Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
Software problemen bij EV's kom je het op moment bij alle merken tegen, het is echt niet iets specifieks voor MG. Ga maar eens rondlezen op fora van andere merken, als je alles moet geloven kun je beter gaan auto meer kopen...

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14-09 13:52
Het voelt een beetje als een hond/kat die altijd superlief is maar soms uit het niets een flinke uithaal kan geven. Je houdt van het beestje, maar vertrouwen doe je 'm nooit 100% 😁

Om nog maar zo'n klein irritatiepunt te benoemen, had laatst dat er iemand redelijk dicht achter me zat. Omdat het verkeer ietsje langzamer reed liet ik even m'n gas los maar dan gaat gelijk je remlicht aan. Dacht die gozer achter me dat ik 'm ging brakechecken dus kreeg ik gelijk grootlicht van 'm. (Regeneratie stond op A)

Ik had graag gezien dat gas los net op het randje van regenereren zit dat het remlicht niet aan gaat (zoals in een ICE auto) Maar dat is bij de MG4 alleen in stand 1 volgens mij.
Zie het ook wel bij andere EV's dat het remlicht af en toe net een kermisattractie lijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meacount
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-09 07:26
Racemol schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 11:34:
[...]

Het is allemaal wel te begrijpen maar eens ben ik het er niet mee. We zijn wat mij betreft te ver doorgeschoten.

Ik wil die NCAP beleidsmakers wel eens een rondje laten rijden in de MG4 met LKA aan en kijken wat ze er zelf van vinden. Al die software wordt volgens mij in een lab getest maar op de openbare weg is die vrijwel onbruikbaar en m.i. zelfs gevaarlijk. Op deze manier mist die organisatie zijn doel en dat moeten we toch niet zomaar willen accepteren? Als je het mij vraagt had de MG4 zo niet de weg op gemogen en had dus zonder LKA geleverd moeten worden en dus ook geen 5 sterren moeten krijgen. Ik durf zelfs te stellen dat hier, bijvoorbeeld na een ongeval met LKA, er nog wel eens een rechtzaak uit gaat komen.
Ben het voor het grootste deel met je eens, maar met dit verschil dat ze de MG4 wel met LKA mogen leveren, doch dat het juist wel heel simpel en snel uitgezet moet kunnen worden, immers ook in de gebruiksaanwijzing wordt een hele waslijst vermeld met omstandigheden waarbij het systeem niet optimaal werkt of juist beter uitgezet kan worden---------- en dan mag je toch verwachten dat je het ook met een druk op de knop uit kunt zetten, nu is het gewoon een misdaad om het onder het rijden uit te zetten omdat dat het juist verschrikkelijk afleid van het belangrijkste, letten op het verkeer om je heen.

Ook de A in het ACC systeem werkt bagger bagger bagger slecht, je rijdt voor lul om het maar eens gewoon bij de naam te noemen, het houd in voor niets en dat bij de meest flauwe bochten en soms houd het in voor mij nog compleet wazige redenen en kan ik er me er gruwelijk aan ergeren, dit terwijl ik de max snelheid niet wil overschrijden en hiervoor graag het CC gedeelte in de ACC zou willen gebruiken.

Ja....... ook voor mij graag vrije keuze en fuck de NCAP WLT en weet ik veel betweters nog meer, immers als je zulke systemen standaard aanzet, dan mag er verwacht worden dat die ook goed werken, en omdat er tig tig omstandigheden zijn waarbij ze niet goed werken vind ik ook dat je ze heel snel en makkelijk uit moet kunnen zetten zonder met gevaar voor eigen leven een af en toe vreselijk eigenwijs scherm in te hoeven duiken en al bladerend en instemmend iets uit te hoeven zetten.

Voor degenen die dan ook een bedrijfje weten die dat makkelijk mogelijk maakt, laat maar weten, heb er best wel wat euroos voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
Robonus schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:13:
Het voelt een beetje als een hond/kat die altijd superlief is maar soms uit het niets een flinke uithaal kan geven. Je houdt van het beestje, maar vertrouwen doe je 'm nooit 100% 😁

Om nog maar zo'n klein irritatiepunt te benoemen, had laatst dat er iemand redelijk dicht achter me zat. Omdat het verkeer ietsje langzamer reed liet ik even m'n gas los maar dan gaat gelijk je remlicht aan. Dacht die gozer achter me dat ik 'm ging brakechecken dus kreeg ik gelijk grootlicht van 'm. (Regeneratie stond op A)

Ik had graag gezien dat gas los net op het randje van regenereren zit dat het remlicht niet aan gaat (zoals in een ICE auto) Maar dat is bij de MG4 alleen in stand 1 volgens mij.
Zie het ook wel bij andere EV's dat het remlicht af en toe net een kermisattractie lijkt.
Ja zoiets, al denk ik dat het iets meer kat dan hond is ;) (hondenkind hier is zeer gelijkmatig en heeft geen uithaal neigingen en als die ze had zoals de MG4 ze heeft, dan zou je er denk ik bang van worden)

Dat van die remlichten, dat is idd ook een drama, moet voor je medeweggebruikers toch heel vervelend zijn om achter iemand in een MG4 te rijden die zijn/haar zijn ACC aan heeft staan.

Gelukkig is de ACC wel heel snel om zeep te helpen met een druk op het middelste linker knopje aan het stuurwiel.

Het verkeersbeeld wordt er denk ik ook niet veel beter/rustiger van met al dat geknipper van al die remlichten, denk dat dan ook een vals idee is van de bedenkers dat als de regeneratie aangaat ook de remlichten bediend moeten worden....... kan het zelf niet zien, als ik het zelf ook zag dat elke keer de remlichten aanspringen, ja dan zou je de regeneratie toch ook zo goed als uitzetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Capital_G
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-08 10:34
Racemol schreef op woensdag 6 december 2023 @ 08:58:
[...]
Overigens zijn twee collega's van mij met een MG4 staande gehouden door de politie met de vraag waarom ze met hun grootlicht aan het 'spelen' waren. Beide bestuurders zijn niet zo begaan met de opties in de MG4 dus die hadden zelf niet eens een idee waarom dat gebeurde. Ik heb de grootlicht optie zelf echter uit gezet want ook die (surpise!) werkt naar mijn idee niet vlekkeloos. Zelf gebruik ik grootlicht bijna nooit dus het maakt mij weinig uit. Ik kan mij wel voorstellen dat in een landelijke omgeving dit een erg fijne functie is.
Bij deze het verzoek namens alle mede weggebruikers om de auto groot licht functie uit te zetten. Hij werkt niet en verblind iedereen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shifty-PK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-05-2024
Ik hoor een hoop geklaag over de LKA en ACC, TJA.

Ik herken die problemen alleen van oude software versie's. In mijn mg4 zit R21 (MG4 standard) waarin dit echt heel erg is verbeterd.. Ik vraag me af op welke software versie's jullie zitten en of je die kunt laten updaten?

Nog een vraag over Wireless Android Auto, moet je hiervoor een Dongle aanschaffen of werkt dit standaard? Ik heb een standard versie dus zonder Wireless charging pad.

[ Voor 23% gewijzigd door Shifty-PK op 06-12-2023 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:50
Shifty-PK schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:13:

Ik herken die problemen alleen van oude software versie's. In mijn mg4 zit R21 (MG4 standard) waarin dit echt heel erg is verbeterd.. Ik vraag me af op welke software versie's jullie zitten en of je die kunt laten updaten?

Nog een vraag over Wireless Android Auto, moet je hiervoor een Dongle aanschaffen of werkt dit standaard? Ik heb een standard versie dus zonder Wireless charging pad.
Hoe zie ik welke versie ik zit? Ik rij zelf een Luxury model uit nov 2023.

Wireless AA of AC werkt alleen met een after market dongle, en dan nog werkt het bij sommige wel goed en bij andere weer niet. Bij mij werkt het niet goed. Laatste weken nog een discussie over gehad in deze thread dus je zou even terug kunnen kijken. YMMV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honderdjaar
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:45

Standaard werkt android auto alleen als je kabel in linker usb ingang stopt. Er zijn dongels zoals die van aawireless(deze gebruik ik) waarmee je android auto Wireless kunt opstarten.

Ik heb sinds update ook geen klachten meer van lka(luxury). Heb tja niet aanstaan dus daar kan ik niet over oordelen( dit is een van de weinige functies die de mg wel onthoud).

Ook is de acc met update verbeterd maar zeker nog niet ideaal. Vooral als je harder dan 100 rijd (wat ik bijna nooit doe) dan kan hij ondanks 1 streepje afstand van heel ver al hard op de rem gaan als jij 130 rijd en iemand anders 100.

Automatisch grootlicht heb ik niet aanstaan maar dat had ik in toyota ook niet( je moet zelf toch vaak grootlicht uitschakelen).

Ik doe standaard de auto aan en pas rijmodus aan naar eco en afstand van 3 naar 1 streepje, verder laat ik alles. Beide functies zijn op het stuur te bedienen en voor mij met nu 10k op de teller goed te doen, al zou ik blij zijn als het met update verholpen kan worden.

Ps. Sinds ik 2 dagen geleden in de nacht in een sneeuwstorm terecht ben gekomen (met hierbij mijn advies om Snow modus met dit weer zeker te gebruiken), heb ik nu allemaal foutmeldingen waarbij verschillende functies zoals acc niet beschikbaar zijn ( ik rij ongeveer alles boven de 30km/uur met acc). De vraag ligt nu bij mg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin.1999
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 13-06 12:24

Ik rijd sinds anderhalve week in een Standard, ook met R21. Ik heb er ruim 1200 km opzitten en heb de LKA éénmaal uitgezet, op een smalle dijk met fietssuggestiestroken en veel verkeer. Verder heb ik hem altijd aanstaan aangezien het ook kan helpen als je niet zo scherp bent (op de snelweg bijvoorbeeld). Ik ben het ermee eens dat het niet het meest verfijnde systeem is en dat gevulde scheuren in het asfalt ook wel eens als lijn gezien kunnen worden, maar ik ben wel blij dat het erop zit. De ingrepen zijn doorgaans subtiel en rustig, tenzij het kind denkt dat er een lijn schuin over de weg loopt en daarop reageert.

[ Voor 3% gewijzigd door Edwin.1999 op 06-12-2023 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin.1999
meacount schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:00:
[...]

