DaneV schreef op zondag 10 december 2023 @ 12:55:
[...]
Ik heb een luxury, genoeg toeters en bellen dus, maar nergens last van. Ik vind het een prima auto die heerlijk rijdt en prima werkt. Ja, de software kan hier en daar wat eigenaardigheden hebben, maar ik heb verschillende auto's gereden de afgelopen jaren en ik ben nog
één auto tegengekomen zonder eigenaardigheden. Ook mercedes en volvo zitten er vol mee.
Maar als je graag klaagt, dan kan dat met deze auto en met alle andere auto's die er bestaan. En ja, dat heeft dus wel degelijk met de rijder/gebruiker te maken.
Omdat andere auto's er vol mee zitten moet je de "eigenaardigheden" bij je eigen auto maar voor lief nemen, ook zo'n instelling die nergens op slaat, door zo'n houding wordt er nooit wat verbeterd, maar leveranciers zijn gek op makke schapen.
Ik hou niet van onterechte klachten en zal niet klagen als er niets aan de hand is, zo was mijn vorige auto klachtenvrij en werkte alles naar behoren zonder fratsen van doet ie het wel of doet ie het niet.
Dus (favoriet woordje van Troetelbeer) alle mensen die hier klagen zijn mensen die graag klagen en dat ligt niet aan de auto maar aan hen zelf...... zo lust ik er nog wel een paar. Je zou bijna gaan denken dat je de fabrikant bent of een verkoper van het product, niet zeuren/klagen mensen, het is goed

Omdat er meer mensen zijn die alles maar goed vinden is het ook goed..... ja.... zo kan je het ook bekijken.... en alles wat een dominee zegt is ook waar

Troetelbeer schreef op zondag 10 december 2023 @ 13:45:
[...]
De ervaring van de rijder zelf doet er wel degelijk toe, ook ik heb een Luxury met toeters en bellen en nergens last van. Nochtans niet meer (of zelfs minder) dan dat ik bij mijn diesel heb en bij andere merken brandstofauto's in het verleden.
Daarnaast zijn veel dingen ook subjectief (dus ook gebruiker afhankelijk). Wat de één heel storend vindt, hoeft voor de ander niet echt storend te zijn.
De LKA bijvoorbeeld is iets heel subjectiefs. Ik had een LKA in mijn vorige auto die nog veel harder ingreep dan deze van de MG4 en ik heb in mijn huidige tweede auto een LKA waarbij ik me soms afvraag waar die is en te te laat of te weinig corrigeert. Tja wat is dan precies fijner of storender?
Wat ik ook maar niet vaak genoeg kan herhalen: sommige "problemen" van de MG4 zijn problemen die voortkomen uit wetgeving en zijn niet specifiek MG4 gericht en komen dus ook voor in andere auto's die na een bepaalde datum worden gefabriceerd.
Natuurlijk is het heel vervelend als mensen wel veel dingen hebben die daadwerkelijk niet werken (airco, kerstboom op het dashboard van storingen etc.) en dat zou inderdaad niet mogen, maar ook die dingen komen onderling bij auto's voor van andere merken. Wat nogmaals, niet zou mogen.
Maar de soms stellige zwart/wit reacties (niet alleen van jou, maar ook van anderen) dat je eigen probleem een probleem voor iedereen is, daar ga ik niet in mee.
Krijg soms het idee van jou dat je het vervelend vind dat er klachten zijn over de MG4 en omdat jij geen klachten hebt, het niet terecht vind dat er mensen klagen over hun MG4.
Niet iedereen is even meegaand als jij en vind alles maar goed, zo zijn bij mij al veel klachten verholpen of stukken verbeterd. Wat jij zwart wit vind zal heus nog wel grijze gebieden hebben en idd wat anderen zwart wit vinden kan voor degenen die het betreft best wel heel terecht zijn, bijvoorbeeld het niet werken van de airco. Het slecht werken van de LKA, er is een update voor gekomen en werkt nu beter, het uitvallen van de camera's rondom, het niet willen werken/storing auto hold, het vastlopen van de navigatie.Zwart/wit voor degenen die het treft en er last van hebben/hadden.
Dan de ACC, dit is waarschijnlijk iets wat je bedoeld met stellige zwart/wit reacties als men meld dat het systeem alles behalve fijn werkt, grof afremt en stoterig overkomt, inhoud bij bochten, plotseling inhoud als je gaat passeren etc etc, gewoon een onvolwassen systeem dat soms vreselijk irritant overkomt en je compleet voor gek zet.
Ja, er zijn 2 opties, er zijn verschillende software uitvoeringen van en degenen met de brakke versie klagen, of er is maar 1 versie, degenen met meer rijervaring en wat meer inzicht kunnen beoordelen dat het veel beter kan en moet en aan de andere kant de mens die snel al iets goed vinden als het werkt, ook al werkt het niet goed...... het werkt immers toch.
Kort geleden nog met een benzine polo op pad geweest, ook met ACC en dat werkte wel zonder stoten en plotseling inhouden,het kan dan ook wel goed werken en ook bij stukken goedkopere auto's.
Zwart/wit zullen de het alles maar goed vinders het geen probleem vinden als het bagger werkt, als het maar werkt, daarintegen zullen de wat meer ervaren gebruikers/kenners erover gaan klagen en verbeteringen of aanpassingen willen.
Dan komen we weer bij de stelling dat de problemen bij de ervaring van de gebruiker zou liggen en ja daar was ik het al niet mee eens........ krijg je in weze een grijs gebied. (en niet een dus dus dus dus)
Het grijze gebied heeft er ondertussen voor gezorgd dat er een update voor de software van de ACC is, nu voor mij om deze nog te bemachtigen, ben mijn ACC zoals die nu zijn werk doet wel een beetje zat.
De niet klagers hebben deze versie misschien al sinds de aflevering en de klagers zijn de pechvogels die de betere versie nog moeten krijgen en dan heb je nog de mensen die niets te klagen hebben....... die mogen gewoon doorrijden zoals ze al tevreden zijn.
Om het grijs te houden...... niet alle klagers hebben gelijk en niet alle niet klagers zijn .........