Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163260

Racemol schreef op maandag 27 november 2023 @ 23:04:
[...]

De 'nieuwe' Luxury uitvoering met 18" wielen. Ik heb me in het echte verbruik nog niet zo verdiept maar met 100% SOC geeft hij bij mij aan dat ik net over de 400km kan rijden.

Wat comfort betreft is het wat mij betreft echt prima en zou mijn wielen niet inruilen voor 17" met 215 brede banden. Dit voelt voor deze auto echt prima. Met dit natte weer is de wegligging in ieder geval prima gebleken.
Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geeh27
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 22-02 09:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lWPUY01uQLc10AJygWAL0_ahwvg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tHIPOad28Cc2d289Ywm7ozzw.png?f=fotoalbum_large

WTF 🤔🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 09:23
Ik heb er vanmorgen even extra op gelet, zonder er echt rekening mee te houden. Het verbruik is denk ik wel relatief. Ik heb als ik er erg op let gezien dat ik 14 kw/100km kan rijden maar zoals vanmorgen, als ik er niet echt mee bezig ben dan zit ik volgens de boordcomputer op 17,6 KW/100km. Dit is op een afstand van 15km, veel 80km/u weg met stoplichten en een tussenstop bij de supermarkt. Ook nog inclusief voorverwarmen vanmorgen voor ik weg ging en de airco op 25 graden, al weet ik niet of dit wordt meegeteld. Dit is met een custom profiel, waarbij de motor op ECO staat maar de airco wel gewoon zonder eco wordt gebruikt en type 3 (hoogste) regeneratie.

[ Voor 17% gewijzigd door Racemol op 28-11-2023 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmrazor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-06 16:48
Nou... weer nieuwe ervaring met VM. Had geregeld dat ik mijn bandenwissel (banden en stalen velgen) dicht bij huis kon laten doen bij VM Peugeot in Leiderdorp. Die hadden contact gehad met VM MG voor specs. Vanochtend langs geweest voor de wissel en na 5 kwartier onverrichter zake weer naar huis. De velgen pasten niet :(

Ik moet nog mee maken dat er iets in 1x goed gaat met deze club.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjetrof
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:20
Racemol schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 09:10:
[...]

Ik heb er vanmorgen even extra op gelet, zonder er echt rekening mee te houden. Het verbruik is denk ik wel relatief. Ik heb als ik er erg op let gezien dat ik 14 kw/100km kan rijden maar zoals vanmorgen, als ik er niet echt mee bezig ben dan zit ik volgens de boordcomputer op 17,6 KW/100km. Dit is op een afstand van 15km, veel 80km/u weg met stoplichten en een tussenstop bij de supermarkt. Ook nog inclusief voorverwarmen vanmorgen voor ik weg ging en de airco op 25 graden, al weet ik niet of dit wordt meegeteld. Dit is met een custom profiel, waarbij de motor op ECO staat maar de airco wel gewoon zonder eco wordt gebruikt en type 3 (hoogste) regeneratie.
Ik heb echt het idee dat ik iets niet goed doe in dat geval.

Mijn rit naar werk is +/- 50km, waarvan 30km op een N weg waar 100 gereden mag worden, al zit ik eerder op gemiddeld 85km/h op die N weg. De overige 20 kilometers bestaan uit 4km bebouwde kom en 16km snelweg. Verder heb ik mijn verwarming op 23 graden staan en alles op ECO.

Dit levert in de zomer een verbruik op van 15.5 - 16.5 kw/100km en op dit moment 19 - 21kw/100km.
Wellicht nog handig om te benoemen dat ik bijna alles laat doen door de adaptive cruise, en praktisch nooit het pedaal volledig intrap.

Ohja, ik rijd een Luxury versie met 64 kwh accu modeljaar 2022, dus de niet extended range variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Racemol schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 09:10:
[...]

Airco 25 graden? Is dat nog steeds nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pjetrof schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 09:51:
[...]

Mijn rit naar werk is +/- 50km, waarvan 30km op een N weg waar 100 gereden mag worden, al zit ik eerder op gemiddeld 85km/h op die N weg. De overige 20 kilometers bestaan uit 4km bebouwde kom en 16km snelweg. Verder heb ik mijn verwarming op 23 graden staan en alles op ECO.

Dit levert in de zomer een verbruik op van 15.5 - 16.5 kw/100km en op dit moment 19 - 21kw/100km.
Wellicht nog handig om te benoemen dat ik bijna alles laat doen door de adaptive cruise, en praktisch nooit het pedaal volledig intrap.

Ohja, ik rijd een Luxury versie met 64 kwh accu modeljaar 2022, dus de niet extended range variant.
Als jij niet voorverwarmt maar wel tijdens rijden verwarmt dan telt de verwarming denk ik wel mee in het ritverbruik.
Gebruik jij verwarming of Airco?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meacount
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-06 09:34
Shadowhawk00 schreef op maandag 27 november 2023 @ 10:40:
[...]

Leuk totdat het je gebeurt en je besluite je rechtsbijstand in te schakelen. Geloof niet dat MG daarmee weg gaat komen zeker niet als ze zelf de beurt niet kunnen uitvoeren omdat ze niet genoeg personeel hebben.
Aan de andere kant als je heel weinig de auto gebruikt moet je geen EV kopen dus ik ga er wel vanuit dat mensen toch 1x per jaar naar de dealer moeten vanwegen de KM's
Zeker onderdelen die tijdens een beurt niet aangepast kunnen worden gaat het argument maar de servicebeurt niet heel ver komen. Bedrijven roepen veel maar zodra duidelijk is dat je je rechten kent gaan ze wat makkelijker worden. Hey proberen kan altijd veel mensen geloven dat ze geen rechten hebben.

Overigens geen idee of ik de enige ben maar nu het weer kouder word valt soms mijn knipperlicht uit en wat andere foutmeldingen komen weer in het scherm. En het gaat soms ook weer vanzelf weg dus het is geen echt defect. Ineens doet de richting aanwijzer het niet meer en dan 30min later doet hij het weer wel ( zonder reboot ofzo ). Zijn er meer mensen met dit probleem?
Zou niet weten waarom ik niet een EV zou mogen kopen als ik weinig(wat is weinig?) kilometers maak :? :?

Misschien wel leuk om te lezen:

https://www.cbs.nl/nl-nl/...ers-van-nederland-en-hoe-

Alleen auto's:

https://www.cbs.nl/nl-nl/...sprestaties-personenautos

Wat als er "straks" alleen nog maar elektrische auto's te koop zijn? Moet ik omdat ik weinig kilometers en vaak ook nog eens korte ritjes met een koude motor dat dan nu nog maar doen met extra vervuilende auto? Soms snap ik mijn medemens met bepaalde ongenuanceerde uitspraken niet, zou me bijna schuldig gaan voelen omdat ik nu schoon, maar helaas weinig kilometers rijd :S

Het jaarlijkse beurtje(of 24.000km wat eerder komt) kost geen vermogen, al kan het voor sommigen lastig zijn om in te plannen. Nu heb ik zelf nog steeds ook de ANWB met woonplaatshulp, dus al zou ik het beurtje niet laten uitvoeren, pechhulp heb ik dan nog wel, maar geen zin in gezeur van wellis nietes gedoe. Voor de degenen zonder ANWB met pech onderweg is het na een jaar dan toch wel zeuren als je pech krijgt en ze laten je staan...... rechtsbijstand of niet........ het beurtje is goedkoper dan het ANWB lidmaatschap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Anoniem: 163260 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 09:57:
[...]

Airco 25 graden? Is dat nog steeds nodig?
Och of het echt nodig is dat weet ik niet maar ik zit wel graag lekker warm 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
[...]

Eerste deel van de rit zit ik ook op zo'n 20/21 kw/100km maar daarna trekt het snel bij. Ik rij wel altijd erg defensief en rij meestal zonder de CC, met erg veel regenereren en eigenlijk nooit remmen. Ik zou verwachten dat de adaptive CC dit ook zou doen maar wellicht kun je eens een ritje zonder proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
[...]

Ik doe het nog minder, gebruik nooit de eco stand en verbruik iets meer, maar geniet er wel van :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
-tom-562 schreef op maandag 27 november 2023 @ 19:12:
[...]

