zodat ik niet iedere keer hoef te pompen als het iets warmer weer is.
De temperatuur tijdens van oppompen is hierin bepalend. Mijn winterbanden zijn er een paar weken geleden onder gezet op een goed koude dag, en alle banden zijn netjes op 2,6/2,7 bar gezet toen. Nu geeft de auto aan dat ze op 3 bar staan aan het einde van een rit in warmer weer.Racemol schreef op donderdag 14 december 2023 @ 08:06:
[...]
Ik denk dat 3 bar wat overdreven is. 2.6 is genoeg om dat probleem te voorkomen en dan heb je wat speling met het weer i.c.m. opwarmen van de band tijdens het rijden.
Verwijderd
Bas1234567 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 08:50:
[...]
De temperatuur tijdens van oppompen is hierin bepalend. Mijn winterbanden zijn er een paar weken geleden onder gezet op een goed koude dag, en alle banden zijn netjes op 2,6/2,7 bar gezet toen. Nu geeft de auto aan dat ze op 3 bar staan aan het einde van een rit in warmer weer.
Nou, dat valt wel mee. De TPMS van onze camper heeft een tolerantie van 1 bar. Vooral in de hete zuidelijker streken gaat de bandenspanning daar flink overheen. En dan vertrek ik uit Nederland met de laagst mogelijke bandenspanning.
Over "warm" weer gesproken... Einde zomer, toen de temp richt 17 ging gaf mijn auto aan dat je wellicht de battery heating moest inschakelen. Daarna niets meer gehoord. Gisteren bij 10 graden vroeg ie het wel weer... 
En is het iemand al opgevallen dat de lichten knipperen bij op slot doen en eenmaal langer branden bij ontgrendelen. Tegen elke conventie in.
Het zijn zo van die dingetjes die me gaandeweg opvallen
En is het iemand al opgevallen dat de lichten knipperen bij op slot doen en eenmaal langer branden bij ontgrendelen. Tegen elke conventie in.
Mijn vorige auto's hadden een vergelijkbare reactie, bij het op slot doen een paar keer knipperen en spiegels inklappen en bij openen weinig respons en het uitklappen van de spiegels. (voor auto's zonder de spiegel voorziening dan alleen bij openen 1x een knipper en bij sluiten een paar keer knipperen)zephyr_blues schreef op donderdag 14 december 2023 @ 09:58:
Over "warm" weer gesproken... Einde zomer, toen de temp richt 17 ging gaf mijn auto aan dat je wellicht de battery heating moest inschakelen. Daarna niets meer gehoord. Gisteren bij 10 graden vroeg ie het wel weer...
Wat is volgens jou dan een beetje de gemiddelde gang van zaken?
PS
Bijna vergeten, dacht dat er ook nog iets van een optie op zit dat ie een seintje geeft met de toeter als je nog een keer op sluiten drukt, iets van je auto vinden oid, dat heb ik zelf uitgezet, wil de kleintjes in de buurt niet per ongeluk opschrikken en geen boze blikken ontvangen van geschrokken voorbijgangers. De toeter kan je uitzetten maar het knipperen blijft nog wel om de auto te vinden als je bijvoorbeeld op een voor jou grote onbekende parkeerplek staat.
[ Voor 20% gewijzigd door meacount op 14-12-2023 11:54 ]
[quote]Vitessevette schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 09:54:
[...]
Hoi, bij mij werkt de voorverwarmen alleen als de Luxery aan het opladen is.( dit is al vanaf het begin zo )
Krijg ook error 40 als de luxery klaar is met laden of gewoon voor de deur staat en ik het voorverwarmen probeer in te schakelen.
Ook stopt het opladen niet op het ingestelde percentage, is dat bij jouw ook zo?
groeten Hans,
.
Nee, bij mij geen verschil of ie nu aan de stekker hangt of niet. Ook het laadnivo maakt geen verschil. Bij van Mossel aangegeven: kost minstens een dag!
[...]
Hoi, bij mij werkt de voorverwarmen alleen als de Luxery aan het opladen is.( dit is al vanaf het begin zo )
Krijg ook error 40 als de luxery klaar is met laden of gewoon voor de deur staat en ik het voorverwarmen probeer in te schakelen.
Ook stopt het opladen niet op het ingestelde percentage, is dat bij jouw ook zo?
groeten Hans,
.
Nee, bij mij geen verschil of ie nu aan de stekker hangt of niet. Ook het laadnivo maakt geen verschil. Bij van Mossel aangegeven: kost minstens een dag!
Tenzij ik helemaal in de bonen ben is normaal ontgrendelen knipperen (gevaar: auto staat open!) en vergrendelen 1 keer lang?meacount schreef op donderdag 14 december 2023 @ 11:39:
[...]
Mijn vorige auto's hadden een vergelijkbare reactie, bij het op slot doen een paar keer knipperen en spiegels inklappen en bij openen weinig respons en het uitklappen van de spiegels. (voor auto's zonder de spiegel voorziening dan alleen bij openen 1x een knipper en bij sluiten een paar keer knipperen)
Wat is volgens jou dan een beetje de gemiddelde gang van zaken?
