gek de Extended rage heeft in nederland 520 volgens MGmotor.eu (Tot 520 km rijbereik (WLTP)
in spanje tot 711 km...
in spanje tot 711 km...
Is warmer daarmrBrainY schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 15:19:
gek de Extended rage heeft in nederland 520 volgens MGmotor.eu (Tot 520 km rijbereik (WLTP)
in spanje tot 711 km...
Lijkt best een optie:mrBrainY schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 15:19:
in spanje tot 711 km...
[ Voor 5% gewijzigd door zephyr_blues op 21-11-2023 15:31 ]
Bedankt, dat ga ik ook eens proberen. Ik zag dat de toevoer bij mij inderdaad ook op automatisch stond.Jony23 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 16:28:
Ik heb een MG4 Luxury modeljaar 22. Ook bij mij heb ik meer last van aangeslagen ramen. Bij mijn vorige auto's had ik dit niet. Ja, je kunt de ventilator een standje hoger zetten. Ook de ontwaseming knop gebruiken voor de voorruit, maar het blijft een probleem. Ben wat aan het spelen gegaan met het klimaatsysteem en nu heb ik er geen last meer van. Automatisch staat het systeem op "auto" , zodat verse lucht binnen komt. Indien nodig gaat het systeem automatisch op recirculatie. Heb het nu aangepast naar alleen verse lucht en automatisch uitgeschakeld. Rijd ik achter een diesel dan heb ik even wat last, maar met wat afstand houden is dit op te lossen. Heb het nu een week geleden zo ingesteld en heb dat probleem niet meer.
Verwijderd
Ik heb 2 zakjes ontvochter op mijn dashboard liggen. Scheelt enorm.Capital_G schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:05:
[...]
Ik vermoed dat het ook een stukje aerodynamica is. In mijn oude brandstof bak stonden de ventilators altijd allemaal open, maar dat veroorzaakt ook luchtweerstand dus die MG4 heeft bij AC uit ook minimale lucht intake.
Overigens heb ik er niet super veel last van. Als het allemaal erg nat is staan de ventilators op het raam (dus niet eens het dedicated dashboard knopje) en merk ik het bijna niet. Misschien dat ik de fans 1 of 2 tantjes harder zet.
Verwijderd
Dat is de afstand bij stadskilometers.mrBrainY schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 15:19:
in spanje tot 711 km...
Verwijderd
Ze willen de 17 inch niet leveren zo lijkt het. En ze leveren ook geen Bridgestones. Ze doen alles met Continental. Wellicht dat ik VM NL maar eens ga vragen of een 17 inch optie hebben.meacount schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 12:15:
[...]
Hoe denk je met je dealer een goede en voordelige afspraak te kunnen maken om je auto ipv met 18inch zomer nu met 17inch all season af te leveren?
....Ben benieuwd hoe je dat wil regelen/afspreken.
Dit is wel de gouden tip geweest, nogmaals dank.Jony23 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 16:28:
Ik heb een MG4 Luxury modeljaar 22. Ook bij mij heb ik meer last van aangeslagen ramen. Bij mijn vorige auto's had ik dit niet. Ja, je kunt de ventilator een standje hoger zetten. Ook de ontwaseming knop gebruiken voor de voorruit, maar het blijft een probleem. Ben wat aan het spelen gegaan met het klimaatsysteem en nu heb ik er geen last meer van. Automatisch staat het systeem op "auto" , zodat verse lucht binnen komt. Indien nodig gaat het systeem automatisch op recirculatie. Heb het nu aangepast naar alleen verse lucht en automatisch uitgeschakeld. Rijd ik achter een diesel dan heb ik even wat last, maar met wat afstand houden is dit op te lossen. Heb het nu een week geleden zo ingesteld en heb dat probleem niet meer.
Ik probeer bij Van Mossel een nieuwe MG 4 te private leasen. Alles aangeleverd t.b.v. de financiële check en goedgekeurd. Ik heb ook aangegeven gebruik te willen maken van de ontbindende voorwaarde indien er geen subsidie wordt toegewezen. Nu stuurt Van Mossel enkel een offerte. Heel bijzonder, want dat is niet voldoende om een subsidie aan te vragen. Voorwaarde voor het kunnen aanvragen van de subsidie is namelijk een getekende overeenkomst. Ik heb mailcontact gehad met een lease-adviseur en hij geeft aan dat ik de offertedatum maar moet invullen. Ik ben niet van plan om valsheid in geschrifte te gaan plegen. Ik vind het heel apart dat Van Mossel deze werkwijze hanteert die niet conform hun eigen procedures is. In ontbindende voorwaarde staat zoals ook hier op het forum is aangehaald dat je binnen 10 werkdagen na het aangaan van de overeenkomst de subsidie moet aanvragen. Er valt ook niets te ontbinden als er geen overeenkomst is.SilentShot schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 17:48:
[...]
Hier heb ik gebruik van gemaakt, de subsidie moet dan van te voren goedgekeurd zijn anders krijg je geen contract. Echter krijg je pas het kenteken te horen/zien bij het afhalen van de auto, dus er is toen geen kenteken check gedaan waarop die nu dus is afgekeurd.
Viel mij ook al op. Echter voor het aanvragen heb je niets nodig. Je vult de datum in (formeel heb je vast gelijk) en op het eind krijg je de melding dat je niet binnen de steekproef valt. Als dat wel zo is, dan zul je de offerte alleen bij kunnen voegen.About2Break schreef op woensdag 22 november 2023 @ 16:46:
[...]
Ik probeer bij Van Mossel een nieuwe MG 4 te private leasen. Alles aangeleverd t.b.v. de financiële check en goedgekeurd. Ik heb ook aangegeven gebruik te willen maken van de ontbindende voorwaarde indien er geen subsidie wordt toegewezen. Nu stuurt Van Mossel enkel een offerte. Heel bijzonder, want dat is niet voldoende om een subsidie aan te vragen. Voorwaarde voor het kunnen aanvragen van de subsidie is namelijk een getekende overeenkomst. Ik heb mailcontact gehad met een lease-adviseur en hij geeft aan dat ik de offertedatum maar moet invullen. Ik ben niet van plan om valsheid in geschrifte te gaan plegen. Ik vind het heel apart dat Van Mossel deze werkwijze hanteert die niet conform hun eigen procedures is. In ontbindende voorwaarde staat zoals ook hier op het forum is aangehaald dat je binnen 10 werkdagen na het aangaan van de overeenkomst de subsidie moet aanvragen. Er valt ook niets te ontbinden als er geen overeenkomst is.