Ik zou best willen ruilen, maar ik denk niet dat de private lease afdeling van Van Mossel akkoord gaat :'(
Zou er een berichtje aan wagen, zou immers een upgrade moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjetrof
Anoniem: 163260 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 10:01:
[...]

Als jij niet voorverwarmt maar wel tijdens rijden verwarmt dan telt de verwarming denk ik wel mee in het ritverbruik.
Gebruik jij verwarming of Airco?
Ik heb vanmorgen toevallig voorverwarmen gebruikt in combinatie met het voorverwarmen van het accupakket.
Een uurtje voordat ik ging rijden ben ik de accu gaan verwarmen, en 10 minuten voordat ik wegging ben ik de auto gaan verwarmen. Vanmorgen kwam ik uit op 17.8 kw/100km. Ik heb overigens altijd A/C aanstaan. Heb het om eerlijk te zijn zelf nooit getest, maar heb meerdere malen gelezen in dit topic dat mensen geen verwarming hadden wanneer A/C niet aanstond. Wellicht niet heel goed vergelijkbaar gezien het feit dat de weerstomstandigheden niet vergelijkbaar zijn, maar normaliter gebruikte ik 7kwh voor een enkele rit woon-werk en dat zit nu eerder op 10kwh

Wat het remmen betreft, dat doe ik ook zelden. Ik krijg eerder van mijn vriendin te horen dat ik moet stoppen met zo vroeg te gaan regenereren waardoor ik de laatse 10 - 15 meter aan het uitrollen ben op 6km/h :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:03
[...]

Voor mij heel herkenbare gebruiks cijfers. Ook een lux 22. korte ritjes voor de boodschappen in de winter zijn killing voor de gebruiks cijfers.
Dit weekend in de regen met "alles aan" op een traject van 55 km waarvan 30 kilometer 80-85 km/h altijd de cc aan minimaal remgebruik. Wel genieten van de power bij het optrekken. Verwarming op 24. 188 wh/km. :) Ik ben er zeer tevreden mee.

MTVenusV151+esp32RS485+ShellyEmulatie·18ZP 6*APS 5.9WP·EaseeHome·MG4lux2023·ThemaV 7kW+esp32RS485

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjetrof
Racemol schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 10:17:
[...]

Eerste deel van de rit zit ik ook op zo'n 20/21 kw/100km maar daarna trekt het snel bij. Ik rij wel altijd erg defensief en rij meestal zonder de CC, met erg veel regenereren en eigenlijk nooit remmen. Ik zou verwachten dat de adaptive CC dit ook zou doen maar wellicht kun je eens een ritje zonder proberen?
De eerste 5 kilometer zit ik toch zeker boven de 23kw/100km wat uiteraard door de verwarming komt. Vervolgens duurt het best lang (+/- 20km) voordat ik onder de 20 kw/100km duik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:29
Racemol schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 10:15:
[...]

Och of het echt nodig is dat weet ik niet maar ik zit wel graag lekker warm 8)
Viel mij ook al op dat 25gr tijdens de testrit een fijne temp was. Totaal onlogisch natuurlijk. Dit zou doorgaans 21 of 22 moeten zijn. Het voelde ook niet als 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:11

-tom-562

Oliesjeik

meacount schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 10:22:
[...]

Zou er een berichtje aan wagen, zou immers een upgrade moeten zijn?
Theoretisch kan de leaseprijs dan omhoog gaan, want de banden zijn duurder :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Ik rij de auto sinds begin deze maand en heb er bijna 1300 km op zitten. Gemiddeld is mijn verbruik 18.8 k
Wh/100km. Aan de gemiddelde snelheid te zien is dit inclusief idle tijd met stilstaan er bij, want ik kan mij niet voorstellen dat is gemiddeld 35km/h rij. Ik zit geregeld ergens even te wachten op een parkeerplaats en gebruik dan de hotspot (heerlijke feature!) om op de laptop te werken. De auto staat dan gewoon aan.

In het begin ook lekker mee gespeeld en stukken op de sport stand gereden dus dat zal het gemiddelde ook iets omhoog gooien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a4v0yt3Y8teDa_ZHXn0Iwxcz8jA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/to0DqGcRL0z5aXpdkNpqDaH1.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben in ieder geval tevreden met dit verbruik, en ik verwacht met warmer weer toch ook wel een stuk beter te kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thien
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 31-05 13:26

Acties:
  • +1 Henk 'm!

-tom-562 schreef op maandag 27 november 2023 @ 19:12:
[...]

Ik zou best willen ruilen, maar ik denk niet dat de private lease afdeling van Van Mossel akkoord gaat :'(
Ik heb er de afgelopen dagen nog eens over nagedacht.
In eerste instantie was mijn het wens om het wisselen van banden (zomer/winter) over boord te kunnen gooien. Ik opteerde voor een all season band. Dat en vermindert verbruik op een smallere band leidde er uiteindelijk toe dat ik mij afvroeg of ik die 18 inch wel wilde. Dus 17 inch met all weather was de wens, sterke voorkeur voor de nieuwe versie van Bridgestone.
Na wat gesprekken met collega's en twee bandenboeren met wie ik nu werk begin ik op mijn eerste wens terug te komen. Waarom?
1. Ik rij meer dan 25k km 's per jaar, bijna dagelijks vlak langs VM
2. Jaarlijkse onderhoudsbeurt, dus moet toch langs
3. All weather slijt harder dan zomerband
4. All weather verbruikt bij gelijke breedte vaak iets meer dan zomerband
5. Je hebt in NL in feite maar 4 maanden iets anders nodig dan een zomerband

Op de keper genomen win ik er niks mee omdat ik meer geld kwijt ben aan sneller slijtende banden en het meerverbruik. Het spaart mij hooguit tijd uit.

Nu is het eventjes koud en er valt her en der wat sneeuw. Maar de ervaring leert dat dit nooit lang duurt. Aangezien de levering weer verschoven is (hoop dat ik hem dit jaar nog kan aanmelden bij RVO) en tegen die tijd het weer zachter is.....

Ik ga daarom proberen deze winter door te komen met de Turanzas. Volgend jaar ga ik kijken of/hoe ik een aparte set winterbanden aanschaf. Heb ik ook meer ervaring met de band, mijn rijstijl en bijbehorend verbruik. Dan evt wel een 17 inch voor een smallere band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-06 23:24
Is het je niet eerder opgevallen dat ie maar 3 wielen heeft? :+

@Racemol @STIMPPYYY Hier is 25 of 26 ook de "normale" temperatuur. In deze tijd van het jaar zet ik ook graag de stoel en stuurverwarming aan, dat is wel echt top!

[ Voor 17% gewijzigd door savale op 28-11-2023 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

savale schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 17:40:
[...]

Is het je niet eerder opgevallen dat ie maar 3 wielen heeft? :+

@Racemol @STIMPPYYY Hier is 25 of 26 ook de "normale" temperatuur. In deze tijd van het jaar zet ik ook graag de stoel en stuurverwarming aan, dat is wel echt top!
Tja, dan hebben ze er niks aan gedaan want dit temperatuurinstellingsprobleem is heel lang bekend.
Is dat rechterbeen wat je in de app ziet? Dan toch maar Engels als taal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20-06 07:39
Ik heb nu Cross Climate 2 eronder liggen (17 inch). Wat een groot verschil met de orginele Continental!

Daar waar je zou verwachten dat de zomerbanden beter presteren in het natte weer, doet juist de Cross Climate dit veel beter. Ik kan nu gewoon 25% regenereren in de regen zonder dat de banden slippen. De CrossClimate zijn ook net zo stil en ik durf te beweren zelfs iets comfortabeler. Heb echt weer vertrouwen terug gekregen in de auto.

Verbruik durf ik weinig over te zeggen, ik lees in dit topic allerlei cijfers, echter is mijn ervaring dat vooral de wind (en regen?) veel invloed heeft, dus vergelijken is bijna onmogelijk. Ik maak ritjes van zo'n 20 Km, groot stuk 80 of 100. En verbruik zit deze dagen (vandaag en gisteren) net onder de 18Kw/100Km. Best acceptabel. Ik gebruik geen Eco stand (zie daar de meerwaarde niet van in), verwarming staat nu op 22 (in de zomer op 26), geen stuur of stoelverwarming. Gebruik nooit cruise control.

