Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 163260

meacount schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:45:
Proefrit gemaakt met de MG4 Trophy.

Dan de proefrit, wat mij direct opviel dat er een ander stuurgevoel was, stuurde veel zwaarder, kan een afstelling zijn, maar zo zwaar heb ik het zelfs in mijn Luxery niet kunnen krijgen. Bij start proefrit kun je ook wat binnenstraatjes pakken, deze zijn niet allemaal even strak en daarbij viel ook al direct op dat het comfort toch een heel stukje minder was dan in mijn eigen Luxery, die vind ik echt niet week, maar ook niet stug. De Trophy staat op 18inch velgen, die van mij op 17inch en ik vermoed ook dat de vering van de Trophy een stuk stijver is, tegen het stugge aan. Heel eerlijk...... vond het niet echt fijn, auto was voor mijn smaak toch te stoterig, te hard geveerd. (y)
Zwaarder sturen: Sportstand geselecteerd ?
Er zitten op de 18 inch ook Bridgestone banden. Jouw 17 inch zijn Continentals?
De 18 inch zijn ook 2 cm breder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derooke
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23-05 10:38
bedankt om te reageren ,
Ik zal uitkijken naar 1 met load balancing :-) bedankt en idd de dealer wist me te vertellen dat het niet altijd gemakkelijk is (vanmossel groeit blijkbaar te snel waardoor ze vaak struikelen als firma bij wijze van spreken .maar dat ze hun best doen dusja we zien wel, trekhaak is wel heel duur 1200 euro steken enz inbegrepen(iets met een nieuwe kabelboom voor model 2023 300 euro voor dit alleen) maar we gaan dit toch doen .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron6
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 10:36
derooke schreef op woensdag 15 november 2023 @ 16:46:
Net 30 min geleden ook een mg4 besteld midden december heb ik hem (rood luxury 2023 model) hopelijk blijf ik gespaard van alle problemen (software komt wel goed geloof ik).
Zijn er dingen die belangrijk zijn ,daar bedoel ik mee : interessante weetjes enz .
Ook nog een vraag ,kan je instellen dat via AC traag word geladen of moet dit vanuit de lader aan het huis geregeld worden. Want ik heb maar 1 fase en als ik 7kw uit de muur zou trekken kan m'n huis dat niet aan (oud huis ) met 3a4 KW ben ik tevreden. Hoe regel ik dat best?
Je kan gewoon in de auto selecteren met hoeveel Ampère hij laadt. Uit mijn hoofd 6, 10, 16 Ampere of maximaal. Als je daarna via de app de gewenste tijd instelt houdt hij dit amperage ook aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:53
Helaas vanmiddag een kettingbotsing gehad met de MG4.
Ik reed op de A1 bij Naarden met ACC aan. Ineens stond het stil en de auto begon te remmen. Ik heb zelf ook hard op de rem getrapt, maar helaas redde ik het niet. Ik botste op de Skoda Octavia voor mij. Tegen de trekhaak. Vervolgens klapte de Toyota Yaris hard bij mij achterop.
Het stond uit het niets ineens stil en er was echt geen remmen meer aan. :'(
Ik heb al 25 jaar mijn rijbewijs en rijd iedere dag op de snelweg, maar heb dit gelukkig nog niet eerder meegemaakt en hoop het niet nog eens mee te maken.
Ik heb alleen wat pijn aan de knie omdat ik daarmee tegen het dashboard kwam. Voor de rest gelukkig niets.

Ik ben benieuwd hoe lang de reparatie gaat duren. Ik krijg in de tussentijd een leenauto, een benzine auto met automaat.
Ik mis de MG4 nu al want die rijdt erg fijn en je raakt gewend aan je 'eigen' auto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/um0Hi03O4gEulVPBFGEkftQ2Vps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9gMulezv3YfUBC0yRPq30YRK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LpRPi2y1MmXLJkyH5gyooHHfKwQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5jFXTWXc6s9cTN4R6UBul6qA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wi2Zp7_nu7tPZGxsDkbTCVQZj-g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Knl4fL6HMgxEL0fjQJo3cakV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:28
Sonicfreak schreef op woensdag 15 november 2023 @ 20:58:
Ik reed op de A1 bij Naarden met ACC aan. Ineens stond het stil en de auto begon te remmen. Ik heb zelf ook hard op de rem getrapt, maar helaas redde ik het niet. Ik botste op de Skoda Octavia voor mij. Tegen de trekhaak. Vervolgens klapte de Toyota Yaris hard bij mij achterop.
Het stond uit het niets ineens stil en er was echt geen remmen meer aan. :'(
Ik heb al 25 jaar mijn rijbewijs en rijd iedere dag op de snelweg, maar heb dit gelukkig nog niet eerder meegemaakt en hoop het niet nog eens mee te maken.
Ik heb alleen wat pijn aan de knie omdat ik daarmee tegen het dashboard kwam. Voor de rest gelukkig niets.

Ik ben benieuwd hoe lang de reparatie gaat duren. Ik krijg in de tussentijd een leenauto, een benzine auto met automaat.
Ik mis de MG4 nu al want die rijdt erg fijn en je raakt gewend aan je 'eigen' auto.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oh nee! Gelukkig zelf in orde maar doet pijn om die MG4 zo te zien. Succes er mee!

Ik zag toevallig vandaag in Almere een donker grijze mg4 rond rijden (evenaar, almere buiten),

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Klote man!
Ik vind eerlijk gezegd dat er momenteel ook erg nerveus gereden wordt. Het lijkt er erg op dat niemand meer vooruit kijkt. Iedereen duikt in gaatjes die er eigenlijk niet zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:03
Super balen @Sonicfreak Je zal hem wel even kwijt zijn vrees ik, maar gelukkig zelf dus in orde. Maak maar weer een fotootje als ie weer spik en span is! :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Geeh27
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 22-02 09:20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ron6
  • Laatst online: 10:36
Racemol schreef op woensdag 15 november 2023 @ 21:01:
[...]

Ik zag toevallig vandaag in Almere een donker grijze mg4 rond rijden (evenaar, almere buiten),
Denk dat ik dat was. 🙋

@Sonicfreak : Balen man. Heel vervelend als je in zo'n situatie terecht komt. Sterkte ermee.

[ Voor 16% gewijzigd door Ron6 op 15-11-2023 23:36 ]

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 15:56
Leuk om te lezen hoe ze o.b.v. criteria tot de conclusie komen dat de MG4 de Benzo en BMWs verslaat in het deelnemersveld.

• Racemol
Ron6 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 23:31:
[...]

Denk dat ik dat was. 🙋
*honk honk* 🙋

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meacount
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 10:04
I

Leef met je mee, een schade, groot of klein, is altijd iets heel vervelends en geeft een hoop gedoe en zorgen waar niemand op zit te wachten. Jouw schade is niet alleen groot, maar ook nog eens vervelend omdat je er niet meer mee kunt rijden.

Had met mijn stormschade(€2500,--) de mazzel dat ik er na gebruik van een brede rol Tesla plakband er nog mee kon blijven rijden tot ze plek/tijd hadden om de reparatie af te handelen.

Vermoed dat het, helaas voor jou, nog wel eens lang kan duren voordat hij weer helemaal spic en span is.

Wat een klein autootje achterop al niet aan schade kan aanrichten :-(

Ben ook benieuwd hoe lang de reparatie gaat duren, bij welk bedrijf wordt het hersteld?

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:05
Racemol schreef op woensdag 15 november 2023 @ 21:01:
Ik rijd al sinds begin april met een donker grijze MG4 rond in Almere Buiten :D
Nou ja, binnen Almere is het meestal mijn vrouw die rijdt (voor haar werk of boodschappen o.i.d.) en buiten Almere rijd ik voor de langere afstanden. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12:06
Ik reed op de A1 bij Naarden met ACC aan. Ineens stond het stil en de auto begon te remmen. Ik heb zelf ook hard op de rem getrapt, maar helaas redde ik het niet.

[knip]
Ben wel erg benieuwd naar die collision assistent. Als ik het goed begrijp reed je ca 100 km/h op de ACC, hoeveel streepjes had je ingesteld? En nog voordat je zelf kon reageren maakte de auto al een noodstop? Of begint ie 'gewoon' te remmen en moest je zelf het rempedaal bijdrukken tot de ABS inschakelde?

En er zit ook zo'n SOS functie op dacht ik, belt de auto dan gelijk 112 na zo'n aanrijding of dat niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Robonus schreef op donderdag 16 november 2023 @ 10:31:
[...]

Ben wel erg benieuwd naar die collision assistent. Als ik het goed begrijp reed je ca 100 km/h op de ACC, hoeveel streepjes had je ingesteld? En nog voordat je zelf kon reageren maakte de auto al een noodstop? Of begint ie 'gewoon' te remmen en moest je zelf het rempedaal bijdrukken tot de ABS inschakelde?

En er zit ook zo'n SOS functie op dacht ik, belt de auto dan gelijk 112 na zo'n aanrijding of dat niet?
Wat de dealer mij vertelde is dat de SOS knop de MG centrale belt. Deze kan je ook gebruiken bij pech bijvoorbeeld (als je daar een contract voor hebt.) Dacht zelf ook dat dit direct naar 112 ging, maar dit is dus niet het geval als ik de dealer mag geloven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
meacount schreef op donderdag 16 november 2023 @ 09:50:
[...]

Leef met je mee, een schade, groot of klein, is altijd iets heel vervelends en geeft een hoop gedoe en zorgen waar niemand op zit te wachten. Jouw schade is niet alleen groot, maar ook nog eens vervelend omdat je er niet meer mee kunt rijden.

Had met mijn stormschade(€2500,--) de mazzel dat ik er na gebruik van een brede rol Tesla plakband er nog mee kon blijven rijden tot ze plek/tijd hadden om de reparatie af te handelen.

Vermoed dat het, helaas voor jou, nog wel eens lang kan duren voordat hij weer helemaal spic en span is.

Wat een klein autootje achterop al niet aan schade kan aanrichten :-(

Ben ook benieuwd hoe lang de reparatie gaat duren, bij welk bedrijf wordt het hersteld?
Ik ben ook benieuwd hoe lang het gaat duren. Het schadeherstelbedrijf weet ik nog niet. De auto staat bij Bergnet en de leasemaatschappij gaat regelen dat de auto opgehaald wordt en naar een schadeherstelbedrijf gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sonicfreak
Robonus schreef op donderdag 16 november 2023 @ 10:31:
[...]

Ik reed met ACC ingesteld op 110 km/h met 1 streepje en de auto reed op het moment van remmen vermoedelijk iets van 70 of 80 km/h. Ik weet het niet precies, maar het was in ieder geval geen 100 km/h.
Ik rijd altijd met 1 streepje omdat anders auto's steeds tussen het gat voor je duiken. Doen ze overigens ook met de afstand van 1 streepje want die afstand is al behoorlijk ruim.
De auto maakte geen noodstop en ik kreeg ook geen botswaarschuwing op het dashboard.
Ik merkte dat de auto begon te remmen omdat het verkeer voor mij stilstond. Vervolgens heb ik zelf hard op de rem getrapt, maar het was nat dus helaas redde ik het niet. ABS heb ik niets van gemerkt.
De SOS-functie heb ik helemaal niet aan gedacht om die te gebruiken. De auto ging ook niet zelf 112 bellen.
Ik vermoed omdat de airbags er ook niet uitgekomen zijn. Waarschijnlijk belt de auto zelf pas 112 wanneer dat gebeurt.

• Sonicfreak
deathmonkey schreef op donderdag 16 november 2023 @ 10:47:
[...]