PS
Bijna vergeten, dacht dat er ook nog iets van een optie op zit dat ie een seintje geeft met de toeter als je nog een keer op sluiten drukt, iets van je auto vinden oid, dat heb ik zelf uitgezet, wil de kleintjes in de buurt niet per ongeluk opschrikken en geen boze blikken ontvangen van geschrokken voorbijgangers. De toeter kan je uitzetten maar het knipperen blijft nog wel om de auto te vinden als je bijvoorbeeld op een voor jou grote onbekende parkeerplek staat.
Stoppen met laden bij opgegeven percentage is een bekend probleem, volgens mij werkt het bij niemand en voor zover ik weet is er ook nog geen update beschikbaat die dat fixt.HvH1 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 11:43:
[quote]Vitessevette schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 09:54:
[...]
groeten Hans,
.
En het intelligent verwarmen van de batterij is van een dermate hoogbegaafd niveau dat ik er niets meer snap
Bij mijn versie werkt dat zonder problemen (Luxury 2023 model) software R40 (maar dat is alleen infotainment versie geloof ik) .zephyr_blues schreef op donderdag 14 december 2023 @ 12:52:
[...]
Stoppen met laden bij opgegeven percentage is een bekend probleem, volgens mij werkt het bij niemand en voor zover ik weet is er ook nog geen update beschikbaat die dat fixt.
En het intelligent verwarmen van de batterij is van een dermate hoogbegaafd niveau dat ik er niets meer snap
Zowel het laden tot een bepaald niveau, ik wissel tussen max 80% door de weeks en tot 100% op vrijdag gaat altijd goed en het voorverwarmen als de auto niet aan de kabel staat werkt prima. Ggelukkig maar, dat is een van de belangrijkste reden voor een EV voor mij, maar ook als die wel aangesloten is aan een laadkabel gaat het zonder problemen. Of de auto nu actief aan het laden is of niet.
Zojuist iemand van van Mossel aan de lijn gehad. Ze herkennen het probleem met het laagfrequente trillen/geluid. Blijkbaar ben ik niet de eerste met een MG4 die hierover klaagt. Degene die ik sprak gaf aan de technische details niet precies te weten, maar wel dat het inderdaad meestal iets met de banden te maken heeft.
Ik wordt binnenkort teruggebeld. Nou maar hopen dat de VM aftersales iets beter zijn dan sommige ervaringen op internet doen vermoeden
Ik wordt binnenkort teruggebeld. Nou maar hopen dat de VM aftersales iets beter zijn dan sommige ervaringen op internet doen vermoeden

Luxury, model 2024Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2023 @ 14:32:
Welk type rij jij?
Bij mij werkt opladen tot opgegeven percentage perfect. Dus spreek voor jezelfzephyr_blues schreef op donderdag 14 december 2023 @ 12:52:
[...]
Stoppen met laden bij opgegeven percentage is een bekend probleem, volgens mij werkt het bij niemand en voor zover ik weet is er ook nog geen update beschikbaat die dat fixt.
Believe. Imagine. Create.
"voor zover ik weet" Duh...Troetelbeer schreef op donderdag 14 december 2023 @ 15:53:
[...]
Bij mij werkt opladen tot opgegeven percentage perfect. Dus spreek voor jezelf

Hier een luxury 2022 sinds mei nooit problemen met laden tot een ingesteld niveau gehad. Voorverwarmen van de auto gaat met en zonder stekker zonder probleem. Btw. Het verwarmen trekt dan 4.5kW van de laadpaalzephyr_blues schreef op donderdag 14 december 2023 @ 12:52:
[...]

dat alles naar behoren werkt niet noodzakelijk is. Bij deze dan.
MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485
Heeft iemand al eens meegemaakt dat de warmtepomp in de vrieskou moest ontdooien (dus even als airco werken om de buitenradiator warm te maken)? Vaak gaat dat gepaard met stoomvorming. Iemand?
Jullie hebben helemaal gelijk... er zijn veel klachten over geweest, en hoorde nooit iemand zeggen dat het wel werkte. En dan ga je aannames doe hewrak schreef op donderdag 14 december 2023 @ 16:52:
[...]
Hier een luxury 2022 sinds mei nooit problemen met laden tot een ingesteld niveau gehad. Voorverwarmen van de auto gaat met en zonder stekker zonder probleem. Btw. Het verwarmen trekt dan 4.5kW van de laadpaalWellicht moet je je realiseren dat melden
dat alles naar behoren werkt niet noodzakelijk is. Bij deze dan.
Afijn geeft iig hoop voor wanneer ik een update ga halen. Ik kan er trouwens redelijk mee leven, zoals ook met de andere bugs en bugjes, dus wacht gewoon af tot een beurt denk ik.