Ja zoiets, al denk ik dat het iets meer kat dan hond is ;) (hondenkind hier is zeer gelijkmatig en heeft geen uithaal neigingen en als die ze had zoals de MG4 ze heeft, dan zou je er denk ik bang van worden)

Dat van die remlichten, dat is idd ook een drama, moet voor je medeweggebruikers toch heel vervelend zijn om achter iemand in een MG4 te rijden die zijn/haar zijn ACC aan heeft staan.

Gelukkig is de ACC wel heel snel om zeep te helpen met een druk op het middelste linker knopje aan het stuurwiel.

Het verkeersbeeld wordt er denk ik ook niet veel beter/rustiger van met al dat geknipper van al die remlichten, denk dat dan ook een vals idee is van de bedenkers dat als de regeneratie aangaat ook de remlichten bediend moeten worden....... kan het zelf niet zien, als ik het zelf ook zag dat elke keer de remlichten aanspringen, ja dan zou je de regeneratie toch ook zo goed als uitzetten.
Ik heb het nu een aantal keer getest: wanneer gaan de remlichten aan? Ik rijd altijd met stand 3 regeneratie of OPD (One Pedal Drive). Waneer ik het stroompedaal gedoseerd loslaat gaan bij -10% regeneratie op het scherm de remlichten aan, tussen de 0% en -9% gaan ze niet aan volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin.1999
wrak schreef op zondag 3 december 2023 @ 10:50:
Mijn 2022 lux heeft een interieurverlichtings lampje dat heel zachtjes blijft gloeien als de auto aan is. De middelste schakelaar op het plafond doet ook niets. Deur open/dicht geeft ook geen lampje aan/uit wat je zou verwachten. Hekend iemand dit?
Hier precies hetzelfde, dacht eerst ook dat er iets niet klopte, maar volgens mij niets aan de hand. Ergens wel handig om de knoppen er omheen te kunnen zien in het donker :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 08:49
Ik heb vanochtend mijn MG4 Luxury Medal Silver opgehaald. Daar wel even moeten wachten omdat de kentekenplaten er nog niet waren en de auto nog niet gepoetst was, maar uiteindelijk toch goed gekomen.

Wat een heerlijke auto is het toch! Ik kom van een Lynk en Co 01 af. Toegegeven, dat is een klasse luxer en groter dan deze MG4, maar ik heb bewust voor een kleinere auto gekozen omdat ik het leuker/sportiever rijden vind dan de grote slee die ik eerst had.

Het gebruik viel me alles mee. Van Nijmegen naar Eindhoven gereden, grotendeels snelweg op 120km/h, toen nog wat in de stad en mijn dorp gereden, verwarming op 25 graden, regelmatig even op het gas trappen om de auto wat te testen.... Ik kwam uiteindelijk op 20,4kwh/100km uit. Ik had slechter verwacht in deze kou.

Paar dingetjes die me opvallen, echter:

-Het schermpje achter het stuur staat niet helemaal recht. De rechterhoek is een milimeter of 4 hoger dan de linkerhoek. Geen ramp, maar wel storend. Binnenkort maar even van Mossel bellen om dit recht te laten zetten.

- Boven de 110km/h is er, naast het reguliere wind, motor en rolgeluid, een laagtonig geluid (ik schat rond de 30hz) vrij goed hoorbaar. Ik meen dit niet gehoord te hebben tijdens de proefrit (maar had toen de radio aan) en herken het ook niet van andere auto's. Al kan ik me voorstellen dat dit geluid door een benzinemotor overstemd zal worden. Herkennen jullie dergelijke brom of heeft er iemand een idee wat dit geluid is ? Misschien zijn het wel gewoon de banden of de auto als geheel die normaal trilt.... Mijn oren staan natuurlijk op spits bij ieder geluid nu, maar twijfel of het "normaal" is...

[ Voor 4% gewijzigd door DaneV op 06-12-2023 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snirp
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-08 18:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w7_d47UXxvaXWQB1hgbAI1gNchI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bc66WyIhkO289pmEyeHvimHp.jpg?f=fotoalbum_large

De Lane Killing Application zet ik altijd standaard uit bij elke rit. Vandaag werd ik verrast door MG doordat zelfs de optie voor rijbaan ondersteuning niet meer aanwezig is in het menu. Drama, die software.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racemol
snirp schreef op woensdag 6 december 2023 @ 22:28:
[Afbeelding]

De Lane Killing Application zet ik altijd standaard uit bij elke rit. Vandaag werd ik verrast door MG doordat zelfs de optie voor rijbaan ondersteuning niet meer aanwezig is in het menu. Drama, die software.
LKA is alleen aanwezig in de opties als de auto op ready staat. Even op de rem trappen en dan heb je de optie terug.

De reden hiervoor is dat die functie zich moet resetten naar standaard als je de auto start, dus als je de optie al voor het starten zou aanpassen dan heeft het weinig zin. Denk dat ze hem daarom, om nog extra verwarring te voorkomen, maar uit het menu hebben gehaald als de auto niet aan staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snirp
Bedankt @Racemol, het zou best eens kunnen dat de auto nog niet Ready was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 07-09 20:42
Racemol schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:41:
[...]

Hoe zie ik welke versie ik zit? Ik rij zelf een Luxury model uit nov 2023.

Wireless AA of AC werkt alleen met een after market dongle, en dan nog werkt het bij sommige wel goed en bij andere weer niet. Bij mij werkt het niet goed. Laatste weken nog een discussie over gehad in deze thread dus je zou even terug kunnen kijken. YMMV.
Je kunt helaaa niet zien welke firmware versies allemaal draaien. Alleen de infotainment versie, maar die zegt heel weinig over zaken als LKA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:02
snirp schreef op woensdag 6 december 2023 @ 22:28:
[Afbeelding]

:) Lane Killing Application :)

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:26
1234567y schreef op donderdag 7 december 2023 @ 00:32:
[...]

Je kunt helaaa niet zien welke firmware versies allemaal draaien. Alleen de infotainment versie, maar die zegt heel weinig over zaken als LKA.
zeker wel, even naar de "hidden settings"
ga naar: Entertainment system version onder "settings of instellingen", klik 5x en geef deze PIN:200519

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robonus
Racemol schreef op woensdag 6 december 2023 @ 22:34:
[...]

LKA is alleen aanwezig in de opties als de auto op ready staat. Even op de rem trappen en dan heb je de optie terug.

De reden hiervoor is dat die functie zich moet resetten naar standaard als je de auto start, dus als je de optie al voor het starten zou aanpassen dan heeft het weinig zin. Denk dat ze hem daarom, om nog extra verwarring te voorkomen, maar uit het menu hebben gehaald als de auto niet aan staat.
Net zo irritant is als je bij het instappen alvast even je stoel+stuur aan zet en zodra je dan op de rem trapt gaan ze weer uit. Echt logisch :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Heinemancp schreef op donderdag 7 december 2023 @ 07:18:
[...]

zeker wel, even naar de "hidden settings"
ga naar: Entertainment system version onder "settings of instellingen", klik 5x en geef deze PIN:200519
Ah dankje. Ik zit op versie R40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Robonus schreef op donderdag 7 december 2023 @ 08:31:
[...]

Net zo irritant is als je bij het instappen alvast even je stoel+stuur aan zet en zodra je dan op de rem trapt gaan ze weer uit. Echt logisch :z
Nooit eerder gehad maar vanmorgen voor ik weg ging even naar de software versies zitten neuzen en warempel anderdaad. Ik had ook mijn stoel en stuurverwarming aangezet voor de auto op ready stond en die is toen ik weg reed netjes uit gegaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
Racemol schreef op donderdag 7 december 2023 @ 08:59:
[...]

Nooit eerder gehad maar vanmorgen voor ik weg ging even naar de software versies zitten neuzen en warempel anderdaad. Ik had ook mijn stoel en stuurverwarming aangezet voor de auto op ready stond en die is toen ik weg reed netjes uit gegaan :+
Zelfs gehad dat bij het wegrijden met warm stuur+stoel bleek dat de achterbak toch niet helemaal goed dicht zat. Stap je 2 seconden uit om die nog even een slinger te geven, rij je weer verder staan stuur+stoel weer uit :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty-PK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-05-2024
Shifty-PK schreef op zondag 3 december 2023 @ 10:46:
Hi mede mg4 gebruikers,

Sinds 2 dagen een MG4 standard in gebruik genomen. (met achterruitenwisser, handvaten in het plafond en een klein spoillertje op de achterlichtbalk waar bij de standard dus geen licht zit.

Daarvoor al een meerdere keer gereden in oudere een luxury uitvoering maar duidelijk nog met de oude software. Ik was namelijk voorbereid op een houterige adaptive cruis control en een zenuwachtige lane assist maar niets is minder waar!

De adaptive cruise control is een stuk verbeterd in deze versie, naar een standaard dat het voor 90% voldoet. Ook de lane assist werkt gewoon prima en veilig nu. Dit valt mij echt mee!
Ook het scherm werkt nu goed, reageert altijd de eerste keer ipv 2x moeten drukken. Snelheid heb ik ook geen klachten over.

Enige waar ik sinds gisteren een probleem heb is de iSmart app. Ik heb geprobeerd de de telefoon van mijn partner te koppelen, echter blijkt er maar 1 account tegelijk gekoppeld te kunnen worden aan de auto. Ook is het niet mogelijk met hetzelfde account ingelogd te zijn op 2 telefoons. Dit zorgt ervoor dat de andere telefoon wordt uitgelogd in de app. Best irritant dus als je met 2 personen de auto wilt gebruiken.

Maar wat er door deze uitlog actie ook gebeurde was dat mijn account gecrashed lijkt te zijn. Nadat ik werd uitgelogd kwam ik niet meer in de app, bij het inloggen krijg ik de foutmelding: Service is not available, please try again later~
Dit gebeurt op beide telefoons en inmiddels al bijna 24uur.

Iemand een idee wat hier mis gaat, ervaring mee?
Dit is inmiddels opgelost door/via MG.