Wat de dealer mij vertelde is dat de SOS knop de MG centrale belt. Deze kan je ook gebruiken bij pech bijvoorbeeld (als je daar een contract voor hebt.) Dacht zelf ook dat dit direct naar 112 ging, maar dit is dus niet het geval als ik de dealer mag geloven.
Bedankt voor de toelichting, maar de auto ging ook de MG centrale niet bellen. Vermoedelijk omdat de airbags niet uitgeklapt zijn.

• meacount
Anoniem: 163260 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 20:21:
[...]

Zwaarder sturen: Sportstand geselecteerd ?
Er zitten op de 18 inch ook Bridgestone banden. Jouw 17 inch zijn Continentals?
De 18 inch zijn ook 2 cm breder.
Ja, had standje sport gekozen en heb dat ook vermeld, ook vermeld dat ik het in mijn wagen met wat voor een instelling ook niet zo zwaar kan krijgen.

Ja, mijn Luxery staat op 17inch met de Continentals.

De 17 inch zijn idd 2cm smaller.

Smaller of breder heeft voor en nadelen, maar de voor en nadelen zijn ook weer afhankelijk van het profiel en de samenstelling van het rubber en de buitentemperaturen/wegdek omstandigheden, het 1 kan het ander weer opheffen of versterken of ten kostte gaan van meer of minder slijtage, bandenfabrikanten proberen tot een goed compromis te komen, de koper beslist uiteindelijk waar zijn of haar belangen liggen, bandentesten zijn dan ook een leuk middel om de verschillen tussen allerlei banden op te zoeken.

Voor het comfort.

Je nam 1 dingetje dat voor het comfort van belang is niet mee en dat is de "hoogte" van de band, hoe groter de velg, des te lager de band, dit om de omtrek van de banden gelijk te houden.

Hier een omrekentabel:

https://www.deldense.nl/omrekentabel-banden/

Mijn banden zijn 215x50x17
Jouw banden zijn? 235x40x18
De standaard had/heeft??? 215x55x16

Sommigen houden van sportief en hebben graag zo groot mogelijk velgen en van die heel lage banden, spijkerhard en weinig comfort maar wel heel strak op de weg met weinig "gewiebel"

Dan heb je de gulden middenweg, iets meer comfort en toch nog voldoende strak gevoel in het stuur.

Dan is er de comfort optie, hoge band veel comfort maar het "wiebelt" allemaal wat meer en voelt wat minder strak aan. In een "hoge" band kan meer luchtvolume dan een lage band, dat hij iets breder zou zijn en daardoor meer lucht kan bevatten is denk ik in de praktijk verwaarloosbaar.

Bovenstaand is ook weer niet helemaal allemaal afhankelijk van alleen maar de bandhoogte, hier speelt de bandenspanning en ook de constructie van de band een rol, er zijn banden voor hoge lasten en lagere lasten en de banden die hoge lasten kunnen dragen zijn over het algemeen wat stugger...... en ja..... rubber is een natuurproduct en ook al zitten er wat andere stoffen doorheen, rubber is bij warmte toch iets soepeler dan dan bij kou, dus is er ook weer de temperatuur die een rol speelt.

De voor jezelf de meest aantrekkelijke combinatie kiezen is dan met het onderwerp banden een heel lastige, er zijn zoveel factoren die een rol meespelen dat het moeilijk is om tot een goede keuze te komen, niet alleen in maten en soorten maar ook nog eens heel veel merken en profielen met en zonder velgbescherming.....

Ja blijft een beetje voor mij de vraag, vanwaar je vragen?

• meacount
STIMPPYYY schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:17:
[...]

Nice, die kan ik ook wel waarderen. Verder is de auto aardig compleet. Wel jammer dat er geen granny bijzit standaard.

Wat zijn een beetje de must have accessoires? Ik zoek in ieder geval houdertjes voor de iPad, mat voor de kofferbak (voor de hond) en wellicht een usb splitter zodat je twee iPads kunt laden achter.
Helemaal vergeten, vind het zelf wel belangrijk om schermen krasvrij te houden en plak dan op al mijn apparaten met zo'n veeg/touchscreen een screenprotector, je hebt ze ook voor je MG4, was 1 van de 1e zaken die ik aanbracht :)

Waarschijnlijk heb je er al 1 geplakt...... just in case (y)

• Bor de Wolf
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 14-02-2024
hallo ! sinds 3 weken een bezitter van de MG4. Onder de 50% accu....gaat de auto nog wel naar 80-85km per uur en dan gaat er een soort rem op om te versnellen. Onhandig als je moet invoegen...gevaarlijk zelfs. Hij gaat langzaam naar de 100km per uur. VAn mossel kan niets vinden nu....Heeft iemand dit ook gehad? Is het toch een instelling misschien ? Dank voor jullie hulp !!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:03

TFHfony

Professional Weirdo

Bor de Wolf schreef op donderdag 16 november 2023 @ 15:38:
hallo ! sinds 3 weken een bezitter van de MG4. Onder de 50% accu....gaat de auto nog wel naar 80-85km per uur en dan gaat er een soort rem op om te versnellen. Onhandig als je moet invoegen...gevaarlijk zelfs. Hij gaat langzaam naar de 100km per uur. VAn mossel kan niets vinden nu....Heeft iemand dit ook gehad? Is het toch een instelling misschien ? Dank voor jullie hulp !!
Ik heb de auto (MG4 Luxery) inmiddels toch al een paar keer ruim onder de 20% accu gereden en heb dit zo niet mogen ervaren (gelukkig).

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:22

-tom-562

Oliesjeik

Er is een Nederlandse Facebook-groep van MG4 bezitters, daar was ook iemand die had zo'n zelfde probleem. Dat is toen wel opgelost door Van Mossel in Nijmegen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12:06
Je kan inderdaad even kijken op deze facebookgroep:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/79b62_rzF5D4TUxhwHxAMvlvRzE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9vEopIujqXRkKr5Tnhfeg1FX.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-04 08:06
Sonicfreak schreef op donderdag 16 november 2023 @ 10:57:
[...]

Ik reed met ACC ingesteld op 110 km/h met 1 streepje en de auto reed op het moment van remmen vermoedelijk iets van 70 of 80 km/h. Ik weet het niet precies, maar het was in ieder geval geen 100 km/h.
Ik rijd altijd met 1 streepje omdat anders auto's steeds tussen het gat voor je duiken. Doen ze overigens ook met de afstand van 1 streepje want die afstand is al behoorlijk ruim.
De auto maakte geen noodstop en ik kreeg ook geen botswaarschuwing op het dashboard.
Ik merkte dat de auto begon te remmen omdat het verkeer voor mij stilstond. Vervolgens heb ik zelf hard op de rem getrapt, maar het was nat dus helaas redde ik het niet. ABS heb ik niets van gemerkt.
De SOS-functie heb ik helemaal niet aan gedacht om die te gebruiken. De auto ging ook niet zelf 112 bellen.
Ik vermoed omdat de airbags er ook niet uitgekomen zijn. Waarschijnlijk belt de auto zelf pas 112 wanneer dat gebeurt.
Heel raar, mijn MG4 heeft een keer ingegrepen en deed wel de noodstop, terwijl er nog best ruimte was voor mij om zelf te remmen. Ik vond dus juist dat die net iets te vroeg ingreep.

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Troetelbeer schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:48:
[...]

Heel raar, mijn MG4 heeft een keer ingegrepen en deed wel de noodstop, terwijl er nog best ruimte was voor mij om zelf te remmen. Ik vond dus juist dat die net iets te vroeg ingreep.
Kan je dit niet instellen? Trouwens 'geprobeerd' tijdens m'n proefrit, maar zelf toen ook niks gemerkt van dit systeem. Wellicht was ik iets te vroeg met ingrijpen, maar wilde de auto natuurlijk wel heel houden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Troetelbeer schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:48:
[...]

Was dat ook een Luxury of een ander model? Mijn MG4 Luxury deed in ieder geval geen noodstop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capital_G
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:19
Sonicfreak schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:16:
[...]

Was dat ook een Luxury of een ander model? Mijn MG4 Luxury deed in ieder geval geen noodstop.
Mijn luxury heeft al wel een paar keer naar me gepiept omdat hij vond dat ik te laat remde, dat doet hij altijd voordat hij ook echt gaat remmen (de EAB). Ook 1 keer terecht geremd toen mijn voorligger het stoplicht zag veranderen naar oranje terwijl hij er al bijna was, en direct op de rem trapte.

Ander leuk dingetje is dat hij soms mijn alarmlichten flashed als ik achter iemand stop, of als iemand anders achter me stopt, of als iemand met 80km/u langs me rijdt bij een stoplicht, wordt niet altijd gewaardeerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Capital_G op 17-11-2023 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Capital_G schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:25:
[...]

Mijn luxury heeft al wel een paar keer naar me gepiept omdat hij vond dat ik te laat remde, dat doet hij altijd voordat hij ook echt gaat remmen (de EAB). Ook 1 keer terecht geremd toen mijn voorligger het stoplicht zag veranderen naar oranje terwijl hij er al bijna was, en direct op de rem trapte.

Ander leuk dingetje is dat hij soms mijn alarmlichten flashed als ik achter iemand stop, of als iemand anders achter me stopt, of als iemand met 80km/u langs me rijdt bij een stoplicht, wordt niet altijd gewaardeerd.
Dat deed mijn Luxury voorheen inderdaad ook een botswaarschuwing geven, maar net voor de aanrijding helaas niet en EAB deed ook niets. Ook het flashen van de alarmlichten heb ik inderdaad wel eens gezien in de reflectie van de auto voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:35
Het was net een feest van storingen niet normaal.

Auto High Beam was ook al langs geweest en camera voor ook al. Lka, emergency brake vielen ook al uit. Wonderbaarlijk ging het na 15 vanzelf weer aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TC5VTQJtJ-njkGraH3Bg51Du_4I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iueun1Uls0lVTEslw43oktkV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Laatst online: 24-05 16:11

cooper_s1

MINI's rule

Vaevictis_ schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 11:08:
Het was net een feest van storingen niet normaal.

Auto High Beam was ook al langs geweest en camera voor ook al. Lka, emergency brake vielen ook al uit. Wonderbaarlijk ging het na 15 vanzelf weer aan.

[Afbeelding]
Lijkt me toch wel een beetje scary?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Racemol schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:10:
[...]

Ik heb laad normaal tot 80% en dat werkt altijd prima. Ingesteld via de app. Ik stel dit wel altijd in terwijl ik onder de 80% zit (omdat ik het instel / check zodra ik 'm aan de lader gooi)

Toevallig heb ik gister een uitzondering hierop gemaakt en via de app de max lading op 80% gezet terwijl de lading op 93% stond, dus bij een volgende keer laden kan ik zien of jouw hypothese klopt. Ik zal het resultaat over een paar dagen posten.
Vandaag getest en hij stopte gewoon netjes weer met laden bij 80%. Bij mij lijkt het dus prima te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonezns
  • Laatst online: 25-05 13:30
Capital_G schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:25:
[...]

Kan je afzetten in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Zonezns schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:18:
[...]

Kan je afzetten in de instellingen.
Wat is dat dan voor een instelling, en wat is er het praktisch nut van :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zonezns
  • Laatst online: 25-05 13:30
-tom-562 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:39:
[...]