Ik heb aangegeven dat ik eerst een contract wil ontvangen voordat ik iets aan ga indienen bij RVO.
Hallo ik heb een carlinkit 2air gekocht deze werkt goed omdat je bij deze de opstart tijd kan vertragen.coinman63 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 21:09:
Heeft iemand ervaring met een goed werkende wireless apple carplay adapter?
Ik heb dezelfde Carlinkit en bij mij werkt die niet (MG4 Luxury model 2023). na het starten van de auto, zonder de USB kabel er uit te halen en terug in te stoppen. Ik heb ook de 25s startvertraging ingebouwd. Tevens vind ik het echt ruk, om 25s te moeten wachten alvorens ik mijn muziek en navigatie kan instellen. In die tijd stop ik de kabel er zelf wel in.thien schreef op woensdag 22 november 2023 @ 18:23:
[...]
Hallo ik heb een carlinkit 2air gekocht deze werkt goed omdat je bij deze de opstart tijd kan vertragen.
Ik heb hem met 25s vertraagd.
Hier voor had ik een andere deze starte te vroeg op voor dat het systeem van de auto was opgestart waardoor je de kabel er uit moest halen en daarna weer aansluiten hem opnieuw op te starten
Verwijderd
Ik kwam erachter dat er steekproefsgewijs info uit het getekende contract wordt gevraagd. Bv verwachte leverdatum als ik het mij goed herinner.STIMPPYYY schreef op woensdag 22 november 2023 @ 17:22:
[...]
Viel mij ook al op. Echter voor het aanvragen heb je niets nodig. Je vult de datum in (formeel heb je vast gelijk) en op het eind krijg je de melding dat je niet binnen de steekproef valt. Als dat wel zo is, dan zul je de offerte alleen bij kunnen voegen.
Sowieso ga ik er gewoon vanuit dat zodra de subsidie niet wordt toegekend, de auto gewoon weer teruggaat. Je krijgt namelijk alleen een ‘voorlopige’ goedkeuring. Als het ware een reservering in de pot . Pas in een later stadium krijg je het kenteken. Deze geef je door en de laatste checks door het RVO worden uitgevoerd. Dat is namelijk de ontbindende voorwaarden waar je over spreekt.
STIMPPYYY schreef op woensdag 22 november 2023 @ 17:22:
[...]
Viel mij ook al op. Echter voor het aanvragen heb je niets nodig. Je vult de datum in (formeel heb je vast gelijk) en op het eind krijg je de melding dat je niet binnen de steekproef valt. Als dat wel zo is, dan zul je de offerte alleen bij kunnen voegen.
Sowieso ga ik er gewoon vanuit dat zodra de subsidie niet wordt toegekend, de auto gewoon weer teruggaat. Je krijgt namelijk alleen een ‘voorlopige’ goedkeuring. Als het ware een reservering in de pot . Pas in een later stadium krijg je het kenteken. Deze geef je door en de laatste checks door het RVO worden uitgevoerd. Dat is namelijk de ontbindende voorwaarden waar je over spreekt.
Er zijn twee beoordelingsmomenten inderdaad. Subsidieverlening en subsidievaststelling. Het laatste is aan de orde bij het moment van het verkrijgen van het kenteken. Ik wil best geloven dat het in praktijk weinig gezeur geeft. Maar als je kijkt naar de subsidieregeling dan staat in artikel 1.9, 2.3.1 en 2.3.2 dat er sprake moet zijn van een schriftelijke lease overeenkomst t.t.v. de aanvraag.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2023 @ 19:26:
[...]
Ik kwam erachter dat er steekproefsgewijs info uit het getekende contract wordt gevraagd. Bv verwachte leverdatum als ik het mij goed herinner.
Ik brak de aanvraag en een paar dagen later werd nergens naar gevraagd.
Ook de oranje tekst in de aanvraag is er expliciet over:Artikel 1.9
De aanvraag tot subsidieverlening wordt ingediend na de datum van ondertekening van de overeenkomst tot lease of de koopovereenkomst, met dien verstande dat de aanvraag tot subsidieverlening uitsluitend kan worden ingediend voor overeenkomsten tot lease of koop die zijn gesloten in het kalenderjaar waarin de aanvraag wordt ingediend.
[ Voor 6% gewijzigd door About2Break op 22-11-2023 20:38 . Reden: Artikeltekst toegevoegd ]
Verwijderd
Eens dat je niet moet proberen de boel te verdraaien of zo. Het lijkt er overigens op dat dit formulier standaard is bij lease, maar niet bij koop.About2Break schreef op woensdag 22 november 2023 @ 20:18:
[...]
[...]
Er zijn twee beoordelingsmomenten inderdaad. Subsidieverlening en subsidievaststelling. Het laatste is aan de orde bij het moment van het verkrijgen van het kenteken. Ik wil best geloven dat het in praktijk weinig gezeur geeft. Maar als je kijkt naar de subsidieregeling dan staat in artikel 1.9, 2.3.1 en 2.3.2 dat er sprake moet zijn van een schriftelijke lease overeenkomst t.t.v. de aanvraag.
[...]
Ook de oranje tekst in de aanvraag is er expliciet over:
[Afbeelding]
Ook in de bijlage die ze meesturen waar ze spreken over ontbindende voorwaarden staat als voorwaarde:
[Afbeelding]
Na aangaan van de overeenkomst, niet na ontvangen van een offerte.
Persoonlijk vind ik het niet oké om een in subsidieaanvraag bij de Rijksoverheid waar het gaat om een behoorlijk bedrag niet waarheidsgetrouw iets in te vullen. Het mag dan wel geen belastingdienst zijn maar ik wil toch geen opening tot gezeur.
OefSTIMPPYYY schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:12:
Heb de bestelbevestiging ontvangen, leverdatum is 6-maart. Stuk later dan verwacht, maar geen probleem. We redden het tot die tijd wel.
[ Voor 3% gewijzigd door -tom-562 op 23-11-2023 09:53 ]
Vaak bu'j te bang!