[ Voor 13% gewijzigd door 1234567y op 28-11-2023 22:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

1234567y schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 22:31:

Ik kan nu gewoon 25% regenereren in de regen zonder dat de banden slippen.
Wil je daarmee zeggen dat je banden doorslippen in de regen als je met de continentals de voet van het stroompedaal haalt?
Ik gebruik geen Eco stand (zie daar de meerwaarde niet van in), verwarming staat nu op 22 (in de zomer op 26), geen stuur of stoelverwarming. Gebruik nooit cruise control.
Mag toch hopen dat je in de zomer hem lager instelt?
Toen het buiten warmer was, zeg een maand geleden, hoe was je verbruik toen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
Anoniem: 163260 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 00:19:
[...]

Wil je daarmee zeggen dat je banden doorslippen in de regen als je met de continentals de voet van het stroompedaal haalt?

[...]

Mag toch hopen dat je in de zomer hem lager instelt?
Toen het buiten warmer was, zeg een maand geleden, hoe was je verbruik toen?
De Continentals slippen wanneer ik licht rem, zodat dit remmen puur regeneratief is (ongeveer -25% power zie je dan) en er flink wat water ligt. Alleen stroompedaal los (in stand 3) is doorgaans geen probleem. Cross climate slippen niet.

In de zomer is het verbruik ongeveer 15,7 ofzo, AC staat dan op 26.

Net ritje gehad van 20Km, gemiddeld 55Km/h, verbruik 16,7. Buiten 2 graden, ik denk beetje wind mee gehad. Ditmaal ook voorverwarming gebruikt, dat telt niet nee in de 'vanaf start' statistieken, dus beetje valsspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
[...]

Ik denk niet dat je iets fout doet maar dat mijn cijfers vertekend zijn omdat ik altijd voorverwarm, en dan telt het verwarmen van de cabine natuurlijk niet mee in het verbruik terwijl dit zonder voorverwarmen wel zo zou zijn.

Gister vanaf werk naar huis gereden met als doel zo zuinig mogelijk te rijden, voorverwarmd zoals altijd en ook de AC aan tijdens rijden op 25c. Ik zal toen ik thuis kwam op 16,2 kWh/100km. Dit zonder snelweg, zo'n 15km op 50 tot 80 km/u wegen. Wel veel file en stoplichten.

Ik merkte wel dat voor mij het gebruik van adaptive cruise control zeker niet de zuinigste manier van rijden is. Veel te onrustig, optrekken waar hij later weer moet remmen etc Dat kun je zelf veel slimmer doen en dus wat energie besparen.

Toen savonds nog even op visite en heb toen zonder voorverwarmen geprobeerd. Wat een verschil zeg. Na de eerste kilometer zat ik op 29 kWh / 100km wat zich daarna wel langzaam bij trok. Dit ritje was ook zo'n 15 km, dit keer met veel snelweg (110 gereden) en kwam uiteindelijk op 21 kWh/100km uit. Dus dat voorverwarmen, helemaal op dit soort korte ritjes, zal enorm schelen in je verbruik (op de meter dan, in de praktijk gebruiken we natuurlijk net zo veel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Je gebruikt mogelijk meer want niet voorverwarmen betekent dat de accu verwarmt zolang de rit duurt. Zodra je voorverwarmt aan de paal is de accu misschien onnodig lang warm gestookt.

De winter is altijd kak. Reken op miniaal 1/3e minder aan bereik zo niet de 1/2e.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bas1234567
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-01 19:51
Is het je ook al wel eens opgevallen dat je de hoeveelheid power tussen 0~7% kan variëren terwijl je stilstaat bij een stoplicht door het rempedaal iets minder ver in te trappen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:44
Bas1234567 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 11:50:
[...]

Is het je ook al wel eens opgevallen dat je de hoeveelheid power tussen 0~7% kan variëren terwijl je stilstaat bij een stoplicht door het rempedaal iets minder ver in te trappen?
Klopt, is mij ook al opgevallen. Pas als je het rempedaal harder intrapt gaat de power naar 0%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbraamse
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 19-06 10:47
[...]

Ik had ook een uitzonderlijk hoog verbruik twee weken terug tijdens een lange rit.
Het bleek dat de automatische batterijverwarming aan stond tijdens het rijden.
Had die zelf nooit ingeschakeld, hij stond vermoedelijk altijd al aan, maar wordt waarschijnlijk actief
als de temperatuur daalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-04 08:06
Los van de invloed buitentemperatuur, wind, regen en voorverwarming is ook vooral regeneratie van grote invloed op je actieradius.

Snelweg is weinig regeneratie, weinig actieradius.
Binnen bebouwde kom is veel regeneratie, veel actieradius.

Rijd ik in deze herfst/winterse omstandigheden met mijn Luxury enkel snelweg zit ik rond de 21-22 kWh bij 110 km/h.
Rijd ik enkel 50 tot 70 km/h wegen (Belgie) met dezelfde omstandigheden, zit ik rond de 16 kWh.

In de zomer is dat respectievelijk rond de 17 en 13 kWh.

Puur door regeneratie dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Troetelbeer op 29-11-2023 12:48 ]

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
Troetelbeer schreef op woensdag 29 november 2023 @ 12:47:
Los van de invloed buitentemperatuur, wind, regen en voorverwarming is ook vooral regeneratie van grote invloed op je actieradius.

Rijd ik in deze herfst/winterse omstandigheden met mijn Luxury enkel snelweg zit ik rond de 21-22 kWh bij 110 km/h.
Rijd ik enkel 50 tot 70 km/h wegen (Belgie) met dezelfde omstandigheden, zit ik rond de 16 kWh.

Nee, regenratie is niet gunstig voor je verbruik. Het omvormen van energie gaat met een behoorlijk lage efficiëntie. Sterker nog, wanneer je regenratie op stand '1' zet, en de auto meer laat uitrollen ipv regenereren, zul je ook een beter bereik halen.

(Het is uiteraard wel beter dan alles opstoken in je remmen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racemol
Ik denk ook dat de beredenering van Troetelbeer "Puur door regeneratie dus." niet helemaal klopt. Ik denk dat in dit geval het verschil voornamelijk in de maximum snelheid zit (110 vs 50-70 km/u). Natuurlijk helpt regeneratie wel mee maar de meeste energie lijkt mij te gaan zitten in die auto op 110 km/u houden ipv 50. Dat scheelt gewoon echt enorm veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Racemol schreef op woensdag 29 november 2023 @ 13:14:
Ik denk ook dat de beredenering van Troetelbeer "Puur door regeneratie dus." niet helemaal klopt. Ik denk dat in dit geval het verschil voornamelijk in de maximum snelheid zit (110 vs 50-70 km/u). Natuurlijk helpt regeneratie wel mee maar de meeste energie lijkt mij te gaan zitten in die auto op 110 km/u houden ipv 50. Dat scheelt gewoon echt enorm veel.
Zelfs 100 ipv 110 scheelt al enorm. Regeneratie is leuk als je een berg afrijdt. Buiten dat win je er niet veel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 15:45
STIMPPYYY schreef op woensdag 29 november 2023 @ 13:17:
Zelfs 100 ipv 110 scheelt al enorm. Regeneratie is leuk als je een berg afrijdt. Buiten dat win je er niet veel mee.
Ik denk dat het verbruiksverschil inderdaad vooral in het snelheidsverschil zit, zoals al meer is aangegeven hierboven. Maar regeneratie helpt wel degelijk bij het terugwinnen van remenergie die anders als warmte verloren zou gaan. Alle beetjes helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:49
Vandaag wezen kijken voor een MG4. In eerste instantie voor een comfort. Dealer wilde wel graag de Luxury verkopen en gaf 1500€ korting. Na wat praten, bleek dat we ook 1000€ korting konden krijgen op Comfort uitvoering. Dus het verschil is uiteindelijk toch nog 1500€.

Desondanks twijfel ik nu. Voor ons is bereik het belangrijkste en volgens de WLTP heeft de Comfort meer bereik. Ik kan eigenlijk niets duidelijks vinden over het werkelijke verschil tussen beiden uitvoeringen? Iemand een idee?