Wat is dat dan voor een instelling, en wat is er het praktisch nut van :P
Het ‘zou’ mensen moeten waarschuwen als ze jou bijna gaan aanrijden.
In de praktijk dacht ik de eerste paar keer dat er iets stuk was.
Niet echt heel nuttig dus :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Ik vind het wel een prettige functie eigenlijk. Bij hard remmen activeert hij even kort je alarm verlichting zodat iemand achter je ziet dat er wat aan de hand is. Ik heb nog niet meegemaakt dat dit aan ging als er iemand langs rijdt, dat is inderdaad wel iets overdreven. Wel al even bij het stoplicht zelf gehad toen ik net iets te laat was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
cooper_s1 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:42:
[...]

Lijkt me toch wel een beetje scary?
Ja vooral omdat ze een voor een uitvielen zonder oorzaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
Sonicfreak schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:16:
[...]

Ja een Luxury...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Racemol schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:24:
Ik vind het wel een prettige functie eigenlijk. Bij hard remmen activeert hij even kort je alarm verlichting zodat iemand achter je ziet dat er wat aan de hand is. Ik heb nog niet meegemaakt dat dit aan ging als er iemand langs rijdt, dat is inderdaad wel iets overdreven. Wel al even bij het stoplicht zelf gehad toen ik net iets te laat was.
Is tegenwoordig bij meerdere auto's een functie. Ik vind het ook prettig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

meacount schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:07:
[...]

Ja, had standje sport gekozen en heb dat ook vermeld, ook vermeld dat ik het in mijn wagen met wat voor een instelling ook niet zo zwaar kan krijgen.

Ja, mijn Luxery staat op 17inch met de Continentals.

De 17 inch zijn idd 2cm smaller.

Smaller of breder heeft voor en nadelen, maar de voor en nadelen zijn ook weer afhankelijk van het profiel en de samenstelling van het rubber en de buitentemperaturen/wegdek omstandigheden, het 1 kan het ander weer opheffen of versterken of ten kostte gaan van meer of minder slijtage, bandenfabrikanten proberen tot een goed compromis te komen, de koper beslist uiteindelijk waar zijn of haar belangen liggen, bandentesten zijn dan ook een leuk middel om de verschillen tussen allerlei banden op te zoeken.

Voor het comfort.

Je nam 1 dingetje dat voor het comfort van belang is niet mee en dat is de "hoogte" van de band, hoe groter de velg, des te lager de band, dit om de omtrek van de banden gelijk te houden.

Hier een omrekentabel:

https://www.deldense.nl/omrekentabel-banden/

Mijn banden zijn 215x50x17
Jouw banden zijn? 235x40x18
De standaard had/heeft??? 215x55x16

Sommigen houden van sportief en hebben graag zo groot mogelijk velgen en van die heel lage banden, spijkerhard en weinig comfort maar wel heel strak op de weg met weinig "gewiebel"

Dan heb je de gulden middenweg, iets meer comfort en toch nog voldoende strak gevoel in het stuur.

Dan is er de comfort optie, hoge band veel comfort maar het "wiebelt" allemaal wat meer en voelt wat minder strak aan. In een "hoge" band kan meer luchtvolume dan een lage band, dat hij iets breder zou zijn en daardoor meer lucht kan bevatten is denk ik in de praktijk verwaarloosbaar.

Bovenstaand is ook weer niet helemaal allemaal afhankelijk van alleen maar de bandhoogte, hier speelt de bandenspanning en ook de constructie van de band een rol, er zijn banden voor hoge lasten en lagere lasten en de banden die hoge lasten kunnen dragen zijn over het algemeen wat stugger...... en ja..... rubber is een natuurproduct en ook al zitten er wat andere stoffen doorheen, rubber is bij warmte toch iets soepeler dan dan bij kou, dus is er ook weer de temperatuur die een rol speelt.

De voor jezelf de meest aantrekkelijke combinatie kiezen is dan met het onderwerp banden een heel lastige, er zijn zoveel factoren die een rol meespelen dat het moeilijk is om tot een goede keuze te komen, niet alleen in maten en soorten maar ook nog eens heel veel merken en profielen met en zonder velgbescherming.....

Ja blijft een beetje voor mij de vraag, vanwaar je vragen?
Wellicht dat het effect naar minder bekrachtiging met bredere banden een versterkt effect heeft?

Ik weet niet of de 17 inch banden van het type XL zijn. Maar de 18 inch zijn dat in ieder geval wel. En dat betekent dat de wangen stijver zijn. Dit kan het comfort zeker beinvloeden. Overigens is de 18 inch band in absolute zin hoger dan de 17 inch.
Ik krijg half december ook de Trophy. Ik vraag mij dus af of de kaal extra 75 kg tov de luxurry en het hogere koppel vereist dat je naar 18 inch moet met 235 mm. Ik ben in ieder geval wel op zoek naar een iets hogere band. Maar als je all season wilt is de keuze niet ruim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Paul van Druten schreef op woensdag 15 november 2023 @ 14:41:
Heb ik ook: zo af ten toe laadt ze toch door naar 100% ook al zet je het max. op 80%.
Dat doet de MG4 om periodiek de accucellen te egaliseren (gelijk te trekken)...
Oh, dat is een interessante aanvulling. Ik heb mijn MG4 (Comfort) sinds eind maart 2023 in gebruik maar voor zover ik me kan herinneren nog nooit tot 100% geladen. Hoewel ik in de app en in de auto zelf de laadgrens op 80% heb staan stopt het laden bij mij nooit op 80% maar gaat altijd door, dus dan stop ik het laden ergens tussen de 85 en 95 procent. Maar ik heb dus nog niet tot 100% door laten laden en dat zou misschien wel een oorzaak kunnen zijn.

Reden dat ik niet tot 100% door laad is omdat ik geen eigen laadpaal heb en dus aan de straat de auto laat laden tot ik hem weghaal om ergens anders voor de nacht te parkeren. Mijn MG4 heeft daarom ook nog nooit een hele nacht aan een laadpaal gehangen... Misschien toch maar eens doen om die 100% te bereiken en egaliseren van de accucellen te laten uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 05-01 10:16
Haay schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 20:40:
[...]

Oh, dat is een interessante aanvulling. Ik heb mijn MG4 (Comfort) sinds eind maart 2023 in gebruik maar voor zover ik me kan herinneren nog nooit tot 100% geladen. Hoewel ik in de app en in de auto zelf de laadgrens op 80% heb staan stopt het laden bij mij nooit op 80% maar gaat altijd door, dus dan stop ik het laden ergens tussen de 85 en 95 procent. Maar ik heb dus nog niet tot 100% door laten laden en dat zou misschien wel een oorzaak kunnen zijn.

Reden dat ik niet tot 100% door laad is omdat ik geen eigen laadpaal heb en dus aan de straat de auto laat laden tot ik hem weghaal om ergens anders voor de nacht te parkeren. Mijn MG4 heeft daarom ook nog nooit een hele nacht aan een laadpaal gehangen... Misschien toch maar eens doen om die 100% te bereiken en egaliseren van de accucellen te laten uitvoeren.
Volgens mij is die "egalisering" niet de oorzaak dat hij soms wel tot 100% doorlaadt. Als ik het me goed herinner krijg je een reminder dat je weer een moet doorladen al dat te lang geldeden is geweest. Waar ik dat vandaan heb, geen idee, in de handleiding staat het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capital_G
zephyr_blues schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 20:54:
[...]

Volgens mij is die "egalisering" niet de oorzaak dat hij soms wel tot 100% doorlaadt. Als ik het me goed herinner krijg je een reminder dat je weer een moet doorladen al dat te lang geldeden is geweest. Waar ik dat vandaan heb, geen idee, in de handleiding staat het niet.
Nog nooit gezien, wel druppelt mijn MG4 bij het bereiken van het ingestelde percentage (80%) soms nog wat watt uit de laadpaal, altijd vanuit gegaan dat dat voor het balanceren is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:56
Typische laadgrafiek voor de zondag ochtend. Aan het einde bij 80% nog een beetje na pruttelen op 300W. Het lijkt erop dat dit balanceren is. Soms wat korter soms wat langer. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zV-elHcofcsJ6hB9cCwjjp4dt4Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oe9juGzbWL8na9HHXFBhgPjb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
zephyr_blues schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 20:54:
Maar ik heb in de ruim 7 maanden dat ik mijn MG4 heb nog nooit een melding/reminder gekregen dat ik moest doorladen tot 100%.

Omdat ik morgen ergens naar toe moet waar geen laadpaal in de buurt is en ik dus zondag weer terug naar huis moet zonder 's avonds / 's nachts bij te kunnen laden heb ik de auto van 68% tot 92% bijgeladen. Dan heb ik zeker voldoende lading voor heen en terug. Heb het laden afgebroken toen de auto op 92% was, ook al stond het ingesteld om te stoppen op 80%. Maar dat heeft sinds ik de auto heb nooit gewerkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:03
wrak schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 21:47:
Typische laadgrafiek voor de zondag ochtend. Aan het einde bij 80% nog een beetje na pruttelen op 300W. Het lijkt erop dat dit balanceren is. Soms wat korter soms wat langer. [Afbeelding]
Dat gedrag heb ik ook gezien met mijn thuislader naar 80%. (Smartevse)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
Anoniem: 163260 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 19:51:
[...]

Wellicht dat het effect naar minder bekrachtiging met bredere banden een versterkt effect heeft?

Ik weet niet of de 17 inch banden van het type XL zijn. Maar de 18 inch zijn dat in ieder geval wel. En dat betekent dat de wangen stijver zijn. Dit kan het comfort zeker beinvloeden. Overigens is de 18 inch band in absolute zin hoger dan de 17 inch.
Ik krijg half december ook de Trophy. Ik vraag mij dus af of de kaal extra 75 kg tov de luxurry en het hogere koppel vereist dat je naar 18 inch moet met 235 mm. Ik ben in ieder geval wel op zoek naar een iets hogere band. Maar als je all season wilt is de keuze niet ruim.
Was het maar vast half december :) d:)b , welke kleur heb je gekozen?

Ja, mijn banden zijn ook van het XL(extra load) type, staat er tenminste op. (215x50 17R V XL)

Omtrek van je wielen/banden moet, of je nu 17 of 18 inch velgen hebt, zo goed als gelijk zijn om kilometerteller(snelheid) afwijkingen zoveel mogelijk te beperken, zie ook de tabel. Begrijp dan ook je opmerking niet, je schrijft >Overigens is de 18 inch band in absolute zin hoger dan de 17 inch< , wat bedoel je daar precies mee?

Je kilometerteller/snelheidsmeter mag NOOIT minder aangeven dan de werkelijk gereden snelheid.(wettelijke regels)

De ervaringen hier zijn dat de snelheidsmeting van de MG4 maar minimaal afwijkt van de werkelijke snelheid, en dat is dan met nieuwe banden, immers zolang is de MG4 nog niet op de markt en zijn de ervaringen van gebruikers dan ook over het algemeen met "verse" banden. Je schrijft dat je wil gaan voor een iets hogere band, dat betekent dan ook dat je een grotere wielomtrek krijgt en dan ook een grotere snelheidsafwijking met je snelheidsmeter. Je loopt dan al snel kans dat je MG4 wel minder aangeeft dan dat je werkelijk rijd. Wettelijk mag dat niet, maar denk niet dat je veel risico loopt dat dat gecontroleerd gaat worden. Als je je er zelf van bewust bent dat je snelheid hoger is dan aangegeven, dan kun je bekeuringen op dat gebied voorkomen, anders kun je wel eens pech hebben als je net als veel rijders doen, iets boven de max snelheid rijdt op de snelheidsmeter.