Klopt, het is standaard onderdeel van de voorwaarden die Van Mossel hanteert i.h.k.v. private lease contracten.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:39:
[...]
Eens dat je niet moet proberen de boel te verdraaien of zo. Het lijkt er overigens op dat dit formulier standaard is bij lease, maar niet bij koop.
Zo ver ik weet ben je inderdaad overgeleverd aan Van Mossel. Mijn ervaring; ik vond vooral de communicatie echt vrij moeizaam gaan, zelfs tijdens het verkoop / offerte traject moeten vechten om een offerte te krijgen. Het voelde net of ik zelf iets aan het verkopen was aan de dealer in plaats van andersom. Dat heb ik bij een autodealer echt nooit eerder meegemaakt. Uiteindelijk is de auto nog wel vlot geleverd, dit kwam natuurlijk ook omdat die op voorraad was.Struikrover schreef op donderdag 23 november 2023 @ 12:19:
Hi allen, ik ben aan het overwegen een MG4 aan te schaffen, maar op VanMossel heb ik het niet zo: TrustPilot geeft hen best een lage score met veel reviews over slechte klantenservice en service response, en een kennis van mij kent de partij goed vanuit zijn werkdagen bij PON, zegt dat er altijd gezeik was qua kleine lettertjes en gelijk krijgen bij garantie.
Dus ff dubbel checken, er zit zeker geen andere dealer in NL voor het leveren van MG's? Ik kon niks vinden in elk geval.
Jouw kennis heeft gelijk. Wat een gezeik met VM. Garantie 7 jaar op de auto, maar ze proberen het bij de deur op te laten houden. Helaas de enige dealer in Nl.Struikrover schreef op donderdag 23 november 2023 @ 12:19:
Hi allen, ik ben aan het overwegen een MG4 aan te schaffen, maar op VanMossel heb ik het niet zo: TrustPilot geeft hen best een lage score met veel reviews over slechte klantenservice en service response, en een kennis van mij kent de partij goed vanuit zijn werkdagen bij PON, zegt dat er altijd gezeik was qua kleine lettertjes en gelijk krijgen bij garantie.
Dus ff dubbel checken, er zit zeker geen andere dealer in NL voor het leveren van MG's? Ik kon niks vinden in elk geval.
Overigens ben je voor onderhoud, ook onder garantie, niet gebonden aan VM. Wettelijk gezien mag je je auto direct bij elk (gekwalificeerd) autobedrijf in onderhoud doen. Ook in garantiegevalletjes. Alleen de vaak contractueel vastgelegde mobiliteitsgarantie (afslepen) hoeft in dat geval niet meer te worden geboden.Struikrover schreef op donderdag 23 november 2023 @ 12:19:
Same here. Erg vriendelijk, communicatie is vlot. 2 Weken geleden private lease aangevraagd, zelf tussentijds nog gewijzigd en op 6 december staat een levering gepland.STIMPPYYY schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:37:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik tot nu toe prima tevreden ben met Van Mossel en de communicatie.
Reageren vrij snel, zijn vriendelijk (ook telefonisch) en proefrit was ook snel geregeld.
Dit gevoel heb ik nu ook een beetje. Na mijn laatste mail geen reactie meer en 11 november ben ik na een proefrit begonnen met het proberen te krijgen van een overeenkomst.Racemol schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:33:
[...]
Zo ver ik weet ben je inderdaad overgeleverd aan Van Mossel. Mijn ervaring; ik vond vooral de communicatie echt vrij moeizaam gaan, zelfs tijdens het verkoop / offerte traject moeten vechten om een offerte te krijgen. Het voelde net of ik zelf iets aan het verkopen was aan de dealer in plaats van andersom. Dat heb ik bij een autodealer echt nooit eerder meegemaakt.
Het kan inderdaad wijzigen, staat niet dat dit gebeurt. Maar goed, hopium wellicht. Vind het eerlijk gezegd ook een vreemde gang van zaken toen ik het las.Struikrover schreef op donderdag 23 november 2023 @ 20:45:
Thanks voor de replies! Beetje wisselende service per filiaal dus, ik had contact met Nijmegen maar over private lease konden ze niet veel nuttigs vertellen. Op de website staat dat wegenbelasting zit inbegrepen maar later kreeg ik de reply dat belastingen vanuit de overheid gewoon doorberekend worden in je maandbedrag. Dus vanaf 2025 ga je ineens meer per maand betalen. Ruikt een beetje naar risico op de klant afschuiven en dat zint me niet, zeker niet bij een abonnementsvorm waar alles ingegrepen zou moeten zitten, dus ik overweeg nu koop. Goed om te weten dat je bij eventuele garantie ook nog opties hebt qua garage.
Dat is natuurlijk zo, maar dan betaal je wel de subsidie terug. Pas na 4 jaar is dat niet meer nodig.Camiel schreef op donderdag 23 november 2023 @ 21:15:
Wegenbelasting die wijzigt hadden we bij een vorige private Lease ook. En als het echt gigantisch oploopt kun je met flex lease altijd nog opzeggen (als die actie nog loopt)
Ik dacht dat je die per maand kreeg.. En moet stopzetten als de auto niet meer van jou is.STIMPPYYY schreef op donderdag 23 november 2023 @ 21:18:
[...]
Dat is natuurlijk zo, maar dan betaal je wel de subsidie terug. Pas na 4 jaar is dat niet meer nodig.
Klopt, maar die betaal je wel terug als je geen andere elektrische auto neemt waar die subsidie op van toepassing is.Camiel schreef op donderdag 23 november 2023 @ 21:20:
[...]
Ik dacht dat je die per maand kreeg.. En moet stopzetten als de auto niet meer van jou is.
Nee. Je hoeft niks terug te betalen maar de subsidie stopt dan gewoon. Tenzij je een nieuwe ev leased die aan de voorwaarden voldoet; dan loopt hij door tot de 48 maanden voorbij zijn.STIMPPYYY schreef op donderdag 23 november 2023 @ 21:41:
[...]
Klopt, maar die betaal je wel terug als je geen andere elektrische auto neemt waar die subsidie op van toepassing is.
[ Voor 36% gewijzigd door DaneV op 23-11-2023 21:50 ]
Top, verkeerd begrepen dus! 👌DaneV schreef op donderdag 23 november 2023 @ 21:47:
[...]