Deze hebben gemaild naar techsupport@mgmotor.eu met het verzoek "Please reset iSmart MG4: <en dan het serie nummer auto>.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal zeker kloppen dat met de laatste updates de veiligheidssystemen verbeteren. Maar updates krijg je niet zomaar (geen ota) want die zijn gekoppeld aan een bezoek aan VM. Die zitten meestal niet om de hoek en wachttijden lijken steeds langer te worden.
Of het ACC is of LKA of grootlichtassistent is, bij geen enkel merk mag het tot onveilige situaties leiden. Nu blijven dit soort klachten hangen in forums als deze. Dat is jammer want zo luistert er niemand.
Misschien moeten we er maar eens een website aan wijden waarmee we wel goed in kaart kunnen brengen wanneer het ipv veiliger eerder onveiliger wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HaraldBou
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14-09 19:36
Misschien kun je een voorzet maken op de startpagina van dit forum of een apart subforum maken. Op andere fora zie ik ook dat leveranciers heel goed meelezen, hoor. Dus onderschat jezelf en het tweakers forum niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• snirp
Ik ben al begonnen met een bericht sturen via https://www.mgmotor.eu/nl-NL/contact voor een terugroepactie LKA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaraldBou schreef op donderdag 7 december 2023 @ 23:11:
Misschien kun je een voorzet maken op de startpagina van dit forum of een apart subforum maken. Op andere fora zie ik ook dat leveranciers heel goed meelezen, hoor. Dus onderschat jezelf en het tweakers forum niet.
Als we iets in kaart willen brengen dan heb je iets nodig waarmee je snel bv een poll of een vragenlijst kunt neerzetten. Volgens mij kan dat op tweakers niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snirp schreef op donderdag 7 december 2023 @ 23:24:
Ik ben al begonnen met een bericht sturen via https://www.mgmotor.eu/nl-NL/contact voor een terugroepactie LKA.
Ik wacht al een maand, ondanks reminder, op een antwoord (andere vraag). Ben benieuwd of jij wel antwoord krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 7 december 2023 @ 20:35:
Het zal zeker kloppen dat met de laatste updates de veiligheidssystemen verbeteren. Maar updates krijg je niet zomaar (geen ota) want die zijn gekoppeld aan een bezoek aan VM. Die zitten meestal niet om de hoek en wachttijden lijken steeds langer te worden.
Of het ACC is of LKA of grootlichtassistent is, bij geen enkel merk mag het tot onveilige situaties leiden. Nu blijven dit soort klachten hangen in forums als deze. Dat is jammer want zo luistert er niemand.
Misschien moeten we er maar eens een website aan wijden waarmee we wel goed in kaart kunnen brengen wanneer het ipv veiliger eerder onveiliger wordt.
Om even een misverstand weg te nemen, het gaat er mij nu niet om MG en allerlei andere merken om de oren te slaan. Ik zou eerst wel eens willen weten hoe groot het probleem echt is. Niet alleen bij MG. Maar als een auto zomaar iets doet dat juist gevaar oplevert ipv dat het gevaar voorkomt zoals bedoeld, dan moet er een signaal richting instanties gaan.

Ikzelf, nog altijd wachtend op levering...zucht, moet vooral niet zeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racemol
Ik zal eens proberen om 'bewijs' op camera te krijgen en dat dan richting NCAP / media te sturen. Dat lijkt mij meer effectief dan MG zelf proberen te benaderen. Ik bedoel, toen ik de auto wilde kopen heb ik dat ook getracht en ze moeten me nog terug bellen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Racemol schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:21:
Ik bedoel, toen ik de auto wilde kopen heb ik dat ook getracht en ze moeten me nog terug bellen.
Daarom zie ik ook meer nut in het aankaarten bij instanties zoals ANWB, VVK of RDW dan naar de importeurs stappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robonus
Racemol schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:21:
Ik zal eens proberen om 'bewijs' op camera te krijgen en dat dan richting NCAP / media te sturen. Dat lijkt mij meer effectief dan MG zelf proberen te benaderen. Ik bedoel, toen ik de auto wilde kopen heb ik dat ook getracht en ze moeten me nog terug bellen.
Ik heb eens op de dashcam teruggekeken naar een paar situaties waarbij de LKA me bijna van de weg trok maar behalve een kleine koerswijziging en het piepje (en een scheldkannonade) hoor en zie je weinig aan zo'n situatie. Het is niet op beelden te vangen welk gevoel je op zo'n moment beleeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:51

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:30:
[...]

Daarom zie ik ook meer nut in het aankaarten bij instanties zoals ANWB, VVK of RDW dan naar de importeurs stappen.
Volgens mij hebben zo'n beetje alle moderne auto's wel gekke acties met al die actieve systemen. Het is ook geen 'absolute oplossing', en je zult ten alle tijden zelf moeten kunnen grijpen. En wat ik gemerkt heb tijdens mijn proefrit met de MG4 kan je prima 'door' de stuurcorrecties heen sturen. Je moet gewoon nog steeds actief bezig zijn met het verkeer

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Robonus schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:31:
[...]

Ik heb eens op de dashcam teruggekeken naar een paar situaties waarbij de LKA me bijna van de weg trok maar behalve een kleine koerswijziging en het piepje (en een scheldkannonade) hoor en zie je weinig aan zo'n situatie. Het is niet op beelden te vangen welk gevoel je op zo'n moment beleeft.
Ja daar zul je gelijk in hebben. Blijft lastig om te laten zien hoe vervelend en gevaarlijk zo'n functie in de praktijk echt is.

Ik zou bijvoorbeeld mijn partner, die wat minder met techniek heeft en veel minder ervaring met autorijden zelf, niet in de auto laten rijden tenzij ze mij op het hart drukt dat LKA eerst uitgeschakeld wordt. Ik ben benieuwd hoe jullie daar over denken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:49
Racemol schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:07:
[...]

Ja daar zul je gelijk in hebben. Blijft lastig om te laten zien hoe vervelend en gevaarlijk zo'n functie in de praktijk echt is.

Ik zou bijvoorbeeld mijn partner, die wat minder met techniek heeft en veel minder ervaring met autorijden zelf, niet in de auto laten rijden tenzij ze mij op het hart drukt dat LKA eerst uitgeschakeld wordt. Ik ben benieuwd hoe jullie daar over denken?
Zodra je het niet verwacht is het wel een ding ja. Zeker als je een marketing praatje van de website leest of een verkooppraatje bij de dealer en vervolgens met het gedonder geconfronteerd wordt. Ik herinner mii 4 jaar geleden nog toen ik mijn Model 3 voor het eerst gebruikte binnen de bouwde kom op TACC. Kwam toen van normale CC. Dat was dus geen feest, zelfs gevaarlijk.
Nu zou het wel zo moeten zijn dat iedereen met een geldig rijbewijs actief deelneemt in het verkeer en dus oplet. Helaas is de praktijk toch net even iets anders. Dus snap dat persoonlijk wel dat je vraagt of je vrouw hierop let. Dat zou ik ook doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbraamse
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15-09 13:02
Verwijderd schreef op donderdag 7 december 2023 @ 20:35:
Dit is een belangrijk punt!

Als er klachten zijn is het belangrijk om die ook persoonlijk te melden bij Van Mossel.
Als er veel mensen met soortgelijke klachten zijn, zal Van Mossel/MG iets moeten doen.

Klagen op het forum is te vrijblijvend, een bedrijf kan besluiten om dat te negeren.
Het is een beetje als op je werk klagen bij collega's i.p.v. bij je baas.

Het melden van een probleem bij het bedrijf schept verplichtingen, daar moeten ze iets mee.
Gewoonlijk hebben grote bedrijven kwaliteitseisen waartoe ze zichzelf verplichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 05-01 10:16
Racemol schreef op donderdag 7 december 2023 @ 08:37:
[...]

Ah dankje. Ik zit op versie R40
Werkt dit nog? Volgens mij is dat al een tijdje terug uit de software verwijderd

/edit Sorry, verkeerde bericht gequote. Ik doelde op dat hidden menu

[ Voor 13% gewijzigd door zephyr_blues op 08-12-2023 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
zephyr_blues schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 12:42:
[...]

Werkt dit nog? Volgens mij is dat al een tijdje terug uit de software verwijderd

/edit Sorry, verkeerde bericht gequote. Ik doelde op dat hidden menu
Bij mij werkte dat in ieder geval prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
wrak schreef op zondag 3 december 2023 @ 10:44:
[...]

TJA is een file assistent, zoals de naam doet vermoeden lijkt dit voor in de file bij lage snelheden. Mijn ervaring is dat het bij lage snelheden prima werkt. In de file heeft het naar mijn idee geen voordeel tov de acc. Deze functioneerd prima. Geen pedalen nodig in de file. Voorzover ik, in mijn lux na 12500km, heb kunnen ontdekken is er geen "autostuur" aanwezig voor bij hogere snelheden.

Uit de manual:
When the following conditions are met:
• The traffic jam assist system switch on the infotainment
display is on
• The system detects lane lines on both sides of the
vehicle.
• The vehicle is in Drive gear.
Short press the pilot switch to activate the traffic jam assist
system. The traffic jam assist system works on the basis of
the adaptive cruise control system. If the lane lines ahead
on both sides are clear, the system will assist the vehicle in
driving within the lane lines. When driving at a low speed,
if there is a vehicle ahead and the lane lines are not clear,
the system can assist the vehicle in following the track of
the vehicle ahead.

edit: manual toevoeging
Weet niet of het iets met een softwareversie oid te maken heeft, maar ik kan inmiddels uit eigen ervaring bevestigen dat "Traffic Jam Assist" echt prima werkt op snelheden van 130km/h +. Het is dus een gewone highway assist met een (bewust gekozen?) ongelukkige naam.

Qua remmen/afstand houden vind ik hem trouwens beter werken dan mijn Lynk en Co 01. Die houdt veel te veel afstand; daardoor remt hij minder maar is het gat zo groot dat er vaak mensen tussen schieten waardoor hij alsnog moet remmen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:46
jbraamse schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:23:
[...]

Als er klachten zijn is het belangrijk om die ook persoonlijk te melden bij Van Mossel.
Als er veel mensen met soortgelijke klachten zijn, zal Van Mossel/MG iets moeten doen.

Klagen op het forum is te vrijblijvend, een bedrijf kan besluiten om dat te negeren.

Het melden van een probleem bij het bedrijf schept verplichtingen, daar moeten ze iets mee.
Gewoonlijk hebben grote bedrijven kwaliteitseisen waartoe ze zichzelf verplichten.
Nog beter is om bij de RDW een melding te maken dan kunnen ze dat via de autoriteit die de EU toelating heeft gedaan naar MG gaan om voor iedereen een update beschikbaar te stellen. Het kan in principe OTA maar weet niet of dat voor alle updates kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snirp
Racemol schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:07:
[...]

Mijn partner wil pertinent de auto niet besturen zolang de Lane Killing Application niet standaard uitgezet kan worden. Het is toch ook van de gekke dat je steeds het menu moet induiken om het uit te zetten, ook bij elke tussenstop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
jbraamse schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:23:
[...]