Ik heb 17inch XL banden en als je18inch XL banden hebt met nagenoeg dezelfde omtrek, ja dan wordt het comfort toch wel iets minder, toch denk ik ook gevoeld te hebben dat de Trophy wel iets strakker geveerd is dan de Luxery, doch dat is een vermoeden/gevoel, heb niet ook met een Luxery gereden met 18inch ter vergelijk, had enkel mijn eigen auto als vergelijk, maar omdat het verschil wel heel opmerkelijk was denk ik dat het wat stuggere karakter van de Trophy niet alleen kwam door de velg/band combinatie.

Gun je ook je comfort, maar toch even uitkijken als je op jacht gaat naar een paar mooie all season banden, die omreken tabellen zijn er niet voor niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Laatst online: 24-05 16:11

cooper_s1

MINI&#039;s rule

Vaevictis_ schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:57:
[...]

Ja vooral omdat ze een voor een uitvielen zonder oorzaak.
En nu werkt alles gewoon weer? Ik zou mij daar best ongemakkelijk bij voelen.
Al naar de dealer geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:19
meacount schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 09:25:
[...]

Ja, mijn banden zijn ook van het XL(extra load) type, staat er tenminste op. (215x50 17R V XL)

Omtrek van je wielen/banden moet, of je nu 17 of 18 inch velgen hebt, zo goed als gelijk zijn om kilometerteller(snelheid) afwijkingen zoveel mogelijk te beperken, zie ook de tabel. Begrijp dan ook je opmerking niet, je schrijft >Overigens is de 18 inch band in absolute zin hoger dan de 17 inch< , wat bedoel je daar precies mee?

Je kilometerteller/snelheidsmeter mag NOOIT minder aangeven dan de werkelijk gereden snelheid.(wettelijke regels)

De ervaringen hier zijn dat de snelheidsmeting van de MG4 maar minimaal afwijkt van de werkelijke snelheid, en dat is dan met nieuwe banden, immers zolang is de MG4 nog niet op de markt en zijn de ervaringen van gebruikers dan ook over het algemeen met "verse" banden. Je schrijft dat je wil gaan voor een iets hogere band, dat betekent dan ook dat je een grotere wielomtrek krijgt en dan ook een grotere snelheidsafwijking met je snelheidsmeter. Je loopt dan al snel kans dat je MG4 wel minder aangeeft dan dat je werkelijk rijd. Wettelijk mag dat niet, maar denk niet dat je veel risico loopt dat dat gecontroleerd gaat worden. Als je je er zelf van bewust bent dat je snelheid hoger is dan aangegeven, dan kun je bekeuringen op dat gebied voorkomen, anders kun je wel eens pech hebben als je net als veel rijders doen, iets boven de max snelheid rijdt op de snelheidsmeter.

Ik heb 17inch XL banden en als je18inch XL banden hebt met nagenoeg dezelfde omtrek, ja dan wordt het comfort toch wel iets minder, toch denk ik ook gevoeld te hebben dat de Trophy wel iets strakker geveerd is dan de Luxery, doch dat is een vermoeden/gevoel, heb niet ook met een Luxery gereden met 18inch ter vergelijk, had enkel mijn eigen auto als vergelijk, maar omdat het verschil wel heel opmerkelijk was denk ik dat het wat stuggere karakter van de Trophy niet alleen kwam door de velg/band combinatie.

Gun je ook je comfort, maar toch even uitkijken als je op jacht gaat naar een paar mooie all season banden, die omreken tabellen zijn er niet voor niets :)
Hoogte van de band is gelijk bij grotere velgen. Dat moet niets uitmaken.

Het tot 100% laden, ik weet dat Tesla ook adviseert om 1x maal per week te laden naar 100%. Dit met de LFP accu’s in de RWD versies.
Dit moet om het BMS te kalibreren zodat de juiste aantal km’s worden weergeven op het scherm. Dat staat los het optimaal houden van de accu en cellen.
Mijn aanname is dat de MG een vergelijkbaar gedrag vertoont.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zephyr_blues
Uit de handleiding:

"
Vereffeningslading
Vereffeningslading betekent dat na normaal opladen het
accubeheersysteem overschakelt op een modus waarin
het probeert de lading van elke accucel te vereffenen.
Als er enige tijd geen vereffeningslading is uitgevoerd
verschijnt op het berichtencentrum van het instrumentenpaneel het bericht "Laad de auto langzaam op". Zie "Langzaam opladen" in het hoofdstuk "Starten en rijden".
Gemiddeld duurt het voor een type 1 accupack minstens
10 uur (enkelfasige stroom) of 7,5 uur (driefasige stroom)
om een oplaadcyclus inclusief vereffeningslading te
voltooien.
Gemiddeld duurt het voor een type 2 accupack minstens
8 uur (enkelfasige stroom) om een oplaadcyclus inclusief
vereffeningslading te voltooien.
"

Je zou dus idd een melding moeten krijgen. Echter er staat ook dat de vereffening/egalisatie start na de normale laadcyclus. Er staat niet bij dat dat na 100% is, dus als je auto netjes op 80% stopt met laden, dan doet ie het mogelijk ook dan. Lijkt er wel op adhv die grafiekjes eerder.
Ik zie dat gedrag niet, omdat mijn auto NIET automatisch stop bij de ingestelde waarde, en ik het laden stop via de app. Ben benieuwd of ik dan binnenkort een melding ga krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garrelt
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online
savale schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 09:07:
[...]

Dat gedrag heb ik ook gezien met mijn thuislader naar 80%. (Smartevse)
Ik ook met mijn granny lader naar 80%. Van 1,9 kW tot circa 0,05 kW bij het 'na pruttelen'. Eveneens bij 100% laden bij publieke laadpaal van 11 kW. Wellicht gebeurd het 'na pruttelen' niet bij snelladen? Snelladen heb ik nog niet gedaan, kan daar niets over melden.

[ Voor 23% gewijzigd door Garrelt op 18-11-2023 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Garrelt schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 12:00:
[...]

Ik ook met mijn granny lader naar 80%. Van 1,9 kW tot circa 0,05 kW bij het 'na pruttelen'. Eveneens bij 100% laden bij publieke laadpaal van 11 kW. Wellicht gebeurd het 'na pruttelen' niet bij snelladen? Snelladen heb ik nog niet gedaan, kan daar niets over melden.
Is dit niet gewoon het ‘levendd’ houden van de auto. Zorgen voor voor het op pijl houden van Soc en waarmee alle elektronische systemen worden gevoed. Accu koelen etc…

Je hebt namelijk altijd sluipverbruik en deze trekt een goede ev gewoon uit de paal ipv de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrelt
  • Niet online
STIMPPYYY schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 12:17:
[...]

Is dit niet gewoon het ‘levendd’ houden van de auto. Zorgen voor voor het op pijl houden van Soc en waarmee alle elektronische systemen worden gevoed. Accu koelen etc…

Je hebt namelijk altijd sluipverbruik en deze trekt een goede ev gewoon uit de paal ipv de accu.
Dat denk ik niet. Het 'na druppelen' duurt circa 45 minuten en daarna wordt het laden definitief gestopt en begint ook niet opnieuw.
Het is m.i. niet te vergelijken met een druppellader voor een traditionele accu. Die laat de accu 'werken' om de levensduur te verlengen, niet om de cellen te balanceren.

[ Voor 13% gewijzigd door Garrelt op 18-11-2023 13:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
cooper_s1 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 10:20:
[...]

En nu werkt alles gewoon weer? Ik zou mij daar best ongemakkelijk bij voelen.
Al naar de dealer geweest?
Ja zelfs al onder het rijden gingen de systemen weer aan. Ik wacht tot de eerste beurt in maart is de auto een jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

meacount schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 09:25:
[...]

Andes Grey is het geworden. Ik zie het maar als een peperduur sinterklaaskado.
Was icm extra batterij helaas lastiger te leveren.

Ik heb hieronder even een plaatje toegevoegd ter illustratie. Er zitten flinke verschillen tussen 17 en 18 inch.
Het plaatje toont niet alleen het verschil in omtrek en hoogte, maar ook het snelheidsverschil tov 17 inch als je de 18 inch erop zet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yo6vPV8mNqR1FDyIVRI0KK6gw44=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v40Y6Gj5jwiDp5z4IbM3Td8D.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik terug zou gaan naar 225/50/r17 dan zou ik zonder herijking ipv 50 ( op de teller) in werkelijkheid 49,11 km/u rijden. Niet zo spannend. Beter dan mijn huidige Toyota...

18 inch lijkt wel de norm bij een gewicht van 1750 kg. Maar een IX1 staat standaard op 17 inch 205/65 en weegt liefst 2085 kg! Dus 'groot' lijkt ook een beetje een modedingetje.

Bij VM stellen ze dat 235mm nodig is voor het grotere koppel. Maar de ioniq 6 met vergelijkbaar koppel heeft ook 225 banden. De iX1 heeft maar liefst 494 nm en komt op 205 de weg op! De ivt de MG minder krachtige Atto 3 (zelfde gewicht) staat weer wel 235mm banden.
Het nadeel van nu een auto krijgen is dat je meteen iets moet met het besluit om winter/all seasons te kopen. Ik kan niet terugvallen op ervaring.
Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrelt
  • Niet online
Modedingetje dus:
https://www.anwb.nl/exper...s-de-zin-van-grote-velgen

Tenzij je naar de wintersport gaat, zijn winterbanden in NL vooral goed voor de handel:
https://www.bnnvara.nl/ka...nden-hebben-weinig-effect

[ Voor 55% gewijzigd door Garrelt op 19-11-2023 11:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meacount
STIMPPYYY schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 11:18:
[...]

Hoogte van de band is gelijk bij grotere velgen. Dat moet niets uitmaken.
Niet zelf banden gaan uitkiezen, het is niet zo simpel als je stelt.
STIMPPYYY schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 12:17:
[...]

Je auto heeft 2 accu's.

De hoogspanningsaccu van waaruit alles gevoed wordt en een 12Volt accu van waaruit, je verwarming, ruitenwissers, hulpsystemen, stoelverstelling, multimedia systeem etc etc gevoed wordt.

De 12V accu wordt gevoed vanuit de hoogspannings accu...... doch alleen als je auto in de stand gereed(Ready) staat.

In de gebruiksaanwijzing wordt aangeraden om je auto minstens een 1/2 uur per week in de stand gereed(Ready) te zetten om de 12Volt accu op peil/gezond te houden.

Tijdens het langzaam laden staat je auto niet in de stand gereed.

Als ik jouw verhaal zo lees dan hebben we met de MG4 geen goede auto, al komt uiteindelijk alles vanuit de paal of een grannylader, het werkt alleen net even anders dan je denkt.

Misschien tijd dat je je eens verdiept in de gebruiksaanwijzing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
meacount schreef op zondag 19 november 2023 @ 11:30:
[...]

Niet zelf banden gaan uitkiezen, het is niet zo simpel als je stelt.
[...]

Je auto heeft 2 accu's.

De hoogspanningsaccu van waaruit alles gevoed wordt en een 12Volt accu van waaruit, je verwarming, ruitenwissers, hulpsystemen, stoelverstelling, multimedia systeem etc etc gevoed wordt.

De 12V accu wordt gevoed vanuit de hoogspannings accu...... doch alleen als je auto in de stand gereed(Ready) staat.

In de gebruiksaanwijzing wordt aangeraden om je auto minstens een 1/2 uur per week in de stand gereed(Ready) te zetten om de 12Volt accu op peil/gezond te houden.

Tijdens het langzaam laden staat je auto niet in de stand gereed.

Als ik jouw verhaal zo lees dan hebben we met de MG4 geen goede auto, al komt uiteindelijk alles vanuit de paal of een grannylader, het werkt alleen net even anders dan je denkt.