Daarnaast, hoe groot is het verschil met 17" of 18" velgen? Want als ik het goed begrijp, is dat een ander verschil tussen beiden uitvoeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan heb ik waarschijnlijk geluk want als ik op de snelweg rij lijkt het ook meer op stadsverkeer. Overigens, tijdens mijn proefrit in september met een oude luxury reed ik ongeveer 30 km snelweg en 10 km stad. Tot 110 kmh bleef ik onder de 16kwh/100km. Maar toen was het 20 graden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racemol
FreeShooter schreef op woensdag 29 november 2023 @ 15:02:
Vandaag wezen kijken voor een MG4. In eerste instantie voor een comfort. Dealer wilde wel graag de Luxury verkopen en gaf 1500€ korting. Na wat praten, bleek dat we ook 1000€ korting konden krijgen op Comfort uitvoering. Dus het verschil is uiteindelijk toch nog 1500€.

Desondanks twijfel ik nu. Voor ons is bereik het belangrijkste en volgens de WLTP heeft de Comfort meer bereik. Ik kan eigenlijk niets duidelijks vinden over het werkelijke verschil tussen beiden uitvoeringen? Iemand een idee?

Daarnaast, hoe groot is het verschil met 17" of 18" velgen? Want als ik het goed begrijp, is dat een ander verschil tussen beiden uitvoeringen.
Ik heb dezelfde keuze moeten maken en uiteindelijk voor Luxury gekozen. Ik vind zelf de 18" wielen een stuk mooier en wat verbruik betreft merk ik er weinig van, als ik de gemiddelde in deze (en andere fora) draad vergelijk kom ik gelijk of zelfs lager uit dan gebruikers met de 17" wielen.

Als eerste moet ik wel toegeven dat de comfort de meest belangrijke upgrades heeft namelijk 140kW laden en de 64 kWh batterij maar de luxury heeft zoveel kleine extra's dat het de meerprijs, m.i. zeker waard is.

Blind spot monitoring, verschillende collision alert meldingen, 6 speakers (het hele speaker systeem is zoveel beter dan de comfort), 2 microfoons ipv 1, 360 graden camera systeem, wireless charger voor je telefoon, automatische inkap spiegels, hot spot functionaliteit (gratis internet in de auto), ismart (zonder lite - al weet ik de verschillen niet precies maar de app zou meer functies moeten hebben), bestuurdersstoel elektrisch te verstellen), deels (nep)lederen stoelen, verwarmde voorstoelen, verwarmd stuur, warmtepomp (was voor mij een belangrijke reden), automatisch dimmende binnenspiegel, ramen gaan met 1 druk op de knop helemaal naar beneden en stoppen als er iets tussen komt (bij de comfort heb je dat alleen aan de bestuurders kant), spraak besturing , navigatie met live verkeers informatie en waarschijnlijk nog tig van die kleinigheidjes.

Daarnaast ook wat visuele dingen, de 18" wielen, de knipperlichten voor die niet in de lamp zitten maar in de unit er onder, achterlichten die doorlopen en natuurlijk de achterspoiler.

Voor mij de meerprijs zeker waard. (Nee, ik werk niet bij VM :+ )

Edit: Hier een mooie link naar de brochure met alle verschillen: https://cdn.mgmotor.eu/im...G-Brochure_web_new-EN.pdf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garrelt
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online

Is ook mijn ervaring en uiteraard de fluwelen voet.
Mijn Luxury heeft sinds juli 3.500 km gereden, 80% snelweg (95 km p/uur), 20% binnenwegen en staat op 14,5 kWh. Alle settings op eco.

[ Voor 8% gewijzigd door Garrelt op 29-11-2023 20:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1234567y

Let vooral even op de audio. Voor mij de belangrijkste reden geweest om voor de Luxery te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

1234567y schreef op woensdag 29 november 2023 @ 18:29:
[...]

Let vooral even op de audio. Voor mij de belangrijkste reden geweest om voor de Luxery te gaan.
Van wat ik heb geleden op wat fora (Duits en Engels) zijn de deurspeakers/woofers hetzelfde in alle uitvoeringen. Het verschil zit hem er in dat er hij de duurdere ook speakers ik de achterdeuren zitten en wss andere tweeters.
Er zijn al mensen die hun 'basic' audio geupgrade hebben met andere tweeters, dat schijnt een gigantische impact te hebben.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-06 09:00
Iemad nog een aanrader voor Granny Charger ? Liefst in te stellen tussen 8/10 en 16A en wat goedkoper dan de originele MG lader ?

Ik wil er ook uitgesteld mee laden ivm daltarief, maar ik begrijp dat de laadkabel dit niet hoeft te ondersteunen omdat dit in de auto zelf zit?

[ Voor 36% gewijzigd door DaneV op 29-11-2023 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buldogwtf
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-06 20:49
Beetje offtopic, maar kan je iets doen aan een Mywheels electrische auto (geen MG :-) ) die al 4 dagen stilstaat bij een lader (heeft een parkeervergunning voor 'onze' buurt, dus verwacht dat dit vaker gaat gebeuren)?

[ Voor 3% gewijzigd door buldogwtf op 29-11-2023 22:33 ]

2x280 panelen | Bosch HRC35II met zonneboiler | Raspberry Pi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

buldogwtf schreef op woensdag 29 november 2023 @ 22:32:
Beetje offtopic, maar kan je iets doen aan een Mywheels electrische auto (geen MG :-) ) die al 4 dagen stilstaat bij een lader (heeft een parkeervergunning voor 'onze' buurt, dus verwacht dat dit vaker gaat gebeuren)?
Melden bij gemeente is mij gezegd.
Denk zelf dat het beter is dit bij Mywheels te melden. Zij weten wie de laatste huurder is.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 163260 op 29-11-2023 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buldogwtf
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-06 20:49

2x280 panelen | Bosch HRC35II met zonneboiler | Raspberry Pi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HaraldBou
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 17-06 10:09
Huren en op een andere plek wegzetten....😉

• Racemol
Als ik het goed begrijp moet je als huurder van zo'n auto de auto aan de lader weg zetten als het accupercentage onder een bepaalde waarde is. Ik vroeg mij altijd af wat er gebeurd als de auto vervolgens binnen korte tijd niet opnieuw verhuurd wordt. Blijkbaar blijft die dan gewoon staan, dat is wel super irritant zeg al kan je de vorige huurder daar moeilijk enige schuld van geven.

• STIMPPYYY
Raar principe want je hebt straks (en nu vaak ook al) te maken met idle-fees. In bijvoorbeeld Amsterdam heb je palen met specifieke borden waarop staat mywheels (inclusief laadpaal)

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-06 21:39

Rincewind

Take me in your arms tonight

-tom-562 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 18:56:
[...]

Er zijn al mensen die hun 'basic' audio geupgrade hebben met andere tweeters, dat schijnt een gigantische impact te hebben.
Heb je hier wat meer info over? Dit klinkt interessant om zelf ook te doen.

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geeh27
DaneV schreef op woensdag 29 november 2023 @ 21:32:
Iemad nog een aanrader voor Granny Charger ? Liefst in te stellen tussen 8/10 en 16A en wat goedkoper dan de originele MG lader ?

Ik wil er ook uitgesteld mee laden ivm daltarief, maar ik begrijp dat de laadkabel dit niet hoeft te ondersteunen omdat dit in de auto zelf zit?
Ik gebruik zelf de lader van de Lidl, die bevalt me uitstekend.

https://www.lidl.nl/p/ult...el-laadstation/p100356604

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Rincewind schreef op donderdag 30 november 2023 @ 08:50:
[...]
Heb je hier wat meer info over? Dit klinkt interessant om zelf ook te doen.
https://www.mg4-forum.de/...6glicherweise-auch-bei-l/

Dit is een upgrade die ik wss zelf ook wil gaan doen. Mijn huidige auto (Volvo S80) heeft een hifi systeem met 9 luidsprekers en fabrieks af externe versterker (de enige auto die met een fabrieksinstallatie die ik zelf beter vond klinken was de Lexus LS400 van een maatje van mij, met een Mark Levinson installatie :9~). De audio is iets wat ik echt ga missen straks :( :P

Vaak bu'j te bang!

• 1234567y

Die van de Lidl. Maar zie hem niet meer op de website....
Auto kan inderdaad gepland laden, werkt bij mij niet altijd, soms begint hij toch met laden en moet ik dat stoppen, zodat hij het later volgens de planning oppakt.