Is er geen optie voor stickies in dit forum? dat zou al een aardige start kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
snirp schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 22:05:
[...]

Mijn partner wil pertinent de auto niet besturen zolang de Lane Killing Application niet standaard uitgezet kan worden. Het is toch ook van de gekke dat je steeds het menu moet induiken om het uit te zetten, ook bij elke tussenstop.
Herkenbaar, maar dat wordt lastig. Wettelijk moeten deze opties op nieuwe auto's zitten én stadaard aan staan bij inschakelen van de auto, als ik het begrepen heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• derooke
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11-09 10:20
Rijhulpsystemen, ook wel ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) genoemd, zijn al langere tijd onder ons. Nieuw is dat bij automodellen die sinds 1 juni 2022 op de markt zijn gekomen, de volgende systemen verplicht zijn:

Rijstrookondersteuning
Intelligente snelheidsassistent (intelligent speed assistant)
Zelfstandig noodremsysteem
Afleidingsherkenning
Vermoeidheidsherkenning
Parkeerhulpsystemen
Voorbereiding voor een alcoholslot
Datarecorder
Noodremwaarschuwing
Deze systemen moeten het rijden veiliger maken.

Dit is wat er te vinden is , word ieder jaar erger en erger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
derooke schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 23:21:
Rijhulpsystemen, ook wel ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) genoemd, zijn al langere tijd onder ons. Nieuw is dat bij automodellen die sinds 1 juni 2022 op de markt zijn gekomen, de volgende systemen verplicht zijn:

Rijstrookondersteuning
Afleidingsherkenning
Vermoeidheidsherkenning
Parkeerhulpsystemen
Datarecorder
Noodremwaarschuwing

Is de MG4 dan van net voor die datum? Een hoop van deze opties zijn (iig op de standaard) niet aanwezig of zelfs alweer teruggedraaid (vermoeidheidsherkenning volgens mij)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:02
zephyr_blues schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 23:25:
[...]

Is de MG4 dan van net voor die datum? Een hoop van deze opties zijn (iig op de standaard) niet aanwezig of zelfs alweer teruggedraaid (vermoeidheidsherkenning volgens mij)
Het bestuurderbewakingssysteem heeft geen camera meer op de stuurconsole zoals in de allereerste modellen. Mijn lux waar ik sinds mei in rij heeft bij hele lange ritten wel een kopje koffie in beeld, dat je dan weer uit kan zetten. 8)7 . Ik heb nog niet kunnen ontdekken wanneer en waarom het lampje gaat knipperen. Het heeft zich alleen op hele lange autodagen tijdens de vakantie gemanifesteerd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6y44kZO_lnNNghi-Kq0H473zU5M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MYRBbkjh0bYmo7Ul7zrfVRM8.png?f=user_large

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derooke
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11-09 10:20
zephyr_blues schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 23:25:
[...]

Volgens mij zit dit allemaal op de standaard versie.
Zoals je aangeeft door het Koffieding. Europa vertelt niet hoe dit moet worden gedaan. Het moet er opzitten, dat is alles.

Voor komende jaren word dit nog veel erger. De traffic Sign recognition moet binnenkort een hoorbaar alarm geven indien je te snel rijd . 2 jaar later mag je dit niet meer kunnen uitzetten. Dan word een feature geïntroduceerd die je snelheid zal beperken volgens de borden en gps data zonder dat jij daar veel kan aan doen enz

Van de huidige dingen staat het ook op hun site bij de aankondiging van hun model.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 1234567y
Ik ben mijzelf ervan bewust dat de MG gewoon niet zo verfijnd is als een Tesla wanneer je kijkt naar de software en rijhulpsystemen.

Ik ga er echter niet vanuit dat een software update hier iets in gaat verbeteren. De auto is al langere tijd op de markt, en als je kijkt wat ze er tot dusver aan verbeterd hebben dan is het heel duidelijk dat dit minimale aandacht krijgt. Er is ook geen communicatie hierover, en niets OTA.

Ik zou de auto accepteren zoals hij is, of hem van de hand doen. Ik lees hierboven dat iemands partner er niet in wil rijden met LKA geactiveerd. Dan is de auto misschien niet zo geschikt voor jullie. Hoe zuur dat ook is, ik zou niet hopen op verbeteringen vanuit MG.

[ Voor 5% gewijzigd door 1234567y op 09-12-2023 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

1234567y schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 10:48:
Ik ben mijzelf ervan bewust dat de MG gewoon niet zo verfijnd is als een Tesla wanneer je kijkt naar de software en rijhulpsystemen.

Ik ga er echter niet vanuit dat een software update hier iets in gaat verbeteren. De auto is al langere tijd op de markt, en als je kijkt wat ze er tot dusver aan verbeterd hebben dan is het heel duidelijk dat dit minimale aandacht krijgt. Er is ook geen communicatie hierover, en niets OTA.

Ik zou de auto accepteren zoals hij is, of hem van de hand doen. Ik lees hierboven dat iemands partner er niet in wil rijden met LKA geactiveerd. Dan is de auto misschien niet zo geschikt voor jullie. Hoe zuur dat ook is, ik zou niet hopen op verbeteringen vanuit MG.
Langere tijd valt toch ook wel mee? Iets langer dan een jaar, dat is niks

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbraamse
1234567y schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 10:48:

Het is nou eenmaal geen Tesla, dat zie je ook aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbraamse
Vaevictis_ schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 21:31:
[...]

Nog beter is om bij de RDW een melding te maken dan kunnen ze dat via de autoriteit die de EU toelating heeft gedaan naar MG gaan om voor iedereen een update beschikbaar te stellen. Het kan in principe OTA maar weet niet of dat voor alle updates kan.
Ik vraag me af of dit hoort bij de taken van de RDW:

https://www.rdw.nl/over-rdw/organisatie/kerntaken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vaevictis_
Jawel als het gaat om veiligheid dan is het voor de rdw. Lka of uitvallende systemen onder het rijden zijn wat mij betreft veiligheidsissues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
jbraamse schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 11:10:
[...]

Het is nou eenmaal geen Tesla, dat zie je ook aan de prijs.
Plus dat het bij Tesla ook lang geduurd heeft voordat de software echt op orde was (en nog niet altijd).

Wat ik al eerder zei: elk merk heeft wel iets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andvank
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22-05-2024
Systeemfout waarschuw je dealer heb ik twee maal op het bestuurdersscherm gehad. Dan kan je niet meer wegrijden, want er reageert niets meer. Nadat in Frankrijk de depannage was gekomen, stapte de fransman in, keek wat na en reed een rondje over de parkeerplaats. Probleem was door MG4 lux zelf verholpen door de 12V accu op te laden. In Nederland heeft de MG4 twee dagen bij VM gestaan, want ze kenden de storing nog niet. Daarna is het niet meer voorgekomen. Maar door de update rijdt de MG4 zoals die hoort te rijden, soepel ACC en zonder LKA hoeven uit te schakelen. Wat een verademing. Eindelijk. De update is er dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Vaevictis_ schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 11:08:
Het was net een feest van storingen niet normaal.

Auto High Beam was ook al langs geweest en camera voor ook al. Lka, emergency brake vielen ook al uit. Wonderbaarlijk ging het na 15 vanzelf weer aan.

[Afbeelding]
@Troetelbeer Jouw opmerking van elke ev heeft wel is veel te gemakkelijk. Bovenstaande foto ois echt niet normaal. Ik heb 4 verschillende merken bev (gehad) en rij nu 8 jaar elektrisch maar ik heb dit nog nooit meegemaakt. Wel eens iets gehad met lidar bij nissan leaf dat was een vocht probleem en 12v accu voor de rest nooit iets. Met de mg4 regelmatig storingen. Gewoon brakke software dat is vrij gebruikelijk met chinese apparatuur.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Vaevictis_ schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 16:03:
[...]

@Troetelbeer Jouw opmerking van elke ev heeft wel is veel te gemakkelijk. Bovenstaande foto ois echt niet normaal. Ik heb 4 verschillende merken bev (gehad) en rij nu 8 jaar elektrisch maar ik heb dit nog nooit meegemaakt. Wel eens iets gehad met lidar bij nissan leaf dat was een vocht probleem en 12v accu voor de rest nooit iets. Met de mg4 regelmatig storingen. Gewoon brakke software dat is vrij gebruikelijk met chinese apparatuur.
Ik denk dat de ervaringen per rijder nogal verschillen. Ik heb bijvoorbeeld nergens last van. Ja de LKA is wat ruw, maar als je dat een maal weet hou je daar rekening mee. Mijn MG4 standaard rijdt net zo comfortabel als een Hyundai Ioniq van 45.000 euro die ik hiervoor gehad heb. Ik ben er zeer tevreden over en heb nog geen software issue gehad, Dus opmerking is niet te gemakkelijk maar afhankelijk van je eigen ervaringen.

energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Troetelbeer
mrme12345 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 16:08:
[...]

Ik denk dat de ervaringen per rijder nogal verschillen. Ik heb bijvoorbeeld nergens last van. Ja de LKA is wat ruw, maar als je dat een maal weet hou je daar rekening mee. Mijn MG4 standaard rijdt net zo comfortabel als een Hyundai Ioniq van 45.000 euro die ik hiervoor gehad heb. Ik ben er zeer tevreden over en heb nog geen software issue gehad, Dus opmerking is niet te gemakkelijk maar afhankelijk van je eigen ervaringen.
Dit dus :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
derooke schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 08:35:
[...]

Volgens mij zit dit allemaal op de standaard versie.
Zoals je aangeeft door het Koffieding. Europa vertelt niet hoe dit moet worden gedaan. Het moet er opzitten, dat is alles.

Voor komende jaren word dit nog veel erger. De traffic Sign recognition moet binnenkort een hoorbaar alarm geven indien je te snel rijd . 2 jaar later mag je dit niet meer kunnen uitzetten. Dan word een feature geïntroduceerd die je snelheid zal beperken volgens de borden en gps data zonder dat jij daar veel kan aan doen enz

Van de huidige dingen staat het ook op hun site bij de aankondiging van hun model.
Zorg dan dat ie gewoon een lekker vers espressootje laat afdalen vanuit de middenconsole in plaats van mij lekkermaken met zo'n laf lampje... aar goed, ik heb er nog geen gezien op mijn standaard MKII

Met de huidige staat van software vind ik een aantal dingen toch wel eng... Die traffic sign recognition pikt elk bord langs de snelweg op, ook bij een afrit. Zitten we ineens met zijn allen op de 70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was traffic sign niet volledig uitschakelbaar ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meacount
mrme12345 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 16:08:
[...]