Misschien tijd dat je je eens verdiept in de gebruiksaanwijzing?
Zolang soc van de auto gelijk blijft bij activeren van bv verwarming op afstand en de auto hangt aan een lacer is dat prima. Zo niet is dat inderdaad slecht ontworpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
Anoniem: 163260 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 17:33:
[...]

Andes Grey is het geworden. Ik zie het maar als een peperduur sinterklaaskado.
Was icm extra batterij helaas lastiger te leveren.

Ik heb hieronder even een plaatje toegevoegd ter illustratie. Er zitten flinke verschillen tussen 17 en 18 inch.
Het plaatje toont niet alleen het verschil in omtrek en hoogte, maar ook het snelheidsverschil tov 17 inch als je de 18 inch erop zet.

[Afbeelding]

Als ik terug zou gaan naar 225/50/r17 dan zou ik zonder herijking ipv 50 ( op de teller) in werkelijkheid 49,11 km/u rijden. Niet zo spannend. Beter dan mijn huidige Toyota...

18 inch lijkt wel de norm bij een gewicht van 1750 kg. Maar een IX1 staat standaard op 17 inch 205/65 en weegt liefst 2085 kg! Dus 'groot' lijkt ook een beetje een modedingetje.

Bij VM stellen ze dat 235mm nodig is voor het grotere koppel. Maar de ioniq 6 met vergelijkbaar koppel heeft ook 225 banden. De iX1 heeft maar liefst 494 nm en komt op 205 de weg op! De ivt de MG minder krachtige Atto 3 (zelfde gewicht) staat weer wel 235mm banden.
Het nadeel van nu een auto krijgen is dat je meteen iets moet met het besluit om winter/all seasons te kopen. Ik kan niet terugvallen op ervaring.
Iemand een tip?
Een extra batterij? die begrijp ik niet helemaal, een 12Volt of bedoel je extra grote hoogspanningsaccu?

Vind de grijze ook erg chique, staat hem goed (y)

Aangezien het wettelijk niet mag dat een snelheidsmeter minder aangeeft dan er in werkelijkheid gereden wordt, zullen ze bij MG waarschijnlijk wel een aanpassing hebben gedaan zodat het wettelijk verantwoord is om er mee de weg op te gaan, anders zou de band wat lager moeten zijn, 235x40x18 om binnen de wet te blijven.

Ja mooie verhalen zat om er dit of dat onder te zetten, zullen we dan ook maar met een korrel zout nemen, zag een paar testen van de Volvo EX30, die heeft, als ik goed op de verhalen heb gelet, achter bredere banden dan voor, verhaal is dat de ruim 270PK met een behoorlijk koppel zo beter op de weg gebracht kan worden, wel jammer je kan zo niet even de wielen om wat voor reden even van voor naar achter kan verplaatsen.

Denk dat niemand je echt een tip kan geven zonder de gebruiksomstandigheden van je auto te kennen.

Ga je er mee op wintersport? Ja, dan bijna verplicht om er winterbanden onder te hebben, ligt aan de lokale regels van het gebied waar je naar toe gaat.

Hier in Nederland is het niet verplicht al wordt er wel aangeraden om bijvoorbeeld all season banden onder je auto te hebben als het buiten kouder dan 7 graden is en er winterse omstandigheden zijn.

Zelf hoef ik niet op pad onder winterse omstandigheden en kom je al een heel eind met het aanpassen van je rijstijl, ja wat is wijs.

Je zult dan ook iets meer info moeten geven om een beetje passende tip te krijgen, er zijn al een paar posten over dit onderwerp geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
STIMPPYYY schreef op zondag 19 november 2023 @ 11:36:
[...]

Zolang soc van de auto gelijk blijft bij activeren van bv verwarming op afstand en de auto hangt aan een lacer is dat prima. Zo niet is dat inderdaad slecht ontworpen.
Het zal te maken hebben met veiligheid en regels etc etc waarom men gekozen heeft voor een bepaalde werking van de systemen, die regels ken ik niet, maar wat wij soms logisch vinden blijkt dan helaas niet op te gaan.

Het voor-verwarmen kost veel energie, en wordt dacht ik uit mijn hoofd ook maar 10 minuten gedaan, zal me ook niets verbazen als het gewoon niet gedaan wordt met de melding, nu niet genoeg accuspanning om aan uw wens te voldoen ;) , zou immers niet slim zijn om te gaan verwarmen en vervolgens krijg je de boel niet meer gestart en/of krijg je schade aan je 12V accu omdat hij te sterk ontladen raakt.

Maar ja...... we weten niet precies wat ze allemaal voor verrassingen in de software stoppen, krijg af en toe meldingen dat ik denk.... kind waar heb je het over, meldingen verdwijnen ook allemaal weer. Vind het overigens een slechte zaak dat we zoveel meldingen krijgen die achteraf niet blijken te kloppen dat we wel eens een serieuze waarschuwing in de wind kunnen slaan........ heel vervelend als ie om een boom ligt gevouwen en je nog effe denkt.....shit, was die waarschuwing toch waar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

meacount schreef op zondag 19 november 2023 @ 11:55:
[...]

Een extra batterij? die begrijp ik niet helemaal, een 12Volt of bedoel je extra grote hoogspanningsaccu?

Vind de grijze ook erg chique, staat hem goed (y)

Aangezien het wettelijk niet mag dat een snelheidsmeter minder aangeeft dan er in werkelijkheid gereden wordt, zullen ze bij MG waarschijnlijk wel een aanpassing hebben gedaan zodat het wettelijk verantwoord is om er mee de weg op te gaan, anders zou de band wat lager moeten zijn, 235x40x18 om binnen de wet te blijven.

Ja mooie verhalen zat om er dit of dat onder te zetten, zullen we dan ook maar met een korrel zout nemen, zag een paar testen van de Volvo EX30, die heeft, als ik goed op de verhalen heb gelet, achter bredere banden dan voor, verhaal is dat de ruim 270PK met een behoorlijk koppel zo beter op de weg gebracht kan worden, wel jammer je kan zo niet even de wielen om wat voor reden even van voor naar achter kan verplaatsen.

Denk dat niemand je echt een tip kan geven zonder de gebruiksomstandigheden van je auto te kennen.

Ga je er mee op wintersport? Ja, dan bijna verplicht om er winterbanden onder te hebben, ligt aan de lokale regels van het gebied waar je naar toe gaat.

Hier in Nederland is het niet verplicht al wordt er wel aangeraden om bijvoorbeeld all season banden onder je auto te hebben als het buiten kouder dan 7 graden is en er winterse omstandigheden zijn.

Zelf hoef ik niet op pad onder winterse omstandigheden en kom je al een heel eind met het aanpassen van je rijstijl, ja wat is wijs.

Je zult dan ook iets meer info moeten geven om een beetje passende tip te krijgen, er zijn al een paar posten over dit onderwerp geweest.
Ik was vergeten achter het woord batterij 'capaciteit' te tikken. Is een extended range.
Ik rij het hele jaar door minstens 750 km per week. Wintersport gaat niet zo snel gebeuren.

Mijn vraag over het formaat van de band is echter veel belangrijker.
Het enige dat ik zeker weet is dat bij all seasons ik geen Continentals wil. Die zijn te luidruchtig. Voorkeur is duidelijk de Bridgestone.

De vraag is dan: welke maat kan? Moet er persé 235mm onder? En is die 18 inch wel nodig? Als dat niet zo is dan is er meer keuze met velgen en banden, bv banden die ook wat hoger zijn. En dat levert weer meer comfort op.

Overigens, wat betreft afwijking op de teller:Volgens de officiële regels voor auto's die nieuw in de EU geleverd worden, mag de tellerafwijking maximaal 10 procent zijn, plus 4 km/u erbij. Dus als een auto daadwerkelijk 100 km/u rijdt, mag de teller maximaal 114 aangeven.
Als je dus een band gebruikt met een iets kleinere omtrek dan die van de 235/45/18 (zie plaatje) dan is er geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Garrelt schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 20:17:
Modedingetje dus:
https://www.anwb.nl/exper...s-de-zin-van-grote-velgen

Tenzij je naar de wintersport gaat, zijn winterbanden in NL vooral goed voor de handel:
https://www.bnnvara.nl/ka...nden-hebben-weinig-effect
Ik kan begrijpen dat dit in 2016 geschreven werd. Maar nu met de zwaardere auto EV's is het gewicht het veelgehoorde argument voor de grotere velg.
Feit is wel dat zwaardere voertuigen van grotere banden worden voorzien. Vraag is dus: is dit echt nodig voor de lichtere EV's?

Bij je tweede link staat al vermeld dat het artikel verouderd is.
Ik heb jarenlang gewisseld naar winterbanden. Die waren echt een klap beter dan de zomerband bij glad wegdek. Ik weet nog dat mijn vrouw eind november op de natte sneeuw rechtdoor ging waar ze rechtsaf moest. Heeft toen 1600 euro gekost. Toen ben ik maar gaan wisselen vanaf 5 graden overdag en het is nooit meer gebeurd. En we hebben nog best wel wat wits gezien hier.... Of de all season ook voldoende verbetering geeft??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garrelt
  • Niet online
Anoniem: 163260 schreef op zondag 19 november 2023 @ 13:24:
[...]

Ik kan begrijpen dat dit in 2016 geschreven werd. Maar nu met de zwaardere auto EV's is het gewicht het veelgehoorde argument voor de grotere velg.
Feit is wel dat zwaardere voertuigen van grotere banden worden voorzien. Vraag is dus: is dit echt nodig voor de lichtere EV's?

Bij je tweede link staat al vermeld dat het artikel verouderd is.
Ik heb jarenlang gewisseld naar winterbanden. Die waren echt een klap beter dan de zomerband bij glad wegdek. Ik weet nog dat mijn vrouw eind november op de natte sneeuw rechtdoor ging waar ze rechtsaf moest. Heeft toen 1600 euro gekost. Toen ben ik maar gaan wisselen vanaf 5 graden overdag en het is nooit meer gebeurd. En we hebben nog best wel wat wits gezien hier.... Of de all season ook voldoende verbetering geeft??
Leveranciers van banden ontwikkelen speciale banden voor EV's. Zie bijvoorbeeld bij Michelin. Het speciale heeft betrekking op extra sterkte ivm het grote koppel en het hogere gewicht, lage rolweerstand ivm actie radius en geluidsarm omdat motorgeluid vrijwel ontbreekt. Grotere velgen worden hierbij niet genoemd. Grotere velgen verhogen het gewicht vd EV trouwens. Waar kan ik vinden dat grotere velgen nodig zijn ivm het gewicht?

Sinds 2016 worden de winters hier alleen maar milder en natter. Sneeuw en ijs op wegen komt vrijwel niet meer voor. Reden te meer om niet aan de 'winterbanden hype' mee te doen. Beter voor de portemonnee en het klimaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12:09
Anoniem: 163260 schreef op zondag 19 november 2023 @ 12:58:
[...]

Ik was vergeten achter het woord batterij 'capaciteit' te tikken. Is een extended range.
Ik rij het hele jaar door minstens 750 km per week. Wintersport gaat niet zo snel gebeuren.

Het enige dat ik zeker weet is dat bij all seasons ik geen Continentals wil. Die zijn te luidruchtig. Voorkeur is duidelijk de Bridgestone.

De vraag is dan: welke maat kan? Moet er persé 235mm onder? En is die 18 inch wel nodig? Als dat niet zo is dan is er meer keuze met velgen en banden, bv banden die ook wat hoger zijn. En dat levert weer meer comfort op.