[ Voor 3% gewijzigd door 1234567y op 30-11-2023 09:41 ]

• STIMPPYYY
-tom-562 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 09:34:
[...]

https://www.mg4-forum.de/...6glicherweise-auch-bei-l/

Dit is een upgrade die ik wss zelf ook wil gaan doen. Mijn huidige auto (Volvo S80) heeft een hifi systeem met 9 luidsprekers en fabrieks af externe versterker (de enige auto die met een fabrieksinstallatie die ik zelf beter vond klinken was de Lexus LS400 van een maatje van mij, met een Mark Levinson installatie :9~). De audio is iets wat ik echt ga missen straks :( :P
Ga hier ook zeker naar kijken. Wel grappig trouwens, ik heb een Lexus RX met Mark Levinson gekocht als tweede auto nu de Tesla eruit is gegaan. Moet eerlijk zeggen dat de Tesla toch echt een stuk beter klinkt. Wellicht nog wat spelen met de instellingen. Kan natuurlijk ook aan het bouwjaar en type auto liggen (akoestiek en hoeveelheid speakers).

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb deze besteld:
https://www.aliexpress.co...st_main.10.625a1802ctRxQH

Ik zat eerst naar die van de Lidl te kijken, maar die ben ik ook al op Aliexpress tegen gekomen. Deze heeft veel orders en goede reviews, dus leek mij wel goed.
Let wel op dat je geen 16A kan laden met een normaal Schuko stopcontact.

[ Voor 5% gewijzigd door -tom-562 op 30-11-2023 11:40 ]

Vaak bu'j te bang!

• DaneV
-tom-562 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:39:
[...]
Let wel op dat je geen 16A kan laden met een normaal Schuko stopcontact.
Dat hoor ik vaker. Daarom heb ik het gisteren aan een elektricien (met 30 jaar ervaring) gevraagd en die zegt dat dit geen enkel probleem moet zijn, mits je een fatsoenlijk (buiten) stopcontact hebt. Weet even niet wat ik moet geloven.

Ik kan me zelf (als leek) wel voorstellen dat er veel verschil zit een stopcontact dat je voor € 1,99 bij de action koopt en een degelijk A-Merk buitenstopcontact. En waarom zou schuko, mits de contacten van goede kwaliteit zijn en er een goede dikke kabel heen loopt, minder geschikt zijn voor 16A dan CEE?

[ Voor 24% gewijzigd door DaneV op 30-11-2023 13:17 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

DaneV schreef op donderdag 30 november 2023 @ 13:14:
[...]

Dat hoor ik vaker. Daarom heb ik het gisteren aan een elektricien (met 30 jaar ervaring) gevraagd en die zegt dat dit geen enkel probleem moet zijn, mits je een fatsoenlijk (buiten) stopcontact hebt. Weet even niet wat ik moet geloven.

Ik kan me zelf (als leek) wel voorstellen dat er veel verschil zit een stopcontact dat je voor € 1,99 bij de action koopt en een degelijk A-Merk buitenstopcontact. En waarom zou schuko, mits de contacten van goede kwaliteit zijn en er een goede dikke kabel heen loopt, minder geschikt zijn voor 16A dan CEE?
Als je een beetje zoekt op EV fora/topics lees je regelmatig dat er al brandplekken verschijnen op de Schukostekker wanneer er met b.v. 13A geladen wordt. Hier op GoT is er ook het e.e.a. over te lezen.

Je praat niet over een kortdurige piek, maar over continu 16A trekken. Ik ga mij er iig niet aan wagen :P (in het voorjaar/als de kou weer over is komt er een CEE stekker buiten aan de gevel en komt er een CEE stekker aan de lader)

Vaak bu'j te bang!

• HaraldBou
Wij hadden laatst dat we ergens iets aan de vroege kant voor een afspraak waren. Vroeger (toen we nog een "verbrander" hadden met sleutel of start/stop), konden we gewoon de auto uitzetten en nog even in de auto blijven zitten. Nu hebben we de indruk dat we de auto niet uit kunnen doen en dus zaten we met de lichten aan en ruisende motor op een parkeerplekje. Zien wij iets over het hoofd en hadden we toch de auto uit kunnen doen?

[ Voor 4% gewijzigd door HaraldBou op 30-11-2023 13:39 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Capital_G
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-06 14:14
HaraldBou schreef op donderdag 30 november 2023 @ 13:37:
Wij hadden laatst dat we ergens iets aan de vroege kant voor een afspraak waren. Vroeger (toen we nog een "verbrander" hadden met sleutel of start/stop), konden we gewoon de auto uitzetten en nog even in de auto blijven zitten. Nu hebben we de indruk dat we de auto niet uit kunnen doen en dus zaten we met de lichten aan en ruisende motor op een parkeerplekje. Zien wij iets over het hoofd en hadden we toch de auto uit kunnen doen?
YouTube: MG4 EV Shutdown Procedure (while sitting in the car)

(of gewoon de lichten uit natuurlijk, een EV vebruikt niks als hij stil staat)

[ Voor 5% gewijzigd door Capital_G op 30-11-2023 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derooke
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13-06 14:21
-tom-562 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 13:35:
[...]

Als je een beetje zoekt op EV fora/topics lees je regelmatig dat er al brandplekken verschijnen op de Schukostekker wanneer er met b.v. 13A geladen wordt. Hier op GoT is er ook het e.e.a. over te lezen.

Je praat niet over een kortdurige piek, maar over continu 16A trekken. Ik ga mij er iig niet aan wagen :P (in het voorjaar/als de kou weer over is komt er een CEE stekker buiten aan de gevel en komt er een CEE stekker aan de lader)
Een buitenstopcontact (met volle koperaders in mijn geval) geeft geen enkel probleem , ik heb dit 3 jaar gedaan met een granny , iedere dag minstens 20KWh(totaal) uit het stopcontact gehaald en 2 weken geleden bij het vervangen van het stopcontact (om een laadpaal te installeren) heb ik er op gelet dat er geen brandplekken waren , conclusie = niets te zien, natuurlijk wel een kwaliteitsstopcontact nemen die waterdicht is enz, die hing in volle zon en regenbuien winter en zomer (granny bleef telkens zitten van smiddags tot smorgens).
Ook in de zekeringskast gekeken bij het vervangen van de draden en ook niets te zien .

MVG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Deze meneer in de video heeft 19 inch gemonteerd met bredere banden dan de 17 inch terwijl de hoogte gelijk is gebleven. Geen covers op de wielen. Afhankelijk van welke index je gebruikt percentage verbruikt of verbruik per 100 km) scheelt het 20 tot 25% in het nadeel van de bredere band. Hoeveel breder zegt hij niet. Heb ik wel gevraagd.

YouTube: MG4 RANGE TEST - big wheels vs factory wheels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik de video van deze duitse meneer afkijk dan is LKA in software versie r46 een stuk beter dan voorheen.
YouTube: MG4 Elektroauto Inspektionskosten und 2 neue Software Updates die en...

Verder ook nog een vergelijk 17 inch versus 19 inch. Nieuwe vredestein quatrac pro 235 35 19: meerverbruik van 8,5%. Maar ik denk dat hij iets vergeet. De hoogte van de nieuwe velg/band is minder dan op de 17 inch.

YouTube: 19 Zoll vs 17 Zoll Felgen im MG4 Luxury. Verbrauchsunterschied im Wi...

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 163260 op 01-12-2023 00:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wrak
Vanmorgen een banden oppomp aktie. De koude heeft de druk in de banden geen goed gedaan. In het verleden heb ik altijd stikstof in de banden gehad. Nooit iets aan de bandenspanning hoeven doen. Zijn er hier mensen met stikstof in de banden? Kan dat bij alle banden?

MTVenusV151+esp32RS485+ShellyEmulatie·18ZP 6*APS 5.9WP·EaseeHome·MG4lux2023·ThemaV 7kW+esp32RS485

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garrelt
  • Niet online
wrak schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 07:41:
Vanmorgen een banden oppomp aktie. De koude heeft de druk in de banden geen goed gedaan. In het verleden heb ik altijd stikstof in de banden gehad. Nooit iets aan de bandenspanning hoeven doen. Zijn er hier mensen met stikstof in de banden? Kan dat bij alle banden?
Ik heb de banden begin september opgepompt met lucht tot 2,55 bar. Rond de 10⁰ geeft de Lux 2,6 bar aan en nu, rond de 0⁰, 2,5 bar. Prima zo vind ik. Lucht bestaat overigens voor 78% uit stikstof. Een automatische, draadloze pomp heb ik bij Temu gekocht. Was mijn eerste aankoop daar, €8,50.
https://www.anwb.nl/exper...kstofbanden-fabel-of-waar

[ Voor 6% gewijzigd door Garrelt op 01-12-2023 10:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

wrak schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 07:41:
Geldklopperij. Normale lucht bestaat al voor 78% uit stikstof. Gewoon regelmatig je bandenspanning checken.
Edit: @Garrelt was mij al voor :P
Ik heb zelf een kleine compressor op accu van Makita (maar dat is meer omdat ik al veel accugereedschap van Makita heb)

[ Voor 14% gewijzigd door -tom-562 op 01-12-2023 09:31 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wrak
Garrelt schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 08:44:
[...]