Voor mij betreft het trouwens de standard 2023
Ik heb hem een keer bij - 2 C met aangevroren sneeuw op de ramen laten voorverwarmen. Na een minuut of 5 brullen, ofwel het was goed te horen dat er hard gewerkt werd, waren de ramen ontdooid. Helaas, tijdens de huidige horrorwinter geen extreme situaties meegemaakt. Zijn er tweakers in Noorwegen of Finland met een MG4?Paul van Druten schreef op donderdag 14 december 2023 @ 17:17:
Heeft iemand al eens meegemaakt dat de warmtepomp in de vrieskou moest ontdooien (dus even als airco werken om de buitenradiator warm te maken)? Vaak gaat dat gepaard met stoomvorming. Iemand?
MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485
Banden gingen er onder toen het rond het vriespunt was. 3 bar was woensdag (weet de exacte temp niet meer) na 1,5u rijdenVerwijderd schreef op donderdag 14 december 2023 @ 09:18:
Weet jij nog hoe koud het toen was? Vindt de toename door hogere T namelijk wel wat veel.
Ik heb het nog niet bewust mee gemaakt, maar het is natuurlijk wel een kenmerk van een warmtepomp. En als die dan ook nog helemaal dicht gevroren is lijkt me de stoom een logisch gevolg.Paul van Druten schreef op donderdag 14 december 2023 @ 17:17:
Conclusie: niets vreemds lijkt me.
Mr. T.
Ik heb de laatste tijd een beetje nare ervaringen met het laden aan een openbare laadpaal, terwijl ik dit in de eerste maanden totaal niet had.
Als ik de auto aan de lader doe, dan maak ik er eigenlijk een gewoonte van om even te kijken in de app hoe laat de auto ongeveer weer van de lader gehaald kan worden. Ik laad hierbij overigens eigenlijk standaard tot 80% en dit werkt bij mijn luxury ook altijd.
Mijn probleem is nu dat ik soms een uur of 2 uur later weer de app erbij pak, om erachter te komen dat de auto het laden heeft opgegeven, en dat er maar een paar procent bij op is gekomen. Ik moet dan vaak meerdere malen het laden starten via de app, want dit werkt vaak niet in 1x. Heel vaak wil het dan daarna ook voorkomen dat hij er weer doodleuk mee ophoudt, waardoor ik soms tot 2x zo lang de auto aan de lader heb. Voor mijn gevoel is dit zo'n beetje begonnen in oktober, en het lijkt ook vaak voor te komen bij dezelfde lader als er ook al een andere auto aan de paal hangt.
Zijn er anderen die gebruik maken van openbare laadpalen die dit probleem herkennen?
Ik rijd een luxury uit juli 2023 en heb geen updates gehad voor de auto, tenzij ze stiekem ooit toch OTA hebben benut (al betwijfel ik het).
Als ik de auto aan de lader doe, dan maak ik er eigenlijk een gewoonte van om even te kijken in de app hoe laat de auto ongeveer weer van de lader gehaald kan worden. Ik laad hierbij overigens eigenlijk standaard tot 80% en dit werkt bij mijn luxury ook altijd.
Mijn probleem is nu dat ik soms een uur of 2 uur later weer de app erbij pak, om erachter te komen dat de auto het laden heeft opgegeven, en dat er maar een paar procent bij op is gekomen. Ik moet dan vaak meerdere malen het laden starten via de app, want dit werkt vaak niet in 1x. Heel vaak wil het dan daarna ook voorkomen dat hij er weer doodleuk mee ophoudt, waardoor ik soms tot 2x zo lang de auto aan de lader heb. Voor mijn gevoel is dit zo'n beetje begonnen in oktober, en het lijkt ook vaak voor te komen bij dezelfde lader als er ook al een andere auto aan de paal hangt.
Zijn er anderen die gebruik maken van openbare laadpalen die dit probleem herkennen?
Ik rijd een luxury uit juli 2023 en heb geen updates gehad voor de auto, tenzij ze stiekem ooit toch OTA hebben benut (al betwijfel ik het).