Overigens, wat betreft afwijking op de teller:Volgens de officiële regels voor auto's die nieuw in de EU geleverd worden, mag de tellerafwijking maximaal 10 procent zijn, plus 4 km/u erbij. Dus als een auto daadwerkelijk 100 km/u rijdt, mag de teller maximaal 114 aangeven.
Als je dus een band gebruikt met een iets kleinere omtrek dan die van de 235/45/18 (zie plaatje) dan is er geen probleem.
Vergeet ook niet dat die 10% ook voor je voorspelde range meetelt en je km teller.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Garrelt schreef op zondag 19 november 2023 @ 15:11:
[...]

Leveranciers van banden ontwikkelen speciale banden voor EV's. Zie bijvoorbeeld bij Michelin. Het speciale heeft betrekking op extra sterkte ivm het grote koppel en het hogere gewicht, lage rolweerstand ivm actie radius en geluidsarm omdat motorgeluid vrijwel ontbreekt. Grotere velgen worden hierbij niet genoemd. Grotere velgen verhogen het gewicht vd EV trouwens. Waar kan ik vinden dat grotere velgen nodig zijn ivm het gewicht?

Sinds 2016 worden de winters hier alleen maar milder en natter. Sneeuw en ijs op wegen komt vrijwel niet meer voor. Reden te meer om de niet aan de 'winterbanden hype' mee te doen. Beter voor de portemonnee en het klimaat
Dit is wat de franse fabrikant zegt:Elektrische auto’s zijn zwaarder door hun accu's. Daarom hebben ze banden nodig die extra gewicht kunnen dragen.

Maar een hymer ducato van 3075 kg staat op 15 of 16 inch banden! Daarom vraag ik mij dit ook af. Waarom zitten er 18 inch velgen op de Trophy?

Dat versterken van de band doet elke fabrikant anders. Maar in de regel krijgen ze dan het predicaat XL: extra load.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

oldie127 schreef op zondag 19 november 2023 @ 15:37:
[...]

Vergeet ook niet dat die 10% ook voor je voorspelde range meetelt en je km teller.
Klopt. Maar met een 215 55 r17 scheelt het slechts 0.06%. Daar lig ik niet wakker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badname2
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-05 17:35
Wat voor vloermatten zitten in de Standaard? Van die stoffe dingen of rubberen matten die fijner zijn in dit weeR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Badname2 schreef op zondag 19 november 2023 @ 18:48:
Wat voor vloermatten zitten in de Standaard? Van die stoffe dingen of rubberen matten die fijner zijn in dit weeR?
Volgens mij stof. Ik heb extra matten erbij besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb nog nooit een auto gezien die met van die rubberen matten standaard uit de fabriek komt :P Meestal is dat een losse accessoire die je voornamelijk bij Volvo of 4x4's ziet (sneeuw etc.).

Afgelopen vrijdag heb ik met Van Mossel (Nijmegen) gebeld, of ze wellicht een indicatie konden afgeven voor de levertijd (MG4 Standard, in het zwart). Helaas, dat konden ze niet, ze namelijk t.z.t. contact op als de auto geleverd is :(

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrelt
  • Niet online
Van stof. Ik meen dat iemand de rubber automatten van de Action naar tevredenheid in de MG4 heeft gelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geeh27
Garrelt schreef op zondag 19 november 2023 @ 15:11:
[...]

Sinds 2016 worden de winters hier alleen maar milder en natter. Sneeuw en ijs op wegen komt vrijwel niet meer voor. Reden te meer om niet aan de 'winterbanden hype' mee te doen. Beter voor de portemonnee en het klimaat
Dat gaat op als je in het westen van Nederland woont, maar als je in de grensstreek met Duitsland woont en daar regelmatig komt voor boodschappen etc. is het geen hype, daar is het verplicht in ieder geval vier seizoenen banden er onder te hebben voorzien van het sneeuwvlokje symbool. Heb je dat niet, en overkomt je iets, dan ben je gelijk aansprakelijk. (Let wel, dat is iets anders dan schuldig)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• darien620
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:31
Na ruim een half jaar mee te hebben gelezen in dit topic, deel ik nu graag mijn ervaring met mijn nieuwe MG4 luxury wit. (lease) Ik ben erg tevreden!

Geimporteerd in NL; eind sept 2023
Software versie: R40
De hoofdsteun zat erbij en is er weer af. Achterruitwisser is handig.

Een groot verschil tov de vorige auto, een Ford Fiesta. Voor- en nadelen die ik nu zie na 1000km:
Voordelen:
- Tevreden over ACC (met de kortste afstand tot de voorligger) en LKA. Het is het begin erg wennen, omdat ik de software moest leren vertrouwen. Inmiddels zie ik mezelf meer als hulp van de auto, dan dat ik echt een bestuurder ben. (ik rijd voornamelijk lange afstanden) Wat meteen het gevaar met zich meebrengt dat je niet meer actief blijft opletten. Met de LKA heb ik nu 2 momenten gehad dat het systeem 'fout' zat.
- Stuurverwarming vind ik heerlijk 's ochtends vroeg. Verwarming van de achterruit + spiegels vind ik ook ideaal.
- De auto voelt als een racemonster met de achterwiel aandrijving.
- Laden aan de laadpaal. Je hoeft niet meer naar het tankstation.

Nadelen:
- De TJA vind ik nauwelijks toegevoegde waarde hebben, omdat ik zonder TJA al voor m'n gevoel nauwelijks meer iets hoef te doen tov een schakelbak in een file.
- De ACC reageert op elke rem actie van de voorligger. Dat is niet altijd prettig en ik denk ook niet voor mijn achterliggers, omdat er voor m'n gevoel 'over' gereageerd wordt. Soms zet ik 'm bewust uit, om een zo gelijkmatige snelheid te houden. Dat rijdt ook zuiniger.
- Laden aan de laadpaal. Het is wennen aan de nieuwe manier van laden, omdat ik bij langere afstanden even moet nadenken hoe ik het 'gunstigst' kan laden.
- Er zijn zoveel settings, dat het moeilijk is om te begrijpen wat de logica is in de software.
- De importeur (VM). Ook ik had problemen met de aflevering en had bijv. 3 afleverafspraken nodig om in de auto te kunnen rijden.

Overgang van benzine naar elektrisch is wat mij betreft een grote overgang, maar wel een stap vooruit! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zephyr_blues
darien620 schreef op maandag 20 november 2023 @ 08:22:
Na ruim een half jaar mee te hebben gelezen in dit topic, deel ik nu graag mijn ervaring met mijn nieuwe MG4 luxury wit. (lease) Ik ben erg tevreden!

Geimporteerd in NL; eind sept 2023
Software versie: R40
De hoofdsteun zat erbij en is er weer af. Achterruitwisser is handig.

Een groot verschil tov de vorige auto, een Ford Fiesta. Voor- en nadelen die ik nu zie na 1000km:
Voordelen:
- Tevreden over ACC (met de kortste afstand tot de voorligger) en LKA. Het is het begin erg wennen, omdat ik de software moest leren vertrouwen. Inmiddels zie ik mezelf meer als hulp van de auto, dan dat ik echt een bestuurder ben. (ik rijd voornamelijk lange afstanden) Wat meteen het gevaar met zich meebrengt dat je niet meer actief blijft opletten. Met de LKA heb ik nu 2 momenten gehad dat het systeem 'fout' zat.
- Stuurverwarming vind ik heerlijk 's ochtends vroeg. Verwarming van de achterruit + spiegels vind ik ook ideaal.
- De auto voelt als een racemonster met de achterwiel aandrijving.
- Laden aan de laadpaal. Je hoeft niet meer naar het tankstation.

Nadelen:
- De TJA vind ik nauwelijks toegevoegde waarde hebben, omdat ik zonder TJA al voor m'n gevoel nauwelijks meer iets hoef te doen tov een schakelbak in een file.
- De ACC reageert op elke rem actie van de voorligger. Dat is niet altijd prettig en ik denk ook niet voor mijn achterliggers, omdat er voor m'n gevoel 'over' gereageerd wordt. Soms zet ik 'm bewust uit, om een zo gelijkmatige snelheid te houden. Dat rijdt ook zuiniger.
- Laden aan de laadpaal. Het is wennen aan de nieuwe manier van laden, omdat ik bij langere afstanden even moet nadenken hoe ik het 'gunstigst' kan laden.
- Er zijn zoveel settings, dat het moeilijk is om te begrijpen wat de logica is in de software.
- De importeur (VM). Ook ik had problemen met de aflevering en had bijv. 3 afleverafspraken nodig om in de auto te kunnen rijden.

Overgang van benzine naar elektrisch is wat mij betreft een grote overgang, maar wel een stap vooruit! :)
Veel fijne km's!

Breng ik nog een keer ABRP onder de aandacht. Die optimaliseert je laadstops op de lange afstanden, en doet dat zover ik nu kan beoordelen best aardig. Met OBDII plug van een paar 10tjes leest ie alle gegevens ook nog eens life uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
Anoniem: 163260 schreef op zondag 19 november 2023 @ 12:58:
[...]

Als je had vermeld dat je een Trophy krijgt half december dan zouden veel MG4 bezitters wel weten dat je dan een MG4 krijgt met meer motorvermogen en koppel en een grotere accu.

Er zijn de:

Standard
Comfort
Luxery
Trophy
X-Power

Ze hebben elk een bijpassend prijskaartje en eigenschappen, een beetje MG4 kenner hier weet wel zo'n beetje de grote verschillen tussen de onderlinge uitvoeringen. :)

Je rijd naar eigen zeggen behoorlijk veel, zo'n 40.000km per jaar, misschien wel interessant om volgende opmerkingen door te lezen op deze internet pagina:

https://www.bandenconcurr...=All-seasonbanden%20kopen

Gezien je aantal kilometers kan het interessant zijn om 2 setjes wielen te nemen 1 met zomer- en 1 met winterbanden, ligt ook een beetje aan hoelang/hoever je met de auto wilt leven.

Dan je bandenmaat/velgenmaat - als er onder de Trophy standaard de 235x45x18 banden zitten, dan zal men af fabriek waarschijnlijk ook iets hebben aangepast, immers zoals je in het tabelletje kon zien was het verschil tov van de 17inch met 215x50 een veel te groot verschil in de plus waardoor de snelheidsmeter te weinig zou aangeven en dat mag wettelijk gezien nooit, ze zouden toch denk ik niet helemaal de weg kwijt zijn bij MG?

Heb proefgereden in de Trophy en zou persoonlijk zeker gaan voor 17inch velgen met wat meer comfort, als de snelheidsmeter/kilometerteller is aangepast af fabriek voor de Trophy met 235x45x18, dan kun je die maat bovenaan in het tabelletje zetten en zien wat er uit komt rollen voor een 17inch velg/band combinatie, volgens mij kan je dan een 215x55x17 maat kwijt:

https://www.bandenconcurr...en=allseasonbanden&is_v=1

Nu weet ik niet je rijstijl, maar de Trophy heeft tov de Luxery toch echt serieus meer vermogen en koppel, als je daar gebruik van gaat maken dan kan een iets smallere band wel eens moeite met grip houden hebben, al zal dat ook wel iets van de gekozen band afhangen.

Neem schriftelijk/email contact op met MG europa en vraag of snelheidsmeter/kilometerteller van de Trophy zijn aangepast voor de 235x45x18 velgen/band combinatie en of je daar ivm aanschaf all season banden veilig een 17inch velg onder kan zetten met 215x55x17 banden.

Als je deze vraag op schrift met een duidelijk antwoord hebt ontvangen ben je zeker tegen alle claims en eventueel gezeur ingedekt.