Ik heb de banden opgepompt met lucht tot 2,55 bar. Rond de 10⁰ geeft de Lux 2,6 bar aan en nu, rond de 0⁰, 2,5 bar. Prima zo vind ik. Lucht bestaat overigens voor 78% uit stikstof. Een automatische, draadloze pomp heb ik bij Temu gekocht. Was mijn eerste aankoop daar, €8,50.
https://www.anwb.nl/exper...kstofbanden-fabel-of-waar
Tnx, geen geld uitgeven aan stikstof dus.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:49
Vandaag wezen kijken voor een MG4. In eerste instantie voor een comfort. Dealer wilde wel graag de Luxury verkopen en gaf 1500€ korting.

...
Bedankt voor jullie antwoorden. De MG4 Luxury Medal Silver inmiddels besteld, over 15 dagen geleverd. We komen van een 20 jaar oude Clio diesel, dus wat een luxe gaat dat zijn. :D

We wilden eigenlijk ons geld houden om een huis te kopen maar onze auto is echt op z'n einde (geen verwarming meer, stottert, etc...) en de prijzen van tweedehands ICE auto's was zo hoog dat het financieel interessanter is om elektrische auto nieuw te kopen. Zeker omdat we wonen in Frankrijk, waar de hoogte van de ecologische bonus is afgestemd op je inkomen van 2 jaar geleden (belastingaangifte 2022), waar wij beiden een onbetaald ouderschapsverlof hebben genomen. In dit geval 7000€, daarnaast nog eens 2500€ voor inruilen oude diesel auto.

Daarnaast wonen we in een "high pollution area" en probeert de stad mensen te motiveren om een elektrische auto te kopen. Die geven ook nog eens 3000€ in ons geval :o

Eigenlijk heel veel geluk dat we overal in aanmerking komen. Als we de auto in 2024 hadden aangeschaft hadden we meer dan de helft van de bonus niet gekregen. Sometimes you get lucky 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meacount
Capital_G schreef op donderdag 30 november 2023 @ 13:47:
[...]

YouTube: MG4 EV Shutdown Procedure (while sitting in the car)

(of gewoon de lichten uit natuurlijk, een EV vebruikt niks als hij stil staat)
Zo zwart wit is het helaas niet, de MG4 heeft een sluipverbruik, al is het alleen al voor de mensen die hun auto op afstand willen voorverwarmen etc etc....... toch erg lastig als de auto "niks" zou verbruiken en je wilt er contact mee maken, dat contact maken kan alleen als er dan ook "iets" is dat ook "iets" verbruikt om opgeroepen te kunnen worden, zou er dan het woordje "bijna" voor zetten ;)

In de gebruiksaanwijzing wordt er bijvoorbeeld aangeraden om de auto eens in de week een half uurtje op Ready te hebben staan om het 12V systeem op spanning te houden. Er staat nog wel meer in de gebruiksaanwijzing over wat te doen als je de auto bepaalde tijden niet gebruikt, zoals het loskoppelen van de min kabel van de accu....... en dat is niet omdat de MG4 "niks" zou verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
FreeShooter schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 10:32:
[...]

Bedankt voor jullie antwoorden. De MG4 Luxury Medal Silver inmiddels besteld, over 15 dagen geleverd. We komen van een 20 jaar oude Clio diesel, dus wat een luxe gaat dat zijn. :D

We wilden eigenlijk ons geld houden om een huis te kopen maar onze auto is echt op z'n einde (geen verwarming meer, stottert, etc...) en de prijzen van tweedehands ICE auto's was zo hoog dat het financieel interessanter is om elektrische auto nieuw te kopen. Zeker omdat we wonen in Frankrijk, waar de hoogte van de ecologische bonus is afgestemd op je inkomen van 2 jaar geleden (belastingaangifte 2022), waar wij beiden een onbetaald ouderschapsverlof hebben genomen. In dit geval 7000€, daarnaast nog eens 2500€ voor inruilen oude diesel auto.

Daarnaast wonen we in een "high pollution area" en probeert de stad mensen te motiveren om een elektrische auto te kopen. Die geven ook nog eens 3000€ in ons geval :o

Eigenlijk heel veel geluk dat we overal in aanmerking komen. Als we de auto in 2024 hadden aangeschaft hadden we meer dan de helft van de bonus niet gekregen. Sometimes you get lucky 8)
Zou bijna gaan verhuizen ;)

Veel plezier straks met je nieuwe aanwinst (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capital_G
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-06 14:14
meacount schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 10:38:
[...]

Zo zwart wit is het helaas niet, de MG4 heeft een sluipverbruik, al is het alleen al voor de mensen die hun auto op afstand willen voorverwarmen etc etc....... toch erg lastig als de auto "niks" zou verbruiken en je wilt er contact mee maken, dat contact maken kan alleen als er dan ook "iets" is dat ook "iets" verbruikt om opgeroepen te kunnen worden, zou er dan het woordje "bijna" voor zetten ;)

In de gebruiksaanwijzing wordt er bijvoorbeeld aangeraden om de auto eens in de week een half uurtje op Ready te hebben staan om het 12V systeem op spanning te houden. Er staat nog wel meer in de gebruiksaanwijzing over wat te doen als je de auto bepaalde tijden niet gebruikt, zoals het loskoppelen van de min kabel van de accu....... en dat is niet omdat de MG4 "niks" zou verbruiken.
Tikkeltje pedantisch, en dat sluipverbruik is er ook als de auto uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
FreeShooter schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 10:32:
[...]

Top, daar ga je een hoop plezier aan beleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
jacobw.vandijk schreef op maandag 27 november 2023 @ 10:46:
Las het ook al vaker in dit draadje, maar heb nu ook al een paar keer gehad dat een raam aan de passasierskant deels open staat. Altijd dezelfde, namelijk links (als je voor de auto staat). Er is al eens water naar binnen gekomen.
Ook vreemd was gisteren dat de auto niet in drive wilde. Ik stond 5 minuten met de auto in P aan langs de weg, met iemand de praten. Bij vertrek rem pedaal intrappen en hem in Drive zetten. Lukte niet. Paar keer weer op Park gedrukt. Uiteindelijk het bericht 'systems ready' en kon ik rijden. Ik stond in de weg en iemand wilde er langs dus was best irritant.
Eerlijk, het valt me wel wat tegen allemaal. Er zitten wel erg veel bugs in de software. De auto rijdt lekker, dat is het niet. Maar die software is best wel brak.
Dat van de richtingaanwijzers, de ramen en hem niet in drive kunnen zetten heb ik nog niet meegemaakt, maar voor de rest heb ik al heel wat meldingen voorbij zien komen.

Vaak start hij direct op als je de auto opent en gaat zitten, schermen zijn beide gelijk aan en de muziek gaat spelen en alles werkt zoals het hoort.

Soms duurt het even voordat het grote scherm start, maar gaat het nog redelijk vlot, maar een enkele keer duurt het wel eens belachelijk lang voordat de boel opstart, heel irritant als je naar een nog onbekende bestemming wilt en dat moet invoeren in het navi systeem, dat mag en kan niet onder het rijden dus moet je wachten. Bestemmingen die bekent zijn kun je wel onder het rijden even aantikken en starten, daar hoef je dan ook niet op te wachten, ondanks dat het grote scherm nog doende is kan ik wel zo goed als direct wegrijden, auto gaat wel heel snel naar Ready en kan wel gelijk gaan rijden, ook al werken dan de hulpsystemen zoals de rondom camera nog niet.