Dit kan ook aan de laadpaal liggen, eens een andere laadpaal, van andere operator gebruiken. Mogelijk heeft die een ander laadprofiel. Oktober valt ook samen met meer stroomafname en minder toevoer op het net - juist dat gebruiken beheerders om de druk op het net te spreiden / verminderen. Bijvoorbeeld:
https://group.vattenfall....op-druk-elektriciteitsnet
Ik heb in mijn eigen wijk alleen palen van Vattenfall staan, en Vattenfall lijkt ook eigenlijk overal waar ik de auto oplaadt de culprit te zijn. Interessant om te lezen over die variabele laadsnelhedenHeinemancp schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 14:39:
Dit kan ook aan de laadpaal liggen, eens een andere laadpaal, van andere operator gebruiken. Mogelijk heeft die een ander laadprofiel. Oktober valt ook samen met meer stroomafname en minder toevoer op het net - juist dat gebruiken beheerders om de druk op het net te spreiden / verminderen. Bijvoorbeeld:
Goedemiddag allemaal
ben nieuw hier op de forum en gelijk een vraag
Heb zelf MG4 standaard pas een week en tijdens achteruit parkeren heb ik achter spoiler lip kapot gereden
(foto heb ik onder geplaatst,is niet van mij maar dat is de onderdeel die kapot /gebarsten
weet iemand onderdeel nummer van of waar ik deze kan vinden ,
verzekering wil ik niet inschakelen voor iets kleins ,
gaat puur om de lip
Heb zelf MG4 standaard pas een week en tijdens achteruit parkeren heb ik achter spoiler lip kapot gereden
(foto heb ik onder geplaatst,is niet van mij maar dat is de onderdeel die kapot /gebarsten
gaat puur om de lip
:strip_exif()/f/image/vcA4WPpSj0e48Ma5kiDH98Pv.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik denk dat je hem enkel via de dealer kan vinden, dus gewoon naar je lokale VM of andere dealer onderdelenbalie bellen.PYRO_CC schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 16:52:
Goedemiddag allemaal
gaat puur om de lip
[Afbeelding]
Dank je
misschien weet iemand de onderdeel nummer wel ,is wat makkelijker
misschien weet iemand de onderdeel nummer wel ,is wat makkelijker
Ives schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 16:55:
[...]
Ik denk dat je hem enkel via de dealer kan vinden, dus gewoon naar je lokale VM of andere dealer onderdelenbalie bellen.
Probeer het eens op AliExpress, met de juiste zoektermen vind je daar echt heel veel onderdelen voor een MG4 (of MG Mulan, zoals die daar heet)PYRO_CC schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 16:52:
Goedemiddag allemaal
gaat puur om de lip
[Afbeelding]
Vaak bu'j te bang!
Ga ik doen
dank je
dank je
-tom-562 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 17:17:
[...]
Probeer het eens op AliExpress, met de juiste zoektermen vind je daar echt heel veel onderdelen voor een MG4 (of MG Mulan, zoals die daar heet)
Ik heb sinds 1 maand dezelfde soort problemen maar dan met mijn eigen laadpaal sinds ik de verandering heb doorgevoerd bij de laadpaal dat hij automatisch gaat laden bij inpluggen ipv starten via de app.Pjetrof schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 14:28:
Ik heb de laatste tijd een beetje nare ervaringen met het laden aan een openbare laadpaal, terwijl ik dit in de eerste maanden totaal niet had.
Maar ook enkele keren gehad bij laden op werk.
Het lijkt er vooral op dat als ik vaker kijk in de mg app dat deze handeling het opladen onderbreekt.
Als ik via de laadpaalapp kijk of er word opgeladen wordt dit proces nooit onderbroken.
Het lijkt erop (maar n=1) dat open van de mg app ervoor kan zorgen dat laden onderbroken kan worden, daarom probeer ik app zo min mogelijk te gebruiken bij het laden.
Je hebt geen all risk/full omnium verzekering?PYRO_CC schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 16:52:
Goedemiddag allemaal
gaat puur om de lip
[Afbeelding]
Omnium is vaak met een franchise van 250 tot 750 euro .(kan je kiezen) bij mij toch.
Goede tip, de split spoiler staat er ook op-tom-562 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 17:17:
[...]
Probeer het eens op AliExpress, met de juiste zoektermen vind je daar echt heel veel onderdelen voor een MG4 (of MG Mulan, zoals die daar heet)
Just found this amazing item on AliExpress. Check it out! €133,28 28%OFF | Brand new 4S original spoiler For MG4 EV 2023 MULAN Car Rear Spoiler Standard Version SE Auto Accessory Tuning Wing spoiler
https://a.aliexpress.com/_Ew6vYuD
Klopt, maar de vraag is, wat is duurder/slimmer? Zelf kopen en maken/laten maken of via de dealer alles laten doen.derooke schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 08:48:
Omnium is vaak met een franchise van 250 tot 750 euro .(kan je kiezen) bij mij toch.
Zelf kopen en maken is misschien goedkoper op zichzelf, maar als het laten doen via de dealer (verzekering) duurder is, maar je eigen bijdrage lager dan het zelf kopen en maken is, kun je ook daarvoor kiezen.
Ikzelf heb voor een Engelse franchise van 750 euro gekozen, omdat bijna alle schade aan moderne/nieuwe auto's al heel snel boven een prijs van 750 euro komen. Dan hoef ik niets zelf te betalen.
het is wel een lease auto met all risk verzekering je moet alleen 150 euro eigen risico betalen maar als je binnen een jaar 2x gebeurd wordt eigen risico verhoogd naar 1000 euro dat wil ik niet, heb hem nog geen week ,denk dat ik wel laten maken en zelf betalen om de eigen risico niet te laten verhogen
[ Voor 4% gewijzigd door PYRO_CC op 16-12-2023 15:46 ]
Het is ook zo tenzij die spoiler 1500 euro kost ofzo via de dealer. Dat je eigen bonus malus omhoog gaat of je je joker kwijt bent (er bestaan verschillende systemen) en stel dat dan nog eens je raam ofzo breekt word je uiteindelijk heel duur per jaar . . . Het is maar wat je zelf wil/durftTroetelbeer schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 13:36:
[...]