Persoonlijk zou ik in jouw geval, met de vele kilometers kiezen voor een veilige middenweg en gaan voor goede all season banden, je weet dat dat je extra slijtage kost en dat je in de zomer een langere remweg kan hebben en past daar eventueel je rijstijl op aan. Als comfort je ding is, ja dan zou ik ook gaan voor 17inch met de hogere band, vond de Trophy tov de Luxery niet echt comfortabel, de 17inch zou kunnen bijdragen aan het comfort...... wel een beetje voorzichtig met de PK's en koppel omgaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Anoniem: 163260 schreef op zondag 19 november 2023 @ 19:28:
[...]

Volgens mij stof. Ik heb extra matten erbij besteld.
Ik heb de matten meteen vervangen door rubberen exemplaren van de action. Wel even op maat knippen. Heb ze vast gezet met een strip velcro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvH1
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 14-12-2023
Hallo, mijn MG4 bevalt prima. Krijg alleen de voorverwarming niet ingeschakeld. Steeds error 40 of 47. Auto reageert wel, maar schakelt de airco niet in. Heb het nu x maal geprobeerd, met 1 of 2 keer (toevallig?) wel succes. Iemand de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeTheBike
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-05 07:01
Na bijna een weekje te hebben rondgereden heb ik vanochtend de banden gecheckt omdat van Mossel aangeeft dat er al winterbanden op zouden zitten.
Op zich ook logisch als je bedenkt dat de auto op 14-11 is afgeleverd. Echter dit blijkt niet het geval te zijn, de auto is afgeleverd op zomerbanden (BS Turanza). De eerstvolgende mogelijkheid om deze te wisselen is op 3 januari 2024........... Met geen enkele mogelijkheid om dit eerder voor elkaar te krijgen. "3 januari is 3 januari meneer, we zitten hartstikke vol"

Weer een uitdaging erbij om dit opgelost te krijgen voor de wintersport op 22 december!

Prima oplossing van VM inmiddels mogen ontvangen!

[ Voor 4% gewijzigd door MikeTheBike op 22-11-2023 11:57 . Reden: Oplossing VM ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racemol
HvH1 schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:38:
Hallo, mijn MG4 bevalt prima. Krijg alleen de voorverwarming niet ingeschakeld. Steeds error 40 of 47. Auto reageert wel, maar schakelt de airco niet in. Heb het nu x maal geprobeerd, met 1 of 2 keer (toevallig?) wel succes. Iemand de oplossing?
Ik heb begrepen dat voorverwarmen door een bug niet werkt als de kabel aangesloten zit en de auto niet actief aan het laden is. Wellicht is dat bij jou aan de hand?

Ik heb zelf bijna nooit problemen met voorverwarmen, slechts 1x gehad dat de app geen verbinding met de auto kon krijgen. Eerdergenoemde bug nooit tegen gekomen maar ik laat de auto dan ook nooit aan de kabel staan als die niet aan het laden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaraldBou
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14:27
Wij hebben nu een paar weken een MG4 luxury. heel blij mee. geimporteerd uit Duitsland. De navigatie stond op Duits en nu op engels. Weet iemand of er ook Nederlandse navi bestaat en hoe ik dat geinstalleerd krijg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
HaraldBou schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:22:
Wij hebben nu een paar weken een MG4 luxury. heel blij mee. geimporteerd uit Duitsland. De navigatie stond op Duits en nu op engels. Weet iemand of er ook Nederlandse navi bestaat en hoe ik dat geinstalleerd krijg?
Helaas geen Nederlandse navigatie mogelijk met het ingebouwde navigatiesysteem. Alleen Engels of andere taal.
Met Android Auto en Apple Carplay is wel Nederlandse navigatie mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badname2
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-05 17:35
HaraldBou schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:22:
Scheelde het veel om hem daar te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geeh27
Dit weekend mijn IPhone SE 2020 bijgewerkt naar versie 17.1.1 . Ik heb daarna geen connectie meer kunnen maken met mijn MG4. Iemand dezelfde ervaring, of juist niet? Ben heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20-05 17:31
Weet iemand al wat de 'Rij Econ' instelling doet onder het klimaatbeheersing menu? (En dan tandwiel drukken).

Ik merk dat mijn voorraam wel heel snel vochtig wordt deze dagen. Misschien 'econ' uitzetten met dit weer? Geen idee of dat überhaupt helpt. Kan ook komen omdat ik de auto minder warm stook dan mijn vorige brandstof auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaraldBou
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14:27
Badname2 schreef op maandag 20 november 2023 @ 17:49:
[...]

Scheelde het veel om hem daar te halen?
Wij hebben een hele mooie deal weten te maken. Max 1500 km op de teller van een vroeg model van eind 2022 voor nog geen 30k en dan ook nog 2k SEPP subsidie kunnen aanvragen.
En het blijft gewoon een mooie degelijke auto. Super blij mee.
Het was het aanschaffen van een laadpaal waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
1234567y schreef op maandag 20 november 2023 @ 20:27:
Weet iemand al wat de 'Rij Econ' instelling doet onder het klimaatbeheersing menu? (En dan tandwiel drukken).

Ik merk dat mijn voorraam wel heel snel vochtig wordt deze dagen. Misschien 'econ' uitzetten met dit weer? Geen idee of dat überhaupt helpt. Kan ook komen omdat ik de auto minder warm stook dan mijn vorige brandstof auto.
Rij econ heb ik nog niet verkend. Dat van de beslagen ruit herken ik wel. De stand "auto" laat dit gewoon gebeuren. Helaas moet ik handmatig de blower op de ruit zetten. Bovenste knop in het oude menu. De klimaat regeling blijft een beetje trutten. Het is wel werkbaar met wat interventie dat dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

meacount schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:04:
[...]

Als je had vermeld dat je een Trophy krijgt half december dan zouden veel MG4 bezitters wel weten dat je dan een MG4 krijgt met meer motorvermogen en koppel en een grotere accu.
Dat had ik al op 17 november gemeld. Staat zelfs in je quote: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/77212506

Wat betreft je advies voor 2 sets: dat doe ik nu ook al. En ik rij nu op 225/45/17 zomerbanden.
De winterband is 215/55/16.
Ik ben bij elkaar best wel veel geld kwijt voor het opslaan en wisselen (elk jaar meer dan 100 euro). Bij wisselen van de banden van voor naar achter moet ik 2 keer opnieuw balanceren. En ik moet er wel elke keer voor naar de garage. Kost ook extra tijd als je dit niet combineert met een service beurt.
Qua kosten maakt het volgens mij niks uit. Banden slijten. Of het nu 1 of 2 sets zijn.

De 215/55/r17 is vrijwel identiek qua omtrek als de oorspronkelijke 18 inch. De 215/50/17 rijdt alleen maar langzamer dan de teller aangeeft maar de afwijking valt binnen de norm.
Wordt de ijking niet aangepast dan kan je afwijkingen krijgen in geschatte range als je omtrek ineens kleiner is. Je legt immers minder km per onwenteling af. Maar het verbruik is weer gunstiger als de band smaller is dus dat zal compenseren (ook ervaren met winterbanden). Bovendien past de boordcomputer de geschatte range aan.

Ik denk persoonlijk dat die 18 inch 235 mm er vooral op zitten om hem visueel aantrekkelijker te maken. Zeker als de 'zwakkere MG4' al op 215 staat.
Maar daarmee lever je ook extra range in. En daar koop ik de MG met grotere batterij niet voor.

Wil niet zeggen dat ik blind ben voor het argument dat een EV met meer rubber wellicht beter zijn koppel kwijt kan. Deze heeft namelijk direct het maximum koppel ter beschikking op het meest kritische moment: vanaf stilstand.
Dat verhaal van het koppel (niet het vermogen) is ook het antwoord van VM waarom er 235mm op zit.

Vraag is echter of je echt 235mm nodig hebt.
Een bmw ix1 heeft een koppel van maar liefst 494 Nm, weegt zelfs 1985 kg en staat op 205/65/17!! Leg het maar uit.... Het kan dus wel degelijk (zijn wel Bridgestones).

Per brief vragen kan ik proberen. Vrees alleen dat ik hier niet voor 15 december een reactie op krijg. Dank voor de tip. Als ik meer weet rapporteer ik het wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Als je gewoon kwaliteitsrubber monteert kom je ook prima weg met zelfs 205 brede banden. Zo schrikbarend veel vermogen en koppel heeft een MG4 nou ook weer niet...
Ter vergelijking, met mijn huidige auto (Volvo S80 2.5T met 210PK en 320Nm koppel (op de voorwielen zelfs) rij ik met 205 breed in de winter (winterbanden), dat gaat prima.
Ik snap dus niet helemaal waar deze discussie over gaat en waarom je dingen per brief moet vragen aan Van Mossel.. Zoek gewoon een bandenmaat uit die nagenoeg overeen komt met de standaard geleverde bandenmaat, monteer kwaliteitsrubber en dan komt het allemaal wel goed

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-tom-562 schreef op maandag 20 november 2023 @ 22:52:
Als je gewoon kwaliteitsrubber monteert kom je ook prima weg met zelfs 205 brede banden. Zo schrikbarend veel vermogen en koppel heeft een MG4 nou ook weer niet...
Ter vergelijking, met mijn huidige auto (Volvo S80 2.5T met 210PK en 320Nm koppel (op de voorwielen zelfs) rij ik met 205 breed in de winter (winterbanden), dat gaat prima.
Ik snap dus niet helemaal waar deze discussie over gaat en waarom je dingen per brief moet vragen aan Van Mossel.. Zoek gewoon een bandenmaat uit die nagenoeg overeen komt met de standaard geleverde bandenmaat, monteer kwaliteitsrubber en dan komt het allemaal wel goed
Een EV gedraagt zich anders dan een verbrandingsmotor. De oude Kia E-Niro had bv 215/55/17 banden en stond erom bekend dat zijn voorwielen makkelijk doorslipten. De nieuwe Niro Ev heeft daarom een kleiner koppel gekregen.
VM stelt in een email dat op 18 inch de max hoogte 45% is bij een 235 mm brede band (235/45/18). Dat kan best te maken hebben met ruimte in de wielkast. En zij claimen dat de 235mm erop zit om een reden: het verhoogde koppel. Dus ik ben wat voorzichtig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Anoniem: 163260 schreef op maandag 20 november 2023 @ 23:33:
[...]

Een EV gedraagt zich anders dan een verbrandingsmotor. De oude Kia E-Niro had bv 215/55/17 banden en stond erom bekend dat zijn voorwielen makkelijk doorslipten. De nieuwe Niro Ev heeft daarom een kleiner koppel gekregen.
VM stelt in een email dat op 18 inch de max hoogte 45% is bij een 235 mm brede band (235/45/18). Dat kan best te maken hebben met ruimte in de wielkast. En zij claimen dat de 235mm erop zit om een reden: het verhoogde koppel. Dus ik ben wat voorzichtig ;)
Koppel=koppel, of het nou uit een EV komt of uit een auto met een ICE. Echt, het vermogen en koppel van een MG4 is niks bijzonders. En dan heb je ook nog eens achterwielaandrijving, dat sowieso al meer grip geeft tijdens acceleratie.
Gewoon fatsoenlijk rubber monteren, dus geen linglongs,landsail of ovation o.i.d.. Maar gewoon iets van Michelin/Bridgestone/Pirelli etc., en dan natuurlijk niet de eco/energysaver bandjes

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wrak
-tom-562 schreef op maandag 20 november 2023 @ 23:51:
[...]