Nu lijkt het net alsof het erger wordt als je bijvoorbeeld bij de auto komt om er wat in te leggen, verder niet instapt en de auto weer afsluit. Bijvoorbeeld als je boodschappen hebt gedaan, deze op je achterbank, achter de voorstoelen op de grond zet etc etc en je de auto weer afsluit om het karretje weg te brengen.

Kan er nog steeds niet echt iets logisch in vinden waarom de ene keer alles direct werkt en de andere weer niet, vraag me wel eens af of "ze/men" de auto op afstand uitlezen en dat hij daarom van slag is en hij weer opnieuw moet opstarten :?

Ja, het is echt een heerlijke auto, vind hem mooi, rijd lekker, zit lekker....... alleen die software..... temperatuurregeling icm de warmtepomp(de standaard en comfort hebben er geen last van, immers geen warmtepomp) werkt nu niet bepaald zoals het zou moeten, rond de 22/23° is het nog afwachten of tie zal gaan koelen of verwarmen, de ACC zet je voor schut bij flauwe bochten door er als een oud wijf voor af te remmen en ook in combinatie met de LKA werkt het niet echt soepeltjes, LKA is al iets verbeterd.

Heb begrepen dat "men" nog doende is met de temperatuur regeling in de auto, zou dan fijn zijn als ze hem dan ook leren dat als ik de voeten verwarming heb bijgezet, hij dit niet telkens weer afzet. Ook de A van de ACC zou na een update weer wat soepeler moeten werken, ach er is nog wel 5 maandjes mee te leven, dan krijgt ie zijn 1e beurtje en hoop ik wat knappe updates, want de knullige temperatuur regeling en de ouwe wijve manier van de ACC zijn alles behalve volwassen te noemen.

Oh...... en custom instellingen bewaren..... zou toch ook wel fijn zijn :)

Zouden ze het redden voordat ik er over 5 maanden heen moet voor mijn 1e beurtje :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
Capital_G schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 10:48:
[...]

Tikkeltje pedantisch, en dat sluipverbruik is er ook als de auto uit staat.
Niet zo bedoeld, maar wees eens eerlijk, als ze aanraden om minstens 1x in de week een halfuurtje de boel op Ready te zetten om het 12V systeem op peil te houden, dan is er toch wel iets meer verbruik dan niks.

Bovendien zijn er ook nog onervaren gebruikers, en had je zelf al wel rekening gehouden met het sluipverbruik? Pedant..... de pot verwijt de ketel.... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
Weet iemand nou precies hoe het zit met de kilometerbundels bij van Mossel private lease ?

Ik heb hem nu op 17.500km staan, maar denk dat ik eerder richting de 20.000 ga. Op de site van van Mossel heb ik begrepen dat je altijd een bundel omhoog kan, maar niet omlaag. Er staat echter niet bij of dit tegen dezelfde prijs is als bij het afsluiten of tegen een ander tarief.
Als je incidenteel meer kilometers rijdt, is het meestal voordeliger om de meerkilometers af te rekenen in plaats van het contract aan te passen. Wanneer je structureel meer kilometers rijdt dan vooraf ingeschat, dan kun je tijdens de contractperiode het jaarkilometrage verhogen. Het verlagen van het jaarkilometrage is overigens niet mogelijk.
Aan de telefoon zei iemand van van Mossel me dat het niet mogelijk is om een bundel aan te schaffen terwijl je de auto al hebt, maar je dan gewoon de 12ct/km betaalt. Wel zou ik het nog aan kunnen passen tot op het moment van levering van de auto, ondanks dat het contract al rond is.

Het is dan echter niet logisch dat bovenstaand zinnetje op de site vermeld staat ?

[ Voor 6% gewijzigd door DaneV op 01-12-2023 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Precies zoals jij verteld. Je kunt ophogen (1x per jaar dacht ik).

Je betaald dan mogelijk meer dan eerder het bedrag was.

Dat zal niet veel zijn is mij toen verteld, bijvoorbeeld +5 euro tov de eerdere prijs. Wel per staffel verhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
STIMPPYYY schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 12:22:
Precies zoals jij verteld. Je kunt ophogen (1x per jaar dacht ik).

Je betaald dan mogelijk meer dan eerder het bedrag was.

Dat zal niet veel zijn is mij toen verteld, bijvoorbeeld +5 euro tov de eerdere prijs. Wel per staffel verhoging.
Hmm, raar dat ze dit aan de telefoon niet duidelijk kunnen uitleggen. Zal het straks nog eens proberen, hopelijk krijg ik dan een andere medewerker aan de lijn.

Als het +5 euro per maand is per staffel, dan kom je precies op de € 0,12 uit die je toch al betaalt per extra km...

[ Voor 14% gewijzigd door DaneV op 01-12-2023 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard Dorsman
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 01-09-2024
Inmiddels 4000 km in mijn MG4 Luxury. Aanvankelijk kon je in de rijmodus "custom" als stuurinrichting "zwaar" instellen. Na een update is die keuze verdwenen en kun je nu maximaal "sport" kiezen. Dat lijkt niet alleen een ander woord maar ook een andere instelling.
Ik geef de voorkeur aan "zwaar" sturen, dan voel je wat er gebeurd. Zelfs in de nieuwe stand "sport" is het allemaal erg gevoelloos. Wat is jullie ervaring na de update?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eVljhjyTGTWHhtfDVSGk9aOY3iw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WVaEWTVqQ87zctTo5SDlsiU4.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bckEsIHI3PX6YNOyLiP3bvp4swI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UMPzA22bd1z0U22idIwdZxvp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul van Druten
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-06 14:16
Gerard Dorsman schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 14:25:
Inmiddels 4000 km in mijn MG4 Luxury. Aanvankelijk kon je in de rijmodus "custom" als stuurinrichting "zwaar" instellen. Na een update is die keuze verdwenen en kun je nu maximaal "sport" kiezen. Dat lijkt niet alleen een ander woord maar ook een andere instelling.
Ik geef de voorkeur aan "zwaar" sturen, dan voel je wat er gebeurd. Zelfs in de nieuwe stand "sport" is het allemaal erg gevoelloos. Wat is jullie ervaring na de update?
[Afbeelding][Afbeelding]
:( Tot nu toe hebben de updates nog geen echte verbeteringen gebracht alleen nieuwe probleempjes...
Zoals het er nu uitziet laat ik niets updaten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jony23
  • Laatst online: 19-06 16:32
Heb een MG4 Lux modeljaar 22. Op zich werkt alles redelijk goed en heb weinig last van storingen.
Heb echter meermaals, zowel in de zomer als in de winter, meegemaakt dat de warmtepomp niet ging werken. Dus of geen koeling of geen verwarming. Op zich is het auto afsluiten, paar minuten wachten, weer instappen en systeem start weer normaal op. Alles werkt dan weer.
Ben huiverig voor de updates, maar had er teveel last van de laatste tijd.
Binnenkort krijg ik de update van het klimaatsysteem. Ik hoop dat de rest goed blijft werken. Als de update gedaan is post ik het resultaat wel weer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• honderdjaar
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-06 09:04
Jony23 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 15:09:
Heb een MG4 Lux modeljaar 22. Op zich werkt alles redelijk goed en heb weinig last van storingen.
Heb echter meermaals, zowel in de zomer als in de winter, meegemaakt dat de warmtepomp niet ging werken. Dus of geen koeling of geen verwarming. Op zich is het auto afsluiten, paar minuten wachten, weer instappen en systeem start weer normaal op. Alles werkt dan weer.
Binnenkort krijg ik de update van het klimaatsysteem. Ik hoop dat de rest goed blijft werken. Als de update gedaan is post ik het resultaat wel weer.
Ik had hetzelfde probleem en als je niet enkele minuten wil wachten kun je preheating via de app aanzetten(daarmee is het probleem meteen verholpen).
Ik heb hiervoor een update van ac gekregen en sindsdien geen klachten meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.v.
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 02-06-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UnkoL3qY6Hh6nDPDh8AV33O919Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yORzghg4qZMyvme07gWDO0QI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.v.
Vocht in de achterbalk unit, iemand dit meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-06 16:08

TFHfony

Professional Weirdo

k.v. schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 20:55:
Nee, gelukkig niet. Ik dacht het wel een keer te hebben (toevallig net een dag nadat ik hem door de wasstraat gedaan had), maar het bleek er toen toch bovenop te liggen. Gezichtsbedrog.
Maar als dit echt aan de binnenkant zit, moet je denk ik snel naar VM. Dit lijkt me niet OK.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.v.
Tsja ben er onlangs net geweest , stond een raam open na een regenachtige nacht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nietnormaal
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-06 22:15
Jony23 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 15:09:
Ik had dit ook. Update voor de verwarming en warmtepomp gekregen, nu geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Ik zag het gister op de eerste zonnige dag sinds ik de auto heb toevallig ook een beetje. Ik had niet veel tijd om er aandacht aan te besteden maar ik vrees dat mijn achterlicht unit ook lek is. Heb jij al contact opgenomen met VM?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meacount
Paul van Druten schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 15:01:
[...]