Nee. Je hoeft niks terug te betalen maar de subsidie stopt dan gewoon. Tenzij je een nieuwe ev leased die aan de voorwaarden voldoet; dan loopt hij door tot de 48 maanden voorbij zijn.
Terugbetalen is van toepassing wanneer je de auto koopt, je de 2950 in één keer krijgt en de auto weer binnen 4 jaar verkoopt. Je moet dan de subsidie naar rato terugbetalen. Als je hem na 2 jaar verkoopt, is dat dus de helft.
Specifiek deze weet ik niet, maar wij hebben mg4 matten gekocht bij matten-online. Was prima. Snel geleverd. En zag dat ze ook rubberen matten konden leveren met een iets langere betaaltermijn dan de stoffen variant. Hadden we met een blauwe bies laten afleveren. Zag er echt mooi uit!Badname2 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 22:00:
Weet iemand waar je specifiek deze 3D vloermatten voor de MG4 kan kopen?
YouTube: Review of MG4 floormats all weather 3D in Australia - better than OE...
Dat onderhoud moet je voor nu vooral zien in updates. Want ondanks het feit dat MG adverteert met OTA werkt dit niet en moet je voor een update gewoon naar de dealer.STIMPPYYY schreef op donderdag 23 november 2023 @ 19:13:
Onderhoud aan de MG… en wat zou dat dan moeten zijn?
Garantiekwesties snap ik nog, maar onderhoud?
Ik heb 4+ jaar gereden in mijn Tesla en heb 1x het interieurfilter en ruitenwissers laten vervangen. Voor de rest nul onderhoud nodig.
Nu zal de MG mogelijk wat meer slijten bij de remblokjes aangezien regen wat lager is, maar dan nog..
Mr. T.
Ook niet geheel waar, als je koopt en hem na 2 jaar verkoopt en weer een nieuwe koopt die ook onder de regeling valt hoef je niets terug te betalen, je dient wel even de juiste formulieren in te vullen, is ook al eerder ter sprake te gekomen.DaneV schreef op donderdag 23 november 2023 @ 21:47:
[...]
Nee. Je hoeft niks terug te betalen maar de subsidie stopt dan gewoon. Tenzij je een nieuwe ev leased die aan de voorwaarden voldoet; dan loopt hij door tot de 48 maanden voorbij zijn.
Terugbetalen is van toepassing wanneer je de auto koopt, je de 2950 in één keer krijgt en de auto weer binnen 4 jaar verkoopt. Je moet dan de subsidie naar rato terugbetalen. Als je hem na 2 jaar verkoopt, is dat dus de helft.
Kloptmeacount schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:33:
[...]
Ook niet geheel waar, als je koopt en hem na 2 jaar verkoopt en weer een nieuwe koopt die ook onder de regeling valt hoef je niets terug te betalen, je dient wel even de juiste formulieren in te vullen, is ook al eerder ter sprake te gekomen.
Maar het lijkt me toch ook niet meer dan logisch. Dat zijn kosten die ze niet in kunnen calculeren. Nouja, het kan wel, maar dan wordt het gewoon 100 euro/maand duurderStruikrover schreef op donderdag 23 november 2023 @ 20:45:
Thanks voor de replies! Beetje wisselende service per filiaal dus, ik had contact met Nijmegen maar over private lease konden ze niet veel nuttigs vertellen. Op de website staat dat wegenbelasting zit inbegrepen maar later kreeg ik de reply dat belastingen vanuit de overheid gewoon doorberekend worden in je maandbedrag. Dus vanaf 2025 ga je ineens meer per maand betalen. Ruikt een beetje naar risico op de klant afschuiven en dat zint me niet, zeker niet bij een abonnementsvorm waar alles ingegrepen zou moeten zitten, dus ik overweeg nu koop. Goed om te weten dat je bij eventuele garantie ook nog opties hebt qua garage.
Vaak bu'j te bang!
@Sunrise Hoe kom je hierbij? Want ik als ik op de spaanse MG site kijk begint het bij 30K. Heb je een unieke link?Sunrise schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 14:13:
In spanje nu te koop met 40% korting. Nu weet ik niet of het überhaupt wel mogelijk is om als Nederlander daar gebruik van te maken. Misschien interessant voor iemand om het uit te zoeken. (Niet voor mij)
[Afbeelding]
https://www.mgmotor.eu/es-ES/model/mg4
Dat is niet gezond, interieur filter doe ik altijd zelf bij bandenwissel dus 2x per jaar. Ruitenwissers hoef je eigenlijk nooit te vervangen kun je gewoon schoonmaken met WD40 totdat er geen zwarte smeer meer afkomt.STIMPPYYY schreef op donderdag 23 november 2023 @ 19:13:
Onderhoud aan de MG… en wat zou dat dan moeten zijn?
Garantiekwesties snap ik nog, maar onderhoud?
Ik heb 4+ jaar gereden in mijn Tesla en heb 1x het interieurfilter en ruitenwissers laten vervangen. Voor de rest nul onderhoud nodig.
Nu zal de MG mogelijk wat meer slijten bij de remblokjes aangezien regen wat lager is, maar dan nog..
Ik krijg ook die laagste prijs, moet ik wil wat dingen voor aanvinken die ongetwijfeld hun eigen kleine lettertjes hebben. Ik zie bijvoorbeeld al een paar financing opties, dus die betaal je over de jaren natuurlijk gewoon terug.Vaevictis_ schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:13:
[...]
@Sunrise Hoe kom je hierbij? Want ik als ik op de spaanse MG site kijk begint het bij 30K. Heb je een unieke link?
Als ik op de link klik die erbij staat zie ik nog gewoon de kortingsprijs. Wellicht wordt jij automatisch naar een ander land gebracht. Ik browse wel vanuit Griekenland dus dat kan een verschil maken. Probeer een andere browser of met (gratis) windscribe via Spaanse vpn tunnel browsen.Vaevictis_ schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:13:
[...]
@Sunrise Hoe kom je hierbij? Want ik als ik op de spaanse MG site kijk begint het bij 30K. Heb je een unieke link?