Beetje onzin, lijkt me meer afhankelijk van het model/uitvoering waarin je rijdt. Hoe meer toeters en bellen des te meer kans op ongemakken. Aangezien de standaard op het gebied van toeters en bellen nogal wat mist zal de eigenaar van de standaard dan ook veel minder kans lopen op storingen in de software om de doodeenvoudige reden dat er bijna niets inzit dat de storingen kan veroorzaken.

Beetje blond om het op de rijder af te schuiven terwijl toch wel duidelijk mag zijn dat er hier een hoop mensen zijn met teleurstellende ervaringen met de software, dat heeft niets met de rijder te maken maar meer met de uitvoering en de bouwtijd van je uitvoering. Zo zie je met de "nieuwere" uitvoeringen weer andere software ongemakken dan met de "oudere" uitvoeringen.

Ja...... en dan heb je ook nog van die mensen die nooit iets zien en horen en zonder te blikken of blozen een brandstofmotor de soep in helpen omdat ze geen lampjes en meters begrijpen en zolang hij reed deed ie het toch houding hebben.......je zou van dat soort mensen toch een mening krijgen dat ze nooit ergens last van hebben.......

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meacount
Verwijderd schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 21:45:
Was traffic sign niet volledig uitschakelbaar ?
Met een hamer wel, of een sticker op die plek plakken........ anders bij elke start opnieuw uitschakelen als je je eraan stoort.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Garrelt
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online
@meacount
Ik rij in de Luxury dus wat meer toeters en bellen, maar een tevreden rijder.
Tja LKA is voor verbetering vatbaar dus die zet ik standaard uit. Bij mijn 2 Zoë's kon ik hem permanent uit zetten: ik houd sowieso niet van deze veiligheids optie. De ACC vind ik schokkerig, gebruik deze alleen als het niet druk is. MG4 bezitters, ongeacht het model, met meerdere andere klachten hebben pech. Dat zou niet mogen. De MG kwaliteits kontrole laat stevige steken vallen en VM lijkt daar niet genoeg op te anticiperen, als ik de diverse berichten in deze en andere forums lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Garrelt schreef op zondag 10 december 2023 @ 10:33:
@meacount
Ik rij in de Luxury dus wat meer toeters en bellen, maar een tevreden rijder.
Tja LKA is voor verbetering vatbaar dus die zet ik standaard uit. Bij mijn 2 Zoë's kon ik hem permanent uit zetten: ik houd sowieso niet van deze veiligheids optie. De ACC vind ik schokkerig, gebruik deze alleen als het niet druk is. MG4 bezitters, ongeacht het model, met meerdere andere klachten hebben pech. Dat zou niet mogen. De MG kwaliteits kontrole laat stevige steken vallen en VM lijkt daar niet genoeg op te anticiperen, als ik de diverse berichten in deze en andere forums lees.
Bedoel je kwaliteitscontrole in de zin van software? Dat betekent dat VM geen auto’s meer kan verkopen (even platgeslagen).

Ik ben het met je eens dat VM waarschijnlijk meer druk kan uitoefenen op MG om zaken te verbeteren dan wij dat kunnen. Wellicht gebeurt het al.

Ik denk dat er een taak ligt bij controlerende instanties om niet alleen veiligheid te onderzoeken van auto’s (botsproeven), maar ook moeten gaan kijken naar hard- en softwarematige implementaties van vereiste veiligheidssystemen. Alleen ‘voldoen aan’ is niet genoeg. Ook daar weet ik niet genoeg van af en misschien gebeurt dat ook al. Maar ik voorzie een hoop ellende zodra we systemen als bordenherkenning, LKA e.d. niet meer kunnen uitschakelen. Niet zozeer dat ik vind dat het niets toevoegd, maar wel zorgen heb over de individuele en soms brakke implementatie ervan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbraamse
Vaevictis_ schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 12:06:
[...]

Jawel als het gaat om veiligheid dan is het voor de rdw. Lka of uitvallende systemen onder het rijden zijn wat mij betreft veiligheidsissues.
Ik heb even zitten lezen op de site van de RDW:
Je moet eerst de discussie aangaan met de dealer (en daarvan bewijzen laten zien).
Daarna kun je een melding doen bij de RDW.
Of ze iets gaan doen bij een paar meldingen? Lijkt me sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrelt
  • Niet online
STIMPPYYY schreef op zondag 10 december 2023 @ 10:52:
[...]

Bedoel je kwaliteitscontrole in de zin van software? Dat betekent dat VM geen auto’s meer kan verkopen (even platgeslagen).

Ik ben het met je eens dat VM waarschijnlijk meer druk kan uitoefenen op MG om zaken te verbeteren dan wij dat kunnen. Wellicht gebeurt het al.

Ik denk dat er een taak ligt bij controlerende instanties om niet alleen veiligheid te onderzoeken van auto’s (botsproeven), maar ook moeten gaan kijken naar hard- en softwarematige implementaties van vereiste veiligheidssystemen. Alleen ‘voldoen aan’ is niet genoeg. Ook daar weet ik niet genoeg van af en misschien gebeurt dat ook al. Maar ik voorzie een hoop ellende zodra we systemen als bordenherkenning, LKA e.d. niet meer kunnen uitschakelen. Niet zozeer dat ik vind dat het niets toevoegd, maar wel zorgen heb over de individuele en soms brakke implementatie ervan.
Ik doel hoofdzakelijk op de kwaliteitscontrole van de software. Maar denk ook aan de vele olielekkages bij de 2022 modellen, roestvorming en de 'bobbelige' onderkant achter.

Veiligheid systemen zoals LKA etc. worden uitgebreid getest door NCAP. Op de feedback vanuit de praktijk, wordt onvoldoende/niet gereageerd. De ANWB mag zich dat aantrekken als partner van de NCAP.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaneV
meacount schreef op zondag 10 december 2023 @ 10:12:
[...]

Beetje onzin, lijkt me meer afhankelijk van het model/uitvoering waarin je rijdt. Hoe meer toeters en bellen des te meer kans op ongemakken. Aangezien de standaard op het gebied van toeters en bellen nogal wat mist zal de eigenaar van de standaard dan ook veel minder kans lopen op storingen in de software om de doodeenvoudige reden dat er bijna niets inzit dat de storingen kan veroorzaken.

Beetje blond om het op de rijder af te schuiven terwijl toch wel duidelijk mag zijn dat er hier een hoop mensen zijn met teleurstellende ervaringen met de software, dat heeft niets met de rijder te maken maar meer met de uitvoering en de bouwtijd van je uitvoering. Zo zie je met de "nieuwere" uitvoeringen weer andere software ongemakken dan met de "oudere" uitvoeringen.

Ja...... en dan heb je ook nog van die mensen die nooit iets zien en horen en zonder te blikken of blozen een brandstofmotor de soep in helpen omdat ze geen lampjes en meters begrijpen en zolang hij reed deed ie het toch houding hebben.......je zou van dat soort mensen toch een mening krijgen dat ze nooit ergens last van hebben.......
Ik heb een luxury, genoeg toeters en bellen dus, maar nergens last van. Ik vind het een prima auto die heerlijk rijdt en prima werkt. Ja, de software kan hier en daar wat eigenaardigheden hebben, maar ik heb verschillende auto's gereden de afgelopen jaren en ik ben nog één auto tegengekomen zonder eigenaardigheden. Ook mercedes en volvo zitten er vol mee.

Maar als je graag klaagt, dan kan dat met deze auto en met alle andere auto's die er bestaan. En ja, dat heeft dus wel degelijk met de rijder/gebruiker te maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Troetelbeer
meacount schreef op zondag 10 december 2023 @ 10:12:
[...]

De ervaring van de rijder zelf doet er wel degelijk toe, ook ik heb een Luxury met toeters en bellen en nergens last van. Nochtans niet meer (of zelfs minder) dan dat ik bij mijn diesel heb en bij andere merken brandstofauto's in het verleden.
Daarnaast zijn veel dingen ook subjectief (dus ook gebruiker afhankelijk). Wat de één heel storend vindt, hoeft voor de ander niet echt storend te zijn.

De LKA bijvoorbeeld is iets heel subjectiefs. Ik had een LKA in mijn vorige auto die nog veel harder ingreep dan deze van de MG4 en ik heb in mijn huidige tweede auto een LKA waarbij ik me soms afvraag waar die is en te te laat of te weinig corrigeert. Tja wat is dan precies fijner of storender?

Wat ik ook maar niet vaak genoeg kan herhalen: sommige "problemen" van de MG4 zijn problemen die voortkomen uit wetgeving en zijn niet specifiek MG4 gericht en komen dus ook voor in andere auto's die na een bepaalde datum worden gefabriceerd.

Natuurlijk is het heel vervelend als mensen wel veel dingen hebben die daadwerkelijk niet werken (airco, kerstboom op het dashboard van storingen etc.) en dat zou inderdaad niet mogen, maar ook die dingen komen onderling bij auto's voor van andere merken. Wat nogmaals, niet zou mogen.

Maar de soms stellige zwart/wit reacties (niet alleen van jou, maar ook van anderen) dat je eigen probleem een probleem voor iedereen is, daar ga ik niet in mee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Troetelbeer
DaneV schreef op zondag 10 december 2023 @ 12:55:
[...]

Ik heb een luxury, genoeg toeters en bellen dus, maar nergens last van. Ik vind het een prima auto die heerlijk rijdt en prima werkt. Ja, de software kan hier en daar wat eigenaardigheden hebben, maar ik heb verschillende auto's gereden de afgelopen jaren en ik ben nog één auto tegengekomen zonder eigenaardigheden. Ook mercedes en volvo zitten er vol mee.

Maar als je graag klaagt, dan kan dat met deze auto en met alle andere auto's die er bestaan. En ja, dat heeft dus wel degelijk met de rijder/gebruiker te maken.
Dit dus!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Maw, informatie verzamelen, bundelen, eerst constateren dat er iets loos is, indienen bij VM met verzoek tot verbetering. RDW en ANWB + consumentenbond informeren. Vervolgens monitoren welke acties ondernomen worden. En als er niks gebeurt, direct naar RDW/ANWB/consumentenbond.