:( Tot nu toe hebben de updates nog geen echte verbeteringen gebracht alleen nieuwe probleempjes...
Zoals het er nu uitziet laat ik niets updaten!
Hier is de LKA na de update toch wel fijner gaan werken, ook de verwarming/airco niet meer geweigerd en liep de navi ook niet meer vast.

Nog steeds wel eens wat meldingen dat dit of dat het niet zou doen, maar daar ben ik ondertussen wel aan gewend. Er zijn nog wel wat zaken voor verbetering vatbaar, zie eerdere berichten, en ja....... dan hoop ik ook dat er weer niet andere probleempjes voor in de plaats komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
TFHfony schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 20:58:
[...]

Nee, gelukkig niet. Ik dacht het wel een keer te hebben (toevallig net een dag nadat ik hem door de wasstraat gedaan had), maar het bleek er toen toch bovenop te liggen. Gezichtsbedrog.
Maar als dit echt aan de binnenkant zit, moet je denk ik snel naar VM. Dit lijkt me niet OK.
Mijn vorige unit had ook condensvorming, maar niet zo erg als die van k.v. ,het ziet er niet echt fraai uit met die condensvorming, maar denk niet dat het echt kwaad kan. Op mijn vorige unit was een boomtak gevallen en daar heb ik met wat plakband om de boel bij elkaar te houden toch ook nog 2 maandjes mee rondgereden zonder problemen. Bij de nu geplaatste unit is mij nog niet iets van condens opgevallen, al zal ik niet vreemd staan te kijken dat het nog kan gebeuren......... al hoop ik dat ie condensvrij blijft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Je leest het eigenlijk bijna in elk topic wel. De een beweert het hoort niet, de ander het is niet bij andere merken. In de praktijk lees en zie je dat ieder merk er last van heeft. Sommige auto’s meer dan andere. Zelfs van hetzelfde type.

Bij Tesla was de stelregel dat wanneer er een beetje condens inzit en er geen druppelvorming plaatsvind het geen kwaad kan. Ik vind het voorbeeld hierboven wel overmatig veel vocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geeh27
k.v. schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 20:55:
Ik, een paar weken geleden, was na een dag ook weer verdwenen. Ik heb het wel gemeld in Purmerend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gAtBIC9eoP1LPinuEtdhSeTZyX8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yeRKKhuA61ut44kNQp8LOuTP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GjhcrqTVio9BHeUD2GXstnKLEPs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QpPqOZWANnqNbcZXf3JMP27v.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XmpjchJAl1ceekXBl6ZUCSUJrFc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tnKiOV8SZwnlVsVS9vMgi1vU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaraldBou
meacount schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 07:40:
[...]

Hier is de LKA na de update toch wel fijner gaan werken, ook de verwarming/airco niet meer geweigerd en liep de navi ook niet meer vast.

Nog steeds wel eens wat meldingen dat dit of dat het niet zou doen, maar daar ben ik ondertussen wel aan gewend. Er zijn nog wel wat zaken voor verbetering vatbaar, zie eerdere berichten, en ja....... dan hoop ik ook dat er weer niet andere probleempjes voor in de plaats komen.
Ben benieuwd. Wij hebben zelfde type (lux 2022). Binnenkort gaan we voor updates naar Groningen. Inderdaad LKA, daarnaast vermoeidheidsassistent en borden herkenning komen zeker voor een update in aanmerking. LKA zetten we nu standaard uit net als de vermoeidheidsassistent. (Dat is wat vermoeiend, iedere keer😉).
Overigens rijdt de auto nog steeds perfect.

Af en toe kunnen we de auto de laatste dagen niet via de app bereiken. Of wel bereiken en de verwarming niet op afstand aanzetten in de ochtend. Zou dat met de kou en wat sneeuw te maken kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrelt
  • Niet online
HaraldBou schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 10:34:
[...]

Af en toe kunnen we de auto de laatste dagen niet via de app bereiken. Of wel bereiken en de verwarming niet op afstand aanzetten in de ochtend. Zou dat met de kou en wat sneeuw te maken kunnen hebben?
Dat betwijfel ik. Mijn Lux 2023 was ook in juli af&toe de verbinding met de app kwijt. Soms helpt het om op het 🔋 symbool in de app te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasmanm
  • Laatst online: 18-06 21:48
Sinds de kou, is mijn de buitenklep bij de oplaadpoort bevroren en gaat niet meer open. Hebben daar meer mensen last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaraldBou
pasmanm schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 11:43:
Sinds de kou, is mijn de buitenklep bij de oplaadpoort bevroren en gaat niet meer open. Hebben daar meer mensen last van?
Hier niet.
Overigens voor ons wel 1 van de redenen waarom we de auto in deze periode in de ochtend even warm laten worden. We hebben onszelf wijs gemaakt dat daarmee alles een beetje opwarmt en dan de stekker er gemakkelijker uit kan komen.
We doen de stekker bij minder dan 25 a 30% lading 's avonds bij thuiskomst in de auto (ja, de luxe van een eigen (Easee) laadpaal....) en laden dan in de loop van de nacht als de stroomprijzen het gunstigst zijn). Vijf a 10 min. voor vertrek laten we de auto opwarmen om ook niet de ruiten te hoeven krabben en kunnen de stekker er dan met gemak uit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
Batterij gaat aanzienlijk snel leeg met deze koude. Veel korte ritjes gemaakt zonder concessies voor de interieurtemperatuur/stoelverwarming en stuurverwarming. Vanmiddag weer op pad, dus wat bijladen. Zojuist voor het eerst de batterij verwarming gebruikt. Deze liet zich ook voor de eerste keer aanzetten. In een half uur van 36% -> 32%. Batterijverwarmen kost dus heel veel stroom. Is het ook zinvol als je met 10kW laad of is dit aleen bruikbaar voor snelladen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbraamse
  • Laatst online: 19-06 10:47
Het steeds opnieuw inschakelen van de LKA komt steeds terug in dit forum.
Bijgevoegd stukje uit de krant maakt nog eens duidelijk waarom dit gebeurt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fE0eIrfNvoIraR7c83_DeO_-vXg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wjuasAsVDdQy7cPmCGUBCeUb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaraldBou
jbraamse schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 13:04:
Het steeds opnieuw inschakelen van de LKA komt steeds terug in dit forum.
Bijgevoegd stukje uit de krant maakt nog eens duidelijk waarom dit gebeurt.

[Afbeelding]
Ik heb begrepen dat de LKA met de laatste softwareupdates een stuk fijner in het gebruik is geworden dan de eerste versie(s). Dus daar hebben we onze hoop maar op gevestigd. Klimaatbeheersing hebben we (auto vanaf 11-11 in ons bezit) geen problemen mee ervaren, dus die hoeft misschien dan wel niet geupdate worden.
Wie kan ons als kersverse eigenaren van een MG4 Luxury vroeg model 2022 (sept) wat tips geven over de updates die juist wel en juist niet uitgevoerd zouden moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

STIMPPYYY schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 09:28:
Je leest het eigenlijk bijna in elk topic wel. De een beweert het hoort niet, de ander het is niet bij andere merken. In de praktijk lees en zie je dat ieder merk er last van heeft. Sommige auto’s meer dan andere. Zelfs van hetzelfde type.

Bij Tesla was de stelregel dat wanneer er een beetje condens inzit en er geen druppelvorming plaatsvind het geen kwaad kan. Ik vind het voorbeeld hierboven wel overmatig veel vocht.
Moderne auto's hebben er sneller last van, en de oorzaak is simpel; LED verlichting :P Met halogeenverlichting warmde de boel altijd lekker en verdween het vocht aan de binnenkant snel.

Vaak bu'j te bang!

Pagina: 1 ... 18 ... 66 Laatste