[ Voor 47% gewijzigd door Sunrise op 24-11-2023 10:44 ]
Ben ook van plan om eigenlijk direct het interieurfilter te vervangen. Standaard schijnt het een crappy papieren filter te zijn. Had al gelezen dat een actief koolfilter van een ID3 ook past, die gaat er dus meteen in.Vaevictis_ schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:17:
[...]
Dat is niet gezond, interieur filter doe ik altijd zelf bij bandenwissel dus 2x per jaar. Ruitenwissers hoef je eigenlijk nooit te vervangen kun je gewoon schoonmaken met WD40 totdat er geen zwarte smeer meer afkomt.
Onderhoud is voornamelijk de verplichte beurt, dus controle en wellicht reparatie.
Vaak bu'j te bang!
Om de twee jaar, interval van TeslaVaevictis_ schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:17:
[...]
Dat is niet gezond, interieur filter doe ik altijd zelf bij bandenwissel dus 2x per jaar. Ruitenwissers hoef je eigenlijk nooit te vervangen kun je gewoon schoonmaken met WD40 totdat er geen zwarte smeer meer afkomt.
Onderhoud is voornamelijk de verplichte beurt, dus controle en wellicht reparatie.
Goede reply, dank. Klopt wat je zegt, als zij de prijs niet doorberekenen dan is dat een grote deuk in hun marge. Maar ik zou upfront duidelijkheid waarderen, dan kan ik daarmee doorrekenen (het staat nergens helder opgeschreven IMO, sterker nog er staat "in het maandbedrag zijn alle autokosten opgenomen" waarbij motorrijtuigenbelasting 1 van die punten is: https://www.vanmossel.nl/...vragen/het-leasecontract/).-tom-562 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:50:
[...]
Maar het lijkt me toch ook niet meer dan logisch. Dat zijn kosten die ze niet in kunnen calculeren. Nouja, het kan wel, maar dan wordt het gewoon 100 euro/maand duurderEen MG4 weegt (zo uit mijn hoofd) rond de 1600kg. Stel alles gaat door gaat (wat ik echt betwijfel, anders wordt de hele usecase voor een EV een stuk minder interessant), dan zou je ergens rond de 90 euro per maand gaan betalen aan MRB. De basisprijs (met de kortingsactie) voor een Standard was 240 euro (subsidie laat ik buiten beschouwing, want daar heeft VM niks mee te maken eigenlijk). Gaat daar al 90 euro vanaf voor MRB, dan is het totaal niet meer interessant voor VM.
Overigens is kopen IMO nog onverstandiger met zo'n scherpe PL aanbieding. Stel de MRB gaat wel door, dan is de restwaarde (afschrijving) wss een stuk hoger, ben je nog meer geld kwijt. Het grote voordeel van dat flexlease contract is dat je na een jaar kosteloos kan opzeggen. Juist een van de redenen om voor mij voor deze deal te kiezen. Als ik straks volle mep MRB moet gaan betalen, grote kans dat de auto dan gewoon weg gaat. Of de benzineprijs moet inmiddels richting de 3 euro gaan
Het staat in hun voorwaarden op de site, het is alleen even zoekenStruikrover schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 15:15:
[...]
Goede reply, dank. Klopt wat je zegt, als zij de prijs niet doorberekenen dan is dat een grote deuk in hun marge. Maar ik zou upfront duidelijkheid waarderen, dan kan ik daarmee doorrekenen (het staat nergens helder opgeschreven IMO, sterker nog er staat "in het maandbedrag zijn alle autokosten opgenomen" waarbij motorrijtuigenbelasting 1 van die punten is: https://www.vanmossel.nl/...vragen/het-leasecontract/).
Wat bedoel je met basisprijs met de kortingsactie voor 240? Is het een actie waar ik geen weet van heb? Ik zie dat PL begint bij 379 per maand voor Standaard, voor die prijs kun je IMO beter de Comfort kopen (nu voor dezelfde prijs als standaard) met een lager potentieel maandbedrag als je 'm na 5 jaar verkoopt (mits de restwaarde stabiel blijft).
Als laatste: ik kan ook geen flexlease optie vinden bij configureren van de MG4. Nogmaals, kan aan mij liggen
Vaak bu'j te bang!
Ah ja, klopt dat ik net te laat was-tom-562 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 15:21:
[...]
Het staat in hun voorwaarden op de site, het is alleen even zoeken![]()
240 is trouwens een (dure) typfout zie ik
De prijs was vorige week 349 euro, en er was ook nog een kortingscode in omloop met 10 euro extra korting (en een verlaagd eigen risisco en vervangend vervoer binnen 24u). Dan kom je op een basisprijs van 339. Dat was voor een 5 jarig flexlease contract (dus na 1 jaar opzegbaar). En dan gaat er nog ~60 euro per maand af (de eerste 4 jaar).
Die actie is nu afgelopen. Ik was in de veronderstelling dat je al een offerte had uitgegeven tijdens die actie (tot vorige week dus).
Wanneer heb je de proefrit aangevraagd, als dat in de actieperiode was (maar de proefrit buiten de actieperiode) zou ik gewoon proberen of je die actievoorwaarden nog kan krijgen.Struikrover schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 16:00:
[...]
Ah ja, klopt dat ik net te laat was. Mijn stomme schuld voor besluiteloos zijn. Heb afgelopen maandag pas de offerte gehad na proefrit. Net achter het net gevist.
Nu even de opties afwegen voor PL versus koop, koop lijkt er nog bovenuit te komen, afhankelijk van wat er qua PL nog mogelijk is in onderhandelen
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Verwijderd
Even een vervolg op het bandenverhaal. VM blijft stil. Vraag mij af of ze de vraag willen beantwoorden.Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 18:14:
[...]
Ze willen de 17 inch niet leveren zo lijkt het. En ze leveren ook geen Bridgestones. Ze doen alles met Continental. Wellicht dat ik VM NL maar eens ga vragen of een 17 inch optie hebben.
Volgens mij liep die actie "gratis flexlease upgrade" ook maar tot 15 November... Voorheen stond er in ieder geval duidelijk mee ge-adverteerd en nu kom ik het ook nergens meer tegen idd. Zelf nog net op tijd een contract afgesloten...Struikrover schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 15:15:
[...]
Als laatste: ik kan ook geen flexlease optie vinden bij configureren van de MG4. Nogmaals, kan aan mij liggen
[ Voor 6% gewijzigd door DaneV op 24-11-2023 19:14 ]
Thanks voor de verduidelijking.DaneV schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 19:13:
[...]