Klopt, maar de vraag is, wat is duurder/slimmer? Zelf kopen en maken/laten maken of via de dealer alles laten doen.
Zelf kopen en maken is misschien goedkoper op zichzelf, maar als het laten doen via de dealer (verzekering) duurder is, maar je eigen bijdrage lager dan het zelf kopen en maken is, kun je ook daarvoor kiezen.
Ikzelf heb voor een Engelse franchise van 750 euro gekozen, omdat bijna alle schade aan moderne/nieuwe auto's al heel snel boven een prijs van 750 euro komen. Dan hoef ik niets zelf te betalen.
Verwijderd
Hier staat hij in zijn geheel:derooke schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 16:10:
[...]
Het is ook zo tenzij die spoiler 1500 euro kost ofzo via de dealer. Dat je eigen bonus malus omhoog gaat of je je joker kwijt bent (er bestaan verschillende systemen) en stel dat dan nog eens je raam ofzo breekt word je uiteindelijk heel duur per jaar . . . Het is maar wat je zelf wil/durft
https://www.aliexpress.co...9f2ad02b7&ck=in_edm_other
Geen last gehad dat mijn bonus malus omlaag ging na schade aan mijn bumper bij mijn vorige auto. Maar goed, zal wel aan mijn verzekering liggen danderooke schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 16:10:
[...]
Het is ook zo tenzij die spoiler 1500 euro kost ofzo via de dealer. Dat je eigen bonus malus omhoog gaat of je je joker kwijt bent (er bestaan verschillende systemen) en stel dat dan nog eens je raam ofzo breekt word je uiteindelijk heel duur per jaar . . . Het is maar wat je zelf wil/durft
Enfin, ik gaf enkel gewoon een eventuele mogelijkheid

Een Standard en een Luxery hebben niet dezelfde uitvoering, je geeft een voorbeeld van de Luxery terwijl de schade een Standard betreft.Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 22:44:
[...]
Hier staat hij in zijn geheel:
https://www.aliexpress.co...9f2ad02b7&ck=in_edm_other
Als je een beetje knappe verkoopadviseur hebt, dan stuurt hij je handleiding na een verzoek zo in je email, lijkt mij ook de meest aangewezen persoon voor zulke service.Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 20:51:
Zijn er al ergens een handleidingen voor de extended range?
Vermoed dat de handleiding bijna zo goed hetzelfde zal zijn als die van de Luxery.
Verwijderd
Klopt. Zag het er niet bij staan.meacount schreef op zondag 17 december 2023 @ 12:05:
[...]
Een Standard en een Luxery hebben niet dezelfde uitvoering, je geeft een voorbeeld van de Luxery terwijl de schade een Standard betreft.
[...]
Als je een beetje knappe verkoopadviseur hebt, dan stuurt hij je handleiding na een verzoek zo in je email, lijkt mij ook de meest aangewezen persoon voor zulke service.
Vermoed dat de handleiding bijna zo goed hetzelfde zal zijn als die van de Luxery.
Zal eens kijken of hij bereid is.
Er is een nieuwe update voor de iSmart app. Ik heb hem net gedownload, maar de app lijkt niks meer te willen doen. Zijn er anderen met dit probleem? Misschien een goed idee voor anderen om nog even niet te updaten
Heb ik ook last van, na update wil de app niet openen. Verwijderd & opnieuw geïnstalleerd helpt iets, maar nu lukt het inloggen niet "The service is not available"Pjetrof schreef op maandag 18 december 2023 @ 09:21:
Er is een nieuwe update voor de iSmart app. Ik heb hem net gedownload, maar de app lijkt niks meer te willen doen. Zijn er anderen met dit probleem? Misschien een goed idee voor anderen om nog even niet te updaten
Als MG5 owner met dezelfde app hetzelfde probleem..Pjetrof schreef op maandag 18 december 2023 @ 09:21:
Heel bijzonder. Ik denk niet per se dat het aan de servers ligt, want 2 minuten voordat ik ging updaten kon ik de status van het opladen nog checken (voordat ik ging updaten).Heinemancp schreef op maandag 18 december 2023 @ 09:23:
[...]
Heb ik ook last van, na update wil de app niet openen. Verwijderd & opnieuw geïnstalleerd helpt iets, maar nu lukt het inloggen niet "The service is not available"
Het werkt! Ben er nog niet uit of het een verbetering is...Heinemancp schreef op maandag 18 december 2023 @ 09:23:
[...]