Koppel=koppel, of het nou uit een EV komt of uit een auto met een ICE. Echt, het vermogen en koppel van een MG4 is niks bijzonders. En dan heb je ook nog eens achterwielaandrijving, dat sowieso al meer grip geeft tijdens acceleratie.
Gewoon fatsoenlijk rubber monteren, dus geen linglongs,landsail of ovation o.i.d.. Maar gewoon iets van Michelin/Bridgestone/Pirelli etc., en dan natuurlijk niet de eco/energysaver bandjes
Niks koppel is koppel, het koppel bij een ev is direct beschikbaar . De motor hoeft niet eerst op toeren te komen als in benzine verbrander of nog erger diesel. De onderstaande grafiek voor het idee.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8aqiQnunPg6lUAjXfnayalO9Pi0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kXnf1pWhLbgWDDUQgT9smtsj.webp?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
Hebben de nieuwe generatie MK23 bezitters ook "last" van het verschijnsel dat de verlichting aangaat bij voorverwarmen van de auto? Ik vindt het een bizar fenomeen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
wrak schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 07:54:
Hebben de nieuwe generatie MK23 bezitters ook "last" van het verschijnsel dat de verlichting aangaat bij voorverwarmen van de auto? Ik vindt het een bizar fenomeen.
Dat doet de MY 2022 ook. Is niet specifiek iets voor de MY 2023.
Ik vind het ook vreemd dat dit gebeurt, maar soms ook wel makkelijk. Dan kijk ik even uit het raam om te kijken of de auto bezig is met voorverwarmen en zie de rode gloed en weet dan dat het goed zit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
Sonicfreak schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 08:20:
[...]

Ik vind het ook vreemd dat dit gebeurt, maar soms ook wel makkelijk. Dan kijk ik even uit het raam om te kijken of de auto bezig is met voorverwarmen en zie de rode gloed en weet dan dat het goed zit. :+
Ik heb de MG sinds mei dus ik heb ook een MY 2022. Probeer juist te zoeken of er op dat vlak "verbetering" zou kunnen zijn en idd er is mee te leven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Sonicfreak schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 08:20:
[...]

Gaat dan ook het dimlicht aan de voorkant aan (m.a.w., is de hele straat dan verlicht? :P).
Ik heb overigens net een bericht gehad van de dealer, levertijd van mijn MG4 staat nu op 19-12 (geschat) 8)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sonicfreak
-tom-562 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 09:27:
[...]

Gaat dan ook het dimlicht aan de voorkant aan (m.a.w., is de hele straat dan verlicht? :P).
Ik heb overigens net een bericht gehad van de dealer, levertijd van mijn MG4 staat nu op 19-12 (geschat) 8)
Aan de voorkant volgens mij dagrijverlichting (geen dimlicht in ieder geval) en aan de achterkant de achterlichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Gister merkte ik voor het eerst dat mijn achterraam een stukje open stond nadat ik geparkeerd had. Blijkbaar heb ik nu zelf ook tijdens het uitstappen het raam een stukje laten zakken en had het pas later door. Helaas toch wat vocht naar binnen.

Ik denk dat het komt omdat de auto geen uit knop heeft. Normaliter zou je eerst het contact uit zetten en dan pas uitstappen waarop de knoppen voor de ramen niet meer reageren. Makkelijke oplossing zou zijn om de knoppen uit te schakelen zodra de deur open is of om een signaal te geven bij het afsluiten als er nog een raam open is, een korte tuut, net zoals het nu is als de achterklep nog open is. Of ik wen er natuurlijk aan en leer dit lompe uitstap gedrag af :+

Dan merk ik ook met deze dagen dat de auto erg gevoelig is voor beslagen ramen, veel meer dan ik gewend ben van een auto met brandstof motor. Daar heb je natuurlijk in deze tijd de verwarming lekker open staan en in een EV ben je daar toch wat zuiniger mee. Zou dat het verschil zijn? De de-fog functie werkt overigens prima maar ik moet die dus wel bijna dagelijks gebruiken, samen met de achterruit verwarming en kost natuurlijk wat stroom.

Dan de discussie 17" of 18" velgen met 215 of 235 banden. Ik heb zelf een 2023 model met 18" 235 wielen en moet zeggen dat ik dat toch een stuk beter vind smoelen. De MG4 vind ik wat te grof om op de 17" wielen te zien staan. Natuurlijk is dat nogal subjectief en wat rij comfort zal 17" wat beter zijn. Ik weet echter niet beter en vind de 18" wielen prima. We hebben er hier drie rond rijden waarvan twee het oudere 2022 model zijn. Hier even naast elkaar zodat je het verschil een beetje kunt zien. Achteraf kun je het op deze foto eigenlijk niet goed zien, bij beter weer zal ik nog eens wat meer plaatjes schieten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aG8WKTylaKoZTla02cgtGyE-FU4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9lI973XquAioQnEytsSjuhXA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitessevette
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 25-05 14:54
HvH1 schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:38:
Hoi, bij mij werkt de voorverwarmen alleen als de Luxery aan het opladen is.( dit is al vanaf het begin zo )
Krijg ook error 40 als de luxery klaar is met laden of gewoon voor de deur staat en ik het voorverwarmen probeer in te schakelen.
Ook stopt het opladen niet op het ingestelde percentage, is dat bij jouw ook zo?

groeten Hans,
.

[ Voor 8% gewijzigd door Vitessevette op 21-11-2023 10:04 ]

3750Wp ZZO, MG4 Luxury, 1x L/LMitsubishi 3,5+2x 2,5. WPB 300L. Gasloos sinds oktober 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capital_G
Racemol schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 09:32:
Dan merk ik ook met deze dagen dat de auto erg gevoelig is voor beslagen ramen, veel meer dan ik gewend ben van een auto met brandstof motor. Daar heb je natuurlijk in deze tijd de verwarming lekker open staan en in een EV ben je daar toch wat zuiniger mee. Zou dat het verschil zijn? De de-fog functie werkt overigens prima maar ik moet die dus wel bijna dagelijks gebruiken, samen met de achterruit verwarming en kost natuurlijk wat stroom.
Ik vermoed dat het ook een stukje aerodynamica is. In mijn oude brandstof bak stonden de ventilators altijd allemaal open, maar dat veroorzaakt ook luchtweerstand dus die MG4 heeft bij AC uit ook minimale lucht intake.

Overigens heb ik er niet super veel last van. Als het allemaal erg nat is staan de ventilators op het raam (dus niet eens het dedicated dashboard knopje) en merk ik het bijna niet. Misschien dat ik de fans 1 of 2 tantjes harder zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
Anoniem: 163260 schreef op maandag 20 november 2023 @ 21:49:
[...]

Dat had ik al op 17 november gemeld. Staat zelfs in je quote: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/77212506

Wat betreft je advies voor 2 sets: dat doe ik nu ook al. En ik rij nu op 225/45/17 zomerbanden.
De winterband is 215/55/16.
Ik ben bij elkaar best wel veel geld kwijt voor het opslaan en wisselen (elk jaar meer dan 100 euro). Bij wisselen van de banden van voor naar achter moet ik 2 keer opnieuw balanceren. En ik moet er wel elke keer voor naar de garage. Kost ook extra tijd als je dit niet combineert met een service beurt.
Qua kosten maakt het volgens mij niks uit. Banden slijten. Of het nu 1 of 2 sets zijn.

De 215/55/r17 is vrijwel identiek qua omtrek als de oorspronkelijke 18 inch. De 215/50/17 rijdt alleen maar langzamer dan de teller aangeeft maar de afwijking valt binnen de norm.
Wordt de ijking niet aangepast dan kan je afwijkingen krijgen in geschatte range als je omtrek ineens kleiner is. Je legt immers minder km per onwenteling af. Maar het verbruik is weer gunstiger als de band smaller is dus dat zal compenseren (ook ervaren met winterbanden). Bovendien past de boordcomputer de geschatte range aan.

Ik denk persoonlijk dat die 18 inch 235 mm er vooral op zitten om hem visueel aantrekkelijker te maken. Zeker als de 'zwakkere MG4' al op 215 staat.
Maar daarmee lever je ook extra range in. En daar koop ik de MG met grotere batterij niet voor.

Wil niet zeggen dat ik blind ben voor het argument dat een EV met meer rubber wellicht beter zijn koppel kwijt kan. Deze heeft namelijk direct het maximum koppel ter beschikking op het meest kritische moment: vanaf stilstand.
Dat verhaal van het koppel (niet het vermogen) is ook het antwoord van VM waarom er 235mm op zit.

Vraag is echter of je echt 235mm nodig hebt.
Een bmw ix1 heeft een koppel van maar liefst 494 Nm, weegt zelfs 1985 kg en staat op 205/65/17!! Leg het maar uit.... Het kan dus wel degelijk (zijn wel Bridgestones).

Per brief vragen kan ik proberen. Vrees alleen dat ik hier niet voor 15 december een reactie op krijg. Dank voor de tip. Als ik meer weet rapporteer ik het wel.
Mooi dat je dingen zoals uitvoering eerder had vermeld, maar om tijd te besparen lees ik niet alles terug en het is lastig om van iedereen te onthouden in welke uitvoering je rijd, extra lastig maakt ook dat er weer wat wijzigingen zijn geweest in de uitvoeringen, en dat maakt het er ook niet makkelijker op, makkelijker als je het per bericht vermeld.

Begrijp nu ook beter dat je ook van het wiel wisselen af wil, tijd en geldbesparing, twee vliegen in 1 klap.

Als we erop vertrouwen dat ze bij de Trophy alles hebben aangepast op 235x45x18 dan is er lijkt mij niets dat je kan tegenhouden om over te stappen op 215x55x17, je krijgt dan alle voordelen die je wenst, meer comfort, ietsje betere range en minder kosten en tijdsbesparing door het niet meer hoeven wisselen van wielen.

De mensen die een inch meer beter vinden smoelen neem ik met een korrel zout, model, vorm en kleur van een velg kunnen optisch vaak al meer doen dan een daadwerkelijke inch meer of minder. Op het gebied van de wielen ga ik dan ook liever voor comfort dan voor grootte, al moet ik eerlijk zeggen dat het oog ook wat wil. Zo zou ik bij een rode auto nooit zilverkleurige velgen nemen, ook niet met maar iets van zilverkleur erin, maar gewoon helemaal zwart. Smaak is iets persoonlijks en niet iedereen maakt zich even druk over bepaalde zaken, zeker niet als ze daar wat extra voor moeten betalen, de gewoon wat meer praktische mens ;)

Hoe denk je met je dealer een goede en voordelige afspraak te kunnen maken om je auto ipv met 18inch zomer nu met 17inch all season af te leveren? Meestal kun je dat voor het tekenen van de aankoop het beste regelen, het zogenaamde onderhandelen. Er zijn er hier meer die nu achteraf zitten met een paar zomerbanden waar ze niets meer aan hebben, al zou ik er zo 2 van overnemen mits zelfde band als ik nu heb. Jij hebt ook nog eens velgen over, al zullen er heus wel zijn die een Standard kopen en die 18inch ipv 17inch zouden willen hebben...... maar hoe bereidwillig is je dealer???

Ben benieuwd hoe je dat wil regelen/afspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-05 05:42
In spanje nu te koop met 40% korting. Nu weet ik niet of het überhaupt wel mogelijk is om als Nederlander daar gebruik van te maken. Misschien interessant voor iemand om het uit te zoeken. (Niet voor mij)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SAZM9h_k31DReCjIU_m78sDTbCk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IaAmKgQu6kM0cYnt0PzvuhD6.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.mgmotor.eu/es-ES/model/mg4
Pagina: 1 ... 16 ... 65 Laatste