Volgens mij liep die actie "gratis flexlease upgrade" ook maar tot 15 November... Voorheen stond er in ieder geval duidelijk mee ge-adverteerd en nu kom ik het ook nergens meer tegen idd. Zelf nog net op tijd een contract afgesloten...
Edit; ah wordt al eerder genoemd dat dit voorbij is, sorry
In gebruik inmiddels aawireless, maar toen ik met een kabel verbond stopte de verbinding zodra de batterij van de telefoon 100% is.Beautjuh11 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 17:00:
Ik rijd zelf de MG4 standard, hartstikke fijne auto. Echter als ik probeer mijn telefoon (S23 Ultra) te verbinden, werkt android auto eventjes en na een bepaalde tijd stopt het en moet ik opnieuw de kabel erin doen. Zijn er al meer mensen hier tegenaan gelopen en zoja hebben jullie ook een oplossing gevonden?
Heb ook de standaard en hetzelfde probleem. Met een degelijke kabel. Ik las een tip om er een USB-hubje tussen te zetten. Had er nog 1 liggen en waarempel veel stabieler! Heel soms gaat het nog mis, maar het is goed bruikbaar zo. Wat dan niet lijkt te werken is carplay via die zelfde hub. Als mijn vrouw de auto gebruikt is het dus kabel wisselen.Beautjuh11 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 17:00:
Ik rijd zelf de MG4 standard, hartstikke fijne auto. Echter als ik probeer mijn telefoon (S23 Ultra) te verbinden, werkt android auto eventjes en na een bepaalde tijd stopt het en moet ik opnieuw de kabel erin doen. Zijn er al meer mensen hier tegenaan gelopen en zoja hebben jullie ook een oplossing gevonden?
-tom-562 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:56:
[...]
Ben ook van plan om eigenlijk direct het interieurfilter te vervangen. Standaard schijnt het een crappy papieren filter te zijn. Had al gelezen dat een actief koolfilter van een ID3 ook past, die gaat er dus meteen in.
Als ik de auto weg breng voor een beurtje (dat is pas na 2 jaar van wat ik begreep), plaats ik het originele filter weer terug
Als men niet elk jaar en/of wat eerder komt om de 24.000km een servicebeurtje laat doen, verliest men zijn 7 jaar garantie. Niks advies, dat klinkt toch wel even te vrijblijvend. Bovendien verliest men zijn gratis pechhulp als men niet om het jaar of de genoemde 24.000km het beurtje laat uitvoeren.(of de grotere beurt van 96.000.4jaar)Rollo Tomasi schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 11:27:
Overigens, misschien wel goed om rekening mee te houden, MG adviseert een onderhoudsbeurt na 24.000 km of 12 maanden, maar VM Nijmegen zit bijvoorbeeld al vol tot medio januari (!).
Kom niet met dat verhaal aan bij een MG dealer na 2 jaar omdat het ook zo was bij Tesla, je bent dan allang je garantie kwijt. Ze zullen het niet erg vinden als je je jaarlijkse beurt "vergeet" je bent gewoon je 7 jaar garantie kwijt als je het niet doet/hebt laten doen.STIMPPYYY schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 11:33:
[...]
Om de twee jaar, interval van Tesla
https://service.tesla.com...8C-A2FD-A27B8421A471.html
Ruitenwissers is een goede tip, dankje.
Ging het eerder niet over het verschil tussen een Luxery en de Trophy???? Die hebben niet dezelfde motor, maar wederom ook de 40pk en 100Nm sterkere Trophy zou ik op 17inch willen rijden met wat meer comfort dan de 18inch bied....... 215 of 235 breed zou me niet echt uitmaken, ik stook ook gewoon de verwarming en het boeit mij niet dat ik dan iets minder ver kom op een acculading, als ik er maar comfortabel komVerwijderd schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 18:05:
[...]
Even een vervolg op het bandenverhaal. VM blijft stil. Vraag mij af of ze de vraag willen beantwoorden.
Maar even praktisch: de 18 inch velg heeft een velgbreedte van 8j. Daar kunnen zonder problemen 215-245 mm banden op.
Het argument dat 235mm nodig is vanwege het koppel wordt door MG DE zelf tegen gesproken. In elk land heeft de Comfort en Luxury dezelfde motor. Maar de eerste staat op 215/17 ... en de laatste op 235/18.
Heb je hier nog iets aan moeten instellen om het werkend te krijgen? Bij mij doet de aawireless het na het instellen prima, maar daarna wil hij alleen verbinding maken als ik eerst cache/opslag op mijn telefoon heb leeg gegooid zoals de troubleshooter van aawireless voorstelt.honderdjaar schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 20:42:
[...]
In gebruik inmiddels aawireless, maar toen ik met een kabel verbond stopte de verbinding zodra de batterij van de telefoon 100% is.
Believe. Imagine. Create.
Waarschijnlijk een "verkeerd" antwoord: De wasstraat....Troetelbeer schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 14:34:
Wat zoektermen geprobeerd, maar niet gevonden, dus de vraag:
Hoe wassen jullie de auto?
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Nog een fout antwoord.Troetelbeer schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 14:34:
MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485
Met de 'hand' bij zo'n wasbox. Ik neem zelf twee emmers mee met heet water. Ik gebruik de wasbox voor het hogedruk voorspoelen, daarna was ik met de hand met zo'n washand de auto en spoel af met demi water. De wasbox gebruik ik dus eigenlijk voornamelijk voor het afvoerwater en een beetje spoelen. Voor de deur zou ik het ook kunnen doen maar het is zoveel werk om de hoge druk aan te sluiten etc.Troetelbeer schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 14:34:
Nee! Die past dus niet! De lucht trekt er langsheen en dat is niet de bedoeling...-tom-562 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:56:
[...]
Ben ook van plan om eigenlijk direct het interieurfilter te vervangen. Standaard schijnt het een crappy papieren filter te zijn. Had al gelezen dat een actief koolfilter van een ID3 ook past, die gaat er dus meteen in.