Je kunt anecdotisch deze info verzamelen mbv gebruikerservaringen per merk/type/bouwjaar/software versie.Dat kan je via een website best doen. En met wat meer structuur in het verzamelen van de info kan je wellicht al heel wat laten zien.

Het blijft echter lastig om een algemene, objectieve uitspraak te doen of iets veilig is of niet. Dat kan je beter overlaten aan organisaties die gedegen kunnen testen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2023 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garrelt
  • Niet online

Rijstrookondersteuning
Afleidingsherkenning
Vermoeidheidsherkenning
Parkeerhulpsystemen
Datarecorder
Noodremwaarschuwing

Erger en erger? Het begint pas 😉! Volgend jaar komt er wellicht een zelfrijdende MG4 op de markt. Er zijn een paar kinderziektes, maar die worden vast wel in de praktijk opgelost.
YouTube: Driverless taxis in San Francisco cause traffic jams, chaos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrelt
  • Niet online

Rijstrookondersteuning
Afleidingsherkenning
Vermoeidheidsherkenning
Parkeerhulpsystemen
Datarecorder
Noodremwaarschuwing

Erger en erger? Het begint pas 😉! Volgend jaar komt er wellicht een zelfrijdende MG4 op de markt. Er zijn een paar kinderziektes, maar die worden vast wel in de praktijk opgelost.
YouTube: Driverless taxis in San Francisco cause traffic jams, chaos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op zondag 10 december 2023 @ 14:44:
Maw, informatie verzamelen, bundelen, eerst constateren dat er iets loos is, indienen bij VM met verzoek tot verbetering. RDW en ANWB + consumentenbond informeren. Vervolgens monitoren welke acties ondernomen worden. En als er niks gebeurt, direct naar RDW/ANWB/consumentenbond.

Je kunt anecdotisch deze info verzamelen mbv gebruikerservaringen per merk/type/bouwjaar/software versie.Dat kan je via een website best doen. En met wat meer structuur in het verzamelen van de info kan je wellicht al heel wat laten zien.

Het blijft echter lastig om een algemene, objectieve uitspraak te doen of iets veilig is of niet. Dat kan je beter overlaten aan organisaties die gedegen kunnen testen.
Maar wat verwacht je zelf dan van VM. Wss zijn alle 'problemen' opgelost met een software update. Tenminste, wat je zo leest lijkt de LKA goed te werken bij de nieuw afgeleverde modellen.
Verder verwacht ik dat er in de handleiding van MG vast wel iets staat dat je altijd ten alle tijden zelf in moet kunnen grijpen en het systeem uitgeschakeld dient te worden in niet ideale situaties (slecht weer, wegwerkzaamheden etc.)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
-tom-562 schreef op zondag 10 december 2023 @ 16:36:
[...]

Maar wat verwacht je zelf dan van VM. Wss zijn alle 'problemen' opgelost met een software update. Tenminste, wat je zo leest lijkt de LKA goed te werken bij de nieuw afgeleverde modellen.
Verder verwacht ik dat er in de handleiding van MG vast wel iets staat dat je altijd ten alle tijden zelf in moet kunnen grijpen en het systeem uitgeschakeld dient te worden in niet ideale situaties (slecht weer, wegwerkzaamheden etc.)
Onbegrijpelijk dat een instantie als NCAP daarin niet eist dat het systeem zichzelf uitschakelt in de situatie waarin de werking als onbetrouwbaar gezien kan worden. Een waarschuwing in de handleiding is blijkbaar prima. Echter, aan de andere kant eisen ze wel dat het systeem automatisch ingeschakeld wordt en dat kan dan weer niet met een waarschuwing in de handleiding ondervangen worden.... Ik hoop dat er binnenkort een concurrent voor NCAP opstaat.

Zo is het ook onbegrijpelijk dat de auto allerlei akoestische signalen afgeeft om de kleinste scheet die je laat, hoe ga je dan ooit nog een serieuze melding overbrengen naar de chauffeur?

Begrijp me niet verkeerd, ik ben dol op mijn MG4. Voornamelijk het rustig interieur en idem vormgeving van de software op beide schermen. Heerlijk. Maar degene die de akoestische meldingen heeft bedacht lijkt een compleet andere filosofie te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Capital_G
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-08 10:34
1234567y schreef op zondag 10 december 2023 @ 17:09:
[...]

Onbegrijpelijk dat een instantie als NCAP daarin niet eist dat het systeem zichzelf uitschakelt in de situatie waarin de werking als onbetrouwbaar gezien kan worden. Een waarschuwing in de handleiding is blijkbaar prima. Echter, aan de andere kant eisen ze wel dat het systeem automatisch ingeschakeld wordt en dat kan dan weer niet met een waarschuwing in de handleiding ondervangen worden.... Ik hoop dat er binnenkort een concurrent voor NCAP opstaat.

Zo is het ook onbegrijpelijk dat de auto allerlei akoestische signalen afgeeft om de kleinste scheet die je laat, hoe ga je dan ooit nog een serieuze melding overbrengen naar de chauffeur?

Begrijp me niet verkeerd, ik ben dol op mijn MG4. Voornamelijk het rustig interieur en idem vormgeving van de software op beide schermen. Heerlijk. Maar degene die de akoestische meldingen heeft bedacht lijkt een compleet andere filosofie te hebben.
De LKA zet zichzelf al uit bij onduidelijke lijnen (wegwerkzaamheden en de meeste vluchtstroken). En akoestische meldingen krijg ik bijna nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thien
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:39
Hallo

Ik heb het volgende probleem het viel mij op dat er veel andere automobilisten seinde naar mij in het donker heb even wat testen gedaan met mijn verlichting.
Stand 0 staan de koplampen hoog
Stand 3 staan ze laag
Volgens de handleiding zou het andersom moeten zijn hebben er meer mensen hier last van.
Zou het verkeerd zijn aan gesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrelt
  • Niet online
thien schreef op zondag 10 december 2023 @ 17:59:
Hallo

Ik heb het volgende probleem het viel mij op dat er veel andere automobilisten seinde naar mij in het donker heb even wat testen gedaan met mijn verlichting.
Stand 0 staan de koplampen hoog
Stand 3 staan ze laag
Volgens de handleiding zou het andersom moeten zijn hebben er meer mensen hier last van.
Zou het verkeerd zijn aan gesloten?
0 is hoog, 3 is laag in de praktijk. Ik kreeg ook seintjes, maar dat kwam doordat het automatische groot licht vaak tenonrechte aan ging. 'Auto beam' heb ik toen uit gezet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rC6wlzkFT4Znj_YbUft12-AiO_w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9pXnzhf8Yl3kfvYZR1ybsWyo.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Garrelt op 10-12-2023 20:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mile5
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-08 16:59
Sinds vandaag is de climate control/verwarming op mijn MG4 ermee gestopt. Er komt enkel nog kou uit, geen warmte meer. Ontwasemen is hiermee ook onmogelijk geworden. Zijn er misschien meer tweakers die dit aan de hand hebben gehad?

Nu was de temperatuur regeling altijd al apart, je moest hem altijd rond de 25 graden instellen om niet in de vrieskou te zitten.

Het is een zakelijke MG4, luxury uit april van dit jaar.
Ik kijk niet uit naar nog meer bezoeken aan de van Mossel werkplaats. Ik ben dit jaar al 3x terug geweest omdat de TJA andere rijbanen en de vluchtstrook op trok telkens, wat ook niet is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op zondag 10 december 2023 @ 16:36:
[...]

Allereerst moeten ze wat doen aan hun communicatie. Als iemand met problemen over LKA contact opneemt: niet negeren. Te vaak gedoe ? Spreek MG er dan zelf op aan dat ze betere spullen leveren.

Als er belangrijke wijzingen in de software zijn ikv veiligheidssystemen: iedereen direct contact opnemen en update regelen. Teveel werk? Zet druk op werkende OTA...

Ja. Er staat inderdaad dat jij altijd zelf verantwoordelijk bent. Maar beperk de verantwoordelijke persoon dan niet in zijn handelen en laat hem de keuze wat wel en niet van invloed is op veilig rijden. Dat gebeurt niet. Sterker nog, het advies om een systeem niet te gebruiken kan alleen via het scherm. Dat is tijdens het rijden.... niet veilig of zo ?
Lastig alk
Lemaal, want NCAP verplicht ? Sta dan achter je klanten en trek samen met organisaties als ANWB aan de Europese bel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racemol
Mile5 schreef op zondag 10 december 2023 @ 18:28:
Sinds vandaag is de climate control/verwarming op mijn MG4 ermee gestopt. Er komt enkel nog kou uit, geen warmte meer. Ontwasemen is hiermee ook onmogelijk geworden. Zijn er misschien meer tweakers die dit aan de hand hebben gehad?

Nu was de temperatuur regeling altijd al apart, je moest hem altijd rond de 25 graden instellen om niet in de vrieskou te zitten.

Het is een zakelijke MG4, luxury uit april van dit jaar.
Ik kijk niet uit naar nog meer bezoeken aan de van Mossel werkplaats. Ik ben dit jaar al 3x terug geweest omdat de TJA andere rijbanen en de vluchtstrook op trok telkens, wat ook niet is opgelost.
Even voor de zekerheid, de "airco" heb je nog wel aan staan? Want die zorgt in de luxury versie namelijk d.m.v. een warmtepomp voor hitte en als je de airo uit zet dan heb je ook geen warmte meer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:27
zephyr_blues schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 18:40:
[...]

Zorg dan dat ie gewoon een lekker vers espressootje laat afdalen vanuit de middenconsole in plaats van mij lekkermaken met zo'n laf lampje... aar goed, ik heb er nog geen gezien op mijn standaard MKII

Met de huidige staat van software vind ik een aantal dingen toch wel eng... Die traffic sign recognition pikt elk bord langs de snelweg op, ook bij een afrit. Zitten we ineens met zijn allen op de 70.
Wat betreft traffic sign, mijn Mercedes leest ook alle borden. Dus wanneer ik in Frankrijk rijd, en er verschillende snelheden per gewichtsklasse zijn, schiet het alle kanten op. 70....80....90...100....130.
Conclusie, kijk gewoon naar de verkeersborden zoals je hebt geleerd tijdens je rijles😇

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik lees net dat iemand op het Engelse MG forum al contact gehad met Euro NCAP (in februari al)
So, as MG didn't reply to my email about there "lovely" Lane Keeping Assist software I wrote to Euro NCAPS not really expecting a response. However I was pleasantly surprised as not only did they reply but they indicated that they recognised the issue and were in discussions with MG. Here is the reply from the email. I removed the guys name for data privacy, but you can easily contact them via their website (LSS = LKA):

Thank you very much for contacting us on this.