Heb ik ook last van, na update wil de app niet openen. Verwijderd & opnieuw geïnstalleerd helpt iets, maar nu lukt het inloggen niet "The service is not available"
:strip_exif()/f/image/wdk0p7KGeF3N38YGaseJiMLg.jpg?f=fotoalbum_large)
Jep, met homeassistant kan ik status nog ophalen. De oude app werkte nog. Natuurlijk toch geupdate, en nu zelfde melding.Pjetrof schreef op maandag 18 december 2023 @ 09:25:
[...]
Heel bijzonder. Ik denk niet per se dat het aan de servers ligt, want 2 minuten voordat ik ging updaten kon ik de status van het opladen nog checken (voordat ik ging updaten).
Wat een drama al met al deze auto. Hij mag relatief goedkoop zijn, maar dit slaat ondertussen echt alles. Ik heb lang het idee gehad dat de kinderziektes er nog wel uit zouden gaan, maar die hoop heb ik iet meer. Ik durf uberhaupt geen software update te halen. Ik sta op het punt te onderoeken wat er nodig is om het contract ongedaan te maken en uit te kijken naar iets anders.
Ik kreeg vanmorgen de melding dat versie 2.00 beschikbaar was maar toen ik de upgrade wilde starten de melding dat deze app niet in mijn regio beschikbaar is (iPhone). Zouden ze hem terug getrokken hebben? Als ik het zo lees kan ik het beste nog even bij de oude app blijven.
Ohw crap... hier ook geupdate zonder eerst even 't forum te lezen. Crashed gelijk bij het opstarten. Nu kan ik niks meer met die app. 😒
[ Voor 55% gewijzigd door Robonus op 18-12-2023 09:56 ]
Can confirm, dit doet de truc!Robonus schreef op maandag 18 december 2023 @ 09:56:
Update, ik zag op het engelse forum dat je de hele app moet verwijderen, en dan opnieuw moet installeren. Dan werkt het wel. Ziet er verder wel netjes uit.
Succes!
Het volgende vind ik heel kwalijk en doet mijn vertrouwen in dit spul niet toenemen:
De nieuwe app accepteerd geen sterk wachtwoord meer: enkel (hoofd)letters en cijfers, en nog tussen 8 en maximaal 16 tekens lang ook. Heel slechte zaak, die limitaties waren er niet met de oude app!
Kan nu overigens niet inloggen, want mijn oude wachtwoord bevat inderdaad speciale leestekens én is langer dan 16 tekens. De reset wachtwoord functionaliteit werkt niet op het moment.
De nieuwe app accepteerd geen sterk wachtwoord meer: enkel (hoofd)letters en cijfers, en nog tussen 8 en maximaal 16 tekens lang ook. Heel slechte zaak, die limitaties waren er niet met de oude app!
Kan nu overigens niet inloggen, want mijn oude wachtwoord bevat inderdaad speciale leestekens én is langer dan 16 tekens. De reset wachtwoord functionaliteit werkt niet op het moment.
Ik heb 'm ook handmatig opnieuw geïnstalleerd en het werkt nu. De servers lijken wel overbelast want inloggen lukte de eerste 5x niet maar na een 15 min proberen kwam ik er toch in.
Ik had precies hetzelfde. Ik heb in principe nu een minder sterk wachtwoord moeten aanmaken omdat ik ook speciale tekens gebruikt had. Hopelijk gaan ze dit binnenkort weer toestaan, want dit is wat mij betreft wel een stap terug.Mont2uk schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:18:
Het volgende vind ik heel kwalijk en doet mijn vertrouwen in dit spul niet toenemen:
Het selecteren van een landcode voor de sms functie moest ik 5x opnieuw proberen ofzo voordat het wilde laden. YMMV.
Mijn wachtwoord bevat speciale tekens en kon ik gewoon mee inloggen. Nouja gewoon, ik moest het tig keer proberen. Typisch MG inderdaad, YMMV
[ Voor 21% gewijzigd door Racemol op 18-12-2023 11:06 ]
De oude app accepteerde weliswaar vreemde tekens in het ww, maar negeerde deze, werden er gewoon uit gefilterd.Pjetrof schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:21:
[...]
Ik had precies hetzelfde. Ik heb in principe nu een minder sterk wachtwoord moeten aanmaken omdat ik ook speciale tekens gebruikt had. Hopelijk gaan ze dit binnenkort weer toestaan, want dit is wat mij betreft wel een stap terug.
Het selecteren van een landcode voor de sms functie moest ik 5x opnieuw proberen ofzo voordat het wilde laden. YMMV.
Nieuwe app werkt bij mij nu ook. Voorverwarmen net nog niet, vanmiddag nog eens proberen.
Dat dus, probeer maar eens in te loggen en tik een paar extra niet alphanumerieke karakters achter je werkende wwRacemol schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:27:
Mijn wachtwoord bevat speciale tekens en kon ik gewoon mee inloggen. Nouja gewoon, ik moest het tig geen proberen. Typisch MG inderdaad, YMMV
Edit: het invoerveld accepteert ze nu niet meer
Oh man, ik moet erom lachen maar is is te droevig voor woorden
[ Voor 13% gewijzigd door zephyr_blues op 18-12-2023 10:31 ]
Ik zie dat je in de wachtwoord vergeten functie wel in het veld voor invoeren van een nieuw wachtwoord speciale tekens kan invullen (heb wel de app compleet verwijderd en opnieuw geïnstalleerd).
Kom er nog niet doorheen, dus weet niet of het daadwerkelijk geaccepteerd wordt. @zephyr_blues mochten speciale tekens worden uitgefilterd dan is dat écht een kwalijke zaak, er is technisch gezien geen excuus om dat niet toe te staan.
Edit: Wordt niet geaccepteerd bij insturen..
Kom er nog niet doorheen, dus weet niet of het daadwerkelijk geaccepteerd wordt. @zephyr_blues mochten speciale tekens worden uitgefilterd dan is dat écht een kwalijke zaak, er is technisch gezien geen excuus om dat niet toe te staan.
Edit: Wordt niet geaccepteerd bij insturen..

[ Voor 5% gewijzigd door Mont2uk op 18-12-2023 10:39 ]
Voorverwarmen werkt bij mij echter niet meer "This service is not available". Wellicht komt het omdat iedereen nu met de app bezig is?
Na een aantal keer proberen werkt het wel. Servers gewoon overbelast lijkt het.
Na een aantal keer proberen werkt het wel. Servers gewoon overbelast lijkt het.
[ Voor 23% gewijzigd door Racemol op 18-12-2023 10:46 ]
Oude iSmart app gedeïnstalleerd. Nieuwe app geïnstalleerd.
Bij inloggen zie ik een scherm met eerst een veld voor Code, gevolgd door veld voor emailadres en daaronder je wachtwoord. Maar dat veld voor Code geeft een time-out bij ophalen van "Select Country". En zonder dat Code veld krijg ik een foutmelding met alleen emailadres+wachtwoord inloggen.
Oh, en nu ineens kom ik er wel door zonder dat Code veld.
Bij inloggen zie ik een scherm met eerst een veld voor Code, gevolgd door veld voor emailadres en daaronder je wachtwoord. Maar dat veld voor Code geeft een time-out bij ophalen van "Select Country". En zonder dat Code veld krijg ik een foutmelding met alleen emailadres+wachtwoord inloggen.
Oh, en nu ineens kom ik er wel door zonder dat Code veld.

Bij mij werkt de nieuwe app gelukkig wel gewoon direct. Of het echt een verbetering is ben ik nog niet uit... Enige kleine pluspunt dat ik heb gevonden is dat je nu met biometrische gegevens kan inloggen. Mijn vriendin en ik loggen beide wel eens in, afhankelijk van wie de auto mee heeft om de laadstatus te checken. Maar aangezien de ander automatisch wordt uitgelogd moeten we beide best vaak inloggen.
Oh wat verschrikkelijk die nieuwe app. Ik word continu uitgelogd en het nieuwe design (zo licht, nog geen optie om het naar een soort night modus te zetten) zoals het tijdens de oude app was. Daarnaast ook moeilijker te zien of de auto nog aan het laden is (Extra keer klikken op laadpercentage). Voor mij voelt het eerder als een achteruitgang t.o.v. de vorige app.
Na de update van de iSmart app kreeg ik een zwarte scherm. Alleen opnieuw installeren werkte bij mij. Daarna kon ik de laatste 2 characters van mijn wachtwoord niet invullen omdat het veld vol was. Dus eerste het wachtwoord opnieuw instellen onder 'Wachtwoord vergeten' en daarna kon ik inloggen. De MG4 was nog wel 'verbonden' met de app, dus dat was mooi! De app reageert niet lekker maar dat komt mogelijk omdat er nu zoveel mensen mee aan het rommelen zijn... Ik zie geen voordelen tot nu toe in de nieuwe layout en ook geen nieuwe functionaliteit! Jullie wel? Laat het weten in de commentaren svp!Pjetrof schreef op maandag 18 december 2023 @ 09:21:
Na de update van de iSmart app kreeg ik een zwarte scherm. Alleen opnieuw installeren werkte bij mij.
Daarna kon ik de laatste 2 characters van mijn wachtwoord niet invullen omdat het veld vol was.
Dus eerste het wachtwoord opnieuw instellen onder 'Wachtwoord vergeten' en daarna kon ik inloggen.
De MG4 was nog wel 'verbonden' met de app, dus dat was mooi!
:strip_exif()/f/image/FGhG11FglQBCWKFpDiaZBMd5.jpg?f=fotoalbum_large)
De app reageert niet lekker maar dat komt mogelijk omdat er nu zoveel mensen mee aan het rommelen zijn... Ik zie geen voordelen tot nu toe in de nieuwe layout en ook geen nieuwe functionaliteit! Jullie wel? Laat het weten in de commentaren svp!
Daarna kon ik de laatste 2 characters van mijn wachtwoord niet invullen omdat het veld vol was.
Dus eerste het wachtwoord opnieuw instellen onder 'Wachtwoord vergeten' en daarna kon ik inloggen.
De MG4 was nog wel 'verbonden' met de app, dus dat was mooi!
:strip_exif()/f/image/FGhG11FglQBCWKFpDiaZBMd5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mJ2iakhwikjwxPsKgskfeeCc.jpg?f=fotoalbum_large)
Hi, ik ben nieuw in dit topic en heb net 20 pagina's van dit topic doorgelezen. Zaterdag mijn MG4 uit Nijmegen gehaald. Nu iets van 400 km gereden en ben zeer onder de indruk. Heb geen ervaring met EV. Kom uit een Skoda en kan je vertellen dat daar ook genoeg softwareproblemen in zitten. Bij de gararage heb ik de Front Assist permanent uit laten schakelen omdat die spontaan ingreep.
Lastig is het steeds opnieuw moeten instellen van OPD en rijmodus. Maar daar ergert bijna iedereen zich aan. Zou toch anders moeten kunnen.
Ik ben gelukkig nog niet gewend aan de oude App, ik vind de niewe wel prettig, vooral gezichts herkenning zie ik als een verbetering. Wel eerst geklooi om in te loggen, zou een dagje wachten als je nog moet updaten.
Ik hoop op vele km rijplezier.
Lastig is het steeds opnieuw moeten instellen van OPD en rijmodus. Maar daar ergert bijna iedereen zich aan. Zou toch anders moeten kunnen.
Ik ben gelukkig nog niet gewend aan de oude App, ik vind de niewe wel prettig, vooral gezichts herkenning zie ik als een verbetering. Wel eerst geklooi om in te loggen, zou een dagje wachten als je nog moet updaten.
Welkom in dit topic!Luinge schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:21:
Hi, ik ben nieuw in dit topic en heb net 20 pagina's van dit topic doorgelezen. Zaterdag mijn MG4 uit Nijmegen gehaald. Nu iets van 400 km gereden en ben zeer onder de indruk. Heb geen ervaring met EV. Kom uit een Skoda en kan je vertellen dat daar ook genoeg softwareproblemen in zitten. Bij de gararage heb ik de Front Assist permanent uit laten schakelen omdat die spontaan ingreep.
Alles al flink doorgelezen zie ik. Het steeds opnieuw moeten instellen van de rijmodus is inderdaad irritant. zelf heb ik geen problemen met de Front Assist gehad. Heeft me zelfs al 1x goed geholpen. Nieuwe app is toch een stuk minder naar mijn mening t.o.v.. de oude, maar fijn dat jij het iig fijn vindt. Heb net zelf ook biometrie ingesteld (Nog meer data naar China
Ik vind de UI van de nieuwe app juist wel mooi. Heb sowieso het idee dat UI design, ook in de auto zelf, bij MG zeker wel op orde is. (Behalve het nieuwe AC, van wat ik op foto's heb gezien)
De app reageert inderdaad wel enorm slecht, maar ik ga er vanuit dat dit wel opgelost gaat worden.
De app reageert inderdaad wel enorm slecht, maar ik ga er vanuit dat dit wel opgelost gaat worden.
Visueel gezien lijkt er weinig mis te zijn, al is het ontbreken van een dark-mode wel echt een gemis. Alleen technisch werkt de app erg slecht.1234567y schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:36:
Ik vind de UI van de nieuwe app juist wel mooi. Heb sowieso het idee dat UI design, ook in de auto zelf, bij MG zeker wel op orde is. (Behalve het nieuwe AC, van wat ik op foto's heb gezien)
* Bij het openen van de app moet ik standaard de status van de auto meerdere keren (meestal twee, soms meer) ophalen alvorens ik de laatste up to date gegevens te zien krijg.
* Elk uur word ik nu automatisch uitgelogd.
* Biometrisch inloggen lijkt nu een optie te zijn al moet ik na het uitgelogd te zijn alsnog handmatig mijn account gegevens invullen. Wellicht is de biometrisch optie alleen ter vervanging van de pincode, bijvoorbeeld voor het voorverwarmen?
* De handleiding kan momenteel via de app niet gedownload worden.
* De interne temperatuur wordt nu op een mooie plek weergegeven maar erg netjes ziet het er niet uit. "off int. 16.0". Dit voelt meer als een tijdelijke placeholder dan iets wat in de release versie had moeten zitten. Ik begrijp natuurlijk wat er staat, de airco is off en de interne temperatuur is 16c, ik had het alleen iets netter weergegeven.
Ik bedoel, het voelt nu niet als een stukje software wat ik direct als 'af' zou bestempelen.
Zo opent de app bij mij altijd, ik zie dus geen accurate gegevens tot ik handmatig refresh.
/f/image/2IIm8KN1XoksgQ7xXmJKnmfF.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 24% gewijzigd door Racemol op 18-12-2023 13:19 ]