Als ik de auto weg breng voor een beurtje (dat is pas na 2 jaar van wat ik begreep), plaats ik het originele filter weer terug
Zeker met aan Samsung met Android 11 of hoger moet dat lukken!Beautjuh11 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 17:00:
Geen krassen of iets op het kunstof van de lichtunit achter? En heb jij de auto gewoon in "N" gezet of nog andere dingen gedaan?TFHfony schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 15:07:
[...]
Waarschijnlijk een "verkeerd" antwoord: De wasstraat....
Believe. Imagine. Create.
Grappig precies dezelfde filter en manier zoals ik het heb gedaan. Zoek eens op mijn post ergens in het begin van dit topic.Paul van Druten schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 15:40:
[...]
Nee! Die past dus niet! De lucht trekt er langsheen en dat is niet de bedoeling...
Ik heb hem ook vervangen maar dan wel zo: https://mg4-blog.de/MG4-luftfilterwechsel.php
Gewoon in "N" gezet inderdaad. En nog geen krassen inderdaad...Troetelbeer schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 19:13:
[...]
Geen krassen of iets op het kunstof van de lichtunit achter? En heb jij de auto gewoon in "N" gezet of nog andere dingen gedaan?
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
We hebben het over een wasstraat die de auto zelf door de straat heen trekt, neem ik aan. Ik zet de auto ook in 'N' en klap ook de spiegels in. Geen krassen maar het is een moderne wasstraat met zachte borstels.TFHfony schreef op zondag 26 november 2023 @ 09:17:
[...]
Gewoon in "N" gezet inderdaad. En nog geen krassen inderdaad...
Of dat zo blijft als ik het vaker doe, moeten we nog zien natuurlijk.
Op AutoWeek.nl staat een gebruikersreview waarbij de eigenaar een foto heeft gemaakt met daarbij de maten .Struikrover schreef op zondag 26 november 2023 @ 15:30:
Hi allen, zit nog steeds me te oriënteren op eventuele koop. Een vraag voor de MG4 bezitters: hebben jullie info over de kofferbak afmetingen? Nergens op internet te vinden wat de diepte is met normale achterbank, dus niet ingeklapt.
Ik ben er na wat speurwerk dat de breedte tussen wielkasten ongeveer 1 meter is, en hoogte mogelijk 78cm (hoogste punt van bodem tot dak?), maar diepte geen idee, noch of dit correcte maten zijn.
Vaak bu'j te bang!
Ik heb aawireless met de aawireless app geïnstalleerd, Samsung s21, daarna met dubbelzijdig tape aan onderzijde geplakt en kabeltje iets dubbelgetapt. Heel af en toe loopt hij vast, maar hij liep vaker vast toen ik hem fysiek met het draad had ingeplugd de eerste 1000km, daarna 7000km op 1 of 2 handen te tellen dat ik stekkertje eruit en erin heb gedaan.Bas1234567 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 12:28:
[...]
Heb je hier nog iets aan moeten instellen om het werkend te krijgen? Bij mij doet de aawireless het na het instellen prima, maar daarna wil hij alleen verbinding maken als ik eerst cache/opslag op mijn telefoon heb leeg gegooid zoals de troubleshooter van aawireless voorstelt.
Kabeltje erin prikken is voor nu dus de makkelijkere optie. Heb nog geen tijd gehad om er echt goed voor te gaan zitten om dit op te lossen.
Verwijderd
Ik zal het nog eens uitleggen.meacount schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 12:12:
[...]
Ging het eerder niet over het verschil tussen een Luxery en de Trophy???? Die hebben niet dezelfde motor, maar wederom ook de 40pk en 100Nm sterkere Trophy zou ik op 17inch willen rijden met wat meer comfort dan de 18inch bied....... 215 of 235 breed zou me niet echt uitmaken, ik stook ook gewoon de verwarming en het boeit mij niet dat ik dan iets minder ver kom op een acculading, als ik er maar comfortabel kom
Niet alle veranderingen zijn altijd verbeteringen.
Ter info, onder die van mij, begin van de maand bij VM in Breda opgehaald, zaten 18" 235 Bridgestones.
@Paul van DrutenVaevictis_ schreef op zondag 26 november 2023 @ 07:31:
[...]
Grappig precies dezelfde filter en manier zoals ik het heb gedaan. Zoek eens op mijn post ergens in het begin van dit topic.
[ Voor 20% gewijzigd door Badname2 op 26-11-2023 23:38 ]
Verwijderd
Dat klopt. Maar als je vraagt om een andere band dan een 235 mm (op 17 of 18 inch) en helemaal als je all season wil, dan leveren ze alleen Continentals.Racemol schreef op zondag 26 november 2023 @ 21:58:
[...]
Ter info, onder die van mij, begin van de maand bij VM in Breda opgehaald, zaten 18" 235 Bridgestones.
Ah duidelijk. Ja het oudere model met 17" velgen hebben wij inderdaad met Continentals geleverd gekregen.Verwijderd schreef op maandag 27 november 2023 @ 01:15:
[...]
Dat klopt. Maar als je vraagt om een andere band dan een 235 mm (op 17 of 18 inch) en helemaal als je all season wil, dan leveren ze alleen Continentals.
Racemol, zijn het Turanzas t005 of t006 die eronder zitten?
Je hoeft het mij niet uit te leggen, heb al lang begrepen dat je ipv de standaard geleverde 235x45x18 velg/band combinatie een maatje kleinere velg met een iets hogere en smallere band wilt, in dit geval dan een 215x55x17 velg/band combinatie. Reden meer comfort en ietsje pietsje lager verbruik, tevens ipv zomerbanden een all seasonband, daarmee ben je dan af van een bandenwissel en bespaar je je een extra bandenset en opslag en wiel/banden-wisselkosten.Verwijderd schreef op zondag 26 november 2023 @ 19:19:
[...]
Ik zal het nog eens uitleggen.
Ja, de Trophy heeft meer pk's en koppel.
Maar meer koppel of vermogen is niet de reden van MG om 235 mm te monteren.
Op de Luxury zitten ook 18 inch 235 mm banden en 'slechts' 17" 215mm op de Comfort, maar de motoren zijn allebei even krachtig. Het is hier dus gewoon een pakketdingetje waar je geld voor betaalt.
De Trophy kan je dan natuurlijk niet terugzetten op de 215 mm banden als de Trophy weer een luxere versie is van de Luxury. Dus krijgt deze ook minstens 235 mm.... Zo werkt dat in autoland.