Euro NCAP indeed requires the Lane Support System to be default ON for a part of the points. For information, this will be required by regulation as well.

Euro NCAP is also not impressed by the aggressiveness of the LSS system and we are in liaison with MG to resolve the issue.
Zie:
https://www.mgevs.com/thr...g.9429/page-6#post-165237

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op zondag 10 december 2023 @ 23:26:
Ik lees net dat iemand op het Engelse MG forum al contact gehad met Euro NCAP (in februari al)

[...]

Zie:
https://www.mgevs.com/thr...g.9429/page-6#post-165237
Dit is van januari. Het is wel duidelijk dat de recente software versie een behoorlijk minder aggresieve werking heeft.
Blijft natuurlijk irritant dat je na uitstappen bij het wegrijden eerst weer je menu in moet duiken als je geen standaard LKA instelling gebruikt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op zondag 10 december 2023 @ 23:49:
[...]

Dit is van januari. Het is wel duidelijk dat de recente software versie een behoorlijk minder aggresieve werking heeft.
Blijft natuurlijk irritant dat je na uitstappen bij het wegrijden eerst weer je menu in moet duiken als je geen standaard LKA instelling gebruikt.....
Dat zeg ik er ook bij, dat het al 'oud' is. Maar ik bedoel eigenlijk dat het weinig zin heeft om een hoop stampij te gaan maken bij VM/anwb/NCAP :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Denk niet dat dat alleen de LKA het enige probleem is bij de veiligheidssystemen.

Maar het mag wel duidelijk zijn dat als NCAP iets te maken heeft met de recente update, de veiligheid hier kennelijk een ding was. Waarom laat VM mensen dan met onveilige versies rondrijden tot de volgende service beurt ergens volgend jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin.1999
Ik heb de eerste weken in mijn Comfort erop zitten, het valt me op dat de ramen snel beslaan in de auto. Ook bij het niet recirculeren van de lucht kun je met 4 man in de auto gerust de achterruitverwarming aan laten staan en de airco hard laten blazen. Ik heb geen vocht achterin kunnen ontdekken. Vanuit mijn vorige auto ben ik dit helemaal niet gewend, herkennen anderen dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racemol
Ik was voornemens om deze ochtend eens met LKA aan naar werk te rijden. Echter zit het uitschakelen van LKA nu zo in m'n ritme dat ik 'm toch heb uitgeschakeld :+ . Morgen nieuwe poging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racemol
Edwin.1999 schreef op maandag 11 december 2023 @ 09:28:
Ik heb de eerste weken in mijn Comfort erop zitten, het valt me op dat de ramen snel beslaan in de auto. Ook bij het niet recirculeren van de lucht kun je met 4 man in de auto gerust de achterruitverwarming aan laten staan en de airco hard laten blazen. Ik heb geen vocht achterin kunnen ontdekken. Vanuit mijn vorige auto ben ik dit helemaal niet gewend, herkennen anderen dit?
Ik had het in het begin ook heel veel maar bij mij was de oplossing echt om die recirculatie uit te schakelen. Daarna geen last meer gehad. Al kan ik me wel voorstellen dat een auto met vier personen met wellicht wat natte kleding een probleem zal zijn, maar dat was in mijn vorige ICE auto ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Racemol schreef op maandag 11 december 2023 @ 09:54:
[...]

Ik had het in het begin ook heel veel maar bij mij was de oplossing echt om die recirculatie uit te schakelen. Daarna geen last meer gehad. Al kan ik me wel voorstellen dat een auto met vier personen met wellicht wat natte kleding een probleem zal zijn, maar dat was in mijn vorige ICE auto ook zo.
Recirculatie is met vochtig weer geen goede combi. Zeker niet met veel mensen in de auto. Dan beslaan je ramen gegarandeerd (heb ik bij iedere auto tot nu toe last van gehad). Een goede automatische airco regelt dit wel allemaal zelf.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Racemol
STIMPPYYY schreef op maandag 11 december 2023 @ 10:37:
[...]

Recirculatie is met vochtig weer geen goede combi. Zeker niet met veel mensen in de auto. Dan beslaan je ramen gegarandeerd (heb ik bij iedere auto tot nu toe last van gehad). Een goede automatische airco regelt dit wel allemaal zelf.
Precies, daarom ook het advies om het uit te schakelen.

De MG4 is helaas niet zo slim en doet weinig automatisch. Ook al staat de recirculatie op automatisch zit je vaak met beslagen ramen. Mijn advies is dan ook om die instelling van automatisch te halen en op lucht van buiten vast te zetten. Wellicht dat dit in de zomer anders moet zijn, daar heb ik nog geen ervaring mee maar in de winter helpt dit enorm om beslagen ramen tegen te gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meacount
DaneV schreef op zondag 10 december 2023 @ 12:55:
[...]

Omdat andere auto's er vol mee zitten moet je de "eigenaardigheden" bij je eigen auto maar voor lief nemen, ook zo'n instelling die nergens op slaat, door zo'n houding wordt er nooit wat verbeterd, maar leveranciers zijn gek op makke schapen.

Ik hou niet van onterechte klachten en zal niet klagen als er niets aan de hand is, zo was mijn vorige auto klachtenvrij en werkte alles naar behoren zonder fratsen van doet ie het wel of doet ie het niet.

Dus (favoriet woordje van Troetelbeer) alle mensen die hier klagen zijn mensen die graag klagen en dat ligt niet aan de auto maar aan hen zelf...... zo lust ik er nog wel een paar. Je zou bijna gaan denken dat je de fabrikant bent of een verkoper van het product, niet zeuren/klagen mensen, het is goed :F
Omdat er meer mensen zijn die alles maar goed vinden is het ook goed..... ja.... zo kan je het ook bekijken.... en alles wat een dominee zegt is ook waar :z
Troetelbeer schreef op zondag 10 december 2023 @ 13:45:
[...]

De ervaring van de rijder zelf doet er wel degelijk toe, ook ik heb een Luxury met toeters en bellen en nergens last van. Nochtans niet meer (of zelfs minder) dan dat ik bij mijn diesel heb en bij andere merken brandstofauto's in het verleden.
Daarnaast zijn veel dingen ook subjectief (dus ook gebruiker afhankelijk). Wat de één heel storend vindt, hoeft voor de ander niet echt storend te zijn.

De LKA bijvoorbeeld is iets heel subjectiefs. Ik had een LKA in mijn vorige auto die nog veel harder ingreep dan deze van de MG4 en ik heb in mijn huidige tweede auto een LKA waarbij ik me soms afvraag waar die is en te te laat of te weinig corrigeert. Tja wat is dan precies fijner of storender?

Wat ik ook maar niet vaak genoeg kan herhalen: sommige "problemen" van de MG4 zijn problemen die voortkomen uit wetgeving en zijn niet specifiek MG4 gericht en komen dus ook voor in andere auto's die na een bepaalde datum worden gefabriceerd.

Natuurlijk is het heel vervelend als mensen wel veel dingen hebben die daadwerkelijk niet werken (airco, kerstboom op het dashboard van storingen etc.) en dat zou inderdaad niet mogen, maar ook die dingen komen onderling bij auto's voor van andere merken. Wat nogmaals, niet zou mogen.

Maar de soms stellige zwart/wit reacties (niet alleen van jou, maar ook van anderen) dat je eigen probleem een probleem voor iedereen is, daar ga ik niet in mee.
Krijg soms het idee van jou dat je het vervelend vind dat er klachten zijn over de MG4 en omdat jij geen klachten hebt, het niet terecht vind dat er mensen klagen over hun MG4.

Niet iedereen is even meegaand als jij en vind alles maar goed, zo zijn bij mij al veel klachten verholpen of stukken verbeterd. Wat jij zwart wit vind zal heus nog wel grijze gebieden hebben en idd wat anderen zwart wit vinden kan voor degenen die het betreft best wel heel terecht zijn, bijvoorbeeld het niet werken van de airco. Het slecht werken van de LKA, er is een update voor gekomen en werkt nu beter, het uitvallen van de camera's rondom, het niet willen werken/storing auto hold, het vastlopen van de navigatie.Zwart/wit voor degenen die het treft en er last van hebben/hadden.

Dan de ACC, dit is waarschijnlijk iets wat je bedoeld met stellige zwart/wit reacties als men meld dat het systeem alles behalve fijn werkt, grof afremt en stoterig overkomt, inhoud bij bochten, plotseling inhoud als je gaat passeren etc etc, gewoon een onvolwassen systeem dat soms vreselijk irritant overkomt en je compleet voor gek zet.

Ja, er zijn 2 opties, er zijn verschillende software uitvoeringen van en degenen met de brakke versie klagen, of er is maar 1 versie, degenen met meer rijervaring en wat meer inzicht kunnen beoordelen dat het veel beter kan en moet en aan de andere kant de mens die snel al iets goed vinden als het werkt, ook al werkt het niet goed...... het werkt immers toch.

Kort geleden nog met een benzine polo op pad geweest, ook met ACC en dat werkte wel zonder stoten en plotseling inhouden,het kan dan ook wel goed werken en ook bij stukken goedkopere auto's.

Zwart/wit zullen de het alles maar goed vinders het geen probleem vinden als het bagger werkt, als het maar werkt, daarintegen zullen de wat meer ervaren gebruikers/kenners erover gaan klagen en verbeteringen of aanpassingen willen.

Dan komen we weer bij de stelling dat de problemen bij de ervaring van de gebruiker zou liggen en ja daar was ik het al niet mee eens........ krijg je in weze een grijs gebied. (en niet een dus dus dus dus)

Het grijze gebied heeft er ondertussen voor gezorgd dat er een update voor de software van de ACC is, nu voor mij om deze nog te bemachtigen, ben mijn ACC zoals die nu zijn werk doet wel een beetje zat.

De niet klagers hebben deze versie misschien al sinds de aflevering en de klagers zijn de pechvogels die de betere versie nog moeten krijgen en dan heb je nog de mensen die niets te klagen hebben....... die mogen gewoon doorrijden zoals ze al tevreden zijn.

Om het grijs te houden...... niet alle klagers hebben gelijk en niet alle niet klagers zijn .........

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Racemol
Ik vind het verassend te zien hoe de meningen en ervaringen uiteen lopen. Ik vraag mij af of er na de software versie R40 een versie is waarin e.e.a. verbeterd is. Iemand die hier iets over kan roepen? Want dan ga ik proberen om ergens in 2024 nog een afspraak bij VM te krijgen :+

@meacount Het heeft denk ik niet zoveel zin om iedereen te overtuigen van jouw eigen mening / gelijk / ervaring. Het is nu eenmaal zo dat niet iedereen overal hetzelfde over denkt en dat zou ook een saaie boel worden als dat wel zo zou zijn. Lekker iedereen informeren zo ver je kunt en dan kan iedereen zijn / haar eigen mening vormen. Zonde van je energie om daar verder veel werk van te maken ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rollo Tomasi
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-09 21:45
Racemol schreef op maandag 11 december 2023 @ 14:25:
Ik vind het verassend te zien hoe de meningen en ervaringen uiteen lopen. Ik vraag mij af of er na de software versie R40 een versie is waarin e.e.a. verbeterd is. Iemand die hier iets over kan roepen? Want dan ga ik proberen om ergens in 2024 nog een afspraak bij VM te krijgen :+
Geintje natuurlijk, maar om een idee te geven van de drukte bij Van Mossel, ik heb op 24 oktober online een afspraak gemaakt voor de 24000 km-check met LKA update, ik kon 15 november terecht. Op die dag bleek de monteur ziek te zijn en kon ik wel medio januari terecht. Maar ze zouden kijken of ze misschien nog een gaatje konden. Vinden. Drie dagen later maar zelf teruggebeld en gelukkig bleek er een gaatje te zijn op 28 november. Auto gebracht, kleine twee uur gewacht, hij was klaar. Einde verhaal? Nee, na een kwartiertje rijden wildeik de airco aanzetten omdat de ramen besloegen, maar die bleek het niet meer te doen. Maar VM had natuurlijk pas eind januari tijd om ernaar te kijken. Da’s niet echt een optie met dit weer, levensgevaarlijk om twee keer per dag met beslagen ramen te rijden. Uiteindelijk vond men een gaatje op 5 december. Sindsdien geen problemen meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paul van Druten
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 12:37
[quote]Racemol schreef op maandag 11 december 2023 @ 14:25:

Tot op heden hoor ik dat alle software-updates nog niet perfect zijn en zelf nieuwe problemen met zich meebrengen. Ik moet begin 2024 voor de eerste beurt. Maar als het zo blijft laat ik niets updaten. Nu weet ik wat ik heb en die LKA zet ik toch wel uit omdat de auto me begroet met de tekst: "Please turn of Lane Keep Assist!" :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racemol
Paul van Druten schreef op maandag 11 december 2023 @ 15:21:
Tot op heden hoor ik dat alle software-updates nog niet perfect zijn en zelf nieuwe problemen met zich meebrengen. Ik moet begin 2024 voor de eerste beurt. Maar als het zo blijft laat ik niets updaten. Nu weet ik wat ik heb en die LKA zet ik toch wel uit omdat de auto me begroet met de tekst: "Please turn of Lane Keep Assist!" :P
Ik ben inderdaad ook wat huiverig om een afspraak te maken want ik wil natuurlijk niet dat er nieuwe problemen geïntroduceerd worden. Ik denk dat ik er voorlopig ook maar even mee leer leven en over een jaartje eens zie hoe de stand van zaken is met de updates.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racemol
Rollo Tomasi schreef op maandag 11 december 2023 @ 15:20:
[...]
Geintje natuurlijk, maar om een idee te geven van de drukte bij Van Mossel, ik heb op 24 oktober online een afspraak gemaakt voor de 24000 km-check met LKA update, ik kon 15 november terecht. Op die dag bleek de monteur ziek te zijn en kon ik wel medio januari terecht. Maar ze zouden kijken of ze misschien nog een gaatje konden. Vinden. Drie dagen later maar zelf teruggebeld en gelukkig bleek er een gaatje te zijn op 28 november. Auto gebracht, kleine twee uur gewacht, hij was klaar. Einde verhaal? Nee, na een kwartiertje rijden wildeik de airco aanzetten omdat de ramen besloegen, maar die bleek het niet meer te doen. Maar VM had natuurlijk pas eind januari tijd om ernaar te kijken. Da’s niet echt een optie met dit weer, levensgevaarlijk om twee keer per dag met beslagen ramen te rijden. Uiteindelijk vond men een gaatje op 5 december. Sindsdien geen problemen meer.
Bedankt voor het delen, ik had elders gelijksoortige verhalen gehoord. Ik denk dat ik de auto vooralsnog maar even weg laat bij van Mossel. Ik weet nu wat ik heb en de LKA zet ik dan maar gewoon uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, dan bof je nog. Een Toyota van mijn gezin had in augustus schade opgelopen . Eind december op zijn vroegst...als ik geluk had.
We moeten ons wel realiseren dat er een serieus tekort is aan goed personeel. Dat heeft geen goed effect op wachttijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcSpencer
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 24-02-2024
LKA en FCA permanent uitschakelen.
1. Als beide schermen actief zijn, trap op het rempedaal en schakel daarna de volgende functies aan/uit
- Aan Towing mode {aanhanger}
- Uit LKA en FCA {front collision alarm}
2. Bij de volgende rit zal bij het instappen, het Towing mode lampje branden.
Let op, nu eerst wachten tot beide schermen zijn opgestart.
3. Trap nu op de rem en deze vasthouden, nu zal op het rechterscherm de melding komen dat de Towingmode is geactiveerd.
4. Accepteer deze melding en laat de rem los.
5. Nu zie je dat zowel LKA en ook FCA uitgeschakeld blijven.
Het voordeel is dat als je daarna toevallig iets uit de kofferbak moet halen en dus uitstapt, na het instappen alles nog steeds is uitgeschakeld.
Oké, je achteruitrijlampen piepje zal nu niet meer werken.
Maarja, elk voordeel heb z'n nadeel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nietnormaal
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:11
Racemol schreef op maandag 11 december 2023 @ 14:25:
R40 is alleen maar het mediasysteem. Ik heb R46 maar nog geen LKA update bijvoorbeeld. Het heeft volgens mij weinig met elkaar te maken en de meeste apparaten in de auto hebben een eigen software versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
meacount schreef op maandag 11 december 2023 @ 11:16:
[...]

Omdat andere auto's er vol mee zitten moet je de "eigenaardigheden" bij je eigen auto maar voor lief nemen, ook zo'n instelling die nergens op slaat, door zo'n houding wordt er nooit wat verbeterd, maar leveranciers zijn gek op makke schapen.

Ik hou niet van onterechte klachten en zal niet klagen als er niets aan de hand is, zo was mijn vorige auto klachtenvrij en werkte alles naar behoren zonder fratsen van doet ie het wel of doet ie het niet.

Dus (favoriet woordje van Troetelbeer) alle mensen die hier klagen zijn mensen die graag klagen en dat ligt niet aan de auto maar aan hen zelf...... zo lust ik er nog wel een paar. Je zou bijna gaan denken dat je de fabrikant bent of een verkoper van het product, niet zeuren/klagen mensen, het is goed :F

[...]

Omdat er meer mensen zijn die alles maar goed vinden is het ook goed..... ja.... zo kan je het ook bekijken.... en alles wat een dominee zegt is ook waar :z
[...]

Krijg soms het idee van jou dat je het vervelend vind dat er klachten zijn over de MG4 en omdat jij geen klachten hebt, het niet terecht vind dat er mensen klagen over hun MG4.

Niet iedereen is even meegaand als jij en vind alles maar goed, zo zijn bij mij al veel klachten verholpen of stukken verbeterd. Wat jij zwart wit vind zal heus nog wel grijze gebieden hebben en idd wat anderen zwart wit vinden kan voor degenen die het betreft best wel heel terecht zijn, bijvoorbeeld het niet werken van de airco. Het slecht werken van de LKA, er is een update voor gekomen en werkt nu beter, het uitvallen van de camera's rondom, het niet willen werken/storing auto hold, het vastlopen van de navigatie.Zwart/wit voor degenen die het treft en er last van hebben/hadden.

Dan de ACC, dit is waarschijnlijk iets wat je bedoeld met stellige zwart/wit reacties als men meld dat het systeem alles behalve fijn werkt, grof afremt en stoterig overkomt, inhoud bij bochten, plotseling inhoud als je gaat passeren etc etc, gewoon een onvolwassen systeem dat soms vreselijk irritant overkomt en je compleet voor gek zet.

Ja, er zijn 2 opties, er zijn verschillende software uitvoeringen van en degenen met de brakke versie klagen, of er is maar 1 versie, degenen met meer rijervaring en wat meer inzicht kunnen beoordelen dat het veel beter kan en moet en aan de andere kant de mens die snel al iets goed vinden als het werkt, ook al werkt het niet goed...... het werkt immers toch.

Kort geleden nog met een benzine polo op pad geweest, ook met ACC en dat werkte wel zonder stoten en plotseling inhouden,het kan dan ook wel goed werken en ook bij stukken goedkopere auto's.

Zwart/wit zullen de het alles maar goed vinders het geen probleem vinden als het bagger werkt, als het maar werkt, daarintegen zullen de wat meer ervaren gebruikers/kenners erover gaan klagen en verbeteringen of aanpassingen willen.

Dan komen we weer bij de stelling dat de problemen bij de ervaring van de gebruiker zou liggen en ja daar was ik het al niet mee eens........ krijg je in weze een grijs gebied. (en niet een dus dus dus dus)

Het grijze gebied heeft er ondertussen voor gezorgd dat er een update voor de software van de ACC is, nu voor mij om deze nog te bemachtigen, ben mijn ACC zoals die nu zijn werk doet wel een beetje zat.

De niet klagers hebben deze versie misschien al sinds de aflevering en de klagers zijn de pechvogels die de betere versie nog moeten krijgen en dan heb je nog de mensen die niets te klagen hebben....... die mogen gewoon doorrijden zoals ze al tevreden zijn.

Om het grijs te houden...... niet alle klagers hebben gelijk en niet alle niet klagers zijn .........
1. Leer eens begrijpend lezen. Je haalt dingen door elkaar.
2. Denk niet voor mij.
3. Leg me geen woorden in de mond die ik niet gezegd heb.

8)7

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• HaraldBou
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14-09 19:36
Kunnen we het nu weer over de mg4 hebben en niet meer over elkaar?
Pagina: 1 ... 20 ... 69 Laatste