Koop je dan echt een bommetje met 600Nm (Xpower), dan volgt MG ook niet de redenering dat daar standaard een nog bredere band onder moet (tov de Trophy). Want ondanks 250Nm meer koppel staat deze ook gewoon op 235mm....
Kortom, ja, er kan best een 17 " 215 mm onder. Maar als ik het aan VM vraag dan krijg ik weinig medewerking. En ze leveren alleen Continentals.
Leuk totdat het je gebeurt en je besluite je rechtsbijstand in te schakelen. Geloof niet dat MG daarmee weg gaat komen zeker niet als ze zelf de beurt niet kunnen uitvoeren omdat ze niet genoeg personeel hebben.meacount schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 11:50:
Als men niet elk jaar en/of wat eerder komt om de 24.000km een servicebeurtje laat doen, verliest men zijn 7 jaar garantie. Niks advies, dat klinkt toch wel even te vrijblijvend. Bovendien verliest men zijn gratis pechhulp als men niet om het jaar of de genoemde 24.000km het beurtje laat uitvoeren.(of de grotere beurt van 96.000.4jaar)
Het niet naar Drive willen heb ik ook wel eens last van. Oplossing is bij mij vaak gewoon het rempedaal los laten en nog een keer indrukken. Blijkbaar registreert de auto dit niet altijd ofzojacobw.vandijk schreef op maandag 27 november 2023 @ 10:46:
Las het ook al vaker in dit draadje, maar heb nu ook al een paar keer gehad dat een raam aan de passasierskant deels open staat. Altijd dezelfde, namelijk links (als je voor de auto staat). Er is al eens water naar binnen gekomen.
Ook vreemd was gisteren dat de auto niet in drive wilde. Ik stond 5 minuten met de auto in P aan langs de weg, met iemand de praten. Bij vertrek rem pedaal intrappen en hem in Drive zetten. Lukte niet. Paar keer weer op Park gedrukt. Uiteindelijk het bericht 'systems ready' en kon ik rijden. Ik stond in de weg en iemand wilde er langs dus was best irritant.
Eerlijk, het valt me wel wat tegen allemaal. Er zitten wel erg veel bugs in de software. De auto rijdt lekker, dat is het niet. Maar die software is best wel brak.
[ Voor 5% gewijzigd door Shadowhawk00 op 27-11-2023 10:57 ]
Ik heb dit ook al eens gehad. Ik ben er echter van overtuigd dat het mijn eigen schuld is en ik bij uitstappen met mijn jas het knopje even aan tik en hierdoor het raam zakt. Ik had liever een uit knop gehad in de auto, dan kun je dit soort problemen makkelijk mee voorkomen.jacobw.vandijk schreef op maandag 27 november 2023 @ 10:46:
Las het ook al vaker in dit draadje, maar heb nu ook al een paar keer gehad dat een raam aan de passasierskant deels open staat. Altijd dezelfde, namelijk links (als je voor de auto staat). Er is al eens water naar binnen gekomen.
Helemaal mee eensjacobw.vandijk schreef op maandag 27 november 2023 @ 10:46:
Maar die software is best wel brak.
Ik heb dus wel krasjes op het kunststof, MAAR dat heb ik zelf gedaan, ik dacht met een emmertje lauw water en een zachte doek provisorisch wat vuil weg te poetsen omdat ik wat huiverig was dat de auto in de wasstraat misschien bekrast zou raken. Toen zag ik de krasjes en ben ik sindsdien door de wasstraat gereden, krassen zaten er toch al op.Troetelbeer schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 19:13:
[...]
Geen krassen of iets op het kunstof van de lichtunit achter? En heb jij de auto gewoon in "N" gezet of nog andere dingen gedaan?
Ik heb ook viltstickers gebruikt de originele filter heb ik bewaardBadname2 schreef op zondag 26 november 2023 @ 23:35:
[...]
@Paul van Druten
Is de MANN of VW filter die in dit topic voorbij kwam beter?
Moet je de lease auto weer met de auto filter inleveren? Dan is het advies van de blog wel handig, dan ga ik met filt stickers aan de slag.
Verwijderd
Ik waardeer je uitgebreide commentaar maar het valt mij vies tegen dat je niet ruilen wil
ik heb kleefbare borstel strips gebruikt te koop op rol bij amazon deze worden gebruikt in kleerkasten om het stof buiten te houden .Paul van Druten schreef op maandag 27 november 2023 @ 14:18:
[...]
Ik heb ook viltstickers gebruikt de originele filter heb ik bewaard
is zonder BTW waarschijnlijk , al meer mee gemaakt op Spaanse websites iets bestellen , op einde bij afrekenen komt er dan nog BTW extra bij !Sunrise schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 14:13:
In spanje nu te koop met 40% korting. Nu weet ik niet of het überhaupt wel mogelijk is om als Nederlander daar gebruik van te maken. Misschien interessant voor iemand om het uit te zoeken. (Niet voor mij)
[Afbeelding]
https://www.mgmotor.eu/es-ES/model/mg4
Ik zou best willen ruilen, maar ik denk niet dat de private lease afdeling van Van Mossel akkoord gaatVerwijderd schreef op maandag 27 november 2023 @ 17:16:
[...]
Ik waardeer je uitgebreide commentaar maar het valt mij vies tegen dat je niet ruilen wil
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Je hebt ook een Trophy? Kan je dan wat ervaringen delen met de 235mm brede banden? Verbruikindicatie misschien?Racemol schreef op maandag 27 november 2023 @ 09:10:
[...]
Ah duidelijk. Ja het oudere model met 17" velgen hebben wij inderdaad met Continentals geleverd gekregen.
Net even gekeken, onder die van mij zitten Bridgestone T005EV banden.
De 'nieuwe' Luxury uitvoering met 18" wielen. Ik heb me in het echte verbruik nog niet zo verdiept maar met 100% SOC geeft hij bij mij aan dat ik net over de 400km kan rijden.Verwijderd schreef op maandag 27 november 2023 @ 22:20:
[...]
Je hebt ook een Trophy? Kan je dan wat ervaringen delen met de 235mm brede banden? Verbruikindicatie misschien?
[ Voor 21% gewijzigd door Racemol op 27-11-2023 23:06 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq